PDA

View Full Version : [ZAC6] Testrace | Barcelona GP | 23 10 09

Robert Saalmink
19 oktober 2009, 14:29
[spacer]
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logos/zac6_logo.jpg

[spacer]
Doel van deze test
Een paar zaken zijn van belang bij deze testrace. Allereerst zal de fraaie carset (release later deze week) getest worden. Daarnaast is het voor iedereen goed om voldoende ervaring op te doen met GTR EVO in ZAC6 omgeving. En voor de nieuwelingen is het een mooie gelegenheid om elkaar wat beter te leren kennen en om alvast wat race ervaring op te doen. We hopen dan ook op een grote opkomst!

[spacer]
Circuit
We testen op Barcelona GP in 2003-layout, de eerste race op de kalender. Een andere baan kiezen heeft niet echt veel zin en zo kan iedereen zich alvast extra goed voorbereiden op de eerste race van het seizoen. Het betreft een add-on baan, bij de links onderaan deze post kun je zien waar je deze track kunt downloaden.

http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_barcelona06.jpg

Het eerste gedeelte van dit 4,7 km lange circuit is bekend: na een lang recht stuk is het hard afremmen voor de Elf bocht. Hier volgt een tricky rechts-links-rechts combinatie die de balans in de auto op de proef stelt, alsmede je linkervoorband. Na de lange Renault bocht is het hard inremmen voor de Repsol bocht, via een kort recht stukje verbonden met de linker Seat bocht. Hierna volgt een volgas knikje waarna het heuvelop gaat via de tricky Wurth chicane.

Campsa is een snelle rechterbocht waar je veel snelheid door kunt meenemen het achterste rechte stuk op. Hier volgt La Caixa, een lange linker doordraaier. Hierna is het kort uitaccelereren naar Banc Sabadell. Na deze rechterbocht gaat het via twee snelle rechterbochten weer richting start-finish. Hoe je deze bochten uitkomt, bepaalt in grote mate je topsnelheid.

[spacer]
Tijdschema
Vrijdag 23 oktober 2009
19:00 Inloggen, practise
19:45 Kwalificatie
20:15 Warm-up
20:20 Race (45 minuten)

Servernaam:
DigitalRacing.nl EVO1: CUP600 en CUP400
DigitalRacing.nl EVO2: CUP300

Let dus op dat je op de juiste server inlogt!
Wachtwoord: test

[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS CUP600/CUP400 (http://www.digitalracing.nl/evo/20091023_barcelona_test/server1/index.html)
LAPCHARTS CUP300 (http://www.digitalracing.nl/evo/20091023_barcelona_test/server2/index.html)

[spacer]

Links
ZAC6 Carset (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=533)
ZAC5 reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/section/1-5.html)
Barcelona 2003 v1.1 track by Meck op NoGrip (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=10533)
Barcelona 2003 v1.1 track by Meck op Mega Upload (http://www.megaupload.com/?d=RDNX90OD)
Uitleg pitstops (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=153)

[spacer]
[logo_dr]

Bob
19 oktober 2009, 14:51
Aanwezig!! :D Kijken of ik een beetje mee kan komen.

Eerst vanaf woensdag een shitload aan rondes gaan rijden! zoals mr.X het tegen mij zei ;)
Daarna mss beetje stoeien met een setup en dan lekker knallen een avond.

JossNL
19 oktober 2009, 15:15
Count me in on EVO2! :) De carset komt dus voor of uiterlijk op vrijdag? Leuk!

Heb al wel weer 2 weken niet gereden en nog langer niet in de BMW. Toch wel jammer dat er niet veel Club servers zijn en op gemengde servers worden te vaak de snelste wagens gepakt. Maar ok, even oefenen nog ergens deze week :D

Bramzel
19 oktober 2009, 15:20
De carset komt dus voor of uiterlijk op vrijdag? Leuk!

De carset krijgt vanavond nog 1 laatste tweak en dan kan hij online :)

JossNL
19 oktober 2009, 15:22
Dan moeten mensen maar snel gaan presenteren als ze ons nog een beetje willen verrassen:rolleyes:

Edit: Ohja, ik kan de ZAC 5 regelementen niet downloaden, krijg een "Fout bij downloaden van bestand" (c.q. de download start gewoon niet)

Dennis Douna
19 oktober 2009, 15:34
Ik zal proberen er bij te zijn. Een testrace is altijd nuttig en nog leuk ook :)

Mathijs
19 oktober 2009, 15:50
De carset krijgt vanavond nog 1 laatste tweak en dan kan hij online :)

Goed bezig Bram!

Ik zal kijken of ik danwel Tom erbij kan zijn.

Darthwillie
19 oktober 2009, 15:54
Leuk, probeer er bij te zijn.

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de carset, er zijn niet veel presentaties geweest volgens mij?

Robert Saalmink
19 oktober 2009, 16:20
Die van Team DigitalRacing volgt later deze week.

Bob
19 oktober 2009, 16:45
Die van Team DigitalRacing volgt later deze week.

+1 Die van Team Pringles ook

Martijn Mezger
19 oktober 2009, 16:47
Ik had voor de lol graag mee willen doen, maar ik zit dan met een verjaardag en een net gereleasde Forza3. :p

Koos
19 oktober 2009, 18:24
Ben er helaas niet bij.
Sowieso is het voor mij vaak lastig op dergelijke korte termijn nog wat te plannen qua werk, maar komende vrijdag is niet het werk spelbreker. Vrijdagavond zit ik namelijk in het Friese land naar Mnozil Brass te luisteren :)

Peter
19 oktober 2009, 20:16
Ik ben er helaas ook niet bij, vrijdag is mijn vrouw jarig dus dan zit het huis hier vol visite. Het zal me niet in dank worden afgenomen als ik dan stiekem naar boven sneak :)

Ben wel heel benieuwd naar de carset!

Dennis
19 oktober 2009, 20:36
Hebben we hier al niet een test race gereden?

Tjerk Korving
19 oktober 2009, 20:53
Ja, op 28 juni.

Quizmaster
19 oktober 2009, 21:02
Helaas, moet werken... maar ben ook wel nieuwsgierig naar de carset!

Captain Slow
19 oktober 2009, 22:08
Nee sorry mensen. Te drukke week hier. Dit past er helaas niet bij.

Robert Saalmink
19 oktober 2009, 22:10
De carset is uit, zie http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=533
Deze gebruiken we al voor deze testrace!

Ja, klopt maar dat was om de add-on baan te testen. Zo kort voor het seizoen een andere track dan de openingsrace te kiezen heeft weinig zin.

Gerben
20 oktober 2009, 08:49
Vrijdag kan ik helaas niet meedoen :(

Eric Linssen
20 oktober 2009, 14:05
Jammer dat ik er niet bij kan zijn.... bedrijfsuitje

Ralffoxx
20 oktober 2009, 16:18
Ik ben er als het goed is wel bij :)

Michael Storm
20 oktober 2009, 18:30
Ik ben er bij vrijdag.

DBR Steven
20 oktober 2009, 20:40
ik kan er jammer genoeg ook niet bij zijn :crying:

eansys
20 oktober 2009, 22:55
Ik ben vrijwel zeker van de partij... Nog ff mijn controller problemen oplossen zodat ik normaal kan remmen.....:cool:

Fabian de Jong
21 oktober 2009, 02:13
Ik ben er niet bij, geen stuur hier.

Mathijs
21 oktober 2009, 13:29
Had ik al gezegd dat ik superblij ben dat we gewoon op de 'echte' versie van Barcelona rijden en niet die vertiefte versie?

Robert Saalmink
21 oktober 2009, 15:11
Die is er namelijk (nog) niet voor GTR EVO :)

Fabian de Jong
21 oktober 2009, 16:11
Die is er namelijk (nog) niet voor GTR EVO :)
Thank god!

Robert Saalmink
21 oktober 2009, 16:37
You do that :)

Dix5
21 oktober 2009, 18:44
Niets te danken hoor. ;)

Hekking
21 oktober 2009, 22:05
:lol:\

Ik ben er ook bij natuurlijk :thumbup:

Tjerk Korving
21 oktober 2009, 23:55
Net nog een 1:48.6 eruit weten te persen met de Vertigo en hoop er nog wat meer uit te kunnen halen. Gaat de goede kant op. :)

Bob
22 oktober 2009, 00:23
Net nog een 1:48.6 eruit weten te persen met de Vertigo en hoop er nog wat meer uit te kunnen halen. Gaat de goede kant op. :)

Gaat ook hier de goede kant op :) 1.49.1xx en er zit nog meer in!

Ik dank mr.X voor zijn tracktime tip ;) :lol:
Vanmiddag ook met pitstops bezig geweest en de pre-sets, die staan ook al klaar! Dus nu meer tracktime maken en dan komen de tijden vanzelf!

Moet echt weer PC aanschaffen, laptop zelfs met heel veel dingen uit als ik de bocht in stuur, schokt het als een malle. Ik denk dat ik maar even geld extra wegleg elke maand voor mijn rijbewijs en computer hihi!

Darthwillie
22 oktober 2009, 00:33
best een handvol die wagens :blink: maar goed, moet nog veel gebeuren maar daar is de testrace ook goed voor.

Tjerk Korving
22 oktober 2009, 13:56
Bij deze wagens is het vooral bedenken dat extreem laat remmen niet altijd de beste manier is. Net wat eerder geeft vaak een net wat mooiere lijn door een bocht en meer snelheid door de bochten daarna. En moet echt aan m'n banden blijven denken merkte ik al. Gaat wel lukken maar het is weer een nieuwe uitdaging. :)

eansys
22 oktober 2009, 17:15
best een handvol die wagens :blink: maar goed, moet nog veel gebeuren maar daar is de testrace ook goed voor.

Zeg dat wel.... En dan is het voor mij de eerste ervaring met dit spel;)...
kom nu aan de 1.50.6xx maar zal veel sneller moeten gezien de tijden die ik gisteren op de server zag.....
Nog tips iemand :innocent::thumbup:

JossNL
22 oktober 2009, 18:01
Toch al een 1.50.5 zag ik net. Je viel wel weg terwijl ik een heel betoog zat te houden. Nouja, of de server natuurlijk. Maar wat Tjerk ook al zei: niet zo extreem laat remmen, zag toch meerdere keren flink wat rook onder je wagen uit komen. Beter eerst op de bochten te werken, als je dat gevoel hebt dan kan je altijd nog het remmen gaan maximaliseren.

Ik zit zelf nogsteeds op 48.0, kan maar niet op de 47 komen :D

eansys
22 oktober 2009, 18:08
Toch al een 1.50.5 zag ik net. Je viel wel weg terwijl ik een heel betoog zat te houden. Nouja, of de server natuurlijk. Maar wat Tjerk ook al zei: niet zo extreem laat remmen, zag toch meerdere keren flink wat rook onder je wagen uit komen. Beter eerst op de bochten te werken, als je dat gevoel hebt dan kan je altijd nog het remmen gaan maximaliseren.

Ik zit zelf nogsteeds op 48.0, kan maar niet op de 47 komen :D

Net 1.50.3 gereden....
Mijn controller(logitech momo uit het jaar 0) is nog niet juist afgesteld. Heb geen gevoel bij het remmen waardoor ze steeds blokkeren....
Maar er zit iedere keer vooruitgang in... Iedere keer als ik de controller aanpas gaat het iets beter.....
Die snelheid komt nog wel ;)
1.48.0 daar kan ik nu alleen van dromen..:blink:

W@llierossi
22 oktober 2009, 19:52
Mijn excuses voor mijn verlate reactie (ik ben de hele week van huis geweest), maar ik moet me afmelden voor morgen.

Alvast veel plezier aan alle deelnemers!:thumbup:

Mark B
23 oktober 2009, 09:21
Race Day :thumbup:;)

Zal er vanavond bij zijn, heb nog totaal geen snelheid in die DBRS9 dus een test sessie kan helemaal geen kwaad.
Tot vanavond!

edit: Even aan de leiding, de race is 45minuten.. nu zie ik dat de ZAC5 regels van toepassing zijn (startpost) dus een verplichte stop. Wilde de regels nog een keer extra doornemen maar de link werkt niet meer.
Maar ik neem dus aan dat het gewoon een verplichte pitstop is zoals altijd?

Jeroen Ursem
23 oktober 2009, 11:02
Ik ga onder voorbehoud afzeggen, voel me nu al hondsberoerd, maar misschien gaat het vanavond wat beter :closedeyes:

Robert Saalmink
23 oktober 2009, 11:09
Race Day :thumbup:;)

Zal er vanavond bij zijn, heb nog totaal geen snelheid in die DBRS9 dus een test sessie kan helemaal geen kwaad.
Tot vanavond!

edit: Even aan de leiding, de race is 45minuten.. nu zie ik dat de ZAC5 regels van toepassing zijn (startpost) dus een verplichte stop. Wilde de regels nog een keer extra doornemen maar de link werkt niet meer.
Maar ik neem dus aan dat het gewoon een verplichte pitstop is zoals altijd?

Goeie vraag Mark. Stop is niet verplicht om misverstanden te voorkomen. Ik raad je natuurlijk wel aan om stops te gaan oefenen en je presets ingesteld te hebben voordat het seizoen aanvangt.

Ik zal de link naar de ZAC5 reglementen even checken en aan de startpost toevoegen. EDIT: ze werken weer.

Jeroen: beterschap alvast!

JossNL
23 oktober 2009, 11:34
Hoe zit het met de startprocedure van vanavond?

Darthwillie
23 oktober 2009, 11:35
wordt waarschijnlijk 1 server gezien het grote aantal afzeggingen?

Maik Peters
23 oktober 2009, 11:36
:)

Ik ga mijzelf ook in de nieuwe bolide wagen.
Ik wil vooral wat stops oefenen en kijken wat de grafische instellingen doen als de server lekker vol zit :)

OJa en niet te vergeten alle mooie livery's bekijken!

OJa nog iets :D, ik weet alleen niet zeker of ik heel de race kan uitrijden, maar dat zien we snel genoeg :)

Robert Saalmink
23 oktober 2009, 11:45
wordt waarschijnlijk 1 server gezien het grote aantal afzeggingen?

Daar lijkt het wel op, loopt het alsnog erg vol dan slingeren we er nog wel 1 bij aan.

Same as ZAC5, neem de reglementen even door zou ik zeggen. Het komt neer op dat de pole sitter de warmup lap leidt, waarbij het tempo rond de 100-120 km/u ligt. Geen wild slingeren, geen wild optrekken en remmen. Er wordt geraced vanaf de laatste bocht voor start finish, niet daarvoor.

Mark B
23 oktober 2009, 11:46

A la ZAC, dan wil je wijzen op de regeltjes die mooi in een file staat op www.digitalracing.nl ;) Zal een rollende start zijn.

Zelf ga ik ook wel voor een stop gok ik zo, eventjes testen hoe dat gaat met de gt wagentjes en met mijn pre instelling. Gelijk een goed moment om te kijken hoe het met de bandjes gaat ;)

JossNL
23 oktober 2009, 11:49
Tututut ik heb de regels doorgenomen, maar aangezien overal GTR2 staat lijkt me bevestiging wel handig... :)

Robert Saalmink
23 oktober 2009, 12:12
Tututut ik heb de regels doorgenomen, maar aangezien overal GTR2 staat lijkt me bevestiging wel handig... :)

http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=67018&postcount=46

Mark B
23 oktober 2009, 12:18

Probeer je alleen te helpen Reggie.

Tot vanavond.

Niels Draijer
23 oktober 2009, 13:39

Enig idee of ik vanavond mee mag doen? Sta niet ingeschreven voor de ZAC maar dat mag toch niet uitmaken?... ;)
Nog nooit gereden met de Vertigo maar na 15 ronden online op precies 1:48,0. Overigens als basis jouw setup gebruikt waarvoor dank :)

JossNL
23 oktober 2009, 13:58
Met zulke tijden mag je niet meedoen nee ;)

Ik had de vertigo ook wel een beetje onderschat merkte ik gisteren - deed nog snel ff 3 rondjes in alle wagens om te kijken waar ik in mn BMW op moet passen voor andere wagens... Laat de vertigo uit en rij in het eerste rondje 48.2. Oops! Gelukkig loopt de BMW een stuk harder :P

Mark B
23 oktober 2009, 14:10
Gelukkig loopt de BMW een stuk harder :P

En loopt de DBRS9 nog steeds van je weg op het rechte stuk :laugh:;)

Tjerk Korving
23 oktober 2009, 14:11
De Vertigo "mist" inderdaad topsnelheid maar maakt het weer goed met het aanremmen en de bochten. Op circuits als Spa zal het echter een stukje meer verschil maken. Of ik vanavond de 1:48.0 ga halen betwijfel ik maar het is ook nog wat aanpassen aan gedrag van de wagen als je voornamelijk Formule wagens gewend bent. Maar dat gaat vast goedkomen gedurende het seizoen. :)

JossNL
23 oktober 2009, 14:22
En loopt de DBRS9 nog steeds van je weg op het rechte stuk :laugh:;)

Gelukkig glij je alle kanten op in en uit de bocht, dus geen probleem:rolleyes:

Niels Tieman
23 oktober 2009, 14:23
*pakt de stickers voor de DBRS* "Pas op .. zwenkt uit"

Ik zal er vanavond wel bij zijn. Sinds mijn laatste test-race voor de ZAC geen Corvette meer gezien. Rustig mijn rondes doen en genieten van de mooie carset. :D

Mark B
23 oktober 2009, 14:28
*pakt de stickers voor de DBRS* "Pas op .. zwenkt uit"

Heb niet voor niets nummer 112 he... ;) :thumbup:
Zowiezo nog erg weinig gereden met deze wagen en aangezien ik me niet makkelijk aan pas ga ik lekker meerijden in het achterveld vanavond. Heb er zin in heren!

Niels Draijer
23 oktober 2009, 15:34
Met zulke tijden mag je niet meedoen nee ;)

Ik had de vertigo ook wel een beetje onderschat merkte ik gisteren - deed nog snel ff 3 rondjes in alle wagens om te kijken waar ik in mn BMW op moet passen voor andere wagens... Laat de vertigo uit en rij in het eerste rondje 48.2. Oops! Gelukkig loopt de BMW een stuk harder :P

Haha. We zullen zien. Ik ga dan nog even werken aan de topsnelheid van de U2 Vertigo :P (vleugel op -10 ofzo lol)

Mathijs
23 oktober 2009, 17:23
Gaat voor mij lastig worden optijd te zijn, maar ga het proberen!

Bob
23 oktober 2009, 18:45
Ik zal er vanavond wel bij zijn. Sinds mijn laatste test-race voor de ZAC geen Corvette meer gezien. Rustig mijn rondes doen en genieten van de mooie carset. :D

Ben ik het mee eens! Ga genieten ;) En rustig mijn ronde tijden rijden.
Liever iets langzamer en gewoon constanter dan beuken en steeds naast de baan staan.

Niels Draijer
23 oktober 2009, 19:41
Ben ik het mee eens! Ga genieten ;) En rustig mijn ronde tijden rijden.
Liever iets langzamer en gewoon constanter dan beuken en steeds naast de baan staan.

Ik ga ouderwets een potje beuken als een malle vanavond. Destruction Derby is het devies.
:lol:

Robert Saalmink
23 oktober 2009, 19:45
Heren, ik ben er niet bij vandaag. Grieperig :( dus ik slinger de server aan en dan ben ik er weg van.

Vooralsnog 1 server, als het te druk wordt dan schakel ik er nog 1 bij.

Dix5
23 oktober 2009, 19:48
Jammer en beterschap Robert

JossNL
23 oktober 2009, 19:52
Ik ga ouderwets een potje beuken als een malle vanavond. Destruction Derby is het devies.

Wel gewoon in de groene Dodge Viper gastwagen he?;)

Darthwillie
23 oktober 2009, 19:53

normale avond dus :lol:

Het is wel raak vanavond, we mogen blij zijn als we met 10 man zijn :blink:

JossNL
23 oktober 2009, 19:55
Ach, wie weet. Mijn teammy komt ook, maar heeft zich niet echt aangemeld - hoeft ook niet. Hopelijk een man of 15-20 dan.

Gerben vd Broek
23 oktober 2009, 20:03
Ben nog niet thuis, maar hoop net voor de Q in te loggen. en anders tijdens de Q

Gerben vd Broek
23 oktober 2009, 20:37
chips. gewoon in de lobby met 24/25 in willen loggen en dan server full melding krijgen. Net te laat dus. :S

Bram Van Der Stichelen
23 oktober 2009, 20:46
Jammer dat de server vol zat. CUP600/400 server zit nu gevuld met nauwelijks 10 man.

Ralffoxx
23 oktober 2009, 21:45
Dat was een snelle race... zat opgesloten en gasten voor me remde veel vroeger dan ik verwacht had. Dus moest uitwijken en bam dat was me auto.

GTE
23 oktober 2009, 21:57
Mijn race beeindigd met een onvrijwillige samenkomst met de muur. Eenzijdige, domme rijdersfout. Barcelona en ik gaat gewoon niet samen. Die setup krijg ik ook niet voor elkaar. Ik weet niet waar de banden mee bezig waren, maar met het zoeken (en vinden) van grip had het weinig van doen. Enfin, er is nog oefentijd voor de officiele race.

eansys
23 oktober 2009, 21:57
Dat was een snelle race... zat opgesloten en gasten voor me remde veel vroeger dan ik verwacht had. Dus moest uitwijken en bam dat was me auto.

Dat had ik dus ook maar dan in de opwarm ronde.. Daardoor lekke band. Toen nog een stop en Go die maar niet wegwilde gaan
. 3x in de pit geweest hiervoor maar toch gedisqualificeerd :blink:.
Snap er geen snars van.....:surrender:

Peter
23 oktober 2009, 22:15
nuttige testrace dus? :D

Marcel Groen
23 oktober 2009, 22:23
Twee dingen gebeurden me in de race:

- Herstel beeldschermbesturingsprogramma (gedurende 2 seconden zwart beeld en maar hopen dat het goed gaat, gebeurd me zo vaak in EVO terwijl alles up-to-date is...), wel 10 seconden verloren doordat ik in de grindbak 'terug kwam'.
- Het contact met de server verloren 2 zo'n ronden voor het eind (tegenwoordig leg ik een kabeltje tijdens online gamen dus met draadloos kan het niet meer te maken hebben...)

Aangezien ik hier niets aan kan doen maar hopen dat het niet te vaak gaat voorkomen tijdens een officiele ZAC race, dan kan ik net zo goed gelijk afhaken... :surrender:

Bob
23 oktober 2009, 22:32
Was gezellig! Veel geleerd en me setup is nog erg gevoelig voor zo'n race, vooral voor 1,5uur! Maar we gaan met de verbeter puntjes aan de slag! :)

Darthwillie
23 oktober 2009, 22:33
Dat had ik dus ook maar dan in de opwarm ronde.. Daardoor lekke band. Toen nog een stop en Go die maar niet wegwilde gaan

een stop en go moet je niet op enter drukken, dan stel je hem juist uit.

Dix5
23 oktober 2009, 22:34
Twee dingen gebeurden me in de race:

- Het contact met de server verloren 2 zo'n ronden voor het eind (tegenwoordig leg ik een kabeltje tijdens online gamen dus met draadloos kan het niet meer te maken hebben...)

Aangezien ik hier niets aan kan doen maar hopen dat het niet te vaak gaat voorkomen tijdens een officiele ZAC race, dan kan ik net zo goed gelijk afhaken... :surrender:

Ook ik heb het contact met de server verloren op hetzelfde moment als jij.

Niels Tieman
23 oktober 2009, 22:35
We gaan er wederom naar kijken. Het is vervelende situatie maar we doen er alles aan om alle problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Darthwillie
23 oktober 2009, 22:36
Op een bepaald moment verdween iedereen van mijn map, stotterde het beeld, ik vloog dwars door stilstaande wagens en kreeg aan een stuk door de melding dat ik iemand voorbij moest laten en dat ik de pits in moest.

Een halve ronde doorgereden dacht dat ik van de server lag en opeens was iedereen er weer. :surrender:

Niels Tieman
23 oktober 2009, 22:39
Een korte blik op mijn race; Rustig mijn rondjes gedraait in de practice en kwalificatie. Er zit nog heel erg veel ruimte in de Corvette GT2 en het is een leuke wagen om mee te racen. Helaas was de race van kortere duur. Tweemaal gespint door Michel Hekking en de laatste keer zorgde voor een suspension problem die een aantal meters een einde maakte aan mijn race. Suspension problems zijn niet te repareren en het was al lastig genoeg zonder. :) Helaas. Op naar de start van de ZAC.

Stefan van Renselaar
23 oktober 2009, 22:40

Voor de stop en go niet niet wegrukken, pospone is uitstellen. Ik moest op het recht stuk hard remmen om niet degene voor mij te raken, heel licht contact gemaakt, dat wel en toen remde degene achter mij veel te laat.

Gerben vd Broek
23 oktober 2009, 22:48
Het gekke is dat de serverproblemen nu dus niet bij iedereen aan de hand waren. Ik heb namelijk niets gemerkt dat er rijders niet meer zichtbaar waren ofzo. Dus denk eigenlijk dat alles normaal is geweest bij mij. Enkel Bob had klein beetje lag, maar dat is in het begin geweest.

Q. Super resultaat met een 6de plaats en niet eens zo gek ver achter de top. Had in vrije training niet harder gereden dan een 49.1 dus in de Q een 48.2 klokken en ronde later ook nog 48.3 was superresultaat. Daarna wel ronden er dicht bij gereden, maar net elke keer te kort. Uiteindelijk P6, maar 1 tiende harder en het was P4. Dus zeker tevreden.

R. Had een goede start kon direct naast Tjerk komen, maar laten leven in bocht 1 en weer achter hem aansluiten. Volgens mij vloog er ondertussen wel een Aston langs, op topsnelheid. In ieder geval toen P7 of P8. Zat dicht achter Bob, maar zag weinig kans op er voorbij te komen. Uiteindelijk een fout van hem, waarmee ik bijna meegenomen wordt om er toen langs te komen. Wel momentum verloren en werd bijna gelijk weer ingehaald door Alexander de Vries. Maar kon hem goed blokken. Vervolgens inhaalraceje op P4-6, die waren lekker aan het knokken, en ik moest er 4 seconde op inlopen. Met een 7 tiende per ronde duurt dat even. Toen ik kon aansluiten maakte Tjerk een foutje, en drukte mij het gras op in de bocht na s1. (niets ernstigs, maar mijn stuur had toen wel nukken om de zoveel seconde een ruk naar links). Vervolgens weer aangesloten en in de rechterbocht na s2, maakte Tjerk weer een fout en nam iemand mee. Daarmee raakte ik Tjerk nog eens goed op de zijkant. Maar wel 2 posities winst, en mijn stuur deed weer normaal.
Vervolgens op weg naar P4. Maik reed echt behoorlijk andere lijnen en de andere auto had hele andere sterke en zwakke punten. Kon er in 2 ronden naartoe rijden en vervolgens 2 ronden heel dicht onder de achtervleugel gereden en maar proberen. Uiteindelijk in de rechter na s2, kon ik hem erlangs zetten, maar net niet ver genoeg, dus nog een ronde verder en nog iets beter aangesneden en toen kon ik er langs. Vervolgens ging Maik er even af bij opkomen s/f en had ik de voorsprong zodat die niet meer kon aanhaken.

Daarna rondjes gereden en ineens verdwenen PP en Reggie van de server en lag ik dus 2de. Niels maakte en stop in ronde 17 denk ik. En zowaar lag DCR 1 en 2. Niels kwam terug op 18 seconde. 2 of 3 ronden bleef dat gelijk, maar daarna begon die serieus tijd goed te maken en was het verschil op de streep 7 of 8 seconde geloof ik. Helaas moest in de laatste ronde Niels toch Tjerk voorbij, dus de 1-2 zat er net niet in. IIg een hele enerverende race gereden en voor de 2de keer een testrace gewonnen :). Nu nog een keer in een officiele wedstrijd het podium zien te bereiken ;).

Bandenslijtage en temps waren niet echt geweldig gedurende de race.
LV 24 slijtage en temps rond de 90
RV 18 slijtage en temps rond de 70 (in gevecht zelfs 69 gezien).
LA 14 slijtage en temps rond de 80 graden
RA 13 slijtage en temps ook rond de 70.

Tjerk Korving
23 oktober 2009, 22:49
Enerverende race. Vanaf de start zat ik achter Mark Bentvelzen en Maik Peters en kon hun tempo volgen. Op s/f reden ze weg maar vanaf de eerste sector er strak achter. Maik was al aan het prikken en ik wilde zelf op een gegeven moment een poging nemen om Maik te passeren. Dat was bij de bocht na S1 maar m'n remmen blokkeerden wat resulteerde in een zijwaarse glijer. Ik belande weer rechts van de baan om m'n weg te vervolgen en zag toen ineens Gerben weer uit m'n rechter spiegel komen. Die was al dichterbij gekomen maar had dus een tik opgelopen. Geen schade dus maar weer verder.

Niet veel later had Maik Mark verschalkt en wilde ik een poging doen op Mark na La Caixa maar daarmee tikte ik hem helaas dwars op de baan. Was zeker niet mijn bedoeling en we verloren er beiden plekken mee. Mark doordat ie dwars stond en ik omdat ik heb gewacht tot hij weer op gang was. Uiteindelijk volgens mij ook nog Bob tegengekomen bij bocht 1. Hij plaatste een inhaalactie en was er al half voorbij toen we elkaar raakten. Ook voor laten gaan.

Uiteindelijk belandde ik mede door stops van anderen en door Bob in te halen op de tweede plaats en ik was niet van plan een stop te maken. Na een rondje of 17 begon dat al lastiger te worden doordat de band linksvoor de neiging had warm te worden en de remmen vrolijk mee begonnen te doen. Een ronde of 5 voor het eind zag ik Niels Draijer al rap dichterbij komen op verse banden en die haalde me de laatste ronde met twee vingers in de neus in op s/f doordat hij veel beter wist weg te komen. Nog een poging gedaan om uit te remmen maar toen ging alles in de blokkering en was de grindbak een flink spoor rijker.

Uiteindelijke conclusie: De Vertigo kan goed mee qua rondetijden hier maar de banden vergen nog wat aandacht. Voor het plaatsen van een uitremactie lijkt een rustig rondje vooraf een pré om te voorkomen dat alles vastslaat en ik de voorganger meesleep in een schuiver. Het was leerzaam en nogmaal excuus aan degenen die een tik ontvingen.

JossNL
23 oktober 2009, 22:51
Hier ook een slechte ervaring... Heb menig langdurige race gedaan, maar voor het eerst op een vaste 10Mbit verbinding en geen andere computers/internet aan viel hij dus uit.

Eerst kwalificatierapport dan maar:
Ging lekker, m'n PB met 0.4 aangescherpt tot 1.47.6xx. Laatste ultieme low-fuel rondjes kwam ik helaas 1 van de Illy's tegen in Renault, die stond dwars en ik moest uitwijken. Kostte me een tiende en die kwam ik op het eind tekort voor een P2, maarrrr P3 als debutant toch tevreden mee (bovendien pakte die Verdraaide Draijer mn plek pas in de laatste seconde af - en dat telt niet gezien hij niet in de gastwagen reed natuurlijk)

De race dan... Kwam goed de bocht uit en kon de Vertigo makkelijk opsnoepen. Was wel ff vergeten dat de remmen maar 30 graden waren dus ging heel klein stukkie recht vooruit maar no harm done. 4 rondjes lang geen problemen, toen PP voor me langzamer ging lappen. Aantal inhaalpogingen gewaagd, maar de deur werd dicht gehouden, wat wel een kusje of 2 tot gevolg had. Vervolgens in rondje 8 op het middelste rechte stuk, alt+tab? Niks op de desktop, geen meldingen, gewoon een alt+tab uit het niets. Ik vol de rem in, snel terug en 4sec verloren op PP en Niels.

In 5/6 rondjes dat gat dichtgereden en vervolgens vol in het gevecht met Niels en PP. Niels haalt PP in en ik waag even later ook mijn poging. Weer werd de deur dicht gedaan in de remzone, kon geen kant op, dus weer een kusje maar we konden beide verder zonder problemen - alleen ik wat sneller.

Toen we echter weer op het middelste rechte stuk kwamen besloot PP opeens wel érg laat te remmen, ik zat aan de buitenkant en stuurde nog weg, maar kreeg PP toch vol in mn zij en ging zo het grind in terwijl PP zijn weg vervolgde. Toen reed ik er een seconde of 7 achteraan mn rondjes, inlopend, totdat er eerst een paar stil stonden en wegvielen. Het kwam weer terug, ik ben doorgereden, zag Niel Draijer nog de pit in gaan volgensmij en toen viel alles weg. Heb de race nog uitgereden (zonder stop) om m'n banden te monitoren (en met ijdele hoop), maar het mocht niet meer baten. Jammer!

Niels Draijer
23 oktober 2009, 23:01
Wat een race:D

Q: De top 3 zat binnen 0,3s geloof ik. In mijn laatste quali lap kon ik nog net Reggie voorbij maar helaas was PP net een tikkie sneller.

De race:
Allereerst wil ik even kwijt dat het ontzettend leuk is om die verschillen in wagens te zien. PP in de Aston, Reggie in de BMW en ik in de Vertigo. Zoals bekend loopt de Vertigo bij het accelereren en op het rechte stuk een heel stuk langzamer dan de rest. Erg frusty als je een uitremactie wilt gaan plaatsen. Lukt je dus gewoon niet omdat je altijd langzamer bent na een recht stuk. Maarrr.... in de bochten vreet 'ie iedereen op. Tot en met ronde 9/10 was het zeer close racing samen met Reggie en PP. Supervet om te ziet en heb me echt vermaakt.
Tijdens de start van de race heb ik aangegeven een pitstop te doen. Leek ons wel handig om te testen aangezien je kunt winnen/verliezen.
Afijn, na een warp-move van Reggie lag ik P2. Daarna in PP's achterbak gedoken en na een aantal poginkjes kon ik 'm ernaast zetten. We gaven elkaar steeds de ruimte dus was een heerlijk gevecht. Ik liep uit tot 2,5s en toen ging PP een definitieve warp tegemoet en is nooit meer teruggekomen. Erg jammer jongen :(
Toen reed ik lekker een ritme. In L17 ging ik maar pitten. Niet omdat m'n banden op waren (integendeel, die zaten rond de 78% nog!) maar omdat tankie leeg was. Kortom, ff nieuwe banden en peut gehaald en er 32s over gedaan:rolleyes:. En dus..., liep ik achter de feiten aan. Kon Tjerk nog inhalen die daarna dacht mij nog even in te halen met een do or die actie:lol:
Een do voor mij en een "die" voor hem;) Was niet zo slim geloof ik.

Anyway, P2 gefinisht. Ritme was goed en heb me vermaakt. Jammer van de pitstop want anders had ik fluitend naar de overwinning gereden:cool:

H(bovendien pakte die Verdraaide Draijer mn plek pas in de laatste seconde af - en dat telt niet gezien hij niet in de gastwagen reed natuurlijk)!

:laugh:

Als jij die problemen niet had gehad en ik had niet gepit dan had het heel spannend geworden voor P1...

Bovendien, de mensen die hun banden letterlijk oproken (20% aan het eind), dat ligt echt aan de rijstijl. Probeer eens wat minder in te sturen en wat vloeiender te remmen o.i.d.... Alle beetjes helpen:)

Tjello
23 oktober 2009, 23:10
Ook ik heb mij vermaakt, wat me opviel was dat er toch clean gereden werd (om me heen dan ;)).

Heb 1 pitstop gemaakt voor banden en brandstof en dit heeft tijd gekost, 31,3 seconden (en dat is van pitingang tot pitexit toch ?).

Al met al race uitgereden zonder noemenswaardige incidenten, toppertje...

Van de verbindingsproblemen heb ik hooguit 5 seconden last gehad, opeens zag ik dat het gat tussen mijn voorligger en diegene achter me steeds groter werd en daarna weer terugging naar wat het was. Was net alsof niet alle data verwerkt werd :S

Tjerk Korving
23 oktober 2009, 23:15
Ik denk dat ik toen Gerben dichterbij begon te komen teveel aan het pushen gegaan ben, temeer omdat Maik steeds meer aanstalten maakte om Mark te gaan inhalen en ik daarin mee wilde. Sowieso zal ik wat rustiger aan moeten qua insturen en rustiger met het aanremmen van een aantal bochten. De eerste vijf ronden bleef alles prachtig en kon ik met gemak meetuffen eigenlijk. Op een gegeven moment kreeg ik echter ernstig het gevoel dat ik moest inhouden om niet achterin bij Maik te belanden als hij ging aanremmen.

Het een veroorzaakt ook het ander. Teveel insturen gaf een te warmte band linksvoor en daardoor blokkeerde ik weer her en der bij het aanremmen en dat verergerd de boel weer. Maar het was dan ook een mooi leerproces deze testrace.

GTE
24 oktober 2009, 00:04
Ik heb de laatste tijd problemen met Steam. Dan zou race07 niet beschikbaar zijn en moet ik het later nog maar ns proberen. EVO start dan al helemaal niet op. Wat is dat voor flauwekul?

Hekking
24 oktober 2009, 00:39
Tweemaal gespint door Michel Hekking

:huh1:

Helaas vanavond nog al veel contact gehad ja. Vooral het voorval met Dennis vond ik vervelend. Die twee spins van jou zal ik terug moeten kijken op de replay.
Ik weet niet in hoevere ik oorzaak was van Bram zijn spin maar dat ga ik ook nog bekijken.

Al met al niet zo'n prettige avond gehad, Ik kon niet echt richting de gewenste ronde tijden rijden en kwam soms akelig in het nauw door verschil in bochten snelheid in de vele gevechten om centimeters asfalt. Ik ben blij dat race 07 wat milder met contact om gaat maar dat er 4 maal door mijn toedoen mensen van de baan raken kan niet de bedoeling zijn :blushing:

Peter
24 oktober 2009, 01:02
Over de serverproblemen, ik heb van de week samen met mn teamies op de server gereden om wat mooie plaatjes te schieten en de eerste keer dat ik op de server kwam had ik onwijs veel lag. Daarna een restart gedaan toen ging het beter, maar nu hoorde ik van Mark dat ik niet in de replay te zien ben...
Had vanavond graag online geweest om een en ander te testen maar kon helaas niet.
Nu ik ook weer van anderen hoor over problemen, misschien kunnen we binnenkort nog eens een testje doen? liefst dan niet op een vrijdag :)

Jeroen Ursem
24 oktober 2009, 09:44
Ik ben blij dat race 07 wat milder met contact om gaat maar dat er 4 maal door mijn toedoen mensen van de baan raken kan niet de bedoeling zijn :blushing:

Houd er ook rekening mee dat er nog een kleine meter lucht tussen lijkt te zitten als je de bumperview gebruikt, dan zit je al tegen je voorligger aan.

Hekking
24 oktober 2009, 09:55
Een korte blik op mijn race; Rustig mijn rondjes gedraait in de practice en kwalificatie. Er zit nog heel erg veel ruimte in de Corvette GT2 en het is een leuke wagen om mee te racen. Helaas was de race van kortere duur. Tweemaal gespint door Michel Hekking en de laatste keer zorgde voor een suspension problem die een aantal meters een einde maakte aan mijn race.

Die laatste keer dat we contact hadden was toch ook aan jezelf te wijten. Ik kwam weliswaar van ver maar meer dan halverwege naast nadat jij met onderstuur rechtdoor schuift. Dat jij dan weer hard naar binnen stuurt waar ik rij moet je zelf rekening mee houden naar mijn idee:closedeyes: Het incident met Bram S ging vrijwel op zelfde manier.

Niels Draijer
24 oktober 2009, 10:56
Tja, het is geen DRTCC natuurlijk en elkaar laten leven hoort er nu eenmaal ook bij. Ik kan er niet over oordelen in jouw geval want ik zat op de andere server maar juist de verschillen in wagens geven ongelofelijk veel fun. De verschillen zijn af en toe zo groot dat je in 1 bocht 8 tienden wint en inderdaad, de bumperview is een beetje verneukeratief.
Overigens is het wel moeilijk te zien als iemand naast je zit (ja, ook met 3 schermen). Het liefst had ik de binnenspiegel iets groter gezien maar dat is persoonlijk. Ben benieuwd hoe PP de race vond (ondanks de connectieproblemen).

Niels Tieman
24 oktober 2009, 11:58
Die laatste keer dat we contact hadden was toch ook aan jezelf te wijten. Ik kwam weliswaar van ver maar meer dan halverwege naast nadat jij met onderstuur rechtdoor schuift. Dat jij dan weer hard naar binnen stuurt waar ik rij moet je zelf rekening mee houden naar mijn idee:closedeyes: Het incident met Bram S ging vrijwel op zelfde manier.

Dan hebben wij daar een andere mening over.

Atreidez
24 oktober 2009, 12:07
Overigens is het wel moeilijk te zien als iemand naast je zit (ja, ook met 3 schermen). Het liefst had ik de binnenspiegel iets groter gezien maar dat is persoonlijk. Ben benieuwd hoe PP de race vond (ondanks de connectieproblemen).

Ja, je zou eigenlijk gewoon nog 2 monitors voor je blinde hoeken moeten hebben.. je hebt er toch al 3, wat maken die 2 extra dan nog uit :lol:

Ik ga ff de replay bekijken.

Atreidez
24 oktober 2009, 12:27
Qual was ik blij dat ik geen laatste stond. Ik was 11e maar met wel een paar secondes achterstand op de hogere plekken.

Race,
Rollende start ging ok. Ik was afgetankt en met de bandenslijtage zat t wel ok, maar mijn co-piloot Steven dacht gelezen te hebben dat je alsnog een verplichte stop moest doen..

Gestart en posities bleven gelijk voor iedereen om me heen. Wel 1 plek gewonnen door een schuiver bij de start van iemand anders. Daarna beetje rondgetuft maar had Breukers dicht in me spiegel. Laatste sector kon hij er in ronde 2 of 3 netjes voorbij waar ik iets wijd ging. Kon toen nog aansluiten, en na wat close encounters in de groep voor me kon ik na 2 of 3 rondjes een slipstream pakken bij Breukers. Helaas wist ik me rempunt niet goed meer te vinden en raakte ik hem aan de binnenkant bij bocht 1. Mijn excuses iig, al was de schade niet te groot gelukkig, het was gewoon meer een fout dan een actie. Daar schrok ik zelf dus ook van, en op p13 achter Stefan van Renselaar heb ik alle tijd van de wereld genomen wat een mooie strijd tussen ons opleverde. Paar keer er naast gezeten ook op het rechte stuk, maar ik miste duidelijk wat topspeed. Op gegeven moment maakte hij toch een foutje waardoor ik voor hem kwam te rijden en het gat wat kon vergroten.

Met 12 min. te gaan heb ik me, voor wat ik dacht verplichte, stop gemaakt en snel 2 achterbanden verwisselt. Ik verloor er maar 1 plek mee en kwam op p6 weer naar buiten. Heb toen het gat met Renselaar weer kunnen verkleinen tot zo'n seconde op de finishstreep, maar kwam er net niet meer voorbij. Zesde dus uiteindelijk.

Bram Van Der Stichelen
24 oktober 2009, 13:02
http://i38.tinypic.com/211tchd.jpg

Het is een beauty geworden Niels :thumbup:

Darthwillie
24 oktober 2009, 13:51
komen de lapcharts nog online? Ben heel nieuwsgierig naar iets wat ik in de tijden kan terugzien. :p

Tjerk Korving
24 oktober 2009, 14:28
Het verschil in wagens maakt het wel een uitdaging moet ik zeggen. In de Vertigo werd ik aardig zoek gereden op het rechte stuk van s/f. Strak achter een BMW mee de laatste bocht in ging best en daarna was het nog zoveel mogelijk proberen te profiteren van de slipstream tot de motor in de limiter schoot op 239 km/h en dat dus ook over was. :D

Hier op Barcelona heb je gelukkig dan nog de tweede en derde sector en met wat goede wil kan je daar dan weer een poging wagen om in te halen. Heb echt meermaals moeten inhouden in de bochten omdat de BMW's een lagere bochten snelheid hadden en dan maar hopen dat er een gaatje ontstaat. Benieuwd hoe dat zal gaan op de andere circuits op de kalender.

Stefan van Renselaar
24 oktober 2009, 14:47
Het verschil in wagens maakt het wel een uitdaging moet ik zeggen. In de Vertigo werd ik aardig zoek gereden op het rechte stuk van s/f. Strak achter een BMW mee de laatste bocht in ging best en daarna was het nog zoveel mogelijk proberen te profiteren van de slipstream tot de motor in de limiter schoot op 239 km/h en dat dus ook over was. :D

Bij mij is hij dan nog niet eens in de rode toeren :laugh:

Gaat trouwens een lang seizoen worden met mensen die mijn naam niet weten :p Voor de duidelijkheid, ik heet Stefan van Renselaar, maar Stefan is ook altijd goed, ik ben de enige deelnemer die Stefan heet dus dat levert geen problemen op ;)

JossNL
24 oktober 2009, 14:48
Je naam staat nog wel op 3 plekken op de wagen!

Ik ben ook wel benieuwd naar de lapcharts, heb de race zelf nog uitgereden dus wellicht kan ik mezelf tot morele winnaar verklaren, haha.

Atreidez
24 oktober 2009, 14:59
Gaat trouwens een lang seizoen worden met mensen die mijn naam niet weten :p Voor de duidelijkheid, ik heet Stefan van Renselaar, maar Stefan is ook altijd goed, ik ben de enige deelnemer die Stefan heet dus dat levert geen problemen op ;)

Point noted :thumbup:

Niels Draijer
24 oktober 2009, 18:14
Ja, je zou eigenlijk gewoon nog 2 monitors voor je blinde hoeken moeten hebben.. je hebt er toch al 3, wat maken die 2 extra dan nog uit :lol:

Ik ga ff de replay bekijken.

Hoho, 4 schermen ja. M'n motec verdient ook die eer ;)
Zonder gekheid, ik denk dat ik twee knoppen op 't stuur aanwijs om naar links/rechts te kijken.

Mathijs
24 oktober 2009, 19:09
Hoho, 4 schermen ja. M'n motec verdient ook die eer ;)
Zonder gekheid, ik denk dat ik twee knoppen op 't stuur aanwijs om naar links/rechts te kijken.

Dude!

Duh, dat is wel zo logisch;)! Anders raak je idd. iedereen binnen notime kwijt.

*heb al jaren links/rechts acteruit kijken op het stuur staan:)

RSRoy
24 oktober 2009, 19:35
Dude!

Duh, dat is wel zo logisch;)! Anders raak je idd. iedereen binnen notime kwijt.

*heb al jaren links/rechts acteruit kijken op het stuur staan:)

Amen! Zolang ik online race (en dat is al een jaar of uhhh 6 denk ik), heb ik links en rechts kijken op mijn stuur zitten.

Mark B
24 oktober 2009, 19:58
Je naam staat nog wel op 3 plekken op de wagen!

Ik ben ook wel benieuwd naar de lapcharts, heb de race zelf nog uitgereden dus wellicht kan ik mezelf tot morele winnaar verklaren, haha.

To finish first, you first have to finish....

JossNL
24 oktober 2009, 20:02
To finish first, you first have to finish....
Hele leuke quote, maar wat kan ik er aan doen dat de server er bij mij uit vliegt? Heeft weinig met finishen te maken, want ik heb hem gewoon uitgereden;)

Robert Saalmink
24 oktober 2009, 20:18
LAPCHARTS CUP600/CUP400 (http://www.digitalracing.nl/evo/20091023_barcelona_test/server1/index.html)
LAPCHARTS CUP300 (http://www.digitalracing.nl/evo/20091023_barcelona_test/server2/index.html)

Excuses voor de vertraging, ben tegelijkertijd met een griepje in gevecht namelijk :(

JossNL
24 oktober 2009, 20:29
[1764.2 sec] Paulpeter Kroon is out of race. Reason - DNF.
[1767.4 sec] Reggie Biemans is out of race. Reason - DNF.
[1786.9 sec] Maik Peters is out of race. Reason - DNF.

Tis nou ook niet echt exact gelijk, maar het is toch wel duidelijk. Had wel de snelste raceronde behouden zag ik. Totaaltijd kan ik hier niet checken met mijn eigen data:rolleyes:

Jeroen Ursem
24 oktober 2009, 20:45
Excuses voor de vertraging, ben tegelijkertijd met een griepje in gevecht namelijk :(

Jammer dat je m'n teamgenoot niet bent, anders hadden we daartegen een setup kunnen delen en misschien wat sneller ervanaf geweest :p

Niels Draijer
24 oktober 2009, 22:29
Over de bandenslijtage. Zie de ronden voordat ik de pits in ging:
R14: 1:49,9
R15: 1:49,2
R16: 1:49,5

Wat ik al aangaf, bandjes waren nog uitstekend. Wellicht dat de Vertigo qua slijtage ook een stukje voordeel heeft t.o.v. de BMW/Aston?...

Mathijs
25 oktober 2009, 01:20
[1764.2 sec] Paulpeter Kroon is out of race. Reason - DNF.
[1767.4 sec] Reggie Biemans is out of race. Reason - DNF.
[1786.9 sec] Maik Peters is out of race. Reason - DNF.

Tis nou ook niet echt exact gelijk, maar het is toch wel duidelijk. Had wel de snelste raceronde behouden zag ik. Totaaltijd kan ik hier niet checken met mijn eigen data:rolleyes:
Als het geen toeval is, dan is de multiplayer eigelijk net zo stabiel als GTR2 ;).

Fabian de Jong
25 oktober 2009, 01:59
Er zijn problemen met de server/verbinding waardoor er op vaste tijdstippen de verbinding eruit valt. Dit probleem is aangekaart bij de ISP.

Ralffoxx
25 oktober 2009, 02:05
Als het geen toeval is, dan is de multiplayer eigelijk net zo stabiel als GTR2 ;).

Nja een jaar lang DRTCC en FPL geen last van gehad. Tot de zomervakantie was alles prima volgens mij.

Darthwillie
25 oktober 2009, 02:22
probleem zit alleen niet in GTR maar in de server. Waarschijnlijk zal GTR2 op dezeflde momenten klappen :surrender:

Maik Peters
25 oktober 2009, 10:52
IK wil even zeggen, dat ik niet door een foutmelding of iets uit de game ging hoor. Ik moest echt weg... dus ik ben er zelf mee gestopt.

:)

JossNL
25 oktober 2009, 11:12
Jep, sorry dat ik je er bij trek, vergeten! Maar dat maakt de servercut times nog dichter bij elkaar voor mij en PP. Was het toeval dat hij bij mij in beeld reed?

Of misschien nog opmerkelijker: ik reed 3.2 sec achter PP aan. En hoeveel later viel ik weg? 3.2 seconden....

Edit: Even de twee servercuts op de andere server er bij gepakt:
[2437.7 sec] Marcel Groen is out of race. Reason - DNF.
[2469.7 sec] Dick Bos is out of race. Reason - DNF.

De lap voor de servercrash lagen deze twee heren 31.8sec uit elkaar. Ze gingen er 32.0sec na elkaar uit. Ik zie een patroon....

Darthwillie
25 oktober 2009, 11:31
Sterker nog, toen ik even iedereen kwijt was en weer terug sprong kreeg ik de melding dat jullie twee vertrokken waren, dat was het zelfde moment dus.

Maar wat ik begrijp weten de heren organisatie dit al, het probleem zit in de server dan wel serverprovider die op gezette tijden een storing geeft.

Tjerk Korving
25 oktober 2009, 11:42
We weten er inderdaad van en het word onderzocht maar het is nogal een raar probleem. De server zelf blijft gewoon doordraaien namelijk, die crasht niet. Het is puur dat ineens sommigen of in het uiterste geval zelfs iedereen de verbinding verliest. We hopen dat de host er meer duidelijkheid in kan geven op korte termijn.

JossNL
25 oktober 2009, 11:54
Wat ik met mijn twee voorbeelden wilde aangeven is dat het juist niet INEENS is, maar dat er eerst iemand uit knalt en vervolgens de volgende persoon op hetzelfde punt in de baan het contact met de server verliest.

Tjerk Korving
25 oktober 2009, 12:02
Wat ik met mijn twee voorbeelden wilde aangeven is dat het juist niet INEENS is, maar dat er eerst iemand uit knalt en vervolgens de volgende persoon op hetzelfde punt in de baan het contact met de server verliest.
Bij een van de vorige DRTCC races knalde vrijwel iedereen tegelijk eruit en die zullen niet allemaal bij elkaar gereden hebben. Zoals gezegd, het wisselt en het is niet elke keer zo dat degenen die een disconnect krijgen in de buurt van elkaar rijden.

JossNL
25 oktober 2009, 12:08
Maar ik vind die 32sec verschil tussen Marcel en Dick ook niet "in de buurt van elkaar". Bovendien reed Ludo er nog tussen en viel hij niet weg, maar ik vind het opmerkelijk dat in beide gevallen de GAP op de baan hetzelfde is als het verschil tussen wanneer de twee wegvielen - dus dat het wegvallen op hetzelfde punt in de baan gebeurde. Ik probeer enkel te helpen door een patroon vast te stellen ;)

Dat gezette tijden lijkt ook wel te kloppen, daar als je het verschil pakt tussen de starttijden van de twee races op twee verschillende servers, je weer precies uit komt op dezelfde minuut.

Tjerk Korving
25 oktober 2009, 13:59
We constateren al een tijdje dat als het gebeurd, dat het is rond 21:10. Het gebeurd ook tijdens het testen waar ineens bijvoorbeeld 5 man er tegelijk uit worden gekegeld. Blijft een lastig iets en we kunnen op de server zelf niets vreemds ontdekken wat het veroorzaakt.

Peter
25 oktober 2009, 14:50
Wat nu als het in een echte ZAC race gebeurd? Of andere leaguerace desnoods, zijn daar al afspraken over gemaakt?

Darthwillie
25 oktober 2009, 14:52
Wat nu als het in een echte ZAC race gebeurd? Of andere leaguerace desnoods, zijn daar al afspraken over gemaakt?

is al gebeurd tijdens de tweede knutstorp race van het DRTCC. Herstart geweest met kortere race.

Tjerk Korving
25 oktober 2009, 16:25
Bij al onze leagues is in het reglement opgenomen dat er een herstart volgt als er nog geen 75% van de race afstand is afgelegd. Bij de ZAC word de race afstand ingekort met een x-aantal minuten. Bij ZAC5 was dat 15 minuten, voor ZAC6 weet ik niet of dat hetzelfde blijft gezien de langere race duur. Bij FPL en DRTCC geldt dat er 2 ronden van de oorspronkelijke afstand word afgehaald.

Peter
25 oktober 2009, 17:08
Ok dat is in het geval dat de hele server crasht.. van wat ik nu begrijp is het tijdens de testrace maar met ene paar personen gebeurd, deze hebben dan gewoon pech?

Tjerk Korving
25 oktober 2009, 17:15
Ok dat is in het geval dat de hele server crasht.. van wat ik nu begrijp is het tijdens de testrace maar met ene paar personen gebeurd, deze hebben dan gewoon pech?
Het gaat dan inderdaad om een algemene disconnect. Voor een paar deelnemers zal het niet gebeuren, als de helft van het veld er ineens uit klapt kan ik me ook voorstellen dat er ook een herstart plaatsvind. Je kan moeilijk voor een of twee man de race afbreken en een herstart procedure aflopen. Als meerijdende organisatie kan je ook niet even je eigen race gaan afbreken om te kijken waarom iemand eruit knalt.

Koos
25 oktober 2009, 17:59
Aangezien ik er afgelopen vrijdagavond niet bij kon zijn, ben ik gister en vandaag ook maar eens serieus aan 't testen geslagen.
Zojuist mijn p.b. naar 1.47.9 gezet met de Viper. Daar kan ik zeer tevreden mee zijn, maar de race baart mij toch wel enige zorgen. Of liever gezegd: mijn voorbanden :p
Na een rondje of 15 zit linksvoor al onder de 50% :surrender: Maar eens een taktisch plannetje ontwikkelen :D Want als ik mijn rijstijl (die over het algemeen niet als agressief te boek staat) nog meer ga aanpassen in behoudende zin, dan kelderen mijn rondetijden toch wel drastisch. Maar goed, er zullen wel meer mensen met dit dilemma zitten.

Gerben vd Broek
25 oktober 2009, 18:27
Ik weet niet precies hoe dat percentage zich verhoudt tot de getallen in XD?.
Ik had na 24 ronden racen een linkervoorband die op 24 slijtage zat. Nu weet ik van Tjerk dat ie zelfs op 29 zat, en daardoor de pace echt begon te verliezen (ik overigens ook al), en van Michael Storm zat een band zelfs al op 39. Dus het is wel een probleem die meerdere hebben op barcelona.

JossNL
25 oktober 2009, 18:33
Het is een probleem dat je sowieso hebt in de BMW/Viper/Aston, dat kan je niet met rijstijl/setup helemaal onder controle krijgen (voor de 90 minuten race). In een vertigo zal je daar veel minder last van hebben, die zal in de bochten veel meer gebruik maken van z'n mechanische grip neem ik aan.

Gerben vd Broek
25 oktober 2009, 18:38
Die getallen van mij en Tjerk zijn Vertigo's. Die van Storm is een Mosler volgens mij.

Stefan van Renselaar
25 oktober 2009, 18:48
Die getallen van mij en Tjerk zijn Vertigo's. Die van Storm is een Mosler volgens mij.

Mijn band (BMW) zal ook zo rond de 39 hebben gezeten..

Michael Storm
25 oktober 2009, 18:50
Volgensmij is het getal 30.00 in XD, 50% in Race07. Dit weet ik alleen niet zeker.