PDA

View Full Version : 5 uur karten in Berghem

Fr3d
31 oktober 2009, 11:37
zaterdag 7-11 vind er een 5 uurs endurance kart race plaats
in Berghem : http://www.kartbaanberghem.nl/Default.asp/id,715/index.html

Ons team, simracers :) , zullen onze kunsten daar vertonen.
Het team bestaat uit rijders die op simracing.nl actief zijn.

Zelf heb ik weinig ( alleen vakantie rondjes) ervaring met karten op een buiten baan.
Ik hoop dus maar op een beetje mooi weer :innocent:

Fabian de Jong
31 oktober 2009, 12:02
Succes dan maar, daar heb ik ooit een meeting met simracing.nl gehad :)

speed9
31 oktober 2009, 15:19
Lijk me wel cool om 5 uurlang te karten.

Mischien een idee voor ooit.

RSRoy
31 oktober 2009, 16:50
Ik heb een keer 50 minuten aan 1 stuk gekart. Nou ik kwam er echt gebroken uit, me armen waren dood :p

Maik Peters
31 oktober 2009, 17:37
Karten op berghem is cool :)
ooit een 2uurs race gedaan :)
Heel gaaf!

Suc6 Mannen.

Welke layout wordt het?

Robert Saalmink
31 oktober 2009, 19:52
Bekende baan, vroeger erg veel rondjes afgelegd. Endurance racen met karts is leuk, ik doe het met mijn collega's eens per jaar. Het doet me dan altijd nog wel deugd als ik blijk in de top 3 te kunnen kwalificeren (van 35 teams) :) Afgelopen jaar was het echter in de regen, en dat was erg lastig. Als het niet je eigen kart is (en dat is het niet) dan zit je altijd met een verkeerde afstelling eigenlijk...

speed9
1 november 2009, 00:02
Bekende baan, vroeger erg veel rondjes afgelegd. Endurance racen met karts is leuk, ik doe het met mijn collega's eens per jaar. Het doet me dan altijd nog wel deugd als ik blijk in de top 3 te kunnen kwalificeren (van 35 teams) :) Afgelopen jaar was het echter in de regen, en dat was erg lastig. Als het niet je eigen kart is (en dat is het niet) dan zit je altijd met een verkeerde afstelling eigenlijk...

Mag je die dinge wel aan passen qua banden spanning?
En hoeveel kost het btw per groep of persoon?

Niels Draijer
1 november 2009, 13:41
Erg leuk. Wil best meedoen met een DRNL team maar alleen als er wat gevorderden meedoen. Heb echt een hekel om achteraan mee te rijden ;)

speed9
1 november 2009, 13:43
Erg leuk. Wil best meedoen met een DRNL team maar alleen als er wat gevorderden meedoen. Heb echt een hekel om achteraan mee te rijden ;)

:laugh:Is dat een uitnodiging?
Lijk me wel een keer leuk om te doen 2 tot 5 uur om te zien wie de meeste uithoudings vermogen heeft en ook concentratie.

El Maestro
1 november 2009, 13:44

Ik zou op zich best mee willen doen, vind het alleen wel duur. Ik weet bovendien niet hoe sterk de competitie daar is, veel echte wedstrijd rijders of...?

speed9
1 november 2009, 13:52
Ik zou op zich best mee willen doen, vind het alleen wel duur. Ik weet bovendien niet hoe sterk de competitie daar is, veel echte wedstrijd rijders of...?

Minimaal 80 euro per man,dat is omgerekent nog wel goedkoop.
Toen ik me eigen kart had,was ik 200 per keer kwijt.
Als ik daar zou rijden neem ik me eigen overall mee.

En niet om te klagen,maar 200cc met top van +80 is wel weinig

CuqeBaqer
1 november 2009, 19:30
Ik weet niet hoor maar 200cc zegt niks. En trouwens 200 per keer kwijt .. wat deed je dan driften met je kart. :huh1:

Jeroen Ursem
2 november 2009, 00:36
Ooit een keer gewonnen bij radio 538, mocht ik op komen draven om hun te vertegenwoordigen bij een evenementje indoor karten.. samen met andere prijswinnaars..

Echt allemaal grote mond enzo, maar ik zag de andere teams al met eigen overalls en helmen lopen.. echt compleet kansloos.

Uiteindelijk de opscheppertjes wel even stil gekregen door met ruime voorsprong de snelste van het team te zijn en met die tijden had ik met een paar van die wat serieuzere teams wel mee mogen rijden denk ik :D

Ooit eens met Roy en een vriend aan een 2 uur meegedaan, hadden we gewonnen als het winnende team niet uit 2 man bestond waarvan er 1 een pro was en 1,5 uur voor z'n rekening nam.. :p

Darthwillie
2 november 2009, 02:05
best heel lang 5 uur :surrender: dat ga je voelen in de armen zullen we maar zeggen. Heb ooit 3 uur gedaan in delft, maar daar ga je steeds verdiepingen op en neer waarbij je een beetje in die kart hangt. Kostte nog best moeite om na afloop je drinken stil te houden :laugh:

speed9
2 november 2009, 14:05
Ik weet niet hoor maar 200cc zegt niks. En trouwens 200 per keer kwijt .. wat deed je dan driften met je kart. :huh1:

:laugh:Dan ga ik je nu fijn uitleggen wat Karten met eigen kart in houd Qua kosten.

De vervoer naar circuits met eigen auto : kosten voor benzine 10 t/m?60 euro
Kosten benzine voor de kart : 10/20 euro ( als je de heledag rijd meer)
Kosten baan huur : verschillend maar ongeveer 50 euro.
Eten + drinken : 10/20 euro(voor de heledag)

Dan nog als je pech heb wat kapote onderdelen en na een dagje karten.
Kan je je banden wel nog een keer gebruiken,maar na 2/3 keer is de grip weg,dus moet je rekenme houde dat je na paar keer nieuwe banden moet hebben.
Dus totaal kom je uit op Ongeveer 80 tot ongeveer 130 euro(en meer)

En dat uitgeven zonder Sponsers want je moet eerst inversteren voor dat je kan ontvangen,dus eerst preseteren.

Dus om voor ongeveer 80 euro,5 uur lang te karten is best wel goedkoop.
(vergelijk dat maar met binnen karten voor 12,50euro per 10 minuten)

Richard117
2 november 2009, 14:12
:laugh:Dan ga ik je nu fijn uitleggen wat Karten met eigen kart in houd Qua kosten.

Kan je je banden wel nog een keer gebruiken,maar na 2/3 keer is de grip weg,dus moet je rekenme houde dat je na paar keer nieuwe banden moet hebben.

En dat uitgeven zonder Sponsers want je moet eerst inversteren voor dat je kan ontvangen,dus eerst preseteren.

Zullen we er euro495 van maken? :)

speed9
2 november 2009, 14:30
Zullen we er euro495 van maken? :)

Als je gierig ben wel,maar als je met max 6 man rijd.
500 : 6 = 83.33 euro.

En nog steeds is het als je met 2/3/4 man rijd is het nog redelijk goedkoop,want al je spullen heb je dan al.

(voor eigenkart ben je al ruim 1000 tot 2000 euro kwijt,dan nog banden,overall,helm,handschoenen,schoenen,aanhange r,spullen + onderhoud er bij)

Richard117
2 november 2009, 14:42
Als je gierig ben wel,maar als je met max 6 man rijd.
500 : 6 = 83.33 euro.

En nog steeds is het als je met 2/3/4 man rijd is het nog redelijk goedkoop,want al je spullen heb je dan al.

(voor eigenkart ben je al ruim 1000 tot 2000 euro kwijt,dan nog banden,overall,helm,handschoenen,schoenen,aanhange r,spullen + onderhoud er bij)

Kost je dus 83.33 euro voor (300minuten/6personen) 50minuten.
Kom nu nog maar eens met het vergelijk over een heat indoorkarten :)

speed9
2 november 2009, 14:46
Kost je dus 83.33 euro voor (300minuten/6personen) 50minuten.
Kom nu nog maar eens met het vergelijk over een heat indoorkarten :)

:)Dan is het wel handig indoor,maar als je met 6 man gaat maar 4 man gaan rijdne theorie gebruikt.

Overgens is het wel veel geld hoor als je omrekent dat er ? 20 man rijden.

CuqeBaqer
2 november 2009, 20:05

Onderdelen moet je niet mee rekenen dat is allemaal extra kosten, en eten en drinken moet je ook niet mee rekenen alleen het karten en brandstof van de kart. Niet je brandstof van je vervoer. Anders kost een blikje cola in de winkel opeens ook een stuk duurder.

Robert Saalmink
2 november 2009, 20:25
Hoe dan ook: als het mooi weer is kom ik wel even kijken misschien :) Wie zitten er in jullie team trouwens?

Richard117
3 november 2009, 00:52
Onderdelen moet je niet mee rekenen dat is allemaal extra kosten, en eten en drinken moet je ook niet mee rekenen alleen het karten en brandstof van de kart. Niet je brandstof van je vervoer. Anders kost een blikje cola in de winkel opeens ook een stuk duurder.
Precies, bij deze 5uurs race zul je ook zelf moeten komen en moeten eten en drinken :)

Fr3d
4 november 2009, 21:48
het zit me niet mee.
Net nu ik me voor DRTCC heb moeten afmelden zal dit kart feestje mij ook voorbij gaan.
Ik lig nu al een aantal dagen alleen maar in bed, klte griep.
Lijkt me dan niet echt handig als ik een beetje op geknapt ben lekker in de natte buiten lucht te gaan karten.
De weer berrichten zijn vrij somber, 70% kans op neerslag.

Team simracers zal iig bestaan uit : Nero , Wouter ( krutch) en Stefan (stigwart). Het zijn zover ik weet geen bekenden bij digital racing.

Leuk dat er wel aandacht is voor deze race :thumbup:

Robert Saalmink
5 november 2009, 15:32
Stefan Sigwart ken ik nog wel uit de GPx tijd :)

Beterschap alvast!