PDA

View Full Version : Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 10]

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

Raikkonen_WC
22 november 2009, 10:38
Iemand eens anders gekeken naar de berichten van Schumie?We gaan er allemaal vanuit dat ze M. Schumacher bedoelen. Misschien hebben ze juist R.Schumie aan de haak geslagen! Dat zou wel een verassing zijn!!! Hij reed al DTM voor Mercedes......

Tjerk Korving
22 november 2009, 11:38
Volgens mij is het meer een wens van de media dan van Michael Schumacher zelf. Hij heeft 7 titels achter zijn naam en heeft geen zin meer in de druk en de heisa van het racen. De enige reden dat hij terug wilde komen was als gunst tegenover Massa maar anders had het niet eens ter sprake gekomen. Waarom zou je nu op je 41e nog terug willen komen?

En Ralf Schumacher... die wilde al niemand hebben toen hij wegging dus ik zie geen reden waarom een team hem nu wel zou willen. :)

Bramzel
22 november 2009, 17:38
R. Schumacher? Zo dom zullen ze daar vast niet zijn...

Jeroen Ursem
22 november 2009, 18:13
R. Schumacher? Zo dom zullen ze daar vast niet zijn...

Wat is er mis met Ralf? Vind dat best een goeie coureur

BWHOoooeeeahahahahahahahahahahhahahaaa!

Ellu
22 november 2009, 22:06
Wat is er mis met Ralf? Vind dat best een goeie coureur

BWHOoooeeeahahahahahahahahahahhahahaaa!

Ik zal niet zeggen dat het een prutser is, maar waarom zouden ze persé hem willen?:blink:

Stefan van Renselaar
22 november 2009, 22:27
Ik zal niet zeggen dat het een prutser is, maar waarom zouden ze persé hem willen?:blink:

Als je crasht dan komt je auto toch op tv? Wacht, dan kunnen ze beter Sutil nemen... :rolleyes:

Richard117
22 november 2009, 22:55
Als je crasht dan komt je auto toch op tv? Wacht, dan kunnen ze beter Sutil nemen... :rolleyes:

Ik dacht eerder aan Piquet :p

Stefan van Renselaar
22 november 2009, 22:59
Ik dacht eerder aan Piquet :p

Maar dat is geen Duitser ;)

CuqeBaqer
22 november 2009, 23:20
Ik weet wie het word... de dames van Mosley. Die waren min of meer duits.

Ellu
22 november 2009, 23:33
Mercedes heeft geen dames nodig om daarme geassocieerd te worden:p (geen idee van wie de uitdrukking Duitse Helmen Taxi ook alweer komt)

eansys
23 november 2009, 12:27
Willi Weber, de manager van Michael Schumacher, heeft toegegeven dat de zevenvoudig wereldkampioen in gesprek is met Mercedes GP. Volgens geruchten gaat de 40-jarige Duitser volgend jaar voor het nieuwe Mercedes-team rijden.

"Ik weet dat Michael met Dieter Zetsche en Norbert Haug heeft gesproken tijdens de seizoensfinale in Abu Dhabi", verklaarde Weber zondag tegenover persbureau The Associated Press. Sabine Khem, de woordvoerster van Schumacher, zei eind vorige week nog dat het op het moment zeer onwaarschijnlijk lijkt dat Schumacher volgend jaar terugkeert in de Formule 1. Het is niet voor het eerst dat er tegengestelde geluiden komen uit het kamp van Schumacher. Afgelopen jaar spraken Weber en Khem elkaar ook al tegen over de mogelijke invalbeurt van Schumacher bij Ferrari, als vervanger van de geblesseerde Felipe Massa. Toen bleek dat Schumacher zich wel degelijk aan het voorbereiden was op een rentree in de koningsklasse van de autosport.

Bron:weber-bevestigt-gesprekken-met-mercedes-gp (http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/23/weber-bevestigt-gesprekken-met-mercedes-gp/)

Een zegsman van het nieuwe Mercedes-team ontkende afgelopen weekend dat er met Schumacher wordt gesproken: "Sommige geruchten zijn niet meer dan dromen."

Schumi rulezzzzz
23 november 2009, 12:30
Men verwacht toch niet echt dat Ferrari de ambassadeur van haar merk naar de grote concurrent laat vertrekken!? Sommige dingen kunnen gewoon niet...

eansys
23 november 2009, 13:10
Volgens http://f1.gpupdate.net:innocent: (http://f1.gpupdate.net) zal Mercedes vandaag zijn eerste rijder bekent maken. We zullen zien..

Peter
23 november 2009, 13:20
en dat is dus zoals verwacht Nico rosberg geworden!

http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/11/23/confirmed-rosberg-to-mercedes-for-2010/

Schumi rulezzzzz
23 november 2009, 14:13
en dat is dus zoals verwacht Nico rosberg geworden!

http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/11/23/confirmed-rosberg-to-mercedes-for-2010/
Goede stap in zijn carriere, vind Rosberg een erg constante volwassen coureur. Zal volgend jaar zijn eerste overwinning moeten pakken.

Neo-242
23 november 2009, 18:53
Ik heb momenteel niet zo'n hoge pet op van Rosberg, ik vind dat hij bij Williams héél wat kansen heeft laten liggen. Hij kan snel zijn, maar ik denk dat het hem aan koersinzicht ontbreekt. Maar met Ross Brawn aan zijn zijde kan dat natuurlijk alleen maar verbeteren. Ik ben alvast benieuwd naar zijn prestaties in 2010.

CuqeBaqer
23 november 2009, 19:52
Ik vond Rosberg het afgelopen seizoen juist redelijk sterk overkomen. Moet niet vergeten dat de Williams ook geen top wagen meer is. Vind Rosberg ook niet echt een topper maar toch een redelijk goede coureur.

Richard117
23 november 2009, 20:03
Rosberg kon het Hamilton in de GP2 toch goed lastig maken. Dus rijden kan hij zeker wel. Hij rijdt iig verdiend rond in de F1 en niet omdat hij dezelfde naam als z'n papa heeft ;)

Face the Slayer
23 november 2009, 20:29
Hij kan snel zijn, maar ik denk dat het hem aan koersinzicht ontbreekt. Maar met Ross Brawn aan zijn zijde kan dat natuurlijk alleen maar verbeteren.

Met een tankverbod het aankomende seizoen zal dat niet zo snel verbeteren.

Schumi rulezzzzz
23 november 2009, 20:29
Rosberg kon het Hamilton in de GP2 toch goed lastig maken. Dus rijden kan hij zeker wel. Hij rijdt iig verdiend rond in de F1 en niet omdat hij dezelfde naam als z'n papa heeft ;)
Naar mijn weten hebben Rosberg en Hamilton nooit tegelijk in de GP2 gereden? Of bedoel je de F3 euroseries? Ik weet t ook niet precies hoor.

Pingguest
23 november 2009, 20:39
Hij kan snel zijn, maar ik denk dat het hem aan koersinzicht ontbreekt.

De appel valt niet ver van de boom. ;)

Richard117
23 november 2009, 21:05
Naar mijn weten hebben Rosberg en Hamilton nooit tegelijk in de GP2 gereden? Of bedoel je de F3 euroseries? Ik weet t ook niet precies hoor.

Je hebt helemaal gelijk. Ik zit van alles door elkaar te halen. Hamilton volgde Rosberg bij ART in de GP2 op.
Dat verhaal van goed tegenstand bieden aan Hamilton is idd de F3 Euroseries, maar dan met Sutil.

Raak helemaal in de war van die Duitsers :blushing:

Neo-242
23 november 2009, 21:14
De appel valt niet ver van de boom. ;)

Verklaar u nader. Vertoonde vader Keke dezelfde eigenschappen?:D
Ik denk wel dat zijn stap een logische keuze is. Williams is jammer genoeg niet het team meer waar je moet zijn om koersen te winnen.

Pingguest
23 november 2009, 21:42
Verklaar u nader. Vertoonde vader Keke dezelfde eigenschappen?:D

In de jaren '80 maakte men gebruik van turbo-motoren. Om de snelheden onder controle te houden, werd het brandstofverbruik aan banden gelegd. Destijds bestond er echter nog geen elektronica om, zoals thans gebruikelijk is in de MotoGP, de rijder te corrigeren en daar waar nodig de macht over de brandstoftoevoer te ontnemen. Coureurs die niet goed in staat waren een goede racestrategie uit te dokteren, konden dus zonder brandstof komen te staan. Keke Rosberg was er één van hen.
YouTube- F1 1986 FIA Review - 03 Imola

Rogue
23 november 2009, 22:07
Raak helemaal in de war van die Duitsers :blushing:

"Do not mention the war!!" :laugh:

Darthwillie
23 november 2009, 22:58
Het is misschien veelzeggend dat Williams niet eens geprobeerd heeft Rosberg te behouden. Ook de opmerking van Patrick Head dat het team met deze wagen meer punten had kunnen scoren zegt genoeg voor mij. Rosberg heeft veel te veel kansen nodig. Af en toe een goed resultaat maar ik zie hem niet strijden om het kampioenschap

MartijnV
23 november 2009, 23:02
Het is misschien veelzeggend dat Williams niet eens geprobeerd heeft Rosberg te behouden. Ook de opmerking van Patrick Head dat het team met deze wagen meer punten had kunnen scoren zegt genoeg voor mij. Rosberg heeft veel te veel kansen nodig. Af en toe een goed resultaat maar ik zie hem niet strijden om het kampioenschap

Als je 7de wordt in het teams kampioenschap met 34 punten.
En die zijn allemaal behaald door Rosberg dan denk ik niet dat hij op Rosberg doelde.
Het punten aantal had bijna verdubbeld moeten zijn. Dan hadden ze bijna gelijk gestaan met Ferrari en Mclaren.

En bekijk eens zijn eerste jaar bij williams in vergelijk met Webber, dan deed hij het niet eens zo slecht.
Ik snap de keuze van Mercedes wel, welke duitser hadden ze dan moeten kiezen.
Rosbergs vervanger had ik graag bij mercedes willen zien, maar die heeft volgens hun te weinig ervaring

Darthwillie
23 november 2009, 23:12
Rosberg had meer punten moeten halen. In zijn jaren bij Williams wist hij steeds kansen te missen die hij niet hoorde te missen (crash op Monaco bijv vorig jaar)

Morgen is de zaak van Briatore tegen de FIA, autosport.com denkt dat hij een goede kans maakt de zaak te winnen
In the end, for all the purple prose in the complaint filed by Flavio Briatore in the French court, one allegation on the fairness of the hearing held before the WMSC rings true: "The decisions to carry out an investigation and to submit it to the [WMSC] were taken by the same person, Max Mosley, the FIA President [who] assumed the roles of complainant, investigator, prosecutor and judge."

Ook Pat Symmonds heeft zich bij Briatore aangesloten in dit verhaal. Ook hij gaat niet mee met de 5 jaar ban.

eansys
24 november 2009, 12:37
:laugh: Om de discussie nog maar een keer aan te slingeren......

Mercedes boss fuels Schumacher rumours (http://uk.eurosport.yahoo.com/24112009/58/mercedes-boss-fuels-schumacher-rumours.html)

Haug refuses to categorically deny Schumi rumours (http://www.autotrader.co.uk/f1/story/0,,3213_5715187,00.html)

Lijkt er toch op dat de stelling waar rook is, is vuur geldt....

Ik wil dan wel de foto's van die hap uit de vloer zien Erwin :thumbup:

Requiem84
26 november 2009, 03:36
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar het is voor bijna iedereen die hier meeleest wel interessant denk ik:

http://www.teamredline.co.uk/other/topgear_f1.pdf

De vrij bekende simracer Dom Duhan, van teamredline, heeft de kans gehad om van een niet-bij-naam-te-noemen F1 team de simulator te proberen, met succes.

Robert Saalmink
27 november 2009, 12:45
Sauber koopt BMW terug, de Qadbak deal gaat niet door:

BMW sells F1 team back to Peter Sauber

BMW has agreed to sell its Formula 1 team back to Peter Sauber, after announcing the sale to Qadbak Investment Ltd. that was initially planned will not be completed.

The German car maker announced earlier this year it was pulling out of Formula 1, but said it had agreed a deal with Swiss company Qadbak, who was to run the team in the future.

However, BMW said on Friday that the Qadbak deal was not going to be completed.

Instead, the car maker has sold the team back to Peter Sauber, who had sold the outfit to BMW four years ago.

"We are very happy with this solution," said Dr Klaus Draeger, Member of the Board of Management of BMW AG. "This fulfils the most important requirement for a successful future for the team.

"Our relationship with Peter Sauber has always been excellent and marked by absolute respect. We would like to express our thanks to Peter Sauber and the whole team for the excellent cooperation during the recent four years."

Sauber added: "I am very relieved that we have found this solution. It means we can keep the Hinwil location and the majority of workplaces. I am convinced that the new team has a very good future in Formula One, whose current transformation with new framework conditions will benefit the private teams.

"Our staff here are highly competent and motivated, and I look forward to taking on this new challenge together with them. I would like to thank BMW for four shared years that have in the main been very successful."

A further agreement with Sauber proposes personnel cuts from the current level of 388 to around 250 employees.

The future of the team in Formula 1 remains unclear, however, as the FIA is yet to confirm its grid slot for 2010.

Autosport.com

Nu nog een startplekje.

Schumi rulezzzzz
27 november 2009, 13:05
Sauber koopt BMW terug, de Qadbak deal gaat niet door:

Autosport.com

Nu nog een startplekje.

Opzich gewoon goed nieuws denk ik. Dat Qadbak had niks in de F1 te zoeken en Peter Sauber natuurlijk wel. Dat 13e plekje lijkt me nu zeker een formaliteit. Benieuwd of de auto's ook weer blauw/groen worden zoals in de old days. Petronas heeft namelijk al toegezegd te blijven.

RSRoy
27 november 2009, 13:17
Mooi dat de naam Sauber weer terug echt terug komt. Dat doet de fans veel meer dan Quadbak :)

Nog een nieuwtje over Volkswagen:

Volkswagen is seriously evaluating a move into Formula 1 as an engine supplier from 2012, when new power unit regulations due to be introduced could make the sport attractive enough for the German car maker to get involved.

Although F1 has been rocked by the withdrawal of three manufacturers in the last 12 months - with Honda, BMW and Toyota all quitting the sport - the Volkswagen Group believes that the sport is actually becoming more attractive with the way rules are heading.

The German car manufacturer's representative Hans-Joachim Stuck says his company would not be interested in becoming a partner with a team - as was rumoured several years ago when it was linked with a deal to buy into Red Bull Racing - but would be up for supplying engines.

However, Stuck has made it clear that the possibility to supply power units to a number of outfits, especially if there was a 'world engine', would be enough to attract Volkswagen into F1.

"If you're the world's largest manufacturer is natural that we're thinking about [Formula 1], but not before 2012," Stuck told AUTOSPORT about Volkswagen's F1 ambitions.

"We're looking for innovative things, and Formula 1 is the pinnacle of motorsport. Two years ago there was some talk that Volkswagen is going to buy the Red Bull F1 team, which we didn't need to buy. Why should we stick with one team if we can give our engines to more teams?

"If you buy Red Bull and Adrian Newey wants to go flying or fishing, the team is not successful any more. Look at BMW. They bought this multi-million dollar wind tunnel and a supercomputer and they now close the doors. Building an engine and providing it to a team is the best way."

Stuck claims Formula 1's return to expanded grids, and low-cost regulations, has put the sport firmly on Volkswagen's radar.

"Now it's amazing; Formula 1 goes the right way," said Stuck. "Many manufacturers have pulled out, which I think is a great deal, because we have manufacturers that we don't know for how long they will do it.

"They should become engine manufacturers and then lease the engine, sell the engine or give it to somebody. Then you lose all the hassle with teams, wind tunnels, engineers, you know.

"It's like Formula 1 in my days. We had March, we had Lotus, and we had Ford engines. Then Renault came in as engine manufacturer, with a formidable engine. This was perfect.

"I followed Formula 1 for the last seven years with BMW and I always asked myself on the grid, with only 20 cars, what if we could have 30 cars? Now we're getting back to this.

"We have three more teams next year, 26 cars, and by having a global engine, which is good in cost and reliable, we can have 30 cars on the grid."

The Volkswagen Group has recently enjoyed great success in racing with its different brands.

Besides its multiple Le Mans wins with Audi, its WTCC titles with Seat in the past two years and its Dakar victory this year, Volkswagen also powered drivers with VW engines to the British and German F3 titles this, rounding out the season with victory in last weekend's Macau Grand Prix.

Zoals ik een paar weken geleden al aangaf. Ik hoop dat meerde fabrikanten dit willen doen.

Tazz
27 november 2009, 14:41
Sutil en Luizzi zijn officieel bevestigd bij Force India voor volgend jaar

bron: gpupdate

Robert Saalmink
27 november 2009, 14:44
Ah, dus geen Sutil naar Mercedes-Benz GP.

eansys
27 november 2009, 14:46
Force India heeft Sutil en Liuzzi Bevestigd voor 2010....:D.

bron:
Force India bevestigt Liuzzi en Sutil voor 2010 (http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/27/force-india-bevestigt-liuzzi-en-sutil-voor-2010/)

Er valt dus weer een duitser af voor Mercedes...... In mijn ogen nog 2 over..
Heidfeld en Schumacher (ondanks alles).....Zie onderstaande link...:thumbup:

SCHUMACHER READY TO RACE - MANAGER (http://www.sportinglife.com/formula1/news/story_get.cgi?STORY_NAME=formula1/09/11/27/manual_092643.html)

Robert Saalmink
27 november 2009, 15:00
Vooral gewoon posten en niet even 1 post boven je kijken :p

eansys
27 november 2009, 15:12
:thumbup:

Vooral gewoon posten en niet even 1 post boven je kijken :p

Er zit bij mij nog een toeschummi euhh, toevoeging bij....:lol: Dit opzoeken kostte mij 10 min......

toevoeging 14.53.....
Schumacher heeft GEEN contract getekend bij Ferrari... De weg naar Mercedes is dus wel degelijk open.....
Bron:http://www.motorsport.com/ (http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=353032)

KingBee
27 november 2009, 20:10
Dat 13e plekje lijkt me nu zeker een formaliteit.

Dat is nog lang niet zeker. Het ontwerp van de bolide voor 2010 en de racelicentie van Toyota zijn beiden verkocht aan Stefan Grand Prix. Zolang Renault zal blijven (wordt misschien verkocht aan een Russische investeerder) is de toekomst van Sauber nog in nevelen gehuld.

Sander Hogendoorn
27 november 2009, 20:18
Ben benieuwd wat Stefan GP laat zien op Valencia

:innocent:

Stefan van Renselaar
27 november 2009, 20:29

Ik ben eerst bezig met de ZAC op Imola :rolleyes:

El Maestro
27 november 2009, 21:22

:lol: :thumbup:

Marc Vos
27 november 2009, 21:25

:lol:

JossNL
27 november 2009, 23:43
Montreal is nu voor 5 jaar definitief bevestigd:

Canadian GP secures new deal

The Canadian Grand Prix's return to the Formula 1 calendar in 2010 is now official, after the government stepped in to help secure a five-year deal for the race.

Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80358

Robert Saalmink
28 november 2009, 02:51
Ah, mooi zo!

Schumi rulezzzzz
28 november 2009, 12:39
Montreal is nu voor 5 jaar definitief bevestigd:
Top, hoort in mijn top 3 van favoriete circuits, goed nieuws :thumbup:

Neo-242
28 november 2009, 15:09
Eindelijk nog eens goed nieuws op gebied van circuits. Deze baan hoort gewoon alle jaren op de kalender:thumbup:

Neo-242
29 november 2009, 19:02
Sauber verwacht groen licht FIA op maandag
[29 november - 17:33]

Nu dat BMW terug naar zijn oorspronkelijke teameigenaar Peter Sauber gaat, zal het niet meer lang duren voordat Sauber een startbewijs krijgt voor 2010. Het team verwacht het groene licht van de FIA op maandag. Zodra het team mag deelnemen zal de 66-jarige Sauber het team, wat hij in 2005 verkocht aan BMW, officieel terugkopen. Sauber zal dan de laatste startnummers 26 en 27 krijgen.

De ontwikkelingen van de C29, de auto voor 2010, verlopen volgens Sauber goed. Het team heeft ook al een deal met Ferrari over de motoren en de versnellingsbak. Ze zullen dus op de startlijst verschijnen als Sauber-Ferrari.

Wie er volgend jaar rijdt is echter nog onduidelijk. Jarno Trulli, Pedro de la Rosa, Nick Heidfeld, Heikki Kovalainen, Kamui Kobayashi en Christian Klien zijn kanshebbers. Maar ook de Russische GP2-rijder Vitaly Petrov staat op hun lijstje.

Bron: http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=1925

Sauber dus met Ferrari-motoren aan de start, dat had ik nog niet gehoord. Een terugkeer naar hoe het was dus.
Benieuwd welke kleuren de wagen zal krijgen nu Red Bull z'n eigen team heeft.
Sauber reed tot voor de overname door BMW erg lang in Red Bull kleuren.

http://www.pctreff.ch/impressionen/hinwil/sauber_petronas2_1024x768.jpg

Darthwillie
29 november 2009, 19:16
Klien zou ik top vinden, die jongen is naar mijn bescheiden mening beter als eruit is gekomen tot nu toe.

Bramzel
29 november 2009, 19:35
Ik zie Petronas wel blijven eigenlijk, ben dan alleen wel heel benieuwd in welke kleuren het team verder aan de start komt :)

bobskink
29 november 2009, 20:00
Dat doet me er toch aan denken hoe flauw en kortstondig de bijdrage van BMW was in de F1.

Schumi rulezzzzz
29 november 2009, 20:46
Ik zie Petronas wel blijven eigenlijk, ben dan alleen wel heel benieuwd in welke kleuren het team verder aan de start komt :)
Petronas heeft inderdaad toegezegd te blijven, daarmee keert het gifgroen ook terug lijkt me.

Bramzel
29 november 2009, 22:28
Als Petronas de hoofdsponsor blijft zonder dat Red Bull terugkomt zou me een livery als deze niet gaan verbazen:

http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Dino%20Dalle%20Carbonare/NOVEMBER2009/TMF09-P3/IMG_0159.jpg

Neo-242
29 november 2009, 22:31
Zou leuk zijn!

bobskink
29 november 2009, 22:32
Hun laatste jaar was toch ook zonder Red Bull, toen zagen ze er weinig anders uit, maar zoals die foto zou inderdaad wel cool zijn.

KingBee
30 november 2009, 00:06
Mooi dat Sauber in de F1 kan blijven. Waarschijnlijk betekent dit dan wel het einde van Renault, als Petrov met zijn Russisch geld bij Sauber instapt. Kubica wordt al bij Mercedes genoemd als teamgenoot van Rosberg.

Robert Saalmink
30 november 2009, 01:09
Goeie, als ik Kubica was zou ik ook niet rustig afwachten tot Renault besluit om door te gaan of niet...

TheRealms
30 november 2009, 21:04
Inschrijflijst: geen Sauber, Manor wordt Virgin
Duidelijkheid over startplek Toyota volgt nog
[30-11-2009] De FIA heeft de inschrijflijst voor seizoen 2010 gepubliceerd. Op de lijst staan twaalf teams. Hoewel Sauber rekent op een startbewijs, ontbreekt het op de lijst. Net als Toyota. Daarover volgt later duidelijkheid.

De grid ziet er in 2010 behoorlijk anders uit.
Het startveld zou volgend seizoen uit dertien teams bestaan. Sauber is weer Sauber sinds BMW met de Formule 1 is gestopt en hoopte nummer veertien te worden, maar vooralsnog zijn er 'slechts' twaalf inschrijvingen.

Dit heeft ook te maken met het afhaken van Toyota. De Japanse fabrikant uit Keulen heeft besloten zich terug te trekken uit de Formule 1. Het is op dit moment onduidelijk wat er met de startplek van Toyota gebeurt.

De Japanse renstal heeft zich geconformeerd aan de nieuwe afspraken in het Concorde Verdrag en pleegt contractbreuk door niet aan de start te verschijnen. Mogelijk volgt hiervoor een zware boete, wat de zaken nog kan veranderen. Ook wordt gerept over een doorstart onder de naam Stefan Grand Prix.

Verder blijkt uit de lijst dat Manor Grand Prix inderdaad in zee gaat met het Virgin van ondernemer Richard Branson. Manor heet niet langer Manor, maar Virgin Racing. Onder die naam verschijnt het in maart in Bahrein aan de start van zijn eerste Grand Prix.

Opvallend in deze is dat het team zelf, ondanks maanden van speculatie, de afspraak met Virgin nooit wereldkundig heeft willen maken. Wel was al zeker dat Timo Glock één van de twee auto's bestuurt.

Verder zijn er nog acht stoeltjes te vergeven - onder meer bij de debutanten Lotus en US F1. De reeds bestaande teams Renault en Toro Rosso hebben nog geen tweede coureur bevestigd.

Klik hier voor de inschrijflijst zoals deze door de FIA is vrijgegeven.

KVN

Virgin Grand Prix, klinkt grappig :D

Pingguest
30 november 2009, 21:12
Goeie, als ik Kubica was zou ik ook niet rustig afwachten tot Renault besluit om door te gaan of niet...

Dan moet het contract die hij heeft gesloten met Renault, natuurlijk wel voorzien in voortijdige ontbinding.

eansys
1 december 2009, 14:14
:auto: Schumacher gooit zelf nog wat olie op het vuur :thumbup:

Michael Schumacher adds fuel to f1 return fire (http://www.crash.net/f1/news/155042/1/michael_schumacher_adds_fuel_to_f1_return_fire.htm l?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss)

GTE
1 december 2009, 15:13
Dan moet het contract die hij heeft gesloten met Renault, natuurlijk wel voorzien in voortijdige ontbinding.

Als Renault hem heeft aangetrokken als F1 rijder, maar hem vervolgens geen deelname aan het F1 kampioenschap (met een Renault) verschaft, mogen ze blij zijn als Kubica zijn heil elders gaat zoeken ipv een dikke schadeclaim in te dienen.

Schumi rulezzzzz
1 december 2009, 15:33
Halverwege de dag zijn dit de tijden, daarbij wel aantekenend dat Di Resta pas net achter het stuur is gekropen en Bianchi al 2 uur niet gereden heeft.

1.Ricciardo (Red Bull) 1:19.534-67laps
2.Paffet (McLaren) 1:19.729-42laps
3.Soucek (Williams) 1:19.738-45laps
4.Conway (Mercedes) 1:19.920-58laps
5.Rossi (BMW-Sauber) 1:20.227-37laps
6.Bianchi (Ferrari) 1:20.247-55laps
7.Hildebrand (Force India) 1:20.537-49laps
8.Baguette (Renault) 1:22.461-64laps
9.Di Resta (Force India) 1:21.771-09laps
10.Hartley (Toro Rosso) 1:22.393-32laps

Requiem84
1 december 2009, 18:52
En de eindtijden van vandaag (autosport.com)

Pos Driver Team Time Laps
1. Soucek Williams 1m19.158s 87
2. Di Resta Force India 1m19.369s + 0.221s 46
3. Paffett McLaren 1m19.426s + 0.268s 54
4. Ricciardo Red Bull 1m19.534s + 0.376s 112
5. Bianchi Ferrari 1m19.626s + 0.486s 90
6. Conway Brawn 1m19.920s + 0.762s 58
7. Rossi Sauber 1m20.227s + 1.069s 82
8. Ericsson Brawn 1m20.333s + 1.175s 49
9. Baguette Renault 1m20.511s + 1.363s 105
10. Hildebrand Force India 1m20.537s + 1.379s 49
11. Turvey McLaren 1m20.856s + 1.698s 27
11. Hartley Toro Rosso 1m21.325s + 2.167s 69

Di Resta, Ricciardo en natuurlijk Soucek springen er in positieve zin uit voor mij. Vooral Di Resta is impressive, aangezien hij maar een halve middag heeft mogen rijden en dan gelijk met de FI competetief is. Van mij mogen ze Liuzzi wel vervangen met Di Resta :). In negatieve zin valt voor Hartley op. Waarom is hij eigenlijk RB protegé?

Ellu
1 december 2009, 19:02
Omdat Dieter van kleine jongetjes houd:p. Hij heeft de voorkant van de wagen nog wel even kort gereden:blink:

Darthwillie
1 december 2009, 19:55
Omdat Hartley erg goed leek tot en met F3. Daarna valt het allemaal erg tegen.

Neo-242
1 december 2009, 20:21
De Belg Baguette ook geen toptijd, maar wel erg veel ronden gereden, dus waarschijnlijk geen fouten gemaakt. Hopelijk is het niet de laatste test voor onze landgenoot;)

Schumi rulezzzzz
2 december 2009, 10:27
De Belg Baguette ook geen toptijd, maar wel erg veel ronden gereden, dus waarschijnlijk geen fouten gemaakt. Hopelijk is het niet de laatste test voor onze landgenoot;)
Hij heeft in ieder geval een fatsoenlijker test gehad dan Giedo vorig jaar kreeg. Dat was erg armoede.

JossNL
2 december 2009, 10:46
Vandaag zal Ho-Pin Tung het stuur overnemen. Als het goed is krijgt hij ook een volledige dag de wagen tot zijn beschikking. Ben benieuwd. Niet dat ik wat van Tung verwacht, maar tis toch altijd leuk :)

Schumi rulezzzzz
2 december 2009, 11:08
Vandaag zal Ho-Pin Tung het stuur overnemen. Als het goed is krijgt hij ook een volledige dag de wagen tot zijn beschikking. Ben benieuwd. Niet dat ik wat van Tung verwacht, maar tis toch altijd leuk :)
Nee Lucas di Grassi rijdt vanmiddag. Wellicht dat Ho-Pin morgen nog rijdt, maar iig vandaag niet de hele dag.

Darthwillie
2 december 2009, 11:12
Hij heeft in ieder geval een fatsoenlijker test gehad dan Giedo vorig jaar kreeg. Dat was erg armoede.
Guido crashte de wagen toen toch?

Schumi rulezzzzz
2 december 2009, 11:17
Guido crashte de wagen toen toch?
Klopt.. Hij zat ook zo slecht in de auto dat zn knie was gaan bloeden.

JossNL
2 december 2009, 11:29
Nee Lucas di Grassi rijdt vanmiddag. Wellicht dat Ho-Pin morgen nog rijdt, maar iig vandaag niet de hele dag.

Ah, vandaar dat ie als een dolle rondjes aan het rijden is:innocent: 1.5 uur 26 rondjes.

Tazz
2 december 2009, 13:45
Baguette mag ook morgen gaan testen, maar deze keer bij BMW-Sauber

eansys
2 december 2009, 15:45
Ontdekt: Verband tussen F1-test Ho-Pin Tung en overname Renault?:surrender:

bron:bericht.... (http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=19881)

cookie
2 december 2009, 18:29
Snelle tijden rijden is minder belangrijk voor Rookies, vooral de feedback die ze het team geven na een run zal doorslaggevend zijn of ze het stoeltje krijgen.

Dat Baguette nu ook voor Sauber mag testen lijkt mij een goed teken. Hij verdient een zitje in de F1 als WSBR kampioen.

Requiem84
2 december 2009, 18:37
WSBR heeft imo toch echt wel een minder hoog niveau dan de F3 euro series en zeker dan de GP2. Kijk maar naar Giedo.

Feedback en hoe ze werken met het team zal ongetwijfeld éven belangrijk zijn als tijden. Maar uiteindelijk krijg je gewoon geen stoeltje als je anderhalve seconde te langzaam bent, zoals Hartley. Als je 3/4 tiende vanaf de tijd waarvan het team weet dat hun auto dat aankan ligt het iets anders lijkt me. Maar het is gewoon redelijk onzin dat je 'testijden' niets zeggen... Je moet ze genuanceerd bekijken en met zoveel mogelijk secundaire informatie, maar je kunt er wel degelijk wat aan aflezen.

Ik kan me herinneren dat een aantal mensen zich hier zorgen maakten om de tijden van Mclaren aan het begin van het testseizoen. Een ander groepje mensen wimpelde het weg met het 'het is maar testen en dat zegt echt niks excuus'.. Dat hebben we idd gezien...

Ellu
2 december 2009, 19:22
Hoewel ik het jullie beste Belgen allemaal gun om weer een rijder in de F1 te hebben ben ik bang dat alleen een WSBR titel niet genoeg is.

Edoch om er wat tegenover te zetten, mocht hij in Maart aan de start van de 1e GP staan zal ik hier een audio fragment plaatsen waarin ik Altijd is Kortjakje Ziek ten gehore breng:thumbup:

Stefan van Renselaar
2 december 2009, 19:27
Edoch om er wat tegenover te zetten, mocht hij in Maart aan de start van de 1e GP staan zal ik hier een audio fragment plaatsen waarin ik Altijd is Kortjakje Ziek ten gehore breng:thumbup:

Dan zal ik wel een foto posten met bloedende oren na het horen van dat Audio fragment :innocent:

Schumi rulezzzzz
2 december 2009, 20:22
Dat Baguette nu ook voor Sauber mag testen lijkt mij een goed teken. Hij verdient een zitje in de F1 als WSBR kampioen.
Daar geloof ik helemaal niks van, want wat voor concurrenten reden er dit jaar mee? Dat veld is echt niet heel sterk, net als het jaar dat Giedo kampioen werd overigens. Er zullen wel andere zaken meespelen.

CavaF1
3 december 2009, 00:00
Hoewel ik het jullie beste Belgen allemaal gun om weer een rijder in de F1 te hebben ben ik bang dat alleen een WSBR titel niet genoeg is.

Ola, niet veralgemenen he :). Baguette is ne Waal en voor mij is dat hetzelfde als een buitenlander. Dus mij maakt het niks uit of die nu een zitje kan versieren of niet.

Ellu
3 december 2009, 00:16
Veralgemenen?:P Als ik in mijn Atlas kijk (52e editie, 2000, met diskettes) zie ik onder Nederland "België" en niet zo'n versnipperd zooitje als op de Balkan:laugh:

CavaF1
3 december 2009, 00:29
Trust me, its even wurse than you can imagine in dit apenland.

Federici
3 december 2009, 00:44
Trust me, its even wurse than you can imagine in dit apenland.

Mwoah, ik snap je wel. Ik maak vaak ook een onderscheid tussen Vlamingen en Walen. Het zijn echt twee totaal verschillende volkeren. :)

bobskink
3 december 2009, 09:47
Ola, niet veralgemenen he :). Baguette is ne Waal en voor mij is dat hetzelfde als een buitenlander. Dus mij maakt het niks uit of die nu een zitje kan versieren of niet.
Mooie uitspraak, als Baquettte wint is het een Belg zeker.
Mij kan het niet schelen of ze Vlaming of Waal zijn, landgenoten verdienen uit kleine landjes zoals België en Nederland verdienen de steun van hun volk (tenzij het eikels zijn).

CavaF1
3 december 2009, 10:21
Dat maak jij dan voor jezelf uit maar ik verloochen mijn principes niet. Baguette is voor mij geen landgenoot.

Schumi rulezzzzz
3 december 2009, 10:45
Dat maak jij dan voor jezelf uit maar ik verloochen mijn principes niet. Baguette is voor mij geen landgenoot.
Ik snap dat wel, elke keer bij het horen van deze naam moet ik aan stokbrood denken, kan dr niks aan doen...

bobskink
3 december 2009, 10:56
Ik snap dat wel, elke keer bij het horen van deze naam moet ik aan stokbrood denken, kan dr niks aan doen...
Haha, daar heb ik ook wel last van, maar net daarom heb ik voor de één of andere reden sympathie voor hem.
CavaF1, ben je dan Bas Leinders supporter? :p

Niels Tieman
3 december 2009, 11:51
Laten we de 'Belgie' discussie alsjeblieft laten voor wat het is. Het is een kwestie waar miljoenen mensen niet uit komen dus ik gok dat we hier bij DigitalRacing.NL er ook niet uit gaan komen. :)

Ik vind het wel goed om te zien dat jongere coureurs nu de kans krijgen om te 'testen'. Het zal naarmate de tijd vordert weer een stuk minder worden maar iets is beter dan niets.

Schumi rulezzzzz
3 december 2009, 12:22
Wel grappig om te lezen dat alle nieuwe F1 teams beweren het beste pakket te hebben. Vandaag las ik dat Lucas di Grassi vindt dat Manor het beste pakket heeft, omdat ze een deal met Virgin hebben :huh1:

Persoonlijk verwacht ik het minst van Manor en het meeste van Campos, zij hebben een door Dallara ontwikkeld chassis, daar zie ik wel potentie in.

Lotus zegt weer dat ze de beste aerodynamica zullen hebben en USF1 schijnt al anderhalf jaar met de auto voor 2010 bezig te zijn... Kortom, dat wordt bloedje spannend :P

Stefan van Renselaar
3 december 2009, 12:45
Vandaag las ik dat Lucas di Grassi vindt dat Manor het beste pakket heeft, omdat ze een deal met Virgin hebben :huh1:

Iemand wil salarisverhoging door kunnen voeren bij zijn onderhandelingen... :rolleyes:

Captain Slow
3 december 2009, 12:56
Iemand wil salarisverhoging door kunnen voeren bij zijn onderhandelingen... :rolleyes:

Wil je dit ff toelichten? Ik vind het een beetje vage opmerking, en dit :rolleyes: brengt me ook niet op het juiste spoor:laugh:

Stefan van Renselaar
3 december 2009, 13:20
Wil je dit ff toelichten? Ik vind het een beetje vage opmerking, en dit :rolleyes: brengt me ook niet op het juiste spoor:laugh:

Di Grassi zegt eigenlijk van "Ja, ik wil opzich wel voor jullie (een team waarmee hij nu onderhandeld) rijden, maar ik zou liever naar Manor gaan omdat ik daar de kans heb op een goede auto. Geef me maar wat meer geld en ik kom toch voor jullie rijden." ;)

Richard117
3 december 2009, 14:27
Di Grassi zegt eigenlijk van "Ja, ik wil opzich wel voor jullie (een team waarmee hij nu onderhandeld) rijden, maar ik zou liever naar Manor gaan omdat ik daar de kans heb op een goede auto. Geef me maar wat meer geld en ik kom toch voor jullie rijden." ;)
Ik weet niet of een de Grassi betaald krijgt bij zo'n team. Ik denk eerder dat hij zelf een bak met geld mee moet nemen ;)

Captain Slow
3 december 2009, 15:08

Ik denk eerder dat Di Grassi gewoon de beste mogelijkheid pakt, en blij mag zijn als ie uberhaupt salaris krijgt:laugh:

Tazz
3 december 2009, 16:13
Toyota zal F1-deelname niet verkopen

Toyota heeft geen plannen om haar F1-deelname te verkopen, ook niet als dat betekent dat het op die manier de straf van het Formula One Management ontloopt.

Vorige maand maakte de Japanse wagenfabrikant bekend dat het de F1 zou verlaten op het einde van dit jaar. Tijdens de laatste paar weken gingen geruchten de ronde dat het daarom haar F1-deelname wou verkopen omdat het anders een boete krijgt opgelegd voor het niet naleven van het Concorde Agreement.

Volgens de publicatie Autosport zou Sauber echter al de garantie gekregen hebben dat het een plaats krijgt op de grid van volgend jaar.

"We hebben onze deelname teruggegeven aan de FIA en hebben geen plannen om het toewijzingsproces te beïnvloeden," zei Toyota. "Dit is een zaak voor de federatie. We onderhandelen een akkoord met Bernie op de basis van goodwill en wat aanvaardbaar kan zijn voor alle partijen."

Door het tekenen van het Concorde Agreement verbond Toyota er zich in principe toe om deel te nemen tot het einde van 2012.

De bron binnen Toyota verklaarde evenwel dat het de nodige ‘onderdelen’ van haar team in de etalage heeft gezet. Het zou gaan om het design van de auto van 2010, pitmateriaal, motoren en containers. Coureur Kamui Kobayashi is ook onderdeel van het pakket. Kobayashi reed de laatste twee races van dit seizoen en maakte daarin indruk.

"We hebben de rechten van onze wagen voor 2010 voor een nominaal bedrag aangeboden aan enkele nieuwe deelnemers maar geen enkele heeft tot dusver aanvaard," zei hij. "We hebben interesse van Stefan GP maar het is niet duidelijk of ze mogen deelnemen of niet."

Aangezien Sauber is aangewezen als eerste reserve is het aannemelijk dat Peter Sauber en zijn mannen toch een plek op de grid in zullen nemen.

bron: f1-club.be

da's dan ook weer geregeld :)

Darthwillie
3 december 2009, 18:38
Kimi gaat rallies doen, gesponsord door.........................Red Bull
Raikkonen's WRC switch deal done

By Jonathan Noble and Gerhard Kuntschik Thursday, December 3rd 2009, 13:32 GMT

Kimi Raikkonen's switch to the World Rally Championship is expected to be confirmed in the next few hours, AUTOSPORT has learned.

The Finn has been considering his options in the wake of a failure to complete a deal with McLaren, which was his only realistic chance to remain in F1 next year after he agreed to end his Ferrari contract early.

He had been widely expected to make the move to the WRC, and sources have revealed that he has now completed a deal to compete with the Red Bull-backed Citroen junior team alongside Sebastien Ogier.

It is understood that Raikkonen will contest the entire WRC season apart from the New Zealand Rally, which his team is not competing in. He will also participate in the Arctic Rally.

Raikkonen has made no secret of the fact that he is looking at a return to F1 in 2011 - with speculation already suggesting he is high on Red Bull Racing's list to partner Sebastian Vettel.

The fact that Red Bull is backing Raikkonen's rally efforts will do little to quell those rumours, although sources at the energy drinks company are adamant that the current ties mean nothing for his future F1 ambitions.

"This has no prejudice at all for Kimi's further F1 career if he intends one," a source close to Red Bull told AUTOSPORT. "It does not mean at all that he will replace a current Red Bull F1 driver in our team from 2011."

Autosport.com

ondanks de ontkenning betekent dat gewoon Vettel/Raikkonen bj RBR in 2011

cookie
3 december 2009, 19:16
Daar geloof ik helemaal niks van, want wat voor concurrenten reden er dit jaar mee? Dat veld is echt niet heel sterk, net als het jaar dat Giedo kampioen werd overigens. Er zullen wel andere zaken meespelen.

Toch een hoop goede rijders reden er mee in 2009: Fairuz Fauzy, Oliver Turvey, James Walker, Jaime Alguersuari, Crish Van Der Drift, Brandon Hartley, Esteban Guerrieri, Miguel Molina, ...

bobskink
3 december 2009, 19:19
Dat weet ik nog zo niet, Webber deed het niet zo slecht, volgend jaar doet hij misschien beter. Als Kimi zwaar afgaat in de Rally, waarom zouden ze die dan nog willen, want qua promo is Kimi dan ook niet meer zo waardevol.

Was Kimi echt zo goed of heeft hij een deftige meerwaarde, dan had Red Bull (of een ander team) hem voor 2010 wel in de wagen gestoken, dit is nu niet het geval, dus denk ik niet dat het ervan komt.
Kimi is geen Prost.

JossNL
3 december 2009, 19:27
Sauber secures final 2010 Formula 1 slot
Sauber has been granted the final slot on the Formula 1 grid, the FIA has announced, bringing to an end months of uncertainty about the future of the team.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80429

:thumbup:

Captain Slow
3 december 2009, 19:35
Kimi gaat rallies doen, gesponsord door.........................Red Bull

Autosport.com

Laat Kimi maar lekker in het WRC blijven. Daar hebben we tenminste niet van dat politieke gezeik, en wordt er nog echt geracet.

Robert Saalmink
3 december 2009, 19:53
Leuk voor Kimi en goed voor het WRC. Eerlijk gezegd verwacht ik dat Kimi het zo leuk vindt dat hij niet meer in de F1 terug keert, al helemaal niet als hij ook nog eens succesvol blijkt in het WRC.

Neo-242
3 december 2009, 21:15
Ik blijf het jammer vinden van Raikkonen, hij heeft ondanks zijn titel veel unfin(n)ished :) business in de F1.
Rally mag dan wel interessant zijn, het WRC is niet aantrekkelijk meer qua wagens en komt nog weinig op TV.

Darthwillie
3 december 2009, 21:48
zou mij niets verbazen als hij alsnog op de grid staat in een Red Bull de openingsrace.

Neo-242
3 december 2009, 22:37
Verklaar u nader? ;)

Stefan van Renselaar
3 december 2009, 22:42
zou mij niets verbazen als hij alsnog op de grid staat in een Red Bull de openingsrace.

Zou een erg slechte zet van Red Bull zijn...

Neo-242
3 december 2009, 23:21
Waarom? Vind je Webber of Alguersuari beter dan Raikkonen?:D

Stefan van Renselaar
3 december 2009, 23:30
Waarom? Vind je Webber of Alguersuari beter dan Raikkonen?:D

Nee, maar als je 2 top mannen in je team gaat zetten zal het niet goed gaan, ten tweede is Raikkonen snel gedemotiveerd bij een slechtere auto (Red Bull heeft minder kracht als een Ferrari of McLaren team om zich op te werken en ze hebben net een heel seizoen strijd geleverd met Brawn, dus verwacht ik een middelmatige auto). Als laatste levert het waarschijnlijk slechte publiciteit op in het Verenigd Koninkrijk en Australië, maar dat kan ik ook mis hebben. Raikkonen lijkt mij ook niet echt een persoon die het team op sleeptouw zal nemen en Webber lijkt mij ook voor de ontwikkeling van de auto een nuttiger persoon.

[edit]Raikkonen wil ook zo weinig als mogelijk PR dingen doen, Red Bull is juist een van de teams die veel aan PR doet en volgens mij zit Red Bull ook niet te wachten op iemand in hun F1 team die 2 woorden per weekend zegt en de rest van de tijd zijn schouders ophaalt.

Neo-242
3 december 2009, 23:41
Maar misschien wel op een rijder die kampioen kan worden in die Red Bull ;)
Wees maar zeker dat het Adrian Newey ontwerp volgend jaar mee vooraan staat.

Darthwillie
4 december 2009, 00:04
Verklaar u nader? ;)

voorgevoel, ik denk dat het erg afhangt van met welke motor RBR gaat rijden, is het een mercedes denk ik dat Kimi daar rijdt. Kimi is niet klaar met F1

Nee, maar als je 2 top mannen in je team gaat zetten zal het niet goed gaan, ten tweede is Raikkonen snel gedemotiveerd bij een slechtere auto (Red Bull heeft minder kracht als een Ferrari of McLaren team om zich op te werken en ze hebben net een heel seizoen strijd geleverd met Brawn, dus verwacht ik een middelmatige auto). Als laatste levert het waarschijnlijk slechte publiciteit op in het Verenigd Koninkrijk en Australië, maar dat kan ik ook mis hebben. Raikkonen lijkt mij ook niet echt een persoon die het team op sleeptouw zal nemen en Webber lijkt mij ook voor de ontwikkeling van de auto een nuttiger persoon.

[edit]Raikkonen wil ook zo weinig als mogelijk PR dingen doen, Red Bull is juist een van de teams die veel aan PR doet en volgens mij zit Red Bull ook niet te wachten op iemand in hun F1 team die 2 woorden per weekend zegt en de rest van de tijd zijn schouders ophaalt.
wat maakt het uit of Kimi weinig PR doet in rally of in F1 ;) Verder heeft Kimi het altijd goed gedaan met Adrian Newey wagens en Newey is een fan van Kimi.

GTE
4 december 2009, 00:17
Waarom kreeg Sauber niet sowieso de gridslot van BMW?

Federici
4 december 2009, 00:34
Waarom kreeg Sauber niet sowieso de gridslot van BMW?

Omdat de FIA die toewees aan Lotus, waarna BMW een uurtje later bekend maakte dat het was opgekocht door Qadbak (maar dat hele verhaaltje gaat dus niet meer door ;))

GTE
4 december 2009, 09:42
ah zo.

Kimi definitief naar WRC met Citroen.

Robert Saalmink
4 december 2009, 10:07
Ik blijf het jammer vinden van Raikkonen, hij heeft ondanks zijn titel veel unfin(n)ished :) business in de F1.
Rally mag dan wel interessant zijn, het WRC is niet aantrekkelijk meer qua wagens en komt nog weinig op TV.

MotorsTV heeft de rechten van het WRC voor 2010. Altijd weer afwachten met die zender of ze het ook echt uitzenden en niet een van die vage -hoeveel-zijn-er-in-godsnaam- Motorcross races uitzenden... :rolleyes:

Schumi rulezzzzz
4 december 2009, 10:55
ProDrive gaat Renault F1 overnemen, deze geruchten worden steeds sterker. Renault blijft wel actief als motorleverancier van ProDrive en Red Bull, dat is ook de reden dat deze bevestiging bij Red Bull zo lang op zich laat wachten. Ben benieuwd!

Cool btw dat Raikkonen bevestigd is bij Citroen. Wil het WRC nu wel wat nauwlettender gaan volgen, ben erg nieuwsgierig naar zijn prestaties.

Captain Slow
4 december 2009, 11:40

Mhow, zorg ervoor dat er wat drank na afloop is met een feestje en Kimi komt denk wel:p Ik denk eerder dat hij een hekel heeft aan de saaie sponsorverplichtingen zoals bij een sponsor opdraven en daar een praatje houden over waarom dat bedrijf wel niet zo belangrijk is voor het team blabla.

Maargoed, WRC dus.:thumbup: Ik denk dat hij zich daar wel thuis zal voelen. Veel minder media die constant lopen te mekkeren, en als rijder mag je gewoon veel meer. Ik snap alleen niet waarom hij in Nieuw - Zeeland niet meerijdt.

Raikkonen_WC
4 december 2009, 17:02
Mhow, zorg ervoor dat er wat drank na afloop is met een feestje en Kimi komt denk wel:p Ik denk eerder dat hij een hekel heeft aan de saaie sponsorverplichtingen zoals bij een sponsor opdraven en daar een praatje houden over waarom dat bedrijf wel niet zo belangrijk is voor het team blabla.

Maargoed, WRC dus.:thumbup: Ik denk dat hij zich daar wel thuis zal voelen. Veel minder media die constant lopen te mekkeren, en als rijder mag je gewoon veel meer. Ik snap alleen niet waarom hij in Nieuw - Zeeland niet meerijdt.

Omdat zijn team zich daar niet voor heeft ingeschreven. Geen idee waarom niet, maar dat was de reden

Schumi rulezzzzz
5 december 2009, 23:07
He jij moet je nickname laten aanpassen in Raikkonen_WRC!

Misschien geen slechte gedachtegang, Fisichella tezamen met de Ferrari motor naar Sauber volgend jaar?

Neo-242
6 december 2009, 00:12
Fischella hoeft voor mij niet meer in de F1 volgend jaar. Een piloot met zijn ervaring had toch een paar punten moeten rapen in de Ferrari. Deed ie niet. Zijn teamgenoot deed het wel en die rijdt volgend jaar geen F1.

Pingguest
6 december 2009, 11:27
Fischella hoeft voor mij niet meer in de F1 volgend jaar. Een piloot met zijn ervaring had toch een paar punten moeten rapen in de Ferrari. Deed ie niet. Zijn teamgenoot deed het wel en die rijdt volgend jaar geen F1.

Enige nuancering is m.i. geboden. Fisichella is zonder enige voorbereiding in de Ferrari gestapt, waardoor hij geen vertrouwen kon krijgen in de auto. Door de standaardisering van de Formule 1 is het gehele veld zeer competitief, waardoor vertrouwen in de auto een coureur kan maken en breken.

Tjerk Korving
6 december 2009, 12:35
Enige nuancering is m.i. geboden. Fisichella is zonder enige voorbereiding in de Ferrari gestapt, waardoor hij geen vertrouwen kon krijgen in de auto. Door de standaardisering van de Formule 1 is het gehele veld zeer competitief, waardoor vertrouwen in de auto een coureur kan maken en breken.
De Ferrari was ook nog eens een wagen waar maar een paar man fatsoenlijke tijden mee konden rijden en één ervan zat thuis op de bank.

Pingguest
6 december 2009, 13:23
De Ferrari was ook nog eens een wagen waar maar een paar man fatsoenlijke tijden mee konden rijden en één ervan zat thuis op de bank.

Doel je op Schumacher? Het gerucht gaat dat hij een geheime test met de F60 heeft gedaan en op grond daarvan besloot geen come-back te maken.

Tazz
6 december 2009, 13:28
het gaat over Massa uiteraard..

Neo-242
6 december 2009, 13:39
Doel je op Schumacher? Het gerucht gaat dat hij een geheime test met de F60 heeft gedaan en op grond daarvan besloot geen come-back te maken.

Bron van deze geruchten?:p

Schumi rulezzzzz
6 december 2009, 13:50
Haha daar ben ik ook wel benieuwd naar ja! :p

Pingguest
6 december 2009, 14:07

Pitpass.com

Tjerk Korving
6 december 2009, 14:41
Ik doelde inderdaad op Massa. Schumacher heeft wel getest met de wagen maar met GP2 banden als ik t goed heb? Maar ik ga er gewoon vanuit dat het fysiek van Schumacher het probleem was.

Darthwillie
6 december 2009, 14:57
ik heb dat ook gelezen maar kan me niet voorstellen dat het waar is. Zeker als andere teams de test tegenhielden lijkt het me bijna onmogelijk überhaupt een F60 te testen terwijl dat niet is toegestaan, helemaal met Schumacher erin.

Wat Fisi betreft, je rijdt niet zomaar met een Force India naar de tweede plek als je niets kan. Wat ik las remde de F60 heel raar door de KERS die tegelijkertijd opgeladen werd. Het gebrek aan testdagen heeft Fisi wat dat betreft parten gespeeld. Denk dat ze bij Ferrari niet voor niets Jules Bianchi een contract hebben gegeven. Dit risico gaan ze niet nog eens lopen, zeker nu Massa zich nog niet heeft kunnen bewijzen na zijn ongeval.

GTE
6 december 2009, 17:35
Force India heeft in ieder geval de mogelijkheid van een terugkeer van Fisichella niet willen afwachten.

Neo-242
7 december 2009, 00:28
Hulkenberg sloeg aanbod Ferrari af ;)

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=39644

Tjello
7 december 2009, 00:50
Het artikel op diezelfde site over Briatore is ook interessant leesvoer.

Ellu
7 december 2009, 01:03
Heb gisteravond wat gelezen in het nieuwe RTL GP Magazine en hoewel ik de historische stukken geweldig vind erger ik mij kapot aan de artikelen over de hedendaagse F1 want het is allemaal k*t, Button is een loser, Briatore idem en Mosley een leernicht volgens de auteurs van die stukken. Echt waardeloos, ongezouten stukken tekst uit een SBS6-style point of view.

Als ik die stukken eruit snij bij de Bruna, krijg ik hem dan voor 5 ipv 7 euro?

Darthwillie
7 december 2009, 01:30
lol, stijl was misschien niet geweldig, maar zowel het stuk over Button als over Mosley kon ik me wel in vinden. Moet wel toegeven dat ik het blad niet echt daarvoor koop. Stuk over die Ferrari 212 die ze gerestaureerd hadden was geweldig bijvoorbeeld.

Ellu
7 december 2009, 01:32
Ik heb liever dat ze die ruimte dan gebruiken voor stoere verhalen zoals de rest van het magazine;)

Darthwillie
7 december 2009, 01:39
jij zou het internet eens af moeten zoeken naar prix editions international. Was een geweldig magazine eind tachtig begin negentig. Heeft maar 2 of 3 jaar bestaan.

Ellu
7 december 2009, 02:09
Ik zie inderdaad interessant materiaal voorbij komen in Google, 3 jaar lang uitgegeven, 3 edities per jaar. Interessant:cool:

eansys
7 december 2009, 11:19
Bernie gaat ook nog wat olie op het vuur doen. :laugh:
Het zou voor de sport, gezien alle veranderingen voor aankomend seizoen, een opsteker zijn als Schumacher inderdaad zou instappen. Eerder heb ik al gemeld dat vandaag er een gesprek plaatsvind in Stuttgart tussen Mercedes en Schumacher......;)

Bericht:
Ecclestone: rentree Schumacher zou magisch zijn (http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/12/07/ecclestone-rentree-schumacher-zou-magisch-zijn/)

Tjerk Korving
7 december 2009, 12:52
Yes. :)

Silverstone sluit deal met Bernie Ecclestone

De Britse Grand Prix blijft op Silverstone. Het circuit heeft een 17-jarige deal gesloten met Formule 1-baas Bernie Ecclestone. De race wordt volgens de voorlopige kalender op 11 juli 2010, de dag van de WK-finale voetbal in Zuid-Afrika, verreden.

Donington
Silverstone leek in eerste instantie de Grand Prix te verliezen nadat Ecclestone een 17-jarige deal had gesloten met Donington Park om vanaf 2010 de race te organiseren. Echter, Donington kreeg de financiën voor de renovatie niet rond waarna Ecclestone weer ging onderhandelen met Silverstone.

Todt
Na maanden praten bereikten circuiteigenaar, de British Racing Drivers' Club (BRDC), en Ecclestone dan eindelijk een overeenkomst. Volgens geruchten zou de nieuwbakken FIA-voorzitter Jean Todt bij Ecclestone hebben aangedrongen om de Britse Grand Prix voor de Formule 1-kalender te behouden.

Bron: rtlgp.nl

Robert Saalmink
7 december 2009, 13:09
17 jaar ook meteen he......

Niels Tieman
7 december 2009, 13:25
Ja,.. daar geloof ik he-le-maal niets van. 17 jaar. Daar zullen genoeg clausules in staan dat er verbouwd moet worden in 2012, 2014, 2016 en 2018. Als dat niet gebeurt dan mogen ze weer opkrassen incl een boete of iets wat daar op lijkt. :)

Schumi rulezzzzz
7 december 2009, 13:46
Top! Goed nieuws, de sfeer is altijd fantastisch op Silverstone en bovendien blijft het een unieke baan. Ze zullen zeker moeten verbouwen, maar reken maar dat dit ook gaat gebeuren.

Darthwillie
7 december 2009, 14:33
Respect voor Damon Hill. Die heeft dus het lef gehad tegen Bernie in te gaan en zich niet de voorwaarden op laten leggen. :thumbup:

Tjerk Korving
7 december 2009, 14:39
Het is alvast 180 graden de andere kant op met Ecclestone. Geen uitspraken meer als we gaan er nooit meer naar toe, de faciliteiten zijn rampzalig en wat allemaal nog meer. Zal daar toch het besef beginnen door te dringen dat meer geld niet altijd beter is. Wel benieuwd of Todt inderdaad er een hand in heeft gehad.

Federici
7 december 2009, 14:46
Respect voor Damon Hill. Die heeft dus het lef gehad tegen Bernie in te gaan en zich niet de voorwaarden op laten leggen. :thumbup:

En respect voor Jean Todt. Ook hij heeft aangespoord om weer met Silverstone te gaan onderhandelen cq in zee te gaan. :D

Schumi rulezzzzz
7 december 2009, 14:48
De vader van Michael Schumacher heeft vandaag verklaard dat hij ervan overtuigd is dat Michael op dit moment niet voor niets zo keihard aan het trainen is.

*Hoopt dat dit voor een stoeltje bij Sauber is* :surrender:

eansys
7 december 2009, 16:30
De vader van Michael Schumacher heeft vandaag verklaard dat hij ervan overtuigd is dat Michael op dit moment niet voor niets zo keihard aan het trainen is.

*Hoopt dat dit voor een stoeltje bij Sauber is* :surrender:

Zou wel een grap zijn.... Ooit begonnen in de opleiding van Mercedes, welke nu de kampioen's auto hebben, om vervolgens in een oude BMW te gaan rijden met ferrari motor....:lol:

Denk trouwens wel dat iemand een stuk vloer gaat opeten ....:thumbup:

Neo-242
7 december 2009, 18:54
Ik ben nooit een fan van Schumacher geweest, maar ik begin zowaar te hopen dat die terugkomt. Eigenlijk was de F1 nooit meer zo leuk als voor zijn vetrek, heb ik meteen terug iemand om me over op te winden:lol:
En het zou stiekem leuk zijn als hij de jonkies een poepie laat ruiken op zijn leeftijd...

Raikkonen_WC
7 december 2009, 19:07
Ik ben nooit een fan van Schumacher geweest, maar ik begin zowaar te hopen dat die terugkomt. Eigenlijk was de F1 nooit meer zo leuk als voor zijn vetrek, heb ik meteen terug iemand om me over op te winden:lol:
En het zou stiekem leuk zijn als hij de jonkies een poepie laat ruiken op zijn leeftijd...

Dat zie je verkeerd, de jonkis laten hem een poepie ruiken!

Schumi rulezzzzz
7 december 2009, 19:12
Dat zie je verkeerd, de jonkis laten hem een poepie ruiken!
Waar baseer je dat op? Schumacher zal in een gelijkwaardige auto echt niet zoekgereden worden, hij is het rijden toch niet verleerd?

Face the Slayer
7 december 2009, 19:45
Het vals spelen wel. (':

Stefan van Renselaar
7 december 2009, 20:19
Het vals spelen wel. (':

:laugh:

Tjerk Korving
7 december 2009, 20:28
Waar baseer je dat op? Schumacher zal in een gelijkwaardige auto echt niet zoekgereden worden, hij is het rijden toch niet verleerd?
Hij heeft ondertussen een paar seizoenen niet meer op niveau geracet en van de tests die hij heeft uitgevoerd zijn geen tijden bekend gemaakt. Ik heb geen idee wat hij nu zou kunnen rijden met een wagen die onbekend is en met engineers die niet op hem zijn ingespeeld. Dat maakt toch wel verschil met de Ferrari periode.

Naar mijn idee heeft hij ondertussen meer te verliezen dan te winnen. Gaat hij af dan staat dat niet echt mooi als afsluiter op alles wat hij heeft behaald.

Jeroen Ursem
7 december 2009, 20:28
Als dat gebeurt vreet ik hier een stuk uit de vloer;)

Even voor de zekerheid opnieuw quoten :laugh:

Darthwillie
7 december 2009, 20:31
Elluminati
snoephuisje 1
Efteling
Kaatsheuvel

:p

Sander Hogendoorn
7 december 2009, 20:46
Mooi dat Silverstone blijft, echter willen ze in de toekomst wel de layout iets veranderen:

http://cdn.images.autosport.com/editorial/1260203038.jpg

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80477

Daniël
7 december 2009, 20:50
WAT, ze willen Bridge eruit gooien? Dat is zo'n geniaal snelle bocht.

Voor de rest wel topnieuws. Ik ben dit jaar naar de GP van Silverstone geweest en het was echt awesome. De sfeer die er hangt is simpelweg geweldig en heel het circuit heeft wel iets gemoedelijks. Echt een toptrack en ik hoop dat ik aankomend jaar weer er heen kan. :)

Schumi rulezzzzz
7 december 2009, 20:59
Met die verbouwing verkrachten ze de mooiste bochten van het circuit, laten we het niet hopen.

Darthwillie
7 december 2009, 21:16
zou best een mooi inhaalpunt kunnen zijn.

Toch is het best een heel belangrijk punt wat er gebeurd is. Tot nu toe kon Bernie steeds zijn wil opleggen. Als een circuit niet kon/wilde betalen mochten ze vertrekken. Silverstone heeft nu gezegd: dat contract kost ons geld daar beginnen we niet aan. Kom maar met betere voorwaarden of we hoeven jullie niet. Reken er op dat andere banen dit ook gaan doen.

Zijn geldpotje in het middenoosten droogt op, Dubai zit in financiele problemen, de crisis slaat ook heel hard toe in het oosten. De teams eisen races in amerika. Bernie is niet blij denk ik.

Neo-242
7 december 2009, 21:28
Ik ben altijd een groot fan geweest van Damon Hill, maar dit had ik niet van 'm verwacht. Mooi gedaan toch maar met z'n team.:)

Tazz
7 december 2009, 21:47
Met die verbouwing verkrachten ze de mooiste bochten van het circuit, laten we het niet hopen.
mja, maar mij lijkt het dat circuit nog sneller zal worden met deze verbouwingen..
en als ik het goed begrijp komt op dat nieuwe stukje de pits en ook de nieuwe start-finish lijn.. zal in ieder geval een serieuze verandering zijn.. :)

Peter
7 december 2009, 21:57
Mooi dat Silverstone blijft, echter willen ze in de toekomst wel de layout iets veranderen:

volgens mij liggen al die stukken asfalt er al, dus hoeft er weinig/niets verbouwd te worden om deze lay-out te gebruiken. zou goed kunnen dat andere klassen dan nog gewoon de oude lay-out gebruiken, maar het zou wel zonde zijn als de F1 op een aangepast Silverstone zou rijden, maar ze rijden dan tenminste op silverstone :thumbup:

Face the Slayer
7 december 2009, 22:36
maar het zou wel zonde zijn als de F1 op een aangepast Silverstone zou rijden, maar ze rijden dan tenminste op silverstone :thumbup:

Kromme redenering.

Peter
7 december 2009, 22:40
Pardon? Het is toch zo? We willen allemaal graag de f1 op silverstone houden.... een klein stukje aangepast circuit is dan misschien jammer maar we hebben toch ene race op silverstone wat gewoon tof is?

Of dacht je dat ik bedoelde dat we een GP op silverstone hebben vanwege die aanpassing? Want dat bedoelde ik namelijk helemaal niet

Tjerk Korving
7 december 2009, 23:37
De oude Silverstone layout blijft gewoon bestaan maar voor de MotoGP maken ze een alternatieve layout op een aantal plaatsen. Ze willen die alternatieve layout ook laten goedkeuren (homologatie aanvragen) door de FIA zodat die gebruikt zou kunnen worden voor de Formule 1. Er word dus niets definitief omgelegd maar het is gewoon een extra keuze aan de diverse layouts die er toch al mogelijk zijn op Silverstone.

Betekend overigens dat Donnington ook geen MotoGP gaat hosten dus daar zal de tik nog wel extra aan gaan komen.

Kim Van Der Stichelen
7 december 2009, 23:37

Ik dacht dat dat nieuwe stuk voor MotoGP was ofzo, F1 blijft gewoon het ouwe stuk gebruiken.

Kim Van Der Stichelen
7 december 2009, 23:38
Lol Tjerk :p

Tjerk Korving
7 december 2009, 23:40
Lol Tjerk :p
Ja ik denk van even uitkienen dat ik tegelijk met Kim post en dat is aardig gelukt. :D

Darthwillie
7 december 2009, 23:56
MotoGP was de eerste briljante set van Silverstone. Op het moment dat ze door kregen dat Ecclestone weg wilde hebben ze MotoGP gecontracteerd. Op die manier hadden ze een internationale serie waar veel publiek op af komt, en waren ze niet afhankelijk van F1. Ook een heerlijk onderhandelings argument, Motogp kost minder en levert meer op, waarom zou ik F1 willen?

Face the Slayer
8 december 2009, 09:53
Pardon? Het is toch zo? We willen allemaal graag de f1 op silverstone houden.... een klein stukje aangepast circuit is dan misschien jammer maar we hebben toch ene race op silverstone wat gewoon tof is?

Of dacht je dat ik bedoelde dat we een GP op silverstone hebben vanwege die aanpassing? Want dat bedoelde ik namelijk helemaal niet

Waarom ten koste van alles steeds maar aanpassen voor de 'heilige' F1 om maar GP te mogen hosten terwijl F1 tegenwoordig nog amper spektakel biedt? Als de bolides te snel worden en/of inhalen bijna onmogelijk is dan moeten ze ingrijpen bij de bolides zelf in plaats het verminken van mooie circuits. Symptoombestrijding noemen ze dat.

Pingguest
8 december 2009, 09:56
Ik begrijp eigenlijk niet waarom voor de MotoGP een aparte lay-out ontworpen moet worden. M.i. is het circuit al goed genoeg.

Raikkonen_WC
8 december 2009, 10:20

Hij zal het niet verleerd zijn, maar Schumacher rijd al een aantal jaartjes niet meer, de auto's hebben best wat veranderingen ondergaan, plus de leeftijd zal ook mee spelen. Plus ik denk dat een Hamilton en Vettel bijv nu meer puur race talent en tempo hebben dan Schumie..... Vanwege de bovengenoemde punten (plus dat ik het geweldig zou vinden als het gebeurd, zodat schumacher flink op zijn bek gaat, mag hem namelijk nog steeds niet :D, maar daar ging het nu even niet op :P)

Schumi rulezzzzz
8 december 2009, 10:29
Naar mijn idee heeft hij ondertussen meer te verliezen dan te winnen. Gaat hij af dan staat dat niet echt mooi als afsluiter op alles wat hij heeft behaald.
Dat ben ik absoluut met je eens, hij heeft in principe niks meer te winnen. Echter, misschien omdat ik jarenlang fan ben geweest hoor, maar ik verwacht dat Schumacher in een snelle auto nog steeds mee zal doen om het kampioenschap. De man is bloedjesnel en conditioneel was het nooit een probleem, wellicht zal hij op dat vlak wat moeten inleveren, maar ach dan zien we Michael eens een keer met zweetdruppeltjes... ;)

Plus ik denk dat een Hamilton en Vettel bijv nu meer puur race talent en tempo hebben dan Schumie.....
Aangezien deze heren momenteel de meest talentvolle coureurs uit de F1 zijn, hoeft dat niet te betekenen dat ze meer talent hebben. Dat kan je gewoon niet zeggen, want deze heren hebben zelden tot nooit op hoog niveau tegen Schumacher gereden. Dat weet je pas wanneer je ze beide in dezelfde F1 auto zet. Helaas gebaseerd op niks dus.. ;)

Robert Saalmink
8 december 2009, 10:30
Waarom ten koste van alles steeds maar aanpassen voor de 'heilige' F1 om maar GP te mogen hosten terwijl F1 tegenwoordig nog amper spektakel biedt? Als de bolides te snel worden en/of inhalen bijna onmogelijk is dan moeten ze ingrijpen bij de bolides zelf in plaats het verminken van mooie circuits. Symptoombestrijding noemen ze dat.

Omdat de F1 nog steeds veel volle tribunes oplevert, denk ik.

Bramzel
8 december 2009, 11:20
Plus een enorme statusverlener is uiteraard.

Overigens ben ik nooit een fan geweest van Silverstone en zal het ook nooit worden. Saai en lelijk circuit, heb er gewoon niks mee.

Pingguest
8 december 2009, 12:05
Face the Slayer heeft wel degelijk een punt. Dat de Formule 1 voor volle tribunes kan zorgen, rechtvaardigt nog geenszins een volledige toewijding. Voor een toenemend aantal circuits wordt de Formule 1 onrendabel en slechts realiseerbaar met steun van de belastingbetaler. Lange tijd konden circuits de kosten afwentelen op de toeschouwers, door hogere prijzen voor toegangskaarten te vragen. Maar het rek lijkt er thans uit.

Nu ook de 'Formule 1-bubbel' aan het leeglopen is, zal de sport zich bewuster moeten worden van haar positie. Men dient bereid te zijn het eigenbelang op de korte termijn op te offeren voor het algemeen belang op de lange termijn. Dit betekent dat gestreefd moet worden naar goedkopere toegangskaarten en behoud van de historische circuits. Is men hiertoe niet bereid - het onlangs geuite voorstel om Formule 1 slechts uit te zenden via betaaltelevisie doet dit vermoeden - dan zal de sport zich nog meer vervreemden van het publiek, met alle verregaande gevolgen van dien.

Raikkonen_WC
8 december 2009, 13:25
Face the Slayer heeft wel degelijk een punt. Dat de Formule 1 voor volle tribunes kan zorgen, rechtvaardigt nog geenszins een volledige toewijding. Voor een toenemend aantal circuits wordt de Formule 1 onrendabel en slechts realiseerbaar met steun van de belastingbetaler. Lange tijd konden circuits de kosten afwentelen op de toeschouwers, door hogere prijzen voor toegangskaarten te vragen. Maar het rek lijkt er thans uit.

Nu ook de 'Formule 1-bubbel' aan het leeglopen is, zal de sport zich bewuster moeten worden van haar positie. Men dient bereid te zijn het eigenbelang op de korte termijn op te offeren voor het algemeen belang op de lange termijn. Dit betekent dat gestreefd moet worden naar goedkopere toegangskaarten en behoud van de historische circuits. Is men hiertoe niet bereid - het onlangs geuite voorstel om Formule 1 slechts uit te zenden via betaaltelevisie doet dit vermoeden - dan zal de sport zich nog meer vervreemden van het publiek, met alle verregaande gevolgen van dien.

Dat laatste gerucht heb ik nog niet eerder gehoord? Zijn/waren er echt plannen om F1 te verplaatsen naar Betaal TV???Dat zou een erg slechte zet zijn.

Ik vind wel dat er wat gedaan mag worden aan de prijzen van de tickets. Als je kijtk wat ze voor een raceweekend vragen, dat is niet normaal.Afgelopen jaar redelijk vaak naar Spa geweest, en erg gave races gezien voor niks of maximaal 10 eur. F1 kwalificatie op Zaterdag kost op Spa 45-50 eur voor in het grasveld. In verhouding nog veel geld, maar wel te doen. Wil je echter op de tribune, is 200-500 eur niks voor een weekend. Moet je eens doen met je gezin....

Bramzel
8 december 2009, 13:37
Nu ook de 'Formule 1-bubbel' aan het leeglopen is, zal de sport zich bewuster moeten worden van haar positie.

Je kan het zien als een bubbel die leegloopt, maar dan benader je het wel erg negatief. Je kan het namelijk ook zien als een sport die weer terugkeert naar zijn roots, met wat minder bemoeienissen van de grote autofabrikanten en wat meer privateer inzet. Ik ben het echter wel met je eens dat het verhaal er omheen dan echter ook weer wat meer 'terug naar af' moet, hoewel dat niet per sé op klassieke circuits hoeft te gebeuren naar mijn mening. Het moet wel een gezonde mix blijven van klassieke circuits en nieuwe exotische locaties.

Pingguest
8 december 2009, 13:55
Je kan het zien als een bubbel die leegloopt, maar dan benader je het wel erg negatief. Je kan het namelijk ook zien als een sport die weer terugkeert naar zijn roots, met wat minder bemoeienissen van de grote autofabrikanten en wat meer privateer inzet. Ik ben het echter wel met je eens dat het verhaal er omheen dan echter ook weer wat meer 'terug naar af' moet, hoewel dat niet per sé op klassieke circuits hoeft te gebeuren naar mijn mening. Het moet wel een gezonde mix blijven van klassieke circuits en nieuwe exotische locaties.

Van een terugkeer naar haar oorsprong, durf ik pas te spreken wanneer de Formule 1 zich daarnaar gaat gedragen. Niet langer moet getracht worden circuits ten kosten van alles zoveel mogelijk geld afhandig te maken. Bovendien zouden maatregelen die ertoe bedoeld waren de bubbel in stand te houden - gedacht moet worden aan maatregelen voor kostenreducties en het kunstmatig verhogen van de spanning - teruggedraaid moeten worden.

Tjerk Korving
8 december 2009, 14:51
Het behouden van Silverstone lijkt me alvast een goed begin. De BRDC was niet bereid ten koste van alles de race binnen te halen, ze wilden er geen verlies op maken. Ecclestone geeft aan dat hij elders belachelijk veel meer zou kunnen krijgen maar dat hij "het gezeur zat begon te raken en het hem allemaal veels te lang duurde". Sure, momenteel zullen er niet zo heel veel nieuwe circuits te trappelen staan en al helemaal niet met oneindig veel geld. Ook bij Bernie zal het besef gaan doordringen dat de grens is bereikt. Hockenheim heeft niet zo lang geleden een betere deal gekregen en ook de Nürburgring is daar naar op zoek. Er zit dus wel verandering in.

Robert Saalmink
8 december 2009, 15:00
Ach ja, Bernie zal nooit toegeven dat hij blij is met Silverstone. Hij had gewoon geen optie. De UK is gewoon ultra belangrijk voor de F1 en de teams, en met de F1 op Brands Hatch -hoe gaaf ook- zit er natuurlijk ook niet in. Dan blijft alleen Silverstone over, zijn jarenlange luis in de pels. Die handtekening heeft hij met frisse tegenzin geplaatst.

eansys
8 december 2009, 16:03
Als dat gebeurt vreet ik hier een stuk uit de vloer;)

HAHAHA, zoek maar alvast een mooi stukje vloer uit....:lol:

De foto's verwachten we begin van het F1 seizoen.....

bron:
Rosberg doet mee aan speculaties (http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=353487)
En Norbert Haug zegt, na gisteren met Schumi gesproken te hebben, het volgende:
Haug second driver to be confirmed within two weeks (http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/12/08/haug-second-driver-to-be-confirmed-within-two-weeks/)

Ellu
8 december 2009, 16:13
Hopelijk ligt er nog wat snoepgoed op de grond om de smaak te veraangenamen:P

Captain Slow
8 december 2009, 16:21

En jij maar denken dat het wel een veilige uitspraak was:laugh:
Wie had nou trouwens die uitspraak over z'n bezem die hij op zou eten?

Maik Peters
8 december 2009, 16:24

Ik hoop dat je goed gestrooid hebt met Sinterklaas :)
Of strooi je ook met de kerst? :innocent:

Wie had nou trouwens die uitspraak over z'n bezem die hij op zou eten?

Ik heb al wel een pet, een schoen en ook een heerlijke vloer voorbij zien komen :p

Btw, geef mij maar een snoep string :p

Ellu
8 december 2009, 17:03
Btw, geef mij maar een snoep string :p

Hoe zit zoiets dan? Neem aan dat ik hieruit mag opmaken dat je ervaringsdeskundige bent? *jerry jerry smiley zoekt*

Captain Slow
8 december 2009, 17:04
Gevonden!:D
Raymond zou zijn bezem opeten als Mclaren opeens vooraan stond in Australië.

JossNL
8 december 2009, 17:25
En Norbert Haug zegt, na gisteren met Schumi gesproken te hebben, het volgende:
Haug second driver to be confirmed within two weeks (http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/12/08/haug-second-driver-to-be-confirmed-within-two-weeks/)
Grappig... Als je het artikel nu leest heet het "give us time" en staat er duidelijk dat hij niet kan beloven dat de tweede rijder voor kerst bekend is;)

joostingh
9 december 2009, 14:06
bron: www.f1racing.nl

Christian Horner, de teambaas van Red Bull, heeft gemengde gevoelens over het nieuwe zeventienjarige contract dat Silverstone heeft gekregen. Volgens de Brit is de nieuwe deal goed voor de Britse autosport, maar minder goed voor zijn tuin.

"Ik dacht dat vorig jaar de Britse Grand Prix voor het laatst op Silverstone zou worden gehouden. Ik had daarom aan het eind van het weekend een groot feest bij mij thuis. De tuin was daarna volledig verwoest. Nu er een nieuwe zeventienjarige deal is gesloten, kan ik de tuin waarschijnlijk wel definitief afschrijven", zei Horner, die net ver van het circuit woont. "Maar voor de Britse autosport is het natuurlijk geweldig dat de toekomst van de Britse Grand Prix voor de lange termijn is veilig gesteld."

Volgens Horner ziet de Formule 1-kalender voor 2010 er goed uit. Horner: "Het is goed dat we ook volgend jaar weer een goede mix hebben van historische races als Monza en Silverstone en nieuwe races als Abu Dhabi en Singapore."

Vind het wel een grappig bericht eigenlijk. Dat zo iemand dit ook gewoon in de pers laat komen :D

Face the Slayer
9 december 2009, 15:13
Nou, net of dat tuin gedeelte behoorlijk kras is. Al met al is het nietszeggende politiek correcte prietpraat en meneer denkt dat hij lollig is.

Tjerk Korving
9 december 2009, 15:30
Morgen dan toch maar met het andere been het bed uit.

Darthwillie
9 december 2009, 15:41
Nou, net of dat tuin gedeelte behoorlijk kras is. Al met al is het nietszeggende politiek correcte prietpraat en meneer denkt dat hij lollig is.

volgende DRNLmeeting in de tuin van face the slayer:p :lol: ;)

Robert Saalmink
9 december 2009, 16:09
Ze komen er achter dat er meer is dan alleen TV :p hoewel de officiële formula1.com al best een goeie site was.

F1 urged to embrace modern media

Formula 1 should be doing more to embrace the internet and new media platforms rather than trying to focus on protecting its more traditional media channels - which now includes television.

That was one of the clear messages from senior industry figures on the opening day of the Motor Sport Business Forum in Monaco on Wednesday, as discussions began about where the sport should be heading in its post-manufacturer era.

With a wave of new faces set to enter grand prix racing in 2010, on the back of the withdrawal of BMW, Toyota and perhaps Renault, it is clear that that the fresh blood believes F1 should be doing more to prepare itself better for the changing modern media.

There was an almost universal belief that F1 was not moving with the times in engaging with the fans – and should be following the example of the music industry which changed its business structures to embrace the internet and revitalise itself.

Gerard Lopez, the Luxembourg-based businessman who is looking at buying the Renault team, has long championed new media ideas – he was an initial investor in Skype – and he thinks F1 has to wake up to what is going on.

"The teams can bring the sport closer to the audience," he said. "The sport and its environment is going to be forced to change.

"Most of the broadcast contracts are based on a way of looking at things from 15, 20, 25 years ago. The fact is that in three or fours years' time, most people in a lot of countries will be watching it not on TV as we know it today, but over the internet. And that completely redefines how you negotiate contracts and how you distribute content.

"You can't control the internet audience in the same way as you can control the television audience. It's a similar process to what the music industry has gone through in terms of digitising itself. You have to figure out new ways of making money out of it, because at the end of the day that's what keeps the sport alive."

Lotus team principal Tony Fernandes, who worked in the music industry before setting up Air Asia, is equally keen for fresh ideas to move the sport forward.

"I look at the future of where F1 could go if managed correctly," he said. "It is a massive sport that is as yet untapped. We haven't touched the whole world yet, through online.

"I left the music business because it didn't want to embrace the internet, and I was at Time Warner and I said to the people there, if you do not embrace the internet then the music industry will be destroyed. They were more concerned about IBITA – that's earnings before everything you don't like! I left, I quit that day and flew back from New York to London, saw Stelios [of Easyjet] on TV talking about a low cost carrier...

"Everyone thinks I am nuts to go into F1, but there is a massive opportunity there – working with the online properties, and reaching audiences that have never been reached before. There is an opportunity to make it a truly global sport like football. It can be done, and I think that is why we are interested in it."

Neville Wheeler, director of the Cisco Media Solutions Group, thinks that it is important F1 does not just move forward – but does not run the risk of losing out to other sports.

He believes that attempts by Formula One Management to ring fence F1 race rights, and prevent distribution through numerous channels beyond just television, could actually prove to be counter-beneficial for the long term health of the sport.

"The pace of change in social media, and the internet in general, is so fast that unless you're prepared to break away from the shackles of the old way of doing things, you're rapidly left behind," he explained. "You will very quickly find that the people who are passionate fans will seek out and access the content in one way or another.

"The smart organisations are trying to find a way of monetising those rights, rather than trying to create a walled garden to protect them as long as possible. We have to get to a point where the audience immersion, social media and associated technologies are a key component of the way motorsport – and sport in general – is delivered to the global audience."

Lopez actually thinks that the pace of change is now so fast that it will take a new influx of businessmen and media analysts to capitalise on it.

"To most people, the so-called MTV generation is the modern generation," he said. "To us it's not – it's old-fashioned. People don't buy music any more. Kids don't watch television as much as they used to. People consume media in a different way. Even some video game platforms are being forced out of the market by online gaming. Rights holders have to reach their audiences differently.

"It doesn't make sense to try to charge people for something that they will figure out how to get for free. F1 will be available on the internet and you need to be prepared for that. The challenge is not in deciding what you give away for free but in deciding what sort of value you're going to provide on top of that – elements that people are actually willing to pay for."

Peter Harris, the CEO of the iris Sponsorship agency, believes that F1's desire to hold onto its assets is hurting the ability of sponsors to get more fans engaged.

"There are whole new demographic groups out there, digital junkies, and they want to engage with us – using content, building new platforms with their customers and target audiences, but that is something that is quite hard to do with F1," he said.

"There is fantastic content and fantastic stories, but there is not a lot coming out that is accessible for a lot of the brands that are involved. It makes it harder for them to engage with the audiences. But there is a huge appetite – especially with the younger audiences."

Bron: Autosport

Ellu
9 december 2009, 16:43
Hij heeft wel gelijk, met de moderne technieken die we nu tot onze beschikking hebben. Geef me een fles huiswijn en een vrije middag dan lekker brainstormen, komen er heel wat leuke dingen uit.

Maar hoop niet dat het door gaat slaan dat we op het gegeven moment een volwassen bosmarmot (animatie) door het beeld hebben lopen (zoals in NASCAR):lol:

Robert Saalmink
9 december 2009, 17:08
En ze moeten dat BBC systeem eens wat breder inzetten, dat is echt heel gaaf

Federici
9 december 2009, 17:53

Nou, drie keer beter dan al dat standaard politiek gelul van al die praatpoppen..

Niels Tieman
10 december 2009, 14:52
'Gezamenlijke presentatie F1-auto's'

AMSTERDAM - De verschillende teams in de Formule 1 zijn van plan gezamenlijk de nieuwe bolide's voor het komende seizoen te presenteren. De leden van de Formula One Teams'Association willen dat eind januari doen op het circuit van Valencia.
© ANP

De FOTA komt donderdag bijeen in Monaco waar een definitief besluit over de plannen verwacht wordt, meldt Autosport.com. Volgens de algemeen directeur van Mercedes-Benz GP, Nick Fry, zijn er geen teams die het niet met het plan eens zijn.

Er is gekozen voor Valencia omdat daar in dezelfde periode de eerste officiële tests op het programma staan. "Ik wil nog niet teveel in detail treden", verklaarde Fry, "maar wij zijn het over een gezamenlijke presentatie eens en willen er een mooi evenement van maken."

Bron: NuSport / ANP

---------

Na de eerdere geruchten blijkt het toch waarheid te worden. Opzich vind ik er niet zoveel mis mee eigenlijk.

Schumi rulezzzzz
10 december 2009, 15:11
Niks mis mee, maar daarmee gaat weer een bepaalde charme van de Formule 1 verloren. Ik verheugde me altijd op bepaalde data dat een bepaald team met haar nieuwe auto kwam. Dat bracht in mijn ogen iets speciaals, Ferrari hoort haar wagen gewoon in Maranello voor te stellen.

Snap ook totaal niet dat de teams hiermee akkoord gaan, want normaliter kreeg een team dat haar wagen voorstelde toch wel een hele dag media aandacht wegens de presentatie, lijkt me dat de sponsoren daar ook wel happy van werden...

Niels Tieman
10 december 2009, 15:26
Het past wel in het 'kostenbesparings'-plaatje. Ik vind er persoonlijk niets mis mee maar het mist (waarschijnlijk) wel de charme, dat ben ik met je eens.

Misschien dat ze het indelen? Een uur of anderhalf per team ofzo?

Robert Saalmink
10 december 2009, 16:57
Kunnen ze vanaf nu gaan ruziën over bij wie ze de auto's gaan presenteren. Zou wat zijn, een Ferrari F1 op het McLaren terrein :D

Dat was een grap natuurlijk, en een goeie ook tot ik las dat er al 'Valencia' stond................................

Richard117
10 december 2009, 17:19
Ik vind het wel een goed plan, en als ze het dan gelijk in een hal/stadion doen voor veel publiek. Dan scoor je ook punten bij de fans. Geef na alle presentaties handtekeningsessies en de mogelijkheid voor het publiek om dichtbij de auto's te komen. En laat ze ieder jaar van land wisselen.

Ik zie dit echt als een ideale mogelijkheid om het publiek er meer bij te betrekken, de huidige presentaties zijn toch een beetje elite-feestjes met vips en pers.

Niels Tieman
10 december 2009, 17:22
Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken Richard. Het is wel een positief punt als dat een feit zou zijn. :)

Ellu
10 december 2009, 18:44
Zeg Richard maak het nou niet te gek, fans? Wie/wat zijn dat?:laugh: Ze geven liever een concert van de Black Eyed Peas na de Grand Prix dan een handtekening of even bij een auto in de buurt komen.

Of je krijgt een presentatie met een 2003 chassis in nieuwe livery:lol:

cookie
10 december 2009, 19:05
Hopelijk zenden ze die presentatie uit, zou mooi zijn zoals de MotoGP ook altijd een live testsessie heeft op TV voordat het seizoen begint.

Pingguest
10 december 2009, 20:19
Door alle auto's tegelijkertijd te presenteren, gaat verdwijnt er enige charme. M.i. kan er beter voor worden gekozen alle teams individueel de nieuwe auto's te laten presenteren, gevolgd door een gezamelijke presentatie vlak voor het seizoen.

Face the Slayer
10 december 2009, 21:05
De standaardisatie in de F1 gaat nu wel wel erg ver.

Federici
10 december 2009, 21:07
FIA wil nieuwe puntentelling in Formule 1

De Formule 1 zal mogelijk vanaf volgend jaar een nieuw puntensysteem introduceren. Dit heeft te maken met de uitbreiding van de grid van tien naar dertien teams en om die reden zouden meer coureurs punten verdienen, meent de internationale autosportfederatie FIA. De hele top-tien uit een race zou met het nieuwe systeem punten krijgen, waarbij de winnaar er 25 krijgt.

Het voorstel is donderdag goedgekeurd door de Formule 1-commissie tijdens een vergadering die werd voorgezeten door Bernie Ecclestone en waarbij FIA-president Jean Todt ook aanwezig was. Dat betekent echter nog niet dat de nieuwe puntentelling er ook daadwerkelijk zal komen. Daarvoor moet het eerst nog worden geaccepteerd door de World Motor Sport Council (WMSC) van de FIA, die vrijdag bijeen zal komen.

Volgens het nieuwe voorstel zou de winnaar van een Grand Prix 25 punten krijgen, de nummer twee 20, gevolgd door respectievelijk 15 en 10 voor de nummers drie en vier uit de race. Wie als vijfde finisht in een race, zou met de nieuwe puntentelling 8 punten krijgen, twee meer dan de nummer zes, terwijl de nummer zeven vijf punten op zijn totaal kan bijschrijven. De nummers acht, negen en tien uit de race zouden respectievelijk drie punten, twee punten of een punt.

Het is niet de eerste keer in de recente historie dat de FIA wat wil veranderen aan de puntentelling. Voor 2009 werd aanvankelijk een 'winner takes all'-systeem bedacht, waarbij de coureur met de meeste Grand Prix-overwinningen zich ook wereldkampioen had mogen noemen. Die plannen gingen echter niet door, omdat de WMSC de regelverandering te laat had doorgevoerd en unanieme toestemming van de teams nodig had om het reglement te veranderen. Deze toestemming kwam er echter niet.

De commissie heeft ook vergaderd over plannen om de sport beter te maken. De werkgroep sport zal naar plannen kijken om de show voor de kijkers en fans te verbeteren en de zaken die hiervan worden goedgekeurd, zullen al per 2010 in werking treden. Ook zal de FIA samen met het Formula One Management, de houder van de commerciële rechten, nauw samenwerken om de Formule 1 beter te promoten bij fans en media.

Bron :: GPUpdate

Naja, ik weet niet wat ik hiervan moet vinden, snap het standpunt van de FIA in ieder geval wel. Zo kan iedereen eens punten scoren. Maar nu wordt het eigenlijk een heel stuk gemakkelijker gemaakt om punten te pakken. Weet niet of dit de charme van de Formule 1 ten goede komt.

Ellu
10 december 2009, 21:12
En het zal de historische statistieken nog meer vervuilen :(

Pingguest
10 december 2009, 21:22
Ik heb nooit begrepen waarom het systeem van vóór 2003 vervangen moest worden. Het systeem was duidelijk en gaf een duidelijke stimulans om te vechten voor posities.

Richard117
10 december 2009, 21:23
Vroeger reden er ook 26 auto's en kreeg de top6 maar punten, dus het is natuurlijk een beetje een vreemde reden ;)

Stefan van Renselaar
10 december 2009, 21:24

Naja, ik weet niet wat ik hiervan moet vinden, snap het standpunt van de FIA in ieder geval wel. Zo kan iedereen eens punten scoren. Maar nu wordt het eigenlijk een heel stuk gemakkelijker gemaakt om punten te pakken. Weet niet of dit de charme van de Formule 1 ten goede komt.

Was het niet ooit 9 voor de winnaar en maar 6 man die punten halen? Dat wordt dus beiden verdubbeld. Zakspeed, Osella, Minardi, Arrows, Force India, ga zo maar door, hebben ook allemaal ooit punten gehaald... Onnodige verkrachting van de Formule 1..

Sander Hogendoorn
10 december 2009, 21:47
Vind het wel een goed idee, nu de laatste jaren steeds meer regels komen voor motoren en versnellingsbakken zijn de wagens veel betrouwbaarder geworden. Vroeger gebeurde het vaak dat de helft uitviel met mechanische problemen, tegenwoordig is het een zeldzaamheid aan het worden.

Tjerk Korving
10 december 2009, 21:59
Meer coureurs de mogelijkheid om punten te halen vind ik geen slecht idee maar waarom er gelijk met 25 punten gestrooid moet worden voor de winnaar en 20 voor de nummer twee. Het is haast een verkapte manier om meer strijd om de winst te krijgen aangezien 5 punten ineens wel veel is. Maar dat kan ook minder uitbundig. Anderzijds hanteert de MotoGP ook van die hoge scores en er zijn nog wel meer race klassen die dat hebben. Voor de Formule 1 voelt het wat apart.

Sander Hogendoorn
10 december 2009, 22:04
25-20 is gewoon hetzelfde als 10-8 ;)

Robert Saalmink
10 december 2009, 22:58
Weer geen systeem waarbij de winnaar extra punten krijgt. Het verschil is nu steeds 5 punten, waarom mag een race winst niet een puntje extra waard zijn zoals vroeger?

Face the Slayer
10 december 2009, 23:30
Bij een autosport klasse die zich profileert als het hoogst haalbare moet er niet met punten worden gestrooid alsof het freebees zijn, boet aan geloofwaardigheid in. In mijn optiek is een 12-8-5-3-2-1 puntensysteem veel geschikter.

KingBee
10 december 2009, 23:34
Renault lijkt te zijn gered:
Renault to continue in Formula 1 after deal is agreed

By Andrew Benson

The Renault team will race on in Formula 1 next year after a deal was struck to secure its future, BBC Sport has learned.

The company had considered its future in F1, but sources say its team will continue under new owners with Renault keeping a minority shareholding.

The team are set to be notified at their headquarters on Friday, with an official announcement likely next week.

The team name is unclear but it seems the car will race as a Renault.

The two front-runners in the race to take over the team were Luxembourg businessman Gerard Lopez, and David Richards, the boss of the British motor racing engineering firm Prodrive and former team principal of Benetton and BAR in F1.

Lopez is considered the favourite to take over Renault under the auspices of his Genii Capital investment company.

Some sources say Renault will retain a 25% share in the team.

The team's future has been in doubt since Renault held an emergency board meeting in early November to discuss whether to continue in F1.

The issue has been discussed at further meetings of Renault bosses last week and this, with a final decision understood to have been taken at an executive board meeting on Wednesday.

Detail beyond that is sketchy at the moment, including whether Robert Kubica will be retained as lead driver after signing a contract to replace double world champion Fernando Alonso, who has moved to Ferrari.

Given that the Renault identity will remain to one degree or another, though, it seems certain that the highly rated Pole will be retained.

Renault's decision to examine its participation in F1 came after the team's worst season since it returned to the sport as a constructor in 2002.

They finished eighth out of 10 teams in the world championship, with their best result Alonso's third place in the Singapore Grand Prix.

Far worse for Renault's reputation, though, was the Singapore race-fixing scandal.

Renault were handed a ban from F1, suspended for two years, after being found guilty of asking Nelson Piquet to crash deliberately in the 2008 Singapore Grand Prix to aid Alonso's chances of winning.

Team boss Flavio Briatore and engineering director Pat Symonds were banned from motorsport for their part in the conspiracy - Briatore for life and Symonds for five years.

Both are contesting their bans in the French courts, with a verdict due in the new year.

Piquet was not punished by governing body the FIA after agreeing to blow the whistle on the affair, even though Symonds gave evidence that the plan was the Brazilian's idea.

Two of the team's major sponsors, the Dutch bank ING and the Spanish insurance company Mutua Madrilena ended their relationship with the team with immediate effect over the affair. Bron:bbc.co.uk Het zal mij benieuwen of de Velpse frietbakker Tung dan ook een stoeltje zal bemachtigen. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten.

Federici
10 december 2009, 23:39
Renault lijkt te zijn gered:
Het zal mij benieuwen of de Velpse frietbakker Tung dan ook een stoeltje zal bemachtigen. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten.

Mooi. Ik gun het Tung wel. Al is het maar dat Kubica dan een makkie krijgt :D

KingBee
10 december 2009, 23:46
Als Kubica blijft, dan hoop ik dat Heidfeld naar Mercedes kan ipv de Pool.

Bramzel
10 december 2009, 23:49
Het zal mij benieuwen of de Velpse frietbakker Tung dan ook een stoeltje zal bemachtigen. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten.

Guttegut, wat een heerlijk Nederlandse opmerking weer...

Darthwillie
10 december 2009, 23:54
mwah, ik zie toch ook geen enkele reden Tung een stoeltje te geven. eigenlijk op dit moment geen enkele nederlander. Ik zie toch een aantal betere alternatieven uit het buitenland.

Bramzel
11 december 2009, 00:22
Desalniettemin is het wel gewoon leuk om een Nederlander in de F1 te hebben, of er nou betere alternatieven zijn of niet. Ik snap jullie punt wel, maar het is wel een Nederlander, en het is wel de F1. Dan vind ik het weer zo verschrikkelijk flauw en typisch Nederlanders dat dat gelijk weer de grond in gezeken wordt, alles wat hier ook maar een millimeter boven het maaiveld uitsteekt wordt gelijk te grazen genomen.

Darthwillie
11 december 2009, 00:30
;) Tung steekt niet boven het maaiveld uit, dat is het probleem :p

nationaliteiten boeien me niet in dat gebeuren (Tung ook niet trouwens, die maakt gebruikt van zijn chinese paspoort :lol: )

Vind het veel leuker dat Hulkenberg en Bianchi kansen krijgen. De laatste jaren kregen veel talenten dat niet.

Bramzel
11 december 2009, 00:32
Interessante Q&A met Fry: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80511

Q. Is Michael Schumacher in the equation?

NF: We're discussing things with a number of different drivers.

Q. But is Schumacher one of them?

NF: A number of different drivers...

Q. How long's the shortlist?

NF: Three or four.

Federici
11 december 2009, 00:50
Als Kubica blijft, dan hoop ik dat Heidfeld naar Mercedes kan ipv de Pool.

Ok, liever Robert in die Mercedes :)

Schumi rulezzzzz
11 december 2009, 10:35
mwah, ik zie toch ook geen enkele reden Tung een stoeltje te geven. eigenlijk op dit moment geen enkele nederlander. Ik zie toch een aantal betere alternatieven uit het buitenland.
Ben ik niet met je eens, ik denk dat van der Garde en van der Zande twee Nederlandse coureurs zijn die internationaal mee kunnen komen, ook in de F1. Probleem is dat ze respectievelijk al 24 en 23 jaar oud zijn... Dat is eigenlijk al te oud om nog naar de F1 door te stromen.

JossNL
11 december 2009, 10:50
Ben ik niet met je eens, ik denk dat van der Garde en van der Zande twee Nederlandse coureurs zijn die internationaal mee kunnen komen, ook in de F1. Probleem is dat ze respectievelijk al 24 en 23 jaar oud zijn... Dat is eigenlijk al te oud om nog naar de F1 door te stromen.

Dan moet Kobayashi ook maar thuis blijven, is immers ook al 23. Onzin natuurlijk dat 23 te oud zou zijn om door te stromen. Het is geen voetbal. Er is een aantal ongekende talenten dat met 19/20 kan debuteren (in vergelijking met voetbal een Messi die op zijn 16e in de hoofdmacht komt), en/of je moet het geluk hebben dat je al jarenlang gesponsors wordt door een team (Buemi bijv.). Maar in de F1 is 22-26 jaar heel toch normaal om te debuteren? (Bruno Senna is 26 btw, zullen we maar alvast afschrijven dan;) )

Schumi rulezzzzz
11 december 2009, 11:27
(Bruno Senna is 26 btw, zullen we maar alvast afschrijven dan;) )
Oke dan, dat Senna al 26 is was mij onbekend. Dan gaat dat regeltje dus niet echt op, Giedo zou 25 zijn na komend GP2 seizoen en mocht hij kampioen worden zou je dus kunnen verwachten dat hij door kan gaan stromen.

Waar ik een beetje op doel is teamgenoot Perez, die 19 jaar oud is en mocht hij een gelijkwaardig seizoen draaien als Giedo, dan is 5 jaar leeftijdsverschil in een keer wel heel groot.

Maik Peters
11 december 2009, 11:51
Hoe zit zoiets dan? Neem aan dat ik hieruit mag opmaken dat je ervaringsdeskundige bent? *jerry jerry smiley zoekt*

http://www.shikake.nl/wp-content/uploads/2007/05/candy7.jpg

Zoiets :cool:

Darthwillie
11 december 2009, 11:54

hmm, van der Zande compleet vergeten, die heeft een goed seizoen achter de rug inderdaad. van der Garde geloof ik niet in, F1 is denk ik voor hem te hoog gegrepen.

Requiem84
11 december 2009, 14:09
Tung in de F1, nee dankje... In mijn optiek een middelmatige coureur die gedijd op z'n afkomst. In geen enkele klasse heeft hij het bovengemiddeld gedaan en toch blijft hij elke keer nieuwe kansen krijgen, in tegenstelling tot iemand als Donny Crevels vroeger. Veel winnen, maar nooit een telefoontje krijgen... om dan marktkoopman te blijven. Tegenstellingen.

Enige memorabele moment vond ik de inhaalactie van Tung in de A1GP buitenom op Bleekemolen lang geleden. Toen reed hij goed. Maar in de GP2, A1GP heb ik hem nooit op wat unieks kunnen betrappen.

bobskink
11 december 2009, 14:40
Senna is door oud collega's verkozen tot beste F1 rijder ooit. (http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/091210_Senna_beste_aller_tijden)

De discussie kan weer beginnen, maar het is toch wel interessant dat het eens F1 piloten zelf zijn die er over beslissen.

Ik zou graag de volledige lijst eens zien (om te checken of ze klopt :p)

Schumi rulezzzzz
11 december 2009, 15:12
De discussie kan weer beginnen
Nou liever niet!

Renault neemt ook in 2010 deel aan de Formule 1. Renault zelf behoudt 25% van de aandelen. Zie formule1.nl

Stefan van Renselaar
11 december 2009, 16:36
Senna is door oud collega's verkozen tot beste F1 rijder ooit. (http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/091210_Senna_beste_aller_tijden)

De discussie kan weer beginnen, maar het is toch wel interessant dat het eens F1 piloten zelf zijn die er over beslissen.

Ik zou graag de volledige lijst eens zien (om te checken of ze klopt :p)

http://f1greatestdrivers.autosport.com/?driver=1

Senna vind ik daar horen, Gilles Villeneuve moet eigenlijk wel in de top 5 staan en Bellof wordt zwaar onderschat door de mensen die stemmen of hij hoger of lager moet staan. Staan ook namen tussen waarvan ik nog nooit heb gehoord en de meeste huidige F1 coureurs staan ook wat te hoog. Dat is alles eigenlijk :)

Federici
11 december 2009, 16:51
FIA bevestigt invoering nieuw puntensysteem

De Formule 1 kent vanaf 2010 een nieuw puntensysteem. Dat heeft de FIA vandaag (donderdag) bekendgemaakt. De winnaar zal vanaf komend seizoen twintig punten scoren, de nummer twee vijftien en de nummer drie tien. De gehele top-tien zal punten behalen. Dit is ingevoerd omdat de grid uitgebreid zal worden naar dertien teams.

Later meer.

Toch nog iets veranderd dus...

Dr.Nono
11 december 2009, 17:00
Dit staat er op fia.com. Vooral het woordje 'will' valt op. Dan zal het inderdaad er wel door zijn...

Due to the expanded grid of 13 teams, and further to the recommendation of the F1 Commission, a new points system will be in place for the 2010 season.

Roel Bakker
11 december 2009, 17:26
FIA bevestigt invoering nieuw puntensysteem
11 december 2009

De Formule 1 kent vanaf 2010 een nieuw puntensysteem. Dat heeft de FIA vandaag (donderdag) bekendgemaakt. De winnaar zal vanaf komend seizoen 25 punten scoren, de nummer twee twintig en de nummer drie vijftien. De gehele top-tien zal punten behalen. Dit is ingevoerd omdat de grid uitgebreid zal worden naar dertien teams.

Het oude systeem (10-8-6-4-3-2-1), dat sinds 2003 actief was, kreeg de nodige kritiek te verwerken, omdat de beloning voor een overwinning niet groot genoeg zou zijn. De winnaar scoorde immers slechts twee punten meer dan de nummer twee. Met het nieuwe systeem is dat vijf punten, wat een overwinning dus waardevoller zal maken. Jenson Button liet eerder op de dag al weten een voorstander te zijn van het plan, precies om die reden.

"Doordat de grid is uitgebreid naar dertien auto's en na aanbeveling van de F1 Commissie, is besloten om een nieuw puntensysteem te introduceren in 2010", liet de FIA weten in een korte verklaring.

Het systeem is nu als volgt:

P1: 25 ptn.
P2: 20 Ptn.
P3: 15 ptn.
P4: 10 ptn.
P5: 8 ptn.
P6: 6 ptn.
P7: 5 ptn.
P8: 4 ptn.
P9: 2 ptn.
P10: 1 ptn.
www.gpupdate.nl
Ziet er goed uit dit systeem, denk dat hierdoor de rijders ook minder snel op safe gaan rijden omdat er veel meer verschil in het punten aantal zit.

Jeroen Ursem
11 december 2009, 17:38
Goed voor de sport, maar als statistiekenfreak, baal ik enorm :(

JossNL
11 december 2009, 17:46
Goed voor de sport, maar als statistiekenfreak, baal ik enorm :(
Een derde plaats blijft een derde plaats Jeroen:p Maargoed, heb er zelf ook een beetje mixed feelings bij. Even afwachten wie er de laatste 10 kampioenschappen met deze puntentelling gaan doorrekenen:rolleyes:

Requiem84
11 december 2009, 17:50
Een derde plaats blijft een derde plaats Jeroen:p Maargoed, heb er zelf ook een beetje mixed feelings bij. Even afwachten wie er de laatste 10 kampioenschappen met deze puntentelling gaan doorrekenen:rolleyes:

Is al gebeurd. Alleen 99 zou een ander eindresultaat hebben opgeleverd: Irvine zou Hakkinen verslagen hebben. Zie Autosport.com :).

Oftewel, er verandert nauwelijks iets, helaas. Een grotere beloning voor winst zou op z'n plaats zijn m.i. 27-20 of 25-18-12 oid.

bobskink
11 december 2009, 18:16
http://f1greatestdrivers.autosport.com/?driver=1

Senna vind ik daar horen, Gilles Villeneuve moet eigenlijk wel in de top 5 staan en Bellof wordt zwaar onderschat door de mensen die stemmen of hij hoger of lager moet staan. Staan ook namen tussen waarvan ik nog nooit heb gehoord en de meeste huidige F1 coureurs staan ook wat te hoog. Dat is alles eigenlijk :)
Wel interessant dat er zoveel oude piloten tussen staan, maar dan snap ik wel niet wat Patrese, Berger en Button in de lijst doen.

Om een beetje bij de tegenwoordige tijd te blijven, de nieuwe punten... Waren ze vorig jaar niet ook een nieuw systeem van plan?

Schumi rulezzzzz
11 december 2009, 18:46
Waren ze vorig jaar niet ook een nieuw systeem van plan?
Ja dat achterlijke medaillesysteem van Bernie, gelukkig dat ze dat niet doorgedrukt hebben, want dan was het 2009 seizoen bijvoorbeeld al heel snel beslist geweest...

Voor de statistieken is het zonde inderdaad, na 4 overwinningen heb je al 100 punten.. :S

RSRoy
11 december 2009, 19:06
In veel andere klassen gebruiken ze ook punten systemen waarmee je veel meer kan scoren dan bij de F1 of andere klassen wat de FIA organiseert. Dat werkt ook, waarom zou het in de F1 dan niet werken?

Het lijkt me sowieso beter dan hoe het nu is.

Sander Hogendoorn
11 december 2009, 19:11
Voor het kampioenschap maakt dit nieuwe systeem niks uit t.o.v. het oude systeem, alleen leuk voor de wat kleinere teams om wat vaker te kunnen scoren :)

Vind het wel een mooie puntentelling, hoewel ik zelf eerder voor 20-15-12-10-8 etc. zou gaan

Ellu
11 december 2009, 19:31
Las ook dat Abu Dhabi weer de seizoensaansluiter is, geruild met Brazilië:huh1:

bobskink
11 december 2009, 20:05
Voor de statistieken is het zonde inderdaad, na 4 overwinningen heb je al 100 punten.. :S

zat ik ook te denken.

Schumi rulezzzzz
11 december 2009, 20:22
zat ik ook te denken.
Bizar, Button is dit jaar kampioen geworden met minder dan 100 pnt, dat gaat een aardverschuiving opleveren op het puntenvlak.

Stefan van Renselaar
11 december 2009, 20:31
Wel interessant dat er zoveel oude piloten tussen staan, maar dan snap ik wel niet wat Patrese, Berger en Button in de lijst doen.

Hier is de volledige lijst: http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=120248

Sander Hogendoorn
11 december 2009, 20:58
De verhoudingen tussen het aantal punten zijn amper gewijzigd. Op het eerste gezicht lijkt het dus heel anders te worden, maar in feite is het gewoon hetzelfde als vorig jaar, alleen zijn dan de punten ongeveer verdubbeld voor iedereen en zijn er coureurs met 9e en 10e plaatsen die ook wat punten zouden hebben.

Stefan van Renselaar
11 december 2009, 21:06
De verhoudingen tussen het aantal punten zijn amper gewijzigd. Op het eerste gezicht lijkt het dus heel anders te worden, maar in feite is het gewoon hetzelfde als vorig jaar, alleen zijn dan de punten ongeveer verdubbeld voor iedereen en zijn er coureurs met 9e en 10e plaatsen die ook wat punten zouden hebben.

Geef hun dat 0,5 en 0,25 punten, dan hoef je niet alle statistieken te verpesten...

JossNL
11 december 2009, 21:23
Geef hun dat 0,5 en 0,25 punten, dan hoef je niet alle statistieken te verpesten...

Wat moet je dan met die mooie statistieken van die zeldzame races waar halve punten werden uitgedeeld?;)

Joost van den Heuvel
11 december 2009, 21:37
Het oude systeem (10-8-6-4-3-2-1), dat sinds 2003 actief was, kreeg de nodige kritiek te verwerken, omdat de beloning voor een overwinning niet groot genoeg zou zijn. De winnaar scoorde immers slechts twee punten meer dan de nummer twee. Met het nieuwe systeem is dat vijf punten, wat een overwinning dus waardevoller zal maken. Jenson Button liet eerder op de dag al weten een voorstander te zijn van het plan, precies om die reden.

Haha, daar moet ik wel om lachen. Als Button echt om die reden voorstander is dan moet ie terug naar school. Voor de top 3 is de verhouding tussen het aantal punten identiek (5:4:3). Het verschil zit hem juist in het punten toekennen aan een 9e en 10e plek. Dat is dus juist ten nadele van de overwinnaar. Edit: Nja, de nummer 4 krijgt relatief minder punten. Zit een foutje in die oude cijfers in de quote... dat moet 10-8-6-5-4-3-2-1 zijn (de 5 mist).

Anyway, ik ben wel voorstander. Je krijgt misschien nog wat meer competitie in het middenveld als je daar ook nog net wat makkelijker een puntje scoort. Makkelijker is natuurlijk relatief, want de afgelopen jaren waren er minder teams.