PDA

View Full Version : Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 10]

Pagina's : 1 2 3 [4] 5

Stefan van Renselaar
23 december 2009, 18:24
Schumi in de Mercedes, Hamilton en Button in de McLaren, Vettel in de Red Bull en Alonso in de Ferrari; ik smul bij voorbaat al ;)

Button lijkt me toch echt wel minder te gaan doen als Hamilton. Rosberg zou ook wel eens een top auto mogen hebben, in de Williams was hij altijd erg snel. Ik vraag me trouwens af om wie Ferrari de auto gaat bouwen, Alonso of Massa? Massa rijd daar al langer en zou dus het team achter zich kunnen hebben, maar aan de uitspraken van Di Montezemolo kun je opmaken dat Alonso naar Ferrari komt om daar de auto vooruit te krijgen. Ferrari is ook al begonnen met de 2010 auto en dus zou die ook op Massa gefocust kunnen zijn.

cookie
23 december 2009, 18:30
Op BBC hadden ze het daarstraks in een live interview met schumi al over team Duitsland (Mercedes) tegen team Groot Brittannië (Mclaren)

Hopelijk start het seizoen 2010 met de verhoudingen zoals ze op het einde van dit seizoen lagen, alles dicht bij elkaar en geen team dat een voordeel heeft de eerste races.

Pingguest
23 december 2009, 18:33
Ik heb gemengde gevoelens bij de terugkeer van Schumacher. Het is een enorme ster en ik vermoed dat hij nog steeds in staat is goed te scoren. Maar de afgelopen jaren werd zijn persoonlijkheid toch vereenzelvigd met het team van Ferrari. Hij is degene die het team terug naar de top bracht. Maar aan de andere kant, door zijn comeback bij Mercedes-Benz is het cirkeltje rond: Schumacher begon zijn Formule 1-loopbaan dankzij datzelfde merk.

NS
23 december 2009, 19:09
wanneer was er trouwens voor het laatste, behalve dus nu Schumacher en in '94/'95 Nigel Mansell dat er een coureur aan de start stond die ouder dan 40 jaar was?

Richard117
23 december 2009, 20:04
wanneer was er trouwens voor het laatste, behalve dus nu Schumacher en in '94/'95 Nigel Mansell dat er een coureur aan de start stond die ouder dan 40 jaar was?
Arnoux in '89 volgens mij

CavaF1
23 december 2009, 20:46
Ferrari is ook al begonnen met de 2010 auto en dus zou die ook op Massa gefocust kunnen zijn.

Welk team is nog niet met de wagen van 2010 bezig?????

Ferrari is daar trouwens in juni of juli al mee begonnen. Gisteren las ik iets raars in de HUMO. Tom Boonen gaf zijn visie over het afgelopen sportjaar. Toen de F1 ter sprake kwam zei hij dat hij een maand geleden in Maranello was geweest waar ze reeds de motor van 2010 aan het testen waren. Zoals het is neergeschreven hebben ze hem on-track getest. Moeilijk om te geloven maar er zal wel iets waar van zijn.

Tazz
23 december 2009, 21:14
zou me idd niet verbazen als ze die motoren in een Enzo FXX lepelen en ze zo kunnen testen..

Neo-242
23 december 2009, 21:17
Jérôme D'Ambrosio genoemd bij Renault F1
[23 december - 17:39]
Bertrand Baguette lijkt kans te maken om volgend jaar in de F1 te rijden. Maar dat is niet de enige Belg. Ook Jérôme D'Ambrosio wordt nu genoemd in de koningsklasse van de autosport. De man uit Grez-D'Oiceau zou de ploeggenoot kunnen worden naast Robert Kubica bij Renault, zo meldt Stop&Go.

Eerder raakte bekend dat Genii Capital zich inkocht in het Franse F1-team. De Luxemburgse beleggingsmaatschappij heeft ook enkele rijders in haar bezit. Naast Adrien Tambay, Ho-Pin Tung, Christian Vietoris geniet ook Jérôme D'Ambrosio ook financiële steun van de organisatie.

Ho-Pin Tung werd al genoemd als mogelijke F1-rijder maar deze deal lijkt nu af te springen. Dit deed ook de kansen van D'Ambrosio stijgen. De Belg werd vorige winter vice-kampioen in het Aziatische GP2-kampioenschap. Tijdens het hoofdseizoen was hij ook bijna altijd sneller dan Kobayashi, die bij zijn F1-debuut indruk maakte.

Eric Boullier, projectmanager van Gravitiy en eigenaar van GP2-team DAMS steunt D'Ambrosio. Begin januari zou de 2de piloot bevestigd worden. We houden u op de hoogte.

Bron:http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=2156

Tung out, Ambrosio in the picture?:)

Ellu
23 december 2009, 21:27
AH CRAP:huh1:

Federici
23 december 2009, 21:32
Tung out, Ambrosio in the picture?:)

Altijd liever D'Ambrosio dan die Baguette.

Stefan van Renselaar
23 december 2009, 21:33
AH CRAP:huh1:

Je zou bijna wensen dat je poep mag eten, een vloer is toch wel hard :laugh:

cookie
23 december 2009, 21:36
Altijd liever D'Ambrosio dan die Baguette.

Denk dat ze beide even getalenteerd zijn, zeker beter dan Ho Pin Tung.

Federici
23 december 2009, 21:45
Denk dat ze beide even getalenteerd zijn, zeker beter dan Ho Pin Tung.

Ik vind dat D'Ambrosio nét dat beetje meer heeft. Hij is in mijn ogen altijd iets meer gemotiveerd. Daarnaast vind Baguette een 'saaie' rijder, terwijl D'Ambrosio juist vaak voor wat actie op de baan zorgt.

bobskink
23 december 2009, 22:55
Ik geloof niet in Schumachers comeback.
Hij zal er heus wel staan, maar de promo aspecten en het geld zullen belangrijker zijn dan het sportieve volgens mij. Hij zal het hoogstens twee seizoenen uithouden denk ik.
F1 is de laatste 3 jaar leuk geweest zonder Schumy, het is net alsof hij het niet kan laten.
Ik hoop gewoon dat Mercedes een goede maar geen dominante wagen heeft.

Peter
23 december 2009, 23:00
2 seizoenen zou heel mooi zijn, 3 zal echt de max zijn, dat lijkt me niet meer dan normaal. Hij is tenslotte al 'op leeftijd' dus we moeten niet verwachten dat ie nog 5 jaar bij Mercedes zal rijden. Misschien houd ie het na 1 seizoen al voor gezien.

Ff wat anders maar toch ook weer niet :)
Wie zouden ze bij Mercedes achter de hand hebben mocht het toch totaal niet lukken met Schumacher? Zelfde geld voor Ferrari, hebben die nog een andere 3e rijder aangetrokken? In het geval dat Massa toch nog last heeft en te langzaam blijkt?

Tazz
23 december 2009, 23:02
Zelfde geld voor Ferrari, hebben die nog een andere 3e rijder aangetrokken? In het geval dat Massa toch nog last heeft en te langzaam blijkt?
Fisichella uiteraard..

Federici
23 december 2009, 23:04
Fisichella uiteraard..

Hoor steeds meer geruchten dat hij bij Sauber naast Kobayashi gaat rijden :)

eansys
23 december 2009, 23:06
:thumbup:AH CRAP:huh1:

:lol::lol::lol::lol: Ik had je gewaarschuwd

Ellu
23 december 2009, 23:13
Ik wacht nog wel even tot Maart...

NS
23 december 2009, 23:43
tsja er is een contract! nu de helft van de vloer, in maart de overige helft mocht ie aan de start staan ;)

Ellu
23 december 2009, 23:47
tsja er is een contract! nu de helft van de vloer, in maart de overige helft mocht ie aan de start staan ;)

*ouwe doos open trekt*

dat dachten Salo, De La Rosa, Joske, en alle teams met wie Button lukraak een contract sloot ook:P

Jeroen Ursem
23 december 2009, 23:50
Oooh er zijn meerdere smaken :D

www.kokosparket.nl

www.bamboe-parket.nl

joostingh
24 december 2009, 00:17
Kurk is ook een mogelijkheid en anders gewoon een vloer"brood"

http://www.truestars.nl/Truestars/Media/Heerschap/Bakkerij%20Heerschap/Producten/Luxe%20broodsoorten/Groot/Vloerbrood%20Tijger%20Tarwe.jpg

Neo-242
24 december 2009, 00:19
Schumacher – a competitor to beat

Maranello, 23 December 2009 – Ferrari fans all over the world received the news today of Schumacher having signed a contract with Mercedes GP and flooded the Ferrari website requesting an opinion regarding the matter. “What we have to say regarding Schumacher has been said by Chairman Montezemolo last week on the occasion of the traditional well-wishing with the Italian and international press,” a Scuderia spokesman said. “We’re giving our warm wishes to Michael: as of today he is our competitor and we’ll give it our all to beat him as we do with all the others.”

Bron:http://www.ferrari.com/English/News/Pages/091223_F1_Schumacher_a_competitor_to_beat.aspx

Droogjes;)

En deze vind ik leuk, zou een antwoord kunnen zijn op de vraag die ik me al sinds het begin van de geruchten omtrent Schumacher & Mercedes stel:

F1 – Why Would Ferrari Release Michael?

Posted by Shaun on Monday, December 14, 2009 · 2 Comments

As much as I hate to say it, I think the Michael Schumacher deal may be done. I know the sources stating the news are about as creditable as the National Enquirer. There is just so much steam behind the “rumor” and all of the press reporting has finally turned me into believing this is finally a reality. Ferrari President Luca di Montezemolo helped the rumor along today stating he would release the 7 times champion if he requested.

The question then comes to mind why? Granted we know that Schumacher is involved in primarily the road car side of the house at Ferrari, but why would you let one of the greatest drivers ever out of your corner? In my humble opinion it is a simple reason and a really stupid one.

It is of my belief that the key reason why Schumacher would be released if he requested, is Ferrari wants to prove to the world that they (the team) don’t need Michael to be successful. Think about it, aside from doing nothing with the company and being thrown under the bus by the Ferrari brass, Michael Schumacher is a waste of resources. He is the ace in the sleeve that almost came to bear after the horrible accident suffered by Felipe Massa and that is really it. The team has suffered since the “chosen one” left the cockpit and a shell of the ultra successful team that once existed with all of the critics pointing to Michael’s absence as the reason for the downfall. So now the champion is thinking it is time to return to his kingdom and race for an opposing team. Finally the pieces are in place for Luca to show the world that he did not need Michael and does not need Schumi to succeed and even take a step further and beat him on the track. This would not have happened had it not been for the arrival of Fernando Alonso. The man who some say put Schumacher into retirement. Fernando is the key ingredient in this recipe and the world knows it. If Fernando does succeed in knocking off Michael again, then Luca will look and smile as he says I told you so. Why do you think Ferrari would release him? I could be way off base on this topic, but I would love to hear your thoughts on why a storied team would let a secret weapon slide into the hands of the enemy?

Bron: http://openpaddock.net/2009/12/14/f1-why-would-ferrari-release-michael/

Federici
24 december 2009, 01:05
*ouwe doos open trekt*

dat dachten Salo, De La Rosa, Joske, en alle teams met wie Button lukraak een contract sloot ook:P

Jaja, probeer maar weer een uitweg te zoeken. :laugh:

Darthwillie
24 december 2009, 01:08
Er gingen al en tijdje geruchten dat het nieuwe contract van Schumacher en Ferrari nog niet getekend was, dus dat Montezemelo helemaal niets te zeggen had.

Het leuke is natuurlijk dat zowel Schumacher als Alonso er extra op gebrand zullen zijn elkaar te verslaan. Schumacher om te bewijzen dat hij Ferrari niet nodig heeft, Alonso om te tonen dat hij Ferrari kan leiden zoals Schumacher dat deed.

Ben geen Schumacher fan maar vind het heel leuk dat hij terugkomt :thumbup:

Tazz
24 december 2009, 01:16
Benieuwd of ie nog steeds die knalrode helm zal gebruiken, of terug naar z'n allereerste ontwerp zal gaan.. :)

Darthwillie
24 december 2009, 01:21
Benieuwd of ie nog steeds die knalrode helm zal gebruiken, of terug naar z'n allereerste ontwerp zal gaan.. :)

daar zijn ze op het autosportforum ook al druk over bezig
http://i.imagehost.org/0685/ms_helmet_3.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y41/davidrossiter/schu-merc-4.jpg

Requiem84
24 december 2009, 01:43
Doe die bovenste maar. Lekker (lelijk) Duits.

Sowieso zijn er weinig echt mooie designs in de F1. I.t.t. bijv MotoGP, WSBK enz.

Tazz
24 december 2009, 02:00
deze vind ik het beste, met die witte randen lijkt die het meeste op z'n oude design :)

http://www.chrislabrooy.com/project/f1/play1_medium.jpg

Schumi rulezzzzz
24 december 2009, 11:06
Super leuk plaatje hierboven, wel raar dat Alonso nog zijn Mild Seven Renault overall aan heeft.

http://racingwire.info/images/stories/200912f1usf1firstchassis.jpg

Als je bovenstaande foto van vergelijkt met een plaatje uit een filmpje op het Youtube kanaal (http://www.youtube.com/user/USF1Team) van USF1, vertonen de neuzen bijzonder veel gelijkenis.

Bramzel
24 december 2009, 11:10
Da's wel een fraai neusje :) Ziet er wel goed uit, wat uiteraard niks over de snelheid zegt, maar het oog wil ook wat.

bobskink
24 december 2009, 11:14
Super leuk plaatje hierboven, wel raar dat Alonso nog zijn Mild Seven Renault overall aan heeft.
Alonso veranderd zodanig veel van pakkie en helmdesign dat dat de enigste manier is waarop de meesten hem herkennen denk ik.

Stefan van Renselaar
24 december 2009, 12:50
Alonso veranderd zodanig veel van pakkie en helmdesign dat dat de enigste manier is waarop de meesten hem herkennen denk ik.

Raar trouwens dat ze iedereen een Bell helm hebben gegeven terwijl de meeste Arai hebben.

Neo-242
24 december 2009, 16:09
Leuke foto

http://i49.tinypic.com/35mqq1x.jpg

Jeroen Ursem
24 december 2009, 16:24

Aanloop naar volgende seizoen moet het denk ik voorstellen, Button is ook nog overspoeld met Brawn ;)

Stefan van Renselaar
24 december 2009, 16:52
Aanloop naar volgende seizoen moet het denk ik voorstellen, Button is ook nog overspoeld met Brawn ;)

Ja, maar met een 2005 helm :huh1:

bobskink
24 december 2009, 17:21
Bij Mercedes zijn ze niet blij met Schumachers komst, en ik kan ze eerlijkgezegd wel begrijpen. (http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/091224_werknemers_mercedes_schumi)
7.000.000 € zal hij kosten.

Tjello
24 december 2009, 17:35
Dat het personeel van Mercedes hier niet blij mee is snap ik wel. Echter valt het denk ik wel mee. De FIA zal wel met wat tv geld smijten richting Mercedes om een en ander te bekostigen ofzo. De Formule 1 had dringend positief nieuws nodig...

Aan de andere kant zal een groot gedeelte van de Duitse Schumacher fans zich veel nieuwe merchandise aanschaffen, wat ook weer geld in het laatje brengt ;)

Iedereen praat nu positief over wat volgend jaar gaat gebeuren tijdens het seizoen... Het verdwijnen van 2 fabrieksteams is weer even vergeten...

Pingguest
24 december 2009, 18:16
Het salaris van Schumacher is naar maatschappelijke maatstaven enorm. Slechts weinigen verdienen het genoemde salaris van €7 miljoen. Zelfs veel bestuurders zullen dit bedrag niet bijgeschreven krijgen op hun rekening-courant. Anderzijds zijn er maar weinig personen met de status en (vermeende) kwaliteiten die Schumacher bezit en vormt hij een relatief goedkoop marketinginstrument. Alleen al door zijn komst bij Mercedes-Benz, zullen mensen eerder geneigd zijn een auto van dat merk te kopen.

Ik vraag me eigenlijk af wat Button vorig jaar verdiende. Tot zover verdiende hij meer, dus is Schumacher eigenlijk goedkoop.

Tjerk Korving
24 december 2009, 20:06
Vorig jaar zat Button ergens tegen de 4 miljoen aan, die had juist een salaris vermindering aanvaard vanwege heel de situatie van het team.

Maar vind het een aparte dat vakbondsafgevaardigden juist hadden verwacht dat Mercedes zou stoppen met de Formule 1. Daar is volgens mij al helemaal nooit sprake van geweest dus waar ze dat vandaan halen. Een uitspraak als "wie koopt er nou een Mercedes omdat ze in de Formule 1 rijden" vind ik al helemaal een aparte. Dan trek je sowieso al heel het nut van reclame in het algemeen in twijfel.

Rogue
24 december 2009, 20:24
Ik kwam vandaag een hele vreemde vrachtwagen tegen:

http://i48.tinypic.com/wsljyc.jpg

:innocent:

Sorry, crosspost, maar hier komt-ie beter tot z'n recht.

F1-gast
24 december 2009, 22:04

Driver Age Race
1 Monaco Louis Chiron 55 years, 292 days 1955 Monaco Grand Prix
2 France Philippe Étancelin 55 years, 191 days 1952 French Grand Prix
3 Belgium Arthur Legat 54 years, 232 days 1953 Belgian Grand Prix
4 Italy Luigi Fagioli 53 years, 22 days 1951 French Grand Prix
5 Germany Adolf Brudes 52 years, 293 days 1952 German Grand Prix

Tjello
24 december 2009, 22:32

Whaha, ben ik blij dat ik voorzichtiger geworden ben met bepaalde uitspraken :innocent:

CuqeBaqer
24 december 2009, 22:36
Deze kwam ik tegen ergens.

http://www.motorpasion.com.br/wp-content/uploads/2009/12/mercedesgp_500.jpg

Schumi rulezzzzz
24 december 2009, 22:38
Deze kwam ik tegen ergens.

http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=546&page=27 :)

CuqeBaqer
24 december 2009, 23:01
Woops my bad. :surrender:

Richard117
24 december 2009, 23:14
Driver Age Race
1 Monaco Louis Chiron 55 years, 292 days 1955 Monaco Grand Prix
2 France Philippe Étancelin 55 years, 191 days 1952 French Grand Prix
3 Belgium Arthur Legat 54 years, 232 days 1953 Belgian Grand Prix
4 Italy Luigi Fagioli 53 years, 22 days 1951 French Grand Prix
5 Germany Adolf Brudes 52 years, 293 days 1952 German Grand Prix
Dat zijn de 5 oudste coureurs, maar dat is niet het antwoord op zijn vraag ;)

Stefan van Renselaar
24 december 2009, 23:17
Dat zijn de 5 oudste coureurs, maar dat is niet het antwoord op zijn vraag ;)

Ik denk dat dat Patrese is, die was toch 46?

Tazz
24 december 2009, 23:41
dit moet het worden imo :cool:

http://www.chrislabrooy.com/project/f1/schumi-helmet.jpg

Richard117
24 december 2009, 23:48

Patrese is idd 46 geweest, maar niet toen hij F1 coureur was ;)
Hij is van 17-4-1954 en heeft zijn laatste GP op 7-11-1993 gereden.

Ik weet wel zeker dat het Arnoux in '89 was.
Daarvoor was het Laffite in '86 en Andretti in '82 ;)

eansys
25 december 2009, 00:40

Fantastisch.:thumbup: Zijn eigen vloerenleverancier...Nu snap ik ook dat je zomaar zo'n uitspraak kan doen....:lol:

Federici
25 december 2009, 02:31

Nope, pas 39 jaar :)

CuqeBaqer
25 december 2009, 03:45
Vergeet Lammers niet.

Stefan van Renselaar
25 december 2009, 10:42
Nope, pas 39 jaar :)

Dat is wel bijna 40, maar inderdaad net geen :)

Federici
25 december 2009, 11:39
Vergeet Lammers niet.

Was ook 'pas' 36 jaar in zijn laatste Formule 1-seizoen.

F1-gast
25 december 2009, 23:17
FF wat f1 boeken op na geslagen (en mn eigen brein) en dit zijn un paar f1 coureurs die gp's reden en ouder dan 40 waren.
Mansell
schumacher
Arnoux
Herbert(?)
Jack Brabham
Lauda(?)
George Abecassis
Walt Ader
Phillipe Alliot(?)
Mario Andretti
Edgar Barth

paulpeter
26 december 2009, 12:13
Schumacher heeft nog geen gp gereden sinds dat hij 40 is geworden hoor;)

Darthwillie
26 december 2009, 12:28
Dat zegt Ellu ook :laugh:

F1-gast
26 december 2009, 12:30
Maar hij gaat wel weer rijden dus vind dat hij er gewoon bij hoort.

Federici
26 december 2009, 12:54
FF wat f1 boeken op na geslagen (en mn eigen brein) en dit zijn un paar f1 coureurs die gp's reden en ouder dan 40 waren.
Mansell
schumacher
Arnoux
Herbert(?)
Jack Brabham
Lauda(?)
George Abecassis
Walt Ader
Phillipe Alliot(?)
Mario Andretti
Edgar Barth

Herbert, Lauda, DeCrasharis ;) en Andretti zéker niet uit mn hoofd.

Stefan van Renselaar
26 december 2009, 13:17
Herbert, Lauda, DeCrasharis ;) en Andretti zéker niet uit mn hoofd.

Mario Andretti: 1982-1940 = 42
Andrea de Cesaris: 1994-1959 = 35
Niki Lauda: 1985-1949 = 36
Johnny Herbert: 2000-1964 = 36

;)

Darthwillie
26 december 2009, 15:59
hehehehehe :laugh:
http://mcsavage.files.wordpress.com/2009/07/michael-schumacher-23952.jpg

Tazz
26 december 2009, 18:06
nu de gezamenlijk teampresentatie van de baan is, wordt het wel eens hoog tijd om een paar launchdatums bekend te maken toch?
ik dacht dat de meesten vorige keer in januari waren..

Federici
26 december 2009, 19:34
Mario Andretti: 1982-1940 = 42
Andrea de Cesaris: 1994-1959 = 35
Niki Lauda: 1985-1949 = 36
Johnny Herbert: 2000-1964 = 36

;)

Inderdaad in de war met de andere Andretti:blushing:

Darthwillie
26 december 2009, 20:01
kwam net op de autosport.com site een best onthutsend statistiekje tegen in hun grote kersquiz. Hoeveel rondes heeft Jenson Button aan de leiding gelegen na zijn overwinning in turkije
a-0
b-20
c-40

00:blink:

erg leuke quiz trouwens
autosport.com

Robert Saalmink
26 december 2009, 20:32
Ook leuk op Autosport: "10 things that didn't happen in 2009 (http://www.autosport.com/news/report.php/id/80676)"

Neo-242
26 december 2009, 21:55
Wel een extreem moeilijke quiz op autosport:blink:

Gerben vd Broek
27 december 2009, 10:54
Dat is ook geen kleine quiz. Ik zal er vanmiddag eens naar kijken. Vind zulke dingen altijd wel interessant :).

Richard117
27 december 2009, 12:36
'Ook Ralf Schumacher keert terug in F1'

Mogelijk maakt na Michael Schumacher ook diens jongere broer Ralf volgend jaar zijn comeback in de Formule 1.

Volgens de Duitse krant Bild am Sonntag heeft één van de vier nieuwe teams de Duitser een aanbieding gedaan. Schumacher zou echter niet happig zijn op een terugkeer.

Ralf Schumacher stapte eind 2007 uit de Formule 1. Hij had toen 180 Grote Prijzen op zijn actief, waarvan hij er zes winnend kon afsluiten. De 34-jarige Duitser is nu al twee jaar aan de slag in het Duitse kampioenschap voor toerismewagens (DTM). "Een terugkeer naar de Formule 1 is niet echt de uitdaging waar hij naar op zoek is", zegt een vertrouweling van Ralf Schumacher aan Bild am Sonntag.

Mocht Ralf Schumacher toch terugkeren, dan wordt hij een concurrent van zijn broer Michael (41). De zevenvoudige wereldkampioen viert in 2010 zijn comeback bij het team van Mercedes.

www.ad.nl (http://ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/article/detail/453066/2009/12/27/Ook-Ralf-Schumacher-keert-terug-in-F1.dhtml/)

Ik hoop het niet zeg, als er iemand is die ik niet gemist heb dan is het Ralf wel....

Stefan van Renselaar
27 december 2009, 12:39
Wel een extreem moeilijke quiz op autosport:blink:

De F1 vragen niet zo heel erg, maar omdat ik Nascar, MotoGP, WRC, BTCC nooit kijken en WTCC alleen heel soms kijk is het wel lastig:

You scored 42/101 (41.58%).
F1 only: 19/30 (63.33%).
Non-F1: 23/71 (32.39%).
That's not too bad. Most fans did as well as you...

Ik hoop het niet zeg, als er iemand is die ik niet gemist heb dan is het Ralf wel....

Inderdaad, laat hem maar lekker achteraan rijden met het DTM..

Schumi rulezzzzz
27 december 2009, 12:48
Oeh nee, alsjeblief niet Ralf! Blijf aub zo ver weg als mogelijk is!

cookie
27 december 2009, 12:51
Oeh nee, alsjeblief niet Ralf! Blijf aub zo ver weg als mogelijk is!

De Ralf van 1999 t.e.m. 2003 mag best terug keren, toen was hij toch wel een topper.

Pingguest
27 december 2009, 12:58
De Ralf van 1999 t.e.m. 2003 mag best terug keren, toen was hij toch wel een topper.

M.i. heeft zijn crash tijdens de Amerikaanse Grand Prix in 2004, hem verandert. Nadien verloor Ralf Schumacher veel van zijn snelheid en kwam het nooit meer goed.

Requiem84
27 december 2009, 13:08
You scored 50/101 (49.50%).

F1 only: 20/30 (66.67%).

Non-F1: 30/71 (42.25%).

Behoorlijk pittige quiz :)

Sander Hogendoorn
27 december 2009, 13:08
You scored 48/101 (47.52%).

F1 only: 21/30 (70.00%).

Non-F1: 27/71 (38.03%).

Voorlopig P2 van dit forum :P

Schumi rulezzzzz
27 december 2009, 13:29
You scored 60/101 (59.41%).

F1 only: 22/30 (73.33%).

Non-F1: 38/71 (53.52%).

:thumbup:

Tjerk Korving
27 december 2009, 13:43
Ben dan alleen nog erg benieuwd waar iedereen die quiz vind op autosport.com want ik zie 'm nergens.

Edit: anders lees je er even overheen. :)

Stefan van Renselaar
27 december 2009, 13:50
Ben dan alleen nog erg benieuwd waar iedereen die quiz vind op autosport.com want ik zie 'm nergens.

http://img705.imageshack.us/img705/7981/38491219.jpg

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80663 hier staat het antwoord op de vraag van twee pagina's terug

Tjerk Korving
27 december 2009, 14:04
You scored 45/101 (44.55%).

F1 only: 18/30 (60.00%).

Non-F1: 27/71 (38.03%).

Krijg je als je amper andere autosport volgt :)

Ellu
27 december 2009, 14:07
You scored 47/101 (46.53%).
Non-F1: 25/71 (35.21%).

Federici
27 december 2009, 14:10
edit :: Pardon, al gepost :P

Gerben vd Broek
27 december 2009, 14:14
pssst... hiero al (http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=76959&postcount=820)

Federici
27 december 2009, 14:15
pssst... hiero al (http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=76959&postcount=820)

Haha, dank je ;) Had niet meer op de vorige pagina gekeken :blushing::surrender:

speed9
27 december 2009, 14:16
You scored 42/101 (41.58%).

F1 only: 17/30 (56.67%).

Elk geval +50% op F1 gebied.
Van de rest had ik alleen MotoGP en WTCC en BTCC gevolgt.

Michael Storm
27 december 2009, 15:50
You scored 50/101 (49.50%).

Non-F1: 28/71 (39.44%).

Ik had slechter verwacht. :D

F1-gast
27 december 2009, 15:55
Ik krijg geen Quiz te zien :(
alleen top10 van dingen die niet zijn gebeurd

Tjerk Korving
27 december 2009, 15:58
Ik krijg geen Quiz te zien :(
alleen top10 van dingen die niet zijn gebeurd
http://www.autosport.com/christmas/quiz2009/

Jeroen Ursem
27 december 2009, 16:15
You scored 41/101 (40.59%).

F1 only: 17/30 (56.67%).

Non-F1: 24/71 (33.80%).

oftewel, bar slecht :p

F1-gast
27 december 2009, 16:35
You scored 48/101 (47.52%).

F1 only: 20/30 (66.67%).

Best wel goed nog al zeg ik het zelf:blushing:

Peter
27 december 2009, 16:39
You scored 46/101 (45.54%).

F1 only: 21/30 (70.00%).

waren wel erg veel ragen waar ik geen idee van had zeg, behoorlijk moeilijk...

Richard117
27 december 2009, 18:02
You scored 63/101 (62.38%).

F1 only: 26/30 (86.67%).

Non-F1: 37/71 (52.11%).

That's a very good score! Well done! But have you actually done anything this year other than watch motorsport?

:blushing:

Gerben vd Broek
27 december 2009, 21:43
You scored 44/101 (43.56%).

F1 only: 19/30 (63.33%).

bar slecht weer :)

Tjerk Korving
27 december 2009, 23:22
Ik volg afgezien van Formule 1 al bar weinig autosport. Van Formule 1 zie ik in principe alles maar ook dan weet ik echt niet meer wat er allemaal gebeurde aan het begin van een seizoen. :)

f1timmy007
28 december 2009, 00:22
You scored 44/101 (43.56%).

F1 only: 16/30 (53.33%).

Boneless
28 december 2009, 12:45
Ook Ralf Schumacher wil graag een F1 comeback maken...

De 1-april grappen beginnen steeds vroeger!

http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225459/ook-ralf-schumacher-heeft-oren-naar-comeback/

F1-gast
28 december 2009, 12:49
Ralf was opzich goed, hij maakte een monste fout om bij Toyota te gaan rijden.
HIj had voor Jag moeten kiezen toendertijd.

Maar denk dat het meer een revange voor hem is

Robert Saalmink
28 december 2009, 12:51
Ook Ralf Schumacher wil graag een F1 comeback maken...

De 1-april grappen beginnen steeds vroeger!

http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225459/ook-ralf-schumacher-heeft-oren-naar-comeback/

Grappig, dit bericht spreekt het 'wil graag' juist tegen: http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=76959&postcount=820

rammstein_fan
29 december 2009, 22:52
You scored 58/101 (57.43%).

Non-F1: 36/71 (50.70%).

Ellu
29 december 2009, 22:56
Ralf was opzich goed, hij maakte een monste fout om bij Toyota te gaan rijden.
HIj had voor Jag moeten kiezen toendertijd.

Maar denk dat het meer een revange voor hem is

In 2005 voor Jaguar rijden kon toch echt niet hoor ;)

Federici
30 december 2009, 00:31
In 2005 voor Jaguar rijden kon toch echt niet hoor ;)

Das dus Red Bull = Coulthard + Klien. We love it :P

Federici
30 december 2009, 13:13
Die Stefanovich is lekker slim bezig :D Goede stap mocht dit doorgaan! ;)

Stefan GP wordt commercieel testteam

Wie volgend jaar een Formule 1-auto wil testen kan terecht bij Stefan GP. De Servische aspirant-renstal wil tegen betaling zijn auto beschikbaar stellen voor jonge coureurs.

Vindingrijkheid kan Zoran Stefanovich, de teambaas van Stefan GP, niet worden ontzegd.

De Servische zakenman is in verregaande onderhandelingen met Toyota over het gebruik van het ontwerp voor de TF10, de auto die Toyota in het seizoen 2010 zou gebruiken als de Japanse bedrijfstop niet de stekker uit het Formule 1-project zou hebben getrokken.

Stefanovich hoopt nog altijd dat zijn team als veertiende team aan het WK 2010 wordt toegevoegd. Volgens hem is er genoeg tijd om de auto’s gereed te krijgen voor de eerste Grand Prix in Bahrein.

Mocht dat niet doorgaan, dan wil Stefan GP het hele jaar testen met de ex-Toyota-auto’s. Dat vertelde Stefanovich aan Autosport.com. Om het plan te kunnen bekostigen wil het team zijn auto’s aanbieden aan betalende coureurs, die op die manier ervaring kunnen opdoen.

Ook als teams besluiten halverwege het seizoen een coureur te vervangen voor een minder ervaren reservist, is Stefan GP bereid tegen betaling een auto op de baan te brengen om de nieuwkomers wat testkilometers te verschaffen.

Onder het huidige reglement is testen tijdens het seizoen verboden, maar als Stefan GP geen startplaats krijgt, hoeft het zich ook niet aan die regel te houden. Vorig seizoen was er kritiek op Scuderia Toro Rosso, dat Sebastien Bourdais verving door Jaime Alguersuari.

De negentienjarige Spanjaard had voor zijn debuut geen meter getest in een Formule 1-auto.

Bron :: Formule1.nl

Bramzel
30 december 2009, 13:18
Doen ze slim idd! Lijkt me alleen dat de FIA hier rap genoeg een stokje voor steekt als blijkt dat teams dmv StefanGP de regels omzeilen.

Stefan van Renselaar
30 december 2009, 13:25

Goed bedacht van mij hé?:p

F1-gast
30 december 2009, 14:57
Wat wil de FIA hier dan tegen doen ?

Bramzel
30 december 2009, 15:16

Het op een of andere manier verbieden? Zal vast wel wat voor te vinden zijn.

Pingguest
30 december 2009, 15:24

Dit getuigt van ondernemerszin en is waarschijnlijk ook waarom Stefanovic een succesvolle zakenman is. Maar het valt te bezien, of dergelijke tests werkelijk nut zullen hebben. Een ervaren coureur als Fisichella was al het hele seizoen actief, maar kon toch bij Ferrari geen potten breken.

Ik heb geen inzicht in de financiën van Stefanovic, maar hij lijkt flink in de slappe was te zitten. Wanneer zijn team volgend jaar niet mag meedoen, kan het zich goed voorbereiden op 2011. Dit kan wel eens de grote verrassing worden.

speed9
30 december 2009, 15:25
Circuit verbod.
De FIA keurt de wagens goed vergeet dat niet he.
Alles qua Auto/Motor sport word door de FIA gekeurt op veiligheid enzo.

Dus dan mogen ze alleen rijden op door niet FIA erkende circuits.

Federici
30 december 2009, 15:57

FIA kennende zullen ze wel dreigen dat ze anders sowieso niet worden toegelaten tot het veld.. :surrender:

Neo-242
30 december 2009, 17:03
Piero Ferrari: Schumacher not disloyal
Piero Ferrari has dismissed suggestions that Michael Schumacher is betraying Ferrari by making a Formula 1 comeback with Mercedes.

The son of company founder Enzo Ferrari believes the Mercedes move was a pragmatic one as Ferrari had no spare seats, rather than a snub to the team Schumacher had been with since 1996.

"It's true that we were a bit disappointed, because Michael had become our symbol," Ferrari told Gazzetta dello Sport.

"I wouldn't use that expression [betrayal], even though obviously we would have preferred him to stay with us. But he wanted to race and the conditions weren't there for him to do it once again with Ferrari."

Ferrari is sure that Schumacher is still quick enough to make a successful comeback even though he is now in his forties.

"His competitiveness will depend on the car," said Ferrari. "Another great driver, Mario Andretti, had carried on racing until he was over 50. Schumi was and remains a phenomenon. Drivers like him come only once every ten years."

He insisted that Ferrari had no reason to consider moving either of its 2010 signings Fernando Alonso and Felipe Massa aside to accommodate Schumacher.

"No, because I never believe in comebacks in sport, and I mean coaches and footballers who go back to a team where they had coached or played before. Time goes on," he said.

"And besides, we have hired Alonso who didn't become world champion by chance, and in fact he has already challenged and beaten Michael before. And then we have Massa, who has matured next to Michael himself.

"I'm convinced that, if we are able to build a good car - the 2009 one wasn't very good - we'll get some satisfaction. In other words, we won't lose races and the title because of the drivers."

Ferrari believes his legendary father would also have accepted Schumacher's decision.

"I'll take a step back in time: I was very close to Lorenzo Bandini and I suffered greatly when he died in Monte Carlo in 1967," said Ferrari.

"Right then, my father gave me some advice that was in line with his policy: 'You must never get too affectionate with racing drivers, because it either ends this way or they go race somewhere else. They are employees, even if very important ones.'"

Bron:http://www.autosport.com/news/report.php/id/80694

Schumacher krijgt hier verdoken toch een veeg uit de pan:D
't zal de Italianen niet lekker zitten, zijn overstap.

Tjerk Korving
30 december 2009, 20:53
Doen ze slim idd! Lijkt me alleen dat de FIA hier rap genoeg een stokje voor steekt als blijkt dat teams dmv StefanGP de regels omzeilen.
Ik denk dat de FIA er weinig kan en aan zal doen als ze rijden met een wagen die de crashtest heeft doorstaan en dus FIA goedgekeurd is. Uiteindelijk reed Toyota in het jaar voorafgaand aan hun eerste seizoen ook aardig wat af en ook daar werd niet moeilijk over gedaan. Zolang je geen officieel team bent kan je normaliter zoveel kilometers rijden als je maar wil.

Knight
30 december 2009, 21:01
Maar in de tijd dat Toyota zijn auto testte, was er nog geen testverbod volgen mij. Dus dan dan is er ook helemaal niets op tegen. Nu is dat net even wat anders.

Tjerk Korving
30 december 2009, 21:59
Maar als niet officieel team ben je niet gebonden aan het Concorde Agreement en juist dat geeft je dan zulke vrijheden. Dat onderteken je pas als je word toegelaten als Formule 1 team.

speed9
31 december 2009, 17:32
Maar als niet officieel team ben je niet gebonden aan het Concorde Agreement en juist dat geeft je dan zulke vrijheden. Dat onderteken je pas als je word toegelaten als Formule 1 team.

Maar je zit wel vast aan de Voorschiften van de FIA.

CavaF1
31 december 2009, 17:35
Als ik morgen met een paar man een F1 besluit te bouwen(bij wijze van spreken) volledig conform de F1 normen. Wie gaat mij tegenhouden om die wagen te verhuren voor testkilometers? Zolang je nergens aan gebonden bent en geen deelnemingscontracten hebt getekend ben je vrij om te doen en laten wat je wil.

Federici
31 december 2009, 19:37
Maar je zit wel vast aan de Voorschiften van de FIA.

Want?

Precies wat Cava zegt. :)

Robert Saalmink
31 december 2009, 19:48
Het is wel alleen zinvol voor rijderstests. Of Ferrari moet 1 specifiek onderdeel willen testen en dat even op die auto schroeven ;)

Schumi rulezzzzz
31 december 2009, 21:05
Goed dit zou dus betekenen dat ik straks een F1 kan laten bouwen, volledig conform de huidige regelementen. Ik koop een X aantal motoren bij Ferrari, waar ik gelijk een prachtige deal sluit. Ik krijg alle tekeningen en motoren van Ferrari, bouw een briljante bijna replica.. helemaal gratis!

In ruil daarvoor komt er elke donderdagnacht, een kerel uit Italië wat onderdelen leveren, die altijd op zaterdag en zondag getest worden door Jules Bianchi (uiteraard met een ander helmdesign dan zijn eigen en volledig in de kleuren van mijn team).

Je begrijpt het sarcasme, maar zo kan iedereen de boel belazeren en de testban omzeilen. :huh1:

Schumi rulezzzzz
3 januari 2010, 23:25
Las vandaag twee opmerkelijke dingen over Sauber. Peter Sauber zegt dat ze de naam BMW Sauber niet zullen veranderen, of in ieder geval vindt hij dat niet belangrijk. Vreemd opzich, want er ligt een Ferrari motor in komend seizoen..

Pedro de la Rosa wordt waarschijnlijk de eerste rijder. Begrijp ik ook niks van, ik zou 10x eerder voor Heidfeld kiezen. Die kent de auto en is bovendien een aantal jaar jonger.

Gerben vd Broek
3 januari 2010, 23:28
Of Heidfeld heeft al een contract ergens, maar is nog niet openbaar?

Schumi rulezzzzz
4 januari 2010, 00:15
Of Heidfeld heeft al een contract ergens, maar is nog niet openbaar?
Oke, alleen wanneer dat bij Renault zou zijn begrijp ik zijn keuze, anders niet.

bobskink
4 januari 2010, 11:05
Ik begrijp toch ook de logica van de niet naamsverandering en de la Rosa niet. Zeker voor een man als Sauber.
Er moet wel iets contractueel achter zitten waar we nu nog geen weet van hebben.

Medusa
4 januari 2010, 14:01
Alonso in z'n nieuwe outfit, zwart is ff wennen maar me like :)
http://www.f1aldia.com/photos/6800/6846/002_small.jpg

Pingguest
4 januari 2010, 14:03

Bah. Het is te hip, heeft te weinig rood en een te licht rood voor Ferrari.

Darthwillie
4 januari 2010, 14:08
holy crap wat vreselijk lelijk!!!!!!!!!!!!!!! Daar zit geen verband in. BAH

enige hoop is dat voor en achtervleugel nu ook weer zwart worden zoals het hoor

Kimi
4 januari 2010, 14:19

Dit is natuurlijk gewoon gePhotoshopt toch? Of heb je dit van een betrouwbare bron?
Lijkt me niet dat dit nu al op deze wijze gepresenteerd wordt. De officiele portretten van de coureurs worden toch ook pas op woensdag of donderdag voor de race op locatie gemaakt?

Schumi rulezzzzz
4 januari 2010, 14:40
holy crap wat vreselijk lelijk!!!!!!!!!!!!!!! Daar zit geen verband in. BAH

enige hoop is dat voor en achtervleugel nu ook weer zwart worden zoals het hoor
Rustig!! :) Dit is een vreselijk slechte fotosoep, check alleen al hoe die logo's erop zitten en hoe zijn helm eruit ziet.

Deze portretten worden inderdaad pas op donderdag voor de eerste race gemaakt.

Medusa
4 januari 2010, 14:41
Heb er geen flauw idee van, kwam hem ergens tegen...

F1-gast
4 januari 2010, 15:45
Waar stond dat dan dat De La Rosa naar Sauber gaat ?

Dat bmw in naam blijft is simpel, bmw betaald nog gewoon door zoiets

Federici
4 januari 2010, 17:24
...
Dat bmw in naam blijft is simpel, bmw betaald nog gewoon door zoiets

Jij trekt wel heel gemakkelijk en snel conclusies... :rolleyes:

bobskink
4 januari 2010, 17:54
jakkes, wat staat hij daar trouwens met Raikonens helm te doen. Eeen beetje andere kleuren dan de sponsor kleuren hadden best gemogen.

Federici
4 januari 2010, 18:01
jakkes, wat staat hij daar trouwens met Raikonens helm te doen. Eeen beetje andere kleuren dan de sponsor kleuren hadden best gemogen.

Het is maar een fotosoepje hoor ;)

bobskink
4 januari 2010, 18:12
Het is maar een fotosoepje hoor ;)
oef, maar wat wil je, met zo'n lelijk design flapt de walging eruit voordat je deftig de andere commentaren leest.

Federici
4 januari 2010, 18:43
oef, maar wat wil je, met zo'n lelijk design flapt de walging eruit voordat je deftig de andere commentaren leest.

Als je goed keek had je het zelf ook wel gezien ;)

F1-gast
4 januari 2010, 18:48
Jij trekt wel heel gemakkelijk en snel conclusies... :rolleyes:
Zullen we er dan een Complot theorie van maken ?

Federici
4 januari 2010, 18:50

Wat heeft een complottheorie hier nou mee te maken?

bobskink
4 januari 2010, 18:57
Als je goed keek had je het zelf ook wel gezien ;)
Ik durfde niet te lang te kijken, 't was zo lelijk.:p

Schumi rulezzzzz
4 januari 2010, 19:24
Huh?

Btw, waarom zou BMW in godsnaam nog betalen voor de naam als de auto niet meer door een BMW motor wordt aangedreven. Sterker nog, ik neem aan dat BMW haar naam niet wil verbinden aan een team dat niks meer met BMW te maken heeft, ze zijn er niet voor niets uitgestapt. Dan is er ook geen geld meer voor een naam :huh1:
Het zou hooguit een loyaliteits kwestie van Peter Sauber kunnen zijn.

Tjerk Korving
4 januari 2010, 22:48
BMW Sauber Ferrari gaat ook niet werken als naam, dat accepteren beiden niet dunkt me. Momenteel is Sauber gewoon te lui om een verzoek in te dienen bij de FIA voor een naamsverandering, iets wat in deze situatie hoogstwaarschijnlijk gewoon gehonoreerd zou worden. Kennelijk heeft het geen prioriteit..

Tjello
5 januari 2010, 00:07
Weet even niet met welke motoren ze willen gaan rijden maar misschien een Cosworth met als naamsbadge BMW ;)

Tazz
5 januari 2010, 00:30
staat al van in het begin vast dat het ferrari motoren zullen worden :)

Darthwillie
5 januari 2010, 00:32
Huh?

Btw, waarom zou BMW in godsnaam nog betalen voor de naam als de auto niet meer door een BMW motor wordt aangedreven.
heeft misschien met tv geld te maken? Als het team een andere naam krijgt zou het misschien als nieuw team gezien worden waardoor eht geen recht meer heeft op de tv gelden van vorig jaar?

Ellu
5 januari 2010, 00:56
jakkes, wat staat hij daar trouwens met Raikonens helm te doen.

Dat kwam ff heer komisch op mij over:laugh:

Pingguest
5 januari 2010, 10:02
heeft misschien met tv geld te maken? Als het team een andere naam krijgt zou het misschien als nieuw team gezien worden waardoor eht geen recht meer heeft op de tv gelden van vorig jaar?

Hoewel de exacte inhoud van de Concorde Agreement ons onbekend is, lijkt mij dit onwaarschijnlijk. In het verleden werden juist bestaande teams overgenomen, zodat de rechtsopvolgers onder nieuwe naam aanspraak kon maken op de bestaande regelingen.

Schumi rulezzzzz
5 januari 2010, 10:50
Klopt, hetzelfde was het geval toen Brawn GP veranderde in Mercedes GP. De andere teams hebben echter toestemming gegeven dat Mercedes gewoon de flink met miljoenen gevulde pot met tv geld voor het kampioenschap krijgt.

Het zou een reden voor Sauber kunnen zijn, lijkt me echter onwaarschijnlijk dat Mercedes wel toestemming krijgt en Sauber niet. Maargoed, het blijft pure speculatie.

Captain Slow
5 januari 2010, 12:08
Heidfeld niet meer in beeld bij Sauber
05 januari 2010

Nick Heidfeld lijkt geen kandidaat meer te zijn voor het tweede racestoeltje bij Sauber. Volgens teambaas Peter Sauber zal zijn keuze iedereen verrassen.

Heidfeld reed de afgelopen vijf seizoenen voor het team uit Hinwil en leek de belangrijkste kandidaat voor het tweede zitje naast de Japanner Kamui Kobayashi, maar Sauber heeft in een interview met het Zwitserse blad NZZ laten weten dat zijn keuze is gevallen op een rijder die nieuwe kennis meebrengt naar het team. "De tweede rijder zal een ervaren coureur zijn die nieuwe ideeën kan meenemen naar onze organisatie", zei Sauber. "Jullie zullen verrast zijn over wie ik heb gekozen."

Giancarlo Fisichella en Pedro de la Rosa werden de afgelopen dagen genoemd als belangrijke gegadigden voor het Sauber-stoeltje. Voor Heidfeld zijn er niet veel opties meer. Er zijn verder alleen nog stoeltjes vrij bij Renault, Campos en US F1.

www.gpupdate.nl

Hij heeft toch niet R. Schumacher aangenomen he:rolleyes:

Federici
5 januari 2010, 12:09
Zoals ik al op mijn Twitter heb gezet eind vorig jaar, verwacht ik dat het Giancarlo Fisichella gaat worden. Ik denk dat Ferrari weer een aardige vinger in de pap wil hebben bij Sauber.

Raikkonen_WC
5 januari 2010, 12:09
www.gpupdate.nl

Hij heeft toch niet R. Schumacher aangenomen he:rolleyes:

Ik las net op ESPN F1, dat Fisichella waarschijnlijk de 2de rijder word. Dit met druk van Ferrari....

Federici
5 januari 2010, 12:12
Ik las net op ESPN F1, dat Fisichella waarschijnlijk de 2de rijder word. Dit met druk van Ferrari....

Naja en Fisichella en Sauber is in het verleden al een prima combinatie gebleken. Met Kobayashi als 'het wilde konijn' ernaast heb je toch een heel aardig team.

Raikkonen_WC
5 januari 2010, 12:50
Naja en Fisichella en Sauber is in het verleden al een prima combinatie gebleken. Met Kobayashi als 'het wilde konijn' ernaast heb je toch een heel aardig team.

Dat denk ik ook wel. Zou er geen problemen mee hebben. Liever Fisichella in het veld, dan Heidfeld.....

Vandaag wordt ook bekend gemaakt of de straf van Briatore geldig blijft of niet. Ben erg benieuwd hierna.

Pingguest
5 januari 2010, 14:01
Thans lijkt Mercedes-Benz de dominerende partij te zijn in de Formule 1. Het Duitse automerk heeft een meerderheidsbelang in Brawn genomen en vervolgens omgedoopt tot het eigen fabrieksteam, levert motoren aan Force India en McLaren en heeft nog altijd een minderheidsbelang in het laatste genoemde team. Ferrari kan niet anders dan pareren. Het zou dan ook volkomen begrijpelijk zijn wanneer de Scuderia haar testcoureur neerzet bij Sauber.

Darthwillie
5 januari 2010, 14:03
vandaag is de uitspraak in de zaak van Flavio Briatore en Pat Symmonds tegen de FIA, ben heel benieuwd.

Schumi rulezzzzz
5 januari 2010, 14:07
Thans lijkt Mercedes-Benz de dominerende partij te zijn in de Formule 1. Het Duitse automerk heeft een meerderheidsbelang in Brawn genomen en vervolgens omgedoopt tot het eigen fabrieksteam, levert motoren aan Force India en McLaren en heeft nog altijd een minderheidsbelang in het laatste genoemde team. Ferrari kan niet anders dan pareren. Het zou dan ook volkomen begrijpelijk zijn wanneer de Scuderia haar testcoureur neerzet bij Sauber.
Ze hebben beide 2 klantenteams, echter heeft Mercedes twee competatieve teams en bij Ferrari is dat nogal onzeker omdat niemand weet hoe Sauber het volgend jaar gaat doen.

Desondanks kan je niet anders zeggen dat Force India op tijd een werelddeal heeft gesloten met Mercedes, zij zouden dit seizoen wel eens definitief teams als Williams (met Cosworth) achter zich kunnen laten en daarmee het 5e of 6e team kunnen worden.

KingBee
5 januari 2010, 16:37
Briatore heeft gewonnen!
Court overturns Briatore's F1 ban

By Jonathan Noble Tuesday, January 5th 2010, 14:22 GMT

Former Renault boss Flavio Briatore has won his court action in France against the FIA over his indefinite ban from involvement in motor racing, claim reports coming out of Paris.

The Reuters news agency claims that the Italian was told on Tuesday by the Tribunal de Grande Instance in Paris that his case had been successful.

More to follow.Bron:autosport.com

Raikkonen_WC
5 januari 2010, 16:43
Zou goed zijn voor hem....

Federici
5 januari 2010, 16:45
Mooi. Forza Flavio.

Schumi rulezzzzz
5 januari 2010, 16:45
Briatore heeft gewonnen!
Stiekem vind ik t wel grappig. :innocent:

eansys
5 januari 2010, 16:50
Briatore heeft gewonnen!

Hoeveel zal ie die rechter betaald hebben :laugh:

Raikkonen_WC
5 januari 2010, 16:53
Van welk team zal hij teambaas worden :D???? Renault heeft een nieuwe aangewezen vandaag.

Had Pat Symonds zich ook niet bijgevoegd in deze rechtzaak? Want dat zou betekenen dat hij nu ook vrijuit gaat?

Joost van den Heuvel
5 januari 2010, 17:10
Die zag ik ff niet aan komen. Onreglementair! Komen ze eigenlijk wel laat mee.

F1-gast
5 januari 2010, 17:54
Briataore hoort bij de F1, het feit dat huilebalk Piquet niet eens een straf krijgt zegt genoeg over de FIA. En dat Renault alleen maar een voorwaardelijke schorsing heeft zegt ook genoeg.
Was alleen om Briatore uit de F1 te krijgen.
Nu mag hij manager blijven zal hij binnekort wel weer aan't roer staan van een F1Team en is hij de winnaar uit eindelijk.

Tjerk Korving
5 januari 2010, 18:34
Welk team zou met Briatore geassocieerd willen worden dan en minstens even belangrijk, welke sponsor? En er is nu enkel geconcludeerd dat een levenslange schorsing niet terecht was. Best kans dat hij nu gewoon alsnog een schorsing voor een x-aantal jaar opgelegd krijgt.

Briatore buiten de F1 zou ik geen traan om laten.

Stefan van Renselaar
5 januari 2010, 18:53
Stiekem vind ik t wel grappig. :innocent:

Klopt, geeft wel aan dat de FIA niet alles meer kan maken en een normale organisatie moet worden..

Federici
5 januari 2010, 21:35
Welk team zou met Briatore geassocieerd willen worden dan en minstens even belangrijk, welke sponsor? En er is nu enkel geconcludeerd dat een levenslange schorsing niet terecht was. Best kans dat hij nu gewoon alsnog een schorsing voor een x-aantal jaar opgelegd krijgt.

Briatore buiten de F1 zou ik geen traan om laten.

Mwoah, het gaat Briatore niet eens om de F1. Hij wilde alleen de levenslange schorsing ongedaan zien te maken ivm met zijn activiteiten bij QPR.

Federici
5 januari 2010, 21:35
Van welk team zal hij teambaas worden :D???? Renault heeft een nieuwe aangewezen vandaag.

Had Pat Symonds zich ook niet bijgevoegd in deze rechtzaak? Want dat zou betekenen dat hij nu ook vrijuit gaat?

Klopt. Symonds mag ook weer aan de slag:)

Darthwillie
6 januari 2010, 14:59
En Briatore gaat verder, de heren Piquet lopen grote kans aangeklaagd te worden (autosport.com)
Briatore plans action against Piquets

By Michele Lostia and Matt Beer Wednesday, January 6th 2010, 10:40 GMT

Flavio Briatore and Nelson PiquetFlavio Briatore intends to pursue legal action against the Piquet family now that his ban from international motorsport has been overturned by a French court.

The former Renault boss had announced he would sue Nelson Piquet Jr and his father when the Singapore 'crashgate' scandal first broke in September last year, but then parted company with Renault and was given an indefinite ban from involvement in motor racing by the FIA's World Motor Sport Council.

That sentence was declared 'irregular' by the Tribunal de Grande Instance in Paris yesterday - although the FIA is investigating its appeal options.

When asked by Italian newspaper Gazzetta dello Sport if he was now planning to take action against the Piquets, Briatore replied: "That's very likely. The bad that has been done to me won't be forgotten in one day."

Briatore also reiterated his insistence that the ban was influenced by personal disputes between himself and former FIA president Max Mosley.

"It was a case of vengeance from Mosley, who has always managed the FIA and the World Council as if it was private property," he said.

"He had reassured me, telling me they understood I didn't have anything to do with that story. Then came that verdict. It was an ignoble thing after 18 years of F1.

"First Mosley tried to make me lose titles, first with Schumi then with Alonso, and then to destroy me with this story."

He expects to have a better relationship with the FIA under its new president Jean Todt.

"I've known Jean for years, I can bet on his honesty," said Briatore. "This is an issue between me and Mr Mosley."

He also doubts whether the FIA will be able to appeal against yesterday's decision.

"I wouldn't do it after such a verdict," he said.

Briatore suggested yesterday that he had not yet decided whether to return to Formula 1, but he intends to resume his driver management activities - another area that was affected by the FIA ban.

"Except for [Heikki] Kovalainen and [Lucas] di Grassi, my relationship with the other drivers has never changed," he said.

"In fact, now we'll analyse the situation with the lawyers to see whether we should take legal action against anyone who has broken the contracts with us."

eansys
6 januari 2010, 15:05
Briatore overweegt rechtszaak tegen Piquet! (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225673/briatore-overweegt-rechtszaak-tegen-piquet/)

En niet alleen tegen Piquet. Lees het bericht maar eens...
Ik vond het een grappig persoon maar gezien zijn enorme arrogantie begin ik me aardig te ergeren aan hem.
Een rebel in de F1 is wel leuk maar hoe hij met zijn coureurs omgaat vind ik beneden pijl...

edit: haha zelfde bericht als van "DARTHWILLIE" maar dan in het nederlands.

Darthwillie
6 januari 2010, 15:09
Briatore overweegt rechtszaak tegen Piquet! (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225673/briatore-overweegt-rechtszaak-tegen-piquet/)

En niet alleen tegen Piquet. Lees het bericht maar eens...
Ik vond het een grappig persoon maar gezien zijn enorme arrogantie begin ik me aardig te ergeren aan hem.
Een rebel in de F1 is wel leuk maar hoe hij met zijn coureurs omgaat vind ik beneden pijl...

edit: haha zelfde bericht als van Casper maar dan in het nederlands.

casper???????? :blink:

ik vind het geweldig eerlijk gezegd.
The court judgement added: "The decision of the World Council was presided over by the FIA president, who was well known to be in conflict with Briatore, with Mr. Mosley having played a leading role in launching the enquiry and its investigation in violation of the principle of separation of the power of the bodies.
hier krijgt Mosley toch een behoorlijke veeg uit de pan. Ben heel benieuwd of McLaren nog eens over die straf van honderd miljoen begint, dat verhaal deugt namelijk net zo min. Italiaanse justitie heeft bijv Stepney nog steeds niet vervolgd, terwijl er zoveel bewijs schijnt te zijn :rolleyes:

Captain Slow
6 januari 2010, 15:12
edit: haha zelfde bericht als van Casper maar dan in het nederlands.

Heb ik een dubbelganger?!;)

eansys
6 januari 2010, 15:16
Heb ik een dubbelganger?!;)

sorry:blushing: Het is de leeftijd zullen we maar zeggen:surrender:

Richard117
6 januari 2010, 16:22
Dat hij Piquet aan wil klagen snap ik nog wel, maar waarom de rijders die een andere manager gezocht hebben?(Webber, Kovalainen)
Natuurlijk is het contractbreuk, maar als je een manager hebt die niet meer bevoegd is voor zijn taken lijkt het me toch legitiem dat je een ander zoekt? Dat de hele zaak nu terug gedraaid is is het "probleem" van Briatore niet van die coureurs ;)

Federici
6 januari 2010, 17:05
Dat hij Piquet aan wil klagen snap ik nog wel, maar waarom de rijders die een andere manager gezocht hebben?(Webber, Kovalainen)
Natuurlijk is het contractbreuk, maar als je een manager hebt die niet meer bevoegd is voor zijn taken lijkt het me toch legitiem dat je een ander zoekt? Dat de hele zaak nu terug gedraaid is is het "probleem" van Briatore niet van die coureurs ;)

Webber heeft zich volgens mij nooit vrijwillig gedistantieerd van Briatore.. Ik denk dat die twee nog dikke maatjes zijn. :cool:

CavaF1
6 januari 2010, 20:23
Zie niet in waarom die de Piquets zou dagvaarden. De bewijzen liggen op tafel.

Stefan van Renselaar
6 januari 2010, 20:38
Zie niet in waarom die de Piquets zou dagvaarden. De bewijzen liggen op tafel.

Zijn er bewijzen dan? Het is alleen die ene verklaring van Piquet en voor de rest niks..

Tjerk Korving
6 januari 2010, 21:37
Zijn er bewijzen dan? Het is alleen die ene verklaring van Piquet en voor de rest niks..
En 99% van het paddock wat direct na de crash al hun twijfels geuit hebben. Het was gewoon een uiterst dubieus gebeuren en volgens mij uit de kant van een aantal engineers ook een verklaring geweest die niet in het voordeel van Briatore was. En iedereen weet simpelweg dat de man niet bepaald brandschoon is in z'n handelen. Dat weet elke coureur die voor hem gereden heeft.

Ellu
6 januari 2010, 22:13
En 99% van het paddock wat direct na de crash al hun twijfels geuit hebben. Het was gewoon een uiterst dubieus gebeuren en volgens mij uit de kant van een aantal engineers ook een verklaring geweest die niet in het voordeel van Briatore was. En iedereen weet simpelweg dat de man niet bepaald brandschoon is in z'n handelen. Dat weet elke coureur die voor hem gereden heeft.

99% gebaseerd op wat? Tjerk hoe goed en veelzijdig onderbouwd je reacties hier altijd zijn sla je hierin wat mij betreft de plank mis, net als 99% van de paddock en iedereen thuis op de bank. Dubieus? Zeker, maar de manier waarop het uiteindelijk afgehandeld is siert niemand.

Enfin, Flavio lekker met z'n pens op de boot aan de middelandse zee, Mosley in zijn fun-kelder, Schumacher weer achter het stuur, issue solved:cool:

eansys
6 januari 2010, 22:20
99% gebaseerd op wat? Tjerk hoe goed en veelzijdig onderbouwd je reacties hier altijd zijn sla je hierin wat mij betreft de plank mis, net als 99% van de paddock en iedereen thuis op de bank. Dubieus? Zeker, maar de manier waarop het uiteindelijk afgehandeld is siert niemand.

Enfin, Flavio lekker met z'n pens op de boot aan de middelandse zee, Mosley in zijn fun-kelder, Schumacher weer achter het stuur, issue solved:cool:

Je vergeet nog wat.......:laugh:

Jij met een stuk vloer op je bord :thumbup:

Tjerk Korving
6 januari 2010, 22:38
Ik kan het niet onderbouwen, daar heb je gelijk in. Ik heb evenveel wantrouwen bij die man als meerderen voor mij die kennelijk het volste vertrouwen in hem hebben en het geweldig vinden dat hij vrijgesproken is. Vertel mij maar wat de waarde van Briatore in de Formule 1 is. Het "flamboyante" gedrag, ofwel achter alles aanlopen wat vrouw is en ademt? :D

Federici
6 januari 2010, 22:46
Ik kan het niet onderbouwen, daar heb je gelijk in. Ik heb evenveel wantrouwen bij die man als meerderen voor mij die kennelijk het volste vertrouwen in hem hebben en het geweldig vinden dat hij vrijgesproken is. Vertel mij maar wat de waarde van Briatore in de Formule 1 is. Het "flamboyante" gedrag, ofwel achter alles aanlopen wat vrouw is en ademt? :D

Precies, zijn gedrag is juist wat de Formule 1 nodig heeft. Het zijn nu allemaal stuk voor stuk grijze muizen zonder enige uitstraling.

Tjerk Korving
6 januari 2010, 22:52
Altijd gedacht dat de Formule 1 draaide om coureurs en teams die proberen zo snel mogelijk te rijden en elkaar te verslaan. Dan heb ik het toch compleet verkeerd begrepen al die jaren. :D

Waar hij achteraan loopt en koters bij kweekt moet Briatore zelf allemaal weten. Maar echt concrete bijdrage aan de Formule 1 heb ik hem niet op kunnen betrappen. Er zijn me teveel coureurs die om de vraag heen draaien of hij zo clean is en allerlei intimidatie en weet ik wat allemaal vind ik niet in het rijtje passen van termen als kleurrijk.

Als je verlost wilt zijn van grijze muizen kom je op het punt dat er grotere belangen zijn. Een sponsor gaat je geen miljoenen geven omdat je zo mooi overal tegenaan schopt of lak aan hebt. Die zelfde sponsoren hebben de teams ook nodig om hun coureurs te kunnen betalen en de teams draaiende te houden. Zelfs al ben je van alle fabrikanten af en van alle sponsoren blijft het draaien om winnen en daar serieus mee bezig zijn. Winnen doe je niet door flamboyant te zijn, dat doe je door inzet en inzet dwingt mensen om serieus en dus wellicht saai bezig te zijn.

Een team als McLaren word bijvoorbeeld ook zo vaak beschuldigd van saai en weet ik wat allemaal. Maar ook die hebben passie voor wat ze doen. Dat zal Briatore wellicht ook hebben maar als er één ook verschrikkelijk negatief kan doen over van alles en nog wat dan was dat ook Briatore.

Samengevat: ik ben geen fan van Briatore en koop nog eerder een volledige Ferrari outfit. :lol:

Niels Tieman
6 januari 2010, 23:21
Precies, zijn gedrag is juist wat de Formule 1 nodig heeft. Het zijn nu allemaal stuk voor stuk grijze muizen zonder enige uitstraling.

Krom genoeg roept iedereen dat iemand zoals Briatore nodig is voor de Formule1, maar hij heeft het volledig veld nog geen enkele maanden geleden volledig in het hemd gezet door zijn beslissingen. Door die beslissingen riep iedereen: "oh nee niet weer een rechtzaak, dat is niet wat de formule1 nodig heeft op het moment".

Het is het leven van dag tot dag in de formule1. De ene dag kunnen ze je missen als kiespijn en de andere dag ben je een soort van cultuurheld. Ik kan Briatore met gemak missen. Als hij weg is zal er wel weer een ander zijn die alle aandacht krijgt door zijn of haar gedrag.

Het neemt niet weg dat de beslissing om hem de rest zijn leven te schorsen ook wat dubieus is geweest, zeker als je de rest van de straffen bekijkt van de afgelopen jaren.

Federici
7 januari 2010, 00:32
Tuurlijk draait het in de Formule 1 om het winnen en de strijd tussen de teams en coureurs. Maar Formule 1 heeft nou eenmaal ook een beeld gevormd betreft de 'glitter & glamour'. Zelf heb ik daar geen moeite mee. Dat is ook allemaal heel mooi gemaakt en alles wat mooi is verkoopt ook beter. Mensen als Briatore zorgden ook voor dat beeld. Ron Dennis was juist de tegenpool, maar toch een personality op zich.

Die mensen gaan we nu missen, net als de coureurs die zeiden waar het op stond (Villeneuve, Irvine, Montoya, Verstappen). Ik heb het wel een beetje gehad met al die mediarobots.

Gerben
7 januari 2010, 10:29

Zo, die houden we erin!!! :thumbup:

Darthwillie
7 januari 2010, 11:06
nee, je vergeet de anonieme verklaring van iemand, waarvan de advocaten van Briatore niet mochten weten wie het was :rolleyes:

Je slaat de spijker op zijn kop, de rechter geeft al aan dat Mosley, die ruzie had met Briatore zelf op de stoel van aanklager, onderzoeker en rechter is gaan zitten. Onvergeeflijk voor iemand als Mosley die nota bene advocaat is.

Sander Hogendoorn
9 januari 2010, 15:44
'Campos wordt mogelijk verkocht'

Campos, één van de teams die komend seizoen debuteren, heeft het benodigde budget voor dit jaar nog niet rond. Een mogelijke oplossing is een gedeeltelijke of gehele verkoop van het team. Er zou zelfs al met meerdere geïnteresseerden gesproken worden.

Het team heeft al één coureur vastgelegd: Bruno Senna. Hij zou de eerste test met de auto begin februari gaan doen. Door het gebrek aan budget is echter nog niets zeker: "Het is geen geheim dat het budget nog niet rond is. De tijd begint inmiddels echter wel te dringen", aldus een bron dicht bij het team. "Wanneer er een investeerder gevonden wordt, wordt er besloten of het hele team verkocht zal worden of een gedeelte ervan. Welke van deze twee opties het wordt hangt helemaal van de voorwaarden af".

Volgens deze bron wordt er inmiddels met meerdere potentiële kopers gesproken. Één daarvan zou Tony Teixeira zijn, de baas van de noodlijdende A1GP-serie. Hij heeft al langer plannen om de Formule 1 in te gaan. Eerder probeerde hij al om Spyker en Scuderia Toro Rosso over te te nemen, maar dit zette hij niet door vanwege het verbod op klantenauto's. Begin vorig jaar probeerde hij het voormalige Honda-team te kopen, en toen dat niet doorging had hij korte tijd het plan zelf een team op te zetten.

Bij Campos is de tijd een allesbepalende factor. Het team wil voor 14 januari een investeerder gevonden hebben.
http://sport.fok.nl/nieuws/365973/1/1/100/campos-wordt-mogelijk-verkocht.html

Ik dacht dat er alleen nieuwe teams zijn toegelaten die zeker weten hun financiële situatie op orde hadden?

F1-gast
9 januari 2010, 19:25
stefan GP:thumbup:

Tjerk Korving
9 januari 2010, 20:32
Ik dacht dat er alleen nieuwe teams zijn toegelaten die zeker weten hun financiële situatie op orde hadden?
De nieuwe teams zijn dacht ik al toegelaten toen er nog sprake was van een budget limiet. Maar dan nog dunkt me dat je dan minstens dat moet kunnen redden en als dat al niet lukt dan ben je al ergens de mist in gegaan. Maar vergeet ook David Richards niet die nog steeds de Formule 1 in wil en zo zullen er nog wel meer zijn.

Neo-242
9 januari 2010, 21:41
Zo dwaas was Ecclestone zijn uitspraak over Campos & USF1 dus niet... want ook van die laatste hoor je niets.

Niels Tieman
9 januari 2010, 21:42
Behalve dat ze gaan testen in Alabamba in de eerste week van Februari en dat de FIA ze dispensatie heeft gegeven..

JossNL
10 januari 2010, 11:04
Behalve dat ze gaan testen in Alabamba in de eerste week van Februari en dat de FIA ze dispensatie heeft gegeven..

Dispensatie toch?:p

En om nog maar iets nuttigs toe te voegen hebben ze de eerste crashtest (de neus) achter de rug:

YouTube- USF1 Nose Crash Test

Niels Tieman
10 januari 2010, 14:24
Dat staat er toch? :)

Martijn Mezger
10 januari 2010, 15:02
Die neus scoort niet goed op voetgangersveiligheid. Al die splinters kunnen ernstig letsel veroorzaken. :p

Tjerk Korving
10 januari 2010, 16:19
Die neus scoort niet goed op voetgangersveiligheid. Al die splinters kunnen ernstig letsel veroorzaken. :p
Afgezien van Hockenheim en Silverstone heb je doorgaans weinig last van voetgangers tijdens Formule 1 races. :D

cookie
10 januari 2010, 19:42
Wel een extreem saaie winter, normaal had je rond deze tijd al een presentatie van Toyota gezien ofzo. Ook het gebrek aan wintertesten is toch wel triest. Hoeveel dagen mogen ze testen voor de eerste race? Niet al te veel dacht ik

Tazz
10 januari 2010, 19:58
op f1today.nl staat toch wel een behoorlijk lang lijstje voor februari..

valencia; 1-2-3 feb
jerez; 10-11-12-13-17-18-19-20 feb
barcelona; 25-26-27-28 feb

en mogelijk ook nog in bahrein..

maar idd, ik mis toch wel de presentaties nu.. andere jaren waren er toch wel al enkele presentaties achter de rug..

Ellu
10 januari 2010, 20:49
Wel een extreem saaie winter, normaal had je rond deze tijd al een presentatie van Toyota gezien ofzo. Ook het gebrek aan wintertesten is toch wel triest. Hoeveel dagen mogen ze testen voor de eerste race? Niet al te veel dacht ik

Psssst, Wesley, Toyota is ermee gestopt:lol:

Pingguest
10 januari 2010, 21:35

Echt waar? :huh1:

Kim Van Der Stichelen
10 januari 2010, 22:18
Echt waar? :huh1:

Meen je dat of ben je ermee aan het spelen :innocent:

Ellu
10 januari 2010, 22:27
Samen Wesley voor de gek houden(A):P

Darthwillie
11 januari 2010, 00:45
volgens Bild gaat Schumacher de komende 4 dagen een gp2 wagen testen om zo het f1 testverbod te 'omzeilen' en toch weer gevoel voor single seaters te krijgen.

Pingguest
11 januari 2010, 12:38
volgens Bild gaat Schumacher de komende 4 dagen een gp2 wagen testen om zo het f1 testverbod te 'omzeilen' en toch weer gevoel voor single seaters te krijgen.

Toen de kredietcrisis ontstond, achtten de teams het noodzakelijk te komen tot acute kostenreducties. Op grond hiervan werd onder meer het testen aan banden gelegd. Afgevraagd kan echter worden of de teams hierin niet te ver zijn doorgeschoten. Door de beperkingen wordt het voor coureurs zeer moeilijk tijdens het seizoen in te stappen en bovendien proberen teams op enigerlei wijzen het verbod te omzeilen. Het is werkelijk waar een aanfluiting.

Onlangs kwam ik een Formule 1 tegen uit november 1995, met daar onder meer in de eerste tests van Ferrari en Benetton. Michael Schumacher, Jean Alesi en Gerhard Berger testte toen in hagelwitte overals en sponsorloze helmen en auto's. De laatste Grand Prix in 1995, was de Australische Grote Prijs die werd verreden op 12 november. Maar nog diezelfde week begon men al met testen.:innocent:

Richard117
11 januari 2010, 13:07
Toen de kredietcrisis ontstond, achtten de teams het noodzakelijk te komen tot acute kostenreducties. Op grond hiervan werd onder meer het testen aan banden gelegd. Afgevraagd kan echter worden of de teams hierin niet te ver zijn doorgeschoten. Door de beperkingen wordt het voor coureurs zeer moeilijk tijdens het seizoen in te stappen en bovendien proberen teams op enigerlei wijzen het verbod te omzeilen. Het is werkelijk waar een aanfluiting.

Onlangs kwam ik een Formule 1 tegen uit november 1995, met daar onder meer in de eerste tests van Ferrari en Benetton. Michael Schumacher, Jean Alesi en Gerhard Berger testte toen in hagelwitte overals en sponsorloze helmen en auto's. De laatste Grand Prix in 1995, was de Australische Grote Prijs die werd verreden op 12 november. Maar nog diezelfde week begon men al met testen.:innocent:
MotoGP gebeurd dat nog steeds, dan is het letterlijk zelfs de maandag na de GP op hetzelfde circuit. Er was zelfs een monteur die (naar ik meen) op zondag aan een Honda stond te werken en een dag later aan Yamaha;)

cookie
11 januari 2010, 16:31

Natuurlijk weet ik dat ;) ik haalde Toyota als voorbeeld aan omdat die altijd als eerste hun wagen presenteerde, soms al in december.

Federici
11 januari 2010, 22:29
Fernando Alonso in zijn nieuwe outfit:

http://www.autosport.com/gallery/picture_free.php/dir/2010jantest1/image/100003eve-2

Bramzel
11 januari 2010, 23:22
Da's een fors Santander logo. Voorbode van de nieuwe livery?

Federici
11 januari 2010, 23:55
Da's een fors Santander logo. Voorbode van de nieuwe livery?

Absoluut. Santander gaat gewoon op de sidepod komen gok ik zo :)

Darthwillie
12 januari 2010, 00:44
geruchten gaan dat Santander ipv de Marlboro barcode komt op de airintake.

Federici
12 januari 2010, 01:08
geruchten gaan dat Santander ipv de Marlboro barcode komt op de airintake.

Ook prima toch :)?

Darthwillie
12 januari 2010, 01:09
ben benieuwd, ze staan groter op de kleding dan ik verwachtte

Neo-242
12 januari 2010, 23:52
Piquet Jr. verlaat Formule 1 voor NASCAR

Dit seizoen zullen we de naam Nelson Piquet Jr. wellicht niet op de tabellen zien verschijnen. De Braziliaanse ex-Formule 1-rijder maakte vandaag bekend dat hij de overstap maakt naar het Amerikaanse NASCAR.

"Ik dacht de afgelopen maanden goed na over mijn opties voor dit jaar," liet Piquet weten op zijn eigen website. "De keuze was niet eenvoudig. Het is altijd mijn droom geweest om een succesvol F1-rijder te worden. Maar mijn eerste 18 maanden in de F1 zijn niet geweest wat ik gehoopt had."

"Daarom heb ik nu besloten om iets totaal nieuws te proberen. NASCAR is een enorm uitdagende klasse. Verdere details volgen later maar volgend jaar rijd ik niet in de F1."

Bron: http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=94

Piquet Jr naar Nascar? Als dat maar goed afloopt met zijn crasher verleden!

Darthwillie
13 januari 2010, 00:32
Motorsport Aktuell meldt dat er in Italie geruchten gaan dat ze bij Ferrari al heel druk werken aan een B versie van de wagen die in Juni zal verschijnen :blink: de getallen in de windtunnel waren beroerd :blink:

Mag toch hopen dat ze niet voor het tweede jaar op rij de plank mis slaan qua ontwerp.

Captain Slow
13 januari 2010, 10:45
Dan zullen er toch wel vele sacamento's gaan vallen denk:lol:

Schumi rulezzzzz
13 januari 2010, 10:45
Heb het ook gehoord ja, zou heel erg slecht nieuws zijn voor Ferrari. Tevens beschamend, aangezien Ferrari als eerste van alle teams aan de 2010 auto ging werken.

Tjerk Korving
13 januari 2010, 11:04
Heb het ook gehoord ja, zou heel erg slecht nieuws zijn voor Ferrari. Tevens beschamend, aangezien Ferrari als eerste van alle teams aan de 2010 auto ging werken.
Je kan nog zo vroeg aan een wagen werken, als de richting die je inslaat niet goed is of zoals ze bij Honda ook meegemaakt hebben een paar jaar geleden er foute data uitrolt dan ben je de pineut.

Schumi rulezzzzz
13 januari 2010, 11:08
Je kan nog zo vroeg aan een wagen werken, als de richting die je inslaat niet goed is of zoals ze bij Honda ook meegemaakt hebben een paar jaar geleden er foute data uitrolt dan ben je de pineut.
Ja I know daarom is het zo zuur, hadden ze beter die F60 nog door kunnen ontwikkelen...

Tjerk Korving
13 januari 2010, 11:12
Ja I know daarom is het zo zuur, hadden ze beter die F60 nog door kunnen ontwikkelen...
Ik heb het idee dat de meeste teams momenteel doorontwikkelen op de wagen van vorig seizoen dus dan zou Ferrari een van de weinigen zijn die met iets nieuws komen. Maar een basis die niet goed werkt is natuurlijk al niet iets om mee verder te gaan.

speed9
13 januari 2010, 11:58
Ik heb het idee dat de meeste teams momenteel doorontwikkelen op de wagen van vorig seizoen dus dan zou Ferrari een van de weinigen zijn die met iets nieuws komen. Maar een basis die niet goed werkt is natuurlijk al niet iets om mee verder te gaan.

Soms heb je geluk en soms weer niet.

Vraag me wel af,als het de 2de keer is in 2 jaar,
Wordt het dan geen tijd voor een nieuwe ontwerper?

Schumi rulezzzzz
13 januari 2010, 12:04
Vraag me wel af,als het de 2de keer is in 2 jaar,
Wordt het dan geen tijd voor een nieuwe ontwerper?
Jongens, voorlopig zijn het alleen maar geruchten, eerst zien wat er op de baan gebeurd.

Darthwillie
13 januari 2010, 12:17
Door het bijtankverbod zal doorontwikkelen maar beperkt zin hebben. Er zal ook gesleuteld moeten worden aan het concept van de wagen nu die een veel grotere tank krijgt.

speed9
13 januari 2010, 12:23
Door het bijtankverbod zal doorontwikkelen maar beperkt zin hebben. Er zal ook gesleuteld moeten worden aan het concept van de wagen nu die een veel grotere tank krijgt.

Is dat niet een grote fout van de FIA,om een grotere tank te nemen ipv de motoren zuiniger maken?

Als bvb Merk X een motor ontwikkeld,die goedkoop is,maar meer zuiniger is dan bvb een Ferrari motor.
Dan is het voordeliger voor een Beginnende team,dan motoren kopen van een andere team/leverancier.

Robert Saalmink
13 januari 2010, 12:35
Het is sowieso in 2010 interessant om een zuinige motor te hebben. Hoe kleiner de tank, hoe minder gewicht en compromissen je nodig hebt.

Schumi rulezzzzz
13 januari 2010, 12:36
Het is sowieso in 2010 interessant om een zuinige motor te hebben. Hoe kleiner de tank, hoe minder gewicht en compromissen je nodig hebt.
Alleen daarom ben ik al bang dat Ferrari een lastig jaar tegemoed gaat, ook al zeggen ze dat ze een zuinigere motor hebben dan vorig jaar. In 2009 hadden ze nou niet bepaald een zuinige motor ten opzichte van de rest.

Overigens kunnen we op 28 januari de nieuwe auto voor het eerst zien.

GTE
13 januari 2010, 12:37
De Ferrari 281 zal op 28 januari as. gepresenteerd worden. Ik ben benieuwd. Niet in de laatste plaats naar de helm-livery van Alonso.

speed9
13 januari 2010, 14:29
Alleen daarom ben ik al bang dat Ferrari een lastig jaar tegemoed gaat, ook al zeggen ze dat ze een zuinigere motor hebben dan vorig jaar. In 2009 hadden ze nou niet bepaald een zuinige motor ten opzichte van de rest.

Overigens kunnen we op 28 januari de nieuwe auto voor het eerst zien.

Probleem is : Ze mogen niet veel veranderen aan de motor,dus veel werk moeten leveren aan wat wel aangepast moet/mag worden.

Mogen ze trouwens ook een "Zuinigere"Benzine ontwikkelen of lever de FIA standaard F1 benzine?

Tjerk Korving
13 januari 2010, 14:56
Benzine word geleverd door leveranciers van de teams zelf. Shell dus bijvoorbeeld bij Ferrari. Die kunnen het dus zelf maken maar het moet wel voldoen aan bepaalde specificaties gesteld door de FIA. Daarbinnen is er vast wel de nodige ruimte maar je kan niet zonder meer allerhande exotische dingen gaan toepassen.

speed9
13 januari 2010, 15:38
Benzine word geleverd door leveranciers van de teams zelf. Shell dus bijvoorbeeld bij Ferrari. Die kunnen het dus zelf maken maar het moet wel voldoen aan bepaalde specificaties gesteld door de FIA. Daarbinnen is er vast wel de nodige ruimte maar je kan niet zonder meer allerhande exotische dingen gaan toepassen.
Vandaar dat niemand met Diesel rijdt.
Eigenlijk moet FIA gewoon dus de benzine vrijgeven om zuiniger te worden.

Tjerk Korving
13 januari 2010, 16:44
Het meeste word nog gehaald uit de motoren denk ik en niet uit de benzine. Dat zal toch al een aardig zuinig goedje zijn en niet van het soort wat je niet in een normale auto vind. Als de ontwikkeling van motoren weer een keer word vrijgegeven zal er vast wel gekeken gaan worden naar verbruik.

Schumi rulezzzzz
13 januari 2010, 16:48
De FIA laat een waanzinnige kans liggen, begrijpelijk met het oog op kostenbesparing. Wat Tjerk zegt, geef de motorenontwikkeling weer vrij en stimuleer de motorenbouwers op die manier zuinigere motoren te maken, zodat ze kleinere benzinetanks kunnen monteren. Tevens op het gebied van marketing en de huidige ontwikkelingen in de autobranche met steeds meer vraag naar zuinige en 'groene' auto's.

Zo kan je als team een compromis sluiten en kiezen voor een motor met minder paardenkrachten, maar met een dusdanig verbruik dat ze het verlies in pk's goedmaken met gewichtsbesparing.

Tjerk Korving
13 januari 2010, 16:50
De motoren vrijgegeven staat in de planning voor 2013 kennelijk maar dat besluit was nog onder Mosley. Wie weet gaat het onder Jean Todt op een eerder plan maar we zullen zien.

Pingguest
13 januari 2010, 17:28

Geheel vrijgeven lijkt mij geen goed idee. De brandstofleveranciers zullen dan net als in de jaren '90 zeer exotische en dito giftige brandstoffen gaan leveren. Dat lijkt mij niet wenselijk en bovendien zou de FIA haar doel om de sport milieuvriendelijker te maken, voorbij schieten. Het lijkt mij beter om het gebruik van fossiele brandstoffen te verbieden en de ontwikkeling van nieuwe, duurzame en schonere varianten te bevorderen.

Pingguest
13 januari 2010, 17:35
De FIA laat een waanzinnige kans liggen, begrijpelijk met het oog op kostenbesparing. Wat Tjerk zegt, geef de motorenontwikkeling weer vrij en stimuleer de motorenbouwers op die manier zuinigere motoren te maken, zodat ze kleinere benzinetanks kunnen monteren. Tevens op het gebied van marketing en de huidige ontwikkelingen in de autobranche met steeds meer vraag naar zuinige en 'groene' auto's.

Zo kan je als team een compromis sluiten en kiezen voor een motor met minder paardenkrachten, maar met een dusdanig verbruik dat ze het verlies in pk's goedmaken met gewichtsbesparing.

Met een brandstoflimiet zouden zowel de kosten als de motorprestaties beperkt kunnen worden. De kosten dan nog gemaakt zullen moeten worden, kunnen door de relevantie voor de gewone straatauto's bovendien eenvoudig worden gerechtvaardigd.

Robert Saalmink
13 januari 2010, 17:42
Die giftige brandstoffen wilden ze juist vanaf, en dat is gelukt met de regel dat het in principe gewone pompbenzine moet zijn. In de toekomst zou het wel in het plaatje passen dat er milieuvriendelijkere brandstoffen gebruikt gaan worden.

Face the Slayer
13 januari 2010, 18:23
Het meeste word nog gehaald uit de motoren denk ik en niet uit de benzine. Dat zal toch al een aardig zuinig goedje zijn en niet van het soort wat je niet in een normale auto vind. Als de ontwikkeling van motoren weer een keer word vrijgegeven zal er vast wel gekeken gaan worden naar verbruik.

Precies, laat de motoren vrij en leg de aerodynamica aan banden ipv andersom. F1 zal hierdoor veel aantrekkelijker op worden.

Pingguest
13 januari 2010, 22:03
Precies, laat de motoren vrij en leg de aerodynamica aan banden ipv andersom. F1 zal hierdoor veel aantrekkelijker op worden.

Ik zie hieraan willen toevoegen dat ook de banden vrijgelaten dienen te worden. Niet alleen streven teams naar meer motorvermogen en een lager gewicht, doch ook naar meer grip. Zolang de teams niet de mogelijkheid krijgen om op relatief eenvoudige wijze meer grip te krijgen uit de banden, zullen zij vooral hun aandacht leggen bij aerodynamica.

Joost van den Heuvel
13 januari 2010, 22:41
bron autosportweb.nl:

Bernie Ecclestone: "Circuit afsnijden toestaan"

Bernie Ecclestone is vandaag weer in het nieuws gekomen met een op z'n minst opmerkelijke uitspraak. De grote baas van de Formule 1 vertelde vandaag dat het goed voor de sport zou zijn als coureurs enkele keren per race het circuit mogen afsnijden.

Ecclestone vertelde vandaag: "Om een race wat spannender te maken zou een coureur van mij vijf keer per Grand Prix een rondje af mogen snijden. Daarmee voorkom je dat alle auto's voortdurend achter elkaar blijven rijden. Daarnaast zou het mooi op televisie uitkomen," aldus Ecclestone.

Afgelopen jaar kwam Eccletone al meerdere malen in het nieuws met opmerkelijke uitspraken.

TheRealms
13 januari 2010, 22:43
Waaat, ik zeg het al langer, maar de beste man is niet goed in z'n hoofd, en dan druk ik mij nog heeeeel erg vriendelijk uit....

Sander Hogendoorn
13 januari 2010, 22:43
Whaha :p

Joost van den Heuvel
13 januari 2010, 22:51
Als hij het makkelijker wil maken om in te halen, kunnen ze beter verbieden om van lijn te veranderen om te verdedigen, net als de Amerikanen doen. X keer afsnijden toestaan is net zoiets idioots als de boost knop bij A1GP.

Bramzel
13 januari 2010, 23:03
Waaat, ik zeg het al langer, maar de beste man is niet goed in z'n hoofd, en dan druk ik mij nog heeeeel erg vriendelijk uit....

Die kerel is beter bij zijn hoofd als je denkt. Denk je echt dat hij zelf niet snapt dat het absurd is? D'r wordt alleen wel over gepraat nu, plus dat er over nagedacht wordt.

Kim Van Der Stichelen
13 januari 2010, 23:07
Die kerel is beter bij zijn hoofd als je denkt. Denk je echt dat hij zelf niet snapt dat het absurd is? D'r wordt alleen wel over gepraat nu, plus dat er over nagedacht wordt.

In de rallycross doen ze dat ook :lol: Naja daar snijden ze niet af maar doen ze net een omweggetje :)

bobskink
13 januari 2010, 23:34
Wat een gezever, ook al wordt het idee praktisch uitgewerkt, het resultaat zou alweer voor saaie tactiek zorgen, net nu we van het tanken verlost zijn.

NS
14 januari 2010, 00:40
Als ze nu gewoon in elk circuit een t-splitsing aanbrengen. Naar links is een parcours van 500 meter en naar rechts een parcours van 450 meter, welke daarna allebei weer uitkomen op eenzelfde recht stuk. Dan verplicht je de ene helft van het veld rondje 1 links te gaan en rondje 2 rechts, rondje 3 links, rondje 4 rechts, t/m de laatste ronde en de andere helft van het veld doet het juist andersom. Zo heeft de FIA gelijk zijn probleem opgelost, een reglementswijziging waardoor elke auto tenminste één keer per ronde wordt ingehaald! :rolleyes:

Robert Saalmink
14 januari 2010, 09:59
Het bericht hierboven is trouwens op zichzelf al erg kort door de bocht. Het volledige verhaal kun je hier lezen: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80852

Pingguest
14 januari 2010, 10:19
Als hij het makkelijker wil maken om in te halen, kunnen ze beter verbieden om van lijn te veranderen om te verdedigen, net als de Amerikanen doen. X keer afsnijden toestaan is net zoiets idioots als de boost knop bij A1GP.

Een verbod om van lijn te veranderen, zie ik niet zitten. Niet van belang is dat er veel wordt ingehaald, maar wel dat wordt gestreden om posities.
YouTube- Silverstone 1993

YouTube- Formula One [Austria 1982 at Österreichring]: Last 5 Laps

YouTube- Senna-Mansell Jerez 86

bobskink
14 januari 2010, 14:21
Het bericht hierboven is trouwens op zichzelf al erg kort door de bocht. Het volledige verhaal kun je hier lezen: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80852
Zoveel beter klinkt het niet hoor.
Beeld je eens in dat die shorcuts al lang bestonden, welke coole inhaalmanoeuvres hadden we dan niet allemaal gemist.

TheRealms
14 januari 2010, 14:37

Natuurlijk snapt hij dat wel, maar in plaats van dat dat lelijke oude mannetje eens iets doet aan het groener maken van de sport (motoren bevriezing opheffen, elk jaar de inhoud van de benzine tank terugdraaien, enzo de ontwikkeling van een zuinige sterke motor behelpen), de puntentelling weer fatsoenlijk maken met meer verschil tussen plek 1 en 2 of noem het maar op gaat hij zich bezighouden met dit soort rare hersenspinsels, die man heeft zijn beste tijd gehad en mag wat mij betreft zo snel mogelijk vervangen worden door een jonger, intelligenter iemand.

Tjerk Korving
14 januari 2010, 15:06
Natuurlijk snapt hij dat wel, maar in plaats van dat dat lelijke oude mannetje eens iets doet aan het groener maken van de sport (motoren bevriezing opheffen, elk jaar de inhoud van de benzine tank terugdraaien, enzo de ontwikkeling van een zuinige sterke motor behelpen), de puntentelling weer fatsoenlijk maken met meer verschil tussen plek 1 en 2 of noem het maar op gaat hij zich bezighouden met dit soort rare hersenspinsels, die man heeft zijn beste tijd gehad en mag wat mij betreft zo snel mogelijk vervangen worden door een jonger, intelligenter iemand.
Alleen zijn veel van de dingen die je opnoemt doorgevoerd in de reglementen door de FIA en niet door Ecclestone. Hij is uiteindelijk niet het regelgevende orgaan van de Formule 1 maar van de commerciële kant.

Face the Slayer
14 januari 2010, 15:47

Beste Bram, allemaal leuk en aardig, maar het blijft symptoombestrijding ipv de problemen bij de wortels aan te pakken.

Alleen zijn veel van de dingen die je opnoemt doorgevoerd in de reglementen door de FIA en niet door Ecclestone. Hij is uiteindelijk niet het regelgevende orgaan van de Formule 1 maar van de commerciële kant.

Desalniettemin heeft hij er wel veel invloed op, jammer genoeg.

Federici
14 januari 2010, 17:15
En ook Kubica is op bezoek bij zijn nieuwe werkgever!

http://www.autosport.com/gallery/picture_free.php/dir/2010jantest1/image/l_kubica_enstone_2-2

bobskink
14 januari 2010, 17:42
En Alonso verteld dat Ferrari zijn laatste ploeg wordt...
op Sporza (http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/100114_alonso_ferrari_laatste_team)
Een beetje standaard PR gepraat, kinderdroom... volgens mij zei hij hetzelfde over MC Laren en is iedere Ferrari piloot verplicht dat te zeggen.