PDA

View Full Version : DRTCC3 | Motorbanan Ring Knutstorp Ronde 5 & 6 | 08-10-09

Niels Tieman
5 oktober 2009, 16:00
DRTCC3 | Motorbanan Ring Knutstorp Ronde 5 & 6 | 08-10-09

[spacer]

http://members.home.nl/tieman/DRTCC3/DRTCC3_logos_small.png

[spacer]
sponsored by

http://members.home.nl/tieman/DRTCC3/logo_kika.png (sponsor url)

[spacer]

Preview DRTCC3 ronde 5 & 6,

Na een spectaculaire natte race op engels grondgebied zijn we beland in de achtbaan die Knutstorp heet. Het is een baan die weinig inhaalmogelijkheden biedt maar hoge concentratie van de coureurs vergt.

Het korte rechte stuk brengt ons bij de eerste dubbele rechter knik. Snel gevolgt door een golvende bocht die blind naar boven loopt. Na deze bocht een snelle rechter gevolgt door een linkse bocht. Een kort recht stuk brengt ons verder door de zweedse rollercoaster.
Een linker 90 graden bocht met veel camber gooit de wagens een trage hairpin in die snel opgevolgt word door een linkerbocht. Na deze linker gaat het voltallige veld 3 keer rechts-af die ons bij de laatste en een spectaculaire bocht brengt, start-finish op.

[spacer]

Circuit Informatie

http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_knutstorp.jpg

[spacer]

Protesten na de race Brand Hatch GP

Geen protesten ontvangen.

Straffen na aanleiding Ronde 3&4 Brands Hatch GP

Mark Kroesbergen & Stephane Rouault zijn door de Organisatie bestraft voor het niet tijdig afmelden bij Race3 & Race4.

[spacer]

Wijziging in de reglementen

1. Strafgewicht per evenement, niet meer per race
In voorgaande edities was het mogelijk per race strafgewicht te winnen en te verliezen. Per DRTCC3 word het strafgewicht per evenement bekeken

2. Maximum strafgewicht verhoogd van 50 kg naar 60 kg
50Kg bleek wat te weinig in verhouding met de lengte van onze races. Dit jaar gaan we naar 60Kg strafgewicht en met de bovengenoemde verandering moet dat een positief effect hebben voor de gevechten in het veld.

3. Strafgewicht verlies maximaal 15Kg per evenement
De regeling van vorig jaar was maar één maal van toepassing. Toch word het verlies van het strafgewicht aangepast door de bovengenoemde veranderingen.

4. Laatste vijf minuten van practise wordt vaste briefing-tijd, ga je dan toch de baan op dan wordt je uitgesloten van kwalificatie
Sinds Mantorp DRTCC2 word er door de organisatie nogmaals uitgelegd waar op gelet dient te worden. Aparte situaties per circuit en het befaamde veiligheids praatje zal elke race worden herhaald.
Zijn er deelnemers die toch het circuit op duiken, zullen door de organisatie worden bestraft doormiddel van uitsluiten van kwalificatie.

5. Straffen worden duidelijker en specifieker vastgesteld in de reglementen per overtreding
We proberen per dit seizoen de sstraffen duidelijker te maken voor alle deelnemers. In behandeling

6. Niet tijdig afmelden wordt zwaarder bestraft in DRTCC3. Te vaak hadden we te kleine grids ten koste van reserverijders
Bij de start van DRTCC3 zal er anders worden omgesprongen met de afmeldingen. Dit gaat als volgt: Mocht de deelnemers zich niet tijdig afmelden of niet komen opdagen bij de race word hij automatisch de volgende race niet toegelaten en zal er iemand van de reservelijst mee kunnen doen. De race daarna is de deelnemer automatisch weer aangemeld. Mocht het vaker voorkomen zal de organisatie de deelnemer op de reservelijst plaatsen en een andere deelnemer de kans geven zich permanent te mengen in de competitie.

7. Rode licht pitlane wordt opgenomen in de reglementen. Door rijden is in geen enkele sessie meer toegestaan. Netjes opstellen.
Er is wat verwarring en irritatie onstaan bij het begin van de sessies. Sommige mensen racen links en rechts voorbij in de pitstraat. Racen door rood, zonder green-flag melding, en zorgen voor problemen voor andere. Dit is niet meer toegestaan. Alle deelnemers dienen de regel in acht te nemen rustig aan te sluiten en de belijning binnen de pitstraat te respecteren.

[spacer]

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de races ziet er als volgt uit:

Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:30 | 60 Kilometer*
Race2: Direct na Race1 | 60 Kilometer*
*60 kilometer op Ring Knutstorp is 29 Rondes.

[spacer]

Uitslag en lapcharts

LAPCHARTS RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/knutstorp/race1/index.html)
REPLAY EN LOGS RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/knutstorp/race1/20081008_knutstorp_race1.rar)
LAPCHARTS RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/knutstorp/race2/index.html)
REPLAY EN LOGS RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/knutstorp/race2/20081008_knutstorp_race2.rar)

[spacer]

Uitslagen voorgaande races
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race1/index.html)
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race2/index.html)
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race1 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race1/zandvoort_race1_replay.rar)
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race2 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race2/zandvoort_race2_replay.rar)
DRTCC3 Brands Hatch GP Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/brandshatch/race1/index.html)
DRTCC3 Brands Hatch GP Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/brandshatch/race2/index.html)
DRTCC3 Brands Hatch GP Race1 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/brandshatch/race1/brandshatch_race1_replay.rar)
DRTCC3 Brands Hatch GP Race2 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/brandshatch/race2/brandshatch_race2_replay.rar)

[spacer]

Downloads

DRTCC3 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/19-.html)
De DRTCC3 reglementen (regelementen url)

[spacer]

OFFICIELE DEELNEMERSLIJST RING KNUTSTORP

Deelnemerslijst

Nummer|Naam|Nickname|Auto|Strafgewicht|Deelname
2|Roy Visser|Roy Visser|Seat Toledo Cupra||Afgemeld
4|Steven Voss|Ralffoxx|Seat Leon||
5|Michael Koel|KoelTec|Honda Accord Euro R|15Kg|
8|Niels Tieman|Niels Tieman|Honda Accord Euro R||
9.|Ludo Bleys|LUDO-B|Seat Leon||
11|Marc Vos|Marc Vos|Seat Leon||
13|Wilfred Rentzenbrink|Darthwillie|Seat Leon||
14|Steven Frederiks||Seat Leon||
16|Stefan van Renselaar|racingstefan|Audi A4||Afgemeld
17|Jeroen Jonckers|Ferroeni|Honda Accord Euro R||
19|Casper Smit|Captain Slow|Volvo C30||
22|Fred Visser|Fr3d|Seat Toledo Cupra||
25|Mark Bentvelzen|Mark B|Seat Leon||
26|Bram Van Der Stichelen|Bram Van Der Stichelen|Audi A4|5Kg|
27|Jerry van Sinderen|El Maestro|Volvo C30|15Kg|
37|Kim Van Der Stichelen|Kim Van Der Stichelen|Peugeot 407||
51|Jeroen Ursem|Jeroen Ursem|Alfa 156||
60|Maik Peters|Maik Peters|Volvo C30||Afgemeld
66|Jaap Kleijn|Atreidez|Volvo C30||
84|Roy Diederen|RSRoy|Seat Leon||
86|Gerben Kelly|Gerben|BMW 320si e90 SEQ|10Kg|
87|PaulPeter Kroon|paulpeter|BMS|10Kg|
88|Michael Storm|Michael Storm|BMW 320si (E90)|50Kg|
89|Raymond Buijs|CuqeBaqer|Seat Leon||

Reservelijst
Nummer|Naam|Nickname|Auto|Deelname
20|Manuel Nelissen|Manuel|Seat Leon |Kan meedoen
23|Daniel Kleijn|Daniël|BMW 320si (E90)|Afgemeld
24|Bob van Someren|Bob|Seat Leon |Afgemeld
28|Koen Wielandt||Seat Leon |Afgemeld
57|Rudy van Buren|Rudy|Volvo C30|Afgemeld
12|Rinus Janssens|?|Volvo C30|Kan Meedoen
18|Bjorn Spierenburg|Bjorn|Seat Leon|Afgemeld**
82|Dennis Gerressen|Dennis|BMW 320si e90 SEQ |Kan meedoen
7|Robert Saalmink|Robert Saalmink|Seat Leon|Kan meedoen
15|Kevin Weerman||Audi A4|
6|Stephane Rouault|Stephane Rouault|Seat Leon|Afgemeld*
85|Mark Kroesbergen||BMW 320si (E90)|Afgemeld*

*Mark Kroesbergen & Stephane Rouault zijn door de Organisatie bestraft voor het niet tijdig afmelden bij Race3 & Race4.
**Bjorn Spierenburg word niet gestraft bij late afmelding. (Steam problemen)

[spacer]
[logo_dr]

Robert Saalmink
5 oktober 2009, 17:07
Woei, wat een baantje :) jammer dat ik waarschijnlijk niet kan meedoen gezien de reservelijst :(

Niels Tieman
5 oktober 2009, 17:11
Ik heb 2 afmeldingen van Stefan en Maik. Bram Kocken is weggevallen, dus de huidige vervangers zijn Manuel, Koen en Rudy. Lijkt me logisch, toch?

Daniël
5 oktober 2009, 17:13
Buh, jammer genoeg kan ik niet meedoen door m'n kamerperikelen. Jammer, want het leek me een erg interessante race met al die bandenproblemen. :P Ik ben zelfs bang dat ik me voor zowel de FPL als DRTCC moet afmelden, als ik m'n pc nog niet in m'n kamer plaats.

Robert Saalmink
5 oktober 2009, 17:14
Ik heb 2 afmeldingen van Stefan en Maik. Bram Kocken is weggevallen, dus de huidige vervangers zijn Manuel, Koen en Rudy. Lijkt me logisch, toch?

Ik had het al weg-ge edit... :blushing:

Darthwillie
5 oktober 2009, 17:23
Woei wat een baan, gisteren 3 keer gerold bij het oefenen :blushing: Bandenproblemen te verwachten, ik ben heel benieuwd naar de race!!!! :thumbup:

(maar eh, hoeveel ronden gaan we doen? 29 of 30?)

Niels Tieman
5 oktober 2009, 17:29
*60 kilometer op Ring Knutstorp is 29 Rondes.

Darthwillie
5 oktober 2009, 17:30
:thumbup: top, ik vond nml verschillende lengtes van het circuit.

Bram Van Der Stichelen
5 oktober 2009, 17:39
had wel gedacht dat het 29-30 rondjes gingen zijn. Gaat een ontzettend leuke race worden. Kijk er al echt naar uit. :)

Niels Tieman
5 oktober 2009, 17:40
:thumbup: top, ik vond nml verschillende lengtes van het circuit.

Ik heb op de officiele website gekeken en daar de berekening op los gelaten. 29 Rondjes voor de bandjes... ;)

Marc Vos
5 oktober 2009, 17:52
Dinsdagavond ga ik nog even oefenen en dan hoop ik donderdag weer voor punten te rijden, ben echt benieuwd hoe de banden het gaan houden.

En ik ben ook wel benieuwd naar de strafgewichten :p Michael had 50 kg toch?

Niels Tieman
5 oktober 2009, 17:53
Die komen vanavond online te staan . :D

Edit: Ze staan online.

Bram Van Der Stichelen
5 oktober 2009, 21:23
DRTCC server weer weg?

Darthwillie
5 oktober 2009, 21:26
nee, ik ben online met steven en rinus

Niels Tieman
5 oktober 2009, 21:29
Heren, inmiddels is het wel duidelijk dat er wat problemen zijn met de lobby. Op het moment dat de server weg is zal hij na een loop van tijd vanzelf weer terug komen of je moet een paar keer refreshen en de aanhouder zal winnen. Het is niet de bedoeling dat iedereen om de zoveel tijd "Server weg?" gaat roepen.

Mochten er na een loop van tijd alsnog een probleem zijn met het vinden van de server, stuur dan één van de admins een PM. :)

Bram Van Der Stichelen
5 oktober 2009, 22:44
Net weer een uurtje geoefend. Gaat wel in orde komen voor donderdag, alhoewel alles heel close op elkaar zal liggen zeg. Ik hoop op een 1.00.5 in quali, en dan hopen dat ik daarmee top 5 ga rijden. Kort raceje gereden, en bandenslijtage over 5 ronden was 12%. Moet nog wat af kunnen, maar het gaat enorm glijden worden op het einde. Gelukkig kan ik me troosten met het feit dat dat voor iedereen het geval zal zijn.

Die laatste bocht gaat zeker flips voortbrengen. Ik had er bijna van in de 2e race, maar heb hem toch lekker recht kunnen houden :laugh:

Onze stunt waar iedereen in de bocht ging flippen mislukte wel faliekant. :(

Darthwillie
5 oktober 2009, 22:46
We moeten zeker donderdag uitkijken dat het geen ramfestijn wordt (maakte me er zelf net ook een beetje schuldig aan :blushing: )
Het is wel een heeeeeel krap baantje

El Maestro
5 oktober 2009, 22:48
Onze stunt waar iedereen in de bocht ging flippen mislukte wel faliekant. :(

2e keer lukte die wel bij mij:laugh:
Daarna sloot het spel ineens af, beetje jammer. Morgen wil ik het weer proberen!:thumbup:

Atreidez
5 oktober 2009, 22:55
We moeten zeker donderdag uitkijken dat het geen ramfestijn wordt (maakte me er zelf net ook een beetje schuldig aan :blushing: )
Het is wel een heeeeeel krap baantje

Ja, ik tikte jou ook rond in race 2 :blushing: Deed een beetje een do or die op Steven en Fred, en was er wel voorbij, maar ging eerder op t gas dan jou en nam toen de bocht te wijd waardoor ik je raakte volgens mij. Maja, zal in de echte race wel wat voorzichtiger zijn hoor ;) Toch punten nodig hehe

Maik Peters
6 oktober 2009, 09:18
Heel veel suc6 allen, maak er iets moois van!

Drive4Fun!

Ferroeni
6 oktober 2009, 10:41
Maik, zonde dat je niet mee kan doen. Sterkte in ieder geval met je knie.

Roy Visser
6 oktober 2009, 12:18
hmm, dus het afmelden is een extra dag vervroegt als ik dat zo bekijk? Is het misschien handig om een kopje afmelden in iedere openingspost te maken van de race waar dit soort informatie instaat? Het enigste wat ik met betrekking tot afmelden kon vinden kwa tijdstip is "niet tijdig" wat imo een beetje vaag is. Je gaat dan vaak automatisch kijken naar andere leagues en voorgaande leagues waar 24u gebruikelijk is. Dat is nu dus klaarblijkelijk veranderd? Even opzoeken in de regelementen lukte me ook niet aangezien geen van de links werkte, ook niet van voorgaande leagues. Erg moeilijk om dus voor jezelf duidelijkheid te scheppen hoe of wat, en als je denkt ik wacht tot dinsdag om te kijken of het me lukt, dan kom je er nu dus in ene achter dat je een straf aan je broek hebt hangen. Kleine toevoeging mbt tot afmelden incl email adres (ook al is dat bij iedereen bekent) en de regelgeving mag wat mij betreft wel in de openingspost, zeker omdat dat ook de post is die we allemaal in de gaten moeten houden vanwege het wel of niet kunnen starten als je op de reservelijst staat.

Dennis
6 oktober 2009, 12:46
Vanavond maar eens m'n eerste rondjes gaan rijden. Ben benieuwd wat ik er van kan bakken met de BMW

Ralffoxx
6 oktober 2009, 12:48
Ik zit ziek thuis. Misschien mexicaanse griep :D maar hoop donderdag wel mee te kunnen doen. Zo komt dokter dus :) we zullen zien.

Maik Peters
6 oktober 2009, 13:12
zo zo die durft....
Ik weet van iemand dat de dokter niet langs kwam hoor. Die zei gewoon van... wat zijn je symptonen? oh dat... ja mogelijk Mexicaanse griep.. blijf maar lekker thuis totdat je jezelf echt beter voelt.. suc6.

Robert Saalmink
6 oktober 2009, 13:20
hmm, dus het afmelden is een extra dag vervroegt als ik dat zo bekijk? Is het misschien handig om een kopje afmelden in iedere openingspost te maken van de race waar dit soort informatie instaat? Het enigste wat ik met betrekking tot afmelden kon vinden kwa tijdstip is "niet tijdig" wat imo een beetje vaag is. Je gaat dan vaak automatisch kijken naar andere leagues en voorgaande leagues waar 24u gebruikelijk is. Dat is nu dus klaarblijkelijk veranderd? Even opzoeken in de regelementen lukte me ook niet aangezien geen van de links werkte, ook niet van voorgaande leagues. Erg moeilijk om dus voor jezelf duidelijkheid te scheppen hoe of wat, en als je denkt ik wacht tot dinsdag om te kijken of het me lukt, dan kom je er nu dus in ene achter dat je een straf aan je broek hebt hangen. Kleine toevoeging mbt tot afmelden incl email adres (ook al is dat bij iedereen bekent) en de regelgeving mag wat mij betreft wel in de openingspost, zeker omdat dat ook de post is die we allemaal in de gaten moeten houden vanwege het wel of niet kunnen starten als je op de reservelijst staat.

Alle oude reglementen kun je downloaden vanaf de site. De wijzigingen voor DRTCC3 staan hier: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=440

Roy Visser
6 oktober 2009, 13:38
Alle oude reglementen kun je downloaden vanaf de site. De wijzigingen voor DRTCC3 staan hier: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=440

je bedoelt die downloads die allemaal niet werken en je terug sturen naar de hoofdpagina? -- edit: ik heb het hier over de regelementen onder de league kop zelf waar de download niet werkt, die in de download sectie werken wel, mijn excuses voor het misverstand. -- In de DRTCC1/DRTCC2 regelementen staat alleen het volgende over afmeldingen:

-De reservelijst kent een volgorde. Zodra er een afmeldingen is onder de reguliere rijders, kan nr 1 op de reservelijst die race meedoen. Zijn er twee afmeldingen, dan kan nr 2 van de reservelijst ook meedoen, etc.

het lijkt mij gewoon prettig om dat soort "belangrijke" informatie ook even in de OP te betrekken, en dat is dus ook mijn vraag, of jullie daar even over na willen denken :)

Bramzel
6 oktober 2009, 13:55
zo zo die durft....
Ik weet van iemand dat de dokter niet langs kwam hoor. Die zei gewoon van... wat zijn je symptonen? oh dat... ja mogelijk Mexicaanse griep.. blijf maar lekker thuis totdat je jezelf echt beter voelt.. suc6.

Zo, dan zou ik toch flink pissed worden op zo'n dokter. Betaal me scheel aan de ziektekostenverzekering en dan weigert zo'n piemel zijn werk te doen...

Roy Visser
6 oktober 2009, 14:10
post even geedit, de download voor de regelementen in de downloadsectie werken wel, ik keek zelf alleen bij de leagues waar ze helaas niet werken.

Robert Saalmink
6 oktober 2009, 14:31
post even geedit, de download voor de regelementen in de downloadsectie werken wel, ik keek zelf alleen bij de leagues waar ze helaas niet werken.

En dat zal ik dan wel weer even nakijken, thanks :)

El Maestro
6 oktober 2009, 15:44
Nog 2 momentjes van gisteren in de kwalificatie:p

Knutstorp momentje on Vimeo

Captain Slow
6 oktober 2009, 15:47
showoff:p

Niels Tieman
6 oktober 2009, 16:02
Als je hem dan vervolgends op Pole hebt gezet dan ben je de held van de dag :D

Dennis
6 oktober 2009, 16:04
Beetje de "max twee wielen buiten de baan" regel omzeilen he!

Darthwillie
6 oktober 2009, 16:10
Goede manier om bandenslijtage tegen te gaan, steeds maar op 2 wielen rijden :thumbup:

Gisteren geprobeerd 4 banden van het asfalt alleen dat dak had toch wel erg veel weerstand op het asfalt :innocent:

Kim Van Der Stichelen
6 oktober 2009, 16:21
Goede manier om bandenslijtage tegen te gaan, steeds maar op 2 wielen rijden :thumbup:

Gisteren geprobeerd 4 banden van het asfalt alleen dat dak had toch wel erg veel weerstand op het asfalt :innocent:

http://i34.tinypic.com/2506qv6.jpg

Bram Van Der Stichelen
6 oktober 2009, 16:24

:lol:

Op die eerste plek heb ik trouwens nog nooit op 2 wielen gereden. Daar hoef je denk ik al serieus je best te doen. :p

El Maestro
6 oktober 2009, 16:27
Heeft één van jullie nog een screen van 'de stunt'? Het spel heeft geen replayfile aangemaakt omdat ie ineens uitviel:(

Op die eerste plek heb ik trouwens nog nooit op 2 wielen gereden. Daar hoef je denk ik al serieus je best te doen. :p

Ik had tot gisteravond nog geen één keer een koprol gedaan/ op twee wielen gereden, en dan in de 1 lap qualifying twee maal in één rondje:laugh:

Maik Peters
6 oktober 2009, 17:20
wat een stunt .... helemaal super..

rinussie
6 oktober 2009, 17:21
Lol,

Idd een krap baantje :laugh:
ik ben de eerste race in de eerste ronde zo vaak gebeukt dat ik de tel kwijt geraak ben :surrender:

Michael Storm
6 oktober 2009, 20:37
Ik hoop dat het morgen al een stuk beter gaat, het laatste uur hoest ik de longen uit mijn lijf.
Krijg al overal pijn in mijn zij en ook longen van het hoesten. :(

Marc Vos
6 oktober 2009, 20:39
Ik ga over een kwartiertje nog even oefenen ;)

Ralffoxx
6 oktober 2009, 21:43
Zo, dan zou ik toch flink pissed worden op zo'n dokter. Betaal me scheel aan de ziektekostenverzekering en dan weigert zo'n piemel zijn werk te doen...

Ja die van mij kwam ook uiteindelijk niet langs maar belde ... vroeg om wat ik had en toen ok Mexicaanse griep. En ik gebruik bepaalde medicatie van wegen me darmen dus mag voro rest niks. Dus gewoon thuis zitten uit hoesten. :D maar ben er donderdag wel bij :P

Bram Van Der Stichelen
6 oktober 2009, 22:05
Kom ik even oefenen in het gezelschap van jullie heren, gaat iedereen weg :(

Dennis
6 oktober 2009, 22:08
Kom ik even oefenen in het gezelschap van jullie heren, gaat iedereen weg :(

Volgens mij knalde de server er uit.

Bram Van Der Stichelen
6 oktober 2009, 22:42
Zat al de hele tijd naar de 1.00.6 te loeren in practice, maar betrapte mezelf op teveel fouten onder druk. Dan maar besloten om eens de hud af te zetten zodat ik de tijd niet zie, en in de daarop volgende 2e ronden 2x achter elkaar men tijd verbeterd. Sta nu op een 1.00.525 :thumbup:

Bram Van Der Stichelen
7 oktober 2009, 17:37
Heb offline eens een race stint gedaan om te zien hoe de slijtage op de Audi zich gaat tonen. Ik moet zeggen dat het best meevalt. Heel de de race gereden zoals ik zou rijden morgen.

Beste tijd was een 1.01.7, niet zo heel snel, maar wat belangrijker is, doorheen heel de race ronde de 1.02.6 kunnen rijden, maar 2 seconden van quali pace. Banden hielden het verrassend goed uit. Kreeg men eerste tireworn melding in ronde 23. Op het einde had ik nog 33% van men linkerband over, en 44% van men rechterband. (voorbanden dus). Achterbanden worden geen enkel probleem. Die zaten nog mooi op 65 en 74.

Als ik een offline race mag vergelijken met een online race (qua grip en slijtage), ziet het er heel goed uit voor morgen.

Roy Visser
7 oktober 2009, 17:40
Als ik een offline race mag vergelijken met een online race (qua grip en slijtage), ziet het er heel goed uit voor morgen.

helaas gaat dat niet zo op, ten eerste rijd je een stuk minder onder "druk" waardoor je rustiger je rondjes kunt doen, en ook doet, en ten tweede is de grip toch anders. Als je die "druk" online tegen tegenstanders kan verminderen en je eigen tijden rijden, dan scheelt het al een hele hoop overigens ;)

El Maestro
7 oktober 2009, 17:51
Ik ben na raceafstanden al op banden met 0% uitgekomen, geen lekke overigens;)

Marc Vos
7 oktober 2009, 17:56
Ik ben na raceafstanden al op banden met 0% uitgekomen, geen lekke overigens;)

Vreemd dat ze niet lek gaan dan,

Captain Slow
7 oktober 2009, 18:04
Vreemd dat ze niet lek gaan dan,

Zeg dat dit:p :
'Ik weet het niet. Schiet mij maar lek."

Ok, flauwe modus nu uit;)

Bram Van Der Stichelen
7 oktober 2009, 20:35
Komt er vanavond nog iemand op de server voor de gezelligheid? :)

Darthwillie
7 oktober 2009, 20:39
nop niet voor gezelligheid, voor broodnodige training :p

El Maestro
7 oktober 2009, 20:44
Komt er vanavond nog iemand op de server voor de gezelligheid? :)

Ik wil de stunt wel weer ff proberen:p

Ralffoxx
7 oktober 2009, 20:54
en server is weer foetsie :D gaat goed :D

Niels Tieman
7 oktober 2009, 20:59
Dat probleem is al meerdere keren uitgelegd. Helaas kunnen we daar niets aan veranderen.

Bram Van Der Stichelen
7 oktober 2009, 21:02
Dat probleem is al meerdere keren uitgelegd. Helaas kunnen we daar niets aan veranderen.

Neemt niet weg dat het irritant is :p
Hopelijk blijven we er morgen van gespaard.

Niels Tieman
7 oktober 2009, 21:22
Ik snap dat het irritant is, maar om het continue te melden in deze thread heeft niet zoveel zin. Zoals al eerder aangegeven; Mocht het vaker voorkomen geef het door via een e-mail of via de juiste kanalen. :)

paulpeter
7 oktober 2009, 21:27
Net m'n eerste rondes op Knutstorp gereden. Interessant baantje. Wordt mooie race denk ik morgen. Je moet hier echt verdomd netjes rijden om het legaal te houden en je banden een beetje te sparen.

Darthwillie
7 oktober 2009, 22:48
zo dat was de laatste testsessie voor de race. banden banden banden :blink:

Echt vreselijk zin in de race morgen, volgens mij wordt het een bizarre race. :thumbup:

Bram Van Der Stichelen
7 oktober 2009, 22:51
Schrik momentje daarnet :blink: Dacht dat ik fred makkelijk zou kunnen ontwijken. Niet dus...

YouTube - flip

paulpeter
7 oktober 2009, 22:58
Is ook vrij naief om totaal niet uit te wijken;)

Bram Van Der Stichelen
7 oktober 2009, 22:59
Is ook vrij naief om totaal niet uit te wijken;)

ja inderdaad. Ik had gedacht dat ie tot stilstand ging komen op het gras. En aangezien dat ik aan een snelle ronde bezig was heb ik het er maar op gewaagd om gewoon de lijn te houden.

Bjorn
8 oktober 2009, 01:08
Wegens Steam inlog problemen moet ik me helaas afmelden :censored::cursing::crying:

Darthwillie
8 oktober 2009, 01:16
Wegens Steam inlog problemen moet ik me helaas afmelden :censored::cursing::crying:

Dat is balen, account gekraakt?

Ferroeni
8 oktober 2009, 08:33
Race day!!

Enne, ik zat me vanmorgen te bedenken dat als iedereen (25 man) op de baan zit (met een rondje van 62 seconden) er gemiddeld 2,48 seconden afstand zit tussen de verschillende auto's. Als je 2 seconden langzamer bent dan de leider, dan word je op dit baantje na 31 seconden op een ronde gezet. Aangezien we maar 29 ronden gaan rijden, zou het zou moeten zijn dat je dus niet op een ronde wordt gezet. Zorg dus dat je minder dan 2 seconden langzamer bent dan de snelste.

Ik heb van de week ook al een bestelling gedaan bij Profile TireCenter voor wat extra (voor)baantjes, want die hebben het zwaar. En ik heb er zin in.

Bjorn, jammer dat je niet mee kunt doen.

Robert Saalmink
8 oktober 2009, 10:01
Hey, ik kan meedoen zie ik :)

Dennis
8 oktober 2009, 10:07
Ben benieuwd wat het gaat worden vanavond. Ik ga denk ik voor uitrijden en uit de problemen blijven. Moet dan denk ik al een heel eind komen.

Robert Saalmink
8 oktober 2009, 10:16
Ben benieuwd wat het gaat worden vanavond. Ik ga denk ik voor uitrijden en uit de problemen blijven. Moet dan denk ik al een heel eind komen.

Ik ga gewoon weer voor de winst, zoals altijd.

Darthwillie
8 oktober 2009, 10:18
Race day!!

Enne, ik zat me vanmorgen te bedenken dat als iedereen (25 man) op de baan zit (met een rondje van 62 seconden) er gemiddeld 2,48 seconden afstand zit tussen de verschillende auto's. Als je 2 seconden langzamer bent dan de leider, dan word je op dit baantje na 31 seconden op een ronde gezet. Aangezien we maar 29 ronden gaan rijden, zou het zou moeten zijn dat je dus niet op een ronde wordt gezet. Zorg dus dat je minder dan 2 seconden langzamer bent dan de snelste.

Ik heb van de week ook al een bestelling gedaan bij Profile TireCenter voor wat extra (voor)baantjes, want die hebben het zwaar. En ik heb er zin in.

Bjorn, jammer dat je niet mee kunt doen.

Volgens mij beslaan we al de halve baan als alle auto's achter elkaar rijden :blink:

Verkeer zal een probleem worden idd. :huh1:

Zelf een heel sluwe truc bedacht, ik neem twee reservebanden en een krik mee in de wagen :laugh:

Manuel
8 oktober 2009, 10:23
Verwacht nog teveel van de 1e race van mij... wat een ongelovelijke baggerbaan.
Uitrijden ... dat is het belangrijkste.

Ferroeni
8 oktober 2009, 10:28
Zelf een heel sluwe truc bedacht, ik neem twee reservebanden en een krik mee in de wagen :laugh:

Hehe, jij hebt jezelf vrijwillig 30kg ballast gegeven :)

Captain Slow
8 oktober 2009, 10:36
Ik heb een nog sluwere truxc bedacht, ghehe:p
http://img5.imageshack.us/img5/313/2418x.jpg (http://img5.imageshack.us/i/2418x.jpg/)

Robert Saalmink
8 oktober 2009, 10:42
Ja, daar heb je echt wat aan op Knutstorp!

Bjorn
8 oktober 2009, 11:45
Dat is balen, account gekraakt?

Nee. Windows was lastig aan het doen na instalatie van een programma, dus ben ik teruggegaan naar een herstelpunt van een week geleden.

Maar nu ligt steam dwars. Inlog en ww zijn goed en toch kom ik er niet in :huh1:.

Ticket in gedient bij steam, maar nog geen antwoord op gehad. Normaal zijn ze wel wat sneller daar met antwoorden.:sleep1:

SysRq
8 oktober 2009, 12:07
Kun je met die gegevens wel online inloggen op Steam?

Roy Visser
8 oktober 2009, 12:40
Nee. Windows was lastig aan het doen na instalatie van een programma, dus ben ik teruggegaan naar een herstelpunt van een week geleden.

Maar nu ligt steam dwars. Inlog en ww zijn goed en toch kom ik er niet in :huh1:.

Ticket in gedient bij steam, maar nog geen antwoord op gehad. Normaal zijn ze wel wat sneller daar met antwoorden.:sleep1:

steam al even helemaal gedeinstalleerd (met behoud van je cfg files zodat installeren van je spellen makkelijk gaat) en dan weer opnieuw installeren?

Niels Tieman
8 oktober 2009, 13:03
[spacer]

Nieuwsbrief voor Ring Knutstorp verstuurd

[spacer]

Jeroen Ursem
8 oktober 2009, 13:24
[spacer]

TOP! :thumbup:

[spacer]

Gerben
8 oktober 2009, 13:57
heb ook even wat gereden...eerst in de S60 en daarna in de beamer. Ik kan er niet goed overheen komen met de BMW, laat staan constant rijden. Is echt geen baan voor de combinatie Kelly-RWD. Met een FWD is het wel een leuk baantje :thumbup: met de RWD niet:blink:

Manuel
8 oktober 2009, 14:51
[spacer]

Nieuwsbrief voor Ring Knutstorp verstuurd

[spacer]

En een echt passend wachtwoord voor deze Knackerbrotbaan

SysRq
8 oktober 2009, 15:25
Is het mogelijk om als spectator mee te kijken vanavond?

Gerben
8 oktober 2009, 15:27
denk het niet

Manuel
8 oktober 2009, 15:29
Via de livetiming

Darthwillie
8 oktober 2009, 16:45
Het zou trouwens wel fijn zijn als vanavond iedereen binnen een minuut op de grid staat, zodat de blauwe vlaggen werken.

El Maestro
8 oktober 2009, 16:47
Het zou trouwens wel fijn zijn als vanavond iedereen binnen een minuut op de grid staat, zodat de blauwe vlaggen werken.

+1

Misschien kan Niels dat punt nog even aanhalen bij de briefing:)

Robert Saalmink
8 oktober 2009, 17:13

Het zou nog fijner zijn als die bug eens werd opgelost.

Niels Tieman
8 oktober 2009, 17:15
Amen.

Darthwillie
8 oktober 2009, 17:16
Het zou nog fijner zijn als die bug eens werd opgelost.

:p jep,liefst voor vanavond :laugh: misschien met Race on dat het opgelost is.

Captain Slow
8 oktober 2009, 17:47
En een echt passend wachtwoord voor deze Knackerbrotbaan

:stupid:

Fr3d
8 oktober 2009, 18:29
Schrik momentje daarnet :blink: Dacht dat ik fred makkelijk zou kunnen ontwijken. Niet dus...

10 punten voor de rol :thumbup:

Bram Kocken
8 oktober 2009, 20:03
Heren, een fijne race gewenst! Als het niet te druk wordt met klanten, ga ik meekijken via de LiveTiming ;)

Voel de dus druk van een extra paar ogen via de live-timing!!

Darthwillie
8 oktober 2009, 20:33
even de mp3 speler in de racewagen gezet, nummers die erop staan:
-van Halen met Jump;
-Upside down van Dianne Ross
-Spin me right around van Dead or Alive

goede race eenieder!

Kim Van Der Stichelen
8 oktober 2009, 20:35
Na halfweg afstand ga ik achterstevoren verderrijden om dat onderstuur eruit te krijgen ;)

Bram Van Der Stichelen
8 oktober 2009, 21:36
Server eruit :(
Of blijkbaarniet aangezien de rest er nog op zit. miljaar! Keek net nochtans even op de livetiming, en er stonden geen gegevens op.

Kan wel iets kapotgooien, daar gaat men mooie stand. Al dat oefenwerk voor niets.

Fr3d
8 oktober 2009, 22:07
server er nu wel uit\?

RSRoy
8 oktober 2009, 22:07
Lijkt erop. Ik reed ineens nog in me eentje rond...

Gerben
8 oktober 2009, 22:08
server idd eruit

Jeroen Ursem
ja iedereen, server uit lobby en geen live timing :(

paulpeter
Race 1 gewonnen:thumbup:

rinussie
Jaap, steven en ik uit de server met een disco, Jaap rijdt op een lege baan en denkt dat hij op P1 rijdt.

El Maestro
Pffieeeeuw, het ligt dus niet aan mij:surrender:

Darthwillie
net toen ik wou winnen :blushing:

Jeroen Ursem
ik zeg race starten, 1 warmuplap met posities terugnemen en racen :P

Marc Vos
8 oktober 2009, 22:09
Jammer zeg server eruit, lag op de 3de plaats.. :closedeyes:

Manuel
Rinus, sorry voor tikje in wedstrijd

Robert Saalmink
That's it for me, teveel schade, unrepairable. Eerste race ging wel ok, tweede alweer drie ronden achterstand en een brakke auto :(

Darthwillie
8 oktober 2009, 22:10
alleen graag ietsiepietsie rustigere eerste ronde :rolleyes: 4 tikken binnen een halve ronde is teveel, op de volgende meeting mogen jullie me best aanraken hoor :innocent:

Captain Slow
ja, euh. wat nu? Doorracen, of is dit het?

Jeroen Ursem
uh... iedereen viel weg Robert... toch?

Manuel
und jetzt ??

rinussie
Rinus, sorry voor tikje in wedstrijd

Eerste of tweede race Manuel ?

Darthwillie
That's it for me, teveel schade, unrepairable. Eerste race ging wel ok, tweede alweer drie ronden achterstand en een brakke auto :(
eeeehmm grote master, niemand rijdt meer, geen server meer

(nette valse start trouwens :p )

Fr3d
8 oktober 2009, 22:11
niet voor iedereem de server er uit?

dan roberrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt?

Stefan van Renselaar
Ik snap dat het irritant is, maar om het continue te melden in deze thread heeft niet zoveel zin. Zoals al eerder aangegeven; Mocht het vaker voorkomen geef het door via een e-mail of via de juiste kanalen. :)

:innocent:

Jammer zeg, ik zal de volgende keer wel weer meedoen, dan krijg ik alle connectieproblemen natuurlijk op mijn dak, maar dan kunnen jullie lekker racen :p

Michael Storm
Phoe, gelukkig ligt het probleem niet hier, iedereen eruit dus.
Wel vaag, zag eerst niemand meer op de baan maar wel in de lijst, ineens gingen er een paar weg en de rest bleef...

Fr3d
herstart?

paulpeter
8 oktober 2009, 22:12
Regelementen zeggen dit. Maar ik neem aan dat de organisatie druk bezig is. Ogenblik geduld dus.

Mocht er in geval van serverproblemen een algemene disconnect plaatsvinden, dan zal de race worden overgedaan indien deze voor minder dan 75% is voltooid. Indien meer dan 75% van de raceafstand is afgelegd zal geprobeerd worden aan
hand van logs en replaydata een geldige uitslag vast te stellen. Indien dit niet mogelijk blijkt zal de race op een later tijdstip overnieuw worden verreden.

Kim Van Der Stichelen
8 oktober 2009, 22:12
Steven Voss, je mag me wel bedanken voor mijn bumpje waardoor je Storm voorbij gleed

Ralffoxx
8 oktober 2009, 22:13
wat een bagger starts weer. P3 1ste race door foutje van Storm maar leuke race gehad.

Maar wat gaan we doen met race 2?

@ Kim:
Was zo goed als er al langs kim :D

Captain Slow
En wanneer is die herrace dan? Nu direct of op een ander tijdstip?

RSRoy
Ik wil best herstarten maar dat moet dan niet nog een half uur gaan duren :)

paulpeter
8 oktober 2009, 22:14
En wanneer is die herrace dan? Nu direct of op een ander tijdstip?

Die zou dan zo snel mogelijk plaatsvinden. Als er een restart komt. Gewoon even wachten op een reactie van de organisatie.

Gerben
8 oktober 2009, 22:15
eerste verneukt door iemand in de eerste bocht al, suspension broken... alleen maar overstuur.

tweede race goede start maar werd ik in de snelle links rechts ook al aan de kant gezet... en inhalen op deze baan...:huh1:

Fr3d
server staat er weer

Darthwillie
weet organisatie dit wel??????

Marc Vos
Overigens wel een mooie 5de plaats te pakken in Race 1, beste seizoensresultaat! :)

Michael Storm
8 oktober 2009, 22:16
2e race had ik wel eindelijk een goede start tegenover race 1, zat ik al klem tussen de voorgangers. Val ik alsnog ver terug. :P

Darthwillie
8 oktober 2009, 22:17
LOL Robert bekijkt andere discussies, kan iemand hem ff bellen :laugh:

RSRoy
Overigens wel een mooie 5de plaats te pakken in Race 1, beste seizoensresultaat! :)

Ja je glipte me nog net voorbij :p

En toen zat Willie achter me die eigenlijk een rondje achter reed maar wel sneller was. Was wat afgeleid daardoor en kon niet meer achter je aan helaas :)

Kim Van Der Stichelen
Ben ik trouwens de enige die gepit had?

El Maestro
8 oktober 2009, 22:18

Nee, Jeroen ook en die kwam vervolgens de helft van de race bij mij bumperkleven:p

Manuel
Nou weet ik waarom ik bij DR ben.... mooi close racing!

Nee, ik heb ook gepit

Jeroen Ursem

nee, ik ook, maar kwam nét achter P1 en 2 de baan weer op, wat zo goed als einde race betekend, werd ONTZETTEND opgehouden :lol:

Darthwillie
8 oktober 2009, 22:19
moest wel pitten , na 17 ronden helemaal niets over :surrender:

Bjorn
8 oktober 2009, 22:19
Kan/mag ik nog een raceje mee pikken?

Alles werkt hier weer :thumbup:

Dennis
8 oktober 2009, 22:20

Eerste race met zo'n 45 aan banden slijtage. Kon er nog goed mee overweg. Wel gaaf dat in Race je echt het verschil kan merken tussen versleten banden die gewoon op zijn of versleten banden doordat je constant blokkerende voorbanden hebt.

Marc Vos
8 oktober 2009, 22:22

Hehe, met jouw drifts er tussen is dat ook wel logisch :p

Liep volgens mij niet helemaal slecht af toen jij van de baan afschoot, en mij bijna raakte? :)

Tjerk Korving
8 oktober 2009, 22:22
Wat doen jullie hier, hup naar die server toe. :)

Wel uitermate irritant dat er nu tijdens een race gewoon een server crash is..

Dennis
8 oktober 2009, 22:23
Wat doen jullie hier, hup naar die server toe. :)

Zolang hier geen bericht staat ga ik er van uit dat er nog niets ondernomen is/wordt...

Darthwillie
Hehe, met jouw drifts er tussen is dat ook wel logisch :p

Liep volgens mij niet helemaal slecht af toen jij van de baan afschoot, en mij bijna raakte? :)

:blushing: scheelde heeeeeel weinig :surrender:

Robert Saalmink
Ik had even niet door dat er een disconnect was, sorry. Bij mij werkte alles nog namelijk, behalve mijn auto :(

75% is 75% dus HERSTART om 21:35 met 21 LAPS

Thanks PP ;) en excuses voor de late reactie...

paulpeter
Terug naar de server dus

Tjerk Korving
8 oktober 2009, 22:24
Zolang hier geen bericht staat ga ik er van uit dat er nog niets ondernomen is/wordt...
Das ook weer zo. Ik weet elk geval niet wat er nu gebeurd.

Darthwillie
8 oktober 2009, 22:25
joepie, hoe doen we de startopstelling?

Captain Slow
8 oktober 2009, 22:27
knalt ie er nou weer uit?

Fr3d
8 oktober 2009, 22:27
zie liever een andere race op een nader te bepalen tijdstip

Darthwillie
8 oktober 2009, 22:28
knalt ie er nou weer uit?
nee, werd herstart

RSRoy
zie liever een andere race op een nader te bepalen tijdstip

Eigenlijk ook wel mee eens :)

Manuel
Bjorn Spierenburg, kan die nog meedoen??

Gerben
8 oktober 2009, 22:48
wat een beukfestijn...

Bram Van Der Stichelen
8 oktober 2009, 23:10
2e race was inderdaad wel wat beukerig ja. De dingen die ik voor me heb zien gebeuren soms :surrender:

Gestart op 21, geëindigd op 5. Heerlijke race gehad. De banden van de audi hielden het duidelijk beter uit dan de rest, want op het einde werd ik precies naar de mensen voor me gezogen. Had wel wat momentjes met Jeroen U jammergenoeg. Was echt niet makkelijk rijden, aangezien het van de ene kant van de baan naar de andere was. Sorry voor de tikjes.

Ook nog een momentje gehad met Marc Voss, maar daar kon ik jammergenoeg ook weinig aan doen. Hij zat langs de buitenkant voor de laatste bocht, ik was hem aan het zoeken, en plots schuift ie voor me. :(

Jeroen Ursem
8 oktober 2009, 23:10
Dus.. verslagje dan maar:

Kwali, redelijk maar wel bij de laatste paar, had ook niet hoger verwacht.

Race 1, ging wel lekker eigenlijk, stond op een pitstop race, kom ik de baan op.. Precies achter een vechtende PP en Jerry :p Ik was veel sneller, maar ervoorbij was geen optie. Wel jammer, had me nog aardig naar voren kunnen vechten denk ik.

Race 3, ging rustig van start maar er was weinig ruimte op sommige punten, tot een paar rondes in de race kwamen er een paar heren die sneller zijn, maar kon ze achter me houden. Met moeite dat wel, want soms lijkt het wel alsof ze door me heen willen "ik ben sneller en wil er daarom meteen, kosten wat het kost langs"-gevoel kreeg ik ervan.
Suspension damage door een tik van achteren werd het niet makkelijker door.

Na toch een Trulli train achtige race te hebben gereden wel weer vermaakt, en daar gaat het om :thumbup:

Kim Van Der Stichelen
8 oktober 2009, 23:12
Schrok me rot plots, toen hier PP stil bleek te staan :huh1:

http://i33.tinypic.com/214ulw0.jpg

(Wie ziet de fout trouwens in m'n wagen? :p)

paulpeter
8 oktober 2009, 23:14
Mooi rookgordijntje:laugh:

Bjorn
8 oktober 2009, 23:16
Als eertse dank aan de organisatie en de andere rijders dat ik de tweede race nog mee mocht rijden.:clap::clap::clap:
Ik zag op de live timing dat er maar 20 rijders in race 2 waren en later zag ik op het forum dat er sevrer problemen waren. Stcc opgestart en op de server ingelogd met de vraag of ik mee mocht rijden.

Uiteraard als laatste gestart en geprobeerd om me rimte te vinden. De baan leek gladder als in mijn practice rondjes (regen race :p) en niet echt gevechten aangegaan om contact te vermijden. Opgeklommen door uitstapjes van anderen en een kort gevecht aangegaan met Manuel tot dat hij wijd ging in de 1e bocht.

Uiteindelijk gefinished op P13 met het Steam van de banden :punk:

Atreidez
8 oktober 2009, 23:19
Qual, beetje bedroevend en uiteindelijk 15e geloof ik. Had de hoop al bijna opgegeven.

Race1,
Ok start, doe voorzichtig maar achter werd me al flink de kont ingedeukt. Snelle stuk door iemand ingehaald, maar die wilde me meteen erna weer uitremmen en doet dat te laat waardoor ie me zijkant in kwam en ik moeilijk kon insturen. Toen achter Fred Visser aangereden, die er geen gras over liet groeien. Toen ie in de knoei kwam met (dacht M Vos) kon ik er langs, en later ook langs M Vos zelf waardoor ik de rest van de race achter Roy D aan ging. Dicht bij t eind zat Gerben K op me staart maar ook hij had weinig geduld en in t laatst deel verremde die zich en ging er naast. Rondje erna kwam ie echter uit de pits vlak voor Roy D en Roy en ik schrokken denk ik beetje, dus verremde ons beide. Marc Vos er weer langs en weer er achteraan gereden waardoor ik 7e werd.

Race2 (part 1)
Goeie start naast Mark B, kneep m een beetje in bocht 1 waardoor ik de leiding kon pakken, al weet ik niet hoe hij het ervaarde. Doet er ook niet veel toe, want een paar bochten later crashte de server. Was me eerste keer dat ik op p1 lag :(

Race2 (part 2)
Rollende start met het op volgorde rijden was erg netjes van iedereen. Had het niet verwacht, maar echt puik werk van iedereen.

Achter Mark aan de eerste rondjes, en kon m bijhouden maar dat was t ook wel. Steven kwam echt snel dichterbij toen, en toen ik slecht uit de laatste bocht kwam zat ie er zo dicht op dat ik m maar liet gaan, mede doordat ik achter hem al flinke gaten zag. Rondje erna verremde Mark zich en lag ik weer p2, maar Jerry sloot aan. Echt een megadik gevecht gehad met Jerry, maar zo netjes. Ik heb m volgens mij geen een keer tegen me aan gehad, maar je kon er nog geen ei meer tussen krijgen. 2 Rondjes voor t einde echter slechte eerste bocht, en toen zat ie aan me binnenkant, kon m niet meer knijpen en ben dus terug op p3. Gat met Mark was genoeg, dus netjes uitgereden en tweede podium gescored in DR league :thumbup: Wel 75% race, maar toch, meer dan ik met me qual kon verwachten.

Darthwillie
8 oktober 2009, 23:19
Races 2 en 3 sloeg de eerste ronde nergens op, wat een gebeuk en geram :surrender:

Race 3 wel heel leuk gevecht gehad met Steven Frederiks :thumbup: ik was sneller in het bochtige stuk, hij het rechte stuk, ik kwam er nergens langs. Echt prima mee vermaakt en volgens mij elkaar nergens geraakt , helaas toen een foutje gemaakt in bocht 1.

Ik maak me wel zorgen om de race in Gothenburg:huh1:

Ralffoxx
8 oktober 2009, 23:20
Herstart Race 2

Nja wat kan ik zeggen?!?
Herstart was gunstig voor me reed door ongelukje in bocht 1 3 man voorbij en stond toen 3e... reed rustig naar Jaap toe rijden.
Bedankt Jaap door me er langs te laten zodat ik rustig weg kon rijden naar Mark. Aangezien Mark een fout maakte lag ik eerste. Reed door eerste 5 rondjes bleef Jaap goed achter me maar had een goede pace. Liep toen langzaam weg en werd relaxed toen het gat boven 3 sec zat. Best wel strakke race gereden vind ik.
En me eerste winst eindelijk. :D pole en 1ste in 1 dag en dat met Mexicaanse griep lol.
Nu weer me koorts omlaag krijgen gelukkig niet te veel lopen hoesten tijdens de race.
Maar geweldig :D.

paulpeter
8 oktober 2009, 23:20
Toch een mooie overwinning weten te pakken:)

Race 1 van P4 gestart. Na een goede start kon ik gelijk vanaf de kop controleren. Jerry zat de hele race in m'n spiegel en zet hem er regelmatig langs. Echter kon ik hem voorblijven en zo de volle buit pakken.

Helaas viel in race 2 het voordeel van de start weg. Ik sloot aan achter Vos en Storm die druk in de weer waren. Ik wachtte me moment af en toen dat er kwam was ik beide heren voorbij. Helaas gaf Michael me net een zetje in de snelle rechter die ik niet meer corrigeren. Dacht hem nog te houden, maar de BMS besloot anders. In alle chaos raakte Kim me (niet zo gek) nog wat een suspension problem opleverde. Vervolgens nog naar binnen gegaan om dat te fixen en nieuwe banden te halen, om te snelste ronde nog te pakken. Wat volgens mij ook gelukt is.

Al met al een goed weekend, al had er in race 2 wat meer ingezeten.

Kim Van Der Stichelen
8 oktober 2009, 23:21
Ik heb echt helemaal niks van beuken gemerkt, op ronde 1 van race 1 waar ik door iemand opzij gedrukt wordt en er dan 15 ronden vast achterzit :huh1:

Robert Saalmink
8 oktober 2009, 23:24
LAPCHARTS RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/knutstorp/race1/index.html)
REPLAY EN LOGS RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/knutstorp/race1/20081008_knutstorp_race1.rar)
LAPCHARTS RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/knutstorp/race2/index.html)
REPLAY EN LOGS RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/knutstorp/race2/20081008_knutstorp_race2.rar)

Uitslagen op de site werk ik zo bij.

Gerben
8 oktober 2009, 23:25
Schrok me rot plots, toen hier PP stil bleek te staan :huh1:

http://i33.tinypic.com/214ulw0.jpg

(Wie ziet de fout trouwens in m'n wagen? :p)

seat :P

Robert Saalmink
8 oktober 2009, 23:25
Ik wil iedereen bedanken voor het geduld en de soepele herstart! Echt helemaal geweldig! En meteen mijn persoonlijke excuses voor mijn late reactie, PP bedankt voor je belletje! :blushing:

Bram Van Der Stichelen
8 oktober 2009, 23:26
Ben bezig met een filmpje te uploadan van de absolute chaos in de hairpin. Nog nooit heb ik zo'n zooitje gezien zeg in een drtcc race. Ik maakte zomaar even 6 plaatsen goed.

Kim Van Der Stichelen
8 oktober 2009, 23:26
Ik wil iedereen bedanken voor het geduld en de soepele herstart! Echt helemaal geweldig! En meteen mijn persoonlijke excuses voor mijn late reactie, PP bedankt voor je belletje! :blushing:

Ja was echt mooi, iedereen had z'n positie al voor Turn1 :thumbup:

Marc Vos
8 oktober 2009, 23:32
Eerst even een bedankje naar Robert toe, goed geregeld! ;)

Race 2 ging eigenlijk wel lekker, had zo'n 15 rondes Michael Storm achter me, helaas verremde ik me licht en toen kwam Storm er voorbij. Vervolgens kon ik het tempo van Michael volgen. De laatste sector deed ik een inhaalpoging bij hem, Bram ging zich ook in het gevecht mengen. Ik rijd aan de linkerkant richting de laatste bocht met Bram naast me precies in me dode hoek. Ik denk dat Bram mij rechtsachter aantikte want ik ging direct de muur in. Het was nog een hele klus om uit dat grind te komen, 15de..

Morgen is de replay bekijken, waarschijnlijk gewoon een raceongeluk met Bram, kan gebeuren.

Bram Van Der Stichelen
8 oktober 2009, 23:34
Het debacle in t1 in de hairpin. Let even op mijn audi. :lol:

YouTube - hairpin

Jeroen Ursem
8 oktober 2009, 23:34
Inderdaad petje af naar iedereen, de herstart verliep supersoepel :)

*edit
Daar stuurde ik ook soepel doorheen zie ik :D

Gerben
8 oktober 2009, 23:35
ff mijn verslag van deze waardeloze race...

kwali: wonder boven wonder kwalificeer ik me in de top 10 met een stabiele setup!

Race1: Matige start, steven besluit via het gras te gaan en vol bij iemand in de zijkant te beuken, Kim vds zit achter mij te drukken, ik kom Steven tegen die dwars op de baan staat en voila middenpunt van een startcrash hele auto naar de %^$%^*&%. Verder gereden, overstuur overstuur en... overstuur. Kon met moeite Wilfred bijhouden. Uiteindelijk maar de suspension laten repareren en er nieuwe banden onder gooien. Was gelijk een klap sneller, maar ik reed als achterligger. Maar was veel sneller dan diegene die me gelapt hadden, en daar blijf ik dan ook echt niet achter hangen. Uiteindelijk nog een keer rondgetikt, weer suspension kapot, weer pit, en toen geprobeerd de snelste ronde te rijden. Gefinished als een na laatste... lang geleden dat dat gebeurd is.

Race2 eerste keer: Superstart, maar door Fred Visser aan de kant gezet bij de snelle links rechts waardoor ik weer 18e lag... poosje later was iedereen weg.

Race2 tweede keer: Goede start, direct Manuel gepakt. Door auto's die dwars op de baan staan en mensen die menen dat ze dan direct kunnen inhalen had ik veel moeite de auto in het goede spoor te houden. Even later word ik weer rondgetikt en toen was ik er helemaal klaar mee. RWD is geen type auto om in het achterveld op zo'n krappe baan te rijden.

op naar volgende race

Atreidez
8 oktober 2009, 23:36
Eerst even een bedankje naar Robert toe, goed geregeld! ;)

En die lag nog wel lekker te slapen :laugh: Waar is je race 1 verhaal trouwens?

Bram Van Der Stichelen
8 oktober 2009, 23:39
Stand valt gelukkig nog mee. Doet natuurlijk ontzettend pijn om nu 15 punten achter jerry te staan als je race 1 bekijkt, maar het had erger gekund. Sta nog steeds netjes op 4, en de 2e plaats nog steeds in het vizier. Volgende week op Imola zal het moeten goed gaan.

Darthwillie
8 oktober 2009, 23:40
Kon met moeite Wilfred bijhouden.

Alsof dat raar is :huh1:

Captain Slow
9 oktober 2009, 00:09
Voordat ik begin wil ik Roy Visser echt hartelijk bedanken. Ik heb 2 weken geleden aan de deur geklopt met mijn probleem. Ik kon totaal niet communiceren met de DRTCC auto's. Het leek wel of ik Nederlands praatte, en mijn auto Spaan. Ging niet echt samen.
Na wat overleg en wat replays doorkijken is er toch een sprong(etje) vooruit gemaakt. Ik zal proberen door te gaan met deze service, en ik kan het ook zeker aanraden aan anderen.;)

Mijn verslag dan maar, was me een avondje wel zeg:D

Quali:

Wilde direct de baan op om een gat voor me te hebben. Lukte aardig. Reed achter Mark B. en dacht dat ik wel sneller kon. Kwam erachter dat ik gewoon een pb had neergezet:lol: Nog 2 tiende vanaf weten te snoepen dus maximaal haalbare.

Race 1:

Ik weet niet wat er gebeurde, maar voor mij stond opeens alles stil/vast. Reed dacht ik opeens op p6. 'Klem' achter Roy en Kim. Kim wist ik te verschalken, en daarna nog ff mee gevochten. Verliep fair trouwens:thumbup:
Roy lukte me echter niet, jammer. Foutje waardoor ik in de grindbak kwam en op p8 reed. Mark B. kwam er nog langs, dus p9.
Maargoed, punten. Toen was ik al happy.

Race 2:

Kort....

Race 3:

Vanaf p9 gestart, en lag al snel rond p8. Eigenlijk vrij zakelijk achter Marc Vos, PP en Michael aangereden. Ik kon ze bijhouden, maar helaas niet aanvallen.
Bram was veel te snel, dus echt hard verdedigt heb ik niet.
P7, echt super tevreden.:D Ook gevierd met een goede schaal bitterballen:laugh:

El Maestro
9 oktober 2009, 00:21
Kwalificatie
Kwam maar niet in een goed ritme terecht, concentratie was ver te zoeken. Uiteindelijk toch het tempo kunnen vinden en meteen een PB neergezet. Ik had er wel 13 rondes voor nodig.:p

Race 1
Zoals gewoonlijk een goede start, maar werd in de eerste bocht meteen van achteren geraakt, geen idee wat er allemaal gebeurde. Gevolg was suspension damage. Daarna werd het een hele eentonige race. Ik reed rondes lang vlak achter PP. Ik kwam steeds iets sneller de laatste bocht uit, maar hij hield de rechterkant waardoor ik er niet voorbij kwam. Ik zat dus vast op P2 en finishte ook op die positie.

Race 2
Weer een goede start met een hoop chaos achter me. Kwam weer achter PP te zitten en ging weer verder met nutteloze pogingen op het rechte stuk.:laugh:
Rondje later verdwenen ineens alle auto´s voor me. Gebeurt soms wel vaker dat ze heel even weg zijn, maar later weer terugkomen. Besloot dus lekker door te rijden, maar na 3 rondes was het wel duidelijk dat er iets niet goed was. Halfvloekend de server verlaten en naar het forum gegaan, waar ik dus gelukkig zag dat het niet aan mijn verbinding lag. Goed voor mij, nog beter voor de mensen bij het callcentre van Orange, want die gingen anders een heeeeeeele zware dag beleven.....

Gelukkig werd de restart keurig geregeld:thumbup:
Ik was goed weg en lag al snel 4e. Later opgeklommen naar P3 en achter Jaap terecht gekomen. Vervolgens een geweldig gevecht met hem gehad, waarbij we één rondje bijna constant naast elkaar zaten. Echt heel erg gaaf!
In de een na laatste ronde miste hij z´n rempunt en kon ik hem voorbij. P2!

Als ik het goed heb m´n beste DRTCC ´weekend´ ooit!:thumbup:

Fr3d
9 oktober 2009, 00:26
Leuke avond gehad, met slecht resultaat dat dan weer wel :huh1:

quali had beter gekund, maar het lag leuk bij elkaar
0,01 sec verschil met de plek voor mij!

RACE1
Start als vanouds gewoon weg kut. zo weer 4 plekke verloren.
Daarna wel op de inhaal tour zover dat ging. mede door het krappe circuit
mooi naar voren gereden.

Ergens gaat er wat fout, en sta naast de baan op een bospad vast. Ik kom er bijna niet uit. Eindelijk ben ik er uit en kan ik zowat achteraan sluiten.
Dus pusche en dat gaat fout = kromme auto
kort daarna een korte freeze , en auto staat in de fik. Dan ben je wel klaar :surrender:

Race 2. Achteraan starten. Dat ging net goed en win al snel wat plekjes.
hier en daar wat contact, server crash

Race 2.1 Niet achteraan starten want Bjorn en Bram deden mee.
Bram voor laten gaan omdat ie toch sneller was, maar dat snapte hij niet zo en sneed me toch een beetje af.

Leuk race tot ik samen met Jeroen Ursum van de baan getikt worden.
Auto krom en lekke band....
Band laten maken en aansluiten aan top 8. Maar die kon ik vrij gemakkelijk bijhouden en moest zelfs inhouden. Kim zat achter mij en hield in de gaten of ik hem niet hinderde. Zover ik weet gebeurde dat niet en het gaatje tussen mij en kim werd wat groter.
Zo de race uit gereden

Robert Saalmink
9 oktober 2009, 00:34
Mijn kwali was niet super, laatste vijf minuten ben ik maar naar anderen gaan kijken. Het zit heel dicht op elkaar hier.

Race 1:
Staande start ligt me wel, en ook hier weer veel plekken winst. Na een tijdje reed ik 12e en heb nog wat leuke gevechten gehad. Kim was onhoudbaar, en nu weet ik ook waardoor dat kwam. Flinke bandenslijtage trouwens op die Seat, maar hij hield het vol!

Race 2: Valse start (geen klik van de hendel, WEL 1e versnelling... iets te ver ingedrukt denk ik). s/g en daarna schade gereden en met een lekke band rondgereden. Dat kon ik niet hebben, dus toen heb ik de server maar een reset gegeven :innocent: :p

Race 2 herstart:
Wel chaos, ik won er eerst wat plekken mee maar na wat gebeuk en geduw en een keer verremmen (koude banden, rollende start!) moest ik achteraan sluiten. Toen nog wat inhaalwerk kunnen doen en kunnen profiteren van foutjes van anderen, en een leuk gevechtje gehad met Manuel Nelissen.

Roy Visser
9 oktober 2009, 00:51
Voordat ik begin wil ik Roy Visser echt hartelijk bedanken. Ik heb 2 weken geleden aan de deur geklopt met mijn probleem. Ik kon totaal niet communiceren met de DRTCC auto's. Het leek wel of ik Nederlands praatte, en mijn auto Spaan. Ging niet echt samen.
Na wat overleg en wat replays doorkijken is er toch een sprong(etje) vooruit gemaakt. Ik zal proberen door te gaan met deze service, en ik kan het ook zeker aanraden aan anderen.;)

SR-Academy at your service ;) Leuk om progressie te zien casper!

ps, emails mogen altijd naar roy@sr-academy.nl, contact via msn is ook mogelijk, maar voor emails kan ik zelf de tijd inplannen en je een zeer duidelijk verhaal terugsturen, op msn heb ik ook niet altijd even veel tijd, en dat zal ik dan indien mogelijk ook aangeven. Emails prefereren dus de voorkeur, en de hoeveelheid is absoluut geen probleem, kom maar op met die replays/vragen/adviezen!

rinussie
9 oktober 2009, 01:47
Quali kan ik kort over zijn die was bagger. waar ik een 1:00.8 als pr had haalde ik dat nu bij lange na niet. P13 Was mijn deel.

Race 1.
Ook daar kan ik kort over zijn Na een toffe inhaal actie op Steven Frederiks waarbij hij op het rechte stuk 2 of 3 keer van race-lijn verandert (replay vanaf 140) rem ik hem alsnog uit. Doordat Stevens instuurt en mijn linkerkant raakt loop ik linksachter een suspention damage op. Door deze schade breekt mijn achterkant uit in de Migro Crönet bocht en kan Steven mij weer voorbij. Achter Steven aangesloten en in de volgende bocht door Manuel Nelissen tot 2 maal toe geraakt. Kennelijk veremde hij zich waardoor hij mij eerst linksachter raakte, waardoor ik linksom in de ronte ging, en hij mij voor de 2e keer linksvoor raakte waardoor ik weer rechtsom ging en in de banden belande. Met een lekke voorband, susspention damage en zonder neus naar de pit gereden. Hierrna de race met een scheve auto uitgereden op P17.

Race 2 ;)

Race 3

Toffe race gehad om P10 tm 14.
2e race was inderdaad wel wat beukerig ja. De dingen die ik voor me heb zien gebeuren soms :surrender:
Leuk dat nou juist jij dit zegt Bram. Idd gebeurde het voor je. Ik zou even naar de schade aan je voorkant kijken. Waarschijnlijk komt dit door die 4 of 5 keer dat je mij een beuk hebt gegeven tegen mijn achterkant na de chaos in de Hairpin.
Voor wat betreft de hairpin chaos (Steven Frederiks), Jeroen Joncers gaat in de rondte Wilfred Rentzenbrink gaat er netjes links omheen en jij wilt Wilfred rechts voorbij. Wilfred stuur echter in en raakt jou waardoor jij een zwieper naar rechts maakt.
Intussen komt Jeroen weer de baan op. Op dat moment kom ik naast Jeroen en wijk iets ik uit naar links om hem niet te raken. op datzelfde moment kom ik precies tussen Jeroen en jou in te zitten,. Door de beuk van Wilfred aan jou kom jij zo ver naar rechts dat ik jou raak.

De volgende keer als je wat roept en met een vinger gaat wijzen moet je eerst maar eens de replay bekijken. Dat doe ik ook namelijk.

Hierna met een mannetje of vier vijf tot de 21e ronde een gaaf gevecht gehad om uiteindelijk te finishen op P10.

Mark B
9 oktober 2009, 09:16
Day after, tijd voor het verslag :)

Kwal:
Kwam niet lekker in m'n ritme door het verkeer en met nog 4min op de klok zette ik mijn pb neer.

Race 1:
Beroerde start! ging iets te vroeg op het gas maar gelukkig geen gevolgen.
En daar begon de gein... Turn 1 stond Voss dwars die ik voor geen mogelijkheid kon ontwijken waardoor (ik geloof Jeroen J) mij ook niet kon ontwijken. Met fikse damage besloten om achteraan aan te sluiten en stug door te rijden en kijken wat er te redden viel. Enkele rondes achter Jeroen J en Wilfred gereden maar we kwamen er allebei niet voorbij. Op een gegeven moment reed ik achter Wilfred en merkte dat ik meer snelheid had, echter verdedigde hij stevig, 2keer gras op gezocht en zo belandde ik weer achter Jeroen J. Vervolgens kwamen we er allebei voorbij door (ik meen??) een remfout in de 1e bocht. Daarna begonnen het verhaal met de banden. Ik zag er een paar naar binnen gaan en hoopte dat ik ze voor kon blijven. Zo kwam ook Steven F weer naar buiten met een nieuw setje banden en belandde vlak achter mij en Jeroen J.
Ook al was je sneller Steven, zou je aub voortaan wat rustiger kunnen doen?? Je had al 1ronde achterstand en het ging niet voor een plekje, kon een paar keer net de auto op de baan houden.
Vervolgens op P8 gefinished wat P1 in race2 betekende :thumbup:

Race 2:
Startte opzich redelijk maar Jaap was net was beter weg en kneep de bocht aardig dicht. Kon de auto op de baan houden en achter Jaap aansluiten. Vervolgens hadden we een klein gaatje naar P3 en toen was het feestje over :)......

Race 3:
Rustig de 1e ronde gereden waardoor iedereen zijn positie kon innemen en in de laatste bocht kon ik volgas geven ala ZAC. Jaap kon goed volgen en een paar rondes lang op de zelfde afstand gereden van elkaar. Steven V reed lekker door en verschalkte Jaap en zag hem in mijn spiegels opdoemen.
Helaas maakte ik een remfout in turn1 waardoor er 3! man voorbij konden komen. Foutje kwam me dus duur te staan en vervolgens op een gat van 3sec voor en achter me de race uitgereden op P4. Al met al wel tevreden met dit resultaat voor deze baan!

Greetz!

RSRoy
9 oktober 2009, 09:55
Qualy
Ging niet echt lekker, kreeg er geen echt heel snel rondje uit. Heel de tijd rond de 16e plek en uiteindelijk op het einde nog naar de 14e kunnen klimmen.

Race1
Perfecte start gemaakt en veel mensen ingehaald in de eerste rondes. Op een gegeven moment lag ik 5e met een treinje achter me. Rustig mijn rondjes blijven rijden en de bandenslijtage in de gaten houden. Je kan je makkelijk breed maken hier dus was niet echt bang dat iemand me voorbij kwam. Op het einde wat meer gaan pushen omdat ik nog redelijke bandjes had. Uiteindelijk schok ik net als Jaap van Gerben die de pits uit kwam en verrem ik mezelf. Marc Vos komt er langs en op het moment dat ik weer achter hem aan wil gaan komt Willie (als achterblijver met nieuwere banden) mijn voorbij. Hierdoor verloor ik de aansluiting met Marc en kon ik het gat niet meer dichtrijden toen ik Willie weer voorbij was. Al met al een prima resultaat toch.

Race2
Wat plekken verloren bij de start en toen de server crash. Kwam mij dus wel redelijk goed uit :rolleyes:

Race2 herstart
Prima start, als 3e de eerste bocht in. Echter zag ik mensen in me spiegel die zich een beetje verremde. Ik maakte de bocht wat ruimer maar toch een tik op me achterwiel...suspention damage. Wat plekken verloren maar toch door proberen te gaan. In de hairpin wou ik buitenom maar kreeg wederom een tikkie en kom op het gras, een bijna spin en nog meer plekken verloren. Op dit moment lag ik 18e met een grote groep voor me. Ik was in de basis sneller maar kwam er niet heel vlot langs. Op een gegeven moment ging Steven F langzamer door de hairpin dan ikzelf en ik tik hem aan. Liet me gas los maar had blijkbaar toch te veel snelheid nog en tik Stven rond. Nogmaals sorry Steven, normaal ben ik niet zo van het duwen etc. Toch nog wat mensen kunnen pakken hierna en uiteindelijk van 18 naar 9 gereden nog. Een beetje jammer want top 6 was wel weer mogelijk denk ik.

Moet zeggen dat ik het wel 2 uitdagende races vond! De herstart duurde wat lang door een slapende Robert maar uiteindelijk prima geregeld. Erg netjes.

Ferroeni
9 oktober 2009, 10:03
Quali:
Had in de practise opeens een 1:01.0xx neergezet en stond op de 2e plek. Jerry had me nog naar de 3e gezet, maar ik was hoopvol.
Ik ging van start en kwam uit rond de 13e plek met 1:01.xxx, en ging toch nog wat harder pushen en ik kwam uit op een nette 1:00.9xx met als gevolg: 9e startplek.

Race 1:
Zoals MarkB als zei in zijn commentaar moest ik de linkerbocht voor de hairpin hard en eerder in de remmen wat ik neit verwachtte, maar da kwam omdat er voor wat gebeurd was wat ik niet gezien had. Ik heb volgens mij inderdaad MArkB eraf getikt. En voor terugkomst op de baan nog een optater van Robert gekregen die ook van de baan raakte. Vervolgens vanaf achteraan terug gevochten en tijdje met MarkB en Wilfred gevochten. Maar door foutje van Wilfred kunnen passeren. Hij verdedigde als een bezetene :-) Steven F zag ik in m'n achteruitkijkspiegel het leven van MarkB zuur maken, terwijl hij een ronde achter lag. Dan moet je eigenlijk geen gevecht aan gaan. Maar misschien wist hij neit dat wij voor P10 aan het strijden waren.

Race 2:
Server klapt eruit. Dat was wel weird. Ik dacht nog dat ie terug zou komen, maar de hick-up was te groot.

Race 3:
Rollende start ging goed bij iedereen. Nette oplossing om zo te herstarten.
Bij de hairpin moest ik inhouden voor iemand (weet niet meer wie) maar gaf hem nog wel een tikkie. Daardoor kreeg ik vervolgens ook weer een tikkie en kwam uit op P20. Best jammer. Weer teruggevochten naar P13. En na de bocht na S/F brak Gerben K beetje uit (bijna helemaal, hij had hem misschien nog wel kunnen houden denk ik) maar ik kon hem niet meer ontwijken en gaf hem een tikkie. Hield vervolgens in en werd in gehaald door een Volvo en Fred. Bij die blinde bocht van links-rechts-links was voor ons beiden te weinig ruimte (ik geef geen van beiden de schuld) maar we klapten er beiden vanaf. Bij mij voorkant kapot en lekker linkervoorband. Vanaf P21 de pit ingedoken en ik had al een repair all, maar die fixte wel de damage, maar de monteurs waren vergeten een nieuwe linker voorband te plaatsen. Dus ik door de baan weer op en merkte dus dat ik een wielmiste omdat het niet helemaal lekker reed en er geen temperatuur werd aangegeven op de monitoring. Dus weer de pit in om voorbanden te wisselen. Hierdoor op de kop 2 ronden achterstand en op rest 1 ronde.

Vervolgens voor uitrijden gegaan en ik kwam Kim nog tegen daar een tijdje achter gereden. Ergens nog hard moeten remmen en Kim ook (zie zijn screenshot) omdat PP daar de weg kwijt was. Ik had niet de behoefte om Kim in te halen (want ik kon het toch niet meer inhalen), maar Kim liet me er toch voorbij. In de laatste 4 ronden nog bijna bij Fred kunnen aansluiten, maar goed, die had toch nog een ronde voorsprong.

Manuel
9 oktober 2009, 10:05
Eindelijk was het zover... de eerste wedstrijd met DRTCC3, op de o zo geweldige rolllercoaster genaamd Knutstorp.
Qualificatie met als uitgaanspositie de 19e stek.
Race 1: uiteraard een bagger start, daar moet ik toch nog aan gaan werken...
Paar mooie rondjes gereden, lekker redelijk kort bijelkaar. Op een gegeven moment door remfout/instuurfout Rinus per ongeluk geraakt (excuses Rinus hiervoor).. en de gok genomen om in ronde 17 de pit op te zoeken met alleen het verzoek op de voorbanden te vernieuwen. Lag inmiddels meen ik 13e..
Dit alles bleek nu niet de slimste keuze te zijn, aangezien de Seat continue van achter uitbrak en ik diverse malen van de baan spinde en positie´s heb verloren.
Had beter gekund in Race 1.
Race 2.: jammer..

Race 3.: alweer mijn start verprutst, waardoor er meteen mensen me inhaalde... heb rustig geprobeerd om mijn ronden te rijden, maar niet verder gekomen.
Ik zag Marc Vos en Steven Frederiks voor me rijden, maar kreeg ze niet meer te pakken, uiteindelijk maar een beschamende P17.

Hoop dat ik de volgende race erweer bij kan zijn, want DRTCC3 bevalt me super!!

Complimenten aan de organisatie voor de ontstane problemen op te lossen.

Robert Saalmink
9 oktober 2009, 10:16
Moet zeggen dat ik het wel 2 uitdagende races vond! De herstart duurde wat lang door een slapende Robert maar uiteindelijk prima geregeld. Erg netjes.

Daar moet ik dan nog wel bij aantekenen dat ik in die race door genoemde versnellingshendel en bijbehorende jumpstart een stop and go kreeg. Dus ik reed sowieso een seconde of 20, 25 achter de laatste auto aan. Ik had verwacht dat ik voorlopig alleen rond zou rijden dus het duurde gewoon ook even voordat ik de disconnect in de gaten kreeg. Het was wel erg stil, en op een gegeven moment een blauwe vlag gekregen zonder dat ik een auto achter me zag!? Toen kreeg ik argwaan :p

RSRoy
9 oktober 2009, 11:42
Daar moet ik dan nog wel bij aantekenen dat ik in die race door genoemde versnellingshendel en bijbehorende jumpstart een stop and go kreeg. Dus ik reed sowieso een seconde of 20, 25 achter de laatste auto aan. Ik had verwacht dat ik voorlopig alleen rond zou rijden dus het duurde gewoon ook even voordat ik de disconnect in de gaten kreeg. Het was wel erg stil, en op een gegeven moment een blauwe vlag gekregen zonder dat ik een auto achter me zag!? Toen kreeg ik argwaan :p

Kan gebeuren. Ik vond het wel grappig toen wij hier allen op het forum zaten en jij nergens te bekennen was :p:thumbup:

Bram Van Der Stichelen
9 oktober 2009, 12:08
Quali kan ik kort over zijn die was bagger. waar ik een 1:00.8 als pr had haalde ik dat nu bij lange na niet. P13 Was mijn deel.

Race 1.
Ook daar kan ik kort over zijn Na een toffe inhaal actie op Steven Frederiks waarbij hij op het rechte stuk 2 of 3 keer van race-lijn verandert (replay vanaf 140) rem ik hem alsnog uit. Doordat Stevens instuurt en mijn linkerkant raakt loop ik linksachter een suspention damage op. Door deze schade breekt mijn achterkant uit in de Migro Crönet bocht en kan Steven mij weer voorbij. Achter Steven aangesloten en in de volgende bocht door Manuel Nelissen tot 2 maal toe geraakt. Kennelijk veremde hij zich waardoor hij mij eerst linksachter raakte, waardoor ik linksom in de ronte ging, en hij mij voor de 2e keer linksvoor raakte waardoor ik weer rechtsom ging en in de banden belande. Met een lekke voorband, susspention damage en zonder neus naar de pit gereden. Hierrna de race met een scheve auto uitgereden op P17.

Race 2 ;)

Race 3

Toffe race gehad om P10 tm 14.

Leuk dat nou juist jij dit zegt Bram. Idd gebeurde het voor je. Ik zou even naar de schade aan je voorkant kijken. Waarschijnlijk komt dit door die 4 of 5 keer dat je mij een beuk hebt gegeven tegen mijn achterkant na de chaos in de Hairpin.
Voor wat betreft de hairpin chaos (Steven Frederiks), Jeroen Joncers gaat in de rondte Wilfred Rentzenbrink gaat er netjes links omheen en jij wilt Wilfred rechts voorbij. Wilfred stuur echter in en raakt jou waardoor jij een zwieper naar rechts maakt.
Intussen komt Jeroen weer de baan op. Op dat moment kom ik naast Jeroen en wijk iets ik uit naar links om hem niet te raken. op datzelfde moment kom ik precies tussen Jeroen en jou in te zitten,. Door de beuk van Wilfred aan jou kom jij zo ver naar rechts dat ik jou raak.

Even toch iets rechtzetten. Ik heb bij de chaos bij de hairpin geen enkele ziel geraakt. Misschien toch maar eens de replay er op nazien. De reden waarom ik je raak in de linker, is omdat jij wat uitweek naar rechts, en ik daar zat. Ik reed gewoon op mijn lijn, kan ik absoluut niets aan doen. Ik zeg niet dat het jouw schuld is, maar de manier waarop jij het schrijft heb ik daar precies iedereen van de baan gereden bij die chaos :rolleyes:

IK heb even de replay bekeken, en ik geef toe dat ik je eenmaal vrij goed geraakt hebt, en dat was zelf nog niet eens zo buitengewoon hard. Voor de rest heb ik je zo goed als niet geraakt. Nog een keer wat bumperschuren, maar dat hoort er gewoon bij. Je geeft me nu weer de reputatie van beuker te zijn, terwijl dat nu absoluut niet zo is.

Als ik me tegen één persoon moet verontschuldigen, dan is het wel Jeroen Ursem. Die heb ik een paar aangetikt ja, en dat was niet altijd netjes. Was ook niet makkelijk rijden met dat tempo verschil. Mijn excuses jeroen :(

Niels Tieman
9 oktober 2009, 12:25
Herstart Race 2
Bedankt Jaap door me er langs te laten zodat ik rustig weg kon rijden naar Mark.

Zover ik weet is het DRTCC kampioenschap een individueel kampioenschap, dus ik snap niet zo goed dat Jaap jou er langs heeft gelaten?

Verder baal ik er enorm van dat ik er niet bij kon zijn. Ze waren hier bezig met wat werkzaamheden in de meterkast, wat er voor zorgde dat de modem uit moest. Helaas.

Ik ben er op Imola weer bij. :)

Ralffoxx
9 oktober 2009, 12:37
Tja ik ging Jaap gewoon voorbij. Was alleen blij dat ie het me niet te lastig ging maken aangezien ik later ook rustig weg rij. Je kan het elkaar lastig maken en vele plekken erdoor verliezen of eieren voor je geld nemen en daardoor beide goed eindigen.

Robert Saalmink
9 oktober 2009, 12:48
Kan gebeuren. Ik vond het wel grappig toen wij hier allen op het forum zaten en jij nergens te bekennen was :p:thumbup:

Ik was bezig die race te winnen :thumbup:

Niels Tieman
9 oktober 2009, 12:54
:lol: ..

Ferroeni
9 oktober 2009, 13:04
Verder baal ik er enorm van dat ik er niet bij kon zijn. Ze waren hier bezig met wat werkzaamheden in de meterkast, wat er voor zorgde dat de modem uit moest. Helaas.

Ik ben er op Imola weer bij. :)

Jammer inderdaad Niels dat je er niet bij kon zijn. Maar goed, we staan nu wel samen op de 15e plek met 10 punten. Ik ga proberen om je bij te blijven.

Niels Tieman
9 oktober 2009, 13:08
The hunt is on ! :D Ik hoop samen met je te knokken op Imola. :D

Bram Van Der Stichelen
9 oktober 2009, 13:54
Jeroen ging trouwens best hard op Knutstorp :)

Mark B
9 oktober 2009, 14:03
Imola... o m g...
Wat een *** baan vind ik dat toch altijd :P... snap er nog steeds niks van dat sommige (oa jeroen u) het een geniale baan vinden :lol:

Bram Van Der Stichelen
9 oktober 2009, 14:12
Imola... o m g...
Wat een *** baan vind ik dat toch altijd :P... snap er nog steeds niks van dat sommige (oa jeroen u) het een geniale baan vinden :lol:

Imola is ook een van mijn favoriete banen om te rijden. Echt een ontzettend klassieke racebaan. De touring wagens gaan hier volgens mij lekker op rijden. :)

Atreidez
9 oktober 2009, 14:19
Zover ik weet is het DRTCC kampioenschap een individueel kampioenschap, dus ik snap niet zo goed dat Jaap jou er langs heeft gelaten?

Het waren geen Barrichello praktijken hoor :lol: Hij zat er al naast, ga ik dan blokken met t risico op verlies van meer plekken? Als je in race 2 vooraan kan starten weet je natuurlijk dondersgoed dat er snellere deelnemers aankomen. Toen ik later echter gevecht met Jerry had en merkte hoe goed je kon verdedigen hier had ik er wel een beetje spijt van dat ik t Steven niet iets moeilijker had gemaakt :laugh:

Mark B
9 oktober 2009, 14:25
Imola is ook een van mijn favoriete banen om te rijden. Echt een ontzettend klassieke racebaan. De touring wagens gaan hier volgens mij lekker op rijden. :)

Maakt mij geen ene mallemoer uit of die klassiek is of niet :D Ik vind het een rot baan en zal hem ook nooit leuk gaan vinden :p
Maar goed... we zien wel ;)

Niels Tieman
9 oktober 2009, 14:26
Misschien handig als we Imola bespreken in de Imola thread heren. :D

Kim Van Der Stichelen
9 oktober 2009, 15:30
Race1
Perfecte start gemaakt en veel mensen ingehaald in de eerste rondes. Op een gegeven moment lag ik 5e met een treinje achter me.

Ik wil niet klagen maar je inhaalactie op mij was gewoon beuken om me uit te weg te hebben leek het, wel waardoor m'n hele race in het water viel. Ik ging voor een 1 stopper, en als je dan gewoon opzij wordt gedrukt waarna je de hele stint vast zit achter diezelfde persoon vind ik dat niet zo netjes.

RSRoy
9 oktober 2009, 15:39
Ik wil niet klagen maar je inhaalactie op mij was gewoon beuken om me uit te weg te hebben leek het, wel waardoor m'n hele race in het water viel. Ik ging voor een 1 stopper, en als je dan gewoon opzij wordt gedrukt waarna je de hele stint vast zit achter diezelfde persoon vind ik dat niet zo netjes.

Hmm dat was mijzelf helemaal niet zo opgevallen moet ik bekennen. Ik remde wel wat laat voor die linkerbocht maar voor mijn gevoel had ik je niet eens geraakt, ik heb in ieder geval niks gemerkt. Dacht dat ik goed aan de binnenkant zat. Verder wist ik natuurlijk niet dat je op een 1 stopper zat. Ik probeerde je gewoon achter me te houden met het idee dat jij gewoon iets sneller dan mij was.

Ik zal er vanavond de replay eens op na slaan.

Darthwillie
9 oktober 2009, 17:53
Op een gegeven moment reed ik achter Wilfred en merkte dat ik meer snelheid had, echter verdedigde hij stevig, 2keer gras op gezocht en zo belandde ik weer achter Jeroen J.

Maar door foutje van Wilfred kunnen passeren. Hij verdedigde als een bezetene :-)

:blushing: nou krijg ik toch bijna het idee dat ik als een malloot rondreed, vond ik wel meevallen. Enige puntje waar ik fout zat was dat ik idd Mark B het gras op duwde bij het opkomen rechte stuk, ter verdediging heb ik dat pas in de herhaling voor het eerst gezien. Ik was zo druk bezig met kijken of ik Jeroen nog terug kon pakken dat ik nooit heb gezien dat jij links kwam. Sorry daarvoor.
dit dus
http://www.youtube.com/watch?v=6JzBZi3WfM8

Marc Vos
9 oktober 2009, 18:13
De Seat is uitgedeukt, dus een verslag ;)

Kwalificatie
Ik kon eigenlijk vrij makkelijk een mooi gat vinden voor mezelf, reed bijna 3 tienden van mijn PB af, dan kun je niet ontevreden zijn. Het leverde mij een P12 op.

Race 1
Ik was zoals gewoonlijk prima van mijn plaats, Rinus maakte zich echter breder dan breed en verwees me naar het gras. Vervolgens staat het halve veld zo goed als stil voor me, ik raak in de chaos Gerben Kelly en dat kost me de ophanging. De volgende hairpin krijg ik een tik van Visser waardoor ik zelf Jeroen aan tik, sorry Jeroen. Vervolgens mijn weg vervolgt op een 9de plaats. Visser zat achter me nog wat te drukken maar ik kwam niet in de problemen. Toch zet hij een aanval in die ik niet verwachtte, met wat contact komt hij me voorbij. In diezelfde ronde verremt die zich en zet ik mijn Seat ernaast. Vervolgens duwt Visser me naar buiten en verlies ik mijn snelheid en een plek aan Jaap, was geen nette actie ;) Daarna toch in een lekker ritme gekomen, doordat mensen voor mij zich verremen zit ik achter Roy. Nadat ik een rondje behoorlijk wat druk zette verremt hij zich en eindig ik op de 5de plaats, beste seizoensresultaat!

Race 2
Helaas viel de server weg op het moment dat ik op een 3de plaats lag. Bij de herstart geeft Michael me een flinke tik op me achterkant, waardoor ik Roy voor mij raak, weer me ophanging kapot. Ik kon Mark voor mij niet bijhouden maar ik kon Michael wel achter me houden. We hadden, vond ik, een heel leuk en fair duel, en ik behield mijn P5 totdat ik zelf een remfout maak. Gelukkig voor mij valt Kroon voor me weg en lig ik 6de. In de 20ste ronde maak ik heel licht contact met Michael schijnbaar toch genoeg om wat snelheid te verliezen. Daarna rijden we een stuk naast elkaar, uiteindelijk komt Bram aan mijn binnenkant te zitten. Hij raakt mij rechtsachter en ik schiet rechtsaf de muur in.. Voorbumper weg en het was ook nog een hele klus om uit die grindbak te komen, 15de plaats geëindigd helaas. Achteraf had ik beter eieren voor me geld kunnen kiezen, nadat ik de replay heb bekeken moet ik zeggen dat het wel voorkomen had kunnen worden. Zoals Bram zelf aangeeft was hij me kwijt, ik zat dus links van je Bram! :p Als je de bocht wat korter had aangehouden was het niet gebeurd, raceongeluk kan gebeuren ;)

Ik sta nog steeds 10de in het klassement, en dat is ook het doel. Hopelijk tot in Imola! :)

Bram Van Der Stichelen
9 oktober 2009, 18:23
Vind het altijd jammer als ik op zo'n manier een plekje moet winnen :(
Je moet even de nose cam bekijken op mijn audi, dan zul je pas echt zien dat ik je maar zie als je net voor mij komt. Had geen tijd meer om je te ontwijken :(
Maar goed, laten we hopen dat het volgende week zonder brokken lukt ;)

Marc Vos
9 oktober 2009, 20:19
Heb het nog eens bekeken via jouw punt, en je hebt ook wel gelijk dat je mij pas op het laatst links voor je zag. Waarschijnlijk had je ook niet door dat ik die 100m daarvoor ook links van je zat? Ik neem je niks kwalijk hoor, gewoon een raceincident, volgende keer beter. :)

rinussie
9 oktober 2009, 22:02
Even toch iets rechtzetten. Ik heb bij de chaos bij de hairpin geen enkele ziel geraakt.

Misschien toch maar eens de replay er op nazien.

Nog een keer wat bumperschuren, maar dat hoort er gewoon bij.

Je geeft me nu weer de reputatie van beuker te zijn, terwijl dat nu absoluut niet zo is.

Nu moet ik even iets recht zetten :laugh:

Ten eerste:
na de chaos in de Hairpin.
Dit is wat er in mijn verslagje staat. Verder heb ik niet gezegd dat jij iets met de hairpin van doen had, alleen daarna rij je achter mij en deel je idd 1 behoorlijke tik uit waarbij ik echt corrigerend moet handelen om niet van de baan te gaan. Jij reed daar je lijn maar ik ook dus dat kan gebeuren geen probleem.

Ten tweede: Daarna geef je nog 2 maal een tik op mijn bumper, jij noemt dit bumber schuren, ik noem dit een wijze om je voorganger voorbij te komen. Door dat zogenaamde schuren is de wagen net even uit balans en door de schrik reageer je net even iets later met het gaspedaal waardoor jij makkelijker kan passeren. Tis een manier om zo je tegenstander te passeren tis alleen niet mijn manier. Geen probleem verder want het hoort bij DRTCC racen maar dan moet je niet gaan roepen dat het "beukerig was".

Ten derde: heb ik de replay direct na de race bekeken, dat doe ik namelijk altijd voordat ik iets beweer.

Ten vierde: heb ik niet gezegd dat jij een beuker bent, dat is jouw eigen interpretatie. Je was gewoon een klap sneller dan ik (anders raakte je mijn bumper niet steeds) en ik heb het je ook niet al te moeilijk gemaakt op het moment dat je echt een poging waagde.

@ Marc Vos
Je hebt gelijk Marc excuses hiervoor. Ik had je niet gezien. Op het moment dat ik merkte dat je naast me zat doordat ik je raakte ben ik ook gelijk weer iets naar rechts gegaan zodat het beperkt bleef tot alleen je linker twee banden.

Maarrehh vrienden :kiss:

Mark B
9 oktober 2009, 22:35
Lol... ik rijdt daar in een Underground wagen klopt dat?!?!?!?!?! :huh1:

Bram Van Der Stichelen
9 oktober 2009, 22:45
Lol... ik rijdt daar in een Underground wagen klopt dat?!?!?!?!?! :huh1:

Vond ik ook al bizar :laugh:

Darthwillie
9 oktober 2009, 23:02
:blink: eeeeh ja, geen idee waarom eigenlijk :surrender: de rest rijdt wel in de goede wagen??????

Jeroen Ursem
9 oktober 2009, 23:29
Handig zo'n readme file :D

Darthwillie
9 oktober 2009, 23:47
DRTCC 1 en 2 beiden gedeinstalleerd voor installatie van 3 :huh1:

Button87
10 oktober 2009, 17:36
Race 1.
Ook daar kan ik kort over zijn Na een toffe inhaal actie op Steven Frederiks waarbij hij op het rechte stuk 2 of 3 keer van race-lijn verandert (replay vanaf 140) rem ik hem alsnog uit. Doordat Stevens instuurt en mijn linkerkant raakt loop ik linksachter een suspention damage op. Door deze schade breekt mijn achterkant uit in de Migro Crönet bocht en kan Steven mij weer voorbij.

Ik denk dat je zelf de replay maar is goed terug moet kijken. Dan zul je zien dan ik enkel 1 keer uitwijk naar rechts om je te blokken waarna ik net voor het bord 100 m weer naar links te gaan. Dit omdat er aan de linker kant vele malen meer grip is en ik voor bocht 1 moet remmen. Om de mensen die niet de moeite willen doen om de replay te kijken heb ik er even een filmpje van gemaakt. helaas staat het stukje van de laatste bocht er niet op. Waar te zien was dat ik in gevecht was met Jeroen Ursem. Dit was ook de rede dat ik zo slecht weg kwam uit de laatste bocht.

Verder zal je in het filmpje ook zien dat ik gewoon instuur in bocht 1 en dat ik geen andere kant op kan. Dus ik vind het een beetje laf om te zeggen dat je een suspention damage hebt opgelopen door mij. Je had ook je inhaal actie kunnen staken en achter me aan kunnen sluiten.

DRTCC3 - Zandvoort on Vimeo

De volgende keer als je wat roept en met een vinger gaat wijzen moet je eerst maar eens de replay bekijken. Dat doe ik ook namelijk.

Volgens mij was ik niet diegene die iemand ging toevoegen op msn om even te komen melden of ik wel alle regels kenden. Als je ergens problemen mee hebt meld je het maar bij de organisatie. Ik heb daarom deze actie ook bij Niels Tieman aangegeven. Aangezien ik dit geen normale manier van omgang vind om even op msn te komen vertellen hoe het wel niet moet. Dit is een taak van de organisatie en niet van een deelnemer.

Peter
10 oktober 2009, 17:50
De sfeer in het DRTCC lijkt er niet echt beter op te worden heren... als ik het zo lees is het op de baan al niet alte vriendelijk meer maar ook naast de baan lijkt de strijf feller geworden... leven en laten leven zou ik zeggen, en niet meteen elkaar beginnen af te zeiken... verschrikkelijk.. :thumbdown:

El Maestro
10 oktober 2009, 17:53
De sfeer in het DRTCC lijkt er niet echt beter op te worden heren... als ik het zo lees is het op de baan al niet alte vriendelijk meer maar ook naast de baan lijkt de strijf feller geworden... leven en laten leven zou ik zeggen, en niet meteen elkaar beginnen af te zeiken... verschrikkelijk.. :thumbdown:

Dat soort momentjes horen er ook bij. Ik heb op een tik bij de start na alleen maar prachtige, eerlijke gevechten gehad met o.a. PP en Jaap:)

Ik begin zo met opnemen voor de video, dat zal me een goed beeld geven van hoe fair het racen was op Knutstorp.

Captain Slow
10 oktober 2009, 17:59
Sowieso zit het DRTCC onwijs dicht op elkaar, dus je zult vaak tot het uiterste moeten gaan om iemand in te halen.
Ik heb zelf van een bovenstaand persoon behoorlijk wat tikken gehad op Zandvoort en Brands Hatch, en daar heb ik toen niet over gezeken. Ik onthoud ze echter wel, en als het me te gortig wordt dan meld ik dit.
De verdedigingsactie die ik op de video hierboven zie vind ik persoonlijk niet netjes. 1 maal je lijn verdedigen, niet zigzaggen over dat rechte stuk.
Ik heb zelf vaak prima gevechten gehad met mensen die ik weinig, maar genoeg ruimte gaf. Het kan echt wel:)
Ondelring respect en vertrouwen in daarin wel belangrijk.
Gevecht met Kim, Mark en Jeroen is daarvan een goed voorbeeld denk ik. OK, ik kneep Mark 1 keer wat af, maar als ie echt had gewild had hij erlangs gekund.

Darthwillie
10 oktober 2009, 18:00
Ik begin zo met opnemen voor de video, dat zal me een goed beeld geven van hoe fair het racen was op Knutstorp.

korte video deze keer dus :innocent: :laugh:

ben het wel met Peter eens, laat het soms zitten. Ik baalde ook van de beuken in de eerste ronde maar over de race gezien was het een geweldig gevecht met Steven waardoor ik met een grote grijns aan de finish kwam.

Foutje is zo gemaakt en daardoor kan er een vervelend tikje komen. Zolang het niet expres is en niet iedere race gebeurt................................

Peter
10 oktober 2009, 18:01
Oh er zijn vast genoeg voorbeelden te vinden van acties waar er wel genoeg ruimte wordt gegeven maar ik krijg toch het idee dat het allemaal wat minder vriendelijk gaat dan in het begin van deze klasse. Maargoed, ik ben er al weer een tijdje neit bijgeweest dus misschijn lijkt het erger dan het daadwerkelijk is...

Button87
10 oktober 2009, 18:04
De verdedigingsactie die ik op de video hierboven zie vind ik persoonlijk niet netjes. 1 maal je lijn verdedigen, niet zigzaggen over dat rechte stuk.

Dus volgens jou had ik aan de rechterkant moeten blijven rijden waardoor ik de eerste bocht niet normaal kon aansnijden?

El Maestro
10 oktober 2009, 18:11
Dus volgens jou had ik aan de rechterkant moeten blijven rijden waardoor ik de eerste bocht niet normaal kon aansnijden?

Zo deed PP het ook bij mijn ±15 aanvallen, en die hield ook steeds zijn positie.
Volgens mij is het heel gewoon als de verdedigende coureur een andere lijn rijdt op zo´n punt.

Stefan van Renselaar
10 oktober 2009, 18:14

Ja, ik denk dat mensen in hun achterhoofd moeten nemen dat het "maar" een hobby is...

Ik ga mij trouwens niet mengen in de discussie van hierboven, het lijkt mij een zinloze discussie.

Atreidez
10 oktober 2009, 18:17
Ik vind juist msn een goed middel om incidenten onder elkaar te bespreken en evt. te vragen hoe de ander de situatie ziet. Krijg je dan totaal geen begrip of zit je nog steeds in 2 talen tegen mekaar te praten, kan je er altijd nog over denken het bij de organisatie te melden..

Roy Visser
10 oktober 2009, 18:24
Om even mijn "SR-Academy" oog op de situatie te werpen. Als ik puur naar deze manouvre ga kijken, dan is het Rinus die hier als een overdreven loopt te slingeren (eerst al wijd uitkomen op het gras en dan als een malle links en rechts slingeren) terwijl Steven hier keurig op de ideale lijn wijd uit de bocht komt, waar Rinus zelf de verkeerde kant kiest en er linksomheen wilt (wat nooit had gekunt) Steven 1 keer rustig naar rechts stuurt om zijn positie te verdedigen. En dan rustig naar links om aankomen bocht de ideale lijn te pakken. Dat is in mijn ogen een niet meer dan normale race manouvre die altijd binnen alle drnl leagues gebruikt word. Steven slingert niet als een malle links of rechts, maar stuurt gewoon rustig heen en weer. 1 keer naar rechts om rinus te blokkeren, en 1 keer terug naar de race lijn om de bocht goed aan te remmen. Hij stuurt niet 2 keer heen en weer om rinus te blokkeren, dat doet hij slechts 1 keer Dat hij terug stuurt naar de linkerkant van de baan kan rinus hem nooit inhalen, en is dus geen afwijking van de racelijn om iemand te blokkeren.

Rinus loopt hier ook suspension damage op, maar als ik dat bekijk is dat een eigen schuld dikke bult verhaal, je moet blij zijn dat steven er zat, anders had je die bocht nooit gehaald. Beetje Do-or-Die actie om steven in te halen, of eigenlijk verrem je je daar gewoon.

In mijn ogen heeft steven zich niet misdragen op het rechte stuk, en is het rinus die hier heen en weer slingerend en met geluk steven met veel contact inhaalt. Rinus is in dit filmpje te ongeduldig en zenuwachtig, waar steven keurig zijn hoofd koel houd, dit kun je vrij goed zien aan het gedrag wat beide autos in dit filmpje tonen. Rinus is waarschijnlijk erg zenuwachtig/geirriteerd geweest, dat kan gebeuren, zeker in je eerste race, maar let er even op dat je het incident van twee kanten bekijkt.

het is allemaal nog even een leerproces, maar houd het rustig en de vingertjes binnenboort.

Peter jouw reactie vind ik overigens ook een beetje vreemd, je op een tweetal situaties je hele mening baseren over een league, je lijkt op dit moment iig meer onrust te stoken dan goed te doen..

rinussie
10 oktober 2009, 18:34
Je hebt gelijk Roy ik heb hem verwijderd

Button87
10 oktober 2009, 18:37
Ik vind juist msn een goed middel om incidenten onder elkaar te bespreken en evt. te vragen hoe de ander de situatie ziet. Krijg je dan totaal geen begrip of zit je nog steeds in 2 talen tegen mekaar te praten, kan je er altijd nog over denken het bij de organisatie te melden..

Wat het betreft het praten via msn vind ik helemaal prima. Alleen de manier van het benaderen van het onderwerp vond ik niet oke. Wat er gezegt is zal ik niet herhalen. Maar wat betreft personen in hun waarde laten ging dit niet goed.

Peter
10 oktober 2009, 18:40
Peter jouw reactie vind ik overigens ook een beetje vreemd, je op een tweetal situaties je hele mening baseren over een league, je lijkt op dit moment iig meer onrust te stoken dan goed te doen..

onrust stoken? Dat is wat vergezocht Roy... Ik baseer mijn mening op de raceverslagen van alle personen en de filmpjes die ik van Jerry en anderen te zien krijg. En daarin valt mij simpelweg op dat er veel tikken uitgedeeld worden en er erg veel mensen naast de baan geraken... Dus meld ik dat het voor mij lijkt alsof het niveau er op is achteruit gegaan. Mijn mening, ik geef ook aan dat ik er naast kan zitten en dat het alleen maar zo lijkt. als je 2 voorbeelden overigens niet genoeg vind wil ik de filmpjes morgen wel even doorspitten om er meer te gaan noemen maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
Maar als de deelnemers geen problemen hebben met een wat hardere rijstijl dan vind ik het ook prima hoor.

Roy Visser
10 oktober 2009, 18:43
edit: opgelost :)

Roy Visser
10 oktober 2009, 18:46
En aan peter, als je die filmpjes gaat doorspitten op incidenten, neem dan die van de ZAC2/ZAC3/ZAC4/ZAC5 ook even mee, je weet toch wel dat dat een enorm verkeerd beeld schept van hoe het er op de server aan toe gaat ;)

rinussie
10 oktober 2009, 18:46
Rinus loopt hier ook suspension damage op, maar als ik dat bekijk is dat een eigen schuld dikke bult verhaal, je moet blij zijn dat steven er zat, anders had je die bocht nooit gehaald. Beetje Do-or-Die actie om steven in te halen, of eigenlijk verrem je je daar gewoon.

Rinus is waarschijnlijk erg zenuwachtig/geirriteerd geweest, dat kan gebeuren, zeker in je eerste race, maar let er even op dat je het incident van twee kanten bekijkt.

Nou dit is he laatste wat ik er over roep anders blijf ik aan de gang.

De lijn die ik na het rechte stuk in de bocht neem is mijn racelijn ik verrem me daar geenszins. Mijn race lijn is vlak langs de eerst kurb, iets naar buiten laten lopen om zo maximaal asvalt te gebruiken.
ik klaag niet dat ik die schade oploop ik zeg alleen dat ik daardoor in het volgende gedeelte een fout maak. Verder is dit geen issue voor mij.

Ik was niet zenuwachtig of geïrriteerd maar ik heb op advies van Jaap Kleijn steven gewoon gevraagd of hij op de hoogte was van de regel niet meer en niet minder.
Dit hele verhaal is erg opgeblazen en dat alleen omdat ik een vraag stel.

En Roy je hebt gelijk met die spam van mij. Ik heb hem verwijderd.

Marc Vos
10 oktober 2009, 19:15
Laten we wel even in ons acherhoofd houden dat deze baan ontzettend smal en kort is, en dat de top 16 binnen 1 seconde zit. Dan is het logisch dat er wat meer irritaties zijn, want de kans op contact is nou eenmaal groter. Ik heb donderdag nog een heel leuk gevecht gehad met Michael Storm wat er heel fair aan toe ging. Dat er op deze baan wat meer incidenten gebeuren is logisch, dus laten we ons niet druk maken want de DRTCC is gewoon een hele gave klasse! :)

RSRoy
10 oktober 2009, 19:32
Ja precies, ik heb helemaal niemand horen klagen over de races op Zandvoort en Brands Hatch. Maar deze klasse is gewoon een iets andere manier van racen dan bij klasses waar de races 2 uur duren.

Als je hier een foutje maakt is de hele race verprutst omdat alles zo dicht op elkaar ligt. Terwijl je bij een GT race nog tijd genoeg hebt om jezelf naar voren te werken.

Jeroen Ursem
10 oktober 2009, 20:12
Over 'beuk-gate' :p

Houd er ook rekening mee dat je met GTR2 niet zo kón rijden, want dan stond je op de maan. In GTR Evo kan je wel closer rijden wat het uitnodigd elkaar wat te raken, maar beuken wil ik het niet noemen.

Tikje is zowiezo snel gemaakt als iemand bijvoorbeeld kort lift of iets anders instuurt, en dan helpt dat rare 'halve-meter-lucht-voor-je-bumper' camerapunt van GTR Evo niet mee ;)

paulpeter
10 oktober 2009, 20:22
Zo deed PP het ook bij mijn ±15 aanvallen, en die hield ook steeds zijn positie.

Dat is traditie aan het worden ;)

Captain Slow
10 oktober 2009, 21:32

Dat is jouw keuze;) Je kan ook links blijven.
Dat is een keuze die je maakt. Tegenstander de lijn gunnen zodat die buitenom moet gaan of zelf de goede lijn kiezen met het risico dat je tegenstander binnendoor gaat.