View Full Version : Edit thread
joostingh
24 december 2009, 15:25
[overig]
Inleiding
[spacer]
Zoals tijdens het gamer tijdperk was er altijd de mogelijkheid om huidige projecten te tonen en feedback te krijgen en natuurlijk hulp bij het maken van designs en of andere edits voor een spel.
Ook willen wij graag tijdens het Digitalracing tijdperk hiermee verder gaan. Dat houd in dat wij graag de mensen willen helpen om uiteindelijk tot een eigen ontworpen en gemaakte auto te komen.
Reden
[spacer]
Aangezien een aantal mensen zijn die erg veel designs maken voor de verschillende leagues is het handig dat uiteindelijk door de coureur zelf gemaakt kan worden. Dit heeft meteen als voordeel dat je nog trotser bent op de auto waar je dan in rijd!
Hulp
[spacer]
Naast het tonen van de vorderingen van de huidige projecten is het ook mogelijk om in deze tread hulp te vragen van de vele gebruikers van het forum. Onder andere Niels en Bram zijn erg goed met Photoshop en daarnaast kan ik redelijk veel in Fireworks en 3dsMax. Naast dat zijn er veel gebruikers die hulp kunnen bieden om het design etc. beter te krijgen of je over een dood punt tijdens het ontwerpen te helpen.
Wees dus niet bang en vraag het gewoon. Post daarbij ook plaatjes van vorderingen etc.
Tutorials
[spacer]
Ook zullen er voor de verschillende programma's tutorials gemaakt worden. Wanneer er goede tutorials zijn dan kunnen deze gemeld worden bij een van de moderators of bij mij. Deze zal dan hieronder bijgeplaatst worden.
De mogelijkheid bestaat ook dat je misschien zelf een tutorial heb gemaakt. Laat dit dan weten doormiddel van een basis uitleg van de tutorial en de URL van waar deze tutorial te downloaden of te lezen is. Deze zal natuurlijk
bijgeplaatst worden.
PhotoShop
Photoshop-tutorials.nl (http://www.photoshop-tutorials.nl/)
Totorializid.com (http://www.tutorialized.com/tutorials/Photoshop/1)
Federici
24 december 2009, 17:26
thread hè ;)
rammstein_fan
31 december 2009, 12:51
Is er iemand die voor mij deze livery op de Seat Leon TDI 2008 wilt maken. Ik kan zelf helemaal niks in Photoshop.http://airlinersgallery.files.wordpress.com/2009/06/lan-cargo-chile-777f-n774la-04grd-yyz-tmlr.jpg
De sponsors die ik er op wil hebben zijn Trigion en LAN voor de rest hoeft er geen sponsor op
joostingh
1 januari 2010, 21:35
Is er iemand die voor mij deze livery op de Seat Leon TDI 2008 wilt maken. Ik kan zelf helemaal niks in Photoshop.http://airlinersgallery.files.wordpress.com/2009/06/lan-cargo-chile-777f-n774la-04grd-yyz-tmlr.jpg
De sponsors die ik er op wil hebben zijn Trigion en LAN voor de rest hoeft er geen sponsor op
Ik zou zeggen als eerste dat je iets eens gaat proberen in photoshop. Het is namelijk echt veel leuker wanneer je zelf de livery getekend hebt.
P.S. Ik kan ook niets in photoshop maar gebruik een ander programma.
Manuel
1 januari 2010, 21:46
Tja,ik moet zeggen dat ik voor 2 weken geleden er ook helemaal niets van kon, maar het is me uiteindelijk wel gelukt om een eigen skin te maken (uiteraard met wat feedback).
Het is misschien niet de supermooiste, maar wel zelf gemaakt.
Met wat geduld, de juiste feedback en een beetje googlen kom je ook al een heel eind.
Bram Van Der Stichelen
2 januari 2010, 22:15
Zoals JW zegt, het is echt veel leuker om met een eigen gecreëerde wagen te rijden :) Geeft je echt een mooi gevoel van voldoening om telkens bijvoorbeeld je bolide aan het werk te zien in de filmpjes.
Maar ik kan wel begrijpen dat het niet voor iedereen zomaar is weggelegd. EN als ik eerlijk mag zijn zie ik liever een wagen dat bv door Niels is gemaakt en helemaal top is, dan je Audi van vorig seizoen die toch een beetje vloekte met de rest van de carset :)
Darthwillie
3 januari 2010, 02:50
Moet zeggen dat ik het painten steeds leuker ga vinden, maar als het je niet ligt of je er geen tijd of zin in hebt is het toch beter/aantrekkelijker/makkelijker het door een ander te laten doen. Als je bijv verder nooit photoshop gebruikt kost het een hoop tijd om te leren een auto te painten.
ik heb snel deze voor Ramstein fan gemaakt, moet goed genoeg zijn toch :innocent: allebei zijn sponsors duidelijk in beeld ;)
http://img97.imageshack.us/img97/6398/frn.jpg
en nee, ik neem hem niet in de maling, don't worry
Tjerk Korving
3 januari 2010, 12:36
De sponsor plakken in plaats van heel het vliegtuig had makkelijker geweest. :D Nog nooit een vliegtuig met buitenspiegels gezien. :lol:
Peter
3 januari 2010, 12:36
Eens met Darthwilly.... Er zijn nu eenmaal mensen die er geen zin/tijd voor hebben om het te leren. Ik heb het eerder wel geprobeerd maar het is mij nu ook duidelijk dat ik de aanleg er niet voor heb, dus ik zla het voortaan ook liever door een ander laten doen. Als dat hier op het forum ook nog altijd wordt aangeboden door mensen kun je niet tegen Rammstein fan zeggen, 'ga het eerst zelf maar proberen?'
Of ligt het weer aan mij?
Bram Kocken
3 januari 2010, 12:50
Ik denk dat het een beetje gaat om de manier waarop... Een post met je wensen/eisen (doorstrepen naar eigen inzicht) neerknallen met de tekst: Ik kan niks... Tja, dat gaat bij sommigen het verkeerde keelgat in (waaronder bij mij, overigens).
Natuurlijk zijn er mensen genoeg die een mooie skin kunnen maken, maar 22x dezelfde stijl in een veld, dat is ook geen gezicht, dat kun je het beter de Niels-Tieman-Carset noemen, ipv DR.nl-Carset.
Niels Tieman
3 januari 2010, 12:55
Ik heb aardig wat bolides getekend en ik ben bezig om dat te minderen. Er zijn zat andere dingen die ik wil doen voor DRNL (en buiten DRNL) die voor gaan of voor moeten gaan.
Tekenen van de bolides is een deel van mijn hobby en dat zal het ook zeker blijven maar sommige mensen zijn wel heel erg makkelijk. Die roepen bij voorbaad al dat ze iets niet kunnen terwijl je weet dat ze het niet geprobeerd hebben. Het nadeel is dat ze weten dat de DRNL-carsets over het algemeen van hoog niveau zijn en dat ze weten dat ze dat niveau niet in één halen. Persoonlijk vind ik daar ook niets mis mee, maar vraag gewoon om hulp en tips bij iedereen die die wil geven.
Al ben ik het weer niet eens met Bram dat het een "Niels-Tieman-Carset" is want 9 van de 10 mensen weten niet eens welke bolide van mij af komt en welke niet, dus met die stijl zal het ook wel meevallen. ;)
Tjerk Korving
3 januari 2010, 12:56
Pas na proberen weet je of het inderdaad niet lukt natuurlijk. Niemand kan vanaf dag één met Photoshop overweg. Een blanco wagen maken kan vrijwel iedereen, dat is puur de ondergrond van de template met een klik een andere kleur geven. Een sponsor plakken zal doorgaans ook het punt niet zijn. Zodra je een heel lijnenspel wilt met meerdere kleuren word het lastiger.
Als ik eenmaal een wagen gepaint heb dan ziet het er ook goed uit. Vraag me enkel niet hoe lang ik daar dan over gedaan heb want dat is minstens een factor 10 langer dan de painters zoals Niels en Bram bijvoorbeeld.
Ik gok dat de meesten tegen het punt aanlopen dat ze niet weten waar te beginnen en in welke fase welke stappen te nemen en welke juist nog te laten voor wat het is. Ik weet van mezelf dat ik al vanaf de eerste pixel met details bezig ben terwijl de meesten dat juist niet doen. Voor mij is het de enige manier om het beheersbaar te houden en te visualiseren waar het geen gaat maar het kost gruwelijk veel tijd.
Een tutorial met de basis dingen zou al handig kunnen zijn. De meeste problemen zullen denk ik zitten in het maken van kleur overgangen en curves. Daar zit ik tenminste het meeste mee te rommelen.
Niels Tieman
3 januari 2010, 12:59
En wees vooral niet bang de vragen hier neer te zetten, dan kan iedereen er namelijk van leren!
Bram Kocken
3 januari 2010, 13:02
Al ben ik het weer niet eens met Bram dat het een "Niels-Tieman-Carset" is want 9 van de 10 mensen weten niet eens welke bolide van mij af komt en welke niet, dus met die stijl zal het ook wel meevallen. ;) Voorbeeldje Niels ;) Ik doelde echter op het feit dat er een aantal mensen zijn met hier 'hofleverancier' zijn... Maar misschien een idee'tje Niels? Dat je een keer 25 auto's tekent, dat we de league naar jou vernoemen? :P
Een tutorial met de basis dingen zou al handig kunnen zijn. De meeste problemen zullen denk ik zitten in het maken van kleur overgangen en curves. Daar zit ik tenminste het meeste mee te rommelen.
Ik ook hoor... De verschillende body-parts met lijnenspel laten aansluiten tot een naadloos geheel, dat is een gepriegel.
Kim Van Der Stichelen
3 januari 2010, 13:04
Ik moet nog even kijken om alles paint dingen weer werkend te krijgen maar als dat lukt wil ik eens kijken voor rammstein_fan's wagen. Ik ga wel niks beloven.
Niels Tieman
3 januari 2010, 13:05
Voorbeeldje Niels ;) Ik doelde echter op het feit dat er een aantal mensen zijn met hier 'hofleverancier' zijn... Maar misschien een idee'tje Niels? Dat je een keer 25 auto's tekent, dat we de league naar jou vernoemen? :P
Dan kun je daar nu al mee beginnen want ik zit op de 25 voor seizoen 2009/2010 :P (excl DRTCC4. :P)
Darthwillie
3 januari 2010, 13:20
om even toch hier in te springen, hou er rekening mee dat er dit in de startpost staat
De carset heeft altijd bezorgd voor het persoonlijke tintje en word zelfs buiten DigitalRacing.nl geprezen voor zijn kwaliteit! Laten we er dit jaar weer wat mooi's van maken. Mocht je hulp nodig hebben met je livery of ideeen op willen doen wees dan niet gevreest om een post aan te maken in het painthoekje. Tevens wilen we iedereen verzoeken een realistisch ogende bolide te tekenen. Dit kan de carset alleen maar ten goede komen. De organisatie houdt het recht om wagens te weigeren.
met alle respect voor de gedachte daarachter, is het weinig uitnodigend als beginnend painter. Paint je echt werkelijk nooit en moet je nu voor die twee keer per jaar DRTCC alles gaan leren dan snap ik heel goed dat je het liever uitbesteed en zou ik zelf niet zitten wachten op commentaren als " ga het zelf proberen' , hoe goed en motiverend die ook bedoelt zijn.
Dat gezegd hebbende :p Ramstein fan is als het goed is al uit de brand geholpen ;)
Niels Tieman
3 januari 2010, 13:24
Het staat ook in de reglementen omdat we de laatste paar keren auto's hebben gehad die letterlijk in 2min in elkaar zijn gedraait omdat mensen het niet belangrijk vonden, geen tijd in hadden gestoken en/of moeite hadden genomen daar enigsinds een goede bolide van te maken. Het kost, om het DRTCC maar als voorbeeld te nemen, mij ook veel tijd om een carset in elkaar te zetten en dan mogen we ook wel verwachten dat mensen daar enigsinds tijd in proberen te steken.
Casper Smit, Manuel Nelissen zijn voor mij op het moment schitterende voorbeelden. Ze vragen het hemd van mijn lijf maar ze hebben straks wel een auto die van hun zelf is en ik durf met 100% te zeggen dat de volgende bolide voor DRTCC5 weer beter dan zijn dan hun huidige bolides. :)
Darthwillie
3 januari 2010, 13:30
Het staat ook in de reglementen omdat we de laatste paar keren auto's hebben gehad die letterlijk in 2min in elkaar zijn gedraait omdat mensen het niet belangrijk vonden, geen tijd in hadden gestoken en/of moeite hadden genomen daar enigsinds een goede bolide van te maken. Het kost, om het DRTCC maar als voorbeeld te nemen, mij ook veel tijd om een carset in elkaar te zetten en dan mogen we ook wel verwachten dat mensen daar enigsinds tijd in proberen te steken.
Casper Smit, Manuel Nelissen zijn voor mij op het moment schitterende voorbeelden. Ze vragen het hemd van mijn lijf maar ze hebben straks wel een auto die van hun zelf is en ik durf met 100% te zeggen dat de volgende bolide voor DRTCC5 weer beter dan zijn dan hun huidige bolides. :)
nee, bedoel ik niet dat er slechte wagens in moeten, maar niet iedereen heeft het inzicht/motivatie/tijd om het te leren. Kudo's voor Manuel en Casper en voor mezelf vind ik het ook heel gaaf een eigen gepainte wagen te zien rondrijden. Wat ik zeg, het is niet aan iedereen besteed en daar kunnen we ook gewoon rekening mee houden ;)
Niels Tieman
3 januari 2010, 13:33
Nee, maar ik denk ook niet dat de mensen die er totaal geen verstand van hebben, of er geen talent voor hebben zich aangesproken moeten voelen. Maar er zijn wel mensen te vinden die het uberhaubt nooit geprobeerd hebben en binnen 2 seconden al roepen dat ze iets gewoon niet kunnen.
Het is ook leuk om het gewoon te leren. Onze design-contest zijn ook gemaakt voor de mensen die graag bij willen leren. Ondanks dat het er weinig gereageerd word op de huidige contest, zal de volgende misschien wel een stuk intressanter kunnen zijn. Ik hoop gewoon dat de nieuwe mensen zich niet tegen laten houden omdat Bram Knot, Ik of andere painters wat sneller zijn in het maken van de bolides. Wij helpen nieuwe tekenaars graag met het beantwoorden van vragen. :)
Darthwillie
3 januari 2010, 13:38
Misschien een idee om voor elke competitie een verkiezing van de mooiste bolide te maken?
Niels Tieman
3 januari 2010, 13:40
Dat zou inderdaad wel een optie kunnen zijn ja :)
Kim Van Der Stichelen
3 januari 2010, 17:36
aaarghhh was ik bijna klaar met een eerste ontwerp crasht PSP, natuurlijk alleen maar tga opgeslaan...
Daniël
4 januari 2010, 00:08
Ik ook hoor... De verschillende body-parts met lijnenspel laten aansluiten tot een naadloos geheel, dat is een gepriegel.
Pfft, dat is altijd het meest frustrerende van het painten. Een lijntje mooi van de motorkap, via de fender naar de zijkant laten lopen ofzo. Daar zou je spontaan alcoholist van worden zeg, vre-se-lijk. :P Des te groter is de voldoening als het lukt though, maakt het aan andere kant alleen maar leuker. Met m'n Rothmans BMW ben ik ook zo lang bezig geweest met lijn op motorkap naar de zijkant, ongelooflijk. Rest van de auto was zo gedaan vergeleken met dat stuk. Nu had ik ook nog eens drie lijnen hehe. En ik ben er als ik 't nu weer zo bekijk op deze screenshots nog steeds niet tevreden over. :lol:
http://i302.photobucket.com/albums/nn96/DaVinCi_NL/capture_2009-07-20_16-03-18.jpg?t=1262556405
http://i302.photobucket.com/albums/nn96/DaVinCi_NL/Mneerste.jpg?t=1262556593
Komt ook door de stomme motorkap van die BMW met al die stomme hobbels.
Martijn Brouwer
4 januari 2010, 12:53
ik ben ook wat aan het skinnen geslagen.ben alleen nog niet zo tevreden over de rooie kleur.mss toch liever een wat meer rood kleurtje mettalic.maar het begin is er..http://i49.tinypic.com/2nuq71y.jpg
Niels Tieman
4 januari 2010, 13:53
Very nice Martijn! Ik vind het eigenlijk niet zo'n slecht kleurtje hoor. Het zal waarschijnlijk wel opvallen tussen de felle kleuren of wit/zwarte bolides die vaak in een carset rond rijden.
De enige kritiek die ik eigenlijk kan bedenken is het 'standaard' lettertype van "Powered by MB Motorsports".
joostingh
4 januari 2010, 14:00
ik ben ook wat aan het skinnen geslagen.ben alleen nog niet zo tevreden over de rooie kleur.mss toch liever een wat meer rood kleurtje mettalic.maar het begin is er..http://i49.tinypic.com/2nuq71y.jpg
Lekkere neus heb je hier!
Al zou ik wel even de aansluiting van de bumper naar de motorkap bekijken want hij lijkt wat te verspringen.
Roy Visser
4 januari 2010, 14:03
Very nice Martijn! Ik vind het eigenlijk niet zo'n slecht kleurtje hoor. Het zal waarschijnlijk wel opvallen tussen de felle kleuren of wit/zwarte bolides die vaak in een carset rond rijden.
De enige kritiek die ik eigenlijk kan bedenken is het 'standaard' lettertype van "Powered by MB Motorsports".
Ik dacht er precies hetzelfde over! Het MB Motorsports in dit font doet de livery erg teniet! :)
Martijn Brouwer
4 januari 2010, 15:12
daar is inderdaad zeker plaats voor verbetering..ik heb er net even een paar getest..
http://i48.tinypic.com/9szf9f.jpg
http://i46.tinypic.com/20f7uc7.jpg
http://i47.tinypic.com/11uxcol.jpg
ik denk dat ik ga voor de bovenste die heeft wel iets.niet te plat niet te schuin en toch niet standaard..het kan altijd nog veranderen elke dag kan de pet weer anders staan..
Roy Visser
4 januari 2010, 15:24
Hoekiger past beter vind ik, de bovenste dus :)
Bram Van Der Stichelen
4 januari 2010, 19:02
Vergeet ook niet dat je geen nummerbord nodig hebt aan de zijkant, die kan je dus gewoon weglaten, bespaart je een hele hoop ruimte. :)
Marc Vos
4 januari 2010, 19:11
Netjes teammaat! Ik zou de kleur zo laten, val je lekker mee op zo! :)
Niels Tieman
4 januari 2010, 19:34
Vergeet ook niet dat je geen nummerbord nodig hebt aan de zijkant, die kan je dus gewoon weglaten, bespaart je een hele hoop ruimte. :)
Ik heb een flauw vermoeden dat deze wagen niet voor DRTCC bedoelt is.
Bram Kocken
4 januari 2010, 21:35
Hoekiger past beter vind ik, de bovenste dus :)
Yupz... het hoekige en Italic passen beter als de andere 2 lettertypes!
En, ik geef het toe, prima toepassing van stroke om de tekst.. zou anders behoorlijk wegvallen!
Niels Tieman
4 januari 2010, 21:51
En, ik geef het toe, prima toepassing van stroke om de tekst.. zou anders behoorlijk wegvallen!
Gamma... ;):D
Martijn Brouwer
4 januari 2010, 23:33
Ik heb een flauw vermoeden dat deze wagen niet voor DRTCC bedoelt is.
waarom heb jij dat vermoeden dan?..het is toch een wtcc wagen:)
Maik Peters
5 januari 2010, 00:02
Nummer|Naam|Nickname|Auto|
31|Martijn Brouwer|Martijn Brouwer|Volvo C30|http://members.home.nl/tieman/DRTCC4/logos/logo_volvo.gif
zou toch moeten kunnen :D
Niels Tieman
5 januari 2010, 00:56
waarom heb jij dat vermoeden dan?..het is toch een wtcc wagen:)
Omdat er een "Sticker" voor het nummer op de zijkant zit. En ik ging er vanuit dat je wist dat dat niet nodig was. Vandaar. My bad!
Martijn Brouwer
5 januari 2010, 01:01
oo okeee nee ik wist niet dat er geen nummer op de zijkant hoefde..ik ben wel eens begonnen en kwam toen later achter dat er dan nog een nummer op moet,dus ik dacht doe dat als eerst..dan werk ik eromheen.
maar ik mag het toch wel zo laten met een nummer op de zijkant?
Niels Tieman
5 januari 2010, 01:02
Hmm, het heeft geen zin in elk geval. De nummers, namen en sponsoren komen gewoon op de ruiten te staan net zoals de vorige competities.
Martijn Brouwer
5 januari 2010, 01:13
ja dan is het een beetje overbodig inderdaad,,dat gaatje vullen we wel weer met iets op dan
Darthwillie
10 maart 2010, 21:00
even op deze terugkomend, dit is er uit gekomen, leuke is dat ik zelf de neiging heb alles vol te proppen met sponsors, Kevin wilde dat niet en ik moet zeggen dat ik hem heel fraai vind geworden.:)
http://img269.imageshack.us/img269/3967/rf4z.jpg
Robert Saalmink
10 maart 2010, 22:29
Goed gelukt! De kleur blauw wijkt misschien iets af maar ja, ik denk wel dat het zo mooier is geworden.
Daniël
28 maart 2010, 12:42
Een raar probleempje met mijn racehelm voor aankomend FPL-seizoen. Ik sla hem op als .dds, DXT5 en 6 mipmaps, zoals hoorde dacht ik, maar de helm komt "geflipt" ingame lijkt het. Blijkbaar is dat het niet, want als ik hem flip staat de helm alsnog niet goed. Ik heb m'n helm van de officiële FPL2-carset geopend in PSP en die stond ook gewoon normaal.
Ik denk dus dat het aan mijn opslaan ligt, maar ik heb al van alles geprobeerd. DXT5 is in ieder geval goed, met 6 of geen mipmaps geen verschil, ik merg alles ook netjes voordat ik hem ingame gooi, zoals de readme zegt, maar het blijft er maar raar uitzien. Ook niet mergen heeft geen enkel effect. Enig idee waar het aan kan liggen?
Overigens gebruik ik PSP9 met de nvidia .dds-utilities.
Niels Tieman
28 maart 2010, 12:59
Zo te zien gebruik je de verkeerde helm-texture. :)
Daniël
28 maart 2010, 13:20
Lijkt me sterk als ik de dds-files van de FPL2 open en precies hetzelfde zie. Het is ook precies de helm van de FPL2, maar dan met wat andere sponsoren (en plaatsing). En tijdens de FPL2 zag mijn helm er toch echt gewoon goed uit. :)
Thanks voor de reactie in ieder geval!
Hier is mijn PSDtje trouwens: http://www.megaupload.com/?d=78RZY369
Roy Visser
28 maart 2010, 13:26
is het een idee om even alle andere dds en uit het teammapje te gooien en te gaan kijken of enkelt de helm werkt?
ik zit helemaal niet in de fpl, is fpl 3 met de masters, of nog steeds met de F3000?
daar kan ook nog wat verschil in zitten natuurlijk :)
Daniël
28 maart 2010, 13:31
Oeh nu zeg je wat. Ik ben er van uit gegaan dat de Masters dezelfde helm gebruiken als de F3000. Dat is toch wel zo? Heb nergens wat gezien van een andere helmettemplate namelijk.
En de andere dds-files lijken geen invloed te hebben. Ook het verwijderen van alle andere Daniël's in m'n custom skins map (DRTCC, FPL2, nog wat losse projecten :P) had geen effect jammer genoeg. Ik snap er echt niets van. Als er inderdaad geen andere helmen worden gebruikt, weet ik echt niet wat ik fout doe. Nauwkeurig werken heb ik met GrandPrix 4 toentertijd wel geleerd, hehe. Als je daar één dingetje fout deed, crashte óf je cars.wad, of alle auto's waren wit, etc. :P
Roy Visser
28 maart 2010, 13:32
Oeh nu zeg je wat. Ik ben er van uit gegaan dat de Masters dezelfde helm gebruiken als de F3000. Dat is toch wel zo? Heb nergens wat gezien van een andere helmettemplate namelijk.
tam tam taaaaaam, de oplossing ;)
probeer het eens met de helm template van de dichte wagens (drtcc) ;)
Daniël
28 maart 2010, 13:34
Pfft, vrouwen hebben de leiding bij Simbin zeker? De helm die al in een Open Wheeler wordt gebruikt, niet gebruiken voor een andere Open Wheeler, maar dan die van de 'dichte' klasses gebruiken. Vrouwenlogica. :P
In ieder geval bedankt! Heb ik een leuk klusje voor de boeg, om dat te fixen.
Tjerk Korving
28 maart 2010, 13:41
Helm type 1 is voor Formule wagens bedoeld dus het zou dan wel raar zijn als dat ineens anders is. Zo ook eens kort checken.
Edit: lijkt er inderdaad op dat Helm type 2 voor de Formula Master wagens gebruikt word. Een FPL2 helm word inderdaad raar weergegeven in een Formula Master maar een DRTCC3 helm gaat gewoon goed. Goed om te weten aangezien dat dan nog mee kan in de FPL3 thread.
Darthwillie
28 maart 2010, 14:26
als ervaringsdeskundige kan ik 100% bevestigen dat de f3000 helm niet werkt in de masters wagen maar de DRTCC wel, verbaasde me er ook al over
Daniël
28 maart 2010, 14:27
Jups, m'n helm werkt nu, thanks. :)
AAARGH, nu kan ik me weer ergeren aan die rottemplate van de Master. Monnikenwerk soms zeg. :P
Hoe kan ik nieuwe fonts in photoshop laden?
Heb nieuwe fonts gedownload van DaFont en wil ze nu importeren zodat ik even iets kan maken voor de nieuwe BSRT!
Fabian de Jong
10 april 2010, 15:30
Hoe kan ik nieuwe fonts in photoshop laden?
Heb nieuwe fonts gedownload van DaFont en wil ze nu importeren zodat ik even iets kan maken voor de nieuwe BSRT!
Die font bestanden moet je in de map: C:\Windows\Fonts plaatsen, als het goed is worden ze dan daar geïnstalleerd en komen ze in je lijst bij Word/Photoshop etc te staan.
Niels Tieman
10 april 2010, 15:35
Klopt. En mocht hij niet verschijnen in de Photoshop (of elders) gewoon even opnieuw naar de fonts-map gaan. 9 van de 10 keer word hij dan pas ingeladen door het programma zelf. :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.