View Full Version : [ZAC6] Ronde 5: Donington | 10 01 10
Robert Saalmink
24 december 2009, 00:29
[spacer]
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logos/zac6_logo.jpg
http://www.gamersnet.nl/reviews/gtr_evolution/logo.gif
[spacer]
ZAC6 | RONDE 5 | DONINGTON, VK
[spacer]
Inleiding
Vier races, alweer een-derde van het seizoen zit erop. De strijd is in volle gang en het is weer ongemeen close en spannend in alle klassen. In de CUP600 wist Danny Kappen op de Nurburgring maximaal te scoren bij afwezigheid van Mark Schuttenhelm. Maar Marcel Groen is aan een uitstekend seizoen bezig, pakte de 2e plek en leidt het kampioenschap met tien punten voorsprong. In de CUP400 zijn het Dennis Douna, Michael Storm en Sander Hogendoorn die de prijzen steeds verdelen. Dennis Douna won in Duitsland (en neemt P2 over in de tussenstand) maar teamgenoot Michael heeft nog altijd 11 punten voorsprong. Als team gaat Crown Racing wel als een speer natuurlijk in de stand. Liefst 45 punten voorsprong op Le Coq Sportif! In de CUP300 tenslotte wist Reggie Biemans weer te winnen, het is nu 2-2 in overwinningen tussen hem en Paulpeter Kroon. Reggie leidt nu het kampioenschap weer met 5 punten voorsprong.
Voor deze race steken we het kanaal over naar Engeland. Doel van de reis is het circuit van Donington Park in Nottinghamshire, midden Engeland. In 1931 opende het circuit de poorten voor met name motor races. Bij het uitbreken van de tweede wereld oorlog sloot het circuit en werd gebruikt als opslagplaats voor militaire voertuigen. Na de oorlog strandde meerdere pogingen om het cirucit weer ‘actief’ te maken, totdat Tom Wheatcroft zich er mee ging bemoeien. De succesvolle zakenman en autosport fan wist de tegenstanders de mond te snoeren en kreeg toestemming om het circuit te verbouwen voor de autosport. Wheatcroft was tevens opzoek naar een locatie voor zijn immense verzameling Grand Prix wagens. Hij gaf die onderdak in het op het circuit gelegen museum, een absolute aanrader als je ooit in de buurt bent. Het circuit zelf behoort tot mijn persoonlijk favoriete, het ademt nostalgie, schitterend gelegen en prachtig om foto’s te maken. Leuk detail, het ‘media centrum’ is gelegen boven de eerst paar pitboxen en stampt nog uit het jaar kruik. Enkel glas (nauwelijks werkbaar), veel te klein en faciliteiten ho maar. Typisch Engels.
Donington is een add-on track, downloadlink staat onderaan deze post.
[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_donington.jpg
Even, gewoon omdat het kan :) en zo moet het dus:
YouTube- Senna at Donington, Greatest F1 lap
YouTube- Formula 1 GP Donnington in the RAIN 1993 Pit Clips AWESOME!
[spacer]
Weerbericht
http://www.digitalracing.nl/zac6/weer/Donington_Forum.jpg
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS CUP600 EN CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20100110_donington/CUP600CUP400/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP600 EN CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20100110_donington/CUP600CUP400/20100110_donington_CUP600CUP400.rar)
LAPCHARTS CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20100110_donington/CUP300/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20100110_donington/CUP300/20100110_donington_CUP300.rar)
[spacer]
Kalender
DATUM|CIRCUIT|WIN600|WIN400|WIN300
8 nov|Barcelona (add-on)|Kappen|Storm|Biemans
22 nov|Istanbul|Groen|Storm|Kroon
29 nov|Imola|Groen|Storm|Kroon
13 dec|Nurburgring GP|Kappen|Douna|Biemans
10 jan|Donington (add-on)
24 jan|Magny Cours
7 feb|Brno
21 feb|Special Event: Nordschleife (non-championship)
7 mar|Valencia (versie TBA)
14 mar|Zolder (add-on)
28 mar|Zhuhai (add-on)
11 apr|Monza
25 apr|Oschersleben
9 mei|Spa-Francorchamps (add-on)
[spacer]
Uitgangspunt CUP600
POS|RIJDER|PUNTEN
1|Marcel Groen|43
2|Danny Kappen|33
3|John Vissers|28
Uitgangspunt CUP400
POS|RIJDER|PUNTEN
1|Michael Storm|48
2|Dennis Douna|37
3|Sander Hogendoorn|35
Uitgangspunt CUP300
POS|RIJDER|PUNTEN
1|Reggie Biemans|41
2|Paulpeter Kroon|36
3|Gerben van den Broek|27
De volledige tussenstand staat op www.digitalracing.nl.
[spacer]
Links
ZAC6 Carset (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=533)
ZAC6 reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/23-.html)
Uitleg pitstops (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=153)
ZAC6 Algemene Thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=445)
Donington op NoGrip (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=12614)
Donington op Rapidshare (http://rapidshare.com/files/325053184/Donington_2004_v1_40_by_meck2.zip.html)
Thread ZAC6 race 1: Barcelona (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=541)
Thread ZAC6 race 2: Istanbul (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=553)
Thread ZAC6 race 3: Imola (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=560)
Thread ZAC6 race 4: Nurburgring (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=566)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
24 december 2009, 00:29
CUP600
NR|TEAM|AUTO|RIJDERS|AFGEMELD
1|Le Coq Sportif Racing|Corvette C6R|Mark Schuttenhelm|
2|Le Coq Sportif Racing|Corvette C6R|Peter van de Kolk|
5|Dynamic Motorsports|Aston Martin DBR9|Marcel Groen
6|Dynamic Motorsports|Aston Martin DBR9|Guyon Waltmans
7|Team DigitalRacing|Aston Martin DBR9|Robert Saalmink
8|Team DigitalRacing|Aston Martin DBR9|Dick Bos
9|Supervise Racing|Audi R8|Ludo Bleys
10|Supervise Racing|Audi R8|Eric Linssen|
24|Skin Sense Racing|Aston Martin DBR9|Fabian de Jong|ZIEK
25|Skin Sense Racing|Aston Martin DBR9|John Vissers
27|RM Racing|Aston Martin DBR9|Jerry van Sinderen
28|RM Racing|Aston Martin DBR9|Casper Smit
37|Ultimatecarpage.competition|Corvette C6R|Kim van der Stichelen
38|Ultimatecarpage.competition|Corvette C6R|Danny Kappen
45|Belgian Lizards|Audi R8|Steven Gabriel|KAN MEEDOEN
46|Belgian Lizards|Audi R8|Ron Bartsch|KAN MEEDOEN
CUP400
53|Le Coq Sportif|BMW M3 GTR|Sander Hogendoorn
54|Le Coq Sportif|BMW M3 GTR|Michel Hekking|AFGEMELD
61|Team DRR|Corvette GT2|Ruben de Ruijter
62|HSBC-Racing|Corvette GT2|Marc Vos|
63|HSBC-Racing|Corvette GT2|Martijn Brouwer
71|Ultimatecarpage.competition|Corvette GT2|Jeroen Ursem|
72|Ultimatecarpage.competition|Corvette GT2|Niels Tieman|
82|Oxygen Racing|BMW M3 GTR|Dennis Gerressen|AFGEMELD
89|Team DigitalRacing|Marcos|Bram van der Stichelen
92|Crown Racing|Mosler|Michael Storm
93|Crown Racing|Mosler|Dennis Douna
CUP300
102|SR-Academy|Seat Cupra|Roy Visser|AFGEMELD
106|Rabobank Racing Team|BMW Z4 GTR|Stefan van Renselaar|
107|Rabobank Racing Team|BMW Z4 GTR|Reggie Biemans
111|Team DigitalRacing|Aston Martin DBRS9|Paulpeter Kroon
112|Team DigitalRacing|Aston Martin DBRS9|Mark Bentvelzen|
114|DCR|Gillet Vertigo|Tjerk Korving
115|DCR|Gillet Vertigo|Gerben van den Broek
117|Supervise Racing|Seat Cupra|Emile van der Stel|
118|Supervise Racing|Seat Cupra|Chris Zijlstra|AFGEMELD
120|Spartanburg Motorsport|BMW Z4 GTR|Marcel Bosman
121|Spartanburg Motorsport|BMW Z4 GTR|Hans Bosman
125|Team Pringles|BMW Z4 GTR|Bob van Someren
126|Team Pringles|BMW Z4 GTR|Maik Peters|
127|TopHiFi Racing|BMW Z4 GTR|Marco Schep|
128|TopHiFi Racing|BMW Z4 GTR|Eric Nannings
132|Zerobarrier|BMW Z4 GTR|Jaap Kleijn
133|Zerobarrier|BMW Z4 GTR|Steven Voss|
135|Goon Squad|BMW Z4 GTR|Alexander de Vries|AFGEMELD
136|Goon Squad|BMW Z4 GTR|Wilfred Rentzenbrink
140|CW40 Racing|BMW Z4 GTR|Tim Deelstra|
141|CW40 Racing|BMW Z4 GTR|TBA|
144|Hanzestad Racing|Dodge Viper|Koos de Boer
145|Scuderia Corse Digitali|BMW Z4 GTR|Marnix Breukers|
146|Scuderia Corse Digitali|BMW Z4 GTR|Gerben Kelly|
f1timmy007
24 december 2009, 01:38
eh doe ik nou mee voor team cw40? want ik zie dat ik nog niet in de lijst sta.
Darthwillie
24 december 2009, 01:40
;) kopie van de vorige lijst, Mathijs en Tom hebben afgezegd.
Lekker blijven oefenen in de Z4 :)
Stefan van Renselaar
24 december 2009, 01:41
Dit is waarschijnlijk gekopieerd uit het vorige ZAC6 topic en daar stond jij nog niet bij CW40, dus dat zal wel veranderd worden ;)
[Edit]Willie :(
Darthwillie
24 december 2009, 01:43
Soms ben ik wel snel in de ZAC (vooral in draadjes reageren :lol: )
f1timmy007
24 december 2009, 01:43
Dat dacht ik al :)
Robert Saalmink
24 december 2009, 02:14
Excusez :) ik pas het aan
Maik Peters
24 december 2009, 09:20
[spacer]
In de eerste race van het nieuwe jaar gaat het dan toch gebeuren.
Team TopHiFi Racing gaat in zijn geheel deelnemen aan Donington.
Voornaamste doelstelling is uitrijden en ervaring opdoen.
Zowel M.Schep als E.Nannings hebben hun eerste rondjes op Donington gereden en hoe meer ze rijden hoe beter het gaat. E.Nannings heeft al een 37ger op de klok gezet. M.Schep is net begonnen en moet wennen aan de baan, auto als het stuur, maar gaat met rasse streden vooruit. Een 40ger is al een feit.
Suc6 mannen en tot op Donington!
[spacer]
Robert Saalmink
24 december 2009, 09:53
Een persbericht dat een ingeschreven team daadwerkelijk voornemens is om mee te gaan doen :innocent: :p
Maareh, gezellig! ;)
Maik Peters
24 december 2009, 10:24
Een persbericht dat een ingeschreven team daadwerkelijk voornemens is om mee te gaan doen :innocent: :p
Maareh, gezellig! ;)
Het gaat er natuurlijk wel om dat het HELE team mee doet :)
Dat was er namelijk helaas nog niet van gekomen de afgelopen keren...
Danny Kappen
24 december 2009, 12:21
Ik verwacht een hoop regen hier, ben benieuwd of de auto's met de motor middenin in evo ook zo in het voordeel zijn als in GTR2. Het zal wel weer close worden, hopelijk kan ik iets van mijn achterstand in het kampioenschap goed maken hier :)
eansys
24 december 2009, 17:29
[spacer]
In de eerste race van het nieuwe jaar gaat het dan toch gebeuren.
Team TopHiFi Racing gaat in zijn geheel deelnemen aan Donington.
Voornaamste doelstelling is uitrijden en ervaring opdoen.
Zowel M.Schep als E.Nannings hebben hun eerste rondjes op Donington gereden en hoe meer ze rijden hoe beter het gaat. E.Nannings heeft al een 37ger op de klok gezet. M.Schep is net begonnen en moet wennen aan de baan, auto als het stuur, maar gaat met rasse streden vooruit. Een 40ger is al een feit.
Suc6 mannen en tot op Donington!
[spacer]
:punk::puh:
Gerben vd Broek
24 december 2009, 23:33
Vanmiddag een G25 te leen gekregen. Kan ik eens proberen hoe dat nu echt stuurt en of het nu echt een verbetering is tov mijn MS Sidewinder FFB.
Afijn moet er nog wel beetje aan wennen dat het rempedaal zo zwaar gaat, maar voor de rest stuurt en reageert het wel enorm lekker. Als ik dan mijn rondetijden bekijk op Donnigton zou je haast zeggen dat het daarmee nu ook harder gaat. Maar dat kan ook de meer rondjes ervaring op Donington zijn uiteraard.
Afijn ik kwam na pas 6 rondjes rijden tot een 1.35.9 en dat was maar 3 tiende langzamer dan mijn PR. Dus dat was al een aardig begin. Na nog wat meer rondjes rijden en bijna geen verbeteringen noterend toch een andere setup gepakt.(Dus Tjerk, iets anders kan toch beter zijn, maar dat laat ik je nog wel weten). En toen kon ik ineens steeds sneller klokken. 1.35.5 was al verbetering van PR, maar had nog behoorlijke fout gemaakt en de 3de sector liep nog niet echt lekker. Toen nog een ronde 1.35.3, waar nog steeds de laatste sector niet echt lekker liep. Om uiteindelijk nog een vrijwel foutloos rondje neer te zetten en de klok te stoppen onder de 1.35. 1.34.9. Dus zeker geslaagd avondje oefenen.
Komende week nog maar wat meer rondjes oefenen met dit stuur, kijken of de aanschafprijs echt de prijs waard is.
paulpeter
25 december 2009, 12:20
Afijn moet er nog wel beetje aan wennen dat het rempedaal zo zwaar gaat, maar voor de rest stuurt en reageert het wel enorm lekker.
Zijn ook aardig wat mensen die gewoon met het koppelingspendaal remmen, omdat ze het rempendaal te zwaar vinden.
Tjerk Korving
25 december 2009, 12:28
Ik heb geen idee hoe zwaar het rempedaal van de G25 is maar met de oude pedalen set van mijn MOMO Force had ik er zelf een aardig stevige veer onder zitten nadat de oude ooit kapot was gegaan. Met een andere pedalen set met originele veer was het wel even wennen. Vooral het doseren was in het begin lastiger doordat er niet zoveel druk achter zit en de pedaal uitslag toch al niet zo groot is. Maar goed, ik rij ook gewoon met bijna 100% FFB. :D
Kan in elk geval weer aan de slag als ik zie dat Gerben er dus alweer 7 tiende af heeft. Moet hier volgens mij ook best kunnen als een aantal bochten net wat beter lopen.
Bram Van Der Stichelen
25 december 2009, 13:39
Het rempedaal is inderdaad serieus wennen als je van een oude Momo komt, maar het voelt wel heel wat beter aan. :)
Kim Van Der Stichelen
25 december 2009, 13:40
Moeten jullie de Fanatec rem eens voelen. Als ik ze op het hardste zet, mag ik er met m'n volle gewicht op gaan staan, kom maar tot 50% remvermogen ;)
Darthwillie
25 december 2009, 13:50
Moeten jullie de Fanatec rem eens voelen. Als ik ze op het hardste zet, mag ik er met m'n volle gewicht op gaan staan, kom maar tot 50% remvermogen ;)
anorexia? :p
Gerben vd Broek
25 december 2009, 14:06
LOL.
Maar remmen met het koppelingspedaal is misschien nog een optie om te proberen idd. Die is wat lichter. Ik heb namelijk het idee dat door de zware rem ik hem te hard in trap en de boel te vaak net teveel blokkeer. Heb namelijk ineens dat mijn remmen net aan te warm worden op de laatste sector, en daar had ik met mijn eigen stuur geen last van. Dus dat zou in de manier van remmen kunnen liggen in combinatie met de g25. Maar ga het nog wel even proberen.
@Tjerk, Setup ligt in je mail.
Niels Draijer
25 december 2009, 14:32
Ik ben eraan gewend en moet zeggen dat ik ook niets anders meer zou willen... In het begin is het enorm wennen omdat je je remmen te snel blokkeert. Dat was althans bij mij het geval. Nu heb ik na maanden lang afstellen toch wel een zeer relaxed rempedaal waarmee ik precies voel wat er aan de hand is. Kortom, voor degene die het niets vinden, er is nog hoop!
YouTube- Heel and toe
eansys
25 december 2009, 17:11
Hmmm, beloof niet veel goeds voor de toekomst.Geen koper gevonden voor donington park (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225423/geen-koper-gevonden-voor-donington-park/):surrender:
Martijn Brouwer
28 december 2009, 19:53
ik kom niet meer op de server van de zac.heb dat te maken met race on mss? ik kom wel op de drtcc server..en ik hoor nou ook tom coronel in me game evo.
Stefan van Renselaar
28 december 2009, 19:55
ik kom niet meer op de server van de zac.heb dat te maken met race on mss? ik kom wel op de drtcc server..en ik hoor nou ook tom coronel in me game evo.
1. Heb je Donington geïnstalleerd?
2. Heb je 1 al, start Steam dan opnieuw op?
Martijn Brouwer
28 december 2009, 20:00
ik kom er weer op was steam denk ik..bedankt.
Maik Peters
28 december 2009, 20:45
@organisatie, Hoe groot is de kans dat we met regen gaan rijden?
paulpeter
28 december 2009, 21:30
@organisatie, Hoe groot is de kans dat we met regen gaan rijden?
100%. we rijden altijd als het regent.
Darthwillie
28 december 2009, 22:00
:lol: echt serieus, de fantastische woordgrappen knallen over het forum de laatste tijd :thumbup:
Bob
28 december 2009, 22:14
Een heuze 'Gerard Ekdommetje!' :thumbup:
Maik Peters
28 december 2009, 22:14
Dat is niet Koel Paulpeter!
Niels Draijer
28 december 2009, 22:30
:lol::lol::lol:
Stefan van Renselaar
28 december 2009, 22:33
Ik snap hem niet.. :blush:
Marc Vos
28 december 2009, 23:59
De laatste week heb ik hier meer dubbel gelegen dan die 11 maanden daarvoor! :thumbup::lol:
Maik Peters
29 december 2009, 09:55
@PP, helaas zit jij niet bij de organisatie :p
Maar ik lag in een deukje ;)
Gerben vd Broek
29 december 2009, 13:04
De race is nog 2 weken weg, en volgens mij komt het weer nooit zo vroeg beschikbaar. Dus denk dat je nog even geduld moet hebben.
Maik Peters
29 december 2009, 13:56
De race is nog 2 weken weg, en volgens mij komt het weer nooit zo vroeg beschikbaar. Dus denk dat je nog even geduld moet hebben.
Ik kan mij een regenrace op Brands Hatch herinneren, waarbij de server ook alvast op regen was ingesteld :)
Is dit misschien weer mogelijke?
Practise 1 droogjes Practise 2 natjes.
Gerben vd Broek
29 december 2009, 14:00
Ik kan wel dingen verzinnen, maar ik ben geen organisatie van de zac, dus daar zal toch Robert zijn mening over moeten geven of er iets wordt vrijgegeven of zelfs de server al op regen gezet wordt.
Stefan van Renselaar
29 december 2009, 14:07
Ik kan mij een regenrace op Brands Hatch herinneren, waarbij de server ook alvast op regen was ingesteld :)
Is dit misschien weer mogelijke?
Practise 1 droogjes Practise 2 natjes.
Je kunt offline ook in de regen rijden, dus ik zie niet echt in waarom de server op regen moet ;)
Maik Peters
29 december 2009, 14:07
Ik wil niet moeilijk doen ofzo... (en ja er kan dan gezegt worden doe dat dan niet) :p
Maar ik probeer iets te bewerkstelligen dat we niet voor te grote verassingen komen te staan met de eerst komende race in 2010 :)
edit;
offline rijden is altijd anders dan online :p
Stefan van Renselaar
29 december 2009, 14:11
edit;
offline rijden is altijd anders dan online :p
Als je offline in FP rijd dan heb je evenveel grip als tijdens de kwalificatie/race, dus dat argument klopt niet of ik zie het nut er niet van in..
Maik Peters
29 december 2009, 14:15
Je wil het niet snappen..
offline kan je niet met meerdere oefenen :)
Captain Slow
29 december 2009, 14:15
Ik hoop dat het droog blijft. 1 regenrace in Engeland is meer dan genoeg voor een jaar.:)
Darthwillie
29 december 2009, 14:17
maar wat als het droog blijft op donnington :closedeyes: :D
Gerben vd Broek
29 december 2009, 14:18
Dan blijven er steeds minder over waar dan iig wel regen gaat vallen :lol:
@Maik, rustig aan he, er is nog geen man overboord met nog 2 weken te gaan :innocent:
Maik Peters
29 december 2009, 14:22
@Maik, rustig aan he, er is nog geen man overboord met nog 2 weken te gaan :innocent:
:blushing::blink:
Gerben vd Broek
29 december 2009, 14:25
Ik snap het wel, dat je graag beetje wilt oefenen. Je hebt niet voor niets een aantal vrij dagen rond de jaarwisseling (de meesten althans).
Maik Peters
29 december 2009, 14:27
Ik niet hoor.. moet gewoon werken... :cool: (misschien zelfs 2 en 3 jan)
Maar het is gewoon leuker / beter (wegstrepen wat niet van toepassing is)
om met meerdere te oefenen op de server :)
eansys
29 december 2009, 16:01
Ik snap het wel, dat je graag beetje wilt oefenen. Je hebt niet voor niets een aantal vrij dagen rond de jaarwisseling (de meesten althans).
Vrij, wat is dat :puh:
Tjerk Korving
29 december 2009, 16:15
Vrij, wat is dat :puh:
Beetje hetzelfde als de tijd tussen dat je naar huis gaat van je werk en weer naar je werk gaat maar dan een x-aantal keer 24 uur lang. Lekker hoor en hoe moet ik anders door m'n 40 dagen per jaar heen komen. :D
Maar het maakt me verder niet uit of het nou droog of nat word. Droog kom ik er wel en nat zal niet heel veel anders worden qua setup afgezien van andere banden, wat rembalans en wellicht wat vleugel.
Stefan van Renselaar
29 december 2009, 16:29
Maar het is gewoon leuker / beter (wegstrepen wat niet van toepassing is)
om met meerdere te oefenen op de server :)
Ik zie het nut er nogsteeds niet van in, die mensen kunnen ook gewoon in de weg rijden...
Bram Kocken
29 december 2009, 16:32
Jezus Stefan, doe nou eens niet zo dwars...
Mark B
29 december 2009, 16:43
Jezus Stefan, doe nou eens niet zo dwars...
Amen..!
Roy Visser
29 december 2009, 17:00
Ik zie het nut er nogsteeds niet van in, die mensen kunnen ook gewoon in de weg rijden...
of je kunt er ENORM van leren, iets wat bij jouw heel veel goed kan doen.
op een andere noot, ik heb het al eerder aangegeven, maar je valt de laatste tijd wel erg op door negatieve berichten en vooral behoorlijk "Dwars"/"Tegen de stroom in" en daardoor erg puberachtig. Let een beetje hierop stefan, je bent een goeie jongen, maar het gaat mensen toch een beetje storen als je kijkt naar de reacties hierboven.
Jeroen Ursem
29 december 2009, 17:08
Ja! Inside information! Volgens mij komt er regen :laugh: en veel ook :blink:
eansys
29 december 2009, 17:10
Beetje hetzelfde als de tijd tussen dat je naar huis gaat van je werk en weer naar je werk gaat maar dan een x-aantal keer 24 uur lang. Lekker hoor en hoe moet ik anders door m'n 40 dagen per jaar heen komen. :D
Maar het maakt me verder niet uit of het nou droog of nat word. Droog kom ik er wel en nat zal niet heel veel anders worden qua setup afgezien van andere banden, wat rembalans en wellicht wat vleugel.
Wow, 40 dagen joh.... Ik heb 24 verlofdagen en 24 ADV dagen maar mag, net als Maik overigens, tussen 15-12-2009 en 15-01-2010 geen vrij nemen..
En vwb Donington denk ik dat het wel handig is wat Maik voorstelt. Ik heb off-line wel in de regen gereden maar weet absoluut niet wat de tijden van eventuele concurrenten zijn. Ik heb op een droge baan al veel geleerd door achter andere aan te rijden of mee te kijken hoe zij bepaalde delen van het circuit rijden:thumbup:
In de regen zou ik dit ook wel eens willen doen:cool:
Tjerk Korving
29 december 2009, 18:48
Wow, 40 dagen joh.... Ik heb 24 verlofdagen en 24 ADV dagen maar mag, net als Maik overigens, tussen 15-12-2009 en 15-01-2010 geen vrij nemen..
En vwb Donington denk ik dat het wel handig is wat Maik voorstelt. Ik heb off-line wel in de regen gereden maar weet absoluut niet wat de tijden van eventuele concurrenten zijn. Ik heb op een droge baan al veel geleerd door achter andere aan te rijden of mee te kijken hoe zij bepaalde delen van het circuit rijden:thumbup:
In de regen zou ik dit ook wel eens willen doen:cool:
27 Vrije dagen en 13 ADV om het helemaal goed te verwoorden maar daarvan worden er maximaal 3 vastgezet door de baas voor dagen zoals een vrijdag na een feestdag. De rest is gewoon vrij te besteden en in 2010 word er zelfs maar 1 vastgezet.
En voor wat Donington betreft, iedereen kan via de ingame lobby natuurlijk zelf een server hosten met bepaalde weersomstandigheden.
Gerben vd Broek
29 december 2009, 19:22
Ja! Inside information! Volgens mij komt er regen :laugh: en veel ook :blink:
Is er dan toch iemand die het door heeft :innocent:
Maar nee, het sloeg niet daar op.
Danny Kappen
29 december 2009, 20:04
27 Vrije dagen en 13 ADV om het helemaal goed te verwoorden maar daarvan worden er maximaal 3 vastgezet door de baas voor dagen zoals een vrijdag na een feestdag. De rest is gewoon vrij te besteden en in 2010 word er zelfs maar 1 vastgezet.
En voor wat Donington betreft, iedereen kan via de ingame lobby natuurlijk zelf een server hosten met bepaalde weersomstandigheden.
Lang leve het studentenleven :lol: Ik heb al twee weken geen bal te doen en lig al de hele kerstvakantie onder Silvia om die te repareren :P
Maar weer ontopic: ik ben ook altijd wel een voorstander als we nog even met de weersomstandigheden van het raceweekend op de testserver kunnen rijden, alleen testen is ook maar zo saai.
Niels Tieman
29 december 2009, 20:09
Lang leve het studentenleven :lol: Ik heb al twee weken geen bal te doen en lig al de hele kerstvakantie onder Silvia om die te repareren :P
Ik denk niet dat je vriendin het leuk vind als je zegt dat je haar ligt te "repareren"... ;)
Darthwillie
29 december 2009, 20:11
must........resist....temptation............:lol:
Kim Van Der Stichelen
29 december 2009, 20:13
Of hoe 2 letters een wereld van verschil maken :p
Danny Kappen
29 december 2009, 21:29
Ik denk niet dat je vriendin het leuk vind als je zegt dat je haar ligt te "repareren"... ;)
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=54737&postcount=319 ;)
Jeroen Ursem
29 december 2009, 21:33
Alsof auto minded dr.nl dat vergeet meneer Kappen ;)
Darthwillie
30 december 2009, 00:09
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=54737&postcount=319 ;)
Forumregels: als een forumlid een opmerking plaatst die op twee manieren uitgelegd kan worden, waarvan 1 manier compleet verkeerd maar wel zeer grappig is, zijn de andere forumleden verplicht de rest van het forum te wijzen op de verkeerde manier, daarbij de juiste manier vergetend. Dit op straffe van een ban
sorry maar zo zijn de regels dus, ik heb ze niet bedacht :innocent:
Maik Peters
30 december 2009, 10:21
Oh jongens toch... ik heb toch alweer regelmatig een lach van oor tot oor :lol:
Maar over Donington.
Wat een listig stukje is de bocht voor 2de sectortijd en de gehele 3de sector :)
btw. ik hoop niet dat de temp van donington hetzelfde of soortgelijk wordt aan het echte weer... want dan kunnen we schaatsen.
eansys
30 december 2009, 11:46
Maar over Donington.
Wat een listig stukje is de bocht voor 2de sectortijd en de gehele 3de sector :)
btw. ik hoop niet dat de temp van donington hetzelfde of soortgelijk wordt aan het echte weer... want dan kunnen we schaatsen.
Ik zeg winterbanden:thumbup:
Darthwillie
30 december 2009, 11:48
ik ben al voorbereid :innocent:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5679937/__Dieven_dol_op_winterbanden__.html
JossNL
30 december 2009, 11:51
Maar over Donington.
Je doelt op de hobbelbocht Coppice? Irritante bocht is dat, ja:p In de regen is hij helemaal leuk heb ik al wel gemerkt; dan springt je auto helemaal onder je vandaan.
Stefan van Renselaar
30 december 2009, 12:08
Je doelt op de hobbelbocht Coppice? Irritante bocht is dat, ja:p In de regen is hij helemaal leuk heb ik al wel gemerkt; dan springt je auto helemaal onder je vandaan.
Ja, ga je wijd dan heb je geen hobbels en blijf je lekker aan de binnenkant dan kun je niet op je gas omdat je anders de pits in spint :innocent:
[edit]Dat van mij gaat over Goddards (hairpin voor S/F)
Niet zo'n grote mond hé ;) :p
eansys
4 januari 2010, 14:01
Nog minder dan 1 week. Zijn er al weersverwachtingen die 100% kloppen...:blink:
Ik verwacht veel regen maar wil het toch zeker weten....:blushing:
Niels Tieman
4 januari 2010, 14:58
Ik hoor net van de weerman dat de weersverwachtingen vanavond(-laat) gepost zullen worden. :)
Gerben vd Broek
4 januari 2010, 17:29
Is de weerman tegen die tijd pas klaar met de regendans, ik bedoel.. afijn.
Stefan van Renselaar
4 januari 2010, 17:31
Is de weerman tegen die tijd pas klaar met de regendans, ik bedoel.. afijn.
Ik ben de weerman niet, ben wel de regendans aan het doen :innocent:
Maik Peters
4 januari 2010, 17:40
oei oei oei... ik ben benieuwd :D
Ik doe de zonnedans!
Tjerk Korving
4 januari 2010, 18:58
Ik ga alvast opzoek naar geschikte sneeuwkettingen. :lol:
Ralffoxx
4 januari 2010, 20:08
Even te bevestiging ik heb de 30ste een mailtje gestuurd met de mededeling dat ik helaas op Donington er niet bij kan wezen vanwege vrachtkosten.
Mark B
5 januari 2010, 07:54
Doh! Kan iemand het plaatje van het weerbericht fixen? :) Ben nu wel erg benieuwd! :)
eansys
5 januari 2010, 09:33
Doh! Kan iemand het plaatje van het weerbericht fixen? :) Ben nu wel erg benieuwd! :)
Een rood kruisje :huh1: En blauw sterretje is toch sneeuw :laugh:
Maik Peters
5 januari 2010, 09:46
Een rood kruisje :huh1: En blauw sterretje is toch sneeuw :laugh:
Een blauw sterretje?
Dat betekent dat je te lang met je reet in de sneeuw hebt gezeten! :cool:
Robert Saalmink
5 januari 2010, 09:53
Er is nog geen weerbericht mannen, komt vandaag hopelijk. Ik zal de weerman inschakelen.
Niels Tieman
5 januari 2010, 09:56
Die staat al online lieve Robert. :) Zie startpost.
JossNL
5 januari 2010, 11:08
He, jammer. Gemiste kans. Alhoewel het nog steeds kan natuurlijk :p
Daniël
5 januari 2010, 12:59
Een blauw sterretje?
Dat betekent dat je te lang met je reet in de sneeuw hebt gezeten! :cool:
:lol: Zoals Darthwillie ook vaak heeft: een volle coupé keek me raar aan, omdat ik opeens hardop moest lachen. :p
Martijn Brouwer
5 januari 2010, 14:24
zou der mss een zac server aangezet kunnen worden had wel een paar lappies willen draaien..
Niels Tieman
5 januari 2010, 14:28
Oh, dat is waarschijnlijk niet meer gebeurt na de FPL races. Ik zal ze even aanslingeren.
Darthwillie
5 januari 2010, 14:30
:blink: Darthwillie pakt ijsmuts in voor bovenop de helm tijdens de race :huh1:
Martijn Brouwer
5 januari 2010, 17:13
weet iemand misschien de tijden voor de cup 400 op donnigton?
f1timmy007
5 januari 2010, 17:42
Ik denk dat ik niet mee kan doen, want mijn pc en die van mijn broertje zijn in de kerstvakantie stuk gegaan (ja hoor beide videokaart) . Ik denk niet dat mijn vrienden nog een kaart hebben liggen voor gebruik, maar ik zal het zal het proberen. Bij mij broertje krijg ik artifact's terwijl de kaart 39 graden is (weird), en die van mij wil niet werken met drivers (weird too). Mijn moeder heeft nog een monteur die bij haar op het werk hielp, dus we gaan proberen of hij kan vaststellen dat het de videokaart is (bij mij). Ik denk niet dat dat voor zondag gebeurt is dus ik denk dat ik donington over moet slaan. Ging nog zo lekker met de bmw:crying:.
Tjerk Korving
5 januari 2010, 18:24
Oh, dat is waarschijnlijk niet meer gebeurt na de FPL races. Ik zal ze even aanslingeren.
Ben het compleet vergeten inderdaad. Heb zelfs de FPL server na de race niet meer uitgezet.
Mark B
6 januari 2010, 09:31
Ik weet niet in hoe verre dit hier van toepassing is, maar kan eventueel de server op de temperatuur en eventueel de indicatie van het weerbericht gezet worden?
Ik weet dat het ook het geval was bij de andere competitie(s) .
Aangezien ik het nog niet voor elkaar gekregen heb om een deticated server met weersveranderingen te draaien zou het een mooie verwelkoming zijn :thumbup:
Zo niet, dan heb ik pech en is zondag een grote verassing :)
Tjerk Korving
6 januari 2010, 14:09
Ik weet niet in hoe verre dit hier van toepassing is, maar kan eventueel de server op de temperatuur en eventueel de indicatie van het weerbericht gezet worden?
Ik weet dat het ook het geval was bij de andere competitie(s) .
Aangezien ik het nog niet voor elkaar gekregen heb om een deticated server met weersveranderingen te draaien zou het een mooie verwelkoming zijn :thumbup:
Zo niet, dan heb ik pech en is zondag een grote verassing :)
Als het goed is hebben we test wearherfiles voor koude, normale en warme omstandigheden. De koude versie zou dan nog moeten worden toegepast op de server.
Mossel
8 januari 2010, 20:07
vanavond even flink oefenen :)
Fabian de Jong
8 januari 2010, 21:06
Ben benieuwd of ik mee kan doen.
Voel met niet echt lekker en als ik mee wil doen is het nog maar de vraag of ik in Enschede komen i.v.m. het weer.
Zou de 2e keer op rij wezen dat ik precies tijdens de race op Donington ziek ben.
f1timmy007
9 januari 2010, 00:13
Ik heb toch de pc van me broertje weer werkend gekregen, gewoon AA uit en gaan. Heb weer aardig wat moeten wennen, want ik heb al een maand niet meer gereden. Morgen maar wat testen.
Tjerk Korving
9 januari 2010, 12:14
Vanavond weer wat rondjes draaien. Sowieso nog even kijken wat Gerben voor elkaar had met zijn setup en of dat voor mij ook werkt. :)
Sander Hogendoorn
9 januari 2010, 12:18
Ik begin zometeen ook maar eens met wat rondjes, bijna een maand geleden dat ik mijn stuur heb aangeraakt :blushing:
Robert Saalmink
9 januari 2010, 13:28
Ik vind het nog altijd een gave baan merkte ik al met oefenen :) Wel vereist het meer dan in GTR2 een nette rijstijl (dat heeft GTR Evo sowieso maar in Donington merk je dat heel erg).
Sander Hogendoorn
9 januari 2010, 15:06
weet iemand misschien de tijden voor de cup 400 op donnigton?
Reed net hoge 31'ers met racefuel, pole zal ergens in de 30 komen denk ik :)
Tjerk Korving
9 januari 2010, 15:07
Ik hoop wel dat de motor hier wat meer wil meewerken. Tot nu toe heb ik bij elke race de motor in de Vertigo in de gaten moeten houden en op Imola was het zelfs een dikke plof.
Ik snap ook niet waardoor met de ZAC wagens de motor met 1-2% per ronde afloopt terwijl het met de F3000's een paar procent per race is en idem met GTR2. Ik schakel niet extreem laat op of extreem vroeg terug, de motor word evenmin te warm dus wat dat nou is...
Stefan van Renselaar
9 januari 2010, 15:30
Ik begin zometeen ook maar eens met wat rondjes, bijna een maand geleden dat ik mijn stuur heb aangeraakt :blushing:
Ik heb die van mij een heel jaar niet aangeraakt :blushing:
Martijn Brouwer
9 januari 2010, 15:44
nou dan ben ik niet ontevreden reed gister 131 4 met 35 liter ongeveer.dus dan moet in Q wel een hoge 30er lukken..
Captain Slow
9 januari 2010, 16:10
Dan mag ik nog gaan doorgassen om voor je te blijven:crying:
Marc Vos
10 januari 2010, 13:44
Net even een aantal rondes gereden op Donington. Ik blijf het een leuk circuit vinden, het lappen zal wel wat lastiger worden hier, maar daar komen we wel uit. ;) Me snelste tijd met zo'n 10 liter en versleten banden: 1.32,33. Hopelijk rijd ik vanavond een hoge 31'er als het droog is. :)
f1timmy007
10 januari 2010, 14:25
GVD ik heb toenet me nek verrekt...
miss is het vanavond minder, maar ik denk het niet, kan nu amper zitten zonder pijn :(
Michael Storm
10 januari 2010, 15:14
Dat is al de 2e afgelopen week die pijn aan zijn nek heeft. Eerder ook al Jaap.
Zoveel G-krachten komen er toch niet kijken bij het simracen? :p
Robert Saalmink
10 januari 2010, 15:17
De nieuwsbrief is verzonden!
Fabian de Jong
10 januari 2010, 16:45
Ik doe vandaag helaas niet mee i.v.m ziekte. Hopelijk ben er de volgende race weer gewoon van de partij :)
Stefan van Renselaar
10 januari 2010, 17:46
Voor de Cup 300 zal de race 55/56 ronden zijn (als het droog blijft)?
Ik reed net online een 1:37.0, ben daar wel tevreden mee, hopelijk kan ik in de 36ers komen tijdens de kwalificatie, maar het weer kan daar ook nog roet in het eten gooien :)
Gerben vd Broek
10 januari 2010, 17:57
Na bijna 2 weken niet in de zacauto's gereden te hebben gaat het me niet echt lekker af nog. Mis op het moment 0.6 op mijn pr. Maar goed, hopelijk kan ik die straks wel weer terugvinden. Mik toch op een 34.5 in de Q. Of we het halen is een 2de.
Danny Kappen
10 januari 2010, 18:44
gaat weer lekker hier, mijn rempedaal is zojuist overleden. Aangezien mijn reservestuurtje ook niet werkt acht ik de kans klein dat ik er vanavond bij kan zijn, ga nu in ieder geval proberen mijn pedalen te fixen.
Kim Van Der Stichelen
10 januari 2010, 18:44
Wat is de regelgeving omtrent de verlichting? Bij droogweer mag het niet, maar wat bij enkele druppels zonder spray bijvoorbeeld?
Jeroen Ursem
10 januari 2010, 19:07
Is dat niet een regel uit de DRTCC? i.v.m. de missende remlichten? Zie het zo snel niet in het ZAC regelement terugkomen
Maik Peters
10 januari 2010, 19:14
-----------------------------------------------------
Heren,
Het is aan mij de eer als team eigenaar om jullie helaas te mogen vertellen dat M.Schep zich heeft teruggetrokken uit de ZAC. Het was helaas iets te ambisieus om mee te doen, tevens laten prive omstandigheden het nu even niet toe.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is dat Tim Deelstra in de auto stapt van M. Schep om zo toch een team compleet te maken. Dan rijden Eric en Tim samen voor TopHiFi Racing. Indien de organisatie en Tim zelf daar geen problemen mee hebben. Vind ik het ook geen enkel probleem.
Alvast bedankt,
Maik Peters.
Niels Tieman
10 januari 2010, 19:17
Stuur Robert even een e-mail op zac @ digitalracing.nl . Dat lijkt me een betere oplossing dan dit via het forum te doen. :)
Stefan van Renselaar
10 januari 2010, 19:18
Ik kan de server niet meer joinen :S Ik heb Race 07, Steam en mijn PC al ge reboot en kom er nog steeds niet in. Ik druk op join, voer dan het wachtwoord in en dan op enter of op ok en dan veranderd het ok knopje naar dat je erop hebt gedrukt en na een paar seconde gaat hij weer naar gewoon klikbaar. Ik kom wel gewoon op de DRTCC en FPL servers, maarik krijg ook geen error als ik de ZAC server probeer te joinen..
Niels Tieman
10 januari 2010, 19:18
Verkeerd paswoord?
Maik Peters
10 januari 2010, 19:20
Stuur Robert even een e-mail op zac @ digitalracing.nl . Dat lijkt me een betere oplossing dan dit via het forum te doen. :)
Dit is inmiddels ook al gebeurd.
Bedankt. :)
Stefan van Renselaar
10 januari 2010, 19:22
Verkeerd paswoord?
Nee, ik krijg daar ook geen melding van... Als ik meh invul dan krijg ik hetzelfde als wanneer ik test invoer of het wachtwoord van vanavond..
Maik Peters
10 januari 2010, 19:23
Even allebei proberen :)
net kon je er nog op met Test. (ik wel iig)
Anders wordt de server klaargezet.. even geduld.
Stefan van Renselaar
10 januari 2010, 19:28
Even allebei proberen :)
net kon je er nog op met Test. (ik wel iig)
Anders wordt de server klaargezet.. even geduld.
Als er nog gewoon mensen online zijn, dan wordt hij niet nog klaargezet en ik heb het al een hele pallet aan keren geprobeerd..
[Edit]Ik ga nog even offline testen dan maar en kijk om 7 uur dan wel weer...
Gerben vd Broek
10 januari 2010, 19:30
Computer een keertje opnieuw opstarten. Misschien dat je firewall loopt te klooien. Iig de moeite waard om opnieuw op te starten, zodat instellingen weer normaal geladen kunnen worden/cq updates verwerkt kunnen worden.
Bram Van Der Stichelen
10 januari 2010, 19:40
Wat is de regelgeving omtrent de verlichting? Bij droogweer mag het niet, maar wat bij enkele druppels zonder spray bijvoorbeeld?
Verlichting in Race07 stelt toch niets voor? Denk dat het nauwelijks iets gaat uitmaken.
Robert Saalmink
10 januari 2010, 19:57
Verlichting werkt gewoon bij de GT's, de Corvette heeft een klein bugje in de achterlichten maar het werkt gewoon.
Stefan van Renselaar
10 januari 2010, 20:02
Computer een keertje opnieuw opstarten. Misschien dat je firewall loopt te klooien. Iig de moeite waard om opnieuw op te starten, zodat instellingen weer normaal geladen kunnen worden/cq updates verwerkt kunnen worden.
Dat opnieuw opstarten had ik al gedaan en het heeft deze keer weer niet geholpen.. Ik kwam net wel gewoon in een server waar geen wachtwoord op stond, maar ik kom nu ook niet meer in de FPL en DRTCC servers...
Gerben vd Broek
10 januari 2010, 20:04
Firewall al uitgemikt?
Darthwillie
10 januari 2010, 20:05
even simpel, hoofdletters aan/uit? toetsenbord naar azerty versprongen?
f1timmy007
10 januari 2010, 20:06
-----------------------------------------------------
Heren,
Het is aan mij de eer als team eigenaar om jullie helaas te mogen vertellen dat M.Schep zich heeft teruggetrokken uit de ZAC. Het was helaas iets te ambisieus om mee te doen, tevens laten prive omstandigheden het nu even niet toe.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is dat Tim Deelstra in de auto stapt van M. Schep om zo toch een team compleet te maken. Dan rijden Eric en Tim samen voor TopHiFi Racing. Indien de organisatie en Tim zelf daar geen problemen mee hebben. Vind ik het ook geen enkel probleem.
Alvast bedankt,
Maik Peters.
Ik zou graag bij jouw in het team rijden :thumbup: dus als de organisatie het toestaat, dan zit ik in jouw team.
Darthwillie
10 januari 2010, 20:09
Toch jammer dat er al zoveel mensen afgevallen zijn. Niet dat ik ze iets kwalijk neem, laat ik dat voorop stellen. Gewoon jammer.
Heb vanmiddag voor het eerst gereden op Donington, nadeel van een week op pad zijn. Slechte voorbereiding dus, kon ook geen online setups vinden om te vergelijken :huh1: We zien wel waar het schip strand. Volgende race wil ik beter getraind aan de start verschijnen.
Stefan van Renselaar
10 januari 2010, 20:09
Firewall al uitgemikt?
Zal de router eens restarten, maar met de Windows FireWall uit werkt het niet (mijn virusscanner heeft geen firewall)
Maik Peters
10 januari 2010, 20:17
Ik zou graag bij jouw in het team rijden :thumbup: dus als de organisatie het toestaat, dan zit ik in jouw team.
Bij Eric Nannings :)
Stefan van Renselaar
10 januari 2010, 20:19
Zal de router eens restarten, maar met de Windows FireWall uit werkt het niet (mijn virusscanner heeft geen firewall)
Nu zit ik er in, zal alleen nooit echt weten wat het nu was..
Darthwillie
10 januari 2010, 20:20
Nu zit ik er in, zal alleen nooit echt weten wat het nu was..
allang blij dat je er bij kunt zijn, zo makkelijk wil ik niet in de punten rijden :laugh:
Kim Van Der Stichelen
10 januari 2010, 22:16
Net hetzelfde als op de Ring, kan niet pitten....
Ralffoxx
10 januari 2010, 22:21
Ik heb geen goed seizoen dit jaar maar dit... was zo geirriteerd door mr Kelly dat ik geen rondje na dat ik een paar keer van de baan geduwt word door hem. Zelf na een fout van hem waar ik dus met veel meer snelheid op de baan er langs wil gaat ie nog als een flapdrol vol de auto tegen de mijne aan zetten waardoor ik het gras op ga. WTF denk is effe na.
Nog sorry trouwens Mark B ik wou het iets te snel binnen door steken. Gewoon niet lekker meer gereden en met nog een S&G aan de broek hield ik het maar voor gezien.
Darthwillie
10 januari 2010, 22:32
:thumbdown: gezien het weinige trainen viel het me nog mee in de quali
Race ging wel, 1 vervelend momentje met Regie toen hij me op een ronde wilde zetten, ik wilde hem meteen na de chicane er langs laten maar verloor de wagen in de chicane waardoor hij me raakte, sorry.
Toen klein concentratie foutje en de vangrail in, not repairable. Jammer had gehoopt op uitrijden. Zelfs een tweestop ingepland met hoop op regen aan het einde..
Bob
10 januari 2010, 23:04
Zwart scherm, toen ik terug kwam stond ik in de muur!
Toen had ik het meteen gehad....
Hup naar het volgende circuit!
Jeroen Ursem
10 januari 2010, 23:05
[spacer]
Aan de heren Danny Kappen, Ludo Bleys, Dick Bos en Guyon Waltmans. Heb aub het respect tegenover je mededeelnemers om ze ook te laten finishen en verlaat niet direct als je zelf over de finish bent het spel.
[spacer]
Zoals het gezegd werd in de FPL, ik ben dan wel geen race leiding, maar kom op zeg, je race 1,5 uur, heb dan het respect naar je mede racers tot ze de finish passeren.
Maarja, gefeliciteerd Marcel en Sander :thumbup:
Gerben
10 januari 2010, 23:06
Ik heb geen goed seizoen dit jaar maar dit... was zo geirriteerd door mr Kelly dat ik geen rondje na dat ik een paar keer van de baan geduwt word door hem. Zelf na een fout van hem waar ik dus met veel meer snelheid op de baan er langs wil gaat ie nog als een flapdrol vol de auto tegen de mijne aan zetten waardoor ik het gras op ga. WTF denk is effe na.
Nog sorry trouwens Mark B ik wou het iets te snel binnen door steken. Gewoon niet lekker meer gereden en met nog een S&G aan de broek hield ik het maar voor gezien.
Hier reageer ik toch even op, jij probeert op de meest onmogelijke plekken de auto ernaast te drukken. Denk zelf na, en doe pas een poging als je er echt helemaal naast zit.
Marc Vos
Wat een race! Het eerste gedeelte was erg saai. Maar dan het tweede gedeelte, constant die Ruben aan het bumperkleven, en Bram VDS die waarschijnlijk met popcorn in zijn Marcos zat te kijken :thumbup: Het leek wel een Coulthard vs Bernoldi gevecht toen op een gegeven moment Sander en een Cup 600 man ons kwamen lappen. Soms was er licht contact maar dat kon de pret niet drukken. Helaas moest ik uiteindelijk met een stop 'n go afhaken. Met een 6de plaats toch nog wat puntjes. :)
Robert Saalmink
Steven en Gerben, dit soort dingen vechten jullie lekker uit via MSN mail of PM he!
[spacer]
Aan de heren Danny Kappen, Ludo Bleys, Dick Bos en Guyon Waltmans. Heb aub het respect tegenover je mededeelnemers om ze ook te laten finishen en verlaat niet direct als je zelf over de finish bent het spel.
[spacer]
Zoals het gezegd werd in de FPL, ik ben dan wel geen race leiding, maar kom op zeg, je race 1,5 uur, heb dan het respect naar je mede racers tot ze de finish passeren.
Maarja, gefeliciteerd Marcel en Sander :thumbup:
Mee eens Jeroen, rare praktijken en we gaan die FPL regel dan ook maar eens doorvoeren in de ZAC.
Maik Peters
10 januari 2010, 23:07
Verslag komt later! :D
Maar wat een RACE supers!!!!!
PP gefeliciteerd
Reggie wat een super close race man... echt te gek!!!
paulpeter
10 januari 2010, 23:08
Pole, overwinning en snelste ronde. Perfect:cool:
Langzaam vanaf het begin weggereden en vervolgens in het 2e deel het gat constant gehouden. Gelukkig wist Maik ook nog voor Reggie te eindigen waardoor ik flink wat punten inloop.:)
Niels Draijer
10 januari 2010, 23:09
Steven, het is overduidelijk dat jouw post geschreven in de heat of the moment. Ik kan echt als buitenstaander niets begrijpen van bovenstaande zinnen. Het is al vaker gezegd, wacht even een aantal uur en nadat je de replay hebt gezien. Dan komt het ook een stuk minder agressief.
Ik geloof dat de forumleiding dit ook nadrukkelijk heeft gezegd. Via de normale weg een protest indienen en desnoods via PM contact opnemen met degene met wie je overhoop ligt.
EDIT: Post kan weg, zag de reactie van Saalmink niet en verwijderen kan ik 'm niet.
Bram Van Der Stichelen
10 januari 2010, 23:10
Een halfuur voor het begin van de eerste oefensessie mijn eerste rondjes gereden. Ging vrij aardig. Marcos lag goed op de baan, en had me voorgenomen om met Marc Vos me te kunnen, en dat lukte aardig.
Quali: 1.32.6, kon nog sneller, maar kreeg het er niet uit. Stond niet zo heel erg ver achter Vos
Race: Begon goed. Kon Marc vrij goed volgen, al kon ik nooit super dicht komen, hing steeds op een secondje. Toen kreeg ik in de chicane een lichte sng, waardoor ik meteen kon achtervolgen weer. Kwam op 22 seconden van vos de pit uit, en bij mijn eerste normale stop was dat nog maar 13. In de 2e stint proberen dichter komen, zeker omdat ruben met marc aan het vechten was, maar bij het uitkomen van de laatste bocht dwars gegaan, en de bandenmuur bij de pitentry geland. Gelukkig kon ik snel pitten, en tot mijn ergernis (of geluk :p) kwam ik achter een episch duel uit met de 2 bovengenoemde kemphanen. Ik kon jammergenoeg niet echt meedoen aangezien ik een ronde achter zat, dus het was wel een beetje zuur aangezien ik lekker mee kon doen. Doe daar nog eens een hele hoop cup600 wagens bij en de 2 leiders bij de CUP400, en het was echt legendarisch :laugh: Op een gegeven moment reden er denk ik 7 wagens na elkaar op minder dan 2 seconden.
Anyway, weet zelf niet op welke positie ik gefinished ben :p
JohnV
10 januari 2010, 23:10
Feli aan de winnaars allereerst.
In de cup600 was de nr 1 weer niet bij te houden iig. Het wordt eentonig zo ;).
Hier een leuke race! Gestart vanaf p4 de eerste stint rustig kunnen rijden op p4. Guyon reed een seconde of 5 achter me en Mark S datzelfde voor me (de vakantie heeft Mark blijkbaar goed gedaan...). Nadat ik mijn pitstop had gemaakt kwam ik na 3 rondjes voorbij de pituitgang en daar verscheen opeens Guyon naast me (lekkere pit-exit op Donington. Perfecte plaats om ook de schop in de grond te zetten... als er weer geld is). Ik had het pas echt door toen we al metaal aan het uitwisselen waren. Gelukkig beide op de baan gebleven met niet al te veel schade. Vervolgens rondelang op een x aantal seconde voor Guyon gereden. Hij kwam telkens wat dichter bij, maar maakte dan een foutje. Na een 10 tal rondje was het een fout die hem 15 seconde kostte, dus ik lag voor mijn gevoel veilig op p4. Totdat ik Jerry zag naderen en naderen. Met tyres worn de laatste ronde ingegaan met Jerry (met duidelijk betere banden) op 1 seconde achter me. Gelukkig hem net aan achter me kunnen houden, dus ik d8 die p4 is binnen. Bleek Danny ondertussen ook nog te zijn weggevallen (allemaal geen tijd voor gehad om dat te volgen in stint 2), dus uiteindelijk nog een mooi podiumplekje, toch? Of was Danny al wel binnen... ff de lapcharts afwachten.
Al met al tevreden met of p4 of p3, maar jammer dat Fabian niet heeft mee kunnen rijden vandaag. Toch weer wat puntjes gemist op dit mooie Donington!
edit: p4 dus blijkbaar. Danny: aub ff blijven. Is wel net zo sympathiek.
Darthwillie
10 januari 2010, 23:12
Verslag komt later! :D
Maar wat een RACE supers!!!!!
PP gefeliciteerd
Reggie wat een super close race man... echt te gek!!!
was ook erg leuk om te volgen vanaf de bandenstapel waar ik in lag :laugh:
vroeg me echt af of je er ooit langs zou komen
Peter
Zal nog niet te veel zeggen over deze race, is tenslotte pas mn 2e Evo ZAC race die ik uitrijdt maar erg vrolijk wordt ik er niet van... tempo was slecht, wagen lag niet lekker, ik was erg traag in de laatste sector (chicane netjes nemen is blijkbaar ook niet meer van deze tijd) en mn regendans heeft ook niets geholpen...
Het gebeurd wel vaak dat er regen voorspeld wordt maar het de hele race gewoon droog is.. ik had voor dit seizoen gehoopt op iets meer spectakel met de mogelijkheden die er zijn met weatherfiles... Tot nu toe is het niet meer dan koud of warm, kom op heren daar valt meer uit te halen toch?
W@llierossi
Redelijke race gereden, kon niet echt pushen in de tweede stint omdat mijn geluid voor 90% weggevallen was en ik niet echt meer goed hoorde wat de auto deed.
Ik wil mijn excuses aanhieden aan John voor ons contact na mijn pitstop. Ik kwam terug de baan op, hij zat in mijn dode hoek en we raakten elkaar. Gelukkig kon hij zijn weg vervolgen en is nog 4e geworden.
Voor mij zelf zat er dankzij mijn geluidsproblemen niet meer in de een 6e plek. Geen geweldig resultaat voor mezelf, maar wel goede zaken voor het teamkampioenschap.
Tot over twee weken! :thumbup:
Ralffoxx
10 januari 2010, 23:14
Hier reageer ik toch even op, jij probeert op de meest onmogelijke plekken de auto ernaast te drukken. Denk zelf na, en doe pas een poging als je er echt helemaal naast zit.
Lol jij gaat half van de baan komt terug met veel minder snelheid ik zet hem er naast en mr drukt me van de baan lol... en dan kan het niet lol jij gaat veel minder snel dan kan het zeker wel.
Bram Van Der Stichelen
10 januari 2010, 23:15
Kunnen we niet een dagje wachten met elkaar weer te gaan beschuldigen van allerlei zaken? Wordt een beetje vervelend om zo telkens direct na de race overal beschuldigingen te lezen.
Peter
10 januari 2010, 23:16
Lol jij gaat half van de baan komt terug met veel minder snelheid ik zet hem er naast en mr drukt me van de baan lol... en dan kan het niet lol jij gaat veel minder snel dan kan het zeker wel.
Steven, kun je nou niet eens luisteren naar wat anderen zeggen?
graag afhandelen via pm of mail of protest... niet hier op het forum, wij hoeven dat allemaal niet te weten hoor :rolleyes:
Tjerk Korving
10 januari 2010, 23:16
Even laten afkoelen Steven. Of het nou wel of niet terecht is, neem een pauze, bekijk de replay en ga dan rustig je verhaal tikken.
Marcel Groen
10 januari 2010, 23:18
Deze overwinning smaakt wel heel lekker! :D Na een zwaar bevochten pole position met behoorlijk wat fuel geprobeerd het Danny zo lastig mogelijk te maken in de beginfase. Dat ging een ronde of 15 goed, een paar leuke gevechtjes gehad tot hij in één keer die wagen ernaast zet bij de chicane... Die zag ik niet aan komen, strakke move Danny! :)
Gelukkig lag zijn tempo niet veel hoger, in rondje 27 zag ik een groepje achterblijvers verschijnen waar we in ronde 29 last van zouden kunnen hebben dus in rondje 28 de pit in gedoken, redelijk dicht achter Danny die op dat moment vol in het verkeer zat. Na een vlotte pitstop (weinig hoeven tanken) met een behoorlijke voorsprong de baan weer op, Danny kwam zelfs achter Mark terecht, problemen gehad?
Doet er voor mij niet toe, relaxed naar P1 gereden voor Danny en Mark.
:cool:
GTE
10 januari 2010, 23:19
qualifying negende, race tiende.
Qua resultaten bepaald niet wat ik gehoopt had, maar ik heb me wel vermaakt.
Gelukkig kwamen deze keer in de kwalificatie wel de tijden die ik in practice haalde te voorschijn. In practice was mn record 35.7 en in de kwalificatie was het in het eerste rondje al raak: 35.5. Het bleek echter amper genoeg voor een top tien klassering en dat viel met toch wat tegen. Ik had me voorgenomen om de negende plek van Bob in te nemen, maar dan moest ik sneller gaan dan 35.3 en dat was me nog niet gelukt en dat leek ook nu niet te lukken. In mn eennalaatste ronde na de tweede sector een achterstand van 0,16 seconde op mn eigen tijd, dus ik ging er vanuit dat dat hem niet worden ging. Ik zette dus alles in op de laatste ronde, maar tot mn verbazing kwam ik de finish over in een 35.1. In de laatste ronde na de eerste sector weer ruim een tiende sneller, maar toen ging het mis. Voor mij dus plek 9.
De race begon nogal opwindend. Uiteindelijk settelde ik me op plek 7 of 8 met op varierend van 1,5 tot 0,5 seconden Bob achter me. Ik probeerde hem los te weken, maar dat lukte dus niet. Vervolgens kwam Koos de Boer van achter opzetten en daar was geen houden aan. Laten gaan dus. Maar Bob bleef de druk hoog houden, met direct achter hem Tjerk. Het resulteerde er uiteindelijk in dat Tjerk mij voorbij stak. Ik deed verwoede pogingen om aan te klampen, hetgeen maar half lukte. Ondertussen kwam ook Jaap in een moordend tempo aanvallen. Geen idee waar die nu ineens vandaan kwam. Vervolgens even spannend toen Mark en Steven elkaar kennelijk geraakt hadden, maar daar konden we betrekkelijk eenvoudig langs. Dat leidde weer tot een kortstondig gevecht tussen Steven, Mark en mijzelf, totdat de eerste twee er vandoor gingen. Steven kon ik uiteindelijk voorbij toen hij een foutje maakte. Nog even een misverstandje toen Mark de pits in ging (sorry, als ik het had geweten had ik wel even gelost) maar verder geen schade. Na mn pitstop bleek ik ineens 15 seconden verloren te hebben. Geen idee hoe dat kwam. Ik kwam kort achter Erik de baan op die ik meteen voorbij kon steken. Vervolgens nam ik de taak op me om het gat met Mark dicht te rijden. En hoewel de BMW als de brandweer ging, lukte dat van geen kanten. Ondertussen groeide het gat met Erik tot zon 15 a 20 seconden, dus bevond ik me weer ns in niemandsland.
Bij de finish de gelegenheid gepakt om de sponsoren te plezieren, door Gerben op een mooie vierde plek, in de laatste bocht voorbij te laten en gezamenlijk de streep te passeren.
Geen geweldig resultaat, wel enorm genoten.
GTE
10 januari 2010, 23:20
Pole, overwinning en snelste ronde. Perfect:cool:
simply the best
:thumbup:
eansys
10 januari 2010, 23:24
Kunnen we niet een dagje wachten met elkaar weer te gaan beschuldigen van allerlei zaken? Wordt een beetje vervelend om zo telkens direct na de race overal beschuldigingen te lezen.
Geheel mee eens Bram... Laat anders de wedstrijdleiding gewoon kijken en beslissen :cool: Er zijn mogelijkheden tot protest en die zijn er niet voor niets. Iedereen maakt wel eens een fout...
Mijn wedstrijd was na de eerste 5 ronden vooral saai. Ik had een leuk gevecht in het begin van de race maar reeds daarna vooral eenzaam rond...
Toch weer een puntje....
En Tim, bij mij ben je van harte welkom hoor (als je maar niet zo eigenwijs bent als mijn zoon die ietjes ouder is dan jij :lol::lol:)...
f1timmy007
10 januari 2010, 23:27
:ohmy:Nou het begon allemaal vanochtend toen ik me nek verrekt had. Na de middag had ik toch weer genoeg zin om te gaan racen. Ik had alleen geen setup. Dus meteen in 30 min een setup gebouwt die eigenlijk goed was voor de 10de plaats, maar voor mij de 12de (dacht ik).
race: De start ging goed, achter Jaap gebleven. Na een paar rondjes (of waren het nou bochten?) spinde koos. Die kwam precies achter me terecht. Door foutjes van andere voor Jaap, Stefan, Eric en Koos gekomen. maar in Melbourne ging ik te wijd. Koos, Jaap, Stefan en Eric reden allemaal in een soort van ruit. Ik zie een klein gaatje maar Jaap en Eric zien mij niet en maken er een mooie sandwich van. Ik vlieg een tijdje, en kom bij wilfred in de buurt. Toen ben ik gaan pushen ,Wilfred voorbij, maar ik maakte steeds fouten. Uiteindelijk bij Wilfred weg kunnen komen. Kwam ik bij Hans. Hans heeft volgensmij heel wat deukjes in zijn auto zitten omdat ik 2 sec sneller was en gewoon steeds te laat remde. Uiteindelijk ook Hans voorbij gegaan, maar moest toen me pitstop doen. Gelukkig ging alles goed en kwam ik rond PP de baan op (met 2 laps :S). Kwam toen Stefan tegen, die toch langzamer reed dan mij, mij hij had 1 lap voorsprong. Nog geprobeerd maar de blauwe vlaggen waren te sterk. Toen Stefan naar binnen ging een heel stuk tussen de nummer 1 en 5 gereden (ong. 10 laps).Stond inmiddels 13e door alle crashes. Toen kreeg ik de melding dat mijn broertje moest slapen en ik dus van zijn pc af moest :ohmy:. Heb toch nog wel wat last van me nek gehad maar niet veel.
Ow en iedereen die ik geraakt heb, excuses.
Gerben
10 januari 2010, 23:31
Even mijn verslag dan:
Kwali: Kon moeilijk rondkomen op de baan, maar uiteindelijk heb ik de setup stabiel en kan een 34.4 rijden. Wat mij op plaats 3 zet achter Reggie en PP. Bij de start verlies ik helaas direct een plaats aan Maik. Deze probeer ik bij te houden maar het lukt net niet. Ik liep langzaam uit op Gerben vdB. Na een tijdje komt Steven achter mij, die probeert me in te halen maar ik sluit de deur mooi dicht.. Steven verdwijnt later waardoor Gerben vdB weer achter mij zit waarbij de voorsprong ongeveer gelijk blijft. Toen mijn stop, en kwam ik achter Koos terecht, dacht van huh hoe kan die zo lang doorgaan met die Viper, of had ie al een stop gemaakt. Vatte het niet, en ik kon ook niet echt naar hem toe rijden. Uiteindelijk moest hij toch nog stoppen waardoor ik weer op P4 lag en zo de race uit kon rijden. Gebroederlijk met teamie Marnix over de finish gekomen!!:thumbup:
Gerben vd Broek
10 januari 2010, 23:38
Vanmiddag hier op forum gezet dat ik op een 1.34.5 hoopte in de Q, en dat is precies gelukt met een 1.34.539. Dus de Q ging gelukkig naar behoren, want in de FP kon ik nog steeds 6 tiende tov van mijn pr niet vinden. Het bracht met naar P5, dus redelijk tevreden.
Race: Saai.
In het begin ingehaald door Steven, die later door foutjes weer terugviel, en zo ervoorbij gestoken. Mark Bentvelzen kon in het begin goed volgen, maar heeft eigenlijk nergens een aanval kunnen plaatsen totdat hij foutjes ging maken. Kelly reed fractie harder dan ik, en pakt uiteindelijk wel seconde of 14 over hele race. Ofwel bijna gehele race in niemandsland gereden. Kon redelijk strak tempo rijden, weinig foutjes gemaakt. Ergens rond ronde 40 het paaltje gemold in de bocht bij S1, wat me vervolgens dus 3 ronden lang daar stukje grasmaaien werd aan de buitenkant, omdat mijn instuurpunt niet meer duidelijk was :D.
Was telkens maar uitzien naar een achterblijver, dan had ik iig nog het idee dat ik niet alleen was.
Stefan van Renselaar
10 januari 2010, 23:39
Race was wel ok. Eerste stint 3 keer een foutje gemaakt, wat 3 keer te veel is.. Lang doorgereden en op het einde van mijn stint zat Tim achter me die al een pitstop had gemaakt, maar al gelapt was. Hij had niet genoeg snelheid om voor mijn blue flag warnings uit te rijden, wat jammer is, want zo zitten we elkaar eigenlijk alleen maar in de weg.. Na mijn pitstop op 40 seconde achter mijn voorligger de baan op gekomen en daar is het ook gebleven. Mijn 2e stint had geen grote fouten en heb dan ook redelijk constant de race uit kunnen rijden. Nog een momentje gehad toen PP mij wilde lappen, ik ging rechts rijden en hij wilde er rechts langs en dat werkt natuurlijk niet:closedeyes:
Stefan van Renselaar
10 januari 2010, 23:43
Het gebeurd wel vaak dat er regen voorspeld wordt maar het de hele race gewoon droog is.. ik had voor dit seizoen gehoopt op iets meer spectakel met de mogelijkheden die er zijn met weatherfiles... Tot nu toe is het niet meer dan koud of warm, kom op heren daar valt meer uit te halen toch?
Net als op Imola zag ik wat lichte spray in de warmup lap, maar dat is ook alles wat ik heb gezien..
Ja, ik zou bijna zeggen, sluit dit topic net voor de start van de race en maak hem dan rond een uur of 11/12 weer open...
Darthwillie
10 januari 2010, 23:47
Ja, ik zou bijna zeggen, sluit dit topic net voor de start van de race en maak hem dan rond een uur of 11/12 weer open...
Nee, dat is de wereld omdraaien, dan kan dus niemand over een leuke race of een derde plaats op imola praten op de avond zelf. Gewoon rustig blijven als je uitvalt en er van overtuigd bent dat het door een ander komt.
Sander Hogendoorn
10 januari 2010, 23:53
Mijn eerste ZAC overwinning, het begon tijd te worden :thumbup:
Quali ging ok, op een aantal honderdsten na de pole gemist maar er lagen genoeg mogelijkheden in de race, dus erg tevreden.
Gelijk bij de start van de race Michael aangevallen. Ik zat aan de buitenkant voor Turn1 maar kwam met goede snelheid er weer uit waardoor ik hem kon passeren in de snelle knikken die volgden. Meteen een gaatje van 2 seconden door een momentje van Michael.
Ik had vervolgens wel 1 groot schrikmoment bij de eerste sectormeting, waar Dick van de baan was geraakt en er zonder te kijken weer op kwam, ik kon hem nog net ontwijken gelukkig :surrender:
Verder liep de eerste stint prima en breidde mijn voorsprong uit naar zo'n 17 seconden. Echter schoot ik heel dom mijn pit voorbij waardoor ik een deel van de voorsprong weer kwijt was. Michael pitte dezelfde ronde en ik had daarna nog 10 seconde over, wat eigenlijk niet meer in gevaar is gekomen in de 2e stint.
Wel nog bijna een stop&go aan m'n broek.. Ik zat aan het eind van de race achter het groepje Marc/Ruben/Bram en begon met lappen, toen kwam John ook aansluiten waardoor ik meteen 2 warnings had in een paar seconde tijd. Toen ik net alle 3 gelapt had kreeg ik mijn final warning en moest op de rem om John voor te laten, gelukkig net op tijd :blink:
Uiteindelijk ook nog de snelste ronde gereden en dus 2 puntjes ingelopen op Storm :)
Bram Van Der Stichelen
10 januari 2010, 23:53
Tot 2x toe kom ik Robert tegen in quali :laugh:
YouTube- crash.avi
f1timmy007
10 januari 2010, 23:54
Lang doorgereden en op het einde van mijn stint zat Tim achter me die al een pitstop had gemaakt, maar al gelapt was. Hij had niet genoeg snelheid om voor mijn blue flag warnings uit te rijden, wat jammer is, want zo zitten we elkaar eigenlijk alleen maar in de weg..
Ik was volgensmij wel 1 a 2 sec sneller, heb me ook vaak ingehouden, maar ik had geen zin om jou eraf te kegelen of veel moeite te doen om er voorbij te gaan. Ik had toch al gezien dat als ik jou voorbij was alleen maar andere in de weg kon zitten.
Robert Saalmink
10 januari 2010, 23:56
YouTube- crash.avi (http://www.youtube.com/watch?v=cbTJESHr7Ek)
Daar zei ik later ook sorry voor, maar we zullen het ook meenemen in het bekijken van de replays. In elk geval had ik retekoude remmen natuurlijk, ik trap vol in maar hij kwam niet tot stilstand...
Bram Van Der Stichelen
10 januari 2010, 23:57
Daar zei ik later ook sorry voor, maar we zullen het ook meenemen in het bekijken van de replays. In elk geval had ik retekoude remmen natuurlijk, ik trap vol in maar hij kwam niet tot stilstand...
Ik vergeef het je hoor ;) Van mij hoef je geen klacht te verwachten. Jammer toeval dat het 2x achter elkaar gebeurt.
Stefan van Renselaar
10 januari 2010, 23:58
Nee, dat is de wereld omdraaien, dan kan dus niemand over een leuke race of een derde plaats op imola praten op de avond zelf. Gewoon rustig blijven als je uitvalt en er van overtuigd bent dat het door een ander komt.
Het was ook niet echt serieus bedoeld, die "oplossing" van mij, meer om aan te geven dat het bijna iedere race wel weer gebeurd en dat het nogal vervelend is om een welles-nietes discussie te lezen, terwijl Jeroen zijn 3e plaats moet vieren ;)
Robert Saalmink
11 januari 2010, 00:01
LAPCHARTS CUP600 EN CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20100110_donington/CUP600CUP400/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP600 EN CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20100110_donington/CUP600CUP400/20100110_donington_CUP600CUP400.rar)
LAPCHARTS CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20100110_donington/CUP300/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20100110_donington/CUP300/20100110_donington_CUP300.rar)
Ook zijn alle uitslagen op de site verwerkt.
GTE
11 januari 2010, 00:07
waar moet ik die replay file ook alweer in uitpakken?
Darthwillie
11 januari 2010, 00:10
waar moet ik die replay file ook alweer in uitpakken?
mijndocumenten>simbin>race07>replaydata
GTE
11 januari 2010, 00:13
oh ja!
thanks!
R. de Ruijter
11 januari 2010, 00:31
Wat een leuke race heb er erg van genoten.
Qualy ging redelijk maar had niet het gevoel dat ik niet op m'n top reed. Uiteindelijk leverde mijn tijd een 5de plaats op.
Toch wel de leukste race van het seizoen tot nu doe voor mij. Ik kon Martijn goed volgen en haalde hem zelfs in. Zat toen achter Dennis Douna waar ik waarschijnlijk ook wel een kans bij had maar ik maakte een foutje waardoor ik spinde. Ik kwam achter Bram terecht en kon die makkelijk weer inhalen toen opweg naar Marc. Ik kon redelijk makkelijk naar hem toe rijden maar ik kwam er wat moeilijker voorbij. Nadat ik hem voorbij was was er na een paar ronden een communicatiefout met een rode audi r8 waardoor we er allebij afgingen. Dus opnieuw opweg naar marc. Dit keer ging het een stuk moeilijker en had meer tijd nodig om naar hem toe te rijden. Marc ging de pit en en een ronde later ik ook. Ik schoot door op m'n pitplaats waardoor ik kostbare secondes verloor. 5 seconden achter marc kwam ik de baan weer op. Opnieuw duurde een tijdje voordat ik weer op z'n bumper zat, dit kwam ook door het vele cup600 verkeer. Eenmaal dicht achterhem kwam ik er maar niet voorbij. Hulde voor Marc want dat was een knap staaltje verdedigingswerk. Aangezien ik er niet langskwam probeerde ik via cup600 wagens er langs te komen. Na wel duizend keer (figuurlijk) mijn auto ernaast geprobeerd te zetten lukt het om na de chicane hem ernaast te zetten. Hierna duikt Marc de pit weer in wat opzich wel jammer was. Daarna rustig de race uitgereden. 5de plaats.
Nog jammer van Bram dat hij een ronde achterlag anders was het nog leuker geweest met z'n 3en.
Mark B
11 januari 2010, 08:16
Wat een vreselijk rot weekend was dit weer zeg... tijdens het testen van de week reed ik rondes die ruim 0,6s sneller waren maar kwam er totaal niet aan.
Q:
Zat vreselijk te klootviolen met mijn remmen. Snapte maar niet dat mijn achterkant steeds uitbrak als ik aanremde.. terwijl ik hem altijd zo had staan.
Kwam dan ook niet tot de tijd die ik voor ogen had.
6min voor het einde toch maar de duct terug gezet op 4 en dat was het dus..Kwam tot een 1:34.6xx waar ik toch een 1:34.3xx voor ogen had.
R:
Kan hier kort over zijn, vanaf het begin niet lekker in mijn ritme. Kon Gerben goed volgen in het begin en had het gevoel zelfs sneller te zijn maar kon hem er niet voorbij zetten. Ik kwam steeds net te kort om een aanval te plegen.
Vervolgens zag ik Voss al zwabberend over de baan en met aanremmen gleed hij steeds elke kant op :blink:. Ik weet niet wat er aan de hand was maar echt soepel rijden deed je niet.
Resulteerde ook dat Gerben hem voorbij kon en ik er vlak achter kwam. Paar rondes later maakte hij weer een fout en zo kon ik hem ook voorbij.
Zag hem in mijn spiegels een paar keer net mij voorbij glijden met het aanremmen en mistte mij steeds op een haar. Had al aardig de kriebels van die acties en kwam mijn race pace ook niet ten goede ;).
En helaas ging het ook niet goed... in "The Old Hairpin" zette hij hem er ineens aan de binnenkant voorbij en knalde in mijn rechter portier... schoven beiden de grindbak in en had een beetje damage. Groep daarachter kwamen er snel aan en ze konden me net ontwijken.
Vervolgens uit mijn ritme de jacht op Tjerk en Marnix geopend maar besloot niet te veel achterstand op te lopen en hopen dat ik wat goed kon maken in de pitstop. Intussen was ik Marnix voorbij gereden en toen ik de pit in wilde werd het nog even benauwd aangezien hij ineens een inhaalactie probeerde. Kon er nog net voor steken en won 15sec(!) op hem... Hoe ik dat voor elkaar gekregen heb weet ik niet want normaal sta ik langer stil met de Aston.
Vervolgens de race uitgereden op P9
Al met al ben ik blij dat dit weekend er ook weer op zit. Waar ik vooraf op gehoopt had kwam er helaas niet uit. Hopen op betere tijden:thumbup:
Mossel
11 januari 2010, 08:48
:thumbup:
Mossel
11 januari 2010, 08:49
YouTube- crash.avi (http://www.youtube.com/watch?v=cbTJESHr7Ek)
Die eerste keer staat Robert achter de lijn toch ?
Stefan van Renselaar
11 januari 2010, 09:55
Die eerste keer staat Robert achter de lijn toch ?
Ik denk dat dat niks uit maakt, die pit exit is gewoon erg slecht, ik schrik me iedere keer weer de ziekte als er iemand uit komt en dan ga ik wijd in de eerste bocht :closedeyes:
Robert Saalmink
11 januari 2010, 09:58
Ik probeerde wel te stoppen en de eerste keer lukte dat beter dan de tweede keer. Terwijl ik daar al rustig reed, met de rear cam aan. Laag tempo + koude remmen = geen effect lijkt het wel.
Mossel
11 januari 2010, 10:34
Best een goede race gehad die alleen wel dodelijk saai werd na een ronde of 15 ….. Kon tot dat moment Marcel en Danny goed volgen maar op het moment dat de banden wat slechter worden mis ik net die halve seconde per ronde. Na de pitstops lag ik weer voor Danny die alleen veel sneller was dus niet al te moeilijk gedaan .. daarna weer dodelijk saai alleen gereden…. Bah!
Moet de setup dus licht tweaken voor de volgende race. Het positieve is dat ik eindelijk weer eens geen problemen had en de race dus voorin kon starten wat al heel veel scheelt.
Gelukkig heeft Sander er voor gezorgd dat Le Coq een overwinning op haar conto mocht schrijven! want ik heb niet de indruk dat de Cup600 tak dat nog gaat lukken dit jaar.
Marcel gefeliciteerd met deze toch wel redelijk onbedreigde overwinning! En uiteraard ook Sander en PP !
GTE
11 januari 2010, 11:11
Kon er nog net voor steken en won 15sec(!) op hem... Hoe ik dat voor elkaar gekregen heb weet ik niet want normaal sta ik langer stil met de Aston.
snap ik ook niet, maar gezien je voorsprong op mij bij de finish, moet ik het er voor houden dat ik ook 10e zou zijn geworden als ik die tijd niet was verloren. Scheelt weer wat frustratie mijnerzijds :D
Danny Kappen
11 januari 2010, 12:13
Ik word hier echt stapelmesjokke van, dit is verdomme al de derde race dat mijn stuur/pc me in de steek laat. Ik heb gisteren noodgedwongen moeten racen met een aftands leenstuurtje van mijn buurman waardoor ik niet in de buurt kwam van mijn tijden met mijn eigen stuur. De volgende race ben ik er niet bij, dus het kampioenschap binnen hengelen zal wel een lastige klus worden.
Atreidez
11 januari 2010, 12:51
Ik ben de laatste tijd beetje aan het slacken met het racen... Niet dat ik een gevaar op de weg ben, maar echt 3 keer van te voren oefenen de week ervoor heb ik op t moment geen tijd voor. Zonder enige practice dus om 18.00 maar eens gaan kijken hoe de baan eruit zag... Dit had als resultaat dat ik in de qual 12e was, net achter Tjerk en Bob. Was ik nog best tevreden mee!
Race start ging ok, maar maakte al redelijk snel een remfoutje waardoor ik terugviel.. Dit was dus totaal geen zonde, want het was een heerlijk gevecht toen nog achter Stefan van R., met Tim geloof ik en Emile en Nannings.. Heb echt rondeslang in mensen hun kofferbak gezeten, maar kon nergens echt goed inhalen. Heb geloof ik maar 1 iemand ingehaald door m er echt naast te gooien, maar weet niet meer wie :P Ook nog een grappig moment in de chicane waar Marnix voor me dreigt te spinnen en ik m net binnendoor inhaal, ik denk ik hou t close en kon m zo uit ze spin houden.. Hoop niet dat je er schade door hebt geleden, maar het leek er iig niet op :)
Kon over de hele race de posities terugpakken die ik was verloren, en was zelfs op weg op Tjerk binnen te hengelen, maar door 2 slippertjes werd het gat weer 12sec. en ben ik gefinished op p8. Wel op 1lap, en dat is eigenlijk waar ik nog het meeste van baal, want ik moet gewoon makkelijk in de ronde van de leider binnen kunnen komen :)
Gz aan de winnaars!
Bramzel
11 januari 2010, 13:25
Toch fijn dat ik alweer de DM rijders mag feliciteren met een lekker resultaat :D Hier wordt ik als 'teammanager' toch erg blij van!
JossNL
11 januari 2010, 13:55
Nou, dat was de slechtste race so far (zowel in resultaat als in het constant rijden).
Qualify:
Met P2 moest ik tevreden zijn, maar over de tijden was ik zeker niet te spreken. In offline practice met 10 graden boven nul had ik al een 1.33.2 neer gezet, maar kwam nu niet verder dan een 34.2
Race:
Redelijke start, Aston trekt natuurlijk meteen weg, maar kon het gat na de eerste ronde beperkt houden. Tot de vierde ronde dan, toen ging ik iets wijd in McLeans en zat Maik naast me. Dat leed tot een spannend stukje waar ik als voorste gelukkig weer uit kwam. Vervolgens bleef Maik een aantal rondjes vlak achter me hangen, totdat hij 2x een fout maakte in de laatste bocht geloof ik. Daarna had ik een hachelijk moment toen ik Stefan wilde gaan lappen en Tim uit de pitstraat kwam. Stefan moet uitwijken, ik schrik en ga door een rare lijn ook wijd.
Pitstopje gemaakt en besloten niet meer naar voren te kijken. Maik was met de pitstop wel weer 4sec ingelopen tot op ongeveer een 1.5s. Jaap Kleijn zit dan voor me, glijd weg in McLeans, ik wil binnendoor maar dan komt hij daar net uit en moet remmen en uitwijken. Daarna kwam het incident met Wilfred waarbij hij zich verremde bij de Fogarty Esses. Ik ga vol over de binnenste curbs, maar kom toch nog tegen Wilfred en daarbij wat schade opgelopen. Vanaf dat moment had ik het gevoel dat bij iedere rembewegen mn wagen naar rechts ging. Erg irritant. Nouja, Maik zat inmiddels door alles weer in m'n versnellingsbak natuurlijk, dus moest vol aan de bak.
Dat ging echter weer tot vier keer toe fout. De eerste keer was in de laatste bocht waar een achterblijver zich verremde en ik "mee" ging. Vervolgens verrem ik me weer op het moment dat ik Bentvelzen wil gaan lappen, waardoor Maik me na 51 rondjes voorbij is. Dan gaat het weer mis in de laatste bocht, waar Maik ook iets te laat remde. Hij kon door, maar ik stond dwars en bij het wegrijden even Mark over het hoofd gezien met een klein touche tot gevolg. De laatste fout volgde toen ik weer bij Mark in de buurt zat en met 1 achterwiel op het gras kwam, de auto slipt naar de andere kant toe en toen heb ik het maar rustig uitgereden daar het gat naar zowel voor als achter 10s was. Een derde plaats dus.
GTE
11 januari 2010, 14:43
Ook nog een grappig moment in de chicane waar Marnix voor me dreigt te spinnen en ik m net binnendoor inhaal, ik denk ik hou t close en kon m zo uit ze spin houden.. Hoop niet dat je er schade door hebt geleden, maar het leek er iig niet op :)
Was een misverstandje. Je kwam met zon vaart aanzetten dat ik weinig heil zag in allerlei halfslachtige pogingen om je achter me te houden. Het was mn bedoeling om je in de chicane binnendoor voorbij te laten, maar dat pakte maar matig uit. Bij het verlaten van de chicane wilde ik de rechterkant van de baan opzoeken om je links alsnog voorbij te laten, maar jij bleek al de binnenkant gekozen te hebben. Een lichte touché was het gevolg, maar gelukkig geen nadelige gevolgen voor betrokkenen :D
Atreidez
11 januari 2010, 14:48
Jaap Kleijn zit dan voor me, glijd weg in McLeans, ik wil binnendoor maar dan komt hij daar net uit en moet remmen en uitwijken.
Ja, was voor mij ook een wtf momentje, ik gleed een beetje weg en toen ik de kerb raakte ging die rond naar de andere kant ofzo.. Ik was je al van plan bij de volgende bocht voorbij te laten, en ws. was ik daar op gefocussed dat ik me rempunt iets miste :rolleyes:
Robert Saalmink
11 januari 2010, 14:56
Mijn raceverslag. Ik was wel tevreden met mijn setup, ik had hem nog iets relaxter gezet ivm de regen die niet kwam... maar in turn 1 na de start pak ik een mm gras en glij iets rechtdoor, helaas. Kort daarna de aansluiting weer gevonden maar na een tien minuten onderaan de Esses gespint, schade :( Dat laten maken, tank vol en uitrijden. Uiteindelijk niet ver achter Dick gefinisht met een bandenslijtage linksvoor van 43! :)
Op naar Magny Cours.
GTE
11 januari 2010, 15:00
Ik heb dat XD-tooltje niet, maar voor mn gevoel had ik nauwelijks bandenslijtage. De balans bleef de hele race door gewoon op peil. Zal wel iets te maken hebben met de lage temperaturen.
Mark B
11 januari 2010, 15:16
Ik heb dat XD-tooltje niet, maar voor mn gevoel had ik nauwelijks bandenslijtage. De balans bleef de hele race door gewoon op peil. Zal wel iets te maken hebben met de lage temperaturen.
Mijn banden waren anders aardig versleten! :) Kreeg vlak voor de pit zelfs de 1e melding dat mijn bandjes aardig versleten waren.
Toch een manier vinden om dat te reduceren
Kim Van Der Stichelen
11 januari 2010, 15:41
Ik had eigenlijk wel lol gisteren..
Bij de start dacht ik dat ik vroeg genoeg remde, maar dat bleek niet waar. Wou ik Guyon ontwijken was er maar een optie en dat was links de grindbak in duiken.
Ik was al blij dat ik voor het C400 geweld de baan op kwam, en het tempo was wel lekker.
iets teveel kleine foutjes, maar toch kon ik vlot aanklampen bij Dick, Robert, Peter en Ludo. Enkel Ludo kon ik niet voorbij, maar ik zat er bij de pitstop wel vlak achter.
Ik kies Pit Request; druk ctrl voor de preset, rij de pit binnen druk confirm en... niks... ik stond daar voor 20 seconden op alle knoppen rammen tot ik vanzelf op DNF gezet werd.
Het was deels mijn fout, ik had het op de Nurburgring ook dus kan het getest hebben, maar het was pas nadat ik die knop confirm zag dat ik dacht van Oh nee...
En over dat nemen van de chicane.. die cutregels in gtr evo zijn zo debiel strak dat als je echt gaat cutten je wel een warning krijgt...
Gerben
11 januari 2010, 15:45
1 ronde voor mijn stop was LV versleten en kreeg ik een warning. Het kon dus net. De Aston heeft meer slijtage dus die zal er wel eerder last van hebben gehad.
Gerben
11 januari 2010, 15:47
Nou, dat was de slechtste race so far (zowel in resultaat als in het constant rijden).
Qualify:
Met P2 moest ik tevreden zijn, maar over de tijden was ik zeker niet te spreken. In offline practice met 10 graden boven nul had ik al een 1.33.2 neer gezet, maar kwam nu niet verder dan een 34.2
offline heb je meer grip dan online
GTE
11 januari 2010, 16:07
1 ronde voor mijn stop was LV versleten en kreeg ik een warning. Het kon dus net. De Aston heeft meer slijtage dus die zal er wel eerder last van hebben gehad.
Of ik ga gewoon niet hard genoeg om de banden echt pijn te doen :innocent:
eansys
11 januari 2010, 16:17
Ik kwam kort achter Eric de baan op die ik meteen voorbij kon steken.
Ja, dat voorbij steken liet ik erg makkelijk gebeuren. Ik was in de veronderstelling dat je Gerben was en ik op een ronde reed.:huh1: Volgende keer ga ik pas aan de kant als ik een :blueflag: krijg. ;)
Stefan van Renselaar
11 januari 2010, 17:29
Mijn banden waren anders aardig versleten! :) Kreeg vlak voor de pit zelfs de 1e melding dat mijn bandjes aardig versleten waren.
Toch een manier vinden om dat te reduceren
Ja, ik kreeg ook een melding aan het einde van mijn eerste stint, maar ben diezelfde ronde ook de pits in gegaan voor een vers setje en 65 liter aan benzine :)
Gerben
11 januari 2010, 17:41
Ja, dat voorbij steken liet ik erg makkelijk gebeuren. Ik was in de veronderstelling dat je Gerben was en ik op een ronde reed.:huh1:
:lol::lol:
f1timmy007
11 januari 2010, 19:30
Ja, dat voorbij steken liet ik erg makkelijk gebeuren. Ik was in de veronderstelling dat je Gerben was en ik op een ronde reed.:huh1: Volgende keer ga ik pas aan de kant als ik een :blueflag: krijg. ;)
zoiets had ik ook, dacht dat er 2 van de kop in gevecht waren, dus ik ging maar even het gras op (ging toch wijd) komt opeens hans voorbij :huh1:.
Marc Vos
11 januari 2010, 20:57
Kwalificatie was niet erg goed wel een PB gereden. Aangezien Ruben ver voor me stond had ik er bij een goede ronde nog niks mee opgeschoten.
Race
De eerste rondes rustig aangedaan, van Bram was geen echte druk aangezien die constant op een seconde zat. Na een kwartiertje schiet Ruben van de baan en daar heb ik tot eventjes een aardig gevecht mee maar ik deed niet heel erg me best om hem achter me te houden, de race was tenslotte nog lang genoeg. De rest van die stint was echt saai aangezien Bram achter me ineens weg was. Vervolgens schiet Ruben er weer af en houd ik hem tot de eerste stop achter me. Na de pitstop had ik weer een aardige voorsprong op hem en heb ik besloten om het hem maar zo lastig mogelijk te maken, en dat is wel gelukt. Wat een geweldig gevecht was dat zeg! Ondertussen was Bram achter ons aangesloten en het duurde wel een aantal rondes toen ik doorkreeg dat die op een ronde reed:laugh: Ruben heeft echt heel veel pogingen gedaan om mij in te halen, soms was er lichtelijk contact maar dat hoort erbij, al heeft het me wel een keer een warning gekost en dat was een dure achteraf.
Ik heb echt veel te veel momenten beleefd om allemaal op te noemen, nog een aantal Cup 600 mannen die zich vol verremden in een poging ons beiden in te halen. Maar toen Sander en Michael eraan kwamen wist ik echt niet meer hoe ik dit moest oplossen, Ruben speelde het slim door met de snelle gasten mee te liften. Dat het uiteindelijk zonder ongelukken is goedgekomen is erg knap. Het werd dus erg lastig toen Sander achter me kwam want toen waren er ook nog 2 Cup 600 mannen. Terwijl ik achter me zit te kijken gaat Sander voor me ineens vol de remmen in (hij kreeg bijna een stop 'n go door het lappen), gelukkig was me reactie goed :p Uiteindelijk toch rechtdoor geschoten bij de chicane en dat leverde mij een stop 'n go op. Ruben kon mij na de chicane inhalen en het feest was over. Maar wat een gevecht zeg, Bram kan er wel over meepraten ;)
@Sander je remlichten knipperden constant, misschien je rempedaal iets blijven hangen? :)
Sander Hogendoorn
11 januari 2010, 21:02
Hmm, ik heb er een paar weken terug nog contactcleaner in gespoten.. Heb toen even paar minuten getest en toen was het weg. Ik zie net in de replay dat het inderdaad weer terug is helaas. Nog maar een keertje doen dan :)
Bram Van Der Stichelen
11 januari 2010, 21:03
Was inderdaad een leuk gevecht :) Enorm lastig voor mij ook natuurlijk aangezien ik mij er moeilijk kan mee gaan moeien :)
Vind het een beetje raar dat je zegt dat je geen druk had van mij aangezien ik steeds op een seconde van je reed. Ik zou dat net wel enerverend gaan beginnen vinden dat ik er geen meter van kan weglopen. :innocent: Na mijn sng maakte ik wel heel wat tijd goed op Ruben en Marc voor me. Maar dat kwam waarschijnlijk door het feit dat ik de baan beter en beter begon te leren kennen met de marcos. (mijn allereerste rondjes waren een halfuur voor de eerste oefensessie :p)
Marc Vos
11 januari 2010, 21:07
Je zat op een afstand dat je geen aanvallen kon doen, dus daar kon ik me niet zo druk om maken. Ik vond het wel jammer dat je wegviel, want aangezien Ruben van me wegreed verwachtte ik een eenzame race. En ik denk dat je het tempo van mij en Ruben ook makkelijk kon bijhouden, en zeker door ons gevecht. Ook was het wel jammer dat Dennis en Michel niet meereden, dat zijn toch degene met wie ik hetzelfde tempo rijdt.
El Maestro
11 januari 2010, 21:11
Hmm, ik heb er een paar weken terug nog contactcleaner in gespoten.. Heb toen even paar minuten getest en toen was het weg. Ik zie net in de replay dat het inderdaad weer terug is helaas. Nog maar een keertje doen dan :)
En ik maar denken dat je aan het seinen was waar je aan de kant zou gaan voor het lappen:lol:
Begreep er al zo weinig van:laugh:
Marc Vos
11 januari 2010, 21:16
En ik maar denken dat je aan het seinen was waar je aan de kant zou gaan voor het lappen:lol:
Begreep er al zo weinig van:laugh:
Hehe, ik dacht ook al van 'ik heb je toch netjes voor gelaten?' :lol:
Sander Hogendoorn
11 januari 2010, 21:24
Sorry, sorry :blushing:
Ik hoop dat het de volgende race weer even over is..
paulpeter
11 januari 2010, 21:47
Nog een momentje gehad toen PP mij wilde lappen, ik ging rechts rijden en hij wilde er rechts langs en dat werkt natuurlijk niet:closedeyes:
Nou dat had niks me inhalen te maken hoor. Ik ree gewoon op m'n eigen lijn achter jou aan en jij ging ineens op de rem. Dat verwachte ik totaal niet. Maar het ging net goed gelukkig. Had niet verwacht dat je me er daar al langs ging laten. Beetje ongelukkig punt.
Congratz!!:cool:
Stefan van Renselaar
11 januari 2010, 21:49
Nou dat had niks me inhalen te maken hoor. Ik ree gewoon op m'n eigen lijn achter jou aan en jij ging ineens op de rem. Dat verwachte ik totaal niet. Maar het ging net goed gelukkig. Had niet verwacht dat je me er daar al langs ging laten. Beetje ongelukkig punt.
Dat was dus absoluut niet op mijn lijn :huh1:
Maar ik kreeg al een blue flag warning, dus vandaar..
Koos
11 januari 2010, 22:15
Kwalificatie
Teleurstellend qua tijd. Ik had de avond ervoor online nog 1.34.4 gereden, dus had minimaal eenzelfde tijd verwacht. Maar kreeg 't niet voor elkaar. De laatste sector brak mij voortdurend op... Positie 8 was nu mijn deel.
Race
Al in de eerste bocht verremt Mark B. zich en zet ik mijn auto ernaast. Zij aan zij door Hollywood. En omdat ik dacht dat Mark nog steeds ernaast zat, reed ik bewust een wijde lijn in Craner Curves (Road America ligt nog vers in het geheugen). Te wijd, zo bleek algauw, want het gras was mijn deel. In de replay zag ik net, dat Mark echter al achter mij reed, dus had ik gewoon de racelijn kunnen pakken... Van p7 dus terug naar p11.
Algauw weer een plekje gewonnen, want op snelheid is de Vertigo ondergeschikt aan de Viper. Helaas spin ik half in Melbourne waardoor ik weer veel posities verlies. Gevolg na de eerste ronde door gekomen op p13! Zucht...:surrender:
Langzaam weer wat plekken gewonnen met cleane inhaalacties. Wel rondenlang gepoogd het gat met Mark B. te dichten, die kort voor zich Gerben vd Broek en Steven Voss heeft rijden.
In ronde 17 schuiven Mark en Steven van de baan en rij ik op p6. Maar in ronde 19 volgt mijn eerste pitstop. Deze doet mij terug vallen naar p12. Ik heb nu wel vrij baan, dus kon lekker doorgassen met redelijke rondetijden tot gevolg. Na een rondje of 5 heb ik Eric te pakken. Door het uitvallen van Steven en pitstops van anderen rij ik halfkoers rond op p4, met dus een vertwijfelde Gerben Kelly achter mij. Helaas beland ik buiten de baan bij Coppice, waardoor Gerben mij voorbij stuift.
Op bijna 2/3 van de race mijn tweede noodzakelijke pitstop gedaan. Bij het opkomen van de baan blijk ik te zijn terug verwezen naar p8. Maar ik had in de pits gezien dat p6 en p7 (Tjerk en Jaap) kort voor mij uit reden. Dus mijn tanden in het stuur gezet en op jacht gegaan naar p6. Jaap, die op zijn beurt Tjerk aan 't binnen hengelen is, maakt het mij makkelijk door in Old Hairpin een foutje te maken. Een paar ronden later moet ook, hoewel hij wel tegen spartelde, Tjerk eraan geloven. En al rijdend op positie 6 de resterende negen rondes van de race verder uit gereden.
Volgende keer toch eens zien of ik de steeds terugkerende foutjes in de eerste ronden van de race achterwege kan laten.
Tjerk Korving
11 januari 2010, 23:39
Ik heb geprobeerd die Viper tegen te houden maar zodra er een lang recht stuk aankomt is het op vermogen en topsnelheid einde verhaal. Lukte nog even door een andere lijn te gaan rijden maar toen maar aan toegegeven. :D
eansys
12 januari 2010, 10:32
Kwalificatie
Ik heb nu wel vrij baan, dus kon lekker doorgassen met redelijke rondetijden tot gevolg. Na een rondje of 5 heb ik Eric te pakken.
Ik bleef bij het opkomen rechte stuk bewust rechts en ging niet direct vol op het gas omdat ik toch niet tegen de snelheid van die Viper op kan.... In het begin van de wedstrijd heb ik wel een keer geprobeerd:D om je eruit te accelereren maar dat resulteerde in een touche en je was me toch voorbij.
Wilde zo ver in de race niet het risico lopen op schade terwijl je zowieso sneller bent in ronde tijden...;)
Maik Peters
13 januari 2010, 16:51
Mijn verslag van Zac6 @ Donington
Vooraf
Toen ik mijn eerste testrondjes reed had ik al meteen door dat het niet gemakkelijk zou gaan worden, daarom had ik voora besloten om toch aardig wat rondjes te gaan oefenen. Ik ben veel online geweest met Eric en Bob om zo de baan te verkennen en een leuke setup in elkaar te knutselen. Na weet ik veel hoeveel rondes ging het steeds beter. Van 1:37 naar 1:35 laag, maar de 1:34 zat er nog even niet in. Niet dat het veel uitmaakte want we zaten nog met 50 liter of een volle tank te oefenen. Aangezien ik toch aardig wat had geoefend ging ik vol goede moet de wedstrijd in.
Practise
Tijdens de practise goed gekeken wat de banden deden en hoe warm de remmen en olie/water werden.
Na enige rondes gereden te hebben besloten een kleine wijziging te maken, het weer was aanzienlijk kouder dan tijdens de oefenrondes die ik voorafgaand van Donington reed.
Qualificatie
De quali ging goed, zat lekker in mijn vel, maar het wilde helaas niet allemaal aansluiten. Op een of andere manier had ik een vrees ontwikkeld voor de laatste 2 bochten. Hier verloor ik een hoop tijd. Het lukte mij daarom ook niet om in de buurt te komen van PP.
Wat later in de sessie werd ik ook nog eens ingehaald door Gerben.. PP-1 Reggie-2 Gerben.K-3 Ikke-4.
Race
Geen bijzonderheden tot de laatste bocht van de warminup. De Race gaat van start, Gerben Kelly verschakeld zich of iets en ik zet hem op het rechte stuk er naast. Bij de bocht aangekomen zit ik er nog naast, in de bocht ook en na de bocht was ik er voor. Meteen na de eerste rondes ontstond er een gaatje. Ik klampte aan bij Reggie. Paar pogingen gedaan, maar dat wilde niet helemaal goed uitwerken. Toen verloor ik een beetje de houvast en moest wat afstand nemen. Totaan het moment dat de pitstops kwamen.
Mijn pitstop verliep uitstekend. Heel kort en daardoor had ik weer wat tijd goed gemaakt. Op naar Reggie toe en eenmaal aangekomen vele rondens gevochten en gekeken waar ik er voorbij kon. De druk werd steeds groter bij Reggie. Daardoor begon hij kleine foutjes te maken, waardoor ik op een gegeven moment er toch voorbij kon. Eenmaal er voorbij zorgde ik ervoor dat ik meteen een gaatje creëerde. Het was nog wel even spannend of ik de race wel kon uitrijden, want ik had namelijk 1 a 2 liter te weinig bij mij als ik eventueel nog een ronde had moeten rijden. Oja. PP had een gat van 8sec wat ik niet kon dichtrijden. Zo gezegd ben ik gefinished op een 2de plaats.
Het was een super race, gave gevechten gehad met Reggie en mooie punten binnen gehaald.
Hopelijk komen er meer van dit soort wedstrijden.
Maik
Pringles Racing
Robert Saalmink
23 januari 2010, 15:17
Heren,
Na uitvoerig beraad hebben we helaas wat straffen moeten uitdelen.
Allereerst waren er enkele incidenten aangaande Steven Voss. Na het zien van zijn race op Donington kunnen we -denken we- de conclusie trekken dat het niet zijn beste race ooit was. Op een bepaald moment zag hij dat zelf ook in en drukte op escape.
Dat neemt echter niet weg dat we een aantal incidenten hebben geconstateerd. Allereerst nam hij de chicane bijna geen enkele ronde op legale wijze. De gebrekkige wegligging van de BMW was hier deels debet aan, het was meer glijden dan rijden. Al met al had hij duidelijk niet echt de controle over zijn auto helaas, iets waarmee je mogelijk andere deelnemers kunt hinderen.
Daarnaast werd getracht om tot twee keer toe iemand uit te remmen onderaan de Old Hairpin (1e sector, snelle rechterknik). Dat is geen goed uitrempunt, en je moet wel heel zeker zin van je zaak om daar iets te proberen. In het geval van de DRNL Aston Martin eindigde dat in de grindbak, en dankzij oplettendheid van zijn teamgenoot ging het bij een latere poging maar net goed.
Vanwege de opsomming van deze incidenten zal Steven in de eerstvolgende ZAC race niet deelnemen aan de kwalificatie en derhalve achteraan starten.
Robert Saalmink krijgt een waarschuwing vanwege het gevaarlijk uitrijden van de pitlane in de kwalificatie. Bij herhaling zal uitsluiting van een kwalificatie de straf zijn.
Dan de chicane. Na bestudering van de replay van Donington hebben we tot onze spijt moeten concluderen dat er weinig respect was met betrekking tot de regels aangaande de chicane afsnijden. Dit was in zijn algemeenheid het geval, hoewel gelukkig ook een groot aantal deelnemers de chicane wel goed nam. De reglementen zijn hier duidelijk in.
We hebben de excessen eruit gepikt, mensen die de ingaande en/of de uitgaande bocht keer op keer ernstig afsneden. Dus geen wielen op het asfalt en in de meeste gevallen niet eens op de kerb, maar met vier wielen over het gras bijvoorbeeld. En dan consequent. Deze deelnemers krijgen een tijdstraf van 45 seconden bij de racetijd opgeteld.
Dan is er de categorie mensen die wel de chicane afsneed, of dit steeds op het randje deed van wat nog kon en wat niet. De grenzen werden duidelijk opgezocht en soms overtreden, in meer of mindere mate. Wat deze tweede groep kenmerkt is dat ze dit niet consequent deden en vaak na verloop van tijd hun leven beterden en de chicane wel respecteerden. Deze groep krijgt een waarschuwing: bij herhaling volgt eenzelfde straf als de eerste groep.
De groep deelnemers die de tijdstraf krijgen zijn:
Ludo Bleys
Martijn Brouwer
Jaap Kleijn
Gerben van den Broek
De groep deelnemers met een waarschuwing zijn:
Guyon Waltmans
Mark Schuttenhelm
Danny Kappen
Mark Bentvelzen
Maik Peters
Gerben Kelly
Dit zijn voorbeelden die ons opvielen (willekeurig gekozen):
http://members.chello.nl/r.saalmink/ZAC6/don2.jpg
http://members.chello.nl/r.saalmink/ZAC6/don1.jpg
Martijn Brouwer
23 januari 2010, 15:25
ik heb hem net binnen haha erg jammer wel,ik heb het niet bewust gedaan het is toch best een lastig punt en vanuit de auto lijkt het soms iets minder..maar ik kan me zeker wel een paar keer herrineren dat ik hem niet goed nam onbewust..me eerste straf in de zac en hopelijk de laatste..ik vind het op zich wel top geregeld ik hou wel van een strenge organistatie...
Maik Peters
23 januari 2010, 15:40
Oef... was het zo ernstig?
Dat had ik niet verwacht.
Ik weet dat ik zo nu en dan iets over de scheef ben gegaan maar tenopzichte van diegene voormij / achtermij er niet veel mee opschoot.
mmzz...
paulpeter
23 januari 2010, 16:40
Oeff, das nog een aardig lijstje. Ik weet van mezelf dat ik ook altijd aardig op het randje zit.
Vorig jaar op donnington bij drtcc werd er ook al veel gras gepakt, met straffen als gevolg. Blijkt een verleidelijke baan;)
Bram Van Der Stichelen
23 januari 2010, 16:41
Ik durf van mezelf zeggen dat ik hem ook een paar keer (niet expres) heb afgesneden, maar ik had er een sng voor gekregen, dus heb ik mijn straf al gehad denk ik dan :p
Marc Vos
23 januari 2010, 16:58
Wel goed dat de organisatie hier optreedt. Dat moet nog een heel werk zijn geweest om alles uit te zoeken.. Zelf heb ik hier ook nog een stop 'n go gehaald maar dat kwam omdat ik 2 keer volledig mijn rempunt mistte en de derde keer via een touché de grindbak in kwam. :)
JossNL
23 januari 2010, 17:26
De betreffende kerbs zijn ook zo ontiegelijk breed. Kijk die eerste screen, de BMW is net zo breed als de kerbs. Maargoed, is natuurlijk ook geen excuus. Sta ook niet op het lijstje trouwens, maar ook hier een aantal keer over het randje gegaan (waarvan eentje door een spinnende deelnemer trouwens, haha).
Kudo's voor de organisatie voor het uitzoeken iig :)
Gerben
23 januari 2010, 17:36
Goed werk organisatie! Ik weet dat ik vaak tegen de grens aanzit, en er soms ook over gaat al dan wel per ongeluk of om zo snel mogelijk rond te gaan.
Koos
23 januari 2010, 18:05
Zeker is dat iedereen nu wel weer even met de neus op de feiten is gedrukt. Regels zijn er om na te leven. Al zal ik ook best wel eens op 't randje hebben gezeten.
Levert me dus nog een plekje winst op in de einduitslag.
Robert Saalmink
23 januari 2010, 18:32
Oeff, das nog een aardig lijstje. Ik weet van mezelf dat ik ook altijd aardig op het randje zit.
Vorig jaar op donnington bij drtcc werd er ook al veel gras gepakt, met straffen als gevolg. Blijkt een verleidelijke baan;)
Niet om op persoonlijke situaties in te gaan maar jij nam de chicane anders best netjes.
Atreidez
23 januari 2010, 21:26
Heb mezelf geen 1 keer gezien met een beeld van buiten de auto en was al blij dat ik m op de baan heb gehouden tijdens de race, zonder enig uitgebreid voorbereidend werk. Plaatje is denk ik me slechtste voorbeeld en zat daar achter een andere auto en dan ga ik eigenlijk automatisch al anders insturen, maar geloof best dat ik m lekker fanatiek nam de hele race :)
GTE
23 januari 2010, 22:50
Nouja, in de gegeven voorbeelden zitten de deelnemers gewoon finaal aan de verkeerde kant van de paaltjes.
Oh, en waar staan de precieze tussenstanden nou precies? De link geeft (bij mij) de homepage van deze site, maar daar kan ik verder niks vinden.
Robert Saalmink
23 januari 2010, 23:15
Nouja, in de gegeven voorbeelden zitten de deelnemers gewoon finaal aan de verkeerde kant van de paaltjes.
Oh, en waar staan de precieze tussenstanden nou precies? De link geeft (bij mij) de homepage van deze site, maar daar kan ik verder niks vinden.
www.digitalracing.nl > klik op Leagues > ZAC6 > standen (in het menu links)
GTE
24 januari 2010, 00:11
got it!
3 hele punten :(
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.