View Full Version : [ZAC6] Ronde 4: Nurburgring GP | 13 12 09
Robert Saalmink
2 december 2009, 10:48
[spacer]
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logos/zac6_logo.jpg
http://www.gamersnet.nl/reviews/gtr_evolution/logo.gif
[spacer]
ZAC6 | RONDE 4 | NURBURGRING GP, DUITSLAND
[spacer]
Inleiding
Drie races, met een hoeveelheid 'action and drama' voor een heel seizoen. Imola zorgde qua winnaars voor een herhaling van Istanbul. Marcel Groen wist weer te winnen in de CUP600, Michael Storm won weer de CUP400 (en pakte weer de volle 13 punten!) en Paulpeter Kroon heeft duidelijk zijn zinnen gezet op zijn tweede titel door zijn tweede CUP300 race te winnen.
De eerstvolgende race zal tevens de laatste ZAC-race zijn van 2009 en vindt plaats op de uitdagende Nurburgring. Niet de Nordschleife (deze bezoeken we later dit seizoen) maar op de GP track. Een extreem krappe en lastige 1e sector wordt gevolgd door twee snellere sectoren waar een goede 'flow' van groot belang is. Wie heeft de balans van zijn auto het beste voor elkaar?
[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_nurburg.jpg
Een rondje mee met een FXX:
YouTube- Ferrari FXX Evoluzione (onboard at Nürburgring GP)
[spacer]
Weerbericht
http://www.digitalracing.nl/zac6/weer/Nurburgring_Forum.jpg
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS CUP600 EN CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091213_nurburgring/CUP600CUP400/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP600 EN CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091213_nurburgring/CUP600CUP400/20091213_nurburgring_CUP600CUP400.rar)
LAPCHARTS CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091213_nurburgring/CUP300/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091213_nurburgring/CUP300/20091213_nurburgring_CUP300.rar)
[spacer]
Nieuw in de ZAC6
De belangrijkste vernieuwingen in een notedop:
Langere races
De race lengte is opgehoogd naar 90 minuten inclusief warm-up lap.
Protesten en signalering
Naast de reguliere protesten wordt het dit seizoen ook mogelijk om de organisatie te wijzen op een mogelijk incident waar je al dan niet zelf bij betrokken was. In dit geval dien je geen protest in, maar je geeft even aan dat je iets hebt gezien wat wellicht het aanzien van de organisatie waard is. Bij het checken van de replays is het nooit mogelijk om alles te constateren en daarom zouden dit soort seintjes goed kunnen helpen. Nieuw is ook dat je ook kunt protesteren over incidenten in practise en kwali, omdat we daar voortaan ook replays van hebben.
Pitstops
Niet nieuw voor de ZAC maar de manier waarop is even puzzelen in GTR Evo. Oefen dit dus goed en zorg voor je presets. Onderaan deze post vind je een link naar een instructie.
Afmelden
Niet komen opdagen zonder afmeldingen zal veel strenger bestraft worden. Na twee keer zit je een race aan de kant, reservelijst of niet.
[spacer]
Kalender
DATUM|CIRCUIT|WIN600|WIN400|WIN300
8 nov|Barcelona (add-on)|Kappen|Storm|Biemans
22 nov|Istanbul|Groen|Storm|Kroon
29 nov|Imola|Groen|Storm|Kroon
13 dec|Nurburgring GP
10 jan|Donington (add-on)
24 jan|Magny Cours
7 feb|Brno
21 feb|Special Event: Nordschleife (non-championship)
7 mar|Valencia (versie TBA)
14 mar|Zolder (add-on)
28 mar|Zhuhai (add-on)
11 apr|Monza
25 apr|Oschersleben
9 mei|Spa-Francorchamps (add-on)
[spacer]
Uitgangspunt CUP600
POS|RIJDER|PUNTEN
1|Marcel Groen|33
2|John Vissers|26
3|Danny Kappen|21
Uitgangspunt CUP400
POS|RIJDER|PUNTEN
1|Michael Storm|39
2|Sander Hogendoorn|26
3|Dennis Douna|25
Uitgangspunt CUP300
POS|RIJDER|PUNTEN
1|Paulpeter Kroon|34
2|Reggie Biemans|30
3|Gerben van den Broek|20
De volledige tussenstand staat op www.digitalracing.nl.
[spacer]
Links
ZAC6 Carset (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=533)
ZAC6 reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/23-.html)
Uitleg pitstops (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=153)
ZAC6 Algemene Thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=445)
Thread ZAC6 race 1: Barcelona (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=541)
Thread ZAC6 race 2: Istanbul (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=553)
Thread ZAC6 race 3: Imola (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=560)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
2 december 2009, 10:48
CUP600
NR|TEAM|AUTO|RIJDERS|AFGEMELD
1|Le Coq Sportif Racing|Corvette C6R|Mark Schuttenhelm|AFGEMELD
2|Le Coq Sportif Racing|Corvette C6R|Peter van de Kolk|AFGEMELD
5|Dynamic Motorsports|Aston Martin DBR9|Marcel Groen
6|Dynamic Motorsports|Aston Martin DBR9|Guyon Waltmans
7|Team DigitalRacing|Aston Martin DBR9|Robert Saalmink
8|Team DigitalRacing|Aston Martin DBR9|Dick Bos
9|Supervise Racing|Audi R8|Ludo Bleys
10|Supervise Racing|Audi R8|Eric Linssen|AFGEMELD
24|Skin Sense Racing|Aston Martin DBR9|Fabian de Jong
25|Skin Sense Racing|Aston Martin DBR9|John Vissers
27|RM Racing|Aston Martin DBR9|Jerry van Sinderen
28|RM Racing|Aston Martin DBR9|Casper Smit
37|Ultimatecarpage.competition|Corvette C6R|Kim van der Stichelen
38|Ultimatecarpage.competition|Corvette C6R|Danny Kappen
45|Belgian Lizards|Audi R8|Steven Gabriel|KAN MEEDOEN
46|Belgian Lizards|Audi R8|Ron Bartsch|KAN MEEDOEN
CUP400
53|Le Coq Sportif|BMW M3 GTR|Sander Hogendoorn
54|Le Coq Sportif|BMW M3 GTR|Michel Hekking|
61|Team DRR|Corvette GT2|Ruben de Ruijter
62|HSBC-Racing|Corvette GT2|Marc Vos|AFGEMELD
63|HSBC-Racing|Corvette GT2|Martijn Brouwer
71|Ultimatecarpage.competition|Corvette GT2|Jeroen Ursem|AFGEMELD
72|Ultimatecarpage.competition|Corvette GT2|Niels Tieman|AFGEMELD
82|Oxygen Racing|BMW M3 GTR|Dennis Gerressen|AFGEMELD
89|Team DigitalRacing|Marcos|Bram van der Stichelen
92|Crown Racing|Mosler|Michael Storm
93|Crown Racing|Mosler|Dennis Douna
CUP300
102|SR-Academy|Seat Cupra|Roy Visser|AFGEMELD
106|Rabobank Racing Team|BMW Z4 GTR|Stefan van Renselaar|AFGEMELD
107|Rabobank Racing Team|BMW Z4 GTR|Reggie Biemans
111|Team DigitalRacing|Aston Martin DBRS9|Paulpeter Kroon
112|Team DigitalRacing|Aston Martin DBRS9|Mark Bentvelzen|
114|DCR|Gillet Vertigo|Tjerk Korving
115|DCR|Gillet Vertigo|Gerben van den Broek
117|Supervise Racing|Seat Cupra|Emile van der Stel|
118|Supervise Racing|Seat Cupra|Chris Zijlstra
120|Spartanburg Motorsport|BMW Z4 GTR|Marcel Bosman
121|Spartanburg Motorsport|BMW Z4 GTR|Hans Bosman
125|Team Pringles|BMW Z4 GTR|Bob van Someren
126|Team Pringles|BMW Z4 GTR|Maik Peters|
127|TopHiFi Racing|BMW Z4 GTR|Marco Schep|PC STUK
128|TopHiFi Racing|BMW Z4 GTR|Eric Nannings
132|Zerobarrier|BMW Z4 GTR|Jaap Kleijn
133|Zerobarrier|BMW Z4 GTR|Steven Voss|AFGEMELD
135|Goon Squad|BMW Z4 GTR|Alexander de Vries|
136|Goon Squad|BMW Z4 GTR|Wilfred Rentzenbrink
140|CW40 Racing|BMW Z4 GTR|Mathijs Twisk|AFGEMELD
141|CW40 Racing|BMW Z4 GTR|Tom Gaaff|AFGEMELD
144|Hanzestad Racing|Dodge Viper|Koos de Boer
145|Scuderia Corse Digitali|BMW Z4 GTR|Marnix Breukers|PC STUK
146|Scuderia Corse Digitali|BMW Z4 GTR|Gerben Kelly|
Ralffoxx
2 december 2009, 10:50
ZAC6 | RONDE 3 | IMOLA, SAN MARINO
Robert is nog niet helemaal wakker.... :P
maar wee Love Nurbur :D
eansys
2 december 2009, 10:56
:thumbup: Ga vanavond eens proberen. Ook dit wordt de eerste keer op deze baan.......
Heeft iemand richttijden voor de cup300 :innocent:
Hopelijk ligt deze baan mij beter dan de vorige :cool:
JossNL
2 december 2009, 10:56
Do we? :)
Ik vind het niet zo geweldig en bovendien oerlelijk. Ik weet niet wat ze bij Simbin hebben gedaan, maar dit circuit ziet er echt belabberd uit (graphics). Nou is graphics niet het hoofdpunt, maar ik krijg er luie ogen van als het asfalt en de plakken gras bijna 1 vlakke kleur lijken, de bomen alleen maar kartonnen randen zijn en er ongeveer 300 palen staan waar niks aan zit (zal in het echt ook wel zijn, maar kan het me niet herinneren van toen ik er was).
Fabian de Jong
2 december 2009, 11:01
Nou nu maar hopen op een beter resultaat, ik ben de slechte resultaten van de eerste 3 races een beetje zat.
Mark B
2 december 2009, 11:08
Heb er zin in! Vertrouwen in de Aston neemt alleen maar toe en ook hier zullen we het maximale uit de wagen proberen te halen. Ben er zelf in ieder geval bij en testen begint na donderdag :)
Benieuwd hoe de Aston zich gaat gedragen in de 1e sector, we zullen het moeten hebben van het achterste gedeelte van het circuit :thumbup:
Robert Saalmink
2 december 2009, 12:21
We hebben hier een testrace gehad, zie http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=421
Staan ook lapcharts.
Bram Van Der Stichelen
2 december 2009, 12:27
Ik zie dat ik in de quali in de testrace een 2.01.7 noteerde. Dat moet echt heel wat beter bedenk ik me nu :) Wat zijn de toptijden hier voor de cup400 ongeveer, en dan heb ik het niet over tijden van Storm en Hogendoorn :p Vooral benieuwd wat mensen als Hekking, Tieman en Brouwer rijden. :)
Fabian de Jong
2 december 2009, 12:55
De Aliens rijden 1:57 laag, denk dat de rest in de 1:58/59 zal zitten.
Mark B
2 december 2009, 13:52
Grappig om te zien dat niemand in de C300 aan het testen wat met de testrace op nurnbergring... :)
JossNL
2 december 2009, 14:00
Grappig om te zien dat niemand in de C300 aan het testen wat met de testrace op nurnbergring... :)
Gezien de OP daar was dat ook niet de bedoeling en is pas later besloten dat er een C300 zou komen;)
Mark B
2 december 2009, 14:29
Gezien de OP daar was dat ook niet de bedoeling en is pas later besloten dat er een C300 zou komen;)
Onzin... tijdens de meeting was er al besloten dat er een C300 klasse zou komen :)
Kan me zelf niet herinneren waarom er niet met C300 gereden werd.
Danny Kappen
2 december 2009, 14:29
De pc is weer bijna gefixt, een goed resultaat kan ik nu wel gebruiken hier. In het verleden heb ik hier veel getest, dus ik heb er wel vertrouwen in :)
Peter
2 december 2009, 14:36
Ik ben er hier helaas niet bij, alhoewel ik dit circuit niet echt leuk vindt... op een of andere manier ligt het me helemaal niet, dus kan maar beter deze missen dan een andere :)
Ik ga me dus alvast voorbereiden op Donington :cool:
edit: ik zie mijn afmelding nog niet in de lijst staan?
eansys
2 december 2009, 14:39
We hebben hier een testrace gehad, zie http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=421
Staan ook lapcharts.
Heb ik gezien... Alleen zie ik geen cup300 auto's er tussen :blink:
Dus, alle snelle cup300 rijders ff snel een rondje maken en je tijd vrijgeven:lol:
Koos
2 december 2009, 15:06
Heb ik gezien... Alleen zie ik geen cup300 auto's er tussen :blink:
Dus, alle snelle cup300 rijders ff snel een rondje maken en je tijd vrijgeven:lol:
Gisteravond mijn eerste rondjes hier afgelegd. Al snel de conclusie getrokken dat dit geen baan is voor de Viper. Kan er in ieder geval nog niet warm voor lopen...
Mijn rondetijden waren overwegend in de 2.05 met een uitschieter naar 2.04.5. Maar goed, de vraag is of ik een snelle rijder ben :p.
eansys
2 december 2009, 15:46
Gisteravond mijn eerste rondjes hier afgelegd. Al snel de conclusie getrokken dat dit geen baan is voor de Viper. Kan er in ieder geval nog niet warm voor lopen...
Mijn rondetijden waren overwegend in de 2.05 met een uitschieter naar 2.04.5. Maar goed, de vraag is of ik een snelle rijder ben :p.
Tot nu toe was je dat in vergelijking met mij wel..... Zullen zien wat ik rij:thumbup: en of je dan nog snel genoemd mag worden :lol:
Niels Draijer
2 december 2009, 17:18
Ik reed na 9 ronden in de 2:04 online. Moet sneller kunnen maar de Vertigo ging best lekker. Op naar de 2:03 ;-)
Misschien dat ik vanavond nog wel even kom buurten.
Gerben vd Broek
2 december 2009, 17:45
Gisteravond aan het zoeken geweest naar een setup en kwam uit op een 1.04.8. Vervolgens nog een andere setup, toen zat ik er 8 tiende onder op sector 1, om vervolgens bij sector 2 te spinnen en rechts door te muur te gaan. Wat rondgereden over de paadjes in het midden, totdat ik een DQ kreeg. Daarna nog weer opnieuw op de server, maar kon er niet meer dan een 1.05.1 uit krijgen toen. En de zin was ook weg. Maar 2.03 moet zeker kunnen. MIsschien wel uitschieter richting 2.02 als je alle lijnen beetje in orde krijgt.
JossNL
2 december 2009, 17:50
Ik reed na 9 ronden in de 2:04 online. Moet sneller kunnen maar de Vertigo ging best lekker. Op naar de 2:03 ;-)
Misschien dat ik vanavond nog wel even kom buurten.
Waarom oefen je eigenlijk in de Vertigo? Als je mee zou mogen doen, moet je toch in de Viper?:huh1:
Atreidez
2 december 2009, 18:50
In de testrace was ik hier laatste :blushing: Dat moet beter kunnen!
Niels Draijer
2 december 2009, 19:28
Waarom oefen je eigenlijk in de Vertigo? Als je mee zou mogen doen, moet je toch in de Viper?:huh1:
:laugh:
Hekking
2 december 2009, 22:20
Ik zie dat ik in de quali in de testrace een 2.01.7 noteerde. Dat moet echt heel wat beter bedenk ik me nu :) Wat zijn de toptijden hier voor de cup400 ongeveer, en dan heb ik het niet over tijden van Storm en Hogendoorn :p Vooral benieuwd wat mensen als Hekking, Tieman en Brouwer rijden. :)
Heeeuuul snelle tijden :P
Ik hoop onder de 2 minuten te duiken. Dat moet gaan lukken in de loop van de week.
Niels Draijer
2 december 2009, 22:53
Gisteravond aan het zoeken geweest naar een setup en kwam uit op een 1.04.8. Vervolgens nog een andere setup, toen zat ik er 8 tiende onder op sector 1, om vervolgens bij sector 2 te spinnen en rechts door te muur te gaan. Wat rondgereden over de paadjes in het midden, totdat ik een DQ kreeg. Daarna nog weer opnieuw op de server, maar kon er niet meer dan een 1.05.1 uit krijgen toen. En de zin was ook weg. Maar 2.03 moet zeker kunnen. MIsschien wel uitschieter richting 2.02 als je alle lijnen beetje in orde krijgt.
Gerben, ik zei het ook al tegen Tjerk ingame. In principe test ik voor jullie want ik doe uiteraard niet mee.
Ik reed een 2:04,1 met nog ruimte om in de 2:03 te duiken.
Setup rijdt in mijn ogen zeer lekker. Ik heb 'm geupload ingame. Wellicht heb je er wat aan:)
Gerben vd Broek
2 december 2009, 23:48
Ik zal er wel eens naar kijken als ik weer ga testen. Maar idd de 2.03 moet zeker haalbaar zijn.
Tjerk Korving
3 december 2009, 12:57
Gisteren heb ik nog even met de setup van Niels gereden maar iets veroorzaakt heel andere reacties in de wagen. De voorbanden begonnen af te fikken terwijl Niels daar geen last van had en dat was op Barcelona ook al min of meer het geval.
Raar opzich, zeker aangezien ik niet zo'n "full lock" stuurder ben en ook niet zo heel snel blokkeer met het aanremmen.
In elk geval verlies ik op de eerste sector al veel tijd en vooralsnog heb ik geen idee waar dat nou precies in zit. Waarschijnlijk het snelste te achterhalen door met twee wagens te rijden achter elkaar om de verschillen te ontdekken.
Niels Draijer
3 december 2009, 13:01
Gisteren heb ik nog even met de setup van Niels gereden maar iets veroorzaakt heel andere reacties in de wagen. De voorbanden begonnen af te fikken terwijl Niels daar geen last van had en dat was op Barcelona ook al min of meer het geval.
Raar opzich, zeker aangezien ik niet zo'n "full lock" stuurder ben en ook niet zo heel snel blokkeer met het aanremmen.
In elk geval verlies ik op de eerste sector al veel tijd en vooralsnog heb ik geen idee waar dat nou precies in zit. Waarschijnlijk het snelste te achterhalen door met twee wagens te rijden achter elkaar om de verschillen te ontdekken.
Ik heb nog eens diep nagedacht maar werkelijk geen idee waarom jouw bandenspanning zo oploopt. Het enige wat ik me kan bedenken is dat je teveel instuurt. Ookal zeg je van niet:p
De eerste sector is het meest tricky. Bocht 1 t/m 4 kun je namelijk op veel verschillende manieren rijden. Iets wat snel lijkt hoeft namelijk niet altijd snel te zijn;)
Robert Saalmink
3 december 2009, 13:03
Tjerk, als ik Niels setups ken (en die ken ik) dan neigt die setup in de basis ietsje naar onderstuur. Misschien moet je de voorbanden ontlasten door de auto wat meer naar overstuur te dwingen middels je rijstijl. Ik weet niet zeker of dat ook Niels' rijstijl is.
Gerben vd Broek
3 december 2009, 13:07
Laat Tjerk nu ook altijd van mijn setups vinden dat ze naar onderstuur neigen. Dus misschien valt die van Niels wel heel goed in mijn straatje dan. Maar nog geen tijd gehad om te testen weer. Misschien vanavond.
Tjerk Korving
3 december 2009, 13:14
Tjerk, als ik Niels setups ken (en die ken ik) dan neigt die setup in de basis ietsje naar onderstuur. Misschien moet je de voorbanden ontlasten door de auto wat meer naar overstuur te dwingen middels je rijstijl. Ik weet niet zeker of dat ook Niels' rijstijl is.
Dat gevoel had ik al en ik vermoed dat Gerben er dan geen last van zal hebben. Die heeft ten opzichte van mij doorgaans ook meer onderstuur in zijn setups zitten terwijl ik beter uit de voeten kan met overstuur. Dat zit 'm vaak al in de versnellings verhouding om te beginnen.
Ik moet voor mijn gevoel nu veel te lang wachten voor de wagen een keer instuurd en dan ga je al gauw meer en/of langer insturen om toch te bereiken wat je wilt. Momenteel valt de wagen niet lekker de bochten in en haal ik niet de snelheid die ik in een bocht wil en voor mijn gevoel zou moeten kunnen halen.
Het zal dan eerder de setup aanpassen aan de rijstijl worden dan andersom. :)
Niels Draijer
3 december 2009, 15:21
Wat, ken jij mijn setups:blink::laugh:
Je hebt wel gelijk. Kijk, de Vertigo is geen snelheidsmonster. Om hard met dat ding te gaan kun je niet vrolijk oversturend het circuit over gaan. Ik heb liever een tikkie onderstuur zodat ik bij het uitkomen van de bocht het overstuur kan opwekken door op het gas te gaan. Dat past wel bij m'n rijstijl want die is ook niet echt wild.
Dat gevoel had ik al en ik vermoed dat Gerben er dan geen last van zal hebben. Die heeft ten opzichte van mij doorgaans ook meer onderstuur in zijn setups zitten terwijl ik beter uit de voeten kan met overstuur. Dat zit 'm vaak al in de versnellings verhouding om te beginnen.
Ik moet voor mijn gevoel nu veel te lang wachten voor de wagen een keer instuurd en dan ga je al gauw meer en/of langer insturen om toch te bereiken wat je wilt. Momenteel valt de wagen niet lekker de bochten in en haal ik niet de snelheid die ik in een bocht wil en voor mijn gevoel zou moeten kunnen halen.
Het zal dan eerder de setup aanpassen aan de rijstijl worden dan andersom. :)
Ik ben niet zo zeker van je laatste zin. De Vertigo ligt echt goed op de weg en stuurt bij mij althans erg strak in. Misschien is de oplossing wel om je rem wat langer vast te houden. Er komt dan wat meer druk op je voorwielen zodat je meer grip krijgt en dus beter in kunt sturen. Je remt 'm als het ware ietsjes de bocht in.
Robert Saalmink
3 december 2009, 15:25
Ooh we hebben het niet over de enige echte Niels!! Kon ik toch niet weten! :innocent:
Waak voor namaak :p
Niels Draijer
3 december 2009, 15:41
Ooh we hebben het niet over de enige echte Niels!! Kon ik toch niet weten! :innocent:
Ik dacht al:D
Tjerk Korving
3 december 2009, 16:19
Je hebt wel gelijk. Kijk, de Vertigo is geen snelheidsmonster. Om hard met dat ding te gaan kun je niet vrolijk oversturend het circuit over gaan. Ik heb liever een tikkie onderstuur zodat ik bij het uitkomen van de bocht het overstuur kan opwekken door op het gas te gaan. Dat past wel bij m'n rijstijl want die is ook niet echt wild.
Ik ben niet zo zeker van je laatste zin. De Vertigo ligt echt goed op de weg en stuurt bij mij althans erg strak in. Misschien is de oplossing wel om je rem wat langer vast te houden. Er komt dan wat meer druk op je voorwielen zodat je meer grip krijgt en dus beter in kunt sturen. Je remt 'm als het ware ietsjes de bocht in.
Vol overstuur heb je ook totaal niets aan bij deze wagens. Maar een wagen zoals ik die graag heb is eerder neutraal dan ondersturend en met een lichte voorkeur naar overstuur. Dan weet ik in elk geval wat de wagen wil en daar heb ik met onderstuur veel minder. Voor mijn gevoel heeft de wagen nu een neiging om rechtdoor te willen.
Extra en langer remmen zal ik het ding maar niet aandoen want ook mijn remmen begonnen al aardig warm te worden met extra warmte in de banden als gevolg. :D
Niels Tieman
3 december 2009, 18:16
:thumbup::lol:
Niels Draijer
3 december 2009, 18:19
:thumbup::lol:
Ah, daar is de nepperd:lol:
Niels Tieman
3 december 2009, 18:41
Hij had het over de enige echte Niels met ondersturende setups, Meneer Draijer. ;) En dat ben ik! :P:D
Maik Peters
3 december 2009, 18:50
Niels! shut up :p
whaha!!
Niels Draijer
3 december 2009, 19:22
Hij had het over de enige echte Niels met ondersturende setups, Meneer Draijer. ;) En dat ben ik! :P:D
Nee Niels T. Het is toch algemeen bekend onder simracend Nederland dat met "De Niels" ook de enige echte Draijer wordt bedoeld.
De post van Robert laat hierover geen misverstanden bestaan. Nogmaals de quote:
Tjerk, als ik "triple screen Niels" setups ken (en die ken ik) dan neigt die setup in de basis ietsje naar onderstuur.
Need I say more. No I don't:D
Bramzel
3 december 2009, 19:36
Niels Tieman:
Niels Draijer:
Need I say more? ;)
Niels Draijer
3 december 2009, 19:44
Niels Tieman:
Niels Draijer:
Need I say more? ;)
Ok... bij deze geef ik het op :mad:
:lol:
Niels Tieman
3 december 2009, 21:42
Dank Bram! :D
paulpeter
3 december 2009, 22:05
[I]Niels Tieman:
Dat verklaard een hoop!
Maik Peters
3 december 2009, 22:48
Mooi topic he de Nurburgring :)
net ff snel een rondje gezet... maar snel gaat het nog niet... 2.04.5
of de setup is snel maar heel nerveus, of iets lanzamer maar in bedwang te houden.
maar gelukkig hebben we nog even om erover na te denken :D
Gerben vd Broek
4 december 2009, 00:03
Heb weer ff wat getest. Met setup van Niels kan ik toch niet echt uit de voeten. Ding reageert voor mij gewoon te traag. Ligt ook een stukje aan de versnellingen. Die heb ik aangepast, en toen kwam ik ermee tot een 2.04.6. Maar echt sneller wou nog niet. Daarna mijn eigen setup weer eens gepakt. En daarmee kwam ik zowaar tot een 2.03.9. Daarna op s1 er nog een 3 tiende onder gezeten, maar s2 liep niet meer. Telkens 2-3 tiende verlies daar. Laatste sector ook meestal verlies, maar uiteindelijk kon daar ook nog tiende gewonnen worden. Maar nooit meer in 1 rondje. Iets van 2.03.5-6 zit zel in de setup nu. Nu maar eens uitvogelen of we dat ook nog sneller kunnen krijgen.
Sectortijden waren geloof ik 56.7 1.32.4 maar weet ik niet meer zeker of dat nu van mijn snelste ronde was.
joostingh
4 december 2009, 00:36
Niels Tieman:
Niels Draijer:
Need I say more? ;)
OMG... 1834 nog wel... :P
f1timmy007
4 december 2009, 23:27
heb vanavond ook weer wat getest/ setup maken geleerd.
begon op aanraden van reggie met de estoril setup. 2:07 was de tijd. Aangepast en kwam tot 2:05.5. Toen heb ik even een setup gedownload en die iets aangepast en een 2:04.7 gereden. Ben erg tevreden en zie wel vooruitgang.
Ow en ff iets heel anders, roy, wat was jou record met de honda op zandvoort?
Roy Visser
5 december 2009, 11:12
Ow en ff iets heel anders, roy, wat was jou record met de honda op zandvoort?
dat is wel heel iets anders in ene tim ;) PM werkt daar het beste voor he, ik lees ook niet alles :)
46.7 iig ;)
Gerben vd Broek
6 december 2009, 21:43
Weer een behoorlijk aantal rondjes gereden. Setup van Tjerk gekregen en wat aanpassingen aan gemaakt. En laatste aanpassing gemaakt toen we een Q sessie ingingen. Maar daar klokte ik ineens 2.03.4. Wat een halve seconde onder mijn pr was, maar zelfs 8 tiende onder mijn beste tijd uit de FP vanavond. Dus setupverandering moet een goede geweest zijn. Wagen ligt ook wel steeds beter nu. Dus hopelijk nog met wat meer aanpassen dat we toch in de 2.02 uit gaan komen volgende week.
Tjerk Korving
7 december 2009, 11:06
Weer een behoorlijk aantal rondjes gereden. Setup van Tjerk gekregen en wat aanpassingen aan gemaakt. En laatste aanpassing gemaakt toen we een Q sessie ingingen. Maar daar klokte ik ineens 2.03.4. Wat een halve seconde onder mijn pr was, maar zelfs 8 tiende onder mijn beste tijd uit de FP vanavond. Dus setupverandering moet een goede geweest zijn. Wagen ligt ook wel steeds beter nu. Dus hopelijk nog met wat meer aanpassen dat we toch in de 2.02 uit gaan komen volgende week.
Yay. Ik kan dus kennelijk met een setup guide fatsoenlijke setups maken. Nu moet ik er zelf nog snel mee kunnen rijden. :lol:
Gisteren kwam ik tot 2:05.2 maar kennelijk gaat er iets niet goed in de eerste sector waardoor alleen daar al zowat een seconde ligt. Word nog even vogelen waar dat dan aan ligt en zien of de veranderingen van Gerben daar mee kunnen helpen.
Mark B
7 december 2009, 11:23
Als ik vanavond een beetje op tijd thuis ben zal ik ook mijn rondjes op de ring rijden.
Ben benieuwd hoe de Aston hier zal reageren.
Is er al iets bekend over het weer? :)
GTE
7 december 2009, 11:47
Ik kom vooralsnog niet verder dan 2.04.5. Balans en gevoel lijkt weinig gevoelig te zijn voor setup-veranderingen.
Bram Van Der Stichelen
7 december 2009, 20:52
Net vlug 6 rondjes gedaan met de Imola setup, en die doet het vrij goed op het eerste gevoel. Nog wat finetunen in de loop van de week, en ik kom er wel. Voorlopig een 2.00.9, met nog een heleboel ruimte :)
Jeroen Ursem
8 december 2009, 00:12
Net vlug 6 rondjes gedaan met de Imola setup, en die doet het vrij goed op het eerste gevoel. Nog wat finetunen in de loop van de week, en ik kom er wel. Voorlopig een 2.00.9, met nog een heleboel ruimte :)
:thumbup:
Ralffoxx
8 december 2009, 00:22
8 Rondjes snel gereden. 2:04.2 tot nu toe... denk als ik tijd heb om nog wat rondjes neer te zetten dat 2.03 laag te doen moet zijn.
Robert Saalmink
8 december 2009, 10:47
Het weerbericht komt vanavond online, is mij verteld.
Bob
8 december 2009, 13:41
Ik rijdt een 2.06.5xx met mijn Imola setup, zit nog veel ruimte in want mijn beamer is wel heel erg gevoelig!
En wat is die Mercedes Arena toch bagger zeg... daar verlies ik volgens mij al heeeeel veel!
Robert Saalmink
8 december 2009, 13:49
Vind ik ook, ik ben eigenlijk ook best wel eens benieuwd hoe je die sector nu het beste kunt rijden.
Tjerk Korving
8 december 2009, 13:56
Ben er ook nog niet achter en ten opzichte van Gerben verlies ik in de eerste sector gewoon een seconde. Zal deels wel in de lijn zitten maar de wagen doet ook gewoon niet wat ik wil en dat helpt dan niet mee.
Ralffoxx
8 december 2009, 14:39
Gelukkig heb ik al wel aardig lekker gevoel bij mijn setup na die paar rondjes maar alleen nog wat met lijnen spelen. Alleen jammer niet reuze veel tijd. En wil toch iets meer aan FPL doen dan ZAC aangezien die er vlak na is. Alleen wel lastig met beide klasses zijn zo verschillend.
eansys
8 december 2009, 15:07
Ik rijdt een 2.06.5xx met mijn Imola setup, zit nog veel ruimte in want mijn beamer is wel heel erg gevoelig!
En wat is die Mercedes Arena toch bagger zeg... daar verlies ik volgens mij al heeeeel veel!
He Bob, zitten we dicht bij elkaar. Ik reed gisteren 2.06.6xx......Wordt dan weer een gevecht zoals in Istanbul..:thumbup:
Peter
8 december 2009, 21:15
@ Niels, ik zie dat er nog meer afmeldingen zijn, en ik ga er nu eigenlijk van uit dat ik zondagavond gewoon op tijd terug ben om nog mee te doen. Kan ik weer op de lijst komen te staan? :)
Stefan van Renselaar
8 december 2009, 21:47
Nu we het toch over afmeldingen hebben, hoe kan het dat ik als afgemeld sta terwijl ik nooit een email heb gestuurd? :confused1:
Robert Saalmink
8 december 2009, 21:54
Yep, dat is vreemd :p ik fix dat!
JossNL
8 december 2009, 22:48
@Stefan: Ah, ik dacht al :P Goed dat je er toch bij kan zijn... Hopen we dan maar :D
@Organisatie: En het weer? Ik vrees regen :(
Mark B
9 december 2009, 07:47
Mocht er regen komen is er misschien een kans :)
Ik kom totaal niet lekker rond op dit **** circuit :P
2:04.5xx met 50L zit ik nu... maar elke ronde is voor m'n gevoel anders.
Robert Saalmink
9 december 2009, 08:57
Het weerbericht is zojuist binnen gekomen en toegevoegd aan de startpost.
Maik Peters
9 december 2009, 09:06
Mzz, weet niet of ik blij moet zijn of niet :)
Is het weer ook toegepast op de server?
JossNL
9 december 2009, 09:25
Ok, valt mee, maar I'm with Mark - elk rondje voelt anders (alhoewel als ik denk dat het een super rondje is, dan is het dat ook in vergelijking met mijn andere rondjes dan ;) ). Bovendien vind ik de grafische kwaliteit van dit circuit echt ver onder de maat, krijg er gewoon luie ogen van als ik 10 rondjes achter elkaar rij. Maargoed, we doen het er maar mee :)
Mark B
9 december 2009, 09:29
Maargoed, we doen het er maar mee :)
Je zal wel moeten ;) Maak me er zelf niet druk om en heb me er ook niet mee bezig gehouden. Heb al moeite om die auto op de baan te houden :lol:
f1timmy007
9 december 2009, 17:53
Mzz, weet niet of ik blij moet zijn of niet :)
Is het weer ook toegepast op de server?
nou de tempraturen normaal (28graden ofzo) liggen al heel dicht bij de kwalificatie tempraturen. dus veel zal verschil zal je niet merken. racetemp is wel een stuk lager.
Neo-242
9 december 2009, 21:11
Ik heb ipv mijn eigen setup voor de DBR9 te gebruiken de online setup van Niels gebruikt, en de tijd vloog van m'n rondes af ;) Bedankt Niels, leuke stabiele setup!
Ik deed een 1:56.8 en daar moet in mijn handen nog zeker een 3 a 4 tiende afkunnen als ik een foutloos rondje bijeen krijg. Geen flauw idee of dat nou redelijk is of niet:D
Ik vind de Ring wel een lastige, ondersturende baan. Het lijkt overal alsof die neus niet de bocht in wil. Heeft iedereen dat? :)
Gerben vd Broek
9 december 2009, 21:14
Ligt eraan in welke auto je rijdt. Cup600 zal toch de snelste wel de 1.52 in gaan, en misschien nog wel seconde sneller. De cup400 mag 1.57-1.58 kunnen halen. En cup300 verwacht ik in de 2.02.
Neo-242
9 december 2009, 21:17
Een DBR9 is Cup600 hé :) Niet zo goed dus :o
Tjonge, waar komt die tijd vandaan. Is echt enorm verschil nog!
Gerben vd Broek
9 december 2009, 21:20
Gewoon strak over je eerste zin, met autobenaming heen lezen :blushing:
paulpeter
9 december 2009, 21:59
Ik vind de Ring wel een lastige, ondersturende baan. Het lijkt overal alsof die neus niet de bocht in wil. Heeft iedereen dat? :)
Heb ik ook veel last van:)
Roy Visser
9 december 2009, 23:48
eerder remmen!
Kim Van Der Stichelen
10 december 2009, 00:01
eerder remmen!
lol :innocent:
Ralffoxx
10 december 2009, 09:53
Ik heb tot nu toe juist overstuur op deze baan :P. Misschien ligt wel aan setup maar ik heb normaal veel moeite om de auto rond te krijgen maar hier in die ene test nog niet. Vanavond maar weer is wat rondjes rijden.
Bob
10 december 2009, 15:33
Ik heb een redelijk liggende setup onder mijn kont en met 50ltr kom ik tot een 2.06.2xx en zit er mss 3/4 tiende boven met een volle tank!
Er is dus nog hoop :)
Maik Peters
10 december 2009, 17:12
@Bob, goed niews man :) Ga zo door!
Tjerk Korving
10 december 2009, 17:47
In het afgelopen weekend had ik een werkende zelfgemaakte setup maar die heb ik kennelijk gewijzigd én opgeslagen omdat ik het toen beter vond. Ik heb nu enkel geen idee meer wat de wijzigingen waren en de wagen doet niet wat ik wil.
Heb gewoon een setup gecreëerd waar Gerben snel mee kan rijden en ik niets mee uit de voeten kan. Leuk voor hem maar minder handig voor mijzelf. Vanavond maar weer vanaf nul beginnen, wellicht dat ik dan weer iets vind. :)
Robert Saalmink
11 december 2009, 21:16
De nieuwsbrief is verzonden!
JossNL
11 december 2009, 23:02
De nieuwsbrief is verzonden!
De link naar de PDF in de nieuwsbrief verwijst naar de nieuwsbrief van Barca, maar die staat er niet meer op. Misschien toch de PDF even op die plek zetten:)
Robert Saalmink
11 december 2009, 23:41
Krijg nou wat... je wijzigt de link, maar toch ook niet dus. De nieuwsbrief staat wel op die locatie, als je die copy paste in je browser dan pikt hij hem op.
Fabian de Jong
12 december 2009, 00:15
Krijg nou wat... je wijzigt de link, maar toch ook niet dus. De nieuwsbrief staat wel op die locatie, als je die copy paste in je browser dan pikt hij hem op.
Dit fout zit er al sinds het begin in :P
Marc Vos
12 december 2009, 18:05
Vanmiddag heb ik tijdens een voetbalwedstrijd een schop tegen me enkel aan gehad. Waardoor het buigen en dus het gas geven pijn doet. Ik zie het niet gebeuren dat ik er morgen veel minder last van heb. Dus deze race moet ik helaas aan me voorbij laten gaan. Ik hoop dat me teamgenoot Martijn morgen nog wat puntjes scoort voor HSBC-Racing. :)
In ieder geval veel plezier iedereen. ;)
f1timmy007
13 december 2009, 13:18
Vanmiddag heb ik tijdens een voetbalwedstrijd een schop tegen me enkel aan gehad. Waardoor het buigen en dus het gas geven pijn doet. Ik zie het niet gebeuren dat ik er morgen veel minder last van heb. Dus deze race moet ik helaas aan me voorbij laten gaan. Ik hoop dat me teamgenoot Martijn morgen nog wat puntjes scoort voor HSBC-Racing. :)
Vervelend zeg.
Ik wens je veel beterschap, en hopelijk kan je er de volgende race weer bij zijn.
Gerben vd Broek
13 december 2009, 13:35
Een nachtje slapen kan wonderen doen, dus inmiddels de klok rond geweest. Toch nog verbetering in de enkel? IIg beterschap.
Tjerk Korving
13 december 2009, 13:43
Zo opweg naar stuur verzamelaar Bjorn voor een werkende pedalen set voor mijn MOMO Force. Hopelijk is dat afdoende zodat ik alsnog weer kan meedoen vanavond. :)
Marc Vos
13 december 2009, 14:22
Een nachtje slapen kan wonderen doen, dus inmiddels de klok rond geweest. Toch nog verbetering in de enkel? IIg beterschap.
Nee er zit weinig verbetering in helaas. Het is nog steeds zo dat met het buigen van de voet er een stekende pijn is, en dat ga ik geen 90 minuten volhouden. Dan maar een vervroegde winterstop..
Succes heren! :)
Tjerk Korving
13 december 2009, 15:54
Zo opweg naar stuur verzamelaar Bjorn voor een werkende pedalen set voor mijn MOMO Force. Hopelijk is dat afdoende zodat ik alsnog weer kan meedoen vanavond. :)
Yay, ik ben er vanavond gewoon bij. De pedalen set van Bjorn werkt perfect dus mijn dank is dan ook groots. :thumbup:
Stefan van Renselaar
13 december 2009, 18:10
Er is nog wat tussen gekomen en ik kan onmogelijk tijd vinden om mee te doen. :(
Darthwillie
13 december 2009, 18:52
strakke actie Bjorn! :thumbup:
net thuis van een zondag werken :rolleyes: heb niet geoefend deze week dus het gaat dramatisch worden, alvast mijn excuses daarvoor.
f1timmy007
13 december 2009, 21:10
:cursing::cursing::cursing::cursing:
Ben ik vergeten de Ignite knop in te stelen. Lag nog wel 10de :( wheeeeeee
Gaat lekker zo, vorige race gewoon dom bezig en nu had ik leuke gevechten maar heb ik geen ignite knop.:cursing::cursing:
paulpeter
13 december 2009, 21:13
Vastloper, zonde!
Koos
13 december 2009, 21:38
Dit was dus niet mijn avond. Prut. Punt.
P.S. Sorry Maik :(
Niels Draijer
13 december 2009, 21:38
Vastloper, zonde!
Dat ga je niet menen PP. Wat een gek#t met je computer altijd :(
Darthwillie
13 december 2009, 22:01
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
1 minuut 40 voor het einde engine blow up :cursing:
Reed al 2 minuten met engine health 0, dat dan weer wel :rolleyes:
JohnV
13 december 2009, 22:04
Balen!!
Laten we de race een "GTR-evo" leermomentje noemen..
1e stind: niks aan de hand. Gestart vanaf p3 en rond blijven rijden hier. Kansloos voor p2 en p1 jammer genoeg.
Dan de pitstop: Ik maakte een foutje met de limiter en dus kreeg ik een stop en go. Een ronde later wil ik deze inlossen en dus kom ik binnen. Ik verwacht net als bij een normale pitstop een confirm, dus ik ram op enter. Blijkt daar postpone stop en go te hebben gestaan.... In plaats van door te rijden ga ik gewoon naar mijn stopplek verward als ik ben op dit moment en plots gaan ze nog eens 80 liter erbij gooien en banden verwisselen. Bedankt, volle tank dus (iig voor 50! rondes fuel). De ronde erna wel de stop en go kunnen inlossen, maar teruggekomen op p10 met natuurlijk dramatische rondetijden (ongeveer 1 a 1,5 s langzamer dan normaal). Nog wel p9 kunnen pakken, maar meer zat er helaas niet in...
Jammer, maar wel wat geleerd van GTR evo (alweer.....).
Tot volgend jaar !!!
f1timmy007
13 december 2009, 22:06
Even een voledig verslag:
Kwalificatie
Niks bijzonders 10de plaats. Had 3tiende sneller kunnen zijn, maar dat had toch geen zin want tjerk was 6 tiende sneller.
Race
Goede start en kwam makelijk op topsnelheid/acceleratie aan tjerk voorbij. Koos nam Maik mee, en zo schoof ik naar de 7de plaats. Heb toen met tjerk 4 ronden gevochten ( met duwtjes :D) maar ik blokkeerde bij de eerste bocht en de weg lag open. Althans zo leek het want tjerk knalde vrij hard in me, waardoor ik niet makelijk weg kon rijden. Maik zat al vlak achter me (Jij gaat snel pffff) en kwam 2 bochten daarna er ook voorbij. Jaap Kleijn reed nu achter me en reed ong hetzelfde tempo. Heb nog een paar ronden gereden voordat ik opnieuw een fout maakte en hij er makelijk langs kon. Achter hem aangereden en goed doorgereden tot me stop. Stond stil bij me plaats en de motor gaat uit. Ik besef me opeens dat ik geen ignite knop heb. Ik heb nog 20x op allemaal knopjes zitten drukken maar het had allemaal geen zin. Uiteindelijk maar de Escape knop ingedrukt. Had me nog wel verheugd op een top 10 plaats maar het mocht niet gebeuren. Wel weer veel geleerd, dus ik ben niet helemaal ontevreden.
Danny Kappen
13 december 2009, 22:17
Na anderhalve week met een kapotte PC te hebben gezeten heb ik vrijdag weer de eerste rondjes af kunnen malen. Het ging op zich wel redelijk, maar qua tempo zit er wel meer in. Vooral in de kwalificatie heb ik aardig wat foutjes gemaakt en niet echt een lekkere ronde kunnen rijden. Daarom gestart vanaf p2, maar na een foutje van Marcel in de 5e ronde (of iets dergelijks) kon ik er voorbij. Daarna beetje bij beetje uitgelopen, al was Marcel nooit ver weg. Vooral in het begin van de 2e stint heb ik redelijk wat gas moeten geven, het gat was nog maar 6 seconden, maar dat werd langzaam aan weer groter. Uiteindelijk de race kunnen finishen met een comfortabele voorsprong :)
Flyer
13 december 2009, 22:20
Ook hier pc problemen nog niet opgelost. Het leek de firewall te zijn, maar helaas. Het beeld schokt een beetje en loopt niet soepel, waardoor ik mezelf maar met name andere ging hinderen. Toen maar gestopt. Balen.
El Maestro
13 december 2009, 22:21
Kwalificatie
Ik stond helemaal aan het eind van de pitstraat, dus dacht direct m'n box uit te schieten en vooraan het rijtje te gaan staan. Dat ging dus niet door. Zodra ik op Race klikte hoorde ik de startmotor, en een seconde later zat ik weer in het racemenu. Bleef probeerde, maar dat werkte dus niet. Na 2x opnieuw joinen mocht ik eindelijk m'n pitbox uit. Toch nog P5 kunnen pakken.
BTW, excuses voor het rejoin ongemak
Race
Vergat in de eerste bocht dat ik in een slipstream zat en dat m'n banden en remmen koud waren. Te laat op de rem! Schoot naar links om Fabian te ontwijken. Ik verloor gelukkig weinig door deze fout.
Vervolgens 45 minuten constant achter Fabian gezeten. Het gat werd niet groter dan een seconde. Een paar aanvallen kunnen doen, maar ik kwam er niet voorbij. Hij stopte een rondje eerder dan ik, maar kwam na zijn stop 10s voor me te liggen:huh1:
Toen een tijdje achter Dick aan gereden die op versleten banden rondreed. Hij kon echter nog prima verdedigen. Helaas verdween hij na een paar rondes de pitstraat in. De rest van de race was dodelijk saai, had echt weinig zin om nog verder te rijden. Toch maar gedaan:p
P4 als resultaat, zeer tevreden mee!:)
Atreidez
13 december 2009, 22:21
7e geworden :o Ben zo brak als het weet niet wat, gister nogal gefeest. Was ook zo mak als een lammetje op de baan, en heb eigenlijk alleen de laatste ronde echt verdedigd omdat Kelly 1km van de eindstreep me achterbumper had gevonden. Gelukkig nog net gered..
Ik starte vanaf p13, maar dat was nog beter als verwacht.
Start ging wel redelijk, kreeg een tik van Emile die zich in ze rempunt bij bocht 1 vergiste denk ik, en kon wat plekjes opschuiven. Daarna zag ik her en der nog wat mensen ernaast gaan ik reed constant achter het duo Tjerk en Tim. Kon er verder niet bijkomen, maar het was wel ok. Maik, een gespinde, had veel meer tempo en kon er redelijk snel langs. Op gegeven moment maakt Tim een foutje waardoor ik er langs kan. Door mensen op een 2 stopper klom ik op naar p5 of 6, en in ronde 21 zelf gestopt. Toen ik de pits uitkwam achter Bob gezeten, maar na wat pushen kon ik hem aan t eind uitremmen. Was beetje dodgy move, ik ging nogal driftend de bocht in maar ik hield m in het spoor. Bob kon nog aandringen en bijna de plek terugpakken, maar uiteindelijk kon ik toch weglopen. Naar t einde toe werd het spannender, want de 2 stoppers waren weer gestopt en zaten achter me! Mark dichterbij als Gerben, maar ik zat er voor. Mark kon echter tegen de laatste minuten mij achterhalen na een foutje in de chicane. Gerben zat met de klok op 0 in de laatste bochten op me bumper, maar het was te laat om het zomaar weg te geven en met verdedigen de 7e plek kunnen behouden :)
Trouwens Tim, mijn auto start automatisch nadat de banden zijn verwisseld?
Kim Van Der Stichelen
13 december 2009, 22:24
Stint 1, de goeie ouwe tijd met Robert.
http://moviesinthenewspaper.files.wordpress.com/2009/06/legendary___barney_stinson_by_southerndesigner.jpg
Gerben vd Broek
13 december 2009, 22:26
@Tim: Dan moet je toch eens kijken hoe je pitinstellingen staan. Want ik hoef nergens rekening mee te houden met aan of uitzetten. Dat is allemaal automatisch. Moet enkel mijn eigen plek in de pits even zien te vinden, maar voor de rest gebeurd het dan automatisch.
Afijn mijn verslag.
Q. begonnen met een 2.03.4 gelijk aan mijn eerder gereden tijd in een Q sessie, dus het moest harder kunnen. Uiteindelijk een 2.02.9 geklokt wat ook mijn doel was. Vervolgens nog een tijd gereden in de 2.02.9 en enkel in sectoren zou het nog 1-2 tiende harder kunnen. Maar zeer tevreden met mijn tijd en een P4. Dus ook kwa plaats zeer tevreden.
R. Op p4 begonnen, maar valt niets te houden aan Gerben K bij de start. Nog wel geprobeerd door bocht 2 en 3 heen, maar uiteindelijk op P5 terecht gekomen. Daarna strak tempo kunnen rijden tot aan ronde 13 of 14 maar Gerben K reed eerst langzaam weg, maar uiteindelijk bij Gerben K weer gekomen, omdat mijn rondetijden langer constant bleven. Vanaf bocht 2 ernaast en helemaal door arena ongeveer naast elkaar gereden om uiteindelijk de linkerbocht na de arena iets dwars te gaan en vervolgens een tik meekrijgen. Spin de grindbak in. Met moeite erweer uitkomen en Gerben K wacht eerst netjes om vervolgens er vandoor te gaan toen de auto achter ons er kwam. Kostte me dus veel tijd en positie. Totaal uit mijn doen toen, en aantal belabberde rondetijden gereden. Kon niet meer in mijn tempo komen. Ondertussen klein foutje en Maik er ook nog voorbij. Was sneller maar kon er niet langskomen. Uiteindelijk ervoorbij paar rondjes voor mijn stop. Maik stopt rondje eerder dan ik, en uiteraard na de pit zit Maik er weer voor. Zit ook nog eens klem achter Mark Bentvelzen na mijn stop dus Maik kon een gaatje trekken van 6,5 seconde. De laatste 5 ronden wel meer dan de helft vanaf gekregen, maar de race was net iets te kort om er weer een gevecht van te maken. Om kort te zijn. Gestart op P4 en gefinished op P4. Dit maar wel met de andere Vertigo erachter, dus zeker een lekkere score voor het team ook :).
Kim Van Der Stichelen
13 december 2009, 22:29
Het begon al goed... Net zoals op Imola kegel ik er iemand af in de eerste ronden. Robert ging iets te trager dan ik dacht door de chicane en ik duwde hem in een 180° spin. Even gewacht, maar er kwamen andere wagens aangestormt dus weer doorgereden. In diezelfde ronde Robert nog voorbij gelaten, waarna een spelletje van kat en muis begon dat 24 ronden lang duurde. Ik zat weer met de glimlach te racen :).
na de pitstops helaas Robert uit het oog verloren, kon het gat dichten met 4 seconden maar toen de banden op waren bleef het gat gelijk. Toen ik Sander Hoogendoorn tegenkwam eerst wat getwijfeld en uiteindelijk besloten erachter te blijven, op een veilige afstand voor blauwe vlaggen.
Marcel Groen
13 december 2009, 22:32
Gefeliciteerd Danny! Ik stond dan wel op pole, had uiteraard graag de race gewonnen maar je was net even te rap, vooral wanneer slijtage een rol begint te spelen. Heeft die Corvette daar zoveel minder last van of kun jij beter met slijtage overweg? :)
Na enkele raceronden op kop een full lock overstuur moment in de snelle links rechter voor opkomen rechte stuk, gaaf! :D Maar... Danny er voorbij en dat was het... Einde eerste stint kwam ik bij Dennis Douna achterop, maar die had op dat moment nogal last van lag, best scary dus ben er maar op ruime afstand achter blijven hangen en ben een paar ronden eerder de pit in gegaan. Gelijk met Dennis wat dan weer niet zo heel handig was... ;) Sorry voor de chat, hopelijk begrijpen jullie de situatie.
Quizmaster
13 december 2009, 22:39
:D:thumbup: PB voor mij :thumbup:
Quali: Mijn race setup hier en daar wat getweaked om mee te qualificeren, brilliant!!! ik reed zowaar een ontzettend PB van 2:02,4 en... Pole!!!
Helaas dook Paulpeter eronderdoor dus opnieuw de baan op en jawel hoor, een fractie sneller maar verloor dat helaas weer in sector 2. Of ik uiteindelijk nog eens 2 tienden van mijn tijd af had kunnen halen betwijfel ik maar in het geheel niet ontevreden met de qualificatie. :thumbup:
Tja, wat nu te doen met mijn setup... Mijn qualificatie-setup was aanzienlijk sneller dan mijn race-setup (logisch natuurlijk) maar de verleiding was te groot en ben dan ook aan de race begonnen met de qualificatie-setup en wat meer peut. Hierdoor was ik genoodzaakt om een 2-stops strategie te hanteren aangezien mijn achterbandjes sneller sleten dan met lief was.
Race: Paulpeter was weer erg snel en liep gestaag uit, Reggie drong af en toe aan maar kon ik toch achter me houden. Totdat ik achterop het circuit in de Schumacher-S een fout maakte waarop mijn concentratie even weg was en ik in de daarop volgende Kumho-Kurve mijn rempunt miste.
Meteen had ik Reggie achter op mijn bumper in die wilde ook niet meer weg. :sweatdrop: Uiteindelijk haalde Reggie me in en ik besloot daarna ook maar snel de pit in te duiken voor een paar verse banden. In de pitstraat was ook net Paulpeter gestopt en daar wist ik mijn achterstand op hem een mooi stuk te verkleinen. Na een paar rondjes echter verdween Paulpeter voor me en zag ik hem ook niet meer doorkomen in de timing, balen voor hem...
P1! en ik probeerde mijn voorsprong te vergroten op Reggie want ik moest nog een keer stoppen echter bleef de voorsprong min of meer gelijk. Na mijn 2e stop naar Reggie toegereden, maar kwam tijd tekort om hem moeilijk te maken. Gefinished als 2e en daarmee erg tevreden, bovendien pak ik mooi wat punten voor het kampioenschap. :D
Fabian de Jong
13 december 2009, 22:41
Mocht als 4e beginnen en hier t/m mijn stop rond gereden. Eerst paar rondes kon ik John goed volgens, maar na een tijdje ontstond er een gat. Ondertussen zat Jerry 45min lang in mijn achterbumper, maar hij zat er vaak net te ver achter waardoor die maar 2 aanval pogingen kon doen, die ik netjes on afslaan.
Denk dat Jerry flink wat rubber heeft weg vliegen want ik blokkeerde nogal vaak mijn remmen, en mijn pedalenset ging aan de loop, hij ging steeds verder naar achteren.
Vervolgens de pits in en toen ik eruit kwam, en toen alles weer gesetteld was lag ik 3e en vervolgens maar de race uitgereden, met niemand in de buurt.
Wel jammer van het probleem van John, want we konden namelijk goede zaken doen in het teamkampioenschap.
Tjerk Korving
13 december 2009, 22:52
In de kwalificatie 9e geworden met een 2:04.099 en dat was meer waar ik vooraf op gehoopt had. Bij de start was het gelijk in de clinch met Tim die elke keer wegtrok bij de bochten en ik er hooguit naast kwam. Na een paar ronden gingen er al twee man vanaf bij de laatste bocht en lag ik dus op P7. Uiteindelijk schoof Tim er bij de eerste bocht af maar ik heb zelf niets gemerkt van een botsing aldaar. Zal de replay er eens op nakijken.
Na een rondje of 15 gingen er ineens meerdere voor me de pits in en dus duidelijk voor een twee stops strategie. Daar lagen dus kansen want ik was weg op een één stopper. Zou wel lastig worden met de banden maar het was te doen. Richting het einde van mijn eerste stint kwam Chris alweer achter me opdoemen en heb het hem niet bepaald moeilijk gemaakt. Eerste bocht wijd genomen en erachter aangesloten.
Eerste en enige stop gemaakt en nadat Gerben Kelly en Mark Bentvelzen voor hun tweede stop gingen lag ik ineens 5e. Ik had nog verwacht dat Gerben Kelly me zou gaan inhalen want ondertussen begonnen de banden alweer te slijten en kwam hij met een seconde per ronde dichterbij. Echter toen het gat nog maar een paar seconden moet zijn geweest ging hij weer de pits in. Uiteindelijk de laatste 10 ronden in een gat gereden met Gerben voor me op 20 seconden op P4 en Jaap achter me op 30 seconden.
Gefinished op P5 en helemaal tevreden mee. Zeker na een lastige start qua tijden en vanmorgen nog pedalen die de geest gaven. :)
Bram Van Der Stichelen
13 december 2009, 23:01
Vlug een verslagje:
Mistte toch Jeroen, Niels en Marc bij aanvang. Zat opgescheept met mannen als Storm en Brouwer, waarvan ik weet dat ik al goede papieren nodig zal hebben om te kunnen aanpikken.
Had deze week niet veel geoefend, en in quali bleef ik steken op een 2.00.5. Michel stond nog achter me, en had het gevoel dat het best nog leuk kon worden. Michel kon me in de eerste paar ronden al voorbij na een foutje. Moest men ritme wat terugzoeken, en toen Storm een foutje maakte en aansluit tussen ons wou ik daar van profiteren. Lukte vrij aardig, tot ik in de rechter voor sector 3 met mijn linkerachterwiel wat gras meepik en spin, en zo'n 10 seconden verloor. Zag het alweer somber in, maar ik kwam vrij snel terug op Michel, met wie ik hoopte doorheen de race nog een leuk gevecht te hebben. Net voor mijn pitstop zat ik vlak achter Michel, dus dat bood perspectieven.
Mijn pitstop genomen, en zag dat Michel de volgende ronde stond aangegeven om te pitten. Ging lekker spannend worden, tot wanneer ik ff overschakel naar Michel en hem stil zie staan bij de pitingang, en daarna ook opgeeft. Ontzettend jammer, want dat betekende dat ik zo goed als alleen zou rijden voor de komende 50 minuten. Voor me reden Martijn En Ruben,w aarvan ik vooral het tempo van Ruben vrij aardig kon volgen, die op zo'n 30 seconden zat. Ruben pitte, en ik merkte dat hij geen banden had gewisseld, dus in de hoop om eventueel nog een mirakel te verrichten wissel ik ook geen banden bij de 2e stop. Kwam opnieuw wat dichter, tot Ruben opnieuw de pit induikte voor banden vermoed ik. Ik dacht ff dat ie een sng had, maar dat duurde wat te lang.
Ik kwam vlak voor hem de pit uit, en met nog 10 minuten te gaan wist ik dat het lastig ging worden. TOt overmaat van ramp ga ik nog in de fout bij het uitkomen van de rechter bij S3, en was ie weg. Het verschil tussen volledig kapotte en verse banden werd wel heel snel duidelijk. Ik leek wel een schildpad :laugh:
Uiteindelijk rustig uitgereden tot de finish, met P6 als resultaat, of laatste.
Echt jammer dat ik 3 mensen mistte, had anders echt een leuke race geworden denk ik :)
Gerben
13 december 2009, 23:09
Even mijn verslag dan:
Kwali: Een 5e plek, met te weinig tracktime. Maar tijd groeit helaas niet aan de boom, dus ik was best tevreden!!! Achter Gerben vdB.
Race: Bij de start kan ik makkelijk op snelheid Gerben vdB voorbij, hier kan ik eerst van weglopen en de mannen voor mij kan ik niet bijhouden. Ik zat op een 2-stopper. Echter na een tijdje komt Gerben vdB weer dichterbij, wat resulteert in een paar bochten zij aan zij. Helaas eindigde dit in een spin, ik kon je niet meer ontwijken Gerben, je zat in mijn beeld al in overstuur waardoor ik een stuk sneller dichterbij kwam. Eerst nog even gewacht, maar toen kwam idd Mark eraan stormen, en toen heb ik het gas weer ingetrapt. Direct de pit in voor mijn eerste stop en doordat Chris vlak bij mij stond gleed ik mijn plaatsje voorbij :lol: beetje amateuristisch van mij natuurlijk maarjah :P. Na mijn stop lekkere rondetijden gereden, vrijwel de hele 2e stint vrije baan gehad!! Toen mijn 2 stop, en toen kwam ik op P6 de baan op, met 17 seconden achter op Tjerk. Deze reed ik snel dicht tot 4 a 5 seconden...tot ik mij in de laatste chicane verrem...geen probleem opzich, want daar is een escape route tussen de blokken door. Laten die nou net het probleem zijn :blushing: boem er net tegen aan, bumper kwijt, puncture en suspension broken. Damn. direct de pits in, en kijken of ik nog bij de eerste 10 terecht kan komen. Gelukkig kwam ik op p8 de baan weer op met 10 minuten te gaan. Laatste ronde nog even heftig, want zat bij jaap in de kofferbak, helaas net niet gelukt, maar wel erg gaaf!!!
Congratz Reggie, Chris en Maik!!!
Excuses Gerben vdB. voor de tik, gevecht was net zo mooi!
Achterblijvers letten goed op bij het lappen~!! Erg toppie!!:thumbup:
Robert Saalmink
13 december 2009, 23:33
Ja Kim, was weer gezellig! :D Als de makers van een eventueel filmpje nu nog geen materiaal hebben dan weet ik het ook niet meer ;)
Kwali ging niet zo best, ik kon lag in de 54-ers rijden, heb het ook een paar keer op de klokken gehad maar het kwam er niet uit helaas. 54.4 uiteindelijk voor mij.
De race, de start ging soepel, moest nog wel even alle zeilen bij zetten om goed te remmen in turn 1 maar dat kwam allemaal net goed. Daarna een klein gaatje naar Dick opgelopen, wat ik begon dicht te rijden. Helaas werd ik op een bepaald moment rond getikt door Kim bij het aanremmen van de chicane (en later nog een keer door Steven Gabriel geloof ik). Terug vechten en eenmaal weer achter Kim belandt liet hij me netjes passeren. Maar dat was van korte duur, want Kim had zijn zinnen al gezet op mijn plekje natuurlijk. Wat volgde was een hele stint lang plekje wisselen, twee dik door de bochten, heerlijk! Was echt weer ouderwets gaaf.
Mijn pitstop was wel wat sneller dan die van Kim, daardoor kwam ik met zo'n 11 seconden voorsprong de pits weer uit. Kim kon het dicht rijden tot acht geloof ik, veel verder lukte niet. Op een bepaald moment lag ik 6e, 6e? John Vissers had ik al weg zien vallen, in dit geval was het Dick die nog een tweede (?) stop maakte. Hij begon op verse banden een opmars en ik kon hem op mijn bandjes niet van enig verweer voorzien. Tegen het einde van de race begon ik de concentratie iets te verliezen, dus heb de boel toen maar rustig aan de finish gebracht. P6 en P7 voor het team, niet verkeerd.
Lapcharts e.d. volgen morgenavond, de site is zo traag dat ik het niet aandurf om nu uitslagen te gaan inlezen.
Dix5
13 december 2009, 23:35
Kort verslag:
Quali: Kwam niet aan mijn tijd door kleine foutjes.
Dus mocht ik van plaats 7 vertrekken.:no:
Race: Motec gaf direct al aan dat ik niet ruim in de engine livetime met een 54%.
Ben voor een 2 stopper gegaan. Kon aanvangkelijk het tempo aardig volgen.
Heb tot de eerste stop in een soort niemands land gereden. Stop zelf verliep zonder problemen. Tweede stint leverde na verloop van tijd wat leuke gevechten op kon ook Jerry een aantal ronden van mij afhouden op behoorlijk versleten banden. In de bochten was hij iets sneller maar op de andere stukken kon ik van hem weglopen.
Tweede stop verliep ook zonder problemen.
Ben op jacht gegaan naar Kim en Robert en kon die vrij makkelijk voorbij op relatief verse banden. Toen op jacht naar Guyon die 22 sec voor mij lag. Dit gat heb ik tot op 4,5 sec dicht gereden en toen kwam de vlag weer te vroeg.
Leuke race heb me erg vermaakt en wens een ieder fijne feestdagen en tot volgend jaar. :thumbup:
Gerben vd Broek
13 december 2009, 23:54
E Echter na een tijdje komt Gerben vdB weer dichterbij, wat resulteert in een paar bochten zij aan zij. Helaas eindigde dit in een spin, ik kon je niet meer ontwijken Gerben, je zat in mijn beeld al in overstuur waardoor ik een stuk sneller dichterbij kwam. Eerst nog even gewacht, maar toen kwam idd Mark eraan stormen, en toen heb ik het gas weer ingetrapt.
Dat overstuurmoment klopt, maar had al lang gemerkt dat ik met gas erop houden de wagen tot heel ver in een overstuurmoment weer recht kan trekken. Enkel dat tikje was net iets teveel van het goede. Achteraf gezien heeft het me denk ik 1 positie gekost, maar goed. Ik ga er verder geen probleem van maken. En dat overstuur had ik echt even nodig, ook in de bochten ervoor. Door juist was gas bij te geven en later te remmen hem ervoor te kunnen krijgen. Want helemaal buitenom in de mercedesarena is best een eind tov de ideale lijn ;).
W@llierossi
13 december 2009, 23:59
Voor mij was het een aardige race op de bandenslijtage na.
Kwalificatie was degelijk met een zesde plek, al had het misschien nog net iets beter gekund.
In de race kon ik net niet aanhaken bij Jerry en Dick kon net niet aanhaken bij mij. Het was dus een redelijk saaie eerste stint. Vlak na de pitstop een spin in de veedol chicane. Daarna strak doorgereden, totdat mijn banden toch wel erg hard begonnen te slijten. Gezien de voorsprong op Dick (35 seconden oid met Robert en Kim er nog tussen) besloten geen risico te nemen en hem gecontroleerd in te laten lopen terwijl ik mijn bandjes kon ontzien.
Toch wel tevreden met de vijfde plek, waarmee Marcel en ik weer goede zaken doen voor het teamkampioenschap.
Danny Kappen
14 december 2009, 00:10
Gefeliciteerd Danny! Ik stond dan wel op pole, had uiteraard graag de race gewonnen maar je was net even te rap, vooral wanneer slijtage een rol begint te spelen. Heeft die Corvette daar zoveel minder last van of kun jij beter met slijtage overweg? :)
Ik zat aan het einde van mijn eerste stint rond de 27 linksvoor qua slijtage. Het tempo ging uiteraard wel omlaag, maar de auto lag nog wel redelijk goed eigenlijk, denk dat dat een hoop uitmaakt. Wat doet de Aston qua slijtage?
Sander Hogendoorn
14 december 2009, 00:13
Mooie race :)
Q ging beter dan verwacht. Wel net geen 57 maar toch verrassend dicht bij de Moslers waar ik in de eerste races toch wat meer achterstand had in de quali.
Bij de start meteen geprobeerd om Michael te pakken, maar pakte verkeerd uit en Ruben ging me nog bijna voorbij. Paar rondjes later kon ik P2 pakken door het foutje van Michael en eigenlijk de hele eerste stint vlak achter Dennis gereden. Aantal keer een aanval geplaatst bij T1 maar kwam er niet voorbij doordat Dennis steeds de binnenkant verdedigde. 1 keer pakte ik de binnenkant door half over het gras te gaan maar remde net wat te laat en schoot iets door waardoor Dennis weer onderdoor kwam.
Vlak voor de pitstop begon Dennis even te laggen waardoor hij vaak bleef hangen en ik zelfs 1 keer iets onzichtbaars raakte in T1 waardoor ik spinde. Maar verder een vermakelijke eerste stint dus :thumbup:
Pitstop ging goed, had een seconde of 5 achterstand opgelopen door die spin en kwam heel langzaam weer terug tot een seconde of 1,5 10 minuten voor tijd. Toen kwam er nog wat Cup 600 geweld voorbij op ongunstige plekken waardoor ik net de aansluiting weer verloor. Had op zich wel de snelheid om te winnen, maar het viel net niet op z'n plaats.
Ik ben wel tevreden met de progressie die er gemaakt is sinds Barcelona. Zit een stuk dichterbij de Moslers en bandenslijtage ook al flink wat teruggebracht. Vooral in Barcelona en Istanbul was er steeds 1 voorband met extreem hoge slijtage. Hier in Duitsland was het allemaal veel gelijkwaardiger en waren het zelfs de achterbanden die meer versleten waren de de voorbanden.
Darthwillie
14 december 2009, 00:16
ik had trouwens iets heel vreemds in de opwarmronde, Marcel Bosman leek stil te staan, volgens mij ging ik er dwars door heen, zonder schade en opeens reed hij weer :surrender: hartslag 300 alhier.
Tjello
14 december 2009, 00:29
Nou dat momentje klopt in de opwarmronde... Mijn pc liep vast en ik was me kwaad pff... 5 seconden later deed alles het weer en lag ik laatste.
Even gekeken of niemand achter was gebleven met schade en toen maar doorgereden. Voor de rest geen problemen gehad in de race.
En ook in de CUP300... Eerste 7-8 rondjes waren echt super, wat een gevechten ;)
Mark B
14 december 2009, 08:14
Q:
Kon in mijn 2e rondje een 2:03.8xx neerzetten wat mij gelijk een PB opleverde. Had hier nog niet met low fuel gereden dus wist niet wat ik er van kon verwachten. Was er tevreden mee, de snelle mannen stonden voor me en ik er vlak achter. Kon hier mee leven :)
R:
Wist dat mijn racepace wel iets beter zou moeten zijn maar kwam geen 1x goed in mijn ritme. Met testen zat ik op een 2:04.2xx tot 2:04.7xx maar dit keer kwam ik niet sneller dan een 2:04.8xx.
Kon de eerste paar rondjes goed aanklampen en koos probeerde het bij Maik... echter was het een actie waarbij ze allebij de klos van werden en ik kon ze voorbij rijden. Op naar Gerben vdB was mijn gedachte en in het begin was mijn pace sneller. Echter kwam ik op een of andere manier na een tijdje niet meer dichterbij en liep Gerben vdB zelfs uit.. mijn banden waren nog prima dus ik snapte het eventjes niet. Gerben vdB liep daarintegen weer in op Gerben K en na een x aantal rondjes zag ik dat ze samen een aanvaring hadden met elkaar. Ik kwam er redelijk rap aan en kon Gerben vdB voorbij maar hij stuurde zo de baan weer op waardoor er even contact was en ik nog uit moest kijken niet het gras op te raken.
Vervolgens mijn pitstop(s) gemaakt en weinig meer beleefd. Liep hard in op Jaap op het einde en verwachtte hem nog in te kunnen halen voor de finish. Helaas maakte ik een foutje met opkomen SF waardoor het mij weer kostbare seconden kostte en genoegen nam met een P7 (Gerben K was hier voor al tegen de chicane gereden).
Stug doorgereden in de hoop dat ik nog wat kon doen bij Jaap in de laatste paar rondjes en kwam tot een 2 a 3 tal seconden. Helaas (voor hem:)) maakt Jaap een foutje waardoor ik P6 kon pakken.
Al met al mixed feelings met deze race door het uitvallen van PP (had hier denk ik kunnen winnen gezien zijn pace) en voor mijzelf had er misschien wat meer ingezeten.
Wil nog wel mijn excusses maken aan 1 vd Bosmannetjes. Deze tikte ik licht aan zijn achterkant waardoor hij even dwars op de baan stond. Mijn excusses, ik hoop niet dat het je veel tijd gekost heeft.
Zo... ZAC zit er even op voor dit jaar.
Op naar 2010 waar we hopelijk een succesvol jaar tegemoed gaan met Digitalracing.nl:thumbup:
eansys
14 december 2009, 08:44
ik had trouwens iets heel vreemds in de opwarmronde, Marcel Bosman leek stil te staan, volgens mij ging ik er dwars door heen, zonder schade en opeens reed hij weer :surrender: hartslag 300 alhier.
Ik had precies hetzelfde..... Daarna reed hij volgens mij achter zijn vader en nog voor aanvang van de race zijn positie weer in..... Mag dit wel??
Maik Peters
14 december 2009, 08:49
Dit was dus niet mijn avond. Prut. Punt.
P.S. Sorry Maik :(
Shit happens Koos.
Gelukkig konden we beide zonder veel schade verder.
Balen deed ik wel, maarja... de race was jong.
Vastloper, zonde!
pfff :(, ik ken het gevoel :(
Achterblijvers letten goed op bij het lappen~!! Erg toppie!!:thumbup:
Van mij mogen de achterblijvers als ze zien dat ze een goede snelheid hebben best wel doorrijden en vervolgens een tactische plaats kiezen om voorbij te laten :) iig ging dit naar mijn idee erg goed deze race.
Verslagje komt nog.
Ben iig blij met hetgeen dat ik behaald heb... 3th place :)
Darthwillie
14 december 2009, 08:55
Ik had precies hetzelfde..... Daarna reed hij volgens mij achter zijn vader en nog voor aanvang van de race zijn positie weer in..... Mag dit wel??
Van mij wel :laugh: ik was allang blij dat ik hem niet vol raakte:surrender:
JossNL
14 december 2009, 10:23
Erg jammer van je wegvallen PP, had wellicht nog een leuk eindgevecht geweest zoals in Istanbul.
Quali:
Die begon meteen hachelijk. Ik keek naar links, reed mn box uit, keek naar achter en (kleine) boem. Ik raakte iemand die ik nooit gezien heb. Heel raar, denk dat het Gerben of Tjerk was. Geen schade ofzo, maar kan me voorstellen dat het bij de ander raar over kwam.
Verder was het een matige kwalificatie. Kon niet de tijden rijden die ik had moeten kunnen halen. Anders had ik dicht bij Chris en PP moeten staan. Ook wat last van verkeer (dan met name mensen die achterstevoren), maar dat hoort er bij. P3 in ieder geval.
Race:
Een Aston en een Seat voor me. Beide zouden wegtrekken op het rechte stuk, dus daar had ik weinig hoop in. Wel aan kunnen sluiten bij Chris en een aantal aanvalletjes gedaan, maar die waren meestal al kansloos voordat ik ze inzette omdat ik telkens eerder moest remmen of even van het gas af moest in de bocht om er niet tegenaan te rijden. Zelfs volgensmij 3x naast de baan gekomen omdat Chris dat ook deed, ik zat echt te slapen. Uiteindelijk maakte Chris inderdaad een wat grotere fout en kon ik de inhaalpoging in gaan zetten.
Die lukte en vervolgens zag ik na 30 minuten PP in de pit en Chris die er achter aansloot. Ik ging door voor de 1-stopper, maar verloor erg veel tijd doordat m'n banden niet lekker meer waren en ik gewoon niet in de marges kon blijven die ik had staan. Gestopt, achter Gerben Kelly dacht ik terug de baan op. Die haalde ik na een rondje of 2 in, alleen leek het een beetje halfbakken of hij me nou voorbij liet of een foutje maakte, kon het niet goed zien. (edit: Terug gezien, je gleed weg bij het remmen zag ik, ws. onder druk :p)
Het gat tot Chris kon ik vervolgens ongeveer gelijk houden (iets verkleinen geloof ik), totdat hij de pits in ging en ik er weer voor kwam. Toen was het nog een rondje of 15 - kon het nog 5 rondjes stabiel houden, maar toen moest ik me weer over geven aan mijn banden en gezien het gat maar iets rustiger aan doen in de zware bochten. De race had geen 10 minuten langer moeten duren (al betwijfel ik of ik dan dezelfde strategie had gepakt :p ). Winst is mooi, maar erg jammer dat PP weg viel dus, denk dat hij wel had gewonnen, al had ie me daarvoor wel in moeten halen.
Atreidez
14 december 2009, 10:32
Oh Reggie, over quali gesproken. Wat waren dat voor acties van jou kant? Ik zit in mijn snelle ronde, jij komt de pits uit.. en dan ga je met alle macht mij proberen in te halen ? Dat is niet helemaal conform de quali gedragsregels :)
Bob
14 december 2009, 12:45
Mijn verslag:
Q:
2.04.9xx. Ontevreden, kon veel harder maar het lukte me niet, met als resultaat P11.
Race:
Bij de start verremde ik me, en verloor 3 plekken. Bij het opschakelen had ik iets last van overstuur en daarbij raakte ik Alexander :blushing: Zag er niet netjes uit van mijn kant, sorry daarvoor was echt niet de bedoeling.
Daarna heb ik paar rondes een mooi gevecht gehad met Koos, Marcel en Eric :thumbup:
Paar rondjes later maakte ik een fout waardoor Alexander mijn weer voorbij kwam, die lekker door reed en bij Marcel en Koos terecht kwam.
Alexander ging op een gegeven moment op het rechte stuk in de fout bij het aanremmen waardoor die drie met elkaar in de clinch lagen bij de eerste bocht, daar kon ik van profiteren en lag zo weer P11.
Ook maar voor even, want Koos zat zo weer op me staart (mr. raket).
Daarna blijven aandringen bij Koos en bij de Dunlop-Kehre ging hij in de fout waardoor ik er langs kon. Toen weer op P11 en rustig weggereden bij Alexander en Marcel.
Mijn eerste pitstop kwam eraan en die verliep voorspoedig (heerlijk dat auto pit uit, dat scheelt zo 10sec.)
Kwam terug op P13 geloof ik (achter Koos), wilde hem wel pakken, maar die bak ik zo snel hij liep op mij uit.
Toen gingen hij en Marcel pitten zodat ik weer op P11 lag! :thumbup:
Mijn 2e stint was dus meer solo dan gevechten. Toen ik merkte dat Alexander en Marcel op een één stopper zaten, lopen pushen als een malle om die voorsprong groter te houden dan 45sec. (lag ondertussen op P9)
Toen kwam Jaap nog even kijken, probeerde hem terug te pakken nadat hij me had ingehaald vanuit zijn pitstop. Was een mooi gevecht, maar ik ging onnodig risico's nemen en omdat ik nog moest stoppen heb ik hem dus laten gaan! Nog steeds P9
De voorsprong op Alexander was ondertussen 51 sec en op Marcel één min.
Dat was genoeg en in ronde 31 ben ik de pit ingegaan voor mijn 2e stop.
Kwam met 10sec voorsprong op Alexander de pit uit en verder gereden tot het eind (had toch betere banden dan die twee) en kon ik mijn voorsprong uitbouwen. Paar rondes voor het einde kwam Reggie en Chris mij voorbij en die rustig voorbij laten gaan want ik zat in cruise mode. Wilde geen fouten maken en met 30sec voorsprong op mijn achterligger had ik zoiets van uitrijden.
Race uitgereden op P9. Weer twee puntjes erbij :thumbup: Ben tevreden over mijn race en met zo'n playseat is stuk relaxter rijden!
Nu alleen nog mijn constantheid uitbreiden, want tot ronde 6/7 maak ik altijd kleine foutjes....
Nogmaals sorry Alexander voor bocht 1, dat was echt niet de bedoeling!
Tjerk Korving
14 december 2009, 12:59
Quali:
Die begon meteen hachelijk. Ik keek naar links, reed mn box uit, keek naar achter en (kleine) boem. Ik raakte iemand die ik nooit gezien heb. Heel raar, denk dat het Gerben of Tjerk was. Geen schade ofzo, maar kan me voorstellen dat het bij de ander raar over kwam.
Zal ik geweest zijn. Maar ik reed er gewoon dwars doorheen en heb er dus niets van gemerkt verder.
Gerben vd Broek
14 december 2009, 13:20
Ik kwam er redelijk rap aan en kon Gerben vdB voorbij maar hij stuurde zo de baan weer op waardoor er even contact was en ik nog uit moest kijken niet het gras op te raken.
Dat was niet netjes en schrok er zelf ook van. Had namelijk in gedachte dat je er een stuk verder achter reed en dat ik daardoor tijd genoeg had om veilig terug te keren op de baan. Maar denk dat de inhaalpoging op Gerben K net wat meer tijd kostte dan ik had gedacht. Dat zij aan zij rijden kost toch duidelijk meer tijd. Sorry voor het momentje, gelukkig goed gegaan.
Gerben vd Broek
14 december 2009, 13:23
@Emile. Er zijn regels dat je niet door het rode stoplicht mag rijden bij aanvang van sessies. Nu weet ik niet of er een rood stoplicht staat aan het einde van de pitstraat, maar je kan wel zien aan de terugtellende tijd dat de sessie begint of nog niet begonnen is. IIg je reed direct weg, wat geloof ik niet de bedoeling was. Maakte me verder niet uit, maar even reminder voor de volgende keer.
Dennis Douna
14 december 2009, 13:32
Mijn eerste win hier bij dr.nl :D Heerlijke race gehad!
Quali
Die ging niet eens bijzonder goed, maar ik heb er wel één perfect rondje uit kunnen persen. Dat rondje was heerlijk vloeiend en de laatste sector ging voor de verandering ook eens een keer soepeltjes :) 1.57.766 was het resultaat geloof ik, toch zo'n halve seconde sneller dan ik begin dit jaar bij s.nl reed. Goed voor pole in ieder geval!
Race
Bij de start kon ik direct een klein gaatje slaan doordat Michael wat ruimte liet en ook omdat Sander in T1 direct een aanval wilde inzetten bij Michael, wat de nodige tijd kostte. Daarna niet duidelijk weg kunnen rijden helaas, waardoor Sander goed kon volgen. Michael probeerde in het begin direct druk te zetten, wat resulteerde in een foutje van hem. Dit was voor mij bot gezegd een concurrent minder zo, maar het blijft toch mijn teamie he:) :P In de hele eerste stint heb ik Sander niet echt kunnen afschudden en heeft hij een paar keer in T1 een aanval in proberen te zetten. Deze kon ik gelukkig redelijk goed verdedigen. Het viel me sowieso op dat ik vooral in de laatste sector relatief veel verloor op hem.
Vlak voor mijn stop kreeg ik een aantal lagstoten. Ik had hier zelf amper last van, maar anderen helaas wel. Gelukkig was het maar tijdelijk, maar toch excuses. Ik weet niet hoe het kwam. Verder heb ik de tweede stint redelijk gecontroleerd kunnen uitrijden. In het begin wat pech gehad met lappers. Ik had het idee dat Sander vaak het geluk had dat hij ze op s/f ergens tegenkwam en ik in het bochtige gedeelte daarna :P Maargoed, ik ben erg blij met mijn overwinning. Ik had het ook zeker niet verwacht.
eansys
14 december 2009, 14:34
Bij deze mijn verslag:
Qualificatie:
Ondanks dat ik met 50 liter 2.06.4xx reed kwam ik in de qualificatie met 14 liter niet onder de 2.06. Mijn tijd was dan ook 2.06.1xx. Ik wist dat mijn race pace redelijk was dus had wel vertrouwen....
Race:
Tijdens de opwarm ronde schrok ik me helemaal lam toen ik opeens vol door Marcel Bosman heen reed. Later op het forum las ik dat zijn PC vast was geslagen voor een aantal seconden.....
Na de start kon ik redelijk mijn voorgangers bijhouden... Na de eerste volle ronden zag ik opeens een hele groep mensen voor me waaronder Maik, Koos ,Bob ,Emile en nog iemand.. Koos had bij het opkomen rechte stuk een foutje gemaakt en gleed echt alle kanten van de baan op...In dit groepje een klein gevecht gehad en op een gegeven moment Emile ingehaald. Toen reed in op P14 en kreeg achter op het circuit bij de snelle links-/rechts combinatie een duwtje van Emile :crash:.. Hierdoor kwam ik in de slip en in de grindbak en kon met 9 sec. achterstand op de laatst rijdende weer opnieuw beginnen.
Doordat ik het tempo voor mij doen redelijk erin had zitten had ik na 4 rondjes het gat dichtgereden en begon ik met inhalen van resp. Wilfred Rentzenbrink, Hans Bosman en Emile van der Stel. Nadat ik Emile voorbij was sloeg ik snel een gaatje en reed lang in niemandsland rond.
Na mijn 2e stop lagen Alexander de Vries en Marcel Bosman zo'n 13 sec voor mij. Op mijn nieuwe banden pushte ik iets te hard waardoor ik door foutjes maar niet dichterbij kwam. In de laatste 4 rondjes echter beperkte ik mijn fouten en kwam met grote sprongen dichterbij ..
Helaas kwam ik ongeveer 3 seconden te kort om nog een aanval te doen en eindigde ik de race op P12....
Volgende keer beter....
Fabian de Jong
14 december 2009, 15:05
@Emile. Er zijn regels dat je niet door het rode stoplicht mag rijden bij aanvang van sessies. Nu weet ik niet of er een rood stoplicht staat aan het einde van de pitstraat, maar je kan wel zien aan de terugtellende tijd dat de sessie begint of nog niet begonnen is. IIg je reed direct weg, wat geloof ik niet de bedoeling was. Maakte me verder niet uit, maar even reminder voor de volgende keer.
Dat stoplicht aan het einde werkte hier niet eens, ik kwam er toevallig achter dat de tijd liep door middel van XD of hoe dat prog ook heet.
Niels Tieman
14 december 2009, 15:06
Je krijgt altijd nog een Green Flag melding. :)
Martijn Brouwer
14 december 2009, 16:16
mijn verslagje Q ging goed met een tijd van 159 2 net een tiende achter ruben.
beetje jammer van de magere opkomst in de cup 400.ik had me pijlen gericht op niels tieman
aangezien die laatst me 4 de plekje had overgenomen.maar hij was er helaas niet bij.
de race niet heel veel gebeurd ik starte achter ruben en aangezien dennis michael en sander niet bij te houden zijn
wou ik toch wel de 4 de plek hebben.
wel zag ik michael storm nog even spinnen dat was de eerste keer dat ik hem in een race heb gezien.
meestal rijd ie er een lichtjaar voor.die man naderde zo snel weer ik dacht die ga ik niet ophouden dus die liet ik snel weervoorbij
want als die te lang in je nek hangt kan je zomaar zelf eraf schieten..
toen heb ik wel een tijdje eerste rang gezeten met het gevecht van michael en ruben wat een aantal laps duurde.
toen ie er eidelijk voorbij was wou ik de aanval op ruben gaan openen.
wat me wel al was opgevallen is dat je ruben niet zomaar voorbij komt.
maar toen ik net op het puntje van me stoel ging zitten ging ie al de pit in jammer want ik heb hem daarna niet meer gezien
en de rest ook niet..toch de 4de plek te pakken..kennelijk zijn de 1 stoppers toch wat sneller dan de 2 stoppers
maar het is na een tijdje echt dweilen over de baan..
al met toch weer vermaakt..
R. de Ruijter
14 december 2009, 17:08
Kwalificatie ging goed met een mooi PB van 1.59.1. Dit leverde mij een 4e plek op.
Aangezien de 3 mensen voor mij in de kwali een seconde sneller reden niet geprobeerd hun bij te houden. Na een paar ronden zag ik Storm naast de baan, had wel verwacht dat ik die later tegen zou komen, en dat was ook zo.
Nadat hij er eindelijk :p was zag ik dat hij veel sneller was in de bochten maar dat ik op het rechte stuk flink uitliep, waardoor hij mij niet kon uitremmen. Het duurde dus ook een tijdje voordat hij hem ervoor kon gooien.
Al met oefenen gezien dat mijn voorbanden hier erg snel sleten en zeker na het gevecht met Storm. Kreeg in rondje 17 al een tyre warning, dus rondje 20 naar binnen geweest en geprobeerd om de volgen stint rustig aan te doen. Toen zag ik dat Martijn na zijn stop 24sec achter me lag, dus toen de beslissing genomen om te pushen en een 2 stopper te doen. Dit pakte niet goed uit en kwam ver achter martijn de baan weer op met regenbanden. Maar het regende niet dus werden ze veel te warm. Weer de pits op gezocht voor verse slicks. Toen de race uitgereden.
Marcel Groen
14 december 2009, 19:07
Ik zat aan het einde van mijn eerste stint rond de 27 linksvoor qua slijtage. Het tempo ging uiteraard wel omlaag, maar de auto lag nog wel redelijk goed eigenlijk, denk dat dat een hoop uitmaakt. Wat doet de Aston qua slijtage?
Na een rondje of 18 kreeg ik de eerste tires worn melding voor linksvoor (de tweede stint was er één van 25 ronden...), exacte slijtage cijfers weet ik niet :)
Tjerk Korving
14 december 2009, 19:17
Ik zat met m'n Vertigo na de eerste stint van 22 ronden op 33 slijtage linksvoor. Tweede stint wat minder heftig maar nog steeds richting de 30. Toch nog net wat teveel warmte de banden in.
Gerben vd Broek
14 december 2009, 19:30
Dat stoplicht aan het einde werkte hier niet eens, ik kwam er toevallig achter dat de tijd liep door middel van XD of hoe dat prog ook heet.
Daar twijfelde ik ook aan, vandaar mijn vraagtekens of er wel 1 staat op de nurburgring :D
Tjello
14 december 2009, 21:36
Mark, geen probleem alleen wat tijd verloren. Top dat je even je excuses aanbied ;)
Eric, ik zie net in de reglementen dat het niet mag. Wist het even niet tijdens de race en heb eerst gekeken of ik niemand geraakt had en ben toen doorgetuft.
Owja... Ben ik de enige die vind dat Koos z´n amerikaans beest imponeert in mijn binnenspiegel...
Robert Saalmink
14 december 2009, 21:49
LAPCHARTS CUP600 EN CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091213_nurburgring/CUP600CUP400/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP600 EN CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091213_nurburgring/CUP600CUP400/20091213_nurburgring_CUP600CUP400.rar)
LAPCHARTS CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091213_nurburgring/CUP300/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091213_nurburgring/CUP300/20091213_nurburgring_CUP300.rar)
Kim Van Der Stichelen
14 december 2009, 22:14
lol mooi de verschillen tussen Robert en me :)
Kim Van Der Stichelen +0,663 Robert Saalmink
Kim Van Der Stichelen +0,507 Robert Saalmink
Kim Van Der Stichelen +0,738 Robert Saalmink
Kim Van Der Stichelen +0,483 Robert Saalmink
Kim Van Der Stichelen +0,658 Robert Saalmink
Kim Van Der Stichelen +1,933 Robert Saalmink
Kim Van Der Stichelen +0,273 Robert Saalmink
Robert Saalmink +0,404 Kim Van Der Stichelen
Kim Van Der Stichelen +1,459 Robert Saalmink
Kim Van Der Stichelen +1,346 Robert Saalmink
Kim Van Der Stichelen +1,017 Robert Saalmink
Kim Van Der Stichelen +0,223 Robert Saalmink
Robert Saalmink +1,216 Kim Van Der Stichelen
Robert Saalmink +1,359 Kim Van Der Stichelen
Robert Saalmink +0,704 Kim Van Der Stichelen
Robert Saalmink +0,859 Kim Van Der Stichelen
Robert Saalmink +1,115 Kim Van Der Stichelen
Robert Saalmink +1,777 Kim Van Der Stichelen
Robert Saalmink +2,375 Kim Van Der Stichelen
Robert Saalmink
14 december 2009, 22:16
Ook de uitslagen zijn nu op de website verwerkt.
eansys
14 december 2009, 22:28
Mark, geen probleem alleen wat tijd verloren. Top dat je even je excuses aanbied ;)
Eric, ik zie net in de reglementen dat het niet mag. Wist het even niet tijdens de race en heb eerst gekeken of ik niemand geraakt had en ben toen doorgetuft.
Owja... Ben ik de enige die vind dat Koos z´n amerikaans beest imponeert in mijn binnenspiegel...
Prima, ik wist het ook niet hoor tijdens de race..... En ja, Koos imponeert zeker als ie achter je rijd.. Gewoon niet kijken..:lol:
El Maestro
14 december 2009, 23:15
Woah, kijk die verschillen tussen Fabian en mij tot ronde 23!:thumbup:
Bramzel
14 december 2009, 23:15
Wederom goeie zaken voor Dynamic Motorsports :D Hulde mannen!
Bram Van Der Stichelen
14 december 2009, 23:17
Enige voordeel aan deze race was dat ik wat punten goed gemaakt heb op mensen die er niet waren, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik toch liever met alle personen race. Ik verlies liever nog wat punten als het betekent dat het een leukere race oplevert.
Danny Kappen
15 december 2009, 08:59
Hmm, dat schiet nog niet echt op zo, 10 punten achterstand. Ik mis sowieso de race op Magny Cours, dus het wordt nog lastig weer in de running van het kampioenschap te komen.
El Maestro
15 december 2009, 22:16
Stukje film van het spannendste stukje van mijn race met Fabian :)
YouTube- ZAC6 | Nurburgring momentje
Marcel Groen
16 december 2009, 18:08
Kijk, thats racing! :) Wat staan die bandengeluiden trouwens hard, niet echt 'real' naar mijn mening, die motor is wat je boven alles uit moet horen moet ja ;)
Sander Hogendoorn
16 december 2009, 18:20
Ik heb de bandengeluiden al sinds tijden op 30% staan, vind ik beter dan de standaard 80% :)
Roy Visser
16 december 2009, 19:02
Kijk, thats racing! :) Wat staan die bandengeluiden trouwens hard, niet echt 'real' naar mijn mening, die motor is wat je boven alles uit moet horen moet ja ;)
bij jouw youtube GTR2 filmpjes stond het bandengeluid anders ook altijd rete hoog :p
Marcel Groen
16 december 2009, 19:29
Klopt, destijds was dat inderdaad iets meer op de voorgrond dan tegenwoordig. :)
Robert Saalmink
10 januari 2010, 13:10
De afhandeling van de straffen liet even op zich wachten, maar aan de andere kant was er ook weinig spannends aan de hand eigenlijk. Ten eerste was er een incident tussen Ludo en Casper. Na beide partijen te hebben aangehoord en na een goed gesprek met een van de betrokkenen wordt hierop verder geen actie ondernomen: de boodschap is nu denken we wel duidelijk.
Een ander punt leidt direct tot een reglementswijziging. We hebben het in de FPL en DRTCC al eens aangekaart en in de ZAC komt het nu ook voor: het hinderen van deelnemers die in een snelle ronde zitten in de kwalificatie, door mensen in hun outlap. Hier een voorbeeld, zo moet het dus NIET:
YouTube- ZAC6 Nurburgring Q.wmv
Vanaf nu gaan we hier streng op letten. Er worden geen waarschuwingen uitgedeeld: zit je in je outlap en hinder je iemand in zijn snelle ronde, dan start je de volgende race achteraan. Dit geldt voor alle deelnemers! En ja, op iemands bumper hangen geldt ook als hinderen. En iemand in zijn snelle ronde willen inhalen terwijl je in je outlap zit (zoals hierboven) dus ook. Je bent zelf verantwoordelijk voor het vinden van ruimte in de kwalificatie, dit doe je door het moment van de pits uitrijden te timen, maar bijvoorbeeld ook door je iets te laten terug zakken ten opzichte van de persoon voor je. Let daarbij dan wel weer goed op je spiegels!
Darthwillie
10 januari 2010, 13:55
Een ander punt leidt direct tot een reglementswijziging. We hebben het in de FPL en DRTCC al eens aangekaart en in de ZAC komt het nu ook voor: het hinderen van deelnemers die in een snelle ronde zitten in de kwalificatie, door mensen in hun outlap.
Vanaf nu gaan we hier streng op letten. Er worden geen waarschuwingen uitgedeeld: zit je in je outlap en hinder je iemand in zijn snelle ronde, dan start je de volgende race achteraan. Dit geldt voor alle deelnemers! En ja, op iemands bumper hangen geldt ook als hinderen. En iemand in zijn snelle ronde willen inhalen terwijl je in je outlap zit (zoals hierboven) dus ook. Je bent zelf verantwoordelijk voor het vinden van ruimte in de kwalificatie, dit doe je door het moment van de pits uitrijden te timen, maar bijvoorbeeld ook door je iets te laten terug zakken ten opzichte van de persoon voor je. Let daarbij dan wel weer goed op je spiegels!
Hier ben ik erg blij mee :thumbup:
Sander Hogendoorn
10 januari 2010, 13:56
Goede zaak :)
Bob
10 januari 2010, 14:05
Hele goede zaak!
Peter
10 januari 2010, 14:17
jammer dat zoiets niet gewoon met gezond verstand te bereiken valt....
Maar wel een goede zaak dat het nu vastgelegd is!
GTE
10 januari 2010, 15:03
Het is ook totaal zinloos om in de qualificatie welk ontrack duel dan ook aan te gaan.
Niels Draijer
10 januari 2010, 15:14
Ben toch wel erg benieuwd welke oen bovenstaande acties heeft gemaakt...
Peter
10 januari 2010, 15:23
Dat is toch te zien?
Niels Draijer
10 januari 2010, 15:28
Voor mij niet, ken de liveries niet uit m'n hoofd.
Was meer uit nieuwsgierigheid. Zal de gezelligheid van dit topic niet ten goede komen dus laat maar zitten :)
EDIT:
Ik zie 't al. Aangezien er 2 coureurs zijn met die livery en daarvan 1 nog nooit iemand heeft ingehaald (grapje:p) is het duidelijk. Afijn, point made en hem kennende zal hij zich natuurlijk aan de "nieuwe" regels houden :)
Robert Saalmink
10 januari 2010, 15:39
Ik heb juist de namen niet genoemd, omdat ik niet wilde dat hier 1 persoon meteen de zondebok was. Het mag alleen door niemand meer herhaald worden, that's the message.
Gerben vd Broek
10 januari 2010, 15:46
Ondertussen heeft het ook in alle klassen zich voorgedaan door die of gene, dus er zijn sowieso meerdere mensen die zich er bewust of onbewust schuldig aan gemaakt hebben. Dus algemene regel, niet meer doen.
Stefan van Renselaar
10 januari 2010, 16:09
Ik zie 't al. Aangezien er 2 coureurs zijn met die livery en daarvan 1 nog nooit iemand heeft ingehaald (grapje:p) is het duidelijk. Afijn, point made en hem kennende zal hij zich natuurlijk aan de "nieuwe" regels houden :)
Ik geef sowieso iedereen ruimte in mijn outlap, heb nooit de snelheid om achter iemand te blijven hangen en reed niet op de Nurburgring ;) Als iemand dan tijdens mijn hotlap achter mij komt te zitten dan heeft hij maar pech gehad, maar in een hotlap waar ik geen grote fout heb gemaakt (en dus theoretisch mijn beste tijd kan verbeteren) ga ik hem geen ruimte geven :)
(niet dat ik me aangevallen voelde hoor ;))
Gerben vd Broek
10 januari 2010, 16:58
Het is wat dat betreft heel simpel. Je hoort geen last te hebben van auto's die achterop komen. Nu zal dat met de cup400/600 door het snelheidsverschil wel eens lelijk uit kunnen komen, maar dan nog is het aan de achteropkomende om het netjes op te lossen.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.