View Full Version : [ZAC6] Ronde 1: Barcelona | 08 11 09
Robert Saalmink
30 oktober 2009, 14:46
[spacer]
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logos/zac6_logo.jpg
http://www.gamersnet.nl/reviews/gtr_evolution/logo.gif
[spacer]
ZAC6 | RONDE 1 | BARCELONA, SPANJE
[spacer]
Inleiding
De start van een nieuw ZAC seizoen, de zesde editie alweer. Na GTR en GTR2 is het vanaf dit seizoen de beurt aan GTR Evolution. Een nieuwe game die op zichzelf al voor nieuwe uitdagingen zorgt. Daarnaast vormt de toevoeging van een nieuwe klasse -de CUP300- een nieuwe dimensie.
Voor het eerst in de ZAC-geschiedenis rijden we op twee servers. CUP600 en CUP400 als vanouds bij elkaar, de CUP300 op hun eigen server. Het gaat een spannend seizoen worden met ongetwijfeld de nodige verrassingen. Wij kijken er alvast naar uit!
[spacer]
Circuit
We rijden deze eerste ronde op het circuit van Barcelona GP in 2003-layout.
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_barcelona06.jpg
Het eerste gedeelte van dit 4,7 km lange circuit is bekend: na een lang recht stuk is het hard afremmen voor de Elf bocht. Hier volgt een tricky rechts-links-rechts combinatie die de balans in de auto op de proef stelt, alsmede je linkervoorband. Na de lange Renault bocht is het hard inremmen voor de Repsol bocht, via een kort recht stukje verbonden met de linker Seat bocht. Hierna volgt een volgas knikje waarna het heuvelop gaat via de tricky Wurth chicane.
Campsa is een snelle rechterbocht waar je veel snelheid door kunt meenemen het achterste rechte stuk op. Hier volgt La Caixa, een lange linker doordraaier. Hierna is het kort uitaccelereren naar Banc Sabadell. Na deze rechterbocht gaat het via twee snelle rechterbochten weer richting start-finish. Hoe je deze bochten uitkomt, bepaalt in grote mate je topsnelheid.
[spacer]
Weerbericht
http://www.digitalracing.nl/zac6/weer/Barca_Forum.jpg
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS CUP600 en CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091108_barcelona/CUP600CUP400/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP600 en CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091108_barcelona/CUP600CUP400/20091108_barcelona_CUP600CUP400.rar)
LAPCHARTS CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091108_barcelona/CUP300/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091108_barcelona/CUP300/20091108_barcelona_CUP300.rar)
[spacer]
Nieuw in de ZAC6
De belangrijkste vernieuwingen in een notedop:
Langere races
De race lengte is opgehoogd naar 90 minuten inclusief warm-up lap.
Protesten en signalering
Naast de reguliere protesten wordt het dit seizoen ook mogelijk om de organisatie te wijzen op een mogelijk incident waar je al dan niet zelf bij betrokken was. In dit geval dien je geen protest in, maar je geeft even aan dat je iets hebt gezien wat wellicht het aanzien van de organisatie waard is. Bij het checken van de replays is het nooit mogelijk om alles te constateren en daarom zouden dit soort seintjes goed kunnen helpen. Nieuw is ook dat je ook kunt protesteren over incidenten in practise en kwali, omdat we daar voortaan ook replays van hebben.
Pitstops
Niet nieuw voor de ZAC maar de manier waarop is even puzzelen in GTR Evo. Oefen dit dus goed en zorg voor je presets. Onderaan deze post vind je een link naar een instructie.
Afmelden
Niet komen opdagen zonder afmeldingen zal veel strenger bestraft worden. Na twee keer zit je een race aan de kant, reservelijst of niet.
[spacer]
kalender
DATUM|CIRCUIT|WIN600|WIN400|WIN300
8 nov|Barcelona (add-on)|Kappen|Storm|Biemans
22 nov|Istanbul
29 nov|Imola
13 dec|Nurburgring GP
10 jan|Donington (add-on)
24 jan|Magny Cours
7 feb|Brno
21 feb|Special Event: Nordschleife (non-championship)
7 mar|Valencia (versie TBA)
14 mar|Zolder (add-on)
28 mar|Zhuhai (add-on)
11 apr|Monza
25 apr|Oschersleben
9 mei|Spa-Francorchamps (add-on)
[spacer]
Links
ZAC6 Carset (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=533)
ZAC6 reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/23-.html)
Barcelona 2003 v1.1 track by Meck op NoGrip (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=10533)
Barcelona 2003 v1.1 track by Meck op Mega Upload (http://www.megaupload.com/?d=RDNX90OD)
Uitleg pitstops (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=153)
ZAC6 Algemene Thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=445)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
30 oktober 2009, 14:46
CUP600
NR|TEAM|AUTO|RIJDERS|AFGEMELD
1|Le Coq Sportif Racing|Corvette C6R|Mark Schuttenhelm
2|Le Coq Sportif Racing|Corvette C6R|Peter Kolk, van de
5|Dynamic Motorsports|Aston Martin DBR9|Marcel Groen
6|Dynamic Motorsports|Aston Martin DBR9|Guyon Waltmans
7|Team DigitalRacing|Aston Martin DBR9|Robert Saalmink
8|Team DigitalRacing|Aston Martin DBR9|Dick Bos
9|Supervise Racing|Audi R8|Ludo Bleys
10|Supervise Racing|Audi R8|Eric Linssen
24|Skin Sense Racing|Aston Martin DBR9|Fabian de Jong
25|Skin Sense Racing|Aston Martin DBR9|John Vissers
27|RM Racing|Aston Martin DBR9|Jerry van Sinderen
28|RM Racing|Aston Martin DBR9|Casper Smit
37|Ultimatecarpage.competition|Corvette C6R|Kim van der Stichelen
38|Ultimatecarpage.competition|Corvette C6R|Danny Kappen
45|Belgian Lizards|Audi R8|Steven Gabriel|RESERVE
46|Belgian Lizards|Audi R8|Ron Bartsch|RESERVE
CUP400
53|Le Coq Sportif|BMW M3 GTR|Sander Hogendoorn
54|Le Coq Sportif|BMW M3 GTR|Michel Hekking
61|Team DRR|Corvette GT2|Ruben de Ruijter
62|HSBC-Racing|Corvette GT2|Marc Vos
63|HSBC-Racing|Corvette GT2|Martijn Brouwer
71|Ultimatecarpage.competition|Corvette GT2|Jeroen Ursem
72|Ultimatecarpage.competition|Corvette GT2|Niels Tieman
82|Oxygen Racing|BMW M3 GTR|Dennis Gerressen
89|Team DigitalRacing|Marcos|Bram van der Stichelen
92|Crown Racing|Mosler|Michael Storm
93|Crown Racing|Mosler|Dennis Douna
CUP300
102|SR-Academy|Seat Cupra|Roy Visser|AFGEMELD
106|Rabobank Racing Team|BMW Z4 GTR|Stefan van Renselaar
107|Rabobank Racing Team|BMW Z4 GTR|Reggie Biemans
111|Team DigitalRacing|Aston Martin DBRS9|Paulpeter Kroon
112|Team DigitalRacing|Aston Martin DBRS9|Mark Bentvelzen
114|DCR|Gillet Vertigo|Tjerk Korving
115|DCR|Gillet Vertigo|Gerben van den Broek
117|Supervise Racing|Seat Cupra|Emile van der Stel
118|Supervise Racing|Seat Cupra|Chris Zijlstra
120|Spartanburg Motorsport|BMW Z4 GTR|Marcel Bosman
121|Spartanburg Motorsport|BMW Z4 GTR|Hans Bosman
125|Team Pringles|BMW Z4 GTR|Bob van Someren
126|Team Pringles|BMW Z4 GTR|Maik Peters
127|TopHiFi Racing|BMW Z4 GTR|Marco Schep|AFGEMELD
128|TopHiFi Racing|BMW Z4 GTR|Eric Nannings
132|Zerobarrier|BMW Z4 GTR|Jaap Kleijn
133|Zerobarrier|BMW Z4 GTR|Steven Voss
135|Goon Squad|BMW Z4 GTR|Alexander de Vries
136|Goon Squad|BMW Z4 GTR|Wilfred Rentzenbrink
140|CW40 Racing|BMW Z4 GTR|Mathijs Twisk|AFGEMELD
141|CW40 Racing|BMW Z4 GTR|Tom Gaaff
144|Hanzestad Racing|Dodge Viper|Koos de Boer
145|Scuderia Corse Digitali|BMW Z4 GTR|Marnix Breukers
146|Scuderia Corse Digitali|BMW Z4 GTR|Gerben Kelly
Mark B
30 oktober 2009, 14:51
Whoohoo! Het gaat nu echt beginnen! Heb er zin in :thumbup:
Zondag maar eens testen met wat andere instellingen voor op de DBRS9, eens kijken of we het verlies in de middensector kunnen reduceren ;) Hij loopt iig hard genoeg....
Peter
30 oktober 2009, 14:54
Ja zeg, je haalt me de woorden van mn toetsenbord, dat wilde ik ook net typen :D
Nou ik doe het toch :)
Woohoo!! Heb er zin in! Voorbereidingen zijn in volle gang, ik weet niet hoe de rest er mee zit maar bandenslijtage is bij mij een groot probleem in de race. 27 ronden op 1 setje gaat heel lastig worden.
Dennis
30 oktober 2009, 15:16
Tijdens de laatste test race gingen de achterbanden heel erg goed maar vooral linksvoor is best een drama. Echter vind ik in Evo het een stuk beter te doen om met versleten banden te rijden. Vooral als je zorgt dat je niet te veel blokkeert kun je het best redden op twee setjes.
eansys
30 oktober 2009, 15:25
:thumbup1: Kijken of ik dit keer meer dan 1 ronde haal en eens goed oplet als ik een stop-and-go mocht krijgen........
Heb er zin in......Ga nog wel ff pitsstops oefenen...
Peter
30 oktober 2009, 15:46
Tijdens de laatste test race gingen de achterbanden heel erg goed maar vooral linksvoor is best een drama. Echter vind ik in Evo het een stuk beter te doen om met versleten banden te rijden. Vooral als je zorgt dat je niet te veel blokkeert kun je het best redden op twee setjes.
Een BMW is geen Corvette he :p
Ik heb van de week een stint van 27 ronden gereden (ik verwacht de race 54 ronden voor Cup600) en zaten mn achterbanden onder de 60% en dat kon ik zeer goed merken in de grip en rondetijden...
Hekking
30 oktober 2009, 15:59
Ik kan ook nog wel wat oefening gebruiken maar lijk toch de aansluiting met de top weer te vinden na de nodige rondjes :thumbup:
Ik hoop trouwens in de loop van de middag nog wat leuk video materiaal te posten, nog 170 min remaining zegt WMM ;)
Edit; Dat Filmpje word waarschijnlijk zondag middag pas online gezet, wmm loopt moeilijk te doen:censored:
Tjerk Korving
30 oktober 2009, 20:32
Linksvoor was bij mij in de Vertigo ook een probleem tijdens de testrace maar dat zat deels ook in de rijstijl. Normaal gesproken rem ik al aardig beheerst maar op een gegeven moment ben ik teveel aan het pushen gegaan. Remmen werden warmer, banden gingen blokkeren en werden ook weer te warm en de grip was minder dus weer teveel insturen om een bocht toch te halen. Even een andere benadering van rijden maar uitermate leuk om er zo mee bezig te zijn. :)
Gerben vd Broek
30 oktober 2009, 20:42
Tjerk, jouw setup heeft een kleine aanpassing nodig en dan zal het voor jou ook makkelijker gaan vermoed ik. Zal je wel ff aanschietenop msn of anders mail.
Tjerk Korving
30 oktober 2009, 20:55
:tank: Ik ben benieuwd. :D
Niels Draijer
30 oktober 2009, 21:24
:tank: Ik ben benieuwd. :D
Verander overigens je versnellingsverhouding even. De 6 moet een tikje langer in ieder geval:)
Tjerk Korving
30 oktober 2009, 22:29
Verander overigens je versnellingsverhouding even. De 6 moet een tikje langer in ieder geval:)
Ik zit daar vaker mee te rommelen maar ik ontkom niet aan het gevoel dat het minder trekt als de 6e versnelling langer staat en dus tijd inlever. Meestal mik ik het uit dat ik net niet in de limiter ga aan het einde van het rechte stuk. Meer topsnelheid krijg ik er in elk geval niet mee dus dan is het enkel nog van nut bij het slipstreamen lijkt me. Zal deels een gevoelskwestie wellicht. :)
JossNL
30 oktober 2009, 23:44
Ik zit daar vaker mee te rommelen maar ik ontkom niet aan het gevoel dat het minder trekt als de 6e versnelling langer staat en dus tijd inlever. Meestal mik ik het uit dat ik net niet in de limiter ga aan het einde van het rechte stuk. Meer topsnelheid krijg ik er in elk geval niet mee dus dan is het enkel nog van nut bij het slipstreamen lijkt me. Zal deels een gevoelskwestie wellicht. :)
Ik denk dat je dan veel te langzaam door de laatste bocht gaat, want ik had ook je setup gedownload en in m'n eerste rondje met de Vertigo zat ik ook meteen in de limiter met nog 200 meter te gaan tot het rempunt.
Tjerk Korving
31 oktober 2009, 12:46
Ik denk dat je dan veel te langzaam door de laatste bocht gaat, want ik had ook je setup gedownload en in m'n eerste rondje met de Vertigo zat ik ook meteen in de limiter met nog 200 meter te gaan tot het rempunt.
Ondertussen ben ik ongeveer gedurende zo'n 9 league seizoenen Barcelona tegengekomen en die laatste sector is tot op heden altijd een struikelpunt geweest. Daarnaast ben ik vooral Formule wagens gewend en dit is een compleet nieuw hoofdstuk qua wagens. Het gevoel is er al aardig maar er is nog een aardige weg te gaan.
Bob
31 oktober 2009, 13:21
Heb er zin in, morgen als ik thuis kom nog even testen denk ik en dan als ik volgende week vrijdag weer thuis ben weekend testen & racen!
Laat het maar beginnen :)
Robert Saalmink
31 oktober 2009, 21:08
Het weerbericht staat in de startpost.
LUDO-B
31 oktober 2009, 21:20
Het weerbericht staat in de startpost.
Huh!!!!!!
Is dat vriesweer ofzo???????
max 23° min 27°
max 24° min 28°
Robert Saalmink
31 oktober 2009, 21:55
hmm, verkeerdom :) ik zal onze weerman attenderen
eansys
31 oktober 2009, 23:06
Huh!!!!!!
Is dat vriesweer ofzo???????
max 23° min 27°
max 24° min 28°
HAHA, ik ga m'n winterbanden maar monteren....:laugh:
Maik Peters
5 november 2009, 23:20
Ik zie het nog niet op de lijst, maar ik weet uit betrouwbare bronnen dat M.Schep niet aanwezig kan zijn op Barcelona...
Helaas :(
GTE
5 november 2009, 23:43
Even voor mijn goede begrip (misschien lees ik ergens over heen) maar qua aanvangstijden de reglementen van ZAC5 aanhouden?
Robert Saalmink
6 november 2009, 00:00
Ja, maar de sessietijden zijn ietsje aangepast. De reglementen komen morgenavond online.
Peter
6 november 2009, 00:02
edit: mooi, ze staan er al op!
Robert Saalmink
6 november 2009, 00:16
Edit: ik heb ze al erop gezet: http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/23-.html
Bob
6 november 2009, 01:14
Thanks Roberto, net nog even doorgenomen!
Heb er zin in zondag! Mijn eerste echte ZAC race!! :D
Maik Peters
6 november 2009, 08:33
§4.1 Tijdschema
Het tijdschema gedurende de races ziet er als volgt uit:
Practice 2/joinen: 19.15 – 19.45
Kwalificatie: 19.45 – 20.15
Warmup: 20.15 – 20.23
Race: 20.23 – 21.53 (90 minuten incl. warmup lap)
De organisatie zal er alles aan doen om het tijdschema zo strikt mogelijk te
volgen.
Ziet er goed uit heren :)
Vind dat jullie het alweer netjes in elkaar hebben gezet.
Ralffoxx
6 november 2009, 14:44
Mmm dan ben ik bang dat ik te laat kom :(... zou tussen 19:30 en 20:00 weer thuis zijn denk ik) is het ernstig om tijdens de Q te joinen?!?
Robert Saalmink
6 november 2009, 14:52
Dat mag, maar in de reglementen is daar e.e.a. over geregeld. Als je rejoined na een disconnect mag je verder deelnemen aan de kwalificatie, als je voor het eerst joint tijdens kwali en in voorgaande sessies niet aanwezig was, dan moet je de kwali uitzitten en achteraan starten.
Ralffoxx
6 november 2009, 14:54
Ow tja achter aan starten is niet zo erg. :) Mee doen is belangrijker dan winnen he ;)
Atreidez
6 november 2009, 15:47
Als je (re)joined in de qual, en dan gaat rijden, ben je toch nog niet ingeladen bij de mensen die al op de baan rijden? Die zien jou dan niet... Dacht dat dat de reden was waarom je niet mag rijden als je (re)joined tijdens Q? :)
Mark B
6 november 2009, 15:48
Waren van andere klasse denk ik Jaap, ZAC regels zijn altijd zo geweest dus lijkt me logisch dat we die handhaven ;)
Voor de rest ziet alles (zoals gewoonlijk) weer goed verzorgd uit heren! Keep up the good work :thumbup:
Robert Saalmink
6 november 2009, 16:28
Als je (re)joined in de qual, en dan gaat rijden, ben je toch nog niet ingeladen bij de mensen die al op de baan rijden? Die zien jou dan niet... Dacht dat dat de reden was waarom je niet mag rijden als je (re)joined tijdens Q? :)
Het staat in de reglementen uitgelegd ;) lees ze maar eens, ze staan sinds gisteren online. Het komt erop neer dat niemand daar last van heeft behalve hooguit jijzelf omdat anderen jou niet zien. Je mag gerust rijden maar als iemand jou niet heeft geladen dan hindert dat die persoon niet.
JossNL
6 november 2009, 16:38
Dat zou wat zijn als je achterstevoren gezet wordt door een wagen die je niet kan zien :P
Flyer
6 november 2009, 20:31
Jeetje wat zie ik nu! Roy doet niet mee. Moeten wij de Seat eer hoog gaan houden. Jammer Roy dat je er niet bij bent.
Roy Visser
6 november 2009, 20:39
Ja kom op he Emile en Chris! :thumbup:
Hekking
6 november 2009, 22:21
Nou het is nog maar de vraag of ik er zondag bij ben. Afgelopen week nog al problemen gehad met m'n pc en gisteravond wilde ik rebooten maar het scherm bleef zwart. Het moederbord geeft code 88 aan en dat betekent vaak moederbord dood als ik verschillende DFI forums mag geloven :huh1: Nou heb ik al een ander bord besteld wat op voorraad is bij de winkel maar de bureaucratie daar wil nog wel is tegenwerken. fingers crossed dus
Quizmaster
6 november 2009, 23:02
Ja kom op he Emile en Chris! :thumbup:
Kijken of we die BMW's van ons af kunnen houden :innocent:
Darthwillie
6 november 2009, 23:37
:blink: rijdt nu mijn g25 weg is met een rode momo logitech. :surrender: wat een ramp die pedalen als je de g25 gewend bent, totaal geen gevoel in de rem. Gelukkig nog een paar dagen om te oefenen, heb er wel zin in moet ik zeggen, zo een eerste ZAC race. Toch een beetje eredivisie gevoel :)
Robert Saalmink
7 november 2009, 15:17
DE NIEUWSBRIEF IS VERZONDEN!
Heb je deze niet ontvangen neem dan even contact met mij op.
Peter
7 november 2009, 15:32
Ik weet dat hij ook in de nieuwsbrief staat maar misschien is het handig om het ook zondag op de server nog even te melden tijdens de warm-up, dat er binnen een minuut op de grid gestaan moet worden?
Hebben we ook in de ZAC een 5 minuten aan het einde van de practice waarin niemand de baan op mag? Meen dat we dat bij andere leagues al wel doen?
Jeroen Ursem
7 november 2009, 15:39
Aan de polesitter van de cup400 alvast:
Houd ook echt een beetje afstand (100-200 meter ofzo) tussen de achterste cup600 en jezelf, dit om mayhem in de eerste bochten te beperken ;)
Niels Tieman
7 november 2009, 15:45
Ik zal er rekening mee houden... :lol:
(kuch.. not...)
Stefan van Renselaar
7 november 2009, 16:07
Houd ook echt een beetje afstand (100-200 meter ofzo) tussen de achterste cup600 en jezelf, dit om mayhem in de eerste bochten te beperken ;)
Waarom type je berichten aan jezelf? :p
Ik ga vandaag of morgen nog een heel lang stuk achter elkaar rijden om alles helemaal weer op orde te krijgen :)
Robert Saalmink
7 november 2009, 16:09
Ik weet dat hij ook in de nieuwsbrief staat maar misschien is het handig om het ook zondag op de server nog even te melden tijdens de warm-up, dat er binnen een minuut op de grid gestaan moet worden?
Hebben we ook in de ZAC een 5 minuten aan het einde van de practice waarin niemand de baan op mag? Meen dat we dat bij andere leagues al wel doen?
Alleen in de DRTCC doen we dat, misschien voor de eerste ZAC race maar het staat niet in de planning eigenlijk.
LUDO-B
7 november 2009, 17:04
Alleen in de DRTCC doen we dat, misschien voor de eerste ZAC race maar het staat niet in de planning eigenlijk.
Robert Saalmink is niet zo snel in typen, zou zonde zijn als we de hele practise niet konden rijden, duurt maar 30 minuten.:lol:
Michael Storm
7 november 2009, 17:16
Tijdens de test had ik hier de pole en zat in de laatste bocht onder de achtervleugel van de laatste cup600 rijder, bij de 1e bocht zat ik er behoorlijk ver al achter.
Maar mocht ik morgen pole rijden, dan zal ik een gat laten vallen, morgen zal het een stuk drukker worden bij de cup600 dan tijdens de test.
JossNL
8 november 2009, 10:51
:clap: raceday :clap:
Heb er zin an!
f1timmy007
8 november 2009, 17:00
Ik wil iedereen alvast suc6 wensen, miss kan ik volgend jaar meedoen.Niet te veel:yellowflag: veroorzaken en gewoon doorscheuren tot aan de :checkeredflag:. Hoop dat de :ambulance: neit nodig is :lol:
Flyer
8 november 2009, 18:06
Wegens problemen met de on line modus van Evo heb ik alles verwijderd en ben momenteel RACE en EVO opnieuw aan het downloaden. Dit duurt echter naar mijn zin te lang. Er bestaat dus een reële kans dat ik er niet bij ben vanavond.
In dat geval zal Chris Zijlstra, Quizmaster, de rol van organisatie overnemen.
Martijn Mezger
8 november 2009, 18:12
Succes allemaal! :)
Marc Vos
8 november 2009, 18:29
Straks me ZAC debuut, heb er uiteraard veel zin in. Ik verwacht wel in de achterhoede te rijden maar dat is dan maar zo. :)
Stefan van Renselaar
8 november 2009, 18:38
Straks me ZAC debuut, heb er uiteraard veel zin in. Ik verwacht wel in de achterhoede te rijden maar dat is dan maar zo. :)
Heb eigenlijk hetzelfde, maar dan is het wel lekker gezellig daar :)
Ga na het eten zo meteen nog even 45 minuten rijden om er helemaal in te komen en dan ben ik er klaar voor :)
Mossel
8 november 2009, 18:52
Net even gereden en heb er zin !! :) ben benieuwd hoe het me bevalt in een race dat EVO
Gerben vd Broek
8 november 2009, 19:20
Wegens problemen met de on line modus van Evo heb ik alles verwijderd en ben momenteel RACE en EVO opnieuw aan het downloaden. Dit duurt echter naar mijn zin te lang. Er bestaat dus een reële kans dat ik er niet bij ben vanavond.
In dat geval zal Chris Zijlstra, Quizmaster, de rol van organisatie overnemen.
Je moet ook niet die files van 2gb etc weggooien. Gewoon even verplaatsen naar andere map. Daarna steam opnieuw installeren en die files weer terugkopieren. Dan hoef je het spel ansich niet opnieuw te downloaden.
Niels Tieman
8 november 2009, 19:22
Maar dan hou je de kans dat het probleem zich voort sleept. Als je alles weg haalt haal je alle variabelen weg die het probleem kunnen veroorzaken en begin je met een 100% schone lei. Het probleem deed zich al (veel!) langer voor bij Emile.
Gerben vd Broek
8 november 2009, 19:34
Maar ik kan me weinig voorstellen dat die files de oorzaak zijn. Gezien je toch alles uit die file nodig hebt om de game te kunnen spelen. Maar goed, misschien werkt het toch net iets anders bij steam.
Mee eens dat alles opnieuw downloaden iig wel echt een schone lei geeft, en dat mijn variant voor gewoon opnieuw installeren je vooral tijdwinst oplevert.
eansys
8 november 2009, 19:49
Geldt voor mij idem dito..... Zelfs de eerste keer dat ik een on-line competitie mee doe... Toch ga ik ervoor om zo snel mogelijk te zijn en de race uit te rijden....
SUC6 allemaal.....:thumbup:
Flyer
8 november 2009, 20:14
Downloaden gaat mega langzaam. Ik ga het dus niet redden! :angry:
Het was nog maar de vraag of het probleem dan opgelost was. Chris heeft dus de regie/organisatie in handen voor de Cup300.
Succes allemaal.
joostingh
8 november 2009, 21:47
18 Michel Hekking
19 Niels Tieman
20 Ruben de Ruijter
Volgens mij zijn die een enorm mooi gevecht aan het houden daar... echt heel dicht bij elkaar!
Ronde tijden van Michel en Niels in ronde 10:
18 1:46.914
19 1:46.913
Bob
8 november 2009, 21:59
Nou mijn eerste ZAC race is huilen geworden!
De start was al ruk daarna in ronde 8 al stuurde ik mijn bolide al in de muur! *zucht*
Snel vergeten en op naar Turkije!
Gevecht tussen Kelly, Bentvelzen en Zijlstra :thumbup:
f1timmy007
8 november 2009, 22:12
18 Michel Hekking
19 Niels Tieman
20 Ruben de Ruijter
Volgens mij zijn die een enorm mooi gevecht aan het houden daar... echt heel dicht bij elkaar!
Ronde tijden van Michel en Niels in ronde 10:
18 1:46.914
19 1:46.913
Ook al aan het kijken? Ik vind Steven Voss erg goed rijden, begint achteraan in de cup 300 en ligt nu 8ste. Denk dat ie nog wel verder kan komen.
Ralffoxx
8 november 2009, 22:47
God kom ik laat moet achter aan starten ... vergeet ik mijn radiator op 4 te zetten. Gaat me motor naar de gossie... ging prima trouwens paar kleine foutjes maar ach... had niet veel gereden dus niks te klagen.
Top 6 had er in gezeten. Trouwens Alexander de Vries moet iets beter in zijn spiegels leren kijken. Voor rest prima. Maar me van de baan drukken omdat ik naast hem zit op een recht stuk vind ik niet helemaal netjes. :) zin in de volgende race. :)
Bram Van Der Stichelen
8 november 2009, 23:05
Wat een race zeg. Nog nooit zo'n saaie race gereden als vanavond. Ik ging voor geen meter vooruit, wat ik wel verwacht. Het is niet zozeer dat ik veel fouten maak, integendeel, heb er nauwelijks gemaakt vanavond. Enkel in T1 even concentratieweg en de muur in gegaan. Voor de rest kon ik het tempo in de Marcos gewoon niet bijhouden. Geëindigd als allerlaatste op bijna een ronde van Marc Vos. Triest :( Hoogtepunt was waarschijnlijk toen ik op 2 ronden van het einde even Ursem weer inhaalde in t3. De enige keer dat ik aanstalten kon maken op een aanval.
Hopen dat het volgende keer beter gaat.
Niels Tieman
Mijn eerste UCP-raceverslag komt er spoedig aan..
Ik kan wel één ding vertellen; Ik leer snel van mijn teamgenoot! :P
JohnV
Race 1 zit er weer op en fijn om alle bekende gezichten weer op de baan te zien!
Dit was mijn eerste full race met evolution en ik vind het aspect "banden" een heel interessante toevoeging aan het geheel! 2 stops ipv 1 stop kan zomaar ineens een keuze worden!
Verder ben ik erg tevreden met mijn kwali en race uitslag, beide 2e namelijk. Danny was niet te achterhalen helaas, feli aan hem!
Maik Peters
8 november 2009, 23:06
:( :(
Laatste ronde... loopt het spel / mijn systeem vast :(
Nou daar ben ik dan mooi klaar mee!
Koos
8 november 2009, 23:07
Tja, en dan maakt juist een doorgewinterde ZAC-er in de eerste bocht zo'n onvergefelijke blunder... :blushing: :surrender:
Mijn oprechte excuses Gerben Kelly! :( Het zweet brak er mij vanuit...
Dennis
8 november 2009, 23:08
Kort race verslagje:
Gestart als 7e geloof ik en rond die positie eigenlijk de hele race gereden. Eigenlijk geen gevechten gehad behalve een paar rondjes met Marc Vos. Helaas wel op het moment dat ik tijd moest goed maken op Niels die een zeer nette twee stop race reed. Echter een Ursempje op het einde koste hem p6 en die was nu voor mij :thumbup:
Ik geloof dat het p6 was trouwens, kan ook 7 zijn geweest.
Atreidez
8 november 2009, 23:11
Foutloze race gereden :) Ben maar 11e geworden, maar toch.. altijd mooie prestatie om er geen 1 keer af te gaan, geen s/g's of nog erger crashes.
Qual 15e, en ik wist wel dat ik hier niet snel was. Moest het hebben van een constante race rijden.
Start was ok, maar dat ging eigenlijk voor een hoop zo. Heb niemand aan kunnen vallen, en paar keer mensen die er naast waren gegaan ingehaald, maar die haalde mij dan net zo hard ook weer in. Met nog 45min. te gaan naar binnen gegaan en volgegooid met nieuwe bandjes. Was precies genoeg ook voor de race, dus wat dat betreft ook geen fout gemaakt. Alleen het tempo was te laag dus, en dat leverde qua aanvallen een saaie race op.. Nog wel mooi gevecht gehad met Tjerk die de pits uit kwam, nadat ik al klaar was met pitten. Wilde hem er niet zo makkelijk langs laten natuurlijk, en dat leverde denk ik mooie beelden op. Uiteindelijk lukte het hem netjes aan de buitenkant in de langzaamste bocht. Leuke ervaring, de ZAC300, op naar Turkije, een van me lievelingsbanen!
Fabian de Jong
8 november 2009, 23:11
Kan er kort over zijn, godverdomme!
Na +-30min racen loopt mijn beeld vast en komt naar 30sec weer terug, met als gevolg dat ik de hele race moet dit beeld heb gereden.
http://www.fabje.eu/kut.spel.JPG
Atreidez
8 november 2009, 23:13
Ik werd trouwens geklassificeerd als 10e omdat Peters zou zijn gecrashed laatste ronde? Maar ik lag op 1 lap, en was al gefinished dus. Neem aan dat Peters dan gewoon 10e wordt.
Dennis
8 november 2009, 23:15
Kan er kort over zijn, godverdomme!
Na +-30min racen loopt mijn beeld vast en komt naar 30sec weer terug, met als gevolg dat ik de hele race moet dit beeld heb gereden.
http://www.fabje.eu/kut.spel.JPG
Als je alt-tabbed kom je weer terug met normaal beeld.
Marcel Groen
8 november 2009, 23:15
Whoho, adrealine zit tot hiér! :D
De kwalificatie ging niet echt lekker, met moeite P5. In de eerste ronde kon ik Ludo inhalen, daarna even het verloop van de eerste stint afgewacht. Aangezien de banden al vrij snel niet meer helemaal je van het waren een 2 stop strategie toegepast. En dat betekend trappen voor wat je waard bent, iets wat mij een stuk beter bevalt dan op eieren rijen. ;)
Na de tweede pitstop voor Mark de baan op, uiteindelijk Mark op ~ 25 seconden gereden en de ~ 25 seconden op John grotendeels dicht gereden. Helaas duurde de race een paar ronden tekort, maar neemt niet weg dat ik naar omstandigheden tevreden ben met een podium (P3) en (volgens mij) de snelste raceronde. :D
Niet verwacht dat Danny zó hard zou gaan, werk aan de winkel! :)
Gefeli Danny, Michael
[twee beeldschermbesturingsprogrammafoutmeldingen (paar seconden zwart beeld), de één toen ik in de pit reed en de ander in de uitloopronde, lucky me! .. ]
Gerben vd Broek
8 november 2009, 23:16
Ik werd trouwens geklassificeerd als 10e omdat Peters zou zijn gecrashed laatste ronde? Maar ik lag op 1 lap, en was al gefinished dus. Neem aan dat Peters dan gewoon 10e wordt.
reglement stelt dan volgens mij geen finish, en dus geen recht op punten. Maar vind het dan wel heel zuur, zeker omdat er mensen achter ook al gefinished zijn zelfs. Maar in principe geen recht op punten (ben zelf ook eens uitgevallen met nog 150meter tot de streep en was toen geen punten, helaas)
El Maestro
Pfieuw! Mijn eerste ZAC race is ook weer achter de rug!
Kwalificatie
De laatste keer dat ik in m'n Aston had gereden was al zo'n maand geleden dus het tempo zat er niet meteen in. Ik startte als 10e.
Race
In de eerste paar rondes een leuk gevecht gehad met een groepje, met o.a. Ludo en Kim. Op een gegeven moment lag ik 6e, tot ik Fabian ineens stil zie staan en daarna zie verdwijnen. Even later hoor ik een klap en schiet ik ineens opzij! Geen idee wat er daar gebeurde, maar hij was kennerlijk even onzichtbaar:blink:
Na mijn pitstop lag ik weer 9e en zat ik tot mijn verbazing maar een paar seconde achter Mark (die uiteraard flink uitliep daarna). In de rondes die daarop volgde pakte ik posities terug van mensen in de pit en ik lag weer op een mooie 5e plek. Marcel kwam echter met meer dan een seconde per ronde dichterbij, en was er dan ook 5 minuten later al voorbij.
Vervolgens was de actie een beetje voorbij tot in de laatste ronde m´n beeld ineens zwart wordt. Gelukkig duurde dit maar een paar seconde en hield ik m´n wagen op de baan. P6 in m´n eerste ZAC race, ik ben héél tevreden!:thumbup:
Jeroen Ursem
Kwali niet helemaal achteraan en de race uitgereden zonder naast de baan of rond te gaan. Uiteindelijk gefinisht met nog 3 man achter me, dus prima tevreden zo.
Mooie warming up voor de rest van het seizoen :)
Had wel even een momentje tegen het einde, maar ving hem op. Vervolgens kom ik al slingerend bij Jerry voor de deur, maar volgens mij ging het nog goed :p
Mossel
8 november 2009, 23:17
Jémig de Pémig !
Quali ging goed maar ik moet duidelijk een betere setup kopen en mn crew is ontslagen :P prutsers .... verlies echt onwijs veel tijd in de pit omdat ik een meter te ver sta of zo :blushing:
gelukkig hebben mn teammies goed gereden :thumbup:
congrats aan Danny en Michael ! :thumbup:
El Maestro
8 november 2009, 23:20
Had wel even een momentje tegen het einde, maar ving hem op. Vervolgens kom ik al slingerend bij Jerry voor de deur, maar volgens mij ging het nog goed :p
Het scheelde idd niet heel veel! Zag je wel slingeren, maar wist niet welke kant ik op moest:laugh:
Fabian de Jong
8 november 2009, 23:21
Als je alt-tabbed kom je weer terug met normaal beeld.
Oke, maar dan nog ik vind dit maar een vreemd iets, dat zoiets gebeurd. Ik heb namelijk niks gedaan gebeurde plotseling en niks staat naast GTR Evo aan op de pc. Mijn logs zeggen ook niks etc.
Tjerk Korving
8 november 2009, 23:24
Begon de race op plaats 8 en kon die min of meer vasthouden. Ik had veiligheidshalve de radiator een tik erbij gezet maar dat had ik qua snelheid beter niet kunnen doen. Vanalles trok me er finaal uit op s/f maar door inhalen kon ik wel rond die plaats blijven.
Uiteindelijk kwam Koos aardig aanvliegen en na wat pogingen ging die voorbij om toen de pits in te gaan, duidelijk op een 2 stop strategie. Dat was ik na een rondje of 15 ook van plan gezien de banden slijtage en ik had me daar ook al op voorbereid. Ik was op pad gegaan met brandstof voor een halve race maar had vooraf een aantal pitpresets gemaakt om nog snel te kunnen omschakelen naar een twee stopper. Dat deed ik dan ook in ronde 17 of 18.
Aardig eindje teruggevallen maar weer precies achter Koos. Die liep uiteindelijk een stukje op me uit en gaandeweg wist ik weer op P6 te belanden. Daarna de tweede stop en toen belandde ik precies naast Jaap maar dat werd er uiteindelijk in de eerste bocht achter op P12. Die nog weten te verschalken en toen kwam ik op een gegeven moment langs Steven gereden die met geplofte motor de pitstraat in reed. Dat werd dus P10 voor mij.
De laatste 10 ronden reed Alexander voor me en die hengelde ik langzaam maar zeker binnen met 1 a 1,5 seconde per ronde. Ondertussen was ik echter ook al een tijdje op mijn motor aan het letten die in de laatste 8 ronden onder de 10% engine health was gedoken. In de laatste ronden flink aan het prikken geweest bij Alexander maar de topsnelheid van zijn BMW heeft hem uiteindelijk gered. Tot de laatste bocht toe geprobeerd maar uiteindelijk gefinished op P10 met 1% engine health.
De temperatuur vormde hier wel een uitdaging. Tijdens de test had ik de banden en motor eindelijk dusdanig gekregen dat linksvoor aardig heel bleef en de rest op temperatuur kwam. Vanaf de practice kwam echter overal zo'n 10 graden bij doordat de buiten temperatuur hoger was. Dat gaf uiteindelijk ook de doorslag om te gaan voor een twee stopper.
Ik heb me behoorlijk vermaakt moet ik zeggen. :D
Maik Peters
8 november 2009, 23:25
Oke, maar dan nog ik vind dit maar een vreemd iets, dat zoiets gebeurd. Ik heb namelijk niks gedaan gebeurde plotseling en niks staat naast GTR Evo aan op de pc. Mijn logs zeggen ook niks etc.
hier idd.. niets aan logs te vinden :(
Dennis
8 november 2009, 23:25
Gok dat je een Nvidia kaart hebt. Ik heb het namelijk ook vrij regelmatig. Op Race Department staat een thread waarin nog veel meer mensen dit soort problemen hebben.
Even afkloppen maar sinds ik Windows 7 draai is Evo er nog geen enkele keer uitgeklapt.
Sander Hogendoorn
8 november 2009, 23:27
Heb ik in de tijd dat ik Vista had ook vaak genoeg last van gehad in de meeste sims (rfactor, iracing, evo etc.) maar sinds ik een paar maanden Win7 heb draaien heb ik nergens meer last van..
Edit: ik had een Ati, is niet perse nvidia gerelateerd :)
Quizmaster
8 november 2009, 23:28
Tja, en dan maakt juist een doorgewinterde ZAC-er in de eerste bocht zo'n onvergefelijke blunder... :blushing: :surrender:
Mijn oprechte excuses Gerben Kelly! :( Het zweet brak er mij vanuit...
Ik zag je gaan Koos, dacht nog dit heeft NOS zohard trok je bij me weg, bijna verremde ik ook nog.
Fabian de Jong
Gok dat je een Nvidia kaart hebt. Ik heb het namelijk ook vrij regelmatig. Op Race Department staat een thread waarin nog veel meer mensen dit soort problemen hebben.
Even afkloppen maar sinds ik Windows 7 draai is Evo er nog geen enkele keer uitgeklapt.
Ja ik heb een nVidia kaart je, en hoe lang gebruik je Windows 7 nu al? anders gooi ik dat er ook maar op.
Hekking
Gefeliciteerd aan de winnaars alvast danny en micheal
Kwalificatie;
Ik heb de afgelopen week nog niet echt veel kunnen trainen en had nog al moeite met de temperatuur verschillen, ik had een keiharde setup gemaakt maar kon met dit warme weer beter met een zachtere versie daar van uit de voeten. Toch vrij snel een goede balans gevonden in de practice en in de kwali nog wat getuned. Ik kwam alleen niet verder dan een 1.44.9xx waar ik ook al is 1.44 rond had gereden. Aan het einde van de kwalificatie nog wat aan m'n race setup gesleuteld tot de balans redelijk was en nog geprobeerd de slijtage wat tegen te gaan.
Race;
De eerste rondes begint het vrij rustig en kan m'n plek goed vast houden. Tegen ronde 10 komt de heer Tieman dan toch redelijk op gang en moet wat verdedigende lijnen gaan rijden. Hij kan een aanval doen in T1 maar die slaagt niet. 6 close ronden later probeert hij het nog eens met behulp van een lappende C600 maar ook zonder succes. De druk nam daarna wat af en even later duikt Niels de pits in. Daarna word ik ingehaald door ruben de ruiter die een indrukwekend tempo rijdt met de corvette. wat ik eerst niet door had was dat hij een ronde achter lag maar dat werd vrij snel duidelijk. In ronde 26 ? was ik samen met ludo de eerste die voor een één stopper de pits in dook. Ik had al de melding tyres worn wat op mijn linker voorband sloeg. Ik had al last van stevig onderstuur maar naar de pitstop was de balans weer helemaal top, ik had wel schijnbaar suspension schade opgelopen maar merkte daar niet veel van.
Na een ronde of 4 komt Martin Brouwer 3 seconden achter mij de baan op. Dat was nog met bijna 30 minuten te gaan een voorbode op een lang gevecht. Ik wist dat ik weinig kans maakte tegen de corvette die in de lange doordraaiers meer snelheid konden houden. Toch kon ik nog een ronde of 10 het groene gevaarte van me af houden door voornamelijk lappende C600 bolides. Maar met nog een kwartier op de klok prikt hij hem in een gaatje inde renault bocht. Ik kan nog even volgen maar hij weet na verloop van tijd 20 seconden uit te lopen. Niels Tieman zit op dat moment ruim 10 seconden achter me. Ik gokte er op dat hij wel zou aftaaien als ik zorgde dat hij een paar ronden niet of nauwelijks op me in zou lopen. Ik was elf namelijk nog al bang voor een lekke band na het hevige gevecht met Martijn. Maar inderdaad merk ik na een ronde of 4 dat Niels de druk er af haalt en ik kan de race probleemloos uit rijden zonder problemen. Ik kreeg nog wel even het gevoel dat ik links voor lek reedt maar dat bleek niet het geval gelukkig.
Op het rechte stuk organiseerden we een geweldige Le Coq Sportif finish met Peter en Sander :thumbup:
Voor de rest van het seizoen zie ik het wel zonnig tegemoet, Er val t voor mij duidelijk nog wat te halen in GTR EVO kwa setups en techniek en nu ik lekker mee rijdt in het midden veld hoop ik nog is kans te maken op een podium. Met P5 ben ik heel blij deze race:)
Robert Saalmink
8 november 2009, 23:29
LAPCHARTS CUP600 en CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091108_barcelona/CUP600CUP400/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP600 en CUP400 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091108_barcelona/CUP600CUP400/20091108_barcelona_CUP600CUP400.rar)
LAPCHARTS CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091108_barcelona/CUP300/index.html)
REPLAY EN LOGFILES CUP300 (http://www.digitalracing.nl/zac6/20091108_barcelona/CUP300/20091108_barcelona_CUP300.rar)
Ook zijn alle results op de website verwerkt.
Dennis
8 november 2009, 23:30
Ja ik heb een nVidia kaart je, en hoe lang gebruik je Windows 7 nu al? anders gooi ik dat er ook maar op.
Weekje. Maar al wel 3 complete races (FLp2 op indy, drtcc3 op gothenburg en deze race) zonder een enkele crash en/of vastloper.
Marc Vos
8 november 2009, 23:39
In de kwalificatie 8 tienden onder mijn PB gereden, daarmee moest ik natuurlijk tevreden zijn. Ik had alleen Bram achter me maar het belangrijkere was dat Niels en Jeroen maar net een tiende sneller waren.
Na zo'n 7 rondes heb ik Jeroen ingehaald, de ronde ervoor zaten toch wel een aantal keer naast elkaar dus dat was wel leuk. :) Daarna me weg foutloos vervolgd. Ik zie vervolgens Niels in de pits staan en ik vond dat eigenlijk wel een goed idee zo'n 2 stopper. Rondje later ben ik naar binnen gegaan en doordat ik iets te ver doorschoot een paar seconden verloren. Mijn 2de stint begon erg sterk met voor mijn doen zeer nette rondetijden. Dennis rijdt het gat dicht en we komen in een leuk gevecht te zitten. Tot dat ik Dick Bos? achter ons komt, binnen een korte tijd had ik al 2 warnings opgelopen. Bij de volgende bocht verwachtte ik dat Dick hem ernaast zou zetten, dat gebeurde niet en gelijk kreeg ik een stop 'n go. Toch een inschattingsfout van me. Helaas raken ik en Dennis elkaar daarna licht wat voor mij genoeg was om even de grindbak op te zoeken. Nadat ik uitgerekend had dat het wel heel krap zo worden met benzine heb ik er bij de stop toch nog 3 liter bij gedaan. De laatste stint heb ik weer strakke rondetijden gezet maar helaas was het niet genoeg om nog iemand in te halen.
Ik vond mijn eerste ZAC race echt wel leuk, helaas dat ik een stop 'n go kreeg anders had ik minimaal nog 1 plaatsje gepakt.
Op naar de volgende! :D
Peter
8 november 2009, 23:40
Zo, ik kan tevreden terugkijken op een mooie race. :cool:
Gekwalificeerd als 6e wat me niet tegenviel, het zat allemaal lekker dicht op elkaar.
Na de start op de backstraight had ik Fabian in mn nek hangen en daardoor remde ik een tikkie laat, waardoor ik uit moest wijken om Ludo niet vol te rammen, helaas kon ik hem niet helemaal ontwijken en kreeg hij van mij een zacht tikje waardoor hij dwars ging... :blushing: Bij deze mijn excuses Ludo, was echt niet de bedoeling.. helaas, Fabian er wel langs... Tijdje zo achter aan gereden, soms was ik wat sneller en ik heb 2x een aanval geplaats maar uiteindelijk maakte hij zelf de fout waardoor ik erlangs kon. Kon toen zelfs nog het gat naar John en Marcel dichtrijden tot Marcel naar binnen ging en ik iets erna. Jammer dat ik mn stop behoorlijk verklote, wat een gekloot met die stomme pijl zeg :) Kwam de baan op met 25 sec. achterstand op Marcel :blink:
Na de stops van de 1-stoppers lag ik zelfs nog een tijd 3e maar ik moest nog stoppen en wist dat John en Mark er dan weer aan voorbij zouden gaan. Kwam zelfs nog achter Jerry de baan weer op maar die kon ik gelukkig nog terugpakken met een P5 als resultaat.
1 plekje gewonnen dus maar dat was die van Ludo :huh1: Marcel heeft beter dan ik laten zien hoe je een 2-stopper uit moet voeren, ik heb er toch te weinig voordeel uitgehaald. Wel mooi dat de stand in het teamkampioenschap nu (als Marcel de snelste ronde heeft) 13 punten voor Danny/Kim, John/Fabian en Mark/mijzelf is. Lekker close dus :thumbup:
Dix5
8 november 2009, 23:41
Quali: Ging niet helemaal zoals ik wilde maar een achtste plaats was wel ok.
Na mijn snelste rondje wilde ik nog een poging wagen maar Fabian drukte net over de s/f lijn op ESC waardoor hij voor mijn neus stil stond :huh1: en dat had ik te laat door waardoor ik uitweek en de snelle ronde kon vergeten.
Race: De strategie was een 2 stopper ivm de banden. Dit is redelijk verlopen.
In ronde 18 naar binnen tanken en banden lag op dat moment op de 7 de plaats en kwam terug als 11de. de tweede stop verliep ook soepel wederom tanken en banden in als 4de uit als 9de. toen aan een opmars begonnen en Robert mijn teammaat was de eerste op naar Fabian die reed zo'n 8sec voor mij. Per ronde liep ik een seconde op hem in vooral het laatste deel net voor het einde zat ik achter hem echter met Danny daar tussen helaas kon ik Danny net niet voor s/f voorbij zodat ik nog een ronde zou moeten rijden wat genoeg zou zijn. Plaats 8. :thumbup:
Vond dit weer erg leuk kijk nu al uit naar Istanboel.
Maik Peters
8 november 2009, 23:44
Ook zijn alle results op de website verwerkt.
Euh Robert... de Cup300 is niet de Cup300 :( maar 4 en 600 :)
Niels Tieman
8 november 2009, 23:45
Als je op de lapcharts doelt, dan werkt dat hier wel naar behoren.
Jeroen Ursem
8 november 2009, 23:46
Bij mij klopt het wel?
Gerben vd Broek
8 november 2009, 23:47
Wat een ontzettend gave race op barcelona.
Het begon al in de Q, met een persoonlijk record met 0.8 seconde verbeterd. En daarmee ook nog P4 gestolen, ongeveer 15 seconde nadat de sessietijd op 0 stond. Kwam over s/f en schakelde direct door naar warmup. Maar wel P4, dus zeer tevreden.
De race begon redelijk goed. Kon eignelijk mijn positie 4 vasthouden. Verloor wel 1 plek, maar door de misrekening van Koos op Gerben K, die net voor mij langs schoten kreeg ik zelfs p3. Maik kon aardig goed volgen en na 5 rondjes een klein foutje wat me de positie kostte. Wel kunnen aanhaken en na aantal ronden strak erachter er voorbij kunnen komen, net voordat Maik dus de pits in ging, wat dan op een 2-stopper leek. Vervolgens al achter PP komen te rijden op P3, was snellen er kon gat van een seconde of 6 dichtrijden. Heel even gekeken, maar toen dook die de pits in. Mijn pitstop was nog paar rondjes later, ronde 26, gelijk met Reggie (p1). Kon een seconde of 6 winnen in de stop en zat nog op 3-4 seconde achter Reggie. Maar bij het uitrijden schoot PP er nog net voor. Vervolgens een paar kleine foutjes van mij en verschil tot pp liep op tot 6 seconde en tot Reggie wel 13 seconde. Vervolgens mijn draai gevonden en begon seconde per ronde in te lopen op beide. In ronde 38 kwam ik achter PP en heb echt van alles geprobeerd om hem er voor te zetten, maar het lukte gewoonweg nergens. PP liep zo ontzettend hard op de rechte stukken, dat ik vervolgens 2 bochten nodig had om er weer bij te komen. Dan kom je in aantal bochten waar die me prima kon opvangen (soms iets te letterlijk, want hebben wel een paar keer licht contact gehad). Ben 1x tussen die 2 snelle bochten voor s/f ervoor gekomen, maar dan heb je vervolgens totaal geen kans om hem erachter te houden. Dus pushen, prikken, proberen, maar nergens er voorbij kunnen. Dit vol gehouden tot de laatste ronde. Dus wel ronde of 12 strak onder de vleugel gereden. Zeer tevreden met een P3, maar gezien dat de auto in principe voor de winst mee kon doen geeft perspectief voor komende races.
Afgelopen maandag mijn beste dr.nl postiie behaald in de F3000 met een derde plaats, en nu dus direct nog een P3 halen met de zac. Zeer tevreden weekje kwa racen.
Jeroen Ursem
8 november 2009, 23:49
Als dit zo blijft gaan tot het einde:
1 Le Coq Sportif Racing Corvette C6R 13
1 Ultimatecarpage.competition Corvette C6R 13
1 Skin Sense Racing Aston Martin DBR9 13
:thumbup:
Peter
8 november 2009, 23:51
Lekker he :)
Fabian de Jong
8 november 2009, 23:52
Als dit zo blijft gaan tot het einde:
Als ik mijn problemen niet gehad had, stonden John en ik bovenaan.
*&#^#*^& klote Windhoos en zijn drivers.
JossNL
8 november 2009, 23:54
Hier spreek een gelukkig man!
Kwalificatie:
Geweldig spannend! Begon met een 47.5 maar daar gingen 2 man onderdoor. Daarna 47.2 maar daar ging PP Kroon nog onderdoor met een 47.17... Gelukkig had ik nog net wat over en pakte de pole met een 1.47.119 - nog wat rondjes gereden maar verbetering zat er niet meer in/was niet meer nodig. Pole!
Race:
Spanning volop in het lijf terwijl ik met 100-120km/h het veld aan moet voeren. Gezien PP achter me een veel hogere topsnelheid had, moest ik in de laatste bocht een klein gaatje pakken, maar dat lukte niet. Was ook iets te enthousiast en moest nog wat van het gas af, maar PP kwam sowieso al makkelijk langszij. Gelukkig wel langs de buitenkant, waardoor ik hem de eerste bocht weer uit kon remmen.
Vervolgens een rondje of 5 op 1s voorsprong gelegen, maar toen liep het gestaag op tot ~10s. Toen kwam ik een achterligger tegen die een vroege stop deed, ik denk Marnix? Nouja, op zijn nieuwe banden was hij wel iets sneller dan ik op versleten, alhoewel hij netjes achter me bleef. Toch vond ik het eng worden en heb hem na 2/3 rondjes voorbij gelaten en een gaatje gelaten zodat hij geen blauwe vlaggen zou krijgen.
Nouja, pitstop gemaakt, ging wel goed en kwam met 5s voorsprong op PP terug op de baan. Wel schrok ik me rot toen ik Maik Peters voor me zag - ik begreep er even niks van, totdat ik een beetje ging rekenen (je moet wat) en tot de conclusie kwam dat hij met een vroege stop (wat een 2stop noodzakelijk maakte) voor me moest zijn gekomen. Dat bleek, want nadat ik het gat van 6s had dicht gereden, ging Maik precies naar binnen.
Vervolgens keek ik naar mn engine % en schrok me rot: 35%. Ik wist niet wanneer het gevaarlijk zou worden, dus heb daarna 20 rondjes lopen shortshiften en wat vroeger remmen - maar zelfs toen liep ik nog uit, ws. omdat PP in een heftig gevecht was gekomen met Gerben, vond het al gaaf om jullie bolletjes en jullie gaps te kijken ieder rondje, dus jullie zullen het helemaal wel leuk gehad hebben!
Maargoed, er kan er maar 1 winnen en dat was ik vandaag, met bijna een halve minuut voorsprong. Een beter debuut (pole en winst) kon ik me niet wensen, behalve dan miss. de fastest lap Maik ;)
R. de Ruijter
9 november 2009, 00:02
Ik heb het idee dat er bij mij 1 ronde niet is geteld waardoor ik dus veel lager ben geëindigd dan hoe het daadwerkelijk had moeten zijn. Ik heb, volgens de server, in rondje 25 een tijd neergezet van 4.29, wat onmogelijk is aangezien ik niet in dat rondje ben gecrashed of wat dan ook. Ik had een pitstoptijd van 30sec, waar dus een rondje uit zou moeten komen van ongeveer 2.20 en dus geen 4.29.
Hekking
9 november 2009, 00:04
Gimme fuel gimme fire ! :P
http://img338.imageshack.us/img338/6883/racesteam20091108225917.jpg (http://img338.imageshack.us/i/racesteam20091108225917.jpg/) http://img338.imageshack.us/img338/racesteam20091108225917.jpg/1/w1680.png (http://g.imageshack.us/img338/racesteam20091108225917.jpg/1/)
http://img39.imageshack.us/img39/2310/racesteam20091108230041.jpg (http://img39.imageshack.us/i/racesteam20091108230041.jpg/) http://img39.imageshack.us/img39/racesteam20091108230041.jpg/1/w1680.png (http://g.imageshack.us/img39/racesteam20091108230041.jpg/1/)
Jeroen Ursem
9 november 2009, 00:28
Zo reden wij ook een keer met 3 UCP's over de finish :D
Niels Tieman
9 november 2009, 00:28
Eigenlijk zou ik een deel moeten kopieeren uit het stuk tekst wat ik van de week in de DRTCC-thread heb gepost.
Maar laat ik mezelf netjes uitdrukken en het volgende zeggen: Je bent een deelnemer die al jarenlang (met veel plezer(?)) hebt deelgenomen aan de races. Je weet wat er achter de schermen gebeurt als er een probleem is binnen een ZAC-race. Je weet ook dat daar netjes en accuraat word gehandelt op het moment dat je een protest indient. Heb je een probleem, zorg dat je de organisatie verwittigd, zodat we daar accuraat op kunnen reageren.
Wij zijn er tevens niet verantwoordelijk voor het feit dat jij in de word aangetikt in de race, maar mocht je daar een probleem mee hebben dan weet je de wegen die bewandelt moeten worden.
En de overige uitspraken ga ik niet op reageren.
GTE
9 november 2009, 00:33
Wat is dat ZAC-racen toch gaaf. Eindelijk ns online met een stel serieuze coureurs! Top race mannen. Mijn relaas:
Eerst ontzettend veel computergedoe alvorens ik kon joinen. Control-settings en profile stemden niet overeen. Enfin, uiteindelijk gelukt met nog een kwartier practice tijd. Ik had niet veel online geoefend dus ik was onaangenaam verrast door het complete (althans zo leek het) gebrek aan grip achter. De setup zekerheidshalve een beetje getweaked en (nog) rustiger aan op koude banden en beetje bij beetje steeg het griplevel.
In de quali zette ik al snel een hoge 48 neer en daar was ik zelf al erg tevreden mee. Tot mijn verbazing (en ook wel ergernis) waren maar liefst negen man sneller. Wel was ik tevreden met het feit dat ik op ongeveer 1 seconde van teammaat Gerben (Kelly) stond. Die startte geloof ik als derde.
In de warmup zette ik tot mijn verbazing een lage 49-er neer, maar omdat ik van eerdere oefensessies nog wist dat mijn banden na rondje 18 een zo dramatische neergang vertoonden dat ik zomaar 4 seconden per rondje zou verliezen, besloot ik op het laatste moment te opteren voor een tweestopper.
Volgens mij waren de BMW's van Scuderia Corse Digitali overigens 1 (Gerben) en 2 (ik) in de warmup :D
Enfin, toen de race. Ik merkte dat ik toch best nerveus was. Op één of andere manier hangt er toch wel een gespannen sfeertje zo op de startgrid en de opwarmronde. Maar alles ging goed. De start ging lekker, hoewel Bob van Someren (meen ik) al snel aanspraak maakte op mijn plekkie. In de eerste bocht zag ik Gerben met nog iemand door het grind ploegen en uiteindelijk, na Tjerk op het rechte stuk gepasseerd te hebben, lag ik 7e of 6e pal achter de één van de DR.NL Astons (Bentvelzen meen ik). Hoewel ik sneller was, was ik niet snel genoeg voor een goeie ondubbelzinnige inhaalmanoeuvre en het leek me niet zinvol om zo vroeg in de race te gaan forceren. Bovendien was de pace op zichzelf goed genoeg. Helaas maakte ik een foutje en weldra kwamen Chris Zijlstra en Gerben (Kelly) langszij. Toen ging de computer kuren vertonen en schoot ik in de hairpin rechtuit terwijl de monitor op zwart ging. Ik hoorde allerlei dure geluiden, maar uiteindelijk kon ik toch weer verder. Gelukkig bleek een pitstop niet nodig maar ik lag inmiddels wel 13e. Ik kon de jacht inzetten op Jaap Kleijn. Dat ging goed, en toen het zo ver was deed Jaap niet moeilijk en liet me zonder al teveel verzet langs. Volgende op de lijst was Steven Voss, die in een gevecht met Alexander de Vries een foutje maakte, waardoor ik ook daar zonder al teveel inzet langs kon.
In rondje 17 naar binnen en toen kwam ik (inderdaad) pal achter Reggie de baan op. Ik verbaasde me over de snelheid die hij nog had op die banden. Ik was wel sneller en ik wilde er erg graag voorbij om mijn directe concurrent binnen te hengelen, maar ja, je gaat natuurlijk niet moeilijk doen bij de leider in de race. Dat binnenhengelen lukte aardig. Wilfred liet Reggie gaan en liet voor mij de deur ook wagenwijd open. Uiteindelijk liet Reggie me langs en liet hij me (lees ik nu) niet in de val van de blauwe vlag lopen. Dank daarvoor.
Toen de Seat van Chris Zijlstra in mn nek. Dat ging er ff fel aan toe en het resulteerde in een touche in de laatste bocht. Naar mijn idee een race-incident en we konden beiden zonder al teveel tijdverlies weer verder (hoewel een Aston leuk tussendoor kwam sjezen). Steven Voss was ondertussen vol op mij aan het jagen en zette hem er na La Caixa resoluut naast en ging er voorbij. Mijn achterbanden waren langzaam maar zeker weer afscheid aan het nemen van hun griplevels.
Na de tweede pitstop lag ik 13e achter Nannings, die 22 seconden voorsprong had. Er was toen nog 25 minuten te racen. Ik reed niet al te ver achter Gerben van de Broek en Paulpeter Kroon die fel in gevecht waren voor de tweede plaats. Op mijn vers rubber kon ik hun pace volgen en ik hoopte dat ik op die manier aanspraak kon maken op plaats 12 (ik wilde natuurlijk geen 13e worden). Dat lukte maar half. Nannings had de snelheid er goed in zitten en ik reed wat al te gretig (lees: slordig) waardoor ik hier en daar soms wat seconden liet liggen. Op een gegeven moment werd de achterstand echter rap kleiner en toen Nannings Kroon en Van de Broek voorbij liet, was het gat praktisch gedicht. Ik had de indruk dat Nannings met gripproblemen kampte en ik had er wel vertrouwen in dat ik er uiteindelijk vrij eenvoudig langs zou kunnen. Een beetje dreigen op het rechte stuk haalde niks uit, maar drie bochten later maakte Nannings een foutje en was plek 12 alsnog voor mij. Toen waren er nog iets van 5 ronden te gaan en besloot ik het gevecht tussen Gerben en Paulpeter op gepaste afstand te volgen. Ik zat eerste rang!
Hoewel de uiteindelijke finishplaats het niet doet vermoeden, heb ik erg genoten tijdens de race. Zoals ik al zei, er werd op hoog niveau geraced. Hard, maar fair.
JossNL
9 november 2009, 01:00
In rondje 17 naar binnen en toen kwam ik (inderdaad) pal achter Reggie de baan op. Ik verbaasde me over de snelheid die hij nog had op die banden. Ik was wel sneller en ik wilde er erg graag voorbij om mijn directe concurrent binnen te hengelen, maar ja, je gaat natuurlijk niet moeilijk doen bij de leider in de race. Dat binnenhengelen lukte aardig. Wilfred liet Reggie gaan en liet voor mij de deur ook wagenwijd open. Uiteindelijk liet Reggie me langs en liet hij me (lees ik nu) niet in de val van de blauwe vlag lopen. Dank daarvoor.
Leuk om je verhaal te lezen, wist niet dat je PC problemen had voor je stop. Verklaard ook wel waarom je op die verse bandjes sneller was, ik dacht dat je een echte achterblijver was, maar niet echt dus:p Waar jij verbaasd was dat ik zo snel was op kapotte bandjes, was ik namelijk verrast dat jij zo snel was - omdat ik nog redelijk makkelijk zo hard kon gaan, hehe.
Kon wel redelijk constant rijden, heb in rondje 19 nog een 49'er neergezet. Vond het ook wel grappig toen we gezamenlijk Wilfred voorbij gingen, ik ben benieuwd of ie het voor/achteraf heeft gezien dat jij eigenlijk voor positie met hem aan het vechten was:p Maar door je verse bandjes had je hem sowieso wel snel in kunnen halen denk ik. Wil trouwens benadrukken dat je erg netjes achter me bleef in eerste instantie, ookal was je wat sneller. Door mn ruime voorsprong (ik wilde het wel eerste boven de 10s hebben), heb ik je toen idd maar voorbij gelaten en een seconde of 1.5/2 laten uitlopen.
Darthwillie
9 november 2009, 01:12
Kon wel redelijk constant rijden, heb in rondje 19 nog een 49'er neergezet. Vond het ook wel grappig toen we gezamenlijk Wilfred voorbij gingen, ik ben benieuwd of ie het voor/achteraf heeft gezien dat jij eigenlijk voor positie met hem aan het vechten was:p
Had ik vooraf al gezien :p jij had iets van 7 seconden voorsprong op 2 en ik zag dat ik maar 2 seconden voorsprong op degene achter me had. logisch gezien had Marnix een stop gehad anders kon hij niet achter me zitten, dus om nou jou door te laten, Marnix te blokken en ik meen 2 ronden later te pitten ging nergens over. Jullie alletwee op een makkelijk punt doorgelaten.
Mijn race was zoals verwacht. Ik had niet echt de snelheid en nogal aanpassings problemen met mijn tijdelijke vervangende stuurtje. (eigenlijk voornamelijk het rempedaal) Gewoon maar mijn rondjes gereden en gehoopt op fouten van anderen, die waren er niet genoeg helaas :p
Mijn stops een beetje verkeerd gepland, te lang doorgereden met mijn eerste setje waardoor ik een kwartier voor de finish nog een keer naar binnen moest :blushing:
Positieve was dat het wel lekkerder ging naar mate de race vorderde
Koos
9 november 2009, 02:01
Ondanks deze beroerde start dan toch ook nog maar even een verslagje vanuit het Viper-kamp...
De kwalificatie verliep naar verwachting. Met een pb van 1.47.4 reed ik in de eerste getimede ronde een 47.6. Voor mij voldoende, aangezien de race-strategie in mijn geval van doorslaggevender betekenis zou zijn dan de startpositie. P6 bleek uiteindelijk mijn deel.
De start van de race werd een drama. Bij uitkomen van de laatste bocht voor S/F verlies ik contact met mijn voorligger. Achter mij is Chris wel wakker en duikt in mijn kofferbak. Ik besluit om de binnenkant te volgen. Maar ik let teveel op Chris waardoor ik volledig mijn rempunt mis. Ik glij rechtdoor en torpedeer Gerben Kelly in de flank :blushing:.
En daar stond ik in de grindbak. Mezelf vervloekend; toch de baan weer opgereden. En hoewel ik de eerste kilometer heb zitten dubben of ik de wedstrijd maar niet moest verlaten, uiteindelijk toch maar aangezet om vanaf de laatste plek (p19) mijn weg naar voren te zoeken.
Na een rondje of 10 lig ik reeds op p9 achter Tjerk. Met hem lopen stoeien. Op topsnelheid kon ik 'm makkelijk hebben, maar in de bochten was 't net andersom. In ronde 16 al stoeiend met Tjerk maar besloten de pits op te zoeken, want de grip aan de voorzijde werd rap minder.
Met vers rubber en wat benzine weer vertrokken. Was terug gevallen naar p16; dus ik kon weer aan de bak.
Door inhalen en pitstops van anderen weet ik p5 te bemachtigen. En aan het einde van ronde 32 opnieuw de pits in gedoken. Want door de slechte staat van mijn voorbanden heb ik veel onderstuur bocht-uit. Met nieuwe banden en wat extra benzine mijn weg weer vervolgd vanaf p12.
Trappen voor wat ik waard ben, beland ik weer op p8 achter Mark B.. Deze weet ik te passeren en ook de daarvoor rijdende Chris is na twee pogingen verschalkt.
Dat zou dus een p6 worden, maar door het wegvallen van Maik schuif ik nog een plekje op.
Had mij deze avond anders voorgesteld. Op Barcelona in de oude lay-out mag ik graag rijden. En een uitslag in de punten leek mij vooraf ook zeker niet onmogelijk. 't Is gelukt, maar helaas weet 't de smet van de eerste ronde niet te verbleken :(.
Danny Kappen
9 november 2009, 04:08
Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst weer gereden op barcelona, daarvoor een maand het stuur niet aangeraakt. Het ging direct weer lekker, maar voor zo'n eerste race is het altijd even koffiedik kijken. De kwalificatie verliep niet helemaal lekker, toen er op het einde wat meer grip was had ik wat last van verkeer, maar desondanks met een kleine marge wel de pole kunnen pakken.
De race was bijzonder lastig, op de grid zag ik dat mijn motor nog maar een health van 45% had. Ik heb de eerste stint een klein beetje lopen shortshiften, maar nog wel redelijk doorgetrapt om een gaatje te kunnen slaan. De banden sleten echter behoorlijk, waardoor ik over wilde stappen op een 2-stops strategie. Het verbaasde me erg dat ik na een half uur nog steeds wegliep bij de rest, dus ik ben maar op de geplande 1-stopper gebleven. Toen ik de pits uitreed zat mijn motor bijna aan het einde van zijn latijn (nog maar 35% over), waardoor ik de 2e stint het zekere voor het onzekere heb genomen en telkens zeer vroeg heb geschakeld, het gas heb gelift aan het einde van het rechte stuk en bochten een versnelling hoger heb genomen. Mijn rondetijden zakten wel met een seconde of 2 per ronde (1.41 ipv 1.39), maar het gat naar achter bleef redelijk constant. Uiteindelijk met 30% over nog als eerste over de streep gekomen, een mooi begin van het seizoen!
Mark B
9 november 2009, 09:40
Zo, was me het avondje weer wel zeg… pfff
Moet nog eventjes wennen aan het ZAC rijden, nieuwe klasse/nieuwe rijders en een langere race.
Joinde net voor de kwalieficatie dus kon mijn racepace helaas niet meer proberen, toen maar gehoopt op het beste ;).
Kwal:
Eerste rondje gelijk mijn snelste tijd neer kunnen zetten. Voelde dat er meer in zat maar kwam er helaas niet uit. P9 op de grid als gevolg.
Race:
Tjerk reed voor me en wist dat hij niet kon tippen aan de snelheid van de Aston Martin en reed hem op het rechte stuk voorbij, toch nog een voordeeltje van de DBRS9.
In de eerste bocht verremde Koos zich en nam Gerben K met zich mee. Reed dus inmiddels op P5 achter Reggie,PP,Gerben vd B en Maik. Die reden echter een sneller tempo en had Marnix achter mij zitten die op mijn bumper zat te kleven. Ik kon slecht in mijn ritme komen en zat meer in mijn spiegels te kijken dan dat ik me aan het concentreren was op mijn eigen tijden. Kon Marnix relatief makkelijk achter me houden aangezien ik goed gebruik wist te maken van de snelheid vd Aston :thumbup:.
Na een paar ronde kwam Gerben K opstomen maar kwam mij maar niet voorbij, hij probeerde het meerdere malen maar het lukte hem maar niet. Ondertussen was Chris ook aangesloten die het op zijn beurt weer probeerde bij Kelly… Mooi om het in mijn spiegels te mogen aanschouwen. In ronde 26 vond ik het tijd voor de pitstop. Kelly was die ronde daarvoor gegaan en Chris ging tegelijk met mij naar binnen. Tijdens de pitstop ondervond ik nog een nadeel van de Aston Martin… door meer verbruik en grotere tank moest ik dus langer stilstaan om te tanken. Kelly reed mij voorbij in de pitstraat en Chris was simpelweg eerder klaar met tanken en was mij ook voorbij.
Ik kwam samen met Chris weer de baan op en daar zat precies Marnix tussen. Kon het mooi volgen en zag ze samen aan de stok krijgen met elkaar. Hier kon ik mooi misbruik van maken en door een foutje van deze heren kon ik ze allebij voorbij rijden.
2 Rondjes later kwam ik vlak voor de deur bij Maik die sneller was maar (wederom) door de snelheid van de Aston mij niet voorbij kon komen tot hij het op een gegeven moment probeerde in Würth. Hij tike me tegen de binnenkant aan waardoor ik in het grind belandde :)
Terwijl hij passeerde kon Chris mij ook voorbij en zat gelijk niet meer in mijn ritme.
Daarintegen zag ik de voorsprong op Koos in rap tempo kleiner worden en zag net dat hij gewoon eventjes verse banden had! Hij passeerde mij dan ook puur op bochtsnelheid. Slimme zet van onze ZAC veteraan! ;) Goed gereden Koos.
Vervolgens de race uitgereden op P7 waar ik wel mee kon leven.
Al met al vond ik de lengte toch wel lang en mijn banden waren helemaal naar de knoppen :) 2x een tire warn gehad…. Hopen op betere temperatuurtjes in het vervolg :P
Op naar de volgende race!
GTE
9 november 2009, 10:10
Kon Marnix relatief makkelijk achter me houden aangezien ik goed gebruik wist te maken van de snelheid vd Aston
Ja, heel irritant
:p
Atreidez
9 november 2009, 10:10
Reed dus inmiddels op P4 achter Reggie,PP,Gerben vd B en Maik.
Oh, en wie van die coureurs zaten met ze tweeen in 1 auto? :laugh:
Mark B
9 november 2009, 10:23
Oh, en wie van die coureurs zaten met ze tweeen in 1 auto? :laugh:
oops.. even aanpassen haha
Koos
9 november 2009, 10:29
Al met al vond ik de lengte toch wel lang en mijn banden waren helemaal naar de knoppen :) 2x een tire warn gehad…. Hopen op betere temperatuurtjes in het vervolg :P
Op naar de volgende race!
Ik heb dus 3 complete setjes banden gebruikt, maar desondanks even zovele malen tire-warnings in ontvangst mogen nemen :rolleyes:.
Ik hoop vurig dat de bandenslijtage niet op alle circuits dergelijke vormen aanneemt. Dat maakt 't voor mij vrijwel onmogelijk om verschillende strategieën te hanteren. Maar goed, we zien wel. Die Viper rijdt desondanks erg lekker :thumbup:.
Koos
9 november 2009, 10:30
oops.. even aanpassen haha
P7 kwali = P9 :p
Mark B
9 november 2009, 10:35
P7 kwali = P9 :p
Maandag he... :blink:
Quizmaster
9 november 2009, 11:18
Dan hierbij ook mijn verslag, laat ik allereerst zeggen dat de CUP300 zeker ZAC waardig is en ik in tijden niet zo'n gave ZAC-race heb mogen beleven.
Quali: Met het uitvallen van Emile vanwege PC-problemen, heb ik twee korte stints gedaan om daarna hier en daar te kijken hoe het er op de baan aan toe ging. Uiteindelijke tijd een 1:48,1, zeker geen PB maar met een P7 was ik tevreden.
Race: Achter de Viper van Koos aangesloten en hem gevolgd in de slipstream, maar allemachtig dan trekt ie nog bij je vandaan, maar helaas miste Koos zijn rempunt en nam Gerben met zich mee.
Vervolgens wat gevechten met Gerben en zijn teammaat Marnix, om uiteingdelijk achter Mark en Gerben aan te sluiten die het behoorlijk met elkaar aan de stok hadden en ik zat daar mooi op de eerste rij achter.
Na een poosje dit aangekeken te hebben kreeg ik het idee dat hun banden in minder goede staat waren dan de mijne. Gerben tot 2x toe gepasseerd en Mark bijna maar steeds kon Gerben hem er weer voor prikken. Gerben ging als eerste pitten (heel verstandig, want al dat geknok heeft heel wat tijd gekost) en daarna Mark en ik er meteen achteraan. In de pits Mark ingehaald omdat mijn team enorm heeft geoefend op een snelle pit :D
Toen ik eenmaal weer op de baan kwam was daar weer Marnix wacko: Daarna geprobeerd aan te haken bij Mark, totdat hij werd rondgetikt door Maik.
De laatste 3 ronden zag in Koos weer aankomen in zijn Viper, maar min banden waren te gaar om serieus hem van me af te houden. Met het uitvallen van Maik toch nog P6 en daar ben ik eigenlijk best blij mee, maar vooral een hele gave race gereden met veel gevechten en positie wisselingen. :thumbup:
Niels Tieman
9 november 2009, 11:48
Zo, mijn eerst raceverslag vanuit het UCP-Team. Zoals ik al tegen een aantal mensen gezegd heb; "Het blijft een rare gewaarwording om naar een UCP bolide opzoek te gaan ipv naar een Team DR auto".
Kwalificatie
Na wat kleine foutjes en ruzie met voorbij komende Cup600's was mijn tijd prima. Het had allemaal sneller gekunt maar het gat was te groot richting Hekking. De 0.003 achterstand die ik had op Dennis Gerressen daargelaten.
Race
90 Minuten klonk lang en dat was het ook. Team-chef Roy Visser had geholpen met de tactiek en die bleek uitermate goed te werken. Helaas heb ik zelf een fout gemaakt bij de 2de pitstop maar daar kom ik zometeen wel op terug.
Tijdens de start wist ik gelijk Dennis Gerressen te verschalken en op jacht te gaan naar Michel Hekking. Een aantal pogingen hem in te halen waren net niet goed genoeg ondanks dat ik het gevoel had sneller te zijn. Door het gevecht met Hekking sloot Ruben de Ruijter aan. Hij wist me in de eerste bocht in te halen waarbij ik hem in de lange doordraaier aan de binnenkant weer wist te revancheren. Wederom opzoek naar Hekking...
Ik had mijn aansluiting weer gevonden en toen werd het tijd voor de eerste pitstop. Alles ging goed en ik kwam exact in een gat terecht die me de kans gaf om rustig door te racen tot aan mijn 2de pitstop. De pitstop ging goed,.. totdat ik een aantal rondes NA de pitstop begon te twijfelen aan mijn fuel-load. De achterstand richting Gerressen en Hekking die ik had opgelopen kon ik dicht rijden ondanks dat ik heftig moest short-shiften. Helaas bleken mijn bevindingen waarheid te zijn en moest ik schakelen bij 5000/5500 toeren anders haalde ik het einde van de race niet zonder pitstop. Mijn UCP Corvette stil gezet bij de streep en gewacht totdat C600 teamgenoot Kappen de race wist te winnen. Met 1,4 fuel over S/F......
Al met al was het een lange race en had het me meer kunnen brengen. De gevechten met Ruben de Ruijter, Dennis Gerressen en Michel Hekking waren top en voor herhaling vatbaar!
:D
Koos
9 november 2009, 12:08
Ben trouwens helemaal vergeten te vermelden dat de achterblijvers heel goed hebben 'gespiegeld'. Geen enkel probleem mee gehad en dat terwijl er volgens mij mensen voor 't eerst een online simrace-wedstrijd reden. :thumbup:
GTE
9 november 2009, 12:18
Ben trouwens helemaal vergeten te vermelden dat de achterblijvers heel goed hebben 'gespiegeld'. Geen enkel probleem mee gehad en dat terwijl er volgens mij mensen voor 't eerst een online simrace-wedstrijd reden. :thumbup:
Ja, inderdaad. Ik heb niet veel mensen gelapt, maar met name Hans Bosman ging zo te zien bijna liever nog náást de baan rijden dan ook maar enigszins het risico te lopen iemand te hinderen. :lol:
GTE
9 november 2009, 12:21
oh, over hinderen gesproken, Chris, ik vond niet zoveel mis met ons gevecht. Ik had voor mijn gevoel de snelheid en de ruimte om een actie in te zetten. Ik ging ook bijna kruipend door de laatste bocht, om maar vooral de binnenlijn te houden, wetende dat jij links van me zat, en toen kreeg ik een tik. Als je niettemin vond dat ik over de schreef ging, dan sorry daarvoor.
Dennis
9 november 2009, 12:22
Inhalen in de CUP400/600 ging ook erg goed. Één momentje gehad waarbij een Skin Sense wagen wel van heel ver kwam.
Ik moet wel zeggen dat de 2e en 3e waarschuwing wel erg snel volgen. Als je vlak voor die chicane een blauwe vlag kreeg had je al een 3e waarschuwing voordat je de rechter doordraaier door was om op het achterste rechte stuk op te gaan.
Mark B
9 november 2009, 12:33
Toen de Seat van Chris Zijlstra in mn nek. Dat ging er ff fel aan toe en het resulteerde in een touche in de laatste bocht. Naar mijn idee een race-incident en we konden beiden zonder al teveel tijdverlies weer verder (hoewel een Aston leuk tussendoor kwam sjezen).
Dit was trouwens nog wel even een schrik momentje voor mij zeg! Reed er vlak achter en jullie gingen allebei een kant op! Chris links en jij rechts.. Kon en precies tussendoor gassen ;)
Robert Saalmink
9 november 2009, 12:34
Kwali: ik was redelijk tevreden met mijn tijd, alleen de 3e sector kreeg ik maar niet goed. Op een gegeven moment de boel maar opgegeven, ik liet daar op een of andere manier een halve seconde liggen en als dat gaat frustreren dan gaat het alleen maar langzamer. Met een 39.2 stond ik 11e.
Race: ik had vooraf met Dick het vraagstuk op tafel gelegd over de pitstops. 1 of 2 stops. Ik besloot voor 1 stop te gaan, Dick voor 2. Ik vertrok op 160 liter waardoor ik 1 stop zou gaan maken voor banden en 20 liter brandstof, een stopje van zo'n 22 seconden. Dan moest ik wel mijn banden lief behandelen...
De start was redelijk. Ik kon mijn positie behouden en in turn 4 kon ik Jerry uitremmen. Jerry werd al snel gepasseerd door Kim en Kim begon de jacht op mij, terwijl ik Eric Linssen in beeld had. Dat gat werd echter groter en na een foutje (ik kon de auto houden maar kreeg een tik waardoor het toch grindbak happen werd) moest ik de heren weer voor laten, inclusief Ludo. Uithuilen en opnieuw beginnen. Ik kon constante tijden rijden (42 hoog tot 43 laag) en het gat naar Kim en Eric redelijk dichten, maar nooit genoeg. maar op een gegeven moment zat daar Fabian ineens tussen (naar later bleek door een grafisch probleem). Ik vond het al gek dat ik zijn tempo kon volgen. Op een bepaald moment ook kunnen aanvallen, met Kim er tussendoor?? Dat zag er ongetwijfeld gaaf uit maar Kim ging de grindbak in helaas. Dit was trouwens al na mijn pitstop.
Na die stop kon ik het tempo even lekker oppikken. Half lege tank en verse banden zorgen voor een setje leuke rondetijden in de 41-ers. Moest ook wel, want ik wilde uiteindelijk Dick voor blijven op zijn tweestopper! Dick kwam na zijn stop op ca. 7 seconden achter me de baan op. In het begin kon ik dat gat constant houden maar zo'n tien minuten voor het einde zat hij dan toch op mijn bumper. Ik heb hem nog een half rondje kunnen afhouden maar dat was het dan ook wel, zijn banden waren een stuk beter en er was geen houden aan. Ondertussen begon Ludo ook nog aanspraak op P9 te maken, en door wat gedoe met achterblijvers zat hij ineens op mijn bumper in de allerlaatste ronde. Bij het aanremmen voor de hairpin raakten we elkaar en hij ging het grind in. Wat daar precies gebeurde moet ik nog terug kijken, ik vond het in elk geval wel spijtig.
Al met al P9 en Dick op P8, had ik die grindbak niet op hoeven zoeken was dat nog spannend geworden. Maar zo gaan die dingen, vijf punten voor het team dus ik ben redelijk tevreden met de eerste GTR EVO ZAC-race.
Ik vond het lappen trouwens over het algemeen erg netjes gaan!
GTE
9 november 2009, 12:35
Dit was trouwens nog wel even een schrik momentje voor mij zeg! Reed er vlak achter en jullie gingen allebei een kant op! Chris links en jij rechts.. Kon en precies tussendoor gassen ;)
Je kwam mooi binnendoor zeilen!
heb je verder iets gezien van het incident? Ging ik er te fel in? Kan best hoor, ik heb niet zoveel ervaring met (serieus) online racen en ik wil graag leren.
Gerben
9 november 2009, 12:42
Even mijn verslagje dan:
Om kwart voor 6 uit hengelo vertrokken nadat ik auto's van ander volk heb moeten verplaatsen met een krik...mijn auto was even fijn ingesloten op de parkeerplaats. En na een leuk, koud en nat laatst rallyweekend van het jaar was ik om half 7 in het ook alweer natte Arnhem. PC aan, kachels en onder de warme douche en gelukkig was ik nog ruim op tijd voor de eerste race van de ZAC6!
Kwali: Nieuwe setup geprobeerd maar toch weer teruggegevallen op een eerdergemaakte. Uiteindelijk was P3 mijn deel! Zat toch erg dicht bij elkaar en de verassing was toch wel Reggie. Gefeliciteerd met je eerste Pole!!! Was ook gaaf om te zien dat er Vertigo's, DBRS's, Seats en Vipers in de top 10 stonden en niet alleen BMW's.
Race: Goede start omdat Gerben vdB nogal wat topsnelheid mist in zijn beestje. Dus relaxed de eerste bocht in, krijg ik opeens een flinke klapper in de zijkant waardoor ik spin maar op een of andere manier de wagen in de grind bak op Mcrae style weer onder controle krijg en er redelijk gauw weer uit kan om als volgens mij 14e weer op de baan te komen. De mannen op teamspeak zeiden dat het Koos was die mij raakte, maar dit geloofde ik niet. Dus naderhand in de replay gekeken, was het helaas dus wel Koos. Niet verwacht van iemand die tot de inboedel van de ZAC behoort, maar so be it. Iedereen maakt wel eens een foutje en deze was absoluut niet expres. Excuses aanvaard Koos :) Ik had trouwens wonder boven wonder geen schade, terwijl het nog best een harde klapper was!
Toen de inhaalrace, veel man ingehaald. Ik hoop niet dat ik iemand tot last ben geweest. Tot ik achter Mark B. kwam...toen hield mijn inhaalrace ff op. In elke, maar dan ook elke bocht van het circuit was ik sneller dan Mark, maar die Aston loopt zo achterlijk hard en Mark reed goed verdedigend in de bochten ik kon er gewoon niet voorbij. Door de vertraging met Mark kon Chris weer aansluiten en mij belagen :lol: echter kon Chris Mark ook niet voorbij dus dat was wel mooi om te zien. Toen mijn geplande stop gemaakt in rondje 24, maakte veels te veel fouten tijdens de stop, hier moet ik voor de volgende race maar even op oefenen. Toch voor Mark en Chris terecht gekomen. Gerben vdB lag 30 seconden oid voor op mij en die kon ik toch niet meer binnenharken en ik liep weg van diegenen achter mij. Dus op de uitrijstand gezet en geen risico's genomen. Tot opeens 6 a 7 ronden voor het einde Maik met rasse schreden dichterbij komt! Ik weer pushen en in de laaste ronde zit Maik op mijn achtervleugel maar loopt helaas zijn PC vast. Uiteindelijk P4, toch nog tevreden, maar een podium had er ingezeten. Maar ja als als als ;)
Reggie, PP en Gerben2 gefeliciteerd met het podium!
Op naar de volgende !!!
Quizmaster
9 november 2009, 13:00
oh, over hinderen gesproken, Chris, ik vond niet zoveel mis met ons gevecht. Ik had voor mijn gevoel de snelheid en de ruimte om een actie in te zetten. Ik ging ook bijna kruipend door de laatste bocht, om maar vooral de binnenlijn te houden, wetende dat jij links van me zat, en toen kreeg ik een tik. Als je niettemin vond dat ik over de schreef ging, dan sorry daarvoor.
No hard feelings hoor, als je die indruk had. Zal de replay nog ff bekijken, maar als je naast elkaar rijd is het altijd lastig omdat je elkaar niet goed kunt zien. Wat mij betreft ben ik net zo schuldig, als je van schuld kunt spreken, ik had er ook voor kunnen kiezen van het gas af te gaan en achter je te gaan rijden. Ik heb genoten hoor van ons 'samenzijn' :lol:
Martijn Brouwer
9 november 2009, 13:18
mijn verslagje
kwali ging redelijk had een plek 4 wat uiteindelijk op het laatse moment een p5 werd door Ruben de Ruijter die nog net p4 pakte.
de race
die was helaas dodelijk saai na de start halve ronde kon ik aanhaken daarna heb ik niemand meer gezien.
had een hele slechte race setup werkelijk een drama het was glibberen en glijden.
dus de hele tijd op p4 gereden tot aan me eerste stop.
met de stop toch maar alle bandjes gewisseld.toen kwam ik gelukkig na me stop
michel hekking tegen daar nog een paar rondjes mee kunnen vechten hem uiteindelijk voorbij gekomen en me race uitgereden op p4.dus toch wat punten kunnen pakken.
al met al een leuke race avond..zon eerste zac
eansys
9 november 2009, 14:05
Na de tweede pitstop lag ik 13e achter Nannings, die 22 seconden voorsprong had. Er was toen nog 25 minuten te racen. Ik reed niet al te ver achter Gerben van de Broek en Paulpeter Kroon die fel in gevecht waren voor de tweede plaats. Op mijn vers rubber kon ik hun pace volgen en ik hoopte dat ik op die manier aanspraak kon maken op plaats 12 (ik wilde natuurlijk geen 13e worden). Dat lukte maar half. Nannings had de snelheid er goed in zitten en ik reed wat al te gretig (lees: slordig) waardoor ik hier en daar soms wat seconden liet liggen. Op een gegeven moment werd de achterstand echter rap kleiner en toen Nannings Kroon en Van de Broek voorbij liet, was het gat praktisch gedicht. Ik had de indruk dat Nannings met gripproblemen kampte en ik had er wel vertrouwen in dat ik er uiteindelijk vrij eenvoudig langs zou kunnen. Een beetje dreigen op het rechte stuk haalde niks uit, maar drie bochten later maakte Nannings een foutje en was plek 12 alsnog voor mij. Toen waren er nog iets van 5 ronden te gaan en besloot ik het gevecht tussen Gerben en Paulpeter op gepaste afstand te volgen. Ik zat eerste rang!
;)Moet zeggen dat mijn allereerste race niet is tegen gevallen. 2x schakelde mijn Vista over naar mijn bureaublad(waardoor ik 2x buiten de baan belandde omdat ik niet snel genoeg reageerde met Evo weer aan te zetten).
Vooraf had ik besloten een 1 stopper te doen. Had eerder 24 rondjes getest en de banden waren op dat moment nog 45%.
Kwalificatie: In de eerste 2 pogingen ging het steeds mis. De derde poging om een goeie ronde tijd te rijden wil redelijk 1.49.986. Was voor mij de 3e keer onder de 1.50 :D. Maar voelde dat er meer in zat en ging door..Totaal nog 3x onder de 1.49 met als resultaat 149.335 als snelste. Vond het niet gek voor deze 43 jarige ouwe knar (Kan Niet Auto Rijden) zoals mijn zoon mij noemt.
Race: De start ging goed. Niet zoals in de test-race in ronde 1 eruit maar gewoon lekker op snelheid mee. In ronde 3 besloot mijn PC dat mijn bureaublad belangrijker was dan mijn spel. Hierdoor kwam ik naast de baan en verloor 2 plekken.
Daarna tot ronde 19 vrij constant gereden. In ronde 19 een foutje gemaakt bij het inhalen en buiten de baan gekomen.
Eind ronde 23 (45 minuten onderweg) was het tijd voor een pitstop. Ook deze ging netjes en leverde geen stop en go op.
Ik kwam terug op de 10e plek net voor Maik :p. Hij was natuurlijk behoorlijk sneller maar toch heb ik mijn plekkie niet zomaar weggegeven. Op het rechte stuk remde ik laat en maakte een schakelfout. Hierdoor blokkeerde de achterzijde en ik ging bijna van de baan..
Daarna tot ronde 43 in niemandsland mijn rondjes gedraaid en maakte een foutje. In ronde 44 aan de kant gegaan voor de nummer 2 en 3 (had ik achteraf later moeten doen) en toen tot mijn schrik zat Marnix pal achter die gasten. Mijn banden waren al redelijk op en in de 3e bocht ging ik te wijt waardoor ik mijn plekkie verloor en toen 13e lag. Hierop ook gefinished omdat ik Marnix niet kon bijhouden en achter me redelijk de ruimte had om rustig te rijden.
Al met al een leuke ervaring. Moet echter wel iets aan mijn stoel gaan doen want het laatste kwartier zat ik niet echt lekker meer..:thumbup:
Atreidez
9 november 2009, 14:52
43, Volgens mij ben je dan meteen de senior van t deelnemersveld? :thumbup: Je moet iig even controleren wat voor programma's je hebt draaien in de achtergrond. Sommige residente programma's forceren beeld als ze iets willen vertellen, wat dus in jou geval de alt-tab tot gevolg heeft tijdens het racen. Vooral onhandig en jammer voor jezelf, maar stel je voor dat t gebeurt als je in iemand ze slipstream zit op dat moment :D
eansys
9 november 2009, 15:17
43, Volgens mij ben je dan meteen de senior van t deelnemersveld? :thumbup: Je moet iig even controleren wat voor programma's je hebt draaien in de achtergrond. Sommige residente programma's forceren beeld als ze iets willen vertellen, wat dus in jou geval de alt-tab tot gevolg heeft tijdens het racen. Vooral onhandig en jammer voor jezelf, maar stel je voor dat t gebeurt als je in iemand ze slipstream zit op dat moment :D
:laugh::laugh:En dat voor een junior member......:lol:
GTE
9 november 2009, 17:23
Ik heb genoten hoor van ons 'samenzijn' :lol:
Oh nou, mooi! Ik zou zeggen, tot de volgende keer! :thumbup:
Robert Saalmink
9 november 2009, 17:56
Ik heb genoten hoor van ons 'samenzijn' :lol:
Oh nou, mooi! Ik zou zeggen, tot de volgende keer! :thumbup:
Ik las eerder hier in deze thread (http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=69864&postcount=112) dat er twee mensen bij elkaar in 1 auto zijn gesignaleerd. Ik denk dat we nu weten wie dat waren :innocent:
Marc Vos
9 november 2009, 18:00
De pitstop ging goed,.. totdat ik een aantal rondes NA de pitstop begon te twijfelen aan mijn fuel-load. De achterstand richting Gerressen en Hekking die ik had opgelopen kon ik dicht rijden ondanks dat ik heftig moest short-shiften. Helaas bleken mijn bevindingen waarheid te zijn en moest ik schakelen bij 5000/5500 toeren anders haalde ik het einde van de race niet zonder pitstop. Mijn UCP Corvette stil gezet bij de streep en gewacht totdat C600 teamgenoot Kappen de race wist te winnen. Met 1,4 fuel over S/F......
Ik zag jou in de pits staan en besloot om ook een 2 stopper te doen. Ik gooide hem bij de eerste stop weer vol tot 100 liter. Daarna ben ik ook gaan nadenken en bij mij had het ook nét niet gekunnen. Toen bij de tweede stop maar 3 liter extra getankt. Ik vond de race echt wel leuk ondanks de weinige (helemaal in verhouding tot DRTCC) gevechten die ik heb gehad. Tijdens de race probeer je je pace zo strak mogelijk te houden en ben je ook echt aan het nadenken over je tactiek, iets wat ik erg leuk vind aan de ZAC. Ik heb best een goede race gereden met weinig fouten, helaas wel die stop 'n go gehad wat me toch wat tijd heeft gekost.
Gerben
9 november 2009, 18:10
Ik las eerder hier in deze thread (http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=69864&postcount=112) dat er twee mensen bij elkaar in 1 auto zijn gesignaleerd. Ik denk dat we nu weten wie dat waren :innocent:
Hmm, Scuderia Corse Digitali houdt niet zo van zulke praktijken, de heer Zijlstra is dan ook de toegang ontzegt tot de pitboxen en motorhomes van SCD voor de rest van het seizoen!
:lol:
Stefan van Renselaar
9 november 2009, 18:11
Opzich ging mijn eerste ZAC race niet slecht, maar er had zeker meer in gezeten. Reed 1:50.3 in de kwalificatie en kwam op P16. De eerste stint heb rustig afgewerkt, maar ik kon toch niet bij de mensen voor me blijven en niet constant rijden. Na mijn pitstop met 75 liter in mijn tank de snelste raceronde gezet van 1:50.5, ik zou dus in de kwalificatie sneller moeten hebben kunnen gaan. Nadat mijn bandjes begonnen te slijten maar weer rustig aan gedaan en in de laatste 3 ronde ging er nog iemand voor me van de baan, maar omdat er nog mensen achter me zaten die me moesten lappen kon ik daar geen voordeel uit halen.
Volgende race maar wat anders proberen en maar kijken hoe dat werkt :)
En mijn teamgenoot nog gefeliciteerd :thumbup:
Tjello
9 november 2009, 19:23
Zoals al eerder ergens vermeld is het fijn om met deze groep sim-fanaten te rijden. Geen gezeur of gezeik... Een verademing !
Kwali ging niet helemaal zoals ik had gehoopt, had een 1.49 in moeten zitten maar het werd een erg lage 1.50...
Race is eigenlijk vrij goed verlopen (wat niet aan de klassering te zien is :P) 2 keer flink verremd in bocht 1 maar gelukkig geen schade. En mijn doel (1 pitstop maken) is bereikt en natuurlijk uitrijden.
Mijn vader had een dramarace, zijn gaspedaal is kaputski, vandaar dat hij ook zo traag over de baan ging ;)
Hekking
9 november 2009, 19:54
Ik keek net nog even de replay omdat ik me herinnerde dat ik een kleine aanvaring had met Eric linsen. Ik was in de veronderstelling dat hij bij mij de flank in reedt maar ik maakte zelf een slinger. mijn excuses daar voor. Ik wil je nog wel vragen in vervolg wel iets meer afstand te houden tijdens het lappen.
Naar mijn idee gaat dat trouwens dit jaar een stuk beter door het wat grotere snelheidsverschil tussen de twee klasses.
JossNL
9 november 2009, 19:57
Mijn vader had een dramarace, zijn gaspedaal is kaputski, vandaar dat hij ook zo traag over de baan ging ;)
Ik zat te twijfelen om er melding van te maken bij de organisatie: in hoeverre hij misschien tegen zichzelf bescherm moest worden. Niet dat hij in de weg reed overigens, want hij ging keurig aan de kant (zoals iemand eerder al meldde mischien wel te netjes omdat ie schijnbaar ook het gras in ging of bijna stil ging staan:p
Maar als het een gaspedaal probleem is (wat verklaard dat hij op het rechte stuk ook niet vooruit kwam), dan zeg ik niets meer. Behalve dan misschien: is het wel verstandig om dan toch te rijden? Nouja, als hij er maar plezier van heeft gehad iig!
Stefan van Renselaar
9 november 2009, 20:02
Maar als het een gaspedaal probleem is (wat verklaard dat hij op het rechte stuk ook niet vooruit kwam), dan zeg ik niets meer. Behalve dan misschien: is het wel verstandig om dan toch te rijden? Nouja, als hij er maar plezier van heeft gehad iig!
Tijdens het DRTCC was er ook iemand die dat probleem had, die werd zelfs aangemoedigd om gewoon te rijden ;)
Gerben vd Broek
9 november 2009, 20:02
Precies, nieuw gaspedaaltje aanschaffen en gassen met die hap volgende race ;).
Darthwillie
9 november 2009, 20:25
Ik zat te twijfelen om er melding van te maken bij de organisatie: in hoeverre hij misschien tegen zichzelf bescherm moest worden. Niet dat hij in de weg reed overigens, want hij ging keurig aan de kant (zoals iemand eerder al meldde mischien wel te netjes omdat ie schijnbaar ook het gras in ging of bijna stil ging staan:p
Sorry maar ik heb juist grote bewondering voor je vader dat hij gewoon reed :thumbup: Zo leuk lijkt het me niet weten dat je heeeel ver achteraan gaat eindigen zonder enige kansen. Ik verbaasde me er al over dat hij zoveel langzamer was dan tijdens de testrace.
JossNL
9 november 2009, 20:36
Nouja, zo bedoelde ik het ook niet helemaal, inderdaad respect voor het uitrijden - en wat ik al zeg, hij reed niet in de weg en ik hoop dat hij ook nog wat aan plezier heeft gehad. Hoop dat het volgende race gefikst is voor Hans :)
Darthwillie
9 november 2009, 20:39
Heb me bij de testrace kostelijk vermaakt met kijken wat een tweestopper zou doen ten opzichte van je vader, ik hoop dat we bij de volgende race een beetje op dezlefde snelheid zitten. leuker voor beiden.
Tjerk Korving
9 november 2009, 20:42
Ik zag bij Jaap Kleijn trouwens regelmatig de remlichten kort knipperen op de volgas stukken van het circuit. Wellicht dat het rempedaal een eigen leven heeft maar ik kon er elk geval geen morse code van maken als "ga me alsjeblieft niet voorbij". Niet dat ik morse begrijp overigens. :D
Fabian de Jong
9 november 2009, 20:48
Ik zelf had een mega probleem tijdens mijn race zoals je misschien hebt kunnen lezen, ik dacht er zelf nog over na om dit eventueel te melden/te stoppen. Maar uiteindelijk toch niet gedaan en geprobeerd om voor tenminste een punt voor het uitrijden te krijgen, want uit ervaring weet ik elke punt telt uit eindelijk :)
Tjello
9 november 2009, 21:26
Het probleem met de pedalen is inmiddels opgelost ;)
Hij heeft van Vettel geleerd, elk punt telt dus uitrijden die hap :)
Het probleem met op een ronde zetten (voor diegene die op een ronde gezet wordt) is dat je eigenlijk zo min mogelijk in je spiegel moet kijken, zodra je dat doet ga je inderdaad het gras op ofzo :(
Denk dat ik met de labelmaker een label met 'kijk voor je trut' ga maken ;););)
paulpeter
9 november 2009, 21:44
Zo wat een verhalen ook allemaal weer! Leuk om te lezen. Het is alleen wel gek dat ik nou over een race lees waar ik zelf niet in deel heb genomen. :)
Eerste race van het seizoen. Het was voor mij net een lange DRTCC race. Goede start en diegene voor je net niet bij kunnen houden, om vervolgens de rest van de race iemand achter je te houden die sneller is.
Reggie was simpelweg te snel en constant in de race. Erg netjes en vooral strak gereden! Complimenten!:cool:
Zelf aardig tevreden met P2. Was zeker niet de snelste in de race. De eerste 20 min van een stint gingen redelijk, maar daarna werd de grip snel minder. Gerben vd B had hier duidelijk minder last van, want een hele nerveuze laatste 35 minuten opleverde. Ondanks het uitwisselen van wat lak een mooi gevecht. De topspeed van de Aston heeft me P2 opgeleverd.
Daarnaast wil ik zeggen dat ik de cup300 echt een mooie klasse nu al vindt. Heel veel diversiteit in stijl van auto's op het gebied van snelheid, grip, verbruik en slijtage. Het is eigenlijk zonde dat er zo veel BMW's zijn. Want het is een leuk setje daarvoor aan met de Vertigo's, Aston's, Viper en de BMW's.
eansys
9 november 2009, 21:58
Ik zag bij Jaap Kleijn trouwens regelmatig de remlichten kort knipperen op de volgas stukken van het circuit. Wellicht dat het rempedaal een eigen leven heeft maar ik kon er elk geval geen morse code van maken als "ga me alsjeblieft niet voorbij". Niet dat ik morse begrijp overigens. :D
Is bij mij ook het geval.. Bij mij komt het door mijn antieke rode logitech momo stuur met desbetreffende pedalen. Als je rem- en gaspedaal onafhankelijk hebt staan wil zowel de rem als het gas wel eens micrometers van het rust punt afwijken. Geeft bij het rijden geen problemen alleen knippert je remlicht:clown:
Sander Hogendoorn
9 november 2009, 22:03
Had ik ook af en toe last van, merkte ik pas toen ik de replay bekeek.
Mijn race was vrij saai. Eerste stint liep Storm gestaag uit naar 8 seconden, na de stops haalde ik Storm in, maar na een rondje of 7/8 lieten mijn banden het langzaam afweten en kon ik hem niet meer achter me houden. Veel werk aan de winkel om de slijtage terug te brengen :)
Bramzel
9 november 2009, 22:05
Antieke rode Momo rules!
GTE
9 november 2009, 22:11
Ik moet vertrouwen op een Logitech Momo. Op zich weinig mis mee (hoewel erg veel plastic) maar ik kan hem inmiddels niet meer fatsoenlijk op mijn bureau bevestigen. Ik heb een rol ducktape gekocht en met een beetje creatief knip en plak werk houdt ie het net een race vol!
Tjerk Korving
9 november 2009, 22:48
Is bij mij ook het geval.. Bij mij komt het door mijn antieke rode logitech momo stuur met desbetreffende pedalen. Als je rem- en gaspedaal onafhankelijk hebt staan wil zowel de rem als het gas wel eens micrometers van het rust punt afwijken. Geeft bij het rijden geen problemen alleen knippert je remlicht:clown:
Heb zelf ook een rode momo en daar heb ik t nog niet bij gezien eigenlijk. :)
Gerben vd Broek
9 november 2009, 23:03
Ik heb een nog antiekere ms sidewinder ffb, en daarbij begint het rustpunt van de rem ook wel eens afwijken. Maar zeker op de lange rechte stukken, haak ik gewoon mijn voet eronder, om hem omhoog te houden. Scheelt waarschijnlijk niets in topsnelheid, maar het geeft je iig de illusie ;)
Darthwillie
9 november 2009, 23:32
Ik heb een nog antiekere ms sidewinder ffb, en daarbij begint het rustpunt van de rem ook wel eens afwijken. Maar zeker op de lange rechte stukken, haak ik gewoon mijn voet eronder, om hem omhoog te houden. Scheelt waarschijnlijk niets in topsnelheid, maar het geeft je iig de illusie ;)
beste stuur dat ik ooit heb gehad :thumbup:
Fabian de Jong
9 november 2009, 23:48
Ehum zullen we weer ontopic gaan en alles was met hardware te maken heeft, in het daarvoor bestemde topic te plaatsen.
Maik Peters
10 november 2009, 10:38
Gelukkig is er een hoop te lezen over blije mensen die nog blijer zijn dat de ZAC weer begonnen is :)
~Keep up the good Work~
Robert Saalmink
10 november 2009, 10:42
Zeker :) ik heb de indruk dat het voor vrijwel iedereen een geslaagde seizoensopener was. Voor ervaren rijders maar ook voor ZAC-rookies. Ook heb ik het idee dat het lappen van CUP400 rijders zonder veel problemen is gegaan. Dit komt wellicht doordat de blauwe vlag in dit spel wat 'dwingender' is (qua stop and go penalty) dan in GTR2? Of zit het 'm gewoon in de nieuwe game?
GTE
10 november 2009, 11:40
Ik heb gisteren de replay van de CUP300 bekeken. Echt grappig om ´jezelf´ zo bezig te zien. Ziet er nog best profi uit ook. :laugh:
PS. Chris: De replay toonde dat ik iets verder naar buiten dreef in die bocht dan ik zelf dacht. Sorry!
Niels Tieman
10 november 2009, 12:02
@Robert; De blauwe vlaggen zijn een stuk beter dan in GTR2 maar ook het snelheidsverschil tussen de Cup600 en Cup400 is een tandje groter. Ik moet wel zeggen dat ik in de practice en quali wat last had van Cup600's die persé voorbij moesten terwijl ik ook in een snel rondje zat maar dat zal nog wel vaker voorkomen ben ik bang. :)
Peter
10 november 2009, 12:15
Ik vond het lappen ook heel goed gaan... had 1 keer een klein momentje met Bram die ik net voor Campsa voorbij wilde... hij ging eerst iets naar rechts dus ik wilde er links voorbij maar toen koos hij er toch voor om naar links te gaan en moest ik even vol in remmen om hem niet te raken.. maar dat ging verder goed... ik heb ook 1 keer achter 2 Cup400's in gevecht gezeten waar ik er maar even achter ben blijven hangen...
In kwali vond ik het ook goed gaan, heb zelf nog een snel rondje afgebroken omdat er een Cup400 voor me zat, was voor mij ook allemaal even wennen omdat ik voor het eerst degene ben die er langs wil ipv degene die iemand erlangs moet laten :)
Maar ging allemaal prima naar mijn idee.
@ Niels, je zult dat wel altijd houden idd, was in eerdere seizoen ook altijd zo. Gelukkig heb je snel door wie er netjes zijn en wie wat agressiever en daar kun je dan op inspelen.
Overigens is het snelheidsverschil niet echt groter dan in GTR2?
In GTR2 was het ong. 1.37/1.38 om 1.43/1.44, In Evo is het 1.40/1.41 om 1.46/1.47
Voor iedereen zijn de rondetijden wat langzamer dan in GTR2...
Iets anders wat ik wel vreemd vond was dat ik zelf ook een paar keer een blauwe vlag kreeg na het lappen van een Cup400. Zelfs 1 keer een warning... gelukkig ben je dan snel weg dus verder geen last van gehad....
Niels Tieman
10 november 2009, 12:16
Ik doel meer op het snelheidsverschil tussen de bolides. In de laatste seizoenen van GTR2 waren de BMW's en Porsches aardig rap op het rechte stuk. :)
Roy Visser
10 november 2009, 12:17
Iets anders wat ik wel vreemd vond was dat ik zelf ook een paar keer een blauwe vlag kreeg na het lappen van een Cup400. Zelfs 1 keer een warning... gelukkig ben je dan snel weg dus verder geen last van gehad....
Dat kan misschien komen doordat jij een pitstop hebt gehad en de Cup400 die je inhaalde nog niet :) (Race om Positie dus net als jij een pitout lap hebt)
het is een beetje moeilijk uitleggen wat ik bedoel, maar weet jij verder of je voor positie reed Peter? Of dat je toevallig net uit de pit gereden kwam? (Als je uit de pit komt krijg je altijd blauwe vlaggen als iemand achter je rijd)
Mark B
10 november 2009, 12:20
Ik kreeg trouwens wel de melding van Pit In steeds in mijn 2e stint :huh1:
Had mijn pitstop gepland in Lap 27 maar besloot 1ronde eerder te gaan.
Geen problemen want kon ook gewoon maar kreeg dus in de 2e stint steeds melding onderin mijn scherm van Pit In.. is dit een eerder voorval?
Kon gelukkit gewoon doorrijden zonder gelazer ofzo ;)
Niels Tieman
10 november 2009, 12:21
Die melding hebben ik en Jeroen ook gehad. Het is ook vaker voorgekomen tijdens de test-races dus die dingen kun je, en mag je, heerlijk negeren. :D
Robert Saalmink
10 november 2009, 12:23
Dat is waar ook, die melding kreeg ik ook. Ik dacht 'dikke ***' en heb hem weer uitgezet. Het leidde me wel af, temps checken, puncture misschien? :(
Mark B
10 november 2009, 12:26
Dat is waar ook, die melding kreeg ik ook. Ik dacht 'dikke ***' en heb hem weer uitgezet. Het leidde me wel af, temps checken, puncture misschien? :(
idem hier :) Dacht echt van HUH?!?! ben net geweest, ook alles gecheckt enzo
Peter
10 november 2009, 12:28
Dat kan misschien komen doordat jij een pitstop hebt gehad en de Cup400 die je inhaalde nog niet :) (Race om Positie dus net als jij een pitout lap hebt)
het is een beetje moeilijk uitleggen wat ik bedoel, maar weet jij verder of je voor positie reed Peter? Of dat je toevallig net uit de pit gereden kwam? (Als je uit de pit komt krijg je altijd blauwe vlaggen als iemand achter je rijd)
Nee ik weet niet meer wanneer het precies geweest is maar heb even in de lapcharts gekeken en na mn eerste stop kwam ik tussen Robert en Dick de baan weer op en dus ruim voor andere Cup400's ( waarvan ik de meeste al gelapt had ;) ) Na mn 2e stop viel ik terug tot P6 achter Jerry, ook niet dus
Het was ook niet bij het uitrijden van de pit maar ergens achterop het circuit..
Geen idee waar het wegkomt, maar heeft gelukkig geen problemen opgeleverd.
Ik doel meer op het snelheidsverschil tussen de bolides. In de laatste seizoenen van GTR2 waren de BMW's en Porsches aardig rap op het rechte stuk. :)
Ah op zo'n fiets, ja vooral acceleratie scheelt weer een stuk :)
Zit me trouwens te bedenken, volgens mij ben ik Robert na mn eerste stop nog buitenom voorbijgegaan :) Toch maar eens de replay gaan bekijken :lol:
Darthwillie
10 november 2009, 12:32
Blauwe vlaggen waren wel aan het einde vervelend toen ik mij wilde unlappen bij volgens mij Marcel Bosman. Ik had verse banden hij duidelijk niet :p
Ik stak hem voorbij en kreeg meteen warning 1 en nog voor de volgende bocht al warning 2 :huh1: Dat was wel heel rap vond ik, gelukkig kwam er toen wat meer afstand maar om nou door zo een situatie een stop go op te lopen zou ik van balen.
Vreemde was trouwens dat de laatste persoon ruim na de minuut op de grid kwam maar we gewoon blauwe vlaggen hadden.
Robert Saalmink
10 november 2009, 12:39
Ah op zo'n fiets, ja vooral acceleratie scheelt weer een stuk :) Zit me trouwens te bedenken, volgens mij ben ik Robert na mn eerste stop nog buitenom voorbijgegaan :) Toch maar eens de replay gaan bekijken :lol:
Klopt :) Ik reed toen op de kale velgen inmiddels, iets wat de grip niet ten goede kwam kan ik je zeggen.
GTE
10 november 2009, 12:44
Blauwe vlaggen waren wel aan het einde vervelend toen ik mij wilde unlappen bij volgens mij Marcel Bosman. Ik had verse banden hij duidelijk niet :p
Ik stak hem voorbij en kreeg meteen warning 1 en nog voor de volgende bocht al warning 2 :huh1: Dat was wel heel rap vond ik, gelukkig kwam er toen wat meer afstand maar om nou door zo een situatie een stop go op te lopen zou ik van balen.
Vreemde was trouwens dat de laatste persoon ruim na de minuut op de grid kwam maar we gewoon blauwe vlaggen hadden.
Dat probleem vreesde ik dus ook toen ik me bij Reggie unlapte, maar Reggie begreep dat probleem ook en gaf me direct 1 á 2 seconden uitloop extra. Dus als in gevallen als deze enige medewerking wordt verleend, is er niets aan de hand. Maar ja, ik realiseer me dat dat alleen maar werkt als de frontrunner in kwestie een comfortabele voorsprong heeft ten opzichte van zijn directe belagers.
Overigens kreeg ik ook na mn pitstop de pit in-melding. Ik heb em uitgezet en er verder geen aandacht meer aan besteed. Ik ervaar het niet als een probleem.
Fabian de Jong
10 november 2009, 13:02
Ik heb eigenlijk geen idee of ik een blauw vlag gekregen heb, aangezien dat gewoon niet te zien was op mijn scherm :p
Heb de laatste 10 rondes of zo Danny achter mij gehad, maar denk dat die er telkens een net te groot gat tussen zat. En gelukkig bleef Danny achter me rijden aangezien hij mooi Dick Bos kon ophouden en hierdoor mij niet kon inhalen :)
Maar goed op naar Istanbul heb er al een aantal rondes gereden en ik vind het tof wel een gave baan, al zijn sommige bochten erg tricky omdat je die gewoon niet ziet aankomen maar in 1x opdoemen na een heuveltje of zo.
En de eerste bocht is ook vervelend aangezien dit een erg hobbelig stukje is.
Atreidez
10 november 2009, 13:10
Ik heb ook gehad dat me auto zelf ging bepalen wanneer ie naar de pit wou. Hij deed het de ronde na me stop, en toen 3 rondes en 1 ronde voor het einde ook. In principe is het hier geen ramp, aangezien je zelf bepaald waar die auto heen stuurt, maar het leidde idd wel af.
Bram Van Der Stichelen
10 november 2009, 17:31
idem hier :) Dacht echt van HUH?!?! ben net geweest, ook alles gecheckt enzo
Had ik ook. Ik zat al te vrezen voor een fout in het spel en dat ik een stop n go of iets dergelijk had gekregen :p Nouja, veel zou het niet uitgemaakt hebben, reed toch moederziel alleen achteraan. :blushing:
El Maestro
10 november 2009, 17:46
Had ik ook. Ik zat al te vrezen voor een fout in het spel en dat ik een stop n go of iets dergelijk had gekregen :p Nouja, veel zou het niet uitgemaakt hebben, reed toch moederziel alleen achteraan. :blushing:
Ik dacht in eerste instantie dat ik een stukje van het reglement was vergeten te lezen en dat je misschien 2 stops moest maken ofzo, was het echt even helemaal kwijt:laugh:
Wat betreft de race zelf, geweldig:thumbup:
Fabian de Jong
10 november 2009, 18:13
Ik dacht in eerste instantie dat ik een stukje van het reglement was vergeten te lezen en dat je misschien 2 stops moest maken ofzo, was het echt even helemaal kwijt:laugh:
Wat betreft de race zelf, geweldig:thumbup:
En nu een video ervan maken... HUP!
Stefan van Renselaar
10 november 2009, 18:22
Ik kreeg trouwens wel de melding van Pit In steeds in mijn 2e stint :huh1:
Ik zelf dacht dat ik het knopje had aangestoten waar bij mij de Pit Request op staat, maar dat blijkt het dus toch niet te zijn :p
Sander Hogendoorn
10 november 2009, 18:37
Pit in meldingen gewoon negeren, tenzij je zelf een stop hebt aangevraagd natuurlijk :p
JossNL
11 november 2009, 22:35
Kleine heads-up voor de organisatie:
de replayfile die onder Cup300 staat is die van de Cup400/600. Heb de replayfile hier niet en wilde wat momenten opzoeken, maar die van de cup300 is dus niet aanwezig. (en nee, ze zijn niet verwisseld helaas!)
Niels Tieman
11 november 2009, 22:38
Dat klopt en dat is bekend. Robert zal het aanpassen zodra hij daar tijd voor heeft. Nog even geduld aub. :)
Stefan van Renselaar
11 november 2009, 22:41
Kleine heads-up voor de organisatie:
de replayfile die onder Cup300 staat is die van de Cup400/600. Heb de replayfile hier niet en wilde wat momenten opzoeken, maar die van de cup300 is dus niet aanwezig. (en nee, ze zijn niet verwisseld helaas!)
Ik stuur je via pm wel even een downloadlinkje naar mijn replay file ;)
Robert Saalmink
12 november 2009, 11:52
Dat is al 40 keer gemeld en zoals ik al zei: zodra ik dat gefixt heb laat ik het hier even weten.
Maik Peters
12 november 2009, 12:48
Ik stuur je via pm wel even een downloadlinkje naar mijn replay file ;)
Das erg aardig van jou Stefan, maar we moeten (zouden graag willen) allemaal (of enkelen van ons) de server replay file hebben.
Maar er wordt aan gewerkt :innocent:
Stefan van Renselaar
12 november 2009, 16:38
Das erg aardig van jou Stefan, maar we moeten (zouden graag willen) allemaal (of enkelen van ons) de server replay file hebben.
Maar er wordt aan gewerkt :innocent:
Jij je zin ;)
http://www.megaupload.com/?d=JF6NUXL7
Maar iedereen slaat die zelf toch ook op, heb ik dat of zetten jullie dat allemaal uit?
Jeroen Ursem
13 november 2009, 01:39
Voor de liefhebbers die de momenten thread niet volgen:
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=70564&postcount=16
CUP600 + CUP400 filmpje ;)
Robert Saalmink
13 november 2009, 11:11
De link naar de CUP300 replay en logfiles is nu correct, zie startpost. Enjoy!
Joost van den Heuvel
13 november 2009, 14:00
Ik zelf dacht dat ik het knopje had aangestoten waar bij mij de Pit Request op staat, maar dat blijkt het dus toch niet te zijn :p
Dat is helaas "normaal" bij GTR Evolution. Ik heb zo het idee dat hij uitrekent wanneer je zo ongeveer binnen had moeten komen (qua brandstof) en dat hij dan "pit in" begint te roepen, ook al heb je al een pitstop gemaakt. Heel suf allemaal.
Peter
13 november 2009, 14:03
Ach, dan kun je in ieder geval niet meer met het excuus aankomen dat je zonder benzine bent komen te staan :p
Jeroen Ursem
13 november 2009, 14:20
Ach, dan kun je in ieder geval niet meer met het excuus aankomen dat je zonder benzine bent komen te staan :p
Ja, dan ben je echt een ei!
:surrender:
Gerben vd Broek
13 november 2009, 16:09
:lol::lol:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.