PDA

View Full Version : [ZAC6] Ronde 2: Istanbul | 22 11 09

Robert Saalmink
11 november 2009, 11:55
[spacer]
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logos/zac6_logo.jpg
http://www.gamersnet.nl/reviews/gtr_evolution/logo.gif

[spacer]

ZAC6 | RONDE 2 | ISTANBUL, TURKIJE

[spacer]

Inleiding
De kop is eraf. Tijdens een tweetal spectaculaire races in Spanje werden de kaarten geschud en de trend gezet voor dit seizoen. In de CUP600 was het Danny Kappen die meteen de winst pakte, hij heeft als enige missie dit jaar de titel terug veroveren. De CUP400 klasse werd gewonnen door Michael Storm, die de Mosler strak naar de overwinning stuurde. In de CUP300 was het tevens een ZAC-rookie die de winst pakte: niet veel mensen hadden vooraf hun geld gezet op Reggie Biemans denken we. Hij verraste vriend en vijand.

[spacer]
Circuit
We rijden deze tweede ronde van de ZAC6 op het circuit van Istanbul, een nieuwkomer op de ZAC-kalender.

http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_istanbul.jpg

Istanbul is een relatief nieuw circuit, het dateert van 2005. Het is een uiterst moderne faciliteit waar veel grote series racen, zoals het MotoGP en de Formule 1.

Start finish is kort, hierna volgt een linkerbocht die ook nog eens omlaag gaat. Lastige bocht, als je hier iets te wijd gaat dan is er wel uitloopmogelijkheid: er ligt bijna nergens grind langs de baan. Na deze bocht gaat het weer omhoog richting een redelijk snelle linkerbocht waarna het hard remmen is voor een rechterbocht. Hierna direct weer een linkerbocht waarna je vol gas weer linksaf kunt een recht stuk op.

Bocht 7 leidt een spectaculair stuk in, vier keer zeer snel linksaf achter elkaar. Hierna is het hard remmen voor een chicane, waarna het snelste stuk van de baan volgt. Een lang recht stuk met een lichte knik erin, waarna het heuvelop richting start-fiinish gaat. Hiervoor moet eerst nog wel een erg krappe bochtencombinatie overwonnen worden, bocht 12, 13 en 14.

[spacer]
Weerbericht
http://www.digitalracing.nl/zac6/weer/Istanbul_Forum.jpg

[spacer]
Uitslagen

LAPCHARTS CUP600 en CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091122_istanbul/CUP600CUP400/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP600 en CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091122_istanbul/CUP600CUP400/20091122_istanbul_CUP600CUP400.rar)
LAPCHARTS CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091122_istanbul/CUP300/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091122_istanbul/CUP300/20091122_istanbul_CUP300.rar)

[spacer]
Nieuw in de ZAC6
De belangrijkste vernieuwingen in een notedop:

Langere races
De race lengte is opgehoogd naar 90 minuten inclusief warm-up lap.

Protesten en signalering
Naast de reguliere protesten wordt het dit seizoen ook mogelijk om de organisatie te wijzen op een mogelijk incident waar je al dan niet zelf bij betrokken was. In dit geval dien je geen protest in, maar je geeft even aan dat je iets hebt gezien wat wellicht het aanzien van de organisatie waard is. Bij het checken van de replays is het nooit mogelijk om alles te constateren en daarom zouden dit soort seintjes goed kunnen helpen. Nieuw is ook dat je ook kunt protesteren over incidenten in practise en kwali, omdat we daar voortaan ook replays van hebben.

Pitstops
Niet nieuw voor de ZAC maar de manier waarop is even puzzelen in GTR Evo. Oefen dit dus goed en zorg voor je presets. Onderaan deze post vind je een link naar een instructie.

Afmelden
Niet komen opdagen zonder afmeldingen zal veel strenger bestraft worden. Na twee keer zit je een race aan de kant, reservelijst of niet.

[spacer]
Kalender
DATUM|CIRCUIT|WIN600|WIN400|WIN300
8 nov|Barcelona (add-on)|Kappen|Storm|Biemans
22 nov|Istanbul
29 nov|Imola
13 dec|Nurburgring GP
10 jan|Donington (add-on)
24 jan|Magny Cours
7 feb|Brno
21 feb|Special Event: Nordschleife (non-championship)
7 mar|Valencia (versie TBA)
14 mar|Zolder (add-on)
28 mar|Zhuhai (add-on)
11 apr|Monza
25 apr|Oschersleben
9 mei|Spa-Francorchamps (add-on)

[spacer]
Uitgangspunt CUP600
POS|RIJDER|PUNTEN
1|Danny Kappen|12
2|Marcel Groen|9
-|John Vissers|9

Uitgangspunt CUP400
POS|RIJDER|PUNTEN
1|Michael Storm|13
2|Sander Hogendoorn|9
3|Dennis Douna|8

Uitgangspunt CUP300
POS|RIJDER|PUNTEN
1|Reggie Biemans|12
2|Paulpeter Kroon|9
3|Gerben van den Broek|8

De volledige tussenstand staat op www.digitalracing.nl.

[spacer]
Links
ZAC6 Carset (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=533)
ZAC6 reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/23-.html)
Uitleg pitstops (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=153)
ZAC6 Algemene Thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=445)
Thread ZAC6 race 1: Barcelona (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=541)

[spacer]
[logo_dr]

Robert Saalmink
11 november 2009, 11:55
CUP600
NR|TEAM|AUTO|RIJDERS|AFGEMELD
1|Le Coq Sportif Racing|Corvette C6R|Mark Schuttenhelm
2|Le Coq Sportif Racing|Corvette C6R|Peter Kolk, van de
5|Dynamic Motorsports|Aston Martin DBR9|Marcel Groen
6|Dynamic Motorsports|Aston Martin DBR9|Guyon Waltmans
7|Team DigitalRacing|Aston Martin DBR9|Robert Saalmink
8|Team DigitalRacing|Aston Martin DBR9|Dick Bos
9|Supervise Racing|Audi R8|Ludo Bleys
10|Supervise Racing|Audi R8|Eric Linssen|AFGEMELD
24|Skin Sense Racing|Aston Martin DBR9|Fabian de Jong
25|Skin Sense Racing|Aston Martin DBR9|John Vissers
27|RM Racing|Aston Martin DBR9|Jerry van Sinderen
28|RM Racing|Aston Martin DBR9|Casper Smit
37|Ultimatecarpage.competition|Corvette C6R|Kim van der Stichelen
38|Ultimatecarpage.competition|Corvette C6R|Danny Kappen
45|Belgian Lizards|Audi R8|Steven Gabriel|AFGEMELD
46|Belgian Lizards|Audi R8|Ron Bartsch|AFGEMELD

CUP400
53|Le Coq Sportif|BMW M3 GTR|Sander Hogendoorn
54|Le Coq Sportif|BMW M3 GTR|Michel Hekking|AFGEMELD
61|Team DRR|Corvette GT2|Ruben de Ruijter
62|HSBC-Racing|Corvette GT2|Marc Vos
63|HSBC-Racing|Corvette GT2|Martijn Brouwer
71|Ultimatecarpage.competition|Corvette GT2|Jeroen Ursem
72|Ultimatecarpage.competition|Corvette GT2|Niels Tieman
82|Oxygen Racing|BMW M3 GTR|Dennis Gerressen
89|Team DigitalRacing|Marcos|Bram van der Stichelen
92|Crown Racing|Mosler|Michael Storm
93|Crown Racing|Mosler|Dennis Douna

CUP300
102|SR-Academy|Seat Cupra|Roy Visser|AFGEMELD
106|Rabobank Racing Team|BMW Z4 GTR|Stefan van Renselaar|AFGEMELD
107|Rabobank Racing Team|BMW Z4 GTR|Reggie Biemans
111|Team DigitalRacing|Aston Martin DBRS9|Paulpeter Kroon
112|Team DigitalRacing|Aston Martin DBRS9|Mark Bentvelzen
114|DCR|Gillet Vertigo|Tjerk Korving
115|DCR|Gillet Vertigo|Gerben van den Broek
117|Supervise Racing|Seat Cupra|Emile van der Stel|AFGEMELD
118|Supervise Racing|Seat Cupra|Chris Zijlstra
120|Spartanburg Motorsport|BMW Z4 GTR|Marcel Bosman
121|Spartanburg Motorsport|BMW Z4 GTR|Hans Bosman
125|Team Pringles|BMW Z4 GTR|Bob van Someren
126|Team Pringles|BMW Z4 GTR|Maik Peters
127|TopHiFi Racing|BMW Z4 GTR|Marco Schep|AFGEMELD
128|TopHiFi Racing|BMW Z4 GTR|Eric Nannings
132|Zerobarrier|BMW Z4 GTR|Jaap Kleijn
133|Zerobarrier|BMW Z4 GTR|Steven Voss
135|Goon Squad|BMW Z4 GTR|Alexander de Vries
136|Goon Squad|BMW Z4 GTR|Wilfred Rentzenbrink
140|CW40 Racing|BMW Z4 GTR|Mathijs Twisk|AFGEMELD
141|CW40 Racing|BMW Z4 GTR|Tom Gaaff
144|Hanzestad Racing|Dodge Viper|Koos de Boer
145|Scuderia Corse Digitali|BMW Z4 GTR|Marnix Breukers|PC STUK
146|Scuderia Corse Digitali|BMW Z4 GTR|Gerben Kelly

eansys
11 november 2009, 12:08
:huh1::huh1:
De layout van het circuit is bij mij niet zichtbaar... Mooi rood kruisje.:blink:

Voor de rest heb ik er natuurlijk weer erg veel zin in :laugh::broem:

edit: Aha, ik was blijkbaar te snel. Nu zie ik de layout wel:p

Danny Kappen
11 november 2009, 12:30
In het voorseizoen heb ik hier redelijk veel getest, zien of we de goede lijn van de eerste race door kunnen trekken. Als de motor een beetje meewerkt en niet op punt van ontploffen staat, heb ik er wel vertrouwen in :)

Ralffoxx
11 november 2009, 12:33
Aankomende weekend is wat rondjes neer zetten. :) Leuke baan vind ik... lekker breed.

Peter
11 november 2009, 12:51
In ieder geval genoeg mogelijkheid tot inhalen hier.... Lekkere flow in het circuit ook alleen de sectie voor het rechte stuk is wat minder, verder een lekker circuit...
eens zien of we wat verdere aansluiting kunnen vinden richting podium :)

Fabian de Jong
11 november 2009, 13:09
Heb hier deze week al getest en de snelheid zit er goed in, al heb ik geen idee wat nou echt een goeie tijd is :p (ben nu achter de top tijden gekomen.. conclusie er valt nog wat van mijn huidige PB af te halen :P)
Verder zie je wel bochten in deze baan die uit andere circuits ook voorkomen, eerste bocht heeft bijv wel wat van Interlagos. De chicane na de 3x snel links lijkt bijv op de chicane op Barcelona halverwege.

Één ding is zeker ik ga voor een beter resultaat dan op Barcelona :p

Lbfoot
11 november 2009, 13:12
Hmm jammer, zie net in de agenda dat ik dat weekend met de familie een weekend weg ben :(. Hoewel het natuurlijk niet verkeerd/vervelend is om een weekend weg te gaan. Dan maar hard oefenen voor Imola :D

JossNL
11 november 2009, 13:13
Ja, die chicane(s) aan het eind zijn een ramp. Het is ook niet mijn beste circuit, dus heb echt geen idee hoe deze race voor mij zal gaan. Moet snel maar eens wat meer rondjes hier neer zetten - het is zeker een uitdagende baan en ondanks dat je volgens mij nergens in het grind kan komen, zijn er wel genoeg punten waar je in de fout kan gaan.

eansys
11 november 2009, 13:25
Hmm jammer, zie net in de agenda dat ik dat weekend met de familie een weekend weg ben :(. Hoewel het natuurlijk niet verkeerd/vervelend is om een weekend weg te gaan. Dan maar hard oefenen voor Imola :D
Wordt dit dus de tweede race dat ik de eer moet verdedigen voor TopHifi Racing ;)

Peter
11 november 2009, 13:37
Wholy shit, ik keek ook even ook simracing :blink:
Dan heb ik ook nog aardig wat tijd te winnen :surrender:
eigenlijk is het Barcelona + 10 seconden, op dit moment is het bij mij nog Barcelona + 14 :lol:

Maik Peters
11 november 2009, 13:57
Ook ik heb al wat rondjes gedaan op Istanbul.
Even kijken wat ik kan en wat de snelle jongens doen in de GT Club auto's.

Ik zit nu op een 2:00.2 Online, Open Practise.

@Marco S. Jammer dat je niet mee kan doen.. Maar dan heb je iig genoeg tijd voor je eerste ZAC6 Cup300 race op Imola :)

Lbfoot
11 november 2009, 16:11
Wordt dit dus de tweede race dat ik de eer moet verdedigen voor TopHifi Racing ;)

Gezien jouw levenservaring heb ik hier het volste vertrouwen in.
Sommige zijn niet eens in staat om te finishen :innocent:...
Wil verder geen namen noemen, toch Maik? ;)

Maik Peters
11 november 2009, 16:58
@ (Lbfoot) Marco,

Als je net zo lekker raced als dat je nu lult dan gaat het helemaal goed komen op Imola. Tot die tijd nog rustig aan he :lol:

Dennis
11 november 2009, 17:42
Ben benieuwd. Heb hier nog nooit gereden.

Lbfoot
11 november 2009, 18:43
@ (Lbfoot) Marco,

Als je net zo lekker raced als dat je nu lult dan gaat het helemaal goed komen op Imola. Tot die tijd nog rustig aan he :lol:

Ik ga me best doen :)
ps. wat vind je van het design van de achterkant van me auto? ;):D

JossNL
11 november 2009, 18:53

Ongetwijfeld erg mooi. Pas wel op die blauwe vlag he :blueflag:

eansys
11 november 2009, 21:19

Van die zwarte in ons team heeft hij hem al een keer gezien...:lol:
Helaas maar kort..... enne Reggie, niet door een :blueflag:

Gerben vd Broek
11 november 2009, 23:39
Heb vanavond wat gereden en het begint weer net als op barcelona. Er is geen warmte in de banden te krijgen. Temps van 70-80 graden. Enkel de rechtervoorband wil beetje warmer worden. Dus er is nog wat werk te doen. Setup is wel redelijk stabiel, maar rondetijden zakken heel snel na paar rondjes. Bandenslijtage werkt goed in je nadeel (of het was toch teveel pushen, maar had niet het idee dat dat het was).
In ieder geval. 2.00.909 was mijn tijd met de Vertigo.

joostingh
12 november 2009, 12:28
@ (Lbfoot) Marco,

Nee dat komt dan niet goed want Jeroen gaat die winnen.... Denkt hij...

Maik Peters
12 november 2009, 12:46
@joostingh,

Volgens mij heeft Jeroen U. daar nog een mooi verhaal van.
Moet je maar eens vragen!

Peter
12 november 2009, 13:18
nou het begint hier de goede kant op te gaan... paar kleine tweaks aan de barca setup gemaakt, het remmen geeft inmiddels ook veel minder problemen en heb net mn eerste ronde onder de 1.50 gereden... moet nog een klap sneller maar dat komt nog wel, we hebben nog even :)
Heb nu vooral problemen met het insturen... als ik het filmpje van Fabian van Barcelona zag dan heb ik daar nog wel wat te winnen :cool:

Fabian de Jong
12 november 2009, 13:30
nou het begint hier de goede kant op te gaan... paar kleine tweaks aan de barca setup gemaakt, het remmen geeft inmiddels ook veel minder problemen en heb net mn eerste ronde onder de 1.50 gereden... moet nog een klap sneller maar dat komt nog wel, we hebben nog even :)
Heb nu vooral problemen met het insturen... als ik het filmpje van Fabian van Barcelona zag dan heb ik daar nog wel wat te winnen :cool:
Hehe en dat was niet eens een lekkere setup, ik gebruik nu de setup van John die op basis van één van mijn eerste setups het heeft getweakt, en die rijd echt briljant. Heb alleen nog wat onbalans bij het op het gas gaan uit het langzame deel aan het einde, en bij de eerste bocht, daar glijd mijn achterkant iets weg.

Denk dat ik straks even een filmpje ga maken van één van mijn snelste rondes die ik hier nu heb gereden.

Danny Kappen
12 november 2009, 15:38
Hehe en dat was niet eens een lekkere setup, ik gebruik nu de setup van John die op basis van één van mijn eerste setups het heeft getweakt, en die rijd echt briljant. Heb alleen nog wat onbalans bij het op het gas gaan uit het langzame deel aan het einde, en bij de eerste bocht, daar glijd mijn achterkant iets weg.

Denk dat ik straks even een filmpje ga maken van één van mijn snelste rondes die ik hier nu heb gereden.

En deze keer niet in time trial modus ;)

Niels Draijer
12 november 2009, 17:09
Heb vanavond wat gereden en het begint weer net als op barcelona. Er is geen warmte in de banden te krijgen. Temps van 70-80 graden. Enkel de rechtervoorband wil beetje warmer worden. Dus er is nog wat werk te doen. Setup is wel redelijk stabiel, maar rondetijden zakken heel snel na paar rondjes. Bandenslijtage werkt goed in je nadeel (of het was toch teveel pushen, maar had niet het idee dat dat het was).
In ieder geval. 2.00.909 was mijn tijd met de Vertigo.

Je zou zeggen dat de banden minder snel slijten als je onder de 90 graden zit aangezien je minder grip hebt...
Is het verval dan zo groot? Zo ja, wellicht eens een idee om met m'n setup van Barca verder te gaan tweaken? Ik had daar namelijk geen enkel probleem met temp/slijtage. Ik hoor 't wel:)

Fabian de Jong
12 november 2009, 17:37
En deze keer niet in time trial modus ;)
Daar train ik sinds GTR Evolution niet eens in ;)

Gerben vd Broek
12 november 2009, 19:29
Je zou zeggen dat de banden minder snel slijten als je onder de 90 graden zit aangezien je minder grip hebt...
Is het verval dan zo groot? Zo ja, wellicht eens een idee om met m'n setup van Barca verder te gaan tweaken? Ik had daar namelijk geen enkel probleem met temp/slijtage. Ik hoor 't wel:)

Slijtage ziet er nog niet zo slecht uit, enkel krijg ik vooral op de 1ste sector na 2-3 rondjes al niet meer de beste sectortijd eruit. Ik zeg wel gelijk dat het aan slijtage ligt, maar kan net zo goed nog iets anders zijn. Mijn barca setup heb ik nog niet eronder gehad, dus misschien is het daarmee nog wel beter. Maar het heeft iig nog wat meer tracktime nodig. En ik kan altijd proberen immers.

Fabian de Jong
12 november 2009, 21:17
Een rondje Istanbul :)
http://vimeo.com/7577352

Maik Peters
13 november 2009, 09:58
Een rondje Istanbul :)
http://vimeo.com/7577352

Heel netjes... ziet er zo vloeiend uit :)

Fabian de Jong
13 november 2009, 14:20
Heel netjes... ziet er zo vloeiend uit :)
Dankje :)

Robert Saalmink
17 november 2009, 00:25
De weersvoorspelling van onze weerman is toegevoegd aan de startpost!

Darthwillie
17 november 2009, 00:27
HOLY CRAP :blink:

waar is mijn zwembroek ?????

Gaan de bandjes niet fijn vinden

Michael Storm
17 november 2009, 00:53
Zo dan, ik laat even een airco installeren door mijn teambaas.
Dan maar iets meer benzine verbruik. :D

Mark B
17 november 2009, 07:58
Is het nu zo dat de test sever ook met deze weers omstandigheden ingesteld staat?
Volgens mij was dit in GTR2 niet zo...

eansys
17 november 2009, 10:56
Is het nu zo dat de test sever ook met deze weers omstandigheden ingesteld staat?
Volgens mij was dit in GTR2 niet zo...

:surrender: Laten we hopen van wel... Mijn ervaring tot nu toe is dat banden al snel slijten... Wordt dan misschien wel 2 of 3 stops....

Maik Peters
17 november 2009, 14:12
Poehee, Wat een hitte zeg.
Waar komt dat ineens vandaan?

Peter
17 november 2009, 14:17
Zo he lekker warm! Ik zat net te hopen dat ik deze race wel op een 1 stopper zou kunnen doen maar dat zal nu wel weer heel lastig worden... Hoop nu zeker dat de server deze week al wordt ingesteld op warmer weer want als je niet in deze temperaturen kan testen gaat het heel moeilijk worden zondag..

Captain Slow
17 november 2009, 15:07
holy:blink:

Het is maar goed dat ik het niet 100% realistisch wil hebben, dan mag ik de zolder namelijk flink opstoken.
Ik denk dat dit een 2 stopper betekent, kan me niet voorstellen dat die banden het 45 minuten uithouden.

Robert Saalmink
17 november 2009, 16:01
We zijn bezig iets te bedenken voor de testservers.

Bram Van Der Stichelen
17 november 2009, 23:55
Wat getest op Turkijke deze avond, en ik vind het een leuke baan :) Marcos ligt hier erg lekker op, en heb het gevoel dat ik hier vrij snel kan gaan zondag, alleen heb ik voorlopig geen enkele richttijd voor de cup400 :) Zit voorlopig op een 1.58.1.

Wel opvallend dat de Marcos echt moeite heeft om de Aston af te schudden :p Op het rechte stuk zijn beide zo goed als even snel.

Mark B
18 november 2009, 11:40
Ach Bram, we zullen niet bij elkaar op de server rijden dus hebben er geen last van ;)
Viel me inderdaad ook op, al heeft de Aston de grootste moeite in de bochten :) Denk dat ik de setup nu aardig stabiel heb voor Istanbul, nu nog even kijken hoe de bandjes het gaan houden.
Echter heb ik wel steeds ruzie met Turn1... wat een *#&!#!(% bocht is dat zeg :innocent::)

eansys
18 november 2009, 12:07
Echter heb ik wel steeds ruzie met Turn1... wat een *#&!#!(% bocht is dat zeg :innocent::)
Dat heb je op zeker niet als enige :p En doe de laatste 3 bochten er ook maar bij :huh1:

Ralffoxx
18 november 2009, 14:20
Gisteren mijn eerste rondjes neer gezet. Effe wennen weer om het blok beton over het asfalt te krijgen maar het ging aardig. 2:00:0xx had ik staan denk dat lage 1:59 in Q wel moet gaan. Moet alleen S2 effe beter onder controle krijgen zag dat tov Mark en Maik daar gisteren makkelijk 5/6 tiende verloor.

Martijn Brouwer
18 november 2009, 21:26
Wat getest op Turkijke deze avond, en ik vind het een leuke baan :) Marcos ligt hier erg lekker op, en heb het gevoel dat ik hier vrij snel kan gaan zondag, alleen heb ik voorlopig geen enkele richttijd voor de cup400 :) Zit voorlopig op een 1.58.1.

Wel opvallend dat de Marcos echt moeite heeft om de Aston af te schudden :p Op het rechte stuk zijn beide zo goed als even snel.

ik heb net ook een paar laps gemaakt op het hete turkije en ik kon er een 156.9 uitkrijgen met 100 liters aan boord...in de cup 400

Bram Van Der Stichelen
18 november 2009, 22:56
ik heb net ook een paar laps gemaakt op het hete turkije en ik kon er een 156.9 uitkrijgen met 100 liters aan boord...in de cup 400

:surrender: Ik denk dat ik met lege tank tot zo'n 1.57.5 kan raken, maar zoveel sneller zal er volgens mij niet inzitten.

Marcel Groen
18 november 2009, 23:55
Een moeilijke baan om clean en constant m'n rondjes te rijden te rijden, zal zondag helemaal lekker zijn met roodgloeiende bandjes. Eén geluk, ik zal de enige niet zijn die er last van zal hebben! :D

Momenteel eindelijk onder de 1:49 (Pr2) in kwalificatietoestand. In de Q2 sessie zal het allemaal nog wel wat rapper kunnen maar dat zien we zondag wel weer, een kwalificatiewonder ben ik niet, zeker niet in dat gekke Evo. :)

Fabian de Jong
19 november 2009, 01:50
Een moeilijke baan om clean en constant m'n rondjes te rijden te rijden, zal zondag helemaal lekker zijn met roodgloeiende bandjes. Eén geluk, ik zal de enige niet zijn die er last van zal hebben! :D

Momenteel eindelijk onder de 1:49 (Pr2) in kwalificatietoestand. In de Q2 sessie zal het allemaal nog wel wat rapper kunnen maar dat zien we zondag wel weer, een kwalificatiewonder ben ik niet, zeker niet in dat gekke Evo. :)
Ik ben dus niet de enigste :p

Marc Vos
20 november 2009, 17:30
Eerste fatsoenlijke test gedaan, nog met de Barcelona setup. Ik kwam uit op een 1.58,1. Van het weekend nog wat oefenen en dan moet ik toch zeker een 57'er in de kwalificatie rijden. :)

Gerben
20 november 2009, 17:33
Doorrijden met die C400 bakken, straks ben ik nog sneller als jullie :P

GTE
20 november 2009, 17:55
Yo Gerben,

Kun jij je ouwe, trage teamgenoot wat setup tips geven (vooral mbt grip aan de voorkant)? Door een nare windows-crash ben ik al mn setups kwijt.

Per mail ben ik bereikbaar op superamerica410@yahoo.com

Zo niet, even goede vrienden, maar reken dan op enige "vertraging" als je me probeert te lappen :D :D

(grapje he)

Bram Van Der Stichelen
20 november 2009, 21:26
Eerste fatsoenlijke test gedaan, nog met de Barcelona setup. Ik kwam uit op een 1.58,1. Van het weekend nog wat oefenen en dan moet ik toch zeker een 57'er in de kwalificatie rijden. :)

Woohoow, even snel als Marc Vos, toch al een positief iets :laugh: In Barcelona was het verschil een volle seconde. :innocent:

Tjerk Korving
20 november 2009, 21:49
De server is zojuist voorzien van een "warm weer" test weather file waardoor en dus alvast getest kan worden met hogere temperaturen.

Koos
20 november 2009, 21:57
De server is zojuist voorzien van een "warm weer" test weather file waardoor en dus alvast getest kan worden met hogere temperaturen.
Mooi, vanavond laat als ik thuis ben, maar eens testen. Zien of er wat veranderd. Had tot nog toe totaal geen last van een gestresste rechtervoorband, hoge temps, mega slijtage...:innocent:

't Is voor mij inmiddels wel duidelijk dat een éénstopper dit seizoen niet tot de mogelijkheden behoort.

JossNL
20 november 2009, 22:59
Ik begin me een beetje zorgen te maken: ik zie de servers van DR.nl nergens in de lijst bij multiplayer - terwijl er opt moment wel iemand op de server zit

Vanmiddag was dit ook al zo - maar toen stond de last activity nog op gisteren, dus ik nam aan dat ze down waren, maar nu...:huh1:

Kim Van Der Stichelen
20 november 2009, 23:01
Ik begin me een beetje zorgen te maken: ik zie de servers van DR.nl nergens in de lijst bij multiplayer - terwijl er opt moment wel iemand op de server zit

Vanmiddag was dit ook al zo - maar toen stond de last activity nog op gisteren, dus ik nam aan dat ze down waren, maar nu...:huh1:

Hmm staat je spel op Pro? Staat toevallig niet op beginner of medium?

JossNL
20 november 2009, 23:08
Kzou niet weten waar, heb ook nergens aan gezeten... Zie de DRTCC server wel trouwens nu (weet niet of ik die eerder ook zag, volgensmij niet).

Edit: Raarrrrr, ik doe filter op Digital - krijg ik niks, refresh, niks, refresh, DRTCC.
Dan filter list op ZAC - niks, niks, niks, niks maar er staat wel een 1tje van 1 server beschikbaar. Ik blijf refreshen en nu zie ik de ZAC server wel....

Peter
20 november 2009, 23:27

Super!! Hopen dat ik morgen nog wat tijd kan vinden om te zien hoe erg het met de banden (slijtage) gesteld is.... :)

Gerben vd Broek
21 november 2009, 00:26
Waar ik voor een week geleden 1x een 2.00.9 had geklokt, kwam ik van de week niet verder dan een 2.01.4. Dus zag het al beetje somber in gezien er al meerdere in de lage 2.00 zaten. Maar nu met andere setup en beetje aan rommelen heb ik hem uiteindelijk ook in de 1.59.9 gekregen. Nu zijn er natuurlijk altijd anderen die dan ineens 1.58.9 gaan kachelen. Maar daar zullen we maar niet teveel naar kijken :).

Ralffoxx
21 november 2009, 00:56
Komt niet door warme weer?!?

Gerben vd Broek
21 november 2009, 00:57
Misschien wel, misschien niet. Dan zou ik de tijden van bv jou of Maik moeten zien met deze weatherfile. Als jullie nu ineens lage 59 gaan rijden, dan zit ik nog net zo ver weg, en dan gooien we het maar op uitrijden :), zoniet dan worden de kansen net wat beter.

edit: lage 59 en niet 58. Anders hoef ik niet eens te starten :)

Ralffoxx
21 november 2009, 00:59
Ik ga morgen effe testen dan zou ik het wel melden ... van vorige keer waren mijn eerste rondjes dus moet zeker nog een hap af kunnen denk ik. Maar je hoort het morgen ;)

Tjerk Korving
21 november 2009, 12:45
@Gerben, kan je mij jou setup doorsturen? Geloof niet dat ik met mijn huidige aan een 1:59 ga komen. :)

Gerben vd Broek
21 november 2009, 13:50
Dat ga ik straks voor je regelen. Ben nu niet thuis, maar over uurtje wel.

Gerben vd Broek
21 november 2009, 15:09
Staat in je mailbox.

Ralffoxx
21 november 2009, 18:01
Denk idd dat je goed werk heb geleverd Gerben. Ik ga niet heel veel harder dan eerder op de week.

JossNL
21 november 2009, 18:06
Ik denk (en hoop :D ) het ook. Ik zelf ging iig niet beduidend sneller toen het 10 graden warmer was - dus je hebt ws. gewoon een paar bochten gevonden waar je nu meer uit pakt (en setup natuurlijk).

Marcel Groen
21 november 2009, 18:11
Straks na het eten ga ik is even proberen hoe de boel zich houdt onder warme omstandigheden, ben benieuwd! :)

Bram Van Der Stichelen
22 november 2009, 00:15
Net even nog wat getest in voorbereiding tot morgen. Server staat blijkbaar wat warmer, maar ik voel er voorlopig niet zoveel van in de Marcos. Nieuw PB gereden van 1.58.05, toch wel tevreden :) 57'er zou in practice te doen moeten zijn, maar dan moet ik nog wat mijn rempunten gaan verfijnen.

Ik hoop gewoon dat de Marcos morgen toch wat meekan met de achterban van de Cup400. :blushing:

*edit* 1.57.7 nu, gaat de goede kant op. Nog een paar tienden marge aangezien de laatste chicane allesbehalve goed is, maar dat hou ik voor morgen :)

Ralffoxx
22 november 2009, 01:49
PB net verbeterd. Hopelijk klaar voor morgen. En hoop dat ik niet te laat ben ivm verjaardag van mijn pa. Nu alleen nog hopen dat mijn motor dit keer niet poef doet. :D

Mossel
22 november 2009, 10:23
Ik hoop dat ik op tijd ben voor de quali vanavond. Ben een beetje afhankelijk van de rest....

Als ik tijdens de quali join mag ik dan nog kwalificeren ?

JossNL
22 november 2009, 11:29
Volgens de regels niet, enkel als je eerder tijdens de practice al aanwezig was.

Kan het kloppen dat de nieuwsbrief nog niet verzonden is?:rolleyes:

LUDO-B
22 november 2009, 12:25
Ik hoop dat ik op tijd ben voor de quali vanavond. Ben een beetje afhankelijk van de rest....

Altijd er voor zorgen dat de rest afhankelijk is van jou Mark.....
Een gouden regel!;)

Hekking
22 november 2009, 12:46
Volgens de regels niet, enkel als je eerder tijdens de practice al aanwezig was.

Kan het kloppen dat de nieuwsbrief nog niet verzonden is?:rolleyes:

Volgens de regels wel
Het is je eigen probleem als je niet bent geladen door mede weg gebruikers ;)

JossNL
22 november 2009, 12:51
Volgens de regels wel
Het is je eigen probleem als je niet bent geladen door mede weg gebruikers ;)
Ga je mond spoelen en de regels lezen:rolleyes:

1. Joinen kan gedurende de hele vrije training. Het tijdschema is te vinden in §4.1.
[...]
5. Wordt je in de kwalificatie gedisconnect, dan mag je opnieuw joinen. Je mag dan
ook weer verder deelnemen aan de kwalificatie. Let wel: anderen kunnen jou nog
niet geladen hebben, waardoor ze jou niet kunnen zien. Dat heeft voor hen geen
gevolgen maar voor jouw rondje wel. Dit is geen vrijbrief om dan maar laat te
joinen: het geldt alleen voor mensen die na een disconnect weer rejoinen. Kom je
pas in de kwali voor het eerst opdraven, dan mag je NIET deelnemen aan de
kwalificatie.[...]

Gerben
22 november 2009, 13:23
Yo Gerben,

Kun jij je ouwe, trage teamgenoot wat setup tips geven (vooral mbt grip aan de voorkant)? Door een nare windows-crash ben ik al mn setups kwijt.

Per mail ben ik bereikbaar op superamerica410@yahoo.com

Zo niet, even goede vrienden, maar reken dan op enige "vertraging" als je me probeert te lappen :D :D

(grapje he)

Ow ik heb mail plus setup al gestuurd naar ander adres? Niet ontvangen dus? Ik zal hem aan het eind van de middag even naar dat adres sturen dan :P

Robert Saalmink
22 november 2009, 13:55
Als je voor het eerst joint in kwali, mag je niet deelnemen aan de kwalificatie.

De nieuwsbrief wordt later vanmiddag verzonden. Excuses voor de vertraging!

Maik Peters
22 november 2009, 15:39
Ben er niet klaar voor , maar heb er wel zin in :)

Danny Kappen
22 november 2009, 16:15
Ik heb er wel vertrouwen in voor vanavond, hopelijk kan ik de voorsprong een beetje uitbreiden. De C6R ligt wel lekker hier, alleen even afwachten hoe het loopt met de hogere temperaturen :)

Robert Saalmink
22 november 2009, 17:04
De nieuwsbrief is verzonden!

Niels Tieman
22 november 2009, 17:06
Doeltreffend paswoord... ;)

Tjerk Korving
22 november 2009, 17:32
Net een aardige long run gedaan en ik begin de wagen beter te begrijpen. De banden krijgen hier sowieso wel op hun donder met die warmte en vooral rechtsvoor deze keer maar het is nog beheersbaar. Precies aan het einde van de long run een tire worn melding dus aardig uitgemikt en de tijden bleven binnen de seconde.

Daarnaast heb ik nu ook beter door hoe de motor intact te houden daar waar de engine health op Barcelona van begin tot eind terugliep van 90 naar 1%. Conclusie is dat ik maar wat eerder moet schakelen en de motor niet moet vergelijken met die van een F3000 die daar wel tegen kan. :D

Nog een PR gezet op 2:01.3 in practice dus met wat goede wil hoop in in de 2:00 terecht te komen. Heb er zin in. :)

Koos
22 november 2009, 17:36
Ik heb eerder vanmiddag weer even een longrun gedaan. De slijtage is, mede door de temperaturen, nog erger dan op Barcelona :p. Ik heb 't 19 rondjes uitgehouden en dan zit de slijtage rechtsvoor op 50 :blink:
Tijden zijn dan ook niet echt race-waardig meer en bocht 8 een regelrechte billenknijper ;).
Desalniettemin heb ik er weer veel zin in. Eens zien of ik weer een inhaalrace kan rijden :).

JossNL
22 november 2009, 17:42
Ik heb eerder vanmiddag weer even een longrun gedaan. De slijtage is, mede door de temperaturen, nog erger dan op Barcelona :p. Ik heb 't 19 rondjes uitgehouden en dan zit de slijtage rechtsvoor op 50 :blink:
Tijden zijn dan ook niet echt race-waardig meer en bocht 8 een regelrechte billenknijper ;).
Desalniettemin heb ik er weer veel zin in. Eens zien of ik weer een inhaalrace kan rijden :).

Ik werd al bang van je tijden die je gisteren op de server reed, maar las dat je achteraan moet starten:whistling: Jammer, maar je vecht je ongetwijfeld wel door het veld heen:) Wellicht kan je nog een beetje banden sparen als je vast zit.

El Maestro
22 november 2009, 17:58
Het mag dan kurkdroog zijn in Istanbul, hier in Katwijk hoost het en ik zag net ook al een flits. Laat mijn internetverbinding nou net niet van onweer houden...

Hopelijk is het straks wat minder:rolleyes:

Tjerk Korving
22 november 2009, 18:06
Ik hoop enkel nog dat de Vertigo niet helemaal word zoek gereden op het rechte stuk van S3. Heuvelop is niet echt het sterkste punt en enkel de Viper loopt al 20km/h harder zag ik gisteren. De rest geeft geen problemen dus eigenlijk is het vergelijkbaar met Barcelona. :D

JossNL
22 november 2009, 18:46
Ik hoop enkel nog dat de Vertigo niet helemaal word zoek gereden op het rechte stuk van S3. Heuvelop is niet echt het sterkste punt en enkel de Viper loopt al 20km/h harder zag ik gisteren. De rest geeft geen problemen dus eigenlijk is het vergelijkbaar met Barcelona. :D

Op Barca had je 2 rechte stukken, dus ik denk dat het wel tegen elkaar weg te strepen valt. Volgens mij wordt het een hele leuke, strategische race in de C3000:)

Marc Vos
22 november 2009, 19:30
De pedalen geven weer 100% aan i.p.v. 95%, logisch dat ik tijdens de DRTCC wedstrijden soms voorbij werd gereden op de rechte stukken..

Nog even een vraag aan jullie: Hoeveel rondes zal de race zijn? :)

Tot zo!

Darthwillie
22 november 2009, 19:36
ongeveer 45 ronden denk ik, 90 minuten
veel afmeldingen cup300, jammer

Danny Kappen
22 november 2009, 21:31
Lekker hoor :blink: midden in de warm up lap valt mijn pc opeens uit. Zal wel weer een brakke voeding zijn, had nog thans pole getraind en voor de race zag het er ook goed uit...

Peter
22 november 2009, 21:32
Nou heel kort dan: Kutkwali en een disco in de warmup... lekker hoor :censored:

Ow ben niet de enige met problemen?

edit: aan het einde van de practice ging het ook al fout met de verbinding. Ik zat wat te chatten en zag al geen reacties, dus ging op de baan kijken en toen stond iedereen dus stil... toen ben ik nog snel weer opnieuw gejoined maar in de warmupronde viel iedereen weg op mijn scherm en lag ik 23e van de 23? maar heb niemand meer teruggezien...
heel vreemd, ligt die aan mijn pc of aan de server/game kant?

Danny Kappen
22 november 2009, 21:47
Nou heel kort dan: Kutkwali en een disco in de warmup... lekker hoor :censored:

Ow ben niet de enige met problemen?

edit: aan het einde van de practice ging het ook al fout met de verbinding. Ik zat wat te chatten en zag al geen reacties, dus ging op de baan kijken en toen stond iedereen dus stil... toen ben ik nog snel weer opnieuw gejoined maar in de warmupronde viel iedereen weg op mijn scherm en lag ik 23e van de 23? maar heb niemand meer teruggezien...
heel vreemd, ligt die aan mijn pc of aan de server/game kant?

Bij mij ligt het duidelijk aan de pc, hij viel opeens uit, daarvoor geen problemen gehad.

fablex
22 november 2009, 22:00
:censored::censored:Om onverklaarbare reden nog voor de start van de grid gehaald

Stefan van Renselaar
22 november 2009, 22:05
:censored::censored:Om onverklaarbare reden nog voor de start van de grid gehaald

Je hebt toch niet toevallig op Esc gedrukt? Je kunt in Race niet meer terug naar de grid als je er eenmaal op bent geweest en eraf gaat..

fablex
22 november 2009, 22:11
Je hebt toch niet toevallig op Esc gedrukt? Je kunt in Race niet meer terug naar de grid als je er eenmaal op bent geweest en eraf gaat..

Nee....

Dennis
22 november 2009, 22:15
Snel vergeten. Snelheid was ver te zoeken. In t3 een kusje tegen die betonnen bandenstapel. Einde race.

@peter. Volgens mij is er verder niemand met die problemen weg gevallen.

Koos
22 november 2009, 22:36
Nou, dat was weer niet zoals gehoopt :huh1:.
Achteraan gestart en langzaam naar voren gereden. Totdat ik evenals op Barcelona 't weer met Tjerk aan de stok krijg :p. Op snelheid ben ik 'm makkelijk de baas, maar in de bochten is het net andersom. Leverde samen met Jaap in ieder geval inspannend racen op :).
Aan einde van lap 14 maar naar binnen, mijn voorbandjes hadden zijn beste tijd wel gehad. Na mijn stop een aantal lekkere rondjes kunnen rijden, maar na een rondje of 9 van deze tweede stint beginnen de bochten naar links zijn tol weer te eisen. En alsof ik daaraan nog niet genoeg heb, komt Gerben vd Broek na zijn stop ook nog achter mij terecht. Weer zo'n Vertigo...
Weet 'm een aantal rondjes te pareren, maar uiteindelijk moet ik doodgewoon het onderspit delven :surrender:.
En dan rij ik in bocht 4 totaal onnodig tegen de bandenstapel aan de binnenkant van de bocht :blushing:. Unrepairable damage...

Hekking
22 november 2009, 22:41
Mijn teamie doet goede zaken zie ik :thumbup:
Ik was 3 minuten na de start van de race thuis maar ik ben toch nog zo brak als maar kan dus mee rijden zou niet veel waard zijn

[Edit]Grrrr, en de z van m'n keybord is aan z'n einde, niet normaal mee te typen ...

Bram Van Der Stichelen
22 november 2009, 22:42
Buh, weer eentje om vlug te vergeten.

Quali was niet super, had een 55'er moeten zijn, maar kreeg er geen enkele fatsoenlijke ronde uit.

In de opwarmronde ga ik al als een absolute beginner in de fout door iets te laat te reageren, en Dennis een kusje te geven, waardoor ik spin. Dat ik hiervoor wel een eventuele straf zal krijgen zou me niet verbazen. Een echte domme actie van mezelf. Achteraan aangesloten achter Jeroen, die in de opwarmronde ook al spint in de laatste chicane. Zat dan achter Marc, die ik vrij vlug voorbij kon, maar door een foutje weer voorbij moest laten gaan. Zat dan in een gevecht met Marc en Dennis, maar opnieuw in de fout gegaan. ALs je die marcos maar ook iets dwars zet is ie weg, en je kan er niets aan doen. Bij andere wagens kan je dit opvangen, maar bij deze dus niet. Achteraangevallen, en vanaf dan was men race weeral ten dode opgeschreven.

Zat zo'n 20tal seconden achter Marc en Dennis, die ik op die afstand precies kon volgen, dus qua tempo zat het zeker goed. Maar heb het nooit goed kunnen maken. Na mijn 2e stop zat ik vrij dicht achter Dennis die ik aan het bijhalen was, maar die hield het dan voor gezien. Dan achter Marc die op zo'n 22tal seconden reed. Het gat kunnen reduceren tot zo'n 17 seconden, tot er ontzettend veel verkeer afkwam (waaronder 3 astons tegelijkertijd :blink:) en en ik opnieuw terugviel tot 23 seconden. Had dan al weinig zin meer. Was dan aan het kijken of ik eventueel nog wat tijd kon winnen in de pits, maar terwijl ik met men presets bezig was mis ik mijn rempunt voor de laatste chicane en ga het grind in, en opnieuw een hele hoop tijd kwijt. Pitstop nog gemaakt, maar zag dat Marc met zo'n 50tal seconden de pit weer uitkwam, en had het dan even helemaal gezien. Pit opgezocht, en opgegeven. Jammer, want er zat vandaag heel wat meer in.

Enige positieve punt is dat de Marcos toch nog vrij goed meekan met het veld als ik de snelheid er wat inkrijg.

JohnV
22 november 2009, 23:06
Vreemde race al met al! Uiteindelijk wel een mooie p3.

Begonnen vanaf p5 begon de race al "goed" door meerdere uitvallers. Vreemd!
De eerste stind was relatief rustig aan. Het meest vreemde wat er gebeurde was dat ik Jerry inhaalde door door hem heen te rijden. Opeens stond hij stil op de weg en 10 seconde later zie ik hem achter in mijn spiegels.. Weird!!

De 2e en 3e stin heb ik vooral veeeeel van GTR evo geleerd. In de 3e stind begon ik eens met wat eerder te remmen en wat rustiger de bocht door en opeens kwamen de tijden en de bandenslijtage naar me toe. Goed om te weten!

3 rondes voor het einde lag ik nog p4 en Fabian p2, maar Fabian moest onverwacht de pits in. Uiteindelijk dus een p3 met een 2 stop strategie. Feli aan Marcel met zijn 1 stopper en overwinning.. Heel mooie race-pace!!

Jeroen Ursem
22 november 2009, 23:06
Kwali hopeloos, race vanaf ronde 4 ofzo tot einde moeten shortshiften i.v.m. engine overheating..

Door het wegvallen van een paar voor me wel P7 gepakt, dus eigenlijk wel tevreden. Kwam met 11% Engine health over de finish :blink:

Marc Vos
22 november 2009, 23:07
Buh, weer eentje om vlug te vergeten.

In de opwarmronde ga ik al als een absolute beginner in de fout door iets te laat te reageren, en Dennis een kusje te geven, waardoor ik spin. Dat ik hiervoor wel een eventuele straf zal krijgen zou me niet verbazen.

Ik raakte jou ook nog bijna geloof ik, misschien raakte ik je zelfs wel. Iedereen reed daar ineens heel langzaam en dat verwachtten we beiden niet denk ik. Vorige week vond ik de opwarm ronde ook erg onrustig, toen waren er stukken bij dat ik naar z'n 4 ging en vervolgens vol de remmen in moest.

Maar goed, zelf een strakke en foutloze race gereden. Ik geloof dat ik 6de ben geworden. :)

Fabian de Jong
22 november 2009, 23:09
Oh wat dom!
Voor 2 rondes te weinig fuel.

Was bezig met een race met een briljante strategie en hierdoor bracht die mij naar P2, maar ik kwam er na een tijdje achter dat ik te weinig fuel bij me had. Dus toen gaan shortshiften, maar het mocht niet baten.
En ook nog is in de laatste ronde ga ik op rechte stuk iets te hard op het gas waardoor ik de muur in beland.

Nee GTR Evolution is niet lief voor mij :(

Darthwillie
22 november 2009, 23:15
:blink: tijdens de race regelmatig mensen die ineens stilstonden, ging je er doorheen bleken ze ineens een paar honderd meter verder te rijden. Ernstige schrikmomenten beleefd. :surrender:

Race was niet geweldig, in het begin een geweldig gevecht met Hans Bosman, na de eerste pitstops lag ik een seconde of 7 op hem voor. Helaas viel hij toen heel hard weg. Hele rits pitstops zo te zien. Daarna saaie race met niemand voor of achter me. :sleeping:

Enige zorgwekkende was de engine health die van 96 naar 48 procent ging.

Server leek mij erg onstabiel

El Maestro
22 november 2009, 23:16
Kwalificatie
In de eerste snelle ronde zit ik achter Robert die hem in bocht 4 meteen een bandenstapel aan rijdt waarna ik hem weer raak. Een rondje later zat ik weer achter hem en schoten we er allebei weer af. Op dat moment besloot ik niet meer achter Robert aan te rijden:p
Kwam constant in verkeer terecht, maar aan het eind wist ik toch nog een snelle ronde te rijden. Dit leverde me P3 op!:blink:

Race
In de opwarmronde schrok ik me helemaal het leplazarus omdat Danny ineens stil kwam te staan. Connection lost neem ik aan. In de eerste rondes kon ik het tempo van Marcel goed volgen, maar later liep hij snel weg van me. Op een gegeven moment bleef m'n beeld hangen. Na ± 5 seconden liep het spel gelukkig weer gewoon verder, maar ik was wel m´n 2e plaats kwijt. Vervolgens nog een mooi gevecht gehad met John.
Na m´n 2e stop lag Fabian ineens voor me, wat ik niet helemaal begreep aangezien ik een voorsprong van 8 seconde op hem had. Gelukkig was ik in het laatste stuk van de wedstrijd een stuk sneller en zat ik na een paar rondes weer achter hem. Leuk gevecht gehad, maar helaas moest hij nog pitten. Hierdoor kwam ik echter wel als 2e over de finish! In m´n tweede ZAC race een podium scoren had ik dus echt niet verwacht!:thumbup:

Dennis Douna
Zo zeg, helemaal kapot gestreden, maar uiteindelijk toch nog lekker tweede geworden! Ik zal morgen even een verslagje plaatsen ;)

Kim Van Der Stichelen
Ik kan echt nog niet met evo overweg. Tyres worn na 12 ronden gewoon al...

Marcel Groen
22 november 2009, 23:18
Jammer Danny, schrok me kapot toen die wagen van je heel even bleef staan en daarna weg was.. Achter Danny gekwalificeerd op P2, door het wegvallen van Danny vanaf P1 kunnen vertrekken en een rustige eerste stint gereden. De planning was gebaseerd op wat Danny zou kunnen, met een mogelijkheid voor een twee stopper te gaan. In de trainingen viel me al op dat de auto niet heel slecht bestuurbaar was met brakke banden en omdat achter me niemand sneller was besloten een één stopper te doen waar de meesten toch voor een twee stopper gingen. Dus ergens voorbij halverwege vanaf P1 de pit in, P4 er weer uit voor Mark en achter Fabian. Beide Skin Cense coureurs hadden op dat moment alweer te maken met brakke banden, beetje jammer dat Fabian met het idee rond leek te rijden mij in de muur te zetten. Lijnen wisselen in remzones, mij zo het gras induwen terwijl ik er toch echt wel redelijk naast rij, niet netjes. Al vrij snel moesten ze de pit in voor hun tweede stop, al met al een makkelijke overwinning. :D

Tjerk Korving
22 november 2009, 23:20
Als 9e gekwalificeerd en dat had ik ook wel zo'n beetje verwacht. Race begon behoorlijk goed en het was her en der echt moeite doen om die plaats te behouden door Koos en Jaap achter me. Koos in de achteruitkijkspiegel is gewoon geweldig om te zien op het rechte stuk van S2. Dat komt me daar een eind aanstuiven niet normaal meer. :)

Rond ronde 16 vielen er een stapel weg om mee heen die de eerste stops gingen maken en daar had ik op gehoopt. Ik was zelf op een 1 stop weggegaan dus dat zou voordeel moeten gaan opleveren. Volgens mij even 4e gelegen zelfs. Uiteindelijk zelf na 22 ronden mijn eerste en enige stop gedaan.

Geen idee wat daarbij gebeurde maar ik kreeg qua brandstof een aantal uitgeschakelde presets voor mijn neus met respectievelijk 20 en 40 liter brandstof. De preset met 58 liter brandstof die ingeschakeld stond kwam in heel het rijtje niet voor. Na wat gewissel dus de 40 liter preset gaan ophogen naar 58 liter en dat duurt zo gruwelijk lang. Al met al gewoon een seconde of 20 verloren daarmee.

Na de stop als 12 de baan op, Eric Nannings nog ingehaald en toen de rest hun tweede stop gingen maken weer als 8e op de baan. Op een gegeven moment nog Steven Voss achter me en die heel gemakkelijk voorbij laten gaan aangezien die simpelweg meer snelheid had en mijn motor ondertussen op 15% stond. Die ging gestaag verder omlaag en de laatste 10 ronden rustiger aan gedaan doordat ik in een groot gat reed.

Uiteindelijk met de klok op 0:00 over s/f met 1% engine health en moest ik nog een ronde omdat de leider nog niet over s/f was. Ultra rustig gedaan en gelukkig zonder plof de finish gehaald. Als 8e op een of andere manier omdat Mark Bentvelzen naar achteren viel door voor mij nog onbekende redenen.

Op naar Imola. :D

Atreidez
22 november 2009, 23:22
De ZAC blijft wennen voor mij, met die zware auto's :D

Qual,
Kon wel redelijk rondjes rijden, maar de tijden vielen wat tegen. Stond lang op p10, maar op t eind kwam Nannings er nog voorbij. Starten van p11.

Race,
Start ging ok. Nette opwarmronde en t gas erop bij S/F. In bocht 1 komt Nannings meteen slecht weg en kan ik hem voorbij. Er is dan een klein gaatje met Tjerk wat ik wonder boven wonder kan dichtrijden, maar ik kan nergens dichtbij genoeg komen om iets van dreiging te betekenen. Na een paar rondes zie ik in me spiegels Koos opdoemen, en die had me toch een flink tempo.. Op t ideale punt van inhalen zat hij in de slipstream en moeiteloos kwam hij met gehele lengte er al voorbij voor t rempunt. Met Tjerk had Koos echter meer moeite, waardoor ik er bovenop kon blijven. Nog paar keer naast Koos gezeten nadat ie moeilijk wegkwam, maar ook neit er voorbij gekomen. Op gegeven moment maakt Koos een fout in de laatste chicanes en gaat meteen naar binnen in r15. Tjerk reedt weg en een ronde later ga ik naar binnen. Toen heb ik verder geen auto meer gezien en werd het een pitstop race. De 2stopper was duidelijk langzamer, maar met me rechtervoorband had ik verder geen keuze, en hierdoor was Tjerk verder onbereikbaar. Koos zat er ook weer voor na me stop en ik heb maar lekker me rondjes gereden. Na me laatste stop in r31 kwam ik naar buiten en zag ik dat een Bosman op p11 op 8 sec. zat van me. Ik moest dus even gaan stampen, maar kon het gaatje groter maken. 2 rondes voor t eind moet ik de leiders voorbij laten, Reggie en PP zaten boven op mekaar en ik kon het niet langer rekken zonder ze in de weg te rijden. Erg jammer, want in de laatste ronde blaast Mark ze motor op, maar omdat hij niet is gelapt finished hij alsnog op p9 en blijf ik p10.

Leuke race verder, maar voor omdat Turkije gewoon een top circuit is ;)

Mossel
22 november 2009, 23:22
Zonde dat ik het net niet redde op tijd aanwezig te zijn voor de quali en ik dus niet mocht rijden in de quali... hierdoor eigenlijk de hele race achter de feiten aangelopen..

WEL een leuke race gereden en net als John veel geleerd over EVO.. begin het zowaar te waarderen :P.. heb nu ook een goede setup dus laat maar komen de volgende races.

@ fabian wel ff normaal verdedigen SVP mij ros je gewoon vol door 2x van je lijn af te gaan en je gevecht met marcel was gewoon genànt.

Sander Hogendoorn
22 november 2009, 23:24
:blink: tijdens de race regelmatig mensen die ineens stilstonden, ging je er doorheen bleken ze ineens een paar honderd meter verder te rijden. Ernstige schrikmomenten beleefd. :surrender:

Race was niet geweldig, in het begin een geweldig gevecht met Hans Bosman, na de eerste pitstops lag ik een seconde of 7 op hem voor. Helaas viel hij toen heel hard weg. Hele rits pitstops zo te zien. Daarna saaie race met niemand voor of achter me. :sleeping:

Enige zorgwekkende was de engine health die van 96 naar 48 procent ging.

Server leek mij erg onstabiel

Hier ook, een stuk of 10-15 keer dat er iemand voor een paar seconden bleef hangen..

Mijn race was beter dan verwacht, in het begin mooie gevechten gehad met Ruben en Martijn, Ruben ging voor een 2stop en Martijn zag ik na onze enige stop niet meer in mijn spiegel.

3e plek was dus veilig, en misschien zelfs een 2e plek als ik voor Dennis kon komen toen hij z'n 2e stop maakte, en dat lukte. Ik wist dat het close zou worden tussen ons en de rest van de race heb ik hem achter me weten te houden.. tot 5 minuutjes voor tijd :(

Maar goed, 3e is wat ik verwachtte, alleen jammer dat ik net de 2e plek niet vol kon houden. Al wat Dennis wel 2 seconde per ronde sneller toen hij me voorbij was, zegt genoeg :p

Zo zeg, helemaal kapot gestreden, maar uiteindelijk toch nog lekker tweede geworden! Ik zal morgen even een verslagje plaatsen ;)

Same here, heb de ballen uit m'n broek verdedigd :surrender:

Fabian de Jong
22 november 2009, 23:27
Beide Skin Cense coureurs hadden op dat moment alweer te maken met brakke banden, beetje jammer dat Fabian met het idee rond leek te rijden mij in de muur te zetten. Lijnen wisselen in remzones, mij zo het gras induwen terwijl ik er toch echt wel redelijk naast rij, niet netjes. Al vrij snel moesten ze de pit in voor hun tweede stop, al met al een makkelijke overwinning. :D
Waar jij dit nou weer vandaan hebt is me een raadsel.
Ik wissel niet van lijn in de remzones, als we op een rechts stuk zitten en de eerst volgende bocht is naar links ga ik uiterst links rijden, jij wilt er dan rechts voorbij. En gaat daar op de normale racelijn rijden ga ik naar een stuk naar rechts maar hou prima ruimte voor je, dit gebeurd in het echt ook.

Gerben vd Broek
22 november 2009, 23:28
Leuke enerverende race gehad. Zeker door de verschillende strategien werd het heel spannend. Maar om bij het begin te beginnen. In de Fp mijn pr verbeterd met 2 tiende om vervolgens in de Q er nog eens 2 tiende af te halen. Ik was zelfs nog even 3 tiende sneller, maar verprutste het in de laatste bochtencombi. Afijn een 8ste tijd op de grid, en de toptijden waren hier echt onbereikbaar voor de Vertigo.

De race lekker begonnen. Rugdekking van Tjerk, dus eens geen posities verloren op snelheid bij de start. Vervolgens kan ik bij Chris en Mark aanhaken, en verlies ik eigenlijk teveel tijd voor het goed uitvoeren van mijn strategie. In sector 1 en de lange doordraaier ben ik veel sneller dan de Aston en de Seat. Maar kom er daar moeizaam voorbij, dus veel liften etc, dus kost me daar tijd en dan komt het lange rechte stuk waar je ze beide gewoon 6-7 tiende ziet wegrijden, en dan kun je weer van vooraf aan beginnen. Nog een aantal keren Chris voorbij gestoken, en zelfs een keer beide omdat ze doorschoten bij chicane opkomen lange rechtestuk achterop. Maar op topspeed zie je ze gewoon voorbij komen blazen alsof je stilstaat. Kon vrij weinig dan maar zo kort mogelijk erbij blijven rijden. Gelukkig om erachter te komen dat ze beide op een 2stopper staan, toen ze in ronde 15 de pits in doken. Op dat moment wist ik eigenlijk wel dat ik ze moest kunnen pareren met mijn 1stopper.
Ik kom dus in een vrij stuk baan en probeer mijn rondetijden wat bij te zetten, maar dat gaat moeizaam, want de bandjes beginnen hun tol te eisen. De pit in einde ronde 23, voorband was toen net de 30 gepasseerd en tyre worn message erbij. Bij inrijden pit moet ik zonodig ook nog ff de pitmuur bijschaven, maar dat kostte niet echt veel tijd. Hopen op een gat op de baan, zodat ik met mijn verse bandjes een ronde of 10 kan pushen om wat tijd goed te maken/niet te verliezen. Afijn je komt precies achter de Viper van Koos terecht en die kan ik enkel maar volgen de eerste 3 rondjes. Uiteindelijk aan de binnenkant van T8, die 4dubbele doordraaier kon ik hem erlangs zetten. Vanaf toen mijn eigen pace kunnen rijden en mijn snelste raceronden wat kunnen aanscherpen. Wist toen al dat PP te snel was, want die kwam net voor mijn stop al akelig dichtbij, en na zijn 2de stop komt ie net voor me. Op dat moment had ik hoop dat ik Gerben K achter me kon houden, maar die kwam met nog 13 ronden te gaan op 10 seconde achter me, en vooral in de 3de sector telkens ongeveer seconde dichterbij. Lopen pushen en proberen, maar kon hem er niet voorhouden. Heeft mij vrij simpel ingehaald einde lange rechtestuk. Ondertussen ook begonnen met wat shortshiften om mijn motor in orde te houden. Maar Maik kwam ook al rap dichterbij dus maar weer vol in de pedalen gaan hangen om hem daar dan iig voor te houden. Ondertussen net genoeg motor gespaard dat ik dacht dat het wel zou kunnen. Met nog 3 ronden te gaan een verschil van 3,3 seconde, wat al gauw 2,1 werd en 1,1 bij het ingaan van de laatste ronde. Ik hoopte echt dat ik einde rechte stuk nog voor hem zat. En dat ging met moeite. Was helemaal binnenkant aan het blokkeren, om vervolgens fractie mijn rempunt te missen. Dus naast mekaar door de volgende 2 bochten, om de laatste bocht er nog net voor te duwen. In een sprint naar de finish, waar de streep maar niet snel genoeg dichterbij kwam kon ik hem uiteindelijk met iets van 0.04 verschil nog net op P4 houden. In de laatste bocht ook weer tyreworn message erbij gekregen, dus in de 2de stint met 3 laps minder net zo hard aan mijn banden lopen trekken. En dan had ik de bandenspanning nog verhoogd voor de race, gezien vooruitzicht van de hogere temp nog.

Super resultaat weer na 3de te zijn op Barca.

Robert Saalmink
22 november 2009, 23:39
Wow, gave race gehad. Helaas P8 maar ik ben toch tevreden. P7 had ik in kwali met een 49-er, dat vond ik prima.

Vanaf de start de druk erop gezet bij Ludo. Dat lukte, hij was zwaarder dus ik kon er vrij snel voorbij. Daarna naar Guyon toegereden, ca 5 seconden dicht gereden. Druk erop gezet, mooi gevecht gehad! Rondenlang prikken, ernaast zetten, steeds net niet kunnen pakken maar uiteindelijk wel gelukt. Dat was een tijdje om P6 maar odnertussen was Mark Schuttenhelm ons voorbij en was het dus P7.

Na mijn 1e stop lag ik op P8 en en dat werd vrij vlot weer P6, maar ik wist dat ik voldoende voorsprong op Ludo moest hebben om dat vast te houden. Ondertussen ook een mooi gevecht gehad met teammie Dick, op een bepaald moment glijden we allebei wat weg en tik ik hem daarbij aan, waarna hij de muur in ging. Na de tweede stop kwam ik vlak achter Dick de baan weer op, maar ik kon er meteen weer voorbij en koni ets weglopen. Na verloop van tijd kwam Dick weer dichterbij en vanwege het tikje liet ik hem er voorbij. Nog even lopen prikken maar uiteindelijk kon ik het door wat foutjes niet volgen. Toch jammer, want hij stuift op s/f in de laatste meters van de race nog even Fabian voorbij, daar had ik ook wel bij willen zitten! :)

Al met al een leuke race gehad met weinig fouten en mooie gevechten. Nu mijn strategie nog op orde krijgen want ik heb in totaal 30l teveel getanked, wat me misschien wel een plek heeft gekost.

f1timmy007
22 november 2009, 23:40
Nou, iedereen heeft wel wat, had het ook wel verwacht, want iedereen waar ik mee gereden had (voor de race) had om de 3 rondjes wel een foutje.:blink:
Denk dat deze race voor velen maar snel vergeten moet worden naar Imola.
Ik zal natuurlijk weer regelmatig op de server te vinden zijn :)

Robert Saalmink
22 november 2009, 23:41
LAPCHARTS CUP600 en CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091122_istanbul/CUP600CUP400/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP600 en CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091122_istanbul/CUP600CUP400/20091122_istanbul_CUP600CUP400.rar)
LAPCHARTS CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091122_istanbul/CUP300/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091122_istanbul/CUP300/20091122_istanbul_CUP300.rar)

Alle uitslagen staan op de site.

Ralffoxx
22 november 2009, 23:50
Q: Ging prima eigenlijk P3 was ik zeer tevreden mee had gehoopt op top 6 en misschien lage 59 of net in de 58... maar zat met 1.58.6 er prima bij.

Race ging ook prima van start. Kon niet effe 1 2 3 langs Kelly. Zat er paar rondjes lekker op maar er echt langs zetten ging niet... toen sloeg het noodlot toe. In rondje 9 denk ik dat Reggie hem er langs wou zetten op het laatste moment. Reggie laggde de hele tijd al ... ene moment zag ik hem andere moment was die weer weg. Ik zag hem niet stuur in en bam lig er naast. Van andere hoor ik dat ie gewoon te laat remde ik heb nog niet de replay terug gezien maar me ritme was totaal weg en me suspension was kapot... kwam achter Maik Peters weer de baan op en liep langzaam met veel moeite op hem in... paar rondjes later ging ik tegelijk met hem naar binnen maar tikte hem aan bij het inrijden van de pitstraat. Zelf bij tests reed ik daar stuk sneller naar binnen dan Maik wou denk ik en ik verwachtte dat niet :(. Kwam daarna lekker op de baan reed langzaam gat naar Mark B dicht ... kwam er zelfs langs maar ging steeds lastiger om de wagen onder controle te houden. Vloog van de baan en Mark kwam weer langs zij. Toen op naar me 2e stop. Verloor zo veel elke ronde was niet heel prettig ... kwam naar buiten op 3s van Mark B en 1 rondje voor end was dat al 11 sec ... reed gemiddeld 2 sec langzamer per rondje dan me top tijd in de eerste stint. Baalde enorm had nog geluk dat Mark B zijn motor op blies dus nog wel een P7 maar dit was een grote rampen race... volgende keer beter hoop ik maar.

P.S.
Ik heb zelf 3 man zien laggen als de ziekte wat zeer irritant is.

Quizmaster
22 november 2009, 23:56
Ik heb ook de nodigde mensen zien laggen, echter waren het steeds dezelfde en anderen helemaal niet...:confused1:

Quali: Meteen de allereerste ronde een PB met en 59 rond, daarna meteen ook niet meer kunnen verbeteren :D,

Race: Goede start en meteen een gat geslagen met Mark Bentvelzen en kon aanhaken bij Maik. In rondje 3 maakte ik een foutje en verloor wat snelheid waardoor Mark me in kon halen.

Uiteindelijk was het een duur foutje want ik kon Mark met geen mogelijkheid voorbij komen, bovendien kon Gerben van de Broek aanhaken die elke keer in sector 1 weer in mijn nek kwam hijgen. Tot twee keer Mark geraakt waarvoor excuses en op het moment dat ik dan maar besloot te gaan pitten ging Mark ook naar binnen. Maar net als in Barcelona was ik eerder klaar en daarmee ook Mark kwijt :D. Ik heb zo'n vermoeden dat Mark en ik elkaar dit seizoen nog wel eens zullen tegenkomen :thumbup:

In de 2e en 3e stint geen noemenswaardige actie en heel langzaam naar Maik gekropen maar kon het gat niet kleiner dan 4 a 5 seconden maken.

Al met al weer een leuke race, kijk dan ook uit naar Imola!

JossNL
23 november 2009, 00:02
In rondje 9 denk ik dat Reggie hem er langs wou zetten op het laatste moment. Reggie laggde de hele tijd al ... ene moment zag ik hem andere moment was die weer weg. Ik zag hem niet stuur in en bam lig er naast. Van andere hoor ik dat ie gewoon te laat remde ik heb nog niet de replay terug gezien[...]
Ik reageer even kort op dit stukje, zal later een volledig verslag doen. Allereerst mijn excuses dat deze aanrijding jouw race verpest heeft (zie PM). Helaas wist ik ook niet dat ik aan het warpen was (er waren er inderdaad meer - en de server ping was ook niet best vandaag hoorde ik van 3 anderen (~100ms)). Het enige wat ik hierop nu kan zeggen is dat ik absoluut niet te laat remde, zelfde punt als normaal waarmee ik echt safe rem (was banden aan het sparen, dus heb zelden lopen pushen op laat remmen). Ik had iig de normale instuursnelheid. Zal later een filmpje ofzo van maken hoe het er bij mij uit zag - kan er nu ff niet bij.

Peter
23 november 2009, 00:03
zo te lezen was er vanavond wel iets niet lekker aan de verbinding? Hopen dat dat de volgende race beter is want uitvallen door een disco heb ik zo een gruwelijke hekel aan.

Darthwillie
23 november 2009, 00:22

Alle uitslagen staan op de site.

tenzij ik iets verkeerd doe zijn de cup300 replay files de cup600/400 files

Danny Kappen
23 november 2009, 00:35
OMG... 5e plek in de tussenstand, not good. Ik heb vanavond direct maar een nieuwe voeding besteld, hopelijk blijft de boel in Imola wel heel.

Marcel Groen
23 november 2009, 01:01
Waar jij dit nou weer vandaan hebt is me een raadsel.
Ik heb onze momentjes even opgezocht in de replay:

3400 - 3410: John gaat jou voorbij op het rechte stuk en in een poging hem via de andere kant weer in te halen lijk je mij niet te zien, op hoge snelheid krijg ik een vrij forse tik. Kan gebeuren maar had niet gehoeven wanneer je beter had gespiegeld.
3515 - 3530: Je geeft ruimte op het rechte stuk, kiest duidelijk positie. Ik ga er voorbij maar verrem me behoorlijk naast John. Alleen in mijn nadeel en sluit achteraan weer aan.
3630 - 3645: In de remzone kom je van uiterst links naar bijna rechts, je geeft me net voldoende ruimte dus prima.
3650 - 3665: In de remzone kom je van links verdedigend terug op de ideale lijn, je remd eerder dan mij, ik kan geen kant op.
3675 - 3690: Je pakt een andere lijn, ik ga je voorbij, geef je de ruimte in de linkerknik. Je laat de wagen 'naar buiten' rollen, tikt me iets aan en dwingt me gas te lossen of van de baan te sturen en wederom achteraan aan te sluiten.
3740 - 3760: Mooie actie al zeg ik het zelf. Alhoewel het ook anders had af kunnen lopen turn in.

Eerstvolgende race is aankomende zondag alweer. Netjes tussen de lijntjes rijden op Imola! :D

Ralffoxx
23 november 2009, 01:16
Aankomende zondag ... ow mijn god dat gaat weer van P laatst starten worden aangezien ik weer heel laat een handbal wedstrijd heb :( Nr 1 ( wij gemiddeld het oudste team van de competitie) tegen Nr2 (het jongste team in de competitie)

Bramzel
23 november 2009, 01:53
Winst en kampioenschapsleiding voor DM! Goed werk Marcel!

Mark B
23 november 2009, 08:44
Uithuilen en verder gaan...

Kwalie:
Reed een 1:59.3xx wat mij een PB opleverde maar had een gevoel dat er nog wel wat meer te winnen was. Was echter wel tevreden met de tijd die ik neerzette. Een P7 op de grid.

Race:
Zat met de start niet echt op te letten en zat te ver achter Chris om te aansluiting te hebben. Kon hem wel voorbij rijden doordat hij een foutje maakte en daar begon het feest weer. Doordat de Aston gewoon niet goed ligt in de bochten kon chris (en gerben) er steeds bovenop kruipen.
Echter ben ik er wel achter gekomen dat je met die Aston heerlijk kan verdedigen. Paar tikjes van Chris gekregen in het heetst in de strijd maar mocht de pret niet drukken :thumbup:.
Besloot de 15e ronde de pit in te duiken, echter deed Chris dit ook! Net zoals Barcalona stond ik langer stil (waarschijnlijk ivm verbruik Aston, meer benzine) en kon Chris mij weer in de pit terug pakken. Heb hem daarna ook niet meer terug gezien en maakte me op voor het vervolg van de race. Daarna nog in de buurt van Steven V gereden maar die had een betere pace.

Mijn 2e pitstop ging net zoals de 1e. Geen problemen (alleen met de ingang van de pitstraat:lol:). Kon daarna rustig rijden naar een P7.... echter kreeg ik in de laatste ronde in Turn 8 ineens een engine blow up! Paulpeter en Reggie waren net gefinished en zat al te glimlachen want konden hier een mooie stap maken voor de constructeurs. Echter was mijn engine naar de k**te....

Alle inspanning voor niks dus.. :(

Alvast succes op Imola heren! Deze jongen is dan helaas verhinderd.

Dennis
23 november 2009, 09:35
Dan kun je maar beter in de 1e ronde uitvallen. Wat zuur zeg.

Mark B
23 november 2009, 09:46
Had gedeeltelijk mijn TS maar even uitgezet... zat me hier toch een partij te vloeken zeg... Echt zo fucking zuur is dit. Echt in de allerlaatste ronde toen de leiders dus al gefinished waren enzo.

Robert Saalmink
23 november 2009, 09:54
Waren er aanwijzingen voor dat de motor zou gaan Mark? Temps, engine health?

Dan kun je maar beter in de 1e ronde uitvallen. Wat zuur zeg.

Nou, in dat geval heb je niet eens een leuke race gehad. Nu misschien wel, met alleen een minder leuk resultaat.

Mark B
23 november 2009, 09:57
Waren er aanwijzingen voor dat de motor zou gaan Mark? Temps, engine health?

Nee, totaal niet zelfs. Dat is dus het vreemde....
Pp en ik hadden zelfde setup en met testen kregen we dezelfde waardes enzo... Hij heeft hem gelukkig wel gewoon kunnen rijden maar voor mij is het echt 1 groot vraagteken hoe of wat... daarom vind i khet ook zo vreemd. Als ik het wist was ik wel wezen short shiften enzo. Echt heel raar en teleurstellend

Maik Peters
23 november 2009, 10:04
@ Mark B, echt super zuur :(

Mijn race
Over het algemeen niet heel bijzonder. Voorafgaande aan de race was de quali best aardig, helaas kreeg ik last van mijn kuit en moest ik echt stoppen. Niet dat ik denk dat er veel meer in zat, maar je weet maar nooit.

Warmup even een pitstop getest en voor de rest 6min rust :) We hadden nog een lange race voor de boeg.

Ik ben de race gestart en gefinished op P5, de aller laatste ronde, de aller laatste bochten combinatie was hart kloppend spannend. Gerben vd B en ik hadden nog en leuk gevecht. Na het lange rechte stuk verremde we ons allebei daar konden we dus geen voordeel uithalen. Daarna kwam de links recht links combinatie. Na het verremmen ik links Gerben rechts. Rechtsaf, ik ging ver naar buiten en Gerben hield mooi kort de bocht. Hij kwam daardoor beter voor de laatste linker bocht uit. Eerst wilde ik hem er tussen zetten, maar zag dat er echt geen gaatje was (ook geen uitlaat, want die zag ik zo snel nog niet :p ). Gerben accelereerde goed en ik erachter aan op het rechte stuk. Helaas kwam ik net te kort. Geluk voor Gerben natuurlijk :D, 0,055 verschil over start finish...

Dat was spannend!

PS: Iedereen alvast veel suc6 voor Imola, ik ben er helaas niet bij.

GTE
23 november 2009, 10:24
Het is jullie misschien opgevallen (of niet) dat de BMW Z4 GTR #145 van Scuderia Corse Digitali schitterde door afwezigheid. Mijn windows lijkt definitief gesloten. Teambaas Robert heeft kort voor de race nog een poging gewaagd de ramen weer te openen, maar helaas zonder succes dus. Wel erg wennen, een weekend zonder computer. Ik ben in ieder geval verheugd dat teamie Gerben er weer een mooie podiumplaats heeft uitgesleept. En als ik verder de verhalen zo hoor, denk ik dat voor mij toch weinig te halen zou zijn geweest op het hete Turkse asfalt. Ik hoop er in ieder geval in San Marino weer bij te zijn. U zijt gewaarschuwd!

PS. Gerben, ik begreep dat jij een setup had gemaild. Heel tof. Dank je wel.

Robert Saalmink
23 november 2009, 10:30
Ik zie net de finish van de eerste twee CUP300 mannen in Istanbul. Was het close? :blink:

Paulpeter Kroon Team DigitalRacing 44 1:30:55.646
Reggie Biemans Rabobank Racing Team 44 1:30:55.947

eansys
23 november 2009, 11:11
Leuke race ;)

Even in het kort:
Kwalificatie:
De eerste pogingen gingen niet echt lekker. Te veel foutjes. De 5e ronde ging voor mij super. Had de snelheid er lekker inzitten en pakte P10....

Race:
Omdat het warm was de brake duc's 1 groter gezet en de radiator 1 verder open gezet. Doordat mijn remmen minder snel warm werden ging ik in de eerste bocht reeds de fout in. Kwam er niet lekker door en verloor een plek. Aan het eind van de eerste ronde zag ik Koos met een bloedgang aankomen. Ik probeerde laat te remmen om Marcel Bosman terug te pakken maar schoot door.
2 plaatsen verlies was een feit. Het duurde even voordat ik in ritme kwam. In ronde 3 maakte ik nog meer foutjes waardoor ik opeen P14 had. Daarna kwam ik redelijk rond. Bob van Someren zat constant boven op mijn bumper en hem kwijtraken lukte maar niet.
In ronde 7 kwam ik dicht bij Hans Bosman en bij het opkomen rechte stuk kon ik naast hem komen. Bij het aanremmen van bocht 1 schoot Hans iets te ver door waardoor ik binnendoor kon en hem, nadat hij met zijn neus licht mijn rechter deur had getoucheerd, voorbij om mijn strijd met Bob voort te zetten.
Omdat door de vele foutjes die ik maakte mijn banden snel versleten besloot ik in ronde 15 als eerste te pitten. Door nieuwe banden kon ik mijn ronde tijden weer wat constant houden. Na een aantal ronden zag ik dat Marcel Bosman voor een 1 stopper zou gaan. Ik heb nog geprobeerd om het gat dicht te rijden maar verloor te veel door onnodige foutjes.

Al met al een leuke race gehad, vooral de eerste helft met een aantal gevechten, en ben ik 11 gefinished wat ik niet gek vind voor een 2e race. :thumbup:

Dix5
23 november 2009, 11:22
Quali: Kon niet de snelheid vinden. Maakte steeds een klein foutje. Volgende keer beter. P9

Race: De set-up was wel stabiel zeker niet de snelste maar wel de veiligste.
Ging voor een 2 stopper. Was de aansluiting in het begin even kwijt door een tik in het begin van de race waardoor ik de baan afschoot. Kon na flink puschen de aansluiting met Robert en Ludo vinden en zelfs beide voorbij echter moest ik Robert weer voorbij laten door een rem fout.
Stop 1 ging volgens het boekje ging gelijkertijd met Guyon naar binnen zijn stop verliep sneller omdat ik nog wat moest tanken. Zag dat hij te snel reed in de pitlane wat hem waarschijnlijk een stop-en go opleverde.
Race weer opbouwen en wederom de aansluiting gevonden met Robert en aan een touwtje naar resp plaats 5 en 6 gereden tot stop 2 welke voor mij iets minder verliep :thumbdown: omdat ik iets doorschoot en dit kostbare seconden koste.
Toch weer kans gezien Robert te passeren opweg naar Fabian waarop ik plotseling sterk op inliep en wat in Barcelona net niet lukte hem nu wel net voor het einde kon passeren. :thumbup:
Ben zeer tevreden met P6 en zie uit naar Imola.

Atreidez
23 november 2009, 12:10
Had gedeeltelijk mijn TS maar even uitgezet... zat me hier toch een partij te vloeken zeg... Echt zo fucking zuur is dit. Echt in de allerlaatste ronde toen de leiders dus al gefinished waren enzo.

Beetje raar in de uitslag Mark. Je hebt meer afstand afgelegd dan mij, want ik was net op een ronde gezet, en jij zat nog in dezelfde ronde als de leiders. Omdat ik al gefinished was kan ik je dus niet meer inhalen en zou je gewoon als 9e geklassificeerd moeten worden. We kennen toch allemaal nog wel het Jos V. vs. Brundle verhaal in Hongarije, wat m uiteindelijk een podium opleverde? :D Ik neem aan dat we hier in de league toch dezelfde regels aanhouden?

Misschien niet het ene punt voor uitrijden, maar dat je als je 9e gefinished bent staat als een paal boven water.

Mark B
23 november 2009, 12:18
Beetje raar in de uitslag Mark. Je hebt meer afstand afgelegd dan mij, want ik was net op een ronde gezet, en jij zat nog in dezelfde ronde als de leiders. Omdat ik al gefinished was kan ik je dus niet meer inhalen en zou je gewoon als 9e geklassificeerd moeten worden. We kennen toch allemaal nog wel het Jos V. vs. Brundle verhaal in Hongarije, wat m uiteindelijk een podium opleverde? :D Ik neem aan dat we hier in de league toch dezelfde regels aanhouden?

Misschien niet het ene punt voor uitrijden, maar dat je als je 9e gefinished bent staat als een paal boven water.

Tsja... heb er gisteren nog even over gehad maar je moet finished zeggen ze.
En de finish vlag heb ik niet gezien, hoewel ik wel verder was dan jouw jaap. Beetje zuur verhaal dit en vind het een krom verhaal.
Gaat mij dan niet om het feit over de punten in de top 10, maar over het puntje van uitrijden zeg maar. Is zo dat ik 1 ronde meer gereden heb dan (bijv.) nummer 15. Maar omdat ik dan geen finish vlag gezien heb ik ronde 44 en hij wel in ronde 43 heeft hij een punt en ik niet :surrender:

Annyhoe, ik ben niet de gene die er over gaat.... dat zijn de regels en geen "finish" is geen punten zeggen ze.

Over de engine, ik kreeg ook totaal geen warning of zo iets. Het was een op andere moment einde wedstrijd.

Atreidez
23 november 2009, 12:21
Het zijn niet de internationale "regels" van het racen, raar dat daar hier anders mee om wordt gegaan. Je positie tov anderen wordt bepaald aan je afgelegde afstand, en niet of je de finishvlag hebt gezien.. Voor dat ene puntje van uitrijden zou dat dan wel weer logisch zijn, dat je daar de vlag voor moet zien :)

Robert Saalmink
23 november 2009, 12:30
Het is heel simpel, je moet rijdend de finish halen. Haal je de finish niet, dan is dat een Did Not FINISH (DNF). Dat is al sinds de ZAC1 zo. Als je ondanks een opgeblazen motor toch de finish haalt (wat ik trouwens nog steeds niet snap, maar het zal best gelukt zijn) dan ben je dus gefinisht.

Atreidez
23 november 2009, 12:42
Het is heel simpel, je moet rijdend de finish halen. Haal je de finish niet, dan is dat een Did Not FINISH (DNF). Dat is al sinds de ZAC1 zo. Als je ondanks een opgeblazen motor toch de finish haalt (wat ik trouwens nog steeds niet snap, maar het zal best gelukt zijn) dan ben je dus gefinisht.

Klopt Robert, het is een DNF, maar dat zegt verder niets over de positie. Ik ben m niet voorbij gereden, dus zelfs met een DNF zou je in de uitslag je positie moeten kunnen houden tov degenen die minder afstand hebben afgelegd ;) voorbeeldje (http://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Formule_1_van_Hongarije_1994)

Maik Peters
23 november 2009, 12:50
Je kunt ook gewoon de lapcharts bekijken :D

Daar staat namelijk dat Mark B. 9de is.

Het extra puntje dat je krijgt als je de race rijdend uitrijdt gaat dan natuurlijk niet op.

Niels Tieman
23 november 2009, 12:51
Het is sinds de ZAC1 (of 2) al zo geweest. Je moet rijdend over S/F komen om je punten te krijgen. Haal je de Finish niet dan heb je een DNF ongeacht je positie.

Gerben
23 november 2009, 12:54
Ik vind het ook een krom verhaal, een regel met dat je een x aantal procent van de race moet hebben afgelegd om punten te halen is veel beter op zijn plaats.

Nu is Mark niet gefinished, maar diegene die op een rondje achterstand lagen wel, die krijgen wel punten en Mark niet.

Volgens mij heb ik dit ook al eens eerder gehad in de ZAC en toen kreeg ik ook geen punten.

Maik Peters
23 november 2009, 13:03
Het is sinds de ZAC1 (of 2) al zo geweest. Je moet rijdend over S/F komen om je punten te krijgen. Haal je de Finish niet dan heb je een DNF ongeacht je positie.

Volgens mij hebben we het niet over WEL of NIET krijgen van het EXTRA punt :D

maar vooral over de positie waarop je terecht komt als je toch een DNF / pech krijgt.
in dit geval (Mark B) had het een 9de positie moeten zijn, dat is 1 punt (in mijn ogen).
In mijn geval op Barcelona had het een 10de positie moeten zijn 0 punten (in mijn ogen).
.... weet trouwens niet of 10de wel helemaal klopt.. weet namelijk niet goed of de jongens achter mij al gefinished waren of niet, maar de lapchart zegt iig iets anders.

That's all.

:thumbup:

Niels Tieman
23 november 2009, 13:05
Die krijg je niet want je bent niet rijdend over S/F gereden. :)

Roy Visser
23 november 2009, 13:15
Nou zijn de regels hier zo ontzettend duidelijk in, en dan word er nog over gediscusseerd. Het is zuur, maar je moet nou eenmaal finishen. Dan zouden al die jongens die in voorgaande seizoenen het laatste rondje zonder benzine kwamen te staan, nog punten moeten krijgen, en de jongens die voor start finish hebben gewacht tot de leiders finishte en dan over de finish streep reden het dus al die jaren fout gedaan hebben..

ik begrijp dat het zuur is, maar je bent niet gefinished, je hebt hem niet uitgereden, en in principe maakt het dus ook niet uit of je hem in het laatste rondje heb opgeblazen, of dat het in het eerste rondje was, je eindresultaat is identiek :)

Mark B
23 november 2009, 13:18
Mag ik even mededelen dat ik er totaal geen punt van maak. Voor mij was het gisteravond al duidelijk dus ik heb me er al lang bij neergelegd.

Komt namelijk over dat ik er een heel gedoe van maak zo... :)

Robert Saalmink
23 november 2009, 13:26
Dit zijn typisch van die discussies die je verwacht in een seizoens evaluatie na afloop. En daar is het nooit voorbij gekomen tot dusver.

Darthwillie
23 november 2009, 13:36
, en in principe maakt het dus ook niet uit of je hem in het laatste rondje heb opgeblazen, of dat het in het eerste rondje was, je eindresultaat is identiek :)
mwaaah, denk dat er wel een licht verschil in hartslag en bloeddruk is als je in de laatste ronde uitvalt :lol:

Peter
23 november 2009, 13:39
Misschien, ik kan je wel vertellen dan uitvallen in de warmup lap ook de nodige frustraties met zich meebrengt... zit je er helemaal klaar voor, met genoeg voorbereiding achter de rug en dan gaat de race aan je neus voorbij...

Niels Tieman
23 november 2009, 13:44
CTD's zijn ook niet nieuw in de ZAC-reeks helaas.

Fabian de Jong
23 november 2009, 14:04
Ik heb onze momentjes even opgezocht in de replay:
- punten

Eerstvolgende race is aankomende zondag alweer. Netjes tussen de lijntjes rijden op Imola! :D
Ik heb de replay even gekeken en er zitten inderdaad een paar momenten tussen die ik niet had mogen doen, of net verkeerd heb uitgekiend waarvoor mijn excuses. Al zit je ook op het heetst van de strijd je adrenaline knalt omhoog en dan kunnen dit soort dingen wel eens gebeuren.

Atreidez
23 november 2009, 14:05
Mag ik even mededelen dat ik er totaal geen punt van maak. Voor mij was het gisteravond al duidelijk dus ik heb me er al lang bij neergelegd.

Komt namelijk over dat ik er een heel gedoe van maak zo... :)

Sorry Mark, ik start idd de discussie terwijl het om jou auto gaat :surrender: Ik wacht dan wel tot de nabesprekingen als het seizoen weer voorbij is.

Maik Peters
23 november 2009, 14:07
Ik heb het idee dat er een aantal dingen langs elkaar heen gaan.

De volgende regel is duidelijk:
Als je de finish NIET rijdend passeerd dan krijg je geen EXTRA punt :)

Duidelijker dan dat kan toch niet. Hier gaat ook heel de discussie niet over.
Maar tzt zullen we het een keer aan de orde brengen, met de DRNL 2010 meeting??!!

paulpeter
23 november 2009, 14:18
Ik zie net de finish van de eerste twee CUP300 mannen in Istanbul. Was het close? :blink:

Paulpeter Kroon Team DigitalRacing 44 1:30:55.646
Reggie Biemans Rabobank Racing Team 44 1:30:55.947

Cup300 was een prachtig tactisch steekspel mag ik wel zeggen. De 2 stopper tegen de 1 stopper;)

Quali was erg close. Wist er direct een 58'er uit te persen in m'n eerste ronde. Gevolgt door een 58.6. Had het gevoel dat het nog ietsje harder kon, maar het leek voldoende. Echter kwam Kelly ineens met een 58.3 op de proppen! In m'n allerlaatste ronde nog een super ronde neergezet, maar kwam helaas net 11 duizendste tekort:p

Was bij de start erg alert en kon gelijk door de snelheid van m'n aston Gerben pakken. Achter mij waren ze wat minder alert waardoor Gerben en ik een klein gaatje hadden. Vervolgen vrij snel in m'n ritme gekomen en strakke tijden neergezet. Ik liep langzaam weg en tijdens m'n eerste stop had ik een gat van 7 sec richting Gerben.

2e stint verliep iets moeizamer en ik zag al snel dat Reggie op een 1 stopper was. Het gat was erg groot naar Reggie en ik twijfelde of ik hem nog terug zou kunnen pakken. Tempo was ok, maar na dat ik Reggie naar binnen zag gaan liep m'n voorsprong op hem weer terug. Daardoor besloten 2 rondes eerder naar binnen te gaan voor verse banden. Gat naar Kelly zat inmiddels op 15 sec.

Laatste stint verliep super en kon een aantal snelle rondes direct in het begin neerzetten. Het gat naar Reggie slonk erg snel. Eenmaal op 5 sec aangekomen wist ik dat het moest lukken. Echter waren de laatste secondes erg moeilijk. Banden waren al weer een heel eind op. M'n winst lag vooral in S3 en kon moeilijk dicht bij blijven in de eerste twee sectors. Uiteindelijk kwam ik in S3 close genoeg en pakte in Reggie op s/f. Echter pakte Reggie me weer terug in sector 2. Maar gelukkig kon ik vertrouwen op de power van m'n Aston waardoor ik hem op het lange rechte stuk weer terug pakte. Vervolgens de deur dicht gehouden in de laatste 3 bochten en daar was de overwinning!

Erg close dus. En complimenten richting Reggie. Want het zal niet makkelijk zijn geweest op die versleten banden!

Dennis Douna
23 november 2009, 15:57
Zoals ik al gezegd had, was dit een briljante race. En net als bij de Cup300 speelde ook hier de tactiek een belangrijke rol.

De kwalificatie ging makkelijker dan ik verwacht had. Ik had gedacht dat de Mosler vooral in de race sterk zou zijn, maar ook in de quali ging het goed. Ik heb uiteindelijk een 1.55.4 kunnen noteren als beste ronde. Dit had zeker nog 0.2 sec sneller gekund, maar na die ronde ging ik teveel pushen wat de tijden niet ten goede kwam. Ik vormde zo in ieder geval een mooie buffer tussen Sander en Michael:)

Ik had gewoon een goede start en had het idee dat ik een gaatje sloeg naar Sander. Maar op het volgas gedeelte na T1 kon Sander toch vol aan mijn bumper komen en kon ik hem (met het nodige risico) ternauwernood achter me houden. Daarna heb ik het geluk gehad dat Sander bezoek kreeg van Ruben en kon ik mooi met Michael wegrijden. Ik was in het begin zelfs iets sneller dan Michael, maar toen hij een miniem foutje maakte ben ik er bewust achter gebleven. Daarna had ik een klein overstuur momentje en het leek wel of Michael wat extra gas gaf, want vanaf dat moment zag ik hem per ronde een paar tiende weglopen.

Daar wij voor een 2 stopper hadden gekozen gingen we beide vroeg naar binnen en na de stop had ik het gat iets weten te verkleinen. Ik heb de tweede stint verder rustig mijn rondjes gereden en niet veel bijzonders meegemaakt. Wel was ik naar mijn eigen idee iets te lief voor de Cup600 wagens, waardoor ik meer tijd dan nodig verloor bij het laten lappen.

Toen mijn tweede stop, deze ging ook vlekkeloos maar bij het uitrijden had ik het al door.... Ik kwam pal achter Sander terecht. Dat was dus niet de planning :( Ik wilde er dus direct voorbij en dat leek te lukken. Ik kwam er voorbij en hield Sander minder dan een rondje achter me. Hij kon er in T3 het daarop volgende rondje achteraf veel te makkelijk weer voorbij. Ik had de snelheid van de BMW niet goed ingeschat en gewoon mijn racelijn proberen te houden, maar toen zat hij al aan de binnenkant en moest ik noodgedwongen een wijdere lijn kiezen. Balen:( Daarna vol proberen te pushen, maar Sander blokte telkens slim. Jammer dat er veel Cup600 wagens voorbij kwamen, anders was het gevecht nog heftiger geweest. Maar met het gebrekkige accelererend vermogen van de Mosler kon ik op sommige plekken net niet genoeg doordrukken om een aanval in te zetten. Na T8 zat ik er ieder rondje naast, maar trok hij na de volgende bocht toch weer een klein gat terwijl ik een betere exit had.... Uiteindelijk was dit zo'n 5 min voor tijd toch het punt waar ik voorbij kon. Ik moest en zou er nu ook gewoon voorbij en dit lukte keurig via de binnenkant van T9 :) Sander probeerde na het rechte stuk nog wel een uitremactie in te zetten, maar die lukte niet en hij raakte mij zacht. Hij had hier meer last van dan ik, waardoor ik direct een gat van ongeveer een sec had. De daaropvolgende ronden heb ik het gat kunnen vergroten tot 9 sec :D Maar ik ben zelden zo blij geweest met P2 :P

JossNL
23 november 2009, 16:07
Was inderdaad mooi, en een verdiende overwinning voor jou PP :) Mijn verhaal;

Q:
Die was slecht! Ik had voor de race een uurtje MW2 gespeeld en ik was gewoon moe/lui. Kon er geen snelheid in krijgen, grootst mogelijke moeite om een 58er te halen terwijl ik die al tientallen gereden had tot een 58.5 in 40 graden testsessie. Uiteindelijk een 58.7 gereden, P4, net achter Steven Voss.

R:
Ik twijfelde erg lang tussen 1 of 2 stops, maar mijn slechte kwalificatie gaf de doorslag om 1 stopper te doen - ik wilde niet het risico nemen dat ik vast kwam te zitten achter Voss/Kelly/PP of iemand achter me als die een 1 stopper zouden doen en ik een 2 stopper.
Start was so-so. Laatste bocht beetje slecht genomen, maar goed, had snel weer aansluiting gevonden. Vervolgens had ik moeite om in mn ritme te komen achter Voss en Kelly - ik geloof dat Kelly ons een beetje aan het ophouden was. Zelf was ik ook wat te passief, ik ging mee in de flow en wachtte het gevecht tussen Kelly en Voss af. Een aantal keren gedurende de eerste 6/7 rondjes zag ik Voss vol in de ankers moeten gaan en hier en daar een beetje dwars om een botsing met Kelly te voorkomen denk ik. Tot rondje 9, waar Steven voor de tweede keer achter elkaar wijd ging in de 3-dubbele linker. Ik besloot in zn achtervleugel te kruipen en op het rechte stuk een aanval in te zetten. Ik kwam er naast, en toen stuurde Steven in. Ik hoorde achteraf pas dat hij me niet goed kon volgen door warping, helaas. Steven ketste diagonaal de andere kant op, terwijl ik door kon. Erg jammer dat het zo ging :(

Klein filmpje, slechte kwaliteit (verkeerde compressie), maar zo zag het er dus bij mij uit. Je kan ook zien dat ik makkelijk de binnenste lijn kon houden, dus van te laat remmen is echt geen sprake geweest.
Incident Biemans/Voss Cup300
Screen 1 (http://i45.tinypic.com/2heg2g1.png) | Screen 2 (http://i50.tinypic.com/28v6m8w.png)

Vervolgens ben ik naar Gerben K. toegereden, totdat ik in zijn achtervleugel zat en hij de pit in ging in rondje 15. Ik stond op een 1 stopper en was verbaasd: ik kon de 2 mannen voor me met redelijk gemak bijhouden met 1.5x de fuelload en terwijl ik banden aan het sparen was dus - opzich vreemd gezien het zo waardeloos ging in de kwalificatie. Kroon stond ook al binnen volgensmij en dus wist ik dat ik voor de overwinning kon gaan. 9 rondjes aan de leiding gelegen, gepit, 5 rondjes 2e gelegen totdat Kroon weer de pit in ging en ik de leiding had met 14s voorsprong en 13 rondjes te gaan.

Ik kwam weer niet lekker in mn ritme, steeds als ik iets meer wilde pushen maakte ik een foutje in de eerste bocht (weg glijden - 2 keer bijna dwars) of in de doordraaier (net buiten de kerb komen in de middelste van die bochten). Hierdoor verloor ik tot 5x toe ~een halve seconde. Met 2 ronden te gaan was het verschil nog 0.5 in mijn voordeel (had ook nog een halve seconde verloren toen ik op de rem moest voor een achterblijver de me denk ik door warping ook niet goed zag dan). PP haalt me in op s/f, ik rem er nog een aantal keren naartoe en kon hem er inderdaad nog 1x voorbij prikken voor het rechte stuk. Toen weer kansloos verloren op topsnelheid en moest het in de laatste 3 bochten gebeuren. Uitremmen ging sowieso niet, kwam er nog wel naast in de 1e, rustig gedaan in de 2e en met een wijde aanloop de 3e genomen - weer een klein stukje er naast maar uiteraard kon PP weer weg trekken en de winst pakken. Alleen de laatste 2 ronden is al een momenten thread waard volgensmij :D En ook voor P4/5 volgensmij was het erg close op de finish.

Ralffoxx
23 november 2009, 16:25
beetje jammer. Ik zie idd dat je er netjes eigenlijk naast zit ... tja als ik je gezien had had ik ingehouden en niet ingestuurd of tenminste later... mja zoals ik al zei ik zag het totaal niet wat mij dus voor groot deel mijn race kostte :(

paulpeter
23 november 2009, 17:50
ik kon de 2 mannen voor me met redelijk gemak bijhouden met 1.5x de fuelload en terwijl ik banden aan het sparen was dus - opzich vreemd gezien het zo waardeloos ging in de kwalificatie.

Ik was met volle tank begonnen. Aangezien ik wellicht achter Kelly kon vast komen te zitten ;-)

JossNL
23 november 2009, 17:53
Ik was met volle tank begonnen. Aangezien ik wellicht achter Kelly kon vast komen te zitten ;-)
Ik zeg ook de 2 mannen voor me, Kelly en Voss;)

Bob
23 november 2009, 18:06
Klote Circuit, weinig tijd gehad om te testen! 13e Geëindigd en ik ga me nu voorbereiden op Imola! :)

Marcel Groen
23 november 2009, 19:59
...waarvoor mijn excuses...
Duidelijk, thx. :)

paulpeter
23 november 2009, 20:01
Ik zeg ook de 2 mannen voor me, Kelly en Voss;)

Ooooooooooooooooooooooooooh;) Op het eind had je d'r maar 1 voor je:laugh:

Gerben
24 november 2009, 09:43
Vervolgens ben ik naar Gerben K. toegereden, totdat ik in zijn achtervleugel zat en hij de pit in ging in rondje 15. Ik stond op een 1 stopper en was verbaasd: ik kon de 2 mannen voor me met redelijk gemak bijhouden met 1.5x de fuelload en terwijl ik banden aan het sparen was dus -

1,5x de fuel load??? Je kunt maar 80 liter max meenemen, en dat had ik ook de eerste stint.

Maargoed even mijn verslag:

Kwali: Met een bijna perfect rondje rijd ik een 58,3. Ruime tijd genoeg voor pole, hoewel die gekke brabander op het eind nog vervelend dichtbij komt. Gelukkig niet dichtbij genoeg wat mij mijn eerste ZAC6 pole oplevert!!! :D :D Alvast 1 punt gehaald :lol:

Race: Tjah, weer zo'n nare Aston Martin in de buurt. Dat ding loopt zo knetterhard kun je niets tegen beginnen op het rechte stuk. PP was er dus gauw voorbij en reed van mij weg. Steven en Reggie zaten achtermij en Steven leek in het begin nog te kunnen aanvallen. Na een paar ronden had ik een klein gaatje tot ik plots in mijn spiegel Steven eraf zie glijden. Reggie rijdt naar me toe maar komt er niet voorbij totdat ik mijn stop maak. Tijdens die stop maak ik een paar seconden goed op PP maar lang niet genoeg om ervoor te komen. 2e stint zo hard mogelijk gereden, en de enige die ik op de baan heb ingehaald was Tjerk die ook een 1 stopper deed. Na mijn 2e stop zat Reggie helaas nog voor mij op 28 seconden en PP ook natuurlijk. Gerben vdb zat er ook nog tussen op ongeveer 10 sec voorsprong. Die heb ik dichtgereden, inhalen op de Vertigo is net als de Aston bij de BMW. De achterstand op PP en Reggie dicht kunnen rijden tot 20 seconden. Had nog meer dan 10 liter peut over, dus dat kan de volgende keer ook wel wat minder. Met een 1 stopper was ik ook 3e geweest, dus het had allemaal niet uitgemaakt. Iig nu P3 in de tussenstand en een pole op mijn naam!

PP Gefeliciteerd en op naar de volgende!

(Stond in de overall kwali voor Jeroen :lol::p)

::: Ik ben eigenlijk nog benieuwd met welke vleugelafstellingen Steven en Reggie reden? :::

Gerben
24 november 2009, 09:44
Ooooooooooooooooooooooooooh;) Op het eind had je d'r maar 1 voor je:laugh:

letterlijk en figuurlijk op het eind :lol:

JossNL
24 november 2009, 10:14
Ah jij ook 80. Wat een gekke keuzes maken jullie allemaal zeg :D Als ik ergens voor zou gaan, dan ga ik er ook wel vol voor :) Maargoed, niet 1.5x de fuelload dus, maar wel 1.5x zo spaarzaam met de banden zullen we maar zeggen :P

Qua vleugels: 2/7 (net als in barca) - und du?

Mark B
24 november 2009, 10:20
Vertrok zelf ook volle tank (althans, zo goed als vol)
Besloot echter wel om 2x te tanken en banden te verwisselen want die hielden het niet zo lang uit op het hete asvalt.

Wel wat minder per keer getankt, maar nog stond ik langer stil dan Chris... voglens mij kom ik die inderdaad vaker tegen dit seizoen :thumbup::D

Gerben vd Broek
24 november 2009, 14:02
:clap:

Gerben
24 november 2009, 14:21
Ah jij ook 80. Wat een gekke keuzes maken jullie allemaal zeg :D Als ik ergens voor zou gaan, dan ga ik er ook wel vol voor :)

Ja, ik ging er ook maar voor de helft voor. Anders vind ik het zo sneu voor jullie...

Ik reed met 2-4

Ralffoxx
24 november 2009, 15:33
Lol ik reed met 2-8 Oo...
En 55 liter alleen kon hem maar niet langs Gerben zetten... Zoals Reggie al zei af en toe moest ik vol in de ankers om just Gerben niet verkeerd te raken...

Darthwillie
26 november 2009, 01:48
is het trouwens mogelijk de cup300 replay files nog neer te zetten, dat zijn nu de 400 files en niet compleet.

Robert Saalmink
26 november 2009, 11:26
Oh, thanks, ik zal het nakijken vanavond.

Fabian de Jong
26 november 2009, 12:00
Komen er trouwens nog raceverslagen op de mainsite te staan zoals ze ook werden geschreven bij de voorgaande edities.

Robert Saalmink
26 november 2009, 12:07
Ja, die komen zeker! Ik heb het alleen iets te druk gehad om ze te schrijven tot nu toe.

Mossel
26 november 2009, 12:33
Klopt het dat de ping op de raceserver nu veel hoger is dan normaal?

De laatste tijd zit ie boven de 100 ??

Maik Peters
26 november 2009, 12:45
Wat was er eigenlijk met de prestaties van de server toen de ZAC op Istanbul bezig was?

Hebben jullie dat kunnen achterhalen? Zodat het niet voorkomt op Imola ;)

Fabian de Jong
26 november 2009, 12:51
Klopt het dat de ping op de raceserver nu veel hoger is dan normaal?

De laatste tijd zit ie boven de 100 ??
Dit klopt, dit komt door problemen bij I3D, de lijn tussen het datacentrum en Amsterdam zit te bokken en de router deze hebben ze dus uitgeschakeld.
Hierdoor verloopt alles via een andere route wat dus een langere weg is, aangezien elke ISP direct aangesloten is op Amsterdam.

Niels Tieman
26 november 2009, 13:55
Het ligt inderdaad buiten onze handen. Wij zorgen continue voor ogen op onze servers en de prestaties.

I3D heeft problemen zoals Fabian al aan geeft en wij kunnen niet meer dan daar accuraat op reageren en/of geduld tonen, hoe vervelend de situatie dan ook is. :)

Maik Peters
26 november 2009, 16:19
IIG bedankt voor de informatie heren.

Robert Saalmink
28 november 2009, 17:24
is het trouwens mogelijk de cup300 replay files nog neer te zetten, dat zijn nu de 400 files en niet compleet.

Fixed! Als je hem nu download dan heb je de goede replay.

Jeroen Ursem
29 november 2009, 10:09
Dat is mooi Robert :) kan ik ook aan die clip beginnen ;)

Bij deze de clip van de CUP600 & CUP400:

Digitalracing.nl ZAC6, Race 2, Istanbul on Vimeo

JossNL
29 november 2009, 11:04
Start je ook nog een momenten-thread, of ga je echt zelf alles doorspitten? :D

R. de Ruijter
29 november 2009, 12:29
Weer een prachtig filmpje met prachtige gevechten bij iedereen:thumbup:

Mossel
29 november 2009, 12:50
top! jeroen !!

Bob
29 november 2009, 13:24
Gaaf Jeroen!! :D Heel gaaf!

JossNL
29 november 2009, 13:41
Leuk filmpie inderdaad. Enige hele kleine kritiekpuntje is de lengte (beetje lang), maar het was ook wel een race waar veel gebeurde zoals het eruit ziet natuurlijk.

Bramzel
29 november 2009, 13:52
Heel erg gaaf Jeroen, complimenten voor het filmpje maar ook zeker complimenten voor de rijders, wat een gave gevechten zeg. Met het gevecht tussen Sander en Michael of Dennis als hoogtepunt, echt heel vet om te zien!

Jeroen Ursem
29 november 2009, 14:23
Start je ook nog een momenten-thread, of ga je echt zelf alles doorspitten? :D

Yup, ik kijk de hele race en pak daar de momenten uit ;)

Enige hele kleine kritiekpuntje is de lengte (beetje lang), maar het was ook wel een race waar veel gebeurde zoals het eruit ziet natuurlijk.

Er gebeurde nog veel meer, veel gevechten, maar ik heb daar de mooiste momenten uit geknipt, anders kwam ik op bijna 20 minuten :p

Marc Vos
29 november 2009, 14:56
Netjes Jeroen! Erg leuk dat je dit doet. :thumbup:

Darthwillie
29 november 2009, 14:57
om je wat tijd te besparen, mijn race was interessant tussen 1255 en 1290 en tussen 1415 en 1490 waar ik aan een stuk door met Hans Bosman in de clinch lag (op de goede manier :thumbup: ) daarna gebeurde er niets meer :closedeyes:

Niels Tieman
29 november 2009, 14:59
Netjes Jeroen! :D

El Maestro
29 november 2009, 16:46
Super Jeroen!:thumbup:

Lengte is prima wat mij betreft, ik kom met 2 DRTCC races al makkerlijk uit boven de 10 minuten dus ZAC mag best langer:)

Robert Saalmink
29 november 2009, 16:59
Inderdaad mooi filmpje Jeroen!

Een momenten thread kan wel nuttig zijn denk ik. Zo had ik graag iets van mijn rondelange gevechten met Guyon en Dick terug gezien bijvoorbeeld, maar ik realiseer me ook dat je niet alles kunt tonen.

Niettemin fraai!

El Maestro
29 november 2009, 17:09
Ik denk ook dat je veel aan die momententhread hebt. Ik bekijk zelf ook altijd de complete race van bovenaf gezien. Ik houd echter ook altijd de gepostte momenten erbij voor het geval ik iets niet zie. Werkt erg fijn:)

Jeroen Ursem
29 november 2009, 17:18
Ik bekijk de hele race en switch dan tussen de rijders, als er dan wijzigingen zijn of opvallende dingen, bekijk ik hoe of wat er gebeurd is.

Gevechten zijn wel leuk, maar er moet wel ingehaald worden, zeker als je al meer dan een kwartier flimmateriaal hebt met inhaalacties. Er waren genoeg gevechten te zien, maar om die goed in beeld te brengen heb je makkelijk een minuut of meer extra te pakken.

Vorige keer had ik een momententhread open gegooid, maar kwam erachter dat ik er niks mee deed :blushing: