View Full Version : FPL2: Silverstone - Ronde 3, 12/10/2009
Tjerk Korving
6 oktober 2009, 22:55
[spacer]
http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/logo_fpl2.jpg
[spacer]
Preview Silverstone
De derde race van het seizoen brengt ons naar het historische circuit van Silverstone. Zoals het Engels weer betaamd, luid de voorspelling dat het regenachtig zal zijn. Het zal dus de eerste natte Formula ProLeague race gaan worden.
Vanaf start/finish gaan we naar Copse, een bocht die vrijwel volgas genomen kan worden mits de juiste lijn word aangehouden. Daarna blijft het gaspedaal onderin naar Maggotts en Becketts waar halverwege de snelheid geleidelijk aan word afgebouwd om uiteindelijk in de vierde versnelling Chapel door te komen. In dit gedeelte valt veel tijd te winnen en doel is dan ook zoveel mogelijk snelheid vast te houden voor het hierna volgende rechte stuk, Hangar Straight.
Hangar Straight voert ons naar Stowe welke in de 4e versnelling kan worden genomen. De wagen kan hier uitlopen naar links tot op de curbs om daarna zo snel mogelijk weer op het gas te gaan en naar de 5e versnelling. Dan komen we aan in The Vale, een haakse linker knik die in de 2e versnelling word genomen en ons brengt Club. Club draait 180 graden door en komt uit op het tweede rechte stuk waar het weer vol gas is richting Abbey.
Abbey is een relatief snelle links rechts combinatie in de 3e versnelling waar de curbs goed meegenomen kunnen worden om er met een mooie snelheid uit te komen op Farm Straight opweg naar Bridge waar het volgas rechtsaf gaat. Vanuit de 5e versnelling gaat het terug naar 4 voor Priory en naar 2 voor Brooklands. Hierna volgt de 180 graden krap doordraaiende bocht Luffield waar vrij laat pas weer op het gas gegaan kan worden. Dit voert ons uiteindelijk door de flauwe bocht Woodcote en uiteindelijk weer naar start/finish
[spacer]
Circuit Informatie
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_silverstone.jpg
Circuit: Silverstone (http://maps.google.nl/maps?q=silverstone&ie=UTF8&hl=nl&sll=52.076974,-1.017523&sspn=0.034658,0.07716&hq=&hnear=Silverstone,+Towcester,+Northamptonshire,+Ve renigd+Koninkrijk&ll=52.071065,-1.012716&spn=0.017991,0.038581&t=h&z=15)
Lengte: 5,088 km
Ronden: 30
Afstand:152.640 km
[spacer]
Weersvoorspelling
De verwachting voor Silverstone is regenachtig. De server zal ingesteld staan op 60% regen.
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:
Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 150 kilometer
[spacer]
Uitslagen
FPL2 Silverstone - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091012_silverstone/index.html)
FPL2 Silverstone - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091012_silverstone/FPL2_Race_3_Silverstone.rar)
[spacer]
Uitslagen voorgaande races
FPL2 Nürburging - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090914_nurburgring/index.html)
FPL2 Nürburgring - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090914_nurburgring/FPL2_Race_1_Nurburgring.rar)
FPL2 Magny Cours - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090928_magny_cours/index.html)
FPL2 Magny Cours - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090928_magny_cours/FPL2_Race_2_Magny_Cours.rar)
[spacer]
Links
FPL2 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/18-.html)
FPL2 Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/18-.html)
Het FPL2 reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/20-.html)
Silverstone officiële website (http://www.silverstone.co.uk/)
Silverstone Collection download (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Silverstone_collection.rar)
[spacer]
Deelnemerslijst
Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl.
[spacer]
Officiële deelnemerslijst Silverstone
#|Teamnaam|Naam|Deelname
1|Crown Racing|Michael Storm
2|Crown Racing|Steven Frederiks
3|Zerobarrier|Steven Voss
4|Zerobarrier|Jaap Kleijn
5|BSRT|Paulpeter Kroon
6|BSRT|Mark Bentvelzen
7|DCR|Tjerk Korving
8|DCR|Gerben van den Broek
9|Team DigitalRacing|Robert Saalmink
10|Team DigitalRacing|Niels Tieman
11|WolnerGP|Alexis Saridakis|
12|WolnerGP|Ivo IJsseldijk
14|KoelTec|Michael Koel
15|KoelTec|Stephane Rouault
16|Scuderia Corse Digitali|Gerben Kelly
17|Scuderia Corse Digitali|Ricus Winnubst
23|HuT-Gaming.eu|John Oldenburg
24|HuT-Gaming.eu|Raimond Bogerd|Afgemeld
26|CWDK AM Racing|Daniël Kleijn|Afgemeld
27|RM Racing|Jerry Van Sinderen
28|RM Racing|Wilfred Rentzenbrink
32|Boiling Point Racing|Koos de Boer
33|Boiling Point Racing|Rinus Janssens
51|Oxygen Racing|Jeroen Ursem
52|Oxygen Racing|Dennis Gerressen
Reservelijst Magny Cours
#|Teamnaam|Naam|Deelname
34|Team DRR|Ruben de Ruijter|Kan meedoen
25|CWDK AM Racing|Clemens Wenners|Kan meedoen
[spacer]
Track Installatie
Pak de mappen en bestanden uit naar de Locations map van Steam. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:
..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations
Bestaat de Locations map nog niet, maak deze dan zelf aan.
[spacer]
[logo_dr]
Peter
6 oktober 2009, 22:56
wow, jullie gaan gewoon op Silverstone racen!! darn, daar had ik bij moeten zijn! :) Gaaf jongens, maak er een mooie race van daar!
Tjerk Korving
6 oktober 2009, 22:58
[spacer]
Opmerkingen voor Silverstone
Door het stoppen van Ruben Laenens is er een plaats op de vaste deelnemerslijst vrij gekomen. Deze plaats is vanaf Silverstone toegekent aan Wilfred Rentzenbrink.
Het FPL2 reglement is gereed en vanaf nu te downloaden via de website.
[spacer]
Jeroen Ursem
6 oktober 2009, 23:00
(is dit geen addon baan?)
Tjerk Korving
6 oktober 2009, 23:01
wow, jullie gaan gewoon op Silverstone racen!! darn, daar had ik bij moeten zijn! :) Gaaf jongens, maak er een mooie race van daar!
Er bestaat de mogelijkheid voor een gastwagen mocht er onverhoopt plaats vrij zijn door afmeldingen. Hou het in de gaten als je interesse hebt. :)
(is dit geen addon baan?)
Correct en bedankt. Moet uiteraard ook nog worden toegevoegd aan de startpost.
Peter
6 oktober 2009, 23:04
Er bestaat de mogelijkheid voor een gastwagen mocht er onverhoopt plaats vrij zijn door afmeldingen. Hou het in de gaten als je interesse hebt. :)
Mocht die mogelijkheid er daadwerkelijk zijn wil ik daar misschien wel gebruik van maken. Moet dan wel eerst goed testen want heb met de F3000 nog maar heel weinig gereden... ik hou het even in de gaten!
Daniël
6 oktober 2009, 23:07
Buh, één van de leukste races van het seizoen en ik kan waarschijnlijk niet meedoen. :( Morgen heb ik daar wel definitief uitsluitsel over en zal ik mailtje sturen als ik me moet afmelden!
Tjerk Korving
6 oktober 2009, 23:08
Mocht die mogelijkheid er daadwerkelijk zijn wil ik daar misschien wel gebruik van maken. Moet dan wel eerst goed testen want heb met de F3000 nog maar heel weinig gereden... ik hou het even in de gaten!
Testen is wel een pré, vooral in natte omstandigheden. :)
De download voor het circuit is overigens zojuist toegevoegd aan de startpost. Morgen gaat de download ook nog naar de website.
Darthwillie
7 oktober 2009, 00:02
Helemaal vereerd met de promotie naar de vaste lijst.
Net toen ik me blij maakte eindelijk een leuk circuit tegen te komen, gaat het regenen :p
Eerst Knutstorp achter de rug dan heftig oefenen maar.
tinyriconen
7 oktober 2009, 00:49
Meer kansen voor reserves en gastrijders. Ik zal niet meedoen. De adapter van m'n laptop is gesneuveld en ik verwacht pas een nieuwe binnen te krijgen op de veertiende. Al zou hij eerder binnen komen dan heb ik te weinig tijd om te wennen aan de weersomstandigheden, plus dat ik überhaupt geen tijd heb.
Succes alvast!
Dennis
7 oktober 2009, 09:49
In de regen. Gunstig hoor. Mijn set-up voor de test race was al best goed dus kan ik alle tijd steken in gewoon rondjes rijden :)
Ralffoxx
8 oktober 2009, 17:38
nou vandaag 3 rondjes gereden. 1.45 tot nu toe en ik stopte maar weer. Vergt te veel van mijn concentratie die op dit moment ver te zoeken is. Zo wie zo een hekel aan silverstone en dan moet je hem ook nog is gaan rijden in de regen heel leuk :).
Tjerk Korving
8 oktober 2009, 20:57
[spacer]
Er is een carset update beschikbaar die de carset naar v1.1 brengt. Zie de startpost voor de link naar de download locatie op de website.
[spacer]
Tjerk Korving
11 oktober 2009, 16:20
[spacer]
De nieuwsbrief is verzonden. Indien niet ontvangen, geef het dan bijtijds aan zodat deze alsnog kan worden verstuurd.
[spacer]
Dennis
12 oktober 2009, 09:39
Race day!
Ik heb er zin in.
Mark B
12 oktober 2009, 10:54
Gisteren voor het eerst wat getest in de regen hier... wel een leuke baan.
Schaam me een beetje dat ik er eigelijk nooit eerder op gereden had :blushing:
Annyhoe... verwacht wel een eneverende race in de regen! :thumbup:
Ralffoxx
12 oktober 2009, 10:55
Word een lastige race denk ik
Robert Saalmink
12 oktober 2009, 11:27
Het is best tricky, veel zal afhangen van de hoeveelheid regen uiteindelijk.
Michael Storm
12 oktober 2009, 12:08
Van mij mag het gerust even heel erg hard gaan regenen! :D
Atreidez
12 oktober 2009, 12:16
Rain or shine... ik ben toch niet snel :( Vind het een supertof circuit, maar de testrace in regen ging ook al niet lekker, dus zal vanavond niet veel beter zijn.
Betekent dit de enige regenrace voor fpl trouwens, omdat we deze ook hebben getest met regen? Dat zou wel heel voorspelbaar zijn voor toekomstige regenraces :P
Robert Saalmink
12 oktober 2009, 12:29
Normaal gezien krijg je vooraf een weerbericht en als daar regen in zit, dan krijg je een testserver met regen. De definitieve weather file kan meer of minder of variabele regen bevatten, de testserver is er puur om voorbereiding te geven.
Tjerk Korving
12 oktober 2009, 14:05
[spacer]
Belangrijke melding met betrekking tot de race server
De laatste tijd komt het voor dat de server een algehele disconnect geeft en langzamerhand vormt zich het beeld dat dit vrijwel dagelijks rond 21:00 is. Dit tijdstip valt voor ons dus tijdens de race.
Mocht dit zich ook gaan voordoen tijdens de race van vanavond en nog voordat er 75% van de race afstand is afgelegd, dan zal de race worden herstart volgens de daarbij geldende procedures zoals vermeld in het reglement. Houd in zo'n geval dan ook het forum in de gaten zodat meldingen van de organisatie bijtijds worden opgemerkt.
Uiteraard hopen we dat het niet nodig zal zijn en word er onderzocht waar de problemen door worden veroorzaakt.
[spacer]
Michael Storm
12 oktober 2009, 14:18
Dat wordt vanavond dus als een bezetene tekeer gaan om te zorgen dat die 75% al gereden is om 9 uur. :laugh:
Darthwillie
12 oktober 2009, 14:21
Wou je beweren dat je normaal rustig aan doet dan :surrender: :blink:
Hopen dat er niets gebeurt vanavond.
Atreidez
12 oktober 2009, 14:41
Normaal gezien krijg je vooraf een weerbericht en als daar regen in zit, dan krijg je een testserver met regen. De definitieve weather file kan meer of minder of variabele regen bevatten, de testserver is er puur om voorbereiding te geven.
Ik had t over de testrace op Silverstone in Juni (die dus ook al nat was), niet over deze week in de aanloop naar de officieele race; dat was me al helemaal duidelijk :)
Robert Saalmink
12 oktober 2009, 14:50
Oh zo, nee die testrace was meer om te kijken hoe deze add-on track met regen om ging. Niet elke add-on track kan daar goed mee omgaan.
Tjerk Korving
12 oktober 2009, 18:28
En dan nog een kleine mededeling, de server zal vanavond gewoon op 60% blijven draaien zonder weatherfile. Naast dat de weatherfile pas vandaag beschikbaar kon komen geeft het problemen mocht er een herstart nodig gaan zijn en dat moeten we niet hebben.
Hoe dan ook nat zat. :D
Dennis
12 oktober 2009, 21:24
Godverdomme kut race. Enige spel wat met de regelmaat van de klok hier vast loopt en dan ook echt weer een paar minuten voor het einde van de kwali. Pc gereboot en natuurlijk pas weer bij de warm-up klaar met laden.
bedankt simbim, stelletje prutsers!
Tjerk Korving
12 oktober 2009, 21:31
Gloeiende... disconnect 20 seconden na de start. :(
Ik ga niet hopen op een herstart maar... ik wil zo graag die race rijden.
Bob
12 oktober 2009, 21:32
Godverdomme kut race. Enige spel wat met de regelmaat van de klok hier vast loopt en dan ook echt weer een paar minuten voor het einde van de kwali. Pc gereboot en natuurlijk pas weer bij de warm-up klaar met laden.
bedankt simbim, stelletje prutsers!
Zag het gebeuren en hoorde van Jeroen dat je aardig had getest. Erg zuur idd!
Zag Tjerk ook in één keer foetsie gaan!
Dennis
12 oktober 2009, 21:36
Zag het gebeuren en hoorde van Jeroen dat je aardig had getest. Erg zuur idd!
Zag Tjerk ook in één keer foetsie gaan!
Behoorlijk ja. Had zeker voor weer een mooie plek in de top 10 kunnen gaan :(
Tjerk Korving
12 oktober 2009, 21:39
Ik ben ondertussen nog steeds niet van die ene punt af. Vorige race ook al een disconnect maar toen al direct bij het wisselen naar de race toe. Heb tot nu toe nooit disconnects gehad.
Darthwillie
12 oktober 2009, 21:40
hmmm, ik had een stevige connect met de muur :blushing:
Tjerk Korving
12 oktober 2009, 21:43
Ik blijf maar even rondhangen om te zien wat er rond 21:00 - 21:10 gebeurd qua disconnects.
Bob
12 oktober 2009, 21:53
Ursem out of fuel *ik mag niet lachen* :innocent:
Tjerk Korving
12 oktober 2009, 22:10
Goed, zie dat Storm voorbij de 75% is dus de race is alvast geldig. :)
Jeroen Ursem
12 oktober 2009, 22:11
Doh!
Ik was zo lekker Robert aan het volgen.. ik denk, ga volgende ronde wel stoppen, rijd de eerste bocht door en zie '1' liter staan..
!!! Wat een stomme fout zeg, had kans top 10 te finishen, maar zonder fuel word dat lastig :P
Stefan van Renselaar
12 oktober 2009, 22:14
*ik mag niet lachen* :innocent:
Ik doe het dan wel:
:lol::lol::lol:
Maar iedereen maakt fouten, dus maakt niet echt uit ;)
Darthwillie
12 oktober 2009, 22:15
volgens mij snapt storm helemaal niet dat het regent :blink: 1:39ers :surrender:
Koos
12 oktober 2009, 22:16
Niet te geloven!! Met nog 5 rondjes te gaan, rij ik zo bij opkomen s/f rechts de muur in. Gewoon door moment van onachtzaamheid rij ik veel te strak langs de muur. Stom stom... Weg P5 :surrender:
Tjonge, jonge wat een ongelofelijke blunder :blushing:
Ivanzoomski
12 oktober 2009, 22:23
Drama drama :thumbdown:
Quali in P11 of 12, wel naar verwachting.
Goede start gemaakt, meteen door naar P8. Daar een paar hele leke gevechten gehad met mensen achter mij die sneller waren, ik was dan ook helemaal volgetankt.
Toch wat terug gevallen na een ongelukkig foutje, dat koste 15 seconden. Ook nog een ongelukkig moment met Rinus Jansen, ik weet niet of ik je aantikte (zoa ja, sorry!) of niet maar ik twijfelde dus heb ik je voorbij gelaten. Verder geen fouten gemaakt en ik had mjn strategie achter de hand; namelijk heel kort stoppen voor maar 2 laps fuel.
Na een ronde of 20 lag ik al op P5 en daar was plost Ricus W. en die lagde superveel. Vol tegen mij aan en voorspoiler kwijt. Weg strategie en dus een hele lange stop moeten maken. Terug in P12 wat eigenlijk 8 had moeten zijn ofzo en toen frustratie natuurlijk en concentratie kwijt. Bijna nog Paulpeter in m'n spin meegenomen maar dat ging gelukkig net goed :crying:
Ik zag Ricus daarna weer en je lagde nog steeds zo erg, kan echt niet hoor :blackflag:
Darthwillie
12 oktober 2009, 22:26
in de trainingen lagde Ricus op een bepaald moment ook heel erg.
Robert Saalmink
12 oktober 2009, 22:30
Ik had om 21:00 wel een enorme lagstoot van zo'n 10 seconden, koste me een retourtje grindbak en twee plaatsen... Andere mensen nog iets gemerkt?
Kwali: 42.4 maar ik kon vrij makkelijk 0.6 sneller. Lukte alleen niet om een dergelijk rondje tot een goed einde te brengen.
Race: hoe fijn Niels' setup in de kwali was, zo'n draak was het met veel fuel. Wat een bagger zeg, ik ging alle kanten op behalve de goede. Normaal gezien oefen ik dat wel (had ik met mijn eigen setup wel gedaan ook) maar ik kreeg Niels' setup vlak voor de race en in de kwali beviel 'ie wel. Dus ik ermee de race in, wat een drama :( Ik kon wel wat plekken goed maken na de start, hoewel eerst John Oldenburg wel ERG voorzichtig deed (op zich niets mis mee hoor) en ik erachter vastzat terwijl ik links en rechts ingehaald werd. Maar later niets dan drama en dan ineens schiet ik er nog af ook (bocht nam ik hetzelfde als de rest van de keren, maar dit keer ging het ineens niet goed??), terug naar de pits gehobbeld en hup de timing voor mijn neus. Ik had alles op FIX gezet (preset), DOE DAT DAN OOK!! Ik wil daar best een paar minuten op wachten.
Anyway, snel vergeten deze race. Ricus, je lagte wel HEUL HEUL erg hoor! Ik had het niet erg gevonden als ze je van de server gegooid hadden. Niet persoonlijk bedoelt hoor, maar in zowel kwali als de race heb ik daar wel goed last van gehad. Puntje om eens naar te kijken in elk geval.
paulpeter
12 oktober 2009, 22:32
P4 was toch wel het maximale.
Qualy ging aardig tot m'n pc vast liep. Achteraan starten dus. Binnen een paar rondes was ik al in de top 6 beland en kon ik rustig verder rijden. Na een 10 tal rondes op P4 liggend liep m'n pc weer vast. Op het moment dat ik de pc wil resetten springt hij weer aan. Beeld in allerlei kleuren die het niet moet zijn. Toch geprobeerd verder te rijden en dat lukte nog aardig. Geen idee wat de tijden waren, maar haalde hier en daar nog wat gespinde rijders in. Het was alleen erg schrikken af en toe met groene vlakke vuil en rode vlakke spray. Maar we hebben het gered ;)
http://www.crown-racing.com/silverstone.jpg
Mark B
12 oktober 2009, 22:38
Nou ben ik kleurenblind...... maar hier ga ik ook scheel van kijken.. :blink:
Bob
12 oktober 2009, 22:39
Nou ben ik kleurenblind...... maar hier ga ik ook scheel van kijken.. :blink:
LOL! :lol:
Gerben vd Broek
12 oktober 2009, 22:41
Heel erg gemegd gevoel aan het uitrijden van deze race overgehouden.
In de vrije training al naar een pr gerede van 1.40.6, om dat in de Q nog aan te scherpen naar 1.40.5. Goed voor P5, dus erg blij mee al. Daarmee ook evenaring van mijn beste startplaats.
Alles goed gezet voor de race, dacht ik. Daar kwam ik helaas pas na 20 ronden achter. Vanaf de start had ik het probleem dat ik weer eens geen FFB had. Dus race was zeer lastig om constant tempo te rijden. Het stomme is dat ik geen FFB heb op de center naar het midden, maar wel als ik over kurbs rij en zo. Heel irritant. Doordat ding niet centerde, kon ik vooral in s1 de bochten niet aanvallen, omdat het net ijs was waar je over reed. (ga maar hard rijden op slicks op teveel water, dat idee). Stowe kon ik niet lekker aanremmen, en dan die doordraaier met uitkomen heel lastig. Kon langzaamaan mijn rondetijden terugbrengen van hoge 44, naar half 43. Maar altijd meer dan een seconde te langzaam, op mijn practicetijden met zoveel fuel.
Dan einde ronde 20 mijn stop. Presets ingesteld op goede hoeveelheid fuel, om vervolgens met slicks naar buiten te kachelen. Direct bij de 1ste bocht een stukje rechtdoor het gras. Vervolgens bij aanremmen van meerdere bochten je rempunt missen en hem amper op de baan houden. Om er na 3/4 ronde dus achter te komen dat het de slicks waren die het veroorzaakte, had het niet eens in de gaten toen nog. Direct weer terug de pit in. Kost natuurlijk weer bijna 20 seconde om er paar banden onder te plakken. Dus zo rij je p5 voor je stop en na je stops totaan je weer de goede banden heb ben je dus 12de. Dan rij je een verloren race.
Mijn tempo maar weer opgepakt. Nieuwe bandjes en minder fuel gingen mijn tijden langzaamaan de 42 in. En toen een ronde of 6-7 voor het einde komt Ruben de pitstraat uit op 1,2 seconde. Rondje later zit ik onder zijn achtervleugel en over hangar straight zit ik in zijn slipstream. Hij blijft rechts rijden dus ik kies de linkerkant. En bijna bij het aanremmen gooit Ruben hem ook naar links. Dat resulteerde in een schuiver van Ruben richting vangrail.
Ik was daardoor even van mijn ritme af, om vervolgens ongeveer Stephane plat te rijden in de langzame linkerbocht. Kreeg net op tijd in de gaten dat het snelle jongen was. Ging er namelijk vanuit dat het Robert was, aangezien we die net ingehaald hadden aan het begin van hangar straight. Sorry Stephane.
Om vervolgens redelijk achter stephane aan te kunnen rijden. En mijn ronde tijden gingen dalen, 42.7 42.4. Om er toen achter te komen dat ik weer FFB had. Dus met nog 2 ronden te gaan en 10 seconde achterstand op P8, weer wat extra proberen. Laatste ronde voor mij. 5.7 seconde achter Mark Bentvelzen. En ik liep heel erg hard op hem in, om net niet te kunnen aanhaken bij opkomen van s/f. Maar laatste ronde wel in een 1.41.5. Dus er was wel tempo, enkel kon ik het er niet eerder uit krijgen door dat stomme stuur.
Al met al dus een extra pitstop en 3/4 race zonder FFB rijden geeft je een P9. Dus niet echt tevreden, vanuitgaande wat allemaal mis was.
Stephane Rouault
12 oktober 2009, 22:42
Grats storm, goeie race.
Liep zelf weer te kloten bij de pitstop, duurde veel te lang, kwam daarom 17 sec achter Voss de baan op, terwijl ik er 5 sec voor lag. Ben er nog een paar keer afgeschoten, maar goed, was leuk om in de regen te karren. P3 is ok.
Ralffoxx
12 oktober 2009, 22:46
Q:
Slechte Q me pr was 39.0 en reed een 39.8 bah. Had er 2x dik onder gezeten maar werd helaas geblocked in S3. P3 matig.
R:
Ging aardig van start alleen liet hem niet staan :S. Maakte in elk rondje wel een fout en daardoor kon Stephane weg rijden. Stephane ging in rondje 15 dacht ik naar binnen dus dacht effe goed door te gassen. Ging naar binnen en zag 74% staan dus zette de banden wissel uit en ging weer naar buiten met wat liters er bij. Kwam met 17 sec op de baan maar paar bochten gingen niet erg lekker meer. Had bij nader inzien misschien toch moeten wisselen. Reed niks anders dan 1.42+ na mijn stop. Had veel sneller gekund maar ach. P2 op een baan die ik totaal niks aan vind wel ok denk ik zo.
Jeroen Ursem
12 oktober 2009, 22:48
Ik had alles op FIX gezet (preset), DOE DAT DAN OOK!! Ik wil daar best een paar minuten op wachten.
Als eenmaal je wiel eraf ligt, en je mist ook al je wishbones.. dan kunnen ze dat echt niet meer maken hoor ;)
Gerben
12 oktober 2009, 22:54
ff mijn verslagje dan:
kwali: toch een 41'er kunnen rijden. Kan de auto slecht rond krijgen in de regen, terwijl Silverstone toch wel een van mijn favo banen is. Uiteindelijk P10.
Race: Bij de start pak ik er direct eentje en bij beckets zie ik in mijn spiegel Mark B. van de baan glijden. Leuke gevechten gehad, oa met Ivo. Op een gegeven moment spint Ivo en kan ik hem niet meer ontwijken. Suspension stuk, ik direct de pits in en ook direct peut erbij. Ik weer verder van helemaal achteraan tot ik op een gegeven moment weer dertiende lag. Ik spin na de bocht bij Hangar Straight heel vaag in de vangrail en na wat salto's en dergelijke sta ik tussen de vangrail en het hek...auto nog heel en motor loopt nog, maar ik kon er niet meer tussenweg komen, vervelend einde van mijn race. Bugje in de baan denk ik.
Op naar de volgende race!
tinyriconen
12 oktober 2009, 22:56
Excuses heren voor de lag, maar ik heb hierzelf niets of nauwelijks iets van gemerkt. Ook niet dat ik daardoor bij iemand schade heb aangebracht. Hoe valt dit überhaupt te voorkomen? Hopen dat het niet zo is en anders opzouten?
tinyriconen
12 oktober 2009, 22:59
Ik spin na de bocht bij Hangar Straight heel vaag in de vangrail en na wat salto's en dergelijke sta ik tussen de vangrail en het hek...auto nog heel en motor loopt nog, maar ik kon er niet meer tussenweg komen, vervelend einde van mijn race. Bugje in de baan denk ik.
Klopt bij het 200-bord, merkte dat in de quali.
Tjerk Korving
12 oktober 2009, 23:01
Excuses heren voor de lag, maar ik heb hierzelf niets of nauwelijks iets van gemerkt. Ook niet dat ik daardoor bij iemand schade heb aangebracht. Hoe valt dit überhaupt te voorkomen? Hopen dat het niet zo is en anders opzouten?
Zorgen dat je verbinding "schoon" is zou doorgaans voldoende moeten zijn. Dus geen lopende downloads en andere dingen die je internet lijn dichttrekken. Maar wie weet is het gewoon een toevals dingetje geweest. Had natuurlijk mooi geweest als het eerder was opgemerkt door iemand zodat er even opnieuw ingelogd had kunnen worden.
Atreidez
12 oktober 2009, 23:17
Qual, slecht en stond ver achter het middenveld.
Start was wel ok, en we gingen netjes met ze allen door de eerste bocht. Aankomen bij Maggots werd ik afgesneden en moest rustig volgen maar bij uitkomen gingen er alweer wat mensen wijd. In de slipstream gedoken bij John, die op zijn beurt ook een slipstream had van Koos. Ik wou m ernaast gaan zetten maar John verdedigde psies op t moment dat ik me voorwielen er naast had en stuurt me richting gras waardoor ik nog een keer moest bijsturen. Raakte met me rechterachterkant t gras en glij zo dwars de baan over. Iedereen koos de goeie kant op Gerben K. na. Sorry dat jij daar een slachtoffer werd Gerben.
Toen weer verder en aansluiten en geen fouten maken, kijken waar ik nog kon komen. Reed hele tijd rond op p13 en toen aangekomen achter een groep tot aan p7 met Steven F. Ivo Gerben K. Jerry John en Koos. Gerben en Ivo raakte elkaar, John pitte vroeg en Koos op foutje betrapt, Steven F ook naar binnen en zo doorgereden tot rondje 16 en ook naar binnen gaan vanaf p7. P14 kwam ik eruit, wat meteen p15 werd omdat Ricus me daar op snelheid nog voorbij schoot bij de pit exit. Door een foutje van hem er weer voorbij en toen een close encounter met Robert die net de baan op kwam en met 1/3 snelheid de racing line op ging zoeken op weg naar Maggots :surrender: Geen ongelukken gelukkig, maar dat was echt een schrikmomentje.
Toen tijdje alleen gereden en op gegeven moment kwam Storm net voor me uit de pit. Kon ik mooi achteraan, voor ons op doemde een erg langzame Mark B. Denk geen nieuwe banden genomen en duidelijk in problemen in de bochtige stukken. Eerste sector echt dicht op m gezeten en bij de eerste chicane wou ik buitenkant remmen maar hij verdedigde laat en remde vroeg lama zeggen waardoor ik als nood naar de binnenkant moest remmen. Gleed m voorbij over de kerb en haalde de bocht nog net. Liep toen wat weg. 2 Rondes voor t eind gelapt door me teammaat :helpsmilie: Die had duidelijk meer snelheid als mij. Daarna Rinus in me nek en bij Chapel wijd en hij kon er ook nog langs. Uiteindelijk dus, p7. Wel tevreden, als je me quali zo zag.
Robert Saalmink
12 oktober 2009, 23:19
Als eenmaal je wiel eraf ligt, en je mist ook al je wishbones.. dan kunnen ze dat echt niet meer maken hoor ;)
Ik heb grotere schades laten repareren, zal wel weer een Race07 ding zijn dan.
paulpeter
12 oktober 2009, 23:24
Ik had ook nog een hachelijk moment in sector 1 dat iemand eraf spinde en net voor me de baan op kwam. Dat was tijdens de 2e stint. Alleen weet echt niet wie dat was, kon het namelijk niet aan de auto zien. Kan het zo snel ook niet in de replay terug vinden.
Darthwillie
12 oktober 2009, 23:26
Ik heb grotere schades laten repareren, zal wel weer een Race07 ding zijn dan.
F3000 ding volgens mij, als je ophanging eraf ligt (en dat lag hij in de herhaling :p ) repareren ze niet meer.
wat mijn race betreft:
5e ronde
4e spin :blushing:
suspension damage
Ik haat regen :rolleyes:
http://img101.imageshack.us/img101/1071/silverstonef3000.jpg
John
12 oktober 2009, 23:42
Start was wel ok, en we gingen netjes met ze allen door de eerste bocht. Aankomen bij Maggots werd ik afgesneden en moest rustig volgen maar bij uitkomen gingen er alweer wat mensen wijd. In de slipstream gedoken bij John, die op zijn beurt ook een slipstream had van Koos. Ik wou m ernaast gaan zetten maar John verdedigde psies op t moment dat ik me voorwielen er naast had en stuurt me richting gras waardoor ik nog een keer moest bijsturen.
Het was geen verdedigen Jaap. Ik kwam namelijk uit de slipstream van Koos vandaan om hem er naast te gaan zetten maar had niet door dat jij dat net ook bij mij wilde gaan doen. Sorry iig.
Ik kon wel wat plekken goed maken na de start, hoewel eerst John Oldenburg wel ERG voorzichtig deed (op zich niets mis mee hoor) en ik erachter vastzat terwijl ik links en rechts ingehaald werd.
Jeroen was bij me naar binnen gedoken wat Suspension damage opleverde, vandaar het voorzichtige rijden. Leek wel alsof ik op ijs reed. Daarom ook de vroege pitstop.
Tweede stint weinig concentratie en een paar keer gespint waarvan ook 1x in de 1e bocht. Stond ik daar in de grindbak komt Robert me gezelschap houden, was me toch een klap zeg. :blink: Denk dat je daar je wielophanging door kwijt geraakt bent en ik had weer suspension schade. Race maar uitgereden op P12. Drama dus en snel vergeten deze race.
Felicitaties aan het podium trouwens. :thumbup:
Ivanzoomski
12 oktober 2009, 23:56
Ik had ook nog een hachelijk moment in sector 1 dat iemand eraf spinde en net voor me de baan op kwam. Dat was tijdens de 2e stint. Alleen weet echt niet wie dat was, kon het namelijk niet aan de auto zien. Kan het zo snel ook niet in de replay terug vinden.
Dat was ik :blushing: zie ook mijn post. Ben blij dat het nog net goed ging :blush:
Mark B
13 oktober 2009, 08:05
Kwal:
Helaas niet echt lekker in mijn ritme gekomen, zat een paar keer 0,7 onder mijn tijd op S2 wat mij nog wat plekken zou kunnen opleveren. Al met al redelijk tevreden, tenslotte een PB.
Race:
Begon als een drama.... kwam moeilijk weg en nadat ik eindelijk op tempo lag werd ik een beetje het gras ingedrukt. Resultaat was dat remmen zinloos was en zo rechtdoor schoot door het veld heen. Excusses aan de heren die ik geraakt heb (volgens mij was het oa Wilfred?). Geloof dat het allemaal relatief nog net goed ging....
Vervolgens achteraan aangesloten op P21 en het veld lag al zo'n 20sec voor me. Vervolgens was het een inhaal race wat mij nog een P9 opleverde als ik het goed heb.
@ Jaap: Leuk dat je me een erg langzaam rijdende Mark noemt maar inhalen kan ook op een nettere manier ;):thumbup:. Reed inderdaad langzamer omdat ik vanaf de start al te kampen had met suspension problems..
Op naar Indy!! :)
Robert Saalmink
13 oktober 2009, 10:15
Het was geen verdedigen Jaap. Ik kwam namelijk uit de slipstream van Koos vandaan om hem er naast te gaan zetten maar had niet door dat jij dat net ook bij mij wilde gaan doen. Sorry iig.
Jeroen was bij me naar binnen gedoken wat Suspension damage opleverde, vandaar het voorzichtige rijden. Leek wel alsof ik op ijs reed. Daarom ook de vroege pitstop.
Tweede stint weinig concentratie en een paar keer gespint waarvan ook 1x in de 1e bocht. Stond ik daar in de grindbak komt Robert me gezelschap houden, was me toch een klap zeg. :blink: Denk dat je daar je wielophanging door kwijt geraakt bent en ik had weer suspension schade. Race maar uitgereden op P12. Drama dus en snel vergeten deze race.
Felicitaties aan het podium trouwens. :thumbup:
Ik kan me niet herinneren dat ik je geraakt heb, en het is zeker niet daar geweest waar ik mijn suspension damage beschadigde. Ik zal morgenavond de replay eens bekijken want ik weet vrij zeker dat ik daar waar het wél gebeurde niets anders deed dan anders. Misschien dan toch bandenslijtage geweest?
Overigens, mijn kwali setup in de race gebruiken was een groot drama. Wat veranderen jullie aan de setup eigenlijk voor de race in zo'n geval? Ik had echt veel meer overstuur met een volle tank, terwijl de setup in kwali stabiel, zelfs onderstuurd was (het was een Niels setup he :p normaal gezien kunnen wij nauwelijks met elkaars setups rijden).
Mark B
13 oktober 2009, 10:20
Overigens, mijn kwali setup in de race gebruiken was een groot drama. Wat veranderen jullie aan de setup eigenlijk voor de race in zo'n geval?
Testen met een volle tank....... ;)
Atreidez
13 oktober 2009, 10:39
@ Jaap: Leuk dat je me een erg langzaam rijdende Mark noemt maar inhalen kan ook op een nettere manier ;):thumbup:. Reed inderdaad langzamer omdat ik vanaf de start al te kampen had met suspension problems..
Op naar Indy!! :)
Ja, ik ging je niet bewust inhalen daar.. Ik zat er dicht op maar je remde naar mijn idee ontzettend vroeg waardoor ik een soort van uitwijkmaneuvre naar binnen maakte en je voorbij gleedt. Ik had eigenlijk verwacht door te glijden het gras op, maar dat ging dus net goed en haalde het insturen nog. Ik was er overigens wel compleet voorbij, want ons contact was jou voorkant op mijn achterband, al zag je me pas heel laat verschijnen :D Had je nou wel of geen banden gewisseld, of had dat niks met je tempo te maken?
Volgens mij ben je trouwens 8e geworden :thumbup:
Robert Saalmink
13 oktober 2009, 10:40
Testen met een volle tank....... ;)
Dat zei ik al in mijn raceverslag Mark ;) dat had ik gedaan alleen met mijn eigen setup. Maar ik kreeg last minute een setup van Niels, ik heb die gereden in kwali en ik vond hem erg prettig voor in de regen. Niet zo zeer sneller dan de mijne maar vooral stabieler. Dus ik dacht, dat is een goede basis voor de race. Nou ja, niet dus.
Darthwillie
13 oktober 2009, 10:41
Excusses aan de heren die ik geraakt heb (volgens mij was het oa Wilfred?).
Nop, ik heb helemaal geen hulp nodig gehad bij mijn spins, dat kon ik prima zelf :laugh:
Race zelf was trouwens best leuk te volgen na mijn uitval.
Mark B
13 oktober 2009, 11:36
Had je nou wel of geen banden gewisseld, of had dat niks met je tempo te maken?
Volgens mij ben je trouwens 8e geworden :thumbup:
Ja opzich van achteraan nog naar voren gereden, had op een gegeven moment tempo er lekker in zitten en liep ook op jouw in (Vraag de heren Bob en Jeroen hoe het er op TS aan toe ging :lol:)... moet alleen de lapcharts er even na leggen om te kijken hoe mijn rondetijden waren. Bandenslijtage was redelijk beperkt gebleven namelijk (inderdaad geen banden gewisseld).
Jeroen Ursem
13 oktober 2009, 14:19
Ik ga vanavond even de replay bekijken, ik heb niks gemerkt denk ik.. of ik kan het me niet meer herinneren :blushing:
Dennis
13 oktober 2009, 14:39
P4 was toch wel het maximale.
Qualy ging aardig tot m'n pc vast liep. Achteraan starten dus. Binnen een paar rondes was ik al in de top 6 beland en kon ik rustig verder rijden. Na een 10 tal rondes op P4 liggend liep m'n pc weer vast. Op het moment dat ik de pc wil resetten springt hij weer aan. Beeld in allerlei kleuren die het niet moet zijn. Toch geprobeerd verder te rijden en dat lukte nog aardig. Geen idee wat de tijden waren, maar haalde hier en daar nog wat gespinde rijders in. Het was alleen erg schrikken af en toe met groene vlakke vuil en rode vlakke spray. Maar we hebben het gered ;)
http://www.crown-racing.com/silverstone.jpg
Ik heb dat ook regelmatig en hoopte dat dit gisteren ook zou gebeuren maar helaas reboote mijn pc waardoor ik de race moest missen.
Als het weer eens gebeurd kun je even alt-tabben. Als je dan weer terug komt is je beeld weer normaal. Helaas een bekend race07 probleem want er loopt een thread op race department met meer mensen die er last van hebben
rinussie
13 oktober 2009, 15:24
Phoe hee eindelijk droog :laugh:
Nog even mijn verhaaltje,
De quali ging beter dan ik verwacht had en met een 40 rond een pb gereden dus goed voor een 8e plek.
Strategie
125ltr erin zolang als mogelijk doorrijden. Tijdens de pitsstop bekijken hoe de banden zijn om wel of niet te wisselen. 8ltr fuel erin en dan nog een rondje of 8 vol erop.
Race:
De start natuurlijk weer volledig verknalt door te veel wielspin waardoor ik al gelijk een 5tal plaatsen verloor. De eerste ronde was echt een drama met als sluitstuk een spin in priory.
In die ene ronde heb ik dus 10 plaatsen verloren en kwam achter Wilfred Rentzenbrink weer de baan op. Wilfred kon ik in The Vale makkelijk uit remmen waarop ik mijn vizier op Jaap Kleijn P16 kon richten. Door het gezellige weer vloog de ene na de andere eraf zo ook Jeroen Ursem die tussen mij en Jaap weer de baan opkwam. Een tijdje achter Jeroen gereden maar ik durfde niet te dichtbij te komen omdat hij zo aan het vechten was met zijn auto en de baan. Dat risico wilde ik niet nemen dus besloten ik om wat afstand te houden en rustig af te wachten tot hij een fout maakte. Intussen kwam Mark Bentvelzen snel opzetten en heb ik nog wel geprobeerde de druk erop te zetten bij Jeroen maar hoe hij het doet doet hij het ik kwam er niet voorbij. Na een eigen fout waardoor ik wijd ging in Stowe haalde Mark mij in. en sloot Ivo ijsseldijk achter bij mij aan. Ik dacht "laat Mark het proberen bij Jeroen, ik hou afstand misschien tikken ze elkaar eraf :p)
In plaats daarvan maakte Mark een fout waardoor ik hem in The Vale tegenkwam. Hierdoor blokkeerde ik en ging wijt en kon Ivo mij voorbij. Tot overmaat van ramp kwam Jeroen weer tussen mij en Ivo terecht na een fout van zijn zijde. Kuterdekuterdekut dacht ik :laugh: maar gelukkig was Jeroen iets te vrolijk met zijn gaspedaal en ging hij er alsnog af. Hierna nog even met Ivo in de slag geweest en door foutjes over en weer elkaar gepasseerd.
Ook nog een ongelukkig moment met Rinus Jansen, ik weet niet of ik je aantikte (zoa ja, sorry!) of niet maar ik twijfelde dus heb ik je voorbij gelaten.
Ik heb niets gemerkt Ivo ik blokkeerde da's alles. En uhhh mijn naam is Janssens :p dat scheelt een 300.000 familie leden :laugh:
Als 6e begonnen aan mijn pitstop, vier banden, 8ltr fuel en 13 seconden later kwam ik als 9e weer de baan op voor Mark en Ivo. Dus de strategie was in orde :p:thumbup:
Nu mij vizier weer op Jaap die ik door een foutje van hem ook kon passeren. met een 6e plaats als resultaat.
Niet slecht vanaf een 18e plaats :laugh:
ondanks het water heb ik een leuke race gehad. :thumbup:
Grats aan het podium
Edit: Toch nog even een compliment aan iederen. Ondanks het veel te gladde wegdek zeer netjes gereden allen :thumbup:
El Maestro
13 oktober 2009, 17:26
Mijn raceverslagje dan maar;
Ik had tot de practice nog geen ronde getest, dus mijn verwachtingen waren niet al te hoog. Het was weer even wennen van een Volvo C30 naar zo'n wagen, zeker in de regen. Pas aan het eind van de training lukte het me om een ronde af te maken:p
Kwalificatie
Ging niet bepaald goed, maar ook niet heel slecht, P12
Race 1
Goede start waarbij ik een paar plekken kon pakken. Mark B schoot bij Beckets door het gras en raakte mij. Gek genoeg geen schade en toen ik de baan weer had gevonden kon ik weer verder. Ik gleed een beetje door bij het terugkomen op de baan, sorry daarvoor:blushing:
De volgende rondes waren niet erg boeiend, steeds wanneer ik dichterbij iemand kwam spinde of verremde die zich waardoor er nooit echt een gevecht kwam. Ik heb alleen met Gerben een leuk gevecht gehad, wat helaas niet lang duurde. Halverwege de race nog een freeze gehad waardoor m´n beeld 5 seconden stil stond, goddank op het rechte stuk. Lag aan beeldsturingsprogramma, dus niks mis met de server. De slijtage viel mee, dus ik besloot alleen voor brandstof te gaan. Dit pakte goed uit, ik kwam terug op P12 en de rondes daarna pakte ik steeds posities terug van mensen in de pit. Tot mijn verbazing uiteindelijk 5e geworden! Niet slecht zonder enige tests!:thumbup:
Is er trouwens nog iemand die een filmpje gaat maken van de race?:)
Jeroen Ursem
13 oktober 2009, 18:58
@Rinus
Volgens mij had ik m'n wagen aardig onder controle
:lol:
Dacht al dat ik zo goed geworden was, zit je gewoon te wachten tot ik een foutje maak :laugh: (in het vervolg mag je het best proberen hoor, als je er echt naast zit ga ik niet als een malle verdedigen, zeker niet in de regen!)
Ivanzoomski
13 oktober 2009, 19:54
Op een gegeven moment spint Ivo en kan ik hem niet meer ontwijken. Suspension stuk, ik direct de pits in en ook direct peut erbij.
Ik had ook suspension damage hierna, alleen besloten ermee door te rijden. M'n stuur stond wel scheef maar verder reed hij prima :)
Stephane Rouault
13 oktober 2009, 21:19
Pluim voor de organisatie trouwens, voor het introduceren van de blauwe vlaggen voor het eerst dit seizoen. Achterblijvers waren geen probleem deze race.
(behalve dan Gerben die ene keer.. maar kan gebeuren)
Tjerk Korving
13 oktober 2009, 22:07
Het niet krijgen van blauwe vlaggen had achteraf te maken met de vlag settings. Die deden vorig seizoen wel hun werk deden maar door een bug die een tijdje geleden geïntroduceerd is dit seizoen niet meer. Nadeel van de huidige setting in combinatie met die blauwe vlaggen bug is dat iedereen binnen de minuut op de grid moet staan want anders loop je de kans dat je onterecht een blauwe vlag krijgt.
Maargoed, dan moet iedereen dus even goed letten daarop en dan moet het goed gaan. :)
Gerben vd Broek
13 oktober 2009, 22:32
Ik miste die blauwe vlag, doordat ik net voor stowe die ontmoeting had met Ruben. Bij het insturen zag ik blauwe vlag melding, en stuurde ik hem wijd om nog zoveel mogelijk ruimte te maken. Ging gelukkig goed.
Jeroen Ursem
14 oktober 2009, 01:15
Is er trouwens nog iemand die een filmpje gaat maken van de race?:)
Er is al een gedeelte van de clip uitgelekt:
http://www.vimeo.com/7052622
Bob
14 oktober 2009, 13:15
ahhhhhhh!!!
El Maestro
14 oktober 2009, 17:24
Whaha, prachtig Jeroen!:lol:
Het filmpje dan, dat het het einde van je race betekende is natuurlijk jammer, maar ik bedoel het filmpje...dus:p:innocent:
Tjerk Korving
14 oktober 2009, 20:54
[spacer]
Uitslagen
FPL2 Silverstone - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091012_silverstone/index.html)
FPL2 Silverstone - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20091012_silverstone/FPL2_Race_3_Silverstone.rar)
[spacer]
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.