View Full Version : Hoe zit het nou met A1GP is het nou failliet of wat?
F1-gast
18 december 2009, 13:59
HOe zit het nu met A1GP ?
Laatste nieuws kwam vanuit oktober dat ze zochten om races te verplaatsen.
Oke verstappen heeft nog gezegd, dat A1GP ten dode was opgeschreven.
En ik begin te denken dat dit ook het geval is, ik heb iig niets meer gehoord over A1GP.
Iemand meer info misschien ?
Vond een leuke klasse
Darthwillie
18 december 2009, 14:24
ze zijn aan het proberen vanaf Februari het seizoen weer te starten, kansen zijn denk ik niet groot.
Ander gerucht is dat een andere groep het wil overnemen en dan na de zomer weer wil beginnen
Het lijkt erop dat Ferrari de motoren niet vrijgeeft voor er een behoorlijk bedrag betaald is.
De website is al tijden niet bijgewerkt
cookie
18 december 2009, 17:30
Dit seizoen is afgeschreven denk ik, misschien dat ze voor Assen nog iets kunnen regelen en dan een stand alone race doen om er in het najaar weer echt aan te beginnen.
Hoop dat het terugkomt, mis het toch wel erg. Dit jaar amper mooie races gezien in zowat alle raceklassen, en A1GP zorgde toch altijd voor de mooiste.
Raikkonen_WC
22 december 2009, 07:21
Ik mis het helemaal niet. Hbe het in het begin eens 2 keer gekeken, maar vond er weinig aan. Laatste seizoen wel eens een wedstrijd tegen gekomen met zappen, maar ook die vond ik niet interessant genoeg om te laten staan.
MartijnV
22 december 2009, 12:23
vanuit de organisatie van de superleague wordt er alles aan gedaan om de race in Assen over te nemen.
F1-gast
22 december 2009, 14:26
Waarom is Assen zo belangrijk ?
Bramzel
22 december 2009, 14:29
Vanwege het enthousiaste Nederlandse publiek?
Schumi rulezzzzz
22 december 2009, 14:31
Volgens mij zaten nergens de tribunes zo vol als in Zandvoort gedurende een A1 GP weekend... Zeker belangrijk dus!
Maargoed, de A1 lijkt mij ten dode opgeschreven, jammer want ik vond het concept wel oke.. zeker na de deal met Ferrari. Het is jammer dat ze zoveel hinder van de crisis hebben ondervonden.
Tjerk Korving
22 december 2009, 14:35
Maar wie gaat er zitten juichen voor allerlei landen waar je niets mee hebt en coureurs die normaliter nooit aan de bak waren gekomen? Ik niet en ik stel me zo voor dat veel mensen in andere landen dat precies eender hebben. Anders komen ze wel verder dan een handjevol mensen die het volgen.
Manuel
22 december 2009, 14:54
Ten tijde van Jos Verstappen vond ik het nog wel de moeite waarde om te kijken...
Sinds deze niet meer rijdt, meteen interesse in de A1 verloren.
RSRoy
22 december 2009, 15:30
Ten tijde van Jos Verstappen vond ik het nog wel de moeite waarde om te kijken...
Dat geld voor heel veel Nederlanders volgens mij. Het was ook zo mega druk op Zandvoort omdat Jos zou rijden. De jaren erna was het meteen een stuk minder druk.
Darthwillie
22 december 2009, 15:34
meen me toch te herrineren dat er een bepaald negatieve sfeer ten op zichte van Jos hing op Zandvoort :innocent:
Er zijn zo weinig internationaal aansprekende evenementen dat een serie als A1 op Zandvoort altijd genoeg mensen trekt.
Indycar op Assen was volgens mij ook uitverkocht. Vond het altijd wel leuk om te zien maar om nou te zeggen dat ik baalde als ik het mistte :rolleyes:
Langs de baan was het een rotserie. 3 uur wachttijd tussen sprint en hoofdrace met amper een programma op de baan was veel te lang.
RSRoy
22 december 2009, 16:04
meen me toch te herrineren dat er een bepaald negatieve sfeer ten op zichte van Jos hing op Zandvoort :innocent:
Dat was omdat die knakker besloot toch maar niet te gaan rijden. Wat zijn reputatie betreft is dat de grootste fout wat hij ooit gemaakt heeft.
Als je in het filmpjes topic kijkt naar de demo die hij gaf met de Arrows dan zie je hoe ongekent populair die man was. Dat had hij met de A1 kunnen herhalen.
Darthwillie
22 december 2009, 16:37
I know, ik was er die dag met die arrows ook :laugh:
Federici
22 december 2009, 17:43
+1.
Voor mij precies hetzelfde.
cookie
22 december 2009, 20:21
Er zijn zo weinig internationaal aansprekende evenementen dat een serie als A1 op Zandvoort altijd genoeg mensen trekt.
Indycar op Assen was volgens mij ook uitverkocht. Vond het altijd wel leuk om te zien maar om nou te zeggen dat ik baalde als ik het mistte :rolleyes:
Langs de baan was het een rotserie. 3 uur wachttijd tussen sprint en hoofdrace met amper een programma op de baan was veel te lang.
Dat was Champcar ;) En die lange wachttijden tussen de races ligt aan het circuit, moeten ze maar een fatsoenlijk bijprogramma regelen. Dat is in Nederland altijd een probleem vind ik, ook tijdens het WTCC was er amper iets te zien op de baan tussen de 2 races.
F1-gast
23 december 2009, 13:05
Of ze zitten in tijdnood omdat alles verkeerd loopt meen dat het paas en pinksterraces zo was :X
Federici
27 december 2009, 00:16
Website is zelfs al uit de lucht gehaald. Ik denk dat het echt over is voor deze serie.
F1-gast
27 december 2009, 15:37
Ja zie het :X
Captain Slow
9 januari 2010, 16:50
FIA bevestigt vier A1GP-races voor 2010
08 januari 2010
Wat de FIA betreft worden er dit jaar vier A1GP-races verreden. Zo blijkt uit een kalender die de autosportbond vrijdag heeft gepubliceerd. Het kampioenschap voor landenteams verkeert echter nog steeds in grote financiële problemen, waardoor de eerste drie races van het seizoen eerder al moesten worden afgelast.
Een woordvoerster van de A1GP liet aan GPUpdate.net weten dat de rest van het seizoen waarschijnlijk ook zal worden geannuleerd. De FIA komt nu echter met de volgende A1GP-kalender: 14 maart, Interlagos, Brazilië; 21 maart, Mexico-Stad, Mexico; 16 mei, Assen, Nederland; datum nog onbekend, Sachsenring, Duitsland.
Volgens de website van de Sachsenring zou de A1GP-klasse het circuit in het weekend van 7 tot en met 9 mei aandoen, maar een woordvoerder van het circuit liet bij navraag weten dat het A1GP-evenement op de Sachsenring is geannuleerd.
www.gpupdate.nl
Er wordt dus toch nog een soort van kampioenschap gehouden dit seizoen:)
cookie
9 januari 2010, 17:39
www.gpupdate.nl
Er wordt dus toch nog een soort van kampioenschap gehouden dit seizoen:)
volgens dat bericht niet.
F1-gast
9 januari 2010, 18:23
Er wordt gezegd dat 2010 wordt afgelast door A1GP, maar de FIA heeft 4 circuits vrijgegeven waar eventueel gereden kan worden.
Zo moet je dat nieuwsbericht oppakken denk ik
GTE
13 januari 2010, 09:38
Spits bericht vanochtend dat A1GP definitief ter ziele is. De race op Assen (16 jan) wordt nu vervangen door de Superleague series.
Jammer. Ik vond de A1GP een hele aardige overbrugging van de winter.
JossNL
13 januari 2010, 09:43
Spits bericht vanochtend dat A1GP definitief ter ziele is. De race op Assen (16 jan) wordt nu vervangen door de Superleague series.
Jammer. Ik vond de A1GP een hele aardige overbrugging van de winter.
Van de SLF klopt inderdaad;
De A1GP-races in Assen gaan definitief niet door. Dit heeft het TT Circuit bevestigd. Het kampioenschap voor landenteams verkeert al een poosje in grote financiële problemen en de afgelasting leek slechts een kwestie van tijd. Er is al een vervanger gevonden voor de A1GP: de Superleague Formula komt nu op 15 en 16 mei naar Assen.
De Superleague Formula is een raceklasse voor voetbalclubs, waaraan onder anderen PSV, Liverpool, Tottenham Hotspur, AC Milan en Sevilla meedoen. In deze serie, die in 2008 is opgericht, reden de afgelopen twee seizoenen de nodige Nederlanders mee, waaronder Robert Doornbos, Yelmer Buurman, Ho-Pin Tung en Carlo van Dam. Het TT Circuit laat weten trots te zijn dat dit kampioenschap voor Assen heeft gekozen.
Overigens hebben die uberhaupt een aardige kalender samen weten te stellen (en er zullen ws. nog 1 of 2 races bij komen)
3 en 4 april: Silverstone, Groot-Brittannië
15 en 16 mei: Assen, Nederland
22 en 23 mei: Magny-Cours, Frankrijk
19 en 20 juni: Jarama, Spanje
26 en 27 juni: Nürburgring, Duitsland
3 en 4 juli: Oschersleben, Duitsland
17 en 18 juli: Zolder, België
31 juli en 31 augustus: Brands Hatch, Groot-Brittannië
18 en 19 september: Estoril, Portugal
2 en 3 oktober: Monza, Italië
13 en 14 november: Jerez, Spanje
Tjerk Korving
13 januari 2010, 10:10
Superleague Formula zie ik eerlijk gezegd ook niet vele jaren doorgaan. Voetbal en racerij blijft een rare combinatie naar mijn idee en zeker als clubs eens een keer opgelegd word te korten in hun absurde uitgaven ben je snel klaar. Verwisseld "voetbalteams" voor "landenteams" en je hebt vrijwel hetzelfde concept als A1GP.
speed9
13 januari 2010, 11:27
Superleague Formula zie ik eerlijk gezegd ook niet vele jaren doorgaan. Voetbal en racerij blijft een rare combinatie naar mijn idee en zeker als clubs eens een keer opgelegd word te korten in hun absurde uitgaven ben je snel klaar. Verwisseld "voetbalteams" voor "landenteams" en je hebt vrijwel hetzelfde concept als A1GP.
:blink:betalen voetbal clubs geen geld aan de Race teams of komt alles van sponsering vandaan?
@ het idee: Ik vind SF beter om te zien,dan A1gp.
Na de Jos verstappen tijdperk,was het al aan het doodbloeden denk ik.
Tjerk Korving
13 januari 2010, 13:53
:blink:betalen voetbal clubs geen geld aan de Race teams of komt alles van sponsering vandaan?
Ik neem aan dat het gros wel bij de clubs vandaan zal komen. Afgezien van hun eigen logo's en wat algemene Superleague Formula partners kom ik vrijwel nergens sponsoren tegen.
Dan vraag ik me dus af hoe je dat op de lange duur draaiende wilt houden.
JossNL
13 januari 2010, 14:58
Volgensmij is het hetzelfde model als A1GP, namelijk dat "alles" de eerste jaren voor rekening van de organisatie komt. Tenminste, toen PSV deel ging nemen zeiden ze (dacht ik) dat ze de eerste 2/3 jaren er niets in hoefden te steken.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.