PDA

View Full Version : Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 10]

Pagina's : 1 2 [3] 4 5

Federici
11 december 2009, 21:53
Wel interessant dat er zoveel oude piloten tussen staan, maar dan snap ik wel niet wat Patrese, Berger en Button in de lijst doen.

Om een beetje bij de tegenwoordige tijd te blijven, de nieuwe punten... Waren ze vorig jaar niet ook een nieuw systeem van plan?

Berger snap ik wel, toch altijd een zeer begenadigd en getalenteerd coureur geweest. :)

Robert Saalmink
11 december 2009, 22:10
En onherroepelijk meteen weer dergelijke artikelen :)

What the new points mean for F1

The previous two changes to the Formula 1 points scoring system were implemented to alter the weighting between each position. The new-for-1991 system increased the winner's score from 9 to 10, then the 2003 tweak increased the prize for second place from 6 to 8, and extended to eighth place.

The latest change, confirmed by the FIA World Motor Sport Council today, although it seems to be the most dramatic in the sport's history, is not intended to - and will not - significantly alter the outcome of a championship.

Instead, it is simply to further increase the number of scoring cars from eight to 10 in accordance with the grid being boosted to 26 cars. In essence, it is just to make the smaller teams more likely to score and to give them something to fight for.

The higher scores will punish retirements more heavily, but in turn a driver can recover more quickly with a greater number of points on offer for a win or podium finish.

Under the 2010 system, the result of this year's championship would have been exactly the same. Jenson Button would have beaten Sebastian Vettel (243 points to 203), with Rubens Barrichello third (187), Mark Webber fourth (178), Lewis Hamilton fifth (123), Kimi Raikkonen sixth (119), etc.

The close finishes of 2007 and 2008 would have retained the same order under the new system, with the following scores:

2008
Lewis Hamilton 240
Felipe Massa 239

2007
Kimi Raikkonen 271
Lewis Hamilton 270
Fernando Alonso 268

The close finish of 2003 would also have produced the same result, with Michael Schumacher beating Raikkonen 225 to 221.

In fact, you'd have to go back to 1999 to find the first change of place. Under the 2010 system, Eddie Irvine would have beaten Mika Hakkinen to the title 230 to 218. But Irvine would also have won that title under the 2003-2009 system.

The only major impact next season's system will have is the affect the 2.5x increase to each place has on the statistical history of F1.

For example, in their careers Ayrton Senna scored 614 points, Nigel Mansell 482 and Jackie Stewart 360. A rookie driver now could pass all three in three seasons. Even Schumacher's 1369 wouldn't take all that much catching, which makes rather a mess of history for those that value the all-time stats.

But equally, you could already have argued that the statistics are skewed by the increase from 9 to 10 for a win, from six to eight cars scoring, by the varying amount of dropped scores between 1967 and 1990, and by the number of races in a season – from seven in 1950 to 19 in 2005.

Autosport

Ellu
11 december 2009, 22:47
En dat vind ik zonde, die "kleine" veranderingen waren nog wel overheen te komen maar om nu 60 jaar statistieken uit te vegen met ene Jose Maria Lopez die met wat 10-15 klasseringen makkelijk punten sprokkeld, erg jammer:(

TheRealms
11 december 2009, 22:58
Helemaal met Ellu eens, het enige punt wat het zal hebben is dat de coureurs wellicht iets harder zullen strijden voor een hogere plek, maar veel nut zal het toch niet hebben denk ik....

Fabian de Jong
12 december 2009, 00:31
Zondag 27 December om 22:30 tot 0:00 wordt op RTL7 het Formule 1 - Jaaroverzicht uitgezonden :)

bobskink
12 december 2009, 03:41
Hoog tijd dat er site komt waarop de eeuwige punten rangschikking te zien is volgens de verschillende systemen. Maar wie gaat er zich mee bezig houden...

eansys
12 december 2009, 23:23
Mondelinge overeenkomst Schumacher en mercedes (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/224898/mondelinge-overeenkomst-schumacher-en-mercedes/)

HAHA, ik ken nog iemand met een mondelinge overeenkomst maar dan met de vloer :lol::lol::lol:

El Maestro
12 december 2009, 23:30
:lol::thumbup:

Stefan van Renselaar
12 december 2009, 23:34
Mondelinge overeenkomst Schumacher en mercedes (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/224898/mondelinge-overeenkomst-schumacher-en-mercedes/)

HAHA, ik ken nog iemand met een mondelinge overeenkomst maar dan met de vloer :lol::lol::lol:

Mocht hij het doen dan zal ik hem nog een kans geven aan de hand van zijn prestaties :)

Ellu
12 december 2009, 23:41
Ik heb al een emmertje zigeunersaus gehaald:p

Stefan van Renselaar
12 december 2009, 23:43

:worthless:

:p

Ellu
13 december 2009, 03:40
http://www.debras.nl/b_1025.jpg

Captain Slow
13 december 2009, 14:38
Wat voor vloer heb je eigenlijk? Zo'n houten vloer waarin 100 duizend plinters in je bek blijven hangen of een stenen vloer waarop je tanden breken?:p

Ellu
13 december 2009, 15:41
Ik heb een vloer van pepernoten :D

JossNL
13 december 2009, 17:59
Ik heb een vloer van pepernoten :D

Ik wilde je nog wel aanbieden om mijn vloermatten op te komen halen:rolleyes:
http://www.snoep-it.nl/shop/images/zureaardbeimet.JPG

Neo-242
13 december 2009, 18:32
Sato drops out of Lotus contention

The new Lotus team looks set to field Jarno Trulli and Heikki Kovalainen next season after Takuma Sato's management revealed that the Japanese driver had been informed he had failed to secure a drive with the squad.

Sato was believed to be vying with Kovalainen for one Lotus seat, with Trulli a strong favourite for the other. Lotus is due to announce its line-up tomorrow, but Sato's manager Matthew Winter says his driver has already missed out.

"We know Taku has not got Lotus - we found out yesterday," Winter told Reuters. "He has now come off the list."

Winter had hoped Sato would find favour with Lotus' Asian backers, as the team is ultimately set to be based in Malaysia, and has been founded by Air Asia entrepreneur Tony Fernandes.

"We don't know what the criteria was," Winter said. "We thought he was a very strong contender, you don't get more Asian than Taku."

Sato had hoped that the expanded Formula 1 field next season would enable him to make a comeback nearly two years after the collapse of Super Aguri left him on the sidelines. He had also been linked to the IndyCar Series, but said F1 was his first priority.

With the Lotus option gone, Winter conceded that Sato's hopes of a 2010 F1 seat were now fading.

"We haven't given up," he said. "There are still a few seats open and we are trying to hunt them down. His options are running out so we don't know if he is going to be in Formula 1 next year."

Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80559

Tja, wat had ie nou gedacht? Sato was niet meteen een hoogvlieger en schreef veel auto's af. Ik weet niet of hij in de voorbije tijd in een andere klasse blijven racen is?

Federici
13 december 2009, 19:23
Voor de Duitsers is het zeker: Michael Schumacher keert terug in de Formule 1!

Formel 1: Das Mercedes-Comeback von Michael Schumacher

Schumi zurück zur 1. Liebe

Ein-Jahres-Vertrag mit Mercedes ist unterschriftsreif +++ Gehalt: 7 Mio Euro +++ Ferrari gibt Rekord-Weltmeister frei

Die Kiesgrube in Kerpen-Manheim gestern Nachmittag. Hier hat Michael Schumacher (40) als Dreijähriger zum ersten Mal in einem Kart Gas gegeben, sein Vater Rolf führte die Imbissbude, seine Mutter Elisabeth stand hinter dem Tresen. Um 14.41 Uhr steigt Schumi aus seinem schwarzen Audi Q7. Er klatscht einen kleinen Jungen ab, schreibt grinsend Autogramme. Schumi will hier wieder Kart fahren wie früher, startet heute beim Winterpokal seines alten Kartklubs.

Aber in der Kiesgrube zwischen den vielen Wohnmobilen anderer Rennfahrer gibt es nur noch ein Thema: Schumis geplantes Comeback im neuen Mercedes. Die Stuttgarter haben das Weltmeister-Team BrawnGP inklusive Teamchef und Schumi-Kumpel Ross Brawn übernommen. Und wollen IHN als Fahrer!

Nach dem geplatzten Formel-1-Comeback mit Ferrari soll es nun im zweiten Anlauf gelingen. BamS weiß: Schumi liegt ein unterschriftsreifer Ein-Jahres-Vertrag von Mercedes vor, der Kerpener hat mündlich zugestimmt. Wenn er unterschreibt, wäre die größte Formel-1-Sensation aller Zeiten perfekt.

Als BamS ihn in der Kiesgrube auf seine Rückkehr anspricht, sagt Schumi: „Tut mir leid, dazu möchte ich nichts sagen. Ich bin hier zum Kartfahren und möchte einfach meinen Spaß haben. Man weiß doch, wie so etwas läuft.“ Dann verschwindet er in seinem Wohnmobil, zieht seinen weißen Rennoverall an und trainiert sieben Runden in seinem 42-PS-Kart.

Nächstes Jahr will er wieder mit 750 PS Gas geben. 19 Rennen lang in der deutschen Nationalmannschaft der Formel 1. Mit einem echten Mercedes als Auto, mit Nico Rosberg (24) als Teamkollegen und Norbert Haug am Kommandostand. Schumi wird Ferrari, das Team, das seine Familie wurde, nach 13 Jahren verlassen. Sein im September mündlich für drei Jahre verlängerter Beratervertrag bei den Roten wird aufgelöst. Ferrari kann – und will – ihn nicht aufhalten.

Schumi will einfach wieder Vollgas geben.

Das hat er schon vor Monaten durchblicken lassen. Es war in Genf, am 12. August. Damals erklärte Schumi der Welt, warum er nicht wie geplant bei Ferrari für fünf Rennen den verletzten Stammpiloten Felipe Massa ersetzen kann. Sein Nacken, schwer verletzt bei einem Motorradsturz, schmerzte bei jeder Bodenwelle, über die er raste. Aber das harte Training, die brutale Vorbereitung, muss ihm Lust gemacht haben auf mehr: „Ich hatte mich zurück im Leben gefühlt. Ich brauche das.“

Er trainierte weiter mit seinem Physiotherapeuten. Er kaufte sich eine neue Nackenmaschine, um die extremen Belastungen im Cockpit zu simulieren. Er tauchte im November beim letzten Saisonrennen in Abu Dhabi auf, verhandelte mit den Mercedes-Bossen. Denn die Ferrari-Cockpits waren mit Alonso und Massa schon vergeben.

Bei Mercedes trifft Schumi seinen alten Freund Ross Brawn (55) wieder. Mit ihm holte er seine zwei Titel bei Benetton, die fünf Titel bei Ferrari. Mit ihm singt er regelmäßg Karaoke, gerne Frank Sinatras „My way“.

Der Teamchef führt jetzt die Gespräche mit Schumi alleine, zum Teil per Telefon von seiner Yacht vor Mauritius aus. Sieben Millionen Euro kann er dem Rekordweltmeister bieten, Schumi hat bei Ferrari als Pilot das Fünffache verdient. Aber das Geld treibt Schumi nicht an.

Schumi kehrt zurück zu seiner alten Liebe Mercedes. Bei den Silbernen wurde der junge Michael Schumacher mit 21 Jahren Werksfahrer im Mercedes-Junior-Team. Mercedes besorgte ihm 200 000 Mark, um das Cockpit für sein 1. Formel-1-Rennen 1991 in Spa zu kaufen. Die Verbindung blieb immer bestehen. Jetzt zahlt Schumi zurück.

Zwei Wochen lang hat er gerade mit seiner Frau Corinna in Amerika Urlaub gemacht. Danach hat er die Verhandlungen forciert. Schon im August hat Schumi gesagt: „Corinna vertraut mir, auch wenn ich verrückte Dinge mache.“

Bron: Bild.de

Ellu
13 december 2009, 19:30
Ik wilde je nog wel aanbieden om mijn vloermatten op te komen halen:rolleyes:
http://www.snoep-it.nl/shop/images/zureaardbeimet.JPG

Ja die heb ik bij de deuren ;)

Darthwillie
13 december 2009, 19:51
geen vloerkadetten?
http://www.echtebakkerkok.nl/Images/Products/KADETW.JPG

nu zou ik pas beginnen met eten als hij serieus de eerste meters draait, aankodigen en racen is niet hetzelfde.

geruchten in duitsland zijn dat Alonso Schumacher niet meer in de pit wil hebben, waardoor er wrijving is tussen Ferrari en Schumacher. (aldus een duitse kennis van me)

Schumi rulezzzzz
13 december 2009, 20:22
geruchten in duitsland zijn dat Alonso Schumacher niet meer in de pit wil hebben, waardoor er wrijving is tussen Ferrari en Schumacher. (aldus een duitse kennis van me)
Lekker verhaal allemaal, als dit allemaal waar is laten ze bij Ferrari toch behoorlijke steken vallen, hoe hebben ze dit uberhaupt kunnen laten gebeuren, dit soort roddels moeten direct heel hard de kop ingedrukt worden.

Sowieso vind ik t een raar verhaal, want Schumacher zou zich ook steeds minder in de pit gaan begeven, aangezien hij zich op de ontwikkeling van straatauto's ging focussen.

Nog iets, hoe krom is het dat Ferrari nu al zou zwichten voor de eisen van Alonso om Schumacher uit de pits te verbannen. Schumacher heeft 5 titels met ze behaald en Alonso heeft nog werkelijk niks voor ze kunnen betekenen. Heel raar allemaal.

bobskink
13 december 2009, 20:39
Nog iets, hoe krom is het dat Ferrari nu al zou zwichten voor de eisen van Alonso om Schumacher uit de pits te verbannen. Schumacher heeft 5 titels met ze behaald en Alonso heeft nog werkelijk niks voor ze kunnen betekenen. Heel raar allemaal.
Zelfs ik als Alonso fan en Schumacher hater geef je 100% gelijk ;)

Bramzel
14 december 2009, 00:14
Ach, de Duitse media heeft wel vaker een royale dikke duim gehad waar dingen uit gezogen werden.

Darthwillie
14 december 2009, 00:25
:p is waar maar ik ben dit verhaal dat Alonso geen zin heeft in Schumacher ook al in engeland tegen gekomen.

En ik zou Alonso groot gelijk geven als het waar is. Tijdperk Schumacher is voorbij, Alonso wil het team om zichzelf heen vormen. Dan heb je geen stoorzender nodig die dingen misschien anders deed. Zeker niet als dat een vriendje is van je teamgenoot. In een keer laten zien wie de baas is. Dat is hetgene wat Kimi fout deed. hij drukte zijn stempel niet op het team. Pas toen Massa weg was moesten ze wel naar Kimi luisteren en kijk eens wat een rits resultaten ineens.

Tim Wijen
14 december 2009, 07:26
Ik las zojuist op Facebook dat Kovalainen en Trulli bevestigd zijn als rijdersduo bij Lotus.

Raikkonen_WC
14 december 2009, 08:36
En het is zojuist bevestigd:

Bron: Autosport.com (http://www.autosport.com/news/report.php/id/80563)

Trulli, Kovalainen confirmed at Lotus

Jarno Trulli and Heikki Kovalainen will race for Lotus next year, after the newly-formed Formula 1 team confirmed its line-up in a press conference held at Malaysia today.

Malaysian-born Fairuz Fauzy was also confirmed as the team's third driver.

The Lotus line-up was officially revealed by Malaysia's sports minister Ahmad Shabery Cheek in a press conference at Kuala Lumpur, and the minister emphasized the government's expectations from its support of the new team.

"I'm very pleased that local talents have been recognised to help drive the team, with key appointments being made among Malaysians in particular," Cheek was quoted as saying.

"I'm very elated that the driver development programme is already underway to promote motorsports as an affordable sporting activity among Malaysians.

"This project will not only make the country proud but will be a launch pad for Malaysia towards future growth, especially towards high-tech industry. Indeed, this project should be 100 per cent supported by Malaysians, individuals or corporations to ensure it becomes a success.

"Since the prime minister announced the 1Malaysia project in September, I'm very happy to note that the team has achieved significant progress, with the car being fully built and tested and I believe they are on track to make an impact next season"

The Malaysian minister further congratulated Lotus on its experienced choice of drivers, stating: "I'm personally impressed with Lotus F1 Racing driver line-up for next year, with its good combination of experience, drive and stamina.

Trulli joins Lotus from Toyota, after the Japanese team pulled out of F1 last month; while Kovalainen has left McLaren, where he will be replaced by world champion Jenson Button.

Lotus team principal Tony Fernandes also outlined the drivers' experience, but also said the Italian and Finn will bring exuberance to the team.

"Trulli will bring us a lot of experience to develop the team. Heikki is a young driver with a lot of experience so I think we have fantastic drivers, with Fairuz as well. It is a wonderful mix of experience, youth and passion."

Lotus is one of four new teams to join the 26-car F1 grid in 2010, along with Campos, US F1 and Manor. Fernandes stated the team's objective is to be the best of the newcomers.

"We are not setting any big targets, we want to at least be the best of the new teams," he said. "But I think it shows our seriousness today by announcing two really world class drivers."

For Trulli, this will be the third time in his F1 career that he will team up with technical director Mike Gascoyne, having worked with the Briton in Renault and then Toyota. And the Italian admitted this was one of the main reasons he elected to join Lotus.

"I have been impressed by the long-term vision of the team management and technical staff," Trulli said in a statement. "Tony has set out very ambitious plans and I am ready to help the team achieve these high targets.

"I am also pleased to be back working alongside Mike Gascoyne, someone with whom I have enjoyed previous success at other teams. I get on very well with him and I respect his working style."

Kovalainen too emphasized how impressed he is with the team's progress, saying: "I recently visited our factory and was so impressed by seeing how far the team has come in such a short time since it was launched in September, and by how determined everyone is to meet Tony's ambitious targets.

"I knew immediately it would be a fantastic opportunity to help them achieve their goals."

Federici
14 december 2009, 08:52
Oh no.. wéér een jaar Trulli :(

eansys
14 december 2009, 11:31

Eetsmakelijk :sorcerer:

We zien de foto's graag op het forum verschijnen......

BRON: Michael Schumacher says yes to 20m mercedes return to formula one (http://www.mirror.co.uk/sport/motorsport/f1news/2009/12/14/michael-schumacher-says-yes-to-20m-mercedes-return-to-formula-one-115875-21895870/)

bobskink
14 december 2009, 11:33
shit, wat een grijze linup voor Lotus. Trulli begrijp ik wel, een goede piloot, maar zo saai, maar Kovalainen begrijp ik helemaal niet, zowaar nog kleurlozer dan Trulli en in mijn ogen helemaal niets waard als piloot.

Schumi rulezzzzz
14 december 2009, 12:07
shit, wat een grijze linup voor Lotus. Trulli begrijp ik wel, een goede piloot, maar zo saai, maar Kovalainen begrijp ik helemaal niet, zowaar nog kleurlozer dan Trulli en in mijn ogen helemaal niets waard als piloot.
Beide wel veel ervaring bij (top)teams, is belangrijk voor een nieuw team.

bobskink
14 december 2009, 12:27
Beide wel veel ervaring bij (top)teams, is belangrijk voor een nieuw team.

Trulli misschien wel, maar Kovalainen toch maar weinig, een rookie met centjes of een goede marktwaarde was beter geweest.

Raikkonen_WC
14 december 2009, 16:07
Eetsmakelijk :sorcerer:

We zien de foto's graag op het forum verschijnen......

BRON: Michael Schumacher says yes to 20m mercedes return to formula one (http://www.mirror.co.uk/sport/motorsport/f1news/2009/12/14/michael-schumacher-says-yes-to-20m-mercedes-return-to-formula-one-115875-21895870/)

Ik wacht met het geloven totdat officiele sites het melden. hun schreeuwen hard dat het rond is, echter staat het nergens anders te lezen

Schumi rulezzzzz
14 december 2009, 16:10
Trulli misschien wel, maar Kovalainen toch maar weinig, een rookie met centjes of een goede marktwaarde was beter geweest.
Dan praat je dus over een Petrov, iemand met veel geld maar 0 ervaring. Denk dat je toch nog beter af bent met Kovalainen met 2 jaar McLaren ervaring op zak. Bovendien zijn het beide racewinnaars, iets wat potentiele sponsoren ook zal aanspreken.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben to-taal geen fan van beide heren, zeker Kovalainen voegt werkelijk niets toe. Echter de keuze van Lotus kan ik wel begrijpen.

Sander Hogendoorn
14 december 2009, 16:18
Lijkt me een prima line up voor een nieuw team :)

bobskink
14 december 2009, 16:38
Ik dacht eerder aan Kobayashi, hij heeft bewezen te kunnen racen en moet waarschijnlijk wel wat flappen kunnen meebrengen van een Japanse sponsor.
Kovalainen steekt mij vooral tegen omdat hij volgens mij alweer een waardevol F1 zitje gaat verknoeien en op één of andere manier veel meer credit krijgt dan andere piloten.

Federici
14 december 2009, 18:00
Naja, in tegenstelling tot de rest van dit forum heb ik wel het volste vertrouwen in Heikki Kovalainen :)

Schumi rulezzzzz
14 december 2009, 20:09
Op Nu.nl staat dat Ferrari Schumacher laat gaan als hij bij Mercedes kan racen. Hij zal door de tifosi gezien worden als een verrader...

Niels Tieman
14 december 2009, 20:10
Tja,.. dan hadden ze hem een stoeltje aan moeten bieden in 2010. Zakelijk gezien snap ik de beslissing wel, maar daar zal de tifiso anders over denken. :)

Schumi rulezzzzz
14 december 2009, 20:16
'Schumi' spookt door de media

AMSTERDAM - Door de komst van Nico Rosberg naar Mercedes lijkt een rentree van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher (41) in de Formule 1 uitgesloten. „Het thema spookt door de media. Er is echter geen sprake van. Het is een droom die de media hebben gecreëerd”, aldus teambaas Ross Brawn.

Nick Heidfeld, landgenoot van Rosberg, wordt genoemd als tweede coureur bij Mercedes. Hij reed afgelopen seizoen voor BMW.

Bron: telegraaf.nl

Dit is al de tweede keer dat Ross Brawn de geruchten tegenspreekt. Ik geloof eerder Ross Brawn dan de Duitse roddelpers van Bild eerlijk gezegd.

Kim Van Der Stichelen
14 december 2009, 20:29
Als iemand anders dan Schumacher het 2de zitje pakt, gelijk wie, zal het voor 99% van de mensen denk ik een teleurstelling zijn.

Neo-242
14 december 2009, 21:07
Of een opluchting :D

Schumi rulezzzzz
15 december 2009, 00:10
Of een opluchting :D
Exact, ik hoop echt heel hard dat hij dit niet doet. Als Ferrari fan zou ik het heel pijnlijk vinden..

KingBee
15 december 2009, 00:11
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat Schumacher bij Mercedes in zal stappen. Hij is een perfectionist en wil het beste van het beste en volledige controle: de stap naar Mercedes zal eerder een impulsieve zijn, dan een goed doordachte en dat past niet bij hem. Zelfs in gunstige omstandigheden heeft hij alleen maar te verliezen: de goodwill van Ferrari en de Ferrari fans, hij zal nooit meer zijn resultaten evenaren, dus het zal alleen maar tegenvallen en dat realiseert hij zich ook wel. Daarbij is de kans groot dat de Mercedes F1bolide voor 2010 niet de snelste zal zijn.

Maar volgens mij is Mercedes wel gebaat bij de positieve publiciteit, zeker omdat concurrent McLaren Button bij hen weggekaapt heeft en doet daarom soms een beetje mee aan die hype.

Overigens zou ik het wel gaaf vinden als hij volgend jaar daar rijdt!

GTE
15 december 2009, 00:23
Schumacher bij Mercedes in 2010 zou net zoiets zijn als Mansell bij McLaren in 1995. Not a pretty sight.

Richard117
15 december 2009, 01:09
Naja, in tegenstelling tot de rest van dit forum heb ik wel het volste vertrouwen in Heikki Kovalainen :)
Ik heb ook niks tegen Kovalainen hoor, zeker in de Nissan World Series en GP2 en ook bij de ROC tegen Schumacher heeft hij bewezen dat hij zeker kan sturen.
Vergeet niet dat de Renault waarin hij reed niet meer de Renault was waar Alonso 2 titels mee won en dat hij voor Teamgenoot Fisichella eindigide in het WK. En 2 jaar lang verliezen van een teamgenoot als Hamilton is ook niet iets om je voor te schamen, want dat is toch wel een uitzonderlijk talent.

Kovalainen is misschien niet de topper die we vooraf verwacht hadden, maar ik vind hem zeker F1waardig. En 2 seizoenen bij de regerende kampioenen rijden geeft denk ik toch wel wat ervaring wat bij een nieuw team nuttig kan zijn.

CavaF1
15 december 2009, 10:53
Als Schumi het doet rest mij de vraag: Wat doet dat met mij. Ik heb Schumacher altijd beschouwt als een Ferrari-man. Mocht hij besluiten naar Mercedes-GP te trekken dan denk ik dat hij voor mij gewoon een niet Ferrar-rijder wordt maw de vijand.
Om diezelfde reden weet ik dat ik na bepaalde tijd ga juichen als Alonso iets goed doet met zn Ferrari terwijl ik hem altijd heb verwenst. In de F1 heb je 3 soorten fans.
1. Zij die alles goed vinden zolang er maar geracet wordt.
2. Fans van bepaalde rijders
3. Fans van een team.

Eigenlijk heb je er 4. De laatste groep bevat de overlopers die elk jaar kijken vanwaar de wind komt.

Ik denk trouwens dat velen voor hetzelfde dilemma als ik staan. Wat als hij het doet en het is bij een ander team?
De successen die hij bij Ferrari behaalt heeft kan je niet uitvegen maar als hij overstapt zullen ze bij mij wel iets verder weg zitten.

Schumi rulezzzzz
15 december 2009, 10:56
Als Schumi het doet rest mij de vraag: Wat doet dat met mij. Ik heb Schumacher altijd beschouwt als een Ferrari-man. Mocht hij besluiten naar Mercedes-GP te trekken dan denk ik dat hij voor mij gewoon een niet Ferrar-rijder wordt maw de vijand.
Om diezelfde reden weet ik dat ik na bepaalde tijd ga juichen als Alonso iets goed doet met zn Ferrari terwijl ik hem altijd heb verwenst.
Ik zit iig met hetzelfde dilemma, maar nog steeds heb ik t idee dat het allemaal opgeklopte lucht is.

Morgen maakt Renault bekende wie de overname partner is geworden, wellicht dat er dan ook meer bekend wordt of Ho-Pin Tung daar gaat rijden.

Bovendien wordt Di Grassi vandaag tijdens de persco bevestigd bij Virgin.

Raikkonen_WC
15 december 2009, 11:13
Om diezelfde reden weet ik dat ik na bepaalde tijd ga juichen als Alonso iets goed doet met zn Ferrari terwijl ik hem altijd heb verwenst. In de F1 heb je 3 soorten fans.
3. Fans van een team.

Eigenlijk heb je er 4. De laatste groep bevat de overlopers die elk jaar kijken vanwaar de wind komt.

Ik denk trouwens dat velen voor hetzelfde dilemma als ik staan. Wat als hij het doet en het is bij een ander team?
De successen die hij bij Ferrari behaalt heeft kan je niet uitvegen maar als hij overstapt zullen ze bij mij wel iets verder weg zitten.

Ik ben het niet met je eens.

Ik ben een groot fan van Senna, Hakkinen, Raikkonen en Hamilton. Daarbij een groot Mclaren fan.

Als FAN, steun je je team, en je favoriet altijd. Moet zeggen dat ik het ook niet leuk vond dat Raikkonen naar Ferrari ging. Dat is het enige team waar ik echt een gruwelijke hekel heb. Net als aan Alonso (en destijds Schumacher). Dus dat past perfect nu :D

Maar, ik was nog steeds blij met een overwinning van Raikkonen. Net als een overwinning van Mclaren of Hamilton.

Andersom gezien, ik heb niks met Kovalainen of nu Button. Echter als mijn favorieten geen kans maken op de overwinning, ben ik wel blij als Mclaren wint.

Hakkinen volgde ik ook nog tijdens de DTM. En Raikkonen ga ik nu volgen in de Rally.

Waar het op neer komt. Je steunt je favoriet bij elk team of sport. Anders kun je je geen fan noemen. Heel simpel!

Captain Slow
15 december 2009, 12:14
Mee eens Raymond. Rally of niet, ik blijf Kimi aanmoedigen. Anders ben je gewoon geen fan, klaar.

bobskink
15 december 2009, 13:12
...
3. Fans van een team.

Eigenlijk heb je er 4. De laatste groep bevat de overlopers die elk jaar kijken vanwaar de wind komt....

Ik krijg werkelijk het sch**t van die 4de soort :p, vooral als het echte succes suporters zijn.
Maar k denk toch dat je twee belangrijke categorieën bent vergeten:
5. Zij die tegen een bepaalde rijder zijn.
6. Zij die tegen een bepaald team zijn.
;)

Ik ben 2 en 5, een beetje 6 tegenwoordig, maar op dat vlak ben ik soms wel een beetje 4, maar voor 2007 was ik wel een serieuze 5. :p

Captain Slow
15 december 2009, 13:19
Virgin is lekker bezig zeg.

Officieel: Di Grassi rijdt volgend jaar voor Virgin
15 december 2009

Lucas di Grassi zal volgend jaar zijn debuut maken in de Formule 1. De 25-jarige Braziliaan is dinsdag tijdens een presentatie in Londen gepresenteerd als coureur van Virgin Racing. Bij Virgin Racing wordt Di Grassi de teamgenoot van Timo Glock, die vorige maand al werd bevestigd door het debuterende team.

Di Grassi reed de afgelopen vier jaar in de GP2 en heeft als testrijder van Renault al de nodige ervaring opgedaan in een Formule 1-wagen. Vorig jaar was hij nog kanshebber op een racestoeltje bij Honda, totdat de Japanse autofabrikant zich ineens terugtrok uit de Formule 1. Na een doorstart als Brawn GP besloot het team uit Brackley door te gaan met zowel Jenson Button als Rubens Barrichello.

Parente en Razia reserverijders bij Virgin Racing
15 december 2009

Alvaro Parente en Luiz Razia zijn volgend jaar de reservecoureurs van Virgin Racing. Dit is dinsdagochtend bekendgemaakt tijdens een presentatie in Londen.

Zowel Parente als Razia was dit jaar actief in de hoofdklasse van de GP2. Parente reed afgelopen seizoen voor Ocean Racing Technology, het team van voormalig Formule 1-coureur Tiago Monteiro. Een overwinning werd behaald in de hoofdrace op Spa-Francorchamps. In 2007 werd de Porguees nog kampioen in de World Series by Renault, waarna hij voor het team van Renault mocht testen. Razia maakte zijn debuut in de hoofdklasse met Fisichella Motor Sport, maar maakte halverwege het seizoen de overstap naar Scuderia Coloni. Met dit team behaalde de voormalig Zuid-Amerikaans Formule 3-kampioen dit jaar een zege in de Italiaanse sprintrace.

Beide van gpudate afgehaald:)

RSRoy
15 december 2009, 13:27
En ik lees net op Autosport dat Campos nog altijd met De La Rosa in gesprek is en voor het seizoen 2011 met Ferrari motoren wil gaan rijden.

Schumi rulezzzzz
15 december 2009, 13:55
Virgin is lekker bezig zeg.
Als je op de website van Virgin kijkt, zie je dat ze ook al behoorlijk wat partners hebben. Bovendien staan er gave video's op, waar je ook al een beetje wat van de livery kan zien.

http://www.virginracing.com/

http://imgur.com/jDK3f.jpg

http://imgur.com/L5x71.jpg

Glock zo te zien in zijn oude Toyota overall met t-shirt er overheen. :P

edit.

Iets wat me nu pas opvalt is de Goodyear reclame langs het circuit.. Zou dit wellicht een stille hint zijn?

Raikkonen_WC
15 december 2009, 14:07
Inderdaad een leuke lijst sponsors. ook een sponsor van BMW namelijk FxPro. Kledingmerk Kappa.

Ik denk dat bedrijven zich wel wat sneller binden aan een merk als Virgin. Gezien wat hij allemaal in zijn leven bereikt heeft.....

Federici
15 december 2009, 16:40
Dit lijkt me echt een leuk team. Denk dat het slim is van die jongens van Manor om het team de naam van Virgin en dus Richard Branson te laten dragen. Deze man trekt nou eenmaal succes aan en daarom ben ik niet verrast met het aantal partners wat het team nu al heeft.

In ieder geval duidelijke visie met twee relatief jonge coureurs die een prima image hebben richting de media toe.

CavaF1
15 december 2009, 18:14
Waar het op neer komt. Je steunt je favoriet bij elk team of sport. Anders kun je je geen fan noemen. Heel simpel!

Wat dus tussen de lijntjes van mn post staat, mn favoriet is Ferrari alsook éénieder wie er mee rijdt. Al gaat dat bij FA wel eventjes wat tijd nodig hebben.

Stefan van Renselaar
15 december 2009, 18:44
Ik krijg werkelijk het sch**t van die 4de soort :p, vooral als het echte succes suporters zijn.
Maar k denk toch dat je twee belangrijke categorieën bent vergeten:
5. Zij die tegen een bepaalde rijder zijn.
6. Zij die tegen een bepaald team zijn.
;)

Ik ben 2 en 5, een beetje 6 tegenwoordig, maar op dat vlak ben ik soms wel een beetje 4, maar voor 2007 was ik wel een serieuze 5. :p

2 ben ik al sinds 2005 en 5 en 6 ben ik sinds 2007 :)

Sander Hogendoorn
15 december 2009, 19:34
Nieuw puntensysteem F1 geschrapt?

Het pas ingevoerde nieuwe puntensysteem in de Formule 1 zou volgens het Duitse Auto Motor und Sport wel weer eens naar de prullenbak verwezen kunnen worden. Het systeem zou illegaal door de F1-commissie zijn aangenomen en daarna geratificeerd door de WMSC.

Volgens Auto Motor und Sport blijkt de F1-commissie alleen maar te kunnen stemmen over reglementswijzigingen als deze door de sportieve en technische werkgroepen unaniem worden ingediend. De commissie, die voor het eerst sinds enkele jaren weer bijeen was, heeft het voorstel in slechts enkele minuten besproken. Alleen Peter Windsor van USF1 was voor.

De FIA heeft het voorstel, waarbij de eerste tien coureurs punten krijgen, daarna toch aangenomen omdat de grid uitgebreid wordt naar dertien teams. Mochten er voor 2010 nog teams afhaken dan is er de situatie dat de halve grid punten krijgt.

http://sport.fok.nl/sport/nieuws/74286

bobskink
15 december 2009, 21:13
haha, dezelfde lol als vorig jaar, maar je zou toch verwachten dat ze nu wel weten waarmee ze bezig zijn en waar ze wel en niet over bevoegd zijn. Wat een bende ezels.

NS
16 december 2009, 01:00
gewoon de eerste 8 (en eigenlijk misschien wel de eerste 6) punten geven.. dat geeft nog een beetje "eer" aan de punten, de F1 is de koningsklasse, deze zouden niet zomaar uitgedeeld moeten worden aan 3/4e van het veld. Je moet er wel een beetje moeite voor doen

Darthwillie
16 december 2009, 02:12
maar het is voor de kleine teams moeilijker dan ooit punten te halen nu de topteams vrijwel bullitproof rondrijden, en zo is het makkelijker aan sponsoren je team te verkopen.

anyway,
op het Autosport forum is een erg leuke discussie gaande over wat voor helm Alonso zou kunnen dragen volgend jaar, men is daar best creatief
http://i.imagehost.org/0047/teflonso_helmet_3.jpg
http://i48.tinypic.com/2jer1b8.png

eerste zou ik wel waarderen

Schumi rulezzzzz
16 december 2009, 09:56
Vooral die laatste helm bevalt me wel, denk ook dat de visorstrip er zo uit komt te zien, met het Ferrari logo en de Santander sponsoring. De bovenkant zal zeker rood blijven, Alonso heeft niet voor niets zijn helm vorig jaar al een stuk roder gemaakt ;)

Wat een bende ezels.
Haha ik had dezelfde gedachtegang :D

Pingguest
16 december 2009, 10:12
Ik vind het eigenlijk niet goed, dat coureurs elk jaar of zelfs meerdere keren per jaar hun helm wijzigen. De helm maakt een coureur niet alleen herkenbaar, maar zou ook iets moeten prijsgeven over zijn identiteit. Het was dan ook gebruikelijk dat coureurs zelf hun helm ontwierpen dan wel een persoonlijke vriend zijn gang liet gaan.

bobskink
16 december 2009, 10:27
Ik vind die laatste helm ook wel cool, maar ik vind het net zoals Pinqquest enorm vervelend dat sommige piloten constant van helm veranderen.
De enige die dan wel dringend moet veranderen is Vettel, die rijd gewoon rond met reb Bull reclame en hij heeft ondertussen al recht op een eigen ontwerp.

Darthwillie
16 december 2009, 11:32
Vettel rijdt al zolang voor Red Bull, en dan moet je helm overwegend Red Bull kleuren hebben. Volgens mij is alleen de bovenkant vrij.
Dit had hij bij het karten
http://img101.imageshack.us/img101/6425/r02.jpghttp://img101.imageshack.us/img101/6425/r02.jpghttp://img101.imageshack.us/img101/6425/r02.jpg]

Het kan mij niet zoveel schelen als een coureur ieder jaar van helm wisselt, zolang hij het niet doet voor de sponsors maar omdat hij het wil
Rossi heeft vrijwel ieder jaar een ander ontwerp. Vaak wel gebaseerd op hetzelfde thema

Raikkonen_WC
16 december 2009, 11:33
Vooral die laatste helm bevalt me wel, denk ook dat de visorstrip er zo uit komt te zien, met het Ferrari logo en de Santander sponsoring. De bovenkant zal zeker rood blijven, Alonso heeft niet voor niets zijn helm vorig jaar al een stuk roder gemaakt ;)

Haha ik had dezelfde gedachtegang :D

Dit seizoen heeft hij de helm een stuk roder gemaakt (vooral de bovenkant) vanwege de sponsoring van Total. Anders paste de helm niet in verhouding met de auto.......

Ik vind die laatste helm ook wel cool, maar ik vind het net zoals Pinqquest enorm vervelend dat sommige piloten constant van helm veranderen.
De enige die dan wel dringend moet veranderen is Vettel, die rijd gewoon rond met reb Bull reclame en hij heeft ondertussen al recht op een eigen ontwerp.

Eigenlijk alle door Rebull ingelijfde coureurs (vanuit hun Junior programma) rijden met een "Redbull Blikje" als Helm. Dat zie je ook in alle lagere klasses. Ben wel met je eens dat Vettel een eigen design verdient.

Hoelaat is trouwens de bekendmaking van Renault?

Raikkonen_WC
16 december 2009, 13:02
Leuk Nieuws:

Bron: GPUpdate (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225076/kobayashi-zeker-van-racestoeltje-bij-sauber/)

'Kobayashi zeker van racestoeltje bij Sauber'
16 december 2009

Kamui Kobayashi lijkt zich geen zorgen meer te hoeven maken over 2010. Volgens de Finse krant Turun Sanomat zal de 23-jarige Japanner volgend jaar namelijk voor het team van Peter Sauber rijden. De GP2 Asia Series-kampioen van vorig jaar maakte dit jaar veel indruk als vervanger van de geblesseerde Timo Glock, bij Toyota.

Volgens het Finse dagblad zal Sauber de overeenkomst met Kobayashi pas officieel bekendmaken als ook de tweede coureur is gecontracteerd. Nick Heidfeld, Christian Klien en Giancarlo Fisichella lijken de belangrijkste gegadigden voor dat tweede stoeltje. Verder lijkt regerend World Series by Renault-kampioen Bertrand Baguette de voornaamste kandidaat voor de reserverol bij de Zwitserse renstal. De Belg kwam onlangs nog in actie met de BMW Sauber-auto, tijdens de rookietest in Jerez.

Bramzel
16 december 2009, 13:03
Tof! :thumbup1:

bobskink
16 december 2009, 13:17
excellent, ik hoop echt dat hij doorbreekt.

Pingguest
16 december 2009, 13:30
Vettel rijdt al zolang voor Red Bull, en dan moet je helm overwegend Red Bull kleuren hebben. Volgens mij is alleen de bovenkant vrij.

Dit valt mij zeer tegen van Red Bull, en roept de vraag op of de grote bedrijven in deze niet teruggevloten moeten worden. De sport is er niet bij gebaat dat de loopbaan, persoonlijkheid en herkenbaarheid van coureurs staat of valt bij de aanwezigheid van dergelijke bedrijven.

Darthwillie
16 december 2009, 13:33
zonder financiele steun van Red Bull had Vettel misschien niet eens een loopbaan gehad ;) Ze betalen al voor hem sinds de karts, denk dat een helm dan een kleine opoffering is.

Raikkonen_WC
16 december 2009, 13:37
Renault blijft onder eigen naam in F1!

Bron:GPUpdate (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225077/genii-wordt-mede-eigenaar-van-renault-f1/)

Genii wordt mede-eigenaar van Renault F1

Renault blijft onder haar eigen naam actief in de Formule 1. Een groot deel van de aandelen is echter wel verkocht aan de Luxemburgse investeringsmaatschappij Genii Capital. Zo heeft Renault woensdag bekendgemaakt.

"Ik ben erg opgetogen dat we Genii Capital als partner kunnen verwelkomen", liet Bernard Rey, de president van het team, weten. "Ik weet zeker dat hun enthousiasme en zakelijke expertise voor een nieuwe dynamiek zullen zorgen binnen het team. We kijken er naar uit om weer op het hoogste niveau mee te doen in de Formule 1. Renault blijft dus trouw aan de hoogste autosportklasse en is vol vertrouwen dat de bestuurders van de sport de Formule 1 nog groener kunnen maken."

De overeenkomst tussen Renault en Genii Capital zal begin volgend jaar worden voltooid. De gedeeltelijke overname door Genii Capital is mogelijk goed nieuws voor de Chinese Nederlander Ho-Pin Tung, die onlangs nog voor het team van Renault in actie kwam tijdens de rookietests in Jerez. Genii Capital zit namelijk ook achter Gravity Sport Management, dat onder andere de belangen van Tung behartigt.

En AutoSport.com (http://www.autosport.com/news/report.php/id/80594)

Renault announces Genii partnership

Renault has confirmed it remains committed to Formula 1, after announcing on Wednesday that it has sold a large stake in the team to Luxembourg company Genii Capital, as AUTOSPORT predicted.

Following weeks of uncertainty about the future of the team, Renault issued a statement revealing its tie-up with Genii Capital, a company led by businessman Gerard Lopez.

The French car manufacturer also confirmed that it will continue to supply engines to Red Bull Racing in 2010.

Renault and Genii will operate the team in partnership, and a letter of intent that was signed by the two parties earlier this week should be concluded at the start of 2010.

As was predicted, Renault will retain its team name and corporate identity - as it looks to a more greener F1 future.

Bernard Rey, Renault's F1 team president, said: "I am delighted to welcome Genii Capital as our new strategic partner as I am sure that their enthusiasm and business expertise will create a new dynamic for the team, the staff, and our partners.

"Altogether, we look forward to competing again at the highest level in Formula 1. Today's announcement also confirms Renault's commitment and trust in the sport's governing bodies to improve the green credentials of Formula 1.

"With the ongoing evolutions of the Formula 1 regulations, Renault will be able to entertain its fans, while promoting a leaner and sounder championship.

"We will show Renault's skill when it comes to developing high- performance, fuel-efficient cars."

Was te verwachten dat Redbull doorging met Renault. Had ze wel liever met Mercedes gezien.

Denk dat nu snel de bevestiging komt van de 2de coureur bij Renault. Aangezien de onrust nu voorbij is.

Schumi rulezzzzz
16 december 2009, 13:48
Gezien de test van Tung begin december was het eigenlijk al lang duidelijk dat Genii Capital een belang zou nemen in Renault. Het lijkt me dan ook een kwestie van tijd voordat hij bevestigd zal gaan worden.

Nog een simpele aanwijzing, Tung testte op de laatste dag nog voor 4 rondjes, volgens de testengineer om hem te laten wennen aan het rijden in de regen. Als het een eenmalige test zou zijn, laat je hem niet nog even wennen aan de regen, daar zit duidelijk meer achter.

Federici
16 december 2009, 14:00
Goed nieuws voor Ho-Pin hoor :)
Ben benieuwd of hij het ook echt gaat worden. Alle aanwijzingen lijken in ieder geval in het voordeel van HPT te spreken.
Naja, voor Kubica ook prima nieuws!

Gogogogo!

Bramzel
16 december 2009, 14:32
Is ook gelijk een goeie rolverdeling, Kubica die de kar trekt en HPT die een kansje krijgt en mooi wat aziatisch geld kan lokken.

Dit valt mij zeer tegen van Red Bull, en roept de vraag op of de grote bedrijven in deze niet teruggevloten moeten worden. De sport is er niet bij gebaat dat de loopbaan, persoonlijkheid en herkenbaarheid van coureurs staat of valt bij de aanwezigheid van dergelijke bedrijven.

Tsja, beetje omgekeerde redenering dit. Zonder Red Bull zouden een hoop rijders niet zitten waar ze nu zitten.

Pingguest
16 december 2009, 15:04
Tsja, beetje omgekeerde redenering dit. Zonder Red Bull zouden een hoop rijders niet zitten waar ze nu zitten.

Er is niets tegen sponsoring en ondersteuning van coureurs. Het wordt echter anders, wanneer een bedrijf verregaande invloed uitoefent op de ontwikkeling van de identiteit en herkenbaarheid van een coureur. Het gehele veld zal gaan bestaan uit types als Heidfeld, die m.i. tamelijk werd gehersenspoeld door Mercedes-Benz.

Schumi rulezzzzz
16 december 2009, 15:21
Het gehele veld zal gaan bestaan uit types als Heidfeld, die m.i. tamelijk werd gehersenspoeld door Mercedes-Benz.
Alleen daarom al zouden we de terugkeer van Schumacher en Villeneuve moeten toejuichen. Een jaartje Villeneuve, haha dat lijkt me lachen!

GTE
16 december 2009, 15:25
Branson (Virgin) heeft Fernandes (Lotus), beide luchtvaartondernemers, een weddenschap voorgesteld. Indien Virgin in het kampioenschap voor Lotus finisht, moet Fernandes zich als stewardes verkleden en vice versa. Fernandes accepteert de weddenschap, en neemt alvast een voorproefje op de winst:

http://cdn.images.autosport.com/editorial/1260966936.jpg

Pingguest
16 december 2009, 16:13
Alleen daarom al zouden we de terugkeer van Schumacher en Villeneuve moeten toejuichen. Een jaartje Villeneuve, haha dat lijkt me lachen!

Rijders als Montoya en Villeneuve waren in staat zich een eigen mening te vormen en verkondigden deze met enige regelmaat. Villeneuve kreeg hierom zelfs een keer een reprimande van de FIA. Schumacher heeft daarentegen altijd weinig van zich laten horen. Ik ben altijd een grote fan van deze man geweest, maar hij heeft nooit zijn status gebruikt om veranderingen teweeg te brengen. In het verleden waren rijders van gelijke hoogte - ik denk hierbij bijvoorbeeld aan Lauda en Senna - hier wel toe in staat, althans bereid een pleidooi te houden. In de jaren '80 was Alain Prost een fervent tegenstander van de brandstoflimieten - wat tegenwoordig wel anders lijkt, gezien zijn recente uitlatingen - en zijn pleidooi tot reglementswijzigingen zorgde er mede toe dat de publieke opinie veranderde.

Bramzel
16 december 2009, 16:54
Branson (Virgin) heeft Fernandes (Lotus), beide luchtvaartondernemers, een weddenschap voorgesteld. Indien Virgin in het kampioenschap voor Lotus finisht, moet Fernandes zich als stewardes verkleden en vice versa. Fernandes accepteert de weddenschap, en neemt alvast een voorproefje op de winst:

http://cdn.images.autosport.com/editorial/1260966936.jpg

Schitterend dit :D

Peter
16 december 2009, 17:19
Er is niets tegen sponsoring en ondersteuning van coureurs. Het wordt echter anders, wanneer een bedrijf verregaande invloed uitoefent op de ontwikkeling van de identiteit en herkenbaarheid van een coureur. Het gehele veld zal gaan bestaan uit types als Heidfeld, die m.i. tamelijk werd gehersenspoeld door Mercedes-Benz.

hebben we het hier nog steeds over een helm design? :rolleyes:
beetje overdreven hoor. een helm design noem ik nou niet bepaald verregaande invloed op de ontwikkeling van de identiteit en herkenbaarheid.... Vettel is prima herkenbaar voor alle fans, en door zn manier van rijden op de baan en zn gedrag daarnaast heeft hij zichzelf gewoon een eigen identiteit aangemeten... daar doet een Red Bull helm niets aan af...

RSRoy
16 december 2009, 17:32
Ach vroegah was alles beter he :p

Maar alle gekheid om een stokje. De tijden van vroeger zullen nooit meer terugkomen, hoe jammer het in sommige gevallen ook is.

bobskink
16 december 2009, 17:45
Ach vroegah was alles beter he :p

Maar alle gekheid om een stokje. De tijden van vroeger zullen nooit meer terugkomen, hoe jammer het in sommige gevallen ook is.
Helemaal gelijk, maar soms eens kijken naar het verleden ter inspiratie kan soms geen kwaad. Alleen zonde dat blijkbaar alleen de fans dat doen.

Maverick
16 december 2009, 22:44
Wat ik me nu afvraag bij Ho Pin Tung, welk volkslied zal er spelen als hij een race wint (hypothetisch he ;) )

Bramzel
16 december 2009, 22:47
Wat ik me nu afvraag bij Ho Pin Tung, welk volkslied zal er spelen als hij een race wint (hypothetisch he ;) )

Lijkt me Chinees helaas...

Stefan van Renselaar
16 december 2009, 22:49

Hij en een race winnen :lol:

Darthwillie
16 december 2009, 22:49
dat zul je nooit weten, dat wordt overstemd door het geluid van Darthwillie die zijn vloer opvreet als dat gebeurt!!!!!!
oh hier ga ik spijt van krijgen

Captain Slow
16 december 2009, 22:50
dat zul je nooit weten, dat wordt overstemd door het geluid van Darthwillie die zijn vloer opvreet als dat gebeurt!!!!!!

Ook deze is nu vereeuwigd:laugh:

Mark G.
16 december 2009, 22:57
Hm, ik denk dat ik een vloerenbedrijfje ga beginnen. Alleen al met leveren aan DR leden loop ik binnen.

eansys
17 december 2009, 10:07

:lol::lol: Welke saus ga jij gebruiken ????

Ik moet wel toegeven dat ik niet geloof dat Ho-Ping ooit in F1 gaat winnen maar om hiervoor een vloer op te vreten vind ik wat ver gaan......

GTE
17 december 2009, 10:25
Kobayashi naar Sauber. Heidfeld lijkt me een sterke kandidaat voor het andere stoeltje maar die hengelt nog naar Mercedes.

Raikkonen_WC
17 december 2009, 11:32
Hier het nieuws bericht:

Bron: GPUpdate (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225124/officieel-kobayashi-vindt-onderdak-bij-sauber/)

: Kobayashi vindt onderdak bij Sauber

Kamui Kobayashi zal volgend seizoen voor Sauber in de Formule 1 rijden. Dit is donderdag bekendgemaakt. De 23-jarige Japanner maakte dit jaar veel indruk als invaller van de geblesseerde Timo Glock, bij Toyota. Kobayashi schuwde het duel niet en ging zelfs het gevecht aan met Jenson Button.

"Ik ben enorm blij dat de twee races die ik dit jaar heb gereden, mij een stoeltje voor volgend seizoen hebben opgeleverd", reageerde Kobayashi, die de eerste Japanner is die een stoeltje voor 2010 heeft bemachtigd. "Ik zal mij maximaal inzetten voor het team van Peter Sauber. Ook zal ik mijn best doen om de Japanse eer hoog te houden in de Formule 1."

Sauber, die het team onlangs overnam van de Duitse autofabrikant BMW, laat weten dat hij erg onder de indruk was van de prestaties van Kobayashi in Brazilië en Abu Dhabi. "Ik kijk er erg naar uit om met Kobayashi samen te werken", vertelde Sauber. "Kamui kreeg dit jaar een onverwachte kans om zijn kwaliteiten te tonen en greep die kans met beide handen aan. Vooral in Abu Dhabi liet hij zien dat hij niet alleen heel erg snel is, maar dat hij ook zeer succesvol een strategie ten uitvoer kan brengen. Ik weet zeker dat deze jongen erg veel potentie heeft en alles eruit wil halen."

Kim Van Der Stichelen
17 december 2009, 11:56
Mooi nieuws, toch wel al een beetje fan van de man geworden na Brazilie en Abu Dhabi vorig jaar :thumbup:

bobskink
17 december 2009, 14:43
Sauber is meestal ook goed in zijn piloten kiezen, een euh, goed voorteken.

Schumi rulezzzzz
17 december 2009, 15:24
De verkiezing van eerste rijder bij Sauber lijkt mij te gaan tussen Heidfeld en Fisichella.

Bramzel
17 december 2009, 15:35
Dan hoop ik toch op Heidfeld :) Historisch zeer verantwoord, Sauber met Heidfeld en een jong talent :D

Schumi rulezzzzz
17 december 2009, 15:43
Dan hoop ik toch op Heidfeld :) Historisch zeer verantwoord, Sauber met Heidfeld en een jong talent :D
Lijkt mij ook het meest logisch, kent de auto en Sauber al. Mocht Schumacher niet tekenen bij Mercedes zal Heidfeld daar gaan rijden, dan komt Fisichella weer om de hoek kijken met zijn Ferrari backing.

Neo-242
17 december 2009, 21:48
Dus we hebben:

Mercedes GP: Nico Rosberg & ???
Red Bull Racing: Mark Webber & Sebastien Vettel
McLaren: Jenson Button & Lewis Hamilton
Ferrari: Fernando Alonso & Felipe Massa
Williams: Rubens Barrichello & Nico Hulkenberg
Renault: Robert Kubica (???) en ???
Force India: Adrian Sutil & Vintantonio Liuzzi
Scuderia Toro Rosso: Sébastien Buemi & Jaime Algersuari
USF1: ??? & ???
Campos Meta: Bruno Senna & ???
Virgin Racing: Timo Glock & Lucas di Grassi
Lotus F1: Jarno Trulli & Heiki Kovalainen
Sauber : Kamui Kobayashi & ???

Dus nog zes zitjes zonder rijder voorlopig en 1 onzekere (Kubica?) maar waar moet ie anders heen?:)
En voor de zes zitjes staan volgende rijders nog op de geruchtenlijst:

- Michael Schumacher
- Jacques Villeneuve
- Ho-Pin Tung
- Bertrand Baguette
- Nick Heidfeld
- Giancarlo Fisichella
- Romain Grosjean
- Frank Montagny
- Pedro de la Rosa
- Anthony Davidson
- Andy Soucek
- Christian Klien
- Vitaly Petrov

Wie zit er zonder stoeltje als de stoelendans stopt?;)
En valt op dat USF1 nog steeds geen rijders onder contract heeft. We horen er ook weinig van. Wordt dit een team dat niet aan de start komt?

Schumi rulezzzzz
17 december 2009, 22:00
Van dat lijstje kunnen Baguette, Montagny, Soucek, Grosjean en Davidson sowieso af. JM Lopez maakt een grote kans om bij USF1 in te stappen, tezamen met Villeneuve.

Petrov maakt kans bij Campos, daar lijkt het te gaan tussen de ervaring van De La Rosa of het geld van Petrov... In dat geval zou ik de ervaring kiezen, want anders heb je twee rookies in een nieuw team, dan wens ik ze erg veel succes.

Mercedes GP wordt Heidfeld of Schumacher en bij Renault verwacht ik Ho Pin.

F1-gast
18 december 2009, 14:43
Denk dat ze zo worden ingevuld:

Heidfeld naar Sauber
Delarosa naar Campos
Schumi naar Mercedes
Ping naar Renault
Villeneuve en Lopez naar USF1

Schumi rulezzzzz
18 december 2009, 15:07
Stefan GP: “Plan A is toetreden in 2010, plan B is toetreden in 2011”

Stefan GP laat de ambitie om toe te treden tot de Formule 1 niet los, ondanks het feit dat alle beschikbare plekken op de grid vergeven zijn. De Servische renstal is dicht bij een overeenkomst met Toyota om het ontwerp voor de wagen voor 2010 over te nemen en hoopt dat een van de vier nieuwe teams de start van het nieuwe seizoen niet haalt.

Mocht er geen plek vrijkomen, dan zal Stefan GP volgend jaar gebruiken om te testen en in 2011 een nieuwe poging te wagen. Baas Zoran Stefanovic vertelde aan Autosport: “Plan A is om in 2010 toe te treden, plan B is in 2011 toetreden en volgend jaar testen met de auto en diverse coureurs. De rijders zijn bij ons al bekend, maar we gaan ze nog niet aankondigen. Als we volgend jaar niet op de grid staan zullen we het jaar benutten om veel te testen. We zijn niet gebonden aan de testlimiet in de Concorde Agreement.”

Stefanovic heeft zijn klacht bij de Europese Commissie over de selectieprocedure laten vallen. “We hebben besloten om daar van af te zien. Het is beter om vooruit te kijken met een goed plan dan met een aanklacht. We hebben de noodzakelijke middelen wat geld betreft. Daar bestaat geen twijfel over. Het enige vraagteken bedraagt het startbewijs en tot die tijd geven wij geen details prijs.”

Bron: F1today.nl

Deze meneer Stefanovic blaast hoog van de toren, maar heeft wel een duidelijke missie. Het is niet bepaald collegiaal wat hij van plan is wat betreft het testen, maar geef hem eens ongelijk.

Zou hij in februari mee mogen doen met de wintertests? Lijkt me dan wel logisch dat ze daarbij zijn, als hij er vanuit gaat dat er nog een afvaller is.

USF1 en Campos lijken wat mij betreft de enige mogelijkheid om eventueel af te vallen.

F1-gast
18 december 2009, 15:09
Had StefanGP in de begin jaren 90 of mid jaren 90 ook al niet het plan naar de formule 1 te gaan ?

Federici
18 december 2009, 15:10
Had StefanGP in de begin jaren 90 of mid jaren 90 ook al niet het plan naar de formule 1 te gaan ?

Jawel, dat was tijdens het Mastercard Lola tijdperk :p

edit :: die coureurs waar Stefanovic het over heeft zullen mijn inziens Pavlovic en Petrov zijn :)

F1-gast
18 december 2009, 16:00
Lees ik net dit op F1racing:

Baguette: "Ik race vijwel zeker voor Sauber"

Volgens Bertrand Baguette is de kans groot dat hij volgend jaar voor Sauber in de Formule 1 rijdt. De 23-jarige Belg, die dit jaar kampioen werd in de World Series by Renault, testte begin deze maand nog voor het Zwitserse team
http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225177/baguette-ik-race-vijwel-zeker-voor-sauber/|

Sauber zal toch niet 2 rookies inhuren ?

Schumi rulezzzzz
18 december 2009, 16:19
Sauber zal toch niet 2 rookies inhuren ?
Kan het me werkelijk niet voorstellen inderdaad!

CavaF1
18 december 2009, 17:30
Kan het me werkelijk niet voorstellen inderdaad!

Met racen voor Sauber bedoelt hij ook testcoureur zijn. Staat op VRT-text.

Schumi rulezzzzz
18 december 2009, 17:36
Met racen voor Sauber bedoelt hij ook testcoureur zijn. Staat op VRT-text.
Dan zou ik nog Klien nemen, maargoed hij zal wel een berg sponsorgeld meebrengen.

Neo-242
18 december 2009, 18:07
Het is niet chauvinistisch bedoeld, maar ik zie niet in wat een Klien meer zou presteren dan Baguette...

Schumi rulezzzzz
18 december 2009, 18:10
Het is niet chauvinistisch bedoeld, maar ik zie niet in wat een Klien meer zou presteren dan Baguette...
Nou, misschien heeft klein een aantal jaar F1 ervaring en testervaring bij hetzelfde team.. Is wel wat waard toch? Anders zit je met twee 'rookies'...

Federici
18 december 2009, 18:20

Klien is mega getalenteerd. Zou eens tijd worden dat hij het ook weer aan iedereen zou kunnen laten zien.
Forza Klien.

JossNL
18 december 2009, 20:37
Nog een stukje Schumacher dan...

Schumacher reveals comeback is close
Michael Schumacher has told Ferrari that there is a "very, very, very strong possibility" that he will race for Mercedes-Benz in Formula 1 next year, team president Luca di Montezemolo has revealed.

Although there has not yet been any official word from the Schumacher or Mercedes-Benz camps about the progress of talks in relation to an amazing comeback for the seven-time world champion, di Montezemolo has given away just how far advanced the situation now is.
Hele artikel: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80623

Stefan van Renselaar
18 december 2009, 20:50
Nog een stukje Schumacher dan...

Hele artikel: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80623

Volgens mij gaat er iemand echt een stuk vloer eten :laugh:

Darthwillie
18 december 2009, 20:50
Klien is mega getalenteerd. Zou eens tijd worden dat hij het ook weer aan iedereen zou kunnen laten zien.
Forza Klien.

absoluut! Niets tegen Baguette, maar Klien heeft naar mijn mening nog wat tegoed. Vooral het feit dat Spijker paar jaar terug opeens een wereldrace reed in Belgie nadat Klien bij een test een paar tips had gegeven, geeft aan dat hij het wel snapt.

CavaF1
18 december 2009, 21:10
absoluut! Niets tegen Baguette, maar Klien heeft naar mijn mening nog wat tegoed. Vooral het feit dat Spijker paar jaar terug opeens een wereldrace reed in Belgie nadat Klien bij een test een paar tips had gegeven, geeft aan dat hij het wel snapt.

Yeah wright. Net alsof een rijder plots gaat zeggen wat er designtechnisch mankeert.
Mocht het een setup-issue zijn dan wil dat nog niet zeggen dat het voor een ander werkt.

Darthwillie
18 december 2009, 21:18
Yeah wright. Net alsof een rijder plots gaat zeggen wat er designtechnisch mankeert.
Mocht het een setup-issue zijn dan wil dat nog niet zeggen dat het voor een ander werkt.
blijkbaar werkten ze wel degelijk, het waren setup tips, hij gaf blijkbaar feedback die Sutil of Albers niet konden geven.

GTE
18 december 2009, 21:21
Dat is het enige team waar ik echt een gruwelijke hekel heb.

Dat slaat echt nergens op. Hoewel je natuurlijk zelf moet weten wat je van een team vindt, verdient Ferrari niets anders dan diep respect als het gaat over F1.

GTE
18 december 2009, 21:23
blijkbaar werkten ze wel degelijk, het waren setup tips, hij gaf blijkbaar feedback die Sutil of Albers niet konden geven.

Je gaat nu wel heel laagdrempelig uit van een causaal verband tussen de diensten van Klien en het 'succes' van Spyker. Klien heeft kansen gehad, maar bleek adequaat 'at best' en dat is voor de hedendaagse F1 niet voldoende (tenzij je zeer sponsorvriendelijk bent).

Darthwillie
18 december 2009, 21:38
Je gaat nu wel heel laagdrempelig uit van een causaal verband tussen de diensten van Klien en het 'succes' van Spyker. Klien heeft kansen gehad, maar bleek adequaat 'at best' en dat is voor de hedendaagse F1 niet voldoende (tenzij je zeer sponsorvriendelijk bent).
laten we het zo zeggen, ten eerste waren ze de races daarna, waar Klien niet meer getest had waren ze de snelheid weer kwijt, ten tweede (en belangrijker) werd dit gemeld door Gascoyne, de toenmalige Spijker ontwerper. Die vertelde in een interview dat hij van Klien meer over het gedrag van de wagen leerde dan hij de rest van het jaar had gehoord. ;)

Neo-242
18 december 2009, 21:38
Vanwaar de adoratie voor Klien eigenlijk? Hij heeft in zijn F1 periode toch geen uitzonderlijke dingen laten zien?

Darthwillie
18 december 2009, 21:42
Naar mijn bescheiden mening heeft dat meer met teamkeuze te maken gehad dan met talent. Hij is te vroeg in de F1 gezet is daar moeilijk overheen gekomen. Het werk als testcoureur heeft hem beter gemaakt.

en resultaten zeggen ook niet alles, om een belgisch voorbeeld te geven, zowel Eric van de Poele als Bas Leinders schat ik beiden erg hoog in, de resultaten laten dat niet zien

Bramzel
18 december 2009, 21:48
Helaas geen Petronas op de Sauber:

http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225181/petronas-stopt-met-sponsoring-formule-1-team/

Neo-242
18 december 2009, 22:06
Oei oei, dat is geen beste nieuws voor Sauber & Lotus.
Het valt op dat de roddels omtrent de terugkeer van Schumacher maar blijven aanhouden in het tussenseizoen. Het is al maanden 99% zeker, maar die 100% komt er voorlopig niet uit:surrender: wat een opluchting zal het zijn als het officieel bekend wordt wie 2de piloot wordt bij Mercedes. Di Montezemelo is er toch niet zo gelukkig mee als je dat artikel van autosport.com leest:)

Darthwillie
18 december 2009, 22:08
lol idd, Di Montezemolo said that he believed that it was a 'new Schumacher' who was pursuing a future with Mercedes-Benz.

"The real Michael Schumacher always told me he would finish his career at Ferrari," he said.

When asked what he had said to Schumacher during their conversation, di Montezemolo paused before saying: "Don't forget that when you start collaboration with a driver as long ago as we did with Michael, in 1995, over 14 years ago, you are also a friend.

"You can agree and disagree but you remain friends. I won't forget what he did for Ferrari and he won't forget what we did for him."
dat zijn duidelijke uitspraken, hij zal nog steeds balen dat hij geen derde wagen mag inzetten.

F1-gast
19 december 2009, 10:23
De larosa is ook onderschat... al jaren.
Klien zit met het zelfde probleem.

CavaF1
19 december 2009, 12:54
De La Rosa heeft bij gelegenheid een aantal kansen gehad. Dat hij daarmee merkwaardige prestaties heeft neergezet zou ik niet durven zeggen.
13 in een dozijn.

Ellu
19 december 2009, 12:58
De La Rosa heeft bij gelegenheid een aantal kansen gehad. Dat hij daarmee merkwaardige prestaties heeft neergezet zou ik niet durven zeggen.
13 in een dozijn.

Wat mij betreft uit hetzelfde doosje als Klien:P

Schumi rulezzzzz
19 december 2009, 13:17
lol idd,
dat zijn duidelijke uitspraken, hij zal nog steeds balen dat hij geen derde wagen mag inzetten.
Ik vind dat Di Montezemolo wel gelijk heeft, ik zou me ook hard genaaid voelen. Iedereen associeert Schumacher met Ferrari, hoe kan deze man nou straks in een Mercedes rijden..?

Jeroen Ursem
19 december 2009, 13:25
Alsof Schumacher alleen maar in Ferrari's gereden heeft in z'n race verleden

Tjerk Korving
19 december 2009, 13:43
Dat er mensen zijn die Schumacher met Ferrari associeert, dat is hun probleem. Een aantal coureurs hebben gewoon bovengemiddeld lang bij hetzelfde team gereden maar dat wil nog niet zeggen dat ze daarna nooit meer ergens anders mogen gaan rijden omdat fans het raar zouden vinden.

Als Ferrari na een paar kampioenschappen jaren achtereen een slechte wagen had gebouwd zonder enige vooruitgang had ik Schumacher er ook niet zien blijven rijden. Juist omdat ze vrijwel altijd potentieel hadden konden ze hem aan zich binden.

Verder zie ik niet in wat hij te winnen heeft nog. Een kampioenschap binnenhalen zou knap zijn maar de kans dat het helemaal niets word lijkt me haast nog groter. Kan je beter je carrière afsluiten met een seizoen wat weliswaar niet gewonnen werd maar wel competatief.

F1-gast
19 december 2009, 14:06
Verder zie ik niet in wat hij te winnen heeft nog. Een kampioenschap binnenhalen zou knap zijn maar de kans dat het helemaal niets word lijkt me haast nog groter. Kan je beter je carrière afsluiten met een seizoen wat weliswaar niet gewonnen werd maar wel competatief.
Dacht ik dus ook aan, wordt het niet een Mansell'tje ?

speed9
19 december 2009, 14:20
Dacht ik dus ook aan, wordt het niet een Mansell'tje ?

Zelfde toch met Alonso en Hamilton.
Nu zit Alonso bij Ferrari en niemand (denk ik) heeft het over Renault hun coureur.
Schumacher = Ferrari klopt niet,alleen al omdat hij daar 5 WK's binnen haalde.

Neo-242
19 december 2009, 14:47
Zou Mercedes niet beter kiezen voor een jong talent met het oog op de toekomst? We moeten Michael Schumacher niet onderschatten, ik weet zeker dat als hij terugkomt, het team opnieuw naar voor kan brengen, maar of het genoeg zal zijn voor een titel is zéér de vraag. Hij heeft zo goed als geen competitie gereden in zijn pensionering en de F1 & overige piloten hebben bepaald niet stilgezeten. En bovendien verwacht ik zowel Ferrari met Alonso als McLaren met Hamilton op het voorplan. Om over de combinatie Vettel/Newey maar te zwijgen...

Qua promotie kan de beste Duitse F1 rijder die bij Mercedes instapt wel tellen natuurlijk, maar als het op termijn geen grootse resultaten levert, vervalt dat voordeel ook al gauw.

Je voelt aan dat het gewoon gaat gebeuren, maar waarom alles zo lang gerekt moet worden, en of het voor beide partijen een goed keuze is, is zeer de vraag.

speed9
19 december 2009, 14:53
Zou Mercedes niet beter kiezen voor een jong talent met het oog op de toekomst? We moeten Michael Schumacher niet onderschatten, ik weet zeker dat als hij terugkomt, het team opnieuw naar voor kan brengen, maar of het genoeg zal zijn voor een titel is zéér de vraag. Hij heeft zo goed als geen competitie gereden in zijn pensionering en de F1 & overige piloten hebben bepaald niet stilgezeten. En bovendien verwacht ik zowel Ferrari met Alonso als McLaren met Hamilton op het voorplan. Om over de combinatie Vettel/Newey maar te zwijgen...

Qua promotie kan de beste Duitse F1 rijder die bij Mercedes instapt wel tellen natuurlijk, maar als het op termijn geen grootse resultaten levert, vervalt dat voordeel ook al gauw.

Je voelt aan dat het gewoon gaat gebeuren, maar waarom alles zo lang gerekt moet worden, en of het voor beide partijen een goed keuze is, is zeer de vraag.

Mischien om de concurentie een laatste na dreun te geven als hij wel gaat rijden.
Is BTW Mecedes,de Mclaren of de oude Brawn?

Tjerk Korving
19 december 2009, 15:12
Mischien om de concurentie een laatste na dreun te geven als hij wel gaat rijden.
Is BTW Mecedes,de Mclaren of de oude Brawn?
Mercedes is oude Brawn, McLaren is uiteindelijk nog steeds McLaren.

speed9
19 december 2009, 16:00
Mercedes is oude Brawn, McLaren is uiteindelijk nog steeds McLaren.
Ah ok.

Ik heb deze maand veel F1 nieuws gemist.
De eenige wat ik ontving stond in de krant of RTL gp magazine.

:laugh: Ik heb nu 2009 helemaal en ook 2008.
2010 ga ik ook gewoon allemaal kopen.

ontopic:
1 : Is er al een vervanger gevonden voor Bridgestone voor 2011?
2 : Launge datums bekend?
3 : Nog wat andere opvallende dingen?

Gerben vd Broek
19 december 2009, 16:59
1: Volgens mij niet
2: Er is afgeproken dat alle teams tegelijk ergens de boel gaan presenteren. Welke datum weet ik zo niet, of is nog niet bekend.
3: ....

JossNL
19 december 2009, 17:01
2: Er is afgeproken dat alle teams tegelijk ergens de boel gaan presenteren. Welke datum weet ik zo niet, of is nog niet bekend.
Sterker nog, dat staat op losse schroeven omdat de kleine teams vrezen dat alle media bij Ferrari/Mercedes en andere grote teams gaan staan.

Gerben vd Broek
19 december 2009, 17:08
*zucht* Wat een stellende ongereld is het toch altijd weer !!!!.

Face the Slayer
19 december 2009, 17:26
Ik vind dat Di Montezemolo wel gelijk heeft, ik zou me ook hard genaaid voelen. Iedereen associeert Schumacher met Ferrari, hoe kan deze man nou straks in een Mercedes rijden..?

Gelukkig kom je helemaal niet over als een fanboy. (':

http://img80.imageshack.us/img80/4778/scan0001th4.jpg

Wie zou dat nou zijn?

Pingguest
19 december 2009, 17:33
Z'n tweelingbroer?

Niels Tieman
19 december 2009, 17:39
Volgends het plaatje zit "Cher" in de auto.. ;)

Darthwillie
19 december 2009, 17:42
lol,

het mooie is dat Schumacher echt helemaal niets meer te bewijzen heeft tegenover niemand. Als hij lol denkt te hebben aan weer F1 rijden moet hij het zeker doen.

F1-gast
19 december 2009, 19:42
Schumi is dan wel van de hele oude garde als hij weer gaat racen 91.
De oudste is nu rubinho 93 en fisico 96 ?

NS
19 december 2009, 22:34
van wiki, jaar van debuut:

1991 - Schumacher
1993 - Barichello
1997 - Trulli
2000 - Heidfeld
2001 - Alonso
2001 - Raikkonen
2002 - Webber
2002 - Massa
2004 - Glock
2005 - Liuzzi
2006 - Kubica
2006 - Rosberg
2007 - Hamilton
2007 - Kovalainen
2007 - Sutil
2007 - Vettel
2009 - Buemi
2009 - Alguersuari

niet helemaal volledig lijstje ;) Schumi's F1 carriere begon op 23 augustus 1991, Alguersuari is van 23 maart 1990. (mocht Schumi rijden) best apart als je erover na gaat denken :)

Tjerk Korving
19 december 2009, 22:41
Ah zo snap ik 'm weer. Dacht al, zo oud zijn ze toch ook niet.:lol:

CavaF1
20 december 2009, 11:04
Dat er mensen zijn die Schumacher met Ferrari associeert, dat is hun probleem. Een aantal coureurs hebben gewoon bovengemiddeld lang bij hetzelfde team gereden maar dat wil nog niet zeggen dat ze daarna nooit meer ergens anders mogen gaan rijden omdat fans het raar zouden vinden.

Ik ben een Ferrari-fan en van iedereen die ermee rijdt. Mocht Schumi besluiten toch te rijden dit jaar dan is hij gewoon een niet Ferrari-rijder en dus een figuurlijke vijand.
Natuurlijk mag hij op een ander gaan rijden maar als jij dan vindt dat ik een probleem hebt dan is dat jouw probleem.
Een paar pagina's terug staat een uiteenzetting van de soorten F1-fans die er zijn. Lees dat nog eens terug en je hebt misschien wat meer inzicht in de visie van sommigen.

Tjerk Korving
20 december 2009, 12:03
Ik ben een Ferrari-fan en van iedereen die ermee rijdt. Mocht Schumi besluiten toch te rijden dit jaar dan is hij gewoon een niet Ferrari-rijder en dus een figuurlijke vijand.
Natuurlijk mag hij op een ander gaan rijden maar als jij dan vindt dat ik een probleem hebt dan is dat jouw probleem.
Een paar pagina's terug staat een uiteenzetting van de soorten F1-fans die er zijn. Lees dat nog eens terug en je hebt misschien wat meer inzicht in de visie van sommigen.
Laat ik het zo zeggen, ik vind het onzin dat een coureur niet meer ergens anders zouden "mogen" rijden. Ik ben niet specifiek fan van een bepaald team of een bepaalde coureur alhoewel ik zeker mijn voorkeuren heb. Dat veranderd niet ineens doordat een coureur bij een ander team zou gaan rijden. Als dat wel het geval is dan is het gewoon fan zijn van een team en de rest beschouwen als minderwaardige bijproducten die geen enkel sympatie dienen te krijgen. Dat vind ik een vreemde beleving van een sport waar fans ten opzichte van andere sporten als voetbal niet zo in hokjes denken en alles verfoeien wat anders is.

speed9
20 december 2009, 12:12
Laat ik het zo zeggen, ik vind het onzin dat een coureur niet meer ergens anders zouden "mogen" rijden. Ik ben niet specifiek fan van een bepaald team of een bepaalde coureur alhoewel ik zeker mijn voorkeuren heb. Dat veranderd niet ineens doordat een coureur bij een ander team zou gaan rijden. Als dat wel het geval is dan is het gewoon fan zijn van een team en de rest beschouwen als minderwaardige bijproducten die geen enkel sympatie dienen te krijgen. Dat vind ik een vreemde beleving van een sport waar fans ten opzichte van andere sporten als voetbal niet zo in hokjes denken en alles verfoeien wat anders is.

Sommige mensen linken graag coureurs aan teams,waar ze veel geld op leveren.
Eigenlijk zou je Schumacher aan Beneton moeten linken,dan die team vergelijken met huidige team,dan kom je niet uit op Ferrari.

Elke coureur is maar een popetje die een wagen bestuurt en daar zo goed mogelijk in probeert te zijn.
Je heb coureurs die de auto's ontwikkelen en je heb auto's die coureurs ontwikkelen.
De conclusie van Schumacher is gewoon : Hij wil rijden,dus kiest die een team waar die de auto kan ontwikkelen en voor de lol.

Federici
20 december 2009, 12:23
Sommige mensen linken graag coureurs aan teams,waar ze veel geld op leveren.
Eigenlijk zou je Schumacher aan Beneton moeten linken,dan die team vergelijken met huidige team,dan kom je niet uit op Ferrari.

Elke coureur is maar een popetje die een wagen bestuurt en daar zo goed mogelijk in probeert te zijn.
Je heb coureurs die de auto's ontwikkelen en je heb auto's die coureurs ontwikkelen.
De conclusie van Schumacher is gewoon : Hij wil rijden,dus kiest die een team waar die de auto kan ontwikkelen en voor de lol.

Huh? :blink:

CavaF1
20 december 2009, 12:26

Een rijder mag altijd ergens anders gaan rijden wat ik ook gezegd heb. Maar je hoeft me niet te zeggen hoe ik F1 moet beleven want dat maak ik wel voor mezelf uit.

Tjerk Korving
20 december 2009, 12:58
Een rijder mag altijd ergens anders gaan rijden wat ik ook gezegd heb. Maar je hoeft me niet te zeggen hoe ik F1 moet beleven want dat maak ik wel voor mezelf uit.
Dat zeg ik ook niet maar de laatste keer dat ik keek was het nog steeds toegestaan mijn visie over iets te geven, net zoals jij jouw visie mag geven. Ik ben simpelweg benieuwd hoe een coureur de "vijand" word zodra hij in het geval van Schumacher wellicht voor Mercedes GP zou gaan rijden. Het is niet mijn beleving van de sport maar ik ben wel nieuwsgierig hoe dat ontstaat bij iemand die dat wel vind.

Ik ben meer fan van coureurs dan van een team en dat zijn dus al snel twee heel verschillende manieren van beleving. Dan nog hoef ik het er niet mee eens te zijn maar ik vind het wel interessant. Voel je dus vooral niet aangevallen, dat was ook niet waarop mijn reply bedoeld was.

Stefan van Renselaar
20 december 2009, 13:19
Dat zeg ik ook niet maar de laatste keer dat ik keek was het nog steeds toegestaan mijn visie over iets te geven, net zoals jij jouw visie mag geven. Ik ben simpelweg benieuwd hoe een coureur de "vijand" word zodra hij in het geval van Schumacher wellicht voor Mercedes GP zou gaan rijden. Het is niet mijn beleving van de sport maar ik ben wel nieuwsgierig hoe dat ontstaat bij iemand die dat wel vind.

Heel Italië zal zich verraden voelen ;)

Schumi rulezzzzz
20 december 2009, 13:24
:D

Heel Italië zal zich verraden voelen ;)

Exact, ik zeg ook niet dat Schumi niet bij Mercedes mag rijden, in mijn ogen is het gewoon een Ferrari coureur. Anders gezegd, ik vind het erg moeilijk om voor hem te juichen wanneer hij in een Mercedes zit.

Laten we wel vooropstellen dat het waanzinnig is voor de F1 als hij terugkomt, tuurlijk ben ik rete benieuwd hoe hij het gaat doen. Het zal wereldwijd veel meer kijkers opleveren en de tribunes langs het circuit zullen weer overvol zijn. Al die arme Duitsers die je ieder jaar nog met die rode petjes ziet, die moeten massaal die grijze rommel gaan aanschaffen :P

Daniël
20 december 2009, 13:36
Ik ben een groot Ferrari-fan en daarnaast altijd al fan geweest van Schumacher (ik begon F1 te kijken ten tijde van Hakkinen vs. Schumacher, Schumacher debuteerde 4 dagen voor m'n geboorte, ben met 'm opgegroeid als Ferrari-coureur if you will), maar het kan mij vrij weinig boeien als hij voor een ander team gaat rijden. Natuurlijk zal ik hem altijd zien als diegene die Ferrari zoveel succes heeft bezorgd, maar laten we het daar bij houden. Als een voetballer naar een andere club gaat hoeft 't toch ook geen verrader te zijn. Een nieuwe uitdaging, verandering van spijs doet [s]race...[]/s] eten.

Ik ben Schumacher alleen maar heel dankbaar dat hij Ferrari zoveel successen heeft gebracht, samen met Ross Brawn en heel het team eromheen. Als ze nu dat kunststukje willen herhalen is dat m.i. hun goed recht. Ik zal, zolang ze niet voor een rode wagen rijden, ook echt voor hun juichen. :)

speed9
20 december 2009, 16:29
Dat mensen alleen kijken naar de grootste succes.
Zonder Beneton had hij nooit bij Ferrari gereden,en als die bij Beneton bleef dan zat die uiteindelijk ook niet bij Ferrari.

De 2de Ding:
Je heb een auto die zich vormt naar de coureur,of de coureur die zich vormt aan de auto.
Als ik me zelf goed samen gevat heb.

CavaF1
20 december 2009, 17:40
Dat mensen alleen kijken naar de grootste succes.
Zonder Beneton had hij nooit bij Ferrari gereden,en als die bij Beneton bleef dan zat die uiteindelijk ook niet bij Ferrari.

De 2de Ding:
Je heb een auto die zich vormt naar de coureur,of de coureur die zich vormt aan de auto.
Als ik me zelf goed samen gevat heb.

Dat zijn veel als'en' in die eerste zin. Daar kan je dan veel mee gaan verklaren of in vraag stellen.

speed9
20 december 2009, 18:09
Dat zijn veel als'en' in die eerste zin. Daar kan je dan veel mee gaan verklaren of in vraag stellen.

Verklaar u nader.
Zijn het als-ennen of als : en dit en dat?

Ik wou maar aan geven.
Van dat mensen ook eens dieper moeten kijken,dan alleen naar Ferrari.

f1timmy007
21 december 2009, 01:15
Weer wat Schumi nieuws:
Schumacher: kans op comeback zeer groot
http://data.rtl.nl/_internal/gridimage_v3!0/kb0u020oihq4u7wr89hpyvjp9dlnosp.jpeg
Michael Schumacher heeft Ferrari laten weten dat er een 'zeer, zeer grote kans' is dat hij volgend jaar voor Mercedes Grand Prix in de Formule 1 rijdt. Dat heeft Ferrari-president Luca di Montezemolo naar buiten gebracht.

Kerstlunch
Hoewel er nog steeds vanaf de kant van Mercedes of Schumacher geen enkele officiële mededeling is geweest over een mogelijke samenwerking heeft Di Montezemolo tijdens de traditionele kerstlunch tegenover een aantal journalisten van onder andere autosport.com en de BBC naar buiten gebracht hoever de onderhandelingen inmiddels zijn gevorderd.

"Hij (Michael red.) heeft me via de telefoon verteld dat de kans zeer, zeer groot is (dat hij bij Mercedes GP gaat rijden red.)," zei de Ferrari-baas. "Het is nog niet volledig zeker. Maar dat vertelde hij me wel gisteren."

Verplichtingen
De Italiaan bevestigde verder dat Ferrari een eventuele comeback bij een ander team niet in de weg zal staan en dat is afgesproken dat Schumacher zijn verplichtingen ten opzichte van de Italiaanse renstal niet hoeft na te komen.

Nek
Volgens de laatste berichten hangt een definitieve comeback van de zevenvoudig wereldkamioen nu alleen nog af van een medische controle. Het is aan de doktoren om te beslissen of de Duitser voldoende is hersteld van zijn nekblessure die hij begin 2009 opliep bij een motorongeval en hem weerhield van een eerdere comeback bij Ferrari.

Bron:http://www.rtl.nl/%28/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/%29/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2009/12_december/19/articles/091219_schumi.xml

Schumi rulezzzzz
21 december 2009, 11:27
Petronas is titelsponsor van Mercedes GP geworden, melden verschillende media. Best zuur voor Sauber, vorige week riep Petronas nog dat ze geen F1 team zouden sponsoren in 2010...

http://images.gpupdate.net/newsnew/143755.jpg

JossNL
21 december 2009, 11:31
Dat hebben ze niet gezegd. Ze zouden alleen nog een team sponsoren als ze daarbij ook olie konden leveren.

Schumi rulezzzzz
21 december 2009, 11:37
Dat hebben ze niet gezegd. Ze zouden alleen nog een team sponsoren als ze daarbij ook olie konden leveren.
Ja dat is correct, alleen het persbericht kopte met de mededeling dat ze geen sponsor meer zouden zijn. Naja whatever, goed dat ze blijven!

Federici
21 december 2009, 11:49
Tof! :D
Ben benieuwd hoe die auto er straks in het echt uit gaat zien :)

speed9
21 december 2009, 11:55
Tof! :D
Ben benieuwd hoe die auto er straks in het echt uit gaat zien :)

Ik ben meer benieuwd hoe alle wagens er volgendjaar eruit zien.
Denk dikker/hoger wegens de brandstof tanks.

Ik snap niet dat Fia de motoren licht vrij geeft,om zo de brandstof gebruik terug te dringen.

Federici
21 december 2009, 12:02

Ik snap niet dat Fia de motoren licht vrij geeft,om zo de brandstof gebruik terug te dringen.

En jij denkt dat ze dan alleen even daaraan gaan werken... :rolleyes:

Stefan van Renselaar
21 december 2009, 12:17
Ja dat is correct, alleen het persbericht kopte met de mededeling dat ze geen sponsor meer zouden zijn. Naja whatever, goed dat ze blijven!

Beetje flauw dat ze bij een team weg gaan waar ze al zo'n 15 jaar bij zitten en dan een fabrieksteam gaan sponsoren. Ik had ze liever bij Sauber zien blijven, want Mercedes redt het wel..

Schumi rulezzzzz
21 december 2009, 14:14
Stiekem vind ik het wel een hele gave bak!

http://www3.pic-upload.de/21.12.09/3lrvd5mb2qgq.jpg

http://www.f1today.nl/cms/thumbnails/show_article.php?filename=../fotos/lk10on4n2.jpg&file=lk10on4n2.jpg

Hoopte alleen dat dat strookje groen van Petronas wat je nu ziet, Brawn geel zou worden. Maar helaas..

Federici
21 december 2009, 14:21
Stiekem vind ik het wel een hele gave bak!

http://www3.pic-upload.de/21.12.09/3lrvd5mb2qgq.jpg

http://www.f1today.nl/cms/thumbnails/show_article.php?filename=../fotos/lk10on4n2.jpg&file=lk10on4n2.jpg

Hoopte alleen dat dat strookje groen van Petronas wat je nu ziet, Brawn geel zou worden. Maar helaas..

Naja, dit is allemaal nog maar concept hè :)
Kan best zijn dat de bolide er straks helemaal anders uit komt te zien.

Pingguest
21 december 2009, 14:23

Dat zou nog wel eens kunnen meevallen; doordat de reglementen een minimale hoogte van de motorkap verplicht stellen, waren de auto's de afgelopen jaren breder dan gewenst en noodzakelijk.

joostingh
21 december 2009, 14:27
Michael Schumacher is volledig hersteld van zijn bij een motorongeluk opgelopen nekblessure. De kwetsuur voorkwam een rentree als vervanger van Felipe Massa bij Ferrari dit jaar, maar niets staat de comeback van de zevenvoudig wereldkampioen in 2010 nog in de weg.

Zijn manager Willi Weber geeft in Express in elk geval aan dat Schumacher een medische controle bij dokter Johannes Peil goed heeft doorstaan. “De uitkomst was positief. Michael is superfit. Dokter Peil zei dat hij enorme vooruitgang had geboekt.” Zijn fysieke staat vormt dus geen horde voor een rentree, al wil Schumacher wel eerst een soort test uitvoeren voordat hij de knoop definitief doorhakt.

Dus hij gaat rijden...

Federici
21 december 2009, 14:29
Michael Schumacher is volledig hersteld van zijn bij een motorongeluk opgelopen nekblessure. De kwetsuur voorkwam een rentree als vervanger van Felipe Massa bij Ferrari dit jaar, maar niets staat de comeback van de zevenvoudig wereldkampioen in 2010 nog in de weg.

Zijn manager Willi Weber geeft in Express in elk geval aan dat Schumacher een medische controle bij dokter Johannes Peil goed heeft doorstaan. “De uitkomst was positief. Michael is superfit. Dokter Peil zei dat hij enorme vooruitgang had geboekt.” Zijn fysieke staat vormt dus geen horde voor een rentree, al wil Schumacher wel eerst een soort test uitvoeren voordat hij de knoop definitief doorhakt.

Dus hij gaat rijden...

Dit is iets wat de sport nodig had :)

eansys
21 december 2009, 14:34
:thumbup:Toch leuk... Toen ik een maand geleden vertelde dat Schumi weer ging rijden werd ik voor gek verklaard....:innocent:

Gelukkig ben ik al gek :blink:

Nu worden er al vloeren opgegeten e.d. Wie is er nu gek..:lol:

Stefan van Renselaar
21 december 2009, 14:43
:thumbup:Toch leuk... Toen ik een maand geleden vertelde dat Schumi weer ging rijden werd ik voor gek verklaard....:innocent:

Gelukkig ben ik al gek :blink:

Nu worden er al vloeren opgegeten e.d. Wie is er nu gek..:lol:

Zolang hij zijn eerste rondjes niet maakt in Melbourne denk ik niet dat daar mensen aan gaan beginnen ;) Eerst zien, dan geloven ;)

speed9
21 december 2009, 15:13
Zolang hij zijn eerste rondjes niet maakt in Melbourne denk ik niet dat daar mensen aan gaan beginnen ;) Eerst zien, dan geloven ;)

Zal sit weer zo'n media hype worden ?
Zo van ja ik ga rijden maar toch op het laatst niet?

Federici
21 december 2009, 15:19
http://www.bild.de/BILD/sport/motorsport/formel1/2009/12/14/schumi-faehrt/michael-schumacher-mercedes-14325238-mbqf,templateId=renderScaled,property=Bild,height= 349.jpg

Tsja.. :) Zo wordt het iedereen wel heel makkelijk gemaakt :P

NS
21 december 2009, 15:26
de kerstkaart van Bernie is weer leuk :)

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2009/12/bernieecclestonexmascard2009.jpg

speed9
21 december 2009, 15:29
http://www.bild.de/BILD/sport/motorsport/formel1/2009/12/14/schumi-faehrt/michael-schumacher-mercedes-14325238-mbqf,templateId=renderScaled,property=Bild,height= 349.jpg

Tsja.. :) Zo wordt het iedereen wel heel makkelijk gemaakt :PDie hoofd wat die trekt zo van.
"wat een slechte kwaliteids wagen,geef me toch maar een Ferrari"
:lol:

Federici
21 december 2009, 15:58

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2009/12/bernieecclestonexmascard2009.jpg

Haha, dies inderdaad mooi :lol:

Ferrari_Enzo
21 december 2009, 16:33

Tsja.. :) Zo wordt het iedereen wel heel makkelijk gemaakt :P

Die hoofd wat die trekt zo van.
"wat een slechte kwaliteids wagen,geef me toch maar een Ferrari"

Eerder de gedachte 'damn, busted!' :D

Federici
21 december 2009, 17:12
Eerder de gedachte 'damn, busted!' :D

Naja, tis ook niet slim om dit te doen bij een grote kartwedstrijd als de Winterpokal in Kerpen. Ben er enkele keren geweest. En op een gegeven moment stond ik naast Schumacher... Nog paar minuutjes met em gepraat destijds met mn pa enzo. Heel relaxed, zonder pers.. :)

Bramzel
21 december 2009, 18:58
Tsja, wat moet hij dan rijden om 3 of 4 volwassenen te vervoeren? Een 612? Lekker gezellig achterin...

Mark G.
21 december 2009, 19:16
Een Fiat multipla!
YouTube- Fiat Multipla 1998 Commercial Spot

Federici
21 december 2009, 19:24
Een Fiat multipla!
YouTube- Fiat Multipla 1998 Commercial Spot (http://www.youtube.com/watch?v=bfwqFQ50j58)

:laugh:

Stefan van Renselaar
21 december 2009, 22:17
Een Fiat multipla!
YouTube- Fiat Multipla 1998 Commercial Spot (http://www.youtube.com/watch?v=bfwqFQ50j58)

Daar wil je toch niet in rijden? :p

CuqeBaqer
22 december 2009, 01:43
Daar wil je toch niet in rijden? :p

Nog niet in begraven worden.

Federici
22 december 2009, 01:47
Nog niet in begraven worden.

Heb jij ooit iemand begraven in een auto;)?

F1-gast
22 december 2009, 15:15

Haha briatore:lol:
Zie je toch maar weer dat Bernie ook de lol er van in ziet :)

Federici
22 december 2009, 18:43
Haha briatore:lol:
Zie je toch maar weer dat Bernie ook de lol er van in ziet :)

Ja en Flavio en Bernie zijn goede vriendjes :)

Tazz
22 december 2009, 20:28
Ecclestone: "Campos en USF1 zullen het niet halen"

Bernie Ecclestone verwacht dat twee van de vier nieuwe teams het niet gaan halen om in 2010 op de startgrid te staan. Dat heeft hij gezegd aan The Times.

De Britse krant schreef dat de 79-jarige F1-baas daarbij verwees naar Campos Meta en het USF1 team.

"Ik denk dat de mensen waarvan we verwachten dat ze zullen presteren dat zullen doen, en diegene waarvan we dat niet verwachten, zullen er niet zijn," vertelde Ecclestone.

Ecclestone vertelde echter ook dat hij verwacht dat er 24 wagens zullen klaarstaan voor de seizoensopener in Bahrein. Daarmee denkt de Brit dat er veel kans bestaat dat Stefan GP - dat de Toyota F1-fabriek wil overnemen - alsnog een plaats krijgt toegewezen voor volgend seizoen.

Bron: f1-club.be

nu denkt zelfs hij ook dat die teams het niet zullen halen :huh1:

sowieso vind ik het nog steeds akelig stil rond USF1..

JossNL
22 december 2009, 20:33
Leuk ook voor potentiële sponsoren he... Waarom moet die gast te pas en te onpas overal zijn gekleurde mening over geven?

speed9
22 december 2009, 21:28
Leuk ook voor potentiële sponsoren he... Waarom moet die gast te pas en te onpas overal zijn gekleurde mening over geven?
Vraag je dat nu echt nog na al die jaren?

Hij is net een dictator.
Hij bepaalt wie der door gaat en wie niet,en door die manupilatie van hem gaat het ook nog zo gebeuren.

Darthwillie
23 december 2009, 00:19
stond laatst ook al in MotorsportAktuell, USF1 heeft niet eens een autoclave over die groot genoeg is om een monocoque te bakken.

Darthwillie
23 december 2009, 00:27
Bild.de en BBC radio melden dat het officieel is dat Schumacher gaat rijden :blink:
1 jaar contract voor 7 miljoen

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8427552.stm

sorry voor de dubbelpost

Stefan van Renselaar
23 december 2009, 00:33
Bild.de en BBC radio melden dat het officieel is dat Schumacher gaat rijden :blink:
1 jaar contract voor 7 miljoen

Dat is best wel weinig :huh1:

Darthwillie
23 december 2009, 00:38
als hij het geld van de merchandise mag binnenhalen is het te doen ;)

Arme Ellu en zijn vloer :lol:

Stefan van Renselaar
23 december 2009, 00:46
als hij het geld van de merchandise mag binnenhalen is het te doen ;)

Arme Ellu en zijn vloer :lol:

Ik denk dat hij snel een stuk tapijt aan het aanschaffen is, dat verteerd wat beter als hout :laugh:

Martijn Mezger
23 december 2009, 01:27
BERLIN — Seven-times world champion Michael Schumacher has signed a one-year deal to return to Formula One racing with Mercedes GP for the 2010 season, Bild.de reported on Tuesday evening.

Having retired in 2006, Schumacher, who turns 41 on January 3, will be paid seven million euros (9.9 million US dollars) to be on the grid when the new season starts with the Bahrain Grand Prix on March 14 2010, Bild report.

It will be 1239 days after his last Formula One race in Sao Paulo at the Brazilian Grand Prix in October 2006 and Schumacher joins Mercedes in an all-German racing team after compatriot Nico Rosberg, 24, signed up last month.

Bild report Schumacher signed the contract on Tuesday at Mercedes' headquarters in Brackley, England, to return to Formula One having won 91 of his 250 Grand Prix races and started in Pole Position 68 times.

Schumacher had been due to make a remarkable return last season for Ferrari - for whom he acted as a consultant after retiring - as a replacement for the injured Felipe Massa but was unable to because of a neck injury.

Schumacher's signature is a major coup for Mercedes, who raced under the Brawn GP banner last season, and a blow to Schumacher's former stable Ferrari.

Ferrari president Luca di Montezemolo admitted last week he is distraught at the prospect of losing Schumacher to a rival team.

Di Montezemolo started working with Schumacher in 1996, when the German joined the Italian constructor from Benetton.

It was the Italian who first suggested to Schumacher he stand in for the injured Massa after the Brazilian's horrific crash at the Hungarian Grand Prix in July.

"It was me that rekindled his desire to race after Massa was injured in Hungary," the Ferrari chief had said.

Di Montezemolo admits he would have liked to see Schumacher back in a Ferrari but with Massa and Fernando Alonso already on their books for next season he simply could not offer the German a drive.

Schumacher will be linking up with Mercedes's team principal Ross Brawn, who was the brains behind all of Schmacher's seven world titles.

The German won the first of his World Drivers' Championship titles at Bennetton in 1994 and and was successful with the Italian team again in the 1995 season.

In 1996, he transferred to Ferrari where he proved virtually unbeatable between 2000 and 2004, winning five further world titles and there will be huge interest in the impact Schumacher and Brawn will have now for Mercedes.

http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5gmSN9lHsHu3uB1L5H1tSUKR1xbKg

Say what!

Federici
23 december 2009, 02:06
Ohyeah! :D

RSRoy
23 december 2009, 09:05
Seizoen 2010 gaat zo wel heel interessant worden :D

Dennis
23 december 2009, 09:23
Hmm. Toch vreemd. Door zijn tijd bij Ferrari ben ik echt fan van het team geworden en nu rijdt hij ineens ergens anders. Beetje dubbel gevoel.
Ook vrees ik dat het alleen maar kan tegen vallen.

Robert Saalmink
23 december 2009, 10:01
Het is gewoon wennen, daarvoor reed hij immers ook al enkele jaren bij Benetton en toen hij naar Ferrari ging, was dat juist wennen.

joostingh
23 december 2009, 10:08
Wel grappig dat ik het nieuws hoorde dat hij het liefst voor Ferrari was gaan rijden maar dat hier helaas geen plaats was. Dat hij daarom met Brawn is gaan praten.

Schumi rulezzzzz
23 december 2009, 10:17
Ja waarom denk je dat Di Montezemelo alsmaar een 3e auto in wilde zetten? Dat was echt alleen vanwege Schumacher. Mixed feelings bij dit bericht, wel erg benieuwd naar het 2010 seizoen, ondanks de ban op bijtanken.

Edit.

Mercedes GP geeft aan het eind van de middag een persconferentie waarin haar 2e rijder voorgesteld gaat worden. Het wordt gewoon voor de kerst nog officieel.

Robert Saalmink
23 december 2009, 10:41
Autosport bericht het nu ook:

Mercedes to confirm Schumacher return

Michael Schumacher's return to Formula 1 is set to be confirmed later today in a press conference hosted by Mercedes-Benz.

Speculation has been mounting for days that Schumacher has agreed a deal to join Mercedes GP, with reports suggesting that he flew to Britain earlier this week to sign a contract.

Mercedes GP has now confirmed that the identity of its second driver will be announced later this morning - with the team having confirmed several weeks ago that Nico Rosberg will be racing for it in 2010.

Schumacher's F1 return comes after three years on the sidelines, having originally decided to retire from grand prix racing at the end of 2006.

However, last season he came close to a sensational mid-season comeback when he was asked to fill-in for the injured Felipe Massa at Ferrari.

Those plans had to be aborted, however, with Schumacher still suffering from a neck injury that he had picked up in a motorcycle crash earlier in the year.

Schumacher was deeply disappointed at the time, and it may have been the excitement he felt about returning to F1 then that helped motivate him to conclude the deal with Mercedes GP.

Tazz
23 december 2009, 11:11
het zou wel een anticlimax zijn als ze Heidfeld zouden voorstellen :p

Tjerk Korving
23 december 2009, 11:14
Zou me helemaal rot lachen als dat zo zou zijn. :lol:

Gewoon de ultieme hoax heb je dan gehad na al die geruchten. :D

Federici
23 december 2009, 11:20

Haha, dat zou inderdaad veel mensen van hun stokje laten vallen ja :thumbup::surrender:

Captain Slow
23 december 2009, 11:31
Wie gaat dat vloereten filmen?:lol:

Tjerk Korving
23 december 2009, 11:34
Ach, anders is het altijd nog een mooie voor Will It Blend? (http://www.blendtec.com/willitblend/)

Dan eet het net wat makkelijker weg :D

Michael Storm
23 december 2009, 11:59
Wie gaat dat vloereten filmen?:lol:

Hij kan ook gaan vloer-eten op de meeting? :laugh:

Federici
23 december 2009, 12:01
Hij kan ook gaan vloer-eten op de meeting? :laugh:

Jaja Michael. Prima idee :thumbup:

Dennis
23 december 2009, 12:05
Het is gewoon wennen, daarvoor reed hij immers ook al enkele jaren bij Benetton en toen hij naar Ferrari ging, was dat juist wennen.

Tuurlijk. Echter heeft hij natuurlijk wel iets meer geschiedenis bij Ferrari dan die enkele jaren dat hij bij Benetton heeft gereden.

Bramzel
23 december 2009, 12:22
Hij heeft zijn echt grote successen bij Ferrari behaald, maar laten we niet vergeten dat hij bij Benetton in de 5 jaar die hij daar gereden heeft ook 2 wereldtitels heeft binnengehaald. Dat wegschuiven als 'die enkele jaren' vind ik dan toch wat te makkelijk.

joostingh
23 december 2009, 12:29
Hij heeft zijn echt grote successen bij Ferrari behaald, maar laten we niet vergeten dat hij bij Benetton in de 5 jaar die hij daar gereden heeft ook 2 wereldtitels heeft binnengehaald. Dat wegschuiven als 'die enkele jaren' vind ik dan toch wat te makkelijk.

Uiteindelijk zien we heel veel coureurs altijd als coureur van een bepaald team. Zoals dat Mika Hakkinen een Mclaren coureur was... terwijl hij ook bij Lotus gereden heeft. Zo is Senna een Mclaren coureur terwijl hij bij Lotus, Williams en nog erg gereden heeft.

Dus ik kan er wel inkomen dat met Schumacher als een Ferrari coureur ziet!

Robert Saalmink
23 december 2009, 12:30

En hij heeft daar de basis gelegd voor het 'dream team'. Die mensen werden achter elkaar naar Ferrari gehaald en vanaf dat moment begon Ferrari weer te winnen.

Tjerk Korving
23 december 2009, 12:33
Ik heb niemand gehoord toen Coulthard na 8 jaar weg ging bij McLaren. :lol:

Neo-242
23 december 2009, 12:39
En het is officieel: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80651

Onbegrijpelijk!:surrender:

Sander Hogendoorn
23 december 2009, 12:40
Eetsmakelijk Ellu :thumbup:

Tjerk Korving
23 december 2009, 12:46
Gelijk een stevige test voor Rosberg denk ik zo en ik mag hopen dat beide coureurs bij Mercedes wél vrij zijn om te rijden.

Robert Saalmink
23 december 2009, 12:46
Voor drie jaar!

Ik zal eens kijken of Ellu zijn forumregistratie al heeft opgezegd.......... :innocent:

JossNL
23 december 2009, 12:50
3 jaar? Jeetje, dan heeft ie het wel erg gemist, wil ie alle verloren tijd inhalen :p

Ik ben nooit fan van de man geweest (eerder anti), maar ik vind het wel mooi - zeker voor de sport kan het denk ik alleen maar positief uitpakken.

Edit: Ohja, smakelijk Ellu! :)

Stefan van Renselaar
23 december 2009, 12:51
Drie jaar :surrender: Dan is hij zeker al 95 als hij weer stopt :surrender:

Captain Slow
23 december 2009, 12:58

Eetse Ellu:lol:
Wanneer is de meeting?

Bram Van Der Stichelen
23 december 2009, 13:00
Fantastisch nieuws dit. EIndelijk weer iemand waar ik 100% kan voor supporteren!

Schumi rulezzzzz
23 december 2009, 13:01
Ellu is wel erg stil de laatste tijd, verdacht..? :surrender:

Naja, nu is het officieel, heb er al genoeg over gezegd. Let's wait and see, wordt een bere interessant jaar.

Ps. wel bizar dat ik een nick heb die op dit moment iets suggereert wat ik eigenlijk niet meer steun, maargoed.

Federici
23 december 2009, 13:10
Ellu is wel erg stil de laatste tijd, verdacht..? :surrender:

Naja, nu is het officieel, heb er al genoeg over gezegd. Let's wait and see, wordt een bere interessant jaar.

Ps. wel bizar dat ik een nick heb die op dit moment iets suggereert wat ik eigenlijk niet meer steun, maargoed.

Als je Niels lief aankijkt mag je hem misschien wel veranderen ;)

JossNL
23 december 2009, 13:27
Eerste interviewtje onder Mercedes vlag:
Schumacher targets '10 world championship

http://cdn.images.autosport.com/editorial/1261567359.jpg
Michael Schumacher says he is gunning for the 'serious stuff' of fighting for the world championship on his F1 return in 2010.

The seven-time champion has signed a three-year deal to join Mercedes GP for next season, marking an F1 comeback after three years on the sidelines.

Although he will be the oldest driver on the grid when the season kicks off in Bahrain, Schumacher said on Wednesday that he is not coming back simply to have fun.

On the back of Brawn GP having captured both world titles in 2009 prior to its takeover by Mercedes-Benz, Schumacher has his sights set on adding more wins and championships to his tally.

"It [Mercedes GP] is a team that has won both championships this year," he said. "With Mercedes Benz as a strong partner, our aim can only be to fight for the championship.

"There will be strong competition, as we have seen, but I am thrilled to be back in this one."

Schumacher signed his contract with Mercedes GP on Tuesday night, and said that the chance of reuniting a working relationship with both Ross Brawn and Mercedes-Benz was too hard to ignore.

"The call I got from Ross Brawn at the end of November concerning the chance in my hand to go racing [was important]," he said. "Having this phone call from him and the circumstances of Mercedes-Benz being involved as the owner was great.

"I never left the race track. I was tired of F1 by the end of 2006, but after three years of absence I am getting back all the energy and I feeling strong right now.

"I played around with motorbikes, and I feel ready for some serious stuff now."

Schumacher says he has no doubts that he is fit enough to return to F1, and is sure that the neck problem that sidelined him over the summer will not be an issue.

"It [the neck] was obviously a topic that I wanted to understand," he said. "Before I gave the final okay, I made sure that I worked it out myself to be sure myself.

"I can say 100 per cent that the neck is no further an issue. Unfortunately it was too close to the accident in the summer when I tried for Ferrari. Time now is enough for it to have healed completely."

Autosport.com

Richard117
23 december 2009, 13:29
Hmm heb gemengde gevoelens bij het nieuws over Schumi.
Aan de ene kant natuurlijk blij dat mijn favoriet terug is en dat ik weer iemand heb om voor te juichen.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat het wel eens een grote tegenvaller kan worden. BrawnGP heeft 1 seizoen goed gepresteerd, en het 2e deel van afgelopen jaar was een groot deel van hun voorsprong al weg. Dus het is maar afwachten hoe dit zich verder ontwikkeld. Komt natuurlijk nog eens bij dat Schumacher er een tijd tussenuit is geweest, hoe pakt hij het weer op?

Al met al natuurlijk wel uiterst interessant :thumbup:

F1-gast
23 december 2009, 14:01
Yeuhj Schumi back, denk dat hij de eerste 2 races moet wennen, maar dat hij daarna weer op oud niveau weg gaat.
Maar mag hij eigenlijk ook nog testen ?
Hij heeft wel f1 races gereden maar niet met de wagens zoals ze nu zijn.

Schumi rulezzzzz
23 december 2009, 14:07
We kunnen er nu ook wel vanuit gaan dat Heidfeld voor Sauber gaat racen, daarmee zijn er nog 2 stoeltjes bij USF1 en 1 bij Campos.

Darthwillie
23 december 2009, 14:09
foto
http://img.photobucket.com/albums/v224/TheJackman/Afbeelding2-4.png

Ferrari_Enzo
23 december 2009, 14:09
Heeft hij nou een 3-jarig contract of een 1-jarig contract getekend? Ik lees verschillende dingen.
Ik las (op F1Live of gpupdate als ik het goed heb) dat hij een jaar raced en als dat succesvol blijkt te zijn dat hij nog wat jaartjes eraan kan toevoegen.
Het laatste lijkt me aannemelijker.

RSRoy
23 december 2009, 14:13
Autosport zegt 3 jaar en die hebben het meestal wel bij het rechte eind :)

Stefan van Renselaar
23 december 2009, 14:16
foto
http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=120912&st=360

Ehhh, IMG tags om een link naar een forum zetten? :huh1:

F1-gast
23 december 2009, 14:16
We kunnen er nu ook wel vanuit gaan dat Heidfeld voor Sauber gaat racen, daarmee zijn er nog 2 stoeltjes bij USF1 en 1 bij Campos.
Heidfeld is gewoon het lievertje en zorgenkindje van Peter Sauber.
Campos zal Pedro de la Rosa worden.
USF1 sowieso Villeneuve

Renault heef ttoch ook nog plekje vrij of niet ?
Maar zal Ping wel worden met zn miljarden yens

Darthwillie
23 december 2009, 14:18
Ehhh, IMG tags om een link naar een forum zetten? :huh1:

al gefixt :p

Ferrari_Enzo
23 december 2009, 14:20
Ik denk eigenlijk niet dat USf1 aan de start komt. Wanneer hebben we voor het laatst iets van hun gehoord? :surrender:

RSRoy
23 december 2009, 14:20
Ik denk eigenlijk niet dat USf1 aan de start komt. Wanneer hebben we voor het laatst iets van hun gehoord? :surrender:

Vandaag of gister hebben ze nog een bericht naar buiten gestuurd dat alles goed komt :innocent:

Linkie: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80647

Stefan van Renselaar
23 december 2009, 14:22

Inderdaad nooit meer wat van gehoord!

Nee, gewoon gister :rolleyes:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80647

Schumi rulezzzzz
23 december 2009, 15:05
Dit is hoe de USF1 auto er nu uitziet:

http://racingwire.info/images/stories/200912f1usf1firstchassis.jpg

F1-gast
23 december 2009, 15:59
Schumacher heeft op de website gezegd dat hij een contract heeft voor 3 seizoenen.
Ben benieuwd ergens ben ik toch nog bang dat het een mansell'tje wordt

NS
23 december 2009, 16:02
Dit is hoe de USF1 auto er nu uitziet:

http://racingwire.info/images/stories/200912f1usf1firstchassis.jpg

ha ik zie het al, die slaan een hele nieuwe weg in qua milieuvriendelijk rijden in de F1. Het is een progressie van het oude model:

http://www.agens.nl/uploads/pics/Copy_of_APM_sponsort_quest_ligfiets.JPG

Verwachtte rondentijden rond de 8 a 9 minuten.

Neo-242
23 december 2009, 16:23
Ik hoop toch stilletjes dat Villeneuve aan de start staat met USF1. Dat zou willen zeggen dat er 5 wereldkampioenen F1 aan de start staan samen:

Michael Schumacher
Fernando Alonso
Lewis Hamilton
Jenson Button
Jacques Villeneuve

Wat jammer dat Raikkonen niet meedoet volgend jaar :(

eansys
23 december 2009, 16:25
HAHAHA, zei ik in november niet dat hij ging rijden.. Nu wil ik de foto's c.q. film van het vloereten natuurlijk wel op dit forum zien.....:p

Ik ben niet gek, ik ben een onderzeeer......

:lol::lol::lol:

Neo-242
23 december 2009, 16:28
Het is wel interessant om zien hoe Ferrari & de tifosi hiermee om zullen gaan.
Eigenlijk pleegt Schumacher hier wel hoogverraad, hoewel dat natuurlijk volledig zijn recht is. Ster op de helm ipv het paardje nu :D

Als je het even nuchter bekijkt laat Ferrari 2 toppers van formaat gaan, Michael Schumacher en Kimi Raikkonen, tesamen verantwoordelijk voor 6 titels bij Ferrari :D
Grappig, het is te hopen voor Ferrari dat Alonso & Massa gaan samenwerken...

Bramzel
23 december 2009, 17:02
Alonso en Massa hoeven niet per sé samen te gaan werken. Ik verwacht veel van Alonso, ik denk dat Massa al snel weer 2e viool gaat spelen daar.

Schumi rulezzzzz
23 december 2009, 17:18
ik denk dat Massa al snel weer 2e viool gaat spelen daar.
Ik denk van niet, Massa zal dit als een kans zien om Alonso te verslaan. Die gaat er volle bak voor, kan me niet voorstellen dat hij zich schikt in de rol als 2e rijder. Na die crash van hem heb ik t gevoel dat hij nog gemotiveerder is dan ooit.

Bramzel
23 december 2009, 17:28
Hij zal eerst nog moeten bewijzen dat de crash geen negatieve gevolgen heeft gehad voor zijn prestaties of snelheid. En dat zullen we pas na de 1e race weten.

CavaF1
23 december 2009, 17:43
Hij zal eerst nog moeten bewijzen dat de crash geen negatieve gevolgen heeft gehad voor zijn prestaties of snelheid. En dat zullen we pas na de 1e race weten.

Ga jij na de eerste race al conclussies trekken? Niet echt iets voor jou.

Bramzel
23 december 2009, 17:59
Natuurlijk zegt het niet alles, maar het is wel een eerste indicatie in competitieverband.

Neo-242
23 december 2009, 18:07
Het wordt alleszins een erg interessant jaar! Zelfs als Schumacher zijn oude niveau bereikt, wordt het geen makkie. Niets zegt dat Mercedes dominant zal zijn dit jaar. McLaren met Hamilton, Ferrari met Alonso en Red Bull met Vettel zullen mee vooraan staan. Ik verwacht wel dat Brawn & Schumacher een aantal lesjes in strategie gaan geven, ook al wordt er volgend seizoen niet meer bijgetankt.

Bramzel
23 december 2009, 18:15
Schumi in de Mercedes, Hamilton en Button in de McLaren, Vettel in de Red Bull en Alonso in de Ferrari; ik smul bij voorbaat al ;)