View Full Version : Kalender Formula ProLeague 2008/2009
Tjerk Korving
3 september 2008, 21:41
[spacer]
[logo_fpl]
De Formula ProLeague. League managers zijn Tjerk Korving en Gerben van den Broek. De Formula Pro League biedt natuurlijk de bekende Pro League rijders de gelegenheid elkaar nu eens echt online van weerstand te voorzien. Maar uiteraard kan iedereen zich inschrijven en voor het eerst bij DigitalRacing.nl eens van serieuze single-seater actie genieten. De Formula ProLeague zal verreden worden op de maandagavond en we trappen dit eerste seizoen af met een bescheiden maar zeer interessante kalender:
League: Formula ProLeague
Aanspreekpunt: Tjerk Korving
1. 10 nov Brands Hatch
2. 24 nov Estoril
3. 5 jan Imola
4. 12 jan Valencia
5. 26 jan Istanbul
6. 9 feb Magny Cours
7. 2 maa Valencia Street Circuit of Oschersleben
8. 9 maa Monza
De kalender is aangepast, voor meer informatie zie pagina 3 van deze thread
[spacer]
[logo_dr]
Bramzel
7 oktober 2008, 00:14
Ik vind het maar rustig hier mensen. Waar is het animo? Ik heb al verschillende mensen horen praten over de FPL, waar zitten jullie? Wie doet er allemaal mee?
Mark van Zanten
7 oktober 2008, 00:38
De interesse hier is er nog steeds, maar helaas is school te druk om goed voor te kunnen bereiden wat ik wel belangrijk vind als ik mee zou doen. Hopelijk gaat het in latere seizoen wel lukken om mee te doen!
Neemt niet weg dat ik wel ga proberen om af en toe met testraces van FPL en DRTCC mee ga proberen te doen.
Gerben
7 oktober 2008, 00:42
Ik had er wel zin aan, maar helaas heb ik op de maandagavond andere bezigheden. Leek me erg gaaf om eens met formules auto's tegen elkaar te racen!!!
Maar er zijn zat mensen die dit gingen doen volgens mij>?
Ralffoxx
7 oktober 2008, 00:52
Ik ga er zeker voor hoop hier beter mee overweg te kunnen dan met de DRTCC.
Federici
7 oktober 2008, 08:10
Ik wil absoluut meedoen :)
Stoofie
7 oktober 2008, 08:48
Ik wil ook mee doen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een open wheels kampioenschap :thumbup:
Roy Visser
7 oktober 2008, 13:54
ik ga alleen voor een gast optreden :surrender:
Mark B
7 oktober 2008, 17:16
ik ga alleen voor een gast optreden :surrender:
Idem. Prioriteit ligt toch bij de ZAC5 en de DRTCC voor moi....
Tim Wijen
7 oktober 2008, 18:25
Ik rij absoluut mee, mits mijn studie het toelaat.
Darthwillie
7 oktober 2008, 19:45
ff sgieuwnierig, wat voor rondetijden rijden jullie ongeveer????????
Robert Saalmink
7 oktober 2008, 22:07
Ik ga deze ook meerijden. Back to my roots :)
Het lijkt me ook erg leuk om oud-GPx-Pro Leaguers nu eindelijk eens online tegen te komen :)
Ralffoxx
7 oktober 2008, 23:08
Ja idd wel iets anders dan tegen de pc te rijden en dan in te sturen :)... nu kan ik ze teminste effe een tikje geven... (ow wacht volgens mij mag dat nie Oo)
Federici
7 oktober 2008, 23:12
Ja idd wel iets anders dan tegen de pc te rijden en dan in te sturen :)... nu kan ik ze teminste effe een tikje geven... (ow wacht volgens mij mag dat nie Oo)
Haha Steven.. is toch iets anders dan toerwagenracen ;)
Ralffoxx
7 oktober 2008, 23:18
Ja weet het en ook stukje leuker :P a hoewel ik toerwagens nu steeds leuker ga vinden. Omdat het toch veel vlak bij elkaar is.
Atreidez
8 oktober 2008, 13:18
Ja, ik ben hier ook zeker bij, heb al zo'n 1000 testkilometers achter de rug en krijg ze wel de bocht door ala tourwagen :P Gister een 1.39.7xx op Monza, voor als iemand een tijd wil. Maar het moet nog wel iets sneller kunnen..
joostingh
8 oktober 2008, 13:50
Helaas heb ik gewoon echt geen tijd om met een league mee te doen. Anders was de F3000 wel een potentieel geweest. Alleen zou ik persoonlijk dan liever de DTRCC meedoen omdat ik deze auto's tenminste wel voor 5 ronden achter elkaar uit het gras kan houden en voor mijn doen ook nog gas kan geven.
Maar hopelijk komen de aanmeldingen snel binnen!
Ralffoxx
8 oktober 2008, 13:59
Wanneer beginnen de aanmeldingen eigenlijk Tjerk?
Mark van Zanten
8 oktober 2008, 14:02
Ja, ik ben hier ook zeker bij, heb al zo'n 1000 testkilometers achter de rug en krijg ze wel de bocht door ala tourwagen :P Gister een 1.39.7xx op Monza, voor als iemand een tijd wil. Maar het moet nog wel iets sneller kunnen..
1.39.7xx :surrender: als ik al mee zou doen, dan moet ik alleen al op monza dus nog ergens zo'n 2,4 seconde vandaan zien te halen:blushing: Van het weekend maar weer eens proberen of het sneller kan dan 1:42.xxx:innocent:
Niels Tieman
8 oktober 2008, 14:03
Ik zal eens kijken wat ik kan doen op Monza. Mocht ik een setup vinden die enigsinds bruikbaar is zal ik hem hier posten :D
Michael Storm
8 oktober 2008, 17:31
Ik ga deze ook mee doen.
Zal nu eens kijken wat ik op monza kan :)
EDIT: 1.37.5 en er kan nog wel wat af, 1.36 moet zeker mogelijk zijn, misschien ook wel 1.35
Tjerk Korving
8 oktober 2008, 18:31
Wanneer beginnen de aanmeldingen eigenlijk Tjerk?
Nog een weekje, vanaf 15 oktober kan er worden aangemeld.
Bramzel
8 oktober 2008, 20:04
Is het een idee om alvast een animolijstje te maken?
Team:|Rijder 1:|Rijder 2:
||
Federici
8 oktober 2008, 20:13
WolnerGP|Alexis Saridakis|Angelo Wolner
Mark van Zanten
8 oktober 2008, 20:17
Waarschijnlijk niet echt het goede draadje, maar zijn er vanavond nog mensen op de F3000-server te vinden?? Ik ga rond 8u even rondjes draaien :)
Robert Saalmink
8 oktober 2008, 20:18
WolnerGP|Alexis Saridakis|Angelo Wolner
nnb|Robert Saalmink|nnb/geen
Tjerk Korving
8 oktober 2008, 20:45
Waarschijnlijk niet echt het goede draadje, maar zijn er vanavond nog mensen op de F3000-server te vinden?? Ik ga rond 8u even rondjes draaien :)
Ik ga er sowieso ook zijn. :)
En bij deze is er ook een nieuwe thread aangemaakt voor geruchten, persberichten en teampresentaties. Klikkerdeklik (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=91)
Ralffoxx
8 oktober 2008, 22:53
Effe om Jaap te plagen 5 rondjes gereden op Monza vandaag. 1.39.501 gereden :P dus Jaap je hebt weer wat te doen :)
Tim Wijen
8 oktober 2008, 23:28
Ik heb straks ook even Monza verkend. Ik kwam op een 38,1 uit met flink wat peut aan boord. De setup is nog niet 100%, waardoor ik nog een paar tienden mis. Een 37 laag moet er in zitten.
Mark van Zanten
8 oktober 2008, 23:40
Daarnet ook even met Tjerk (en kortstondig Tim Wijen en Michiel Storm :p ) gereden, waarbij ik uiteindelijk tot 1.38.8 kwam, waar nog wel een paar tienden vanaf kon. Ik zal nog veel moeten oefenen, wil ik überhaubt in de buurt van de 37 laag willen komen. Ik begin de auto iig wel beter door te krijgen, met name het gas geven moet ik nog even wat voorzichtiger doen :p
I'll be back van de week (hoop ik tenminste)! ;)
Button87
11 oktober 2008, 01:54
Is mijn setup zo slecht of slipstream jullie ofzo.
kom niet verder dan een 1.40.2 op monza :rolleyes:
Misschien betere setup of wat meer oefenen.
Ralffoxx
11 oktober 2008, 02:01
niet te veel sturen ... later remmen? uhm minder vleugel? bla bla bla :P
Anders kom je is langs Steven ik zit toch pas een jaar ziek thuis. En nee niet besmettelijk ;).
Mark van Zanten
11 oktober 2008, 11:08
Is mijn setup zo slecht of slipstream jullie ofzo.
kom niet verder dan een 1.40.2 op monza :rolleyes:
Misschien betere setup of wat meer oefenen.
Sowieso meer oefenen ;) Als ze beweren dat 36 op monza mogelijk moet zijn, zal er best veel in oefenen te vinden zijn :p
Tjerk Korving
11 oktober 2008, 12:28
Ik kom zelf ook nog niet onder de 1:40 maar dat zit voor een deel wel in de setup. Nou heb ik niet zo'n geweldig idee welke kant het op moet met de setup dus dat is een beetje trial and error. :)
Button87
11 oktober 2008, 14:38
even een vraagje wat is jullie top snelheid? want misschien heeft mijn stuurtje nogal te lijden gehad van al dat stof :lol:.
Tjerk Korving
11 oktober 2008, 16:48
even een vraagje wat is jullie top snelheid? want misschien heeft mijn stuurtje nogal te lijden gehad van al dat stof :lol:.
Ik zat zelf zo rond de 270 maar ik heb ook al getallen van 286 voorbij horen komen in combinatie met 1:38-ers. Minder vleugel zal sowieso dus wel één van de sleutels zijn maar dan zit je nog met de stabiliteit in de chicanes.
Ralffoxx
11 oktober 2008, 16:55
276 voordat ik rem
Mark van Zanten
11 oktober 2008, 18:18
Ik heb 'm top op 270. Maar volgens mij had ik nog verdomd veel vleugel staan (achter volgens mij 20). Ik ga me er vanavond nog even aan wagen :D
Bram Van Der Stichelen
13 oktober 2008, 23:41
Nou dat was tof mensen :D
Een hele leuke eerste race gehad daarnet, waarin we met 3 man steeds lekker bij elkaar reden en vechten voor de 2e positie :) Natuurlijk reed Michael Storm op zijn eentje helemaal vanvoor, maar dat kon ons niet deren.
Ik denk dat Jaap het niet echt leuk vond om steeds achter mij te rijden op de rechterstukken, want na 2 ronden begon mijn motor al te overheaten door een setuptip van Michael, waardoor ik steeds een enorme rookpluim achterliet op de rechte stukken :laugh:
http://i37.tinypic.com/veul1x.jpg
Een mooi beeldje uit de race :)
http://i33.tinypic.com/evcd8l.jpg
Jammergenoeg de race niet kunnen uitrijden door een crash. Jaap ging wijd in de laatste bocht, en ik dacht dat ik er gewoon voorbij kon gaan zonder van lijn te veranderen. Dat bleek niet zo te zijn, en ik wijk uit naar rechts, maar die wagens zijn zo verdomd gevoelig, dat ik al gauw de controle kwijtraakte :p resultaat is dat ik zwaar de muur in ging, en de wagen in vuur en vlam stond.
YouTube - crash F3000 @ estoril
Michael Storm
13 oktober 2008, 23:49
Lol, je moet ook niet met radiator 1 gaan rijden in de race :p
Kan natuurlijk wel als je eerder schakelt en niet door trekt naar 9100 rpm ;)
King Otto
14 oktober 2008, 00:27
Ik was er in de trainingssessie ook bij en is me opzich goed bevallen, leuke ervaring dat online gedoe. Alleen belachelijk dat ik 4 sec langzamer was dan Michael. Hoop dat het in de setup zit :D
Ralffoxx
14 oktober 2008, 00:49
Ik ging lekker maar ja zag nadat me knie op slot ging was het gat van 2 sec snel weg. Toen ze me eenmaal voorbij kwamen ben ik gestopt aangezien het niet vol te houden was hoop dat dit niet gebeurt straks want voor de rest kon ik de rondjes aardig gelijk houden.
Maar was gezellig.
Atreidez
14 oktober 2008, 00:53
Reken maar dat het in de racelijn, rempunten en uitacceleratie zit :P
Gave crash trouwens Bram, ik raakte je niet :P Ik zat de replay ook al te kijken en vond t zo raar dat je niet van je lijn af ging, beetje twijfelgeval aangezien liften in die situatie voor mij alleen maar kans zou geven op een spin. De 9 rondes dicht bij mekaar rijden was iig top, en die chicane lijkt in TV mode een stuk sneller als dat je zelf in de auto zit!
Tim Wijen
15 oktober 2008, 20:13
Ik heb zojuist wat rondjes gereden over het Valencia street circuit. Ik vind het een erg mooie en leuke baan maar hij is erg fps heavy. Ik denk niet dat ik hier fatsoendelijk op kan racen met 20+ deelnemers.
Tjerk Korving
15 oktober 2008, 20:23
Ik heb zojuist wat rondjes gereden over het Valencia street circuit. Ik vind het een erg mooie en leuke baan maar hij is erg fps heavy. Ik denk niet dat ik hier fatsoendelijk op kan racen met 20+ deelnemers.
Dan moeten we de track zeker uittesten binnenkort.
Ralffoxx
15 oktober 2008, 20:59
Is maar goed dat ik een 4870 1gb op het oog heb dan aangezien ik alles op 1600x1050 speel. En idd Valencia street heb ik een behoorlijke drop ten opzichten van de andere circuits. En dat nu met een 8800gt 512 ...
Tim Wijen
21 oktober 2008, 20:27
Misschien is Vara een optie? Ik heb er zojuist op gereden. Lekker technisch baantje hoor! :)
Federici
21 oktober 2008, 21:37
Misschien is Vara een optie? Ik heb er zojuist op gereden. Lekker technisch baantje hoor! :)
Macau! :)
Bram Kocken
23 oktober 2008, 11:00
Dan moeten we de track zeker uittesten binnenkort.
Is het geen idee om een keer een test-sessie te organiseren, voor aanvang van het seizoen?
Ralffoxx
23 oktober 2008, 12:23
wij zitten vaak met een paar man op maandag te testen Bram.
Maar we moeten idd Valencia Street Circuit nog is goed testen aangezien ik en nog een paar mensen daar een framedrop hadden. Hopenlijk geen last meer van na vandaag aangezien de chauffeur al onderweg is met mijn 4870 :P
Bram Kocken
23 oktober 2008, 12:35
Ah ok, dat was me nog niet eerder opgevallen. Hoogstwaarschijnlijk dat ik maandag dan wel even binnenhop en wat rondje meedraai. Meer testen in de F3000 kan zeker geen kwaad :)
Tjerk Korving
29 december 2008, 13:17
[spacer]
Bij deze een vernieuwde FPL kalender naar aanleiding van het uitstellen van de races op Imola en Magny Cours door de raceserver problemen in december.
Imola is opnieuw ingepland op 5 januari en Magny Cours op 9 februari, de oorspronkelijke datum van Valencia Street Circuit.
Na Magny Cours is er een gat van 3 weken in verband met vakantieperiodes, carnaval en dergelijke. In de eerste week van die periode, zal Valencia Street Circuit worden uitgetest om te kijken of het add-on circuit echt geschikt is. Zo niet dan schakelen we over op Oschersleben. Het circuit wat het uiteindelijk word kan dan worden verreden op 2 maart, de oorspronkelijke datum van Monza. Monza zal nog steeds de afsluiter zijn en een week doorschuiven naar 9 maart.
3. 5 jan Imola
26 ronden | 128.258km
4. 12 jan Valencia
32 ronden | 128.160km
5. 26 jan Istanbul
31 ronden | 130.107km
6. 9 feb Magny Cours
29 ronden | 127.890km
7. 2 maa Valencia Street Circuit of Oschersleben
25 ronden | 132.500km 35 ronden | 129.500km
8. 9 maa Monza
22 ronden | 127.446km
[spacer]
[logo_dr]
tinyriconen
30 december 2008, 13:24
Dat klinkt als een meer dan behoorlijke oplossing! Klasse gedaan mannen.
Atreidez
10 januari 2009, 01:44
Tjerk, ik heb je paar weken terug een pm gestuurd over de afstand van Istanbul. 31 rondes x 5.34km is 165,5km. Met 24 rondes zit je op 128km en een beetje...
Tjerk Korving
10 januari 2009, 16:24
Tjerk, ik heb je paar weken terug een pm gestuurd over de afstand van Istanbul. 31 rondes x 5.34km is 165,5km. Met 24 rondes zit je op 128km en een beetje...
Klopt en was ik voornemens om dit weekend op terug te komen. Nu dus. :)
Volgens de track info van Race 07 is een ronde op Istanbul 4.2km en dan kom je dus op 4.2 x 31 ronden = 130.2km. De officiële track info die bijvoorbeeld op de website van het circuit te vinden is, rept inderdaad over een lengte van 5.333km.
Nu is denk ik de grote vraag wat klopt. Ik heb geen idee of het circuit in Race 07 de 4.2km is zoals in de track info of dat het 5.333km is en de track info onjuist is. Evenmin een idee hoe dat te achterhalen.
Bram Kocken
10 januari 2009, 16:32
Zijn we het wel dezelfde layouts?
Tjerk Korving
10 januari 2009, 16:34
Zijn we het wel dezelfde layouts?
Voor zover ik weet heeft Istanbul maar een layout waarop word gereden en de trackmap ziet er ook hetzelfde uit. Je zou dus zeggen dat de trackinfo dan niet klopt maar zoals gezegd heb ik geen flauw idee hoe dat na te gaan.
Edit: Ondertussen kwam ik erachter dat in de logfiles van de dedicated server ook een track lengte word vermeld. Voor Istanbul zou dat in Race 07 een lengte van 5250.6528 meter zijn, oftewel 5.250km. Niet helemaal de lengte zoals het in het echt is maar toch wel even een stuk anders als de ingame track info van 4.2km.
Waarschijnlijk is het geen slechte zaak om het voor alle tracks na te lopen, Brands Hatch bleek ook 200 meter langer dan opgegeven.
Maar met de 5.250km die het volgens de logfiles van Race 07 is, zou Istanbul dus 25 ronden worden.
[spacer]
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.