PDA

View Full Version : DRES2 | Carset thread en testrace

Pagina's : [1] 2

Robert Saalmink
29 december 2009, 22:41
[spacer]

http://www.digitalracing.nl/images/stories/logos/dres2_logo.jpg

[spacer]

Inleiding
Bij de aankondiging van de DRES2 (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=520) was al aangegeven dat we wat wijzigingen aan de carset willen doorvoeren. De benzine auto's worden opgetrokken om met de diesels mee te komen. De diesels zullen op hogesnelheidscircuits nog steeds de snellere wagens zijn, maar de benzinewagens zitten er een stuk dichterbij dan voorheen. Op de meer bochtige circuits zit het allemaal nog dichter op elkaar, waardoor elke wagen wel kans maakt op de overwinning. Daarbij is de aerodynamica onder de loep genomen en zullen meer realistische vleugelstanden nodig zijn. De bandenfile is uitgebreid en kent nu drie compounds, nu dus soft, medium en hard slicks. De softs zijn flink zacht en je moet goed met banden kunnen omgaan wil je er een racestint op rijden, ze zijn dan wel lekker snel. De mediums zijn prima te dubbelstinten en de hards kunnen zelfs wel 3 stints meegaan.

[spacer]

Testen
De carset zoals deze nu is, is samengesteld door Peter van de Kolk en getest door onder andere mijzelf en niemand minder dan Michael Storm. We hopen dat we een goede basis carset hebben om mee te beginnen. Wel hopen we op enig testwerk van jullie kant met bruikbare feedback om eventuele rare dingen er nog uit te halen. Dat testen begint met onmiddellijke ingang. De downloadlink naar de carset is onderaan deze post te vinden. Post je feedback in deze thread. We streven naar een leuke carset die een gevarieerder veld gaat opleveren dan in de DRES, en die iets realistischer is dan voorheen. Alvast bedankt!

[spacer]

Testrace
We plannen ook een officiele testrace. Deze staat op de kalender voor de avond van Zondag 17 januari 2010. Tegen die tijd moet de laatste fine tuning aan de carset wel hebben plaatsgevonden. De testrace zal plaatsvinden op het circuit van Spa-Francorchamps.

Vanaf 18:30 kun je inloggen en dan is dit het schema:
19:45 - 20:15 kwalificatie
20:15 - 20:25 warmup
20:25 - 21:55 race (90 minuten)

Het wachtwoord zal niet wijzigen.

LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/dres2/20100117_spa_testrace/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/dres2/20100117_spa_testrace/20100117_Spa_testrace.rar)

[spacer]

Auto's
De te kiezen auto's zijn:
- Audi R10 TDI
- Peugeot 908 HDI
- Dome S102 Judd
- Pescarolo 01 Judd
- Lola B08/60 Aston Martin

[spacer]

Testservers
De testserver draait nu permanent op Spa-Francorchamps 2004. Het wachtwoord is test.

[spacer]

Downloads
Test carset v1 (http://www.digitalracing.nl/dres2/DRES2_Carset_v1.rar)
Le Mans 24 HR op Nogrip (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=10251)
Patch voor online GTR2 (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=488)

[spacer]
[logo_dr]

Fr3d
29 december 2009, 23:41
top! jeej! superrr! :)

Tjerk Korving
29 december 2009, 23:42
Morgen GTR2 dan maar eens installeren. :)

Darthwillie
30 december 2009, 00:01
:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:
Darthwillie is blij

Niels Tieman
30 december 2009, 00:07
Darthwillie blij, .. wij blij :D

Darthwillie
30 december 2009, 01:31
Server nog niet aan of kijk ik verkeerd? :p

Robert Saalmink
30 december 2009, 09:48
Oh, het stukje 'dit weekend' had ik alleen in gedachten erbij getyped denk ik ;) Tevens de locatie van de testrace er even bij gezet :)

rinussie
30 december 2009, 18:12
:thumbup:

En nu maar hopen dat ik kan inloggen met mijn drie schermen ;)

Maik Peters
30 december 2009, 21:59

En nu maar hopen dat ik kan inloggen met mijn drie schermen ;)

hihihi :lol:

Kim Van Der Stichelen
31 december 2009, 15:49
Zijn er al templates voor de Aston?

Kim Van Der Stichelen
1 januari 2010, 00:27
Ik merk trouwens dat we nu wel het gamma soft/medium/hard ter beschikking hebben?

Stefan van Renselaar
1 januari 2010, 00:44
Ik merk trouwens dat we nu wel het gamma soft/medium/hard ter beschikking hebben?

Dat staat hier ook ergens beschreven dat die zijn toegevoegd ;)

[Edit]De bandenfile is uitgebreid en kent nu drie compounds, nu dus soft, medium en hard slicks. De softs zijn flink zacht en je moet goed met banden kunnen omgaan wil je er een racestint op rijden, ze zijn dan wel lekker snel. De mediums zijn prima te dubbelstinten en de hards kunnen zelfs wel 3 stints meegaan.

Kim Van Der Stichelen
1 januari 2010, 00:48
Dat staat hier ook ergens beschreven dat die zijn toegevoegd ;)

Lol in mijn enthousiasme overgelezen :lol:.
Bij deze zal dat dan mijn laatste 2009 post zijn :thumbup:

Peter
1 januari 2010, 21:48
Zijn er al templates voor de Aston?

Ben ik op dit moment mee bezig. (niet zelf maken want dat kan ik echt niet :) )
Er wordt in de community nogal geheimzinnig gedaan over het hele Lola verhaal maar ik verwacht dit weekend nog templates te krijgen. Die mag ik dan wel niet publiek hosten (dat wil de maker van de templates weer niet) dus die zal dan via mail verschaft worden aan diegene die ook daadwerkelijk met de Lola gaan rijden. Grappig om te zien hoe moeilijk de community is geworden als het om mods gaat, maargoed, we doen ons best!

Peter
1 januari 2010, 23:46
Ok ik heb de template inmiddels gekregen. als je hem wilt hebben schiet me dan even aan via pm.

Captain Slow
2 januari 2010, 12:03
Is die testrace 6 uur, of wordt het ZAC lengte?

Maik Peters
2 januari 2010, 12:14
Jongens ik heb problemen met downloaden van de carpack.. ik zie dat het inmiddels 0.2 is geworden op megaupload.

als ik heb gewacht... dan is hij binnen eenmili sec klaar.. dit kan niet goed zijn.
Hebben andere dit ook?

....
edit:
vervolgens heb ik niets gedownload... Krijg hem niet binnen op dit moment.

Kim Van Der Stichelen
2 januari 2010, 12:16
Ik heb ook gewoon de 0.2 gedownload, had het zelfs niet gemerkt tot jij het zei :)

Tjerk Korving
2 januari 2010, 12:34
Heb de carset gedownload zodra die beschikbaar was maar toen was het al v0.2 inderdaad. Downloaden lukt hier echter nog gewoon.

Maik Peters
2 januari 2010, 12:55
ik ben nu al via msn bij kim aan het downloaden :)

Tjerk Korving
2 januari 2010, 12:58
Ok, had 'm zelf ondertussen ook geupload (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/DRES2_Carset_V0.2.rar) als alternatief. :)

Niels Tieman
2 januari 2010, 13:17
ik ben nu al via msn bij kim aan het downloaden :)

Dat zit hem waarschijnlijk in je cache bestanden. Hij herkend hem, en kapt hem vervolgends weer af. Maargoed, jou probleem is al opgelost.

Test-se ;)

Maik Peters
2 januari 2010, 13:21
Dit dacht ik ook, maar had alle cash zooi van megaupload al verwijderd :(
maar het is opgelost... tnx mannen.

Robert Saalmink
3 januari 2010, 01:19
Is het echt opgelost? Het is wel de bedoeling dat iedereen de carset via de gegeven link kan downloaden namelijk.

Maik Peters
3 januari 2010, 11:10
@Robert, nou ik kan hem niet downloaden van megaupload. maar heb hem via Kim.
Diverse andere mensen van het forum kunnen de file wel downloaden. Dus het probleem lag bij mij en niet bij de file. :)
Hopelijk is het zo helder...

gerb_1963
3 januari 2010, 12:00
Goed werk, heren. Gisteren heb ik alle auto's een paar rondjes laten gaan en dat ging uitstekend. Alleen de Peugeot is mij veel te nerveus, het ding gaat al om z'n as als je alleen maar aan gas geven denkt. De Pescarolo rijdt het makkelijkst maar hij gaat niet zo hard.
Kortom, na een klein avondje sturen heb ik geen gekke dingen gevonden behalve dat ik flink zal moeten gaan oefenen :-)

Tjerk Korving
3 januari 2010, 12:44
Dan lag het niet helemaal aan mij wellicht. Ik heb vrijdag een aantal rondjes geprobeerd met de Peugeot 908 en ik heb meer rondjes gedraaid dan gereden. Van achteren is er een aardig stuk grip weg ten opzichte van DRES1.

Nou kan dat natuurlijk weer verband houden met de aangepaste aerodynamica en dat er meer vleugel nodig gaat zijn maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Als het daarmee op te lossen is dan lijkt het me geen probleem, zolang het maar geen structureel grip tekort is waar geen vleugel tegenop kan.

Peter
3 januari 2010, 13:09
Ik vind hem toch prima te rijden. Ja je moet inderdaad met meer vleugel rijden, ben heel benieuwd met wat voor vleugelsettings je nu reed Gerben en Tjerk?

Tjerk Korving
3 januari 2010, 13:18
Zal ik moeten nakijken Peter. Maar aangezien ik vorig seizoen niet op Spa heb gereden, heb ik er ook geen setup van liggen als referentie. Online kon ik niets vinden dus het is vanaf nul beginnen.

Roy Visser
3 januari 2010, 13:19
Aangezien jij de wagens gebouwt en getest hebt peter, misschien verstandig om jouw basis setups te plaatsen zodat iedereen een beetje een basis heeft van waar jij de physics op gebaseerd hebt?

Michael Storm
3 januari 2010, 13:44
Als je de voorvleugel op 3 hebt staan kun je de achtervleugel het beste rond de 9 zetten.

Peter
3 januari 2010, 13:46
De basis setups zitten al meteen in de carset als default setup. Je hoeft alleen maar wat kleine dingetjes aan te passen zoals brake balance en duct, max engine rpm, rijhoogte eventueel, maar de rest is als basis al heel behoorlijk. Vleugels van alle wagens staan op 6-14, dat is dan wel high downforce maar zou voor Spa goed te doen zijn, enige waar je om moet denken is als je de voorvleugel naar beneden haalt om dan de achtervleugel niet te veel naar beneden te zetten. 1-2 wordt te overstuurd, 1-4 moet goed te doen zijn. Zelf rijd ik Le Mans bv. met 1-3 maar dan moet je wat gaan compenseren met andere zaken tegen het onderstuurde aan afstellen..

Van nul af aan beginnen is in ieder geval niet nodig, de default setup is een goed startpunt, hoewel waarschijnlijk wat onderstuurd.

Overigens heeft setups pakken van vorig jaar niet veel zin denk ik, vanwege de gewijzigde griplevels etc.

Tjerk Korving
3 januari 2010, 13:55
Ok, ik had 'm op de default setup maar de achterkant was bij mij aardig vrolijk op Spa. :D

gerb_1963
3 januari 2010, 14:30
Ik ben nog niet zo overtuigd van die vleugelsettings. De bochtensnelheid is op veel punten op Spa zo laag dat het effect van vleugels minimaal zou moeten zijn. Nou ben ik zelf geen kei in het rijden en zeker niet met de Peugeot dus ik ga het gewoon eens proberen met lekker veel vleugel achter. Mocht je dus een auto zien rondrijden met een taartschep achter, dan ben ik dat :-)

Darthwillie
3 januari 2010, 14:44
ik zie geen server? klopt dat?

Peter
3 januari 2010, 14:47
Je moet niet vergeten dat je praat over een LMP1 wagen met 700 pk en bijna 1200 Nm torque... das niet weinig he..

Tjerk Korving
3 januari 2010, 14:48
ik zie geen server? klopt dat?
Die draait inderdaad nog niet. Zou wel leuk zijn om zo met anderen op de baan te kunnen vergelijken. Mis beetje de referentie nu. :)

Michael Storm
3 januari 2010, 15:52
Ik zal straks ook eens met de Peugeot op Spa rijden, met default setup.
We hebben er mee gereden op Barcelona, Road America en Le Mans. Daar was het goed te doen.

Tjerk Korving
3 januari 2010, 16:31
Ik heb net weer even een half uur met de Peugeot rondjes gedraaid op Spa. In de default setup staan de voor -en achterbanden op medium compound. De voorbanden heb ik ze naar soft gewisseld omdat ze anders na drie ronden inclusief outlap nog niet op temperatuur waren. Maar het is niet voor niets een basis setup.

Ik moet zeggen, eenmaal met de banden op temperatuur is het goed te doen. La Source en de Bus Stop chicane zijn van die bochten waar je nog wel eens kan spinnen door te vroeg op het gas maar dat heb je daar met vrijwel elke wagen wel. Zeker met de hoeveelheid power is het daar doseren maar kennelijk zat dat vrijdag er even niet in bij mij.

Het klopt overigens dat de wagen neiging heeft tot onderstuur. Vooral in Rivage en Pouhon is dat merkbaar maar dat is dus kwestie van wat sleutelen. Na wat gesleutel zal het in Eau Rouge ook nog wel meehelpen denk ik. Vol gas gaat ie best maar ik heb er een aantal afgeschreven. :D

Darthwillie
4 januari 2010, 15:03
begin weer een beetje het gevoel te krijgen voor deze wagens, alleen krijg ik met de standaard setup de mediums amper op temperatuur

(zit er trouwens een grapje in de liverie van de dome verborgen of zag ik dit nou verkeerd in een replay:huh1: :laugh: )

Peter
4 januari 2010, 16:16
hmmm, zou iemand eens de bandentemperaturen wat nader kunnen testen met de verschillende comounds en de resultaten hier neerzetten?
Heb de banden voornamelijk op Barcelona getest en daar werden de softs echt wel goed warm/heet maar ook de mediums kwamen bij mij prima op temperatuur...
Maar het zou heel goed kunnen dat daar nog wel wat wijzigingen nodig zijn.

Zal zelf vandaag ook eens kijken op Spa...

Peter
4 januari 2010, 17:17
Heb even snel wat rondjes op Spa gemaakt, de setup moet dan inderdaad wel wat aangepast worden maar veel heb ik er niet aan gedaan.
Banden voor (mediums) werden 75 graden, achter 85-90 graden dus dat vind ik nog wel meevallen, is bij de standaard wagens in GTR2 toch ook zo?
Maar de voorbanden zouden dan wel iets warmer kunnen worden...

Geintje van de Dome livery kan ik btw niet ontdekken? :D

Darthwillie
4 januari 2010, 17:51
Het Gezicht van de coureur??????

Roy Visser
4 januari 2010, 17:55
Het Gezicht van de coureur??????

als die een zonnebril opheeft en lijkt op Neo uit de matrix, dat is standaard :p

Darthwillie
4 januari 2010, 18:15
Nee, leek meer op iemand anders

Tjerk Korving
4 januari 2010, 18:56
Banden voor (mediums) werden 75 graden, achter 85-90 graden dus dat vind ik nog wel meevallen, is bij de standaard wagens in GTR2 toch ook zo? Maar de voorbanden zouden dan wel iets warmer kunnen worden...
Dat klopt wel met de temperaturen die ik ook had gisteren. Als er gekozen word voor medium als achterbanden en soft als voorbanden dan is het voor en achter vrijwel gelijk qua temperaturen en ook de slijtage is volgens mij dan geen enkel probleem.

Qua slijtage zit het sowieso wel goed volgens mij en ten opzichte van GTR Evo met de ZAC kan ik in GTR2 met deze wagens tenminste ook de motoren heel houden. Op een of andere manier vinden de wagens van de ZAC mij niet lief terwijl ik echt toch niet bizar vroeg terugschakel of ultra laat opschakel.

Robert Saalmink
5 januari 2010, 22:35
De server draait :) weer even wennen aan GTR2 maar het is gelukt.

Mikeman
5 januari 2010, 23:55
De server is zichtbaar. ik kan inloggen, maar niet rijden.

Setup is unknown en in het grid scherm blijft donker en staat ook unknown (geen auto te zien)

Is dit een probleem bij mij?

Robert Saalmink
6 januari 2010, 00:06
Het lukt me hier al niet meer om de server te starten, steeds een foutmelding dat GTR2 wordt beëindigd zodra hij gaat connecten (Windows foutmelding). Ik zal GTR2 eens opnieuw installeren op de server, maar dat wordt morgenavond helaas pas.

Gek, eerder op de avond heb ik het getest en toen werkte het.

hijglander
6 januari 2010, 09:45
Ik zal GTR2 ook weer eens aanzwengelen...

Bij de weg; inschijvingen voor DRES zijn nog niet geopend, klopt dat?

Tjerk Korving
6 januari 2010, 14:06
Het lukt me hier al niet meer om de server te starten, steeds een foutmelding dat GTR2 wordt beëindigd zodra hij gaat connecten (Windows foutmelding). Ik zal GTR2 eens opnieuw installeren op de server, maar dat wordt morgenavond helaas pas.

Gek, eerder op de avond heb ik het getest en toen werkte het.
Is de GTR2 versie op de server al wel voorzien van de laatste patch?

Robert Saalmink
6 januari 2010, 14:53
Ja

123

levi
7 januari 2010, 10:12
Geeft hij qua banden keuze aan: soft-medium-hard?
Want bij mij geeft hij dus aan soft-hard-interm.-soft wet- hard wet!!!!
Dan heb ik iets fouts gedaan bij het installeren:innocent:

Edit:

Is er eigenlijk geen nieuwe versie van Spa, dus met de nieuwe chicane?

Darthwillie
7 januari 2010, 11:02
Geeft hij qua banden keuze aan: soft-medium-hard?
Want bij mij geeft hij dus aan soft-hard-interm.-soft wet- hard wet!!!!
Dan heb ik iets fouts gedaan bij het installeren:innocent:

Edit:

eerst de oude dres map weghalen, dan de nieuwe installeren. Toen pas kreeg ik de medium optie te zien

levi
7 januari 2010, 11:21
eerst de oude dres map weghalen, dan de nieuwe installeren. Toen pas kreeg ik de medium optie te zien

ok thanks:thumbup:

levi
7 januari 2010, 13:06
ok thanks:thumbup:

Dat was het idd:D

levi
7 januari 2010, 17:41

Jazeker is die er wel, incl. de nieuwe bus stop chicane, dus niet linksom maar rechtsom, alleen pouhon is zoals de oude situatie, dus grindbak ipv strook asfalt zoals het nu is.
Is het een optie om die te testen, (met toestemming van maker) ik kan de maker wel een email sturen, en vragen om zijn toestemming.
Voor de rest is de baan hetzelfde, alleen de banden worden sneller warmer (is aan te passen toch in GDB file?)

zomaar een gedachte:innocent:

Peter
7 januari 2010, 17:57
Er is zelfs een versie met asfalt bij Pouhon, ik kan desgewenst wel eens informeren of we die kunnen gebruiken....

levi
7 januari 2010, 18:01
Er is zelfs een versie met asfalt bij Pouhon, ik kan desgewenst wel eens informeren of we die kunnen gebruiken....

Dat zou helemaal geweldig wezen, kan je daar een download linkje van plaatsen, zodat ik die iig in de prive colectie kan plaatsen:D

Peter
8 januari 2010, 13:30
downloadlinkje durf ik eerlijk gezegd niet neer te zetten hier :blushing:
De community is zo erg fucked up op dit moment, lang verhaal, maar als iemand de link wil hebben geef maar een seintje dan stuur ik hem via pm...

levi
8 januari 2010, 22:59
De community is zo erg fucked up op dit moment, lang verhaal, maar als iemand de link wil hebben geef maar een seintje dan stuur ik hem via pm...

Thanks peter:thumbup:
Wil de desbetreffende persoon de baan niet beschikbaar stellen voor dres2?

Want de baan is toppie!!!!!!!

gerb_1963
9 januari 2010, 11:13
Maakt toch niet zo uit welke versie van Spa we hebben? Zolang we maar een goeie wedstrijd hebben, zou ik denken.

Tjerk Korving
9 januari 2010, 12:12
Geen idee ook hoe het met bugs zit maar met de originele weet je alvast zeker dat die goed werkt en je niets hoeft aan te passen qua grip, verbruik e.d.

Peter
9 januari 2010, 15:30

ik kreeg nogal wat reacties/vragen nav deze post :) dus hier even een uitlegje...

Binnen de community wordt erg veel mods en addons van de ene sim 'geconvert' naar een andere sim, bv. van RFactor naar GTR2 etc..
De laatste tijd is het veel voorgekomen dat men dat zonder toestemming is gaan doen, waardoor veel ruzies onderling en een afsplitsing van een redelijke groep modders naar een nieuwe site...
Nogripracing.com heeft de regels ook nog eens flink verscherpt waardoor veel mods 'illegaal' zijn geworden en dus moeilijk te verkrijgen...
Ik volg het allemaal behoorlijk maar er is veel spanning tussen de modders.., sommige worden al jumpy als ze screenshots zien van hun eigen werk wat nog niet gereleased is... of in een andere sim..
erg jammer allemaal en het is allang niet meer zo als een paar jaar geleden toen er veel meer mocht en iedereen bereid was elkaar te helpen ipv af te zeiken.
Dat is er dus aan de hand met de community.

Niels Tieman
9 januari 2010, 15:39
Dat is helaas niet van vandaag of gister, helaas. DigitalRacing.nl heeft altijd met veel zorg contact proberen te zoeken en te houden met de modders. Het is soms lastig omdat er slecht of niet gereageerd word. Als dat een feit is moet je afwegen of het gepast is de mod te gebruiken. Jammer genoeg is het een vreselijk dun lijntje waar je op moet balanceren om het goed te doen. We houden allemaal van online racen en het zou prettig zijn als iedereen daar gepast mee om gaat. De gebruikers naar de modders, en de modders naar de gebruikers.

levi
9 januari 2010, 16:55
Maakt toch niet zo uit welke versie van Spa we hebben? Zolang we maar een goeie wedstrijd hebben, zou ik denken.

Een leuke race hebben is idd het belangrijkste, maar persoonlijk lijkt het mij het leukste om op een baan te rijden zo deze er nu bij ligt ;)

Stefan Kollee
9 januari 2010, 21:35
Een leuke race hebben is idd het belangrijkste, maar persoonlijk lijkt het mij het leukste om op een baan te rijden zo deze er nu bij ligt ;)

Benieuwd hoe Donnington dan met de ZAC gereden wordt:innocent:

Stefan van Renselaar
9 januari 2010, 21:37
Benieuwd hoe Donnington dan met de ZAC gereden wordt:innocent:

Ik heb vandaag mijn sneeuwkettingen opgehaald :)

Belgian Lizards
11 januari 2010, 21:53
is er al iets gekend voor zondag van de planning,

is het zoals vorig jaar op paul ricard? allmet zen allen een vrije training
of is er effectief een race? Veronderstel dan wel geen 6 uur

Robert Saalmink
12 januari 2010, 00:39
Spa (staat ook in de startpost), tijdschema zal waarschijnlijk morgen online komen maar inderdaad zal het waarschijnlijk een race avond worden a la ZAC.

Darthwillie
13 januari 2010, 12:58
Heb er zin in, al is mijn eerste indruk dat de wagens erg onrustig zijn ten opzichte van vorig jaar. Misschien realistisch maar niet heel fijn bij 6 uurs races. Nog wat meer met de setup spelen of dit op te lossen is.

Niels Tieman
13 januari 2010, 14:04
Vorig jaar waren de vleugelinstellingen wat enthousiast. Dit jaar kun je beter een balans vinden als je met meer vleugel raced. Het is meer een compromis zoeken dan vorig seizoen.

Peter
13 januari 2010, 14:19
Je zult inderdaad met meer vleugel moeten rijden, maar dat is al vaker gezegd geloof ik.
Ik ben wel benieuwd met wat voor vleugel instellingen je dan rijdt Willie?
Ik heb er zelf toch weinig last van moet ik eerlijk zeggen, maar als echt veel mensen er last van hebben zou een laatste update nog kunnen, ik krijg alleen nog weinig tot geen feedback moet ik eerlijk zeggen...

Maik Peters
13 januari 2010, 14:24
Ik weet niet wat het is, maar bij mij leeft het helemaal nog niet. Terwijl het al best snel van start gaat.

Mogelijk zou dit bij meer mensen kunnen zijn. Zou dit ermee te maken kunnen hebben?

Tjerk Korving
13 januari 2010, 14:43
Heb er zin in, al is mijn eerste indruk dat de wagens erg onrustig zijn ten opzichte van vorig jaar. Misschien realistisch maar niet heel fijn bij 6 uurs races. Nog wat meer met de setup spelen of dit op te lossen is.
Hou ook in de gaten dat de eerste twee rondjes sowieso al niet representatief zijn. Die heb je nodig om je banden op te warmen en daarna begin je pas echt de grip te krijgen. Vooral ook zaak om de voet in toom te houden gezien de hoeveelheid vermogen. :)

Peter
13 januari 2010, 14:46
Inderdaad, goede tip tjerk. de eerste 2 rondjes is het echt even voorzichtig doen, de banden hebben echt even nodig om op te warmen.. ik meen zelfs dat je na 6-7 rondje nog steeds iets warmer worden, maar vanaf rondje 3 zouden ze al goed op temp moeten zijn.

Darthwillie
13 januari 2010, 14:47
Hou ook in de gaten dat de eerste twee rondjes sowieso al niet representatief zijn. Die heb je nodig om je banden op te warmen en daarna begin je pas echt de grip te krijgen. Vooral ook zaak om de voet in toom te houden gezien de hoeveelheid vermogen. :)
na 3 crashes bij pit uit had ik dat ook door :p :laugh:

er zal idd een hoop in de afstelling zitten, heb door de extreme drukte de afgelopen weken niet genoeg kunnen testen. Helaas.

Rijdt nu met 10-16 rond.

Peter
13 januari 2010, 15:16
dan zou ik toch of de voorvleugel wat omlaag gooien of de achtervleugel meer omhoog, want dat ligt behoorlijk dicht bij elkaar.. welk circuit en welke auto?

Darthwillie
13 januari 2010, 15:21
Spa en de Audi, maar wat ik al zei, er moet nog wat tijd ingestoken worden.

Fr3d
13 januari 2010, 19:47
wellicht gemist, maar wordt het schema voor zondag?

Niels Tieman
13 januari 2010, 19:48
Daar komt Robert asap op terug. :)

Robert Saalmink
13 januari 2010, 22:45
Tijdschema aan de startpost toegevoegd. We gaan zondagavond racen, vanaf 18:30 kun je inloggen en dan is dit het schema:

19:45 - 20:15 kwalificatie
20:15 - 20:25 warmup
20:25 - 21:55 race (90 minuten)

Het wachtwoord zal niet wijzigen. De testserver is nu ook in de lucht en stabiel, dus er kan online getest worden. Let op dat in de startpost de carset nu v0.2 is, was je er vroeg bij met je download dan kan het zijn dat je v0.1 nog hebt.

Tot zondag!

El Maestro
13 januari 2010, 23:37
Ben niet van plan nog een seizoen DRES te gaan doen, maar mocht ik tijd hebben dan ben ik er zondag bij:)

Darthwillie
14 januari 2010, 00:11
Net een testsessie met Goonsquad gehad, maar dat gaat wat kosten zeg :blink: het aantal crashes was fenomenaal. :blushing: meer dan 10 ronden zonder schade lukt ons niet.

Nu kan het zijn dat ik wat moeite heb met overschakelen na evo, maar toch.

Zoals ik het nu zie, en ik wil hierbij rekening houden met het feit dat ik niet ubergetalenteerd ben, zijn de wagens te nerveus. Zondag wordt een testcase natuurlijk, en het kan goed dat ik helemaal ongelijk krijg. maar iets meer grip had van mij gemogen. Zo wordt 6 uur wel heeeeeel zwaar.

gerb_1963
14 januari 2010, 00:51
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar de eerste echte race duurt nog even dus we hebben de tijd om te oefenen...

Net een testsessie met Goonsquad gehad, maar dat gaat wat kosten zeg :blink: het aantal crashes was fenomenaal. :blushing: meer dan 10 ronden zonder schade lukt ons niet.

Nu kan het zijn dat ik wat moeite heb met overschakelen na evo, maar toch.

Zoals ik het nu zie, en ik wil hierbij rekening houden met het feit dat ik niet ubergetalenteerd ben, zijn de wagens te nerveus. Zondag wordt een testcase natuurlijk, en het kan goed dat ik helemaal ongelijk krijg. maar iets meer grip had van mij gemogen. Zo wordt 6 uur wel heeeeeel zwaar.

Ralffoxx
14 januari 2010, 02:25
Moet gtr 2 effe zoeken waar ik die gelaten heb . Want DRES kunnen we niet missen natuurlijk.

Fr3d
14 januari 2010, 08:47
Ik heb ook wat rondjes in de auto's gereden.
Het is wel weer wennen gtr2 en deze auto's

Zal een opgave worden om de race uit te rijden...

Misschien niet helemaal realistisch, maar zou voor het testen damage naar keus uit gezet kunnen worden? ( voor ieder die daar dus behoefte aan heeft)
ik bedoel er is nu weinig ervaring met de auto's maar dan kan er wel een race afstand met de auto's getest worden...

clipto
14 januari 2010, 16:00
Fred, mietje! :D ;)
Ik ben erbij zondag, kijk er naar uit.
Effe overleggen met welke auto mijn teammaatje wil gaan rijden, dan vantevoren vast wat rijden en voor zondag een mooie basissetup testen tijdens de race.
See you on track! :D

Tjerk Korving
14 januari 2010, 20:20
Ik ga zo maar eens wat rondjes op de server draaien om weer aan het geheel te wennen.

GTE
14 januari 2010, 21:30
Ik weet niet wat het is, maar bij mij leeft het helemaal nog niet. Terwijl het al best snel van start gaat.

Mogelijk zou dit bij meer mensen kunnen zijn. Zou dit ermee te maken kunnen hebben?

De DRES is bij mij anders nog behoorlijk populair hoor!

CannonDale
14 januari 2010, 22:46
We gaan beginnen. :cool:

Eerste testsessie vandaag en dat was weer even wennen. De Lola en de Pesc uitgelaten en vind de Pesc wel lekker rije. Nog wat testsessies in plannen om de andere auto's eens uit te laten. De grip van de auto's vind ik wel goed moet ik zeggen, maar moet nog met de veraderlijke Peugot rije. Van de commentaar hier wordt dat dus pittig. :laugh: De Pesc vind ik veel onderstuur hebben, maar moet eerst eens even goed testen ermee uiteraard. Met wat afstellingen valt veel te compenseren.

Zondag ben ik erbij. :cool:

Tjerk Korving
15 januari 2010, 13:57
Gisteren ook nog even de Lola de sporen gegeven om te zien waarom die op Spa een seconde of 4 achterbleven op de Peugeot. De Lola mist een kilometer of 10-15 topsnelheid ten opzichte van de Peugeot en die trekt ook nog eens veel beter weg dan de Lola. Merkte wel dat de Lola met een stuk minder achtervleugel toe kan maar desondanks is het zeker op Spa geen match voor de diesels als de Peugeot. Binnen 30 rondjes lig je op een ronde achterstand.

clipto
15 januari 2010, 16:21
Dan zal die het qua verbruik weer goed moeten maken denk ik?

Roy Visser
15 januari 2010, 17:39
Dan zal die het qua verbruik weer goed moeten maken denk ik?

euhhhh wat is de reden dat ze met diesels gingen rijden in de 24h? ;)

Kim Van Der Stichelen
15 januari 2010, 17:41
euhhhh wat is de reden dat ze met diesels gingen rijden in de 24h? ;)

Voor het geluid :thumbup:

Martijn Brouwer
15 januari 2010, 17:56
ik heb gister ook even met die Lola B08/60 Aston Martin gereden die rijd inderdaad niet erg fijn die trekt gewoon niet meer op een bepaald punt eerste 4 versnellingen gaat goed maar na ze 5 is alles power weg.na de eau rouge,kom je niet aan ze 6 toe.en de gears veranderen helpt ook niet veel...en die Pescarolo dat is echt een lekker karretje.

Roy Visser
15 januari 2010, 18:02
ik heb gister ook even met die Lola B08/60 Aston Martin gereden die rijd inderdaad niet erg fijn die trekt gewoon niet meer op een bepaald punt eerste 4 versnellingen gaat goed maar na ze 5 is alles power weg.na de eau rouge,kom je niet aan ze 6 toe.en de gears veranderen helpt ook niet veel...en die Pescarolo dat is echt een lekker karretje.

klinkt als een beetje teveel downforce in het geval van de lola?

Martijn Brouwer
15 januari 2010, 18:07
ik reed met default setup stond iets van 6 14 ofzo ongeveer dus dat is niet echt veel..
het voelt net als of er wat onder je gaspedaal zit hij blijft niet lekker klimmen..moeilijk te beschrijven het scheelt echt veel..want reed 2.04 met die Lola B08/60 Aston Martin
en met de pescarolo reed ik 2 min toch een flink vershil..

Peter
15 januari 2010, 19:06
De Lola heeft toch niets minder vermogen dan de rest... top vermogen dan...
De curves zijn wel heel anders en de Diesels hebben veel meer torque wat wel iets kan verklaren maar ik had niet verwacht dat het zo extreem zou zijn.

Hier 3 engine curves, Lola, Pesca en Audi

http://img706.imageshack.us/img706/703/lolaamengine.jpg
http://img693.imageshack.us/img693/3483/pescajuddengine.jpg
http://img693.imageshack.us/img693/5691/audiengine.jpg

Tjerk Korving
15 januari 2010, 19:16
De Lola Aston had met default setup 6/14 als vleugel staan maar ik kon er met 6/10 ook gewoon zonder problemen mee rond komen. ik denk dat voor -en achtervleugel nog wel lager kan dan dat.

De versnellingen zijn zeker wel helemaal te doorlopen maar vanaf de 3e versnelling zal je alles een eind naar beneden moeten trekken. Dat had ik gisteren na een paar tests ook voor elkaar.

Bovenaan Eau Rouge na de pit uitgang kwam ik op 260km/h en op het laatste moment van het rechter stuk op 303km/h. Ter vergelijking, de Peugeot doet op dezelfde punten 280 en 315. Wellicht dat met nog minder vleugel het beter zal gaan maar zeker Eau Rouge is een killer voor die wagen. Weinig vleugel ga je echt nodig hebben om weer op snelheid te komen. Datzelfde geld eigenlijk ook weer voor het eind van de tweede sector, het kost veel tijd om de top te halen.

Michael Storm
15 januari 2010, 22:13
Ik had alle wagens getest op Barcelona, qua top snelheid zat er max. 5/10km/h verschil in op het rechte stuk en de rondetijden lagen binnen 5 tienden met alle wagens. De vleugel setting was toen 3-9, iets lager als jullie rijden op Spa.
Dus de vleugel kan bij jullie wel iets lager.

Ik zal morgen ook even rijden met alle wagens op Spa.

Tjerk Korving
15 januari 2010, 23:33
Net weer even met de Peugeot 908 gereden en het doel van een 1:59 op Spa begint eraan te komen. Tot 2:00.4 gekomen en met net wat minder onderstuur moet t kunnen. :)

GTE
16 januari 2010, 00:52
Ik kan niet wennen aan de cockpit van de Peug. Je ziet nauwelijks wat. Eau Rouge moet je zon beetje op de tast doen...

De Audi is volgens mij wat meer onderstuurd dan vorig jaar. Je moet er echt veel snelheid uithalen om lekker te kunnen insturen. De Lola Aston Martin is naar mijn idee merkbaar langzamer dan de rest. Ik heb het ook even op Le Mans geprobeerd en daar kwam ik (zij het met een basis setup) tot een 3.40m. Met de Audi reden we daar vorig jaar zo ongeveer 3.12. Das toch 28 seconden.

Michael Storm
16 januari 2010, 00:57
Ik kan niet wennen aan de cockpit van de Peug. Je ziet nauwelijks wat. Eau Rouge moet je zon beetje op de tast doen...

De Audi is volgens mij wat meer onderstuurd dan vorig jaar. Je moet er echt veel snelheid uithalen om lekker te kunnen insturen. De Lola Aston Martin is naar mijn idee merkbaar langzamer dan de rest. Ik heb het ook even op Le Mans geprobeerd en daar kwam ik (zij het met een basis setup) tot een 3.40m. Met de Audi reden we daar vorig jaar zo ongeveer 3.12. Das toch 28 seconden.

De tijden zullen op Le Mans zo'n 15sec. trager zijn dan vorig jaar.
De Lola rijdt anders dan de rest, vooral het remmen en het gas geven.
Je kunt er echter even snel mee als de Audi, om maar een voorbeeld te geven.

gerb_1963
16 januari 2010, 10:27
Die Peugeot lijkt wat tam te zijn. Niet al te snel maar wel ontspannen rijden. Een echte endurance auto.

Peter
16 januari 2010, 11:19
Toch leuk al die verschillende bevindingen :D

Tjerk Korving
16 januari 2010, 12:35
Vorig seizoen ben ik op Le Mans van de cockpit view afgestapt. Realisme vind ik prachtig maar het kostte me gewoon een paar seconden per ronde doordat ik op veel plaatsen compleet naast de instuur punten zat.

Sindsdien rij ik met het camera punt wat net voor het ruitje zit (hood cam?) en dat maakt een wereld van verschil. Wellicht dat nu ik de baan eenmaal in m'n hoofd heb de cockpit view beter zal gaan maar de referentie van waar de voorwielen zitten vind ik momenteel prettiger.

Die Peugeot lijkt wat tam te zijn. Niet al te snel maar wel ontspannen rijden. Een echte endurance auto.
Tam.. als ik er tegen de 2:00 mee rijd is tam niet echt het woord wat ik zou willen gebruiken maar goed beheersbaar komt beter in de richting. :D

Peter
16 januari 2010, 13:17
Is iedereen zich overigens weer op de Diesels aan het richten? Of wordt er ok serieus gekeken naar de petrol wagens?

Martijn Brouwer
16 januari 2010, 13:27
ik richt me altijd de petrol wagen ik vind diesel helemaal niks..het geeft geen snel gevoel ik wil toeren horen en veel het liefst.vooral met terugschakelen vind ik de diesels gewoon niet lekker maar ze trekken wel altijd lekker...en het starten van de motor was ook even zoeken je moet gas geven wil de motor aanslaan.
het zijn wel heerlijke wagen´s vanmiddag nog eens even wat rondes maken.even onder de 2 min komen.

Tjerk Korving
16 januari 2010, 13:55
Is iedereen zich overigens weer op de Diesels aan het richten? Of wordt er ok serieus gekeken naar de petrol wagens?
Ik reed vorig seizoen met de Peugeot 908 en heb daar nog steeds wel een voorkeur voor. De Lola Aston Martin bijvoorbeeld zal vast wel snelheid uit te halen zijn maar vergt naar mijn idee een andere manier van rijden en die is niet echt de mijne.

clipto
16 januari 2010, 14:07
Wij stappen 'gewoon' weer in de Audi, hebben een geweldig gave skin en hebben weinig zin daar weer een hoop tijd in te moeten steken ;)
De teamleden zijn al druk bezig met het tweaken van een basis-setup, we zien elkaar dus morgenavond voor de eerste test met een aantal Audi's van het RARE Endurance Team aan de start :D

Mikeman
16 januari 2010, 14:38
@ Tjerk: Ik zag je gisteren langsvliegen met de 908. Ging lekker zo he!

Ik rij momenteel 2:06 en meer krijg ik er niet uit (ligt aan mij, niet aan de auto:D)

Met een beetje setup is de 908 toch wel een goede auto. Ik had mijn bedenkingen na de eerste 4 rondjes met de basis-setup.

Tjerk Korving
16 januari 2010, 14:51
@ Tjerk: Ik zag je gisteren langsvliegen met de 908. Ging lekker zo he!

Ik rij momenteel 2:06 en meer krijg ik er niet uit (ligt aan mij, niet aan de auto:D)

Met een beetje setup is de 908 toch wel een goede auto. Ik had mijn bedenkingen na de eerste 4 rondjes met de basis-setup.
Momenteel rij ik nog voor 95% met de basis setup. De rembalans ben ik gisteren wat mee aan het spelen gegaan omdat het ding lichtelijk de hik krijgt als ik naar de 1e versnelling toe moet remmen. Afgezien daarvan de voorbanden naar soft in plaats van medium en de anti roll bar achter een tikje erbij om te zien of ik wat onderstuur weg kon krijgen.

Verder gewoon trappen met het hok en dat ging gisteren wel lekker inderdaad. :D

GTE
16 januari 2010, 15:49
Vooralsnog ligt de Audi me gewoon het beste. Heeft misschien ook te maken met gewenning. Wat de petrol auto's betreft heb ik net als Tjerk het idee dat de Lola fundamenteel trager is dan de rest qua pure snelheid. Ik krijg hem op Spa nauwelijks boven de 300. De Dome is een stuk listiger (en daarmee lastiger) dan vorig jaar. Dat is overigens niet zondermeer kritiek. Ik kan er in ieder geval nog niet lekker hard mee. Nee, wat de petrol auto's aangaat heb ik op dit moment een grote voorkeur voor de Pescarolo. Een open cockpit (vind ik toch het prettigst) en al in de basis setup een redelijke balans.

GTE
16 januari 2010, 15:50
Ik probeerde trouwens online te gaan, maar toen ik de DRNL server aanklikte beweerde hij dat er een andere Spa 2004 werd gedraaid dan de mijne (track not compatible of zoiets). Kan dat kloppen?

Tjerk Korving
16 januari 2010, 16:53
Ik probeerde trouwens online te gaan, maar toen ik de DRNL server aanklikte beweerde hij dat er een andere Spa 2004 werd gedraaid dan de mijne (track not compatible of zoiets). Kan dat kloppen?
Bij mijn weten draait er gewoon de standaard versie van Spa uit GTR2.

Michael Storm
16 januari 2010, 17:13
Er draait gewoon de standaard 2004 versie.

De Lola met de vleugels op 4-10 kreeg ik vlak voor Eau Rouge 285km/h en vlak voor het aanremmen van Les Combes zit ik op 320km/h.

Ik ga nu naar de server.

GTE
16 januari 2010, 17:54
incompatible game versions zegt ie

heeft misschien wat te maken met de online patch? Die heb ik gedownload maar waar moet ie dan in uitgepakt worden?

Tjerk Korving
16 januari 2010, 18:21
De online patch bevat een .exe bestand en die moet je gewoon uitvoeren. Krijg je vanzelf een setup scherm wat je moet doorlopen. Maar ik neem aan dat je dat gewoon al gedaan hebt want anders kom je überhaupt de lobby niet in. Ook geen oude no-cd versie van de GTR2.exe gebruikt toevallig?

Mikeman
16 januari 2010, 19:47
Momenteel rij ik nog voor 95% met de basis setup. De rembalans ben ik gisteren wat mee aan het spelen gegaan omdat het ding lichtelijk de hik krijgt als ik naar de 1e versnelling toe moet remmen. Afgezien daarvan de voorbanden naar soft in plaats van medium en de anti roll bar achter een tikje erbij om te zien of ik wat onderstuur weg kon krijgen.

Verder gewoon trappen met het hok en dat ging gisteren wel lekker inderdaad. :D

Voor 95% basis setup??? WOW... daar reed ik net 2:15 mee.

Ik heb rondom soft erop. Caster voor verhoogd (ivm onderstuur) en ook de antirollbar achter iets erbij.

Kan aan mij liggen, maar heb jij ook de rembalans verder naar achter gelegd? Ik zit nu op 53:47 en dat gaat goed.

Tjerk Korving
16 januari 2010, 20:08
Voor 95% basis setup??? WOW... daar reed ik net 2:15 mee.

Ik heb rondom soft erop. Caster voor verhoogd (ivm onderstuur) en ook de antirollbar achter iets erbij.

Kan aan mij liggen, maar heb jij ook de rembalans verder naar achter gelegd? Ik zit nu op 53:47 en dat gaat goed.
Heb enkel de camber voor iets verminderd, temperatuur verschil tussen binnen en buiten vond ik iets te hoog. De rembalans heb ik juist verder naar voren gezet, ondertussen 57:43. Caster heb ik niets aan veranderd maar eerlijk gezegd ook nog totaal niet aan gedacht. :D

Met soft op de achterbanden denk ik dat ik ze dan ga affakkelen en nu blijven ze netjes rond de 90 graden. Michael Storm kreeg reed vanmiddag met rondom medium en die kwamen voor ook op temperatuur na drie ronden. Dat krijg ik echter niet voor elkaar dus kennelijk ben ik iets aardiger voor de banden.

Darthwillie
16 januari 2010, 20:42
denk zelf dat ik rechtsachter de rijhoogte iets ga verlagen :closedeyes:
http://img29.imageshack.us/img29/661/imsh.jpg
:laugh:

Ben trouwens benieuwd hoe druk het wordt? Goon Squad treedt met 3 man aan (Alexander, Gerben en Wilfred)

Robert Saalmink
16 januari 2010, 22:15
incompatible game versions zegt ie

heeft misschien wat te maken met de online patch? Die heb ik gedownload maar waar moet ie dan in uitgepakt worden?

Je moet denk ik ook nog de 1.1 patch doen: http://www.gamershell.com/news_35262.html en dan de EU patch. Daarna de Online patch en dan moet het werken.

Ralffoxx
16 januari 2010, 22:52
2:02 Met lola moet kunnen tot nu toe. Krijg er nog niet meer uit tot nu toe. Morgen wat andere wagens testen.

Peter
17 januari 2010, 15:19
Ik ben er vanavond overigens niet bij want ik moet werken. Ik ben wel heel benieuwd naar alle bevindingen dus laat alles maar horen!

Fr3d
17 januari 2010, 15:55
momenteel zijn mijn HD's aan het defragmenteren.. als het opschiet ben ik er bij...

Rudy Cuppen
17 januari 2010, 16:14
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik zou graag meedoen vanavond met de test race op Spa. Is dat mogelijk?
Ik rij al ongeveer 1 jaar bij Racing Lague in de GT`s dus al wel enige ervaring zodat ik jullie niet al teveel in de weg rijd.
Ik neem aan dat ik eerst alles moet downloaden voordat het werkt?

Ik hoor het wel en misschien tot vanavond dan.
Grts Rudy.

Darthwillie
17 januari 2010, 16:16
hi,

race vanavond is vrij volgens mij dus gewoon downloaden en meedoen lijkt me zo

GTE
17 januari 2010, 18:31
Je moet denk ik ook nog de 1.1 patch doen: http://www.gamershell.com/news_35262.html en dan de EU patch. Daarna de Online patch en dan moet het werken.

That did the trick!

Robert Saalmink
17 januari 2010, 18:32
Tuurlijk Rudy, gewoon meedoen. Het is wel vooral een testrace voor de physics van de auto's maar er zal zeker geraced worden!

GTE
17 januari 2010, 18:33
Welkom Rudy.

Darthwillie
17 januari 2010, 20:11
dick bos, misschien eerst je oude dres map verwijderen en dan opnieuw dres2 installeren

Gerben vd Broek
17 januari 2010, 20:21
Als je Booted as possibly cheat problemen hebt dan moet je idd de DRES map verwijderen uit gamedata. Daar had ik hem gisteravond ook bijna op door het raam naar buitengegooid. Maar toen ingeving dat dat het wel eens kon zijn, verwijderd en kon spelen.

Maar goed, kreeg er geen snelheid in. En geen tijd gehad om echt te oefenen dus veel plezier aan diegene die wel rijden.

Flyer
17 januari 2010, 20:49
Ik ga het niet redden. Moet nog eten. Succes allemaal.

Ralffoxx
17 januari 2010, 21:42
was leuk alleen als er iemand midden op de weg staat boven aan eau rouge heb je een probleem :) en dat had ik dus klap boven op de muur omdat ik een uitwijk actie moest uitvoeren.
Merk wel dat ik nog aardig wat meters moet gaan maken wil ik snel worden in deze dingen.

hijglander
17 januari 2010, 21:49
Nou, dat was van korte duur zeg... rij een PB (had nog geen Q ge-oefend) in qualifying van 1:58.8 en sta tweede, dus ik met goed moed de race aangevangen rij ik na de opwarmronde Eau-Rouge in, vergeet ik dat ik nog koude banden heb, en glij ik op volle snelheid zo de muur in. Auto stuk en Eddy die me raakt omdat ik niet snel genoeg uit de weg kan komen.
Stom zeg dat dat me ontschoten is om daar rekening mee te houden.
Excuses voor iedereen die last van me heeft gehad (vooral Eddy), ik had liever 90 minuten aan het racen geweest dan zo een race te beeindigen.

Nog even over de MOD: Wat mij betreft prima werk afgeleverd mannen, ik heb alleen de AUDI serieus getest en die voelt prima aan. Slijtage kan ik helaas niets over zeggen, deze lijkt in orde maar meer dan 80L heb ik nog niet weggereden met 1 auto.

fablex
17 januari 2010, 21:49
Aardige qualificatie. De race duurde welgeteld een bocht. Robin Tol stond dwars op de baan geparkeerd. De volgende keer misschien wat meer geduld betrachten Robin!

GTE
17 januari 2010, 22:19
Een jammerlijk voortijdig einde van de race. De problemen die me uiteindelijk hebben genekt, begonnen al in de warmup. Mn dashboardschermpje deed niks meer. Ik kreeg dus geen enkele info. Die arcade-achtige dingen die je in je scherm kunt kiezen, kon ik niet vinden. Alleen in andere view-modes en dus niet in cockpit. Dat was in de opwarmronde een beetje vervelend, want ik moest de versnellingen dus letterlijk tellen om er zeker van te zijn dat ik fatsoenlijk uit La Source zou komen. Dat lukte allemaal aardig en na een tumultueze start lag ik iets van negende ofzo. Even een misstapje in Les Combes en dat gaf Steven de kans om voorbij te piepen. Die zag ik even later boven op de Raidillon een zekere dood tegemoet stormen toen hij een andere deelnemer moest ontwijken. Een metershoge salto waar ik met alle gemak van de wereld onder door kon duiken, en aldus geschiedde. Toen de jacht op mijn teammaat Robert ingezet, die tot mijn ergernis in de kwalificatie zo maar even drietienden sneller was. Ook bij hem ging het op de Raidillon mis. Ik kon hem tenauwernood ontwijken. Daarna werd de race een tikje saai, behoudens een wat nerveus moment met een achterblijver (een Dome, weet niet wie). Koos de Boer kwam snel opzetten maar ook die haakte om een of andere reden af.

Een volgend probleem was dat ik had gedacht dat het pitbord na iedere ronde zou laten weten in welke ronde je zit. Helaas. Die zegt alleen de afstand tussen je voorganger en je achterligger en je positie in de race (P5 inmiddels). Er zat dus weinig anders op dan te vertrouwen op mn pitcrew die, naar ik aannam, wel zouden laten weten wanneer ik nog fuel had voor één ronde. Dat vertrouwen bleek helaas ongerechtvaardigd. In ronde 16 (naar later bleek) kwam de Pescarolo hortend en stotend tot stilstand in de busstop chicane. 0,0 fuel left en dat terwijl ik weg was gegaan met brandstof voor 24 ronden. Geen enkele pitcall gehad en de pits waren volkomen buiten mijn bereik. Einde race dus.

Niettemin heb ik me uitstekend vermaakt. De Pescarolo is een lekkere felle bak. Niet de makkelijkste en misschien ook niet de allersnelste, maar boordevol potentie. Alleen dus niet zo zuinig :(

Robert Saalmink
17 januari 2010, 22:29
Inderdaad Marnix, na Eau Rouge verloor ik hem op de kerb. Was me nog niet eerder overkomen, weten we dat ook weer. De boel nog wel laten repareren maar ze stuurden me alsnog weg met een kapot wiel, dus einde verhaal.

Daarvoor was het wel goed. Ik kon in de kwalificatie redelijk meekomen met de Pescarolo, en na de start was het puin ontwijken en voor ik het wist lag ik 6e. Op jacht naar Tjerk dan maar, met Marnix in mijn spiegel. Ik had een volle tank (90 liter) op medium banden, dus het was even passen en meten met het onderstuur af en toe maar uiteindelijk kon ik een lekker tempo rijden, tot het noodlot dus toesloeg.

Al met al heb ik een goede indruk van de Pesarolo. De benzine auto's doen goed mee in deze carset. Michael Storm was onhoudbaar in de Dome, die heb ik zelf nog niet gereden. Tjerk lag bij mijn vertrek 3e met de Peugeot.

levi
17 januari 2010, 22:33
Op zich ging de race best aardig, alleen tijdens het begin van de quali stond mijn stuur in ene scheef, dus ik moest het spel uit om de boel weer te callibreren, dus geen quali kunnen rijden.
Dus dan maar achteraan gestart.
Door de vele fouten van anderen lag ik binnen no time op de tiende plek, dit kon ik goed vast houden, maar of de set up is niet goed, of de softs houden het maar acht rondjes vol, want hij begon mega te glijden over de voorkant.
Ik heb het idee dat de Audi meer stuitert dan in dres1, met name met aanremmen en in langzame bochten.
Maar over het algemeen voelt het goed aan:thumbup:

Edit:

Stonden de vlag signalen uit op de server? ik kreeg Michael Storm achter me en kreeg geen blauwe vlag!!!!!

CannonDale
17 januari 2010, 22:35
Race van korte duur. :closedeyes:
Ik was het Robin, niet Eddy. Kon nergens heen jammer genoeg.

Ik moest trouwens ook een paar keer opnieuw de grid op komen.
Mijn engine was bij de 1ex 15%. :blink: de 2ex 35% en bij de 3ex 75%
Toen dacht ik zal wel zat zijn. Rije maar, de tijd was bijna om ook.

Michael Storm
17 januari 2010, 22:38
Ook leuk, sta ik in de pits en krijg ik geen schermpje terwijl ik Ignition gebruikte. Na een tijdje wat gas gegeven en op de flippers geramd zette hij zichzelf in de achteruit en ik kreeg ineens dat schermpje te zien.
Ik blijk de te ver door gereden te zijn... vaag maar goed...
Ik had voor de pits move up/down increase/decrease ingesteld op de pod van de shifter... geen goed idee ;)

Dat wordt nog eens goed op de pitstop oefenen want veel snap ik er nog niet van :blushing:

Kwali: Ging wel ok maar was in practise 2 4 tiende sneller.
Race: Vanaf de 1e plek weg rijden en in je spiegel Robin ervan zien gaan in Eau Rouge. Daarna een lekker tempo kunnen draaien en steeds opschroeven, bij de pitstop had ik iets van 1min.10 voorsprong op de 2e. Totdat de pitstop zelf kwam :laugh:

Rob Linssen, als je de volgende keer van de baan gaat, even goed kijken en wachten als er verkeer aan komt. Nu ging het net goed, maar had ook fout kunnen aflopen.

GTE
17 januari 2010, 22:40
Ik had een volle tank (90 liter) op medium banden

Ah, ik een tank voor 24 rondjes (iets van 60% vol denk ik) en stond op harde banden. In de warmup kon ik daar vrij eenvoudig 2.02.7 mee rijden en voor mn gevoel lag de auto aardig stabiel. Goed genoeg om een ritme met een betrekkelijk hoog tempo aan te houden.

Maar ik zal toch ns moeten kijken naar het verbruik. Voor 24 rondjes meenemen en er amper 16 halen lijkt me niet ok.

Robert Saalmink
17 januari 2010, 22:42
Volgens mij zat het net onder de 4l per rondje voor de Pesca (benzine).

Oh ja, nog complimenten voor de hoge opkomst. 22 man, top!

Rob Linssen
17 januari 2010, 23:00
Rob Linssen, als je de volgende keer van de baan gaat, even goed kijken en wachten als er verkeer aan komt. Nu ging het net goed, maar had ook fout kunnen aflopen.

Hey Michael, sorry van dat ene voorval. Ik had wel achter me gekeken maar had je helemaal over het hoofd gezien. Was er zelf ook van geschrokken. Gelukkig had dit geen grote gevolgen.

Rob Linssen
17 januari 2010, 23:06
Nu mijn verslag,

Had sinds vorig seizoen niet meer met de dres auto's gereden dus was weer even wennen. Parctice ging best redelijk met een 2.01 maar met de quali ging het minder kon mijn practice tijd niet verbeteren.

Begin van de race dacht ik als dit maar niet in een 6 uurs race gaat gebeuren de auto's vlogen in het rond. Toen dacht ik rijden we een 24 uurs race??? :O. Toen maar even op het xd scherm gekeken en het bleken maar 36 rondjes te zijn. Dus bij de 2de pitsstop wat minder benzine getankt en maar geen banden gewisseld. Dat laatste kwam me duur te staan want het laaste kwartier kon ik de auto maar moeilijk op de baan te houden en rudy kon me inhalen. Echter ging hij in de laatste ronden de pits in waardoor ik 4de ben geworden.

Darthwillie
17 januari 2010, 23:07
marnix jouw grafische instellingen staan op 16 bits vandaar groene rook en geen display.

tja, wat zeggen we ervan, met 90 liter vertrokken en gehoopt zonder tanken uit te kunnen rijden. bleek niet te lukken. Ik had bij een test al ontdekt dat de pitcrew niet scherp is dus precies op tijd naar binnen. Rustig rondgereden, op uitrijden. slijtage met med. was nihil, had niet hoeven wisselen.

De hele race Jarno Hogeweg in mijn buurt gehad, door een mobiel die afging even afgeleid en er af geschoten, Jarno voor. kon hem op het rechte stuk makkelijk inhalen maar remde te laat, dacht het de volgende ronde wel te doen maar helaas, race afgelopen:blink: P8 , niets om over naar huis te schrijven maar tenminste uitgereden.

Wel op een bepaald moment net de overblijfselen van de wagen van Eddy Gustina weten te ontwijken :surrender: die net voor mij in eau rouge crashte.

ernstig puntje van kritiek was wel de warmup lap. voor la source al twee tikken gehad en een aantal auto's achterste voren gezien. Iets meer verstand mag wel.

Robert Saalmink
17 januari 2010, 23:08
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/dres2/20100117_spa_testrace/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/dres2/20100117_spa_testrace/20100117_Spa_testrace.rar)

Koos
17 januari 2010, 23:16
Hele dag lopen klooien met m'n pc (o.a. 800 GB aan data zitten kopiëren :p), dus van oefenen is niets gekomen. Om 19.00 uur gauw wat eten en tegen half 8 de benodigde bestanden in de gtr2-directory gestopt.
Met de standaard setup wat rondgereden in de Dome.
De kwalificatie was met 2.02 een veertiende plek. Moet met wat meer oefening nog wel wat harder kunnen.

De race verliep aanvankelijk lekker. Stabiele rondetijden, totdat ik Marnix in het vizier kreeg. Begon wat foutjes te maken.
Na 22 rondjes mijn pitstop gedaan. Ik reed met softs voor en mediums achter. Slijtage voor lag rond de 13; achter rond 10 bij aanvang pitstop. Temperaturen waren ok. Alleen mijn motortemperatuur was wat laag (70ºC).
Vers rubber en met wat benzine (schrok na de pitstop dat GTR2 aanvult tot het ingegeven getal i.p.v. dat getal erin te gooien :closedeyes:). Sinds ZAC5 ook niet meer aangeraakt, dus 't is nog wat roestig...
Dacht dus nog een stop te moeten maken, maar gelukkig duurde de race slechts 36 rondjes waardoor ik het net redde.
Na over de streep te zijn gereden heb ik een screenshot gemaakt, maar ik kan 'm echter nergens terugvinden, dus ben bang dat er iets fout is gegaan.
Overigens startte ik met een engine-health van 98%. Bij overschrijding van de finish nog steeds 98% :).

Was leuk om eens met deze auto's te rijden.

Martijn Brouwer
17 januari 2010, 23:17
mijn verslagje leuke race gehad... Q was niet geweldig p7

de race rustig begonnen zag overal autos vliegen in de eerste ronde´s kon alles met een beetje geluk ontwijken..tijdje rond gereden op p4 wat leuke kleine gevechtjes gehad met tjerk die kwam me later voorbij gaatje weer dichtgereden daarna had hij denk een aanvaring met eddy want ik schoot door naar p2 met een kleine minuut achterstand al op storm..daarna me stop gemaakt niks aan de hand verliep soepel was gestart op soft voor en achter en die bevielen goed dus die maar weer erop gezet na de stop..
door pit problemen bij storm kon ik hem uitrijden op p1 toch altijd leuk.<
verders geen enkel probleem ondervonden met de carpack..liep allemaal soepel..

Rudy Cuppen
17 januari 2010, 23:19
Ging lekker hier met de qually een 12e tijd neer kunnen zetten.
Niet slecht ik heb mij vanmiddag pas aan gemeld hier dus niet echt kunnen voorbereiden. Ik heb bij R.L. 1x eerder met de DRES auto`s gereden.

De race was een beetje zooitje in het begin maar gelukkig kon ik overal omheen en heb er eigenlijk geen last van gehad. Met als gevolg dat ik al snel op P8 lag.
Ik ben met een volle tank vertrokken en had voor Softs gemonteerd achter Medium, die softs gingen erg hard achteruit dus besloten om vroeg te pitten en voor te wisselen naar Mediums tank weer vol gegooid en weer gaan met als doel de race uit rijden. Ik kwam als 16/17e weer de baan op en ben aan een leuke inhaal race begonnen die mij tegen het einde van de race op P4 bracht. Maar toen kreeg een low fuel melding en keek op de klok die zei dat er nog 15 min. tegaan waren dus ik de pits in beetje getankt en Softs erop gegooid voor die laatste paar minuten. Pitcrew klaar ik rij weg en toen zag ik de finishvlag hangen:innocent::blink: dus einde race. Ik lag 4e maar door dus die niet gehoeven pitstop 6e geworden.

Ik vond deze test zeer geslaagd, ik geen rare bugs gezien:thumbup:

clipto
17 januari 2010, 23:29
Werd tijdens de warmup lap getorpedeerd door m'n teammaatje Fred Visser.
Moest wachten tot alle wagens met een slakkengangetje voorbij gereden waren, voor ik hem in een 180 kon gooien en met een giga gat op de rest van het veld begonnen aan m'n inhaalrace.
Kwam helaas totaal niet aan m'n tijden, bak schade en ik kwam niet onder de 2.07.xxx
Op teamspeak al gehoord dat de top ruim boven de 310 zou moeten liggen in de Audi, het kreng van mij reed nog maar 292.
Daardoor inderdaad wat inloopakties gehad van Wilfred gehad, gelukkig schatte hij zijn snelheid verkeerd in en kon ik er weer voorbij.

Al met al een leuke testrace, zonder absolute snelheid maar genoeg leuke momenten gehad nog in de 'achterhoede' en door de grote hoeveelheid uitvallers toch nog 7e geworden.

Ben trouwens met Erwin eens dat het in de langzame bochten wel heel erg hobbelig aanvoelde in de Audi.
Kon me niet herinneren dat dat in DRES1 zo was, toen reed hij voor mijn gevoel wat gemakkelijker/gemoedelijker.
Binnenkort maar eens wat setup tweaken, eens zien of we dat eruit kunnen halen ;)

gerb_1963
18 januari 2010, 00:07
De start was wat tumultueus maar ik geloof dat toch nog wel een grote minderheid aangekomen is...

GTE
18 januari 2010, 00:11
36 rondjes voor de winnaar. Dat is niet veel!

GTE
18 januari 2010, 00:12
door een mobiel die afging even afgeleid en er af geschoten

Zo heeft mijn vrouw ook ns een auto total loss gereden :innocent:

Robert Saalmink
18 januari 2010, 00:33
36 rondjes voor de winnaar. Dat is niet veel!

De server stond op 90 minuten maar GTR2 maakte er uiteindelijk 75 van. Bugje in Spa in GTR2, ik kende hem ook wel maar ik was hem even vergeten.

GTE
18 januari 2010, 00:40
ah...

clipto
18 januari 2010, 01:00
Zie je! Ik vond het al zo vaag dat ik ineens de finishvlag al zag...
bugje dus ;)

Dix5
18 januari 2010, 01:00
De server stond op 90 minuten maar GTR2 maakte er uiteindelijk 75 van. Bugje in Spa in GTR2, ik kende hem ook wel maar ik was hem even vergeten.

Nou bedankt hierdoor liep ik de overwinning mis lag nog maar 4 ronden achter :lol: Had helemaal gerekend op 45 ronden fijn meneer Saalmink.:p Verder heb ik geen onregelmatigheden kunnen ontdekken deze test is wat mij betreft geslaagd.

Fr3d
18 januari 2010, 01:16
Net als erwin heb ik ook geen blauwe vlaggen gehad toen storm of koos mij op een ronde zetten. Wel dacht ik wat vanuit de pitcrew te horen....

Ik had nog niks geoefend en toch lukte het aardig met de lola. Lekker geluidje wel. Ik had ook last van lag achtig verschijsel als ik dicht bij anderen in de beurt kwam.

De auto reed verder goed dus kwa mod is dat geslaagd!

Darthwillie
18 januari 2010, 01:42
wel blauwe vlaggen maar verborgen achter mijn XD info, wel erg laat kwamen ze.

Robert Saalmink
18 januari 2010, 01:55
Flag rules stonden op full, ik heb ze ook gezien -en toen reed ik zelfs in de pitlane ;)

Tjerk Korving
18 januari 2010, 13:55
....tijdje rond gereden op p4 wat leuke kleine gevechtjes gehad met tjerk die kwam me later voorbij gaatje weer dichtgereden daarna had hij denk een aanvaring met eddy want ik schoot door naar p2 met een kleine minuut achterstand al op storm....
Ik kwam Eddy tegen bovenaan Eau Rouge bij de pituitgang toen hij spinde en midden op de baan stond. Ik kon door de rook die om de wagen hing gokken tussen links en rechts en ik koos voor rechts. Dat resulteerde in een stevige sandwich tussen de wagen van Eddy en de vangrail en na wat meters hobbelen door het gras kon ik weer verder. Daarna helaas nog wat foutje en mede daardoor niet meer kunnen inlopen.

Blauwe vlaggen waren er inderdaad wel zoals Wilfred aangeeft maar achter het xD gebeuren.

Tjello
18 januari 2010, 14:00
Leuke race, veeeeeeeeel geleerd en wij zullen waarschijnlijk iets unieks doen, een familieteam, pa, zoon en neef ;)

Denk dat veel benzinerijders voor de lola gaan.

Bij de pitstop per ongeluk een andere rijder aangeklikt, dus 1 rondje stond ie op de automatische piloot (LOL). Alle 3 hebben we gereden dus ook rijderswissel kunnen proberen enzo.
Onze Michael reed wat schade dus we hebben bovenop de rijderswissels ook nog een lange stop extra gemaakt.

Maar euh, laat die 6 uurs races maar komen ;););)

Robert Saalmink
18 januari 2010, 14:02
Leuk, zo'n team :)

rinussie
18 januari 2010, 14:22
Ff mijn bevindingen nog....

1 Het belangrijkste was/is dat ik zonder problemen ben ingelogd en heb mee gedaan met drie schermen en een resolutie van 5040x1050. Dan ziet de digitale GTR2 race wereld er een stuk beter uit ;)

2 ik was iets te laat en kwam er in Quali in hierdoor dus geen kwalificatie gereden en dus achteraan gestart.

3 De rollende start ging prima, Je merkt gewoon dat er veel mensen niet trainen en dus de baan niet goed kennen. Binnen een half rondje lag ik al 14e en na 1 ronde 10e.

4 ik heb samen met Robin een redelijke setup gemaakt waarvan ik dacht dat die het vol zou houden. Met deze race setup konden wij beiden gemakkelijk 2 rond rijden dus de verwachtingen waren hoog ;) ware het niet dat ik na een rondje of 10 ineens heet veel onderstuur kreeg. dit resulteerde dat ik de auto gewoon niet meer kon houden en er afvloog. Gelukkig hadden we nog twee auto's op de baan die jammer genoeg hetzelfde probleem ondervonden.

Al met al een geslaagde oefen race voor wat mij betref.

Darthwillie
18 januari 2010, 14:25
Leuke race, veeeeeeeeel geleerd en wij zullen waarschijnlijk iets unieks doen, een familieteam, pa, zoon en neef ;)

Denk dat veel benzinerijders voor de lola gaan.

Bij de pitstop per ongeluk een andere rijder aangeklikt, dus 1 rondje stond ie op de automatische piloot (LOL). Alle 3 hebben we gereden dus ook rijderswissel kunnen proberen enzo.
Onze Michael reed wat schade dus we hebben bovenop de rijderswissels ook nog een lange stop extra gemaakt.

Maar euh, laat die 6 uurs races maar komen ;););)
leuk zo een team en verklaart ook jullie vele pitstops, dacht dat er schade was ofzo

Maik Peters
18 januari 2010, 14:26
Ff mijn bevindingen nog....

1 Het belangrijkste was/is dat ik zonder problemen ben ingelogd en heb mee gedaan met drie schermen en een resolutie van 5040x1050. Dan ziet de digitale GTR2 race wereld er een stuk beter uit ;)

Dat is goed nieuws. :thumbup:

Robert Saalmink
18 januari 2010, 14:33
Al met al was de feedback nuttig. Er zijn nog wat minor tweaks nodig maar niets schokkends (iets met versnellingsbak verhoudingen bij een bepaalde auto en de tankinhoud bij een pitstop van een van de benzine auto's staat op 81 liter).

Als het allemaal loopt zoals het loopt, beginnen we later deze week met de inschrijvingen!

Maik Peters
18 januari 2010, 14:39
Goed bezig Robert! en de rest van de mensen die zich ermee bezig hebben gehouden!!

Maar vraagje, ik zat naar de datums te kijken en meestal zit er een maand of iets tussen, behalve bij de 3de en laatste race. Is hier een reden voor?

Robert Saalmink
18 januari 2010, 14:41
Dat heeft te maken met de zomervakantie die tegen die tijd in aantocht is.

Michael Storm
18 januari 2010, 15:52
Alle benzine wagens kun je 90L fuel kiezen bij de start, ook bij je pitstops. Behalve bij de Dome. De diesels hebben bij de start en bij de pitstop 81L.

http://img683.imageshack.us/img683/9397/pitstopsdome.th.jpg (http://img683.imageshack.us/i/pitstopsdome.jpg/)

Bij de Lola kloppen de gears niet helemaal. Bij alle wagens heb je meerdere punten waar je je gears op kunt afstellen. Bij de Lola is dit vooral duidelijk bij de 2e gear. De foto's hieronder is de onderste foto 1 tik verder dan bij de bovenste.
Bij alle andere wagens zitten daar nog 2 tikken ofzo tussen.
Ook de 1e, 3e en 4e versnelling is bij de Lola een groter verschil dan bij de andere, de 5e en 6e is wel ongeveer hetzelfde af te stellen.

http://img694.imageshack.us/img694/3513/lolagears2.th.jpg (http://img694.imageshack.us/i/lolagears2.jpg/)

http://img4.imageshack.us/img4/6863/lolagears1.th.jpg (http://img4.imageshack.us/i/lolagears1.jpg/)

Peter
18 januari 2010, 16:41
Ik zal vanavond eens kijken of ik dat met de Dome op kan lossen, die gearbox zal ik ook meteen even uitbreiden dan.

Het fuel probleem van de Dome heb ik al een oplossing voor, was heel simpel maar het viel me wel op dat hetzelfde het geval was in de DRES1 carset...
Dus ook toen hebben 3 teams bij pitstops maar 81 liter kunnen tanken.
Dat geld dan alleen voor de eerste 3 stops die je in kunt geven in het setup scherm, alleen die staan vermeld in de .hdc file. Ook nu kun je bij de dome vanaf de 4e stop wel 90 liter tanken...

De gears van de Lola gaat ook zeker wel lukken, in de gearbox file hebben de anderen ruim mee dan 40 entries ( = settings) en de Lola maar 22. De Pesca heeft er ook maar 28, zal ik ook nog even naar kijken.

Verder nog een vraag, zijn er mensen die echt veel verschil in temperaturen hebben tussen voor en achter?
Ik las dat meerdere met mediums achter en softs voor rijden, ik kan het nog wel zo maken dat mediums voor (en hards) wat heter worden zodat er gewoon met mediums rondom gereden kan worden, maar is dit nodig??

Michael Storm
18 januari 2010, 17:55
Verder nog een vraag, zijn er mensen die echt veel verschil in temperaturen hebben tussen voor en achter?
Ik las dat meerdere met mediums achter en softs voor rijden, ik kan het nog wel zo maken dat mediums voor (en hards) wat heter worden zodat er gewoon met mediums rondom gereden kan worden, maar is dit nodig??

Vorig jaar reden PP en ik ook met softs voor en medium achter, dit is voornamelijk om de slijtage achter tegen te gaan.

De mediums krijg ik voor net op 90 graden en achter tegen de 100 graden.
Het verschil in ronde tijd tussen soft-soft en medium-medium was 5 tiende.

De softs werden zelfs boven de 100 graden voor en achter richting de 110.
De grip ging na 3/4 rondjes al achteruit, uitkomen Rivage had ik wat meer wielspin.

Soft voor en achter medium is goed te doen, als je wil dubbelstinten krijg je wel in je 2e stint op 3/4 ongeveer tyre worn melding. ( <50% ).
De voorbanden sleten iets harder dan de achterbanden.

Mikeman
18 januari 2010, 19:07
leuk zo een team en verklaart ook jullie vele pitstops, dacht dat er schade was ofzo

Jah, dat was er helaas ook. Een rondje met een ghost driver, eau rouge missen, stuur loslaten tijdens het rijden:blushing:

Maar... wij hebben geoefend met de pitstops:thumbup:

Kortom, een leuke testrace en zoals Tjello al zei: Laat de 6uurs race maar komen.

GTE
18 januari 2010, 20:54
stuur loslaten tijdens het rijden.

That would be a big no no!

:nono:

Tjerk Korving
18 januari 2010, 23:45
Ik heb op de Peugeot gereden met soft voor en medium achter.

Tijdens de race bleven de achterbanden netjes rond de 90 graden en de voorbanden kregen na een tijdje nog wel de neiging om uitschieters te maken richting de 100. Meestal wel te corrigeren door wat netter te remmen en iets rustiger te doen en dan bleven ze op 92 graden zo'n beetje.

Ik krijg zelf de mediums aan de voorkant niet lekker op temperatuur na drie ronden maar of dat is doordat ik te soepel rem of lief ben met insturen, geen idee. Wellicht dat wat toe-in ook zou helpen, stond standaard op 0. Ik krijg ze niet veel verder als 85 graden. De soft had wel weer meer neiging tot slijtage dus wellicht is het taktisch gezien wel mooi om gewoon zo te houden. Slijtage accepteren of accepteren dat het langer duurt op op temperatuur te komen en dan langer door kunnen.

Darthwillie
18 januari 2010, 23:46
ik heb grote bewondering voor mensen die de peugeot kiezen, daar rij ik geen 6 uurs race mee uit

Peter
19 januari 2010, 08:24
dat is juist het mooie van de carset Wilfred, het lijkt er toch op dat elke auto snel kan zijn, maar hij moet je wel liggen... Hopelijk zorgt dit voor een divers startveld, ipv een diesel/Audi cup...

Ralffoxx
19 januari 2010, 12:09
Ik kom tot nu toe nog nergens goed meer vooruit. :( maar goed komt wel mede door mijn geweldige setup skillors en mijn wil om altijd de auto netjes in een pirouettje te laten draaien.

Tjerk Korving
19 januari 2010, 19:13
ik heb grote bewondering voor mensen die de peugeot kiezen, daar rij ik geen 6 uurs race mee uit
De eerste paar rondjes waren wennen maar ik vind 'm wel stabiel rijden en ik heb door hoe de wagen zal reageren en problemen op te vangen. Maar dat heb ik ook met de F3000's van de FPL. Daar zijn er ook genoeg die de wagen onvoorspelbaar en lastig te rijden vinden en ook daar heb ik geen last van.

Bij de Lola Aston Martin heb ik bijvoorbeeld het idee dat ik bijna zonder meer altijd plankgas kan en de Peugeot is meer doseren. Daar kan ik me nou uitstekend mee vermaken. :D

gerb_1963
19 januari 2010, 23:57
Heren, heren, heren, wat is dat voor gepraat over auto's en racen en zo. Waarom niet gewoon es een leuke discussie over de verzamelde werken van Merie Servaes?

Darthwillie
20 januari 2010, 00:02
De eerste paar rondjes waren wennen maar ik vind 'm wel stabiel rijden en ik heb door hoe de wagen zal reageren en problemen op te vangen. Maar dat heb ik ook met de F3000's van de FPL. Daar zijn er ook genoeg die de wagen onvoorspelbaar en lastig te rijden vinden en ook daar heb ik geen last van.

Bij de Lola Aston Martin heb ik bijvoorbeeld het idee dat ik bijna zonder meer altijd plankgas kan en de Peugeot is meer doseren. Daar kan ik me nou uitstekend mee vermaken. :D
ik ben er ook heel constant mee, vlieg constant in de vangrail :lol:

Moet zeggen dat het idd wel een compliment waard is dat de carset behoorlijk gelijk getrokken is qua snelheid :thumbup: met idd wagens die anders aanvoelen.

Be nog wel benieuwd hoe de versnellingsbak veranderingen van de aston uitvallen.

@ Gerben, Mexico was het hoogtepunt!!!

Peter
21 januari 2010, 12:35
hmm, ik heb een probleempje op de server..
heb de online patch geïnstalleerd en kan in de lobby en in de server komen maar vervolgens wordt ik niet geladen... heel vreemd, is er iets aparts met de server?
Dit krijg ik te zien na inloggen op de server...

Robert Saalmink
21 januari 2010, 12:40
Hij was vastgelopen, en ik krijg hem niet meer gestart zonder direct een ongeldige bewerking etc. Ga ik uitzoeken, maar wel pas vanavond.

Peter
21 januari 2010, 12:41
ok, weet ik in ieder geval dat het hoogstwaarschijnlijk niet bij mij ligt :)

rinussie
22 januari 2010, 01:02
Ik zie wel steeds de Goonsquad server online alleen weet ik het pw niet.

Kan iemand mij dat vertellen of is het erg geheim ? ;)

Ralffoxx
22 januari 2010, 01:08
Is geheim :P

fablex
22 januari 2010, 01:17
Ik zie wel steeds de Goonsquad server online alleen weet ik het pw niet.

Kan iemand mij dat vertellen of is het erg geheim ? ;)

Denk het niet stuur gerb_63 een pm.

Ralffoxx
22 januari 2010, 17:13
Kan iemand mij helpen aan de skins en 3d max modellen van de wagens?!? Ik moet een aardig paar painten en heb niet echt alles liggen :)

Roy Visser
22 januari 2010, 17:16
weet niet of ze hier staan, maar ik acht de kans vrij groot:

http://www.archeoskins.com/index.php

Peter
22 januari 2010, 17:25
Daar staan in ieder geval de scenes en templates van de Audi, Peugeot, Dome en Pescarolo. De template van de Lola moet je mij even pm'en, en een scene van de Lola is er naar mijn weten niet.

Ralffoxx
22 januari 2010, 17:28
Ow ja :) dank u. Alleen de lola Aston martin zo te zien niet.

EDIT:
Ah nou dank u voor de info Peter :)

Michael VanDijck
24 januari 2010, 11:15
Heb gisteren even de wagens getest en de voorkeur gaat naar de peugeot en audi, alleen denk ik dat de lola een zeer zuinige wagen is to de rest ?
En een vraagje over de online patch : heb ik die zoizo nodig of is dat nog van die uitgevallen gtr2 lobby?

Darthwillie
24 januari 2010, 12:08
Die heb je volgens mij hoe dan ook nodig om online te kunnen.

Michael VanDijck
24 januari 2010, 16:34
online kan ik.
Dacht mss dat die patch een speciale toepassing was om op de server te kunnen.
Kan het zijn dat er momenteel geen server opstaat, het is toch simulation mode ?

Darthwillie
24 januari 2010, 16:42
sever staat idd uit zo te zien

Tjerk Korving
24 januari 2010, 16:54
Aan de laatste post van Robert te zien is de DRES server vastgelopen en moet dat nog nader bekeken worden.

Robert Saalmink
24 januari 2010, 18:05
Klopt, vanaf morgen draait 'ie weer denk ik (vanavond ZAC).

CannonDale
26 januari 2010, 19:56
Verzoekje:
Zou de server op een andere baan mogen ??
Spa is al uitvoerig getest. :rolleyes:

Robert Saalmink
27 januari 2010, 18:07
mooi begin, kan er een lijstje geplaatst worden van de ingeschreven teams? Ben wel nieuwsgierig.

en nu ik toch aan het vragen ben :p kunnen er templates geplaatst worden van de nummerborden zodat we de grote op de wagen kunnen bekijken?

Numberplates plakken wij erop, jullie hoeven er alleen ruimte voor te laten.

Darthwillie
27 januari 2010, 23:41
Numberplates plakken wij erop, jullie hoeven er alleen ruimte voor te laten.
I know, maar we willen graag weten hoeveel ruimte nodig is ;)

Robert Saalmink
28 januari 2010, 00:07
Oh, ik stuur Bram wel even langs ;)

Fabian de Jong
28 januari 2010, 03:20
Aangezien op de server de dedicated server van GTR2 niet meer op wilt starten.
Heb ik op mijn pc een Dedicated server opgestart, zelfde wachtwoord als anders.
Banen die beschikbaar zijn:
- Le Mans
- Monza
- Spa 2004

Robert Saalmink
28 januari 2010, 09:52
Thanks Fabian :)

Bramzel
28 januari 2010, 19:29
Ik heb de nummerplaat alleen op hoge resolutie, welke ik telkens verkleinde op de skins. Dus ik kan de PSD wel plaatsen maar dan heb je er nog niks aan.

Wat adviseer is gewoon even naar de DRES1 auto's kijken, dan kan je vrij makkelijk een oordeel vellen toch?

Captain Slow
28 januari 2010, 20:14
Die carset is alleen niet meer beschikbaar;)

Bramzel
28 januari 2010, 20:22
Doen we 't even zo ;)

http://www.bramknot.nl/dres/audi.jpg

http://www.bramknot.nl/dres/dome.jpg

http://www.bramknot.nl/dres/peugeot.jpg

Captain Slow
28 januari 2010, 22:01
CCF!!!!!!!!!!!!!:thumbup::thumbup::thumbup: :D:D

Sander VDP
31 januari 2010, 00:09
Ik geraak niet in de server krijg steeds de melding "Booted as possible cheat", heb de mod al een keer opnieuw geinstaleerd, verschillende wagens, maar steeds geen resultaat... In andere servers in GTR2 kan ik wel in...

Heeft iemand een oplossing ?

Fabian de Jong
31 januari 2010, 00:16
Ik geraak niet in de server krijg steeds de melding "Booted as possible cheat", heb de mod al een keer opnieuw geinstaleerd, verschillende wagens, maar steeds geen resultaat... In andere servers in GTR2 kan ik wel in...

Heeft iemand een oplossing ?
Je hebt neem ik aan wel GTR2 geupdate naar v1.100?

Sander VDP
31 januari 2010, 00:36
Ja, heb v1.1

Ralffoxx
31 januari 2010, 00:42
Carset 0.2? was op spa volgens mij dat je gekicked werd... mmm

Sander VDP
31 januari 2010, 01:01
Inderdaad op Spa, heb carset 0.2

Gerben vd Broek
31 januari 2010, 01:32
Alle andere carsets verwijderen? (backup maken ergens anders). En dan enkel met de DRES carset proberen. Sommige sets bijten elkaar en dan kan je ook die possible cheat melding krijgen.

Sander VDP
31 januari 2010, 14:15
Ik heb GTR2 opnieuw geinstaleerd, en v1.1, de carset v0.2 erop gezet en het is in orde :thumbup:

Bedankt voor de hulp !

Peter
2 februari 2010, 16:35
Iets voor in de toekomst misschien? :)

http://www.nogripracing.com/forum/attachment.php?attachmentid=22863&d=1265031557
http://www.nogripracing.com/forum/attachment.php?attachmentid=22864&d=1265031587
http://www.nogripracing.com/forum/attachment.php?attachmentid=22865&d=1265031618

Captain Slow
2 februari 2010, 16:45
Is die al beschikbaar dan?:)
Wel grappig trouwens, zocht er dit weekend nog naar

Fr3d
2 februari 2010, 20:58
Iets voor in de toekomst misschien? :)

http://www.nogripracing.com/forum/attachment.php?attachmentid=22863&d=1265031557
http://www.nogripracing.com/forum/attachment.php?attachmentid=22864&d=1265031587
http://www.nogripracing.com/forum/attachment.php?attachmentid=22865&d=1265031618

kruisjes? of ben ik de enige ..

Bramzel
2 februari 2010, 21:13
Zie ze hier prima :)

Darthwillie
2 februari 2010, 21:19
:blink: dat is bijna porno!!!!!

Fabian de Jong
2 februari 2010, 22:34
kruisjes? of ben ik de enige ..
Nee hoor, ik zie ook niks.

Ah je moet inloggen bij nogripracing, dan werken ze wel.

Darthwillie
2 februari 2010, 22:36
firefox? werkt voor mij.

Tjerk Korving
2 februari 2010, 22:36
Zal wel komen omdat het op het nogripracing.com forum staat en je dan waarschijnlijk dus ingelogd moet zijn daar. Ik zie de pics gewoon maar sta daar ook automagisch ingelogd.

Fr3d
8 februari 2010, 23:42
wat zijn de tijden op Sebring met de DRES2 mobielen?
momenteel een slordige 1.50.5 met... tja dat zeggen we nie he :huh1:

Darthwillie
9 februari 2010, 02:15
1:51,5 en dat kan sneller, zal denk ik voor jou nog iets af moeten denk ik :laugh:

Kim Van Der Stichelen
11 februari 2010, 18:33
1:51,5 en dat kan sneller, zal denk ik voor jou nog iets af moeten denk ik :laugh:

Ik doe meestal ook zoiets, zit nog wel tijd in, maar de tijden van vorig jaar lijken me echt niet meer te halen.

Kim Van Der Stichelen
11 februari 2010, 23:25
Goeie test gehad net. Het rijd nog lang niet zoals ik het wil, maar ik kan er tenminste redelijk safe mee rondrijden.
De achterkant springt nog alle kanten opbij het wegacceleren, in de trage bochten heb ik nog onderstuur en de remmen zijn nog veel te onvoorspelbaar.
Odertussen wel al 49.3 met volle tank gezet :)

Morgen verder!

Darthwillie
16 februari 2010, 23:09
net even met teamgenoot Alexander getest, gaat goed, allebei onder de 1:50, nog wel wat issues met de setup. Ben wel nieuwsgierig wat de aliens hier doen?

Wat me wel opvalt is de verschakelen zwaar bestraft wordt in de engine health

eerste teaser foto van de wagen
http://img168.imageshack.us/img168/6597/sebring.jpg

Sander VDP
17 februari 2010, 18:29
Ik wil trainen en vind de server niet ? Waar is die nu weer naartoe ? :confused1:

Niels Tieman
17 februari 2010, 21:14
Zonder daar uitgebreid op in te gaan vind ik je bewoording enigsinds ongelukkig. Maar ik zal even contact opnemen met Fabian die onze test-server heeft draaien op het moment.

Fabian de Jong
17 februari 2010, 21:18
Hij draait weer, had gisteren mijn PC gereboot en hij start het niet direct.

Peter
2 maart 2010, 00:45
even een vraagje, hoe staat het met de carset?
Ennuh, kan er iets vermeld worden over de verdeling van de gekozen wagens zoals bij ht DRTCC ook gebeurd? Ben erg benieuwd of we een nieuwe Audi Cup krijgen of er daadwerkelijk wat gevarieerder is gekozen namelijk

Bramzel
2 maart 2010, 00:52
De carset is halverwege en zou ergens eind deze week / begin volgende week beschikbaar moeten zijn. En de wagenverdeling is als volgt:

10x Audi R10
3x Peugeot 908
2x Pescarolo C60
1x Lola Aston-Martin

Peter
2 maart 2010, 00:54
Mooi dat het lekker opschiet dus met de carset...
verdeling is ook wel prima zo denk ik... Audi was toch wel te verwachten, gelukkig wel 2 Pesca's en 1 Lola erbij, zijn toch 2 nieuwe toevoegingen!
Wel jammer dat er geen dome bijzit! Die heeft in de testrace zn snelheid toch wel bewezen dacht ik?

Robert Saalmink
4 maart 2010, 23:11
De testversie van de carset is klaar!

Nu beschikbaar! Je kunt deze hier (http://www.digitalracing.nl/dres2/DRES2_Carset_v1.rar) downloaden (ca 100 MB).

Test deze goed, als er op- of aanmerkingen zijn laat deze dan zo snel mogelijk weten, dan kunnen we het nog aanpassen.

Hou het forum in de gaten voor de aankondiging van een testrace binnenkort :)

Kudo's to Bram en Peter voor de hulp bij de totstandkoming van deze carset!

Peter
4 maart 2010, 23:35
Mooi, die gaan we nog even downloaden en uitproberen :thumbup:

Darthwillie
4 maart 2010, 23:35
lekkere thuiskomer :thumbup: zo vreselijk veel zin in de DRES :thumbup:

Peter
4 maart 2010, 23:40
Inderdaad, heb echt zin om over 2 weken weer bij Robert koffie te dr... euh een paar rondjes te gaan rijden :)
Moet nog wel even zien hoe ik dat die zondag ga doen want heb die nacht ervoor nog nachtdienst, dus kom eigenlijk om 07.00 's ochtends uit mn werk en om nou in een stuk door te gaan, eens zien of ik weer een keer vrij kan krijgen.... (laatste tijd niet echt makkelijk)

Peter
4 maart 2010, 23:59
Wat zou er zaterdag 19 juni te doen zijn? ;)

Kim Van Der Stichelen
5 maart 2010, 00:01

Spannend :innocent:

Fabian de Jong
5 maart 2010, 01:17
Misschien één of ander concert?

Darthwillie
5 maart 2010, 01:17
?????????

mis ik iets? :confused1:

fraaie carset, alleen was de oranje verf in de aanbieding? :laugh:

Vind vooral de Bosman wagen erg fraai geworden :thumbup:

Kim Van Der Stichelen
5 maart 2010, 01:23
?????????

Wat staat er op alle wagens? ;)

Tjello
5 maart 2010, 01:32
?????????

Moet de carset nog installeren maar alle eer moet toch naar Bram want hij heeft deze livery voor ons gemaakt :D

rinussie
5 maart 2010, 14:22

Wen er maar vast aan want oranje is de enige kleur die je voor je ziet :laugh:

Btw: Word de carset ook op de server gezet ???

Darthwillie
5 maart 2010, 15:15
daar heb je gelijk in, best prettig dat oranje, zie je goed wanneer ze in de vangrail hangen :p

Bob
5 maart 2010, 20:16

Open dagen KLu op vliegbasis Gilze-Rijen ;)

Michael VanDijck
6 maart 2010, 09:35
Heb de carset geinstalleerd, wel 2 keer. de eerste keer kon ik geen wagens kiezen.
Offline geen probleem gezien buiten dat de R10 trager is?
Kan het zijn dat hij is teruggedraaid?
Server kwam ik niet op maar lees hier net dat het een instelling is van de server zelf.
Vanavond neem ik meer tijd om eens wat rondjes te rijden

Bramzel
6 maart 2010, 12:19
De physics van de Audi zijn gelijk aan die van de test carset, dus dat zou niks uit mogen maken.