View Full Version : Rip RaceSimCentral :(
Bjorn
27 december 2009, 13:37
Wat ik begrijp uit de tekst gepost op RaceSimCentral (http://forum.racesimcentral.com/) wordt het actieve leven van de site beeindigd. Ze hebben de harddisks van hun provider gekocht en proberen de data die daar op staat via een proffesioneel bedrijf nog te redden. Mocht dit gered worden dan wordt de site statisch op het net geplaatst om alle info die men in de jaren verzameld had niet te laten verdwijnen.
Neo-242
27 december 2009, 13:41
Tjonge, die kerels hebben toch ook wel echt gigantisch veel problemen gehad de laatste jaren.:blink:
Niels Draijer
27 december 2009, 13:41
Wat ik begrijp uit de tekst gepost op RaceSimCentral (http://forum.racesimcentral.com/) wordt het actieve leven van de site beeindigd. Ze hebben de harddisks van hun provider gekocht en proberen de data die daar op staat via een proffesioneel bedrijf nog te redden. Mocht dit gered worden dan wordt de site statisch op het net geplaatst om alle info die men in de jaren verzameld had niet te laten verdwijnen.
Keek er al tijden niet meer op. Dan was 'ie weer online, dan offlline, toen weer online en daarna weer offline etc.
Roy Visser
27 december 2009, 14:30
Arme Mikkel :(
Tjerk Korving
27 december 2009, 16:03
Ik kruip even onder m'n steen vandaan. Wat deden ze eigenlijk precies?
Peter
27 december 2009, 16:17
Is jarenlang de grootste sim-community geweest, stamt al van de tijd van GP-legends denk ik?
zou wel handig zijn als alle data nog te redden valt voor ze, staat/stond ontzettend veel nuttige info op over bijna elke sim wel. Ze hadden ook een erg groot forum onderdeel over sim-hardware en heel veel over zelfbouw etc. Misschien heeft zelfs Roy er nog wel wat aan gehad? ;)
Site was sinds de eerste crash 2 jaar geleden al niet meer wat het geweest was, nogrip heeft het toen wel zo'n beetje van hun overgenomen, maar toch zonde om ze te zien verdwijnen..
Federici
27 december 2009, 16:54
Oehoeh, op dat forum stonden nog mijn Generally tracks :(
Bramzel
27 december 2009, 17:10
Toch jammer. Het ging de laatste jaren door alle technische sores al niet lekker, maar het is toch een stukje simracing-historie wat verdwijnt.
Richard117
27 december 2009, 17:24
Echt zonde, een betere verzameling informatie was er bijna niet. En het was altijd erg makkelijk voor de verschillende mod-teams om daar hun forum te hebben zodat je eigenlijk alle mod's op 1 site had.
Maar ook ik moet zeggen dat ik er al een tijd niet meer gekeken had omdat het idd niet meer was wat het een paar jaar terug was.
Neo-242
27 december 2009, 18:09
Dan stel ik me vaak de vraag: vanwaar komen die problemen? Ik begrijp dat de meeste problemen zich bij de hosting afspeelden. Kan je dan nergens anders naartoe trekken? Misschien zijn ze slachtoffer geworden van hun eigen succes of door het aanbieden van storage/attachements in het forum?
Dat heeft uiteraard veel invloed op je trafiek...
Niels Tieman
27 december 2009, 18:57
Er zit een heel verhaal achter, maar ik vond de laatste maanden ook erg rustig. Zeker na de grote crash van vorig jaar was het niet helemaal meer wat het zijn moest, helaas. Eng om te weten dat zo'n grote community om kan vallen, laten we hopen dat dat DRNL de komende bespaard blijft. :)
Bjorn
27 december 2009, 20:25
Het grootste probleem was niet de provider, maar de man kracht die ze hadden.
In het begin waren er genoeg mensen om alles goed te laten verlopen (website onderhoud, moderators,en nog meer). Gaandeweg werd die groep steeds kleiner en daar door ging ook steeds meer kennis weg. De laatste jaren kwam al het onderhoud op een kleine groep neer, die daar eigenlijk te weinig kennis voor had.
Neo-242
27 december 2009, 20:37
Wat ik zelf ook merkte op RaceSimCentral was dat er wel vaker een vijandig sfeertje hing tussen de verschillende communities. Dat heeft dan waarschijnlijk niets met dit probleem te maken, maar toch viel het op. Dat heb je met een grote community nu eenmaal. Ik denk dat DRNL ook een stuk beter georganiseerd is, ook al is het een veel kleinere community. Je merkt dat vooral aan de details;)
Het blijft echter een groot verlies en hopelijk slagen ze er inderdaad nog in om een soort static archief online te zetten, of wie weet een overnemer?
Niels Tieman
27 december 2009, 20:47
Zou ik dan uit pure nieuwsgierigheid eens mogen vragen wat wij als DRNL beter doen? :)
RSRoy
27 december 2009, 20:55
Ben zelf ook een aantal jaar op RSC actief geweest. Toen Live For Speed nog in de beta / S1 fase zat hosten ze bij RSC het officiele forum. Toen LFS een eigen forum kreeg omdat het veel te groot begon te worden ben ik eigenlijk ook niet meer echt op RSC geweest.
Toch zonde dat ze er mee moeten ophouden.
Niels Draijer
27 december 2009, 21:30
Zou ik dan uit pure nieuwsgierigheid eens mogen vragen wat wij als DRNL beter doen? :)
Ik denk niet dat het te vergelijken is. RSC was een internationaal forum met veel meer leden. De reden waarom het hier op DRNL zo goed gaat is omdat het een relatief kleine groep mensen is. Er lopen hier een aantal mensen rond die erg veel kennis hebben en het met ons willen delen. Een positief punt aan een "klein" forum is dat de sociale controle erg groot is waardoor de lijnen korter worden. Ik stuur makkelijker een mailtje naar Niels T als dat ik dat doe naar Bram Hengeveld op RD.com om maar een voorbeeld te noemen;)
Niels Tieman
27 december 2009, 21:32
Ja, dat was ook mijn standpunt, dus vandaar mijn vraag. :)
Neo-242
27 december 2009, 22:12
Dat bedoelde ik ook voor het grootste stuk. Zo'n internationaal platform aanbieden is natuurlijk nobel, maar als je niet meer in staat bent het op een fatsoenlijke manier te runnen is het constant vechten tegen de bierkaai.
Dat punt over sociale controle is inderdaad belangrijk, en merk je hier ook.
De moderatie is ook top daardoor. Teugels niet belachelijk strak, en toch streng genoeg om alles normaal te houden.
Voor de rest vind ik de forum-software van DRNL ook echt top. Jullie zullen ongetwijfeld ook enorm veel tijd & werk gestoken hebben in het afstemmen van vBulletin op je eigen wensen/noden. Feit is dat ik dit forum erg vaak bezoek, en niet alleen voor simracing content.:lol:
Waar ik graag van de organisatie van DRNL zou weten is hoe jullie met backups omgaan? Dat is bij RSC al vaak een probleem geweest namelijk, en dat verbaast me eigenlijk enorm. Als je zo'n groot forum runt, ga je toch niet alleen afhankelijk zijn van een live & backup-server bij je hosting service, maar neem je op geregelde tijdstippen een (incrementele?) database backup naar een andere locatie? Ik heb geen idee van de omvang van zo'n forumdatabase, dus weet niet of het mogelijk is. Vandaar de vraag.
Tjerk Korving
27 december 2009, 23:15
Puur afhankelijkheid van de host voor backups is niet het meest ideaal, hoe zeer je ook zo mogen verwachten dat dat goed moet gaan. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe we het zelf hier doen overigens, valt niet echt binnen mijn gebied, maar ik neem aan dat er over wat we dan ook doen is nagedacht. Ik weet wel dat Gerben en ik met de oude GPx Pro League zelf ook om de zoveel tijd een eigen backup draaiden voor het geval dat. Ook al omdat je na een seizoen of wat zo gruwelijk veel data kwijt kan zijn als het even tegenzit. Een database zoals wij die hier nu hebben is wel te backuppen in elk geval.
Overigens vind ik dat je als organisatie zelf ook gewoon goed moet weten wat je grenzen zijn en wanneer je hulp moet inroepen om zaken goed draaiende te houden. Als niemand binnen de club meer voldoende kennis heeft van zaken dan is het sowieso al onhoudbaar op de lange termijn dunkt me. Wat dat betreft hebben we hier van alles wel wat binnen de gelederen. :)
pjd
28 december 2009, 00:53
Het RSC forum was de knowledgebase op simracing gebied.
Mijn favoriete thread die ik zo'n beetje dagelijks bezocht was de "Building your own Cockpit, Wheel etc... "
Geen flauw idee waar ik dezelfde soort info nu moet gaan zoeken.
RIP RSC
Bjorn
28 december 2009, 01:15
Het RSC forum was de knowledgebase op simracing gebied.
Mijn favoriete thread die ik zo'n beetje dagelijks bezocht was de "Building your own Cockpit, Wheel etc... "
Geen flauw idee waar ik dezelfde soort info nu moet gaan zoeken.
RIP RSC
thewayiplay (http://www.thewayiplay.com/)
En ook op de Simgear pagina van simracelink (http://www.simracelink.info/) staan wat links. Mocht je er een paar hebben/weten die er niet opstaan, laat dat svp weten via de PM dan voeg ik ze toe. :thumbup:
Bram Hengeveld
7 januari 2010, 20:18
Ik stuur makkelijker een mailtje naar Niels T als dat ik dat doe naar Bram Hengeveld op RD.com om maar een voorbeeld te noemen;)
Mag gerust hoor :) Zit zelfs op msn indien nodig :lol:
Niels Draijer
7 januari 2010, 20:33
Mag gerust hoor :) Zit zelfs op msn indien nodig :lol:
Mocht ik ook nog eens een geldige reden hebben dan weet ik je te vinden:cool:
We hadden overigens nog niet zo lang geleden een akkefietje om dat ik "eikel" zei tegen een lul op de public server die aan het beuken was.
Toen heb ik je middels PM wel gevonden dus ik durf 't wel:innocent:;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.