PDA

View Full Version : Enduro race op Road America

Fr3d
17 oktober 2009, 22:34
vandaag 17-10 stond er een endurance race geplandop Road America, gehost dpoor de vrienden van race department. Race duur 6uur...

Het spel Rfactor werd hier voor gebruikt, dus ieder kan vanaf zijn eigen simulator starten en driverswaps gebeurde online :)
Er werd gereden met een heuse Le Mans mod, en zouden met 4 verschillende klasses gaan rijden: LMP1 , LMP2 , GT1 en GT2 , alles door elkaar dus op 1 baan :D
Ik zelf reed samen met mijn teamy in de GT2 porsche 997

In het begin een heel lastige mod om onder de knie te krijgen, maar het was me aardig gelukt. Mijn teamy zou de qualy rijden zodat hij de race kon beginnen. Dat was namelijk een regel.

De qualy liep redelijk en we starten naar verwachting achter de hele snelle en voor de wat mindere.

Helaas waren er genoeg rijders die het niet nodig vonden om hier voor te trainen. Die reden dan veelal naast de baan. Onze zorg voor de start was groot. Ook werd de ronde tijden van sommige teams niet gelogt waardoor die geen tijd hadden neer gezet volgens het spel..

Dit was het begin van de ellende....

na ong 1/2uur racen speelde enorme lag problemen op ( ping van 200 en meer). Mijn teamy had daardoor wat schade gereden en kwam de pit in. We gingen swappen. Eigenlijk was dat al niert meer nodig.
Door het grote server probleem werd de race gestaakt. De race was al klaar en ik had nog geen ronde kunnen rijden :blink:
Erg zuur daar we er best wat uurtjes in hadden zitten en ik er zelfs een DRTCC race voor had laten schieten.

De race is nu uitgesteld tot 31-10
Ik weet nu dat er een life-feed is, de link ervan zal ik dan ook tijdig posten voor de gene die mee willen kijken...

onze auto , RARE Endurance Team 2
http://img405.imageshack.us/img405/1971/raregt2p1.jpg

Auto van Rare Endurnace Team 1
http://i422.photobucket.com/albums/pp308/Cliptonic/side.jpg

Stefan van Renselaar
17 oktober 2009, 22:38
Ja, ik zat ook te kijken op RD. Zag er wel grappig uit opzich, je zag de auto's schuin over de baan schuiven en er was een P die een paar honderd meter ver sprong op die jump op het S/F rechte stuk :huh1:

clipto
12 februari 2010, 00:37
Simrace vrienden, het gaat bijna weer beginnen!
Komende zaterdag gaan we weer Endurance racen, dit maal gaat de reis fictief naar Canada en doen we met z'n allen Rattlesnake Point aan.

http://www.rfactorcentral.com/tracks/lge/rattle.jpg

De race start om 17:00 en duurt tot 23:00 (6 hours)

Rare Endurance Team zet weer 2 wagens aan de start.

http://img687.imageshack.us/img687/5018/rarecreation800x6001.jpg

Erwin Levasier en Jarno Hogeweg staan momenteel 1e in het LMP1 klassement en starten in een Creation (zie afbeelding hierboven).
Robin Tol en Richard Blokker rijden in een Porsche in de GT2 klasse.
Helaas viel deze GT2 wagen uit tijdens de vorige race, maar de mannen zijn gebrand op een goed resultaat.

Ook onze vrienden van Simracing for Holland verschijnen met 2 wagens aan de start.
In de GT2 klasse met een Porsche 997 RSR
Bestuurders; Wilfred vd Brink, Jeffrey Ruskus

En in de GT1 klasse met een Corvette C6R
Bestuurders; Robin Verdegaal, Johan Nieuwenhof

In totaal verschijnen er 9 LMP1, 9 LMP2, 9 GT1 & 9 GT2 wagens aan de start.
Kortom weer een bont gezelschap van over de hele wereld.
De voorbereidingen van ons team zijn weer prima geweest, de afgelopen weken weer heel wat avonden gezamenlijk gereden en gesleuteld.
Komende zaterdag gaat het dus weer gebeuren, en naar alle waarschijnlijkheid wordt het weer live uitgezonden op www.psrtv.com

Peter
12 februari 2010, 16:55
Jarno, deze races worden verreden met RFactor als ik het goed heb?
Het lijkt me eerlijk gezegd wel gaaf om daar aan te gaan deelnemen, dus als er ooit nog eens een plekje over is bij jullie Endurance team dan zou ik best wel eens in willen stappen :)

clipto
12 februari 2010, 16:58
Ja met rFactor inderdaad.
In basis hebben we een vaste club rijders met enkele vaste reserve-rijders, maar je staat ook vrij om een eigen team te vormen natuurlijk.
De inschrijfplekken zijn over het algemeen zo weg, maar ik zal zeker een berichtje doen als er plek is voor de volgende ronde.

clipto
13 februari 2010, 12:42
Tijdens de race zullen we verslag doen in dit topic 'aan de andere kant' bij simracing.nl
http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?t=43027
Voor wie mee wil lezen en het gaat volgen ;)

Robert Saalmink
13 februari 2010, 13:24

Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 00:13
De stream loopt alleen voor geen meter helaas...
3seconden beeld en 2 minuten bufferen.

John
14 februari 2010, 00:14
De stream loopt alleen voor geen meter helaas...
3seconden beeld en 2 minuten bufferen.
Hier hetzelfde.

Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 00:16
Nu loopt de link via rd wel lekker :)
Super gaaf, zelfs na 1 minuten naar onbekende wagens en namen te kijken.
Kan zoiets niet voor de DRES? :innocent:
Ook de commentators hebben een niet onaardig stemgeluid, wat in sommige live video's nogal durft tegen te vallen :)

*edit* Lekker dat fanatec stickertje op de leider ;)

Stefan van Renselaar
14 februari 2010, 00:27
Kan zoiets niet voor de DRES? :innocent:

Je zou iemand met een goede upload en een redelijke pc kunnen laten inloggen op de server, met een beeldschermopneem ding het naar justin.tv laten streamen en het daar uitzenden. Dat is het beeld en het geluid van het racen, hoe je dan commentatoren erbij kunt krijgen zou ik niet weten ;)

Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 00:29
Je zou iemand met een goede upload en een redelijke pc kunnen laten inloggen op de server, met een beeldschermopneem ding het naar justin.tv laten streamen en het daar uitzenden. Dat is het beeld en het geluid van het racen, hoe je dan commentatoren erbij kunt krijgen zou ik niet weten ;)

Ja dat bedoelde niet hoe moet dan maar gewoon of niemand gewoon kan inloggen en streamen ;)

Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 00:34
And unless he's doing this whilst sitting on the toilet I cant believe that's him in the cockpit. No can hold it up that long :thumbup: :lol:

clipto
18 februari 2010, 01:12
Vanavond een filmpje in elkaar geknutseld van vooral de eerste stint, ik was erg veel in beeld dus de 10 minuten Youtube beeld waren zo gevuld.

Enjoy:

YouTube- RARE Endurance @ DRLMS - Round 3 Rattlesnake Point

Jeroen Ursem
18 februari 2010, 01:26
Tof gedaan zo met die voice over :thumbup:

clipto
18 februari 2010, 01:29
Voice over komt uit de live broadcast bij PSRTV, we hebben daar een goede commentator zitten, voegt écht wat toe aan de beleving voor diegene die niet rijden.
(of voor de rijders om zichzelf terug te zien, in dit geval ;))

Peter
18 februari 2010, 03:54
Hoe zit dat met die GT's die ong. net zo snel zijn als de LMP's?

clipto
18 februari 2010, 09:07
Dat is maar optisch, er zit dik 10 seconde verschil in een rondje tussen LMP1 en GT1.
Maar als je er in je LMP achter zit in een bochtig gedeelte, is het zoeken naar een plek om hem er full power voorbij te trekken.
Dat kost je soms wel een aantal bochten, maar het is belangrijker geduld te hebben en hem heel te houden, dan een do-or-die aktie te doen.

Peter
18 februari 2010, 11:12
ah, is er dan geen kwali geweest, bij de start liggen de GT's toch echt tussen alle LMP's door?

clipto
18 februari 2010, 11:22
:D Er was wel degelijk een quali (ik was 6e notabene!)
Dit was de 4e start, er was nogal wat gezeur met de server die avond.
Uiteindelijk democratisch besloten dat we maar mixed-grid zouden starten, we hadden tenslotte al zo'n 1,5 uur vertraging door alle server-troubles.

Wilfred vd Brink stond op Pole in z'n GT2 Porsche inderdaad (had wel met em te doen hoor :lol:)