View Full Version : FPL2: Magny Cours - Ronde 2, 28/09/2009
Tjerk Korving
23 september 2009, 20:50
[spacer]
http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/logo_fpl2.jpg
[spacer]
Preview Magny Cours
Magny Cours kenmerkt zich door snelle chicanes waar de balans van je auto zeer belangrijk is. Het is een snelle baan, na start finish gaat het in de vierde of vijfde versnelling linksaf, en daarna tricky remmen en terug in drie voor de Grande Courbe. Goed uitaccelereren zorgt ervoor dat je veel snelheid meeneemt op het lange rechte stuk. Daarna is het hard in de remmen voor de Adelaide hairpin, een mooie inhaalplek. Vanaf daar gaat het op weg naar de snelle Nurburgring chicane, waarna het remmen is voor de 180 graden bocht. Daarna volgt de -minder snelle- Imola chicane, hier is de lijn bij het uitkomen belangrijk want je moet vrijwel direct remmen voor een krappe rechterbocht. Richting het nieuwe Lycee is het volgas, waarna een krappe rechterbocht leidt tot een chicane. Deze is traag en kent een lelijke hobbel, waardoor je veel tijd kunt verliezen.
[spacer]
Circuit Informatie
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_magnycours.jpg
Circuit: Magny Cours (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Circuit+Magny-Cours,+58490+Saint-Parize-le-Ch%C3%A2tel,+Ni%C3%A8vre,+Boergondi%C3%AB,+Frankri jk&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.511692,9.887695&ie=UTF8&t=k&cd=4&geocode=FdAIywIdx0AwAA&split=0&ll=46.863698,3.166444&spn=0.009889,0.019312&z=16)
Lengte: 4,451 km
Ronden: 34
Afstand:151.334 km
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:
Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 150 kilometer
[spacer]
Uitslagen
FPL2 Magny Cours - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090928_magny_cours/index.html)
FPL2 Magny Cours - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090928_magny_cours/FPL2_Race_2_Magny_Cours.rar)
[spacer]
Uitslagen voorgaande races
FPL2 Nürburging - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090914_nurburgring/index.html)
FPL2 Nürburgring - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090914_nurburgring/FPL2_Race_1_Nurburgring.rar)
[spacer]
Links
FPL2 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/18-.html)
Het FPL2 reglement
Magny Cours circuit officiële website (http://www.magnyf1.com/)
[spacer]
Deelnemerslijst
Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl.
[spacer]
Officiële deelnemerslijst Magny Cours
#|Teamnaam|Naam|Deelname
1|Crown Racing|Michael Storm
2|Crown Racing|Steven Frederiks
3|Zerobarrier|Steven Voss
4|Zerobarrier|Jaap Kleijn
5|BSRT|Paulpeter Kroon
6|BSRT|Mark Bentvelzen
7|DCR|Tjerk Korving
8|DCR|Gerben van den Broek
9|Team DigitalRacing|Robert Saalmink
10|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Afgemeld
11|WolnerGP|Alexis Saridakis|Afgemeld
12|WolnerGP|Ivo IJsseldijk
15|KoelTec|Stephane Rouault
16|Scuderia Corse Digitali|Gerben Kelly|
17|Scuderia Corse Digitali|Ricus Winnubst
23|HuT-Gaming.eu|John Oldenburg
24|HuT-Gaming.eu|Raimond Bogerd|
25|CWDK AM Racing|Clemens Wenners|
26|CWDK AM Racing|Daniël Kleijn
27|RM Racing|Jerry Van Sinderen|Afgemeld
32|Boiling Point Racing|Koos de Boer
33|Boiling Point Racing|Rinus Janssens
34|Team DRR|Ruben de Ruijter|
51|Oxygen Racing|Jeroen Ursem|
52|Oxygen Racing|Dennis Gerressen
Reservelijst Magny Cours
#|Teamnaam|Naam|Deelname
36|Team WTM|Wilfred Rentzenbrink|Kan meedoen
14|KoelTec|Michael Koel *|Kan meedoen
28|RM Racing|Ruben Laenens *|Kan meedoen
* Niet afgemeld voor Nürburgring, als gevolg voor Magny Cours op de reservelijst.
[spacer]
[logo_dr]
Daniël
23 september 2009, 20:54
Nog niet kunnen oefenen doordat ik 't druk had en Magny-Cours is al mijn circuit niet. Dat wordt uitrijden en hopelijk weer profiteren van foute van anderen.
Tjerk Korving
23 september 2009, 20:56
Magny Cours is ook niet echt m'n favoriet maar als je eenmaal een mooie flow hebt gevonden, vooral qua aanremmen en insturen van de snelle chicanes, dan is het best lekker rijden. Al wel recent gereden maar het liep nog niet.
Michael Storm
23 september 2009, 22:02
Ik heb hier laatst gereden en volgensmij ging ik sneller dan vorig seizoen :innocent:
Ralffoxx
23 september 2009, 23:29
tja ik ga ook al stukje sneller dan vorig seizoen.
John
24 september 2009, 23:01
Ik wilde gaan trainen maar ik zie geen server.
Edit: Ik heb niets gezegd. :innocent:
paulpeter
24 september 2009, 23:04
Is in verband met de DRTCC race van vanavond:)
Darthwillie
24 september 2009, 23:04
als er een race is in een andere klasse staan de andere servers uit. Vandaar dat FPL server er niet was.
King Otto
25 september 2009, 13:38
Pff not my cup of tea. Zit nog 2 sec van de pole van vorig seizoen...
Ralffoxx
25 september 2009, 15:43
Ik hoop op een leuke race maandag. Zolang we maar geen acties zoals vorig seizoen krijgen.
http://www.youtube.com/watch?v=TqT7qETeRXA
paulpeter
26 september 2009, 12:09
:surrender:
El Maestro
26 september 2009, 14:11
Oja, maandag is het alweer zover:blushing:
Heb werkelijk nog geen ronde gereden, en heb vandaag en morgen ook weinig tijd. Dat gaat nog wat worden:laugh:
Gerben
26 september 2009, 17:44
Ik ben er ook bij maandag!!! Al kan ik pas in de kwali joinen!
Zondagavond en maandags overdag(niet de hele dag natuurlijk :P ) ben ik op de server te vinden!
Michael Storm
26 september 2009, 22:09
Zojuist getest en opzich moet 1.23 in de kwali net kunnen.
Gerben vd Broek
27 september 2009, 01:37
Het gaat bij mij voor geen meter. Heb als snelste een 1.27.0 gereden. Dan in Q zal de 1.26 wel lukken, maar dat is gewoon echt te traag. Ik krijg de setup voor geen enkel moment aan het werk. En vooral sector 3 is een groot drama. Wagen is er niet in balans, en kom dus veel te vaak op een cuttrack in de laatste chicane, gewoonweg omdat de wagen uitbreekt bij het afremmen op dat punt. Hopelijk zondag nog kunnen werken aan een betere setup, want op deze manier wordt het moeilijk punten scoren/race uitrijden.
King Otto
27 september 2009, 02:22
Het gaat bij mij voor geen meter. Heb als snelste een 1.27.0 gereden. Dan in Q zal de 1.26 wel lukken, maar dat is gewoon echt te traag. Ik krijg de setup voor geen enkel moment aan het werk. En vooral sector 3 is een groot drama. Wagen is er niet in balans, en kom dus veel te vaak op een cuttrack in de laatste chicane, gewoonweg omdat de wagen uitbreekt bij het afremmen op dat punt. Hopelijk zondag nog kunnen werken aan een betere setup, want op deze manier wordt het moeilijk punten scoren/race uitrijden.
Ik zou zeggen rembalans naar voren en/of vering voor hoger dan achteren en/of rebound dampers voor hoger dan achteren en/of bovenste gedeelte van het diff hoger dan het achterste (ben de namen ff kwijt) :)
Gerben vd Broek
27 september 2009, 02:33
Zelfs zonder remmen (enkel gas los) kan die het doen, dus de rembalans valt dan al af. Zal iig eens kijken of jou tips helpen morgen.
Dennis
27 september 2009, 10:17
Zelfs zonder remmen (enkel gas los) kan die het doen, dus de rembalans valt dan al af. Zal iig eens kijken of jou tips helpen morgen.
Speel maar eens met de coast van je diff. Daarmee moet dat op te lossen zijn.
En volgens mij is een 27.0 in FP nog niet zo heel slecht hoor, tenzij je voor de overwinning wil gaan.
Gerben vd Broek
27 september 2009, 11:45
27.0 is vrij beroerd als je ziet dat Storm een 24.4 rijd en Voss een 24.9. En dat ook in FP. Dus gat is mij iets te groot.
Tjerk Korving
27 september 2009, 12:40
[spacer]
De nieuwsbrief is verzonden. Indien niet ontvangen, geef dan tijdig een seintje zodat deze alsnog kan worden verstuurd.
[spacer]
Darthwillie
27 september 2009, 14:37
de reservelijst heeft geen nieuwsbrief ontvangen, dat klopt?
Daniël
27 september 2009, 14:44
Ik kan nog steeds maar geen lekkere rondes rijden. Ik heb vooral eergisteren heel wat gereden en het enige positieve wat eruit is gekomen, is dat m'n banden het goed uithouden. :P Maar die 2e chicane blijft een erg lastige bocht. Erg uitdagend en supergaaf, maar wel verdomd lastig hehe.
Tjerk Korving
27 september 2009, 17:13
de reservelijst heeft geen nieuwsbrief ontvangen, dat klopt?
Dat klopt inderdaad. In de eerste plaats is de nieuwsbrief bedoeld voor het communiceren van het wachtwoord en de aandachtspunten voor de race. Zodra er een afmelding komt dan word de nieuwsbrief alsnog verstuurd aan degene die als eerste op de reservelijst staat en zo verder met meer afmeldingen.
Tot nu toe vind ik het alvast wonderbaarlijk dat er nog nul afmeldingen zijn, eigenlijk wel een unicum. :)
Jeroen Ursem
27 september 2009, 18:04
Tot nu toe vind ik het alvast wonderbaarlijk dat er nog nul afmeldingen zijn, eigenlijk wel een unicum. :)
Dat is het pas als ook iedereen komt opdagen denk ik :rolleyes:
Tjerk Korving
27 september 2009, 20:39
Dat is het pas als ook iedereen komt opdagen denk ik :rolleyes:
Dat is waar maar niet op komen dagen zonder afmelding is dan ook gelijk voor de eerstvolgende race op de reservelijst. :)
Daniël
27 september 2009, 21:34
Ik zat net met Gerben en Dennis op de server, maar nu hangen alle auto's weer. Hopelijk werkt alles morgenavond wél goed. Eerste keer dat ik er last van heb, maar ik las meer verhalen erover?
Gerben vd Broek
27 september 2009, 21:36
Het was allemaal opgelost met de laatste patch, maar servers zijn nu helemaal uit de lucht volgens het spel. Op de raceserver ingelogd, maar daar draait alles naar behoren, dus snap het ook niet helemaal wat er nu aan de hand is. Wil graag ff rijden om wat dingen te testen iig.
Atreidez
27 september 2009, 21:39
Van de week ook een keer gehad, en terwijl anderen konden terugjoinen zag ik de servers niet in me lijst. Na die reboot (of waar t op leek net) joinde Rinus alleen, die heeft kennelijk nergens problemen mee op het moment.
John
27 september 2009, 23:20
In die snelle chicanes kan je behoorlijk afsnijden en de ene keer krijg je wel een cutwarning en de andere keer niet. Ik mag toch aan nemen dat het niet de bedoeling is om met 4 wielen volledig over het groene gedeelte te gaan? Het wordt wel in de regelementen vermeld. Want dat zie ik diverse mensen doen namelijk.
Trouwens, ik kwam het volgende ook nog tegen in het regelement.
In de pitstraat word ten alle tijden gereden met de pitlimiter aan.
Dhr, v. d. Broek, u zou toch het goede voorbeeld moeten geven. :D
Gerben vd Broek
27 september 2009, 23:25
Dhr, v. d. Broek, u zou toch het goede voorbeeld moeten geven. :D
:whistling:
Zeker, tijdens de officiele wedstrijden krijg je hier ook echt een waarschuwing/straf voor. Tijdens een testavond is een pitstraat iets ondergeschikt, zeker als er niet teveel mensen online zijn.
rinussie
27 september 2009, 23:43
Zojuist weer een server crash, na de problemen van eerder deze avond hoop ik dat morgen alles goed gaat.
Tjerk Korving
27 september 2009, 23:48
In die snelle chicanes kan je behoorlijk afsnijden en de ene keer krijg je wel een cutwarning en de andere keer niet. Ik mag toch aan nemen dat het niet de bedoeling is om met 4 wielen volledig over het groene gedeelte te gaan? Het wordt wel in de regelementen vermeld. Want dat zie ik diverse mensen doen namelijk.
De reglementen zijn leidend dus gewoon binnen de lijntjes kleuren. Ofwel, minimaal twee wielen op asfalt, lijn of curb. Groene vlakken beschouwen we niet als curb.
John
27 september 2009, 23:51
De reglementen zijn leidend dus gewoon binnen de lijntjes kleuren. Ofwel, minimaal twee wielen op asfalt, lijn of curb. Groene vlakken beschouwen we niet als curb.
Oké, tnx.
Atreidez
28 september 2009, 00:12
Tijdens de race loont het zoiezo niet want na 2 warnings heb je al een stop/go aan de broek :)
Daniël
28 september 2009, 00:23
Tijdens de race loont het zoiezo niet want na 2 warnings heb je al een stop/go aan de broek :)
Maar je moet nog behoorlijk je best doen wil je een warning krijgen. Zeker bij het uitkomen van de eerste chicane kan je heel gemakkelijk dat extra stuk meepakken, dus dat worden nog lange replaykijk-avondjes voor de organisatie! :laugh:
(Of we moeten ons gewoon met z'n allen gedragen natuurlijk!)
Darthwillie
28 september 2009, 00:31
Is dit dan ook afsnijden :innocent: Technisch gezien heb ik de banden niet op een stuk van de baan waar het niet mag :laugh:
http://img148.imageshack.us/img148/9161/azazazazazazazazazazaz.jpg
Ik heb echt een diep intense gruwelijke niet te onderschatten haat tegen Magny Cours. Dat stukje Frankrijk verdient de aandacht van Osama Bin L. :huh1:
Michael Storm
28 september 2009, 01:01
Je kunt hier echt leuk springen, ik maakte hier gisteren nog een mooie flikflak en kwam fijn op 4 banden terecht zonder schade :thumbup:
Atreidez
28 september 2009, 01:13
Was paar weken terug nog bij Nevers, t is daar echt een doodstil hol. Zal morgen ook wel niet veel publiek op de tribune zitten :P
Dennis
28 september 2009, 08:32
Race day.
Ik voorspel een middenveld van p5 tot pak em beet p15 die heel dicht bij elkaar zullen zitten. Gaat leuk worden.
Daniël
28 september 2009, 09:04
Laten we dat hopen, Dennis. Dan kan ik nog een beetje profiteren van fouten van anderen en hopelijk een puntje sprokkelen! :)
Robert Saalmink
28 september 2009, 09:51
Zojuist weer een server crash, na de problemen van eerder deze avond hoop ik dat morgen alles goed gaat.
Wat gebeurde er precies?
Dennis
28 september 2009, 10:35
Wat ik er van merkte was dat alle andere auto's op de server stil stonden/ hingen en dat ik zelf eigenlijk gewoon door kon rijden.
John
28 september 2009, 10:39
Dat is een servercrash ja. Ik vond het al zo vreemd dat niemand reageerde op mijn opmerking dat ik slapen ging. :)
Ralffoxx
28 september 2009, 11:22
Word een leuke race je moet goed uitkijken voor cut warnings. Alleen hoop ik dat de server dit keer wel in de lucht blijft.
Robert Saalmink
28 september 2009, 11:32
Vreemd, volgens mij is er op onze server niets gecrashed. Ik hou het wel even in de gaten.
Gerben vd Broek
28 september 2009, 11:45
Dat is idd het vreemde. Ik was op de server toen het gebeurde. Eerst zag ik geen andere auto's meer, maar er kwam nooit connection lost te staan. Vervolgens heb ik een minuut of 5 af en toe geprobeerd de server te vinden, maar kon hem niet zien. Terwijl als ik op de server zelf inlogde ik wel zag dat Rinus wel/niet op de server aanwezig was. Dus ding was gewoon in de lucht, maar liet zich niet zien in de serverlijsten.
Ralffoxx
28 september 2009, 11:46
Tja vele keren gister avond dropte er mensen of vloog iedereen van de server af.
Kim Van Der Stichelen
28 september 2009, 12:50
Is dit dan ook afsnijden :innocent: Technisch gezien heb ik de banden niet op een stuk van de baan waar het niet mag :laugh:
http://img148.imageshack.us/img148/9161/azazazazazazazazazazaz.jpg
Ik heb echt een diep intense gruwelijke niet te onderschatten haat tegen Magny Cours. Dat stukje Frankrijk verdient de aandacht van Osama Bin L. :huh1:
Ja tijdens het trainen durf je wel hé, echte helden doen dat gewoon tijdens de race zelf :lol: :blushing:
YouTube - GTR2 flip
Robert Saalmink
28 september 2009, 12:53
Show-off :p
Captain Slow
28 september 2009, 12:55
Niet goed genoeg Kim, deze blijft toch een klassieker voor mij;)
YouTube - DigitalRacing.nl ZAC1
Kim Van Der Stichelen
28 september 2009, 12:57
Niet goed genoeg Kim, deze blijft toch een klassieker voor mij;)
YouTube - DigitalRacing.nl ZAC1 (http://www.youtube.com/watch?v=aN2-VyggntY)
I know nothing I'm from Belgium ;) :innocent:
Mooiste was nog dat ik de dag nadien plots een niet zo vriendelijk mailtje van de organisatie in m'n mailbox had :p
Darthwillie
28 september 2009, 14:07
hoe kreeg je dat nou voor elkaar??????
anyway, lijkt erop dat ik niet mee ga doen, vind het voor Magny cours niet echt erg :laugh:
Kim Van Der Stichelen
28 september 2009, 15:06
hoe kreeg je dat nou voor elkaar??????
Ik had een disconnect en de AI nam m'n wagen over ;)
El Maestro
28 september 2009, 15:17
Kom net ziek thuis van school en weet niet zeker of ik vanavond wel kan rijden.
Ik wil wel graag, maar weet niet of ik zo'n hele race volhoud:rolleyes:
EDIT: Afgemeld, hopelijk kan iemand me nog vervangen.
Tjerk Korving
28 september 2009, 17:42
Door de afmelding van Jerry kan Wilfred vanavond meedoen. Nieuwsbrief word z.s.m. verstuurd.
Koos
28 september 2009, 17:54
Net thuis gekomen van een vakantie. Dus de voorbereiding is driemaal niks :blushing:.
Mijn doel lijkt dan ook simpelweg uitrijden te worden. Ik heb er desondanks zin in!
Tjerk Korving
28 september 2009, 18:20
[spacer]
Nieuwsbrief verstuurd aan Wilfred Rentzenbrink, Michael Koel en Ruben Laenens. Indien niet ontvangen even een schreeuw geven.
[spacer]
Darthwillie
28 september 2009, 20:17
[spacer]
Nieuwsbrief verstuurd aan Wilfred Rentzenbrink, Michael Koel en Ruben Laenens. Indien niet ontvangen even een schreeuw geven.
[spacer]
ontvangen en ik zal er zijn. Ben alleen bang dat het wachtwoord erg toepasselijk wordt :blushing:
Kim Van Der Stichelen
28 september 2009, 20:24
ontvangen en ik zal er zijn. Ben alleen bang dat het wachtwoord erg toepasselijk wordt :blushing:
Leg eens uit ;) :thumbup:
Robert Saalmink
28 september 2009, 20:33
Zoiets? YouTube - Autovisie Time-Attack 2008 Zandvoort - Ibiza gaat de grindbak in
Darthwillie
28 september 2009, 21:27
&*#@$ midden in de kwalificatie herstart de hele pc :blink: krijg nu steeds de melding dat STEAM al loopt en er maar 1 sessie tegelijk mag draaien, systeem is ook nog eens hersteld van een ernstige fout. :hammer: :(
Tjerk Korving
28 september 2009, 21:33
Pokke, blijft het spel hangen op de wissel van warmup naar race. Op de live timing zie ik alles rijden dus ligt helaas bij mij. Zat juist lekker in het middenveld. :(
Gerben vd Broek
28 september 2009, 21:41
*zucht*
Lig je lekker op de 6de plaats. Redelijk zelfde tempo rijdens als wat er achter me zit, dus niet echt dreiging. Klapt steam eruit, en dus het spel. Weg klassering. Vorig jaar hier al een crash in ronde 1. En nu dus een gamecrash.
Gamecrash is me nog niet eerder overkomen.
Weg mogelijke punten.
Jammer.
Raimond Bogerd
28 september 2009, 21:52
Bij mij ging het vanavond ook mis. Had in de tweede ronde ineens dat evo niet meer op m'n stuur reageerde en vloog er dus in volle vaart af.
Wel raar, had ik nog niet eerder last van gehad maar nu vanavond al twee keer.
Ralffoxx
28 september 2009, 22:10
Lol was met me kop heel ergens anders tijdens de start denk ow wacht racen. Gas ik oeps te vroeg gas los en hup motor vliegt uit. Iemand ramt me achterkant en hop hele auto schreef einde race. :) gelukkig hebben we de foto's nog van al de practice sessies die ik gereden had om setups te testen.
rinussie
28 september 2009, 22:11
Ik weet niet wat er met de server/Steam is de laatste week. Tis van de laatste paar dagen dat ik regelmatig vastlopers en disco heb zo ook nu en ik was/ben zo te zien niet de enige.
jammer hoor want ik had er goede zin an met een top 5 in het vizier.
rinussie
28 september 2009, 22:19
Ik hoor net van Steven dat er tijdens de start binnen 1 minuut op de start grid moet staan ivm met de Blauwe vlag bug.
Ik was de laatste en daar wil ik even mijn excuus voor aanbieden. Ik was naar het toilet en was niet op de hoogte.
My Bad
Volgende race ben ik binnen een minuut op de grid :innocent:
tinyriconen
28 september 2009, 22:26
Zo zuur! Ik reed best lekker en was onderdeel van een groepje met Jeroen, John en Koos. Ging best leuk zo met z'n vieren. Tot op een gegeven moment de melding in beeld kwam schuiven "Je hebt nog batterij voor: 8 minuten".
Ik ben ooit eens met m'n bureaustoel over m'n adapterkabel heen gereden en sindsdien heeft ie last van kabelbreuk. Dat kan, maar het was vaak heel afwisselend wanneer er zich problemen voordeden. Het breukje zat precies op het punt waar de kabel in de adapter gaat. Van een kabelbreuk is het nu zowat een letterlijke breuk geworden aangezien de kabel er zowat af ligt. Diep zonde.. duur geintje. Nieuwe DELL-adapter kost al ruim 50 euro. Maar nou zag ik dat je ook 'universele' adapters bij een Dixons o.i.d. kan halen. Is dit verstandig??
Back on-topic. Erg jammer, want ik was echt lekker aan het rijden. Pas toen m'n adapter vervelend ging doen begon ik foutjes te maken :(
Ik kijk nu al uit naar de volgende race! Hoop dat ik wat meer tijd op de baan door kan brengen voorafgaand aan Race-day.
Robert Saalmink
Zow, was gezellig! Kwali een P17, echt knaken dus.
Start: gasgeven en gaan, dat werkt vrij goed. Na 1 ronde op P10 en dat even kunnen volhouden. Later werd dat P11 na wat gevechtjes met Jeroen U. en Daniel K. Na mijn pitstop lag ik -dacht ik - 8e met twee man voor me in gevecht, dat moet voor P6 geweest zijn. Helaas moest ik afhaken met een S&G :( Toen achter Koos aangesloten en nog wat geprikt maar niet meer kunnen inhalen. P9 dus. Top 10, wel netjes, maar toch.
Gemengde gevoelens hier, het had een beter resultaat kunnen zijn want de auto lag me goed vandaag.
Daniël
Voor mij persoonlijk een kutrace. Te veel fouten gemaakt en m'n knie hielp aan het eind niet bepaald mee. Laatste ronde maar met alleen m'n rechtervoet gas gegeven en geremd, maar dat voelt niet natuurlijk aan zonder koppeling en H-bak. :huh1:
Mijn start was uitstekend, maar ik kwam de gehele race maar niet in een lekkere ritme, tot de laatste 10 rondjes eigenlijk. Beetje jammer dat ik maar liefst 3 S&G's heb gehad, maar de laatste 2x werden steeds veroorzaakt bij de laatste chicane, omdat m'n achterkant uitbrak na niet normaal uit die scherpe rechter daarvoor acceleren. We blamen de bandjes, maar niet m'n eigen lompheid! :laugh:
Naja, in ieder geval de race uit kunnen rijden en dat puntje gesprokkeld, maar top 8-10 had er zeker ingezeten, zonde. Wel nog wat leuke gevechtjes gehad, vooral met Robert even (heel fair ook, super!:thumbup:) en voor de rest vooral plezier gehad in stampen, stampen en stampen en proberen mijn voorganger bij te halen, wat zeker aan het eind vrij goed lukte. Tot S&G nummer twee. Gelijk grote achterstand, dus in wanhoopspoging nog proberen bij te halen en kijken hoe snel 'ie nog kon. In één na laatste ronde nóg een S&G, maar goed, dat boeide allemaal niet meer. Volgende race, snel graag!
Overigens nog mijn excuses aan Steven Frederiks voor toucheetje wat ik uitdeelde bij die scherpe een na laatste bocht. Je remde erg vroeg, dus ik "moest" je eigenlijk wel in halen, wat ik niet wilde, omdat ik de pits wilde opzoeken voor een S&G. Ik blokkeerde m'n band rechtsvoor en we tikten elkaar licht aan, maar beiden geen echte hinder denk ik.
Dennis
28 september 2009, 22:27
Dennis, je bent een prutser!
Laatste ronde, al twee cut tracks op mijn naam en rijdend op positie 5 na een super gevecht met Jaap Kleijn. Wil de 1e chicane rustig nemen, stuur ik te vroeg in. Stop 'n Go :censored:
Gewoon een P5 weg gegooid. Hele diepe zucht :surrender:
Ivanzoomski
28 september 2009, 22:40
M'n eerste podium, 3e plaats, ben errug tevreden!
Op P6 gewalificeerd en een redelijk start. Na het rechte stuk reed ik wheel to wheel met Gerben. Sorry dat ik je zover naar buiten duwde Gerben, dit zag er in de replay een stuk ernstiger uit dan bedoeld! Na een foute in de 1e ronde eindige ik deze als 7e.
Door wat foutjes en uitvallers voor me lag ik opeens 3e. Hierna zo hard mogelijk doorgereden en met een gat van ik geloof zo'n 7 seconde achter Paulpeter gepit, De stop duurde echter heel lang, dik 20 seconden voor alleen brandstof kan niet de bedoeling zijn.
Wel vlaak voor Paulpeter de baan op maar die kom ik met geen mogelijkheid achter me houden. Wat later kwam ik nog in een groep van 4 achterblijvers terecht die volop in de gevecht waren. Lastig om dan in te halen maar het hoort er wel bij. 1-tj dacht dat ik ook in het gevecht thuishoorde en was flink aan het verdedigen.
Uiteindelijk kostte me dit zo'n 7 seconden en kon ik toch nog als 3 finishen. Samen op het podium met Storm en Kroon, prima gezelschap dus :thumbup:
Gerben
28 september 2009, 22:45
ff mijn verslag van mijn eerste FPL2 race:
Kwali: Een PR gereden, bijna een seconde sneller dan vorig jaar. Een P7 direct achter de grote jongens.
Race: Goede start na de snelle bochten P5. Tijdje later komt Ivo mij voorbij. Helaas maak ik een fout voor de ingang waardoor ik op die nare curb kom waarbij je kunt sturen wat je wilt maar de auto alleen maar rechtdoor gaat. Dit kostte mij veel tijd en plekken!!! Toen kwam ik achter Dennis, dat heeft nog wel een paar mooie beelden opgeleverd!!! :D . Ik dacht dat ik een slimme strategie had bedacht door met 125 liter te starten maar het bracht mij dus niets. Na mijn stop kon ik het gat van 28 seconden op Ivo dichten tot 8 seconden maarja toen was de race alweer voorbij. P4 door uitval van mensen voor mij die crashen oid. Tevreden! Hoop dat ik volgende race wat meer snelheid heb!
Gerben
28 september 2009, 22:47
Door wat foutjes en uitvallers voor me lag ik opeens 3e. Hierna zo hard mogelijk doorgereden en met een gat van ik geloof zo'n 7 seconde achter Paulpeter gepit, De stop duurde echter heel lang, dik 20 seconden voor alleen brandstof kan niet de bedoeling zijn.
Mijn stop duurde 22.8 seconden, brandstof en alle banden!
Atreidez
28 september 2009, 22:50
Had lekker getrained voor deze race en kon constant me tijden rijden, ook wel met een pak benzine aan boord.. Qual ging redelijk, niet echt spectaculair maar lag toch 9e met zo'n 3 min. te gaan. Toen beeld vast.. Ik dacht de pc, maar het was alleen Evo, dus die gestopt in taakbeheer en opnieuw opgestart en snel gejoined. Met nog minder dan minuut te gaan weer in spel gekomen en moest dus starten van p21.
Start was een ramp, was heerlijk weg, maar kwam een wagen dwars op de weg tegen die wel heel veel op die van mij leek, het was dus me teammaat die met 0 rondes gereden de strijd al moest staken. In de chaos toen nog alsnog wel goed weggekomen maar had een suspension melding al te pakken, al stond me stuur gewoon recht en me vleugels zaten er gelukkig ook nog op.
Via foutjes van anderen, en mijn nogal lichte auto (20 rondes benzine) kon ik mooi opklimmen. Heb een paar rondes in gevechten gezeten in het begin, waaronder achter John, Steven en Daniel ook nog geloof ik. Met de rondes ging ik steeds plekjes omhoog tot ik vlak voor me stop in ronde 20 op p4 rondkachelde. Kennelijk waren er al wat mannen naar binnen gegaan, dus de strategie was niet gek. Banden gecontroleerd, waren allemaal nog op 83/86%. Besloten om die niet te wisselen dus, peut erbij en karren weer.. Kwam terug op p8, maar daarna gingen er nog een paar naar binnen gelukkig. Reedt uiteindelijk in de slotfase rond op p5 en in mijn spiegels zag ik Dennis aan komen. Ik heb het m niet makkelijk gemaakt en het gevolg was een prachtig gevecht, waarbij ook de leider nog even dwars door ons heen kwam :D Uiteindelijk in de een na laatste bocht iets verremd, en hij kon er na 4 rondjes voorbij en ik lag p6. Daar zou ik tevreden mee zijn geweest, zeker na de qual zo, maar schijnbaar kreeg Dennis nog een SnG in de laatste ronde, wat vertaald werd naar + 25s. Alsnog 5e geworden dus :)
Excuses overigens als ik af en toe wat schokjes vertoonde. Er stond hier een net geinstalleerde laptop aan t net, en die heeft alle windows updates op zitten halen tijdens de race :(
Robert Saalmink
28 september 2009, 22:55
Mijn stop duurde 22.8 seconden, brandstof en alle banden!
Dat is ook mazzel hebben volgens mij. Ik had 50 liter en dat duurde op zich niet zo lang, maar daarna moest ik nog een paar seconden wachten tot ze me lieten gaan :( geen banden verder, de slijtage was niet zo hoog.
Atreidez
28 september 2009, 22:55
Mijn pitstop was 22.4 sec. voor 15 rondjes brandstof.. Benzine duurt gewoon onwijs lang. Ik gok dat Gerben korter heeft stil gestaan omdat er niet veel bij hoefde, want banden en benzine kan niet tegelijk, en alle banden is ongeveer 10/12 secondes.
Dennis
28 september 2009, 22:57
Mijn pitstop was 22.4 sec. voor 15 rondjes brandstof.. Benzine duurt gewoon onwijs lang. Ik gok dat Gerben korter heeft stil gestaan omdat er niet veel bij hoefde, want banden en benzine kan niet tegelijk, en alle banden is ongeveer 10/12 secondes.
Ik had maar 16L nodig en vier banden en die duurde net zo lang. Ook zo'n 22 sec.
Button87
28 september 2009, 23:12
Wel vlaak voor Paulpeter de baan op maar die kom ik met geen mogelijkheid achter me houden. Wat later kwam ik nog in een groep van 4 achterblijvers terecht die volop in de gevecht waren. Lastig om dan in te halen maar het hoort er wel bij. 1-tj dacht dat ik ook in het gevecht thuishoorde en was flink aan het verdedigen.
Uiteindelijk kostte me dit zo'n 7 seconden en kon ik toch nog als 3 finishen. Samen op het podium met Storm en Kroon, prima gezelschap dus :thumbup:
Hey Ivo sorry ik dacht dat het echt voor een positie ging. Kwam denk ik vooral door dat je de pit uit kwam en dat de vlaggen het niet deden. mijn excuses :surrender:
Koos
28 september 2009, 23:22
Eind van de middag terug gekomen van een vakantie. Dus de voorbereiding was bedroevend. Met een door Rinus beschikbaar gestelde setup vanavond om 18.00 uur m'n eerste rondjes gereden.
Mijn hoofddoel was, na de dramatisch verlopen race op de Nurburgring, om de race zonder grote fouten uit te rijden.
Gestart in de achterhoede (p16), maar ik was vlot weg en bij Adelaide reed ik op p13. Helaas spin ik bij het uitkomen op de curb en val terug naar p19. Ricus en Raymond zijn er onbedoeld ook slachtoffer, want beide weten mij niet meer te ontwijken. Door de lage snelheid bleef (grote) schade volgens mij uit.
Daarna weer opgewerkt naar voren. Eerst leuk met Ricus 'gevochten', die ik weet te passeren als hij vanwege zijn voorligger (Jeroen) een iets wijdere lijn moet nemen. Ook Jeroen ben ik vlot voorbij en rij dan op p14. Helaas was de vreugde van korte duur, want Jeroen weet mij te verschalken. Wij hebben dan John inmiddels ook binnen gehengeld en met Ricus vlak achter mij is het opletten geblazen.
Jeroen spint vlak voor S/F en valt daardoor terug. In ronde 17 John gepasseerd op S/F, met als resultaat P11. Door diverse pitstops rij ik vervolgens op P5. Ondertussen al rijdende mijn pitstop gewijzigd. Ik had veel te veel benzine gepland en mijn banden waren nog niet zo slecht dat een wisseling noodzakelijk was.
Aan het einde van ronde 23 mijn pitstop gedaan. Ik kom als twaalfde weer terug op de baan. Maar door pitstops al gauw weer op p10 achter Steven. In ronde 27 nog een hachelijk momentje bij aanremmen van Adelaide. Ik verrem mij en tik Steven hierdoor aan. Gelukkig liep 't goed af en beide gaan vrolijk verder. Toch een sorry richting Steven.
Ondertussen zitten John en Daniel ook weer in mijn versnellingsbak. Met een rondje of vijf nog te gaan, prik ik mijn auto aan de binnenkant in de 180 graden bocht. P9. Dik tevreden al en dat gevoel wordt nog beter als ik Robert de pitlane uit zie rijden. Hij komt achter mij de baan op, waardoor ik nog een plekje opschuif.
In de laatste ronde nog even de billen moeten samenknijpen toen Robert met aanzienlijk meer snelheid naar Adelaide stuurde. Ik zet mijn wagen stijf aan de binnenkant, waardoor een inhaalpoging van zijn kant mislukte. En dus met Robert en John in mijn kielzog als achtste het finishdoek gezien. Dik tevreden :thumbup:
Jeroen Ursem
28 september 2009, 23:50
Kwali boven verwachting eigenlijk, mooi in het middenveld.
Race, start ging lekker, weinig spannends. Kon mooi in een soort ritme komen tot ik de eerste fout maakte. Meteen concentratie een deuk waardoor ik nog zeker 5 keer gespint ben. Absoluut jammer, maar wel mooie gevechten gehad links en recht :)
Laatste deel van de race was meer uitrijden geblazen, want er viel niks meer te halen na 3 onvoorziene stops (1e keer werd ik weer weggestuurd, 2e keer suspension gerepareerd, 3e stop and go)
Volgende race beter proberen, maar dat moet makkelijk lukken, bedroevend slecht gereden ondanks dat de snelheid er lekker inzat :(
Federici
29 september 2009, 00:51
M'n eerste podium, 3e plaats, ben errug tevreden!
Op P6 gewalificeerd en een redelijk start. Na het rechte stuk reed ik wheel to wheel met Gerben. Sorry dat ik je zover naar buiten duwde Gerben, dit zag er in de replay een stuk ernstiger uit dan bedoeld! Na een foute in de 1e ronde eindige ik deze als 7e.
Ivo is de held olé olé :thumbup:
John
29 september 2009, 01:15
Ondanks dat dit circuit mij niet ligt toch best een leuke race gehad. :thumbup:
Q: Een 1.27.4 was een pb voor mij en goed voor P15 op de grid.
R: Was goed weg maar toen bleef m'n hart zowat stil staan. :) De stilstaande Auto van Steven Vos was door iemand naar rechts geduwd en ik kon ook maar net tussen zijn auto en de muur door. Door de chaos van de start 3 plekken gewonnen maar door voorzichtigheid van mijn kant in de 1e bocht ook weer 2 plekjes verloren. Leuke gevechten gehad met oa Jaap en Koos maar doordat mijn auto erg zwaar was moest ik het onderspit delven. Ik ging nog 1 ronde later pitten als Koos (ronde 24) en banden + (weinig) benzine ingenomen. Op P11 er weer uit en nu kon ik eindelijk wat snellere ronden neer zetten waardoor ik inliep op mijn voorgangers. Op P10 gekomen doordat ik Steven Frederiks kon inhalen. Op het laatst zat ik nog bij Robert in de versnellingsbak. Dat laatste iets te letterlijk helaas. :blushing: Sorry Robert van dat tikje in de laatste ronde.
Maar goed, m'n 1e punt in de FPL. Ben er blij mee.
Ps: Weer geen blauwe vlaggen gezien. Dus best lastig om de snelle mannen er tussen uit te pikken en ze goed voorbij te laten. Gelukkig ging het goed bij mij.
Stephane Rouault
29 september 2009, 16:08
Jammer is denk ik het goede woord voor mijn race.
Kwalificatie was ok 3e! niet supergoed, maar beter dan ik kon verwachten.
Start van de race was goed. Kon gelijk naar P2 door de valse start van Steven. In ronde 2 of 3 haalde ik Storm in bij de hairpin na het lange rechte stuk, doordat ik veel meer topsnelheid had. Dus ik lag p1, dit hield ik 14 ronden vol. Probeerde te verdedigen want Storm zat constant op mijn vleugel. Hij zat flink te pushen, en kon mooi in mijn slipstream blijven.
Ik probeerde zo min mogelijk fouten te maken, en zo door te rijden. Mijn strategie was een korte eerste stint. Net voor mijn pitstop ging ik iets harder pushen om te proberen een klein gaatje te trekken. Dit lukte niet, en het zorgde in de ronde van mijn pitstop voor een korte off. kon direct achter Storm weer aansluiten, om vervolgens de pit in te gaan.
Toen kwam het.. ik stond gelijk de eerste pitbox stil, dus geen tijd om instellingen te controleren. Ik druk op 'confirm' en krijg regenbanden ondergebonden. Ik weet 100% zeker dat ik mijn presets goed had gezet, dus weet niet wat er nou gebeurd is.
Heb nog geprobeerd om op slicks te komen.. maar toen dit uiteindelijk gelukt was lag ik al een minuut achter p15. Ben toen maar uit het spel gegaan.
volgende keer beter...
Jeroen Ursem
29 september 2009, 19:24
maar toen dit uiteindelijk gelukt was lag ik al een minuut achter p15. Ben toen maar uit het spel gegaan.
beetje jammer vind ikzelf, reed ook kansloos strak achteraan, maar heb hem wel uitgereden.
Atreidez
29 september 2009, 19:25
Toen kwam het.. ik stond gelijk de eerste pitbox stil, dus geen tijd om instellingen te controleren. Ik druk op 'confirm' en krijg regenbanden ondergebonden. Ik weet 100% zeker dat ik mijn presets goed had gezet, dus weet niet wat er nou gebeurd is.
Zeker weten ook andere settings gedisabled? Nieuwe presets komen onderaan de lijst, dus als andere presets nog enabled waren staan die als eerste geselecteerd.. Daar kan je natuurlijk gewoon doorheen bladeren en naar de titels kijken, maar als je verwacht dat je de juiste had staan daar en dan op confirm klikt valt dat niet meer terug te draaien tot je een nieuwe stop maakt.
Tjerk Korving
29 september 2009, 20:02
beetje jammer vind ikzelf, reed ook kansloos strak achteraan, maar heb hem wel uitgereden.
En de race uitrijden levert je nog een punt op ook.
Darthwillie
29 september 2009, 20:20
Mijn probleem lag niet aan GTR of de server maar aan de driver van mijn printer :huh1: die staat er al maanden op en was nooit een probleem.
Gisteravond nog een keer een pc die opeens herstart en nu net weer :blink: Nu maar die driver opnieuw geinstalleerd.
Baal er wel van, was niet echt snel maar het verschil viel me mee, aangezien ik mijn eerste kwalirondje deed ik met 25 ronden benzine :rolleyes:
Button87
29 september 2009, 21:20
Ik kom als twaalfde weer terug op de baan. Maar door pitstops al gauw weer op p10 achter Steven. In ronde 27 nog een hachelijk momentje bij aanremmen van Adelaide. Ik verrem mij en tik Steven hierdoor aan. Gelukkig liep 't goed af en beide gaan vrolijk verder. Toch een sorry richting Steven.
Gelukkig bleef de auto heel maar het moet geen gewoonte worden koos:lol:.
Vorige race was het mijn fout maarja volgende race maar niet meer doen :thumbup:
Ralffoxx
29 september 2009, 21:46
Idd. Als mijn achterkant niet kapot was was ik ook zeker door gereden zelfs met een Stop en go. Is toch gewoon leuk om te racen of niet dan?
Heb naar Jaap zitten kijken een tijdje en ook naar Storm. Toen maar effe wat anders gaan doen zit nu nog te balen. Maar goed volgende race beter. :)
paulpeter
29 september 2009, 21:49
Ze kunnen in ieder geval nooit zeggen van ons dat we niet de race in stijl eindigen;)
http://img42.imageshack.us/img42/9002/capture20090929203658.th.jpg (http://img42.imageshack.us/i/capture20090929203658.jpg/)
Jeroen Ursem
29 september 2009, 22:02
lol :D
En dan door 1 of andere bug in 1 keer stil staan... :lol:
Stephane Rouault
29 september 2009, 22:25
....
maar jij kwam niet vanaf p1 ...
misschien dat je je kan indenken hoe frustrerend dat is
Stephane Rouault
29 september 2009, 22:25
Zeker weten ook andere settings gedisabled? Nieuwe presets komen onderaan de lijst, dus als andere presets nog enabled waren staan die als eerste geselecteerd.. Daar kan je natuurlijk gewoon doorheen bladeren en naar de titels kijken, maar als je verwacht dat je de juiste had staan daar en dan op confirm klikt valt dat niet meer terug te draaien tot je een nieuwe stop maakt.
Jup.. had de andere 2 op 'deactivated' staan!
Mark B
29 september 2009, 22:34
....
Dan nog? Ben het wel met Jeroen eens hier ;)
paulpeter
29 september 2009, 22:38
....
Gewoon stug in de muur boren volgende keer, heb je het gezeur hier niet:lol:
Stephane Rouault
29 september 2009, 23:42
Gewoon stug in de muur boren volgende keer, heb je het gezeur hier niet:lol:
lol.. inderdaad... beetje imimi als je het mij vraagt!
Jeroen Ursem
30 september 2009, 00:19
Je moet het zelf weten, maar ik vind het een zwakte als je na een tegenvaller maar meteen opgeeft. Plus dat het een slecht gebaar is naar de langzamere jongens, alsof die posities echt geen reet boeien.
Net als Ott die tijdens een race Imola naar plek 3 verwezen word en dan maar opgeeft.
Vind vertrekken tijdens de race trouwens zowiezo respectloos, als ik uitval ga ik lekker de race kijken, kijken hoe anderen het doen enzo.
Maarja, ieder recht op z'n mening he ;)
John
30 september 2009, 00:55
als ik uitval ga ik lekker de race kijken, kijken hoe anderen het doen enzo.
Doe ik ook.
Van wie was eigenlijk die auto die tijdens de start het luchtruim koos? :)
Mark B
30 september 2009, 08:47
Nog geen verhaaltje geschreven:
Qualy:
Redelijk wat verkeer op de baan wat het lastig maakte om een clean rondje te creëren. Uiteindelijk een 26'er kunnen rijden waar ik niet geheel tevreden mee was. Reed een paar keer onder mijn tijd maar door het verkeer kon ik de rondjes niet lekker afmaken. Al met al kon ik er wel mee leven.
Race:
Deze begon wanhopig! Doordat Steven een slechte start had en ik er vol in reed kon ik dus zo goed als achteraan aansluiten. Ronde daarop kwam ik een slingerende Rinus Janssen tegen waardoor ik bij opkomen S/F tegen de boarding opklapte. Door het insturen vd auto kon ik de schade voorkomen.
Even 2rondjes gecheckt of ik echt geen schade had en vervolgens de achtervolging ingezet op mijn voorgangers. Ik kwam dichter en dichterbij en zag Jaap voor me rijden. In de wetenschap dat hij hier een goed tempo had probeerde ik hem te volgen. Ik kon tot in zijn slipstream komen toen het inhalen begon. Hij had het wat makkelijker dan wat ik had, John reed voor me die aardig aan het verdedigen was. Door een persoonlijke fout aan zijn kant kon ik hem en S. Frederiks voorbij rijden. Inmiddels zag ik dat mijn banden niet zo hard aan het slijten waren zoals ik verwacht had en besloot mijn banden niet te verwisselen wat mij tijdwinst opleverde.
De race vervolgens uitgereden aangezien ik in een gat zat.
Uiteindelijk nog als 6e geëindigd omdat Dennis een S&G had gekregen :)
Al met al toch wel tevreden ;)
Atreidez
30 september 2009, 11:03
Komen vandaag de uitslag, lapcharts en replayfiles? Of speelt er nog iets op de achtergrond wat de vertraging veroorzaakt? :p
Stephane Rouault
30 september 2009, 11:44
Je moet het zelf weten, maar ik vind het een zwakte als je na een tegenvaller maar meteen opgeeft. Plus dat het een slecht gebaar is naar de langzamere jongens, alsof die posities echt geen reet boeien.
Net als Ott die tijdens een race Imola naar plek 3 verwezen word en dan maar opgeeft.
Vind vertrekken tijdens de race trouwens zowiezo respectloos, als ik uitval ga ik lekker de race kijken, kijken hoe anderen het doen enzo.
Maarja, ieder recht op z'n mening he ;)
Laten we er maar geen woorden meer aan vuil maken, we komen er toch niet uit..
Tjerk Korving
30 september 2009, 13:54
Komen vandaag de uitslag, lapcharts en replayfiles? Of speelt er nog iets op de achtergrond wat de vertraging veroorzaakt? :p
Is wel de bedoeling. Gisteren geen tijd voor gehad dus dan word het vanavond de replay doorstruinen en de uitslag e.d. verwerken.
Jeroen Ursem
30 september 2009, 19:56
Laten we er maar geen woorden meer aan vuil maken, we komen er toch niet uit..
http://www.novelr.com/wp-content/uploads/2008/08/duty_calls_1.png
:p
Mee eens, laten we dit achter ons laten en kijken naar de volgende race, hopen op minder pech!
Tjerk Korving
30 september 2009, 23:18
[spacer]
Uitslagen
FPL2 Magny Cours - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090928_magny_cours/index.html)
FPL2 Magny Cours - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090928_magny_cours/FPL2_Race_2_Magny_Cours.rar)
[spacer]
Atreidez
30 september 2009, 23:40
Top, thanks :) Is het overigens mogelijk om da max rondetijd in de laptime graph hoger te zetten, zodat je ook de punten ziet? Viel me vorige keer ook al op dat ze buiten t plaatje vallen.
Tjerk Korving
30 september 2009, 23:52
Top, thanks :) Is het overigens mogelijk om da max rondetijd in de laptime graph hoger te zetten, zodat je ook de punten ziet? Viel me vorige keer ook al op dat ze buiten t plaatje vallen.
Standaard zit er volgens mij geen functie in het programma wat we gebruiken om dat aan te passen. Wellicht dat het kan door een script aan te passen maar dat zouden we moeten uitzoeken.
paulpeter
1 oktober 2009, 20:13
Hmm, toch een seconde harder als vorig jaar in de kwali:)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.