PDA

View Full Version : DRES2 | Algemene thread

Robert Saalmink
9 oktober 2009, 00:05
[spacer]

http://www.digitalracing.nl/images/stories/logos/dres2_logo.jpg

[spacer]

Introductie

De DigitalRacing Endurance Series. Zou het werken? Zouden er genoeg mensen bereid zijn om elkaar op te zoeken en tegen mede-simracers in teamverband te gaan racen in races van zes uur? Nou, we denken dat de DRES van een 'experiment' zichzelf heeft bewezen tot een blijvertje van de eerste orde!

Een vervolg kon derhalve niet uitblijven en dus presenteren wij de DRES2. En weer geldt: een combinatie van teamwork, setup-compromissen en echte endurance op ’s werelds mooiste endurance tracks. Not for the faint of heart! De races zullen verreden worden op de zondagen en zullen een dagvullend programma gaan worden.

[spacer]

Wijzigingen
De wijzigingen zijn minimaal. Dat was ook niet nodig, de formule bleek een schot in de roos. De kalender kent een aanpassing. We zullen waarschijnlijk ook iets meer met dag-nacht gaan werken. De game blijft nog altijd GTR2 en de klasse LMP1. Als er tijd en animo is, overwegen we een LMP2 maar vooralsnog kunnen we die niet toezeggen. De autokeuze blijft gelijk met hopelijk de toevoeging van de Lola Aston Martin. Zie ook het kopje 'carset'.

Nog een huishoudelijke wijziging: de organisatie zal in handen zijn van Emile en mijzelf. Bram zal als vanouds de carset ondersteuning bieden.

[spacer]

Carset
Ook de DRES krijgt uiteraard zijn eigen carset. Inleverdetails komen later. We gaan eerst de physics tweaken en testen. Peter van de Kolk helpt ons hierbij en we zullen ook zeker een testrace inplannen om alles te finetunen.

Auto's:
- Audi R10 TDI
- Peugeot 908 HDI
- Dome S102 Judd
- Pescarolo 01 Judd
- Lola B08/60 Aston Martin

[spacer]

Inschrijven en carset
heden: inschrijvingen start
7 feb: inschrijvingen stop
7 feb: carset inleverdatum

Inschrijven kan via dres@digitalracing.nl. LET OP: dus NIET dres2@, gewoon DRES is het nieuwe e-mail adres! Geef de volgende gegevens op:

-Teamnaam
-Namen alle rijders (voor- en achternaam)
-Forum nickname alle rijders
-Nationaliteit alle rijders
-E-mail adres alle rijders
-MSN adres alle rijders
-Gekozen auto
-Voorkeur startnummer. Nummer 1 is gereserveerd voor de kampioenen van vorig seizoen.

Indien je dat wilt mag je ook 06-nummers opgeven, het is in het verleden al wel handig gebleken bij het inschakelen van reserverijders op race avond namelijk.

ALLEEN VOLLEDIGE INSCHRIJVINGEN WORDEN GEACCEPTEERD! SCHRIJF JE DUS PAS IN ALS JE ALLE GEGEVENS KUNT INVULLEN! Inschrijven kan tot UITERLIJK 7 FEBRUARI! Carset materiaal moet dan ook zijn ingeleverd, denk ook aan de helmen!

Aandachtspunten carset:
Livery en helm dienen ingeleverd te worden in PSD-Formaat verpakt als als ZIP- of RAR-bestand en verstuurd naar bram.knot@digitalracing.nl. Dit kan tot uiterlijk 7 februari.

Aandachtspunten:
- Deelnemers die geen livery of helm inleveren krijgen een standaard livery toegewezen.
- Houd in het ontwerp van je auto rekening met een nummerplaat die een gelijk formaat kent als in de eerste DRES. Vraag bij twijfel iemand van de organisatie om advies.

[spacer]

Testservers
Zie hier (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=607).

[spacer]

De DRES2 Kalender

Race:|Datum:|Circuit:
t.|17 jan|Officiele testrace (Spa-Francorchamps)
1.|21 mar|Sebring
2.|16 mei|Road America
3.|6 jun|Le Mans
4.|27 jun|Spa-Francorchamps

Meer informatie over de race format en -lengte vind je in de reglementen die spoedig online zullen komen. Van sommige circuits zijn nieuwe versies uit, deze testen we en indien deze mooier zijn en goed werken dan zullen we deze zeker gebruiken. Meer informatie hierover volgt later.

[spacer]

Downloads
Coming soon.

[spacer]

[logo_dr]

Ralffoxx
9 oktober 2009, 00:10
Weeeeee :)

Darthwillie
9 oktober 2009, 00:11
TOPPERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat wordt oefenen met de kerstdagen :p

mag ik trouwens een zeiksnor zijn en gevoelsmatig vinden dat het seizoen met Le Mans hoort te eindigen.

Echt vreselijk zin in dit seizoen.

Michael Storm
9 oktober 2009, 00:35
De laatste DRES race is qua datum een jaar na de meeting van 2009. Wordt het in 2010 een meeting-weekend met de afsluitende DRES race op locatie? :thumbup:

Heb nu alweer zin in het DRES seizoen en hopelijk dit keer wat minder computer/internet problemen. :laugh:

Fr3d
9 oktober 2009, 00:53
wow, whoehoe!

Peter
9 oktober 2009, 01:13
Woohoo!! wel nog zat werk te doen :P

Fabian de Jong
9 oktober 2009, 08:34
Nice :)

clipto
9 oktober 2009, 08:34
Is het een optie die laatste race net als de rest een maandje door te schuiven?
Dat er weer 2 maanden tussen de races zit.
Wij van RARE Endurance rijden ook bij Race Department de Le Mans Endurance series.
Hun schema valt precies goed, tussen alle races die bij Digital Racing gepland zijn, m.u.v. de laatste race.
Zou ons (weet niet of er meer mensen zijn die beide leagues rijden) beter uitkomen.

RACE DEPARTMENTS CALENDER: (let op, dus niet de DRES agenda!)
1) Saturday October 17th 2009 - The 6 hours of Road America
2) Saturday December 19th 2009 - The 8 hours of TBA
3) Saturday February 13th 2010 - The 6 hours of TBA
4) Saturday April 10th 2010 - The 8 hours of TBA
5) Saturday June 12th 2010 - The 6 hours of TBA
6) Saturday August 14th 2010 - The 12 hours of Le Mans

Denk meld het meteen even ;)

Maik Peters
9 oktober 2009, 09:47
Vetjes heren! Heb er wel weer zin in :)
Dit keer wil ik echt wel alle races rijden.

Wat betreft de laatste race... van mij zou die ook wel 1 of 2 weken later mogen.
Niet dat ik zelf in de lemans series van RaceDepartment rij, maar om er constant +/1 2 maanden tussen te laten.

Oja nog een puntje, zouden we aub even goed kunnen testen dat de mensen met 3 schermen ook 3 schermen kunnen gebruiken :D

Spanks!

Robert Saalmink
9 oktober 2009, 09:49
Als je die een maand doorschuift zit je in de zomervakantie. Dat is dus niet handig. Ik zal het eens in de groep gooien maar het was al berelastig om deze data vast te leggen in verband met feestdagen, vakanties, ZAC6, DRTCC4, FPL3 etc etc. Dat is echt een heel gepuzzel.

Als ik jouw agenda zo zie is het steeds maand om maand, behalve de race in juni. Dus ik zie het probleem eigenlijk niet.

Maik Peters
9 oktober 2009, 09:51
Sorry, was nog vergeten iets erbij te vermelden...

Dat ondanks dit kleine puntje, jullie alweer een hoop reken/ denkwerk moeten verrichten om het zo in elkaar te knallen! en dat het zo ff snel gezien goed gelukt is!

@Jarno, ik dacht dat ik het zag, maar zie het niet. Waar is de overlap? Ik zie wel 8 dagen tussen (RD)Race 5 12jun en (DRES)Race 4 20juni ;)

Fr3d
9 oktober 2009, 11:30
Ik verwacht veel meer plezier te beleven aan DRES dan aan RD-le mans series.
Voor mij zal DRES dus dan ook de voorkeur houden.

Ik zou wel graag wat andere tracks zien.
Sebring en Road America zaten er vorig jaar ook bij. Zijn wel mooie tracks, daar niet van

Zelf zie ik dan liever 2 andere tracks voor zoals Istanbul en Sepang
Deze zijn breed en hebben mooie layout voor de snelle auto's.

Lemans hoort er nu eenmaal bij :) en SPA is een mooie aanvulling.

ben benieuwd naar de duur van de races, voor mij mocht het een tandje langer :) 6 uur was zo voorbij haha

Ralffoxx
9 oktober 2009, 12:02
Denk zelf dat Brno of Barcelona ook wel leuke tracks kunnen zijn voor DRES.

Robert Saalmink
9 oktober 2009, 12:50
Vier races, we vervangen er 1 van, dus al een 25% wijziging van de kalender. Sebring en Road America zijn net zo zeer -zo niet meer- endurance race tracks in het echt als Brno, Barcelona etc.

Dennis
9 oktober 2009, 13:40
Leuk, zou hier dit seizoen ook wel aan mee willen doen. :thumbup:

clipto
9 oktober 2009, 13:40
@Jarno, ik dacht dat ik het zag, maar zie het niet. Waar is de overlap? Ik zie wel 8 dagen tussen (RD)Race 5 12jun en (DRES)Race 4 20juni ;)

Daar doel ik inderdaad op ;)
Als ik voor mezelf spreek, ik heb wel wat training nodig om fatsoenlijk rond te komen op een baan en noem mezelf geen alien die na 20 rondjes foutloos binnen een tiende kan rijden, 6 uur lang :)
Vandaar dat het bij de andere races goed uit komt, dat er een maand tussen de races van beide leagues valt.
Even niet aan gedacht, dat jullie natuurlijk ook andere leagues zelf organiseren waar je rekening mee moet houden.

Als het kan... graag, gaat het niet... wordt het een week lang opsluiting op de gamekamer en geen priveleven die week :innocent::D

Bramzel
9 oktober 2009, 13:54
mag ik trouwens een zeiksnor zijn en gevoelsmatig vinden dat het seizoen met Le Mans hoort te eindigen.

De finish op Spa is in goede DR.nl traditie; op deze manier sluiten we het seizoen toch af in Spa in het donker, wat we eerst altijd deden met de ZAC. Daar kan het nu echter niet meer, omdat je met GTRE niet in het donker kan rijden.

Michael Storm
9 oktober 2009, 14:32
Mocht er nog iemand nodig zijn om de physics te testen, geef maar een gil.

Niels Tieman
9 oktober 2009, 14:33
"We" zijn druk bezig om daar snel mogelijk duidelijkheid over te geven zodat iedereen zijn of haar input kan geven! :D

Dix5
9 oktober 2009, 15:18
Mooie kalender en circuits.
Vooral SPA als afsluiter en in het donker. :) heel goed.

Darthwillie
10 oktober 2009, 13:59
De finish op Spa is in goede DR.nl traditie; op deze manier sluiten we het seizoen toch af in Spa in het donker, wat we eerst altijd deden met de ZAC. Daar kan het nu echter niet meer, omdat je met GTRE niet in het donker kan rijden.
Tradities zijn er om verbroken te worden :p

Maar het maakt me niet uit verder, allang al blij dat Monza vervangen wordt door Spa. Het is gewoon een gevoelskwestie, voor mij is Le Mans de ultieme endurance race.

Ik heb de agenda al afgestemd om de races, Darthwillie zal er zijn :thumbup:

Peter
10 oktober 2009, 14:03
Van mij had alleen Road America ook vervangen mogen worden... nu hebben we toch nog steeds 3 hoge snelheidscircuits, al twijfel ik of je Spa ook onder die noemer kan zetten...
Meer high-downforce circuits zou ook de aankomende carset ten goede komen, zeker voor de benzinewagens ;) Silverstone had mij erg mooi geleken.... maar zo vind ik het ook goed, de race vorig jaar op RA was in ieder geval zeer vermakelijk met een eind als een filmscript :D of niet Robert ;)

Hekking
10 oktober 2009, 21:45
pfff Le mans was veel beter bedoel je ?:P

Kim Van Der Stichelen
10 oktober 2009, 22:06
Whoohoo DRES! Top! :thumbup:

Peter
10 oktober 2009, 22:16
hoezo, daar zijn toch geen incidenten geweest? :innocent: Toevallig heb ik er laatst nog weer over gedroomd en ik weet nog precies hoe het ging.
Na het uitvallen van UT Carsport lagen wij eerste toen ik het stuur overnam. Ik wist dat ik alleen maar de race op die positie moest uitrijden en dan wonnen we de race en daarmee zouden we het kampioenschap binnenhalen. Helaas bezweek ik onder de druk en maakte ik een foutje met schade als gevolg waardoor ik de pits moest opzoeken en de leiding moest overdragen aan DCR in de Peugeot, vervolgens heb ik besloten om naar softs te gaan om zo met een serie ultra snelle ronden de leiding weer over te nemen. Ronde na ronde liep ik in op de wagen van DCR en met nog 1 ronde te gaan zat ik ze op de staart, om uiteindelijk in de rechterknik voor Indianapolis de Peugeot buitenom voorbij te gaan! Als ik aan die inhaalmaneuvre terugdenk ben ik stiekem best een beetje trots op mezelf :cool:

Ik kan me nog goed herinneren dat ik helemaal uit mn dak ging toen ik als eerste de finishvlag passeerde, ik proef nog steeds de nasmaak van de champagne! wat een geweldig moment :thumbup:

als ik er zo weer aan terugdenk, eigenlijk best een goed idee voor een film :surrender:

Tjerk Korving
10 oktober 2009, 22:18
Lol, dream on Peter, dream on. :D

Stefan van Renselaar
10 oktober 2009, 22:19
als ik er zo weer aan terugdenk, eigenlijk best een goed idee voor een film :surrender:

Misschien de rechten aan Steve McQueen verkopen? :p

Kim Van Der Stichelen
10 oktober 2009, 22:22
Misschien de rechten aan Steve McQueen verkopen? :p

Straffe jongen die dat kan :)

Bram Van Der Stichelen
10 oktober 2009, 22:26
Driven 2?

:P

Robert Saalmink
10 oktober 2009, 23:49
Die dromen he........!

Een groot deel ervan is trouwens WEL echt gebeurt :)

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2009, 02:04
Kunnen we niet de Acura ARX-01 van Turn4graphics toevoegen met een paar aanpassingen zodat die met de LMP1's meekan?

http://img4.abload.de/img/grab_210xk3.jpg

Peter
11 oktober 2009, 02:24
Dat zou prima kunnen.. we zijn op dit moment met wat dingetjes bezig maar dat hangt even van anderen af...
De ARX-01b zouden we wel kunnen omzetten naar een LMP1 wagen maar het model verschilt grafisch nog wel aardig van de ARX-02a LMP1 wagen... Vooral de voorkant is erg afwijkend en als we ooit nog eens (misschien al wel dit seizoen?) een LMP2 klasse erbij doen is het niet echt wat om in beide klassen hetzelfde model te hebben rijden..
maar dat is alleen hoe ik erover denk, misschien denken anderen er wel heel anders over...

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2009, 02:30
Dat zou prima kunnen.. we zijn op dit moment met wat dingetjes bezig maar dat hangt even van anderen af...
De ARX-01b zouden we wel kunnen omzetten naar een LMP1 wagen maar het model verschilt grafisch nog wel aardig van de ARX-02a LMP1 wagen... Vooral de voorkant is erg afwijkend en als we ooit nog eens (misschien al wel dit seizoen?) een LMP2 klasse erbij doen is het niet echt wat om in beide klassen hetzelfde model te hebben rijden..
maar dat is alleen hoe ik erover denk, misschien denken anderen er wel heel anders over...

Nee inderdaad. Er zit, vooral vooraan dan, verschil tussen een ARX-01 en een ARX-02. Maar dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn, aangezien er toch geen LMP2 klasse is. Als die er wel komt, is het een ander verhaal inderdaad :)

Peter
11 oktober 2009, 02:32
Even horen hoe de organisatie hierover denkt :)

Darthwillie
11 oktober 2009, 02:36
Welke Lola maakt kans om aan de carset toegevoegd te worden?

Peter
11 oktober 2009, 02:41
De B08-60 zoals die gemaakt is door JPBS... het is alleen nog maar de vraag of we toestemming kunnen krijgen om hem te gebruiken.

Niels Tieman
11 oktober 2009, 12:17
Het lijkt me op het moment niet verstandig een LMP2 klasse erbij te krijgen.Als er weer 15 teams mee gaan doen en daar vallen een aantal af per race dan zit je misschien met 12 teams per race. Het lijkt me leuker om met 12 teams voor plek 1 te strijden dan 6 LPM1 en 6LPM2's.

Robert Saalmink
11 oktober 2009, 16:25
True, maar vergeet niet dat we op het laatst met een bijna vol startveld reden. Maar zoals het zich laat aanzien is er waarschijnlijk toch geen tijd om twee klassen voor te bereiden.

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2009, 16:32
Mijn vraag ging er eerder over om het niet mogelijk is een paar lmp2's te upgraden naar lmp1 specs om het veld wat uit te breiden.

Robert Saalmink
11 oktober 2009, 16:35
Dat begreep ik Kim.

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2009, 17:07
Ik heb even met de Acura gereden op Road America en hij zou zo'n 15 seconden sneller moeten. Ik had er even de motor van de Peugeot ingegooid, en je voelt het verschil in power, maar de versnellingsbak kon er geen weg mee helaas.

Peter
11 oktober 2009, 17:17
De nieuwe physics maken de LMP1-wagens ook wat langzamer Kim, dus dat zal dan al weer anders gaan... Er zal dan zoiezo wat aan de engine moeten gebeuren want wanneer je vermogen te kort komt wordt een wagen toch niet gekozen, tenminste als we de keuze gaan uitbreiden. Dat is een beetje het verhaal, ik kan wel de physics een update geven en we kunnen wel nieuwe wagens gaan toevoegen maar dan zullen ze denk ik toch qua prestatie een beetje bij elkaar in de buurt moeten liggen. Niemand heeft nog zin om in de Dome van vorig seizoen te rijden denk ik...

De motor van de Peugeot is er ook meteen een he... 700 pk waar de rest rond de 650 zit :D

Peter
16 oktober 2009, 02:41
Zo, een eerste versie van de carset is onderweg naar de heren organisatie ter beoordeling. Als zij zich er ene beetje in kunnen vinden zal hij hier ook aangeboden worden zodat jullie ook je eerste bevindingen kunnen melden. Voorlopig alleen nog de Audi, Peugeot en Pescarolo, de Dome moet ik nog mee aan de gang en eventueel andere wagens wil ik eerst zekerheid over hebben dat we ze kunnen/mogen/gaan gebruiken voordat ik daar tijd in de physics ga steken. Even afwachten dus op een seintje of de set public mag :)

Darthwillie
16 oktober 2009, 02:55
Goed bezig :thumbup:

Tjello
16 oktober 2009, 12:15
Vanuit hier is er ook animo om mee te rijden en de voorbereidingen worden getroffen om een leuk limburgs familieteam samen te stellen.

Alleen hebben we geen van allen kaas gegeten van het maken van een mooie livery :(

Darthwillie
16 oktober 2009, 12:23
denk dat je daar geen zorgen over hoeft te maken, men is hier behoorlijk hulpvaardig.

Stefan van Renselaar
17 oktober 2009, 15:36
Ik heb trouwens nog wel een ideetje hoe de race gestreamt kan worden. Ik neem daarover nog wel contact op met de organisatie wanneer ik mijn nieuwe pc kan gebruiken, dan kan ik ook een test uitvoeren of het ook echt werkt.

rinussie
18 oktober 2009, 14:39
Toppie heren Organisatie :thumbup:

En wat RARE Endurance betreft.... Er staan igg 3 top teams klaar om hun beste beentje voor te zetten. De laatse onderhandelingen met de sponsoren lopen en zijn in de afrondende fase.
Verder zou het zo maar kunnen zijn dat er 4e team onder een RARE vlag mee gaat rijden. Dit is echter afhankelijk van diverse partijen waar nog vol mee onderhandeld word.

Dus voor wat de veld vulling zit het wel goed denk ik zo :D

Atreidez
22 oktober 2009, 20:20
Ben wel benieuwd wie dat vierde team wordt dan :thumbup:

Zerobarrier zal iig ook weer van de partij zijn.

Fr3d
9 november 2009, 15:37
het zal nu toch niet lang meer duren voor er meer info los komt :innocent:

Ik blijf toch twijfels houden over de kalender. Voor een race seizoen zijn 4 races wel erg weinig.
Ik snap dat het wellicht zo gekozen is ivm andere leagues.
Kan er niet overwogen worden om , om de 6 weken een race te houden. Dan is er nog tijd genoeg om te oefenen en komt het ook niet in de weg voor andere leagues maar wel 2 wedstrijden extra.

Dan kunnen er ook weer andere banen gereden worden etc.
Over de banen heb ik al eens wat geschreven en ik vind de huidige selectie gewoon niet zo sterk.

paulpeter
9 november 2009, 23:01
Ik blijf toch twijfels houden over de kalender. Voor een race seizoen zijn 4 races wel erg weinig.

Je moet voor de gein een keer zo'n 6 uursrace rijden. Het is niet echt iets wat je iedere maand wil doen. Tenminste ik niet. Moet wel een beetje leuk blijven. Geloof me 4x is een mooi aantal.

Edit: Zie net dat je al ooit mee hebt gedaan, maar je snapt wat ik bedoel.

Darthwillie
9 november 2009, 23:23
ik denk dat het sowieso moeilijk is zoveel mensen binnen een half jaar 6 keer bij elkaar te krijgen. het kost toch iedere keer een hele dag. (niet dat ik dat erg vind natuurlijk :p)

Anyway het kriebelt hier vreselijk om weer te starten, Goon Squad is al met een spectaculaire wagen bezig :thumbup: :cool:

Jeroen Ursem
9 november 2009, 23:28
Gezien mijn overmatige deelname in de overige leagues en ik die avonden al achter de pc zit terwijl vrouwlief de kinderen in bed stopt.. ga ik niet een complete zondag buitendeurs racen. Ook al is het ontzettend gaaf om te doen :)

Fr3d
9 november 2009, 23:45
Je moet voor de gein een keer zo'n 6 uursrace rijden. Het is niet echt iets wat je iedere maand wil doen. Tenminste ik niet. Moet wel een beetje leuk blijven. Geloof me 4x is een mooi aantal.

Edit: Zie net dat je al ooit mee hebt gedaan, maar je snapt wat ik bedoel.

ik heb inderdaad ook de vorige dres mee gedaan, alleen de eerste race had ik gemist.;)

iedere maand zou inderdaad te veel kunnen zijn, daarom ook om de 6 weken.
Heb er iig zin in
:thumbup:

Fabian de Jong
10 november 2009, 00:08
het zal nu toch niet lang meer duren voor er meer info los komt :innocent:

Ik snap dat het wellicht zo gekozen is ivm andere leagues.
Kan er niet overwogen worden om , om de 6 weken een race te houden. Dan is er nog tijd genoeg om te oefenen en komt het ook niet in de weg voor andere leagues maar wel 2 wedstrijden extra.

Dan kunnen er ook weer andere banen gereden worden etc.
Over de banen heb ik al eens wat geschreven en ik vind de huidige selectie gewoon niet zo sterk.
Misschien dat jij er de tijd voor hebt, maar er zijn ook mensen hier die die tijd niet hebben. En ik ben er daar één van, helemaal nu ik van plan ben om na de kerstvakantie te gaan afstuderen.

Fr3d
25 november 2009, 13:09
shhht niet zo hard, hier wordt hard gewerkt aan de update voor DRES2 :p

CannonDale
26 november 2009, 12:51
Woohooo :thumbup:
Dres in aantocht. Mooi kalender ook.

Vorig seizoen liep het niet echt lekker met AA Connection, terwijl de potentie er wel was. :huh1:
Dit jaar zijn we zeker weer van de partij. Onderhandelingen met rijders voor een nieuwe team en nieuwe sponsoren zijn al gaande. :cool:

edit:
Ik kwam deze Bentley tegen op No Grip.
Is het een idee/mogelijk om deze ook toe te voegen aan het arsenaal ??

http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=6111

Darthwillie
30 november 2009, 01:50
denk dat het kort dag wordt om daar nog de physics van te tweaken. Is al bekend welke wagens definitief meedoen?

Robert Saalmink
30 november 2009, 01:56
Komen we binnenkort op terug.

Darthwillie
30 november 2009, 02:25
maar goed dat ik totaal niet ongeduldig ben :w00t:

:lol:

Robert Saalmink
10 december 2009, 13:35
Volgende week maken we meer bekend. We hebben door diverse omstandigheden ons schema wat moeten aanpassen. De verwachting is dan ook dat de kalender ook nog iets aangepast gaat worden, maar meer hierover dus volgende week.

Excuses voor de radio stilte.

Fr3d
11 december 2009, 10:29
top! :thumbup:

Fr3d
18 december 2009, 11:46
Het is al bijna eind van de week....

De spanning stijgt!!

Maik Peters
18 december 2009, 11:55
:D Precies.
Mogelijk zou ik niet mee kunnen doen, maar ben toch reuze benieuwd hoe het tot stand gaat komen. ZAC6 heeft al een super strakke planning.

Peter
18 december 2009, 12:14
Het duurt inderdaad allemaal wat langer dan gepland, dit komt eigenlijk alleen maar door mij :blushing:

De carset omzetten is een stuk meer werk dan ik had verwacht, en daarbij heeft het werk een tijdje stilgelegen. Maar we zijn hard bezig om zsm met meer nieuws te komen en de carset af te ronden. Het gaat in ieder geval de goede kant op en laat ik alvast zeggen dat er 1 of 2 verassingen in de carset zullen zitten :thumbup:

Kim Van Der Stichelen
18 december 2009, 12:16
Het duurt inderdaad allemaal wat langer dan gepland, dit komt eigenlijk alleen maar door mij :blushing:

De carset omzetten is een stuk meer werk dan ik had verwacht, en daarbij heeft het werk een tijdje stilgelegen. Maar we zijn hard bezig om zsm met meer nieuws te komen en de carset af te ronden. Het gaat in ieder geval de goede kant op en laat ik alvast zeggen dat er 1 of 2 verassingen in de carset zullen zitten :thumbup:

Oeh ik hou van verassingen:thumbup:

Darthwillie
18 december 2009, 22:27
teaserts :p

gerb_1963
23 december 2009, 23:47
Heren, heren, heren, ik zit met het stuur tussen mijn tanden, het zweet breekt me uit. Kortom, ik kan niet wachten wanneer de eerste race begint!!

Darthwillie
26 december 2009, 18:24
Heren, zonder enig kritiek te willen hebben zou het wel fijn zijn wat data te weten zo langzamerhand. Geloof het of niet, maar ik heb naast DR.NL ook nog een privé leven :innocent: en voor een DRES race moet ik wel een hele zondag vrij houden. Doe ik graag natuurlijk maar Januari en Februari beginnen behoorlijk vol te lopen. :huh1:

Ik zou er behoorlijk van balen een race te moeten missen.

Niels Tieman
27 december 2009, 18:55
Intern word er driftig gediscussieerd over een aantal zaken en de te nemen route mbt de kalender. Verwacht daar in de komende dagen meer duidelijkheid over. :)

Darthwillie
27 december 2009, 20:02
:thumbup: mooi heb er namelijk zin in :)

Robert Saalmink
29 december 2009, 22:52
[spacer]
NIEUWS! :D

Allereerst hebben we de eerste testversie van de carset online gezet. Kijk snel hier (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=607)! Het is van groot belang dat we alles goed testen en jullie feedback op deze carset is van groot belang. Ook staat er een testrace in de planning voor zondag 17 januari 2010, het is de bedoeling dan met een zoveel mogelijk final versie van de carset te rijden.

Daarbij is de kalender iets doorgeschoven. De nieuwe kalender staat in de startpost en staat nu ook hier:
Race:|Datum:|Circuit:
t.|17 jan|Officiele testrace (Spa-Francorchamps)
1.|21 mar|Sebring
2.|16 mei|Road America
3.|6 jun|Le Mans
4.|27 jun|Spa-Francorchamps
[spacer]

Fr3d
29 december 2009, 23:42
top super jeej geweldig.. zin an!

Wel een beetje jammer van de herhaling van circuits.. al zijn de auto's nu wel anders.

Fabian de Jong
30 december 2009, 20:58
Ah shit de datum van Le Mans komt slecht uit:
1. Ik ben dan jarig
2. Plus dat op 5 juni mijn moeder is overleden en ik geen idee heb of mijn vader iets van plan is.

Danny Kappen
30 december 2009, 21:00
Ah shit de datum van Le Mans komt slecht uit:
1. Ik ben dan jarig
2. Plus dat op 5 juni mijn moeder is overleden en ik geen idee heb of mijn vader iets van plan is.

Dus mocht er iemand op 6 juni nog niks te doen hebben, ik ben nog op zoek naar een teamgenoot voor die dag ;) Snelheid is geen pré, als je aan een stuur kunt draaien is het voldoende.

Stefan Kollee
30 december 2009, 21:02
Ik wil best rijden, maar Enschede is me wat te ver;)!

Danny Kappen
30 december 2009, 21:15
Ik wil best rijden, maar Enschede is me wat te ver;)!

Je wilt echt niet bij mij racen hoor ;) Hoeft niet persé in Enschede.

Stefan Kollee
30 december 2009, 21:29
Je wilt echt niet bij mij racen hoor ;) Hoeft niet persé in Enschede.

Nou ik denk dat je liever thuis zit dan bij mij want ik heb een pc zonder videokaart en mijn duurste stuurtje was 25 euro:innocent:!

Captain Slow
13 januari 2010, 23:13
Ik heb pzich wel intresse om dit seizoen weer te racen, alleen heeft Jerry mijn teamgenootje van vorig seizoen weinig zin.

Dus heeft er iemand nog een plekje vrij?:)
Liefst een dieselauto :D

Robert Saalmink
14 januari 2010, 00:00
Ik heb pzich wel intresse om dit seizoen weer te racen, alleen heeft Jerry mijn teamgenootje van vorig seizoen weinig zin.

Vergeet niet dat we de benzine's dit keer ook interessant hebben gemaakt.

f1timmy007
14 januari 2010, 00:08

Ik zou graag meerijden, maar ja heb met me ouders afgesproken dat ik even niet meer zoveel koop (heb geen GTR2 (ja ik kwam daarna pas :S (heb ik veel gemist?))) Is misschien ook niet zo handig, ben al niet zo constant en ja met deze PK's word het nog moeilijker.

Rudy Cuppen
17 januari 2010, 16:11
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik zou graag meedoen vanavond met de test race op Spa. Is dat mogelijk?
Ik rij al ongeveer 1 jaar bij Racing Lague in de GT`s dus al wel enige ervaring zodat ik jullie niet al teveel in de weg rijd.
Ik neem aan dat ik eerst alles moet downloaden voordat het werkt?

Ik hoor het wel en misschien tot vanavond dan.
Grts Rudy.

Aaa stom in het verkeerde topic, sorry is al verplaatst.

Robert Saalmink
20 januari 2010, 16:49
Heren, de inschrijvingen zijn gestart. Alles wat je moet weten staat in de startpost en hieronder herhaald:

heden: inschrijvingen start
7 feb: inschrijvingen stop
7 feb: carset inleverdatum

Inschrijven kan via dres@digitalracing.nl. LET OP: dus NIET dres2@, gewoon DRES is het nieuwe e-mail adres! Geef de volgende gegevens op:

-Teamnaam
-Namen alle rijders (voor- en achternaam)
-Forum nickname alle rijders
-Nationaliteit alle rijders
-E-mail adres alle rijders
-MSN adres alle rijders
-Gekozen auto
-Voorkeur startnummer. Nummer 1 is gereserveerd voor de kampioenen van vorig seizoen.

Indien je dat wilt mag je ook 06-nummers opgeven, het is in het verleden al wel handig gebleken bij het inschakelen van reserverijders op race avond namelijk.

ALLEEN VOLLEDIGE INSCHRIJVINGEN WORDEN GEACCEPTEERD! SCHRIJF JE DUS PAS IN ALS JE ALLE GEGEVENS KUNT INVULLEN! Inschrijven kan tot UITERLIJK 7 FEBRUARI! Carset materiaal moet dan ook zijn ingeleverd, denk ook aan de helmen!

Aandachtspunten carset:
Livery en helm dienen ingeleverd te worden in PSD-Formaat verpakt als als ZIP- of RAR-bestand en verstuurd naar bram.knot@digitalracing.nl. Dit kan tot uiterlijk 7 februari.

Aandachtspunten:
- Deelnemers die geen livery of helm inleveren krijgen een standaard livery toegewezen.
- Houd in het ontwerp van je auto rekening met een nummerplaat die een gelijk formaat kent als in de eerste DRES. Vraag bij twijfel iemand van de organisatie om advies.

Bramzel
20 januari 2010, 17:17
En hierbij nog even als oproep: ontwerp zelf een auto of vraag iemand hier op het forum dit voor je te doen. Een auto van No-Grip trekken is toch niet hetzelfde als met een eigen design aan de start komen, en het is voor iedereen ook gewoon gaaf als er een mooie carset beschikbaar is straks :)

Darthwillie
20 januari 2010, 17:20
poeh wel kort dag om een liverie te maken (niet dat het ons gaat tegenhouden natuurlijk :laugh: )

zo vreselijk zin hier in :thumbup: nu eerst nog een auto kiezen, we zijn het nog niet eens :lol:

Niels Tieman
20 januari 2010, 17:23
Ik ben het volledig met Bram eens! Er zijn zat goede painters die een handje willen helpen voor een mooi resultaat. :D

Darthwillie
20 januari 2010, 17:33
Goed om te zien dat je tijd en moeite in deze livery hebt gestoken. In het begin vroeg je nog naar de tekendiensten van deze of gene maar het is altijd mooi en leuk om in je eigen livery je races te racen. :D

:thumbup::thumbup: hier ben ik dus het helemaal mee eens, dus willen we het zelf doen :closedeyes:

Robert Saalmink
25 januari 2010, 00:02
Elke keer als ik de GTR2 dedi server opstart krijg ik vrijwel gelijk deze melding. Ik heb de game al een keer opnieuw geinstalleerd. Iemand enig idee? Windows XP SP3.

Robert Saalmink
26 januari 2010, 22:18
Even een kleine update. Op dit moment zijn er zes teams ingeschreven. Er is een mix tussen benzine en diesel, dus dat ziet er alvast goed uit!

Tjerk Korving
26 januari 2010, 22:23
Ah ja, moet ik ook nog doen. :)

Darthwillie
27 januari 2010, 01:02
mooi begin, kan er een lijstje geplaatst worden van de ingeschreven teams? Ben wel nieuwsgierig.

en nu ik toch aan het vragen ben :p kunnen er templates geplaatst worden van de nummerborden zodat we de grote op de wagen kunnen bekijken?

Captain Slow
27 januari 2010, 10:27
Nogmaals een oproep:p Is er nog een team dat redelijk in de buurt zit en die nog een rijder zoeken?

Captain Slow
3 februari 2010, 10:58
Jerry en ik zullen niet meerijden dit seizoen.:)
Jammer, want ik keek er weer naar uit.

Darthwillie
3 februari 2010, 11:06
jammer, geen ander team bij jou in de buurt?

Captain Slow
3 februari 2010, 11:28
Niet dat ik weet:) Dres3 dan maar. Jaar om te oefenen met die Audi R15:lol:

Robert Saalmink
3 februari 2010, 12:25
Oe, komt er een DRES3?? :D

Niels Tieman
3 februari 2010, 12:36
Wat dat niet de competitie die we gingen opdoeken? :innocent:

Captain Slow
3 februari 2010, 12:48
Oe, komt er een DRES3?? :D

Zoek jij nou maar de juiste weg over het circuit:P

Robert Saalmink
3 februari 2010, 13:14
Zoek jij nou maar de juiste weg over het circuit:P

Zeg, mag ik u eraan herinneren dat we bijna DRES-kampioen waren? :surrender:

Captain Slow
3 februari 2010, 13:19
Goed bedoeld Robert;)
Ik heb de DRES resultaten niet echt gevolgd nadat we de laatste 2 races niet konden rijden. Ik heb nog wel iets meegekregen van een dramatische finish op Road America, maar zelfs daarover ben ik niet zeker.

Kim Van Der Stichelen
3 februari 2010, 13:24
Zeg, mag ik u eraan herinneren dat we bijna DRES-kampioen waren? :surrender:

Dat was alleen omdat we niet op Road Atlanta reden :innocent: Anders was dat een 0-score na jouw eerste rondje ;)

Robert Saalmink
4 februari 2010, 14:46
REMINDER: je inschrijving EN je livery moet UITERLIJK zondag 7 februari binnen zijn!

Sander VDP
4 februari 2010, 18:44
Moeten er 1 of 2 helmen zijn ?

Darthwillie
6 februari 2010, 16:51
gewoon even een idee, is het misschien handig een teamspeak kanaal op te zetten voor DRES rijders, ik weet dat een aantal teams het onderling al doet maar op die manier kan er bijv makkelijk met de organisatie overlegd worden MAAR ook een langzame wagen door een crash aan andere teams gemeld worden.

Kim Van Der Stichelen
7 februari 2010, 01:01
Ik vind het zo direct niet terug maar ik vroeg me af of er a la DRES1 ook een plekje op de voorkant van de wagen moet vrijgehouden worden voor een sponsor?

Kim Van Der Stichelen
7 februari 2010, 01:02
Moeten er 1 of 2 helmen zijn ?

GTR² kan maar één helm weergeven per team dus één helm inleveren is genoeg :)

Sander VDP
8 februari 2010, 20:13
Ik zie de server niet meer :confused1:

En mag de server op Sebring i.p.v. Le Mans ?

Robert Saalmink
9 februari 2010, 09:53
Voor zover ik weet staat 'ie op Spa, maar we zullen Sebring erop gooien.

Peter
9 februari 2010, 10:06
Rijden we op dezelfde versie als vorig jaar of gaan we dit seizoen het , iets betere, Sebring 2005 gebruiken?

Fabian de Jong
9 februari 2010, 10:50
Ik zie de server niet meer :confused1:

En mag de server op Sebring i.p.v. Le Mans ?
Als het goed is moet die draaien, ik had hem alleen uitgezet ivm de ZAC race die ik had. Alleen vergeten om hem daarna weer aan te zetten ;)

Kim Van Der Stichelen
10 februari 2010, 17:17
Ik zou ook wel graag de server op Sebring hebben :)

Fabian de Jong
10 februari 2010, 20:09
Ik zou ook wel graag de server op Sebring hebben :)
Als iemand de juiste Sebring link voor mij regelt zal ik Sebring aan de server toevoegen.

Kim Van Der Stichelen
10 februari 2010, 20:11
Als iemand de juiste Sebring link voor mij regelt zal ik Sebring aan de server toevoegen.

Ik denk deze? http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/7-.html

Bramzel
10 februari 2010, 20:40
Rijden we op dezelfde versie als vorig jaar of gaan we dit seizoen het , iets betere, Sebring 2005 gebruiken?

Welke versie is dat dan? Heb je een link?

[edit] Deze? http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=14660

Peter
10 februari 2010, 23:24
Ja dat is hem, is grafisch beter en ook een stuk acurater

edit: nee toch niet.... van die versie zijn ook weer andere versies gemaakt, die zijn dan ook grafisch nog beter...
Culmone heeft een update van de textures gedaan, die heb ik nog niet getest maar zijn over het algemeen altijd erg goed. Zelf gebruik ik Sebring 12h Raceway beta2 van motorfx, maar die is niet op nogrip te downloaden.... wel op esportracing....
Dat is in mijn ogen de beste versie en zouden we imo moeten gebruiken... ik kan hem evt. vanavond nog uploaden.

Fr3d
10 februari 2010, 23:33
tot nu toe test ik op de 2008 versie..
ik wil iig wel snel weten welke baan het wordt.

Fabian de Jong
11 februari 2010, 01:50
Ik ook want dan kan ik die op de server zetten :)

Bramzel
11 februari 2010, 13:13
Tot nader order gewoon degene die op de site staat.

Fabian de Jong
11 februari 2010, 16:10
Vanaf nu draai ik deze (http://digitalracing.nl/index.php/downloads/category/7-.html?download=9%3A2008) versie van Sebring op mijn server.

Kim Van Der Stichelen
11 februari 2010, 16:19
Vanaf nu draai ik deze (http://digitalracing.nl/index.php/downloads/category/7-.html?download=9%3A2008) versie van Sebring op mijn server.

:thumbup:

Niels Tieman
13 februari 2010, 18:33
http://www.virtualr.net/audi-r15-tdi-for-gtr2-first-previews/

R15 Audi Preview. Word leuk voor de DRES, ooit. :)

Kim Van Der Stichelen
13 februari 2010, 18:37
Lekker :)
Ik vraag me alleen af waarom mensen nog zulke projecten voor een dinosaurus als GTR2 opstarten :)

*edit* Ah een conversie van Rfactor :)

Darthwillie
13 februari 2010, 18:56
nop gelijktijdig voor GTR2 en Rfactor ontwikkeld, enne, wat is het nut dit voor RACE te ontwikkelen als je daar geen endurance mee kunt rijden ;)

Kim Van Der Stichelen
13 februari 2010, 18:59
nop gelijktijdig voor GTR2 en Rfactor ontwikkeld, enne, wat is het nut dit voor RACE te ontwikkelen als je daar geen endurance mee kunt rijden ;)

Ja dat bedoelde ik wel, maar de wagens zullen vast wel onderdelen met elkaar delen in rfactor en gtr2 :)

Peter
14 februari 2010, 01:16
Model wordt gewoon in een 3d programma gemaakt, geschikt om in beide games te gebruiken (zelfde engine)
Doordat RFactor en GTR2 zoveel op elkaar lijken kost het relatief weinig moeite om een model om te zetten naar beide games... Niet gemaakt dus voor GTR2 en geconvert naar RFactor, ook niet andersom.... je hoeft bij wijze van spreken pas op 90% van het project dingen specifiek voor een game te gaan maken... Het model is dus precies hetzelfde...

Over dinosaurus, ik blijf altijd lachen hoe men hier over GTR2 is gaan denken....
Even vragen aan je, wat is er op dit moment voor alternatief voor mensen die graag endurance races doen met LMP's en GT's, en wat voor alternatief zit er aan te komen?

De scene achter GTR2 is nog steeds behoorlijk groot. Voorlopig worden er nog geen mods voor Race07 gemaakt, alles wordt gemaakt voor Rfactor en GTR2 en vervolgens geconvert naar Race07.

Overigens worden er zelfs voor GPLegends nog steeds nieuwe mods ontwikkeld, zij het niet veel, maar dat is toch echt wel een dinosaurus... Zolang mensen er zich mee blijven vermaken blijft men bezig met proberen te verbeteren.

Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 01:25
Ik bedoelde er niks slechts mee hoor ;)

Peter
14 februari 2010, 01:27
Oh dat maakte ik er ook niet van hoor ;)

Niels Tieman
14 februari 2010, 01:49
Over dinosaurus, ik blijf altijd lachen hoe men hier over GTR2 is gaan denken....
Even vragen aan je, wat is er op dit moment voor alternatief voor mensen die graag endurance races doen met LMP's en GT's, en wat voor alternatief zit er aan te komen?.

RFactor2? Ontwikkeling van IRacing? SimBin misschien ooit met een alternatief? Wellicht dat we wel een nieuw bedrijf krijgen die de stap gaan wagen. Wie weet. :D

De scene achter GTR2 is nog steeds behoorlijk groot. Voorlopig worden er nog geen mods voor Race07 gemaakt, alles wordt gemaakt voor Rfactor en GTR2 en vervolgens geconvert naar Race07..

Dat er geen mods worden gemaakt voor Race07 ben ik niet het met je eens. Er zijn zat aanpassingen te vinden en te bedenken voor die serie. Daarbij is het converteren naar Race07 niet eens zo gek anders dan voor GTR2/RFactor simpelweg omdat ze allemaal op dezelfde 'basic'-engine draaien.

Overigens worden er zelfs voor GPLegends nog steeds nieuwe mods ontwikkeld, zij het niet veel, maar dat is toch echt wel een dinosaurus... Zolang mensen er zich mee blijven vermaken blijft men bezig met proberen te verbeteren.

GTR2 bied een geweldige basis voor onze DRES. De ZAC heeft EVO en dat is een positieve stap naar voren. DRTCC was al snel populair en daar hebben we inmiddels hele mooie races mogen zien (Race07,STCC & RaceOn). De FPL draaide op Race07 en heeft nu potentieel de Formula Masters op het oog.

Paslgeleden heb ik nog een nieuwe mod bekeken voor Nascar Heat. Oude game maar geweldig gevoel en een relatief goede mod.

RFactor kwam, uitzondering daargelaten, enorm traag op gang. Als ze niet heel erg veel veranderen voor RFactor2 hebben ze een prettige en nette basis om de game beter in de markt te zetten dan de eerste editie.

Persoonlijk maakt het me allemaal niet zoveel uit. Als de game mij plezier brengt, dan vind ik de leeftijd niet zo belangrijk. Maar je mag de game wel een dino noemen in de huidige gamewereld. PC's zijn sneller oud, games worden sneller oud genoemd, simpelweg omdat we meer te kiezen hebben en steeds meer eisen van onze games. Hoeveel mensen lopen al niet langer te zeuren over het feit dat SimBin addons blijft uitbrengen voor Race07, omdat de engine te oud zou zijn? Er zijn teveel mensen die verwachten dat een developer elk jaar een nieuwe game incl. een nieuwe engine uitbrengt. Niet écht realitisch (en soms nog kortzichtig ook).

Zolang er geen goed alternatief is voor "Dino"-GTR2 zal het onze basis voor de DRES blijven. :D

Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 17:50
De live timing werkt trouwens al een paar dagen niet meer ;)

Robert Saalmink
14 februari 2010, 18:02
De DRES server draait voorlopig elders, dus inderdaad. Bekend probleem, wordt opgelost.

Fabian de Jong
15 februari 2010, 03:43
De DRES server draait voorlopig elders, dus inderdaad. Bekend probleem, wordt opgelost.
Ooh is dat zo :p

Peter
15 februari 2010, 08:55
Naast de Audi R15 is er nog een beauty van een wagen in ontwikkeling, de maker van de R15 helpt hier ook aan mee. Zal ook voor GTR2 en RFactor gereleased worden...

http://i49.tinypic.com/jjqp7s.jpg

Darthwillie
19 februari 2010, 14:39
Vraagje voor de organisatie, gaan alle races overdag beginnen en 's nachts eindigen? Blijft het droog, krijgen we weatherfiles, ben ik nieuwsgierig? :p

Robert Saalmink
19 februari 2010, 14:49
Al die dingen zijn nog niet definitief bepaald.

Ik denk dat we wel meer nacht gaan zien dan in de DRES. Het was toen nog even wennen aan de auto's, de lange races en niet elke baan ging lekker om met nacht textures. Dat laatste is nog altijd het geval, maar reken erop dat in elk geval Spa een groot deel in het donker gereden zal worden: die overgang is nog altijd onovertroffen mooi in Spa - GTR2.

Weather files staat ook nog open, hoewel er niemand zit te wachten op regen in het donker denk ik, al is het alleen al om de frame rate.

clipto
20 februari 2010, 22:31
Ligt het aan mij of is deze versie van Sebring die nu draait érg zwaar voor m'n systeem.
Heb een pc van dik 1200 euro staan (Q9550@4.0Ghz, Ati HD4870x2, SSD, 4Gb memory, etc.) en ik dipte vanavond op de server soms terug naar 35 frames en had eigenlijk continue het idee naar een diashow te zitten kijken...
Had daar tijdens de laatste testrace op Spa totaal geen last van, en heb sindsdien niets aan drivers of ingame-settings gewijzigd.
Meer mensen die hier last van hebben?

Kim Van Der Stichelen
20 februari 2010, 22:33
Ligt het aan mij of is deze versie van Sebring die nu draait érg zwaar voor m'n systeem.
Heb een pc van dik 1200 euro staan (Q9550@4.0Ghz, Ati HD4870x2, SSD, 4Gb memory, etc.) en ik dipte vanavond op de server soms terug naar 35 frames en had eigenlijk continue het idee naar een diashow te zitten kijken...
Had daar tijdens de laatste testrace op Spa totaal geen last van, en heb sindsdien niets aan drivers of ingame-settings gewijzigd.
Meer mensen die hier last van hebben?

Hmmm nee niet echt, is toch ook dezelfde versie als vorig jaar?

Stefan van Renselaar
20 februari 2010, 22:54
Hmmm nee niet echt, is toch ook dezelfde versie als vorig jaar?

Die versie van vorig jaar had bij mij toen ook een frame rate die de helft was als van de standaard GTR2 tracks..

rinussie
22 februari 2010, 01:08
Ligt het aan mij of is deze versie van Sebring die nu draait érg zwaar voor m'n systeem.?

Ik heb er ook last van, vooral de rechter bocht voor het opkomen van het rechte stuk s/f heb ik stutters verder niet zo erg :)

Fabian de Jong
28 februari 2010, 16:47
Ik heb de dedicated server even uitgezet, het werd nogal krap met mijn datalimiet :p

Darthwillie
28 februari 2010, 17:48
nog steeds problemen met de DR.NL server? Lastig, we zouden niet willen dat tijdens de race de server wordt afgesloten door overschrijding van Fabians data limiet :p

Gerben vd Broek
28 februari 2010, 17:57
De mogelijke oplossing voor het probleem is nog steeds niet uitgevoerd. Dus we weten nog niet zeker of die het wel of niet doet. Maandagavond wordt iig onderhoud gedaan, dus vanaf dan hopelijk weer GTR2 op de eigen bak.

Darthwillie
28 februari 2010, 18:03
De mogelijke oplossing voor het probleem is nog steeds niet uitgevoerd. Dus we weten nog niet zeker of die het wel of niet doet. Maandagavond wordt iig onderhoud gedaan, dus vanaf dan hopelijk weer GTR2 op de eigen bak.
succes, hopen dat het lukt, :thumbup:

Fabian de Jong
28 februari 2010, 21:12
nog steeds problemen met de DR.NL server? Lastig, we zouden niet willen dat tijdens de race de server wordt afgesloten door overschrijding van Fabians data limiet :p
Ze sluiten me niet zomaar af hoor, ik mag per 7 dagen 50GB uploaden. Ik zit nu op 45Gb dus wil liever even op safe gaan.

Robert Saalmink
1 maart 2010, 13:57
De DRES2 server draait nu weer via de racebak, graag jullie feedback mochten er rare dingen gebeuren. De server heeft DigitalRacing.nl DRES

clipto
1 maart 2010, 15:32
De DRES2 server draait nu weer via de racebak, graag jullie feedback mochten er rare dingen gebeuren. De server heeft DigitalRacing.nl DRES

Zeg, laat ons er buiten ;)
Top dat de server weer draait mannen :thumbup:

Michael VanDijck
14 maart 2010, 14:01
Kan het zijn dat ik in geen van de topics over dres2 een link naar het reglement kan terug vinden?
Als er eentje is had ik die toch nog eens graag doorgenomen voor de race, kwestie van de juiste startprocedure enzo te kennen ...

Robert Saalmink
14 maart 2010, 17:51
De DRES2 reglementen komen deze week online, deze zullen slechts in details afwijken van de DRES reglementen.

Michael VanDijck
14 maart 2010, 20:58
Ok bedankt, kan ik daar al mee aan de slag

Robert Saalmink
16 maart 2010, 01:14
Op de frontpage (http://www.digitalracing.nl) is een seizoenspreview verschenen. Enjoy!

Darthwillie
16 maart 2010, 01:20
:thumbup: fraaie preview!!! Leuk leeswerk, ik heb er zin in.

LUDO-B
16 maart 2010, 08:53
Een fout linkje bij de RacingLeague Motorsport Audi.:innocent:

CannonDale
16 maart 2010, 09:50
Wat een vooruitblik op het nieuwe seizoen. Prachtig. :laugh:
Leuke kennismaking met alle teams. Man, wat heb ik er zin in. :cool:

RacingLeague Motorsport 3
16 maart 2010, 16:51
Krijgt ieder team ook weer zijn eigen account zoals verleden jaar?

Peter
16 maart 2010, 16:56
Die kun je zelf aanmaken?

16 maart 2010, 17:06
Ja dat snap ik dat heb ik ook al gedaan, wat ik bedoelde eigenlijk te zeggen met de tekst DRES Competitor | #15 en zo'n plaatje van de auto.

dat konden namelijk alleen de moderators geloof ik.

(Niet dat het van groot belang is maar vroeg het me even af)

Robert Saalmink
16 maart 2010, 17:23
Plaatje van de auto is je avatar, dat kun je zelf doen. De ondertitel zal ik aanpassen maar stuur me even een pm als reminder.

Manuel
16 maart 2010, 17:35
Gooooooo Limburg! :clap:

16 maart 2010, 17:44
Gooooooo Limburg! :clap:

Onze eerste supporter :thumbup:

rinussie
22 maart 2010, 13:25
Tijdens de race e.e.a. meegemaakt voor wat betreft het inhalen en ingehaald worden, overigens niets ernstig hoor maar om dit soort dingen te voorkomen gebruik ik een tooltje.

Dit is een map plugin voor GTR 2. het is ongeveer hetzelfde als de map in GTR evo. Erg handig want je kan als rijder on the fly precies zien waar iedereen rijdt op de baan en dit is weer handig met inhalen of ingehaald worden.

Het werkt perfect samen met GTR-XD
Kan je al die toeters en bellen van GTR 2 zelf uitzetten (Als je wilt natuurlijk).

http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=25466

Tjello
22 maart 2010, 14:30
Tijdens de race e.e.a. meegemaakt voor wat betreft het inhalen en ingehaald worden, overigens niets ernstig hoor maar om dit soort dingen te voorkomen gebruik ik een tooltje.

Dit is een map plugin voor GTR 2. het is ongeveer hetzelfde als de map in GTR evo. Erg handig want je kan als rijder on the fly precies zien waar iedereen rijdt op de baan en dit is weer handig met inhalen of ingehaald worden.

Kan je al die toeters en bellen van GTR 2 zelf uitzetten (Als je wilt natuurlijk).

Na helemaal evo-ingeburgerd te zijn miste ik dit wel, bedankt voor het delen :thumbup:

Sander VDP
22 maart 2010, 17:53

Bedankt, direct eens uittesten ! Dat vond ik altijd zo een nadeel van GTR2 tov GTR EVO of rFactor !

hijglander
23 maart 2010, 09:28
Wij hebben de afgelopen race er ook mee gereden.. je kan er zelfs heel makkelijk je aankomende pitstop voorbereiden. Bandendruk aanpassen, wel of geen nieuw rubber... helemaal geweldig.

Sander VDP
24 maart 2010, 20:04
Bij mij werkt die tool niet :confused1:

Hebt het geheel uitgepakt in men GTR2 map, en heb in men plr file Write Shared Memory op 1 gezet. Maar ik krijg het niet te zien, wat doe ik fout ?

Darthwillie
24 maart 2010, 20:25
even een vraagje aan de organisatie, zou het mogelijk zijn de volgende race weer om 12 uur te laten starten? qua finishtijd zou ik persoonlijk dat prettiger vinden.

Robert Saalmink
24 maart 2010, 22:04
Dat hadden we vorig seizoen ook al aangepast na de eerste race, dan is de race om 18:00 klaar. Als daar meer animo voor is dan zullen we die wijziging wederom doorvoeren.

Darthwillie
24 maart 2010, 22:19
voor mij is het puur praktisch dat ik zo een anderhalf uur aan het terugreizen ben. Met wat na praten en eten wordt het dan wel extreem laat zo een laatste zondag van de week.

Sander VDP
24 maart 2010, 23:02
Ik zou ook graag de race om 12u zien beginnen, anders een poll van maken ?

rinussie
25 maart 2010, 17:13
Bij mij werkt die tool niet :confused1:

Zorg dat je GTR2MapPlugin.ini er van binnen zo uitziet

[GENERAL]
OriginalD3D9Dll=d3d9_XD.dll
OriginalD3D9Dll=DEFAULT

Dus bij beide het # weg halen.

BTW: van mij mag de starttijd ook naar 12:00 uur

Atreidez
25 maart 2010, 23:20
Ah, Studio Sport natuurlijk :p

fablex
26 maart 2010, 00:02
Laatste zondag van de week, Wilfred? Wat mij betreft ook graag een uur eerder starten.

Fabian de Jong
26 maart 2010, 00:03
Ah, Studio Sport natuurlijk :p
Die meuk wordt ook wel herhaald ;)

Darthwillie
31 maart 2010, 16:38
twee vraagjes, die map plugin, misschien kijk ik verkeerd maar hij zit nogal midden in mijn beeld, is dat ergens in te stellen? Ik vind het niet 1,2,3

vraag twee, heeft de replay van GTR2 een vrije camera zoals Race07?

Fr3d
31 maart 2010, 22:33
twee vraagjes, die map plugin, misschien kijk ik verkeerd maar hij zit nogal midden in mijn beeld, is dat ergens in te stellen? Ik vind het niet 1,2,3

vraag twee, heeft de replay van GTR2 een vrije camera zoals Race07?

Vraag 2 , nee dat is er niet in GTR2 ( zonder mod dan, al weet ik niet of er ook een mod voor is)

rinussie
1 april 2010, 13:49

Ja dat is in te stellen staat in de Readme die erbij zit plus nog meer :p

7. Configuration - Keys

Modify the text file GTR2/Plugins/Map/Mapconf.txt to change a lots of Plugin Parameters.
KEYS

NUMPAD_0 Changes Map Mode: OFF, FIX, MOBILE and ROTATION
CTRL + NUMPAD_0: To change from IMAGES mode to DOTS and viceversa
NUMPAD_DOT: To Zoom In MAP
CTRL + NUMPAD_DOT: To Zoom Out MAP
ALT + <ARROWS>>: To move Map On Screen
ALT + NUMPAD_DOT: To Show/Unshow Frame (Box) around Map
PAUSE: Show Driver Names
SHIFT + RIGHT ARROW: Increase Width
SHIFT + LEFT ARROW: Decrease Width
SHIFT + UP ARROW: Increase Height
SHIFT + DOWN ARROW: Decrease Height

SHIFT + PAUSE: Reset Map Position (In pit)
SHIFT + PAUSE: Shows Extra Race Info as Fuel, Position, Laps (In Race)
ALT + PAUSE: Pass from unique color to different color for each sector
ALT + s: Show Window to send Car Setup File

You can change these keys from Mapconf.txt file

Darthwillie
1 april 2010, 13:53
:blushing: oeps, RTFM dus :laugh:
thanx

rinussie
1 april 2010, 14:06
:blushing: oeps, RTFM dus :laugh:
thanx

:thumbup::lol:

Roy Visser
7 juni 2010, 16:35
nog even kijken, de 27ste moet ik wel werken, maar Spa is altijd leuk om te rijden :)

in dat geval kan ik mezelf wel even verhuren natuurlijk :)

Bramzel
7 juni 2010, 17:36
in dat geval kan ik mezelf wel even verhuren natuurlijk :)

Als pracetituee of als proystituee? :p

Robert Saalmink
7 juni 2010, 17:36
Doet er niet toe, beide is verboden in de reglementen :D

Robert Saalmink
24 juni 2010, 01:18
De Bosmannen vielen in Le Mans een kwartier voor het einde uit. Zij hebben dus alsnog een klassering gekregen en bijbehorende punten, behalve voor het uitrijden.

Sander VDP
21 oktober 2010, 19:16
Is er al sprake van DRES 3 ?

Niels Tieman
21 oktober 2010, 20:01
Daar komen wij asap op terug! We hebben een crew-meeting aanstaande waar we het een en ander gaan bespreken. :)

DBR-Gus
11 december 2010, 09:54
Ik heb in de wandelgangen vernomen dat mocht er een DRES 3 komen dat er dan hoogstwaarschijnlijk (met jullie goedkeuren natuurlijk) een nieuw team op de grid zal verschijnen.
Ik al dit topic goed in de gaten houuden :)

Groeten