PDA

View Full Version : F1| GP van Brazilie|18-10-2009

Pagina's : 1 [2]

Marc Vos
18 oktober 2009, 22:30
Leukste race van het jaar, met een terechte kampioen. Button reed gewoon een strakke wedstrijd en ook deed hij wat mooie inhaalacties. Begrijp zowiezo niet waarom sommigen hier zeggen dat Button onverdiend kampioen is. Als je één wedstrijd voor het einde 11 punten voor staat ben je simpelweg terecht kampioen. Ook typisch beeldvorming, Button wint de eerste 7 races 6 wedstrijden, vervolgens rijdt die matig en dan hoor je mensen over onverdiend kampioen worden. Hij heeft gewoon de meeste punten dus heeft tie het goed gedaan.

En laat de F1 alsjeblieft bij dit soort circuits blijven. In deze landen zijn F1-fans die er in b.v. Turkije niet zijn. Laten we dan op deze prachtige baan racen. :)

Darthwillie
18 oktober 2009, 22:31
Nog één ding vraag ik me af, wat doet Kovalainen nog altijd in de F1.

eigenlijk was hij vandaag best strak bezig, zonder die problemen bij de pitstop schat ik toch in dat hij in de buurt van Hamilton had gezeten.

bobskink
18 oktober 2009, 22:33
Is het mijn verbeelding, maar is de baan in Interlagos breder dan het doorsnee circuit en is inhalen daarom simpelweg gemakkelijker daar? Het doet er niet to met welke regels er gereden wordt (en geblokt en gezigzagd), op Interlagos wordt er steeds ingehaald.

edit
eigenlijk was hij vandaag best strak bezig, zonder die problemen bij de pitstop schat ik toch in dat hij in de buurt van Hamilton had gezeten.
Zou kunnen, maar het verbleekt tussen al zijn stommiteiten en wanprestaties.

Tjerk Korving
18 oktober 2009, 22:36
Onderstaande tabelletje maar eens gemaakt en dan vind ik Button simpelweg verdient kampioen.

Circuit|Button|Vettel|Barrichello
Australië|1|13|2
Maleisië|1|15|5
China|3|1|4
Bahrein|1|2|5
Spanje|1|4|2
Monaco|1|18|2
Turkije|1|3|19
Engeland|6|1|3
Duitsland|5|2|6
Hongarije|7|17|10
Europa|7|20|1
België|17|3|7
Italië|2|8|1
Singapore|5|4|6
Japan|8|1|7
Brazilië|5|4|8

speed9
18 oktober 2009, 22:38
Onderstaande tabelletje maar eens gemaakt en dan vind ik Button simpelweg verdient kampioen.

Circuit|Button|Vettel|Barrichello
Australië|1|13|2
Maleisië|1|15|5
China|3|1|4
Bahrein|1|2|5
Spanje|1|4|2
Monaco|1|18|2
Turkije|1|3|19
Engeland|6|1|3
Duitsland|5|2|6
Hongarije|7|17|10
Europa|7|20|1
België|17|3|7
Italië|2|8|1
Singapore|5|4|6
Japan|8|1|7
Brazilië|5|4|8

Dan valt de slechte 2de seizoens helft wel mee, als ik zo zie.

bobskink
18 oktober 2009, 22:38
In de tweede seizoens helft is hij geen één keer voor Rubens gefinished en slechts één keer voor Vettel. Kan Webber er ook nog bij, want na deze race denk ik toch dat er voor hem meer had ingezeten dit jaar.

Peter
18 oktober 2009, 22:42
Dan valt de slechte 2de seizoens helft wel mee, als ik zo zie.

vind je? de laatste 9 races, dus na zijn laatste overwinning, alleen nog maar ene podium in Italie... dat vind ik toch kampioen onwaardig. Toch vind ik hem de terechte kampioen, hij heeft tenslotte de meeste punten behaald.
Het lijstje van Vettel valt me meer tegen, die is nog veel te wisselvallig om een waardig kampioen te zijn. Wat dat betreft zou je kunnen stellen dat er dit seizoen niemand het verdiende om kampioen te worden :p

Er zijn overigens toch ook wel eens seizoenen geweest waarin de kampioen maar 2 of 3 races wist te winnen, dat maakt het nog niet een onterechte kampioen..

In de tweede seizoens helft is hij geen één keer voor Rubens gefinished en slechts één keer voor Vettel. Kan Webber er ook nog bij, want na deze race denk ik toch dat er voor hem meer had ingezeten dit jaar.

Ik reken Duitsland, Hongarije, Singapore en brazilie toch echt tot de 2e seizoenshelft?

CavaF1
18 oktober 2009, 22:46
Nu is het 3 jaar al mijn favoriet niet die kampioen wordt, hopelijk dan volgend jaar beter...

Bij ons noemen ze dat een successupporter. Weten wat of wie je wil he:):)

CavaF1
18 oktober 2009, 22:50
Ik denk eerder dat hij heel menselijk reageerde door z'n handen terug te trekken, toen die nogal heet werden. :)

Dat heeft die niet eens gevoeld. Zelfs hun ondergoed is van brandvrij materiaal.

KingBee
18 oktober 2009, 22:52
Vettel is de wereldkampioen in wording. Met zijn wisselende prestaties door oneervarenheid, al dan niet door materiaalpech en verkeerde tactische beslissingen van het team staat hij toch mooi tweede!

CavaF1
18 oktober 2009, 22:55
Tja, Button campioné. Er zijn gedachten waar je veel vrolijker van zou worden. Kampioen van de wansmaak is slecht uitgedrukt maar een ander woord komt niet in me op. Waarom begint die Kobayashi af te zeiken? Het is een debutant begot. Zorg dat je er dan als kampioen in spé wat sneller voorbijgeraakt ipv te bleiten dat hij van zn lijn afwijkt. Dat is racen, één Alonso op de baan is al genoeg, navolging absoluut niet aub.

Trulli en Sutil was wel fun. Sutil had het al druk genoeg om niet in Raikonnen te rijden. Trulli koos ervoor om de moeilijkste weg te kiezen, dan moet hij ook niet jammeren.

Hopelijk gaat Kobayashi geen straf krijgen want hij deed net hetzelfde als Webber bij Raikonnen deed.

Ergens hoop ik dat Mclaren en Ferrari de ballen hebben om KERS WEL te gebruiken volgend seizoen. Het oplaadvolume van de batterij mag dan vergroot worden.

Schumi rulezzzzz
18 oktober 2009, 22:58
Ergens hoop ik dat Mclaren en Ferrari de ballen hebben om KERS WEL te gebruiken volgend seizoen. Het oplaadvolume van de batterij mag dan vergroot worden.
Ja ik ook, vind het echt het hele jaar al fantastisch om die Ferrari's uit de startblokken te zien schieten en te kijken hoe ze de eerste bochten doorkomen. Gaf toch elke race een mooie spanning. :thumbup:

CavaF1
18 oktober 2009, 23:01
Ja ik ook, vind het echt het hele jaar al fantastisch om die Ferrari's uit de startblokken te zien schieten en te kijken hoe ze de eerste bochten doorkomen. Gaf toch elke race een mooie spanning. :thumbup:

De BBC is echt wel een verademing. Elke andere zender is daar overbodig bij. Zo kom je te weten dat de 4 KERS-wagens vandaag hun systeem niet optimaal konden benutten omdat de batterij niet volledig opgeladen kon worden wegens te weinig harde remzones.
In geen honderd jaar dat je dat op Sporza, RTL, TF1 LA2 en al de rest te weten komt.

Richard117
18 oktober 2009, 23:06
De BBC is echt wel een verademing. Elke andere zender is daar overbodig bij. Zo kom je te weten dat de 4 KERS-wagens vandaag hun systeem niet optimaal konden benutten omdat de batterij niet volledig opgeladen kon worden wegens te weinig harde remzones.
In geen honderd jaar dat je dat op Sporza, RTL, TF1 LA2 en al de rest te weten komt.

Is hier op RTL ook gewoon verteld hoor ;)

Roel Bakker
18 oktober 2009, 23:08
Dat heeft die niet eens gevoeld. Zelfs hun ondergoed is van brandvrij materiaal.
Yeah right, dat wil dus niet zeggen dat die kleding een isolerende werking heeft. Hij heeft het echt wel gevoeld!

Na die pitstop sloot hij achter Hamilton aan tijdens de safetycar. Dus het moet toch ergens anders fout gegaan zijn?
Maar je kan niet ontkennen dat hij gewoon een vrij kleurloze coureur is. In ieder geval niet Mclaren waardig in mijn ogen.

Stefan van Renselaar
18 oktober 2009, 23:09

Je ziet het ook wel op andere manieren, gewoon ff een vraag aan Bernie stellen, Bernie die je aan de minister-president voorstelt, de technisch-directeur zo uit de Williams garage trekken, ze zijn heel bekend en ze hebben overal wel connecties. Dan ook nog terwijl er 20 camera's in de Brawn pitbox staan dan staan zij daar Button te interviewen met z'n drieën en moeten de andere stations maar kijken hoe ze het allemaal doen :thumbup:

Schumi rulezzzzz
18 oktober 2009, 23:15
Is hier op RTL ook gewoon verteld hoor ;)
Klopt. Olav zei het zaterdag al geloof ik.

Yeah right, dat wil dus niet zeggen dat die kleding een isolerende werking heeft. Hij heeft het echt wel gevoeld!
Raikkonen heeft verklaard wel last te hebben nog van een branderig gevoel in zijn ogen.

GTE
18 oktober 2009, 23:18
Ik vind Button een uiterst waardig kampioen in 2009. De manier waarop hij de eerste zes van de zeven races won, was in ieder geval kampioenwaardig en daarna werd hij pas echt goed op de proef gesteld. De successen bleven uit, maar dat betekent natuurlijk niet dat Button toen minder goed is gaan rijden. Integendeel zou ik zeggen. Ondanks zn vroege successen, heeft Button moeten knokken voor wat hij waard is om de vruchten van zijn voorsprong te kunnen plukken. En waar je in het begin van het seizoen bijkans ongenaakbaar bent, zal het op zijn zachtst gezegd even slikken zijn als je vervolgens in de kwalificatie niet lekker meekomt en moet vechten voor plaats zes of zeven. Button heeft wat mij betreft karrevrachten karakter getoond. Voorzover hij 'mazzel' heeft gehad, was dat vooral omdat de punten veelal verschillend werden verdeeld in de races dat hij buiten bereik van het podium was. Dan weer Red Bull, vervolgens McLaren, toen Ferrari en Toyota en zelfs Force India, maar ik zie niet in hoe dat afbreuk doet aan de prestaties van Button ten opzichte van de overige deelnemers aan dit seizoen.

Neo-242
18 oktober 2009, 23:24
Raikkonen heeft toch wel wat meer overgehouden aan dat vuur van Kovolainen, benzine in zijn oog!

"At the pitstop, I ended up with some drops of petrol in my eye, from the fuel line stuck on Kovalainen's car and then I was engulfed in flames and blinded: I was going to stop, but luckily the flames soon went out.

"Even now, my eyes are still burning, but I'm alright. After the restart, I could only try and use the strategy to move up the order and at least I brought home a few points.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/79594

Darthwillie
18 oktober 2009, 23:25
Na die pitstop sloot hij achter Hamilton aan tijdens de safetycar. Dus het moet toch ergens anders fout gegaan zijn?
Maar je kan niet ontkennen dat hij gewoon een vrij kleurloze coureur is. In ieder geval niet Mclaren waardig in mijn ogen.
hij heeft toch een extra stop gedaan na die problemen? of vergis ik me hier? maar verder helemaal mee eens, hij mag van mij vertrekken, toevallig vond ik hem vandaag niet onaardig rijden.

Wat best jammer is, dat Webbers overwinning eigenlijk compleet ondersneeuwt en dat alweer niet opvalt dat Raikkonen werkelijk fantastisch gereden heeft.

Schumi rulezzzzz
18 oktober 2009, 23:29
McLaren heeft een boete van maar liefst 50.000 dollar gekregen voor de onveilige pitstop van Heikki Kovalainen. De Fin werd weggestuurd terwijl de brandstofslang nog in de auto zat. Kovalainen kreeg ook een tijdstraf, van 25 seconden.

Jarno Trulli heeft een boete van 10.000 euro gekregen voor zijn gedrag na de crash met Adrian Sutil. De crash was volgens de wedstrijdleiding een raceincident en Trulli en Sutil gingen dan ook vrijuit. De manier waarop Trulli echter tekeer ging tegen de Duitser was volgens de wedstrijdleiding onacceptabel.

gpupdate.nl

Beide terecht mijns inziens.

Bramzel
18 oktober 2009, 23:32
Yep, terecht en terecht. Vooral die van Trulli, onbehouwen boer.

Darthwillie
18 oktober 2009, 23:35
Bizar, autosport.com zegt dat Kovalainen niet bestraft is :huh1:
The stewards also cleared McLaren's Heikki Kovalainen, who has under investigation after leaving the pits with the fuel hose still attached to his car.

Schumi rulezzzzz
18 oktober 2009, 23:35
Yep, terecht en terecht. Vooral die van Trulli, onbehouwen boer.
Ja en niet zomaar een boer, een wijnboer! :P

Vergeten erbij te zetten dat de straf van Kovalainen ook was vanwege het hinderen van Raikkonen, die duidelijk van zijn gas moest. Nou maakte dat voor Kimi niet zoveel uit ivm de SC, maar toch.

Requiem84
18 oktober 2009, 23:36
Raikkonen fantastisch gereden?

Imo is Hamilton de man van de wedstrijd. Als hij vooraan gestart was had Webber zo een twee drie nog niet gewonnen.

On a side note, of misschien wel een main note; gezien de discussie over de 'terechte' wereldkampioen, wat beschouwt men als definitie van terecht?

Schumi rulezzzzz
18 oktober 2009, 23:40
On a side note, of misschien wel een main note; gezien de discussie over de 'terechte' wereldkampioen, wat beschouwt men als definitie van terecht?
Dat is meer een gevoelskwestie of het terecht is of niet. Button heeft de meeste punten en dus WK. punt. Echter, het liefst zie je de man aan het werk zoals vandaag, aanvallend en duidelijk beter dan zijn tegenstanders. Button heeft echter een deel van het seizoen kleurloos rondgereden en vrijwel niks laten zien. Daardoor krijg je geen dominant gevoel bij hem zoals hij dat in het 1e deel van het seizoen wel heeft laten zien.

Voorbeeldje, Hamilton laat in het tweede deel van het seizoen duidelijk zien een wereldkampioen waardige rijder te zijn, door met een mindere auto zeer aanvallend en attractief te rijden. Vergelijk dat met Kovalainen in dezelfde auto en je ziet het verschil.

Darthwillie
18 oktober 2009, 23:42
Raikkonen fantastisch gereden?

Imo is Hamilton de man van de wedstrijd. Als hij vooraan gestart was had Webber zo een twee drie nog niet gewonnen.

jep, kapotte vleugel, benzine in zijn ogen en volgegooid vind ik hem heel knap teruggekomen.

Vettel en Hamilton hebben net zo goed uitstekende races gereden maar Raikkonen was eigenlijk compleet onder de radar.

CuqeBaqer
18 oktober 2009, 23:45
Buemi ook knap en onopvallend.

Schumi rulezzzzz
18 oktober 2009, 23:45
jep, kapotte vleugel, benzine in zijn ogen en volgegooid vind ik hem heel knap teruggekomen.
Vergeet zijn lekke linker achterband niet, opgelopen al in de eerste bocht door de tik van Sutil.

Neo-242
18 oktober 2009, 23:47
Raikkonen rijdt sinds het wegvallen van Massa al de hele tijd sterke races. Kijk ook maar eens naar het verschil met Fischella. Die brave man komt nog niet eens in de buurt met dezelfde wagen...

Ik denk dat Raikkonen vorig jaar een slecht jaar had en dat Ferrari zijn paardjes;) op Massa gezet had voor 2009.

CavaF1
19 oktober 2009, 00:32
Raikkonen rijdt sinds het wegvallen van Massa al de hele tijd sterke races. Kijk ook maar eens naar het verschil met Fischella. Die brave man komt nog niet eens in de buurt met dezelfde wagen...

Ik denk dat Raikkonen vorig jaar een slecht jaar had en dat Ferrari zijn paardjes;) op Massa gezet had voor 2009.

Of Raikonnen presteert niet op kampioenenniveau als zijn collega dat ook doet.

GTE
19 oktober 2009, 00:39

Degene die aan het einde van het seizoen de meeste punten heeft.

Darthwillie
19 oktober 2009, 00:42
Degene die aan het einde van het seizoen de meeste punten heeft.
1988 scoorde Alain Prost 105 punten, Ayrton Senna 94, toch werd Senna kampioen :innocent: :laugh:

Jeroen Ursem
19 oktober 2009, 00:43
Trulli krijgt boete van 10.000 euro voor gedrag

Jarno Trulli heeft een boete van 10.000 euro gekregen voor zijn gedrag na de crash met Adrian Sutil. De crash was volgens de wedstrijdleiding een raceincident en Trulli en Sutil gingen dan ook vrijuit, maar voor het gedrag van Trulli erna had men geen goed woord over.

De Toyota-coureur negeerde de aanwijzingen van de marshals om direct de baan te verlaten en ging in plaats daarvan de confrontatie met Sutil aan. De agressieve manier waarop dit gebeurde, in combinatie met het negeren van de aanwijzingen, deed de wedstrijdleiding doen besluiten de straf uit te delen.

bron: gpupdate.net

Kijk, dat vind ik nou een goeie straf :laugh:

Daniël
19 oktober 2009, 00:57

Ik denk ten eerste dat hij de warmte wel heeft gevoeld, ten tweede zag hij 't vuur ook opeens denk ik. Het leek echt alsof hij z'n handen brandde, zo'n reactie was 't. :)

Darkone55
19 oktober 2009, 01:06
Kijk, dat vind ik nou een goeie straf :laugh:

Opzich niet onterecht misschien. Toch vraag ik me af of dit is wat men wil. Ik hoor vaak mensen klagen over dat er minder wordt ingehaald en minder passie te zien.

Dat is niet zo gek, de coureurs krijgen tegenwoordig mediatraining tot en met, en alles wat buiten de boekjes valt wordt afgekeurd of bestraft.

Zelfde eigenlijk met inhalen, in de meeste gevallen worden er straffen uitgedeeld als iemand ook maar een klein dingetje fout doet. Waarom? Laat ze het lekker op de baan uitvechten. Op deze manier worden inhaalacties (en andere acties die het racen spectaculair en daarom leuk maken) eigenlijk bestraft in plaats van toegejuicht.

Daarom vind ik het ook helemaal terecht dat Kobayashi geen straf heeft gehad. Als hij dat meteen na zijn eerste actie had gehad deed 'ie het daarna niet meer en was het een saaie race geweest.

Ze moeten gewoon niet zo moeilijk doen en niet zo precies kijken. Foutjes worden door iedereen gemaakt. Tenzij een coureur een andere coureur opzettelijk van de baan rost moeten ze lekker geen straffen uitdelen. That's racing. Het is het één of het ander.

Zo, dat wilde ik even kwijt.

Jeroen Ursem
19 oktober 2009, 01:09
Ik vind het meer een pluspunt dat hij op z'n gedrag word aangepakt, gezien Sutil er weinig aan kon doen.

Pingguest
19 oktober 2009, 10:04
Ik vind de straf van Trulli ongerechtvaardigd. Hoewel het gedrag van de Italiaan laakbaar was, kan in alle redelijkheid een beetje - misplaatste - woede geen rechtvaardiging zijn voor een geldboete.

Bramzel
19 oktober 2009, 10:33
Ik vind de straf van Trulli ongerechtvaardigd. Hoewel het gedrag van de Italiaan laakbaar was, kan in alle redelijkheid een beetje - misplaatste - woede geen rechtvaardiging zijn voor een geldboete.

Dat hangt er vanaf wat hij allemaal geroepen heeft. Sutil maakte opmerkingen over dat het 'lage' opmerkingen waren, en de FIA heeft beide rijders gesproken. Dus dan zal er wel meer achter zitten. Trulli is een ervaren professionele rijder, die moet op zulke momenten een beetje beheerster reageren.

joostingh
19 oktober 2009, 10:44
Ik vind het meer een pluspunt dat hij op z'n gedrag word aangepakt, gezien Sutil er weinig aan kon doen.

Ik vond toch wel dat Trulli er netjes even afgezet werd door Sutil... En dat hij dan zo reageert kan ik me wel voorstellen (zou ik ook doen...)

Darthwillie
19 oktober 2009, 10:49
IK snap dit soort dingen nooit, altijd wordt er geklaagd dat de rijders reclamepoppen zijn, springt er eentje uit de band is het weer niet goed :rolleyes:

Kijk gewoon even een draadje na een league race alhier als er een incident is geweest :blink:. Emoties horen erbij, en als Trulli denkt dat hij er met opzet is afgereden snap ik hem wel. Kijk je het nog eens terug dan zie je ook dat hij hem alleen maar verbaal aanvalt, op geen enkel punt dreigt hij hem te slaan. Hij rukt zich alleen los als Sutil hem vastpakt. De straf is behoorlijk over de top naar mijn mening

Schumi rulezzzzz
19 oktober 2009, 10:51
Opzich niet onterecht misschien. Toch vraag ik me af of dit is wat men wil. Ik hoor vaak mensen klagen over dat er minder wordt ingehaald en minder passie te zien.

Dat is niet zo gek, de coureurs krijgen tegenwoordig mediatraining tot en met, en alles wat buiten de boekjes valt wordt afgekeurd of bestraft.

Zelfde eigenlijk met inhalen, in de meeste gevallen worden er straffen uitgedeeld als iemand ook maar een klein dingetje fout doet. Waarom? Laat ze het lekker op de baan uitvechten. Op deze manier worden inhaalacties (en andere acties die het racen spectaculair en daarom leuk maken) eigenlijk bestraft in plaats van toegejuicht.

Daarom vind ik het ook helemaal terecht dat Kobayashi geen straf heeft gehad. Als hij dat meteen na zijn eerste actie had gehad deed 'ie het daarna niet meer en was het een saaie race geweest.

Ze moeten gewoon niet zo moeilijk doen en niet zo precies kijken. Foutjes worden door iedereen gemaakt. Tenzij een coureur een andere coureur opzettelijk van de baan rost moeten ze lekker geen straffen uitdelen. That's racing. Het is het één of het ander.

Zo, dat wilde ik even kwijt.
In feite heb je natuurlijk helemaal gelijk, want dat maakte de race van gisteren ook leuk. Trulli krijgt nu ook alleen straf ivm zijn agressieve gedrag buiten de auto, de rest werd gezien als een race incident (terecht). We moeten het natuurlijk toejuichen als coureurs met elkaar op de vuist gaan, want dat levert spectacel op, maar gaan over de normen heen, dus moeten ze wel een straf uitdelen. Een boete is zo in weze prima, die 10 ruggen zal Trulli een Italiaanse worst wezen.

Darthwillie
19 oktober 2009, 11:27
Kijk ik even naar het filmpje en op 48 seconden zit Trulli er wel degelijk naast
http://www.youtube.com/watch?v=ADvgDRozScM
En veel verder dan op het andere shot lijkt.

Schumi rulezzzzz
19 oktober 2009, 11:33
Sterker nog, als je goed kijkt zie je dat Sutil een klein snel beweginkje naar links maakt, hij heeft hem dus wel degelijk gezien. Kijk ook naar de positie waar Raikkonen op de kerb zit, Sutil zit daar een halve meter meer naar links.

TheRealms
19 oktober 2009, 11:50
Yeah!!! Mijn held is kampioen. Totaal niet boeiend wat iedereen zegt, verdient of onverdient, ik steun die gast al vanaf zijn tijd bij Williams en het is hem eindelijk gelukt! Yeah!!!

Verder nog, Trulli is echt een verrekte mauwerd. Die heeft zijn beste tijd in de Formule 1 al lang gehad wat mij betreft! Toffe race verder!!

Darthwillie
19 oktober 2009, 11:52
Yeah!!! Mijn held is kampioen. Totaal niet boeiend wat iedereen zegt, verdient of onverdient, ik steun die gast al vanaf zijn tijd bij Williams en het is hem eindelijk gelukt! Yeah!!!

Verder nog, Trulli is echt een verrekte mauwerd. Die heeft zijn beste tijd in de Formule 1 al lang gehad wat mij betreft! Toffe race verder!!
ah ja, Buttondabesta :thumbup: jij hebt een topavond gehad natuurlijk :D

TheRealms
19 oktober 2009, 11:53
ah ja, Buttondabesta :thumbup: jij hebt een topavond gehad natuurlijk :D

Inderdaad, heerlijk, echt zitten genieten, ik kan het zelf amper geloven! :thumbup: Heb hier nog een cap liggen met z'n handtekening (nurburg 2005). Heb hier lang op gewacht joh! :D

Roel Bakker
19 oktober 2009, 14:37
Sterker nog, als je goed kijkt zie je dat Sutil een klein snel beweginkje naar links maakt, hij heeft hem dus wel degelijk gezien. Kijk ook naar de positie waar Raikkonen op de kerb zit, Sutil zit daar een halve meter meer naar links.

Inderdaad, dat viel mij ook op. Sutil zit gewoon op de race-lijn en maakt niet eens een verdedigende beweging, zoals Webber bijvoorbeeld wel deed bij Raikkonen.
Trulli was hier gewoon onbesuisd bezig...

cookie
19 oktober 2009, 16:09
Bedacht me vandaag dat er geen straffen zijn uitgedeeld in de race terwijl er normaal voor zo'n crashes en block manoeuvres wel straffen worden uitgedeeld. Goed van de stewards :thumbup: Maak die Brazilianen maar vaste steward bij elke GP.

Boete voor Trulli was ook niet nodig vind ik, beetje sensatie mag wel. hij heeft hem geen klap gegeven ofzo.

Raikkonen heeft toch wel wat meer overgehouden aan dat vuur van Kovolainen, benzine in zijn oog!

Dan moet zijn vizier opengestaan hebben anders lijkt mij dat onmogelijk.

Raikkonen_WC
19 oktober 2009, 16:15
Wat wel gaaf is is het volgende:

Het is het tweede jaar op rij dat:
1) Een Britse Coureur
2) Met Nummer 22 op de auto
3) Aangedreven door een Mercedes Motor
4) Wereldkampioen word door als 5de te eindigen
5) Op het circuit van Brazilie.

Toch wel gaaf. Dus wie gaat er volgend jaar met 22 rijden en een Mercedes motor? Ga ik al geld sparen :-)

Dennis
19 oktober 2009, 19:24
Dan moet zijn vizier opengestaan hebben anders lijkt mij dat onmogelijk.

Dat zou goed kunnen. Zijn wel meer rijders die in de pits even hun vizier open zetten.

bobskink
19 oktober 2009, 21:49
Oorspronkelijk geplaatst door CavaF1 Bekijk bericht

Hij zal ook wel in zijn onderbroek gepist hebben, dus het zal wel extra safe geweest zijn.

Wat wel gaaf is is het volgende:

Het is het tweede jaar op rij dat:
1) Een Britse Coureur
2) Met Nummer 22 op de auto
3) Aangedreven door een Mercedes Motor
4) Wereldkampioen wordt door als 5de te eindigen
5) Op het circuit van Brazilie.

Toch wel gaaf. Dus wie gaat er volgend jaar met 22 rijden en een Mercedes motor? Ga ik al geld sparen :-)

6) er na het behalen van zijn titel eindeloos gezeikt wordt of het al dan niet verdiend was.

CavaF1
20 oktober 2009, 08:43
Hij zal ook wel in zijn onderbroek gepist hebben, dus het zal wel extra safe geweest zijn.

6) er na het behalen van zijn titel eindeloos gezeikt wordt of het al dan niet verdiend was.

Ik blijf erbij tot er ergens een bericht van Raikonnen zelf verschijnt, dat de warmte te oppervlakkig moet geweest zijn. Het heeft hoogstens 2 sec geduurd en dan waren de vlammen van zn overal weg. Met die kleding voel je dat dan niet.

Robert Saalmink
20 oktober 2009, 10:29
Kimi (autosport):

Raikkonen recovered to sixth position, but reckoned a top three finish was possible.

"What happened on the first lap ruined my race," said Raikkonen. "First I was hit at the first corner, then when trying to pass Webber, I was hit and lost the front wing.

"At the pitstop, I ended up with some drops of petrol in my eye, from the fuel line stuck on Kovalainen's car and then I was engulfed in flames and blinded: I was going to stop, but luckily the flames soon went out.

"Even now, my eyes are still burning, but I'm alright. After the restart, I could only try and use the strategy to move up the order and at least I brought home a few points.

Meer kan ik er niet van vinden, maar als het vuur heet genoeg is hoeft het maar kort te duren en zul je er altijd warmte van voelen, ook door zo'n pak heen lijkt mij.

Schumi rulezzzzz
20 oktober 2009, 10:35
als het vuur heet genoeg is hoeft het maar kort te duren en zul je er altijd warmte van voelen, ook door zo'n pak heen lijkt mij.
Dat voel je zeker, ik reed met oud & nieuw afgelopen jaar met de auto langs een enorme kerstbomenbrand op zo'n 50 meter afstand, ik voelde de hitte gewoon helemaal in de auto...

bobskink
20 oktober 2009, 10:39
Ik blijf erbij tot er ergens een bericht van Raikonnen zelf verschijnt, dat de warmte te oppervlakkig moet geweest zijn. Het heeft hoogstens 2 sec geduurd en dan waren de vlammen van zn overal weg. Met die kleding voel je dat dan niet.
euh, is het niet een simpele natuurlijke reflex dat als je plots vuur op je ziet afkomen je opschrikt en dan waarschijnlijk even met je handen van het stuur gaat omdat je je gezicht tracht te beschermen?

Darthwillie
20 oktober 2009, 10:41
Scheelt denk ik wel dat hij er als het ware doorheen reed, ik denk dat het vuur amper in de cockpit op zijn pak kwam maar meer op zijn helm zat.

CavaF1
20 oktober 2009, 12:04
euh, is het niet een simpele natuurlijke reflex dat als je plots vuur op je ziet afkomen je opschrikt en dan waarschijnlijk even met je handen van het stuur gaat omdat je je gezicht tracht te beschermen?

Ja zeg, jij gaat me beweringen in de mond leggen die ik niet gezegd heb. Natuurlijk is een schrikreflex normaal waarbij je je stuur loslaat.
Ik had het alleen over de warmte. Daarnet nog eens het filmpje bekeken en het vuur in de cockpit was na 1 seconde uit.

Darthwillie
20 oktober 2009, 12:19
Lijkt mij dat de pitcrew aan de muur nog het meeste gevaar liep, Brawn heeft altijd een overall aan, maar dat doen volgens mij niet alle teams.

Roel Bakker
20 oktober 2009, 12:37
Scheelt denk ik wel dat hij er als het ware doorheen reed, ik denk dat het vuur amper in de cockpit op zijn pak kwam maar meer op zijn helm zat.

Hier is het filmpje van de brand:
YouTube - F1 Pit Stop Fuel Fire!! Sao Paulo Grand Prix Brazil 2009
Op 0:50min zie je dat ze cockpit wel degelijk even vlam vat, dit is weliswaar een fractie van een seconde.

Lijkt mij dat de pitcrew aan de muur nog het meeste gevaar liep, Brawn heeft altijd een overall aan, maar dat doen volgens mij niet alle teams.

Ik denk dat het voordeel hier was dat de pitmuur erg hoog ligt in tegenstelling tot andere circuits.

Richard117
20 oktober 2009, 13:32

Tijdens de race is het volgens mij verplicht om een overall aan te hebben om in de pitlane te komen. Pitreporters hebben ook altijd een overall aan ;)

Fox
20 oktober 2009, 14:02

Reactie van Raikkonen op twitter..

Kimi_Raikkonen I'm fine. Fire was no big problem but was a bit hot for a while!! ;)
9:17 AM Oct 19th from web

Gerben vd Broek
20 oktober 2009, 14:16

Het lijkt mij eigenlijk niet meer normaal dat op het moment dat de boel in de fik vliegt je eigenlijk zo snel mogelijk je wagen stil moet zetten en ding moet verlaten. Dat de fik zo snel uitgaat geeft hem weer de kans om door te rijden.

Roel Bakker
20 oktober 2009, 16:22
Reactie van Raikkonen op twitter..

Zal dat de echte Raikkonen zijn??;)

Federici
20 oktober 2009, 19:02
Zal dat de echte Raikkonen zijn??;)

Ja, want hij heeft een officiële twitterpagina :)

bobskink
20 oktober 2009, 19:08
ik zou toch niet in die lollipop man zijn schoenen willen staan, wat een blunder.

Robert Saalmink
20 oktober 2009, 21:34
Ja, want hij heeft een officiële twitterpagina :)

Hoe werkt dat dan, als ik me daar aanmeldt en zeg dat ik Barney Rubble heet, wordt dat dan gecontroleerd?

bobskink
20 oktober 2009, 22:48
Hoe werkt dat dan, als ik me daar aanmeldt en zeg dat ik Barney Rubble heet, wordt dat dan gecontroleerd?
waarschijnlijk wel als je een vip bent ofzo, vermoed je misschien een complot? :p

Stefan van Renselaar
20 oktober 2009, 22:55
waarschijnlijk wel als je een vip bent ofzo, vermoed je misschien een complot? :p

Volgens mij werk je daar ook met usernames en dan roep je een keer op tv, op Twitter heet ik (bijvoorbeeld) racingstefan ;) Dan kan Twitter aan het werk alle nepperts te bannen. Of er wordt door het management een mailtje gestuurd naar Twitter dat die en die de echte is. Maar ik ben geen bekende persoon, dus ik weet niet precies hoe dat werkt... :)

Bramzel
20 oktober 2009, 23:12
Veel van dergelijke sites hebben gewoon een programma voor beroemde mensen waarbij ze een soort van 'certificaat van echtheid' krijgen. Op die manier kan je makkelijk herkennen of iemand is wie hij zegt te zijn of niet.

Roel Bakker
20 oktober 2009, 23:57
Veel van dergelijke sites hebben gewoon een programma voor beroemde mensen waarbij ze een soort van 'certificaat van echtheid' krijgen. Op die manier kan je makkelijk herkennen of iemand is wie hij zegt te zijn of niet.

En waaraan kan ik dan zien dat dan ook echt zo is? Want er zijn wel meer accounts met de naam Kimiraikkonen, Raikkonenf1 of welke andere naam dan ook.

Ik kan me niet voorstellen dat Kimi_Raikkonen@twitter.com het officiële twitter account is met een profiel fototje die overal op het internet rond dwaalt.

Bramzel
20 oktober 2009, 23:59
Geen flauw idee... Als een profiel echter 14.000 followers heeft en niet off-line is gehaald dan denk ik dat het wel serieus is.

Gerben vd Broek
21 oktober 2009, 00:01
En als je dat ding nu eens andersom probeerd te volgen. Staat de twitteraccount niet perongeluk vermeld op kimiraikkonen.com ofzo?

MartijnV
21 oktober 2009, 01:23
die account is niet door twitter bevestigd. terwijl die van rubens en button dat wel zijn.

Robert Saalmink
21 oktober 2009, 17:41
Ik vond deze foto op Autosport. Ik vond hem het delen waard :)

http://members.chello.nl/r.saalmink/redbull.jpg

Niels Tieman
21 oktober 2009, 17:44
Zo! Dat is een voltreffer van de fotograaf. Very Nice. :D

Peter
21 oktober 2009, 18:25
Erg vette foto, maar hoe die dat voor elkaar krijgt? Ik neem aan dat de foto niet bewerkt is? Dan is het heel knap, anders is het alleen maar een staaltje nice fotoshoppen...

Stefan van Renselaar
21 oktober 2009, 18:32
Stefan heeft een nieuwe bureaublad achtergrond :)

Niels Draijer
21 oktober 2009, 18:39
Erg vette foto, maar hoe die dat voor elkaar krijgt? Ik neem aan dat de foto niet bewerkt is? Dan is het heel knap, anders is het alleen maar een staaltje nice fotoshoppen...

Mooie foto hoor maar echt niet zo moeilijk te maken.
De camera/lens staat op AI Servo. Dat betekent dat hij continu aan het autofocussen is. Kortom, hij volgt door z'n lens de wagen in de pitstraat en drukt een hele rits foto's af als hij naar z'n pitcrew rijdt. Van de 8 foto's per seconde, daar zit vast wel een goede tussen...
Niets photoshop maar gewoon goede apparatuur;)

Roy Visser
21 oktober 2009, 19:02
Mooie foto hoor maar echt niet zo moeilijk te maken.
De camera/lens staat op AI Servo. Dat betekent dat hij continu aan het autofocussen is. Kortom, hij volgt door z'n lens de wagen in de pitstraat en drukt een hele rits foto's af als hij naar z'n pitcrew rijdt. Van de 8 foto's per seconde, daar zit vast wel een goede tussen...
Niets photoshop maar gewoon goede apparatuur;)

Goede apperatuur, een beetje geluk en een fotograaf die weet wat hij wil schieten :)

bobskink
21 oktober 2009, 21:51
Goede apperatuur, een beetje geluk en een fotograaf die weet wat hij wil schieten :)
Ik wil de boel niet afbreken, maar zulke foto's zag je constant begin jaren 90 en ik vind ze niet zo mooi.