View Full Version : FPL2: Indianapolis - Ronde 4, 02/11/2009
Tjerk Korving
27 oktober 2009, 20:39
[spacer]
http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/logo_fpl2.jpg
[spacer]
Preview Indianapolis
Voor de vierde race van het seizoen gaan we de grote plas over en strijken we neer op het circuit van Indianapolis. Het circuit werd aangelegd in 1909 als oval en in 2000 aangevuld met het infield gedeelte voor de Formule 1.
We beginnen op het oval gedeelte op s/f bij de nog resterende strook bakstenen en gaan volgas opweg naar de haakse rechts links combinatie van bocht 1 en 2. Vlak voor het rempunt kan een topsnelheid van boven de 280 km/h worden behaald. Hierna volgt de flauwe rechter bocht 3 waar wijd uitgelopen word om zo goed te kunnen aanremmen voor de langzamere bocht 4. Vanaf hier is het volgas door bocht 5 en naar rechts voor het aanremmen van de 180 graden draaiende bocht 6.
Aan het einde van bocht 6 is de beste route aan de linkerkant om zo goed te kunnen aanremmen voor de haakse rechter bocht 7. Hierna belanden we op het tweede kortere rechte stuk wat ons brengt naar de haakse linker bocht 8 en dan naar de langzame en krappe rechts links combinatie van bocht 9 en 10. Dan volgt bocht 11 rechtsaf en die brengt ons weer op het oval gedeelte van de baan. Vanaf hier is het volgas en zoveel mogelijk snelheid meenemen in de oval bochten 12 en 13 en hopelijk een slipstream meepakken richting s/f.
[spacer]
Circuit Informatie
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_indianapolis.jpg
Circuit: Indianapolis (http://maps.google.nl/maps?q=indianapolis&ie=UTF8&gl=nl&ei=5DvnStCBNZTZ-QaAnJ36Bg&ved=0CAsQ8gEwAA&hq=&hnear=Indianapolis,+Marion,+Indiana,+Verenigde+Sta ten&ll=39.794326,-86.232891&spn=0.022488,0.038581&t=h&z=15)
Lengte: 4,189 km
Ronden: 36
Afstand:150.804 km
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:
Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 150 kilometer
[spacer]
Uitslagen
FPL2 Indianapolis - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091102_indianapolis/index.html)
FPL2 Indianapolis - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091102_indianapolis/FPL2_Race_4_Indianapolis.rar)
[spacer]
Uitslagen voorgaande races
FPL2 Nürburging - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090914_nurburgring/index.html)
FPL2 Nürburgring - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090914_nurburgring/FPL2_Race_1_Nurburgring.rar)
FPL2 Magny Cours - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090928_magny_cours/index.html)
FPL2 Magny Cours - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090928_magny_cours/FPL2_Race_2_Magny_Cours.rar)
FPL2 Silverstone - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091012_silverstone/index.html)
FPL2 Silverstone - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091012_silverstone/FPL2_Race_3_Silverstone.rar)
[spacer]
Links
FPL2 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/18-.html)
FPL2 Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/18-.html)
Het FPL2 reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/20-.html)
Indianapolis officiële website (http://www.indianapolismotorspeedway.com/)
Indianapolis download (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=17634) (via nogrip)
[spacer]
Deelnemerslijst
Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl.
[spacer]
Officiële deelnemerslijst Indianapolis
#|Teamnaam|Naam|Deelname
1|Crown Racing|Michael Storm
2|Crown Racing|Steven Frederiks
3|Zerobarrier|Steven Voss
4|Zerobarrier|Jaap Kleijn
5|BSRT|Paulpeter Kroon
6|BSRT|Mark Bentvelzen
7|DCR|Tjerk Korving
8|DCR|Gerben van den Broek
9|Team DigitalRacing|Robert Saalmink
10|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Afgemeld
11|WolnerGP|Alexis Saridakis|
12|WolnerGP|Ivo IJsseldijk
14|KoelTec|Michael Koel
15|KoelTec|Stephane Rouault
16|Scuderia Corse Digitali|Gerben Kelly
17|Scuderia Corse Digitali|Ricus Winnubst
23|HuT-Gaming.eu|John Oldenburg
24|HuT-Gaming.eu|Raimond Bogerd
26|CWDK AM Racing|Daniël Kleijn|Afgemeld
27|RM Racing|Jerry Van Sinderen
28|RM Racing|Wilfred Rentzenbrink
32|Boiling Point Racing|Koos de Boer
33|Boiling Point Racing|Rinus Janssens
51|Oxygen Racing|Jeroen Ursem
52|Oxygen Racing|Dennis Gerressen
Reservelijst Indianapolis
#|Teamnaam|Naam|Deelname
34|Team DRR|Ruben de Ruijter|Kan meedoen
25|CWDK AM Racing|Clemens Wenners|Kan meedoen
[spacer]
Track Installatie
Pak de mappen en bestanden uit naar de Locations en UIData map van Steam. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:
..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations
..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\UIData
Bestaat de Locations en/of UIData map nog niet, maak deze dan zelf aan.
[spacer]
[logo_dr]
Dennis
29 oktober 2009, 14:59
Hopelijk val ik deze race niet net voor de start weg :P
Wel een extreem saaie baan trouwens.
Mark B
29 oktober 2009, 15:35
Hopelijk val ik deze race niet net voor de start weg :P
Wel een extreem saaie baan trouwens.
Opzekers dat je hier juist je plezier gaat beleven met inhalen...
Vind het juist een leuke baan waar je hem er genoeg keer naast kan zetten :)
paulpeter
29 oktober 2009, 17:55
Wordt veel close racing hier denk ik:)
Tjerk Korving
29 oktober 2009, 18:25
Ook de topsnelheden worden hier wel leuk. Laatst in de slipstream nog 284 km/h weten te behalen en dat hebben we op Monza niet eens volgens mij. :D
Gerben vd Broek
29 oktober 2009, 20:10
Heb met Michael Storm nog wat topspeedruns geprobeerd. Door vleugels te laten zakken naar 1-1, en bijbehorende versnellingen aanpassen. Maar dan nog komen we amper boven de 300km/h. Overigens werkt het leuk om normaal te slipstreamen, want als iemand je slipstream meepakt ga je zelf ook harder rijden, wat overigens wel goed uitgewerkt is dus.
Ding rijd nu op eigen kracht 282, en uit de slipstream kan die de 290 ingetild worden. Dus worden nog leuke uitrem acties als je de slipstream mee kan pakken.
Darthwillie
29 oktober 2009, 21:16
moet me helaas afmelden, stuur is naar Logitech en krijg niet voor maandag een nieuwe. Probeer nog een andere te regelen maar denk niet dat het lukt :blushing:
RSRoy
30 oktober 2009, 09:23
moet me helaas afmelden, stuur is naar Logitech en krijg niet voor maandag een nieuwe. Probeer nog een andere te regelen maar denk niet dat het lukt :blushing:
Als je om de hoek woonde bracht ik ff mijn (jou oude) stuurtje langs.
Darthwillie
30 oktober 2009, 10:50
De grap is dat een ander stuur van me bij een vriend ligt.............die op vakantie is :rolleyes:
paulpeter
31 oktober 2009, 20:25
Deelname is hier op het moment ook onzeker. M'n gaming router van sitecom is er mee opgehouden. Stekker zit erin, maar geen lichtjes te zien. Stroom is er hier even afgeweest, maar krijg hem niet meer aan de gang. Morgen nog even verder onderzoeken.
Ralffoxx
31 oktober 2009, 21:34
Deelname is hier op het moment ook onzeker. M'n gaming router van sitecom is er mee opgehouden. Stekker zit erin, maar geen lichtjes te zien. Stroom is er hier even afgeweest, maar krijg hem niet meer aan de gang. Morgen nog even verder onderzoeken.
Effe langs Apeldoorn heb nog wel een Routertje liggen :innocent:
Tjerk Korving
31 oktober 2009, 22:27
[spacer]
De nieuwsbrief is verzonden. Indien niet ontvangen, geef het dan bijtijds aan zodat deze alsnog kan worden verstuurd.
[spacer]
Ralffoxx
1 november 2009, 00:11
Nou dat gaat nog wat worden echt hard ga ik hier niet. :(
Mark B
2 november 2009, 09:22
Raceday! :thumbup:
Atreidez
2 november 2009, 16:10
Ik heb veel te weinig geoefend, maar heb het circuit nog aardig in me systeem van vroegere tijden met GP4.. Dat merkte ik wel tijdens die ene keer dat ik wel heb geoefend. Kwam toen wel 2 sec. te kort, maar veel rare spins zal ik denk ik niet meemaken. Dus ik kijk uit naar een leuke race, en hopelijk rij ik niet helemaal achteraan rond :P
Niels Tieman
2 november 2009, 18:57
@Tjerk;
Ik heb mijn afmeldings-e-mail al een tijdje de deur uit gedaan maar ik sta nog 'aanwezig'?
Darthwillie
2 november 2009, 19:35
Ik krijg vanavond rond kwart over zeven een stuurtje, mocht er een plaatsje over zijn hou ik me aanbevolen
Tjerk Korving
2 november 2009, 20:01
@Tjerk;
Ik heb mijn afmeldings-e-mail al een tijdje de deur uit gedaan maar ik sta nog 'aanwezig'?
Ik vrees dat ik niets ontvangen heb Niels maar bij deze.
Gerben vd Broek
2 november 2009, 20:03
Ik krijg vanavond rond kwart over zeven een stuurtje, mocht er een plaatsje over zijn hou ik me aanbevolen
Door die afmelding sta je er wel helemaal op, dus welkom Wilfred :)
Darthwillie
2 november 2009, 20:39
:wheelchair: on my way (om even amerikaans te blijven ):sorcerer:
Tjerk Korving
2 november 2009, 21:10
Ricus, als je dit leest, ik weet niet exact wat er mis gaat bij jou maar die eerste versnelling niet lager dan 100km/h is denk ik normaal want dat kan hier evenmin.
rinussie
2 november 2009, 21:43
Grote chaos bij de start degene voor mij kwam niet weg kon net rechts erlangs maar ik raakte hem toch links achter, klein tikje, daarna één grote chaos voor me. Ik probeerde er nog tussendoor te pielen maar dat ging net niet.
Rondje vol gemaakt de pit in en daar kreeg ik het bericht "damage unrepearble" dus einde race.
Ralffoxx
2 november 2009, 21:49
Start en weg concentratie alweer. Wat het is weet het niet maar sinds ik gestopt ben met me medicatie is het poep. Sorry heren :( is niet de bedoeling.
Gerben
2 november 2009, 22:03
...Steven met alle respect, hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar bij de start te spinnen? Ik kan daar ff niet bij, maargoed.
Mijn kwali ging redelijk, stond net buiten de top 10. En ik had een lekkere stabiele setup.
Bij de race zat ik lekker in de startcrash, ik remde om Steven en een rode auto te ontwijken, dit lukte niet. Maar doordat ik dus minder snelheid had dan diegenen achter mij, knalde deze tegen mij aan, waardoor ik aero en suspension damage had. Auto reed voor geen meter, maar toch 4 of 5 ronden doorgereden zodat ik alsnog maar 1 stop hoefde te maken. Na mijn stop was het jagen op Wilfred die ik gauw binnen hengelde tot ik een bijna spin moment had waardoor ik weer een lage snelheid had. Koen knalt op mij, niet eens zo hard maar ja hoor weer suspension damage...:blink: Weer een stop, toen kwam ik weer de baan op en was ik laatste met meer dan een minuut achterstand op Wilfred. Ik ben niet iemand die gauw opgeeft, maar deze keer zag ik geen kansen meer om nog met iemand in gevecht te komen...of laat staan een minuut dichtrijden.
Op naar de volgende maar weer dan
tinyriconen
2 november 2009, 22:29
Ricus, als je dit leest, ik weet niet exact wat er mis gaat bij jou maar die eerste versnelling niet lager dan 100km/h is denk ik normaal want dat kan hier evenmin.
Dan moet het iets anders zijn, want hij trok zo achterlijk traag. Onbegrijpelijk, want zelfs al zette ik de eerste versnelling op z'n laagst ging hij uiterst traag richting 2. Op het rechte stuk in s2 haalde ik met mazzel z'n 5 en op de oval kwam ik met geluk boven de 215 uit. Nogal merkwaardig gezien het feit dat ik met dezelfde setup de 280 haalde. Er zijn een aantal rijders die me over de oval hebben zien kakken denk ik.
We weten allemaal dat je de 1 niet of nauwelijk gebruikt met deze auto's. Nu kon ik zowat het hele rondje er mee rijden en dan stond hij op z'n laagst. Dit klopt dus echt niet.
Wat een klote seizoen zeg:
- Nürburgring: Lost connection
- Magny-Cours: Geen stroom
- Silverstone: Zware lag (achteraf)
- Indianapolis: Versnellingsbak?
Jeroen Ursem
2 november 2009, 22:30
Start goed weg, maar binnen 10 meter al een heftige ontwijk manouvre nodig waardoor ik 1 van de JPS vervolgens raak waarvoor sorry. Snel weer verder en kom midden in de Voss startcrash terecht. Wiel weg, vleugel weg, dacht al dat het over was en inderdaad, bij pit in rijden was het klaar.
Vervolgens wel 2 ontzettend vette gevechten kunnen kijken tot de pitstops. Gerben vd B en Mark B was wel het mooiste, maar het gevecht van Michael S en Stephane R was ook erg vermakelijk om te bekijken.
Helaas was het na de stops wel een beetje klaar, met wat kleine gevechten links en rechts in het achterveld.
Stephane Rouault
2 november 2009, 22:31
Redelijke start, kon me positie behouden. Na de eerste ronde gelijk Storm voorbij. Later kon hij mij voorbij door een foutje, maar kon hem weer terugpakken. Was een mooi gevecht.
Jammer van mij pitstop, had verkeerde strategie gekozen ten eerste. Had 2 of 3 ronden langer door moeten rijden. En omdat me waardes weer neit goed stonden vamme presets, moest ik dit eerst aanpassen, kostte me ook 15 sec extra.
Na me pitstop kon ik me tijden ook niet meer rijden, dus al met al, stoere eerste helft van de race, matige 2e helft van de race, maar best of the rest zullen we maar zeggen.
Atreidez
2 november 2009, 22:41
Qual, p ver achter in t veld. Had bij de qual geen slipstream gepakt van iemand wat kennelijk wel de bedoeling was als je een beetje vooraan wilde staan.
Race, Start ok links en zag hoop rook enzo, maar verder niets geraakt na voorzichtig wat te hebben ingehouden. Wel druk verkeer om me heen en bij de 1e versnellingsbochten moest ik uitwijken en spinde ik doordat ik ook net op t gas was. Als 13e rij ik verder met voor me een gaatje (5s) en achter me zie ik Michael Koel. Een ronde later zat ie in me slipstream maar revde uit had ik t idee. Ik laat ruimte en stuur in, maar in de replay zie ik Koel dus zijwaarts de bocht in driften en met ze achterwiel tikt ie mij het gras in terwijl hij vol gas weer door kon rijden... Naar mijn idee roekeloos en onnodig met een groot gevolg voor mij aangezien ik nu echt een groot gat voor me had. Toen in het achterveld gehangen en bij de stops had ik kans op p8/9 uit te komen, maar kreeg een S/G van inrijden pits, wat ws. dus te hard was (ik blijf 60km echt te weinig vinden met formule auto's, maja, dat is makkelijk praten nu). Daarna nog wat spinnetjes en ik had t er wel mee gehad, maar punt voor t uitrijden is toch wat waard nog.
Als je zo vroeg in de race zoiets meemaakt is t altijd moeilijk om je concentratie vast te houden vind ik.
El Maestro
2 november 2009, 22:42
Kwalificatie ging slecht, kreeg er niet echt een snelle tijd uit en startte als 12e.
De race begon beter. Ik kon nog net de startcrash ontwijken en schoot direct een paar plekken omhoog. Na de eerste ronde werd al duidelijk dat er iets niet goed was met mijn setup. De rest ging ongeveer 20kmh harder op het rechte stuk wat ongeveer gelijk stond aan een seconde. Ik moest het echt hebben van de infield. Hier was ik dan ook veel sneller dan de mensen om me heen, maar zodra ik er achter zat kwam het rechte stuk weer...
Het was apart, maar o zo frustrerend. Na een tijdje lag ik ineens 5e en na de pitstop viel ik terug naar P9. De rondes daarna schoof ik weer op naar de 5e plek, maar toen kwam Ruben dichterbij en won ongeveer een seconde per rondje. In de een na laatste ronde kon ie me voorbij op het rechte stuk en ging met zo´n snelheid voorbij dat ik direct kansloos was voor een eventuele aanval.
Als P6 gefinisht, dik tevreden mee gezien de waardeloze setup:)
http://img406.imageshack.us/img406/3250/fplstartcrashindy.jpg (http://img406.imageshack.us/i/fplstartcrashindy.jpg/)
De rotzooi bij de start
Darthwillie
2 november 2009, 23:01
vanavond kreeg ik een leen-stuurtje van ene vriend, rode Momo, heel leuk maar in de gauwigheid amper force feedback. Had niet echt geoefend want niet meer verwacht mee te doen, helemaal drama dus. Kwali geloofde ik wel en meer bezig geweest met force feedback en race setup (beiden niet gelukt :laugh: )
Bij de start kreeg ik eerst een tik van Raimond Bogerd die probeerde een crash te ontwijken en vervolgens dook ik vol de volgend crash in. Had de pitin knop al ingedrukt tot ik door had dat ik amper schade had :huh1:
Doorgereden maar na 2 of 3 ronden al het idee dat ik meedeed met dancing on ice.:surrender: Had John Oldenburg achter me die volgens mij nu nog hartverzakkingen heeft over hoe vroeg ik in de remmen ging :blushing: Na een paar ronden hopeloos achteraan met Gerben Kelly die dichterbij vloog. Besloten maar stug door te gaan en kijken waar het schip strand. Ergens Ruben Ruijter vreselijk over het hoofd gezien bij het lappen, sorry daarvoor.
Snel vergeten en op naar de volgende race, enige positieve van deze is dat hij uitgereden is.
http://img441.imageshack.us/img441/7434/oepsssss.jpg
Ivanzoomski
2 november 2009, 23:40
Ook al kan ik niet tevreden zijn met het resultaat, P9, toch was het een hele leuke race!
Quali op P14 maar bij de start vergeten de 1e versnelling te kiezen dus dat koste wat tijd. Wel kon ik nog net de startcrash ontwijken maar toch werd ik geraakt, niet vreemd gezien de omstandigheden.
Suspension damage maar toch gewoon doorgereden. De hele tijd zo rond de 10e en 11e plaats en eigenlijk continu coureurs in de buurt gehad waardoor ik niet even kon 'rusten'. Ook na de pitstops was dit zo.
kwam ook regelmatig dezelfde mensen tegen zoals Dennis en Robert dus dat was wel leuk. Een paar kleine foutjes gemaakt die me in totaal zo'n 10 seconden hebben gekost denk ik dus niet echt slecht. Helaas kon ik niet harder dan dit en was P9 het hoogst haalbare.
Ik kan me trouwens niets van het lap-incident herinneren Darthwille (weet je echte naam ff niet) dus dat zit wel goed. Wel schrok ik even toen Dennis vlak achter mij spinde maar ik voelde niets en ben doorgereden. In de replay zag ik ook dat we elkaar niet geraakt hadden, gelukkig.
Op naar de volgende!
ps: in de replay vond ik de cockpitview trouwens veel vetter blijkt dat je daar geen helm op hebt. Nu heb ik een patch gevonden om de helm te verwijderen en dat ziet er veel beter uit. Zou dat een mismatch kunnen veroorzaken?
Gerben vd Broek
2 november 2009, 23:40
Mijn verhaal ook maar even plaatsen.
Q: Ging naar alle behoorlijkheid met een P4 als eindresultaat. Dat is daarmee ook direct mijn beste Q positie in de FPL. De tijd was 1.20.5 en had op voorhand gehoopt er net onder te komen, maar ook hiermee zeker tevreden.
R: Had een goede start. Bleef wel op P4 hangen, maar kon dicht achter de top3 blijven. Zag in mijn spiegel wel iets dwars gaan en er wat opklappen, maar moest toch beter voor me kijken :).
Vervolgens zie je de top3 langzaam wegrijden en bleef ik Mark Bentvelzen in mijn spiegel houden. Hij kon telkens op rechte stuk aanhaken maar net niet uitremmen, omdat mijn wagen harder reed, op moment dat ie uit de slipstream kwam. Maar na een paar pogingen tot juiste plek komen bij uitremmen kon die er voorbij komen. Had toen eigenlijk verwacht dat ie gewoon weg kon rijden, maar dat gebeurde niet. Kon netjes volgen en bij het opkomen van het rechte stuk zelf in de slipstream duiken en hem er zo weer naast zetten en positie terughalen. Paar ronden later en ook wisselingen van positie later, maakte ik bij opkomen rechte stuk klein foutje, waardoor Mark er gelijk voorbij kon. Direct weer aanhaken en opnieuw proberen. Vanaf ronde 15 had Mark klein gaatje, dat ik maar heel moeizaam weer kon dichtrijden. Moest even wennen aan de andere manier van rijden, door mijn versleten bandjes. Maar toch weer het gaatje dichtgereden en hem er weer langs gezet. Tot in ronde 22 ik Mark een fout zie maken bij opkomen rechte stuk. Vanaf toen was het gevecht eigenlijk over. Maar gewoon 22 ronden aan een touwtje gezeten met wisseling van positie over en weer.
Mark nog poging tot tijd goed maken zonder verse banden, maar kwam enkel even dichtbij, om vervolgens de rondetijden niet meer te kunnen halen. Dus toen relatief eenvoudig zonder veel problemen naar mijn allereerste podium in de FPL gereden.
Het siert Mark ook dat er over en weer ruimte was om in te halen. We kwamen elkaar telkens tegen einde rechte stuk en hebben alle pogingen precies hetzelfde gedaan en ruimte gelaten, zodat je niet voor nare verrassingen kwam te staan. Dat maakt het rijdend een ontzettend leuk gevecht.
Edit: Trouwens nog 1 momentje gehad met Robert tijdens het lappen. Moest daar vol in de ankers en naar buiten sturen. Maar was wel mijn eigen foute inschatting. Robert zat denk ik al op nieuwe bandjes en ik op oude versleten en miste nagenoeg mijn rempunt, of Robert zat op een lijn beter langs de binnenkant (de bocht na s1 linksaf). Kostte me even wat tijd, door mijn eigen fout.
ps: in de replay vond ik de cockpitview trouwens veel vetter blijkt dat je daar geen helm op hebt. Nu heb ik een patch gevonden om de helm te verwijderen en dat ziet er veel beter uit. Zou dat een mismatch kunnen veroorzaken?
In principe niet, want het is het eerste wat ik uitgeschakeld heb. Geen helm in cockpitview. En heb nooit last van mismatches gehad.
John
3 november 2009, 00:45
Mijn belevenissen van vanavond.
Q: Kon niet onder de 1.22 komen terwijl dat vorige week tijdens practice wel lukte. Maar ja, stond op P17 op de grid.
R: Weliswaar op P17 van start maar ik dacht, er gaat zeker shit komen en dan hoop ik er heelhuids tussen door te kunnen. Maar dat het weer tijdens de start zou gebeuren en voor de 3e keer door Steven veroorzaakt zou worden had ik niet op gerekend. :blink: Bij de start stond ik links en ik werd al gelijk bij het weg rijden links de muur in gedrukt door iemand die een auto die niet van z'n plek af kwam wilde ontwijken. Toen bij de grote startcrash dook Rinus van rechts naar links voor mij de muur in en ik kon hem echt niet meer ontwijken. Ik stond in de verkeerde richting en kon door de kont om te gooien als laatste m'n race beginnen. Geen zichtbare schade maar ik was een km of 3 aan topsnelheid kwijt. Tijdens m'n 1e stint wat mensen ingehaald en reed toen op P13. En toen de pitstops kwamen de slijtage van m'n banden bekeken en proberen in te schatten hoe erg die slijtage nog zou worden. Vrij laat gaan pitten (reed inmiddels op P5) en inderdaad alleen getankt. Hoopte hierdoor in de top 10 te blijven maar helaas mocht het niet zo zijn, bij het uitkomen van de pitstraat reed ik op P12. En door de steeds slechter wordende banden kon ik me niet verbeteren. Maar ja, nieuwe banden hadden me waarschijnlijk nog verder naar achteren gebracht.
Doorgereden maar na 2 of 3 ronden al het idee dat ik meedeed met dancing on ice.:surrender: Had John Oldenburg achter me die volgens mij nu nog hartverzakkingen heeft over hoe vroeg ik in de remmen ging :blushing:
Nou, inmiddels heb ik maar een pilletje genomen dus de hartverzakkingen zijn nu wel over. :D Je remde inderdaad erg vroeg maar ondanks dat ging je ook nog vaak dwars en kon ik je gewoon niet altijd ontwijken. Daarbij had je af en toe ook een klein beetje lag. En alsof dat nog niet genoeg was kwam het blauwe vlag spook ook weer om de hoek kijken. Was in de 3e ronde of zo en ging gewoon om een plek dus dat gaat helemaal nergens over. Door die blauwe vlag wilde ik je natuurlijk graag heel snel voorbij.
Trouwens ook nog een schrik momentje met Robert gehad. Bij het opkomen van de kombaan komt hij met z'n linker achterwiel in het gras en spint vlak voor me. Kon hem net ontwijken.
Rest mij nog het podium te feliciteren. :thumbup:
Koos
3 november 2009, 01:13
Dan ook maar even een verslagje van mijn kant.
In de kwalificatie een pb van 1.21.2 gereden. Veel sneller zou ik toch niet kunnen, dus ben lekker een bak koffie gaan drinken.
De start van de race (vanaf P11) verliep voorspoedig. Direct 4 plaatsen gewonnen (door de spin van Steven waarschijnlijk). De eerste rondjes diverse schermutselingen gehad met Ruben, Jerry en Tjerk. Uiteindelijk gaan ze me alle drie voorbij, vooral omdat ik erg moest oppassen vanwege een voortdurend uitbrekende achterkant.
Ruben 'verdwijnt' ineens (internetverbinding?); Jerry spint en na een paar rondjes weet ik op snelheid op het rechte stuk ook Tjerk weer te passeren :).
P5 is wederom voor mij. Dezelfde positie had ik tijdens de vorige race ook, toen ik echter geheel vrijwillig en volkomen onnodig besloot mijn auto in de muur te boren. Een 0-resultaat tot gevolg. Dat moest vanavond dus anders :p.
Helaas kan ik in ronde 15 een half spinnende Gerben Kelly niet volledig ontwijken en raken onze wielen elkaar. Ik dacht schade te hebben en aangezien we vlak bij de pit-ingang reden, maar besloten direct mijn stop te maken. Vreselijk lopen klooien om op de juiste plek de wagen te parkeren :angry:. Idioot gedoe ook met dat pijltje...
En alsof dat nog niet genoeg was, blijkt bij het wegrijden mijn pitlimiter niet meer te zijn ingeschakeld :blink:. Stop-and-Go! Daar gaat mijn goede positie...
Om precies te zijn: ik rij nadat ik direct mijn straf heb ingelost op de laatste (p15) positie. De rest van de race nog een enkele plek weten te winnen, maar de behaalde P11 is onder de maat. Hier had meer in gezeten. Als, als...
@ Ruben: Ik zag in de replay dat in ronde 5 de eerste bocht ietwat hachelijk was. Had het tijdens de race niet door, maar mijn insturen was daar kantje-boord. Sorry!
Darthwillie
3 november 2009, 01:21
Nou, inmiddels heb ik maar een pilletje genomen dus de hartverzakkingen zijn nu wel over. :D Je remde inderdaad erg vroeg maar ondanks dat ging je ook nog vaak dwars en kon ik je gewoon niet altijd ontwijken. Daarbij had je af en toe ook een klein beetje lag. En alsof dat nog niet genoeg was kwam het blauwe vlag spook ook weer om de hoek kijken. Was in de 3e ronde of zo en ging gewoon om een plek dus dat gaat helemaal nergens over. Door die blauwe vlag wilde ik je natuurlijk graag heel snel voorbij
Dat is vreemd, ik kreeg op jou namelijk geen blauwe vlaggen :huh1: was ook heel vervelend dat ik amper force feedback had dus dat glijden helemaal niet voelde aankomen:surrender:
dit was trouwens het moment dat ik al doorhad dat het een beroerde race ging worden. :p
http://img41.imageshack.us/img41/1271/ooohhhhshit.jpg
Ralffoxx
3 november 2009, 01:36
Ik heb nog is na gekeken snap nog steeds niet wat ik nou echt verkeerd doe ik de. Start misschien wat te veel op me gas ... maar ik schakel op en hop me auto gaat naar links. :S .. maar goed gebrek aan concentratie is groot hier dus zou ook daar een deel mee te maken hebben. Nogmaals sorry heren.
Darthwillie
3 november 2009, 01:48
kan gebeuren toch? Het was niet het enige incident bij de start.
Gerben
3 november 2009, 07:49
En alsof dat nog niet genoeg was kwam het blauwe vlag spook ook weer om de hoek kijken.
Die heb ik ook gezien deze race, gewoon vanuit het niets blauwe vlag waarschuwing, niemand voor of achter mij...:blink:
Mark B
3 november 2009, 08:17
Qual:
Kon redelijk tempo rijden maar had in het begin wat last van verkeer. Op een gegeven moment de ruimte gevonden wat mij 4 flying laps opleverde. Kwam tot een P8 waar ik al tevreden mee was. Met nog een kleine poging wist ik me op te werken naar een P5 waar ik dan ook uitermate tevreden mee was.
Race:
Redelijke start, geen poespas en zag de chaos in mijn spiegels gebeuren.. gelukkig zelf nergens last van gehad en kon na een paar bochten aansluiten bij Gerben. Had alleen niet verwacht dat ik +- 25 rondes lang met hem in gevecht zo zijn:blink:. Zo'n gaaf gevecht heb ik denk nog niet meegemaakt in de F3000.. wat was dit ONTZETTEND gaaf Gerben... mijn complimenten voor dit stukje spektakel op de Maandag. Het was echt stuivertje wisselen met elkaar en er was geen ronde dat ik niks te doen had tot de 25e.
Maakte een fout met opkomen lange stuk (raakte gras waardoor ik spinde) en verloor het zicht op Gerben.
Besloot mijn stop te maken zonder mijn banden te wisselen om zo uberhaupt nog een beetje tijdwinst te pakken. Echter was het voordeel van de nieuwe bandjes zo groot dat Gerben erg makkelijk van me weg kon rijden.
Uiteindelijk een P4 waar ik ook erg tevreden mee mag zijn.
Robert Saalmink
3 november 2009, 09:54
Dat is vreemd, ik kreeg op jou namelijk geen blauwe vlaggen :huh1: was ook heel vervelend dat ik amper force feedback had dus dat glijden helemaal niet voelde aankomen:surrender:
dit was trouwens het moment dat ik al doorhad dat het een beroerde race ging worden. :p
http://img41.imageshack.us/img41/1271/ooohhhhshit.jpg
Hoe krijg jij die view zo? De enige cam die in de buurt komt is de action-cam (die gebruik ik dan ook) maar daarbij zit je vrij ver voorin de cockpit (je kunt dan je display niet meer lezen zeg maar).
Atreidez
3 november 2009, 10:26
Dit is cockpit view zonder helm dus.. Moet ook die patch er maar weer eens opzetten ;
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=7641
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=16397
:)
Robert Saalmink
3 november 2009, 10:52
Oh thanks :)
Darthwillie
3 november 2009, 11:28
Hoe krijg jij die view zo? De enige cam die in de buurt komt is de action-cam (die gebruik ik dan ook) maar daarbij zit je vrij ver voorin de cockpit (je kunt dan je display niet meer lezen zeg maar).
Als je de replay bekijkt zit er tussen de twee pijltjes waarmee je van rijder wisselt een button met een stuurwieltje, daar op drukken en je hebt deze view
R. de Ruijter
3 november 2009, 11:58
Afgelopen dagen erg ziek geweest waardoor ik totaal niet geoefend had. Alleen de dag van de race kon ik me een uurtje concentreren om wat te oefenen.
Quali:
Had niet echt een idee waar ik in het veld terecht zou komen aangezien ik niet wist wat de anderen een beetje reden hier. Was daarom ook wel blij verast dat ik de op de 8e plaats stond met mijn bolide. Er zat zeker nog meer in maar op dat moment niet.
Race:
De race begon wat spannend aangezien steven voss meteen spinde bij de start. Ik moest van mijn gas af om hem te ontwijken waardoor ik meteen 2 plaatsen verloor. Ik had in mijn achterhoofd dat ik gewoon mijn rondjes ging rijden en het doel was uitrijden aangezien ik nog niet helemaal fit was.
Tijd voor lekker mijn rondjes rijden was er niet want ik kwam meteen in gevecht met Koos en Jerry. Dit was erg gaaf om zo te vechten voor positie, Koos voor me die ik probeer in te halen en dan ook nog de druk van achter van Jerry die veel meer grip in het middengedeelte had en veel minder topsnelheid op het rechte stuk.
Toen gebeurde het onverklaarbare. Ik had koos ingehaald en Jerry achter me weten te houden. Opeens werd alles voor 3 sec zwart, daarna kwam het beeld weer terug en stond ik op het gras. Gelukkig niets geraakt. De baan weer opgegaan als 11e, op jacht gegaan naar ivo en micheal koel, die zo'n 4 sec voor mij lagen. Toen ik eenmaal bij ze was hadden ze een touche waardoor ik er tussendoor kon glippen. Daarna haalden micheal mij nog in, ik kon hem wel volgen maar niet inhalen, ik zat er steeds zo'n 1 -1,5 sec achter. Toen moesten wel allebei wilfred lappen, maar op de een of andere manier liet hij micheal wel op een perfecte manier voor bij, maar toen ik daar een bocht later aankwam en ik ernaast zat drukte hij mij (hoogstwaarschijnlijk niet expres) van de weg.
Micheal ging de pits in en ik reed nog 3 ronden langer door voordat ik de pits in ging. Nieuwe banden en gaan, ik kwam precies langszij met michael toen ik de pits uitkwam. Ik verremde mij alleen meteen waardoor ik door het gras moest. Met nieuwe banden kon ik hem makkelijk volgen en ook makkelijk voorbij. Met nog 8 ronden te gaan zag ik dat jerry 8 seconden voor mij zat. Ik keek het een beetje aan en zag dat ik snel inliep op jerry, vooral op het rechte stuk. 1 rondje voor het einde zat ik achter hem en kon ik hem makkelijk voorbij op het recht stuk.
Uiteindelijk 5e geworden, top resultaat!
Jeroen Ursem
3 november 2009, 14:13
Micheal ging de pits in en ik reed nog 3 ronden langer door voordat ik de pits in ging. Nieuwe banden en gaan, ik kwam precies langszij met michael toen ik de pits uitkwam. Ik verremde mij alleen meteen waardoor ik door het gras moest.
:laugh: Dat heb ik live nog zien gebeuren op de spectator mode, ging er helemaal voor zitten toen ik zag hoe close jullie zaten bij pit out, alleen was het een anti-climax :p Helaas niet bij je blijven hangen voor de daarop volgende inhaalactie :)
Dennis
3 november 2009, 15:54
Klein verslagje dan.
Quali:
Tijden P2 was ik 10e en verwachte dan ook zo rond die plek te kwalificeren. Ik had een hele lange tijd P11 in handen tot ik in m'n laatste kwalificatie rondje een mooie slipstream van Wilfred kon mee pakken en daardoor op P9 belande.
Race:
De start was vrij goed. Pakte drie plekke. Helaas ben ik een echte diesel waardoor ik na drie ronde al weer op P9 of P10 lag. Aardig gevecht gehad met Ivo waarbij ik domme fout 1 maakte. In t4 ging hij iets wijdt en doordat ik echt in zijn versnelling bak zat reed ik er strak achter aan. Achterwieltje in het gras , spin en zo'n 10 seconde verloren.
Daarna rustig mijn rondje kunnen draaien. Na mijn pitstop kwam ik achter Robert, die nog moest pitten. Hij verdedigde vrij goed en ook hier weer heel dicht achter hem. Laatste bocht voor s/f over het gras en weer een spin.
Uiteindelijk toch 8e geworden en daardoor nog steeds op koers voor iedere race in de punten. (als m'n systeem niet crashed ;) )
Tjerk Korving
3 november 2009, 20:47
[spacer]
Uitslagen
FPL2 Indianapolis - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091102_indianapolis/index.html)
FPL2 Indianapolis - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091102_indianapolis/FPL2_Race_4_Indianapolis.rar)
[spacer]
Darthwillie
5 november 2009, 00:11
Toen moesten wel allebei wilfred lappen, maar op de een of andere manier liet hij micheal wel op een perfecte manier voor bij, maar toen ik daar een bocht later aankwam en ik ernaast zat drukte hij mij (hoogstwaarschijnlijk niet expres) van de weg.
Ergens Ruben Ruijter vreselijk over het hoofd gezien bij het lappen, sorry daarvoor.
:blushing: echt je helemaal niet gezien tot dat moment dat ik je raakte, probeer iedereen zo min mogelijk te hinderen dus erg vervelend
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.