View Full Version : Overige Evenementen [Deel 6]
Stefan van Renselaar
16 oktober 2009, 17:56
[overig]
[spacer]
Omdat het vorige deel alweer over de 1000 posts heen zat hier het nieuwe deel.
[spacer]
Alle informatie die niets met F1 te maken heeft kun je hier plaatsen, dus Fia Gt, WRC, DTM, F3 etc (behalve amerikaanse series die weer hier amerikaanse series hun eigen draadje hebben.)
[spacer]
http://forum.gamer.nl/attachment.php?attachmentid=47672&stc=1&d=1207567528
[spacer]
Vorige delen:
Overige Evenementen [Deel 5] (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=40)
Overige Evenementen [Deel 4] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=75916)
Overige Evenementen [Deel 3] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=74745)
Overige Evenementen [Deel 2] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=72244)
Overige Evenementen [Deel 1] (Helaas verloren gegaan op het oude Gamer forum)
JossNL
17 oktober 2009, 13:13
A1GP seizoens opener weer gecanceled! Zeer slechte zaak voor de geloofwaardigheid van A1GP...
Voor het tweede seizoen op rij is de A1GP genoodzaakt om de eerste race van het seizoen af te lasten. Volgende week had er op het Australische circuit van Surfers Paradise moeten worden gereden, maar omdat de organisatie de auto's niet op tijd heeft gekregen, lukt het niet om op tijd af te reizen naar Australië. A1GP-voorzitter Tony Teixeira laat echter weten dat het seizoen wel gewoon doorgaat.
"Ik wil persoonlijk mijn excuses aanbieden aan alle mensen die geraakt worden door deze onvermijdelijke beslissing. De regering van Queensland, Gold Coast Motor Events Co., en het management en de voorzitter van het evenement hebben de afgelopen weken erg veel geduld gehad", aldus Teixeira. "We waren trots dat we op zo'n prestigieuze baan mochten racen, maar hebben helaas deze beslissing moeten maken."
Al weken gaan de geruchten over de financiële problemen van de A1GP en het was nog maar de vraag over er wel een vijfde seizoen zou komen. De kalender werd enkele weken geleden gepubliceerd, maar de scepsis bleef. Terecht blijkt nu. Toch maakt Teixeira zich geen zorgen over de toekomst, en hij verwacht dat het seizoen met vertraging doorgaat.
"We hebben recent negentien teams bevestigd die in Australië wilden racen. Ik weet dat ze nog steeds in onze unieke klasse willen blijven rijden. A1GP mag misschien op de grond liggen, we zijn nog niet knock-out. We hebben vier geweldige seizoenen gehad en ik zal me nu richten op het vinden van een manier om weer vooruit te kunnen."
Voor de A1GP is het de vijfde keer in dertien maanden dat een race moet worden afgelast. De eerste race van seizoen vier, op Mugello, ging niet door omdat de auto's nog niet af waren. Om die reden kende Zandvoort ook een uitgedund veld. Het stratencircuit van Jakarta miste een deadline voor de keuring van de veiligheid en kon ook niet doorgaan, terwijl Mexico werd afgelast vanwege de toen recente uitspraak van varkensgriep. Ook zou er eigenlijk in Brazilië worden geracet, maar die onderhandelingen liepen spaak.
Het seizoen zal nu, als alle problemen worden opgelost, op 15 november in China starten, op het circuit van Zhuhai.
http://a1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/17/a1gp-races-op-surfers-paradise-geannuleerd/
cookie
17 oktober 2009, 13:52
Zeer spijtig, maar dit hing al lang in de lucht. Zeker met de financiële crisis is het erg moeilijk voor A1GP om voort te gaan. Blijf het de beste raceklasse vinden die er bestaat, dus hopelijk kunnen ze doorgaan met het kampioenschap. Misschien moet het maar eens overgenomen worden zodat er wat nieuwe mensen aan het hoofd komen. Die Texeira bedoelt het waarschijnlijk wel goed, maar hij lijkt altijd pas een maand voor het kampioenschap begint te beseffen dat de financiën nog niet rond zijn en dan komen ze natuurlijk te laat voor de eerste race.
1 of andere sheik moet zich maar eens inkopen, seizoen 1 was het best georganiseerd met makthoum aan het hoofd.
En overstappen naar Ferrari wagens was ook een fout, oude wagen hadden ze nog mee verder moeten gaan. Was beter om mee te racen. En echt steun van Ferrari krijgen ze niet, lijkt wel of het de bedoeling was om A1GP onderuit te halen met die deal.
Darthwillie
17 oktober 2009, 16:29
Valentino Rossi's stiefvader heeft zelfmoor gepleegd, niet echt iets wat je mee wilt nemen in een raceweekend.
Rossi's Stepfather Commits Suicide
Submitted by David Emmett on Sat, 2009-10-17 13:51.
in
* Valentino Rossi
Tragic news for Valentino Rossi on the eve of the Australian Grand Prix. According to reports in the Italian press, Mauro Tecchi, the second husband of Stefania Palma, Rossi's mother, was found dead at his home on Friday. Tecchi, who had been married to Palma for two years, had apparently committed suicide by shooting himself in the chest sometime between Tuesday night and Wednesday morning. Stefania Palma discovered his body on Friday upon returning to the marital home.
According to reports in the local press, the couple had quarreled and Palma had left for Tavullia. After not receiving any reply to phone calls, Palma became worried that something had happened, and returned to find Tecchi's body. The public prosecutor of Pesaro has ordered that an autopsy be performed on Tecchi's body, although there is no doubt that this is a case of suicide. The engineer had left the construction company where he worked a few days previously, and was found with a pillow on his chest and the TV on to dampen the sound of the gunshot from neighbors. Tecchi was 52 years of age.
Valentino Rossi refused to comment on the case after practice, saying only "This is a terrible thing, I don't know what to say.
http://www.motomatters.com/news/2009/10/17/rossi_s_stepfather_commits_suicide.html
Darthwillie
18 oktober 2009, 11:23
Mooi antwoord van Stoner op geruchten dat hij vervangen gaat worden door Valentino Rossi,
Pos Rider Bike Time/Gap
1. Casey Stoner Ducati 40m56.651s
2. Valentino Rossi Yamaha + 1.935s
3. Dani Pedrosa Honda + 22.618s
4. Alex de Angelis Gresini Honda + 32.702s
5. Colin Edwards Tech 3 Yamaha + 35.885s
6. Andrea Dovizioso Honda + 38.482s
7. Marco Melandri Hayate Kawasaki + 44.451s
8. Randy de Puniet LCR Honda + 44.941s
9. Mika Kallio Pramac Ducati + 54.345s
10. Toni Elias Gresini Honda + 1m01.205s
11. Chris Vermeulen Suzuki + 1m05.417s
12. Loris Capirossi Suzuki + 1m05.950s
13. Gabor Talmacsi Scot Honda + 1m17.951s
14. James Toseland Tech 3 Yamaha + 1m17.985s
15. Nicky Hayden Ducati + 1 lap
Retirements:
Jorge Lorenzo Yamaha 0 laps
Lorenzo doet zijn kampioenschaps hopen weinig goeds met een onnodige crash.
Hij moet de volgende race 14 punten inlopen op Rossi anders is het over en uit.
Sander Hogendoorn
18 oktober 2009, 11:44
Wat een comeback van Stoner, maar heel jammer dat Lorenzo weer valt en eigenlijk de titel cadeau geeft aan Rossi. Dit is al de 3e of 4e keer dat hij heel veel punten laat liggen door zijn eigen schuld.
Darthwillie
18 oktober 2009, 11:53
yep, Lorenzo en druk gaan niet zo goed samen, hoewel ook Rossi al een keer of 3 gevallen is dit jaar :huh1: Dat zijn we ook niet van hem gewend.
Darthwillie
24 oktober 2009, 13:33
kwalificatie van sepang voor de MotoGP
Pos Rider Bike Time Gap
1. Valentino Rossi Yamaha 2m00.518s
2. Jorge Lorenzo Yamaha 2m01.087s + 0.569s
3. Dani Pedrosa Honda 2m01.254s + 0.736s
4. Casey Stoner Ducati 2m01.455s + 0.937s
5. Loris Capirossi Suzuki 2m01.716s + 1.198s
6. Toni Elias Gresini Honda 2m01.918s + 1.400s
7. Nicky Hayden Ducati 2m01.980s + 1.462s
8. Randy de Puniet LCR Honda 2m02.098s + 1.580s
9. Colin Edwards Tech 3 Yamaha 2m02.195s + 1.677s
10. Alex de Angelis Gresini Honda 2m02.274s + 1.756s
11. Andrea Dovizioso Honda 2m02.362s + 1.844s
12. Mika Kallio Pramac Ducati 2m02.435s + 1.917s
13. Aleix Espargaro Pramac Ducati 2m02.859s + 2.341s
14. Chris Vermeulen Suzuki 2m03.032s + 2.514s
15. Marco Melandri Hayate Kawasaki 2m03.088s + 2.570s
16. James Toseland Tech 3 Yamaha 2m03.528s + 3.100s
17. Gabor Talmacsi Scot Honda 2m03.874s + 3.356s
daar richt Rossi een behoorlijke slachting aan :blink:
0,5 op Lorenzo en bijna een seconde op Stoner :surrender: Hij hoeft alleen maar 4e te worden voor het kampioenschap maar heeft al aangegeven eigenlijk winnend kampioen te willen worden :thumbup:
Darthwillie
25 oktober 2009, 09:02
Het regent keihard, de Motogp race start later. :huh1: Sta ik daar vroeg voor op :p
raar, al voor het begint, Lorenzo heeft motorproblemen en redde het niet om op tijd op de grid te staan, hij moet nu uit de pit starten
Sander Hogendoorn
25 oktober 2009, 11:27
Stoner wint weer, als hij geen fysieke problemen had gehad was het een nog mooier kampioenschap geweest.
Rossi wel de verdiende kampioen, Lorenzo maakte net wat teveel fouten over het hele seizoen gezien. Als hij dat eruit weet te halen is hij mijn favoriet voor volgend jaar :)
Vanmiddag ook de beslissing in de DTM en Superbikes, leuk middagje :thumbup:
Ellu
25 oktober 2009, 11:28
Vanmiddag DTM finale, alleen jammer om nu al te weten dat het een crashfest word waarbij wrs alle audi's op Paffet vliegen en de Mercedes' op Scheider:rolleyes:...
Darthwillie
25 oktober 2009, 11:52
LOL @ Ellu
MotoGP was toch weer geweldig. De lef van die gasten om met dat weer te racen :surrender:
Rossi was weer zijn fenomenale zelf, te voorzichtig in de eerste bocht en teruggevallen. Dan niet in paniek raken, als Lorenzo je voorbij gaat gewoon hem volgen. Iedere beweging van hem kopieeren, tot je het zat bent en er maar voorbij gaat.
Wat ik ook nooit zal snappen en hem tot de kampioen maakt die hij is.
Lorenzo moest 14 punten goed maken. Als Lorenzo won kon Rossi 4e worden.
Met nog 6 ronden te gaan ligt Lorenzo 4e ruim 2 seconden achter Rossi, kat in het bakkie, dus draait Rossi de snelste ronde van de race om te proberen nog tweede te worden :huh1:
Stoner was weer indrukwekkend, 1 tot 2 seconden per ronde sneller in het begin. Toch ook even een lange neus naar zijn team. Stoner verdient namelijk in verhouding belachelijk weinig (ong 3 miljoen per jaar) toen hij zich ziek meldde heeft Ducati een aanbod aan Lorenzo gedaan van het 4 voudige :surrender: Wat een comeback dan om meteen 2 races te winnen.
Ellu
25 oktober 2009, 12:18
Dat zit bij Ducati toch niet helemaal lekker dan;). Geweldige comeback van Stoner, en natuurlijk super weer een titel voor Valentino:cool:
Schumi rulezzzzz
25 oktober 2009, 12:42
Geweldig dat Rossi weer kampioen is, moet daarbij wel de aantekening maken dat het dit seizoen wel erg treurig was met 17 rijders in de Moto GP. Dat is bijna armoede en daar komt nog bij dat er maar 4 coureurs zijn die echt meedoen voor een overwinning. Het wordt tijd dat er weer 25+ rijders aan de start staan, heerlijk die volle grids zoals bij de 125cc.
speed9
25 oktober 2009, 12:54
LOL @ Ellu
MotoGP was toch weer geweldig. De lef van die gasten om met dat weer te racen :surrender:
Rossi was weer zijn fenomenale zelf, te voorzichtig in de eerste bocht en teruggevallen. Dan niet in paniek raken, als Lorenzo je voorbij gaat gewoon hem volgen. Iedere beweging van hem kopieeren, tot je het zat bent en er maar voorbij gaat.
Wat ik ook nooit zal snappen en hem tot de kampioen maakt die hij is.
Lorenzo moest 14 punten goed maken. Als Lorenzo won kon Rossi 4e worden.
Met nog 6 ronden te gaan ligt Lorenzo 4e ruim 2 seconden achter Rossi, kat in het bakkie, dus draait Rossi de snelste ronde van de race om te proberen nog tweede te worden :huh1:
Hij wou winnend kampioen worden en niet zoals in de F1 lekker 5de worden en toch de titel pakken.
:laugh:Nu kunnen we discuseren over welke haar Rossi volgend jaar heb,,,
Overgens is Stoner wel bezig geweest met zijn comeback,iets wat Ducatti niet meer verwacht had denk ik.
bobskink
25 oktober 2009, 13:15
In niemand nieuwsgierig naar de afloop van het WK Rally? Nog een ontknoping dit weekend en er wordt blijkbaar weinig over gepraat.
Sander Hogendoorn
25 oktober 2009, 13:20
Was het eigenlijk vergeten te noemen :p
In de 1 na laatste stage verliest Hirvonen 1 minuut dus de titel is nu vrijwel zeker weer voor Loeb :)
bobskink
25 oktober 2009, 13:40
Het zal het Loeb effect zijn, oftewel Rossi, Schmuacher of Armstrong effect zijn. Teveel titels op rij, het wordt vanzelfsprekend en de interesse neemt af
Hoewel ik een voor Loeb ben vind ik het geen goede zaak dat hij waarschijnlijk weer met de titel gaat lopen.
Sander Hogendoorn
25 oktober 2009, 13:43
Het WRC is sowieso al niet meer wat het was. 2 merken, en misschien maar een aantal rijders die echt goed zijn (Loeb, Hirvonen, Latvala, Sordo & Solberg), de rest doet gewoon voor spek en bonen meer en ligt altijd op grote achterstand.
Captain Slow
25 oktober 2009, 14:49
Onboard met Loeb vind ik altijd genieten. Kijk en geniet van de meester zou ik zeggen.
Hoe die man elk jaar zijn motivatie vindt om weer dat kampioenschap binnen te halen vind ik een wonder.
Ellu
25 oktober 2009, 15:53
Na 30 ronden nog steeds geen vuiligheid in de DTM:huh1:
Darthwillie
25 oktober 2009, 15:57
eerste ronden waren hard maar ok, na die safety car kon het wel eens spannend worden.
joostingh
26 oktober 2009, 00:07
Onboard met Loeb vind ik altijd genieten. Kijk en geniet van de meester zou ik zeggen.
Hoe die man elk jaar zijn motivatie vindt om weer dat kampioenschap binnen te halen vind ik een wonder.
Ik vind Solberg het dus erg goed doen dit jaar. Een privéteam en in het begin een 4 of 5 jaar oude auto en gewoon enorm hard gaan (had toen nog een Xsara) en de laatste 2 rally's rijd hij met een C4 en gaat ook meteen hard.
Zou erg leuk zijn dat hij meer fabrieksondersteuning gaat krijgen want dan kan het weer erg leuk zijn!
Tazz
26 oktober 2009, 00:19
hoe zit het nu met de veranderingen in het wrc volgend jaar? ik heb dit jaar écht niet gevolgd, maar dacht toch gehoord te hebben dat er volgend jaar dingen gingen veranderen?
komen er ingrijpende reglementswijzigingen, nieuwe teams, nieuwe rijders, nieuwe circuits/landen? :)
Captain Slow
26 oktober 2009, 10:16
Ik vind Solberg het dus erg goed doen dit jaar. Een privéteam en in het begin een 4 of 5 jaar oude auto en gewoon enorm hard gaan (had toen nog een Xsara) en de laatste 2 rally's rijd hij met een C4 en gaat ook meteen hard.
Zou erg leuk zijn dat hij meer fabrieksondersteuning gaat krijgen want dan kan het weer erg leuk zijn!
Petje af voor Petter. Ik dacht eerlijk gezegd niet dat hij nog een stoeltje zou vinden aangezien hij bij Subaru heel veel auto's afschreef.
Maar met volgend seizoen fabrieksondersteuning zou hij Loeb misschien wel kunnen helpen.
Timmie
26 oktober 2009, 13:27
Het nederlands kampioenschap rally is tegenwoordig net zo mooi als een echte WK rally;) Hier doen toch ook wat super mooie wrc's in mee!
joostingh
26 oktober 2009, 13:30
Heb je het verschil wel eens in het echt gezien... die gasten van het WRC gaan echt hard. In vergelijk zijn de nederlandse rally rijders gewoon mietjes.
Is echt een enorm verschil in snelheid!
Mathijs
3 november 2009, 14:19
Nu op Eurosport, Race of Champions, nations cup vanuit China! Schumi, Vettel, DC, Button, Pastrana etc. zijn van de partij, beloofd mooi te worden. NEderlands tintje; HoPingTUng is erook bij!
bobskink
3 november 2009, 15:32
aargh, ik kan het niet aanzien (ROC), Button zijn air en zelfgenoegzaamheid die van zijn gezicht uitstraalt, vreselijk ergerlijk.
JossNL
3 november 2009, 15:56
Ik hoop dat ze wat reservewagens hebben daar... Kristensen molt een X-Bow, Ekstrom molt een Solution F en Chicherit zorgt voor nog een kapotte Solution F, haha
Mathijs
3 november 2009, 16:31
jahoor, nieuwe held, Foust wint even van Schumi in een buggy. Wat een mannetje, overal maximaal driften.
Roel Bakker
3 november 2009, 18:38
Het is de eerste keer dat ik een stuk van de Race of Champions heb kunnen zien. Leuke races, de coureurs gaan lekker rossen die bakken lekker af en driften er heerlijk op los..
Maar wat een zaad-dodend commentaar op eurosport zeg..:surrender:
Richard117
4 november 2009, 01:16
Waarom rijden ze dat tegenwoordig midden in de week?
Dat het in China is en hier dus niet 's avonds kan zijn snap ik, maar toch wel in het weekend?
Het mooiste blijf ik nog altijd de echte ROC, op Gran Canaria, vinden :thumbup:
YouTube - Rally of champions Gran Canaria
Sander Hogendoorn
4 november 2009, 01:34
Dat was vandaag?? :surrender:
Raar dat het midden op een doordeweekse dag is.
Jeroen Ursem
4 november 2009, 01:36
Vandaag landenteams, morgen de individuele race of champions ;)
Mathijs
4 november 2009, 02:13
denk omdat het dan niet conflicteert met de agenda's van alle rijders. De WTCC boys moeten volgens mij komend weekend alweer aan de slag.
Button zei ook dat hij nogal brakjes was en niet veel geslapen had na de F1 final en deze race.
Richard117
4 november 2009, 02:21
denk omdat het dan niet conflicteert met de agenda's van alle rijders. De WTCC boys moeten volgens mij komend weekend alweer aan de slag.
Button zei ook dat hij nogal brakjes was en niet veel geslapen had na de F1 final en deze race.
Maar normaal is de ROC toch pas in December?
Dan hebben ze ook geen last van de racekalenders :)
Robert Saalmink
4 november 2009, 10:48
Ik heb wel het verslag van de ROC op Autosport gelezen, en dat was wel interessant. Helaas heb ik er nog geen bewegende beelden van gezien. Hopelijk herhalen ze het nog even komend weekend of zo.
cookie
4 november 2009, 11:34
Ik heb wel het verslag van de ROC op Autosport gelezen, en dat was wel interessant. Helaas heb ik er nog geen bewegende beelden van gezien. Hopelijk herhalen ze het nog even komend weekend of zo.
Genoeg herhalingen nog op eurosport, vanmiddag de echte race oàf champions dus gewoon die video/dvd recorder instellen zou ik zeggen.
Het nieuwe concept met groepen i.p.v. directe knock outs was wel leuk. Maar waarom doen ze dit in China, er zat echt amper volk in het stadion. En dit moet gewoon in een weekend in december plaatsvinden, was altijd een leuke afsluiter van het autosport jaar.
Mathijs
4 november 2009, 11:47
Denk dat coureurs blijer zijn als het gewoon ten tijde van het seizoen gebeurd ivm vakanties enzo. En verder vond ik er redelijk wat volk in het stadion zetten dat ook nog eens goed enthausiast was. Ik vind het prima zo! Leuk om autosport wat bekender in het grootste land van de wereld te maken (kwa inwonersaantal dan...).
Schumi rulezzzzz
4 november 2009, 11:51
Ik vond het hartstikke leuk om naar te kijken gisteren (van wat ik ervan gezien heb). Bovendien vond ik Schumacher lekker los en enthousiast. Hij had het over sigaren roken en bier drinken, nou zoiets heb ik de beste man nog nooit horen zeggen.
tinyriconen
4 november 2009, 12:44
Komt zodadelijk weer op Eurosport :)
Schumi rulezzzzz
4 november 2009, 13:02
Zat net te denken, het besluit van Toyota om te stoppen met F1 kan voor onze vriendelijke vriend Henkie Waldschmidt ook wel eens einde carriere betekenen. Zijn F3 ES resultaten waren dit jaar niet echt denderend en alles werd tot op heden betaald door Toyota. Benieuwd hoe dit zal aflopen.
Face the Slayer
4 november 2009, 15:09
Ik vond het hartstikke leuk om naar te kijken gisteren (van wat ik ervan gezien heb). Bovendien vond ik Schumacher lekker los en enthousiast. Hij had het over sigaren roken en bier drinken, nou zoiets heb ik de beste man nog nooit horen zeggen.
Wat een boefje is het ook hè?
Mathijs
4 november 2009, 16:02
Poultje van Schumi is wel lastig:DC, Gronholm, Yvan Muller en Schumi dus. Gronholm ziet er minst sterk uit.
Echt mooi om al die coureurs zo te zien werken.
Neo-242
4 november 2009, 21:41
Race of Champions in het midden van de week, echt héél stom!
CuqeBaqer
5 november 2009, 00:30
Jammer dat het kart even op Bercy ook niet meer is.
Darthwillie
5 november 2009, 00:35
Serieus, waar koop je zulke overalls :blink:
http://www.bild.de/BILD/sport/fotos/FOTO-GALERIEN-R/motorsport/Formel_201/race-of-champions-peking-2009/schumi-zigarre-13906506__MBQF,templateId=renderScaled,property=Bi ld,height=349.jpg
tinyriconen
5 november 2009, 01:00
Leuk ook om die Amerikaanse jongens als Foust en Pastrana aan het werk te zien. Wat gaan die knetterhard om met die auto's. Geweldig om te zien.
Vettel is trouwens ook gewoon bruut snel, met alles!
cookie
5 november 2009, 11:06
Knap van Ekström om weer te winnen, 3 maal op rij :cool: En er is serieus wat schade gereden t.o.v. vorige jaren, zal wel aan de iets snellere baan gelegen hebben.
Captain Slow
5 november 2009, 11:57
Vorig jaar was het Loeb;)
Mathijs
5 november 2009, 12:03
Knap van Ekström om weer te winnen, 3 maal op rij :cool:
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast!:innocent: 2008 was het Loeb, 2006&2007 Ekstrom. Loeb won ook in 2003&2005.
Verder opvallend dat Schumacher nooit gewonnen heeft. Wel al 2x de finale verloren. Zou dat de rede zijn dat hij er toch elk jaar weer bij is en zo enorm scherp is. Het enige in zijn carriere dat hij nog niet gewonnen heeft.:D
RSRoy
5 november 2009, 13:22
Het gaat lekker met de A1GP :closedeyes:
The Chinese and Malaysian rounds of A1GP have been cancelled because the series' rescue package has not materialised in time.
The scrapping of the races at Zhuhai and Sepang follows the cancellation of the opening round at Sufers Paradise in Australia last month.
This week's AUTOSPORT magazine reports that A1GP's administrator is hoping to sell the entire fleet of cars to someone wanting to continue the series, although the cars will need to be modified to meet the FIA's latest head-restraint and side-impact regulations.
Several key A1GP personnel have now left the company and the series' equipment has been put into storage after the lease on its hangar at Silverstone expired last week.
cookie
5 november 2009, 13:43
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast!:innocent: 2008 was het Loeb, 2006&2007 Ekstrom. Loeb won ook in 2003&2005.
Verder opvallend dat Schumacher nooit gewonnen heeft. Wel al 2x de finale verloren. Zou dat de rede zijn dat hij er toch elk jaar weer bij is en zo enorm scherp is. Het enige in zijn carriere dat hij nog niet gewonnen heeft.:D
doh! bijna goed.
Zeer triest de situatie waarin A1GP nu zit, die Ferrari deal hadden ze nooit moeten maken. Hopelijk kan het overgenomen worden, want het racen was altijd subliem en zou een schande zijn om dat te verliezen.
JossNL
5 november 2009, 13:55
Het gaat lekker met de A1GP :closedeyes:
Las het ook... Lijkt me het einde van A1GP als ze vrijwel zeker weten dat ze dit jaar (2009) niet kunnen rijden.
speed9
7 november 2009, 00:35
Officieel: IZOD wordt titelsponsor IndyCar Series
06 november 2009
Kledingmerk IZOD is donderdag officieel gepresenteerd als de nieuwe titelsponsor van de IndyCar Series, tijdens een persconferentie op de Indianapolis Motor Speedway. Het gaat om een overeenkomst voor meerdere seizoenen.
Het is daarmee voor het eerst sinds 2001 dat de IndyCar Series weer een titelsponsor heeft. IZOD, een merk van de Phillips-Van Heusen Corporation, was sinds vorig jaar al kledingpartner van de IndyCars. "Onze samenwerking was vanaf het begin al heel succesvol", zei Terry Angstadt, de commerciële baas van de IRL. "Ze zijn erg sterk in marketing en hebben een frisse kijk op de sport. We zijn vol vertrouwen dat we met IZOD een sterke partner hebben gevonden en dat we samen een sterke serie kunnen ontwikkelen voor de fans, de rijders en de teams."
Het kampioenschap heet vanaf volgend jaar dus de IZOD IndyCar Series.
Bron F1update
Hopelijk wordt het stabieler en beter,maar toch leuk om tezien.
Stefan van Renselaar
7 november 2009, 00:38
Hopelijk wordt het stabieler en beter,maar toch leuk om tezien.
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=34&page=23
speed9
7 november 2009, 14:53
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=34&page=23
Oeps.
Ik heb wel de nederlandse versie gepost,maar wel verkeerde tread.
Ben de laatste tijd totaal niet scherp meer,door al die problemen aan me hoofd sorry
Darthwillie
8 november 2009, 13:52
yelmer buurman heeft de eerste superlaegue race van vandaag gewonnen :thumbup:
Darthwillie
8 november 2009, 15:18
en Ho Ping Tung wint de tweede race :thumbup:
Maar in de Motogp stuiter stoner er af in de warmup lap :blink: :surrender:
Medusa
8 november 2009, 17:34
VT4 (vlaamse zender ;) )zond vandaag de MotoGP uit en meldde dat ze dat tot 2012 gaan doen :)
cookie
8 november 2009, 19:33
VT4 (vlaamse zender ;) )zond vandaag de MotoGP uit en meldde dat ze dat tot 2012 gaan doen :)
Normaal heeft VT4 nogal slecht beeld, maar bij de MotoGP race vandaag was het super beeld. Beter dan BBC en RTL7. Commentaar viel ook nogal mee. Altijd goed nieuws als er meer aandacht word geschonken aan mechanische sporten op de Vlaamse TV. Ben wel benieuwd of ze de ochtend-en avondraces ook gewoon live gaan uitzenden.
Superleague races waren weer subliem :cool: Als A1GP niet meer terug komt is dit een mooie vervanger. Hoe Dolby door het veld sneed in race 2 was geweldig, die mag van mij direct een F1 zitje krijgen. Bourdais sloeg wat tegen dit weekend, maar hopelijk blijft hij in SF rijden want hij is kampioenskandidaat nummer 1 voor volgend seizoen. Maria de Villota deed het ook best goed vandaag, enkel in race 1 dom eraf gespind maar in race 2 sterk gevochten voor P7.
Kijk al uit naar het volgende SF seizoen met hopelijk meer races.
RSRoy
10 november 2009, 18:54
Een nieuwtje uit het Verstappen kamp.
Max Verstappen zal volgend jaar voor het internationale kartteam van CRG uitkomen als officiële fabrieksrijder. Het 12-jarige talent rijdt dan voor het Italiaanse team in de KF3 klasse in internationale wedstrijden. Na op deze jonge leeftijd al vele kampioenschappen in de Benelux gewonnen te hebben, is het tijd voor een nieuwe uitdaging en de volgende stap te maken in de karting, de klasse die nog altijd geldt als de kraamkamer van de autosport.
"We hebben altijd al goed samengewerkt met CRG maar dit is fantastisch!", laat Jos ons weten. "Ik ben blij dat ik nu met CRG de karts samen kan blijven ontwikkelen. Ook bij CRG zijn de ogen geopend na het succes van Max. Zij willen graag dat Max op een CRG blijft rijden. Giancarlo Tinini, de baas van CRG, wilde Max erg graag hebben voor de fabriek. Ook dat speelt mee. Hij heeft hem aangetrokken vanwege zijn talent. Het feit dat Max gevraagd is door zo'n toonaangevend, succesvol en professioneel team wilt toch wel wat zeggen, zeker op zijn leeftijd. Dat is toch wel de kroon op het werk, tot nu toe."
http://www.verstappen.nl/picture/2009/Genk/Max-Verstappen-CRG-01.jpg
CRG is een topmerk in de kartsport. Er waren nog andere geïnteresseerden maar Jos heeft – mede dankzij zijn positieve ervaringen in de afgelopen jaren met het merk – voor CRG gekozen. Samen met Michel Vacirca van CRG Holland heeft hij onlang in Italië de deal beklonken.
"Ik weet dat je met een merk moet samenwerken om succesvol te zijn. Je moet de mogelijkheid hebben om gedurende het seizoen aanpassingen te maken om de kart zo optimaal mogelijk te houden. Dat kan ik met CRG."
Jos blijft als monteur en begeleider van Max nauw betrokken bij zijn zoon. Jos, die de kartwereld van binnen en van buiten kent, kan daarbij zijn eigen ideeën blijven uitvoeren.
"Ik kan mijn eigen manier van werken en aanpak in tact houden. CRG zegt simpelweg om dingen die goed zijn niet te veranderen, dus we gaan op onze eigen manier verder, maar met alle ondersteuning van de fabriek van CRG. We hebben veel vertrouwen in CRG. Je voelt de betrokkenheid met de kartsport. De mensen bij fabriek zijn gedreven en hebben liefde voor hun merk."
Ook Max straalt van oor tot oor nu hij zich fabrieksrijder mag noemen. "Max is echt ontzettend trots", vertelt Jos. "Het feit dat hij al een hoop CRG spullen gekregen heeft, maakt hem al blij. Hij is nu al heel gebrand voor volgend jaar."
Volgend jaar betekent naast veel testen, rijden in de Wintercup wedstrijd in Lonato (Italië), het WSK Euro Series kampioenschap, het WSK World Series kampioenschap, het CIK-FIA European kampioenschap en de CIK-FIA World Cup. Dat allemaal in de KF3 klasse. Van België tot Italië en Spanje, van Denemarken tot Portugal en zelfs van Egypte tot de USA. Het is een druk programma voor vader en zoon Verstappen.
Marc Vos
10 november 2009, 19:12
Erg leuk voor hem uiteraard. Ik ben wel benieuwd wat die ervan gaat maken op dat niveau.:)
Face the Slayer
10 november 2009, 19:21
Die Max Verstappen slaat er wel doorheen. :)
Niels Tieman
10 november 2009, 19:49
Die opmerking is verdomd dubbel Face.. ;):D
RSRoy
10 november 2009, 22:15
Rijdt Max eigenlijk met een Nederlandse of Belgische licentie / nationaliteit?
Schumi rulezzzzz
11 november 2009, 11:49
Rijdt Max eigenlijk met een Nederlandse of Belgische licentie / nationaliteit?
Nederlands.
Darthwillie
11 november 2009, 12:59
Ben heel nieuwsgierig, er waren mensen die beweerden dat Max met een te grote motor rondreed de afgelopen jaren, nu mag hij zich in teamverband bewijzen tegen rijders met hetzelfde materiaal. Komt denk ik wel goed.
Schumi rulezzzzz
11 november 2009, 13:51
Ben heel nieuwsgierig, er waren mensen die beweerden dat Max met een te grote motor rondreed de afgelopen jaren,
Die verhalen heb ik ook gehoord van iemand uit de kartwereld die heel dichtbij staat, Max zijn motor werd in ieder geval zelden gecontroleerd laten we het daar maar op houden.
Face the Slayer
11 november 2009, 15:05
Ben heel nieuwsgierig, er waren mensen die beweerden dat Max met een te grote motor rondreed de afgelopen jaren, nu mag hij zich in teamverband bewijzen tegen rijders met hetzelfde materiaal. Komt denk ik wel goed.
Hij heet niet voor niets Max.
NS
11 november 2009, 16:30
Hij heet niet voor niets Max.
je wilt toch niet beweren dat hij op zo'n leeftijd in sm-pakjes rondrijdt he? ;)
CuqeBaqer
12 november 2009, 23:59
je wilt toch niet beweren dat hij op zo'n leeftijd in sm-pakjes rondrijdt he? ;)
Nee alleen met de duitse nationaliteit. :surrender::surrender:
RSRoy
13 november 2009, 09:56
Twee filmpjes van SBS shownieuw (ofzoiets) en RTLGP
YouTube- Max Verstappen fabrieksrijder bij CRG
http://www.rtl.nl/components/sport/rtl_gp/formule1/miMedia/2009/week46/wo_f1_max_verstappen.avi_plain.xml
JossNL
18 november 2009, 12:23
van der Garde gaat rijden voor Barwa :) Topteam, dus nu mag hij zich echt bewijzen!
Giedo van der Garde kan zich op gaan maken voor zijn tweede seizoen in de GP2 Series. De 24-jarige Nederlander zal de overstap gaan maken van iSport International naar het topteam Barwa Addax, het voormalige Campos Racing. De GP2 wordt gezien als opstapklasse naar de Formule 1.
Van der Garde kende dit jaar aanvankelijk een teleurstellend seizoen in de GP2. In de tweede seizoenshelft ging het na aanpassingen van de auto een stuk beter en reed de Nederlander zich in de kijker door enkele races te winnen. Hierop kreeg hij een uitnodiging van Barwa Addax om na het seizoen te gaan testen. Dit jaar reed de renstal met onder meer Vitaly Petrov die tweede in het kampioenschap werd en met Romain Grosjean die uiteindelijk Nelson Piquet jr. bij Renault in de Formule 1 verving.
Van der Garde mocht op het circuit van Jerez testen voor Barwa Addax en klokte de snelste tijd. "De samenwerking verliep meteen goed," zei Van der Garde die volgend jaar met de renstal voor de titel wil gaan. "Het wordt een cruciaal jaar waarin alles erop gericht is om kampioen te worden. Voor minder gaan we niet."
Bron: Televaag (http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/5355170/__Van_der_Garde_in_ander_GP2-team__.html)
Schumi rulezzzzz
18 november 2009, 12:26
van der Garde gaat rijden voor Barwa :) Topteam, dus nu mag hij zich echt bewijzen!
Bron: Televaag (http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/5355170/__Van_der_Garde_in_ander_GP2-team__.html)
Ik hoorde het ja, super goed nieuws! :thumbup:
Kom maar op met dat nieuwe GP2 seizoen ;)
Robert Saalmink
18 november 2009, 12:30
Alweer een tijdje terug heb ik samen met Marnix deelgenomen aan de Lancia Club najaarsrit. Een rit van 150 km geloof ik, met als eindbestemming het Abart museum en workshop van Guy Moerenhout (zie http://www.abarth-gmr.be/). Van dat bezoek volgen later nog de foto's, van de verzamelplaats in Oud Beijerland voorafgaand aan de rit heb ik hier alvast wat plaatjes. De niet-geheel-standaard blauwe en rode Evo's hebben naar verluid > 400 pk. De banden op de rode waren semi slicks, reken maar dat dat hard gaat!
http://farm3.static.flickr.com/2550/4062638476_f16c855266_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2426/4062638568_a39850f033_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2731/4061892669_741727c165_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3522/4061892767_19dd1ae2b8_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2763/4061892847_7ea2b93d18_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3279/4062638940_b5f1c96a98_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2602/4061893019_2a4a303ef9_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2721/4061893109_d89d65f35d_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2571/4062639202_861d6bb55e_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2784/4062639290_678243955a_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2785/4062639440_bb33575c36_o.jpg
Kim Van Der Stichelen
18 november 2009, 12:36
Zit er leuk uit Robert :)
Raikkonen_WC
18 november 2009, 12:40
http://farm4.static.flickr.com/3522/4061892767_19dd1ae2b8_o.jpg
Wat een gave bak. Super gave velgen ook.
Schumi rulezzzzz
18 november 2009, 12:46
Haha nou voor 900 euro zou ik er niet teveel van verwachten ;)
Wel geinige karretjes :)
RSRoy
18 november 2009, 14:15
Super gaaf die Delta's :D
Neo-242
18 november 2009, 15:36
Wat een gave bak. Super gave velgen ook.
Absoluut, 'k Zou ze alleen niet graag poetsen:D
Robert Saalmink
18 november 2009, 15:42
Dat zijn de Compomotives. Betaal je een fortuin voor op ebay, maar zaten origineel op de Evo's. Extra licht en groter omdat anders de nieuwe Brembo remmen er niet in pasten. De Evo's hebben ook een gewijzigde wielgeometrie t.o.v. de 16V, vandaar de motorkap met wijd uitlopende 'bult (om de hogere veerpoten ruimte te geven) en de bredere wielkasten. Het is allemaal 'vorm volgt functie' bij die auto's ;)
RSRoy
18 november 2009, 16:58
Heel erg mooi merk dat Compomotive. Mijn broertje wil een set MO's in 18 inch op zijn Sierra en ik zelf ben wel gecharmeerd van de CXN's in 17 inch. Of ik wil gaan voor een set BBS RS in 16 inch. Alleen zijn die BBS-en echt van goud gemaakt volgens mij. Niet normaal wat een prijzen.
Dat 'vorm volgt functie' maakt zo'n auto alleen maar mooier als je het mij vraagt.
Marc Vos
18 november 2009, 17:01
Echt auto's met 'karakter' en dat maakt ze mooi! :)
Bramzel
18 november 2009, 17:02
Roy, ik vind auto's als de jouwe (en die van Robert ook) altijd het mooist als de standaard velgen er nog onder zitten. Zeker met zo'n mooie standaard Cosworth als die jij hebt, dan vind ik een setje aftermarket velgen echt zonde.
RSRoy
18 november 2009, 17:05
Roy, ik vind auto's als de jouwe (en die van Robert ook) altijd het mooist als de standaard velgen er nog onder zitten. Zeker met zo'n mooie standaard Cosworth als die jij hebt, dan vind ik een setje aftermarket velgen echt zonde.
BBS RS was vroeger als 'optie' te krijgen bij een Sierra Cosworth. Het nadeel aan de originele 15 inch velgen is dat ze klein als je wat betere remmen wilt monteren zijn en te ver naar binnen staan.
Deze Sierra heeft de BBS velgen erop zitten die ik graag wil hebben.
http://www.ford-world.nl/upload/tekoop/bedrijven/006/000074-02.jpg
Robert Saalmink
18 november 2009, 17:10
Dat vind ik ook. Ik hou mijn Delta ook origineel, dus ik moet nog even het HF logo uit de grille beunen ;) Het enige dat niet origineel is, zijn de Evo koplampen, maar dat vind ik dan weer niet zo erg. Het staat domweg beter en aftermarket is het ook weer niet, dus...
Enige aanpassing die ik zou willen is een beter onderstel met instelbare dempers. Dat komt er ook nog wel een keer.
RSRoy
18 november 2009, 21:58
Nog wat nieuws uit de Rally wereld.
Vandaag heeft M-Sport, Ford´s partner in de internationale rallysport, de nieuwe Ford Fiesta S2000 rallyauto onthuld. Deze indrukwekkende Fiesta heeft een 1998cc grote, 280 pk sterke, Duratec motor en is voorzien van permanente vierwielaandrijving.
http://stage.persclub.nl/images/users/nieuwsbrief/56/Ford%20Fiesta%20S2000%201.jpg
http://stage.persclub.nl/images/users/nieuwsbrief/56/Ford%20Fiesta%20S2000%202.jpg
http://stage.persclub.nl/images/users/nieuwsbrief/56/Ford%20Fiesta%20S2000%204.jpg
http://stage.persclub.nl/images/users/nieuwsbrief/56/Ford%20Fiesta%20S2000%208.jpg
Neo-242
18 november 2009, 22:00
Kunnen de spoorverbreders nog breder? ;)
Bramzel
19 november 2009, 00:22
Erg smakelijk, mooie aanvulling voor het IRC veld!
Robert Saalmink
19 november 2009, 10:02
Kunnen de spoorverbreders nog breder? ;)
Eens kijken of die op mijn Delta passen :blink:
Captain Slow
19 november 2009, 10:25
Prima aanvulling ja. Komt Citroën nog met hun nieuwe wagen op de proppen, of moeten we daarop wachten?
Ben opzich wel benieuwd hoeveel de teams zullen investeren in hun 2010 wagen.
Bramzel
19 november 2009, 14:32
Porsche heeft haar nieuwe GT3 wapen onthuld:
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200911/porsche-911-gt3-r-2_800x0w.jpg
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200911/porsche-911-gt3-r_800x0w.jpg
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200911/porsche-911-gt3-r-1_800x0w.jpg
Hij is weer heerlijk! Nu nog wachten op de foto's van de zijkant, het wordt een beetje een kruising tussen de Cup en de GT3 RSR, en dat belooft veel goeds!
Robert Saalmink
19 november 2009, 14:50
Weer breder geworden zo te zien? Verder erg goed :)
Neo-242
19 november 2009, 23:12
Ik vind hem wel gaaf, erg bruut!
Captain Slow
25 november 2009, 22:36
WRC geïnteresseerd in Räikkönen
Solberg en Citroën azen op Fin
[24-11-2009] Kimi Räikkönen is volgens de geruchten nog in gesprek met Mercedes GP, maar in de rallywereld wordt er al op hem gewacht. Zowel oud-kampioen Petter Solberg als Citroën zou de Fin een stoeltje aan willen bieden.
Räikkönen heeft al de nodige rally-ervaring.
Räikkönen heeft al aan meerdere rallywedstrijden meegedaan en heeft er nooit een geheim van gemaakt een carrière in deze klasse wel te zien zitten.
De Fin zou zelfs de ambitie hebben om de eerste coureur te worden die kampioen is geworden is de Formule 1 en in het wereldkampioenschap rally.
Solberg zou Räikkönen graag een stoeltje aan willen bieden in zijn eigen team. De rallycoureur uit Noorwegen, die in 2003 de titel pakte, zou al in 2010 een plekje vrij hebben in zijn privéteam.
Solberg richtte noodgedwongen een eigen team op, nadat zijn werkgever Subaru zich uit de rallysport had teruggetrokken. Met Räikkönen in dienst kan het team op veel, hard nodige, sponsoren rekenen, is de verwachting.
Ook Citroën schijnt interesse te hebben in Räikkönen. Dat meldt onder andere het Franse autoblad Auto Hebdo. Citroën zou de Formule 1-kampioen van 2007 willen inzetten in meerdere rallywedstrijden.
Räikkönen zelf heeft nog niet gereageerd op deze aanbiedingen.
www.formule1.nl
Hmm, in beide gevallen zou het dus een Citroën worden, aangezien Solberg met een Citroën C4 zal gaan rijden om zo Loeb te ondersteunen.
Gerben
27 november 2009, 13:41
Dus bestaat de kans zeker dat Raikonen bij Solberg in de Xsara zal stappen, als hij bij Citroen zal komen krijgt hij waarschijnlijk een C4 WRC
Captain Slow
27 november 2009, 15:54
Dus bestaat de kans zeker dat Raikonen bij Solberg in de Xsara zal stappen, als hij bij Citroen zal komen krijgt hij waarschijnlijk een C4 WRC
Solberg rijdt ook in de C4:) Hij krijgt iets later de updates van Citroen, maar hij rijdt wel in een C4.
Hier kan wat meer info gevonden worden: http://www.autoevolution.com/news/solberg-uncertain-of-c4-drive-next-season-11805.html
Schumi rulezzzzz
27 november 2009, 17:10
Ho Pin Tung gaat testen voor Renault, nu Giedo vd Garde nog voor McLaren?
Fabian de Jong
29 november 2009, 20:14
Motors TV brengt WRC Rally
De digitale sportzender Motors TV zal vanaf 2010 de WRC, World Rally Championship gaan uitzenden. WRC is een jaarlijks kampioenschap in de rallysport georganiseerd door de overkoepelende automobiel organisatie FIA. In dit kampioenschap strijden de beste rallyrijders over de wereld met elkaar om de wereldtitel. Er is een kampioenschap voor rijder- en constructeurs. Beide zijn aparte kampioenschappen, maar maken gebruik van hetzelfde puntensysteem. Elke rally bestaat uit pakweg 15 tot 25 klassementsproeven waarin tegen de klok wordt gestreden op gesloten wegen op asfalt, gravel of sneeuw en ijs.
Motors TV zal van alle 13 wedstrijden in 2010 verslag doen en daarbij ook interne camerabeelden gebruiken. Behalve de verslaggeving zullen er ook samenvattingen worden uitgezonden en zal de kijker de hele route te zien krijgen, ook weer met behulp van beelden van on-board camera’s. Vanaf half februari zal de programmering rondom het WRC starten vanuit Zweden.
Motors TV is de televisiezender voor de kijker die houdt van motor- en autosport, vol met flitsende beelden van racende auto’s en motoren. Live registraties van bekende motorsport evenementen als WRC, BTCC, DTM en NASCAR BUSH zijn via deze zender te zien. Motors TV brengt daarnaast ook verslagen van de grotere motorshows in de wereld. Motors TV is te ontvangen in de digitale pluspakketten van de kabel en de satelliet met Engels en Franstalig commentaar.
Bron (http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2641)
Nog meer autosport op de tv :)
cookie
30 november 2009, 16:08
Wat en slecht nieuwsbericht. MotorsTV zend al lang geen BTCC, DTM of NASCAR Busch meer uit;
Ellu
30 november 2009, 16:56
Was enige tijd geleden ook al gemeld, met de bijbehorende discussie over het slechte aanbod, de slechte beeldkwalteit, de switch naar 16:9 en de verbeterde beeldkwaliteit waar je niets aan hebt zonder fatsoenlijk aanbod:p
Jonas V
7 december 2009, 23:56
Heeft iemand enig idee wanneer het FIA gala dit jaar is? Of is dat al geweest ondertussen?
MartijnV
8 december 2009, 15:39
Ik zit ook al een paar weken te kijken hiervoor.
Op de site van de FIA kan ik er niks over vinden.
Meestal wordt het uitgezonden door eurosport maar ook daar heb ik nog niks kunnen vinden.
Moet toch eens eerst zoeken en dan pas reageren, heb net dit gevonden:
http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=119962&pid=4026302&st=0&#entry4026302
Maar kan er nog niks van vinden op eurosport.com
cookie
8 december 2009, 16:49
Zondag 13 december om 00:00 uur word het gala uitgezonden. Ik kon het ook niet vinden in het TV schema van eurosport maar dat komt omdat sinds kort Eurosport uitzendingen na middernacht al bij de volgende dag vermeld, dus op maandag 14 december staat het FIA Gala als eerste vermeld.
Typisch eurosport om zo iest stoms te doen.
Jonas V
8 december 2009, 23:31
Top dan gaat de recorder aan voor de review filmpjes!
Schumi rulezzzzz
9 december 2009, 10:30
Giedo van der Garde krijgt Sergio Perez als teamgenoot bij Barwa Addax (GP2).. Daar zal hij een zware dobber aan krijgen, de man is pas 19 en wist afgelopen seizoen de oren van Mortara (winnaar Macau 2009) te wassen bij Arden.
F1-gast
18 december 2009, 14:47
Heb weer zin in nieuwjaarsraces:D
Lijkt me weer super om in de pits te staan als het donker is was vorig jaar iig een geweldige ervaring.
Volgend jaar hopen dat financieel op orde is en dan zelf rijden =)
Ellu
18 december 2009, 14:59
Ja ik ga 3 januari zeer waarschijnlijk ook even een kijkje nemen op Zandvoort :D
Bramzel
22 december 2009, 11:32
Aan gezien de nieuwe SuperGT (Japans GT) regels zeggen dat de motor van de auto vóórin moet liggen, heeft Honda na vele jaren afstand moeten doen van haar NSX. Om toch actief te blijven hebben ze dit prototype gepresenteerd. Het lijkt een wagen op basis van de gecancelde opvolger van de NSX (link (http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/17/nee-honda-nsx-komt-er-niet)). En hij ziet er lekker agressief uit! :D (hoewel ik geen fan ben van 'nep' auto's/silhouettes, doe mij maar auto's die gebaseerd zijn op een straat-chassis).
http://static.autoblog.nl/images/wp2009/big/honda_hsv10-supergt-racer.jpg
Bron: www.autoblog.nl
Schumi rulezzzzz
22 december 2009, 11:41
Ik vind hem fucking gruwelijk, dat ziet eruit als een echte racer. :thumbup:
Neo-242
22 december 2009, 12:10
Wat een geil scheurijzer is me dat!:thumbup:
Darthwillie
22 december 2009, 12:24
DTM organisatie is in overleg met Japanse GT organisatie om de regels gelijk te trekken. Op die manier zou het makkelijker zijn voor prive teams om met bijv japanse wagens mee te doen aan het DTM :)
(autosport.com)
Raikkonen_WC
22 december 2009, 12:36
DTM organisatie is in overleg met Japanse GT organisatie om de regels gelijk te trekken. Op die manier zou het makkelijker zijn voor prive teams om met bijv japanse wagens mee te doen aan het DTM :)
(autosport.com)
Dat zou wel mooi zijn. DTM startveld is al een aantal jaren saai met alleen Mercedes en Audi. Blijft wel een leuke raceklasse, daar niet van, echter zie ik er graag nieuwe merken in.....
Federici
22 december 2009, 12:52
Oeeh, die wagen is echt gruwelijk :D
TheRealms
24 december 2009, 04:14
Daaaamn die wagen ziet er lekker uit, die moet haast wel snel zijn :P
Kim Van Der Stichelen
26 december 2009, 15:16
http://static.autoblog.nl/images/wp2009/big/honda_hsv10-supergt-racer.jpg
Bron: www.autoblog.nl
Het ding klinkt ook erg lekker, erg F1-achtig
YouTube- HONDA HSV-010 GT 鈴鹿TEST
Schumi rulezzzzz
27 december 2009, 12:46
Een klasse met alleen maar super dikke tourwagens zou echt vet zijn, dus Ferrari FXX, deze Honda achterige wagens.
Bramzel
27 december 2009, 17:28
Een klasse met alleen maar super dikke tourwagens zou echt vet zijn, dus Ferrari FXX, deze Honda achterige wagens.
Beide auto's die je daar noemt hebben niks met tourwagens te maken hoor, vooral de Honda is gewoon een puur prototype. De FXX is nog enigzins gebaseerd op een 'straatauto', maar beide zijn in feite gewoon proto's. Doe mij maar gewoon GT's en Tourwagens die gebaseerd zijn op echte straatauto's ipv die silhouette proto's in het DTM en SuperGT.
Roy Visser
27 december 2009, 17:38
Beide auto's die je daar noemt hebben niks met tourwagens te maken hoor, vooral de Honda is gewoon een puur prototype. De FXX is nog enigzins gebaseerd op een 'straatauto', maar beide zijn in feite gewoon proto's. Doe mij maar gewoon GT's en Tourwagens die gebaseerd zijn op echte straatauto's ipv die silhouette proto's in het DTM en SuperGT.
eens :)
we zijn gewoon 15 jaar te laat geboren bram :p
Bramzel
27 december 2009, 18:05
Yep, helaas wel ja ;)
Schumi rulezzzzz
27 december 2009, 19:18
Oke vervang tourwagens door prototypes, zoiets zou marketing technisch veel beter werken voor een autofabrikant dan de F1 denk ik. Zo'n wagen komt veel meer in de buurt van een echte straatauto en bovendien zit de snelheid er heel behoorlijk in. Ook belangrijk, het geluid kan dus ook bij dat soort auto's waanzinnig zijn.
Bramzel
27 december 2009, 19:20
Oke vervang tourwagens door prototypes, zoiets zou marketing technisch veel beter werken voor een autofabrikant dan de F1 denk ik. Zo'n wagen komt veel meer in de buurt van een echte straatauto en bovendien zit de snelheid er heel behoorlijk in. Ook belangrijk, het geluid kan dus ook bij dat soort auto's waanzinnig zijn.
Marketing technisch willen fabrikanten exposure, en dan staat F1 nog steeds hoog aan de top.
Schumi rulezzzzz
27 december 2009, 19:33
Marketing technisch willen fabrikanten exposure, en dan staat F1 nog steeds hoog aan de top.
Ja tuurlijk nu wel, omdat de F1 gewoonweg het hoogst aangeschreven staat. Zit gewoon te speculeren, mocht de F1 ooit wegvallen oid.
Baseer het ook een beetje op het feit dat ik net nog het Top Gear rondje van Schumacher (als Stig) zat te kijken in de FXX, met opgloeiende remschijven en een tijd die maar 10 sec langzamer is dan een F1 op dat circuit. :p
Stefan van Renselaar
27 december 2009, 19:45
Ja tuurlijk nu wel, omdat de F1 gewoonweg het hoogst aangeschreven staat. Zit gewoon te speculeren, mocht de F1 ooit wegvallen oid.
Dan lijkt de LMS mij de beste optie om te nemen ;)
rammstein_fan
2 januari 2010, 18:27
Heb weer zin in nieuwjaarsraces:D
Lijkt me weer super om in de pits te staan als het donker is was vorig jaar iig een geweldige ervaring.
Volgend jaar hopen dat financieel op orde is en dan zelf rijden =)
Mag je morgen gewoon in de pits komen dan? of heb je daar een perskaart voor nodig? Ik ga zowieso maar anders ga ik naar het scheivak
F1-gast
4 januari 2010, 15:50
Heb wel zon paddock gebeuren, maar met die endurance series mag je gewoon door de pitstraat en al lopen daarom is de off-season zo tof:thumbup:
Daniël
4 januari 2010, 15:57
Dat is sowieso leuk aan Zandvoort. Bij de Masters kon je vlak na de F3-wedstrijd zo het paddock inlopen, stond helemaal niemand meer toen. Toch leuk, even een kijkje nemen. :)
F1-gast
4 januari 2010, 16:03
ja idd :)
Enigste wat daar vies tegen valt is DTM, waar je wordt tegen gehouden door duitsers die je niet snappen en de organisatie er bij halen als je je CP zandvoort pas laat zien:huh1:
En ze dan int duits zeggen, was ist das war ist in DTM ticket :/
Robert Saalmink
13 januari 2010, 09:47
Als Lorenzo wint in 2010 is dat tevens een klein Nederlands succesje:
Lorenzo gets new team manager
Yamaha has announced that Dutchman Wilco Zeelenberg will become Jorge Lorenzo's team manager at the Japanese squad from this year.
Zeelenberg joins the MotoGP squad from the Japanese manufacturer's World Supersport team, where he won the world championship in 2009 with Cal Crutchlow.
A former racer, Zeelenberg joined Yamaha Motor Europe as a test rider and technical coordinator in 2008.
"I would like to congratulate Wilco on his appointment and wish him every success in his new challenge," said team boss Lin Jarvis. "I am confident that the team and Jorge will benefit from Wilco's long experience as a rider, a Yamaha racing technician and more recently as a successful Team Manager.
"We look forward to integrating him into the Fiat Yamaha Team working alongside Davide Brivio, both Team Managers being under the supervision of Team Director Masahiko Nakajima."
Zeelenberg added: "After nine years working for Yamaha I am very proud to be joining the official Yamaha MotoGP team. It's a big reward and I am very excited about this new challenge. Jorge is a fantastic rider and I cannot wait to start working with him and the crew.
"The team is already a well-oiled machine and I am thrilled to be fitting into it. It's clear that there are four main contenders for the title and Jorge is one of those four. I am a very competitive person, I will do everything I can in the team to create the right atmosphere and fight for the championship title."
Autosport
Darthwillie
14 januari 2010, 17:03
Raikkonen heeft gisteren voor het eerst de citroen rallywagen getest
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/ralli/2010/865547.jpg
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/ralli/2010/865550.jpg
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/ralli/2010/865553.jpg
ziet er stoer uit
Captain Slow
14 januari 2010, 17:05
Zijn er nog meer foto's beschikbaar? Dan kan ik namelijk aan de slag voor Richard Burns Rally:)
Darthwillie
14 januari 2010, 17:29
deze nog
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/ralli/2010/865545.jpg
ze staan hier allemaal
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2010/01/1033253
Neo-242
14 januari 2010, 20:12
Wat mij meer interesseert dan de plaatjes is hoe de test verlopen is?
Darthwillie
14 januari 2010, 20:13
50 km om de wagen te leren kennen, veel meer info is er niet.
Robert Saalmink
15 januari 2010, 00:24
Oe, nice!
http://static.autoblog.nl/images/wp2010/Ferrari_Scuderia_STP.jpg
Vroeger, toen racen nog voor de echte mannen was, reden helden als Jim Clark en Mario Andretti nog met de kleuren van STP.
De Amerikaanse producent van motorolie komt nu terug in het Britse GT kampioenschap op de Ferrari 430 Scuderia GT3 van Daniel Brown en Chris Hyman. Zij rijden voor het Chad Racing team. Piers Masarati, teambaas, verklaart zeer verheugd te zijn met de sponsoring van STP en verwacht dankzij de sponsorgelden vooraan mee te kunnen strijden in het kampioenschap. Het design verwijst naar de livery van de legendarische NASCAR-renstal van Richard Petty.
Gulf plakte onlangs weer haar stickers op de Le Mans auto’s, en nu dus ook STP. Ik ben wel benieuwd welke livery u nog meer terug zou willen zien in de autosport?
Autoblog
Martijn Mezger
15 januari 2010, 01:00
Gaaf, ziet er tof uit!
Darthwillie
15 januari 2010, 01:01
Ik blijf bij mijn mening, die liverie is niet geschikt voor hedendaagse wagens.
Bramzel
15 januari 2010, 01:05
Ik vind hem op deze wagen toch erg sexy staan. Ik vind wat jij zegt meer gelden voor de Gulf livery Wilfred.
Er zijn ook eindelijk meer foto's uit van de nieuwe 911 GT3-R, Porsches nieuwe GT3 wapen. En wat is hij heerlijk zeg, even door de livery heen kijken, de body is echt weer klassiek jummie!
http://www.endurance-info.com/2010_FIA-GT3/00_Presentation_PorscheGT3rs_01.jpg
http://www.endurance-info.com/2010_FIA-GT3/00_Presentation_PorscheGT3rs_02.jpg
http://endurance-info.com/version2/images/news/00_Presentation_PorscheGT3rs_03.jpg
http://endurance-info.com/version2/images/news/00_Presentation_PorscheGT3rs_04.jpg
Bron foto's: Endurance-info.com
Fabian de Jong
15 januari 2010, 22:04
Nissan GT-R gaat in GT1-raceklasse starten
http://www.autoblog.nl/gallery/Nissan/GT-R_GT1/nissan-gt-r-gt1-02.jpg
http://www.autoblog.nl/gallery/Nissan/GT-R_GT1/nissan-gt-r-gt1-01.jpg
http://www.autoblog.nl/gallery/Nissan/GT-R_GT1/nissan-gt-r-gt1-05.jpg
Dus jij vindt die 480 pk sterke twinturbo zescilinder uit de straatversie van de Nissan GT-R een beetje magertjes, die automatische flipperbak nogal mieterig en die vierwielaandrijving een beetje te makkelijk. Misschien moet je dan maar eens nadenken over deze GT1-raceuitvoering die dit jaar eindelijk gaat rijden: die heeft een 5,6 liter grote V8 met 600 pk/651 Nm die via een handbediende zesbak alleen de achterwielen aandrijft. Yeah!
Nadeel is natuurlijk dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden. Maar aan de andere kant, de politie is toch niet snel genoeg dus je kunt het net zo goed wel doen. Dankzij een hoop koolstofvezel carrosseriepanelen, plastic ruiten en natuurlijk het ontbreken van al die onnodige technologie weegt de racer namelijk slechts 1.350 kg tegen 1.720 kg voor de straatversie. Bij bochten zul je iedereen er makkelijk uit remmen dankzij de keramische stoppers met zes zuigers op elk 18″ gesmeed wiel. Het enige wat je verder misschien tegenhoudt is de aanschafprijs van omgerekend zo’n €496.500. Maar ach, dat moet je er maar gewoon voor over hebben.
Dit seizoen starten in ieder geval het Britse Sumo Power GT en het Zwitserse Swiss Racing Team met de nieuwe GT-R GT1. Verantwoordelijk voor de technische ondersteuning is Nissans huistuner Nismo.
Bron (http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/15/nissan-gt-r-gaat-in-gt1-raceklasse-starten)
Stoere bak, jammer dat die niet straat legaal is :p
Richard117
16 januari 2010, 00:55
Maar die reed toch al lang in de FiaGT :)
Mossel
16 januari 2010, 10:39
Ik vind hem op deze wagen toch erg sexy staan. Ik vind wat jij zegt meer gelden voor de Gulf livery Wilfred.
Er zijn ook eindelijk meer foto's uit van de nieuwe 911 GT3-R, Porsches nieuwe GT3 wapen. En wat is hij heerlijk zeg, even door de livery heen kijken, de body is echt weer klassiek jummie!
http://endurance-info.com/version2/images/news/00_Presentation_PorscheGT3rs_03.jpg
Bron foto's: Endurance-info.com
Zo onwijs mooi!
Robert Saalmink
16 januari 2010, 15:11
Maar die reed toch al lang in de FiaGT :)
Afgelopen seizoen was het een van de modellen volgens de 2010 GT1 regels. Dat hij ging meerijden was al bekend, maar met welk team nog niet na het afhaken van Gigawave.
Captain Slow
17 januari 2010, 20:46
Coronel en Tarquini met semi-officiële Seat in 2010?
Autosportnieuws.be heeft uit goede bron vernomen dat de kans bestaat dat de Nederlander Tom Coronel, de kampioen in de Independents Tophy in het kader van het WTCC in 2009, komend seizoen met een Seat Leon TDI aan de start komt van het World Touring Car Championship.Advertentie
Seat trok eerder deze week zijn officiële structuur terug uit het WTCC na twee opeenvolgende titels met Yvan Muller en Gabriele Tarquini.
Volgens de informatie die wij ontvingen zouden Tarquini, de wereldkampioen van afgelopen seizoen, en Tom Coronel, de wereldkampioen bij de privateers, team gaan vormen in een auto van het team onder de naam `Catalunya Junior Team´.
Het zou dan naar eigen zeggen wel niet gaan over een fabrieksteam, maar als een team uitkomt in een wereldkampioenschap, dat bovendien niet gaat meerijden in de Independets Trophy, dan is dat genoeg om te weten dat het eigenlijk wel een fabrieksteam, of met steun van een fabrieksteam is.
Laat het ons dan maar een semi-officieel team noemen. Een ding is zeker, het is niet duidelijk of dit team met fabrieksmateriaal gaat rijden. Al lijkt het wel duidelijk dat Seat het liefst zijn eigen wagen opnieuw laat rijden.
Nog zoiets is dat er mits het terugtrekken van Seat heel wat mensen hun job kwijt zijn. In deze tijden van crisis is dit geen ideale situatie, dus zou het best kunnen dat Seat zijn mensen wil sparen van alle miserie en laten meedraaien in een alternatief team.
Ondertussen liet ook Andy Priaulx op de International Motor Show in Birmingham al uitschijnen dat deze geruchten inderdaad kloppen. "Ik heb vernomen dat Gabriële Tarquini en Tom Coronel met een dieselmotor aan de start zullen verschijnen." aldus Priaulx.
www.autosportnieuws.be
Zou heel leuk zijn voor Tom:)
Darthwillie
24 januari 2010, 17:01
Kimi test de citroen :thumbup:
Red bull geeft je vleugels
http://www.youtube.com/watch?v=2tVWjDZo0bA
CuqeBaqer
24 januari 2010, 18:09
Moet toch zeggen SKILLS ! Ik zou het niet durven in de sneeuw zo hard te jagen al heb ik zoon auto onder mijn kont.
Ferroeni
25 januari 2010, 10:27
Kimi test de citroen :thumbup:
Red bull geeft je vleugels
Hehehe, gaaf om te zien :thumbup:
Captain Slow
27 januari 2010, 13:13
Wat meer beelden van Kimi die aan het testen was. Strakke livery op de auto als je het mij vraagt:thumbup:
YouTube- Kimi Räikkönen Testing in Finland with Citroën C4 MTV3
De Lapland rally begint morgen, en daar zal Raikkonen zijn debuut maken in de C4. Ben benieuwd wat zijn pace is tov. andere WRC categorie rijders.
Mossel
27 januari 2010, 14:58
toch wel stoer van zon gozer om dit te doen ... lijkt me toch een knap stukje "enger" om te doen als F1
Neo-242
27 januari 2010, 21:56
Ik ben ook wel eens benieuwd. Ik hoop dat er niet te veel crashes van 'm volgen, dat zou zijn reputatie nogal kunnen schaden.
Ongelooflijk als je ziet hoe hard dat gaat op sneeuw/ijs!:blink:
Captain Slow
27 januari 2010, 22:12
Ik lees net dat Dani Sordo ook meedoet in een C4. Dat is echt een prima graadmeter.
Wait and see.
Darthwillie
27 januari 2010, 23:34
voor het rally kampioenschap is het publicitair gezien natuurlijk fenomenaal dat hij meedoet, en het getuigt van lef om als F1 kampioen in zo een klasse te stappen, heel goed wetend dat je het moeilijk zult krijgen
Captain Slow
28 januari 2010, 12:04
Er was ook laatst een interview met Kimi in de RedBulletin.
'Maybe I'll sit alongside Loeb during a couple of tests. I doubt he will do the same for me.":lol:
Hij weet dus hoe moeilijk het zal worden. En hij verwacht ook wat auto's af te schrijven.
Roel Bakker
28 januari 2010, 16:53
Hij heeft ook weer een nieuwe website:
www.kimiraikkonen.com
Bramzel
28 januari 2010, 17:10
Die tribals beginnen nou toch wel erg 2007 te worden zeg. En wat een freaky effectje met die ogen :|
Captain Slow
28 januari 2010, 17:30
Vet filmpje zeg:cool:
En eindelijk is wat goede foto's zodat ik een fatsoenlijke skin kan maken voor RBR:thumbup: Voor einde deze week denk ik wel klaar te zijn met die livery.
Bramzel
29 januari 2010, 14:15
Kimi's eerste rally avontuurtje is al weer afgelopen:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81120
Captain Slow
29 januari 2010, 14:17
Aijj, das minder. Naja, op naar Zweden:)
Neo-242
29 januari 2010, 21:48
Hij kan nog verder rijden: http://www.autosport.com/news/report.php/id/81125
Jammer, maar eigenlijk een eerste deftige test met een WRC.
Kim Van Der Stichelen
1 februari 2010, 00:09
De entry list voor het FIA GT1 kampioenschap:
FIA ENTRY LIST
Hexis AMR FRA Aston Martin DB9
Hexis AMR FRA Aston Martin DB9
Young Driver AMR DEU Aston Martin DB9
Young Driver AMR DEU Aston Martin DB9
Mad-Croc Racing BEL Corvette Z06
Mad-Croc Racing BEL Corvette Z06
Phoenix Racing / Carsport DEU Corvette Z06
Phoenix Racing / Carsport DEU Corvette Z06
Marc VDS Racing Team BEL Ford GT*
Marc VDS Racing Team BEL Ford GT*
Matech Competition CHE Ford GT*
Matech Competition CHE Ford GT*
All-Inkl.com Münnich Motorsport DEU Lamborghini Murcielago R-SV*
All-Inkl.com Münnich Motorsport DEU Lamborghini Murcielago R-SV*
Reiter DEU Lamborghini Murcielago R-SV*
Reiter DEU Lamborghini Murcielago R-SV*
Triple H Team Hegersport DEU Maserati MC12
Triple H Team Hegersport DEU Maserati MC12
Vitaphone Racing Team DEU Maserati MC12
Vitaphone Racing Team DEU Maserati MC12
Sumo Power GT GBR Nissan GT-R*
Sumo Power GT GBR Nissan GT-R*
Swiss Racing Team CHE Nissan GT-R*
Swiss Racing Team CHE Nissan GT-R*
* FIA homologation in progress
Robert Saalmink
1 februari 2010, 00:41
Dat ziet er toch wel weer smakelijk uit.
Martijn Mezger
1 februari 2010, 00:46
Lambo's! :D
Kim Van Der Stichelen
1 februari 2010, 00:52
Maar hoe zit het nu eigenlijk met de 24u? Wie rijd die nu? De GT1's of de GT2/GT3's?
Ik vind het allemaal maar onduidelijk die nieuwe regelgeving.
Robert Saalmink
1 februari 2010, 11:12
Maar hoe zit het nu eigenlijk met de 24u? Wie rijd die nu? De GT1's of de GT2/GT3's?
Ik vind het allemaal maar onduidelijk die nieuwe regelgeving.
Dit had ik hier al een keer gepost, lijkt me duidelijk:
2010 FIA GT1, GT2 and GT3 World Championships
4/4 - GT1 - UAE, Yas Marina**
18/4 - GT1 - South Africa*
2/5 - GT1 + GT2 + GT3 - UK, Silverstone Supercar 2010
16/5 - GT1 + GT2 + GT3 - Czech Republic, Brno
30/5 - GT1 + GT2 + GT3 - France, Paul Ricard
20/6 - GT2 + GT3 - Germany, Oschersleben
4/7 - GT1 - Canada*
1/8 - GT1 + GT2 - Belgium, Total 24H of Spa-Francorchamps*
29/8 - GT1 + GT2 - Germany, Nürburgring
12/9 - GT1 + GT2 + GT3 - Portugal, Circuito Algarve
3/10 - GT1 + GT2 + GT3 - Hungary, Budapest*
17/10 - GT2 - Belgium, Zolder
14/11 - GT1 - China*
28/11 - GT1 - Brazil*
*Subject to the ASN’s confirmation
**Subject to the homologation of the circuit.
Bron: Planetlemans
cookie
5 februari 2010, 18:48
Spannende GP2 Asia race was het vandaag in Abu Dhabi, de top 5 was heel de race in 1 shot te vangen. Een hoop inhaalmaneuvres gezien en nog een vrij harde crash van Guido Van Der Garde, remmen op een Kerb vol met stof is niet erg slim.
Schumi rulezzzzz
6 februari 2010, 00:52
een vrij harde crash van Guido Van Der Garde, remmen op een Kerb vol met stof is niet erg slim.
Giedo zelf dacht uiteraard dat er wat met de auto was.. :P
Vraagje, deed Giedo het racepace technisch beter dan Perez?
Atreidez
6 februari 2010, 02:23
Hij reedt een groot gedeelte van de race voor Perez, op de 7e plek.. Jammer van die glijder, anders had ie morgen vanaf p2 kunnen starten. Ik dacht overigens dat ie al voor de kerb ging glijden, maar het kwam duidelijk door zand en viezigheid op de baan.
cookie
6 februari 2010, 12:11
Giedo zelf dacht uiteraard dat er wat met de auto was.. :P
Vraagje, deed Giedo het racepace technisch beter dan Perez?
Hij was heel de race bezig om Rossi achter zich te houden, dat deed ie wel goed tot die crash.
Race 2 is vanmiddag ook weer om 15:00 uur op Eurosport 2
Schumi rulezzzzz
6 februari 2010, 12:55
Oke thanks! Had deze race niet kunnen zien, maar ben erg benieuwd naar het verschil in snelheid tussen Giedo en Perez, aangezien ik een hevig duel in het main series seizoen tussen die twee verwacht. Vooralsnog lijkt Perez zijn grootste concurrent.
Niels Tieman
6 februari 2010, 13:01
Ik vond de crash van van der Garde een beste rookie-mistake als ik heel eerlijk ben. Hij heeft zelf aangegeven dat er iets met de auto was, maar dat zou me verbazen als je zijn lijn bekijkt en de manier waarop het ongeluk zich voor doet. Ik hoop voor hem dat het daadwerkelijk iets met zijn auto is geweest, anders is dit geen beste beurt.
Federici
6 februari 2010, 17:20
Zo. Van der Garde weer betrokken bij alles waar je niet bij wil horen. Kansloze wedstrijd dus van onze vriend. Perez vierde.. maar ik zie de hele waarde van het Asia kampioenschap niet.
Ik zie nu dat überloser Michael Herck bijna de wedstrijd won..
cookie
6 februari 2010, 18:13
GP2 Asia kampioenschap zal denk ik niet lang meer bestaan, we hebben dit seizoen slechts 8 races op 2 circuits :rolleyes:
Leuke race toch weer, deze oude wagen blijft echt pakken beter dan de wagen in het Europese GP2 kampioenschap waarmee bijna niet is in te halen.
cookie
7 februari 2010, 13:25
Spannende ARCA race gistren op Daytona. Danica Patrick en Nelson Piquet maakten hun debuut. Piquet veroorzaakte 2 crashes maar finishte wel. Patrick reed heel sterk in de top 5, viel terug na een crash met Piquet maar finishte toch nog op P7.
De Bud Shootout was niet zo spannend helaas.
Federici
7 februari 2010, 14:09
.. Piquet veroorzaakte 2 crashes ..
En won toevallig zijn teamgenoot?
(flauw, ik weet het ;))
Schumi rulezzzzz
7 februari 2010, 15:10
En won toevallig zijn teamgenoot?
(flauw, ik weet het ;))
Haha wel leuk ;)
Mooie auto voor Tom trouwens, hoop dat het kampioenschap nog een beetje aanzien behoudt en dat Tom mee kan doen om de titel.
Bramzel
7 februari 2010, 22:14
Ik heb de Tommie 2010 discussie even verplaatst naar de S2000 thread :)
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=350
Captain Slow
10 februari 2010, 14:51
Zelfde puntensysteem als in Formule 1
Beter laat dan nooit. Een dag voor de start van het nieuwe seizoen is bekend geworden dat het puntensysteem ook in het World Rally Championship zal worden veranderd naar het voorbeeld van de Formule 1.Advertentie
Dit houdt in dat de rijders die zich in de top-10 weten te profileren punten scoren voor het kampioenschap. De winnaar krijgt 25 punten, gevolgd door 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 en 1 voor de overige piloten die een top-10 positie konden realiseren.
Voor het eerst sinds 1997 worden in het WK zo nog eens punten uitgedeeld voor de volledige top-10. Het WK-rally start komend weekend met de sneeuwrally in Zweden.
www.autosportnieuws.be
Ben benieuwd, dit lijkt toch wel een beetje in het voordeel van Loeb te werkenm want die wint toch wel erg vaak.:)
bobskink
12 februari 2010, 09:29
Raikonen is 8ste bij zijn rally debut.
Ik lig er niet echt wakker van, maar ik weet dat andere dat wel doen, dus...
Zelf ben ik benieuwd of Grönholm terug zijn oude niveau haalt. Ik vond het een coole en goeie piloot.
1. Dani Sordo (Spa-Citroën) 1,9 km in 1'32"4
2. Sébastien Ogier (Fra-Citroën) op 2"0
3. Mikko Hirvonen (Fin-Ford) 2"1
4. Sébastien Loeb (Fra-Citroën) 2"3
5. Jari-Matti Latvala (Fin-Ford) 2"6
6. Marcus Grönholm (Fin-Ford) 2"6
7. Matthew Wilson (GBr-Ford) 3"9
8. Kimi Räikkönen (Fin-Citroën) 5"1
Captain Slow
12 februari 2010, 11:41
Mag je even bijzetten dat het een 1,9 km lange proef was, en er meer te verliezen valt dan te winnen.;)
Kleine update, Loeb heeft de eerste echte proef gewonnen, Raikkonen heeft direct een achterstand die tegen de minuut aan ligt omdat hij klem kwam te zitten achter een Ford rijder die zijn auto in de sneeuwmuur had gezet.
bobskink
12 februari 2010, 12:01
Mag je even bijzetten dat het een 1,9 km lange proef was, en er meer te verliezen valt dan te winnen.;)
I know, het staat er ook hoor. ;)
Captain Slow
12 februari 2010, 12:16
Ik ben lekker bezig deze week:p
EDIT
Raikkonen heeft schade op de achterbumper, hoe dat gebeurdt is is onbekend.
DUBBELE EDIT
Op SS6 heeft Gronholm technische problemen gehad, en verloor 12 minuten. Raikkonen kwam op het einde van de proef 25 minuten vast te zitten in een sneeuwbank. Hij staat nu buiten de top 30.
Neo-242
13 februari 2010, 21:51
Het draait voorlopig voor geen meter voor Raikkonen!
Captain Slow
13 februari 2010, 22:01
Ik wil niet al te lullig overkomen, maar dat vind ik toch een aparte reactie. Hij stapt zonder echte rally-ervaring in een WRC auto. Hij rijdt tegen mannen die al jaren ervaring hebben, en je verwacht dat hij gelijk top is?;)
Als Kimi deze rally finished is het goed genoeg in mijn ogen. Het is een leerjaar, en als je kijkt hoe andere wrc rijders het nu doen, en hoe die 3 a 4 jaar geleden reden vind ik dat Kimi het keurig doet. Mannen als Hirvonen, Wilson, Latvala schreven 4 jaar geleden vrijwel elke keer hun auto af.:)
Niks persoonlijks, maar vergis je er aub niet in hoe moeilijk het rally rijden is, en wat je van Kimi vraagt.:)
Stefan van Renselaar
13 februari 2010, 22:13
Ik wil niet al te lullig overkomen, maar dat vind ik toch een aparte reactie. Hij stapt zonder echte rally-ervaring in een WRC auto. Hij rijdt tegen mannen die al jaren ervaring hebben, en je verwacht dat hij gelijk top is?;)
Als Kimi deze rally finished is het goed genoeg in mijn ogen. Het is een leerjaar, en als je kijkt hoe andere wrc rijders het nu doen, en hoe die 3 a 4 jaar geleden reden vind ik dat Kimi het keurig doet. Mannen als Hirvonen, Wilson, Latvala schreven 4 jaar geleden vrijwel elke keer hun auto af.:)
Niks persoonlijks, maar vergis je er aub niet in hoe moeilijk het rally rijden is, en wat je van Kimi vraagt.:)
In de filmpjes van Bram in het filmpjes topic wordt mooi verteld dat crashen onder de leer curve wordt gezien, ze kijken hoe ver ze kunnen gaan voordat ze eraf vliegen ;)
bobskink
13 februari 2010, 23:34
Kimi verdient wel wat leertijd, maar bij de top van een sporttak wordt er verwacht dat je er meteen staat. In F1 gaat het ook zo (dat zal Kimi ondertussen maar al te goed weten). Nu heeft Kimi waarschijnlijk al wat extra credit als oud F1 kampioen, maar hij heeft toch al enige rally ervaring, vorig jaar wat races en ieder kind in Finland rijd rally. Met al die bagage achter je wordt er verwacht dat je er vanaf dag één staat, Kimi neemt ook de plaats in van honderden andere die hun kans willen wagen. Geen medelijden. Badoer kreeg er ook geen vorig jaar en Schumacher zal er dit jaar ook geen krijgen.
Neo-242
14 februari 2010, 00:10
Vind ik ook. Dat Raikkonen niet meteen supersnel is, is normaal. De schuivers & crashes zijn er echter wat te veel aan.
Darthwillie
14 februari 2010, 01:12
Vind ik ook. Dat Raikkonen niet meteen supersnel is, is normaal. De schuivers & crashes zijn er echter wat te veel aan.
ook een man als Solberg of McRea crashte vaak, terwijl die al jaren rally reden, dit is voor Kimi een leerjaar,waar hij aan het ritme van rallies moet wennen, verwacht maar veel meer uitvallers.
Captain Slow
14 februari 2010, 11:21
Als je Alonso op het moment in de Moto GP zou zetten zou hij ook schuivers maken. Zelfde als bij Kimi in het WRC.
bobskink
14 februari 2010, 13:11
Met dat verschil dat Alonso bij zijn spreekwoordelijke leest blijft en daar ook voor kiest.
Schuivers mogen, net zoals McRae, maar daar tegenover moet staan dat hij wel spectaculair rijdt en af en toe eens een Rally wint, anders kom je in het rijtje van Takagi, Verstappen, Sato, Piquet...
Sowieso vind ik het nog te vroeg om een oordeel te vestigen, in 2008 had iedereen Massa na de eerste 2 races afgeschreven, hij werd net geen kampioen dat jaar. Maar Raikonen moet er gewoon bijnemen dat hij goed i het oog gehouden zal worden.
Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 13:30
Iemand een gokje wagen waarom de 12u van Bathurst gisteren een tijdje stil lag?
Niet spieken ;)
http://img.photobucket.com/albums/v648/smokyburnout/bathurst_12-tree.jpg
Darthwillie
14 februari 2010, 14:21
:lol:
dat heb ik 1 keer eerder gezien, bij een group C race op monza
:lol:
Mathijs
14 februari 2010, 14:26
Iemand een gokje wagen waarom de 12u van Bathurst gisteren een tijdje stil lag?
Niet spieken ;)
http://img.photobucket.com/albums/v648/smokyburnout/bathurst_12-tree.jpg
tree.jpg, zal wel iets met een boom zijn, en dat zonder te kijken!
Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 14:32
tree.jpg, zal wel iets met een boom zijn, en dat zonder te kijken!
party pooper :innocent:
Bramzel
14 februari 2010, 14:35
Lol, whoopsie!
YouTube- 2010 Bathurst 12hr - giant tree blocks track
Rogue
14 februari 2010, 16:00
Lol, whoopsie!
YouTube- 2010 Bathurst 12hr - giant tree blocks track (http://www.youtube.com/watch?v=xlY5SB2XBbQ)
Bana weer een ongeluk? Heeft-ie nou niks geleerd van "The Beast"? :rolleyes:
Kim Van Der Stichelen
16 februari 2010, 00:50
Heeft iemand een idee of Eurosport of Motors Tv de 12u van Sebring zal uitzenden?
*edit*
ja dus: Watch the American Le Mans Series, including 12 Hours of Sebring and Petit Le Mans LIVE, on Motors TV.
Robert Saalmink
16 februari 2010, 09:51
Ah, nice! Nu nog eens kijken of ze het waar maken...
Richard117
16 februari 2010, 16:13
Ah, nice! Nu nog eens kijken of ze het waar maken...
Denk het wel want die 2 zenden ze elk jaar uit :)
Mark G.
24 februari 2010, 19:12
Vond dit wel een mooie foto, de wagens waar BMW dit jaar mee uit gaat komen:
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/bmw-motorsport1.jpg
En de nieuwe Z4 GT3
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/E89Z4GT3_31.jpg
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/E89Z4GT3_11.jpg
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/E89Z4GT3_21.jpg
Foto's komen van bmwblog.com af
Daniël
24 februari 2010, 20:24
Ik vind die z4 erg gaaf! Lekker agressief, maar toch gedistingeerd.
Captain Slow
24 februari 2010, 20:35
Uitkomen in welke serie?:huh1: WTCC?
Darthwillie
24 februari 2010, 20:40
ZAC7 :p
Robert Saalmink
24 februari 2010, 22:32
Op die groepsfoto staat nog de oude Z4?
Mark G.
24 februari 2010, 23:47
Heb nog niet uit kunnen vinden waar de Z4 in gaat uitkomen.
Die groepsfoto is inderdaad in december al gemaakt, vandaar :P
Bramzel
25 februari 2010, 10:48
De Z4 is ontwikkeld voor het GT3.
- M3 GTR -> GT2
- Z4 GTR -> GT3
- M3 GT4 -> GT4 (joh...)
- 320si -> WTCC
- 120d -> Endurance (VLN, etc.)
Captain Slow
3 maart 2010, 13:58
Oh god, niet weer die rug van Kimi:surrender:
Back injury scuppers Raikkonen's Mexico test
Kimi Raikkonen will start Rally Mexico without having driven his Citroen C4 for any significant time on gravel, after a back injury forced the cancellation of a pre-event test.
The Citroen Junior team driver had planned at least one day of testing between Rally Sweden and Mexico, but was forced to rest instead after aggravating an injury - sustained during his F1 career - in Rally Sweden.
Raikkonen said: “My plan had initially been to take part in a test session on gravel, in order to get to know the Citroen C4 WRC a bit better on a new surface for me. But unfortunately I experienced a bit of back pain that stopped me from driving.
"I’ve had some treatment now but I preferred to rest before leaving for Mexico. Of course I would have liked to test the car before going, but it was important to recuperate in order to start the second rally of the season in the best possible physical shape.”
Raikkonen finished 30th in the season opening Rally Sweden after losing time in a snowbank. Apart from a brief drive at Citroen's test track in France, Mexico will be the first time that he will drive his C4 WRC on gravel.
“My impression is that driving on gravel should be a little bit easier for us. Or at least that’s what Marcus Gronholm told me! I reckon that we will find a more consistent level of grip on gravel. But for the moment I’m still lacking experience. I just need to get more kilometres in the car in order to get used to the Citroen C4 WRC in particular and rallying in general,” he said.
www.wrc.com
Ik denk dat Kimi zal crashen als die niet test, gravel rijdt behoorlijk anders dan sneeuw.
Darthwillie
3 maart 2010, 21:37
Albers in de bob :D zie het hem nog wel doen
Na het niet mee willen doen van Edwin van Calker bij de viermansbob tijdens de Olympische Spelen in Vancouver is de Bob en Slee Bond Nederland (BSBN) op zoek naar atleten die wel naar beneden durven tijdens de Spelen van 2014 in Sochi.
Eén iemand die heeft bewezen genoeg durf en over snelheid te beschikken is voormalig Formule 1-coureur Christian Albers. Hem werd gevraagd of het niks voor hem is om te gaan bobsleeën. "Misschien toch niet zo'n gek idee," aldus Albers in een vraaggesprek tegen Sportweek. "Dat sturen moet niet al te spannend zijn, dat komt wel goed. De basisprincipes zijn hetzelfde als in autoracen: snelheid houden en zo min mogelijk remmen. En ik ken geen angst, dus misschien ben ik er geschikt voor."
Albers, die niet veel van de Spelen had gezien, wilde niet geloven dat Van Calker niet naar beneden durfde tijdens de afdaling. "Wat de Spelen betreft kijk ik alleen naar Sven Kramer. Ik zoek graag mensen op met dezelfde bezieling en beleving van topsport als ik."
De voormalig coureur van onder andere Minardi leek eerst niet enthousiast te maken voor een olympisch avontuur. "Ja maar, kom op zeg, hoe ziet de structuur eruit? Krijg ik dan zo'n uitkering van NIC MSF? Haha, je denkt toch niet dat ik vier jaar lang voor een euro per dag in een goed doel stap? Ik doe al genoeg aan liefdadigheid," aldus Albers die ook niet echt op de hoogte bleek van alle organisaties die een rol spelen.
Toch leek Albers op het eind wat bij te draaien. "Een olympische medaille zou me toch wel kunnen triggeren, misschien. Die Spelen zijn weer over vier jaar, hè? Dan ben ik 34. Zou moeten kunnen... Weet je? Regel maar een shakedown-test."
http://sport.fok.nl/nieuws/373959/1/1/100/albers-mogelijk-in-bobslee-naar-sochi.html
Richard117
3 maart 2010, 22:19
Albers in de bob :D zie het hem nog wel doen
http://sport.fok.nl/nieuws/373959/1/1/100/albers-mogelijk-in-bobslee-naar-sochi.html
Ik wist dat ik wel eens eerder zo'n verhaal had gelezen ;)
4 jaar terug al kreeg hij dezelfde vraag:
http://www.formule1.nl/articles/view/3452
Bramzel
6 maart 2010, 00:36
En dat was Rally #2 voor Kimi. Ik zou toch een beetje flauw worden als teammanager zijnde, misschien is een keertje finishen goed voor de ervaring?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81882
En dat was Rally #2 voor Kimi. Ik zou toch een beetje flauw worden als teammanager zijnde, misschien is een keertje finishen goed voor de ervaring?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81882
Je zegt het zelf: pas de 2e rally:rolleyes:
Neo-242
6 maart 2010, 01:27
Inderdaad, 2 rally's, 2 crashes. En de rugblessure... je zou denken dat je niet meteen 6 keer gaat rollen dan maar het iets kalmer aan doet en inderdaad ervaring opdoet. Jammer.
Bramzel
6 maart 2010, 01:54
Je zegt het zelf: pas de 2e rally:rolleyes:
Inderdaad. Dan zou je toch verwachten dat hij wat rustiger aandeed. Denk je dat al die rijders die aan de start staan gekomen waar ze zijn door telkens in beginfases van rijders uit rallies te crashen? Hoeveel rallies heeft Kimi gereden? En hoeveel heeft hij gefinished?
Laat hem maar eens finishen. Maakt niet uit of hij als 15e of 20e finished, dat komt vanzelf wel.
Captain Slow
6 maart 2010, 02:24
Viel te verwachten, rally rijden is gewoon erg moeilijk.:) Het komt wel goed met Kimi, dit zijn nog leer crashes die erbij horen. Je moet eens weten hoeveel auto's Hirvonen en Solberg hebben afgeschreven, toch 2 grote namen.:) En over Solberg gesproken, zeer sterk begonnen, petje af. Verwacht dat Ogier morgen aan de kant moet voor Loeb. Die mag het dan met Solberg uitvechten, die geen teamorders kan verwachten, want hij rijdt met z'n prive-team.
EDIT
Co-driver had er iets over te zeggen: Kaj Lindstrom, who has been Kimi’s co-driver since the Finn started rallying last year said: “It was a shame that we ended our rally how we did as Kimi was making excellent progress, both with the driving and the pace notes. When we went off we were in a braking area for a left and then a right hand corner with lots of dust and gravel. Kimi had been driving perfectly to the notes and it’s the sort of thing that could happen to anyone. Up until then things had been going really well, and I’m confident that we’ll be on track again at our next event. It’s all part of the game.”
EDIT 2
Loeb pakt op proef 1 van dag 2 direct 17 seconden terug op Solberg, en 15 op Ogier. Best veel.
Captain Slow
11 maart 2010, 16:16
A1GP is failliet..
A1GP: A1GP-boedel officieel te koop gezet na faillissement
De restanten van het ter zielen gegaande A1GP-kampioenschap zijn officieel te koop gezet. Het kampioenschap, dat met landenteams racete, bleek niet bestand tegen de wereldwijde crisis en moest na haar vijfde seizoen in 2008-2009 er een punt achter zetten.
Twintig van de A1GP Powered by Ferrari-auto's zijn te koop gezet naast twaalf van de serie Lola-Zyteks uit de eerste drie seizoenen. Naast de racebolides zijn ook de Ferrari en Maserati Safety-Car en Medical Car te koop gezet. Tevens kan men bieden op reserve-onderdelen van de teams.
www.f1today.nl
Viel helaas te verwachten
Schumi rulezzzzz
11 maart 2010, 16:29
Kost zo'n auto? Moet volgende week mn licentie halen en zoek nog iets snels!
Martijn Mezger
17 maart 2010, 12:18
Vandaag 6 kaartjes voor de Paasraces gekregen ivm met een actie bij de Kruidvat.
(1 actie product kopen = 1 gratis kaartje)
Nog meer mensen die gaan? :)
Darthwillie
17 maart 2010, 13:11
De voordelen van jeugdpuistjes, tickets bij clearasil :closedeyes:
:p nop ik heb een trouwerij dat weekend
Martijn Mezger
17 maart 2010, 13:18
Gelukkig heb ik 6 flacons shampoo gekocht :lol:
Bram Kocken
17 maart 2010, 15:11
Mwah, is misschien wel leuk om een dagje te gaan kijken! Niet bijster origineel, maar goed, wel leuke onderdelen.
Daniël
17 maart 2010, 18:47
Heel tempting,maar ben bang dat 2 feestjes en m'n studie me tegenhouden.:( Anders ook maar ff langs kruidvat gaan.:P
Mark van Zanten
17 maart 2010, 20:54
Waarschijnlijk ga ik er wel heen, aangezien mijn vriendin vanavond belde dat ze kaarten had gekregen.
Kreeg toevallig twee kaartjes van een vriend die Axe gekocht had:p
CuqeBaqer
19 maart 2010, 00:12
Vandaag 6 kaartjes voor de Paasraces gekregen ivm met een actie bij de Kruidvat.
(1 actie product kopen = 1 gratis kaartje)
Nog meer mensen die gaan? :)
Zeker weten met een maat van mij, tot hoe lang loopt de actie ? :thumbup:
Martijn Mezger
19 maart 2010, 00:37
Zeker weten met een maat van mij, tot hoe lang loopt de actie ? :thumbup:
Geen flauw idee.
Je moet morgen gewoon ff 2 flessen shampoo scoren :lol:
Kim Van Der Stichelen
22 maart 2010, 18:10
Een ouwe BMW van 500$ inschrijven in het WRC. En een podium in je klasse pakken :thumbup: :lol:
http://jalopnik.com/5497042/how-to-win-a-professional-auto-race-with-a-500-car
Darthwillie
25 maart 2010, 17:30
eerste DTM test is achter de rug en Coulthard :blink: is de snelste Mercedes coureur, beschamend voor Ralf
1. Alexandre Premat Audi 1:28.666
2. David Coulthard Mercedes 1:28.725
3. Markus Winkelhock Audi 1:28.883
4. Bruno Spengler Mercedes 1:28.949
5. Ralf Schumacher Mercedes 1:28.964
6. Mattias Ekstrom Audi 1:29.127
7. Timo Scheider Audi 1:29.156
8. Susie Stoddart Mercedes 1:30.102
9. Congfu Cheng Mercedes 1:30.235
Captain Slow
25 maart 2010, 17:33
Zou ie dan toch nog (wereld)kampioen worden?:p
Robert Saalmink
25 maart 2010, 17:34
Misschien kan hij kampioen worden!
Edit: Casper was me net voor :p
Captain Slow
25 maart 2010, 17:34
Misschien kan hij kampioen worden!
Edit: Casper was me net voor :p
Nananenana:laugh:
Markie
25 maart 2010, 18:22
eerste DTM test is achter de rug en Coulthard :blink: is de snelste Mercedes coureur, beschamend voor Ralf
Beschamend, hij is nog nooit zo snel geweest in 3 jaar DTM :innocent:
Zal wel met zijn marketing waarde te maken hebben dat die nog steeds een contract heeft bij Mercedes.
Stefan van Renselaar
25 maart 2010, 18:24
Beschamend, hij is nog nooit zo snel geweest in 3 jaar DTM :innocent:
Zal wel met zijn marketing waarde te maken hebben dat die nog steeds een contract heeft bij Mercedes.
Ik denk niet dat hij nog lang een contract behoud zo :p
bobskink
25 maart 2010, 18:36
Ik wist niet dat DC DTM ging rijden, of dit gewoon een testje?
Richard117
25 maart 2010, 19:23
Ik snap de kritiek op Ralf in dit geval niet goed. Ik weet ook wel dat hij de laatste jaren in het DTM niet echt geweldig gepresteerd heeft. Maar met deze tijd is toch weinig mis? 0.3sec achter de snelste, maar achter hem zijn de gaten nog groter.
Captain Slow
25 maart 2010, 19:24
Jep, maar DC heeft pas 1 of 2 keer gereden in een DTM auto. En is sneller. Dat is beschamend te noemen.
Richard117
25 maart 2010, 19:28
Jep, maar DC heeft pas 1 of 2 keer gereden in een DTM auto. En is sneller. Dat is beschamend te noemen.
Wat is daar beschamend aan? Alsof Ralf in het verleden bewezen heeft zo'n goede coureur te zijn. Het zou pas beschamend zijn als Michael Schumacher al jaren rijdt en er komt een type als Rosset die na 2 testritjes sneller is. Dat is beschamend te noemen. Maar dat Ralf langzamer is dan DC vind ik nou niet echt iets beschamends ;)
bobskink
25 maart 2010, 20:20
T'is niet persee beschamend voor Ralf, het is vooral goed voor DC, hij is immers niet alleen sneller dan Ralf alleen. Maar het blijven ook maar test sessies.
Markie
29 maart 2010, 15:01
Zal de man, na de terechte kritiek :innocent: dan ook maar de credit geven ;)
Schumacher fastest in DTM test (http://www.autosport.com/news/report.php/id/82519)
Pos Driver Car Time Gap
1. Ralf Schumacher Mercedes 1:28.566
2. Miguel Molina Audi 1:28.573 +0.007
3. Alexandre Premat Audi 1:28.724 +0.158
4. Oliver Jarvis Audi 1:28.807 +0.241
5. Maro Engel Mercedes 1:28.816 +0.250
6. Martin Tomczyk Audi 1:28.947 +0.381
7. Jamie Green Mercedes 1:29.017 +0.451
8. Bruno Spengler Mercedes 1:29.183 +0.617
9. Katherine Legge Audi 1:29.276 +0.710
10. Franky Cheng Mercedes 1:29.859 +1.293
Kim Van Der Stichelen
30 maart 2010, 02:32
Zijn er mensen die naar de openingsrace van de Belcar op Zolder gaan komen? Heb 4 vrijkaarten over, geldig op zondag :)
Martijn Mezger
30 maart 2010, 14:42
Wanneer is deze? :)
Robert Saalmink
30 maart 2010, 15:13
http://www.circuit-zolder.be/nl/
Richard117
30 maart 2010, 15:18
Overigens kan iedereen gratis aan toegangskaarten komen:
http://www.btcseries.be/nl/week-end-pass.html
Is vrijwel altijd mogelijk via de BTCS, tenzij ze in het bijprogramma van een groot evenement zoals de FiaGT etc rijden ;)
Neo-242
1 april 2010, 21:00
Hier staan mijn foto's van de gezamenlijke testritten van de Belcar & BTCS van vandaag te Zolder: http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=94926&postcount=391
Timmie
1 april 2010, 21:50
Hier nog mensen die van plan zijn komend weekeinde naar Zandvoort te gaan? Ik heb namelijk nog 4 paddock kaarten in de aanbieding:D
Daniël
1 april 2010, 21:53
Ik zit er over te denken om maandag nog even te gaan, maar ik moet vanuit Papendrecht dan naar Zandvoort (= wereldreis), tussendoor nog even bij m'n kamer in A'dam Zuid-Oost stoppen om spullen te dumpen, om vervolgens, na het Zandvoort-gebeuren 's avonds redelijk op tijd in Weert aan te komen, waarnaar ik de volgende dag even een dagje op en neer naar België hop. Dus ik weet het nog niet. :P
Richard117
1 april 2010, 22:18
Even kijken wat het weer doet, maar als het droog is dan ga ik maandag ook naar Zandvoort. Heb toch 6 kaartjes bij het Kruidvat gehad :thumbup:
Captain Slow
2 april 2010, 00:12
WRC is bezig dit weekend. Raikkonen is de dag voor de verandering eens doorgekomen zonder kleerscheuren. P10 voor hem.
Aan de kop heeft Latvala 30 voorsprong op Ogier en 32 op Loeb.:)
Captain Slow
2 april 2010, 11:47
En gelijk een dubbelpost. Hirvonen is gecrasht en kan niet verder rijden. Loeb heeft flink wat tijd goed gemaakt op Latvala en ook Ogier staat niet ver weg.
Raikkonen is tot nu toe bezig aan een goed weekend: 8e overall.
Alle tijden en standen: http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=405&season=2010&rally_id=hkj
Markie
2 april 2010, 15:21
WRC is bezig dit weekend. Raikkonen is de dag voor de verandering eens doorgekomen zonder kleerscheuren. P10 voor hem.
Aan de kop heeft Latvala 30 voorsprong op Ogier en 32 op Loeb.:)
Snap niet dat ze daar nog steeds niet nagedacht hebben over nieuwe regels.
Het heeft toch helemaal niets met autosport te maken als men vol op de rem gaat staan om maar zoveel mogelijk tijd te verleizen, zodat men de stage erna later kan starten :(
Kimi nog steeds in de race, lijkt mij verstandig om inderdaad eerst maar eens de finish te halen, om vandaar uit tempo op te pakken.
Markie
3 april 2010, 13:54
Ik wist niet dat DC DTM ging rijden, of dit gewoon een testje?
Ja dus ;)
Coulthard seals Mercedes DTM drive (http://www.autosport.com/news/report.php/id/82639)
Jaartje wennen en dan volgend jaar in Ralfs wagen, al dan niet met de nieuwe DTM regels.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.