PDA

View Full Version : Kalender DR.nl Endurance Series 2008/2009

Bramzel
2 september 2008, 18:20
[logo_dres]

[spacer]

De DigitalRacing Endurance Series. Een op het eerste oog kleine kalender, maar hierachter schuilt een geheel nieuw concept waarmee we willen proberen echt iets nieuws te doen. Het betreft hier een combinatie van teamwork, setup-compromissen en echte endurance op ’s werelds mooiste endurance tracks. Not for the faint of heart! De races zullen verreden worden op de zondagmiddag/avond.

[spacer]

League: DRES
Aanspreekpunt: Bram Knot

Race:|Datum:|Circuit:
t.|2 nov|Officiele testdag op HTTT Paul Ricard
1.|7 dec|Sebring
2.|1 feb|Monza
3.|22 mrt|Road America
4.|31 mei|Le Mans

Paul Ricard, Sebring, Road America en LeMans zijn add-on tracks die te vinden zijn in de download sectie van DigitalRacing.nl (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/section/3-.html). Hier is ook de (test)carset te vinden.

[spacer]

[logo_dr]

Mark G.
3 oktober 2008, 23:42
Oei, die testdag komt al gauw. Komende week maar weer flink beginnen met oefenen. :)

Heeft iemand al tijden gereden met de endurance mod? Zo ja, enige indicatie van wat snel is en wat totaal niet? :P

Bramzel
3 oktober 2008, 23:44
Op welke baan? Ik heb wat testwerk zitten doen met de diesels op Monza en Road America. Op Monza reed ik 1:30 hoog, op Road America 1:45 hoog. Je moet je rijstijl wel enorm aanpassen, want hoe hoger de snelheid, hoe hoger de downforce. Je kan echt onwijs hard de Lesmo's door bijvoorbeeld :D

Mark G.
3 oktober 2008, 23:47
Op welke baan? Ik heb wat testwerk zitten doen met de diesels op Monza en Road America. Op Monza reed ik 1:30 hoog, op Road America 1:45 hoog. Je moet je rijstijl wel enorm aanpassen, want hoe hoger de snelheid, hoe hoger de downforce. Je kan echt onwijs hard de Lesmo's door bijvoorbeeld :D

Ik heb met name zitten stoeien met de R10 en de Pescarolo. Maar ik heb inderdaad zoals je zegt heel veel moeite met het aanpassen van mijn rijstijl.

Moet wel zeggen dat ik tot voor kort nog met redelijk wat hulpjes aan reed, tegenwoordig dus gewoon alles uit. Limiet vinden is nog wat lastig.

Bramzel
3 oktober 2008, 23:49
Ik moet wel zeggen dat Monza extra tricky is met die chicanes. Daar houden die Proto's niet zo van, wat dat betreft is Road America een beter circuit om de wagens te leren kennen. Of een standaard GTR2 circuit zonder al te krappe bochten, zoals Barcelona 2003 of Brno.

Mark G.
3 oktober 2008, 23:52
Ik moet wel zeggen dat Monza extra tricky is met die chicanes. Daar houden die Proto's niet zo van, wat dat betreft is Road America een beter circuit om de wagens te leren kennen. Of een standaard GTR2 circuit zonder al te krappe bochten, zoals Barcelona 2003 of Brno.

De chicanes worden geregeld gemist, daar kan Angelo over meepraten. Hij verbaasde zich volgens mij elke keer weer erover hoe me dat lukte :P.

Maar ik ga zeker nog heel wat uurtjes oefenen, het concept spreekt me namelijk erg aan.

Bramzel
3 oktober 2008, 23:55
Ik ga komend weekend en komende week met de testset voor de DRES bezig. Ik zal dan bij de testset ook gelijk een paar setupjes doen, want ik kwam er al achter dat de default setups verre van ideaal zijn.

Federici
4 oktober 2008, 00:07
Blijf het een prachtig idee vinden en vind het fijn dat Mark het ook een prima idee vind. Zo is er in ieder geval al één team gevormd ;)

Peter
4 oktober 2008, 03:37
Dit worden voor mij de mooiste races van dit seizoen (hoop ik)
Het heeft me altijd al heel gaaf geleken om endurance races te gaan doen dus echt super dat er bij dr.nl nu wat mee wordt gedaan...

26 oktober al testrace, dat is sneller dan ik had gedacht. Volgende week maar eens snel beginnen met echt testen....

Captain Slow
4 oktober 2008, 11:23
Ik heb me totaal niet hoeven aan te passen aan deze auto's. Ik was F1 gewend, dus verschil is niet zo groot.

Maar ik moet maar eens opzoek gaan naar GTR2 dan:rolleyes:

Mathijs
4 oktober 2008, 14:24
Ik denk dat ik mijn huisgenootje maar eens ga overtuigen mee te doen! Dat is lekker makkelijk, want we wonen toch al in één huis! Zal natuurlijk bij hem er wel op aandringen even serieus te oefenen!

Fabian de Jong
4 oktober 2008, 15:38
Ik denk dat ik mijn huisgenootje maar eens ga overtuigen mee te doen! Dat is lekker makkelijk, want we wonen toch al in één huis! Zal natuurlijk bij hem er wel op aandringen even serieus te oefenen!
Zo doen Danny en ik het ook, al wonen we niet in één huis maar wel dichtbij elkaar.

Maik Peters
4 oktober 2008, 16:56
Enige dagen geleden een leuke korte testsessie gedaan met deze snelle bakken, wat een geweld zeg.

TOTAAAAAAAAAAAAAAAAAlllll anders dan normaal :D
Heb er nu al zin in...

Peter
4 oktober 2008, 18:32
Ik heb nog geen idee met wie ik samen een team ga vormen, ik zal maar eens snel wat mensen gaan benaderen... straks moet ik de races alleen rijden :surrender: wat natuurlijk niet de bedoeling is ;)
Als er mensen zijn die hetzelfde probleme hebben, schroom niet me te benaderen..

Ben alleen wel benieuwd of er veel geinteresseerden zullen zijn voor de GT1 klasse, das toch minder interessant dan de proto's denk ik...

Een vraagje, als het startveld nou heel klein/niet vol lijkt te gaan worden, wordt er dan ook buiten dr.nl geadverteerd? ik denk dan aan simracing.nl, of om internationaal te gaan racesimcentral..

ik zie dat we dit beter voort kunnen zetten in de andere thread... zal de post even daar neerzetten. sorry voor ongemak :)

Bramzel
6 oktober 2008, 14:23
Ik heb alle add-on tracks op de site gezet voor hen die ze nog niet hadden:

http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/7-.html

Mocht je de tracks ergens anders hebben gedownload, verwijder die dan en vervang ze door de versies die op DR.nl staan. Zo zijn we er zeker van dat iedereen met dezelfde banen rijdt :)

Bramzel
22 oktober 2008, 10:48
Even een belangrijke mededeling:

Doordat er nog flink wat moet worden uitgezocht met betrekking tot de carset, en velen (waaronder ook ik) momenteel nog erg druk zijn met het DRTCC en de ZAC hebben we besloten om de testdag 1 week uit te stellen. De testdag zal nu plaatsvinden op zondag 2 november.

Danny Kappen
22 oktober 2008, 11:58
Even een belangrijke mededeling:

Doordat er nog flink wat moet worden uitgezocht met betrekking tot de carset, en velen (waaronder ook ik) momenteel nog erg druk zijn met het DRTCC en de ZAC hebben we besloten om de testdag 2 weken uit te stellen. De testdag zal nu plaatsvinden op zondag 9 november.

Ik neem aan dat dat dan 's middags is? Wordt in ieder geval een druk programma dan met zac en dres :thumbup:

Federici
22 oktober 2008, 12:06
Ik neem aan dat dat dan 's middags is? Wordt in ieder geval een druk programma dan met zac en dres :thumbup:

Lijkt me niet echt handig in ieder geval. Denk dat je na al die uurtjes DRES weinig zin meer hebt in de ZAC..

Bramzel
22 oktober 2008, 12:07
Gefixed ;) Het moest 2 november zijn. Het zal overigens inderdaad smiddags gebeuren, het precieze format volgt nog. Ik zal iig zorgen dat we ruim klaar zijn voor de F1 savonds.

Danny Kappen
22 oktober 2008, 12:09
Gefixed ;) Het moest 2 november zijn. Het zal overigens inderdaad smiddags gebeuren, het precieze format volgt nog. Ik zal iig zorgen dat we ruim klaar zijn voor de F1 savonds.

En voor de eerste aflevering van Top Gear :P

Federici
22 oktober 2008, 12:10

Minder...
Ben bang dat mijn teamgenoot een boel alleen moet gaan doen. Ben zelf smiddags naar RJC - Feyenoord.

Gerben
22 oktober 2008, 13:20
2 november kan ik helaas niet, zit me dan te vergapen aan brute WRC's in Hengelo ;)

Mathijs
22 oktober 2008, 13:52
Gaat voor mij ook lastig zijn. Zal zeker een deel van de testdag wel mee kunnen pakken, maar verwacht die dag pas rond een uurtje of 3 a 4 weer in Delft aan te komen...

Danny Kappen
22 oktober 2008, 14:33
2 november kan ik helaas niet, zit me dan te vergapen aan brute WRC's in Hengelo ;)

Idem hier, maar ik hop 's avonds nog wel even langs.

Jeroen Ursem
22 oktober 2008, 23:13
Ik zal er proberen te zijn, ook al ben ik nog vrij uitgeput van de laatste DRES test die ik heb gereden.

*edit
Ik ben er niet bij, we vieren die dag de verjaardag van m'n zoontje

GTE
23 oktober 2008, 01:22
Kan lastig worden. 5 november tentamen.

Kim Van Der Stichelen
29 oktober 2008, 12:08
Is er nog nieuws over de testdag?

Maik Peters
29 oktober 2008, 16:30
Ik probeer er bij te zijn, nogal een rommelig weekend waar nog structuur in gebracht moet worden :D

Ben benieuwd naar de 'extra' informatie indien die er komt :)

Federici
29 oktober 2008, 16:51
Voor mij komt er definitief een streep door de testdag. Ga dat echt niet redden met eerst RJC - Feyenoord en daarna evt nog wat drinken... en dag van te voren een feestje. Dus ben blij als ik even rustig thuis ben ;)

John
1 februari 2009, 22:41
Kan iemand mij misschien vertellen hoelang de race op Road America gaat duren en hoe veel regen er gaat vallen?

Peter
1 februari 2009, 23:09
De race zal net als de andere races 6 uur duren. Hoeveel regen? 20mm? geen idee natuurlijk :P

Kim Van Der Stichelen
1 februari 2009, 23:10
De race zal net als de andere races 6 uur duren. Hoeveel regen? 20mm? geen idee natuurlijk :P

Wordt wel handig om weten, net even met 50% gereden en het was euhm vooral glad ;)

Roy Visser
1 februari 2009, 23:11
gaan we nog kijken naar de regenbanden voor de lmp's, of heb je deze ook al aangepast peter?

overigens lijkt het me met de grote aantallen uitvallers verstandiger om droog te rijden ;)

Mathijs
1 februari 2009, 23:16
gaan we nog kijken naar de regenbanden voor de lmp's, of heb je deze ook al aangepast peter?

overigens lijkt het me met de grote aantallen uitvallers verstandiger om droog te rijden ;)
Mee eens, denk dat het in het donker al lastig was, en zal in de regen helemaal tombola worden. Kijk naar de ZAC en hoeveel problemen daar vooral de cup600 heeft om op de baan te blijven...

Peter
1 februari 2009, 23:24
ik ga binnen nu en 2-3 weken uitgebreid aan het testen met de regenbanden.
Voor zover ik het weet kan ik zelfs nieuwe compounds maken, moet alleen ff kijken hoe het met die regenbanden werkt qua physics want die werken waarschijnlijk wel iets anders dan de dry's.

Mocht het lukken dan zou ik bv. 4 regencompounds kunnen maken, 1 intermediate, 1 soft, 1 hard en 1 extra compound die gewoon extra veel grip geeft met her en der toch een nadeeltje.. Ik zal hier nog met Bram contact over hebben zodra ik een en ander heb uitgezocht. Ik kan me voorstellen dat jullie zsm willen beginnen met testen maar ik kan helaas niet beloven om er deze week naar te kijken, ik heb er simpelweg geen tijd voor nog..

Eric Linssen
1 februari 2009, 23:27

denk dat je dan met 2 auto's aan de finnish komt :surrender: lijkt me ook weer niet echt de bedoeling ;-)

Niels Tieman
1 februari 2009, 23:28
Ik ben net thuis vanuit 'Casa Roberto'. Post morgen mijn bevindingen en belevingen als toeschouwer :D

Darthwillie
1 februari 2009, 23:33
Misschien een goed plan om een regentest te houden. Kunnen we zowel de verbindingen van de diverse teams checken als kijken hoe realistisch het is om 6 uur in de regen te rijden.