View Full Version : Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 10]
Stefan van Renselaar
4 november 2009, 18:33
[formule1]
Originele startposts door BeQuietAndDrive & Dangerous˛
[spacer]
Formule 1 nieuws en discussie: wat wel en wat niet?
Op veel autosport sites worden dagelijks F1 nieuwsitems gepost. Deze kun je in deze thread quoten (ALTIJD MET BRONVERMELDING!) en daar je mening over geven en er een discussie over opstarten. Het is NIET de bedoeling nieuwsitems te posten en verder niets erbij, dus post altijd jouw mening/bedoeling erbij.
In-depth technische discussie en silly season-talk zijn aparte threads voor, zie de links. Ook kan algemene discussie over een bepaalde race, beter in de thread van die betreffende race gepost worden.
[spacer]
http://www.arkitera.com/UserFiles/Image/spotlight/istanbul_park/formula_tarihce.jpg
[spacer]
Links naar andere F1 threads
Autosport Foto's Thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=71)
Autosport & Techniek Thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=72)
[spacer]
Vorige delen:
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 9] (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=493)
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 8] (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=470)
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 7] (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=345)
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 6] (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=35)
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 5] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=75881)
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 4] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=74995)
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 3] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=73430)
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 2] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=72183)
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 1] (Helaas verloren gegaan op het oude Gamer forum)
[spacer]
[logo_dr]
speed9
4 november 2009, 20:06
Nieuwe spionagerel met Force India en Lotus in de maak
Force India en het nieuwe Lotus F1 Racing confronteren de Formule 1-wereld mogelijk met een nieuw spionageschandaal. Force India heeft het eerste windtunnelmodel van Lotus F1 Racing bestudeerd en is bezorgd over de gelijkenissen met de eigen auto.
Bij Lotus F1 Racing heeft Mike Gascoyne de technische leiding, zoals hij dat tot eind vorig jaar bij Force India had. Niet verwonderlijk dat de auto’s op elkaar lijken, zijn ideeën over hoe een Formule 1-auto er uit moet zien zijn waarschijnlijk niet veranderd. De zorgen gaan echter uit naar een achter gelaten windtunnelmodel.
Force India werkte met Gascoyne samen met Aerolab/Fondtech. Toen de Indiase renstal die samenwerking beëindigde is een schaalmodel achter gebleven in de faciliteiten van Fondtech. De vrees is nu dat Gascoyne die gebruikt heeft voor Lotus F1 Racing, zo bericht Motorsport Aktuell.
Bron : F1today.nl
Tjerk Korving
4 november 2009, 20:17
Pfft. Als je bang bent dat iemand je ontwerpen gaat gebruiken moet je geen spullen laten liggen. Als je er zelfs nog weet van hebt dat zo'n model is achtergelaten, dan is het helemaal dom om het niet alsnog op te halen. Zoveel waarde hebben ze er dan kennelijk niet aan gehecht.
Neo-242
4 november 2009, 20:18
Amai, de F1 komt weer geweldig in het nieuws de laatste dagen :D
speed9
4 november 2009, 20:20
Pfft. Als je bang bent dat iemand je ontwerpen gaat gebruiken moet je geen spullen laten liggen. Als je er zelfs nog weet van hebt dat zo'n model is achtergelaten, dan is het helemaal dom om het niet alsnog op te halen. Zoveel waarde hebben ze er dan kennelijk niet aan gehecht.
Als ik wil dat niemand me bank code weet,post ik toch ook niet op het forum.
Dit is meer uitlokken vind ik,en als het "Stelen" is,dan is het hun eigenschuld.
Neo-242
4 november 2009, 20:29
Nu nog Renault de deuren dicht door de slechte prestaties, een of twee nieuwe teams die niet op de grid raken, en Ferrari kan opnieuw gaan dromen van een derde wagen per team ;)
Tjerk Korving
4 november 2009, 20:38
Nu nog Renault de deuren dicht door de slechte prestaties, een of twee nieuwe teams die niet op de grid raken, en Ferrari kan opnieuw gaan dromen van een derde wagen per team ;)
Wil je niet zulke dingen gaan bedenken allemaal? :D
Renault heroverweegt toekomst in Formule 1
04 november 2009
De raad van bestuur van Renault is woensdag voor een spoedoverleg bij elkaar gekomen in Parijs. Onderwerp van gesprek was de toekomst van het Franse automerk in de Formule 1. Zo meldt de BBC.
Snel meer.
Bron: www.gpupdate.net
Renault considers Formula 1 exit
By Andrew Benson
Fernando Alonso's Renault at the season-ending Abu Dhabi Grand Prix
Renault could become the fourth manufacturer to quit F1 in a year
Renault have held an emergency board meeting in Paris to discuss pulling out of Formula 1 with immediate effect.
The French car company was considering whether to remain in the sport with its own team, switch to simply being an engine supplier or quit altogether.
The outcome of Wednesday's meeting was not immediately forthcoming.
News of Renault's possible exit comes on the day Toyota said it was quitting F1, becoming the third car company to leave the sport in the last 11 months.
Renault's emergency board meeting was attended by F1 team bosses Bob Bell and Jean-Francois Caubet, although neither man was allowed to take part in the debate about the team's future.
Renault have had their least competitive F1 season since 2001 and finished eighth out of 10 teams in the constructors' championship after Sunday's final race of the season in Abu Dhabi.
The company came under scrutiny for the team's involvement in the Singapore 2008 race-fixing scandal, in which they decided not to contest charges that they had asked Nelson Piquet Jr to crash to aid team-mate Fernando Alonso's bid for victory.
Motorsport's governing body the FIA gave Renault a ban from F1, suspended for two years, as punishment, while team bosses Flavio Briatore and Pat Symonds were forbidden from attending FIA-sanctioned events.
Last month, Renault signed the highly-rated Polish driver Robert Kubica to lead their team in 2010 as a replacement for double world champion Alonso, who has moved to Ferrari.
Bron: www.bbc.co.uk
Darthwillie
4 november 2009, 21:05
slap, ik begrijp ze best maar ga dan niet heel pedant dreigen met een breakaway serie. Lutsers
Toch was dit een van de weinige dingen die ik met Mosley eens was en wat ik hem kwalijk nam. In het begin kon hij niet snel genoeg de kleine teams opruimen om de fabrikanten binnen te halen, later had hij door dat fabrikanten hoge eisen stellen maar F1 ook zo laten vallen, simpelweg omdat het niet belangrijk is in het grote plaatje. Williams KAN NIET opstappen omdat ze niets anders doen dan F1.
Neo-242
4 november 2009, 21:11
Straffe taal van Ferrari!
Ferrari: Pull-outs not due to downturn
By Matt Beer Wednesday, November 4th 2009, 17:30 GMT
Ferrari has suggested that the departure of Toyota, BMW and Honda from Formula 1 in the past year is due to the actions of the sport's bosses rather than the economic downturn.
Toyota announced its decision to pull out of the world championship earlier today, citing the "current severe economic realities" as the reason for its abrupt exit.
But an item published on Ferrari's official website argued that Toyota and its fellow car makers' decisions had been prompted by a 'war on manufacturers' in F1.
"In reality the steady trickle of desertion is more the result of a war against the big car manufacturers by those who managed the sport, than the effects of the economical that affected Formula 1 over the last years," it read.
The article reiterated Ferrari's belief that the independent teams that have been granted 2010 entries are not of the calibre of the manufacturer outfits.
"Formula 1 continues losing important parts: over the last 12 months Honda, BMW, Bridgestone and this morning Toyota announced their retirements. In exchange, if one could call it that, Manor, Lotus [because of the team of Colin Chapman, Jim Clark and Ayrton Senna, to name a few, there is hardly more than the name], USF1 and Campos Meta arrived.
"You might say 'same-same', because it is enough if there are participants. But that's not entirely true and then we've got to see if next year we'll be really as many in Bahrain for the first starting grid of the 2010 season and how many will make it to the end of the season."
The piece also made a cryptic comparison between F1's situation and an Agatha Christie mystery novel, and urged the sport to take action against those responsible for the pull-outs.
"It seems like a parody of Agatha Christie's 'Ten Little Indians', published in England for the first time in the year 1939, but reality is much more serious.
"In Christie's detective novel the guilty person is only discovered when everybody else is dead, one after the other. Do we want to wait until this happens or should we write Formula 1's book with a different closing chapter?"
Ferrari's statement comes on a day when Renault - one of only three manufacturers left in F1 alongside Ferrari and Mercedes - is also evaluating its F1 future. The company is discussing its plans at an extraordinary meeting.
Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80013
Ik denk dat het onweer in de F1 nu pas echt goed begonnen is.:blink:
speed9
4 november 2009, 21:12
slap, ik begrijp ze best maar ga dan niet heel pedant dreigen met een breakaway serie. Lutsers
Toch was dit een van de weinige dingen die ik met Mosley eens was en wat ik hem kwalijk nam. In het begin kon hij niet snel genoeg de kleine teams opruimen om de fabrikanten binnen te halen, later had hij door dat fabrikanten hoge eisen stellen maar F1 ook zo laten vallen, simpelweg omdat het niet belangrijk is in het grote plaatje. Williams KAN NIET opstappen omdat ze niets anders doen dan F1.
Mag ik hard zijn?
Mr.Williams leeft voor/van de F1.
Zelfde als Patrick Head maar als 1 van hun 2 niet meer leeft,dan stop Williams ook denk ik.
Het is gewoon de man zijn passie.
Ferrari was ook niet meer Ferrari zonder F.Enzo laten we eerlijk zijn.
Tjerk Korving
4 november 2009, 21:45
Ferrari is nooit positief geweest over nieuwkomers dus ik neig zulk commentaar al snel met wat korrels zout te nemen. Om alles al af te kraken voordat er überhaupt een meter is gereden vind ik voorbarig. Noch een fabrieksteam noch een privéteam zal bij een oprichting vanaf nul gelijk competitief zijn.
Of het een gevolg is van het beleid... met een nieuwe FIA president is het de kans om de zaken te verbeteren zou je zeggen dus ook dat kan je een kans geven.
Raikkonen_WC
4 november 2009, 22:02
Je zult, als Kubica, maar net een contract hebben getekend bij Renault, en ze trekken de stekker eruit.
Ik vraag me af hoe de F1 dan uitziet volgend jaar. F1 met maar 3 motorleveranciers? (Ferrari, Mercedes en Cosworth?) Maybe Renault (dat was ook een optie van de vergadering las ik net.
Gaat de slechte kant op op deze manier.
Bandenleverancier hetzelfde. Tot nu toe hebben vele bekende leveranciers al bekend gemaakt dat ze geen leverancier willen worden in de F1
Darthwillie
4 november 2009, 22:04
Ferrari is nooit positief geweest over nieuwkomers dus ik neig zulk commentaar al snel met wat korrels zout te nemen. Om alles al af te kraken voordat er überhaupt een meter is gereden vind ik voorbarig. Noch een fabrieksteam noch een privéteam zal bij een oprichting vanaf nul gelijk competitief zijn.
Of het een gevolg is van het beleid... met een nieuwe FIA president is het de kans om de zaken te verbeteren zou je zeggen dus ook dat kan je een kans geven.
Tja, Ferrari is wat kort door de bocht, echter, de complete puinhoop die F1 was dit jaar met dubbele diffusers, breakaway series, een FIA verkiezing die de stemmingen in Zimbabwe eerlijk doen lijken, crashgate, niet echt iets om reclame mee te maken.
Neo-242
4 november 2009, 22:06
Maken we de teloorgang mee van de F1? Het kan bijna niet. Teams, partners en sponsors komen en gaan, maar nu gaan er wel onmiddellijk heel veel tegelijk.
ING, Honda, BMW, Bridgestone, Toyota, (Renault?)
Ron Dennis van het toneel, Flavio Briatore nog verder van het toneel...
Het zal zo'n vaart niet lopen, maar echt positief komt de F1 niet in het nieuws. De decadentie van Abu Dhabi komt recht in Ecclestone's gezicht terug als je het mij vraagt.;)
Kubica & zijn management is al druk aan het onderhandelen met McLaren!
Jammer voor de Pool dat hij nu net geen al te best seizoen had. Ik zou toch Raikkonen kiezen als ik Witmarsh & Dennis was. Hij heeft unfinished business bij het team, is in vorm sinds de helft van het seizoen, rijdt weinig schade en is meer ervaren dan Kubica. Alleen wel duurder natuurlijk!
Er zijn rijders te over op de markt voor volgend jaar! Slecht nieuws voor diegenen die hoopten op te stappen van de lagere klasses naar de F1. Ook een Bertrand Baguette onder andere :(
Tjerk Korving
4 november 2009, 22:07
Ondertussen rest er een schone taak voor Jean Todt om eens orde op zaken te gaan stellen en rust in de tent te krijgen. Ik ben blij dat zijn schoenen mij waarschijnlijk niet passen.
Anderzijds blijkt hieruit voor de volle 100% dat je niet op fabrieksteams kunt bouwen als Formule 1. Terug naar de basis lijkt me het motto en niet meer, groter en overtreffende trappen daarvan.
speed9
4 november 2009, 22:09
Maken we de teloorgang mee van de F1? Het kan bijna niet. Teams, partners en sponsors komen en gaan, maar nu gaan er wel onmiddellijk heel veel tegelijk.
ING, Honda, BMW, Bridgestone, Toyota, (Renault?)
Ron Dennis van het toneel, Flavio Briatore nog verder van het toneel...
Het zal zo'n vaart niet lopen, maar echt positief komt de F1 niet in het nieuws. De decadentie van Abu Dhabi komt recht in Ecclestone's gezicht terug als je het mij vraagt.;)
Kubica & zijn management is al druk aan het onderhandelen met McLaren!
:laugh:Ik denk dat de teams spijt hebben,dat ze niet gewoon een eigen League op gezet hadden.
Als Renault er uitgaat en ook gelijk te motoren mee nemen,dan hebben er een paar teams problemem of Cosworth moet die motoren op vangen.
Tjerk Korving
4 november 2009, 22:12
:laugh:Ik denk dat de teams spijt hebben,dat ze niet gewoon een eigen League op gezet hadden.
Als Renault er uitgaat en ook gelijk te motoren mee nemen,dan hebben er een paar teams problemem of Cosworth moet die motoren op vangen.
Daar hadden ze volgens mij net zo hard uit weggelopen. Tot nu toe komen de beslissingen van Honda, BMW en Toyota allemaal van ver bovenaf en hebben de heren teambazen het maar te slikken dat ze stoppen.
Het Concorde Agreement weerhoud Toyota al niet eens dus dan had die eigen serie al helemaal niets geworden.
speed9
4 november 2009, 22:24
Daar hadden ze volgens mij net zo hard uit weggelopen. Tot nu toe komen de beslissingen van Honda, BMW en Toyota allemaal van ver bovenaf en hebben de heren teambazen het maar te slikken dat ze stoppen.
Het Concorde Agreement weerhoud Toyota al niet eens dus dan had die eigen serie al helemaal niets geworden.
Tegewoordig stappen mensen gewoon op,leggen een pak met geld neer en kopen die contract af.
Zo veel is die contract,dan ook niet veel waard dan?
Tjello
4 november 2009, 23:46
Toyota weg... Jammer en niet jammer...
Ik vind het jammer voor de staf in Keulen, hoop dan ook dat ze een of ander ander project gaan doen (GT1 ofzo :)).
Als team op de baan zal ik ze niet missen helaas.
Bij Toyota heb ik het gevoel dat het her en der toch wel bekend was, zie ook de vage reacties van Williams over Toyota. Ik meen mij iets te herinneren dat er iets gezegd werd over een nieuwe weg inslaan enzo. Ik ben ervan overtuigd dat men dit wist !
Frank Williams en Patrick Head leven voor de sport, was het Frank niet die als eerste sponsoring uit het midden-oosten wist te bemachtigen ? Williams is een team wat blijft (zolang Frank en Patrick er zijn) en zal altijd een manier vinden om te blijven rijden.
We missen meer van dit soort karakters, Flavio Briatore, Paul Stoddart en bijvoorbeeld Eddy Jordan. Dit zijn toch karakters die de F1 glans hebben gegeven een aantal jaren geleden.
De F1 is zijn glans verloren en als ik heel eerlijk mag zijn denk ik dat de echte autosportfan beter naar een WTCC of FIA GT race kan gaan want de atmosfeer op het circuit is veel gezelliger. Op TV geld hetzelfde, ik wil Olaf (ja daar kijk ik nog naar ;)) een uur lang horen lullen over wat alle monteurs wel niet van vrijdag op zaterdag en van zaterdag op zondag aan die auto hebben gedaan. Nu komt dit niet door TV maar door regelgeving, maartoch...
Draai die klok nou 10-15 jaar terug en de fans kijken weer graag naar F1...
Tjerk Korving
5 november 2009, 00:00
*knip*
Draai die klok nou 10-15 jaar terug en de fans kijken weer graag naar F1...
Teams uit 1994:
Ferrari, McLaren, Williams, Sauber, Benetton, Footwork, Tyrrell, Larrousse, Jordan, Minardi, Ligier, Lotus, Pacific, Simtek.
Conclusie: van veel privé teams naar fabrieksteams naar privé teams. Terug naar zoals het was 15 jaar geleden. Het is niet alsof het grootste deel van de teams van toen het beste van het beste was dus in dat opzicht snap ik de kritiek van Ferrari bijvoorbeeld ook niet.
Al verlies je Ferrari, McLaren of Williams, dan pas heb je echt een probleem in de Formule 1. De rest komt en gaat en zal dat waarschijnlijk ook wel blijven doen.
En nee, ik wist dat rijtje niet uit m'n hoofd. :D
Schumi rulezzzzz
5 november 2009, 09:46
Renault gaat de stekker uit haar eigen F1 team trekken en gaat door met het leveren van motoren. Geruchten, maar denk ik wel een realistische kans, want Renault stond al langer op het punt dit te gaan heroverwegen.
Captain Slow
5 november 2009, 10:59
een FIA verkiezing die de stemmingen in Zimbabwe eerlijk doen lijken, crashgate, niet echt iets om reclame mee te maken.
:lol::lol::lol::lol::lol:
En toen kon ik opgeraapt worden van het lachen:thumbup:
KingBee
5 november 2009, 11:25
Ik vraag mij af in hoe verre de FIA zich aan de deal die pas gesloten is, zal houden. De FIA ging akkoord met het plan van de kostenvermindering als de teams zich voor langere tijd zouden binden aan de Formule1. Nu ook Renault dreigt uit te stappen, enkele nieuwe teams de 2010 grid niet halen, kan het zijn dat de FIA het oude plan van Mosley weer onder uit de lade zal gaan pakken?
FIA: “The FIA accepted the cost-reduction measures put forward by the teams on the basis that they would ensure a long-term commitment to the championship. Toyota’s announcement demonstrates the importance of the original cost-reduction measures set out by the FIA.” Bron:FIA
speed9
5 november 2009, 15:56
Ik vind dat de F1 teams een mogelijkheid moeten hebben om een klanten wagen/motor goedkoop te kunnen kopen.
Bij normale motorleverandsiers betaal je al 7miljoenaan de motoren,dus moet dat goedkoper en ook nog de bak en andere onderdelen goedkoop kunnen leveren.
Ik denk als ik hard mag zijn,dat we volgend jaar maar 10 teams hebben,omdat de nieuwe teams de geld niet bij 1 krijgen en de huidige teams drijgen failliet te gaan.
RSRoy
5 november 2009, 16:07
Laatste 'nieuws' over Renault:
Renault will make a decision on its participation in Formula 1 in the future before the end of 2009, the French car maker said on Thursday.
On the same day Toyota announced it is quitting the sport with immediate effect, Renault held an extraordinary board meeting to discuss its future plans, amid reports that it could also leave grand prix racing.
On Thursday, Renault Chief Executive Carlos Ghosn did not clear any doubts about the French manufacturer's future involvement, just stating that Renault will make a decision before the end of the year.
"You will have to be patient," Ghosn was quoted as saying by the Reuters news agency as telling reporters in Paris.
"We will make an announcement on our participation in Formula 1 before the end of the year."
Renault is the only manufacturer team left in Formula 1 following the exits of Honda, BMW and Toyota in the last 12 months.
Robert Saalmink
5 november 2009, 16:15
Bij dat laatste zinnetje vergeten ze voor het gemak Ferrari even ;)
speed9
5 november 2009, 17:02
Bij dat laatste zinnetje vergeten ze voor het gemak Ferrari even ;)
Die stoppen toch niet zolang hun geld hebben en macht.
Dat hebben we wel gezien de laatste 20 jaar.
Tjerk Korving
5 november 2009, 17:54
Vooralsnog zie ik geen redenen waarom de nieuwe teams niet op de grid zouden staan volgens jaar. Ze werken allemaal aan een wagen dus wat valt er verder dan nog te melden elke keer. Elke week melden dat je de wagen aan het bouwen bent heeft ook weinig zin.
Robert Saalmink
5 november 2009, 18:51
Het wordt wel de hemel op aarde voor de mensen die al die jaren geroepen hebben dat de grote fabrikanten teveel macht hadden in de F1. Eens zien of ze gelijk krijgen.
bobskink
5 november 2009, 19:38
Met al die middenmotors die stoppen zou volgend jaar het contrast tussen de topteams en de rest wel zeer groot kunnen zijn.
Neo-242
5 november 2009, 19:55
Ecclestone geeft Silverstone twee dagen tijd
[05 november - 16:01]
F1-baas Bernie Ecclestone heeft het team dat achter de GP van Silverstone staat, verteld dat ze binnen de 48 uren het contract moeten tekenen als ze in 2010 een Britse GP op de kalender willen zien staan.
Normaal gezien zou in 2010 de F1 in Engeland verhuizen naar het circuit van Donington, maar zij verloren vorige maand het contract met Ecclestone omdat ze er niet in geslaagd waren voldoende geld bijeen te rapen om het circuit verder te ontwikkelen.
Bernie Ecclestone ging deze ochtend opnieuw naar Silverstone en bood hen een contract aan voor 2010, te nemen of te laten. Naar verluidt zou het contract dezelfde voorwaarden bevatten als het contract dat Silverstone anderhalf jaar geleden verworpen heeft. Dat contract werd immers bestempeld als commercieel niet levensvatbaar.
Ecclestone liet echter weten dat er geen beduidende meningsverschillen zijn tussen de twee partijen, en hij gaf Silverstone 48 uur de tijd om het contract te tekenen. Gebeurt dat niet, dan bestaat er een reëel risico dat er geen Britse GP is in 2010.
"Ze zeggen dat er niet echt problemen zijn, dus ze zouden moeten tekenen," vertelde Ecclestone aan de Daily Express.
"Misschien zijn ze hun pen verloren, maar als ze die niet binnen de twee dagen vinden, dan is dat jammer. Dan haal ik de race van de kalender en zal er geen Britse GP zijn om over te praten," besloot de F1-goeroe.
Rutger Vanhee
Ecclestone biedt Silverstone dus voor 1 jaar een contract. M.a.w. hij gaat Donginton opkopen nu ze zo goed als failliet zijn, dan de baan zelf laten afwerken en vanaf 2011 jarenlang op de kalender en zelf kassa kassa spelen. Wat een maffia-praktijken van die kleine drol:D
Tjello
5 november 2009, 21:55
En Silverstone heeft gezegd dat ze geen GP gaan hosten mits er een meerjaren contract aan vast zit.
Ik ben benieuwd ;)
bobskink
5 november 2009, 22:04
Misschien weet ik er niets vanaf, maar ik heb de indruk dat het toch beter was geweest als de teams dit jaar de macht hadden overgenomen. 2010 is nog niet begonnen en het is nu alweer een farce aan het woorden.
KingBee
6 november 2009, 09:32
Bij een recente meeting van de FOTA heeft USF1 als enigste tegen het verbod om de officiële racelicentie te verkopen gestemd. Het gerucht gaat dan ook dat het Amerikaanse team de licentie wil verkopen aan eventueel een ander team. Ze hebben nog geen crashtests ondergaan en zijn waarschijnlijk niet klaar als het seizoen in maart 2010 begint volgens Brawn.
RSRoy
6 november 2009, 10:00
Bij een recente meeting van de FOTA heeft USF1 als enigste tegen het verbod om de officiële racelicentie te verkopen gestemd. Het gerucht gaat dan ook dat het Amerikaanse team de licentie wil verkopen aan eventueel een ander team. Ze hebben nog geen crashtests ondergaan en zijn waarschijnlijk niet klaar als het seizoen in maart 2010 begint volgens Brawn.
Ik vind het wel opmerkelijk. Aangezien USF1 als eerste team naar buiten is gekomen. Ze zijn al langer bezig om hun team in 2010 op de grid te kopen. Ook al zou er geen kosten reductie komen. Ze waren sowieso al aangemeld toch?
Schumi rulezzzzz
6 november 2009, 10:08
Als ik het goed begrepen heb gaat USF1 al in januari testen en is de auto al in een vergevorderd stadium belandt. Ik vind van alle nieuwe teams USF1 juist de meest serieuze.
petervdveen
6 november 2009, 10:16
http://i54.photobucket.com/albums/g97/nickatlanta/usf1car.jpg
:thumbup:
Robert Saalmink
6 november 2009, 10:24
Een Ferrari Nascar! :p
NS
6 november 2009, 11:19
dan kunnen ze beter de naam veranderen in "Redneck F1"
Bramzel
6 november 2009, 21:23
Trulli en Villeneuve. Ambitie lijkt vooralsnog te ontbreken bij Lotus...
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/06/lotus-wil-twee-ervaren-coureurs-hebben-in-2010/
Captain Slow
7 november 2009, 09:53
Sabbatical voor Räikkönen financieel gunstig
McLaren wil de Fin 5 miljoen euro salaris geven
[06-11-2009] Financieel gezien is het voor Kimi Räikkönen interessanter om thuis te blijven zitten dan voor McLaren te rijden. Als de voormalig wereldkampioen geen contract ondertekend voor 2010, vangt hij namelijk 17 miljoen euro van Ferrari.
Er moeten nog wat hordes genomen voordat Räikkönen bij McLaren tekent.
Dat is een bedrag dat McLaren niet wil ophoesten. Sterker nog: de formatie uit Woking wil de Fin slechts vijf miljoen euro salaris geven. Dit doet het team echter in de wetenschap dat Räikkönen volgend jaar 10 miljoen euro ontvangt van Ferrari als hij onderdak vindt bij een andere renstal, zo meldt Auto, Motor und Sport.
Daarmee is thuis blijven zitten dus financieel aantrekkelijker voor de Fin. Iets waar de kampioen van 2007 misschien om geeft: hij was dit jaar verreweg de best betaalde coureur van het veld. Daarnaast wil Räikkönen nog een paar dingen bij McLaren afdwingen voordat hij zijn handtekening onder het contract zet.
Het management van de Fin, bestaande uit Steve en David Robertson, eist namelijk meer salaris en ook minder dagen dat Räikkönen aanwezig moet zijn voor sponsorevenementen.
Er zijn echter ook nog andere coureurs die in aanmerking komen voor een zitje bij McLaren. Zo schijnt voormalig Mercedes-protegé Nick Heidfeld ook in de belangstelling te staan bij de Britten. De Duitser zit nog zonder contract.
www.formule1.nl
5 miljoen is wel erg weinig voor Kimi hoor:huh1:
Als Lewis 18 krijgt zou Raikkonen dan ook moet krijgen in ijn ogen, het zijn beide wereldkampioenen.
Tjerk Korving
7 november 2009, 10:39
Met de 10 miljoen die hij van Ferrari krijgt komt hij op 15 miljoen uit. Maar dan nog, langzamerhand schaar ik Raikkonen steeds meer in het rijtje coureurs dat gewoon veel salaris wil hebben, er niet al teveel voor wil doen en dat bij elkaar belangrijker vind dan een zitje bemachtigen.
Pingguest
7 november 2009, 12:32
Räikkönen is sinds 2008 lange tijd ongemotiveerd geweest. Bekend is dat Räikkönen de meeste activiteiten naast de baan niets interesseert en in 2007 en 2008 heeft hij bovendien meerdere malen verklaard (http://www.f1fanatic.co.uk/2007/08/26/raikkonen-i-was-bored/) het maar saai te vinden om slechts achter andere coureurs aan te rijden. Helaas kenmerkt dat laatste de huidige Formule 1 in grote mate. Maar nu Räikkönen een definitieve keuze moet maken, lijkt hij steeds meer te twijfelen en de weegschaal niet te kunnen laten uitbalanceren. Tja, hij is nu eenmaal geboren in medio oktober. ;)
Tjerk Korving
7 november 2009, 12:59
Het is zijn eigen keus om achter anderen aan te rijden. Zet die tanden dan eens in het stuur en ga niet a la Trulli roepen dat iets onmogelijk is. Probeer het op z'n minst.
speed9
7 november 2009, 13:49
Het is zijn eigen keus om achter anderen aan te rijden. Zet die tanden dan eens in het stuur en ga niet a la Trulli roepen dat iets onmogelijk is. Probeer het op z'n minst.
Ik denk dat die gewoon de WRC in wil,als je hele tijd twijfeld,dan kan je ook niet 100% concentrere op je huidige baan.
Van mij mag die WRC gaan rijden,dan heeft Loeb een tegenstander.
Pingguest
7 november 2009, 13:53
Een coureur die strijd voor het kampioenschap - iets wat Räikkönen in 2007 en begin 2008 toch deed - zal nooit zonder meer besluiten om een risicovolle inhaalpoging te ondernemen. Daarvoor is het belang van het constant behalen van punten te groot. In de huidige Formule 1 worden coureurs daarom ook gestimuleerd om vooral achter elkaar aan te blijven rijden. De door de OWG ontworpen reglementen hebben daar geen verandering in kunnen brengen.
speed9
7 november 2009, 13:56
Een coureur die strijd voor het kampioenschap - iets wat Räikkönen in 2007 en begin 2008 toch deed - zal nooit zonder meer besluiten om een risicovolle inhaalpoging te ondernemen. Daarvoor is het belang van het constant behalen van punten te groot. In de huidige Formule 1 worden coureurs daarom ook gestimuleerd om vooral achter elkaar aan te blijven rijden. De door de OWG ontworpen reglementen hebben daar geen verandering in kunnen brengen.
Mischien een andere punten telling of omgekeerde start op stelling.
Zoals ik ooit poste,mischien is het handig om voor de Qualie punten te krijgen,de start op stelling omgekeert gooien,en de Race punten telling om gooien.
Dan moeten ze : 1 goed kwalificeren,2 inhalen en 3 er valt meer te beleven,als ze inhalen.
NS
7 november 2009, 14:02
omgekeerde startopstelling is natuurlijk onzin in een raceklasse waar zoveel geld in omdraait. Welk team wil bestraft worden voor goede prestaties?
Pingguest
7 november 2009, 14:13
Mischien een andere punten telling of omgekeerde start op stelling.
Zoals ik ooit poste,mischien is het handig om voor de Qualie punten te krijgen,de start op stelling omgekeert gooien,en de Race punten telling om gooien.
Dan moeten ze : 1 goed kwalificeren,2 inhalen en 3 er valt meer te beleven,als ze inhalen.
Een omgekeerde startgrid druist in tegen de sportieve geest van de sport en past in dezelfde categorie als strafgewichten. Bovendien gaat het geheel voorbij aan de werkelijke oorzaak.
Een ander puntensysteem kan coureurs ertoe aanzetten om een andere afweging te maken, maar m.i. is dit niet voldoende. Verwacht moet worden dat het echte racen pas terugkeert wanneer de post-kwalificatie parc fermé wordt afgeschaft, de aërodynamica wezenlijk wordt beperkt, de mechanische grip wordt vergroot, alle hulpmiddelen worden verboden, pitstops verdwijnen en de standaardisatie wordt teruggedraaid.
speed9
7 november 2009, 15:13
Een omgekeerde startgrid druist in tegen de sportieve geest van de sport en past in dezelfde categorie als strafgewichten. Bovendien gaat het geheel voorbij aan de werkelijke oorzaak.
Een ander puntensysteem kan coureurs ertoe aanzetten om een andere afweging te maken, maar m.i. is dit niet voldoende. Verwacht moet worden dat het echte racen pas terugkeert wanneer de post-kwalificatie parc fermé wordt afgeschaft, de aërodynamica wezenlijk wordt beperkt, de mechanische grip wordt vergroot, alle hulpmiddelen worden verboden, pitstops verdwijnen en de standaardisatie wordt teruggedraaid.
Wat bedoel je met Post-kwalie en part fermé ?
Je bestraft ze niet helemaal.
Je krijgt punten voor plek nummer 1(Pole)maar moet achter aan starten,dus om te winnen moet je meer je best doen en inhalen.
Zo heb je gelijk een manier om inhalen aantemoedigen,maar ook om zo goed mogelijk te kwaificeren.
Stefan van Renselaar
7 november 2009, 15:43
Je krijgt punten voor plek nummer 1(Pole)maar moet achter aan starten,dus om te winnen moet je meer je best doen en inhalen.
Zo heb je gelijk een manier om inhalen aantemoedigen,maar ook om zo goed mogelijk te kwaificeren.
Het (bijna) niks meer mogen veranderen aan de auto na (post) de kwalificatie.
Dus omdat jij een goede kwalificatie rijd moet je achteraan starten? :confused1: Slaat echt nergens op en dan krijgen we van die WTCC acties als, ik laat me in de laatste ronde nog ff van 5e naar 8e afzakken om maar op pole te staan voor race... :rolleyes:
Pingguest
7 november 2009, 15:51
Vanaf het moment dat een coureur tijdens de kwalificatie voor de eerste maal naar buiten rijdt, wordt de auto geacht in het parc fermé te zijn. Dit duurt tot de eerste pitstop tijdens de race. Gedurende deze periode mag alleen de afstelling van de voorvleugel en hoeveelheid brandstof worden gewijzigd en banden worden gewisseld.
Het is maar zeer de vraag of de gegeven punten voor de pole positie opwegen tegen het nadeel om achteraan te starten. In elk geval krijgen de overige coureurs met een toppositie flink de deksel op hun neus.
speed9
7 november 2009, 16:38
Vanaf het moment dat een coureur tijdens de kwalificatie voor de eerste maal naar buiten rijdt, wordt de auto geacht in het parc fermé te zijn. Dit duurt tot de eerste pitstop tijdens de race. Gedurende deze periode mag alleen de afstelling van de voorvleugel en hoeveelheid brandstof worden gewijzigd en banden worden gewisseld.
Het is maar zeer de vraag of de gegeven punten voor de pole positie opwegen tegen het nadeel om achteraan te starten. In elk geval krijgen de overige coureurs met een toppositie flink de deksel op hun neus.
Of juist niet.
Als je een slechte auto heb,dus hem ultra licht en snel afsteld en op pole kom heb je punten.
Alleen start je dan achteraan (ofandere mogelijke omdraai van af 10,15,20ste plek).
Face the Slayer
7 november 2009, 17:22
Met een slechte auto kom je niet op pole, verder is het idee belachelijk.
Pingguest
7 november 2009, 18:20
Of juist niet.
Als je een slechte auto heb,dus hem ultra licht en snel afsteld en op pole kom heb je punten.
Alleen start je dan achteraan (ofandere mogelijke omdraai van af 10,15,20ste plek).
Met een slechte auto rijdt men niet vooraan, ook in de kwalificatie. Los daarvan is het voorstel belachelijk en biedt zij ruimte voor manipulatie. Dat lijkt me buitengewoon onwenselijk.
speed9
7 november 2009, 19:33
Met een slechte auto rijdt men niet vooraan, ook in de kwalificatie. Los daarvan is het voorstel belachelijk en biedt zij ruimte voor manipulatie. Dat lijkt me buitengewoon onwenselijk.
Ja of je zou echt die punten nodig hebben.
Ok dan het idee : Punten in de Qualificatie.
Zeg maar P1 = 4,P2=2 en P3 = 1 punt,dan doen ze meer moeiten om op 1 te staan.
NS
7 november 2009, 19:39
alsof je uiteindelijk iets hebt aan die punten als je elke race op pole staat, maar in de race door iedereen om de oren wordt gereden.. ja je zal niet laatste eindigen in het kampioenschap, maar hoog eindigen zit er niet in lijkt me, laat staan dat het niet echt goede publiciteit is dat je elke race als 18e over de finish komt nadat je pole had :innocent:
GTE
8 november 2009, 02:00
Qualificatie heeft het doel de startvolgorde te bepalen, niet om punten uit te delen. Ja, ik weet wel, dat kan reglementair makkelijk geregeld worden, maar laten we het zuiver houden.
Pingguest
8 november 2009, 10:35
Nog steeds zal inhalen een illusie zijn. Bovendien, waarom moet er een reglementair gedrocht worden geschapen wanneer ook teruggegrepen kan worden naar een oud, geslaagd concept?
speed9
8 november 2009, 11:38
Nog steeds zal inhalen een illusie zijn. Bovendien, waarom moet er een reglementair gedrocht worden geschapen wanneer ook teruggegrepen kan worden naar een oud, geslaagd concept?
De 2 Qualie's op Zaterdag en Zondag of de 1,5 uur lang Qualie op Zaterdag?
Pingguest
8 november 2009, 12:03
De 2 Qualie's op Zaterdag en Zondag of de 1,5 uur lang Qualie op Zaterdag?
De Formule 1 heeft nooit een kwalificatiesessie van anderhalf uur gekend.
Hetgeen ik bepleit komt op het volgende neer. De coureurs krijgen één uur de gelegenheid om zich te kwalificeren. Er bestaan in dat uur geen bijzondere beperkingen omtrent brandstof, chassis, motoren, banden en andere onderdelen. Na de kwalificatie mag onbeperkt aan de auto's worden gewerkt en op zondagmorgen wordt als vanouds een pre-race warm-up gehouden. Dit leidt er aldus toe dat coureurs zich kwalificeren met een nagenoeg lege tank en banden, motoren en andere afstellingen die specifiek voor kwalificatie bedoeld zijn. Tot 1993 was dit de gebruikelijke gang van zaken, behoudens het feit dat coureurs destijds slechts twee sets kwalificatiebanden tot hun beschikking hadden. Dit alles zal er ongeveer als volgt uitzien.
YouTube- Senna Qualifying Adelaide 1985
YouTube- Nelson Piquet 1986 Brands Hatch Qualifying Lap
YouTube- SENNA - The Fastest Driver In The World, Ever!
YouTube- 1991 Japanese GP qualifying
YouTube- F1 Pole Spa Belgica 1991
Op Youtube zijn er complete kwalificatiesessies te zien.
Met wat ik eerder (http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=69571&postcount=49) heb voorgesteld, zullen over één ronde de verschillen groter worden en bovendien zal degene op pole positie niet per se de snelste zijn in de race. Er zal dus een gevecht ontstaan op de baan.
speed9
9 november 2009, 16:31
Hartley krijgt test van Scuderia Toro Rosso
Brendon Hartley zal volgende maand testen voor Scuderia Toro Rosso. Zo heeft teambaas Franz Tost maandag bevestigd.
Alleen coureurs die niet meer dan twee races in de Formule 1 hebben gereden, mogen begin december deelnemen aan de testsessie op het circuit van Jerez de la Frontera, in Zuid-Spanje.
Voor Hartley worden het niet de eerste meters in een Formule 1-auto. De Nieuw-Zeelander, die dinsdag zijn twintigste verjaardig viert, gaf in 2008 een demonstratie met een Red Bull-auto en voerde dat jaar ook een driedaagse shakedown uit voor Toro Rosso. Ook kwam hij vorig jaar voor Red Bull in actie tijdens een wintertest in Jerez, als vervanger van Mark Webber, en was hij dit jaar een tijdje de test- en reserverijder van zowel Red Bull als Toro Rosso. "Hartley zal voor ons gaan testen en we zijn nog aan het kijken of daar nog een tweede coureur uit de Red Bull-kliek bijkomt voor deze test", vertelde Tost aan het Britse Autosport.
Ben blij voor hem,want ik zie hem wel over 2 jaar rijden in een Toro Rosso.
Nu nog hopen dat de Tests goed gaan.
Face the Slayer
9 november 2009, 18:56
Ik zie hem eigenlijk over 4 jaar wel bij Red Bull rijden, tenminste als hij het goed doet bij Toro Rosso. :)
Darthwillie
9 november 2009, 19:37
Hartley zie ik het niet redden in de F1 eigenlijk. Waar hij in F3 erg goed was valt hij erg tegen in de hogere series. Lijkt alsof zijn talent niet verder gaat dan F3 niveau.
GTE
9 november 2009, 21:05
Hartley zie ik het niet redden in de F1 eigenlijk. Waar hij in F3 erg goed was valt hij erg tegen in de hogere series. Lijkt alsof zijn talent niet verder gaat dan F3 niveau.
Jan Magnussen-syndroom?
Darthwillie
9 november 2009, 21:14
zoiets ja, Stefano Modena had ook zoiets. Las er dit jaar ook iets over dat Red Bull zijn reactievermogen getest had en die waardes waren niet goed genoeg voor F1 vandaar dat Alsiezwaaris hem opeens verving als testrijder.
MartijnV
10 november 2009, 02:12
Stukje van Jeremy Clarkson http://www.youtube.com/watch?v=HmolQryHxkM Vanaf 3:40 gaat het over het reactie vermogen.
Dat het niet altijd heel belangrijk hoeft te zijn.
Irvine heeft vaker gezegd dat zijn reactie tijd beter was dan van schumacher.
speed9
10 november 2009, 08:18
Stukje van Jeremy Clarkson Vanaf 3:40 gaat het over het reactie vermogen.
Dat het niet altijd heel belangrijk hoeft te zijn.
Irvine heeft vaker gezegd dat zijn reactie tijd beter was dan van schumacher.
Volgens die professeur heeft iedereen het zelfde reactie vermogen,maar dat verschilt toch ook per mens,met name je adereline niveau verzorgt dat je sneller reageert?
Stel het is waar dat Irvine sneller was qua reactie,dat maakt hem nog steeds niet beter dan schumacher.
Er zou gewoon moeten gereden worden I.P.V. allerlei testen om te zien of je 0.003s sneller ben dan iemand anders.
In Theorie is het mogelijk,maar in praktijk kan het anders zijn.
CavaF1
10 november 2009, 08:32
Reaktievermogen is voor 50% trainbaar. Ik geloof niet dat de verschillen bij F1-coureurs groter dan 0,1 sec zijn. Dat kan verschil uitmaken maar ook niet zoveel.
Captain Slow
10 november 2009, 09:17
Ik wil toch wel aangeven dat reactievermogen trainbaar is:p
Zet een top tafeltennisser tegenover Jan postbode, en dan weet ik al wie er wint
TheRealms
10 november 2009, 09:22
Zet een top tafeltennisser tegenover Jan postbode, en dan weet ik al wie er wint
Klopt, maar dat is een andere activiteit, wat men bedoelt is dat je je reactievermogen van jezelf niet kunt verbeteren, maar je anticipeer vermogen bij een bepaalde activiteit wel, sterker nog, dat is technisch gezien alles wat je doet bij het trainen van een sport.
CavaF1
10 november 2009, 15:54
Doorzicht is blijkbaar niet trainbaar.
Bramzel
10 november 2009, 16:08
Doorzicht is blijkbaar niet trainbaar.
Doorzicht? Wat is dat in het Nederlands? ;)
speed9
10 november 2009, 17:36
Doorzicht? Wat is dat in het Nederlands? ;)
Mischien betekend dat Inzicht.
Neo-242
10 november 2009, 22:32
Schumacher's Benetton uit 1994 staat op Ebay
http://cgi.ebay.nl/1994-Benetton-Formel-1-Rennwagen-B194_W0QQitemZ150386832229QQcmdZViewItemQQptZAutom obile?hash=item2303c0f365
Jeroen Ursem
10 november 2009, 22:34
Ah, m'n bod staat nog..
:blink:
MartijnV
10 november 2009, 23:40
het mooiste vind ik nog dat er staat dat hij helemaal origineel is.
Incl. paddle shift en traction control.
TC was in 1994 nog illegaal
Jeroen Ursem
10 november 2009, 23:55
Gezien Briatore daar de baas was, zal hij dus inderdaad wel origineel zijn ;)
speed9
11 november 2009, 07:09
Gezien Briatore daar de baas was, zal hij dus inderdaad wel origineel zijn ;)
Op de motor na denk ik.
Zelfde als die andere F1 wagens die verkocht waren,de motoren vervangen door een Ford V8.
Je krijg voor die 2,6 miljoen wel reserve onderdelen,banden,de auto,maar geen vervoer.
Waar zou je eigenlijk met zo iets mogen rijden,Qua circuit?
Robert Saalmink
11 november 2009, 08:48
Op de motor na denk ik.
Zelfde als die andere F1 wagens die verkocht waren,de motoren vervangen door een Ford V8.
Je krijg voor die 2,6 miljoen wel reserve onderdelen,banden,de auto,maar geen vervoer.
Waar zou je eigenlijk met zo iets mogen rijden,Qua circuit?
Je hebt de Euroboss serie
Roel Bakker
11 november 2009, 09:50
De geruchten worden hardnekkiger...
'Mercedes wil Brawn overnemen'
Uitgegeven: 10 november 2009 23:17
Laatst gewijzigd: 10 november 2009 23:18
AMSTERDAM - Het is zo goed als zeker dat Brawn GP wordt overgenomen door Mercedes-Benz. De onderhandelingen bevinden zich in de laatste fase. De kans bestaat dat Mercedes al in 2010 deel uitmaakt van de naam van de renstal van teambaas Ross Brawn.
© ANP
Dit bericht Auto Motor und Sport dinsdag. De overname wordt mogelijk uitgevoerd via het Arabische Aabar, dat voor 16 procent eigenaar is van 'Das Haus'. Als alles doorgaat, verdwijnt de naam Brawn GP direct weer.
Indien ook de onderhandelingen met McLaren met goed gevolg worden afgerond, staat het Mercedes vrij om Brawn nog deze winter van een nieuwe identiteit te voorzien. Mercedes en McLaren zitten tot eind 2011 aan elkaar vast.
Mogelijk geeft McLaren zijn fiat als het zich tot en met 2012 weet te verzekeren van levering van Mercedes-motoren. Ook heeft één en ander te maken met sponsorcontracten die zijn afgesloten met bijvoorbeeld Vodafone en Johnnie Walker.
Zilverpijlen
Het is de bedoeling dat Mercedes 75 procent van de aandelen van Brawn overneemt en dat de auto's veranderen in zilverpijlen, meldt de Duitse publicatie verder. Ironisch genoeg heeft McLaren eerder dit seizoen zelf de deur op een kier gezet voor deze overname.
Teambaas Martin Whitmarsh ging ermee akkoord dat Mercedes de komende twee seizoenen motoren zou leveren aan Brawn. Het eerste jaar is met winst van beide titels zó succesvol verlopen, dat Mercedes bereid is McLaren in de hoek te zetten ten faveure van Brawn.
Withmarsh
Er wordt gespeculeerd dat deze beslissing van Whitmarsh hem zijn positie kan kosten. Mercedes vertrekt ook bij McLaren omdat het team de afgelopen jaren enkele keren in opspraak is geraakt terwijl beide partijen het ook niet eens konden worden over projecten rond supercars voor de openbare weg.
Bij Brawn kan de fabrikant meer invloed uitoefenen.
www.nusport.nl
Face the Slayer
11 november 2009, 14:09
Schumacher's Benetton uit 1994 staat op Ebay
http://cgi.ebay.nl/1994-Benetton-Formel-1-Rennwagen-B194_W0QQitemZ150386832229QQcmdZViewItemQQptZAutom obile?hash=item2303c0f365
Zou zo graag een pre 1994 F1 bolide willen hebben. :)
bobskink
11 november 2009, 17:08
in de beschrijving van de eBay veiling
The car is in condition as in the 1994 Formula One season with paddle shift and traction control.
Ik dacht dat traction control verboden was in 1994.
Requiem84
11 november 2009, 17:11
Dat is het ironische juist... Toen was Schumi, Flavio, en of Benetton al aan het cheaten.
speed9
11 november 2009, 17:16
Dat is het ironische juist... Toen was Schumi, Flavio, en of Benetton al aan het cheaten.
Wij noemen het TC tegenwoordig,maar in die tijd was het iets anders dan de huidige TC.
Zo waren er dingen in die tijd dat verboden waren,maar toch bijna het zelfde in het auto zat.
Zelfde toen met BAT en hun Dubbele tank,niemand merkte het zeg maar tot de controles werden uitgevoert.
Tjerk Korving
11 november 2009, 17:38
No no no, it's not Traction Control. It just controls the traction :rolleyes:
Pingguest
11 november 2009, 17:46
in de beschrijving van de eBay veiling
Ik dacht dat traction control verboden was in 1994.
Slechts het gebruik van tractiecontrole was verboden. Bovendien kenden de reglementen destijds geen duidelijke omschrijving van dit systeem. In 1994 werd duidelijk dat Benetton nog altijd tractiecontrole geďnstalleerd had op haar boordcomputer, maar het programma op dit systeem te activeren ontbrak. De FIA heeft nooit kunnen bewijzen dat Benetton daadwerkelijk tractiecontrole had gebruikt.
Nog merkwaardiger was het incident rondom Ferrari. Tijdens het weekend van de Grand Prix van Pacific klaagde Nicola Larini over een slecht werkende tractiecontrole. Haastig verklaarde de Scuderia dat Larini slecht Engels sprak en een legale engine modulation system bedoelde.
CavaF1
12 november 2009, 16:11
Mischien betekend dat Inzicht.
Doorzicht en inzicht zijn 2 verschillende zaken. Tenminste, in een wereldstad zoals Antwerpen toch. :)
Ellu
12 november 2009, 16:41
Doorzicht en inzicht zijn 2 verschillende zaken. Tenminste, in een wereldstad zoals Antwerpen toch. :)
Maar doorzicht is in een wel ontwikkeld land als Nederland een minder voorkomend woord, wij zouden eerder een woord gebruiken als
benul -besef -intelligentie -wijs beleid -verstand -schranderheid -scherpzinnigheid -perspectief -perspicaciteit -inzicht -denkvermogen -bevatting -beleid -begrip
in plaats van doorzicht.
Edoch in de context van het fimpje is doorzicht gepast;). Ik voeg het graag toe aan mijn vocabulair:p.
Schumi rulezzzzz
12 november 2009, 17:08
Nou kan je Westervoort al bijna geen Nederland meer noemen, maargoed dat geheel terzijde :P
Om ontopic te gaan, ik ben best benieuwd naar de consequenties voor McLaren mocht Mercedes inderdaad Brawn overnemen. Zou best jammer zijn als de naam Brawn GP na een jaar alweer zou verdwijnen, maakt het voor de kersverse Brawn fans ook lekker ingewikkeld.
Het idee dat McLaren de motorenafdeling van BMW zou overnemen vind ik niet eens zo'n gekke gedachte.
Ellu
12 november 2009, 18:03
Nou kan je Westervoort al bijna geen Nederland meer noemen, maargoed dat geheel terzijde :P
Om ontopic te gaan, ik ben best benieuwd naar de consequenties voor McLaren mocht Mercedes inderdaad Brawn overnemen. Zou best jammer zijn als de naam Brawn GP na een jaar alweer zou verdwijnen, maakt het voor de kersverse Brawn fans ook lekker ingewikkeld.
Het idee dat McLaren de motorenafdeling van BMW zou overnemen vind ik niet eens zo'n gekke gedachte.
Ik wou eerst nog Nederland (- alles onder de rivieren) neerzetten:p
speed9
12 november 2009, 18:28
Schumacher betuigt spijt over botsing met Villeneuve in Jerez 1997
Michael Schumacher kan tevreden terugkijken op een uiterst succesvolle Formule 1-loopbaan. Maar liefst zeven maal won hij de wereldtitel. Er waren echter ook mindere momenten, zoals de Grand Prix op het circuit van Jerez in 1997.
Daar probeerde Michael Schumacher concurrent voor het kampioenschap Jacques Villeneuve uit de race te rammen. Dat lukte niet en hij heeft er twaalf jaar later nog spijt van. “Als ik mijn carričre over zou mogen doen, dan zou ik maar een paar dingen anders doen en Jerez 1997 is er daar zeker één van. Ik had de mogelijkheid om dit te vermijden en alsnog de titel te pakken, maar van dit soort dingen kan je alleen maar leren.”
(bron = F1today)
Hij heeft vast spijt,dat hij niet nog een titel opzak heeft.
Bijna niemand denkt nog terug aan die tijd.
Ferrari_Enzo
12 november 2009, 22:48
Hij heeft vast spijt,dat hij niet nog een titel opzak heeft.
Bijna niemand denkt nog terug aan die tijd.
Nee bijna niemand. Daarom is er bijna maandelijks een discussie over Schumacher z'n acties. :rolleyes:
speed9
13 november 2009, 15:51
Nee bijna niemand. Daarom is er bijna maandelijks een discussie over Schumacher z'n acties. :rolleyes:
Ja dat zijn wij,maar bedoel heel 1997.
Verder je kan altijd zeggen,als en als dit gebeurt was,maar daar hebben we niksaan.
Ik vind dat Schumacher ook zijn punten moetst verliezen en een hertelling moeten komen toen.
bobskink
13 november 2009, 18:33
Ik vind dat Schumacher ook zijn punten moest verliezen en een hertelling moeten komen toen.
Ik denk dat er dan weinig zou veranderen, Villeneuve was sowieso maar een flauwe kampioen, zeker achterafgezien.
De FIA had toen vooral de luxe dat hoe ze het ook aanpasten, Villeneuve op 1 stond en het makkelijk uit te leggen was aan de pers en fans, in 1994 was het echter moeilijker want Schumy had meer punten, dit illustreed (voor mij althans) perfect hoe onregelmatig en laf de FIA sactioneert.
Damn, nu komen al mijn Schumacher frustraties weer boven, bedankt dudes :mad:
Medusa
13 november 2009, 18:45
Zou ook maar lullig zijn moest het anders zijn gelopen: "Weet je nog, 12 jaar geleden? Eigenlijk was jij toen wereldkampioen" :)
bobskink
13 november 2009, 19:08
Zou ook maar lullig zijn moest het anders zijn gelopen: "Weet je nog, 12 jaar geleden? Eigenlijk was jij toen wereldkampioen" :)
Zou goed kunnen, ik denk dat ik toen GP2 heb gekocht :p
Neo-242
13 november 2009, 22:47
"Management Räikkönen bezocht McLaren-fabriek"
[13 november - 11:35]
Het management van Kimi Räikkönen heeft afgelopen week een bezoek gebracht aan de fabriek van McLaren. Dat beweert ITV.
Räikkönen heeft de laatste sleutel in handen om de rijdersmarkt in een definitieve plooi te laten vallen, maar het is nog altijd niet zeker welke kant het zal opgaan met de carričre van de Fin. Een overstap naar McLaren lijkt door dit nieuws echter bijna een zekerheid.
Steve en David Robertson, het managementduo van de wereldkampioen van 2007, werden naar verluidt als gasten ontvangen door McLaren-teambaas Martin Whitmarsh.
McLaren wilde niet reageren op het nieuws.
Bron: http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=1762
:thumbup:
Briatore says FIA hearing was 'a sham'
By Pablo Elizalde Friday, November 13th 2009, 15:12 GMT
Flavio BriatoreFlavio Briatore has accused the FIA of holding secret talks before the meeting in which the former Renault boss was banned for life from Formula 1.
Briatore said the FIA had held secret negotiations before what he labelled as a "sham hearing".
Responding to the FIA's criticism for having leaked documents about his legal case against the governing body to the press, the Italian said he had nothing to hide and that the documents were not confidential.
"The FIA neglects to mention that, according to declarations by one of its own vice-presidents to the media, the world council's decision was rather the outcome of secret negotiations on the eve of the sham hearing," Briatore's statement said, according to Reuters.
The former Renault boss said former FIA president Max Mosley had been "clearly blinded by an excessive desire for personal revenge."
Briatore was banned from the sport for life in September after being found guilty of being part of the plot to fix the result of the 2008 Singapore Grand Prix.
Bron:http://www.autosport.com/news/report.php/id/80148
Komaan Flavio, zet het tussenseizoen politiek in vlam :D
Darthwillie
14 november 2009, 13:14
ja, kan Flavio geen ongelijk geven, dat raport was een lachertje.
om verder te gaan met blufpoker
World champion Jenson Button has heightened speculation about his 2010 plans by visiting the McLaren factory.
Button has yet to finalise a new deal with Brawn GP, despite both parties repeatedly intimating that their preferred - and most likely - option is to stay together for next season, and in recent weeks McLaren has been rumoured as an alternative destination.
The Woking team had been expected to sign Kimi Raikkonen to partner Lewis Hamilton next year, but this deal has also yet to come to fruition, although Raikkonen and his management are reported to have made their own visit to McLaren earlier this week.
Button visited McLaren's headquarters yesterday for a meeting that the team described to the British press as "a quick hello", although the Guardian newspaper reports that he was given a guided tour by team boss Martin Whitmarsh.
The stumbling block in Brawn's negotiations with Button is understood to be a financial issue. Button took a pay cut this year to help the team stay afloat in the wake of Honda's withdrawal from Formula 1, but is now looking for a salary more appropriate to his new status as world champion.
Button's manager Richard Goddard said they had already made compromises in their talks with Brawn and that they were currently looking at all available options.
"As I've said many times before, Jenson wants to drive a car which is capable of winning the next world championship," Goddard told the Guardian.
"We've been talking about possible terms for 2010 with Brawn for months and we're not being difficult or unreasonably expensive in our demands for Jenson. In fact we've given up quite a lot of negotiating ground in our discussions with them.
"I think it's also important that Jenson wants to feel valued in whatever situation he finds himself next season," Goddard added. "He needs to explore all the feasible options."
autosport.com
Brawn, Button, McLaren en Kimi zijn elkaar behoorlijk aan het uitspelen. :lol:
Toch is het wel een duidelijk signaal van Brawn naar Button denk ik. Het klinkt echt als: zo goed ben je niet vriend, er zijn er meer die met deze wagen kampioen zijn geworden.
Neo-242
14 november 2009, 15:43
En terecht. Ik begrijp gewoon niet dat McLaren interesse toont in Jenson Button. Hij maakt geen schijn van kans tegen Hamilton:blink:
Misschien willen ze hem als constante rijder om eindelijk nog eens een merken titel te winnen? Als Kimi te duur is voor McLaren zal Button dat toch ook zijn?
Darthwillie
14 november 2009, 15:56
Misschien is het een hint naar Kimi, zakken met die prijs anders komt er een ander te rijden.
Persoonlijk had ik als Brawn allang gestopt met onderhandelen. Dit is het bod, graag of anders komt Heidfeld, Kubica,Trulli of wie maar wil.
Neo-242
14 november 2009, 16:41
Ik denk niet dat die spelletjes werken bij Kimi:D
Tjello
14 november 2009, 18:04
Volgens mij verdiende Kimi het 4 of 5 voudige van Jenson dus qua salaris kun je ze niet met elkaar vergelijken.
Helaas zijn het de spelletjes wat er in de F1...
Tjerk Korving
14 november 2009, 20:47
Als coureur kan je sowieso beter blijven praten met meerdere teams. Button heeft vorig jaar al in de situatie gezeten dat alles vol was en maar moest afwachten of de restanten Honda nog zouden doorstarten. Dat kan je beter geen twee keer hebben. :)
Neo-242
15 november 2009, 20:43
Felipe Massa zat vandaag opnieuw aan het stuur van een 2009 Ferrari tijdens de Ferrari World Finals te Valencia
Alonso maakte ook zijn opwachting bij Ferrari, maar wegens contract met Renault nog niet in Ferrari kledij:D
http://www.f1fotos.be/recentefoto/ferrariwf-B%20(11).jpg
http://www.f1fotos.be/recentefoto/ferrariwf-B%20(9).jpg
http://www.f1fotos.be/recentefoto/ferrariwf-B%20(7).jpg
http://www.f1fotos.be/recentefoto/ferrariwf-B%20(1).jpg
http://www.f1fotos.be/recentefoto/ferrariwf-B%20(8).jpg
http://www.f1fotos.be/recentefoto/ferrariwf-B%20(6).jpg
Bron foto's: http://f1-club.clint.be
Bramzel
15 november 2009, 20:46
Zo, Alonso had voor de gelegenheid een trui geleend van Mart Smeets? ;)
Rogue
15 november 2009, 21:33
Zo, Alonso had voor de gelegenheid een trui geleend van Mart Smeets? ;)
Damn, die grap wilde ik ook gaan maken. :(
Die 599XX is wel pure porno zeg, bwoah!
Ellu
15 november 2009, 22:08
Beetje jammer dat Kimi er niet is, en waarom niet gewoon op Mugello zoals gewoonlijk;)
Neo-242
15 november 2009, 22:59
Ja inderdaad, mooie bedanking van Ferrari aan de piloot die hun een titel en de enige winst in 2009 bezorgde:closedeyes:
bobskink
16 november 2009, 08:33
Ik denk dat hij daar niet met een smile (of wat er bij Kimi op lijkt) zou rondlopen en dan is het ook niet echt goede pr.
Bramzel
16 november 2009, 10:49
Ja inderdaad, mooie bedanking van Ferrari aan de piloot die hun een titel en de enige winst in 2009 bezorgde:closedeyes:
Nou leg je de schuld wel heel erg bij Ferrari. Misschien had Kimi wel geen zin?
Neo-242
16 november 2009, 10:59
Zo had ik het nog niet bekeken;)
Ellu
16 november 2009, 12:01
Inderdaad wel het soort activiteit waar Kimi voor zou bedanken;P
Captain Slow
16 november 2009, 12:52
NOS teletekst geeft aan dat Mercedes Brawn GP heeft overgenomen en nu als Mercedes GP door het leven zal gaan. Mclaren zal de aandelen van Mercedes terugkopen en vanaf 2011 geen Mercedes als aandeelhouder meer hebben.
Ellu
16 november 2009, 13:05
Real Silberpfeile:cool:
Schumi rulezzzzz
16 november 2009, 13:08
Jammer dat de naam Brawn GP zo snel alweer uit de F1 verdwijnt, heb niks met Mercedes. Hoop dat Mercedes GP en McLaren elkaar lekker voor de voeten rijden en Ferrari er met de buit vandoor gaat...
Stefan van Renselaar
16 november 2009, 13:22
Jammer dat de naam Brawn GP zo snel alweer uit de F1 verdwijnt, heb niks met Mercedes. Hoop dat Mercedes GP en McLaren elkaar lekker voor de voeten rijden en Ferrari er met de buit vandoor gaat...
Lol :laugh:
Captain Slow
16 november 2009, 13:26
Nu ook bevestigd door gpupdate
Officieel: Mercedes neemt Brawn GP over
16 november 2009
Mercedes heeft maandagmiddag bekendgemaakt een meerderheidsbelang in Brawn GP te hebben genomen. Het team zal worden omgedoopt tot een fabrieksteam van Mercedes. De Duitse autofabrikant zal echter nog wel tot en met 2015 motoren blijven leveren aan McLaren.
Al enkele maanden gonsde het van de geruchten dat Mercedes een meerderheidsbelang in Brawn GP zou willen, ondanks een exclusiveitscontract met McLaren, dat pas eind 2011 afloopt. Dat is echter opgelost door een langere motorendeal en het terugverkopen van de aandelen aan de McLaren Group.
"Mercedes zal volgend jaar met een eigen fabrieksteam in het wereldkampioenschap Formule 1 deelnemen", vertelde Mercedes-baas Dieter Zetsche. "Dat is mogelijk door een overname van 75,1% van de aandelen van Brawn GP, waarvan 45,1 procent voor Daimler zal zijn. De rest zal in handen blijven van Ross Brawn, Nick Fry en andere aandeelhouders. Ross Brawn zal aanblijven als teambaas."
Wie de coureurs zullen worden, wilde Mercedes niet bevestigen. Dat Nico Rosberg al een contract heeft bij het team, is een publiek geheim. Er bestaan alleen nog vraagtekens over de tweede coureur. Jenson Button lijkt te vertrekken naar McLaren, waardoor Nick Heidfeld bij Mercedes kan komen te rijden. "Het kost nog wat tijd om alles af te ronden. We moeten er voorzichtig mee omgaan", vertelde directeur motorsport Norbert Haug.
De laatste keer dat er een fabrieksteam van Mercedes op de Formule 1-grid stond, was in 1955.
Ben toch wel benieuwd wat Mclaren dan nu gaat doen. Motoren van BMW overnemen zou ik zelf een gave zet vinden.
EDIT
lees nu pas dat Mclaren tot 2015 Mercedes houdt.
Robert Saalmink
16 november 2009, 13:27
Nu ook bevestigd door gpupdate
Ben toch wel benieuwd wat Mclaren dan nu gaat doen. Motoren van BMW overnemen zou ik zelf een gave zet vinden.
Mwoah...
Mercedes renews McLaren's engine deal
McLaren will retain its engine supply deal with Mercedes-Benz for at least another six years, despite the German car company's new involvement at Brawn GP.
Mercedes-Benz ended weeks of speculation about its future F1 plans on Monday when it announced that it was buying a controlling stake in Brawn.
Its switch in focus to Brawn had led to speculation that it could turn its back on McLaren entirely when its current deal ended in 2011.
However, following discussions over the last few weeks, McLaren and Mercedes-Benz have reached agreement for an engine supply deal until at least the end of 2015. The terms of the deal mean that there are options for the commitment to extend beyond then too.
With Mercedes switching its main focus to Brawn GP, it has also been announced that the McLaren Group will purchase the 40 per cent shareholding that Daimler AG currently has in the team. This will take place in a phased process to be completed before 2011.
Autosport
Roel Bakker
16 november 2009, 13:35
Ik lees al op veel sites dat Mercedes GP, twee duitse coureurs wil hebben. Nico Rosberg, stond al zo'n beetje vast..maar ze willen nu ook Nick Heidfeld. Jenson Button blijkt daar niet meer in beeld te zijn.. wat betekend dat zowel Kimi Raikkonen en Jenson Button op het Mclaren stoeltje azen..
Slecht nieuws lijkt me, omdat er voor 1 van de wereldkampioenen geen plek is dus!
Schumi rulezzzzz
16 november 2009, 13:40
Ik lees al op veel sites dat Mercedes GP, twee duitse coureurs wil hebben. Nico Rosberg, stond al zo'n beetje vast..maar ze willen nu ook Nick Heidfeld. Jenson Button blijkt daar niet meer in beeld te zijn.. wat betekend dat zowel Kimi Raikkonen en Jenson Button op het Mclaren stoeltje azen..
Slecht nieuws lijkt me, omdat er voor 1 van de wereldkampioenen geen plek is dus!
Waarvan ik het me echt niet kan voorstellen dat de regerend wereldkampioen thuis op de bank komt te zitten. Ik verwacht Button naast Hamilton (wat een droomduo voor de Britten). Wordt hoe dan ook een lastig jaar voor Jenson.
Roel Bakker
16 november 2009, 13:54
Waarvan ik het me echt niet kan voorstellen dat de regerend wereldkampioen thuis op de bank komt te zitten. Ik verwacht Button naast Hamilton (wat een droomduo voor de Britten). Wordt hoe dan ook een lastig jaar voor Jenson.
Ik heb toch liever dat Nick Heidfeld thuis op de bank zit en dat Button bij Brawn blijft en Kimi naar Mclaren kan.
Ik bedoel het is een leuke gedachte hoor van Mercedes een duits team, maar dan moet je wel duitsers hebben die het ook waar kunnen maken lijkt mij. Ik zie een Heidfeld nog niet mee doen voor de titel...
bobskink
16 november 2009, 13:56
Hill had in 1997 ook haast geen zitje om dezelfde redenen.
Ik vind het alleszins alweer een rare ontwikkeling, dat Brawn niet lang ging meegaan, ondanks de titel, was wel te verwachten, maar dat het zo snel zou gaan. MCLaren (Mercedes) heeft nu ook een zusterteampje. Maar ik begrijp niet goed dat ze het in zulke moeilijke tijden volledig omzwaaien. Aaan brwan GP hadden ze volgens mij een goede klant, nu moeten ze zelf het team runnen en een volwaardig Mercedes team zal uiteindelijk het uithangbord moeten worden en dus MCLaren verslaan, een team dat populair is, de ster voor de toekomst in huis heeft... en dat laten ze allemaal op termijn schieten.
Maar als het allemaal goed uitpakt (wat zelden gebeurt in F1) dan is het het wel allemaal waard geweest.
Raikkonen_WC
16 november 2009, 14:39
Denk dat dit een fotoshop is? Maar ziet wel vet uit :D
http://images.gpupdate.net/newsnew/143082.jpg
Bramzel
16 november 2009, 14:56
Als graficus ben ik inderdaad wel extreem benieuwd hoe de McLaren en MercedesGP van volgend jaar er uit gaan zien.
Schumi rulezzzzz
16 november 2009, 15:00
Ja tuurlijk is dat een fotoshop :huh1:
Moet wel zeggen dat het best gaaf kan worden als ze dat gifgroen mooi met het zilver kunnen combineren.
Bramzel
16 november 2009, 15:02
Reken daar maar niet. Een bedrijf als Mercedes heeft een superstrenge corporate identity, die gaan daar niet zomaar frivool kleurtjes tussendoor gooien. Ik denk eerlijkgezegd dat we van Mercedes geen heel spannende livery hoeven te verwachten, dat zal toch strak en zilver worden. Beetje a la hun DTM wagens.
Schumi rulezzzzz
16 november 2009, 15:16
Reken daar maar niet. Een bedrijf als Mercedes heeft een superstrenge corporate identity, die gaan daar niet zomaar frivool kleurtjes tussendoor gooien. Ik denk eerlijkgezegd dat we van Mercedes geen heel spannende livery hoeven te verwachten, dat zal toch strak en zilver worden. Beetje a la hun DTM wagens.
Vanaf vandaag heeft t team ook niks meer met Brawn te maken, dus het is een beetje domme gedachte van me dat ze dat groen nog zouden gebruiken.. Ze kunnen het niet maken om die wagens ook chroom te spuiten, het enige verschil zou dan zijn dat McLaren een vleugje rood gebruikt ivm haar logo en de sponsoren Vodafone en Santander.
Bramzel
16 november 2009, 15:18
Nou ja, dat hangt er natuurlijk vanaf of McLaren nog zilver blijft nu het niet meer Mercedes' hoofdteam is. Ik denk in ieder geval dat hij minder zilver wordt dan voorheen.
Overigens sloeg de Montezemelo nog een mooi modder (of grind) figuur bij de Ferrari World Finals:
http://www.autojunk.nl/2009/11/zet-die-ferrari-california-maar-in-de-grindbak-neer
Neo-242
16 november 2009, 15:18
Ontzettend jammer nieuws. BrawnGP al na 1 seizoen de vuilbak in. Echt triest.
Als Rosberg en Heidfeld gaan rijden voor Mercedes GP weet ik alvast dat ze hun titel niet gaan verlengen daar:closedeyes:
Anderzijds kan Mercedes de kans toch ni laten schieten om volgend jaar met Button de nr. 1 op de wagen te hebben zeker? Promotioneel gezien altijd interessant!
Ik vind het wel goed dat McLaren nu onafhankelijk zal blijven bestaan. Het zag er lang naar uit dat ze gingen overgenomen worden door Mercedes.
Rare beslissing van Mercedes in tijden dat alle andere fabrikanten uit de F1 trekken.:blink:
De McLaren zal volgend jaar nog dezelfde livery blijven hebben, dat was een wens van McLaren zelf.
Bramzel
16 november 2009, 15:23
Rare beslissing van Mercedes in tijden dat alle andere fabrikanten uit de F1 trekken.:blink:
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is (als je het je kan veroorloven) investeren in tijden van recessie wel de beste manier om een voorsprong te nemen op concurrenten.
De McLaren zal volgend jaar nog dezelfde livery blijven hebben, dat was een wens van McLaren zelf.
Bron?
Schumi rulezzzzz
16 november 2009, 15:25
Ontzettend jammer nieuws. BrawnGP al na 1 seizoen de vuilbak in. Echt triest.
Zeker, alleen zullen we nooit weten hoe de financiele situatie aldaar was. Dit jaar werd alles nog door Honda betaald, maar echt grote sponsoren hadden zich nog niet gemeld had ik t idee. Toen Ross Brawn riep dat de toekomst van het team verzekerd was, moest hij haast wel doelen op een aanstaande deal met Mercedes.
Neo-242
16 november 2009, 15:33
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is (als je het je kan veroorloven) investeren in tijden van recessie wel de beste manier om een voorsprong te nemen op concurrenten.
Bron?
Aan het uitzicht van de McLaren Mercedes zal er alleszins voor 2010 nog niets veranderen. Dat was de uitdrukkelijke wens van McLaren.
Bron: http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=1790
bobskink
16 november 2009, 16:01
Super, dan kunnen we na Red Bull en Toro Rosso nu ook McLaren en de Mercedes GP's constant verwarren.
Dennis
16 november 2009, 16:33
Toch vreemd. McLaren was eigenlijk toch al zo'n beetje het mercedes fabrieksteam.
Robert Saalmink
16 november 2009, 16:38
Toch vreemd. McLaren was eigenlijk toch al zo'n beetje het mercedes fabrieksteam.
Nou juist niet, de geruchten gaan al jaren dat Mercedes meer invloed wilde hebben in het team maar dat niet voor elkaar kreeg bij McLaren. Dan is Brawn een prachtige tweede kans natuurlijk.
Raikkonen_WC
16 november 2009, 19:03
Bron: Formule1.nl (http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&nid=10117)
Impressie: een echte zilverpijl van Mercedes
Duidelijk zichtbaar resultaat van de overname van Brawn GP door Mercedes is dat de auto's niet langer wit zijn. De bolides van de twee nu nog onbekende coureurs worden zilver. De fabrikant gaf een eerste impressie prijs.
Zo komt de Mercedes er ongeveer uit te zien.
De deal houdt in dat Mercedes slechts doorgaat als motorpartner van McLaren en Brawn het nieuwe fabrieksteam wordt. Het is voor het eerst sinds 1955, toen Juan Manuel Fangio de titel opeiste, dat Mercedes een eigen renstal runt.
Het team opereert vanuit Brackley, de vroegere thuisbasis van BAR, Honda en Brawn. Het is dus niet zo dat er ergens in Duitsland een nieuwe fabriek wordt geopend. Zo is redding van het team door Ross Brawn compleet.
Aangezien iedereen uitkijkt naar een echte zilveren Mercedes, vanwege uitmuntende prestaties in het verre verleden, heeft de fabrikant besloten alvast een worst voor te houden middels een impressie, zoals hierboven op de grote foto te zien is.
Waarschijnlijk duurt het nog wel even totdat de zilverpijl ook daadwerkelijk op het circuit te bewonderen is.
Blijkbaar en officiele uitgave van Mercedes. Gave wagen wordt dit dan, zilver met Carbon....
Joost van den Heuvel
16 november 2009, 19:27
Inderdaad.. zou mooi zijn als het zoiets wordt. Wel weer een verrassende wending. Ben benieuwd hoe de stoelendans nu uitpakt.
Btw, beetje offtopic maar...
http://www.f1fotos.be/recentefoto/ferrariwf-B%20(6).jpg
:drool:
Zou wat zijn geweest als die in een FIA GT kampioenschap ging mee rijden... maar nee, het is meer een patser bak
Neo-242
16 november 2009, 19:53
Die Mercedes F1 impressie is inderdaad van Mercedes zelf, op www.autosport.com kan je op hun Autosport TV een vragenrondje met Norbert Haug bekijken, in het Mercedes Museum bij de Silberpfeile. Achter hem staat een TV scherm met ook die impressie op.
Die Haug was trouwens wel strontnerveus zeg. Is geen vlotte prater... Euh... euh.... man man.
Captain Slow
17 november 2009, 09:44
Manor Grand Prix strikt Glock voor 2010
17 november 2009
Timo Glock zal volgend seizoen uitkomen voor het nieuwe team van Manor Grand Prix. Dat maakte het team dinsdagochtend bekend. De Duitser reed het afgelopen seizoen voor Toyota, maar moest de laatste drie races uitzitten na een flinke crash op Suzuka.
Later meer.
www.gpupdate.nl
Waren er zo weinig plekjes vrij voor Glock:blink:
Ik beschouw hem toch als een degelijke coureur, zeker eentje die goed is voor de (sub)top teams.
Schumi rulezzzzz
17 november 2009, 10:10
www.gpupdate.nl
Waren er zo weinig plekjes vrij voor Glock:blink:
Ik beschouw hem toch als een degelijke coureur, zeker eentje die goed is voor de (sub)top teams.
Misschien koopt Manor het 2010 Toyota chassis? Lijkt me overigens niet, maar ik las dat Glock het team wil opbouwen. Met sponsoring van Virgin zal het team wel gezond zijn, dus waarom niet? Zo bijzonder is Glock echt niet.
Edit. Button schijnt vandaag voor 3 jaar te gaan tekenen bij McLaren.
Raikkonen_WC
17 november 2009, 11:54
Misschien koopt Manor het 2010 Toyota chassis? Lijkt me overigens niet, maar ik las dat Glock het team wil opbouwen. Met sponsoring van Virgin zal het team wel gezond zijn, dus waarom niet? Zo bijzonder is Glock echt niet.
Leuk voor Button misschien. Zag echter liever Raikkonen daat plaats nemen. Ik denk namelijk dat Button het heel erg zwaar krijgt met Lewis naast zich. Echter is Button wel goed voor Mclaren, aangezien het een hele constante rijder is
Darthwillie
17 november 2009, 11:57
Als de McLaren een goede wagen is gaat Button daar blij worden, is de wagen minder wordt het een slachting.
bobskink
17 november 2009, 12:10
wat er ook gebeurt, de Engelse pers zal uit de bol kunnen gaan.
Captain Slow
17 november 2009, 12:18
Ik ben het er mee eens dat Glock niet op het niveau van bijvoorbeeld Alonso, Raikkonen en Hamilton zit. Maar ik schat hem toch wel rond het niveau Button/ Massa/ Barrichello. Zeker een goede 2e man, en hij is in mijn ogen constant. Ik schat hem toch hoger in dan bijvoorbeeld Kovalainen.
Neo-242
17 november 2009, 13:06
Nou het is Raikkonen dus enkel om het geld te doen en niet om de wagen als Button bij McLaren gaat rijden. Erg stom:huh1:
Nu kan hij alleen nog naar Renault (zal ook ni zijn want die willen/kunnen dat geld ook niet op tafel leggen).
Captain Slow
17 november 2009, 14:09
Als Button naar Mclaren gaat dan zien we Kimi terug in het rally rijden. Ik heb alvast Richard Burns Rally afgestoft:p
bobskink
18 november 2009, 01:45
Surtees rijdt door de Eurotunnel (http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/091117_Eurotunnel_race)
Hij had eigenlijk moeten terugkeren met een motor...
Nou het is Raikkonen dus enkel om het geld te doen...
Ja en nee blijkbaar, want hij rijdt blijkbaar nog liever een jaartje niet, op autosport.com staat dat hij een jaartje pause neemt. T'is alleszins een afgang als je zo ongewild bent en in deze tijden zulke belachelijke looneisen blijft stellen, een jaartje zelfreflectie kan eigenlijk alleen maar goed zijn.
Raikkonen_WC
18 november 2009, 07:17
Hier het bericht van Autosport (http://www.autosport.com/news/report.php/id/80187)
Raikkonen to take a sabbatical in 2010
Former world champion Kimi Raikkonen will take a sabbatical from Formula 1 next year, his manager has revealed, following the collapse of talks with McLaren about a deal for 2010.
Raikkonen said last month that, in the wake of being released from his Ferrari contract, his only option to remain in F1 was with McLaren - because he wanted to be guaranteed a top-line grand prix car.
However, amid increasing speculation that Jenson Button is on his way to the British team, Raikkonen's manager Steve Robertson revealed on Tuesday night that discussions with McLaren had come to an end.
"The options in F1 were with McLaren next season or not at all," Robertson was quoted as saying by respected Finnish newspaper Turun Sanomat, which has close links with the Raikkonen camp. "Kimi and McLaren were unable to reach an agreement, so he will not drive at the F1 level - at least not next year.
"A gap year means nothing for Kimi. He is more interested in fighting for wins and the world championship. F1 will miss Kimi. He worked hard over the summer - doing things in a Ferrari that only the best drivers are capable of."
AUTOSPORT understands that there were several stumbling blocks to a deal being completed with McLaren prior to the team finding out that Button was available and interested.
As well as a difference of opinion about wages, Raikkonen and McLaren were believed to not be in agreement about the number of sponsorship appearance days he should do, or about how free he was to do rallies.
With Raikkonen only interested in returning to F1 in a race-winning car, his best option for 2011 would appear to lie with Red Bull Racing - which has a theoretical vacancy for 2011 with Mark Webber currently only contracted until the end of next year.
Although it is not clear what Raikkonen will do next year, it is possible that he will focus his efforts on the World Rally Championship – while he sorts out an F1 return. Red Bull could be involved in his rally plans too.
Robert Saalmink
18 november 2009, 09:19
Duidelijk dus, Button naar McLaren dan. Denk ik...
Edit: of niet :)
Brawn against Button McLaren switch
By Jonathan Noble Wednesday, November 18th 2009, 05:35 GMT
Ross Brawn believes that Jenson Button's future in Formula 1 would be best served by staying at the team that helped make him a title winner, rather than make the switch to rivals McLaren.
Despite mounting speculation that Button is close to signing a contract to join McLaren, having agreed terms with the Woking-based team, Brawn is adamant about where the world champion should drive in 2010.
"Negotiations [with Button] are continuing and the reports that he has already agreed terms with McLaren are not helpful. I would be amazed if that were the case," Brawn told The Independent newspaper.
"His best future is with our team, where he has a good group around him, and there's a lot to be said for that. The logical thing would be for him to stay with us, but of course logic doesn't always prevail."
Talks between Button and Brawn stalled after the two parties could not agree financial terms for a new deal - with Button's camp adamant that he deserved a wages hike after taking a Ł5 million pay cut for this year.
But with Brawn's finances tight, even following its takeover by Mercedes-Benz, the team and driver could not agree on a figure before McLaren entered the equation.
Brawn CEO Nick Fry told Radio 5 earlier this week that his team would not get involved in an auction for Button's services.
"We've had discussions with Jenson on what we think is a sensible salary and this is not going to change anything," Fry said about the impact of the team becoming Mercedes Grand Prix. "We're running with a budget that is probably less than most and that's what Mercedes likes."
McLaren appears set on finalising a deal with Button, having broken off talks with Kimi Raikkonen about a deal for 2010 – which has left the Finn facing a sabbatical next year.
Mercedes GP will run Nico Rosberg in one of its cars next season, with speculation having linked Nick Heidfeld with the other seat should Button jump ship.
Autosport
Schumi rulezzzzz
18 november 2009, 10:39
Raikkonen zie ik ook niet meer terugkeren, hij heeft ook een mooie carriere gehad. Ben ook blij dat hij niet bij McLaren gaat rijden, want dan hadden we er een goede concurrent bij gehad.
Neo-242
18 november 2009, 10:42
Ik zou het echt onbegrijpelijk vinden dat McLaren Button verkiest boven Raikkonen. De Brit is in geen enkel opzicht de meerdere van de Fin, behalve misschien de PR-praat.
Hamilton en Button tegelijk in 1 team. Ze hebben bij McLaren echt niks geleerd uit het verleden:blink:
Raikkonen_WC
18 november 2009, 10:51
Raikkonen zie ik ook niet meer terugkeren, hij heeft ook een mooie carriere gehad. Ben ook blij dat hij niet bij McLaren gaat rijden, want dan hadden we er een goede concurrent bij gehad.
Wat is mis met een goede concurent? Zie liever 6 man in de races vechten voor het wereldkampioenschap, dan 2........
Bramzel
18 november 2009, 10:55
Er zijn geruchten dat Red Bull nu al bezig is met Raikkonen voor 2011. Ze zouden volgend jaar hem ondersteunen bij een WRC campagne en hij zou in 2011 Webber moeten opvolgen. En hij kan natuurlijk mooi gebruikt worden om Webber wat peper in zijn reet te stoppen.
Bron: o.a. http://www.autosport.com/news/report.php/id/80187
Schumi rulezzzzz
18 november 2009, 10:57
Wat is mis met een goede concurent? Zie liever 6 man in de races vechten voor het wereldkampioenschap, dan 2........
Tuurlijk objectief gezien was het super geweest. Ik kijk echter vanuit een subjectief Ferrari oog en daarom ben ik hier best happy mee... Jammer joh :P
Er zijn geruchten dat Red Bull nu al bezig is met Raikkonen voor 2011. Ze zouden volgend jaar hem ondersteunen bij een WRC campagne en hij zou in 2011 Webber moeten opvolgen. En hij kan natuurlijk mooi gebruikt worden om Webber wat peper in zijn reet te stoppen.
Bron: o.a. http://www.autosport.com/news/report.php/id/80187
Moet wel zeggen dat Red Bull een team voor Raikkonen kan zijn. Samen met Vettel zou dat ook een waanzinnig duo zijn. Daarbij is het publicitair natuurlijk rete interessant om ex-F1 coureur Raikkonen te sponsoren wanneer deze rally's gaat rijden. Dat zal groots gevolgd gaan worden.
Robert Saalmink
18 november 2009, 10:59
Ik zou het echt onbegrijpelijk vinden dat McLaren Button verkiest boven Raikkonen. De Brit is in geen enkel opzicht de meerdere van de Fin, behalve misschien de PR-praat.
Hamilton en Button tegelijk in 1 team. Ze hebben bij McLaren echt niks geleerd uit het verleden:blink:
Dat kan ook een financiële kwestie zijn. Als Kimi 15 meloen vraagt en Button 7, dan scheelt dat weer een versnellingsbakje :p
Bramzel
18 november 2009, 12:18
Interessante theorie op de Twitter pagina van een Britse journalist:
- Mercedes moet nog rijders aankondigen
- Haug heeft aangegeven dat een rijder een verrassing zal worden
- Schumacher is weg als adviseur bij het Ferrari F1 team
- Schumacher heeft een goed verleden met zowel Mercedes als Brawn
1+1+1+1 = Schumacher bij MercedesGP? Puur speculatief uiteraard, maar wel weer een leuk hersenspinsel.
Niels Tieman
18 november 2009, 12:25
Ik kan het me bijna niet voorstellen maar het zou wel een enorme stunt zijn als ze het weten te flikken.
Richard117
18 november 2009, 12:29
En het is een Duitser natuurlijk :)
TheRealms
18 november 2009, 13:58
bron: gpupdate.nl
McLaren bevestigt komst wereldkampioen Button
18 november 2009
Jenson Button zal volgend seizoen voor McLaren rijden. Dat maakte het team op woensdag bekend. De wereldkampioen zal de teamgenoot worden van zijn voorganger, landgenoot Lewis Hamilton.
Later meer.
Ik ben als grootste button fan van het forum hier natuurlijk hartstikke blij mee, aangezien ik verwacht dat Mclaren volgend jaar een fatsoenlijke auto zal hebben. Aan de andere kant denk ik dat Jenson een grote fout maakt. Ik ben een grote fan, maar iedereen weet dat JB niet de allersnelste is, en ik ben bang dat Lewis gehakt van hem gaat maken. Anyway, Mclaren is zeker mijn favoriete team voor volgend jaar, aangezien ze mijn 2 favoriete coureurs in huis hebben, en ook nog gewoon het coolste team zijn :P
RSRoy
18 november 2009, 14:16
Van Autosport:
Jenson Button will move to McLaren-Mercedes next season to join compatriot and fellow world champion Lewis Hamilton, the team has confirmed.
The announcement of a multi-year deal between Button and McLaren follows weeks of feverish speculation about the champion's future, which was heightened when he paid a visit to the McLaren factory last Friday.
Although Button was initially expected to remain with the Brawn team that took him to the 2009 title, talks with Ross Brawn's squad reached an impasse over the issue of Button's salary. The Briton had taken a pay cut to help the team when Honda's exit left it in a delicate financial position, but now sought a wage increase having clinched the championship - and given that Brawn's finances would become more healthy following its takeover by Mercedes-Benz.
"It's always a difficult decision to leave a team when you've been there for so long," said Button. "But life is all about challenges - and, most important of all, it's about challenging yourself.
"So, although I won the world championship with Brawn GP last year, and I'll never forget that, I was always adamant that I wanted to continue to set myself fresh challenges. So that's why I've decided to join Vodafone McLaren Mercedes.
"You can't help but be affected by this team's phenomenal history. McLaren is one of the greats of world sport, and its achievements and list of past champions read like a Who's Who of Formula 1 - Emerson Fittipaldi, James Hunt, Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, Mika Hakkinen and of course my new team-mate Lewis Hamilton. I've followed the McLaren team ever since I was a small boy, and it feels unbelievable to finally be a part of it."
McLaren had originally lined up Kimi Raikkonen to fill its second seat, but these talks also broke down during pay discussions, leading to Raikkonen's decision to take a year off from Formula 1 next year, and leaving the way clear for Button to take the vacant McLaren drive as he was unable to agree a suitable deal with Brawn and Mercedes.
Button's move ends a seven year relationship with his previous team, which he joined when it was still known as BAR in 2003, and stayed with through its difficult seasons under Honda ownership prior to this year's fairytale success.
He said he had been deeply impressed by McLaren since beginning talks with the squad.
"When I visited the McLaren Technology Centre earlier this month, it wasn't simply the technical resources and the incredible standards of excellence that impressed me," Button said. "No, I was equally struck by the ambition, the motivation and the winning spirit that flow through everybody there. And then there's the team's epic history: put it this way, the trophy cabinets seem to stretch for miles.
"From a personal point of view, it's also a great pleasure to be joining a fellow British world champion. Lewis has achieved an incredible level of success in a very short period of time, and he's a wonderfully gifted driver who has earned the respect of every Formula 1 driver. I'm sure there's plenty that we can learn from each other, and I'm really looking forward to using our combined knowledge to push the team forward."
With Button no longer in the frame, Nico Rosberg is expected to be announced as Mercedes' lead driver for its new works F1 assault with the erstwhile Brawn team, with Nick Heidfeld linked to the second seat.
Button replaces Heikki Kovalainen at McLaren. The Finn took only one win during his two seasons as Hamilton's team-mate, and struggled for race pace this season despite some strong qualifying performances.
eansys
18 november 2009, 14:24
Voor het Button's salaris waarschijnlijk leuk maar voor zijn toekomst denk ik niet handig. Lewis is Mclaren dus zal zoals altijd de voorkeursbehandeling krijgen. Neem Alonso toen hij daar tekende en Lewis kwam rijden... Die had het snel gezien...:surrender:
Bramzel
18 november 2009, 14:28
Voor het Button's salaris waarschijnlijk leuk maar voor zijn toekomst denk ik niet handig. Lewis is Mclaren dus zal zoals altijd de voorkeursbehandeling krijgen. Neem Alonso toen hij daar tekende en Lewis kwam rijden... Die had het snel gezien...:surrender:
Dat hangt er vanaf. Als Button sneller is dan Hamilton gaan ze hem echt niet dwarszitten om Hamilton te begunstigen. Dan gaan ze zich gewoon focussen op Button.
Neo-242
18 november 2009, 14:31
1+1+1+1 = Schumacher bij MercedesGP? Puur speculatief uiteraard, maar wel weer een leuk hersenspinsel.
Spijtig dat ik mijn hersenspinsel gisteren niet gepost heb, ik had namelijk hetzelfde in m'n hoofd:D
Verder absoluut een van de meest misse keuzes in de F1 ooit. Button bij McLaren. Niet goed voor McLaren, en niet goed voor Button, hij zal nog op mama roepen in 2010:D
Ik weet 100% zeker dat Ron Dennis de terugkeer van Raikkonen heeft gedwarsboomd. Als het aan Whitmarsch had gelegen zat de Fin in de auto.
Robert Saalmink
18 november 2009, 14:32
Het is mede een geldkwestie, naar het schijnt kon Brawn (Mercedes GP) hem niet meer dan 4 meloen bieden en McLaren zou ruim boven de 8 zitten. Dus op zich is dat dan wel te begrijpen, daarbij had McLaren duidelijk de betere auto in de 2e helft van het seizoen. Als ze dat kunnen voortzetten dan is het een van de beste auto's begin 2010.
eansys
18 november 2009, 14:35
Het is mede een geldkwestie, naar het schijnt kon Brawn (Mercedes GP) hem niet meer dan 4 meloen bieden en McLaren zou ruim boven de 8 zitten. Dus op zich is dat dan wel te begrijpen, daarbij had McLaren duidelijk de betere auto in de 2e helft van het seizoen. Als ze dat kunnen voortzetten dan is het een van de beste auto's begin 2010.
Hadden ze appels moeten proberen :lol::lol:
bobskink
18 november 2009, 15:02
Toch blijft die loon kwestie belachelijk.
Button is kampioen kunnen worden doordat hij loon inleverde, anders had hij geen zitje dit jaar.
Je zou dan toch na zo een jaar verwachtten dat hij nu doorheeft dat een hoog loon niet alles is, hetzelfde geld voor Raikonen, en ze verdienen uiteindelijk nog altijd niet slecht.
Mij kan het eigenlijk helemaal niet schelen vat er met Raikonen en Button gebeurt, het zijn beide redelijk kleurloze piloten die hun team weinig bijbrengen, alleen met een goede wagen zijn ze goed. Ze denken blijkbaar ook meer aan geld dan aan racen.
Spijtiger vind ik het dat we waarschijnlijk Kobayashi niet zullen terugzien volgend jaar, het leek de man om Toyota en zichzelf op het voorplan te zetten in 2010, ik had de indruk dat net hij wel iets voor de sport kon betekenen.
Schumi rulezzzzz
18 november 2009, 15:10
Spijtiger vind ik het dat we waarschijnlijk Kobayashi niet zullen terugzien volgend jaar, het leek de man om Toyota en zichzelf op het voorplan te zetten in 2010, ik had de indruk dat net hij wel iets voor de sport kon betekenen.
Niets ten nadele van de 6e plek van Kobayashi in Abu Dhabi, maar ik vind het echt grappig om te lezen hoe vol iedereen van hem is. Tuurlijk maakte hij een goede inhaalactie op Button, maar vergeet niet dat deze man in de GP2 de afgelopen jaren werkelijk niets bijzonders heeft laten zien. Ter vergelijking, debutant van der Garde heeft Kobayashi dit jaar alle hoeken van het circuit laten zien, net als teamgenoot D'Ambrosio.
Dat hij GP2asia kampioen werd had hij vooral te danken aan DAMS die dat jaar duidelijk meer geld hadden gestoken in haar overjarige GP2 bolide.
Maargoed wie weet krijgt hij een plekje bij een van de nieuwe teams. Hij verdient absoluut het voordeel van de twijfel.
Bramzel
18 november 2009, 15:12
Nog een hersenspinsel: Haug wil duitsers in zijn team, heeft het over een verrassing, Force India = Mercedes gelinkt, Sutil is duits. Zou ik ook wel leuk vinden!
Niets ten nadele van de 6e plek van Kobayashi in Abu Dhabi, maar ik vind het echt grappig om te lezen hoe vol iedereen van hem is. Tuurlijk maakte hij een goede inhaalactie op Button, maar vergeet niet dat deze man in de GP2 de afgelopen jaren werkelijk niets bijzonders heeft laten zien. Ter vergelijking, debutant van der Garde heeft Kobayashi dit jaar alle hoeken van het circuit laten zien, net als teamgenoot D'Ambrosio.
Dat hij GP2asia kampioen werd had hij vooral te danken aan DAMS die dat jaar duidelijk meer geld hadden gestoken in haar overjarige GP2 bolide.
Maargoed wie weet krijgt hij een plekje bij een van de nieuwe teams. Hij verdient absoluut het voordeel van de twijfel.
Hoewel je ergens wel een punt hebt, hoeft GP2 niks te zeggen. Grosjean bijv. deed het daar super, maar die bakte er weer niks van in de Renault. Al deed Kobayashi het niet erg goed in GP2, hij maakte het wel waar in de F1. En dat is wat telt.
Schumi rulezzzzz
18 november 2009, 15:17
Nog een hersenspinsel: Haug wil duitsers in zijn team, heeft het over een verrassing, Force India = Mercedes gelinkt, Sutil is duits. Zou ik ook wel leuk vinden!
Hoewel je ergens wel een punt hebt, hoeft GP2 niks te zeggen. Grosjean bijv. deed het daar super, maar die bakte er weer niks van in de Renault. Al deed Kobayashi het niet erg goed in GP2, hij maakte het wel waar in de F1. En dat is wat telt.
Sutil bij Mercedes zou ik ook wel wat vinden, ben eigenlijk wel een beetje klaar met Heidfeld. Ik gun het Sutil zeker.
Grosjean is mij ook enorm tegengevallen, niet normaal. Geeft maar aan dat het niet alleen aan Piquet lag en dat de auto blijkbaar lastig te besturen is, net als de Ferrari F60. Dat Alonso er dus nog een podium mee gehaald heeft mag een wonder heten.
Bramzel
18 november 2009, 15:19
Yep, maar die Toyota was ook geen briljante auto, en daarmee reed Kobayashi zich wél in de kijkert. Ik wil alleen maar zeggen dat je hem kan afrekenen op zijn GP2 resultaten, maar dat die niet representatief zijn voor zijn F1 resultaten tot nu toe.
Niels Tieman
18 november 2009, 15:55
Even een ander onderwerp tussendoor; Ik hoop dat McLaren wel zo vriendelijk is dat Button zijn "normale" helm mag behouden...
RSRoy
18 november 2009, 16:01
Even een ander onderwerp tussendoor; Ik hoop dat McLaren wel zo vriendelijk is dat Button zijn "normale" helm mag behouden...
Lijkt mij wel. Hamilton rijdt toch ook met een gele helm. Dat past totaal niet bij de McLaren kleuren :)
bobskink
18 november 2009, 16:21
Ik denk dat dat een eigen keuze was, Barichello reed na een tijdje toch ook terug met zijn originele helm kleuren rond.
Neo-242
18 november 2009, 16:55
Ik lees overal dat Hamilton blij is met de komst van Button. Zal wel zijn, nu weet hij dat hij zijn teamgenoot volgend jaar opnieuw van het kastje naar de muur zal rijden, iets wat met de eventuele komst van Raikkonen of Kubica natuurlijk wel anders had kunnen zijn...
Button zal zijn groene 'Monster' helm zoals hij die op Race Of Champions droeg wel mogen opbergen nu. McLaren zal daar niet mee akkoord gaan :)
cookie
18 november 2009, 17:03
Ik kijk nu al uit naar het interne team duel bij Mclaren :thumbup: De wereldkampioenen van de laatste 2 jaar in dezelfde wagen moet vuurwerk geven.
Zeker als Mclaren een auto bouwt die mee kan doen voor de titel (wat ik wel verwacht)
En Schumacher bij Mercedes had ik ook al aan gedacht. Zeker omdat Brawn daar gewoon baas blijft.
Pingguest
18 november 2009, 17:07
Als het artikel van Autosport.com goed lees, is Button niet eens McLaren's eerste keus.
McLaren had originally lined up Kimi Raikkonen to fill its second seat, but these talks also broke down during pay discussions, leading to Raikkonen's decision to take a year off from Formula 1 next year, and leaving the way clear for Button to take the vacant McLaren drive as he was unable to agree a suitable deal with Brawn and Mercedes.
kevin ensing
18 november 2009, 17:16
Dat niemand daar eerder op gekomen is
Schumi rulezzzzz
18 november 2009, 17:32
Ik hoop dat Button zijn originele helm weer terugkrijgt, dat geel was puur en alleen omdat dat goed bij de Brawn kleurde. Aangezien Hamilton ook al een gele helm heeft zal Button wel terug gaan naar zijn design zoals we dat van hem gewend waren.
Ik denk niet dat hij een Kovalainen/Alonso/Raikkonen achtige McLaren helm krijgt (daar doelt Niels volgens mij op), aangezien Hamilton ook gewoon een duidelijk eigen design heeft.
Neo-242
18 november 2009, 17:35
De vraag is natuurlijk of Ferrari het zou toestaan dat Michael Schumacher voor een ander merk racet in F1. Niet vergeten dat de beste man een nieuwe contract getekend heeft bij de Italianen onlangs.:)
Voor de heren die graag de Mercedes impressie high-res hebben:
http://www.f1fotos.be/recentefoto/mercedesf1-A.jpg
Met dank aan F1-Club.be!
Nu zullen we wel als sponsors "Original Teile" enz. op de Mercedes bolides zien verschijnen zeker zoals in het DTM?
Bramzel
18 november 2009, 17:55
Wie helpt me hopen op een livery als deze?
http://www.modelcar.co.kr/ttmall/data/goods/images/400013715_N.jpg
En dan met name die opengewerkte motor graphic.
Kim Van Der Stichelen
18 november 2009, 18:19
Wie helpt me hopen op een livery als deze?
http://www.moelcar.co.kr/ttmall/data/goods/images/400013715_N.jpg
En dan met name die opengewerkte motor graphic.
Ik hoop met je mee, maar het is F1. Van alle mogelijke opties zullen ze met het saaiste design komen aanzetten vrees ik.
Sander Hogendoorn
18 november 2009, 18:26
Het zal waarschijnlijk in 9 van de 10 gevallen te wijten zijn aan de druk die bij de F1 pas echt komt kijken. Piquet, Grosjean zakken door het ijs maar het lijkt dat Kobayashi daar juist sterker door wordt :)
Ik denk trouwens dat Button weinig plezier gaat hebben bij McLaren als wereldkampioen, ik verwacht dat Hamilton hem om de oren gaat rijden.
Schumi rulezzzzz
18 november 2009, 19:38
Ze worden sowieso zilver, met hopelijk nog een paar andere kleuren om het een beetje te verfraaien?
Robert Saalmink
18 november 2009, 19:41
Ze worden sowieso zilver, met hopelijk nog een paar andere kleuren om het een beetje te verfraaien?
Dat klopt:
Q: Can you tell us if the look and feel of the Brawn will change to be Silver Arrows next year?
Dieter Zetsch: The answer is yes. Without any detail so far of how this will look, we are on the way to develop that, but it will clearly be Silver Arrows.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80175
Overigens staat hier (http://www.autosport.com/features/article.php/id/2505) een leuk analyse artikel over het hoe en waarom van de move van Mercedes-Benz.
Bramzel
18 november 2009, 19:46
Zeker leuk, maar dan wel alleen voor subscribers ;)
Neo-242
18 november 2009, 20:57
In 2010 Vettel naar Mercedes GP, Raikkonen naar Red Bull en Red Bull krijgt Mercedes motoren volgend jaar? Of wat lees ik daar tussen de regels?:lol:
Geef toe, zouden leuke surprises zijn toch? ;)
Gerben vd Broek
18 november 2009, 23:25
Spa Francorchamps has been issued a new operating license.
The popular and historic Belgian Grand Prix venue had its original license revoked recently by an administrative court, following the complaints of local residents about noise.
But according to rtbf.be, a new license was signed in earlier this week by Philippe Henry, the planning minister of the Wallonia government.
The new operating license is reportedly valid until March 2011.
Bron (http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/091118181909.shtml)
Neo-242
18 november 2009, 23:28
Fry: Money not issue in Button departure
By Edd Straw Wednesday, November 18th 2009, 21:20 GMT
Nick FryBrawn GP chief executive officer Nick Fry is adamant that Jenson Button's move to McLaren was not prompted by the financial terms offered by his team.
Fry believes that the deal Button has signed with McLaren could be worth less money than was on the table to remain with the rebranded Mercedes Grand Prix team next year. He insists that press reports of the amount offered to Button by the team are significantly short of the actual figure.
"I don't think that it was a financial issue," Fry told AUTOSPORT. "We understand that our offer to Jenson may well have been in excess of what he might be getting with McLaren.
"We are disappointed that Jenson has decided to leave because we did make what we thought was a very generous offer for a new contract which was significantly in excess of the frankly spurious figures that were put out to the press over the past week or so."
Fry added that the team was still keen to proceed with further contract negotiations over the past week, but that Button's management seemed uninterested in talks when approached in recent days.
"It was clear to us that things were going seriously astray as of Sunday night or Monday morning," said Fry.
"Unfortunately, over the last week there has been very little dialogue with Jenson's management team despite the fact that we have made overtures to have further discussions. But they didn't seem particularly keen, presumably because they were set on the McLaren route."
Many pundits, including three times world champion Jackie Stewart, expect Button to struggle against Lewis Hamilton at McLaren. Fry also suspects that will be the case and while he did not simply expect Button to stay with team through loyalty, he does not understand the logic behind the choice.
"I respect his decision," said Fry. "It's not one that I would have made and maybe he has been poorly advised.
"Clearly, loyalty would be nice but in this day and age you don't expect too much of that. I'm always happy when any employee leaves our company if I think that they've made the right decision and they are going to a better job and they always go with our blessing if that is the situation.
"In this situation, we don't understand the logic of the decision and I think Jenson is going to have to up his game if he's going to beat Lewis on home territory."
Despite losing Button to McLaren, Fry insists he does not regret delaying contract negotiations until the end of the season in the belief that it would have distracted both team and driver from their main aim of winning the drivers' and constructors' championships.
"Unfortunately we were between a rock and a hard place on this," Fry told AUTOSPORT. "Ideally the discussions should have been completed before the end of the season, but because of the way that the championship was going in the latter part of the season, the last thing we wanted was to distract the driver with contract negotiations.
"That was the right decision because there was enough going on on the racing side to fully occupy us and him without having the burden of contract discussions on top of that."
Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80207
Welles-nietes spel begint:lol:
Tjerk Korving
18 november 2009, 23:45
Voor Button vormt het ook nog eens een nieuwe uitdaging, vergeet niet dat hij feitelijk al jaren bij hetzelfde team zit. Het heeft weliswaar meerdere namen gehad maar dan ben je op een gegeven moment ook toe aan iets nieuws. McLaren is ook nog eens niet het minste team en als je kans wilt hebben op een goede wagen dan is dat er één van. Niet voor niets ook dat Raikkonen naar McLaren wilde of anders niets. Het team heeft weer een duidelijke visie van waar ze naartoe willen dus voor Button vind ik het geen rare keus. Bij McLaren heb je nu een coureur die meer smijt en een coureur die heel soepel rijd en die twee naast elkaar kan je ook andere inzichten geven in je wagen. Ik vind het wel wat. :)
Darthwillie
18 november 2009, 23:46
"Clearly, loyalty would be nice but in this day and age you don't expect too much of that.
Noem me ouderwets maar hier ben ik het wel mee eens eigenlijk, Zonder Brawn had Button niet alleen niet gereden in 2009, er is een goede kans dat zijn carričre beëindigt was, nu is hij wereldkampioen geworden en grijpt meteen zijn kans om te vertrekken. Stiekem zou ik het niet erg vinden er een Brawn kampioen wordt volgend jaar :p
Ferrari_Enzo
18 november 2009, 23:51
Ik denk dat Fry wel gelijk heeft dat Jenson het zwaar gaat krijgen naast Lewis. Ik las op verschillende sites dat Whithmarsh het een voordeel vond dat Hamilton en Button een heel andere rijgedrag hebben (agressief / smooth) omdat ze elkaar dan goed kunnen aanvullen. Dit lijkt me toch alles behalve een voordeel?
Om een auto te bouwen die goed functioneert voor beide rijstijlen lijkt me niet de makkelijkste taak.
Sowieso dat Button dan gaat struggelen er vanuit gaande dat McLaren een wagen om Hamilton heen bouwt, en niet om Button.
bobskink
19 november 2009, 08:45
Noem me ouderwets maar hier ben ik het wel mee eens eigenlijk, Zonder Brawn had Button niet alleen niet gereden in 2009, er is een goede kans dat zijn carričre beëindigt was, nu is hij wereldkampioen geworden en grijpt meteen zijn kans om te vertrekken. Stiekem zou ik het niet erg vinden er een Brawn kampioen wordt volgend jaar :p
Helemaal mee eens.
Robert Saalmink
19 november 2009, 09:07
Zeker leuk, maar dan wel alleen voor subscribers ;)
Sorry :surrender:
klik (http://members.chello.nl/r.saalmink/feature_2505.pdf)
Zal wel niet mogen maar voor een keertje moet het kunnen toch? :)
RSRoy
19 november 2009, 09:11
Kimi misschien dan naar Mercedes GP?
Kimi Raikkonen would be willing to consider a race seat at Mercedes Grand Prix next season - but only if the team could convince him it will be good enough to fight for race wins and the world championship.
Raikkonen is currently facing the prospect of taking a sabbatical from Formula 1 next year after he could not reach an agreement with his preferred option McLaren for a drive alongside Lewis Hamilton. With his talks there stalled, McLaren instead completed a deal with Jenson Button.
Although Raikkonen said recently that it was McLaren or nothing for him in F1 next year, Button's shock exit from the former Brawn GP team may have changed the situation.
Raikkonen's manager Steve Robertson said on Thursday that although a sabbatical remained the most likely outcome, the 2007 world champion would listen to any offer that Mercedes made if it was interested.
"This is Formula 1. If they can offer, or convince us, that they can provide Kimi an opportunity that Kimi is happy with, and that we are happy with, and he feels he can win races and the championship, then never say never," Robertson told AUTOSPORT about the situation with Mercedes GP. "There is always a possibility."
He added: "There are not that many teams that would appeal to Kimi because he is honest when he says he has got to have a car to win. He is not interested in the money.
"Of course, money is a part of it but he doesn't need the money. He wants a car where he can show his talent. He was very frustrated this year by the fact that he could not win more races and challenge for the championship.
"When you have been in F1 for nine years and been a world champion then you need challenges – and for Kimi the challenge is to win championships and races."
Robertson said that Raikkonen had the desire to compete at the top level in F1 and that even if he went off and did rallying for a year, he would definitely work hard to find a seat with a front-running F1 team for 2011.
When asked if Raikkonen had the hunger to get back into F1, Robertson said: "Yes. As far as Kimi is concerned he has unfinished business - if the opportunity is there to win races and another championship. That is his main goal.
"Now it looks like he is not doing F1 we will look at other options. Rallying, or something else – but there is nothing firmed up in that area yet because F1 has only just finished for us in the last few days. Now it is the time to discuss other things."
Neo-242
19 november 2009, 09:24
Niet goed te begrijpen, als de gesprekken met Brawn op niks uitdraaiden omwille van geld, waarom zou het bij Mercedes dan anders zijn? Hij zal geld moeten inleveren wil hij volgend jaar mee op de F1 grid staan, zo simpel is het.
Of dat dan de slechtste keuze moet zijn met een topman als Ross Brawn aan het roer, zullen we moeten afwachten. Als je ziet dat mindere piloten als Button & Barrichello in de punten konden eindigen met de Brawn, moet Kimi toch meer kunnen doen;)
Robert Saalmink
19 november 2009, 09:25
BRawn zelf zegt dat Button toch niet is weggegaan om het geld, kennelijk kon Brawn/Mercedes GP hem ook voldoende geld bieden. Er is dus wel wat budget.
eansys
19 november 2009, 10:14
BRawn zelf zegt dat Button toch niet is weggegaan om het geld, kennelijk kon Brawn/Mercedes GP hem ook voldoende geld bieden. Er is dus wel wat budget.
Zal hij dan bang zijn om volledig zoek gereden te worden door de aankomende verrassing, volgens Haug, zoals eerder in het forum te lezen is.:cool:
Als geld niet de reden is maar dit wel dan sluit ik een terugkeer van Schumi niet uit.:D
Hij is ooit in opleiding begonnen bij Mercedes maar nooit daadwerkelijk voor Mercedes uitgekomen in de hoogste klasse van de autosport.;)
Tevens heeft hij de meeste van zijn successen met Brawn gehaald...
Schumi rulezzzzz
19 november 2009, 10:24
Als Schumacher bij Mercedes gaat rijden word ik gek, maar ik zie het dan ook echt niet gebeuren.
Ferrari_Enzo
19 november 2009, 12:39
Schumacher = Ferrari.
Het gaat echt niet gebeuren dat Schumacher naar Mercedes gaat. Dat Brawn daar de leiding heeft maakt verder ook niet veel uit, bij Ferrari heeft hij alleen maar vrienden zitten. ;)
Darthwillie
19 november 2009, 12:47
Schumacher = Ferrari.
Het gaat echt niet gebeuren dat Schumacher naar Mercedes gaat. Dat Brawn daar de leiding heeft maakt verder ook niet veel uit, bij Ferrari heeft hij alleen maar vrienden zitten. ;)
:innocent:
http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Rod09/retrospective/Schumacher%20Mercedes/718590_1301820_5136_3382_wolfgang_wilhelm_a0052Wil helm.jpg
eansys
19 november 2009, 13:08
Kimi Raikkonen on Thursday played down reports he is close to signing for Mercedes. The Finn's management announced earlier that the breakdown of talks with McLaren meant that Raikkonen would take a sabbatical from F1 next year.
The 2009 Ferrari driver confirmed the news to F1's official website on Thursday, admitting that a season off before a possible return for 2011 "appears to be the case".
When asked about the reported Mercedes link, Raikkonen added: "No, I have not held talks with Brawn. I feel they will run two German drivers next year now that Mercedes are involved.
Earlier on Thursday, manager Steve Robertson said he could not rule out Raikkonen reaching a deal for 2010 with an F1 team.
"I have enjoyed my time in F1 and I still have ambitions,” Raikkonen said. “In the right circumstances I am very keen to return. The door is open. Let's see what the future brings."
Zelfs Kimi zegt dus dat er 2 duitsers gaan rijden........
Naast Schumi blijven dan Heidfeld en Sutil volgens mij over....:D
Stefan van Renselaar
19 november 2009, 13:11
Zelfs Kimi zegt dus dat er 2 duitsers gaan rijden........
Naast Schumi blijven dan Heidfeld en Sutil volgens mij over....:D
Volgens mij vergeet je Rosberg. Ik zou zelf als teambaas Heidfeld en Rosberg in de auto zetten :)
eansys
19 november 2009, 13:15
Volgens mij vergeet je Rosberg. Ik zou zelf als teambaas Heidfeld en Rosberg in de auto zetten :)
Rosberg is volgens mij al zeker....Nu Pedro de la Rosa ook bij Force India wordt genoemd is Sutil volgens mij ook een gegadigde. Heidfeld vind ik te soft. Is ooit een super talent genoemd maar heb ik nog geen potten zien breken... Mocht het geen Schumi worden dan zou ik voor Sutil gaan. Zeker gezien zijn laatste prestaties voor Force India...:cool:
Robert Saalmink
19 november 2009, 13:59
Heidfeld is niet meer het talent waarvoor hij ooit werd aangezien. Maar toch ook niet vergeten dat iedereen zich blind staart op Kubica, terwijl Heidfeld voor Kubica is geëindigd in 2007 en in 2009. Misschien vergissen we ons wel.
bobskink
19 november 2009, 14:26
Ik denk het ook Heidfeld is een degelijk constante piloot, ik denk dat hij met een topwagen wel kans kan maken op de titel een beetje zoals Button het deed. Kubica is meer zoals Raikonen ofzo, soms knalprestaties, maar soms totaal niet gemotiveerd en dan gaat het bergaf.
De start van 2010 is eigenlijk nog veraf en er wordt al over niets anders meer gesproken.
Bramzel
19 november 2009, 14:54
Ik vond dit fragment uit de special op f1.gpupdate.nl wel treffend:
Het feestgedruis binnen Brawn GP, na afloop van de Braziliaanse Grand Prix, lijkt alweer een verre herinnering. Jenson Button die uitgebreid zijn team bedankte, Ross Brawn die huilend op de pitmuur zat... Het team leek niet kapot te krijgen en de toekomst van Button lag bij de mannen die hem kampioen maakten. Léék het, want een dikke maand later zijn Jenson Button en Rubens Barrichello vertrokken, bestaat Brawn GP niet meer en zwaait Mercedes er de scepter. Hoe snel kan het gaan. Barrichello zal proberen de 300 races te rijden bij Williams en Button mag zich bij McLaren meten met één van de beste coureurs van het moment
Stefan van Renselaar
19 november 2009, 15:47
Ik denk het ook Heidfeld is een degelijk constante piloot, ik denk dat hij met een topwagen wel kans kan maken op de titel een beetje zoals Button het deed.
Ja, daarnaast komt nog dat Sutil en Rosberg nogal domme acties uit kunnen halen (Rosberg wel wat minder) en To finish first, first you have to finish. Heidfeld lijkt mij ook wel iemand die bij kan dragen aan de ontwikkeling van de auto :)
RSRoy
19 november 2009, 17:11
Ik vind die 'domme' acties van Sutil juist vet. Met hem beleef je teminste nog wat in de F1 :)
Beetje Villeneuve en Sato achtige acties. Die konden er ook wel wat van een paar jaar geleden.
KingBee
19 november 2009, 18:52
Brawn/Mercedes had per jaar zelfs 12 miljoen Engelse ponden over voor Button, het dubbele wat hij nu bij McLaren gaat verdienen.
Ik ook verwacht dat Button daar niet veel succes behalen. Het zal voor hem wel een cultuurshock worden.
Roel Bakker
19 november 2009, 19:22
Ik vind die 'domme' acties van Sutil juist vet. Met hem beleef je teminste nog wat in de F1 :)
Beetje Villeneuve en Sato achtige acties. Die konden er ook wel wat van een paar jaar geleden.
Inderdaad, ben het helemaal met je eens. Sutil probeert tenminste iemand in te halen en wacht niet op de pitstop of hij iemand voorbij kan.
Ik wil ook nog wel is zien of het volgend jaar spannender wordt als er niet meer bij getankt mag worden. Dit jaar kon er namelijk al bijna niet ingehaald worden op de baan en ik zie dat volgend jaar ook niet opeens gebeuren door het afschaffen van bijtanken.
Het is trouwens lang geleden dat ik naar de formule 1 ga kijken, zonder voorkeur te hebben voor een bepaalde coureur door het verlies van Kimi.
Ferrari_Enzo
19 november 2009, 21:07
@ Darth.
Heel leuk die foto, maar tijden veranderen. :p Dat is alweer een goeie 20 jaar geleden, denk niet dat hij nog bijzondere gevoelens heeft voor Mercedes na zijn 15 jaar bij Ferrari.
Darthwillie
19 november 2009, 21:31
Nou, het zou mij niets verbazen als Alonso hem weg wil hebben. Waar Kimi zijn invloed accepteerde denk ik niet dat Alonso dat wil. Die wil dat het team om hem heen draait en geen storende factore.
GTE
19 november 2009, 21:39
en met het verstrijken van de tijd wordt Schumacher ook steeds minder relevant voor het dagelijkse reilen en zeilen van het team. Alonso zal sowieso een broertje dood hebben aan Schumachers adviezen, hoe goed bedoeld ook. Die heeft hem toch twee keer verslagen in de strijd om de titel.
Neo-242
19 november 2009, 22:06
Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat Schumacher op dat gebied kwaliteiten heeft, weinig piloten trouwens. Kijk eens naar mannen als Alain Prost, Niki Lauda, zelfs Jacky Stewart. Aan de pitmuur en als manager bakten ze er toch bijzonder weinig van. Schoenmaker, blijf bij je leest :D
Schumacher kan verschrikkelijk hard rijden, en het is jammer dat hij zich niet vermaakt in een andere raceklasse. Het competitiegevoel en de snelheid zijn er nog, dat zag je in de Race Of Champions!
Als ze slim zijn bij Mercedes dan nemen ze Rosberg en Raikkonen. Een volledig Duits team is toch niet aantrekkelijk commercieel? Ik denk trouwens dat Raikkonen wel op wraak belust is voor het aan de kant zetten door Ferrari. Ideaal toch? :D
Neo-242
19 november 2009, 22:21
Michael Schumacher: "Liever gepensioneerd"
[19 november - 17:09]
Luca Di Montezemolo is nog steeds teleurgesteld omdat Michael Schumacher niet kon invallen voor de geblesseerde Felipe Massa. Nog steeds droomt hij van een comeback van de Duitser.
“Ik was inderdaad bijzonder verdrietig toen Michael mij meedeelde dat hij niet kon invallen voor Felipe. Toen we bekend maakte dat Michael voor Felipe in zou vallen steeg de verkoop van de kaarten voor de race in Spa enorm. Dit is ook de reden dat we graag drie auto’s per team zouden zien want dan kan Michael ook weer gaan rijden en dat zou ik zeer graag zien”
Terwijl Di Montezemolo treurt, geniet schumacher van de tijd buiten het racen om, met andere woorden hij geniet van zijn pensioen en ziet een volledige terugkeer op de circuits als rijder momenteel dan ook niet zitten.
“Ik had het team graag geholpen toen Felipe gewond was en niet kon rijden en vind het nog steeds jammer dat het niet lukte. Maar om eerlijk te zijn, het racen mis ik niet. Ik spring in een Go-Kart of op de motor voor mijn plezier en samen met vrienden en drink nadien met deze vrienden een lekker glas bier. Dat is ontspanning en plezier maken voor mij tegenwoordig. Als ik weer zou gaan racen komt er weer extreem veel druk op mijn schouders terecht en heb eigenlijk geen idee waarom ik dat weer zou willen. Ik ben veel liever thuis bij mijn familie waar ik de rust en het plezier vindt, dat zijn dingen die nu heel belangrijk zijn voor mij.” aldus de zevenvoudige wereldkampioen.
Bron: http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=1842
Federici
19 november 2009, 22:25
Bron: http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=1842
Natuurlijk.. Hij moet ook helemaal niet meer terug willen keren.
Raikkonen_WC
20 november 2009, 07:33
Natuurlijk.. Hij moet ook helemaal niet meer terug willen keren.
Hij keert ook niet terug. Ben maar niet bang. Dat gebeurd niet. Hij heeft niks meer te bewijzen, en kan nu alleen nog maar op zijn bek gaan. Dat weet hij zelf ook. Hij zal nog wel mee kunnen komen misschien met de (sub)top, maar de jonge helden (Hamilton, Vettel) rijden hem tot moes......
Schumi rulezzzzz
20 november 2009, 09:27
Hij zal nog wel mee kunnen komen misschien met de (sub)top, maar de jonge helden (Hamilton, Vettel) rijden hem tot moes......
Daar geloof ik he-le-maal niks van. Als Schumacher gewoon in de Ferrari zou zitten volgend jaar doet hij nog steeds mee voor de titel, daar ben ik heilig van overtuigd. Kijk maar hoe eager hij bijvoorbeeld nog was toen zijn rentree aangekondigd werd, of bij de afgelopen race of champions.
Darthwillie
20 november 2009, 09:54
Qua capaciteiten geloof ik best dat hij mee kan komen, maar of hij de wil nog kan opbrengen 17 races er 100% voor te gaan??? Betwijfel het. En een rijder die niet voor de volle 100% rijdt red het niet, niet tegen een Alonso in dezelfde wagen.
Robert Saalmink
20 november 2009, 10:28
Williams heeft of geld nodig of denkt aan wat extra pensioenvoorziening:
Williams sells stake in team
Frank Williams and Patrick Head have sold an equity stake in their Formula 1 team to an Austrian investment company.
Williams and Head have been the sole co-owners of Williams since it was formed in 1977 - and there has long been resistance to selling off a part of the company despite frequent speculation linking the team with numerous manufacturers.
However, Williams announced on Friday that a deal has been reached with an Austrian investment company led by investor Toto Wolff for him to have shares in the team. He will also sit on the company's board.
As well as his business activities, Wolff is a part-time racer – having competed in recent years in the FIA GT championship and the Austrian Rally Championship – in which he finished runner-up last year.
Frank Williams is expected to speak later today about the motivation behind the selling of shares.
Autosport
eansys
20 november 2009, 11:26
Ook in de engelse pers wordt er nu eea geschreven.:thumbup:
Bron via : http://www.newsnow.co.uk/ (http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Formula+One)
FORMULA ONE NEWS
Schumacher - linked with a return to F1.
REPORT: SCHUMI IN TALKS WITH MERCEDES
Michael Schumacher has been in early talks with Mercedes GP over a possible return to Formula One next season, according to reports in the British press.
The seven-time world champion was set for a brief return with Ferrari during this year's Championship before a neck injury ended his plans. However, that doesn't mean he's out for good.
Schumacher still works for Ferrari, but Brawn's takeover by German car giants Mercedes could persuade him to to return for a new team.
Jenson Button has left to join McLaren leaving a big hole in the new Mercedes outfit, and the team officials are thought to want an all-German driver line-up with Nico Rosberg linked as another possible candidate.
According to a report in the Daily Telegraph, Schumacher has already been sounded out about making a return to the sport, although his fitness and condition of his injured neck would be a huge concern.
Ellu
20 november 2009, 12:27
Als dat gebeurt vreet ik hier een stuk uit de vloer;)
Captain Slow
20 november 2009, 12:42
Als dat gebeurt vreet ik hier een stuk uit de vloer;)
Genoteerd:laugh:
Niels Tieman
20 november 2009, 12:42
Ik ben niet zo voor een comeback van Dhr. M. Schumacher maar dat wil ik zien! :D
Ellu
20 november 2009, 12:46
Denk dat die uitspraak wel vrij safe is :P
eansys
20 november 2009, 13:32
Natuurlijk.... Hier het volgende bericht....
:w00t:
Waar rook is, is vuur...... Vloer met zout en peper ???????
:clown:
Schumacher at Mercedes: Speculation mounts
20/11/2009
There is growing speculation that Michael Schumacher might make a sensational return to F1 with Mercedes, joining forces with Ross Brawn, the man with whom he won his seven titles.
The rumours linking Schumacher with a 2010 drive have been there for some time, fuelled by the planned return to the cockpit this year to replace Felipe Massa following his accident during qualifying for the Hungarian Grand Prix.
Then, in the wake of Mercedes buy-out of Brawn GP, speculation of a return continued to mount even though the German claims the neck injury which ended his hopes of replacing his former teammate during the summer looks set to jeopardise any hope of a return to the F1 cockpit.
The rumours are now growing in strength, and with neither Mercedes nor Schumacher making any public denials, many are wondering whether the German - the most successful driver in the history of the sport - might return to F1 with the company that financed his first F1 drive.
A protege of Mercedes Young Driver Programme, Schumacher subsequently formed part of the German manufacturer's legendary Sportscar team, along with Heinz-Harald Frentzen and Karl Wendlinger.
During his time in F1, it is known that Schumacher was approached by Mercedes Motorsport boss Norbert Haug on a number of occasions, the German keen to see the legendary driver in a McLaren-Mercedes.
Everyone is remaining tight-lipped at present, however, with a new order in F1, not to mention new teams and new regulations - regulations that would suit the 7-time champion - Schumacher might well be tempted back into the F1 cockpit, especially if it is at the wheel of a Silver Arrow.
O ja, onze Belgische vrienden van de gazet van antwerpen zeggen er ook nog iets over:
maakt-schumacher-een-comeback-bij-mercedes (http://www.gva.be/nieuws/sport/motorsport/aid880456/maakt-schumacher-een-comeback-bij-mercedes.aspx)
Bramzel
20 november 2009, 13:50
Natuurlijk.... Hier het volgende bericht....
:w00t:
Jongens, kom op, hoe vaak moeten we het zeggen? Geen berichten posten zonder bronvermelding.
eansys
20 november 2009, 14:35
Jongens, kom op, hoe vaak moeten we het zeggen? Geen berichten posten zonder bronvermelding.
Oke Bram, hier de URL van de bron van mijn vorige bericht. www.pitpass.com
:innocent:
Overigens stond onder aan het vorige bericht van mij wel een bron....
www.pitpass.com (http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=39589)
Dennis
20 november 2009, 14:47
Ik weet nog niet echt wat ik van Schumacher in een Mercedes zou vinden. Ondanks dat ik Schumacher fan ben hoort Schumacher gewoon in een Ferrari.
El Maestro
20 november 2009, 14:47
Kimi en Schumi in de Mercedes zie ik wel zitten:p
RSRoy
20 november 2009, 15:22
Ik weet nog niet echt wat ik van Schumacher in een Mercedes zou vinden. Ondanks dat ik Schumacher fan ben hoort Schumacher gewoon in een Ferrari.
Ik vind het een beetje raar dat mensen gewoon 'vergeten' wat hij daarvoor allemaal gedaan heeft. Net of de jaren daarvoor niet meer mee tellen.
bobskink
20 november 2009, 15:30
Ik vind het een beetje raar dat mensen gewoon 'vergeten' wat hij daarvoor allemaal gedaan heeft. Net of de jaren daarvoor niet meer mee tellen.
?
Het kan toch raar zijn, hij is oud, heeft niets te bewijzen..., v
RSRoy
20 november 2009, 16:04
?
Het kan toch raar zijn, hij is oud, heeft niets te bewijzen..., v
Daar gaat mijn post ook niet over. Ik reageer op Dennis ;)
bobskink
20 november 2009, 16:16
Daar gaat mijn post ook niet over. Ik reageer op Dennis ;)
Zo bedoel je, voor Ferrari enzo, wel in dat geval, moet ik je ook ongelijk geven (ofis het nu wel gelijk) het is inderdaad raar, maar aan Schumachers doeningen is toch wel te merken dat hij geen band heeft met het verleden. Hij kiest altijd teamgenoot boven boven broer of eventueel ex teamgenoot, ex team... Bij de meeste rijders zal het ook wel zo zijn, alleen viel het bij Schumy soms meer op. de F1 is een wereld van komen en gaan, Button is nu het beste bewijs.
Mocht Schumacher naar Mercedes gaan heeft dat volgens mij niets met het verleden te zien en mocht hij niet gaan heeft het ook niets met zijn band met Ferrari te zien...
Dennis
20 november 2009, 16:17
Klopt. Ik ben ook zeker niet vergeten wat hij bij Benneton heeft gedaan maar als je meer dan 10 jaar voor één team rijdt dan valt alles wat je daarnaast of voor gedaan hebt natuurlijk in het niets.
Peter
20 november 2009, 18:39
Ook bij de BBC zien ze het wel gebeuren :)
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8368107.stm
Pingguest
20 november 2009, 19:04
Ik zou er eigenlijk niet blij mee zijn wanneer Schumacher terugkomt. Wanneer hij volgend jaar terugkeert, is hij inmiddels 41 jaar oud. Dat is een leeftijd waarop een mens al enkele jaren over zijn fysieke hoogtepunt heen is. Ik vermoed dat een eventuele terugkomst alleen kan tegenvallen.
Neo-242
20 november 2009, 21:43
Het is natuurlijk vooral praat van Eddie Jordan, en die zat er dit jaar meermaals naast op de BBC;)
Ik weet ook niet wat Schumacher nog te zoeken heeft in de F1.
Als hij natuurlijk nog 100% erbij is, zegt dat wel wat over de man, of over de huidige generatie piloten, is maar hoe je het bekijkt.
Maar scherp staan in The Race Of Champions of een heel seizoen F1 weer meedraaien op topniveau, is natuurlijk wel iets anders. Vooral omdat hij zelf zegt de F1 niet te missen en zijn familie nu op plaats nr. 1 komt...
Neo-242
21 november 2009, 00:16
Het is hier al gepasseerd, maar ik vroeg me af of dit misschien een voorbode is voor Alonso bij Ferrari? ;)
http://www.autokanaal.be/imgpath/assets_img_am/2009/11/20/798426/ferrari-topman-rijdt-zich-vast-tijdens-show-video_19_630x350.jpg
http://www.autokanaal.be/fun/aid880552/ferrari-topman-rijdt-zich-vast-tijdens-show-video.aspx
Captain Slow
21 november 2009, 11:16
scherp, zeer scherp.:lol::thumbup:
Schumi rulezzzzz
21 november 2009, 16:42
Het is hier al gepasseerd, maar ik vroeg me af of dit misschien een voorbode is voor Alonso bij Ferrari? ;)
Zo spuit 11 komt ook even langs? Oud nieuws en heeft niks met Alonso zijn kwaliteiten te maken...
Bramzel
21 november 2009, 16:44
Een beetje vriendelijker reageren kan geen kwaad Duco, laten we het even gezellig houden hier...
Sander Hogendoorn
21 november 2009, 17:24
http://www.autokanaal.be/imgpath/assets_img_am/2009/11/20/798426/ferrari-topman-rijdt-zich-vast-tijdens-show-video_19_630x350.jpg
http://www.autokanaal.be/fun/aid880552/ferrari-topman-rijdt-zich-vast-tijdens-show-video.aspx
Ehm, het was Di Montezemolo zelf die hem in het grind reed ;)
Neo-242
21 november 2009, 17:24
Zo spuit 11 komt ook even langs? Oud nieuws en heeft niks met Alonso zijn kwaliteiten te maken...
Spuit 11 ben ik even gaan opzoeken want die gezegde heb ik nog niet gehoord in België:D
Ik ben zelf voorstander van Alonso en zie zijn tijd bij Ferrari zeker positief tegemoet. Die grindbak was eerder als grapje bedoeld:laugh:
Schumi rulezzzzz
21 november 2009, 18:05
Spuit 11 ben ik even gaan opzoeken want die gezegde heb ik nog niet gehoord in België:D
Ik ben zelf voorstander van Alonso en zie zijn tijd bij Ferrari zeker positief tegemoet. Die grindbak was eerder als grapje bedoeld:laugh:
Ja no problem, alleen werd een beetje moe van al die berichten afgelopen week op internet dat Alonso een Ferrari in de grindbak had gezet terwijl hij alleen maar op een stoel zat te zwaaien :P
RSRoy
21 november 2009, 18:12
Ja no problem, alleen werd een beetje moe van al die berichten afgelopen week op internet dat Alonso een Ferrari in de grindbak had gezet terwijl hij alleen maar op een stoel zat te zwaaien :P
Achja. Ene Jos Verstappen krijgt die grappen al meer dan 10 jaar naar z'n hoofd geslingerd terwijl de keren dat ie op eigen schuld de grindbak in reed ook wel op 1 hand te tellen zijn :innocent::p
Stefan van Renselaar
21 november 2009, 18:20
Achja. Ene Jos Verstappen krijgt die grappen al meer dan 10 jaar naar z'n hoofd geslingerd terwijl de keren dat ie op eigen schuld de grindbak in reed ook wel op 1 hand te tellen zijn :innocent::p
Dat waren er wel meer :innocent:
Neo-242
22 november 2009, 00:14
Mercedes: No Schumacher drive with us
21 November 2009
Mercedes has played down speculation in the international media that Michael Schumacher will be driving for the newly-branded outfit next year. The 7-time World Champion, who drove for the German marque in sports cars before making his Formula 1 debut in 1991, had been linked with a full-time seat ahead of the 2010 season.
With Brawn GP becoming Mercedes GP and World Champion Jenson Button moving to McLaren, Schumacher has been tipped by several F1 insiders as the ideal team-mate to compatriot Nico Rosberg, who is also yet to be signed up for next year. Despite admitting that the possibility would be 'a dream', however, the silver arrows have revealed that a link-up with Schumacher will not happen.
"It's clear that there will always be speculation as long as one cockpit is still free," a spokesman for Mercedes, as quoted by Reuters, said on Saturday, "and some speculations are nothing but dreams which will not come true."
A notable believer of a Schumacher deal was former team owner and BBC television pundit Eddie Jordan who, like F1 commercial rights holder Bernie Ecclestone, believed that a deal may already be in place. With the smart money firmly on Rosberg, though, fellow countryman Nick Heidfeld is seemingly a likely candidate for the second seat.
Bron: http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/11/21/mercedes-no-schumacher-drive-with-us/
Als Heidfeld de surprise is waarover Haug sprak, met die dringend de definitie van verrassing nakijken:blink:
Kim Van Der Stichelen
22 november 2009, 00:15
Ik hecht echt totaal geen belang aan zulke praatjes :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.