PDA

View Full Version : Autosport filmpjes thread [Deel 4]

Pagina's : 1 2 [3] 4 5

Mark G.
28 juli 2010, 18:33
Ik dacht dat ik alleen zo kon crashen in games :O

Daniël
29 juli 2010, 15:03
Deze had ik nog niet gezien:

http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/GP2-coureur-raakt-cameraman/m1azxg8fcxcw

En in het kader van "boem":

http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Autocoureur-maakt-vijf-saltos/m1fzip6f0ks1

Ik vond 't van mezelf bijna eng dat ik gelijk Snetterton herkende bij dat laatste filmpje. ToCa2! :thumbup:

ARGTV3V6TB
30 juli 2010, 00:15
Ik vond 't van mezelf bijna eng dat ik gelijk Snetterton herkende bij dat laatste filmpje. ToCa2! :thumbup:

haha, dat had ik ook ;)

RSRoy
30 juli 2010, 13:19
1 van de mooiste toerwagenraces ooit. Mooi om te zien dat er zoveel verschillende merken meedoen :)

YouTube- FIA World Touring Car Cup 1994 - opening laps!

YouTube- FIA World Touring Car Cup 1994 (part 2)

Bramzel
4 augustus 2010, 00:45
Beelden van de nieuwe Citroen DS3 WRC:

test asphalte DS3 WRC loeb on Vimeo

Darthwillie
4 augustus 2010, 00:54
ziet er gaaf uit, op die achtervleugel na, die ziet er raar uit.

bobskink
4 augustus 2010, 13:33
ik vind het een beetje een vrouwenbak :p . De mooie voorkant van de vorige Citroëns is volledig weg, spijtig.

Bram Kocken
4 augustus 2010, 15:24
holy fuck, wat schakelen die auto's tegenwoordig rap door... op 2.24 hoor je 't vooral goed!

Ik vind 'm wel lekker smoelen :D Misschien wat scherpere hoeken, maar het is zeker niet onaardig!

Face the Slayer
8 augustus 2010, 18:17
De crash van Van der Drift op Brands Hatch doet mij denken aan een soortgelijke crash op het oude Zandvoort in '84 met de Belg Gachot in een Formule Ford. Wonder boven wonder bleef hij ongedeerd.

YouTube- ‪formule ford crash gachot 1984‬‎

Robert Saalmink
8 augustus 2010, 18:27
Dat hij ongeschonden daaruit is gekomen.

cookie
8 augustus 2010, 18:33
De crash van Van der Drift op Brands Hatch doet mij denken aan een soortgelijke crash op het oude Zandvoort in '84 met de Belg Gachot in een Formule Ford. Wonder boven wonder bleef hij ongedeerd.

YouTube- ‪formule ford crash gachot 1984‬‎ (http://www.youtube.com/watch?v=GDwvaCaOnW4)

Ik kende die crash alleen van een oude VHS "autosport bloopers", wist niet dat het Gachot was. Commentaar op die VHS was dan ook weinig informatief, herinner me dat bij deze clip de commentator iets zegt van "en daar zijn er 2 in de achtergrond aan het stunten, maar helaas geen vliegende wielen" (die gast kickte op vliegende wielen om 1 of andere reden :D )

Tim Wijen
11 augustus 2010, 17:30
Tijd voor wat GT1 geweld :)

YouTube- ‪24 Heures Spa 2010 GT1 RACE. Corvette Ford GT Maserati Nissan GTR Aston Martin Lamborghini‬‎

YouTube- ‪Lamborghini Murcielago LP670-4 R-SV - sound, flyby's & acceleration!‬‎

YouTube- ‪Matech Ford GT1 sound‬‎

YouTube- ‪Corvette C6R sound!‬‎

GT's blijven fantastisch klinken!

Robert Saalmink
12 augustus 2010, 00:22
Absoluut :) maar, het moet gezegd, de F430's vond ik er ook lekker op los knallen.

Rogue
12 augustus 2010, 01:28
Dat eerste filmpje is echt fantástisch! Holy shit wat een oor-gasme! :P

Richard117
12 augustus 2010, 02:01
Ik kende die crash alleen van een oude VHS "autosport bloopers", wist niet dat het Gachot was. Commentaar op die VHS was dan ook weinig informatief, herinner me dat bij deze clip de commentator iets zegt van "en daar zijn er 2 in de achtergrond aan het stunten, maar helaas geen vliegende wielen" (die gast kickte op vliegende wielen om 1 of andere reden :D )

Die heb ik ook nog, Harry Vermeegen :thumbup:

Fabian de Jong
18 augustus 2010, 18:18
YouTube- Broadcast Yourself.

Holy fuck

Bram Van Der Stichelen
18 augustus 2010, 19:04
YouTube- Broadcast Yourself. (http://www.youtube.com/watch?v=Nqv68DkPi60)

Holy fuck

Datzelfde clipje inclusief muziek heb ik een paar jaar terug op TBK zien voorbij komen, en heb hem nergens meer gevonden. Tot nu :) Echt een ontzettend mooi en triest filmpje, met heel erg mooie muziek (Savage Garden - 2 beds and a coffee machine. Staat nog altijd op mijn iPod :))

Bramzel
23 augustus 2010, 16:17
Eentje uit de categorie; holy schmoly wat een idioot, linea recta zijn licensie afpakken. Rijder is er trouwens goed vanaf gekomen schijnt, lichte brandwonden enkel.

YouTube- Slovakiaring - havária Radoslawa Kordeckého

Neo-242
23 augustus 2010, 22:32
Tjonge, heftig, en idioot inderdaad. Hij komt er met een rotvaart aan.
Hoe komt het trouwens dat we tegenwoordig nog oh zo vaak GT's zien branden na crashes? En zelden bij Formule racers?:blink:

Bramzel
23 augustus 2010, 22:34
Omdat het rotklappen zijn, GT's een grotere tank hebben ivm endurance race lengtes en bij zulke klappen bij Formule racers de tank met het blok van het monocoque gescheiden wordt?

Sander Hogendoorn
23 augustus 2010, 22:37
Als je goed kijkt zie je meerdere coureurs die het pas redelijk laat zien, misschien geen of te weinig gele vlaggen gezwaaid?

Neo-242
23 augustus 2010, 22:43
Omdat het rotklappen zijn, GT's een grotere tank hebben ivm endurance race lengtes en bij zulke klappen bij Formule racers de tank met het blok van het monocoque gescheiden wordt?

Zou best kunnen, we hebben idd al enorm zware crashes gezien dit jaar amai, zowel in endurance als bij de eenzitters en een rotklap zelfs in die Braziliaanse truckrace...

Stefan
23 augustus 2010, 23:30
Gelukkig zijn er ook coureurs die wel serieus met hun vak bezig zijn. Wat een fantastische finish tijdens de ALMS race op Road America.

YouTube- ALMS 2010- Road America Last Lap- Drayson Racing Wins

f1timmy007
24 augustus 2010, 00:04
Als je goed kijkt zie je meerdere coureurs die het pas redelijk laat zien, misschien geen of te weinig gele vlaggen gezwaaid?

Inderdaad erg slecht van de organisatie aangegeven, auto staat midden op de baan, dan moet er gewoon een rode vlag komen of een safety car + een beetje slepen, maar ik krijg niet de indruk dat ze daar de moeite voor namen. en die vangrail is ook van duplo ofzo, ondanks de snelheid, moet de vangrail nogsteeds voorkomen dat de auto verbij de vangrail komt. De vangrail maakte het volgensmij nog een stuk gevaarlijk door de wagen de lucht in te lanceren. Kijk maar goed, de vangrail is nu een springschans geworden:surrender:

Robert Saalmink
24 augustus 2010, 00:16
Gelukkig zijn er ook coureurs die wel serieus met hun vak bezig zijn. Wat een fantastische finish tijdens de ALMS race op Road America.

YouTube- ALMS 2010- Road America Last Lap- Drayson Racing Wins (http://www.youtube.com/watch?v=T0DEBV1AOno)

Super :) ik mis die serie wel, het wordt hier nog maar zelden uitgezonden :(

Richard117
24 augustus 2010, 01:43
Tering, wat een klap. Die vangrail stelt idd ook niks voor.
Nou lijkt het me op start/finish (het rode vlak lijkt wel het einde van de pitlane) dus daar verwacht je normaal ook niet zo snel een crash. Neemt niet weg dat die vangrail wel iets steviger had gemogen, bovendien hebben ze enorm veel geluk dat die weg daar ligt. Hij had ook zomaar bij iemand op schoot kunnen komen :blink:

Roy Visser
24 augustus 2010, 01:57
Tering, wat een klap. Die vangrail stelt idd ook niks voor.
Nou lijkt het me op start/finish (het rode vlak lijkt wel het einde van de pitlane) dus daar verwacht je normaal ook niet zo snel een crash. Neemt niet weg dat die vangrail wel iets steviger had gemogen, bovendien hebben ze enorm veel geluk dat die weg daar ligt. Hij had ook zomaar bij iemand op schoot kunnen komen :blink:

die vangrail doet precies wat hij hoort te doen, autos "vangen" Mooi om te zien dat dat ding zijn werk eigenlijk enorm goed doet, hij haalt een hele hoop impact snelheid er uit door zover door te buigen. Het had een stuk erger af kunnen lopen had het massief geweest, de projectielen die dan in 1 klap vrijkomen zijn een stuk gevaarlijker.

Richard117
24 augustus 2010, 02:05
die vangrail doet precies wat hij hoort te doen, autos "vangen" Mooi om te zien dat dat ding zijn werk eigenlijk enorm goed doet, hij haalt een hele hoop impact snelheid er uit door zover door te buigen. Het had een stuk erger af kunnen lopen had het massief geweest, de projectielen die dan in 1 klap vrijkomen zijn een stuk gevaarlijker.

"Een geleiderail of vangrail is een barrière die naast wegen wordt geplaatst om te voorkomen dat voertuigen de weg in zijdelingse richting verlaten, kantelen of de middenberm doorkruisen. Hierdoor wordt schade aan inzittenden en de auto zoveel mogelijk beperkt."

wikipedia

:rolleyes:

Roy Visser
24 augustus 2010, 02:25
"Een geleiderail of vangrail is een barrière die naast wegen wordt geplaatst om te voorkomen dat voertuigen de weg in zijdelingse richting verlaten, kantelen of de middenberm doorkruisen. Hierdoor wordt schade aan inzittenden en de auto zoveel mogelijk beperkt."

wikipedia

:rolleyes:

precies, wat had er gebeurt als er geen vangrail had gestaan ;)

Richard117
24 augustus 2010, 02:33
precies, wat had er gebeurt als er geen vangrail had gestaan ;)

Nou er stond wel een vangrail en toch verlaat hij zijdelings de weg en kantelt hij. Volgens deze definitie van geleiderail/vangrail heeft hij dus niet goed z'n werk gedaan. Hij heeft erger voorkomen, maar dat wil niet zeggen dat hij z'n werk goed gedaan heeft. ;)

Jeroen Ursem
24 augustus 2010, 10:01
Hij heeft erger voorkomen dus heeft hij z'n werk goed gedaan :p

petervdveen
24 augustus 2010, 12:19
Hij heeft erger voorkomen dus heeft hij z'n werk goed gedaan :p
Wat niet weg neemd dat het beter had gekund denk ik..

Richard117
24 augustus 2010, 12:20
Wat niet weg neemd dat het beter had gekund denk ik..

Dat is wat ik ook bedoel ;)

Darthwillie
24 augustus 2010, 13:50
heeft natuurlijk ook te maken met de hoek waarop hij die vangrail raakt, bijna haaks, dan heeft die wagen geen mogelijkheid er langs te glijden en krijg je dit.

Filmpje laat perfect zien waarom ik niet geloof in het zelf verantwoordelijkheid geven aan coureurs en de minder vaak de SC te gebruiken. Als deze idioot op die stilstaande wagen met hulpverleners was geklapt........ en gezien het feit dat de hele groep voor hem ruim op tijd van het gas ging lijkt het mij 100% zijn schuld.

(in het begin is er trouwens een groene wagen die ook even sneaky een plekje winst pakt)

cookie
24 augustus 2010, 16:15
Super :) ik mis die serie wel, het wordt hier nog maar zelden uitgezonden :(

Inderdaad, was geweldig om die serie live te kunnen volgen op MotorsTV. Ze zenden het nog wel uit maar als je de uitslag al weet is er echt niks aan om die race dan nog te kijken als ze word uitgezonden. En om een week het nieuws van die race te ontwijken is onmogelijk

KoelTec
24 augustus 2010, 18:14
YouTube- Monoposto driver falls out of car - Brands Hatch 28/03/10

:thumbup:

petervdveen
24 augustus 2010, 18:52
YouTube- Monoposto driver falls out of car - Brands Hatch 28/03/10 (http://www.youtube.com/watch?v=TkvV8FshDuI&feature=player_embedded)

:thumbup:
Neeej... :lol::lol:
Had ie 'm niet gewoon even in de versnelling kunnen laten staan, of gaat die in de neutraal als ie uitvalt?
Lijkt op wat webber laatst had.

schumacher180
24 augustus 2010, 19:05
YouTube- Indy Racing League 2001 - zMax 500, Atlanta 28/04/01

Ik weet, deze is oud maar dit was de laatste IndyCar race op de Atlanta Motor Speedway en Greg Ray scoorde er ook zijn vijfde en allerlaatste overwinning in de IRL.

Buddy Lazier verloor zijn linker voorwiel (vlak nadat 'ie de pits uitkwam) en was daar niet erg blij mee. Degene die dat linker voorwiel vlak daarvoor had verwisseld zal daarna wel direct ontslagen zijn.. :x

De reden dat ik deze video post is omdat er een behoorlijk heftige crash in voorkomt die er waarschijnlijk ook voor gezorgd heeft dat de IRL niet meer terugkwam in Atlanta.:blushing:

Heb ook nog een mooie foto van die crash, maar die kan ik weer eens niet vinden.:blink:

En voor de IRL kenners hier; Inderdaad deze oval lijkt erg veel op de ovals van Charlotte en Texas.:blink:

cookie
24 augustus 2010, 19:11
wat foto's van die crash
http://www.autoracing1.com/Images/2001Misc/AtlantaCrash1.jpg
http://www.autoracing1.com/Images/2001Misc/AtlantaCrash2.jpg

schumacher180
24 augustus 2010, 19:54
Die zijn wel mooi ja, maar dat kan je beter in de Autosport Foto's Thread posten.;)

Ik zal wel een keer de foto gaan zoeken van die crash.. Hij moet nog ergens op m'n HD staan.

Richard117
25 augustus 2010, 00:37
YouTube- Indy Racing League 2001 - zMax 500, Atlanta 28/04/01 (http://www.youtube.com/watch?v=rlz7aOCPERw&feature=player_embedded)

Buddy Lazier verloor zijn rechter voorwiel (vlak nadat 'ie de pits uitkwam) en was daar niet erg blij mee. Degene die dat rechter voorwiel vlak daarvoor had verwisseld zal daarna wel direct ontslagen zijn.. :x

Ik zie toch echt het linkerwiel eraf gaan. Al roept hij zelf idd ook zijn rechterwiel :rolleyes:

Rogue
25 augustus 2010, 15:33
YouTube- Heavy Renault Clio R3 crash - Welles/Bleijenberg - Almere Rallysprint 2009

Flinke klap! :surrender:

Bram Van Der Stichelen
25 augustus 2010, 16:06
Veilige plaats ook voor zo'n jump met al die huizen en verlichtingspalen ernaast...
Zeker met die snelheid.

petervdveen
25 augustus 2010, 16:13
Dat is gewoon dom...

Roy Visser
25 augustus 2010, 16:18
Veilige plaats ook voor zo'n jump met al die huizen en verlichtingspalen ernaast...
Zeker met die snelheid.

wijs mij hier 1 veilige rallye jump aan ;)

YouTube- Rally WRC Jumping compilation

Ik weet niet of het dom is, dat soort dingen gaan in 9 van de 10 gevallen altijd maar net goed, en dan is het gaaf, hij heeft nu gewoon pech dat de kont stuitert en hij van ze gas afgaat door de schrik (logisch)

Bram Van Der Stichelen
25 augustus 2010, 16:36
wijs mij hier 1 veilige rallye jump aan ;)

YouTube- Rally WRC Jumping compilation (http://www.youtube.com/watch?v=w4vxLuwn2zA)

Ik weet niet of het dom is, dat soort dingen gaan in 9 van de 10 gevallen altijd maar net goed, en dan is het gaaf, hij heeft nu gewoon pech dat de kont stuitert en hij van ze gas afgaat door de schrik (logisch)

ja tuurlijk is een jump nooit 100% veilig. Maar om er nou een te plaatsen in zo'n bebouwde kom met als extra'tje een hele hoop verlichtingspalen langs de kant is vragen om problemen. Verkeerd neerkomen en zo'n paal op de verkeerde manier meepakken en je mag het misschien wel schudden...

Roy Visser
25 augustus 2010, 16:39
ja tuurlijk is een jump nooit 100% veilig. Maar om er nou een te plaatsen in zo'n bebouwde kom met als extra'tje een hele hoop verlichtingspalen langs de kant is vragen om problemen. Verkeerd neerkomen en zo'n paal op de verkeerde manier meepakken en je mag het misschien wel schudden...

liever een lantaarnpaal dan een boom :p

Niels Draijer
25 augustus 2010, 17:48
Luister eens goed naar dit filmpje op Autovisie.nl
En dan met name op 3 min. en 6 seconden. De presentator (voor zover je oplezen van een A4'tje een presentator kunt noemen) heeft een nieuw speakermerk gevonden....
http://www.telegraaf.nl/video/video_auto/6369368/Jaguar_XJ.html

Rogue
25 augustus 2010, 17:59
Luister eens goed naar dit filmpje op Autovisie.nl
En dan met name op 3 min. en 6 seconden. De presentator (voor zover je oplezen van een A4'tje een presentator kunt noemen) heeft een nieuw speakermerk gevonden....
http://www.telegraaf.nl/video/video_auto/6369368/Jaguar_XJ.html

Ja, Bose & Wilkins zijn samengegaan en zijn de nieuwe B&W..... :rolleyes:

Jeroen Ursem
25 augustus 2010, 18:01
Volgens mij is dat toch echt een Jaguar hoor

schumacher180
25 augustus 2010, 18:29
YouTube- Bjorn Wirdheim - Monaco, F3000

Deze blijft echt geweldig!:lol:

Richard117
26 augustus 2010, 00:44

Het is openbare weg waar toevallig een rally gehouden wordt. Het is niet zo dat ze die jump aangelegd hebben voor de rally ;)
Al denk ik dat het wel zaak is voor de organisatie om bij het uitstippelen van de route op dit soort zaken te letten. Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan de coureur, ze hebben het parcours al een aantal keer verkent en weten dus dat die jump daar ligt. Dan kun je of je gas los laten of risico nemen en er volgas overheen gaan.

Ik vind het dus gewoon een kwestie van teveel risico nemen door de coureur. Logisch als je in een wedstrijd rijdt, maar dan weet je ook dat dit kan gebeuren.

Bramzel
26 augustus 2010, 00:49
Eens met Richard ;)

Tim Wijen
27 augustus 2010, 00:33
0:23 :blink:

Doet me denken aan Henry Surtees

YouTube- WSR crash S.Vettel Spa.avi

Rogue
28 augustus 2010, 02:43
Hmm mja...dit verwacht ik niet te zien op Spa zondag:

http://www.dumpert.nl/mediabase/1090251/5129587a/inhaalactie_van_de_dag.html :thumbup:

Robert Saalmink
28 augustus 2010, 17:43
Woah, nice! :)

Neo-242
31 augustus 2010, 23:11
Eerste (Japanse) trailer voor de film over Senna die binnenkort verschijnt.

YouTube- 『アイルトン・セナ ~音速ã®å½¼æ–¹ã ¸ã€äºˆå‘Šç·¨ï¼œ10/8(金)ãƒ*ードショー>

De premiere in Japan is blijkbaar op 8 oktober 2010.

http://senna-movie.jp/ticket/img/ticketInfoImg.jpg

http://senna-movie.jp

Darthwillie
31 augustus 2010, 23:15
:huh1: daar zag ik toch bij 1:30 beelden die ik nog nooit heb gezien

bobskink
31 augustus 2010, 23:26
Ziet er een mooie film uit. Leuk dat alle beelden ongeveer dezelfde korrel hebben en het een mooi geheel lijkt te vormen.

Robert Saalmink
1 september 2010, 00:29
Wow, daar zitten beelden in die we nog niet kennen! En ziet er erg goed uit. Kijk er nu al naar uit om met kippevel in een bioscoopzaal te zitten, als het hier al een release krijgt...

Bramzel
1 september 2010, 19:10
Nice, hoop idd dat dit een bioscoop release krijgt hier in NL.

Daniël
1 september 2010, 20:22
Ik ben eigenlijk bang van niet, we zijn toch wel een erg klein landje dan. Nevertheless, dan zijn er andere manieren om 'm te zien natuurlijk.

Roy Visser
1 september 2010, 20:40
Bioscoop zeker niet, maar komt vast een mooie dvd van :)

Darthwillie
1 september 2010, 20:55
arthouse geef ik het nog wel een kans eigenlijk

Richard117
2 september 2010, 22:28
Wij en jullie zijn altijd vol bewondering voor Rossi en kornuiten op de Motogp circuits. Phooee man, 230 pk en ze gaan zoooo hard en zooooooo plat .... die kunnen dat joh ....... ik wou dat ik dat kon ...... Vervolgens kijken we vol huivering naar de TT op het eiland man. Tja da's wel effe wat ander werk. Maar die starten niet tegelijk ...is eigenlijk best wel veilig ... Dan komen we bij de North west 200 of wat dacht je van de Ulster GP. Races die alleen maar in Ierland verreden kunnen worden. Simpel: zet een horde racers met elke lichaamscel overlopend van adrenaline aan de start streep van een waanzinnig gevaarlijk straten circuit en laat ze tegelijk los .........gaaaaaazzzzz bron: www.oliepeil.nl

YouTube- 2010 Ulster Grand Prix Supersport Race 2

petervdveen
3 september 2010, 00:18
Soort van wielrennen, maar dan doorgespoelt.. :D

Roy Visser
3 september 2010, 03:06
YouTube- 2010 Ulster Grand Prix Supersport Race 2 (http://www.youtube.com/watch?v=eDPeH6sI9RQ&feature=player_embedded)

wat een ziek gaaf gevecht :blink:

Sander Hogendoorn
3 september 2010, 11:37
Wow, dit is volgens mij als toeschouwer nog gevaarlijker dan als coureur zelf :surrender:

Robert Saalmink
3 september 2010, 11:40
Bizar :blink: mooi ook: die verkeersborden, gewoon een strobaal er tegenaan en niet meer zeuren :D

Gerben
3 september 2010, 11:48
zo als je daar op je plaat gaat tussen die bomen ben je gewoon harstikke dood...

ARGTV3V6TB
3 september 2010, 11:58
een paar filmpjes die ik heb gemaakt afgelopen weekeind op de nurburgring

http://www.youtube.com/watch?v=u7H4fkBVYx4
http://www.youtube.com/watch?v=6gFmxB6WXUg
http://www.youtube.com/watch?v=dcrKrYbnrng

Requiem84
3 september 2010, 12:36
YouTube- 2010 Ulster Grand Prix Supersport Race 2 (http://www.youtube.com/watch?v=eDPeH6sI9RQ&feature=player_embedded)

Dit zijn de mannen die als ze 400 jaar geleden geleefd hadden anderen uitgedaagd hadden voor zwaardduels op de dood. Of Russische roulette... Je zag in dit filmpje ook 2 Dunlops meerijden. Hun legendarische oom is bijvoorbeeld ook overleden op zo'n stratenrace.

Wel ontzettend cool om te zien, vooral dat laatste gevecht met z'n drieën, en dan ook nog hoe Hutchinson die ander buitenlangs inhaalt in de hairpin!

Smooth
5 september 2010, 10:33
Lol, ik kwam dit filmpje per toeval tegen op youtube (ik had het filmpje nog nooit gezien), wat een geklungel van de SC:
YouTube- Huge Crash at Spa Francorchamps

Rogue
5 september 2010, 15:15
Wat een tenenkrommend commentaar. Is dat een Nederlander die zich voordoet als Brit? Klinkt echt verschrikkelijk. :) Oh en die actie van die safetycar ois niet bepaald snugger inderdaad. :)

Bram Van Der Stichelen
5 september 2010, 15:40
Wat een tenenkrommend commentaar. Is dat een Nederlander die zich voordoet als Brit? Klinkt echt verschrikkelijk. :) Oh en die actie van die safetycar ois niet bepaald snugger inderdaad. :)

Ik zie niet in wat daar slecht aan is? Een brit/Amerikaan die Nederlandse namen moet uitspreken klinkt nu eenmaal niet altijd even goed ;)

Richard117
5 september 2010, 15:48
Is Rick Bolt, ook te horen als speaker op een aantal circuits en doet ook het commentaar van de DSC op SMS6.
Bekendst is hij nog wel omdat hij het Amerikaanse volkslied "zong" tijdens te champcar op Assen :p

Maar inderdaad een hele lompe actie van die SC :blink:

petervdveen
5 september 2010, 16:13
Het is toch de bedoeling dat als de verkeerde is opgepikt het hele veld voorbij gelaten word?
Volgensmij is het de bedoeling dat je gewoon rustig rijd met een saftycar.. Zodat je optijd kunt remmen als er iemand voor je rijd...

Tim Wijen
7 september 2010, 01:33
Eerste rondjes op het circuit van Korea:

YouTube- Korean GP circuit first F1 run with Karun Chandhok

bobskink
9 september 2010, 11:31
beetje zwaar offtopic, maar toch leuk,
dit doen ze in Canada tegen de snelheidsduivels:
YouTube - You're Probably Not Expecting a Child to Run Out On the Road

Rogue
9 september 2010, 15:43
YouTube - Mark Webber vomits in Fuji

Ik ruik het gewoon hier! :no:

ARGTV3V6TB
9 september 2010, 16:18
Ik ruik het gewoon hier! :no:

ieuwww... als er iets is wat ik echt goor vind is dat het wel...

ARGTV3V6TB
9 september 2010, 16:20
beetje zwaar offtopic, maar toch leuk,
dit doen ze in Canada tegen de snelheidsduivels:

puur optisch bedrog... prachtig
(maar of het werkt??? )

Kim Van Der Stichelen
12 september 2010, 22:39
Vond deze wel leuk om kijken, lekker gevoel van snelheid :)

Die golf :lol: :lol:

YouTube - BMW 135i Nürburgring Nordschleife - did she throw up?

Martijn Mezger
12 september 2010, 23:44
4:45 = Not-Done. Rechts inhalen. :(

Sander Hogendoorn
12 september 2010, 23:47
Als die andere links aan de kant gaat heb je weinig keus toch? Of zijn er dan regels dan je net zolang links moet rijden tot hij rechts aan de kant gaat, met de kans op achterop komende auto's? Ik weet de regels van een rondje Nordschleife met je eigen wagen niet precies :p

Hij had wel leuk gezelschap trouwens :blushing:

Gerben
13 september 2010, 00:28
WRC Launch control :D:D:D vetvetvet

http://www.youtube.com/watch?v=cls3X9VCHLQ

Martijn Mezger
13 september 2010, 00:54
Als die andere links aan de kant gaat heb je weinig keus toch? Of zijn er dan regels dan je net zolang links moet rijden tot hij rechts aan de kant gaat, met de kans op achterop komende auto's? Ik weet de regels van een rondje Nordschleife met je eigen wagen niet precies :p

Hij had wel leuk gezelschap trouwens :blushing:
Tsja, het is gewoon verboden, op de openbare weg mag je ook niet rechts inhalen toch?

ARGTV3V6TB
13 september 2010, 01:20
Tsja, het is gewoon verboden, op de openbare weg mag je ook niet rechts inhalen toch?

leg dat niet een beetje hoe de bochten lopen, plus dat men vaak zelf aangeeft welke kant je er langs kan door de knipperlichten te gebruiken... althans dat ben ik gewent op het circuit...

Martijn Mezger
13 september 2010, 01:48
Nee dat maakt niks uit. Het is openbare weg, dus verboden. Ben je langzaam, wijk dan uit naar rechts.

Bram Van Der Stichelen
13 september 2010, 10:47

Zoals Sander zegt, die gast leek me gewoon te vertragen zodat ie passeerde. Je kan moeilijk stil gaan staan en wachten tot ie de rechterkant van de baan op zocht. Vind het echt gemekker om niets. Het mag wettelijk gezien niet, maar hier had ie volgens mij geen andere keuze. Je hoeft hier echt niet de moraalridder te komen spelen hoor, alsof jij nooit eens iets tegen de wet zal doen met de wagen op de openbare weg...

Martijn Mezger
13 september 2010, 11:12
Ja, maar over het algemeen kijken veel mensen niet genoeg in hun spiegels, en denken ze dat ze Michael Schumacher heten en blijven ze gewoon hun lijn rijden. Je ziet alleen het filmpje in de cockpit, de rest zie je niet, hoe weet je dat die auto vertraagde en de beste man geen andere keuze had? Je zou maar netjes naar rechts gaan maar een idioot denkt er nog rechts langs te kunnen...

YouTube - Nordschleife 14.08.10 Porsche und SUbaru knapp.mpg

Krijg je dus dit soort dingen.

Joost van den Heuvel
13 september 2010, 11:57
Als die gast duidelijk naar links uitwijkt en afremt, kun je moeilijk anders. Als dat niet zo is, dan is het gewoon gevaarlijk en het mag idd niet:

Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring):

German road law applies during Touristenfahrten sessions. There is no general speed limit although speed limits exist in certain areas in order to reduce noise and risks. Passing on the right is prohibited and the police prosecute poor driving with the aid of helicopters.

Dat filmpje hierboven is idd een goed voorbeeld van waarom. :surrender:

Roy Visser
13 september 2010, 13:22
Je hoeft hier echt niet de moraalridder te komen spelen hoor, alsof jij nooit eens iets tegen de wet zal doen met de wagen op de openbare weg...

Op de nordschleife zijn dat soort dingen toch wat anders..

Bram Van Der Stichelen
13 september 2010, 13:59
Op de nordschleife zijn dat soort dingen toch wat anders..

Zeg ik toch ook niet? IK bedoelde gewoon dat het mij lijkt alsof die persoon in de andere wagen wel heel wat trager dan de rest rijdt. ALs ie vertraagd om iemand voor te laten heb je nu eenmaal weinig andere keus. Ik ben er ook van overtuigd dat rechts inhalen op de Ring heel erg gevaarlijk kan zijn, maar ik denk niet dat hij hier veel andere mogelijkheden had.

Martijn Mezger
13 september 2010, 14:02
Waar basseer je die gedachte op? Je ziet toch niet wat er voor hem gebeurd.

Bramzel
13 september 2010, 14:13
Waar basseer je die gedachte op? Je ziet toch niet wat er voor hem gebeurd.

Je ziet zelf toch ook niet wat er gebeurt? Je kan de hele situatie niet inschatten, je kent de omstandigheden. Als die auto langzaam links reed met zijn knipperlicht naar links aan was jij er ook op die manier rechts langs gegaan. In de perfecte wereld gaan dingen op een bepaalde manier, en er zijn altijd regels, maar elke situatie is anders.

Jonas V
13 september 2010, 18:54
Op Nordschleife is het hoe dan ook verboden rechts in te halen. Staat overal vermeld ook daar bij de voorwaarden etc. Het is gewoon een regel die iedereen daar kent.
Je ziet ook bijna niemand anders doen daar, en trager verkeer wijkt 9 van de 10 keer ook normaal uit naar rechts, hoe de bocht ook loopt op dat moment.
Het is en blijft een tol weg wanneer je daar met je prive auto rijdt he.

In dit geval is het of onkunde van de tragere of lompheid van die bmw

petervdveen
13 september 2010, 20:29
Kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat het openbare weg is.. Ik denk dat het gewoon eigen terrein is waar de organisatie bepaald heeft dat er een heel aantal regels geld.

Op de openbare weg mag je niet zo hard rijden als je wilt of het moet natuurlijk een snelweg zijn, maar dat lijkt me sterk.. Mis de vluchtstrook ;)

Requiem84
13 september 2010, 20:35
Kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat het openbare weg is.. Ik denk dat het gewoon eigen terrein is waar de organisatie bepaald heeft dat er een heel aantal regels geld.

Op de openbare weg mag je niet zo hard rijden als je wilt of het moet natuurlijk een snelweg zijn, maar dat lijkt me sterk.. Mis de vluchtstrook ;)

Het is een openbare tolweg zonder snelheidslimiet.

Net zoals de Autobahn op grote stukken ook geen snelheidslimiet heeft. Dat kan dus wel in Duitsland :).

Ik heb er 1 rondje gereden op de motor lang geleden en het is behoorlijk ingewikkeld met de diversiteit aan verkeer in combinatie met de regels. Gezinnetjes in trage stationwagens die 60 gaan, waar je dan met 150 aan komt rijden... terwijl er achter je nog een 911 zit die niet kan wachten om je voorbij te gaan.

Zolang ik het circuit nog niet goed ken blijft het wel een behoorlijk zenuwen gedoe daar.

Bram Van Der Stichelen
14 september 2010, 14:12
YouTube - Lunatic Runs Onto The Track Silverstone 2003

Dit ga ik toch ook nooit vergeten hoor :surrender:

Niels
14 september 2010, 14:19
Die heeft ook ergens een steekje een klein beetje los zitten :eek:

Jonas V
14 september 2010, 18:41
Het is een openbare tolweg zonder snelheidslimiet.

Net zoals de Autobahn op grote stukken ook geen snelheidslimiet heeft. Dat kan dus wel in Duitsland :).

Ik heb er 1 rondje gereden op de motor lang geleden en het is behoorlijk ingewikkeld met de diversiteit aan verkeer in combinatie met de regels. Gezinnetjes in trage stationwagens die 60 gaan, waar je dan met 150 aan komt rijden... terwijl er achter je nog een 911 zit die niet kan wachten om je voorbij te gaan.

Zolang ik het circuit nog niet goed ken blijft het wel een behoorlijk zenuwen gedoe daar.

Zo is het inderdaad, de regels zijn op snelheid na gelijk aan de normale openbare weg. Een auto zonder geldige apk mag bijvoorbeeld officieel de baan niet op en auto's met meer dan een bepaald aantal decibellen ook niet. Nu wordt dat laatste gelukkig niet al te streng nageleefd ;)

Het is wel zo dat diverse verzekeringsmaatschappijen tegenwoordig schijnbaar de Nordschleife uitsluiten van openbare weg wanner je daar schade rijdt.

petervdveen
14 september 2010, 19:04
Maar het is dus volgens de duitse wet (o.i.d.) openbare weg?
Is het niet gewoon zo (net als bv. een parkeerplaats bij een groot gebouw) dat het gewoon eigen terrein is waarop de eigenaren hebben besloten dat je je aan alle normale verkeersregels moet houden? Er staat ook geen hm-paaltjes neem ik aan..

Jonas V
14 september 2010, 22:26
Hoe dat de Duitse wetgeving het precies ziet durf ik niet te zeggen. Maar dat het een tol weg is betekend inderdaad wel dat er een andere eigenaar is dan de staat. Echter zal een tolweg ook aan bepaald wetgevingen e.d. moeten voldoen.
Hectometer paaltjes zie je in geen enkel land overal volgens mij hoor. Zie jij ze in de bebouwde kom ooit ergens staan? En ook op veel 80/60 km/h wegen staan ze nooit.
Nordschleife heeft wel iets wat je zo zou kunnen noemen. Bij elke kilometer staat namelijk een bord met het aantal kilometers tot dan toe.

Zie hier voor meer info:
http://www.nuerburgring.de/angebote/fahrerlebnisse/touristenfahrten-nordschleife.html

Daar is ook een algemene voorwaarden document te downloaden, dat verschaft wat meer duidelijkheid denk ik. Is wel in het Duits, kon de engelse variant even niet vinden.

Wij gaan de 26e weer een bezoekje brengen, doen we een elke 2 maanden wel een keer.

petervdveen
14 september 2010, 23:01
Hectometer paaltjes zie je in geen enkel land overal volgens mij hoor.
Nou.. Afgelopen vakantie in slovenie hadden zelfs de karrensporen keurig elke 100 meter een splinternieuw hm-paaltje:lol::lol:

Jonas V
14 september 2010, 23:31
Haha lopen die gasten toch nog ergens op voor in vergelijking met west europa ;)

Darthwillie
15 september 2010, 17:54
nieuwe trailer van de Senna film
http://globoesporte.globo.com/platb/voandobaixo/2010/09/14/senna-na-tela-grande-em-portugues/

Kim Van Der Stichelen
19 september 2010, 14:42
Domste opgave ooit?

YouTube - 2010 FIA GT3 European Championship at Algarve Race 2 - How NOT to retire from a race

Bramzel
19 september 2010, 14:45
Inderdaad, en daarna ook nog de baan oversteken wat verboden is :D Die mag inderdaad even met een ezelsmuts in de hoek gaan staan.

Roy Visser
20 september 2010, 16:30
YouTube - F1 car drives on sand! - Logistics behind the Red Bull Beach Run

Markie
20 september 2010, 18:35
Domste opgave ooit?

Waarom? :blushing:

Is er nog ergens een interview met de man na de race :innocent:

Kim Van Der Stichelen
20 september 2010, 18:40
Waarom? :blushing:

Is er nog ergens een interview met de man na de race :innocent:

Waarom? Heb jij ooit al iemand geweten die na een spin op de baan blijft en hem doodleuk in achteruit zet en de grindbak in rijd? ;)

Face the Slayer
20 september 2010, 19:22
Ik ken wel iemand wanneer die van baan raakte, altijd in de grindbak terecht kwam...

erwin_78
21 september 2010, 11:20
"de lavagi's" in de F1 deden vroeger niets anders of ze reden de wagen net over de curbestone zodat de achterwielen los kwamen van de grond.

Jeroen Ursem
21 september 2010, 14:44
Rosset op Monaco met z'n 'even omgooien'-move en die blunder die Hamilton de titel kostte staan bij mij ook hoog ik dat rijtje (grindbak voor de pitstraat):p

Neo-242
21 september 2010, 20:42
Deze dus:

YouTube - Rosset @ Monaco 98

euhm...

YouTube - Rosset and the gearbox

bobskink
21 september 2010, 22:18
Rosset op Monaco met z'n 'even omgooien'-move en die blunder die Hamilton de titel kostte staan bij mij ook hoog ik dat rijtje (grindbak voor de pitstraat):p
Ach, Een andere blunder zorge het jaar ervoor dat Hamilton de titel wel behaalde. Maar de blunder waar jij het op hebt is wel één van de beste ooit, zoniet de beste.

Bram Van Der Stichelen
21 september 2010, 22:21
Deze dus:

YouTube - Rosset @ Monaco 98 (http://www.youtube.com/watch?v=qC3iGSGMJ8c)

euhm...

YouTube - Rosset and the gearbox (http://www.youtube.com/watch?v=sU8uRWIat3Y)

Rosset :thumbup:

Neo-242
21 september 2010, 22:44
Nog Rosset en footage van de machtige Lola-Ford uit 1997:lol:
Ik ben nog altijd aan het wachten tot iemand het aandurft een schaalmodel te maken van dat onding! meer dan 11 à 12 seconden van de pole verwijderd:thumbup:

YouTube - 1997 Australian GP practice - Rosset spins

YouTube - Lola Ford 97 - Higher Quality Version

ixque
22 september 2010, 10:28
En stiekem vind ik het een pracht auto :lol:

Darthwillie
22 september 2010, 10:49
En stiekem vind ik het een pracht auto :lol:

:thumbup: dat heb ik dus ook, heel fraaie wagen en gelukkig kon je hem goed bekijken omdat hij niet hard ging

bobskink
22 september 2010, 19:51
het was een ontbrekend kleurtje op de grid, en dat is altijd leuk om te zien.

Bram Van Der Stichelen
23 september 2010, 13:30
YouTube - Dick Trickle cigarette break

:lol::thumbup:

CavaF1
24 september 2010, 10:43
Eigenlijk zie ik de humor hier niet van in. Ik hoop dat die persoon door iedere collega uitgespuwd werd want hij maakt hun metier gewoon belachelijk.

Bramzel
24 september 2010, 10:59
Eigenlijk zie ik de humor hier niet van in. Ik hoop dat die persoon door iedere collega uitgespuwd werd want hij maakt hun metier gewoon belachelijk.

Ach, dikke boehoe. Dat je de humor niet van inziet van een dikke stereotype-bevestigende NASCAR rijder die een peukje opsteekt alsof hij in de file staat op de A2 zegt meer over jou dan over hem.

Richard117
24 september 2010, 11:07
En volgens mij is het ook tijdens een caution ;)
Heb je die vrachtwagen coureurs tijdens Dakar weleens gezien? Die blazen zelf ook meer rook de lucht in dan dat die vrachtwagens doen.

cookie
24 september 2010, 12:30
Volgens mij reclame stunt, want het was toen nog de Winston Cup. Ze hebben niet voor niks 2 onboard camera's op hem gericht.

ARGTV3V6TB
24 september 2010, 14:07
Domste opgave ooit?

waarom zettie m eig in zn achteruit? hij staat toch goed voor rechtdoor, of wilde die zo ff snel de pit straat in rijden (wat ook lekker snugger zou zijn).

Roy Visser
24 september 2010, 14:13

Als je zelf wel eens echt op de autobahn hard hebt gereden, en dan in ene terug gaat naar 100km/u dan voelt dat alsof je 50 rijd. Deze gasten rijden dagelijks ruim 300km/u en tijdens een caution is dat ongeveer 100. Een rondje duurt dan in ene 3 keer zo lang en ze kunnen met een simpele druk op de knop het stuur "rechtzetten" zodat de wagen recht uit spoort op het rechte stuk. Hoeft amper wat te doen dus. Vind het wel wat hebben

Marc Vos
24 september 2010, 18:50
Ach kom op, misschien is dit een reclamestunt o.i.d. maar een sportman kan toch niet zomaar even een sigaret opsteken, dat is toch geen kijk. Toen Maradonna tijdens een training een sigaar op stak vond ik dat ook echt niet kunnen. Dit lijkt mij toch geen reclame voor de serie. :)

NS
24 september 2010, 19:00
Ach kom op, misschien is dit een reclamestunt o.i.d. maar een sportman kan toch niet zomaar even een sigaret opsteken, dat is toch geen kijk. Toen Maradonna tijdens een training een sigaar op stak vond ik dat ook echt niet kunnen. Dit lijkt mij toch geen reclame voor de serie. :)

He was also widely noted for having drilled a hole in his safety helmet so that he could smoke while racing, and for installing cigarette lighters in his race cars. [1] Trickle was allowed by NASCAR to smoke in the race car during yellow flag periods, and in the 1990 Winston 500 (now the Aaron's 499), Trickle was seen on live television by the in-car camera lighting up and smoking a cigarette.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dick_Trickle

tsja ik vind 't wel grappig, tegenwoordig zie je dat natuurlijk nooit meer. vroeger was de hele F1 ook roken, zuipen en neuken dus ach..

Daniël
24 september 2010, 22:31
Wat hij doet met z'n lichaam moet hij toch zelf weten. Ik vind het vooral een mooie stunt, ook dat de NASCAR het gewoon toestaat tijdens gele vlag situaties. :laugh:

ARGTV3V6TB
25 september 2010, 18:46
plus dat we het over 20 jaar geleden hebben, toen keken ze niet zo nou met roken enz enz...

Pingguest
26 september 2010, 13:24
Een prachtig staaltje techniek, mede mogelijk gemaakt door het toenmalige Nazi-regime in Duitsland: de Mercedes-Benz W125. De auto was in staat om 637 pk te produceren. Daarmee was deze auto tot de jaren '80 de krachtigste Grand Prix-auto ooit.

YouTube - Nürburgring - Hermann Lang

YouTube - 1937 Avus GP - Hermann Lang wins

Sander Hogendoorn
27 september 2010, 14:52
Travis Pastrana rijdt in 6 minuten de Mount Washington op :thumbup::

YouTube - FULL RUN - Travis Pastrana's rally hillclimb up Mt. Washington

Bramzel
27 september 2010, 18:04
"Jiggy Jaggy", briljante pacenotes :D Heb sowieso onwijs veel respect voor die navigators, echt indrukwekkend om te zien/horen.

Rogue
27 september 2010, 20:03
Supervet filmpje man! Supermooi ook om die concentratie in z'n ogen te zien. :) Die gast is echt multi-talented. :)

Heb sowieso onwijs veel respect voor die navigators, echt indrukwekkend om te zien/horen.

Mee eens. :) Ze zeggen wel eens dat luchtverkeersleider het meest stressvolle beroep ter wereld is, maar navigator staat zeker in de top 5. ;)

Richard117
29 september 2010, 18:07
YouTube - A Matech Film REBORN - Le Mans - Trailer

Wel even Full Screen en op 1080p kijken :thumbup:

ARGTV3V6TB
29 september 2010, 21:05
mooie film is dat he

Stefan
29 september 2010, 22:10
Over mooie films gesproken:

Geen idee of hij hier al eens is gepost maar een paar maanden geleden hebben 2 broers een prachtige korte film gemaakt over de 24H van de Nurburgring. Alles is met Canon DSRL camera's gemaakt en mede door de muziekkeuze hebben ze echt de sfeer van deze 24H race weten te pakken.

http://www.vimeo.com/11932030

ARGTV3V6TB
29 september 2010, 22:49
volgens mij iestie hiero al langs gekomen ja...

maar tis echt een super film idd :thumbup:

Fabian de Jong
29 september 2010, 23:55
YouTube - 2003 M Schumacher Pole Austria

Wat een heerlijk geluid :)

Peter
30 september 2010, 00:15
Wat een circuit toch ook! :wub:

Robert Saalmink
30 september 2010, 00:46
Laat goed zien wat Schumacher eigenlijk kan, je zou het bijna vergeten. Hoe hij hem die bocht na T1 in smijt...

Kim Van Der Stichelen
30 september 2010, 01:30
MExT Racing Team - Francorchampagne 2010 - Mosler MT900R - opening lap onboard on Vimeo

Hoe zit dat met die versnellingsbak? Lijkt wel alsof die sequentieel schakelt aan het stuur maar de pook ook mee beweegt?

Stefan
30 september 2010, 09:43
MExT Racing Team - Francorchampagne 2010 - Mosler MT900R - opening lap onboard on Vimeo (http://www.vimeo.com/15191154)

Hoe zit dat met die versnellingsbak? Lijkt wel alsof die sequentieel schakelt aan het stuur maar de pook ook mee beweegt?

Hij schakelt inderdaad op het stuur. Bij Berry van Elk(DSC) is het beter zichtbaar(meer camera posities)

http://www.youtube.com/watch?v=MZ5GqHuYQ0w

Peter
30 september 2010, 10:10
Lekker einde van zn race, kun je goed zien wat te hard remmen voor gevolgen kan hebben :)
Wel heel gaaf filmpje om te zien van die Mosler, sowieso leuk om eens zo Assen te zien, maar ook om eens goed te letten op de manier van rijden en hoe de auto reageert, in vergelijking met wat de sims van tegenwoordig doen...

ARGTV3V6TB
1 oktober 2010, 18:23
ze schakelen idd aan het stuur en dr zit een mechanisme op die dan de pook heen en weer haalt zodat ie schakelt. de wagens zijn gemaakt voor bepaalde doeleinden. de mosler voor gt2 en daar is een sequentiele versnellingsbak met pook voorgeschreven en in de meeste landelijke klassen niet, vandaar deze constructie. een op gt3 gebasserde wagen heeft dat niet, omdat de huidige bak volstaat (ok met aanpassingen, maar met flippers of met pook).

Dennis
1 oktober 2010, 18:30
Dat die gast zo kan rijden. Zit zowat met z'n knieën in zij nek :surrender:

ARGTV3V6TB
1 oktober 2010, 19:19
Hij schakelt inderdaad op het stuur. Bij Berry van Elk(DSC) is het beter zichtbaar(meer camera posities)

http://www.youtube.com/watch?v=MZ5GqHuYQ0w

Lekker einde van zn race, kun je goed zien wat te hard remmen voor gevolgen kan hebben :)
Wel heel gaaf filmpje om te zien van die Mosler, sowieso leuk om eens zo Assen te zien, maar ook om eens goed te letten op de manier van rijden en hoe de auto reageert, in vergelijking met wat de sims van tegenwoordig doen...

wat mij wel opvalt is dat de hogere klassen die scherpe linker (strubben) heel anders nemen dan de tourwagenklasses... ikzelf reed helemaal tot aan de curbs en dan scherp insturen, anders kom je nooit goed de bocht uit. de gt (dsc gt klasse) en formule wagens (superleage formula) pakken m veel korter... komt dat omdat ze een veel grotere draaicircel maken (minder scherp in kunnen sturen) of heeft dat meer te maken met het vermogen die ze kwijt moeten daarna???

overgens... denk ik meer dat die crash te maken heeft met een verkeerde brake ballance, zn achterkant haalt m in tijdens remmen... ok hij werd misschien beetje verrast, maar dat moet je bij kunnen remmen lijkt me (ok makkelijke praat van een persoon achter youtube natuurlijk ;) )

Stefan
1 oktober 2010, 20:07
Dat die gast zo kan rijden. Zit zowat met z'n knieën in zij nek :surrender:

Berry is laat ik het zo zeggen niet de meest korte persoon op deze aardbol :P

Face the Slayer
2 oktober 2010, 15:11
Prachtige nostalgische beelden van de 12-uurs race op Sebring in 1970:

YouTube - 1970 Sebring 12-Hour Grand Prix

YouTube - 1970 Sebring 12-Hour Grand Prix - Part 2 - Funny Ferrari Pit Stop

YouTube - 1970 Sebring 12-Hour Grand Prix - Part 3 - Andretti still leads

YouTube - 1970 Sebring 12-Hour Grand Prix - Part 4 - Leading Ferrari Fails

YouTube - 1970 Sebring 12-Hour Grand Prix - Part 5 - The Last Episode

Robert Saalmink
2 oktober 2010, 17:08
Gaaf! Jo Ramirez beschrijft die race in zijn boek, hij was erbij.

Soms vraag je je af waar die beelden nog steeds weer vandaan komen.

Rogue
3 oktober 2010, 23:02
YouTube - WRC Rallye France 2010

Joost Schouten is echt een fantástische cameraman! :thumbup: Wat een geweldige reportages maakt hij altijd! :thumbup:

Stefan
3 oktober 2010, 23:28
Zal wel in de familie zitten, Martijn is een prima fotograaf :)

Kim Van Der Stichelen
4 oktober 2010, 23:07
2 rondjes onboard na zonsondergang op Petit Le Mans :thumbup:

YouTube - Petit Le Mans 2010 Porsche Onboard.mpg

Hoorde vandaag nog een intervieuw met Hindhaugh en die vergelijk Road Atlanta met een ingekorte versie van de Nordschleife :thumbup:

YouTube - 911 GT3 R Hybrid Race Recap - 2010 Petit LeMans

R. de Ruijter
4 oktober 2010, 23:34
Prachtige auto (1 van de weinig mooie Porsches) en prachtige livery:thumbup:.

Rogue
6 oktober 2010, 01:36
YouTube - 1965 Porsche 911 sideways

:surrender::thumbup:

YouTube - Spa Six Hours 2009 Qualifying in traffic.

Jeroen Ursem
6 oktober 2010, 16:53
:huh1:

YouTube - Formula Nippon crash

Bob
6 oktober 2010, 16:58
Zo zeg... heftige shizzle! :D

Die synchroon spin geef ik een 8 :lol:

ARGTV3V6TB
6 oktober 2010, 18:26
YouTube - 1965 Porsche 911 sideways (http://www.youtube.com/watch?v=_-hXjerSPMw)

:surrender::thumbup:

YouTube - Spa Six Hours 2009 Qualifying in traffic. (http://www.youtube.com/watch?v=oJ84Fa-AqXY)

is dit een race over 4 ronden???? want veel langer doetie niet met zn banden zo in iedere bocht ;)
wel respect dat je het lef heb btw...

ARGTV3V6TB
6 oktober 2010, 18:29
Zo zeg... heftige shizzle! :D

Die synchroon spin geef ik een 8 :lol:

om even op zn tom coronels te spreken is het maar een 4... er zaten geen vlammen bij ;):innocent:

MartijnV
6 oktober 2010, 18:40

YouTube - Formula Nippon crash (http://www.youtube.com/watch?v=Voo_Sgzqleo)
Ik blijf de reynard een mooie wagen vinden. Mooi clean niet te veel rare dingen eraan.

Bram Van Der Stichelen
6 oktober 2010, 19:16
is dit een race over 4 ronden???? want veel langer doetie niet met zn banden zo in iedere bocht ;)
wel respect dat je het lef heb btw...

Je kan de naam van het bestand toch lezen? ;)

bobskink
6 oktober 2010, 21:43
woow, zou dat het super zijn mocht dat gebeuren in de laatste GP van het F1 seizoen. Heerlijk, iedereen gaat in de fout, niemand echt schuldig, mooi om te zien.

Daniël
7 oktober 2010, 01:03
Ik zie liever een kampioenschap geworden door dankzij een briljante inhaalactie dan op zo'n klungelige manier. ;)

Roy Visser
7 oktober 2010, 01:43
YouTube - HD NASCAR 2009 - Las Vegas - Jamie McMurray Amazing Drifting Save

heilige poep! :thumbup::thumbup:

Robert Saalmink
7 oktober 2010, 01:46
Wow :blink:

Richard117
7 oktober 2010, 03:24
Ken Block stijl :thumbup:

El Maestro
7 oktober 2010, 16:27

YouTube - Formula Nippon crash (http://www.youtube.com/watch?v=Voo_Sgzqleo)

Hoe die gast z'n stuurtje weggooit op 0.29 :lol:

Tim Wijen
7 oktober 2010, 20:43
YouTube - 2010 IndyCar Series at Homestead LOTS of sparks at the start

Heel gaaf!

bobskink
7 oktober 2010, 23:31
Nieuwste South Park aflevering (http://www.southparkstudios.com/full-episodes/s14e08-poor-and-stupid) schetst een accuraat beeld van Nascar.

Roy Visser
7 oktober 2010, 23:36
YouTube - 2010 IndyCar Series at Homestead LOTS of sparks at the start (http://www.youtube.com/watch?v=TooqR7Y0J6A)

Heel gaaf!

heeeul gaaf zeker omdat ik deze combi 2 weken geleden ook nog als een malle heb lopen doen in de Indy Cars in iRacing. Precies dezelfde situatie en lijnen.

HEEEEEEEEEEEL TOF!!

Roy Visser
8 oktober 2010, 01:36
Boek aan het lezen over Race Technieken, komt een mooi verhaaltje in voor van Danny Sullivan die verteld over zijn Spin and Win op indy. Beeld er even bijgezocht

YouTube - Danny Sullivan's 1985 Indy 500

je moet er maar niet bij nadenken hoe hard het gaat :)

ARGTV3V6TB
8 oktober 2010, 03:13
dat is wel erg kik, ben helemaal geen fan van het amerikaanse maar dat mag toch wel met stip op 1 safe acties!!! al was het waarschijnlijk 100% geluk, tis gewoon waanzinnig!!!

overgens waarom drinken ze altijd melk bij de indy500??

ARGTV3V6TB
8 oktober 2010, 03:16
YouTube - 2010 IndyCar Series at Homestead LOTS of sparks at the start (http://www.youtube.com/watch?v=TooqR7Y0J6A)

Heel gaaf!

ziet er wel gaaf uit zo... maarja, blijft rondjes rijden ;):innocent:

Jeroen Ursem
8 oktober 2010, 08:20
Ik nodig jullie uit om het eens te proberen in iRacing :p

NS
8 oktober 2010, 11:12
ziet er wel gaaf uit zo... maarja, blijft rondjes rijden ;):innocent:

F1 is veel beter, daar rijden ze geen rondjes :laugh: ;)

Daniël
8 oktober 2010, 11:42
Mja, zelfs een arcadegame als NASCAR2009 op de xbox laat al zien hoe awesome ovalracen is. Nóg een reden om iracing te fetchen, waaaarghdjfsknsdk.

Pingguest
8 oktober 2010, 13:37
De eerste pole position na de invoering van de post-kwalificatie parc fermé.
YouTube - F1 2003 Michael Schumacher takes Melbourne Pole

Wat een geluid!

joostingh
8 oktober 2010, 13:42
En dat met de oude auto... dit is de auto van 2002 en daar reed hij in begin 2003 nog mee. Moet zeggen dat de basis van de 2002 beter was dan de 2003GA.

Pingguest
8 oktober 2010, 13:57
En dat met de oude auto... dit is de auto van 2002 en daar reed hij in begin 2003 nog mee. Moet zeggen dat de basis van de 2002 beter was dan de 2003GA.

Ingeval de F2002 sneller zou zijn geweest dan de F2003GA, dan had Ferrari de eerstgenoemde nooit gaan vervangen. De nieuwe auto was wel degelijk sneller, maar bood minder afstelmogelijkheden. Bovendien was Ferrari relatief harder geraakt door de nieuwe regels dan haar concurrenten.

Face the Slayer
8 oktober 2010, 19:34
dat is wel erg kik, ben helemaal geen fan van het amerikaanse maar dat mag toch wel met stip op 1 safe acties!!! al was het waarschijnlijk 100% geluk, tis gewoon waanzinnig!!!

Omdat melk de witte motor is. Ben van mening dat racen op ovals meer uitdaging biedt dan racen op Tilkedromes.

joostingh
8 oktober 2010, 22:09
Omdat melk de witte motor is. Ben van mening dat racen op ovals meer uitdaging biedt dan racen op Tilkedromes.

Waar 80 procent van de wereld eigenlijk niet tegen kan...

Kim Van Der Stichelen
8 oktober 2010, 22:24

;) ;) ;)

Milk became the drink of champions after Louis Meyer, the winner of the 1936 Indianapolis 500, was photographed gulping down a bottle of buttermilk, his favorite drink. Apparently, his mom had recommended the drink, claiming it would refresh him.

The photo found its way to the desk of an executive at the Milk Foundation who, seeing a rare promo opportunity, "made sure that from that year on the winner of the race received a bottle of milk to drink." A tradition was born. Not surprisingly, the National Dairy Council supports this ritual, calling the celebratory chugging of the milk, "a winning example for people everywhere who are looking to maintain a healthy, active lifestyle."

The victory milk is just one of may long standing traditions associated with the Indy 500, but if PETA has its way, it will soon come to an end. The organization is looking to end the drinking of the milk, claiming it to be a "beverage

ARGTV3V6TB
9 oktober 2010, 00:42
;) ;) ;)

dus eig gewoon een goedkope reclame stunt die is blijven hangen ;)

typisch amerikaans eig hahah... tis maar goed dat ik er niet rijd...
2 reden eig...
ik lust geen melk
en ok ok ik ben vast niet goed genoeg ;) maarja das maar een detail

:innocent:

Darthwillie
9 oktober 2010, 10:45
tja, wie begint met het invullen van de verzekeringspapieren :blink:
die ene marshal heeft veel geluk gehad.
http://www.youtube.com/watch?v=OAvc0Cij7zA

CavaF1
9 oktober 2010, 11:04
Al een zeer oud filmpje maar ik zou erder zeggen dat hij ontzettend idioot was. Een beetje marshall met verstand blijft achter de vangrail tot het ergste voorbij is. Dat was zeer anneemelijk dat er nog gingen crashen.

bobskink
9 oktober 2010, 15:21
euh, waar hebben die gasten leren rijden?

Bramzel
9 oktober 2010, 15:47
euh, waar hebben die gasten leren rijden?

Beetje spuit 11 opmerking dit. Het ging om een race uit het Britse GT kampioenschap waarbij het hele veld op slicks onderweg was en het ineens zo hard ging plenzen dat er geen houden meer aan was. Je kan nog zo'n goeie coureur zijn, als je auto drijft ipv rolt kan je er niks meer mee.

bobskink
9 oktober 2010, 18:28
spuit 11? c'est qua ça?

Als er voor je een hoop auto's in elkaar gedeukt liggen, het regent, je weet dat je slicks onder je wagen hebt en ze wapperen langst alle kanten met vlaggen. Dan weet je toch ook dat je langzaamaan moet rijden, dan is het even niet racen maar rijden. En blijkbaar zijn ze zo dom en proberen ze toch te racen. Ik krijg er echt het vlammend sch**t van wanneer er een piloot crashed terwijl er gele vlaggen wapperen. Zoals Alonso bijvoorbeeld in Brazilië 2003. Ik denk dat hij er zelfs geen straf voor heeft gekregen, het heeft hem enkel een onverdiend podium opgeleverd.

Bramzel
9 oktober 2010, 18:56
spuit 11? c'est qua ça?

Als er voor je een hoop auto's in elkaar gedeukt liggen, het regent, je weet dat je slicks onder je wagen hebt en ze wapperen langst alle kanten met vlaggen. Dan weet je toch ook dat je langzaamaan moet rijden, dan is het even niet racen maar rijden. En blijkbaar zijn ze zo dom en proberen ze toch te racen. Ik krijg er echt het vlammend sch**t van wanneer er een piloot crashed terwijl er gele vlaggen wapperen. Zoals Alonso bijvoorbeeld in Brazilië 2003. Ik denk dat hij er zelfs geen straf voor heeft gekregen, het heeft hem enkel een onverdiend podium opgeleverd.

Heb je de onboard gezien? Al die auto's verloren controle toen ze over een bult reden, ze konden de crashes niet eens zien en toen ze ze wel konden zien was het al te laat.

Ik vind dit van die typische beste-stuurlui-aan-wal prietpraat. Mensen die geen kennis van de serie en de situatie hebben en wel even vertellen hoe het allemaal moet. De teams in dit filmpje zijn stuk voor stuk topteams uit de GT-wereld (Graham Nash, Rollcentre Racing, Veloqx) met meer dan kapabele rijders. Denk je echt dat die niet weten hoe ze moeten sturen?

bobskink
9 oktober 2010, 21:00
Als er meer dan een minuut aan een stuk wordt gecrashed is het toch wel duidelijk dat sommigen er met hun verstand niet bijzijn. Dit is niet zoals de start in Spa 1998 waar het in enkele seconden allemaal gebeurde.

Ik vind dit van die typische beste-stuurlui-aan-wal prietpraat
Dat zal wel zo zijn, maar als mijn mening geven en een snelle opmerking posten al niet meer mag dan moet je ook niets posten.

De lichtgeraaktheid waart nog steeds door het forum...

Wat is die spuit 11 nu?

Requiem84
9 oktober 2010, 21:49
Da's hollands denk ik, hoewel Bram het hier verkeerd gebruikt.

Als je met 10 mensen in een groepje staat en je hebt het met z'n allen over een ontzettend knap meisje dat langs loopt... mocht er dan 1 tje bij staan die niet aan 't opletten/luisteren is, en dan 30 seconden later keihard tegen iedereen zegt: Kijk! Wat een ontzettend lekker blondje loopt daar!

Dan ben je dus spuit 11 ;).

Toevallig heet ons Volleybal ook zo :D.

Bramzel
10 oktober 2010, 00:43
Als er meer dan een minuut aan een stuk wordt gecrashed is het toch wel duidelijk dat sommigen er met hun verstand niet bijzijn. Dit is niet zoals de start in Spa 1998 waar het in enkele seconden allemaal gebeurde.

Dat zal wel zo zijn, maar als mijn mening geven en een snelle opmerking posten al niet meer mag dan moet je ook niets posten.

De lichtgeraaktheid waart nog steeds door het forum...

Wat is die spuit 11 nu?

Beetje hypocriet dit. Als jij een paar professionele coureurs afzeikt dan is het je mening, als ik daarop reageer is het lichtgeraakt?

En mbt het met het verstand er niet bij zijn; die opmerkingen daar kan ik dus niet tegen. Ongenuanceerd en zonder kennis van zaken, enkel en alleen een mening vormend op de paar minuten film die je ziet. Je zet hier een stel professionele coureurs weg als een stel amateuristische prutsers, alleen maar omdat jij denkt te weten hoe alles precies in elkaar steekt naar aanleiding van dat filmpje.

Noem me maar lichtgeraakt, maar ik heb verschillende van die jongens meegemaakt en gesproken toen ik voor SimBin in de FIAGT paddock rondliep en ze zijn stuk voor stuk ervaren coureurs die echt wel weten wat ze aan het doen zijn. En dan stoor ik me gewoon aan het feit dat iemand ze op basis van een fragmentje wegzet als mensen zonder verstand.

Bram Van Der Stichelen
10 oktober 2010, 14:50

Alsof die rijders weten dat de anderen daar allemaal massaal crashen...

bobskink
10 oktober 2010, 23:13
...
Noem me maar lichtgeraakt, maar ik heb verschillende van die jongens meegemaakt en gesproken toen ik voor SimBin in de FIAGT paddock rondliep en ze zijn stuk voor stuk ervaren coureurs die echt wel weten wat ze aan het doen zijn. En dan stoor ik me gewoon aan het feit dat iemand ze op basis van een fragmentje wegzet als mensen zonder verstand.

Ik geloof je zeker dat het bekwame piloten zijn, maar hier in dit geval illustreert een deel van hen dat toch niet goed. Spijt me, maar als ik een piloot lomp van de baan zie gaan, dan heb ik toch als toeschouwer het recht om er mee te lachen, bedenkingen te hebben... Moet ik anders misschien zeggen goed gedaan jongens?

Misschien heb ik het onrespectvol verwoord en als fan vind je dat niet leuk, dat begrijp ik volledig.

Om af te sluiten, respect voor degenen die niet van de baan zijn gegaan en het hoofd cool hebben gehouden.

Martijn Mezger
11 oktober 2010, 01:14
YouTube - Touristenfahrten Nordschleife 10.10.2010 Schwerer Audi S3 Unfall Crash

Dit gaat echt hard... Een van de listigste bochten op de Ring, worden veel fouten gemaakt.

schumacher180
11 oktober 2010, 11:03
F1 is veel beter, daar rijden ze geen rondjes :laugh: ;)

Nee daar rijden ze geen rondjes idd, daar rijden ze alleen maar achter elkaar aan.. Nee zonder dolle ik kijk veel liever naar de IndyCar als naar de F1. Heb het nooit live kunnen zien.. Maar sinds dit jaar is dat anders, heb alles op CarChannel kunnen kijken dit jaar (ja op Iowa na die ik toen op de livestream van IndyCar.com heb gekeken, wel raar dat CarChannel die race niet live uitzond trouwens:blink:)

Oval racen is denk ik ook een stuk zwaarder, de Indy 500 (wat tenslotte een oval race is) is ook niet voor niets de belangrijkste autorace van het jaar.. Het lijkt makkelijk maar dat is het echt niet.. Heb't in rFactor ervaren en ik wil er nog wel is hard afgaan (pak ook meer poles dan dat ik races win xD..) Maar als je in rFactor met de IndyCar 2010 MOD speelt weet je nog half niet hoe het er in het echt aan toe gaat..

YouTube - Indy 500 [2001] Robby Gordon, Mark Dismore, Greg Ray, Scott Sharp

Dat Scott Sharp vanaf pole position in ronde 1 in de eerste bocht al de muur in ging kan ik me nog herrineren als de dag van gisteren..:lol:

Richard117
11 oktober 2010, 16:37
Probeer iRacing eens. Dan ontdek je zeer snel hoe gaaf het ovalracen is en dat het echt wel meer is als volgas linksaf sturen. ;)

schumacher180
11 oktober 2010, 16:46
Ik bedoelde eig. te zeggen dat je pas écht ervaart hoe moeilijk oval racen is als je ook echt in een IndyCar rijdt.. En ik weet dat iRacing een hele goede sim is, maar ik vindt de physics van de nieuwe IICS 2010 MOD voor rFactor goed genoeg.. Want ook in die MOD is het zeker heel wat meer als alleen maar volgas linksaf sturen.

Ik zal het eens overwegen (om iRacing te gaan proberen;))

Jonas V
11 oktober 2010, 17:02
YouTube - Touristenfahrten Nordschleife 10.10.2010 Schwerer Audi S3 Unfall Crash (http://www.youtube.com/watch?v=uL6LnkMDBnk)

Dit gaat echt hard... Een van de listigste bochten op de Ring, worden veel fouten gemaakt.

Aah dat is een beste inderdaad. Dit is ook een plek waar wij vaak staan. Toevallig hebben we er nog aan gedacht te gaan maar we zijn uiteindelijk maar in NL gebleven.
Wel een gevalletje bocht onderschatten.
Die bocht (en ook 2 eerder voor je naar beneden Brunnchen in duikt) knijpen nogal naarmate de bocht vorderd inderdaad!

We hebben op dat stuk al meerdere trauma heli's gezien helaas...

Roy Visser
11 oktober 2010, 17:42
Aah dat is een beste inderdaad. Dit is ook een plek waar wij vaak staan. Toevallig hebben we er nog aan gedacht te gaan maar we zijn uiteindelijk maar in NL gebleven.
Wel een gevalletje bocht onderschatten.
Die bocht (en ook 2 eerder voor je naar beneden Brunnchen in duikt) knijpen nogal naarmate de bocht vorderd inderdaad!

We hebben op dat stuk al meerdere trauma heli's gezien helaas...

Is ook een mooi plekje om te gaan kijken, lekker ruim en je kunt vanaf daar ook een mooie wandeling maken naar karussel (al was dat een langere wandeling als verwacht :innocent:)

Ik maak op de virtuele versie niet zo heel vaak foutjes meer, maar als het ergens fout gaat is het ook altijd daar, die bocht schat je heel vaak te hoog in kwa snelheid.

Martijn Mezger
11 oktober 2010, 17:47
Ja en ook de Apex ligt op een abnormale plek, veel mensen sturen veel te vroeg in waardoor ze gewoon veel te wijd uitkomen met te hoge snelheid en ze dus in de grindbak belanden of tegen de vangrail.

Pingguest
11 oktober 2010, 18:31
Oval racen is denk ik ook een stuk zwaarder, de Indy 500 (wat tenslotte een oval race is) is ook niet voor niets de belangrijkste autorace van het jaar..

A.d.h.v. welke maatstaven moet worden beoordeeld welke race de belangrijkste is van het jaar? Met hetzelfde gemak zou men kunnen stellen dat de Grand Prix van Monaco of de 24-uursrace van Le Mans meer aanzien hebben. Uiteraard presteren de Amerikanen zichzelf graag zoals je dat zelf beschrijft, maar dat impliceert nog geen hoog waarheidsgehalte.

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2010, 18:45
:thumbup: :thumbup:

YouTube - ZR1 Nurburgring Official 7:26.4 Record Corvette Run

RSRoy
11 oktober 2010, 19:27
YouTube - Touristenfahrten Nordschleife 10.10.2010 Schwerer Audi S3 Unfall Crash (http://www.youtube.com/watch?v=uL6LnkMDBnk)

Hmm dat is gisteren gebeurt zie ik. Gisteren van half 4 tot kwart over 5 lag het stil. Was dat hierdoor? Wij hebben ons toen verplaatst van Adenau naar Brunnchen :)

Martijn Mezger
11 oktober 2010, 19:40
Ik weet niet, ik hoorde dat de baan gister zo'n 4 keer dicht is gegaan...

RSRoy
11 oktober 2010, 21:24
Ik weet niet, ik hoorde dat de baan gister zo'n 4 keer dicht is gegaan...

Je was dus niet zelf daar? Dacht gister nog, misschien kom ik Martijn wel tegen :p

Ik ben niet zo heel lang daar geweest maar in die tijd was hij 2x dicht. Beetje zuur dus.

Richard117
11 oktober 2010, 21:34
YouTube - V8 Supercars : Fabian Coulthard Massive Roll (Bathurst 2010)

Crash in de 1e ronde van de Bathurst 1000 van afgelopen weekend :blink:
Skippy kwam ook nog even kijken:
YouTube - V8SC 2010 - Kangaroo makes an appearance - Bathurst 1000

En dit jaar is voor het eerst in 7jaar het ronderecord gebroken, hier nog eens wat beelden van dat vorige ronderecord. Uit 2003. Kijk ook naar het respect van de andere teams :thumbup:

YouTube - Greg Murphy 2003 Bathurst Pole Postion Lap 2.06.859

Robert Saalmink
11 oktober 2010, 22:40
Wat gaaf om dat rondje te zien zeg. wow :blink: op de limiet!

ARGTV3V6TB
11 oktober 2010, 22:48
http://www.vimeo.com/15286043

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2010, 22:54
Als mensen je vragen waarom je Endurance racen kijkt, moet je gewoon deze clip tonen :thumbup:

Rogue
11 oktober 2010, 22:56
Wat gaaf om dat rondje te zien zeg. wow :blink: op de limiet!

Yup, heel gaaf!

Ben nu het eerste deel van de V8 Supercars @ Bathurst aan het binnenhalen, ben benieuwd, denk dat ik dit wel leuk ga vinden. :thumbup:

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2010, 22:57
Yup, heel gaaf!

Ben nu het eerste deel van de V8 Supercars @ Bathurst aan het binnenhalen, ben benieuwd, denk dat ik dit wel leuk ga vinden. :thumbup:

Neem een andere want deze editie was eigenlijk maar saai ;)

Rogue
11 oktober 2010, 23:02
Neem een andere want deze editie was eigenlijk maar saai ;)

Oh, welke race raad je aan?

ARGTV3V6TB
11 oktober 2010, 23:07
Als mensen je vragen waarom je Endurance racen kijkt, moet je gewoon deze clip tonen :thumbup:

das ook de reden waarom ik beetje baal van de heer ratel met zn uurtje tourwagen race princiepe....

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2010, 23:08

Sorry daar kan ik je niet bij helpen, las het alleen op andere fora na de race :)

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2010, 23:10
das ook de reden waarom ik beetje baal van de heer ratel met zn uurtje tourwagen race princiepe....

Ja hé, zat gisteren GT3 te kijken met Hinhaugh als presentator. Die werd gek van de spanning en opeens zei die you gotta love endurance racing. Zat hij op RML had ik een mailtje gestuurd dan races van 1u geen endurance zijn ;)

Rogue
11 oktober 2010, 23:12
Sorry daar kan ik je niet bij helpen, las het alleen op andere fora na de race :)

Oh jammer, maar ik zie het vanzelf wel. :)

ARGTV3V6TB
11 oktober 2010, 23:14
Ja hé, zat gisteren GT3 te kijken met Hinhaugh als presentator. Die werd gek van de spanning en opeens zei die you gotta love endurance racing. Zat hij op RML had ik een mailtje gestuurd dan races van 1u geen endurance zijn ;)

hahha.. ja idd had vanmiddag ook nog ff de race terug gekeken... heb m namelijk live bekeken in zolder (ook wel geinig hoor haha), maar ik had exact zelfde gedachte toen ie het zei.

al is het live nog altijd leuk om te kijken...
ik weet overgens waarom de marc vdf nooit geen ene klap wint in de gt1. er stond een wagen bij hun hospetallety unit, met de stoel rechts... ook zonder stuur overgens (links)... heb er geen foto van gemaakt omdat dat niet echt duidelijk zou zijn met mn telefoontje... maar had m gelijk door ;)

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2010, 23:47
YouTube - Ford Mustang Shelby GT "Police Chase" Commercial

YouTube - Ford Shelby GT 500: "Germany"

Richard117
12 oktober 2010, 00:00

Maar daar hebben we de Le Mans series dan weer voor :thumbup:

RSRoy
12 oktober 2010, 09:41

Volgens mij heb ik 1987 tot 1992 nog wel ergens staan. Die zijn wel aardig :rolleyes:

Richard117
12 oktober 2010, 16:15
Volgens mij heb ik 1987 tot 1992 nog wel ergens staan. Die zijn wel aardig :rolleyes:

Maar dat was met de Groep A toerwagens en niet met de V8 Supercars van tegenwoordig :)
Overigens begrijp ik wel dat uitgerekend jij die van '88 en '89 hebt :innocent:

RSRoy
13 oktober 2010, 09:42
Maar dat was met de Groep A toerwagens en niet met de V8 Supercars van tegenwoordig :)
Overigens begrijp ik wel dat uitgerekend jij die van '88 en '89 hebt :innocent:

Dat klopt, maar kwa racen is het net zo spectaculair als de V8 Supercars hoor. Trouwens deed 'mijn' Sierra in 1992 nog mee voor de overwinning. Ze kwamen ook als eerste over de streep maar door de heftige regenval werd de uitslag 1 ronde teruggedraaid. En toen won er dus een Holden :closedeyes:

Requiem84
13 oktober 2010, 14:36
Zou iemand met een Autosport abbo voor mij dat artikel over de nieuwe Senna film hier kunnen plaatsen of opsturen?

Darthwillie
13 oktober 2010, 15:07
bij deze
A review of the Senna movie
The Ayrton Senna documentary film will not be released worldwide until 2011, but Jonathan Noble caught a screening of it during the Japanese Grand Prix weekend and shares his review
Ayrton Senna

I confess, I'm in love once more. Formula 1 has pulled my heart strings like it hasn't done for years. It's like being a teenager all over again. For just under two hours in Japan earlier this week I was absolutely mesmerised by what I witnessed.

Sitting there transfixed, I experienced almost every emotion under the sun and was left mentally shattered by the end. From laughter and smiling at one moment, I went on a journey that pushed me through intense pride, excitement, fear and also sadness.

But this experience had little to do with what was going on at the Suzuka race track. Instead, it came in a small cinema in a suberb of Nagoya which I had bust a gut to get to so I could see the new movie about Ayrton Senna.

The feature film documentary 'Senna' has drawn a huge amount of interest from racing fans since the trailers for the Japanese and Brazilian versions appeared on the Internet in recent weeks. It was no wonder that, when myself and everyone else in the F1 paddock got a first chance to go see it, there was an eager rush to do so.
Ayrton Senna
Senna at Monaco in 1984 © LAT

Whether it was the F1 journalists and team members who wangled their way into the back of the sneak preview offered to Suzuka fans on the Thursday; or it was the numerous members of the paddock who purchased their cinema tickets and sat in various cinemas around Japan, nobody was left disappointed or unmoved by what they watched.

Focusing on Senna's F1 career from the 1984 Monaco Grand Prix to the fateful weekend at Imola a decade later, the entire film was filled with magical moments: be it the music, the on-board footage or the behind-the-scenes moments that captured what this legendary Brazilian was like.

I don't want to spoil what will be a great movie experience for any F1 fan when it finally gets it worldwide release in the middle of next year, but its success comes from the intimacy of the journey: and the fact that you feel a part of all he experienced during his life.

You see the pleasure and pain of his world title success; you live there on-board with him during some of his famous racing laps; you share the embrace in the garage between father and son after that emotional victory at the 1991 Brazilian Grand Prix; and you cannot help but be overcome by the brutality of the Imola weekend as it plays out through both your eyes and his.

Although lost in personal thoughts after the credits roll, the over-riding feeling from watching it was that it provided a stark reminder of just why each of us has an amazing passion and love for F1.

We all accept that sometimes grand prix racing fails to deliver, and it can get boring at times when we're forced to keep defending the sport from the cynics who slam it for a lack of overtaking or a lack of interaction with the fans. But on the flipside it can produce real magic that stands up the hairs on your neck time and again.

With the speed the sport moves at, it is hard sometimes to really appreciate all that we are getting blessed with. For those of us that travel to each race, time gets lost in an endless sequence of plane journeys and hotel rooms – and sometimes we forget what country we are in, let alone who won the last race.

It is that rush of time that explains why one second we are looking forward to the season opener in Bahrain and the next, suddenly, we are just three races from the end of the campaign. Why one minute a promising talent like Senna emerges on the scene and the next he is taken away from us.

So to kick back for two hours and be reminded of all that we love about F1 – even though it rammed home again just what a cruel sport it can also be – has lifted my spirits for the end of what may yet go down as the greatest F1 season.

The title battle appears to be distilling into a three-way contest but, with the way the campaign has already delivered surprises and shocks, do not write off the McLaren boys just yet. For with things so tight at the top of the table – and car performance advantage not clear for the final events – there are untold possibilities for the rest of the year.

Can Mark Webber lift himself up to get the win that would end Sebastian Vettel's title hopes? Will the Red Bull boys take points off each other and gift the crown to Fernando Alonso? Can Vettel keep away the mistakes that proved so costly for him earlier in the campaign? Can McLaren bounce back from its wobbles?

There is everything to play for, and had Senna been here today he would have loved what he was seeing. This is a title fight not dominated by the politics and bitterness that left Senna so despondent at times, but full of all that he and us love.

"When you are fitted in a racing car and you race to win, second or third place is not enough," Senna once said. There are five men now who know exactly what he means. And sat in that Nagoya cinema, I was reminded of it too.

Requiem84
13 oktober 2010, 15:31
Willie, hartstikke bedankt!

Ik baal wel een beetje dat de Senna film in Japan nu al in premiere gegaan is, terwijl wij mogen wachten tot 2011...

Richard117
13 oktober 2010, 16:51
Dat klopt, maar kwa racen is het net zo spectaculair als de V8 Supercars hoor. Trouwens deed 'mijn' Sierra in 1992 nog mee voor de overwinning. Ze kwamen ook als eerste over de streep maar door de heftige regenval werd de uitslag 1 ronde teruggedraaid. En toen won er dus een Holden :closedeyes:

Ik bedoel ook niet te zeggen dat de races destijds meer/minder spectaculair waren oid. Maar meer om het feit dat Richard dacht dat hij die V8 Supercars wel gaaf zou gaan vinden, dan heeft het natuurlijk weinig zin om hem naar een race met andere auto's te laten kijken. Dan is het zinvoller om een race met de V8 Supercars te noemen

Requiem84
14 oktober 2010, 23:16
Een interview met een racewinnaar anno 1976. Dat ging toch een stukje relaxter:

YouTube - 1976 British GP, Hunt interview

Interessant artikel over een van de grootste coureur-womanizers ooit. Na zijn kampioenschap in Japan schijnt hij met 33 stewardessen het feestje geconsumeerd te hebben tijdens de terugvlucht :).

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1320323/Formula-1-champion-James-Hunt-slept-33-BA-air-stewardesses-race.html

Kim Van Der Stichelen
14 oktober 2010, 23:20
In HD kijken!

YouTube - Pikes Peak 2010 - Jeff Zwart Qualifying

Robert Saalmink
15 oktober 2010, 00:08
Heilige bitches! :blink:

Kim Van Der Stichelen
15 oktober 2010, 00:17
Heilige bitches! :blink:

Iets voor ZAC8?:innocent:

Martijn Mezger
15 oktober 2010, 01:09
Hé toevallig, van die auto op Pikes Peak gister een wallpaper geïnstalleerd.
http://speedhunters.com/media/p/112136.aspx

Kim Van Der Stichelen
15 oktober 2010, 01:19
Hé toevallig, van die auto op Pikes Peak gister een wallpaper geïnstalleerd.
http://speedhunters.com/media/p/112136.aspx

Bwahahahahaha ik had die wallpaper gezet en daardoor was ik het filmpje gaan zoeken :lol:

Heb alweer een andere trouwens, was net iets te onscherp :(

Martijn Mezger
15 oktober 2010, 01:22
Rofl :p
Ja, gaat me meer om de sfeer, wel vet plaatje imo. :)

Robert Saalmink
15 oktober 2010, 10:07
Heb alweer een andere trouwens, was net iets te onscherp :(

Vooral niet delen, Kim. Vooral niet delen.................................. :hammer:

Kim Van Der Stichelen
15 oktober 2010, 11:31
Vooral niet delen, Kim. Vooral niet delen.................................. :hammer:

http://speedhunters.com/media/ :innocent:

Richard117
16 oktober 2010, 23:47
YouTube - Petit Le Mans Sights & Sounds

Wat een heerlijke sfeer toch altijd weer rond die LMS races :thumbup:

Roy Visser
17 oktober 2010, 13:48
Zelf nog geen tijd om te kijken, maar is volgens mij zeker de moeite waard:

The 30 Greatest F1 Duels Of All Time Part 1 (http://www.crash.net/f1/news/164316/1/the_30_greatest_f1_duels_of_all_time_part_i.html)

The 30 Greatest F1 Duels Of All Time Part 2 (http://www.crash.net/f1/news/164316/1/the_30_greatest_f1_duels_of_all_time_part_ii.html)

Sander Hogendoorn
18 oktober 2010, 11:27
Deze Formule Ford rijder had een engeltje op zijn schouder, zeker 3 keer dat hij net niet met zijn hoofd tegen de bandenstapel knalt :blink:

YouTube - Huge airbourne Formula Ford crash!

Coureur was 100% ok.

Bramzel
18 oktober 2010, 11:30
Wholy smokes! En wéér op Brands Hatch. Het zijn telkens ongelukken die in theorie overal kunnen gebeuren, maar ze gebeuren telkens op Brands lijkt het...

Daniël
18 oktober 2010, 11:30
Die had wel goed spierpijn de volgende dag. Wat een klapper. :huh1:

Richard117
18 oktober 2010, 12:08
Wholy smokes! En wéér op Brands Hatch. Het zijn telkens ongelukken die in theorie overal kunnen gebeuren, maar ze gebeuren telkens op Brands lijkt het...

Dat was ook het eerste wat in mij op kwam ;)

Joost van den Heuvel
18 oktober 2010, 14:07
WTF @ omroeper. Die weet blijkbaar ook niet wat ie moet zeggen.

Gelukkig liep het verder goed af.

Rogue
18 oktober 2010, 17:44
Zo, die is blij dat-ie z'n gordel om had! :surrender:

Sander Hogendoorn
19 oktober 2010, 19:27
:w00t:

YouTube - Racing In Slow Motion 3 | NEW VIDEO!

NS
19 oktober 2010, 20:32
heel erg gaaf !

ARGTV3V6TB
20 oktober 2010, 19:23
deel 1 en 2 zijn van youtube gehaald... ook heeeel erg jammer :(

*edit* ze staan er weer op :D

deel 2 vind ik zo mooi!!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=W7hkI2QXtao

*edit*
dit is niet het origineel zie ik net... dr zat nog een heel gaaf stuk achteraan, denk dat dat niet meer mag ofzo???? blijf het jammer vinden dat zulk soort (super) amateurs tegen gehouden worden door commercie... bah!!!