PDA

View Full Version : FPL2: Istanbul - Ronde 6, 30/11/2009

Tjerk Korving
23 november 2009, 21:05
[spacer]

http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/logo_fpl2.jpg

[spacer]

Preview Istanbul

Istanbul is een relatief nieuw circuit, het dateert van 2005. Het is een uiterst moderne faciliteit waar veel grote series racen, zoals het MotoGP en de Formule 1.

Start finish is kort, hierna volgt een linkerbocht die ook nog eens omlaag gaat. Lastige bocht, als je hier iets te wijd gaat dan is er wel uitloopmogelijkheid: er ligt bijna nergens grind langs de baan. Na deze bocht gaat het weer omhoog richting een redelijk snelle linkerbocht waarna het hard remmen is voor een rechterbocht. Hierna direct weer een linkerbocht waarna je vol gas weer linksaf kunt een recht stuk op.

Bocht 7 leidt een spectaculair stuk in, vier keer zeer snel linksaf achter elkaar. Hierna is het hard remmen voor een chicane, waarna het snelste stuk van de baan volgt. Een lang recht stuk met een lichte knik erin, waarna het heuvelop richting start-fiinish gaat. Hiervoor moet eerst nog wel een erg krappe bochtencombinatie overwonnen worden, bocht 12, 13 en 14.

[spacer]

Circuit Informatie

http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_istanbul.jpg

Circuit: Istanbul Park (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Istanbul+Park,+34959+%C4%B0stanbul,+Turkije&sll=40.955595,29.409714&sspn=0.021845,0.038624&ie=UTF8&ei=JMV0SejyF4LsogOY9qRg&cd=1&cid=40947297,29394522,17521536671577930986&li=lmd&t=h&ll=40.956211,29.409113&spn=0.021844,0.038624&z=15)
Lengte: 5,251 km
Ronden: 29
Afstand:152,279 km

[spacer]

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:

Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 150 kilometer

[spacer]

Gentlemens Agreement

Een ieder die door eigen toedoen in aanraking komt met een tegenstander, met een spin van die tegenstander als gevolg, word vriendelijk verzocht te wachten tot deze (indien nog mogelijk) zijn weg weer vervolgt. Dit kan uiteraard plaatsverlies tot gevolg hebben maar dat geldt even zo zeer voor degene die van de baan is geraakt. Het "gentlemens agreement" is geen officiële regel maar een oproep tot bevordering van fair play op de baan. Het speelt bij eventueel toekomstige protesten ook een rol in de beoordeling aangezien fair play de basis is van voor ieder plezierige online races.
[spacer]

Uitslagen

FPL2 Istanbul - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091130_istanbul/index.html)
FPL2 Istanbul - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091130_istanbul/FPL2_Race_6_Istanbul.rar)

[spacer]

Uitslagen voorgaande races

FPL2 Nürburging - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090914_nurburgring/index.html)
FPL2 Nürburgring - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090914_nurburgring/FPL2_Race_1_Nurburgring.rar)
FPL2 Magny Cours - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090928_magny_cours/index.html)
FPL2 Magny Cours - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090928_magny_cours/FPL2_Race_2_Magny_Cours.rar)
FPL2 Silverstone - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091012_silverstone/index.html)
FPL2 Silverstone - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091012_silverstone/FPL2_Race_3_Silverstone.rar)
FPL2 Indianapolis - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091102_indianapolis/index.html)
FPL2 Indianapolis - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091102_indianapolis/FPL2_Race_4_Indianapolis.rar)
FPL2 Barcelona - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091116_barcelona/index.html)
FPL2 Barcelona - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091116_barcelona/FPL2_Race_5_Barcelona.rar)

[spacer]

Links

FPL2 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/18-.html)
FPL2 Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/18-.html)
Het FPL2 reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/20-.html)
Istanbul Park circuit officiële website (http://www.istanbulparkcircuit.com/)

[spacer]
[logo_dr]

Tjerk Korving
23 november 2009, 21:05
[spacer]

Deelnemerslijst

Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl.

[spacer]

Officiële deelnemerslijst Istanbul

#|Teamnaam|Naam|Deelname
1|Crown Racing|Michael Storm
2|Crown Racing|Steven Frederiks
3|Zerobarrier|Steven Voss
4|Zerobarrier|Jaap Kleijn
5|BSRT|Paulpeter Kroon
6|BSRT|Mark Bentvelzen
7|DCR|Tjerk Korving|Afgemeld
8|DCR|Gerben van den Broek
9|Team DigitalRacing|Robert Saalmink
10|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Afgemeld
11|WolnerGP|Alexis Saridakis|
12|WolnerGP|Ivo IJsseldijk|
14|KoelTec|Michael Koel
15|KoelTec|Stephane Rouault
16|Scuderia Corse Digitali|Gerben Kelly
17|Scuderia Corse Digitali|Ricus Winnubst|
23|HuT-Gaming.eu|John Oldenburg
24|HuT-Gaming.eu|Raimond Bogerd
26|CWDK AM Racing|Daniël Kleijn|Afgemeld
27|RM Racing|Jerry Van Sinderen|
28|RM Racing|Wilfred Rentzenbrink
32|Boiling Point Racing|Koos de Boer
33|Boiling Point Racing|Rinus Janssens
51|Oxygen Racing|Jeroen Ursem
52|Oxygen Racing|Dennis Gerressen

Reservelijst Istanbul

#|Teamnaam|Naam|Deelname
34|Team DRR|Ruben de Ruijter|Kan meedoen
25|CWDK AM Racing|Clemens Wenners|Kan meedoen

[spacer]

Ralffoxx
24 november 2009, 00:54
Zitten oefenen net en gaat wel aardig in vergelijking met vorig seizoen al wel wat sneller....

Tjerk Korving
28 november 2009, 21:06
[spacer]

De nieuwsbrief is verzonden. Indien niet ontvangen, geef het dan bijtijds aan zodat deze alsnog kan worden verstuurd.

[spacer]

Aandachtspunt

Geef elkaar de ruimte in de kwalificatie. Versnellingsbak inspecties uitvoeren en inhaal acties plaatsen bij een langzamere deelnemer die bezig is aan zijn snelle ronde word niet op prijs gesteld. Creëer ruimte door een gat te laten vallen en hinder elkaar niet.

[spacer]

Dennis
30 november 2009, 10:37
Race Day :thumbup:

Mark B
30 november 2009, 10:42
Wordt nog even goed oefenen voor de race van vanavond ...... kijken of ik er een beetje op tijd kan zijn.

Gerben vd Broek
30 november 2009, 13:57
Heb nog geen meter gereden hier, dus wordt nog wat vanavond. Hoop dat ik vanmiddag nog uurtje kan rijden, maar zal wel enkel de FP worden. Niets van verwachten dan maar.

Daniël
30 november 2009, 14:53
Veel plezier en succes vanavond allemaal. Istanbul is niet mijn favoriete baan, maar toch erg leuk om op te rijden met de F3000-bakken. :)

Robert Saalmink
30 november 2009, 14:57
Die linkerbochten combo blijft gaaf, helemaal in een F3000.

Mark B
30 november 2009, 15:11
Heb nog geen meter gereden hier, dus wordt nog wat vanavond. Hoop dat ik vanmiddag nog uurtje kan rijden, maar zal wel enkel de FP worden. Niets van verwachten dan maar.

+1
ook nog geen meter gereden in de F3000 hier. Vanavond na eten maar even testen. Gelukkig is de baankennis er vd ZAC wel :)

Ralffoxx
30 november 2009, 17:20
Twijfel of ik wel mee ga doen. Geen oog dicht gedaan en hele dag op bed gelegen i.v.m. pijn.
Iets te veel van mijn lichaam gevraagd gisteren.

Gerben vd Broek
30 november 2009, 19:23
Het valt nog niets tegen. Werk af, gegeten en nog tijd over voordat de race begint. Dus nu maar gauw naar de baan om nog wat testrondjes te rijden :).

Dennis
30 november 2009, 21:36
Kort raceje.

Beetje concentratie gebrek 1e ronde. Ga bovenaan de snelle chicane rechts de muur in. Aero en suspension damage. Pits in om te laten repareren echter na de pitsstop staat m'n stuur 90 naar rechts terwijl ik rechtdoor ga.

Einde verhaal

f1timmy007
30 november 2009, 21:48
das jammer

Ik heb toenet ook nog wat getest want zag dat jullie FPL deden, meteen een setup gepakt en gaan met die handel. De eerste rondjes hield ik de auto niet op de baan, maar daarna zo'n 1:43 gereden. Was wel wennen zeg. Daarna een race gedaan en als 5de geindigd. Stond 12 op de grid dus vond dat ik wel redelijk met die lola kan rijden. Misschien toch maar FPL volgend jaar? Of Zac? Of misschien wel allebei. ben in ieder geval bezig om mijn slechte prestatie op Imola weg te werken :blushing:

Darthwillie
30 november 2009, 21:55
heel vreemd :huh1: sta op de grid en het lampje dat ik schade heb staat meteen aan :blink: het reed alsof ik geen achtervleugel had. gepit en alles repareren aangedaan, gebeurde niets, nog een paar rondes gedaan maar ging gewoon niet. Lampje bleef ook aan. Achterkant zwabberde zoveel dat ik amper op de baan bleef. Ben gestop uit angste iemand mee te nemen in de niet te voorkomen crash.

Robert Saalmink
30 november 2009, 22:34
Zo, dat was een toffe race. Ik startte vanaf plek 85, maar lag al snel 14e. Jammer dat die andere mannen hun plekje weer terug wilden. Uiteindelijk Meneer Bogerd kunnen passeren en toen gang gemaakt op weg naar de man daarvoor, toen echter een schuiver gemaakt, schade, laten maken met verse banden en fuel en gaan met die banaan. Ik had Steven Frederiks voor me en dat gat kon ik dicht rijden. Wat volgde was een heel gaaf gevecht waarbij ik uiteindelijk aan het langste eind trok, ware het niet dat ik nog een schuiver maakte. Ik kan die F3000's niet aanvoelen, ineens gaan ze :( Jammer maar helaas. Vlak voor s/f prikte ik nog wat bij Steven maar de race was een rondje te kort.

Trouwens vreemd, ik kreeg hiervoor een cut warning (hier is Steven op weg naar de pitlane):
http://members.chello.nl/r.saalmink/cut.jpg

Button87
30 november 2009, 22:37
hey robert het is STEVEN en geen SteFan
Aan het begin en onderaan je post weet je het opeens wel :P

kreeg trouwens ook een cut warning in die bocht. heel vreemd

Ralffoxx
30 november 2009, 22:38
Was trouwens daar nog even spannend aan end van de race tussen Robert en Steven in. Kon namelijk niet veel tijd verlies hebben :P. Maar goed race verslag later denk morgen nu eerst rusten.

Gerben vd Broek
30 november 2009, 22:46
Die bocht wordt wel scherper afgestoken af en toe, en zit geen warning of wat dan ook.

Afijn, na totaal niets getest te hebben was het 18.30 dat ik toch nog ff uurtje kon oefenen voordat de officiele sessies zouden beginnen. Wat setups gedownload en wat rondjes geprobeerd. De 3de setup lag wel behoorlijk en zowaar na 10 rondjes rijden hier, was ik al even snel als mijn Q rondje vorig jaar. Dus zo slecht was dat nog niet :). Na nog wat meer rijden, en setup aanpassingen zelfs van 1.40.8 nog naar 1.40.1 gereden. En het stond zowaar behoorlijk dichtop elkaar kwa tijden.

De Q in, en zowaar, net als gister in de zac, zet ik in mijn 1ste rondje direct een halve seconde sneller dan ik ooit gereden had. Enkel kreeg ik het in een later rondje voor elkaar om er nog een tiende af te halen. Maar goed. Op de laatste seconde nog een plekje verloren om vervolgens als 8ste aan de race te mogen beginnen. Gezien de voorbereiding zeker niet slecht.

Race. Goede start, zit helaas aan de buitenkant en kan geen voordeel pakken op 3 man, maar uiteindelijk wel 1 plek winst. Kon het groepje voor me goed volgen enkel moest ik zonodig na een paar rondjes even een uitstapje maken tegen de muur in bocht 5. Bleek later ook wel de vervelendste bocht voor mij te zijn met mijn setup, want heb daar nog wel meer momentjes gehad. 4 plekken verloren. Wel weer wat teruggewonnen. Vervolgens naar een gevechtje toegereden, lag ondertussen weer 8ste. Koos moest spinnen, dus geen last van. Ivo kwam ik voorbij, maar op s/f was ie iets te enthousiast en tikte me in de remzone aan, gelukkig ligt er een uitloopstrookje buiten bocht 1, dus kon met relatief weinig tijdverlies, en ook geen schade, mijn weg vervolgen. Enkel was Michael Koel nu aan het aandringen, en die kwam er ook langs.

Toen erachter komen dat eind rondje 17 ik eigenlijk te weinig fuel had om volgas naar de pits te pruttelen, dat gebeurd me eigenlijk nooit, maar iets shortshiftend wel normaal de pit gehaald. Om vervolgens weet ik niet wat fout te doen en een stop and go krijgen voor speeding in de pitlane. Reed ruim 100, dus vast terrecht. Normaal schiet dat ding zelf op de limiter, maar nu schijnbaar niet. Afijn pit gemaakt, rondje gereden, stop and go ingelost. Met nog 9 ronden te gaan een achterstand op Jaap van 12 seconde. 6 Rondjes later haal ik hem in. Tempo was gewoon goed voor P5, enkel moet je er dan ook rijden :). Laatste stukje gewoon een strak tempo kunnen rijden en ook weer in de laatste ronde, net als gister in de zac, mijn persoonlijk snelste raceronde zetten. Zelfs een tijd die fractie sneller is dan mijn Q rondje vorig jaar.

Gezien de omstandigheden wel beetje gemengd gevoel. Slechte voorbereiding, goede pace voor P5, en dan vervolgens het verklooien door een stop and go. Toch puntjes dus dat is iig wat.

Raimond Bogerd
30 november 2009, 22:58
Kort raceverslag. Ik starte van de 1 na laatste plek. In de bocht 4 was er een opstopping waardoor ik een plek verloor aan Rentzenbrink.
Daarna heb ik hem weer ingehaald en reed bij hem weg.
Toen tot ronde 14 wat leuk aan het racen geweest met Robert Saalmink tot ik door een foutje m'n vleugel op de paal in bocht eraf reed.
Vanaf toen achteraan rondgereden.
Tot ineens bij het opkomen van het rechte stuk ik de muur in ging en weer een vleugel moest laten plaatsen.
En uiteindelijk toch gefinished.

paulpeter
30 november 2009, 23:11
Qualy ging erg lekker. Storm was zoals gewoon alleen net iets te snel;) P2 dus!

Start was ok, alleen d'r was niet veel grip aan de buitenkant waardoor ik het gras op moest. Vervolgens vrij snel Stephan in kunnen halen. Vervolgens vrij saaie race gehad. Op de mannen achter me liep ik uit en Michael kon ik simpelweg niet bijhouden. Tijdens de stop gegokt door alleen m'n voorbanden te wisselen. In de hoop misschien nog net voor Michael terug te komen. Helaas lukte dat niet en bovendien spinde ik de ronde erna wat me 7 seconde koste. Vervolgens de race uitgereden, aangezien de grip niet ideaal was met nieuwe voorbanden en op P2 geeindigd.

Gerben vd Broek
30 november 2009, 23:28
Vanwaar de keuze om enkel je voorbanden te wisselen? Als ik dan naar mijn eigen slijtage kijk, waren het juist mijn achterbanden die hogere slijtage hadden dan mijn voorbanden, dus dan zou ik enkel achter wisslen (heb alles gedaan, maar dat terzijde). Was je setup dus zo lief voor je achterbanden of juist desatreus voor je voorbanden?

Jeroen Ursem
30 november 2009, 23:37
Begin van de race was erg vermakelijk, tot zo'n 10 rondes toen was het een beetje rondrijden in de leegte, op een gegeven moment kon ik wel mooi Jerry als doel nemen en liep elke ronde iets in, toen hij meer in beeld kwam (4 sec. nog voor) spinde hij opkomen s/f, vanaf daar was het in hetzelfde tempo als het gat dichten weglopen.

Wel erg tevreden, uiteindelijk P10. Merk ontzettend dat het op de formule 1 banen leuker rijd dan op andere. Istanbul was in de zac een draak om op te rijden, maar met die formule wagens voelde het een stuk beter aan.

Ralffoxx
30 november 2009, 23:56
Nou helemaal niet fit vandaag maar toch maar gaan racen met aardig wat pillen achter de kiezen.

Q: Niet heel erg tevreden aangezien ik al een 1:39.0 had neer gezet in een practice was dit dus niet een hele verbetering maar tja naar omstandigheden moest ik eigenlijk wel tevreden wezen P3.

R: Race ok start... liet wel nog even wat mensen voor zoals Stephane. Reed rustig door achter Stephane aan en soms er voor. Ruben achter me reden we al aardig snel op achterstand. Merk wel dat Stephane stuk agressiever is dan ik kwa aanvallen. Hij kwam mij voorbij en paar rondjes er na wou ik hem op de zelfde manier er tussen zetten alleen ik rem vaak als ik iemand zie en hij duidelijk niet dus ik tikte hem aan waardoor we beide een plek verloren t.o.v. Ruben. Stephane zat al meteen weer dicht op Ruben en ging er snel langs... ik kwam 2 rondjes later er pas weer langs. En reed heel langzaam naar Stephane toe tot die een fout maakte en ik er meteen boven op zat... paar bochten later maakte die weer een fout en ik kon er langs... Moet trouwens zeggen dat als ik binnen 1 sec van hem af zat hem heel erg heb zien laggen. En dat was wel reuze irritant vooral bij proberen inhalen. Rondje er na ging hij naar binnen. Had zelf een voorsprong van denk 4 a 5 sec op dat moment op hem... zelf ging ik nog 2 rondjes door maar in het rondje dat ik naar binnen wou kwam ik Jerry tegen die net op verkeerde moment aan de kant wou terwijl ik de pit in moest... dus zat boven op hem. Tja kan gebeuren maar verloor er jammer genoeg wel aardig wat mee. Gelukkig kwam ik nog 5 sec voor Stephane de baan weer op. Maar had veel moeite met mijn nieuwe banden. Had nog niks willen veranderen eerst maar dacht op nieuwe banden nog iets sneller te kunnen wat er niet uit kwam. Moest wel aardig door stampen want Stephane reed per rondje ongeveer 3 tiende sneller. Kwam dus steeds dichterbij... 3 rondjes voor het end kwam ik een vechtende Robert en Steven F tegen. Had wat moeite met de heren inhalen maar het viel me gelukkig aardig mee aangezien Robert in de chicane een foutje maakte waardoor ik er langs kon en Steven me aan end rechte stuk een gat liet om me er langs te laten. Op dat moment zat Stephane nog op 2.5 sec en werd het nog close naar de Finish toe. Gelukkig geen fouten meer gemaakt en uitgereden met koorts en buikpijn P3... valt me dus nog reuze mee. :) Nu naar bed en morgen weer fit hopelijk. :D

John
1 december 2009, 00:41
Mijn race was helaas kort. Met de start deed ik iets doms, vergat hem in 1e versnelling te zetten. :blushing: In de 6e of 7e ronde kwam ik de chicane uit en het lange rechte stuk op. Een meter of 15 voor me spint Steven Frederiks en ik kan hem niet meer ontwijken. Voorvleugel vliegt huizenhoog door de lucht en linker voorwielophanging brak af. Race over.

Mark B
1 december 2009, 08:18
Helaas... deze race moet ik beïndigen met een DNF achter mijn naam.

Vooraf niet geoefend en was dus benieuwd wat ik op dit circuit kon rijden. Vorrig jaar was ik er niet bij dus had geen refferentie tijd voor mijzelf.
De Free Practice aangekeken wat ik een beetje kon rijden in de race en de setup een beetje getweaked om hem naar mijn hand te zetten. Tijden waren wel redelijk voor in het middenveld.

Q: Kon redelijk op tempo komen en reed in mijn 3e of 4e rondje een voorlopig snelste tijd. Hoe ik die gereden heb weet ik niet maar de tijd was wel grappig: 1:40.000 :thumbup:
Ik wist dat er meer te halen viel en de mannen voor me zaten niet ver van mij vandaan. In een laatste poging kwam ik letterlijk op de valreep binnen en haalde een tijd van 1:39.7xx geloof ik (zou de lapcharts even na moeten lopen).

R: Stond weer eens achter Gerben vdB wat volgens mij het hele seizoen lang gaat duren, zowel in de FPL als in de ZAC. We zitten dicht bij elkaar kwa tijden :)
Start was matig en verloor 2plekken maar kon goed aanhaken. De rondes daarna een paar foutjes gemaakt wat mij op een P11 bracht. De achtervolging ingezet en kon inlopen op de jongens voor me. John en Steven F waren met elkaar aan het vechten totdat Steven F op een gegeven moment een fout maakte. John kon hem niet meer ontwijken en ik kon door snel te reageren er nog net omheen rijden, was wel even een schrik momentje!
Vervolgens richting de mannen voor me gereden totdat ik op ten duur achter Jaap terrecht kwam. Een paar keer vlak achter hem gekomen maar kon er niet echt voorbij. Ik besloot 1rondje later mijn pitstop te gaan maken om zo te proberen Jaap af te schudden.... echter kwam ik niet tot de pitstraat.
In Turn8 verloor ik de controle omdat ik de binnenkant toucheerde en knalde tegen de boarding aan (moet een leuk camera momentje zijn vanaf jaap zijn auto:)). Helaas einde race :( Erg jammer... tempo was goed en kwam net een beetje in mijn ritme.

Op naar de volgende race: Spa Francorchamps :thumbup: ;)

Atreidez
1 december 2009, 10:50
Qual,
Had er voor me gevoel best een lekker tempo inzitten, maar het was een aangepaste racesetup, en ws. niet genoeg aangepast. Kwam niet onder de 1.40 en ook niet verder als p13 uiteindelijk, maar als je me rondes ziet zat er ook niet veel meer in, verbeterde steeds maar met 0,1 :)

Race,
Had een ok start en kon aanschuiven in bocht 1 waar alles erg goed leek te gaan. Het eerste snelle stukje omhoog zag ik in me ooghoek Steven F naast me rijden, waardoor ik de scherpe rechter bij de bandenstapel wat ruimer in moest sturen. Ik zat voor me gevoel zelfs links naast een Boiling Point auto waardoor er ruimte genoeg moet zijn geweest, maar ik gok dat Steven F zich wat verremde waardoor hij me achterkant aan tikte en ik rond ging.

Vanaf p19 weer gas gegeven en toen kon ik wel redelijk rap wat plekken terugpakken. Ricus vibreerde nog een beetje eind rechte stuk (lag of verdedigingstactiek?), maar kon hem er toch naast zetten, en twee rondjes later bij Robert ook die me of niet verwachtte of het allemaal wel ok vond. Ik heb je iig weleens waakzamer zien verdedigen :P Toen ik eenmaal bij Steven F aankwam liet hij me er langs, een echte gentleman dus uiteindelijk, waarvoor dank. Toen was er een raar gevecht voor me met Jerry en ook Gerben Kelly dacht ik, maar in de laatste bochten voor S/F gaan ze bijna allemaal wijd en steek ik me neus ertussen bij Jerry. Ik was al klaar om in te houden, maar Jerry deed toen hetzelfde waardoor ik m alsnog binnendoor kon sturen en meerdere plekken kon pakken. Ook Steven F zag ik er langs komen, maar moet in de replay nog eens kijken wat daar nou gebeurt :D

Toen hele tijd door kunnen karren rond p11 geloof ik. Ik rondje 19 naar binnen gegaan, met bandjes die allemaal nog boven de 80% waren. Niet gewisseld dus en met de rest van de benzine weer naar buiten. Gerben kon echter het gat meteen goed dichtrijden en 3 rondes voor t einde ging hij er naast (wat ongeveer 6 bochten zo door ging) en toen er langs... Verder geen plekken meer verloren en gefinished als 9e :)

Mark, ik heb je trouwens in me spiegels gezien, zag er idd weird uit :P Ik ging zelf wat wijd en over de kerb, en toen ik naar achteren keek zag ik jou 90 graden gedraaid op de weg schuiven.. Ook nog maar ff terugzoeken in de replay.

Robert Saalmink
1 december 2009, 10:55
Sorry Jaap ;) ik had een beetje een hork van een auto met veel fuel. Later werd het veel beter. Volgende keer block ik je weer :p

Koos
1 december 2009, 11:31
Met niet al te veel voorbereiding gisteravond afgereisd naar Istanbul. Ik had geen idee wat te verwachten, dus mijn enige hoop en doel was om geen grote fouten te maken tijdens de race.

De kwalificatie verliep boven verwachting qua tijd. Was tot dan toe nog niet sneller rond gegaan dan 1.40.6, dus die 1.39.8 werd prima ontvangen. Het bleek goed voor p10.
Bij de start wordt ik voorbij gereden door Ivo, maar ik weet Mark B. in te halen. Na spins van resp. de beide Gerben's en Michael Koel lig ik op p7. Rondenlang rij ik dan achter Ivo. Ben sneller, maar weet nergens een echte inhaalpoging te doen. Bang als ik ben om het gezamenlijk te zien eindigen in de grindbak. Moet mijn reputatie per slot van rekening toch weer wat oppoetsen :p (ja Robert, ik las de chat vlak voor de start ;) ).
In rondje 9 glijdt Ivo in turn 7 van zijn lijn. Ik stuur wat scherper in om toch te proberen hem te passeren. Helaas schiet mijn voiture in overstuur en spin ik. Verlies prompt twee plaatsen aan Gerben vd Broek en Michael. Gelukkig voor mij spint Ivo een ronde later op dezelfde plek, dus die 'kwelgeest' ben ik kwijt ;).

In ronde 15 de pit in gedoken. Bij inrijden kom ik ook nog onzacht in aanraking met de pitmuur. Na van benzine en nieuwe banden te zijn voorzien, mijn weg weer vervolgd vanaf p10. Weet weer op te klimmen naar p7. Michael Koel die voor mij rijdt, weet ik beetje bij beetje binnen te hengelen. Maar de race duurde een paar rondjes te kort om wellicht nog een plekje te winnen.
Niettemin ben ik tevreden met 't resultaat.

Atreidez
1 december 2009, 12:28
Ohja, heb ook nog 3 rondes achter Ivo gezeten, die ik daarna wel voorbij kon.. Maar volgens mij had hij een probleem met ze auto toen al, want hij had t erg moeilijk in de doordraaiers..

tinyriconen
1 december 2009, 14:32
Eindelijk weer eens fatsoenlijk mee kunnen rijden. Na alle "technische" problemen e.d. van de laatste tijd ging het nou allemaal probleemloos. Weliswaar geen tijd gehad om te testen, maar ik reed niet kansloos de langzaamste ronden (zoals vorig seizoen) :)

Omdat ik ook nog de FP moest missen heb ik de kwali gebruikt om in m'n ritme te komen. Gelukkig ging dit voorspoedig (reed hier afgelopen seizoen ook lekker) en kon ik van een 20e (?) positie starten. Heerlijk om te zien dat we met een goede volle grid konden racen.

Tijdens de start ter nauwernood een stilstaande auto kunnen ontwijken. Dát was schrikken! Eerste ronden erg rustig aan gedaan. Vind nog altijd dat je slecht overzicht heb van waar de auto's om je heen zitten (vanuit cockpit met visor). Vervolgens heb ik een lekker tempo kunnen aanhouden en gewoon m'n rondjes gereden. Bijna zonder fouten gereden, dat deed me nog het meest een deugd. Toen ik m'n pitstop wilde maken was ik echt met teveel dingen tegelijk bezig. Zelf recht blijven rijden, afstand tot box in de gaten houden én benzine aanpassen (stopte later dan gedacht). Eerst reed ik te ver. Toen ik op de juiste plek was had ik weer te weinig benzine klaar. Eenmaal de juiste hoeveelheid benzine drukte ik direct op confirm, maar was daarbij m'n banden vergeten (verkeerde preset). Bespaart wel tijd met de stop, maar de laatste 10 ronden waren dramatisch. Had het idee dat de banden helemaal naar de knoppen waren. Hierdoor veel tijd verloren. Heb de race redelijk constant uitgereden. Al had ik nog misschien in gevecht kunnen gaan met Robert en Jeroen (dacht ik) als ik nieuwe banden had gehad.

Anyway, enigszinds tevreden met de race. Niet zozeer het gewenste resultaat, maar wel lekker gereden voor het eerst in tijden. Kijk nu al uit naar Spa. Prachtige baan :)

R. de Ruijter
1 december 2009, 16:13
Aangezien de dag voor gister de zac was, en ik daar alle tijd had ingestoken die ik aan vrije tijd had, niet kunnen amper kunnen testen voor de fpl. Een paar uur voor de race toch nog een paar rondjes kunnen draaien en zag dat het tempo er wel redelijk was.

In de practise nog wat tijd kunnen vinden en een 39.4 kunnen rijden, met nog wat ruimte dus ik hoopte op wat meer grip in qualy een 38er te rijden. Maar het kwam er maar niet van, kon in de qualy geen lekker tempo vinden en maakte elke ronde wel en fout. Allerlaatste ronde die ik had ging gelukkig een stuk beter en kon een 39,2 neerzetten wat mij een P7 opleverde.

De race ging over het algemeen lekker, ik had een goede start en kon meteen wat plekken pakken, ik lag op op de 5e plek en zag voor me het gevecht met rouault en voss. Ze schoten er allebei af waardoor ik door kon schuiven naar de 3e plek. niet voor lang want rouault was gewoon sneller en kon mij redelijk makkelijk voorbij, daarna kwam voss er ook aan die ook duidelijk een snellere pace had dan ik en kon hem ook niet achte me houden.

Daarna lang alleen gereden met gerben en Koel zo'n 5 sec achter me die op dat moment sneller waren. M'n banden sleten steeds meer en kon geen goed tempo rijden. Ik spinde vlak voor de 3 snelle bochten. Gerben kon mij inhalen maar ik haalde hem direct weer in door in z'n slipstream te hangen en kon hem aan het einde van het recht stuk via de buitenkant pakken. Koel haalde gerben in en daarna ook mij. Rondje erna ging ik de pit in en schoot nog ietsje door waardoor ik veel tijd verloor. Ik kwam 5 sec achter Koel terecht nadat hij ook zijn pitstop had gedaan. Pace van mij werd steeds iets beter en reed elke ronde weer wat sneller, ik zag ook dat de gap tussen mij en Koel ook slonk en zag dus kans op een 5e plaats met nog 7 rondjes te gaan. Met nog 2 rondjes te gaan zat ik op z'n vleugel, of anders gezegd een beetje zo'n paar meter erachter, iig...ik zat er dus achter.....dus..... en kon hem makkelijk voorbij. punt.

5e plek, niet slecht

Atreidez
1 december 2009, 17:10
Een bumper op een formule wagen? :lol: :p

Stephane Rouault
1 december 2009, 18:46
tis Rouault :P en niet raoult :P :thumbup:

R. de Ruijter
1 december 2009, 19:04
Een bumper op een formule wagen? :lol: :p

tis Rouault :P en niet raoult :P :thumbup:

Iemand nog meer commentaar:p

Jeroen Ursem
1 december 2009, 20:31
Óp z'n vleugel? Jij durft :D

R. de Ruijter
1 december 2009, 21:33
nu ga ik niet meer bewerken...:D

JossNL
1 december 2009, 21:39
nu ga ik niet meer bewerken...:D

"niet kunnen amper kunnen testen voor de fpl."

Terwijl je toch feitelijk zegt dat je heel de dag heb zitten oefenen:p

Tjerk Korving
2 december 2009, 21:46
[spacer]

Uitslagen

FPL2 Istanbul - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091130_istanbul/index.html)
FPL2 Istanbul - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091130_istanbul/FPL2_Race_6_Istanbul.rar)

[spacer]

Stephane Rouault
3 december 2009, 11:07
tnx tjerk!