View Full Version : Formule1 2010 teampresentaties en wintertests
GTE
3 februari 2010, 15:05
lijkt qua overall shape een beetje op de Spyker van 2007.
Schumi rulezzzzz
3 februari 2010, 15:20
Net als bij Ferrari zitten de uitlaten niet helemaal achteraan. Bovendien zullen de motoren niet Cosworth heten, maar Marussia. Het logo staat op de neus.
http://cdn.virginracing.com/1265200054/galleries/car/02_VR-01_Overhead.jpg
Max Downforce
3 februari 2010, 15:49
I'm in love :cool: wat een mooie bak zeg. Eindelijk iemand die liverydesign een beetje serieus neemt :thumbup: Hopelijk rijdt ie niet als een drol :blink:
bobskink
3 februari 2010, 16:00
Die tribal is wel stom, beetje cliché
Darthwillie
3 februari 2010, 16:05
I'm in love :cool: wat een mooie bak zeg. Eindelijk iemand die liverydesign een beetje serieus neemt :thumbup: Hopelijk rijdt ie niet als een drol :blink:
als hij langzaam is kun je hem beter zien rijden :lol:
Alonso is helemaal los in die ferrari
* 1:11.901
* 1:11.692
* 1:11.470
* 1:12.698
* 1:12.720
* 1:12.375
* 1:12.130
* 1:11.520
* 1:12.376
* 1:15.463
lijkt dat die windtunnel problemen opgelost zijn, niet waar waren of dat ze ons nu nog in de maling nemen met weinig benzine.
eansys
3 februari 2010, 16:11
Net als bij Ferrari zitten de uitlaten niet helemaal achteraan. Bovendien zullen de motoren niet Cosworth heten, maar Marussia. Het logo staat op de neus.
http://cdn.virginracing.com/1265200054/galleries/car/02_VR-01_Overhead.jpg
Mooie bak.. Ben benieuwd of hij ook snel is. De ontwerper heeft in andere raceklasses al e.e.a. laten zien...:thumbup:
F1-gast
3 februari 2010, 16:19
Mooie bak :D Dacht gelijk Midland/Spyker maar ga er vanuit dat hij stukken sneller gaat.
HOpen dat dit team keer op podium komt te staan:thumbup:
Robert Saalmink
3 februari 2010, 16:21
Dit is toch die Nick Wirth auto die volledige met CFD is ontworpen?
Marc Vos
3 februari 2010, 16:27
Echt de mooiste wagen tot nu toe, prachtig ding! Hopen voor ze dat die ook nog een beetje snel is. :)
Requiem84
3 februari 2010, 16:31
Mooie bak :D Dacht gelijk Midland/Spyker maar ga er vanuit dat hij stukken sneller gaat.
HOpen dat dit team keer op podium komt te staan:thumbup:
Waarom ga je ervan uit dat de Virgin sneller gaat zijn dan de Midland/Spyker? Dit is een vrij experimentele auto, die als enige van het veld zonder windtunnel ontworpen is. Het zou mij juist niet verbazen als ze of juist heel competetief zijn, of echt 3/4 seconden van de pace zijn.
Roel Bakker
3 februari 2010, 16:58
Dit is toch die Nick Wirth auto die volledige met CFD is ontworpen?
Klopt Robert! Er is geen windtunnel aan te pas gekomen.
speed9
3 februari 2010, 17:09
Mijn favo bak tot nu toe is toch wel van VirginGp.
Mooie lijnen,beetje Indi gevoel maar toch ook speciaal.
Hopelijk rijd die in de (sub)top mee.
Maverick
3 februari 2010, 17:22
vette wing end plates btw op die voorvleugel :)
Sander Hogendoorn
3 februari 2010, 17:33
Wow wat een prachtige wagen, shape en livery :thumbup:
Oh, en volgens mij kunnen alle berichten dat Ferrari weer de plank misgeslagen zou hebben de prullenbak in :)
Federici
3 februari 2010, 18:03
Wat een geweldige wagen! :D
Moest eerst heel sterk aan de Midland denken, maar deze is zoveel mooier, stijlvoller, beter, enzenzenz :D
Tof ding!
Darthwillie
3 februari 2010, 18:10
de tijden van vandaag
1 Alonso 11.470;
2 De la Rosa 12.094;
3 Schuey 12.438;
4 Alg'suari 12.576;
5 Button 12.951;
6 Petrov 13.097;
7 Hulk'berg 13.669
Oh, en volgens mij kunnen alle berichten dat Ferrari weer de plank misgeslagen zou hebben de prullenbak in :)
lijkt er wel op idd
Kimi
3 februari 2010, 18:29
Alonso deed een run van 24 ronden waarbij hij constant in de 1.12/1.13 reed :thumbup:
Federici
3 februari 2010, 18:42
Hele knappe tijd van Alguersuari hoor, dat mag ook gezegd worden! :D
Schumi rulezzzzz
3 februari 2010, 19:41
Ik vrees voor hem een beetje dat Button een heel lastig jaar gaat krijgen.. Misschien gevoelsmatig, maar de auto past totaal niet bij zijn rijstijl.
Ferrari ziet er erg goed uit, veruit de meeste ronden in 3 dagen en met afstand het snelste, ook in de long runs. Brawn heeft al toegegeven dat ze flink aan de bak moeten.
Hele knappe tijd van Alguersuari hoor, dat mag ook gezegd worden! :D
Wat is knap..? Misschien reed hij nog met 3 druppels benzine. ;)
Captain Slow
3 februari 2010, 20:01
Ik las op f1club.be dat Mercedes nog niet rondreed met de definitieve vleugels en diffuser.:)
Neo-242
3 februari 2010, 20:06
Het verbaast me dat er nog zovelen zijn die meteen conclusies trekken uit de tests. In het verleden is al meermaals bewezen dat de ware verhoudingen pas na een race of 3 naar boven komen drijven.
Bovendien zijn de omstandigheden in Valencia niet meteen representatief voor de omstandigheden waarin geracet zal worden (veel hogere temperaturen, meer rubber op de baan, enz...)
Desondanks ziet het er goed uit voor Ferrari. Maar vergeet niet dat Red Bull nog moet komen:) Alonso grijnst in elk geval.
http://www.f1fotos.be/recentefoto/2010test/valenciad3-B%20(15).jpg
Ellu
3 februari 2010, 20:09
Weet nog wel een snelle Prost tijdens de wintertest, wat uiteindelijk weer een schijtbak was:laugh:
Darthwillie
3 februari 2010, 20:14
Het verbaast me dat er nog zovelen zijn die meteen conclusies trekken uit de tests. In het verleden is al meermaals bewezen dat de ware verhoudingen pas na een race of 3 naar boven komen drijven.
Bovendien zijn de omstandigheden in Valencia niet meteen representatief voor de omstandigheden waarin geracet zal worden (veel hogere temperaturen, meer rubber op de baan, enz...)
Desondanks ziet het er goed uit voor Ferrari. Maar vergeet niet dat Red Bull nog moet komen:) Alonso grijnst in elk geval.
maar het is zo leuk te filosoferen over wie snel is en wie niet :laugh:
Federici
3 februari 2010, 20:17
..
Wat is knap..? Misschien reed hij nog met 3 druppels benzine. ;)
Dan nog. Ik merk dat die jongen zoveel vertrouwen uitstraalt. Hij heeft er echt zin in. Dat moeten we hebben. Go Jaime.. :cool:
bobskink
3 februari 2010, 20:38
Het ziet er alleszins cool uit:
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/alon_ferr_vale_20100203-51.jpg
Stefan van Renselaar
3 februari 2010, 21:08
Bij die Virgin kreeg ik ook meteen het gevoel van een Indycar, ziet er mooi uit :cool:
GTE
3 februari 2010, 21:46
Alonso is slim en laat Ferrari niet in een favorietenrol drukken. Hij heeft natuurlijk ook gewoon gelijk. Het heeft weinig zin om conclusies te verbinden aan de tijden van de afgelopen dagen. Met name de tijden van Sauber vind ik enigszins verdacht in die zin dat opmerkelijk snelle tijden en een gebrek aan sponsoren vaak met elkaar in verband staan.
Alonso 'very cautious' on Ferrari's form
Fernando Alonso says he is staying very cautious about Ferrari's form despite the Italian squad dominating the first test of the year at Valencia this week.
The two-time champion joined the test today, taking over team-mate Felipe Massa at the wheel of the F10 car, after the Brazilian had topped the times on the previous two days.
Alonso was quick to find the pace with the car and ended up setting the fastest time of the week.
But despite Ferrari being quickest of all teams during the week, the Spaniard says it's still too early to judge the car's performance.
"No, I don't think so," said Alonso when asked by AUTOSPORT if Ferrari was clear favourite after the test.
"It's just the first day and as I said now at least for me the priority was getting completely comfortable. There are many things to discover for me, many things to learn.
"I think maybe if we topped the times the three days is related to fuel load or whatever, or maybe because it's true we are competitive. But before being competitive we need to make sure we do a lot of laps and that the car is strong and can finish all the grands prix. We are at that period of winter testing.
"We need to make the car very, very strong and until Barcelona or the last test at Jerez I think we will not look for the performance."
He added: "The first impression is always good. It was very good last year, and I was not in Q3 very often. For that I'm very, very cautious.
autosport.com
Bram Van Der Stichelen
3 februari 2010, 21:58
Pff, die Virgin F1 wagen :wub:
Bob
3 februari 2010, 22:01
Virgin F1 :D Wat een heerlijke creatie!!! :)
Sander Hogendoorn
3 februari 2010, 22:14
Leuk lijstje van alle 3 de dagen bij elkaar:
http://img15.imageshack.us/img15/9076/16387446.jpg (http://img15.imageshack.us/i/16387446.jpg/)
Raikkonen_WC
3 februari 2010, 22:19
Krijgen we dit jaar een jaar waar een fabrieksteam zich terug trekt, en de oude eigenaar het terug koopt, en vervolgens met beide kampioenschappen aan de haal gaat :P
Captain Slow
3 februari 2010, 22:21
Krijgen we dit jaar een jaar waar een fabrieksteam zich terug trekt, en de oude eigenaar het terug koopt, en vervolgens met beide kampioenschappen aan de haal gaat :P
Sauber dus?;)
Ellu
3 februari 2010, 22:24
Sauber dus?;)
Nee Stefan GP:tongue_smilie:
Stefan van Renselaar
3 februari 2010, 22:26
Nee Stefan GP:tongue_smilie:
Ik ben inderdaad de beste :innocent:
Jeroen Ursem
3 februari 2010, 23:00
Natuurlijk wel. Hij was toch de snelste? Of niet? Welke conclusies je daar wel of niet aan kunt verbinden, dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.
Hij heeft natuurlijk ook gewoon gelijk. Het heeft weinig zin om conclusies te verbinden aan de tijden van de afgelopen dagen.
Leuk dat je het zelf nu ook inziet.
Zoals ik al zei, het zegt nog helemaal niks over hoe alles ervoor staat als Massa of Alonso de snelste tijden rijden.
Mathijs
3 februari 2010, 23:55
Bizar trouwens de betrouwbaarheid van die wagens. Volgens mij zijn er nog geen al te grote problemen geweest en als je die rondjes van Ferrari telt is dat toch wel erg indrukwekkend dat dat allemaal met 1 auto gebeurd!
petervdveen
4 februari 2010, 00:16
Bizar trouwens de betrouwbaarheid van die wagens. Volgens mij zijn er nog geen al te grote problemen geweest en als je die rondjes van Ferrari telt is dat toch wel erg indrukwekkend dat dat allemaal met 1 auto gebeurd!
Maar je weet niet hoeveel onderdelen er inmiddels al zijn vervangen en hoeveel motoren ze gebruiken.. Het zou me niks verbazen dat ze gewoon kunnen zien wanneer er iets kapot drijgt te gaan en dat ze dat dan maar vervangen en in de fabriek verder testen. Ik denk niet dat een team het zich kan veroorloven om een dag testen weg te gooien aan problemen. Ik denk dat data verzamelen belangrijker is dat betrouwbaarheid controleren. Ik gok zomaar dat ze dat in de fabriek net zo goed kunnen doen. Of gewoon de laatste dag nog even alle gebruikte onderdelen er op gooien ofzo..
Federici
4 februari 2010, 00:17
Wordt dus weer tijd dat ze de motoren mogen doorontwikkelen. Ik heb het idee dat die beestjes vooral safe zijn gebouwd :)
Gerben
4 februari 2010, 01:02
Waarom dat Angelo? Het is juist de bedoeling de kosten te drukken.
CavaF1
4 februari 2010, 06:18
Wat me na drie dagen positief stemt is het feit dat Ferrari al enorm veel rondjes heeft gereden zonder noemnswaardige problemen. Maar ook dat Alonso direkt de setup van Massa kan overnemen en zich er comfortabel mee voelt. Als ze die 2 kunnen laten samenwerken dan gat het op afstelgebied wel snor zitten dit jaar.
GTE
4 februari 2010, 09:55
Leuk dat je het zelf nu ook inziet.
Zoals ik al zei, het zegt nog helemaal niks over hoe alles ervoor staat als Massa of Alonso de snelste tijden rijden.
ho ho, jij zegt dat het ´sowieso onzin is om te zeggen dat Massa de snelste is´. Dat is natuurlijk helemaal geen onzin. Dat is een simpele feitelijke constatering. Eén blik naar de tijdlijstjes en je weet genoeg. Welke conclusies je daaraan verbindt mbt de onderlinge verhoudingen, is natuurlijk een ander verhaal maar ik heb nog niemand op basis van de afgelopen drie dagen zien concluderen dat Ferrari het te kloppen team zal zijn.
Schumi rulezzzzz
4 februari 2010, 10:25
Sauber heeft echt te weinig budget om het kunstje van Brawn te herhalen dit jaar, al denk ik dat ze een hele goede auto hebben. De basis is goed, alleen moet er wel doorontwikkeld worden.
Vind het wel een vette bak:
http://images.gpupdate.net/large/144824.jpg
Ik las op f1club.be dat Mercedes nog niet rondreed met de definitieve vleugels en diffuser.:)
Ben bang dat dit voor de meeste team geldt. Ferrari monteert vaak pas tijdens de laatste test, of tijdens de eerste GP haar definitieve aero-pakket. Ze reden deze test nog met een 2009 achtervleugel en een lichtelijk aangepaste 2009 voorvleugel.
Federici
4 februari 2010, 12:40
Waarom dat Angelo? Het is juist de bedoeling de kosten te drukken.
Klopt. Maar ik vind het jammer dat al heel lang niet meer de max uit de motoren wordt gehaald...
Dat zul jij toch ook vinden?
Tjerk Korving
4 februari 2010, 15:15
Klopt. Maar ik vind het jammer dat al heel lang niet meer de max uit de motoren wordt gehaald...
Er zit een marge in maar de teams hebben sinds afgelopen seizoen de mogelijkheid de motoren anders in te zetten. Een motor die een zware race heeft gehad kan je een aantal races later inzetten bij een wat lichtere race. Het is niet verplicht er opvolgende races mee te rijden en daardoor zie je ook wat minder ploffende motoren. Veel meer dan de paar races dat ze mee moeten gaan halen ze nog steeds niet.
speed9
4 februari 2010, 16:23
Van mij mag er wel wat Pk's er bij,maar ook de zuinigheid mag er wel wat bij.
Nu moeten team helemaal op save spelen ivm tankverbod,dus lijkt het me ook van dat teams niet alles uit hun auto gaan halen.
Of ze moeten de tank inhoud groter maken,als hun motor meer slurpt.
Richard117
4 februari 2010, 16:46
Juist deze nieuwe tankregels vragen om motorvrijheid. Een team kan dan de keuze maken om voor veel vermogen te kiezen en daarbij snelle tijden te rijden maar het moeilijk te krijgen om aan het eind een hoog tempo te rijden. Maar ze kunnen ook voor een langzamere en dus zuinigere motor kiezen.
Juist door die verschillen kun je ook meer inhaalacties krijgen ;)
JossNL
4 februari 2010, 16:51
Juist deze nieuwe tankregels vragen om motorvrijheid. Een team kan dan de keuze maken om voor veel vermogen te kiezen en daarbij snelle tijden te rijden maar het moeilijk te krijgen om aan het eind een hoog tempo te rijden. Maar ze kunnen ook voor een langzamere en dus zuinigere motor kiezen.
Juist door die verschillen kun je ook meer inhaalacties krijgen ;)
Ik zie eerlijk gezegd geen verband tussen een krachtige motor en aan het einde van een race moeite hebben op dat tempo te houden? Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Het lijkt met juist dat een slurpende wagen in het begin moeite heeft, omdat het meer benzine mee moet nemen. Een zuinigere wagen zal dan toch juist op het eind relatief langzamer zijn?
Requiem84
4 februari 2010, 17:12
Ik zie eerlijk gezegd geen verband tussen een krachtige motor en aan het einde van een race moeite hebben op dat tempo te houden? Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Het lijkt met juist dat een slurpende wagen in het begin moeite heeft, omdat het meer benzine mee moet nemen. Een zuinigere wagen zal dan toch juist op het eind relatief langzamer zijn?
Je kan natuurlijk ook spelen met je fuel mappings. Als je de hele race op de zuinigste mapping moet rijden mis je wel erg veel vermogen. Het is weer een tactisch aspect wat we voorheen niet hadden.
Richard117
4 februari 2010, 17:13
Als je veel vermogen hebt is het verbruik hoger en zul je aan het eind van de race rustiger moeten doen om niet stil te vallen met een lege tank.
En meer benzine meenemen? Is er niet een maximum inhoud aan de tank gesteld?
NS
4 februari 2010, 17:42
En meer benzine meenemen? Is er niet een maximum inhoud aan de tank gesteld?
misschien dat sommige motoren wel zo zuinig zijn dat ze maar 150 liter mee hoeven te nemen ipv 160 liter (of hoeveel er ook in gaat) voor een hele race ;)
Richard117
4 februari 2010, 17:47
misschien dat sommige motoren wel zo zuinig zijn dat ze maar 150 liter mee hoeven te nemen ipv 160 liter (of hoeveel er ook in gaat) voor een hele race ;)
Maar als je zo'n zuinige motor hebt ben je natuurlijk gek om zo'n grote tank te monteren. Neemt alleen maar extra ruimte en gewicht in :)
Robert Saalmink
4 februari 2010, 17:49
Persoonlijk denk ik niet dat we nog veel stilvallers gaan zien met lege tanks. Het verbruik wordt tegenwoordig zo nauwlettend in de gaten gehouden vanaf de pitmuur (veel meer dan vroeger), dan moet je radio stuk zijn voordat dat gebeurt denk ik.
Schumi rulezzzzz
4 februari 2010, 18:09
Persoonlijk denk ik niet dat we nog veel stilvallers gaan zien met lege tanks. Het verbruik wordt tegenwoordig zo nauwlettend in de gaten gehouden vanaf de pitmuur (veel meer dan vroeger), dan moet je radio stuk zijn voordat dat gebeurt denk ik.
Remember Massa in Spanje vorig jaar. Die konden ze dusdanig langzaam laten rijden dat hij net na de finish stilviel.
CavaF1
4 februari 2010, 18:33
Maar als je zo'n zuinige motor hebt ben je natuurlijk gek om zo'n grote tank te monteren. Neemt alleen maar extra ruimte en gewicht in :)
En wat denk je dat het gewicht van een tank weegt? Wat denk je dat het extra gewicht voor 10L zou wegen? Of denk je dat een benzinetank van een F1 uit metaal is gemaakt?
NS
4 februari 2010, 18:48
Maar als je een kleinere tank hebt en in de plaats van die 10 liter iets anders stopt en je hebt later in het seizoen toch de ruimte nodig voor 10 extra liter (om wat voor reden dan ook) dan heb je misschien wel een probleem ;)
Requiem84
4 februari 2010, 20:35
En wat denk je dat het gewicht van een tank weegt? Wat denk je dat het extra gewicht voor 10L zou wegen? Of denk je dat een benzinetank van een F1 uit metaal is gemaakt?
Voor 10 L extra hoeft hij maar een heel klein beetje groter te zijn he. Het minimum gewicht is dit jaar sowieso verhoogt, daar zal echt geen enkel probleem in zitten voor de meeste teams. Hoogstens qua gewichtsverdeling.
Gerben
5 februari 2010, 10:07
Tuurlijk vind ik dat jammer, maar je moet het ook van de andere kant bekijken. Teams en vooral de kleine teams moeten ook voor een heel jaar nieuwe motoren kunnen betalen en als er weer tot de max gegaan wordt met kwali motoren en 1 motor voor de race dus 2 motoren per weekend per auto en dan ook nog eens meer kans op ploffen, moet je kijken hoeveel dat alleen al meer gaat kosten, de ontwikkelingskosten van de motor er nog buitengelaten.
Lange zinnen maken, dat kan ik goed.
Roel Bakker
5 februari 2010, 10:11
De virgin F1 is in het wild gespot:
http://www.f1today.nl/fotos/0o071r794.jpg
http://www.f1today.nl/fotos/6qw68bb02.jpg
http://www.f1today.nl/fotos/huq5u10n1.jpg
Nieuw helmdesign ook voor Clock zo te zien.
Schumi rulezzzzz
5 februari 2010, 10:34
Bij de eerste foto moest ik gelijk aan een Midland denken, wel vet ding. Maarehh Silverstone lag toch helemaal overhoop?
Robert Saalmink
5 februari 2010, 10:42
Klopt:
An update on Silverstone's development
By Steven English Thursday, January 28th 2010, 12:49 GMT
The building works to update Silverstone are well under way with the new Arena layout set to be ready for the 2010 season.
As AUTOSPORT reported on Tuesday, circuit bosses are confident that this year's British Grand Prix will be able to run on the new configuration, while MotoGP's first race back at Silverstone will use the new track on June 20.
The infield area of the circuit is being redeveloped to include the new Arena section, the current start/finish straight is being widened, the Stowe circuit is being extended, and work has begun on a new pit and paddock complex between Club and Abbey corners.
The site has 230 people working full-time on the building with £7million already invested. So far, 180,000 tonnes of earth have been moved and 8000 tonnes of new asphalt already laid.
The grandstands on the current pit straight have been removed so the track can be widened on the run to Copse corner. They will be re-built once the track works are complete. Ninety per cent of the circuit's kerbs are being replaced to accommodate both bikes, for MotoGP, and cars.
The new pit and paddock complex is due to be completed for 2011, with 2010 events still using the current pits. The new pit lane entry will leave the current circuit on the inside of the track in the Vale section, between Stowe and Club corners.
The National straight will become part of the GP circuit, with the track joining it from the new Arena section. As a result, an asphalt run-off area has replaced the gravel bed at Brooklands corner.
To see a picture gallery of the work at Silverstone this week, click here (http://www.autosport.com/gallery/index.php/id/1925).
Autosport
Raikkonen_WC
5 februari 2010, 11:15
De virgin F1 is in het wild gespot:
http://www.f1today.nl/fotos/0o071r794.jpg
http://www.f1today.nl/fotos/huq5u10n1.jpg
Nieuw helmdesign ook voor Clock zo te zien.
Kijk die neus! Geweldige knik die erin zit. Ik hoop toch zo dat ze lekker meekomen met die auto
Robert Saalmink
5 februari 2010, 11:55
Wirth is of geniaal, of niet. We gaan het meemaken. Vooralsnog heeft Virgin zijn zaken goed op de rit staan, het beste van de nieuwe teams denk ik.
Niels Tieman
5 februari 2010, 11:59
Ik vind het een geweldig mooie auto! Ik vind sowieso dat de 'carset' die we tot op heden gepresenteerd hebben gekregen voor een positieve verrassing zorgt. Ik ben benieuwd wie de vinger op goede plaats heeft gedrukt en wie de plank compleet mis slaat! Ik heb zin in Bahrain! :D
Darthwillie
5 februari 2010, 12:16
:huh1:
Jerez weather a worry for F1 teams
By Jonathan Noble Friday, February 5th 2010, 09:45 GMT
Red Bull Racing faces an anxious wait ahead of its new car debut in Jerez next week with early forecasts suggesting the second pre-season F1 test could be hit by rain.
The Milton Keynes-based team chose to skip the first F1 test at Valencia earlier this week to give itself more development time for the new RB6 car - which many believe will be a strong contender for the world championship this year.
The team was confident that the remaining 12 days of testing scheduled before the first race would be plenty for it to get the most out of the RB6.
However, early weather forecasts for Jerez suggest that rain could blight some, if not all, of the four day test - which could severely limit useful track time.
If Jerez is a wash-out that would leave Red Bull Racing with only two more scheduled tests - at Jerez the following week and Barcelona at the end of this month - to get its car fully sorted prior to Bahrain.
Virgin Racing and Force India are the other teams that have scheduled next week's Jerez test to be the first outing with their new car.
autosport.com
Stefan Kollee
5 februari 2010, 12:18
Dat is toch alleen maar een voordeel, Bahrein kan ook best een regenrace worden:p
Tazz
5 februari 2010, 13:19
het weer is bijna elke winter een probleem..
waarom gaan ze niet massaal naar bahrein & abu dhabi om te testen? daar is er zo goed als nooit regen.. :p
JossNL
5 februari 2010, 13:23
het weer is bijna elke winter een probleem..
waarom gaan ze niet massaal naar bahrein & abu dhabi om te testen? daar is er zo goed als nooit regen.. :p
Vanwege kostenbesparing was het in principe verboden buiten Europa te testen (daar het gros van de teams hun basis in Europa hebben).;)
Schumi rulezzzzz
5 februari 2010, 14:18
Volgens mij was Bahrain en enkele F1 teams toch bezig om daar te kunnen testen, een regenachtig Jerez zou echt een dooddoener zijn.
Robert Saalmink
5 februari 2010, 15:02
Voor de mensen met abonnement staat hier een mooie uitgebreide technische analyse van alle nieuwe auto's: klik (http://www.autosport.com/features/article.php/id/2614).
Tazz
5 februari 2010, 15:09
Vanwege kostenbesparing was het in principe verboden buiten Europa te testen (daar het gros van de teams hun basis in Europa hebben).;)
ja, dat weet ik ;)
maar als je op vakantie zou gaan; zou je liever iets meer geld uitgeven, en zeker zijn dat het mooi weer is, of iets minder geld en de helft van de tijd regen en koude?
Atreidez
5 februari 2010, 18:57
Bruno Senna is ook aan t wintertesten :D
http://www.twitvid.com/667F5
Atreidez
5 februari 2010, 19:04
Volgens mij was Bahrain en enkele F1 teams toch bezig om daar te kunnen testen, een regenachtig Jerez zou echt een dooddoener zijn.
En het is geen dooddoener om dan te testen op t circuit waar ook de eerste race van t seizoen gehouden wordt? Ergens anders testen ok, maar ik vond juist de regel dat dan niet op circuits gedaan wordt waar ook races gehouden worden.. Maar ook daar wijken ze alweer vanaf door alsnog op Barcelona te testen, maargoed, die race is ergens halverwege te seizoen.
Raikkonen_WC
5 februari 2010, 19:22
Mijn zolder is nog groter dan die ruimte :D
Federici
5 februari 2010, 19:38
Hoe tragisch... :laugh:
Kimi
5 februari 2010, 22:41
Hij heeft in ieder geval wel zijn ventilator aan voor de viz-flow :thumbup:
Windtunnel 1.0 zullen we maar zeggen...
petervdveen
5 februari 2010, 23:31
Als die fiets net naast dat ding komt zit je wel in 1 keer midden in je tv:blink:
Bob
6 februari 2010, 23:05
Hahahahahahha! Geweldig!! :D Ik zeg 100punten voor Bruno
Bramzel
7 februari 2010, 17:46
Dit is een vrij experimentele auto, die als enige van het veld zonder windtunnel ontworpen is. Het zou mij juist niet verbazen als ze of juist heel competetief zijn, of echt 3/4 seconden van de pace zijn.
Niet de enige; USF1 heeft ook al aangegeven haar wagen in CFD ontworpen te hebben.
Neo-242
7 februari 2010, 18:02
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze sneller zouden zijn dan met windtunnel tests. Simulaties mogen nog zo goed zijn, het blijven simulaties. Maar ik ben benieuwd!
Dennis
7 februari 2010, 23:27
Als die fiets net naast dat ding komt zit je wel in 1 keer midden in je tv:blink:
En iedereen die het filmpje kijkt hoopt daar toch stiekem op :thumbup:
Mathijs
8 februari 2010, 12:54
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze sneller zouden zijn dan met windtunnel tests. Simulaties mogen nog zo goed zijn, het blijven simulaties. Maar ik ben benieuwd!
Tja, als je windtunnel tests met wagens op schaal uitvoert heb je ook een probleem met je reynoldnummers etc. omdat je de luchtdichtheid niet op schaal kan verlagen. Tenzij je natuurlijk een hele hippe windtunnel hebt.
Al met al is on track gewoon het beste.
Captain Slow
8 februari 2010, 16:18
'Petrov dreigt Renault-stoeltje kwijt te raken'
08 februari 2010
Het is nog niet helemaal zeker dat Vitaly Petrov dit jaar voor Renault rijdt. Zo melden Russische media. De 25-jarige coureur, die vorige week werd bevestigd, dreigt zijn financiële verplichtingen namelijk niet na te kunnen komen. Omdat steun van het Russische bedrijfsleven uitbleef, is Petrov een miljoenenlening aangegaan om zijn stoeltje te kunnen bekostigen. Die lening is alleen nog niet rond.
In een interview met een Russische website onthult Alexander Petrovic, de vader van Vitaly, dat er een prijskaartje van 15 miljoen euro aan het racestoeltje van zijn zoon hangt. "Renault heeft ons laten weten dat we dat bedrag in twee termijnen mogen betalen. De eerste helft moet in maart worden overgemaakt en het resterende deel moet in juli worden betaald", zei Petrovic. "De manager van Vitaly is gelijk naar sponsors gaan zoeken. Hij heeft vijfhonderd grote Russische bedrijven benaderd, maar kreeg overal nul op het rekest. Ik heb Vitaly toen verteld dat we geen geld konden vinden en dat het misschien beter was om de Formule 1 te vergeten. Hij begon te huilen, terwijl hij als kind nooit heeft gehuild. Het was zo'n enorme schok voor hem."
"Op het laatste moment schoot een vriend, die in de Raad van Bestuur van een bank in St. Petersburg zit, te hulp", vervolgde de vader van Petrov. "Hij was bereid om ons een lening van 7,5 miljoen euro te verstrekken." Dankzij dit krediet kon Petrov vorige week worden bevestigd als Renault-coureur en enkele dagen later gelijk zijn eerste ronden in de Renault R30 rijden. Het geld van de lening is echter nog steeds niet binnen. "We hebben de eerste 7,5 miljoen euro nog niet ontvangen. De aanvraag van de lening is nog steeds in behandeling. Als we voor 1 maart de eerste betaling niet kunnen doen, kan het team een andere rijder nemen", vertelde Petrovic, die ook nog geen idee heeft waar de andere 7,5 miljoen euro vandaan moet komen.
"We hebben onze hoop gevestigd op de Russische overheid. De president van de Russische autosportfederatie heeft al een brief geschreven naar de regering."
www.gpupdate.nl
Iemand het tel nummer van Dirk Scheringa?:innocent:
Federici
8 februari 2010, 16:44
Die arme Petrov. Even lekker huilen :(
Darthwillie
8 februari 2010, 16:50
Zou Ho Pin wel eens blij van kunnen worden.
Federici
8 februari 2010, 16:56
... En daar worden Kubica en Renault dan weer niet blij van.. ;)
F1-gast
8 februari 2010, 17:32
moet ho ping tung dan ook 15miljoen betalen ?
Nooit verwacht dat Renault een payrijder zou moeten nemen.
Peter
8 februari 2010, 17:58
Heb je de auto gezien? stonden wel heel weinig sponsoren op he ;)
NS
8 februari 2010, 18:44
en 15 miljoen euro om een zitje te krijgen, dat is toch absurd eigenlijk..
Pingguest
8 februari 2010, 18:47
en 15 miljoen euro om een zitje te krijgen, dat is toch absurd eigenlijk..
Voor een fabrieksteam als Renault is het zelfs beschamend.
Schumi rulezzzzz
8 februari 2010, 19:10
Renault is nog maar voor 25% een fabrieksteam, of beter gezegd, het budget komt voor het grootste gedeelte niet van Renault af.
Als ik dat zo lees over leningen en dergelijke van Petrov ben ik bang dat hij Bahrain niet gaat halen. Bovendien is hij gek, want hoe wil hij die 7,5 miljoen gaan terugbetalen?
NS
8 februari 2010, 20:27
Afwassen voor Renault!
Neo-242
8 februari 2010, 20:31
Ja, door als rookie in de F1 nog wat Renaults te mollen. Echt geschift, 15 miljoen EURO???
cookie
8 februari 2010, 21:26
Kans voor d'Ambrosio maar die heeft ook geen geld, las dit weekend in de krant een interview met hem waarin hij zegt dat hij nog nooit heeft betaald voor een racezitje.
Maar volgens hem word ie klaargestoomd om in 2011 zijn F1 debuut te maken.
Schumi rulezzzzz
8 februari 2010, 21:43
Maar volgens hem word ie klaargestoomd om in 2011 zijn F1 debuut te maken.
Dan zal hij dit jaar in de GP2 een wereldseizoen moeten draaien en met de DAMS ben ik benieuwd hoe hij dat gaat doen.
CavaF1
9 februari 2010, 10:19
Heeft vorig jaar Kobayashi naar huis gereden.
Schumi rulezzzzz
9 februari 2010, 10:56
Heeft vorig jaar Kobayashi naar huis gereden.
Dat is absoluut waar, maar mede daardoor ben ik ook totaal niet overtuigd van Kobayashi, maar dat was volgens mij al duidelijk :P
Ze kunnen bij Force India duidelijk wat gewicht in de voorkant van de neus stoppen:
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/forceindia_vjm03-3.jpg
Wat andere plaatjes van de VJM03:
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/forceindia_vjm03-4.jpg
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/force_india_vjm03.jpg
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/forceindia_vjm03-1.jpg
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/force_india_drivers.jpg
TheRealms
9 februari 2010, 11:06
De nieuwe Force India!
http://images.gpupdate.net/newsnew/145131.jpg
Captain Slow
9 februari 2010, 11:07
Jesis, nr 3 :P
Robert Saalmink
9 februari 2010, 11:09
Tja, de livery is alvast niet verrassend inderdaad. Het valt me op dat de sidepods lang niet zo scherp 'uitgesneden' zijn als bij sommige andere auto's.
Force India has become the latest team to unveil its 2010 challenger, after releasing images of its new VJM03 on Tuesday morning.
The car features the high nose and the shark-fin engine cover that has become typical of this year's designs.
On the back of the team making big progress in 2009, as it captured its maiden pole position and podium finish, Force India is looking for more success this year.
The new car will be tested for the first time at this week's Jerez test and its design chiefs are confident it will be a match for the machinery that has already been unveiled.
Design director Mark Smith told AUTOSPORT that the Silverstone-based team had seen nothing on its rival cars that had caught it by surprise.
"There's a little bit of variety out there but predominantly we are happy," he said. "You will always see something on each car that makes you think 'that's interesting' but understanding how they work on your car is the key thing.
"We haven't looked at photos and thought 'we've missed something significant' and we're excited to get down to Jerez."
Adrian Sutil and Vitantonio Liuzzi will race for Force India this year, with Paul di Resta installed as reserve and test driver.
http://cdn.images.autosport.com/editorial/1265704578.jpg
Sander Hogendoorn
9 februari 2010, 11:26
Ziet er redelijk conservatief uit.. Maar zo zag die van vorig jaar er ook uit en die ging in de tweede seizoenshelft als een speer :innocent:
Captain Slow
9 februari 2010, 11:30
Waar is die inkeping voor naast Royal Challenge?
Mark B
9 februari 2010, 11:47
Voor mij is dit een beetje "zoek de verschillen met 2009" :)
Op het eerste oog zie ik namelijk niet zo veel verschil
Schumi rulezzzzz
9 februari 2010, 12:17
Waar is die inkeping voor naast Royal Challenge?
Afvoer van hete lucht / koeling.
CavaF1
9 februari 2010, 12:20
Vind hem vrij conservatief vergeleken met wat we al op ons bord gekregen hebben. Heb de grootste twijfels over de neus. Iedereen gaat de aggressieve slanke toer op en bij hen wordt hij precies stomper.
Voorvleugel is goed gevonden, moet nog blijken wat het op de baan geeft.
Het allemooiste zijn die mannen hun schoenen. Die zijn echt fantastisch. :)
Requiem84
9 februari 2010, 12:52
Hebben ze Roger Federer als 3e coureur aangenomen?
bobskink
9 februari 2010, 14:11
Forza India heeft meer sponsors dan een hoop andere (top) teams.
De wagen ziet er in ieder geval ieder jaar beter uit.
Federici
9 februari 2010, 14:13
Mooie auto, absoluut :)
Hopen dat die ook de snelheid heeft zoals die het eind vorig jaar had.
Tosemime
9 februari 2010, 14:36
Het logo van Lotus
http://www.f1today.nl/fotos/kugai1e92.jpg
DRNL livery? :laugh:
Bramzel
9 februari 2010, 14:38
Jesper Mol was zijn tijd ver vooruit ;)
http://www.digitalracing.nl/old/leagues/teampresentaties/LEC1/images/86_jesper.jpg
Niels Tieman
9 februari 2010, 14:38
Ze mogen altijd bellen hoor... :D
Raikkonen_WC
9 februari 2010, 14:41
Gaaf logo. Ben echt benieuwd naar de kleurstelling van deze wagen. Zwart/geel hebben we al met Renault......
F1-gast
9 februari 2010, 14:52
zal er zoiets wel uit zien ?
http://files.racesimulations.com/modules/Gallery/gallery/F12002/20100501-Lotus_1.jpeg
maar dan meer geel verwerkt
Jesper
9 februari 2010, 18:31
Jesper Mol was zijn tijd ver vooruit ;)
http://www.digitalracing.nl/old/leagues/teampresentaties/LEC1/images/86_jesper.jpg
:innocent:
Kim Van Der Stichelen
9 februari 2010, 19:11
De lotus: http://www.autosport.com/news/report.php/id/81365
raar neusje vind ik :)
Robert Saalmink
9 februari 2010, 19:26
Lijkt wel kort!
Raikkonen_WC
9 februari 2010, 19:40
gaaf! Mooie kleurstelling, groene wagen met gele velgen.....
Niels Tieman
9 februari 2010, 19:57
Lijkt wel kort!
Op deze foto lijkt hij inderdaad heel erg kort! Dat word een leuk gezicht als de McLaren "boot" naast de Lotus komt te racen. :)
cookie
9 februari 2010, 20:26
Dit seizoen word alvast 1 van de beste qua kleuren van de wagens, nog geen 1 lelijke gelaunched.
Neo-242
9 februari 2010, 20:55
Lotus is inderdaad kort blijkbaar. Mooie wagen, vooral mooie livery. Hopen dat die zo blijft! Het is inderdaad al een festijn geweest met de launches. Speciale ontwerpen, mooie liveries. En Toyota doet niet meer mee, dus het oersaaie rood/wit van de Japanners zien we ook niet meer.
De Force India is niet speciaal, en dat zijn de piloten ook niet (mss buiten Di Resta, die wel wat overhypt wordt).
Schumi rulezzzzz
9 februari 2010, 23:12
Die lotus ziet er van opzij echt uit als een F1 uit 2000 ofzo, beetje uit de tijd lijkt het wel. Daarentegen duidelijk een korte wielbasis, begin met toch af te vragen waar ze die tank laten en waarom alleen de toppers echt van die enorm lange wagens hebben gepresenteerd.
Zouden ze bij McLaren en Ferrari gaan werken met verschillende auto's per type circuit, het lijkt me niet dat je met die limo van McLaren door Monaco wil manouvreren...
petervdveen
10 februari 2010, 00:00
Het lijkt er vooral op dat de voorkant een stuk korter is. De achterkant is volgens mij toch wel vrij lang...
Bramzel
10 februari 2010, 01:10
Die lotus ziet er van opzij echt uit als een F1 uit 2000 ofzo, beetje uit de tijd lijkt het wel.
Dat was ook mijn eerste gedachte, 'het lijkt wel een 90's wagen'. Hoewel de livery en de velgen (remember Williams / Jordan eind jaren 90, zwarte OZ met gele rand er in) daar ook wel aan meehelpen denk ik.
Verder valt me op dat de neus en de rear-wing-end-plates er vrij primitief uitzien. Ben benieuwd!
Joost van den Heuvel
10 februari 2010, 02:47
http://cdn.images.autosport.com/editorial/1265734646.jpg
(of was die al gepost?)
jp_f1
10 februari 2010, 07:44
http://cdn.images.autosport.com/editorial/1265734646.jpg
(of was die al gepost?)
Ja en nee :D
Ja, Kim had een link geplaatst naar het hele bericht, nee de foto was dus niet ge-hot-linked.
Plaatje hier plaatsen vind ik wel duidelijker voor de discussie :)
petervdveen
10 februari 2010, 09:44
Dat was ook mijn eerste gedachte, 'het lijkt wel een 90's wagen'. Hoewel de livery en de velgen (remember Williams / Jordan eind jaren 90, zwarte OZ met gele rand er in) daar ook wel aan meehelpen denk ik.
Verder valt me op dat de neus en de rear-wing-end-plates er vrij primitief uitzien. Ben benieuwd!
De achtervleugel zelf is ook wel heel basic. Een beetje bwm/renault van vorig jaar volgens mij.. bmw heeft ook heel lang zo'n rechte vleugel gehad..
Toch wel appart dat iedereen de neus een stuk langer heeft gemaakt en lotus dan met zo'n korte komt.
Was deze auto nou trouwens in de windtunnel gemaakt, of ook niet..
Robert Saalmink
10 februari 2010, 10:23
Op Autosport staan wat kleine plaatjes van de nieuwe Red Bull:
http://cdn.images.autosport.com/editorial/1265786783.jpg
http://cdn.images.autosport.com/editorial/1265787549.jpg
Red Bull unveils its new RB6
Red Bull Racing has become the last of the current teams to unveil its new car, after pulling the covers of its RB6 in the Jerez pitlane on Wednesday morning.
The Adrian Newey-designed machine appears to be a logical evolution of the 2009 RB5 that proved to be Formula 1's pace-setter in the second half of the season.
Preview pictures of the car were published by Red Bull shortly before the launch took place in the Jerez pit-lane.
The car features a more extreme V-nose solution than on last year's car, with highly-crafted sidepods and the shark fin engine cover that has appeared on rival competitors' machinery.
The car also features an intricate front-wing design and has been fully developed around the double-diffuser concept that had to be incorporated onto the RB5 mid-season last year.
Mark Webber will give the car its first laps during the second pre-season test at Jerez, with the outfit looking at a full-scale world championship challenge this year.
Red Bull Racing had opted to skip the first pre-season test at Valencia last week in order to give itself more development time for the new car.
Darthwillie
10 februari 2010, 10:39
die ziet er goed uit :wub::w00t:
Pingguest
10 februari 2010, 10:42
Met de nieuwe reglementen van 2009 trachtte de FIA niet alleen het inhalen te bevorderen, maar ook om een halt toe te roepen aan allerlei aerodynamische gedrochten. Over het bevorderen van het inhalen bestond al scepsis, maar m.i. is in deze winter ook definitief duidelijk geworden dat de FIA het laatstgenoemde doel evenmin heeft gehaald.
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/butt_mcla_jere_20100210-1.jpg
Schumi rulezzzzz
10 februari 2010, 10:46
Dr zit een camera op die McLaren voor promotie activiteiten, dat is geen aerodynamisch frutseltje :) Of bedoelde je dat niet?
De 'nieuwe' Red Bull ziet er echt uit als een evolutie, zie niks nieuws op het oog!
Vandaag gaan we weer verder!
Niels Tieman
10 februari 2010, 10:47
http://cdn.images.autosport.com/editorial/1265787549.jpg
Ik wil hi-res pics! Als dat kleurtje blauw echt zo onwijs geil is dan ben ik heel erg blij met de Red Bull. :D
Schumi rulezzzzz
10 februari 2010, 10:49
Moet je teleurstellen helaas, zelfde kleur als altijd...
Het is dat er smalle voorbanden opzitten, anders zou je denken dat het de auto van vorig jaar was.
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/redbull_rb6.jpg
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/red_bull_rb6-5.jpg
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/red_bull_rb6-6.jpg
Niels Tieman
10 februari 2010, 10:50
He verdorie!
Ferrari_Enzo
10 februari 2010, 10:50
Hmm.......weinig spannends. Lijkt erg veel op de RB5 van vorig jaar.
Pingguest
10 februari 2010, 10:54
Dr zit een camera op die McLaren voor promotie activiteiten, dat is geen aerodynamisch frutseltje :) Of bedoelde je dat niet?
Nee, ik doelde op de achterzijde van de McLaren.
Pingguest
10 februari 2010, 10:56
Het is dat er smalle voorbanden opzitten, anders zou je denken dat het de auto van vorig jaar was.
Het één en ander sluiten elkaar niet uit, toch? ;)
Darthwillie
10 februari 2010, 10:57
vettels nieuwe helm :lol: vraag me af of dat de herseninhoud is 250ml :blink:
http://static.sidepodcast.com/content/2010/02/vettels_2010_red_bull_helmet.jpg
Pingguest
10 februari 2010, 11:01
Dat zou dan wel erg weinig zijn.
Medusa
10 februari 2010, 11:07
Op de Red Bull kan Total wel op blauw, waarom wilden ze dan bij Renault per se een rode achtergrond voor hun logo??
Schumi rulezzzzz
10 februari 2010, 11:11
Het regent inmiddels in Jerez, slecht nieuws voor RBR, Force India en Virgin..
bobskink
10 februari 2010, 13:32
De Redbull ziet er goed uit, maardie twee zwarte dingen aan de neus zijn wel iets raars.
Net als de MCLaren ziet hij er van opzij alweer gevoelig uit voor windvlagen.
CavaF1
10 februari 2010, 13:44
Meen je dat nu echt?
Federici
10 februari 2010, 13:53
De Redbull ziet er goed uit, maardie twee zwarte dingen aan de neus zijn wel iets raars.
Ben je nu echt bang datie omwaait :laugh: ?
bobskink
10 februari 2010, 13:56
Omwaaien zal hij niet doen met zo een zwaartepunt dat zo laag ligt. Maar ik kan mij inbeelden dat bij zijdelingse windstoten de piloot het goed zal voelen. Maar het voordeel zal het ongetwijfeld wel waard zijn, ik denk dat Newey het net iets beter weet dan ik :p
Tazz
10 februari 2010, 13:59
vettels nieuwe helm :lol: vraag me af of dat de herseninhoud is 250ml :blink:
om dan nog maar van de bovenkant van die helm te zwijgen :blink:
http://i46.tinypic.com/wtdkqc.jpg
Bramzel
10 februari 2010, 14:02
Zijn gewoon camera dummies.
Federici
10 februari 2010, 14:08
Die helm van Vettel is ontzettend gaaf! :D
Robert Saalmink
10 februari 2010, 14:47
Die helm van Vettel is ontzettend dom! :D
Mee eens.
Richard117
10 februari 2010, 14:58
Humor is het iig wel :thumbup:
Federici
10 februari 2010, 15:43
Mee eens.
Geen gevoel voor humor dus.. Jammer.
bobskink
10 februari 2010, 16:17
T'is een coole helm, maar zoals ik al zei, Vettel verdient zijn eigen design.
Mathijs
10 februari 2010, 17:59
Volgens mij is die discussie al eerder gevoerd, maar Vettel heeft gewoon erg veel aan Red Bull te danken die hem al vanaf jong steunen. Ooit heeft hij de keus gemaakt om dan met een Red Bull helm te rijden, dat is nu 'zijn' helm, dan blijft hij bij dat design en dan is het weer niet goed. Ik vind het trouwens extreem grappig:)
Federici
10 februari 2010, 18:10
Volgens mij is die discussie al eerder gevoerd, maar Vettel heeft gewoon erg veel aan Red Bull te danken die hem al vanaf jong steunen. Ooit heeft hij de keus gemaakt om dan met een Red Bull helm te rijden, dat is nu 'zijn' helm, dan blijft hij bij dat design en dan is het weer niet goed. Ik vind het trouwens extreem grappig:)
Had geen zin om dit verhaal te tikken. Dus +1 :cool:
rammstein_fan
10 februari 2010, 18:14
De tijden van vandaag:
1 N. Rosberg Mercedes Grand Prix Bridgestone 01:20.927
2 S. Buemi Scuderia Toro Rosso Bridgestone 01:21.031
3 N. Hulkenberg Williams Bridgestone 01:22.234
4 F. Alonso Ferrari Bridgestone 01:22.895
5 K. Kobayashi Sauber Bridgestone 01:23.287
6 J. Button McLaren Bridgestone 01:24.947
7 V. Liuzzi Force India F1 Bridgestone 01:24.968
8 V. Petrov Renault Bridgestone 01:25.440
9 M. Webber Red Bull Bridgestone 01:25.502
10 T. Glock Virgin Racing Bridgestone 01:38.734
Regende het vanmiddag of is dit gewoon een zeer slechte tijd van Virgin
Mathijs
10 februari 2010, 18:17
Lijkt erop dat Virgin nog niet echt de juiste pace te pakken heeft.
Veel regen volgens mij vandaag, dus de tijden zeggen nog minder dan anders.
jp_f1
10 februari 2010, 18:19
Die gasten van Virging hebben 3 installatierondes gereden + 1 getimede ronde. Je kan er dus nog niets van zeggen.
Is ook nog niet bekend waarom ze maar 5 ronden hebben gereden.
Misschien vanwege het slechte weer.
Face the Slayer
10 februari 2010, 19:57
Was deze auto nou trouwens in de windtunnel gemaakt, of ook niet..
Dat zou heel knap zijn.
Tosemime
10 februari 2010, 20:12
Virging kreeg gisteravond pas nieuwe onderdelen ingevlogen, die moesten eerst nog gemonteerd worden vandaag voor ze de baan op gingen. Vandaar het lage aantal ronden.
Bron: autosport.com
Sander Hogendoorn
10 februari 2010, 20:36
Filmpjes:
YouTube- FORMULA1 WINTER TESTING 2010 - JEREZ DAY 1 PT1
YouTube- FORMULA1 WINTER TESTING 2010 - JEREZ DAY 1 PT2
TheRealms
10 februari 2010, 21:35
Toch vrees ik voor Mclaren, maakt niet uit dat het tests zijn, ik ben echt bang dat de auto lang niet de snelste gaat zijn.... Ik voorzie een Ferrari seizoen :(
Joost van den Heuvel
10 februari 2010, 21:40
Filmpjes:
YouTube- FORMULA1 WINTER TESTING 2010 - JEREZ DAY 1 PT1 (http://www.youtube.com/watch?v=Mhjr8A3o7p8)
Met die muts lijkt het net of Vettel op z'n kop is gevallen.
Die helm staat een stuk beter lijkt me.
Robert Saalmink
10 februari 2010, 21:44
De tijden zijn van de eerste 40 minuten. Daarna ging het regenen.
Alonso heeft op een bepaald moment een lange stint gereden met 30-ers a 31-ers, aan het einde van die stint ging hij ineens 28-ers rijden en was op dat moment de snelste op de baan.
Darthwillie
11 februari 2010, 01:16
eerste keer voor Virgin :innocent:
zoveel leuker in het engels die grap :laugh:
jp_f1
11 februari 2010, 08:01
eerste keer voor Virgin :innocent:
zoveel leuker in het engels die grap :laugh:
Op het autosport forum waren ze gister ook al lekker bezig met die grappen :)
bv
How long do I have to wait for this Virgin to do it already. It's wet enough.
Virgin needs to just do it already!
looks like the Virgin is a bit hesitant to do it.
Tazz
11 februari 2010, 08:28
Virgin ready to get herself wet :p
Robert Saalmink
11 februari 2010, 10:40
En het regent alweer (http://live.autosport.com/commentary.php/id/175)...
Mathijs
11 februari 2010, 10:50
En het regent alweer (http://live.autosport.com/commentary.php/id/175)...
En het is alweer droog, ze rijden weer :). Gelukkig voor Redbull, denk dat zij graag wat metertjes maken vandaag.
Schumi rulezzzzz
11 februari 2010, 12:20
Haha de sessie is stilgelegd omdat de voorvleugel van de Virgin is afgevallen! Misschien een schroefje vergeten? :P
JossNL
11 februari 2010, 12:29
Er is een eerste keer voor alles he ;)
Schumi rulezzzzz
11 februari 2010, 14:50
Nee dat blijkt want ze kunnen niet eens verder wegens een gebrek aan reserve onderdelen...
Alonso heeft voor de lunch van 12:00 tot 13:00 een stint van 47 ronden gedaan, waarna hij eindigde met een 21.9.
erikcap
11 februari 2010, 17:52
Prachtig slow motion filmpje van de test in Jerez
http://www.youtube.com/watch?v=Bt2J73MioJw
Federici
11 februari 2010, 18:34
Kobayashi op de valreep het snelst van de dag. De Toro Rosso gaat tot nu erg lekker :) Misschien toch het voordeel van de Ferrari-motor tov Red Bull?
Max Downforce
12 februari 2010, 09:49
Can Sebastian Vettel make a new helmet design?
YES HE "CAN"
:lol: :D
Darthwillie
12 februari 2010, 10:35
diep respect weer voor Max :thumbup: :lol:
Blister
12 februari 2010, 10:36
:thumbup: LOL
GTE
12 februari 2010, 11:51
Prachtig slow motion filmpje van de test in Jerez
http://www.youtube.com/watch?v=Bt2J73MioJw
Op 1:27 - 1:30 lijkt het net alsof de F1 ineens remlichten heeft. Of heb ik weer wat gemist?
Mark B
12 februari 2010, 12:20
Ik gok dat het de knipperende lichten zijn ivm de regen ;) Maar ziet er inderdaad wel grappig uit :D
Robert Saalmink
12 februari 2010, 12:20
Brtise droogheid (Autosport.com)
10:13 The session has been red-flagged.
10:14 Since Barrichello was the only man on track, chances are it was him causing the stoppage...
Federici
12 februari 2010, 13:17
Straks ook presentatie van het nieuwe Lotus team!
Manuel
12 februari 2010, 13:27
.. met Jos ? ;) ... ja ik weet het
Federici
12 februari 2010, 13:33
.. met Jos ? ;) ... ja ik weet het
Hij schijnt inderdaad gespot te zijn!
joostingh
12 februari 2010, 14:15
Brtise droogheid (Autosport.com)
10:13 The session has been red-flagged.
10:14 Since Barrichello was the only man on track, chances are it was him causing the stoppage...
En dan dit plaatje erbij:
http://images.gpupdate.net/large/145558.jpg
Manuel
12 februari 2010, 14:42
Hij schijnt inderdaad gespot te zijn!
:laugh: is het al 1 april Angelo?
Federici
12 februari 2010, 15:07
:laugh: is het al 1 april Angelo?
Hij is gespot tijdens de roll-out van de Lotus. De officiële verhalen zijn dat Fauzy de rollout gedaan heeft (alleen maar om de Maleisische regering tevreden te houden), maar hij heeft maar twee rondjes gereden. De rest schijnt Jos gedaan te hebben.
Een toevallige snapshot van Jos in het Lotus overall:
http://img717.yfrog.com/img717/7538/joske.jpg
Manuel
12 februari 2010, 15:08
Kruisje.
Federici
12 februari 2010, 15:08
kruisje.
f5 ;)
Manuel
12 februari 2010, 15:14
slechte shop angelo ;)
Federici
12 februari 2010, 15:15
slechte shop angelo ;)
:(
Voor iets wat in 3 minuten in elkaar gefratselt is vind ik het goed ;)
Ik krijg zo wel heel Mofert gek wah ;)
Manuel
12 februari 2010, 15:16
...en mij. Meende al dat mijn gebeden verhoord waren.
Niet dus.
Federici
12 februari 2010, 15:18
...en mij. Meende al dat mijn gebeden verhoord waren.
Niet dus.
Ooohooh Manuel :D
Als ik vroeger op t Verstappen forum keek kreeg ik ook de ene naar de andere hartverzakking door al die geruchten. Weet inmiddels wel beter :(
Het is einde oefening. :(
Manuel
12 februari 2010, 15:21
Ik weet het... moeilijk te accepteren zoiets.
Maarja, life goes on zeggen ze ;)
Federici
12 februari 2010, 15:25
Ik weet het... moeilijk te accepteren zoiets.
Maarja, life goes on zeggen ze ;)
Zo is dat ;)
Dus ik ga nu lekker even Brunssum in carnaval 'vieren' ;)
Manuel
12 februari 2010, 15:27
Doe dat...drink der maar een paar van mij .
TheRealms
12 februari 2010, 17:10
Mmh, ben ik de enige die vindt dat de nieuwe Red Bull amper verschilt (uiterlijk) van die van vorig jaar???
Tosemime
12 februari 2010, 17:14
mja als je de grote wijzigingen ziet die bijvoorbeeld de mclaren heeft ondergaan, ziet de nieuwe red bull er inderdaad wat minder bijzonder uit. Blijft wel een mooi ontwerp though :)
RSRoy
12 februari 2010, 18:26
Mmh, ben ik de enige die vindt dat de nieuwe Red Bull amper verschilt (uiterlijk) van die van vorig jaar???
Als het maar effectief is he ;)
Raikkonen_WC
12 februari 2010, 19:58
Waar is de lotus?
Neo-242
12 februari 2010, 19:59
Hier
http://cdn.images.autosport.com/editorial/1265993410.jpg
Gallerij:
http://www.autosport.com/gallery/index.php/id/1943
Ik vind hem echt ontzettend gaaf qua livery. Niet origineel, maar het staat wel supergoed! Drool all over ;) Deze komt zeker in mijn schaalmodellen collectie :D
Wat is Virgin tot hiertoe bedroevend slecht bezig. Zo goed als geen mileage na 3 dagen testen, afgebroken onderdeel na amper een paar ronden, geen enkele representabele tijd gereden... De auto gedraagt zich zoals verwacht zegt Wirth dan, nou wel hele lage verwachtingen hadden ze daar ;)
Tazz
12 februari 2010, 20:33
meteen ook een close-up van de diffuser;
http://images.gpupdate.net/large/145651.jpg
mooie overall, en blijkbaar houdt Trulli ook zijn helmdesign.. benieuwd hoe dat rood staat bij de donkergroene auto..
http://images.gpupdate.net/large/145640.jpg
Federici
12 februari 2010, 20:35
Doe dat...drink der maar een paar van mij .
Helemaal gelukt :thumbup:
Federici
12 februari 2010, 20:37
Volgens mij heeft Heikki ook carnaval gevierd...
http://images.gpupdate.net/large/145645.jpg :cool:
Raikkonen_WC
12 februari 2010, 21:05
Gaaf!
NS
12 februari 2010, 21:08
wat een gave liveries toch dit seizoen!
Neo-242
12 februari 2010, 21:16
High-res met dank aan F1-Club.be
http://www.f1fotos.be/launches2010/Lotus/Lotus-T127_1%28A%29.jpg
http://www.f1fotos.be/launches2010/Lotus/Lotus-T127_2%28A%29.jpg
http://www.f1fotos.be/launches2010/Lotus/Lotus-T127_7%28A%29.jpg
http://www.f1fotos.be/launches2010/Lotus/Lotus-T127_10%28A%29.jpg
en leuke wallpapers op http://www.lotusracing.my/
http://www.lotusracing.my/assets/fun_stuff/wall1280x1024_1.jpg
http://www.lotusracing.my/assets/fun_stuff/wall1280x1024_2.jpg
RSRoy
12 februari 2010, 21:16
Volgens mij heeft Heikki ook carnaval gevierd...
Ik heb zo'n zelfde pruik als Heikki voor de carnaval :p
Darthwillie
12 februari 2010, 21:22
Hij is fraai maar ziet er wel er simpel uit die wagen.
Max Downforce
12 februari 2010, 21:26
Beetje bonkig... :blink:
GTE
12 februari 2010, 21:27
Wat is Virgin tot hiertoe bedroevend slecht bezig. Zo goed als geen mileage na 3 dagen testen, afgebroken onderdeel na amper een paar ronden, geen enkele representabele tijd gereden...
We hebben het eerder meegemaakt dat een door Wirth ontworpen auto plotseling een (deel van de) voorvleugel verloor. In Imola, 1994 :(
Bramzel
12 februari 2010, 21:29
We hebben het eerder meegemaakt dat een door Wirth ontworpen auto plotseling een (deel van de) voorvleugel verloor. In Imola, 1994 :(
Beetje flauw en niet erg smaakvol Marnix...
GTE
12 februari 2010, 21:31
en het erge is: het was niet eens grappig bedoeld. Anders had ik ook wel een andere smiley gebruikt, niet?
Max Downforce
12 februari 2010, 21:36
Ach een Virgin die wat verliest..... da's toch normaal :D
Zolang de vliegtuigen van Virgin Airways maar geen vleugels verliezen :blink:
Darthwillie
12 februari 2010, 21:39
hadden ze maar Red Bull sponsors moeten hebben, die geven vleugels :p
Kim Van Der Stichelen
12 februari 2010, 22:02
hadden ze maar Red Bull sponsors moeten hebben, die geven vleugels :p
In het Engels was die beter :thumbup: :innocent:
Bramzel
12 februari 2010, 22:09
en het erge is: het was niet eens grappig bedoeld. Anders had ik ook wel een andere smiley gebruikt, niet?
Ik zeg ook niet dat je het grappig bedoelde, dat had ik zelf ook wel door. Ik zeg alleen dat ik het een smakeloze vergelijking vind, zeker omdat de omstandigheden rondom Ratzenbergers crash nooit duidelijk zijn geworden. In de laatste RTL GP staat daar nog een heel artikel over.
Stefan van Renselaar
12 februari 2010, 22:18
Die Lotus heeft wel wat :cool:
Ik zeg ook niet dat je het grappig bedoelde, dat had ik zelf ook wel door. Ik zeg alleen dat ik het een smakeloze vergelijking vind, zeker omdat de omstandigheden rondom Ratzenbergers crash nooit duidelijk zijn geworden. In de laatste RTL GP staat daar nog een heel artikel over.
*Scheurt plastic open*
Bramzel
12 februari 2010, 22:23
*Scheurt plastic open*
Die heb je lang laten liggen ;)
Raikkonen_WC
12 februari 2010, 22:43
Echt gave livery's dit seizoen. Dit worden veel nieuwe aankopen voor mijn Modelwagen collectie
Ellu
12 februari 2010, 23:13
Die Lotus heeft wel wat :cool:
*Scheurt plastic open*
Voor dat artikel hoef je het niet te doen, dat staat van dezelfde strekking ieder jaar in een ander blad;).
GTE
13 februari 2010, 00:18
Ik zeg ook niet dat je het grappig bedoelde, dat had ik zelf ook wel door. Ik zeg alleen dat ik het een smakeloze vergelijking vind, zeker omdat de omstandigheden rondom Ratzenbergers crash nooit duidelijk zijn geworden. In de laatste RTL GP staat daar nog een heel artikel over
Wat is er in vredesnaam smakeloos aan? Zou het ook smakeloos zijn geweest als Ratzenberger het zonder schrammetje had overleefd? Ik vraag het maar, want ik vind het op mijn beurt niet zo zinvol om dit soort vergelijkingen aan de hand van het gevolg van het voorval in 1994 van een waardeoordeel te voorzien. Dan heb ik toch liever dat je betoogt waarom de vergelijking niet op zou gaan,
Bramzel
13 februari 2010, 00:47
Een dodelijk ongeval met een onduidelijke oorzaak vergelijken met een 'gremlin' in een nieuw ontwerp, alleen omdat in beide gevallen Nick Wirth bij de wagen betrokken is. Ik vind het nogal een link, net alsof Glock nu voor zijn leven moet vrezen omdat zijn auto continu uit elkaar gaat donderen. Dergelijke dingen gebeuren in pre-season testing, nog geen paar jaar geleden vlogen de achtervleugels nog in het rond. Ook bij de topteams.
Darthwillie
13 februari 2010, 00:55
Sterker nog, volgens mij heeft Sauber zelfs een race laten schieten een paar jaar terug omdat de achtervleugels losvlogen (brazilie meen ik)
jp_f1
13 februari 2010, 00:58
Sterker nog, volgens mij heeft Sauber zelfs een race laten schieten een paar jaar terug omdat de achtervleugels losvlogen (brazilie meen ik)
Klopt en volgens mij Minardi een keer op Barcelona vanwege achtervleugels die spontaan afbraken op het einde van het rechte stuk
GTE
13 februari 2010, 01:11
Een dodelijk ongeval met een onduidelijke oorzaak vergelijken met een 'gremlin' in een nieuw ontwerp, alleen omdat in beide gevallen Nick Wirth bij de wagen betrokken is. Ik vind het nogal een link, net alsof Glock nu voor zijn leven moet vrezen omdat zijn auto continu uit elkaar gaat donderen. Dergelijke dingen gebeuren in pre-season testing, nog geen paar jaar geleden vlogen de achtervleugels nog in het rond. Ook bij de topteams.
Ik weet niet wie destijds de Tyrrell ontworpen heeft, maar als vandaag de dag een van zijn wagens een achtervleugel zou verliezen, dan zou de vergelijking net zo goed voor de hand liggen, en als hij voor de hand ligt, waarom zou hij dan niet gemaakt worden (of hij nou op gaat of niet)?
Iets zegt mij dat dat dan geen enkel probleem zou zijn, enkel en alleen omdat die gevallen destijds geen ernstige gevolgen hebben gehad. Ik vind het persoonlijk weer niet zo zinvol om de legitimiteit van een vergelijking te beoordelen aan de hand van een gevolg. Dat staat daar nou eenmaal los van.
En ja, iedereen die een auto rijdt waarvan de vleugelconstructie niet deugt, moet vrezen voor zijn leven. Zon auto is namelijk, hoe je het ook wendt of keert, levensgevaarlijk. Daar is geen ontkennen aan. Dat lijkt me ook de reden dat Tyrrell destijds haar auto's terugtrok en Virgin modificeert niet voor niets de constructie.
Overigens had dat met die achtervleugels mijns inziens meer te maken met het opzoeken van de grenzen van de 'flexing wings' toen dat nog niet verboden was.
Daniël
13 februari 2010, 01:19
Lotus-bak ziet er vet uit! Na 't vertrek van Jaguar miste ik wel zo'n donkergroene kleur. Staat de F1-bakken goed vind ik. :) Toch ben ik wel heel erg bang dat de nieuwe teams erg gaan tegenvallen, zou jammer zijn.
Robert Saalmink
13 februari 2010, 01:39
Het valt me op dat ook deze Lotus nu weer erg rechte sidepods heeft. De meeste teams hebben de meest exotische curven erin aangebracht. Verder een vrij eenvoudige auto om te zien, weinig bijzonders. De livery is wel aardig, ziet er verzorgd uit maar ik ben nooit fan van groen als autokleur geweest, en deze vormt daar geen uitzondering op.
Ellu
13 februari 2010, 01:49
Krijg toch een beetje het idee dat ze een ouwe Arrows weer eens hebben gepimpt ;)
speed9
13 februari 2010, 01:55
Krijg toch een beetje het idee dat ze een ouwe Arrows weer eens hebben gepimpt ;)
Met die voorvleugel:blink:,betwijfel het.
De lotus vind ik wel erg vierkantig lijken,of ligt dat aan mij?
bobskink
13 februari 2010, 13:02
De lotus vind ik wel erg vierkantig lijken,of ligt dat aan mij?
neen hoor, het is gewoon een lelijke bak en het toont goed aan dat de livery van oude F1 wagens niet altijd past bij nieuwe F1 wagens.
De sponsors zijn ook zeer knullig en fantasieloos aangebracht.
Het enige positieve is dat het een nieuw kleurtje is, maar of het donkergroen goed zal opvallen tussen alle andere wagens achteraan betwijfel ik.
Robert Saalmink
13 februari 2010, 14:26
Di Grassi (Virgin) is net sneller gegaan dan Schumacher :p Wel goed nieuws, het lijkt erop dat die auto vanmiddag eindelijk rondjes gaat draaien.
Wel een vertekend beeld: Schumacher heeft nog niet op slicks gereden...
JossNL
13 februari 2010, 14:43
Nothing to worry about, ze hadden vanmorgen wat problemen, net ging hij naar buiten en pakte binnen 4 rondjes de 1e plek ;)
Edit: Totdat hij stil viel. Ohoh!
Requiem84
13 februari 2010, 17:43
Die Virgin is in ieder geval geen totale mislukking die 10s off the pace is, dat valt me stiekem alles mee!
1 Sutil Force India 1m20.180s
2 Barrichello Williams 1m20.341s +0.161
3 Schumacher Mercedes 1m20.613s +0.433
4 Vettel Red Bull 1m21.203s +1.023
5 Kubica Renault 1m21.563s +1.383
6 Massa Ferrari 1m21.673s +1.493
7 De la Rosa Sauber 1m22.134s +1.954
8 Di Grassi Virgin 1m22.912s +2.732
9 Hamilton McLaren 1m23.365s +3.185
10 Alguersuari Toro Rosso 1m24.072s +3.892
Robert Saalmink
13 februari 2010, 18:07
De eindtijden van vandaag. Hamilton reed drie 1:19's in de laatste vijf minuten, duidelijk een snelle run vlak voor het einde dus.
1 Hamilton McLaren 1m19.583s
2 Sutil Force India 1m20.180s +0.597
3 Barrichello Williams 1m20.341s +0.758
4 Kubica Renault 1m20.358s +0.775
5 Schumacher Mercedes 1m20.613s +1.030
6 Vettel Red Bull 1m21.203s +1.620
7 Massa Ferrari 1m21.485s +1.902
8 De la Rosa Sauber 1m22.134s +2.551
9 Di Grassi Virgin 1m22.912s +3.329
10 Alguersuari Toro Rosso 1m24.072s +4.489
De Virgin heeft vandaag gewoon veel rondjes gereden en daar zijn ze gewoon blij dat ze er nu wat afstand mee hebben gereden. Vooralsnog ziet er het niet heel slecht uit voor ze, ervanuitgaande dat ze nog een pak sneller kunnen als ze er echt voor gaan zitten.
Sander Hogendoorn
13 februari 2010, 18:09
Valt me nog mee van Virgin.
Stel dat Hamilton en Di Grassi allebei redelijk weinig benzine hadden bij hun snelste tijd dan is 3 seconde best redelijk :)
Markie
13 februari 2010, 18:12
edit, pagina vaker verversen ;)
Maar 4 seconden tussen snelste run met veel benzine en eentje met weing benzine bij McLaren. Geeft wel aan dat waarschijnlijk alleen de teams zelf iets zinnigs kunnen zeggen over de presaties i.v.m. de andere teams.
Schumi rulezzzzz
14 februari 2010, 00:30
Verbazingwekkend dat de betrouwbaarheid bij Ferrari daar opeens is. Nu maar hopen dat ze die lijn door kunnen trekken naar Bahrain. Duidelijk dat ze een erg sterk pakket hebben en Alonso zijn draai al erg snel lijkt te vinden.
speed9
14 februari 2010, 20:04
Elektronische 'jack' door de FIA geschrapt
12 februari 2010
De FIA heeft de elektronische 'jacks', waarmee de voorkant van de auto's opgetild worden bij de pitstops, in de ban gedaan. De teams zijn nu verplicht om de auto's op de ouderwetse manier te liften.
Aangezien kostenbesparing nog steeds een groot goed is in de Formule 1 anno 2010, wordt dit ook doorgevoerd in ogenschijnlijk kleine zaken als de 'jack'. Vandaar dat de teams gewoon weer moeten werken met iets wat nog het meeste wegheeft van een steekkarretje.
Bron : F1update.nl
Ik dacht dat die dingen altijd al handmatig waren.
Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 20:07
Ik dacht dat die dingen altijd al handmatig waren.
Hoe idioot. Zijn zat mindere series waar de wagen uit zichzelf omhoog word gekrikt a la DTM maar in een hoogtechnologische serie als de F1 moet een mannetje met een krik even de wagen opheffen want anders kost het te veel...
Darthwillie
14 februari 2010, 20:08
tot dit jaar duurde het tanken langer dan banden wisselen, nu verwachten ze pitstops van 3 seconden dus kan een electrische krik helpen, goed dat ze het meteen verbieden.
Daniël
14 februari 2010, 20:09
Ach, ik vind dat altijd wel een gaaf gezicht tijdens zo'n pitstop. :laugh: Big deal verder allemaal, het zal vast wel wat geld besparen. Druppel op hete plaat, maar ach.
Stefan van Renselaar
14 februari 2010, 20:09
Hoe idioot. Zijn zat mindere series waar de wagen uit zichzelf omhoog word gekrikt a la DTM maar in een hoogtechnologische serieals de F1 moet een mannetje met een krik even de wagen opheffen want anders kost het te veel...
Plus dat verschillende teams nu kun kriks ook weg mogen gooien omdat die al verder door ontwikkeld zijn als een steekkarretje..
Richard117
14 februari 2010, 20:10
Ik denk eerder dat het een middel is om de pitstops langer te laten duren, met enkel bandenstops zal het wel te snel gegaan zijn ofzo.
Tevens kan het een kunstmatig middel zijn om er spanning in te krijgen, handmatig krikken kan toch net wat eerder fout gaan
speed9
14 februari 2010, 20:20
Hoe idioot. Zijn zat mindere series waar de wagen uit zichzelf omhoog word gekrikt a la DTM maar in een hoogtechnologische serieals de F1 moet een mannetje met een krik even de wagen opheffen want anders kost het te veel...
Ja maar die zitten onder/in de auto.
Zouden ze bij deze bedoelen,alleen die voorkant-krik?
Pingguest
14 februari 2010, 20:29
tot dit jaar duurde het tanken langer dan banden wisselen, nu verwachten ze pitstops van 3 seconden dus kan een electrische krik helpen, goed dat ze het meteen verbieden.
Ik vraag me af of het verbod niet te laat is. De teams hebben reeds voorbereidingen getroffen voor het nieuwe seizoen en hadden mogelijk al de nieuwe 'jacks' ingekocht.
speed9
14 februari 2010, 21:00
Wanneer zoude ze GP's nou eens ergens in de winter houden,bedoel beetje kou mag toch ook wel,
of zou dat te gevaarlijk zijn om bij lage tempraturen te rijden?
(bedoel in GP vorm,geen test)
Tjerk Korving
14 februari 2010, 21:34
Tja, ze zullen toch ergens een keer een pauze tussen de seizoenen moeten hebben en qua weer heb je aan de winter toch niet bar veel.
GTE
14 februari 2010, 22:07
Wanneer zoude ze GP's nou eens ergens in de winter houden,bedoel beetje kou mag toch ook wel,
of zou dat te gevaarlijk zijn om bij lage tempraturen te rijden?
(bedoel in GP vorm,geen test)
Ga jij in de winter lekker een hele dag op de tribune zitten?
cookie
14 februari 2010, 22:11
Ga jij in de winter lekker een hele dag op de tribune zitten?
Tegen de kou kan je je dikker aankleden, tegen de zon doe je weinig, enkel zweten ;)
Richard117
14 februari 2010, 22:48
Zuiderlijk Halfrond is het nu zomer. Vroeger werd de GP van Zuid Afrika dan ook al in begin januari gereden :)
NS
14 februari 2010, 23:53
Zuiderlijk Halfrond is het nu zomer. Vroeger werd de GP van Zuid Afrika dan ook al in begin januari gereden :)
en dan moest je zeker 4 maanden wachten op de 2e race ;) neh dat lijkt me ook niet alles
Schumi rulezzzzz
15 februari 2010, 00:49
Nee eens, dit heeft juist wel wat. Echter is dit wel een van de meeste saaie winters ooit, aangezien er bijna een meter gereden werd en de auto's pas laat gepresenteerd zijn.
GTE
15 februari 2010, 12:42
Tegen de kou kan je je dikker aankleden, tegen de zon doe je weinig, enkel zweten ;)
Nou, ik kan me nog een Williams testdag herinneren ergens in februari 1997 op Zandvoort. Ik heb het nooit meer zo koud gehad.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.