View Full Version : DRTCC3 | Race3 & 4 Brands Hatch GP
Niels Tieman
10 september 2009, 23:10
DRTCC3 | Brands Hatch GP Ronde 3 & 4 | 24-09-09
[spacer]
http://members.home.nl/tieman/DRTCC3/DRTCC3_logos_small.png
[spacer]
sponsored by
http://members.home.nl/tieman/DRTCC3/logo_kika.png (sponsor url)
[spacer]
Preview DRTCC3 ronde 3 & 4,
Na de spectaculaire opening op Circuit Park Zandvoort is de beurt aan Brand Hatch. Brands Hatch is voor de doorgewinterde DRTCC coureur geen onbekend terrein. Ondanks dat hebben we een primeur; Het DRTCC veld zal niet de korte Indy versie betreden maar de lange Grand Prix versie. De GP versie, 3.7Km lang, word gekenmerkt door lange rechte stukken en verscheidene bochtencombinaties.
Het Grand Prix deel zal niet de enige primeur zijn binnen dit evenement. Het weer is altijd slecht in Groot-Britannie en deze keer is dat niet anders. Michelin en Yokohama hebben beide een sloot aan regenbanden mee genomen en die zullen hard nodig zijn!
(Regen instellingen: 40% Wet)
[spacer]
Circuit Informatie
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_brandshatch.jpg
[spacer]
Protesten na de race Zandvoort
1 Ontvangen protest. Dit betreft de Zandvoort bug met Casper Smit.
Helaas kunnen wij niets doen aan de problemen en fouten in circuits. Het is een probleem wat bekend is en helaas niet op een simpele manier op te lossen. Het is een spijtige samenloop van omstandigheden. We hebben daarom ook besloten geen actie te ondernemen.
Straffen na aanleiding Ronde 1&2 Zandvoort
Geen
[spacer]
Wijziging in de reglementen
1. Strafgewicht per evenement, niet meer per race
In voorgaande edities was het mogelijk per race strafgewicht te winnen en te verliezen. Per DRTCC3 word het strafgewicht per evenement bekeken
2. Maximum strafgewicht verhoogd van 50 kg naar 60 kg
50Kg bleek wat te weinig in verhouding met de lengte van onze races. Dit jaar gaan we naar 60Kg strafgewicht en met de bovengenoemde verandering moet dat een positief effect hebben voor de gevechten in het veld.
3. Strafgewicht verlies maximaal 15Kg per evenement
De regeling van vorig jaar was maar één maal van toepassing. Toch word het verlies van het strafgewicht aangepast door de bovengenoemde veranderingen.
4. Laatste vijf minuten van practise wordt vaste briefing-tijd, ga je dan toch de baan op dan wordt je uitgesloten van kwalificatie
Sinds Mantorp DRTCC2 word er door de organisatie nogmaals uitgelegd waar op gelet dient te worden. Aparte situaties per circuit en het befaamde veiligheids praatje zal elke race worden herhaald.
Zijn er deelnemers die toch het circuit op duiken, zullen door de organisatie worden bestraft doormiddel van uitsluiten van kwalificatie.
5. Straffen worden duidelijker en specifieker vastgesteld in de reglementen per overtreding
We proberen per dit seizoen de sstraffen duidelijker te maken voor alle deelnemers. In behandeling
6. Niet tijdig afmelden wordt zwaarder bestraft in DRTCC3. Te vaak hadden we te kleine grids ten koste van reserverijders
Bij de start van DRTCC3 zal er anders worden omgesprongen met de afmeldingen. Dit gaat als volgt: Mocht de deelnemers zich niet tijdig afmelden of niet komen opdagen bij de race word hij automatisch de volgende race niet toegelaten en zal er iemand van de reservelijst mee kunnen doen. De race daarna is de deelnemer automatisch weer aangemeld. Mocht het vaker voorkomen zal de organisatie de deelnemer op de reservelijst plaatsen en een andere deelnemer de kans geven zich permanent te mengen in de competitie.
7. Rode licht pitlane wordt opgenomen in de reglementen. Door rijden is in geen enkele sessie meer toegestaan. Netjes opstellen.
Er is wat verwarring en irritatie onstaan bij het begin van de sessies. Sommige mensen racen links en rechts voorbij in de pitstraat. Racen door rood, zonder green-flag melding, en zorgen voor problemen voor andere. Dit is niet meer toegestaan. Alle deelnemers dienen de regel in acht te nemen rustig aan te sluiten en de belijning binnen de pitstraat te respecteren.
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de races ziet er als volgt uit:
Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:30 | 60 Kilometer*
Race2: Direct na Race1 | 60 Kilometer*
*60 kilometer op Brands Hatch GP is 17 rondes
[spacer]
Uitslag en lapcharts
DRTCC3 Brands Hatch GP Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/brandshatch/race1/index.html)
DRTCC3 Brands Hatch GP Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/brandshatch/race2/index.html)
DRTCC3 Brands Hatch GP Race1 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/brandshatch/race1/brandshatch_race1_replay.rar)
DRTCC3 Brands Hatch GP Race2 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/brandshatch/race2/brandshatch_race2_replay.rar)
[spacer]
Uitslagen voorgaande races
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race1/index.html)
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race2/index.html)
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race1 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race1/zandvoort_race1_replay.rar)
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race2 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race2/zandvoort_race2_replay.rar)
[spacer]
Downloads
DRTCC3 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/19-.html)
De DRTCC3 reglementen (regelementen url)
[spacer]
OFFICIELE DEELNEMERSLIJST ZANDVOORT
Deelnemerslijst
Nummer|Naam|Nickname|Auto|Deelname
2|Roy Visser|Roy Visser|Seat Toledo Cupra|
4|Steven Voss|Ralffoxx|Seat Leon|Afgemeld
5|Michael Koel|KoelTec|Honda Accord Euro R|
8|Niels Tieman|Niels Tieman|Honda Accord Euro R|
9.|Ludo Bleys|LUDO-B|Seat Leon|
10|Bram Kocken|Bram Kocken|Volvo C30|Afgemeld*
11|Marc Vos|Marc Vos|Seat Leon|
13|Wilfred Rentzenbrink|Darthwillie|Seat Leon|
14|Steven Frederiks||Seat Leon|
16|Stefan van Renselaar|racingstefan|Audi A4|
17|Jeroen Jonckers|Ferroeni|Honda Accord Euro R|
19|Casper Smit|Captain Slow|Volvo C30|
22|Fred Visser|Fr3d|Seat Toledo Cupra|
25|Mark Bentvelzen|Mark B|Seat Leon|
26|Bram Van Der Stichelen|Bram Van Der Stichelen|Audi A4|
27|Jerry van Sinderen|El Maestro|Volvo C30|
37|Kim Van Der Stichelen|Kim Van Der Stichelen|Peugeot 407|
51|Jeroen Ursem|Jeroen Ursem|Alfa 156|
60|Maik Peters|Maik Peters|Volvo C30|
66|Jaap Kleijn|Atreidez|Volvo C30|
84|Roy Diederen|RSRoy|Seat Leon|
86|Gerben Kelly|Gerben|BMW 320si e90 SEQ|
87|PaulPeter Kroon|paulpeter|BMS|
88|Michael Storm|Michael Storm|BMW 320si (E90)|
89|Raymond Buijs|CuqeBaqer|Seat Leon|Afgemeld*
Reservelijst
Nummer|Naam|Nickname|Auto|Deelname
6|Stephane Rouault|Stephane Rouault|Seat Leon|Kan meedoen
7|Robert Saalmink|Robert Saalmink|Seat Leon|Kan meedoen
15|Kevin Weerman||Audi A4|Kan meedoen
20|Manuel Nelissen|Manuel|Seat Leon |Afgemeld
23|Daniel Kleijn|Daniël|BMW 320si (E90)|Afgemeld
24|Bob van Someren|Bob|Seat Leon |Afgemeld
28|Koen Wielandt||Seat Leon |
57|Rudy van Buren|Rudy|Volvo C30|Afgemeld
85|Mark Kroesbergen||BMW 320si (E90)|
12|Ruben Laenens|Ruben Laenens|Volvo C30|Afgemeld
18|Bjorn Spierenburg|Bjorn|Seat Leon|Afgemeld
82|Dennis Gerressen|Dennis|BMW 320si e90 SEQ |Afgemeld
*Bram Kocken en Ruben Laenens zijn door de Organisatie bestraft voor het niet tijdig afmelden bij Race1 & Race2.
[spacer]
[logo_dr]
Fr3d
11 september 2009, 09:17
oef mijn eerste officiele DRTCC race voor de punten en gelijk een met met wat water.... :blink:
Michael Storm
11 september 2009, 09:33
Regen! :thumbup:
Manuel
11 september 2009, 09:47
Regen... :thumbdown:
Bram Van Der Stichelen
11 september 2009, 10:44
holy crap, regen :laugh:
Gaat er op de testserver dan ook regen te vinden zijn, of enkel droog weer?
Manuel
11 september 2009, 11:30
Gisteravond stond deze al op regen (effe getest)
Niels Tieman
11 september 2009, 11:34
De test-server staat inderdaad al ingesteld op de regen. :)
Mark B
11 september 2009, 11:58
Gaaf! :thumbup:
Nog nooit met de DRTCC wagentjes in de regen gereden dus ben benieuwd! :)
Stefan van Renselaar
11 september 2009, 12:22
Kut.... Zal dus geen beter resultaat worden als op Zandvoort, heb wel geluk met een FWD, ik zou niet graag een BMS of BMW hebben hier :)
Michael Storm
11 september 2009, 12:29
Kut.... Zal dus geen beter resultaat worden als op Zandvoort, heb wel geluk met een FWD, ik zou niet graag een BMS of BMW hebben hier :)
Ik heb met de BMW nog niet in de regen gereden, maar met de Chevrolet was het toch best lastig om door de bocht te komen ( weliswaar 100% regen :p )
Hij gleed constant naar buiten toe, denk dat dit met een RWD minder is, alleen die heeft dan weer een glijdende achterkant :)
Ralffoxx
11 september 2009, 12:50
oeh dat word leuk de eerste bocht. het is al een tricky bocht en dan met regen helemaal leuk.
Michael Storm
11 september 2009, 13:36
oeh dat word leuk de eerste bocht. het is al een tricky bocht en dan met regen helemaal leuk.
En aangezien jij altijd op de verkeerde plek rijdt kwa ongelukken, zul je waarschijnlijk daar in het grind gaan :laugh:
Roy Visser
11 september 2009, 13:43
Ach ik weet nog wel dat steven daar de BINNENKANT van de vangrail raakte... :innocent:
Michael Storm
11 september 2009, 13:57
Ach ik weet nog wel dat steven daar de BINNENKANT van de vangrail raakte... :innocent:
Dat moet je ook maar kunnen. :innocent:
Ralffoxx
11 september 2009, 17:32
Ik weet nog met FPL dat ik de hoek om kwam en recht op Tjerk klap die recht op de baan stond.
Kim Van Der Stichelen
11 september 2009, 19:21
Iedereen zegt altijd dat de Peugeot zo'n boot is dus deze ga ik makkelijk winnen :lol: :cool:
RSRoy
11 september 2009, 19:45
Oei regen. Ik heb sinds GP3 nooit meer een regenrace gereden :huh1:
paulpeter
11 september 2009, 20:36
, ik zou niet graag een BMS hebben hier :)
Kijk dit motiveerd mij juist weer heel erg:p
Op het droge moet je ook heel rustig op je gas met de BMS, dus zal op het natte niet veel veranderen ;)
Ralffoxx
11 september 2009, 21:20
Zondag hoor ik of ik vip kaartjes heb voor AGOVV tegen Ajax op de 24ste. Als dat door gaat moet ik me helaas af gaan melden . Dat zou dan de eerste DRTCC race die ik zou missen snif snif
Bram Van Der Stichelen
13 september 2009, 19:21
Even wat rondjes aan het rijden op BH in de regen. Wel nog een leuk circuit zo in het nat. Alleen is de vraag of ik er eigenlijk wel snel op ga of niet :p 1.39.522 is voorlopig mijn beste tijd na een 10tal rondjes.
Stefan van Renselaar
13 september 2009, 19:26
Ik reed 1:41, maar ik weet niet 100% zeker of dat 40% regen was. Hoe kun je trouwens de regen in procenten instellen, ik kan kiezen voor changeable, dry, raining en heavy rain. Ooit heb ik wel in procenten kunnen instellen maar dat kan nu niet..
Bram Van Der Stichelen
13 september 2009, 19:40
1.38.9 net, en dat voelde voor mij voorlopig echt al aan als een (persoonlijk) snel rondje.
Marc Vos
13 september 2009, 22:16
Net wat races gedaan met Bram, was echt leuk! Je leert ook de wagen goed kennen in de regen, want het eist toch wel een andere rijstijl. In de race nog is een 1.40,2 gereden maar door de gevechten met Bram kwam er geen 30'er :p Het tegen elkaar racen in de regen is toch wel erg gaaf en ook de spray ziet er goed uit. :)
Bram Van Der Stichelen
13 september 2009, 22:19
Ik heb nog een leuk filmpje :p
Bram Van Der Stichelen
13 september 2009, 22:30
Eerst zie je meneer Vos de snelle rechter nemen zoals ie moet genomen worden, en daarna zie je mezelf dezelfde bocht nemen, maar dan in stijl :cool: (en ja, ik heb hem onder controle gehouden :p)
YouTube - dd
Captain Slow
13 september 2009, 22:36
:lol::thumbup:
Meer van dat in de race Bram?
Bram Van Der Stichelen
13 september 2009, 22:37
:lol::thumbup:
Meer van dat in de race Bram?
Ik denk dat ik het dan wat conservatiever ga houden :p
Marc Vos
13 september 2009, 22:47
Haha :thumbup:
Gerben
14 september 2009, 12:50
Beetje glad daar in the UK :p
http://img4.imageshack.us/img4/2227/18613178.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/4518/88058662.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/1637/83910091.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/5641/65143894.jpg
Bram Van Der Stichelen
14 september 2009, 12:51
Ik zie je afbeelding niet Gerben. :)
Bram Van Der Stichelen
14 september 2009, 13:24
Vooral Hill en Surtees zijn 2 ontzettend belangrijke bochten. Een goede lijn is echt noodzakelijk om goed de bocht uit te komen met een goede snelheid, vooraal Surtees. Als je daar iets langs te buitenkant zit, of iets te snel doorkomt glijdt je onverbiddelijk weg.
Gerben
14 september 2009, 13:27
Nu dan>?
Bram Van Der Stichelen
14 september 2009, 13:28
Nu dan>?
:thumbup:
paulpeter
14 september 2009, 23:10
Eerst zie je meneer Vos de snelle rechter nemen zoals ie moet genomen worden, en daarna zie je mezelf dezelfde bocht nemen, maar dan in stijl :cool: (en ja, ik heb hem onder controle gehouden :p)
YouTube - dd (http://www.youtube.com/watch?v=0aOpDsEUZh8)
Ja dat mag dus niet!
Mark B
14 september 2009, 23:11
Ja dat mag dus niet!
Ghe Ghe Ghe...
Maik Peters
16 september 2009, 22:17
Even wat proefrondjes gedaan, tjonge jonge wat een zooitje maakte ik ervan.
Volle tank niet onder 1:40... en die Bram gaat al als een raket, zoals ik dat lees!
paulpeter
16 september 2009, 22:48
Even wat proefrondjes gedaan, tjonge jonge wat een zooitje maakte ik ervan.
Volle tank niet onder 1:40... en die Bram gaat al als een raket, zoals ik dat lees!
Zit nu op 40 laag. Maar moet nog wat sneller kunnen. Bochten gaan nog iets te haaks en dat kost veel snelheid op het rechte stuk. Vind de natheid wel meevallen eigenlijk.
Bram Van Der Stichelen
17 september 2009, 22:58
Net weer wat rondjes met PP en Mark gereden, en opnieuw uitgekomen op een 38.9. Lijkt me toch dat er niet zo veel meer inzit. In S2 lag er nog een 2tal tienden, maar meer denk ik niet. Als ik in practice een 1.38.7 rijd zal dat denk ik al meer dan voldoende zijn.
Michael Storm
17 september 2009, 23:31
Ik heb gisteravond even voor het eerst online gereden en kwam uit op een 1.37.8.
Dit was nog met een droogweer setup op regenbanden, had alleen de versnellingen iets korter gezet.
Darthwillie
17 september 2009, 23:54
Ik heb gisteravond even voor het eerst online gereden en kwam uit op een 1.37.8.
Dit was nog met een droogweer setup op regenbanden, had alleen de versnellingen iets korter gezet.
:blink: zou je ons een pleziertje kunnen doen en bijvoorbeeld je gewoon gaan realiseren dat het langzamer gaat als het regent bijvoorbeeld, of zo, of iets dergelijks :surrender:
nette tijd moet ik zeggen, doe je (te) goed :thumbup:
Ferroeni
18 september 2009, 12:13
@Michael, inderdaad een mooie tijd. Maar die tijd was natuurlijk nog niet met strafgewicht. Maar ik vermoed dat dit weinig invloed op jou resultaten heeft.
@Darthwillie, ik kom gezellig in het achterveld meerijden. Ik krijg geen snelheid in die bak met de regen. Komend weekend en van de week zal ik weer op de server te vinden zijn.
Bram Van Der Stichelen
18 september 2009, 12:41
@Michael, inderdaad een mooie tijd. Maar die tijd was natuurlijk nog niet met strafgewicht. Maar ik vermoed dat dit weinig invloed op jou resultaten heeft.
Vergis je daar maar niet in. SAnder had vorig seizoen ook enorm te lijden met z'n strafgewicht hoor ;)
Atreidez
18 september 2009, 16:58
Idd, regelmatig leuke gevechten gehad met een zware Sander :D Hopen dat ik dit jaar Storm met een stuk lood in ze schoenen nog eens achter me kan houden :P
Bob
19 september 2009, 15:12
Afmelding is de deur uit!
Dag erna weer een examen, anders had ik donderdag middag al weekend gehad en had ik mee kunnen doen ;)
Maik Peters
20 september 2009, 15:11
Idd, regelmatig leuke gevechten gehad met een zware Sander :D Hopen dat ik dit jaar Storm met een stuk lood in ze schoenen nog eens achter me kan houden :P
Ik verwacht anders wel dat Storm HEEL zwaar is... 2x 1ste is toch behoorlijk zwaar :D
Ben beniewd wie wat krijgt.
Darthwillie
20 september 2009, 21:15
poeh, tricky circuit dat Brands Hatch. Per testsessie schaaf ik wel wat van mijn tijd af maar het is nog lang niet voldoende.
Aangezien dit de eerste keer is dat ik in de regen rijdt dacht ik even wat online setups checken, kijken wat anderen doen. Alleen krijg ik geen enkele setup te zien :huh1: Alleen maar connecting verder niets. Iemand een idee??????????? (firewall aan uit maakt niets uit)
Tjerk Korving
20 september 2009, 22:38
Online setups werkten hier een paar dagen geleden ook niet meer ineens. Enerzijds blij dat ik niet de enige ben maar anderzijds niet bepaald handig.
Fr3d
20 september 2009, 22:46
wij van t-cats houden niet zo van water ...
Maik Peters
21 september 2009, 16:51
wij van t-cats houden niet zo van water ...
Hoop dat er vanavond nog even wat mensen gaan / willen gaan testen :)
Dan doe ik ook een rondje mee..
Anders verwacht ik niet veel goed van mijn zijde :D
Robert Saalmink
21 september 2009, 17:06
Hmm, ik zie net dat ik ook kan meedoen! Geen berichtje van gehad, dus was even schrikken. Snel oefenen dus, morgenavond ben ik ook op de server te vinden!
Manuel
21 september 2009, 17:56
Mijn afmelding is nog niet verwerkt in de lijst.
Niels Tieman
21 september 2009, 18:28
@Manuel; Hij was wel verwerkt maar toen kregen we de forum-problemen! Bedankt voor het oplettende oog.
Fr3d
21 september 2009, 23:40
tot nu toe kom ik niet verder dan een 1.406 in Racemode :huh1:
Ferroeni
22 september 2009, 08:25
Ik ben vanavond als alles mee zit op de server te vinden, en dan ga ik eens proberen of ik dat hemelwater kan bedwingen. Voorlopig heb ik er nog een hard hoofd in :(
RSRoy
22 september 2009, 09:06
Ik ben vanavond als alles mee zit op de server te vinden, en dan ga ik eens proberen of ik dat hemelwater kan bedwingen. Voorlopig heb ik er nog een hard hoofd in :(
Ik kom vanavond ook even wat oefenen. Heb het hard nodig...
Robert Saalmink
22 september 2009, 09:54
Heeft iemand al wat differentieel tips voor dit weer misschien?
Maik Peters
22 september 2009, 10:57
Wou dat ik het wist, ben nog steeds aan het testen. Kom er nog niet uit.
Kim Van Der Stichelen
22 september 2009, 12:04
Wou dat ik het wist, ben nog steeds aan het testen. Kom er nog niet uit.
Ik ook niet, tijden zijn nog goed te noemen voor hoe het barrel rijdt :)
Remmen lukt aardig, dan drijft ie naar buiten bij het insturen. Laat ik de rem los slaat de achterkant om en als ik op het gas ga trekt ie de neus weer naar binnen. Best avontuurlijk rijden zo :lol:
Marc Vos
22 september 2009, 16:24
Vanavond ben ik ook van de partij, ik kan wel wat afleiding gebruiken ook.
Gerben
22 september 2009, 16:34
RWD hoge waarden
FWD...had je maar niet moeten kiezen :lol:
Stefan van Renselaar
22 september 2009, 17:18
Ik ook niet, tijden zijn nog goed te noemen voor hoe het barrel rijdt :)
Remmen lukt aardig, dan drijft ie naar buiten bij het insturen. Laat ik de rem los slaat de achterkant om en als ik op het gas ga trekt ie de neus weer naar binnen. Best avontuurlijk rijden zo :lol:
Het is een Peugeot he, daar verwacht je niet anders van :innocent:
Captain Slow
22 september 2009, 17:26
Het is een Peugeot he, daar verwacht je niet anders van :innocent:
ach, elke merk heeft wel iets. Kim kan avontuurlijk rijden, die Renault zou in de garage staan:lol:
El Maestro
22 september 2009, 17:44
Net snel even wat rondjes gereden, ga vanavond ook nog wel wat oefenen.
Zou leuk zijn als er nog meer mensen kwamen:)
Fr3d
22 september 2009, 18:00
Net snel even wat rondjes gereden, ga vanavond ook nog wel wat oefenen.
Zou leuk zijn als er nog meer mensen kwamen:)
:stupid:
Robert Saalmink
22 september 2009, 23:19
Zo, de nodige rondjes gereden vanavond. Lekker stabiel setupje in elkaar geschroefd. Ik zal het niet van de kwali moeten hebben maar hopelijk kan ik in de race uit de problemen blijven.
Marc Vos
22 september 2009, 23:21
Net een flinke aantal rondes gereden, helaas niet in de 39 geraakt. Wel constant lage 40'ers. Ik hoop in de kwalificatie toch een 39'er te rijden, als je uit de problemen blijft verwacht ik zowiezo dat je jezelf naar voren rijdt. :)
Ferroeni
23 september 2009, 08:33
Gisteravond ook wat rondjes gereden. Uiteindelijk een 1:40.9 op de klok weten te zetten. Ik verwacht ook niet veel van de kwalificatie en ik hoop dat ik constant genoeg rij tijdens de races zodat ik daar wat plekjes kan winnen. Punten liggen denk ik ver buiten bereik. Maar goed, we zullen zien.
Gerben
23 september 2009, 09:06
een 39'er moet te doen zijn voor mij, ik was er gister al dicht in de buurt!!!
SysRq
23 september 2009, 12:01
Hoewel ik niet meedoe hoop ik vanavond ook even online te zijn om te oefenen. :)
Ferroeni
23 september 2009, 12:07
Hoewel ik niet meedoe hoop ik vanavond ook even online te zijn om te oefenen. :)
Gezellig. Succes alvast en veel plezier.
El Maestro
23 september 2009, 14:01
Hopelijk zijn er vanavond wat mensen die zin hebben in een testrace, lijkt me een goede oefening voor donderdag:)
Bram Van Der Stichelen
23 september 2009, 14:04
Hopelijk zijn er vanavond wat mensen die zin hebben in een testrace, lijkt me een goede oefening voor donderdag:)
Ik zal er zijn.
Mark B
23 september 2009, 14:12
Denk dat je goed moet opletten over een eventuele test race...
Ik zelf ben bijv wat later op de server te vinden vanavond aangezien ik pas wat later kan joinen. Zelf zou ik wel graag willen testen en zou het dan bijv jammer vinden als er een race is en ik niet kan joinen. :):innocent:
El Maestro
23 september 2009, 14:20
Denk dat je goed moet opletten over een eventuele test race...
Ik zelf ben bijv wat later op de server te vinden vanavond aangezien ik pas wat later kan joinen. Zelf zou ik wel graag willen testen en zou het dan bijv jammer vinden als er een race is en ik niet kan joinen. :):innocent:
Daar heb je een punt, maar de server staat ingesteld op een race van 5 rondes dus dat duurt niet zo heel lang. Weet niet of je kan joinen tijdens de kwali, zo niet dan zorgen we dat iedereen maar 1 rondje rijdt.
Het hele gedoe hoeft maar een kwartiertje te duren:)
Fr3d
23 september 2009, 17:48
Ik kom wel trainen weet nog niet of ik er ben met een evt race
Gister reed ik een 1405 hoop dat in de race van morgen ook vol te kunnen houden
Marc Vos
23 september 2009, 17:55
Het zou leuk zijn als we donderag eens met 25 man rijden, is leuk voor ons en voor de organisatie ;)
Robert Saalmink
24 september 2009, 01:46
Daar heb je een punt, maar de server staat ingesteld op een race van 5 rondes dus dat duurt niet zo heel lang. Weet niet of je kan joinen tijdens de kwali, zo niet dan zorgen we dat iedereen maar 1 rondje rijdt.
Het hele gedoe hoeft maar een kwartiertje te duren:)
Dat is precies de reden waarom de testservers op korte races staan ingesteld. Lang genoeg om e.e.a. onder race condities te testen, niet te lang zodat anderen snel weer kunnen joinen.
Maik Peters
24 september 2009, 10:03
RaceDay? :p
Ferroeni
24 september 2009, 10:45
Geen vraagteken nodig hoor. Het is raceday. Ik heb m'n regenpak al aan :)
Maik Peters
24 september 2009, 11:48
Geen vraagteken nodig hoor. Het is raceday. Ik heb m'n regenpak al aan :)
Euh.. ik zit gewoon droog :) (in de auto) :blushing:
Manuel
24 september 2009, 11:57
Succes vanavond voor de deelnemers.
Niels Tieman
24 september 2009, 17:04
Nieuwsbrief verstuurd
Robert Saalmink
24 september 2009, 17:59
Ik heb er zelfs twee gehad :D
Niels Tieman
24 september 2009, 18:10
Jaaa.. maar jij speelt vals :P
Jij krijgt hem op Organisatie@ en Robert@ toch? :D
Maik Peters
24 september 2009, 19:19
Vraagje, ik kon het niet vinden... Wat zijn de strafgewichten?
Niels Tieman
24 september 2009, 19:42
Michael Storm: 30Kg
Gerben Kelly: 10Kg
Roy Visser: 10Kg
P Kroon: 5Kg
Jerry van Sinderen: 5Kg
Captain Slow
24 september 2009, 20:09
Zijn er nog verborgen valstrikken op deze baan waar ik vanaf moet weten als ik weer ga rallyrijden?:innocent:
Roy Visser
24 september 2009, 20:10
Zijn er nog verborgen valstrikken op deze baan waar ik vanaf moet weten als ik weer ga rallyrijden?:innocent:
niet heel wijd gaan in grahams hill, of te veel afsteken bij sheene's ;)
JossNL
24 september 2009, 20:12
niet heel wijd gaan in grahams hill, of te veel afsteken bij sheene's ;)
Uitkomen Westfield is ook niet helemaal veilig:D
Kim Van Der Stichelen
24 september 2009, 20:13
En niet te vroeg insturen van Paddock Hill :innocent:
Roy Visser
24 september 2009, 20:14
Kortom, als je op het asfalt blijft zit je goed Casper!
Kim Van Der Stichelen
24 september 2009, 20:17
Kortom, als je op het asfalt blijft zit je goed Casper!
Zolang hij aan Surtees linksaf gaat wel ja ;)
LUDO-B
24 september 2009, 22:12
Zo, dat was snel afgelopen met mijn race.
Bij de start stond er nog iemand stil op de grid (Roy Diederen) en ik had hem te laat gezien. Mijn auto stuk en nog een lekke band.
Vol van boosheid druk ik op de esc knop en druk zonder het te beseffen ook nog op het spel verlaten.
En dat besefte ik pas toen ik geklikt had.:blushing:
El Maestro
24 september 2009, 22:13
Ligt het aan mij of gaat er iets niet goed op de server?
EDIT: Ah FFS het ligt dus weer aan mijn internet ofzo! Wordt hier toch ook niet goed van..... *****
rinussie
24 september 2009, 22:21
Denk het, er is ook geen lifetiming :blink:
Darthwillie
24 september 2009, 22:49
Bij de start stond er nog iemand stil op de grid (Roy Diederen) en ik had hem te laat gezien. Mijn auto stuk en nog een lekke band.
daar klapte ik ook op :surrender: Lekke band, aero schade en suspension, naar de pits gereden en laten repareren en maar de race afgereden om de sponsor rondes
Balen ook Jerry, je ging zo lekker
Ferroeni
24 september 2009, 22:50
Poe hee, wat een pittig raceje zo in de regen. Race 1 lag ik iets van 12 en kreeg een tikkie en lag toen laatste ofzo. Daarna nog terug kunnen vechten naar P12 zeg ik uit me hoofd.
Race 2 uiteindelijk als 10e gefinisht Ik lag hele tijd 4 seconden op achterstand voor kopgroep en 4 seconden voor op Roy Visser.
Ik moet zeggen, dat is best zo'n regenrace, maar het moet niet te vaak zijn :)
Jeroen Ursem
24 september 2009, 22:52
Zo, dat ook weer voorbij, klote baan en nog regen ook :p
Kon maar geen snelheid vinden, hoor ik op ts Roy zeggen "ho moet nog regenbanden monteren" ... reed ik dus ook al die tijd op slicks :P
Had bij de kwali iets meer naar voren kunnen zitten, maar had dat toch weggegooit in de race, ging niet echt zoals het moet. Wel leuke gevechtjes gehad en ik moet 1 ding wel even zeggen:
Wilfred, ook al gaat het slecht of heb je weinig snelheid, verdedig alsjeblieft je positie en geef een beetje weerstand. Aan de kant gaan en remmen vind ik niet leuk, gelukkig reed ik m'n suspension even later aan snot en moest ik m'n best doen je bij te houden. Was welliswaar om de laatste plekken in de race, maar heb me daardoor alsnog goed vermaakt :)
Robert Saalmink
24 september 2009, 22:55
Zo, dat was fun :)
Kwali: 40-er maar ik had een 39-er kunnen rijden. Niet echt tevreden dus, geen enkel spot-on rondje gehad helaas. P16 geloof ik.
Start was lekker, ik lag vrij snel 10e. Van daar uit had ik zicht op Kim en ik verheugde me al weer op onze tweestrijd :) Helaas was Kim net iets sneller, zeker omdat onze pitcrew zo leuk was geweest bij wijze van late verjaardagsgrap de ESSB* linksvoor te leggen. We hebben daar een voorraadje van voor dit soort gelegenheden, en de grap was geslaagd..... not :( Uiteindelijk nog leuk 11e geworden, vond ik een mooie uitgangspositie voor race 2.
Weer een goede start maar door de drukte er niet langs kunnen gaan. Wel lag ik vrij snel 8e en was ik van plan minder hard te pushen vanwege de banden. Helaas een keer het gras geraakt en het grind in geschoven, doh! :( suspension damage natuurlijk door de bandenstapel... toen lag ik 14e en dat is zo gebleven. De hele race zicht gehad op Stefan van Renselaar maar die reed mooi strak en ik kon nooit dichterbij komen dan zo'n 1.3 seconde. Jammer van het foutje, want de banden waren beduidend beter in race 2 en een top 10 zat er anders zeker in.
* EESB = Extra Snel Slijtende Band
Captain Slow
24 september 2009, 22:56
Trouwens Jeroen, prachtige actie:lol:
Mij inhalen en 1 bocht later toch zo ontiegelijk hard de bandenstapel inknallen. Had het zelf niet beter kunnen doen.:thumbup:
Dit circuit is trouwens stukken veiliger om op te rallyrijden
Stefan van Renselaar
24 september 2009, 22:56
Vol van boosheid druk ik op de esc knop en druk zonder het te beseffen ook nog op het spel verlaten.
En dat besefte ik pas toen ik geklikt had.:blushing:
Je vond het zeker niet erg dat ik even je achterbumper kwam bekijken he? :closedeyes:
2 keer 13e, niet slecht, maar er zat nog wat meer in, 1e race dus als een seconde of 10 verloren bij de start en in race 2 weer de gebruikelijke foutjes gemaakt... Toch nog leuke gevechten gehad met onder andere Jeroen J en Robert. Wel jammer dat het nou net de grote namen waren in race 2 die eerst achter mij kwamen, die konden natuurlijk makkelijk weer langs mij komen en dat zou toch net een punt kunnen hebben opgeleverd. Maarja, ik zie de volgende race wel weer.
De regen was trouwen wel tof :thumbup: Maar mijn internet verbinding was een stuk minder tof :hammer:
[edit]Kon maar geen snelheid vinden, hoor ik op ts Roy zeggen "ho moet nog regenbanden monteren" ... reed ik dus ook al die tijd op slicks :P
:lol: :laugh:
Atreidez
24 september 2009, 22:57
Had eigenlijk te weinig geoefend voor de DRTCC dus toen ik vanmiddag wat eerder thuis kwam aan de start gegaan. Setupje gebrouwen van Falkenberg wet volvo setup en gaan met die banaan, zodat ik iig een beetje mee kon komen..
Qual; Pers er aan t eind nog een paar snelle rondjes uit nadat ik de tank had geleegd, had hele tijd alleen maar met 10 rondes gereden. Rij zowaar net in de 38 en stond 5e :blink:
Race 1, ging erg ok in het begin. Had meteen veel grip steeds na de start en kon goed volgen. Was wel voorbij gereden bij start, maar door foutjes bij anderen toch nog 5e tot rondje 10 ofzo.. Toen begon de heibel en kon m niet meer houden met remmen. Denk door de druk te veel blokkeren bij een bepaalde slijtage, en dat was niet prettig. Met moeite kon ik in de top 8 blijven waar in de laatste rondes nog een hevig gevecht was met Mark B en Michael K :D P8 als eindresultaat.
Race 2, ik dacht op pole. Helaas voor Jerry kapte ze spel er weer mee en stond ik 2e met op pole Fred Visser. Ik kreeg toen ook een signaaltje in chat dat me lampen branden, maar ik had nergens aan gezeten :( Wel beetje moeilijk blind typen soms dus ik moet een knop geraakt hebben, al staat licht gelinked naar me shifter ook. Snel uitgezet iig. Redelijk ok weg bij de start, beter als Fred had ik het idee.. Beetje zenuwachtig bij eerste bocht en ging nogal vroeg van me gas, waardoor achter me iemand moet zijn geschrokken. Michael K profiteerde en ging er meteen van door op p1. Toen weer begin van de race goed mee gereden op p2, tot weer ergens rondje 9/10 waar ik een glijder maar.. Kom op 6 of 5 weer terug en zat midden in gevecht Mark B en Maik P.. Storm zat erg dicht op me staart ook... Bij bocht 1 kwam Mark slecht weg op gegeven moment en ik zat er rechts naast, maar hij kneep me zoveel af dat ik met 2 wielen in het gras zat bij het rempunt en blokkeerde waardoor ik iets doorschoot. Was wel langs Mark maar aan de binnenkant Storm er voorbij. Daarna Bram achter me aan die veeeeeeeel sneller was, en toen ik me verremde weer bij bocht 2 was ie er makkelijk langs, en eenzelfde situatie met Roy D die een mooie 5e plek scoorde. Zelf 6e en wel redelijk tevreden in verhouding met de tracktime die ik had, al is de baankennis hier wel enorm handig geweest :)
Bram Van Der Stichelen
24 september 2009, 23:00
jongens, wat een races zeg :surrender:
Quali ging heel erg goed. Duurde een tijdje eer ik echt het tempo er in kreeg, maar in een van mijn laatste ronden toch een 1.38.5 kunnen neerzetten, inclusief uitstapje in S3. HAd dus nog sneller gekund. Maar goed, meer zat er waarschijnlijk toch niet in aangezien Storm toch vooraan stond. P2 dus, meer dan tevreden :)
Race 1 startte zoals ik verwachtte: mijn positie 2 verloren aan JErry bij de start. Beetje zoals altijd dus. Zat op P3, en zat met Koel achter me aan. Blijkbaar had ie wat last van lag, want ik kreeg een paar serieuze tikken, waardoor ie me ook voorbij is kunnen gaan. Op een gegeven moment maakt ie weer een foutje, zodat ik er weer voorbij kan, gevolgd door opnieuw een knal in mijn zij. Toch wel lichtjes gefrustreerd op dat moment, maar heb P3 kunnen vasthouden. Jerry zat ondertussen al 3 seconden voor, dus moest ik gaan inhalen. Heb op een mooi tempo kunnen rijden zonder mijn banden volledig aan gort te rijden, en kwam mooi dichter tot Jerry. Ben er ook voorbij kunnen gaan, maar na nog geen 2 ronden ga ik opnieuw in de fout, net zoals op Zandvoort. IEtsje vooruit geschoven, het gras in, en een 3tal seconden verloren, maar belangrijker, mijn p2. Jammer, want ik zag dat ik dichter kwam op Storm :( Dan voor de rest van de race opnieuw achter Jerry aangehold, maar ik kwam net te laat. P3 in race 1.
Dan race 2. Jerry viel net voor de race uit jammergenoeg, waardoor ik een plekje kon opschuiven. Verloor bij de start natuurlijk meteen mijn plek aan storm, en kon lekker aanschuiven op P7 dacht ik. Ik kon wat plaatsen goedmaken, tot ik bij mark B en Paulpeter aankwam. Kwam sneller uit T1 dan hen, maar remde iets te laat en schoof rechtdoor de bandenmuur in :( Suspension problem, en had eerst de intentie om meteen op escape te drukken. Toch maar voortgegaan om te zien hoe snel ik nog was, en dat bleek goed te zitten. Ik sloot aan achter Storm, die er een paar ronden eerder ook was afgeschoven, op P14 of 15. Wat dan volgde was ongetwijfeld een van mijn beste races ooit. Raakte eerst nog voorbij storm, maar die kon me toch weer voorbij (ik ga nog even in de replay moeten kijken of dat wel helemaal proper was, kreeg toch een tikje dacht ik). Ik had het plan om gewoon storm te volgen en mee op te schuiven. Dat lukte vrij aardig, en kon door constant rijden heel wat plekken goed maken. Ik had nog een heel erg benauwd moment met Kim ook, toen die me in de Hawthorne bocht een serieuze tik op men kont gaf! Ik zag hem komen in men spiegels, en was me al aan het voorbereiden. Wat volgde was een reuze drift, maar heb hem wel netjes onder controle kunnen houden :thumbup: Daarna gewoon rustig verder opgeschoven, tot ik uiteindelijk op P4 terecht kwam. Zat opnieuw achter Storm, en kwam daar ook aardig op terug. Helaas was de race al bijna over :( Had nog leuk kunnen worden. P4 als eindresultaat. Wetende dat ik van P15 kom, een heel mooi resultaat!
El Maestro
24 september 2009, 23:15
Nou, het was me het avondje wel...
Nog voordat ik Evo opstartte vond ik m´n PC al raar doen. Even snel een reboot gedaan en de server opgegaan, waar het volgende probleem zich aandeed. Totaal geen FFB! Bijna geen weerstand! Snel het spel opnieuw opgestart en de FFB wat zwaarder gezet. Weinig verbetering maar ik besloot het toch maar te proberen.
Kwalificatie
Had in het begin het tempo nog niet echt te pakken, misschien door het hele FFB probleem, misschien door de frustratie. Vlak voor het eind er toch nog een super rondje uit geramd. P3! Dik tevreden!
Race 1
Tijdens de proefstarts in de warming up kwam ik steeds matig weg, maar in de race ging het gelukkig gewoon goed. Direct Bram voorbij en vervolgens achter Storm aangegaan. Kon hem in het begin goed volgen, maar hij liep na een paar rondjes weg. Ondertussen kwam Bram snel dichterbij en hij had me na een paar rondes te pakken. Gelukkig (voor mij) maakte hij even later een fout waardoor ik weer naar P2 kon. M´n bandjes begonnen hard te slijten en voor ik het wist zat de oranje Audi weer in m´n spiegels. Heb me echt de rambam gereden om hem voor te blijven en uiteindelijk lukte dat met 0.8s voorsprong!:)
Na de finish nog even m´n wagen bekeken (bestuurd door de AI) en daarna op Escape gedrukt, uitslag bekeken en vervolgens gekeken of er nog mensen bezig waren. Klik ik op iemand die nog bezig was, staat ie trillend stil op de baan. Na 5 minuten nog steeds hetzelfde beeld...mijn internet hield het weer eens voor gezien... Word hier echt niet goed van, gad-ver-damme!:cursing:
Race 2
.................
(Bedankt, Orange/Online!)
Stefan van Renselaar
24 september 2009, 23:18
Race 2
.................
(Bedankt, Orange/Online!)
Wij hebben hier ook Wanadoo/Orange/Online (wat het ook is) en Niels wist mij te melden dat ik in practise de hele tijd aan het laggen/warpen was. Ik de modem opnieuw opgestart en toen was het een stuk beter. We gaan nu naar Telford overstappen, hopelijk is dat beter.. :rolleyes:
Atreidez
24 september 2009, 23:20
Ik zag in race 1 ook Koel veel laggen.. maar dat was meer alsof ie ze bandbreedte deelt. Jammer hoor Jerry, maar die p2 in race 1 telt gelukkig gewoon mee :)
El Maestro
24 september 2009, 23:20
Wij hebben hier ook Wanadoo/Orange/Online (wat het ook is) en Niels wist mij te melden dat ik in practise de hele tijd aan het laggen/warpen was. Ik de modem opnieuw opgestart en toen was het een stuk beter. We gaan nu naar Telford overstappen, hopelijk is dat beter.. :rolleyes:
Ik durf niet meer over te stappen. Laatste keer dat we dat deden zat ik 8 weken zonder internet...
Stefan van Renselaar
24 september 2009, 23:24
Ik durf niet meer over te stappen. Laatste keer dat we dat deden zat ik 8 weken zonder internet...
Mijn vader wil ook alles pas opzeggen als we internet hebben. :rolleyes:
Niels Draijer
24 september 2009, 23:31
Leuk om die verhalen te lezen. Al ga ik wel twijfelen aan het niveau. Als Bram van P15 naar P4 kan rijden in race 2 dan moet er iets raars aan de hand zijn ;)
Bram Van Der Stichelen
24 september 2009, 23:32
Leuk om die verhalen te lezen. Al ga ik wel twijfelen aan het niveau. Als Bram van P15 naar P4 kan rijden in race 2 dan moet er iets raars aan de hand zijn ;)
Spoel je mond heiden! Ik vond het gewoon lekker in de regen. De Audi deed dat heel erg goed. :)
Niels Tieman
24 september 2009, 23:33
Lapcharts & Replay-files
DRTCC3 Brands Hatch GP Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/brandshatch/race1/index.html)
DRTCC3 Brands Hatch GP Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/brandshatch/race2/index.html)
DRTCC3 Brands Hatch GP Race1 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/brandshatch/race1/brandshatch_race1_replay.rar)
DRTCC3 Brands Hatch GP Race2 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/brandshatch/race2/brandshatch_race2_replay.rar)
Uitslagen verwerkt
El Maestro
24 september 2009, 23:35
Bram ging echt als de bliksem!
Heb zelden zo hard moeten rijden om iemand voor te blijven, was echt blij dat de race over was:laugh:
paulpeter
24 september 2009, 23:40
Als Bram van P15 naar P4 kan rijden in race 2 dan moet er iets raars aan de hand zijn ;)
Regen he;)
En bram was erg snel onderweg!
Kon zeker niet klagen met P4 en P2. Het lukte met niet om in de kwalificatie de beste ronde eruit te persen. P7 op de grid.
Na een goede start na P4 geklommen. Vervolgens een tikje van Maik gekregen, helaas betekende dit voor Maik veel tijdverlies. Voor me waren Bram en Michael K flink in gevecht. Door een foutje van Michael kon ik hem voorbij. Vervolgens kreeg ik van hem ook een tikje. Dit betekende ook helaas voor Michael veel tijdverlies. M'n achterbumper was schijnbaar populair vandaag. Door dit voorval was Jaap me ondertussen voorbij geschoten. Echter kon ik hem al snel weer terugppakken om daarna rustig de race uit te rijden.
2e race was ik wederom goed weg en ik koos de buitenkant. Helaas was er wat gedrang waardoor Jaap en ik elkaar licht raken. Na wat duw en trekwerk met Mark en Roy op P4 aan de race begonnen. Vervolgens mooi met Mark in gevecht geweest. Waar Bram zich kortstondig ook nog mee bemoeide. D'r was niet veel ruimte en helaas kon Bram het niet meer beremmen. Vervolgens na een paar ronde Mark definitief kunnen verschalken om zo P3 te pakken. Kon een lekker tempo rijden en zag Jaap voor me het grind op zoeken. Op het eind nog flink ingelopen op Michael Koel die een mooie voorsprong had opgebouwd, maar helaas duurde de race net iets te kort.
Michael en Michael gefeliciteerd met jullie overwinning:)
Mark B
24 september 2009, 23:42
close zat ja ;)http://i35.tinypic.com/2igewlt.jpg
Bram Van Der Stichelen
24 september 2009, 23:45
:blushing:
Was jammer ja. Had nochtans niet zo heel laat geremd. Het was vooral het feit dat mijn rechterbandjes gras meehadden dat ik zo rechtdoor schuif. Echt veel geluk gehad dat ik niemand meenam in mijn debacle.
Netjes 3e in de stand trouwens :thumbup:
Darthwillie
25 september 2009, 00:36
Wilfred, ook al gaat het slecht of heb je weinig snelheid, verdedig alsjeblieft je positie en geef een beetje weerstand. Aan de kant gaan en remmen vind ik niet leuk, gelukkig reed ik m'n suspension even later aan snot en moest ik m'n best doen je bij te houden. Was welliswaar om de laatste plekken in de race, maar heb me daardoor alsnog goed vermaakt :)
Door een onhandige setup verandering had ik op dat moment zoveel problemen de wagen op de baan te houden bij het remmen, dat ik zeker weet dat het een grote crash was geworden als ik had geprobeerd je achter me te houden. Vandaar dat ik daar opzij ging. Na wat spelen met rembalans en wat minder benzine ging het stukken beter en zonder dat contact met Steven F. had ik eigenlijk goede hoop je achter me te houden. Was erg leuk rijden toen. Inlopend op Casper en Steven en Jeroen achter me. Helaas kon ik Steven net niet ontwijken toen hij spinde.
Was trouwens een heel krappen finish :blink: met Jeroen 0,006 verschil :blink:
http://img9.imageshack.us/img9/9263/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.jpg
Fr3d
25 september 2009, 00:39
Zo mijn allereertse officiele DRTCC zit er op.
En het ging een stuk beter dan ik had verwacht!
Tijdens de trainings uurtjes had ik wel een stabiele setup kunnen knutselen maar had het idee dat die niet erg snel was. Qualy had ik zowiezo nog niet geoefend. Eerste paar rondjes waren dan ook zoals verwacht niet echt snel.
Even de setup iets aanpepast en dat werkte!
Snelste tijd werd een 1.395. Ik had nog een snellere ronde gereden maar verslikte me in de laatste bocht.
Toch starten van P9 was beter dan verwacht!
De start van race 1 ging redelijk. Eerste ronde was ik wat ongeduldig waardoor ik spinde en aardig wat plaatsen verloor. Terug gereden naar een mooie P9(8?) en veel leuke gevechtjes gehad met oa Kim en Bram.
Race 2 was dramatisch. Ik starte vanaf pole omdat Jerry zijn internet niet betaald had :p Start ging echt helemaal fout en verloor 7 postities.
Slipte met de voorwielen te veel, liet ff gas los om weer door te gaan maar schakelde naar zijn 2 :blushing: en de auto viel dus dood....
Ergens verslik ik me lelijk in oa bocht 2 waardoor er susp. damage ontstaat. Dan is het in de regen wel erg lastig, nog zo'n 12 ronde te gaan:blink:
Tire worn kwam ook al snel, sneller als in race 1 ergens rondje 12. Het was glibberen en langzaam aan doen. Roy Visser reed voor me met ook met een kromme auto. Laatste rondes liet ik hem gaan, want aanvallen lukte totaal niet. Maar hij maakte hier en daar een fout en kwam hem zo voorbij.
Werd toch een nette plek 11 voor mij.
Had met de toledo niet echt verwacht mee te kunnen komen voor top 10 maar dat ging best, doelstellingen voor dit seizoen maar bijstellen :D
Niels Draijer
25 september 2009, 00:39
"ben nu bezig m'n mond aan het spoelen"
:laugh:
Kim Van Der Stichelen
25 september 2009, 00:47
Zo mijn allereertse officiele DRTCC zit er op.
En het ging een stuk beter dan ik had verwacht!
Tijdens de trainings uurtjes had ik wel een stabiele setup kunnen knutselen maar had het idee dat die niet erg snel was. Qualy had ik zowiezo nog niet geoefend. Eerste paar rondjes waren dan ook zoals verwacht niet echt snel.
Even de setup iets aanpepast en dat werkte!
Snelste tijd werd een 1.395. Ik had nog een snellere ronde gereden maar verslikte me in de laatste bocht.
Toch starten van P9 was beter dan verwacht!
De start van race 1 ging redelijk. Eerste ronde was ik wat ongeduldig waardoor ik spinde en aardig wat plaatsen verloor. Terug gereden naar een mooie P9(8?) en veel leuke gevechtjes gehad met oa Kim en Bram.
Race 2 was dramatisch. Ik starte vanaf pole omdat Jerry zijn internet niet betaald had :p Start ging echt helemaal fout en verloor 7 postities.
Slipte met de voorwielen te veel, liet ff gas los om weer door te gaan maar schakelde naar zijn 2 :blushing: en de auto viel dus dood....
Ergens verslik ik me lelijk in oa bocht 2 waardoor er susp. damage ontstaat. Dan is het in de regen wel erg lastig, nog zo'n 12 ronde te gaan:blink:
Tire worn kwam ook al snel, sneller als in race 1 ergens rondje 12. Het was glibberen en langzaam aan doen. Roy Visser reed voor me met ook met een kromme auto. Laatste rondes liet ik hem gaan, want aanvallen lukte totaal niet. Maar hij maakte hier en daar een fout en kwam hem zo voorbij.
Werd toch een nette plek 11 voor mij.
Had met de toledo niet echt verwacht mee te kunnen komen voor top 10 maar dat ging best, doelstellingen voor dit seizoen maar bijstellen :D
Ik ben nog altijd stukjes Thundercats sticker van m'n wagen aan het krabben. Ik was zo aan het vloeken en lachen tegelijk toen je me eraf drukte, leek wel alsof je telkens terug naar m'n Peugeot gezogen werd toen je in het gras zat:lol:
Ferroeni
25 september 2009, 09:14
Wat ik nog wilde toevoegen is dat ik het jammer vind is dat we ondanks de grote reservelijst toch maar met 20 man van start gingen.
En waar ik benieuwd naar ben is of er nog mensen performance problemen hadden in de 2e bocht na de start. Bij mij gingen de FPS wel behoorlijk naar beneden. Ik hoop dat ik door die frame-drops niemand ernstig heb gehinderd. Als dit wel het geval is; sorry hiervoor.
Fr3d
25 september 2009, 09:25
Ik ben nog altijd stukjes Thundercats sticker van m'n wagen aan het krabben. Ik was zo aan het vloeken en lachen tegelijk toen je me eraf drukte, leek wel alsof je telkens terug naar m'n Peugeot gezogen werd toen je in het gras zat:lol:
geen stickers he, special paint! :cool:
vandaar dat je zo lastig zit te pulken :p
Mark B
25 september 2009, 09:50
Wat ik nog wilde toevoegen is dat ik het jammer vind is dat we ondanks de grote reservelijst toch maar met 20 man van start gingen.
En waar ik benieuwd naar ben is of er nog mensen performance problemen hadden in de 2e bocht na de start. Bij mij gingen de FPS wel behoorlijk naar beneden. Ik hoop dat ik door die frame-drops niemand ernstig heb gehinderd. Als dit wel het geval is; sorry hiervoor.
Had mijn graphics instellingen flink naar beneden gegooid deze race, had al verwacht dat het hier wel eens voor problemen kon gaan zorgen.
Heb zelf gelukkig niet zo veel last gehad van FPS problemen.
Kwal:
Ging naar behoren, reed al snel een 39'er wat zowiezo een PB. Uiteindelijk nog een keer mijn tijd kunnen verbeteren naar 1:39.887 en leverde mij een P12 op. Hier kon ik goed mee leven :)
Race 1:
Ik was goed weg (komt zelfden voor bij mij) en kon een paar man bij de start pakken. Klom tot P6 en dit hield ik een aantal rondes vol met Roy V vlak achter me in de spiegels. In de laatste rondes nog een paar gevechten gehad. In de laatste ronde Jaap nog voorbij kunnen rijden wat mij een P7 opleverde waar ik dan ook zeer goed mee kon leven.
Race 2:
Was voor de 2e keer goed weg in de regen, hoewel de rest (lees: de snelle starters) ook goed weg was ging ik als 3e de hairpin in. Paar rondes lang leuk met PP kunnen vechten wat er erg fair aan toe ging :thumbup:
Bram dacht hier van de profiteren en probeerde ons uit remmen?? Ik zag hem vlak voor mijn beeld voorbij schuiven en leverde de mooie screen op :)
Daarna kwam al heeeeel snel een rappe Maik op mijn bumpers hangen die gewoon veel sneller was. Kon hem een paar keer goed blokken en een paar keer op een wat minder faire manier vond ik achteraf :blushing: (sorry nog maik). Vervolgens verloor hij de C30 helaas in de 1e bocht. Ondertussen was de rest al aangesloten en door eigen toedoen afgezakt naar P9...
Al met al heb ik me zeer goed vermaakt ondanks ik hier voor vrees voorafgaand :)
Grats @ Podium en hoop over 2weken meer mensen te mogen begroeten in de server :thumbup:
Maik Peters
25 september 2009, 10:11
Ik ging met een dubbel gevoel de race in.. Ja ik wilde heel graag, maar er was ook een deel van mij dat niet zo meewerkte.
Qualy
Boven verwachting een redelijk mooie tijd neergezet, helaas kreeg ik het niet voor elkaar om de punt op de i te krijgen. Dus nog scherper en in de 38 te raken lukte niet... Des al niet te min wel een mooi resultaat.
Race1
Matige start, snel aansluiten aan het treintje. Op een gegeven moment tik ik PP aan wat ik zelf moest bekopen met een "slingshot" boem de banden stapel in..
En meteen een "Suspention problem :(" echt zo snel al... Balen.
Vervolgens had ik super veel moeite om de auto goed op de baan te houden en snelheid te maken. Omdat dit veel inspanning koste ging ik geforceerd rijden dit kwam mijn kuit niet ten goeden. Finish op positie 15.
Race2
Ik had heel de 2min nodig om bij te komen, Sorry daarvoor mannen.
Dit keer wel een goede start en binnen de kortste keren zat ik in de top 6. Snel en zeker ging ik op PP en Mark.B af. PP ging MarkB voorbij.. nu ik nog.
Dit was niet zo gemakkelijk, sterker nog dit was super moeilijk. Die MarkB verdedigde als een gek. Af en toe iets te, maarja das racen. Op een gegeven moment leek het net alsof hij inhield op SF, maar nee toch niet.. Ik zat er naast en wilde insturen.. Helaas ging MarkB nog ietjes rechtuit... waardoor ik een nieuwe "Slingshot" ervaring kreeg. Dit keer de bandenstapel en deed mijn auto het NIET MEER :( Race over werd er al gezegd.
Weet niet wat er in mij zat maar ik drukte op ESC en ging het spel uit.. Niet heel sportief om het spel te verlaten, maar ik kon mijzelf niet houden.
Later op de avond nog een SMS van MarkB.. of hij zijn schuld was.. nee hoor Mark, het is racen en het was niet mijn avond. Hopelijk de volgende keer beter! :innocent:
rinussie
25 september 2009, 12:17
Mooi al die verhalen erg leuk om te lezen, jammer dat ik geen STCC heb want ik had graag meegereden zeker omdat er voor de tweede keer minder dan 25 man online waren dus plek zat voor iemand die er altijd is :laugh::p
{open of topic}Zit te twijfelen of ik STCC zou kopen of zou wachten op Race On, Ik weet niet of er ook Race On upgrades komen. Als dat zo is dan schaf ik STCC aan en schrijf ik mezelf als reserve in{close of topic}
Iig grats aan de podia van beide races :thumbup:
Tjerk Korving
25 september 2009, 12:20
Het valt wel te verwachten dat toekomstige digitalracing.nl seizoenen met Race On zullen gaan draaien dus in dat opzicht is wachten daarop en daarmee STCC verkrijgen geen slechte optie. Dus dan is het maar net hoe graag je mee wilt doen nu al. :)
rinussie
25 september 2009, 14:12
Dus dan is het maar net hoe graag je mee wilt doen nu al. :)
Kep ergens (http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=337723) gelezen dat Race On als Full pack en in onderdelen gekocht kan gaan worden. Dus vanavond STCC maar kopen.
Lol ik kan niet wachten.
Kan ik mijzelf nog als reserve inschrijven ?
RSRoy
25 september 2009, 14:44
Ik ben in race 2 van de laatste plek naar een 5e gereden :rolleyes:
Verslag en excuses voor race 1 volgen later vandaag ;)
Michael Storm
25 september 2009, 15:54
Kwali: De 1e paar rondjes wat verkeer gehad, heb heel even zonder verkeer kunnen rijden en toen kwam er een 1.38.1 uit, denk dat als ik de hele kwali gereden had, er misschien een 1.37 uit zou kunnen komen.
Race1: Gewoon redelijk van mijn plek, in het begin wou ik gelijk een hoog tempo neerleggen en als ik naar mijn tijden kijk is dat ook gelukt. Ik kwam echter niet helemaal los van Jerry, pas na een rondje of 6 begon ik weg te lopen. Toen ik een redelijke voorsprong had opgebouwd ging ik het rustiger aan doen om niet te crashen.
Race2: Vanaf 8 heel erg snel weg, zat in de 1e bocht al langs roy om P5. Helaas zat hij in de binnenbocht voor bocht 2 en moest ik achter hem aansluiten. Richting Sheene schrok ik zo erg van het vroege remmen voor me, dat ik te hard op de rem trapte, de wielen blokkeer en zo richting gras glij, rem nog los gelaten maar kwam al in het gras en ook tegen de muur, suspension problem :(
Als 15e of 16e weer aansluiten en langzaam weer naar voren werken, Stefan ging uitkomen Sheene nog van de baan en ik zat buitenlangs in Sterlings, helaas knalde hij tegen me op en raakte daar weer bijna de muur. Moest het opnieuw gaan proberen.
Voor me gingen er een aantal af waarvan ik kon profiteren en lag zo al vrij snel in de top 10. Inmiddels al zo'n 15sec. achter Michael. Tot 2x toe in Druids 2 tegelijk binnendoor kunnen inhalen. Eenmaal aanbeland op P3 liep ik behoorlijk in op Koel en een klein beetje op PP. Nadat ik door de behoorlijke slijtage al een aantal foutjes had gemaakt ben ik maar voorzichtiger gaan rijden. Ook omdat ik al bijna niets meer dichterbij PP kwam. Had me dus sowiezo geen plek meer opgeleverd.
Op naar Knutstorp met 50kg aan gewicht. :laugh:
Bram Van Der Stichelen
25 september 2009, 16:05
Voor me gingen er een aantal af waarvan ik kon profiteren en lag zo al vrij snel in de top 10. Inmiddels al zo'n 15sec. achter Michael. Tot 2x toe in Druids 2 tegelijk binnendoor kunnen inhalen. Eenmaal aanbeland op P3 liep ik behoorlijk in op Koel en een klein beetje op PP. Nadat ik door de behoorlijke slijtage al een aantal foutjes had gemaakt ben ik maar voorzichtiger gaan rijden. Ook omdat ik al bijna niets meer dichterbij PP kwam. Had me dus sowiezo geen plek meer opgeleverd.
Op naar Knutstorp met 50kg aan gewicht. :laugh:
Mijn plan toen ik weer op de baan kwam na mijn schuiver, en ik achter je aan kwam te zitten, was je gewoon te volgen als lanceer platform :p Lukte vrij aardig, maar dat werd verknald doordat je daar in Druids tot 2 man tegelijk kon inhalen, en ik de aansluiting verloor :( Had nog een leuk gevecht kunnen opleveren tussen ons 2 denk ik. Toen ik eindelijk achter je reed reed je al 3 seconden voor me. Te ver dus om nog echt te komen dreigen.
Knutstorp wordt hopelijk een baan waar de Audi weer goed gaat liggen. Beetje zoals Valer :)
Michael Storm
25 september 2009, 16:07
Ik denk dat een karretje van de achtbaan het beste ligt in Knutstorp ;)
Stefan van Renselaar
25 september 2009, 17:28
Als 15e of 16e weer aansluiten en langzaam weer naar voren werken, Stefan ging uitkomen Sheene nog van de baan en ik zat buitenlangs in Sterlings, helaas knalde hij tegen me op en raakte daar weer bijna de muur. Moest het opnieuw gaan proberen.
Ja, sorry nog daarvoor, ik had niet gezien/verwacht dat er iemand naast mij reed :blushing:
Marc Vos
25 september 2009, 18:00
Kwalificatie
Ik verwachtte een hoge 39'er te rijden, na een aantal rondes lukte dat dan ook. Ik ging nog een keer de baan op en ik reed zelfs een 1.39,5 een 0.5 seconde van me PB afgereden. P9 dik tevreden dus.
Race 1
Ik kwam weer goed van mijn plek, en lag na de eerste twee bochten op een 8ste plaats. Helaas was ik zo dom om me rempunt te missen bij de 3de bocht en ik schoof zo het gras in.. Ik viel terug op P15 nadat ik wat mensen inhaalde kwam ik achter Jeroen Ursem te zitten, en daar kwam ik maar niet voorbij. Wat wel een aantal leuke momenten opleverde, toen ik hem eindelijk voorbij was maakte ik zelf een domme fout en zat Jeroen weer voor me. Gelukkig voor mij zocht hij daarna zelf de grindbak op. Daarna liep ik in op Robert voor me, hij bezocht ook de grindbak en ik lag op een 11de plek. De race was te kort om nog voor de punten te gaan.
Race 2
Doordat Jerry wegviel gestart vanaf een 10de positie. Ik kwam weer uitstekend weg maar helaas voor mij, liet Bram mij het betere blokwerk zien (wat ik zelf een rondje of 12 later ook even herhaalde bij hem:p). Uiteindelijk niks gewonnen bij de start. Ik sloot aan achter Kim en doordat er voor mij Bram, Michael en Roy wegvielen lag ik 7de. Ik had vervolgens zelf nog een mooie inhaalactie buitenom op Kim, hij gaf mij ook de ruimte, en ik lag 6de. Voor mij waren Maik en Mark aan het duelleren en nadat ik er eindelijk bij was gekomen zag ik achter me Bram en Michael zitten. Zij waren zoveel sneller dat er voor mij geen houden aan was. Vervolgens zat ik in een treinjte met Mark, Jaap, ik, Roy en Kim. Schijnbaar trok Roy zich niks aan van alle duels en ineens reed hij vooraan de groep. Doordat ik zelf Mark nog inhaalde lag ik weer op de 7de positie. Daarna kwam Kim mij weer voorbij, maar in de allerlaatste ronde gaat hij de grindbak in en word ik 7de. :thumbup:
Gelukkig weer wat punten meegenomen. Ook heb ik naar mijn idee mijn beste wedstrijd gereden, ik reed een lekker tempo en heb echt vele faire gevechten gehad. :thumbup:
Bram Van Der Stichelen
25 september 2009, 18:13
liet Bram mij het betere blokwerk zien (wat ik zelf een rondje of 12 later ook even herhaalde bij hem:p).
:laugh: Ja, ik nam de gok en wou nog vlug de binnenkant nemen, maar die gooide je net op tijd toe, waardoor ik even het gras op moest. Was wel gaaf :laugh:
RSRoy
25 september 2009, 19:03
Vooraf
Ten eerste wil ik Wilfred Rentzenbrink ENORM bedanken. Dankzij de goedwilligheid van Wilfred heb ik mee kunnen doen aan deze race. Zoals jullie weten waren mijn pedalen zo goed als kapot voor de race op Zandvoort. Ik kon geen volgas meer geven en had dus ook totaal geen snelheid in de wagen. Na mijn oproepje op het forum kreeg ik van Willie een PM dat ik zijn pedalen wel mocht hebben aangezien hij toch met een G25 reedt. Blijkt het MOMO Racing stuur ook nog in de weg te staan, stuurt meneer dus even een complete set voor niks naar me op :thumbup::thumbup::thumbup:
Kwali
Ik voelde me best lekker op het natte circuit. De auto was heel neutraal en ik hoopte dus rond de 10e plek uit te komen. In het midden van de kwali een lekker rondje gereden met een foutje op het einde maar toch een 1:39.4 op de klok kunnen zetten. Goed voor de 8e plek en dus tevreden.
Race1
De auto volgetankt en me naar de grid begeven. Rustig wachten totdat iedereen klaar staat. De lichten gaan aan en ik schakel de 1e versnelling in. Nu begint de ellende...De lichten gaan op groen en ik geef gas, blijft me auto staan, helemaal geen toeren, niks. In paniek vanalles proberen om weg te komen en klabam Ludo knalt tegen me op, op het moment dat ik de ESC knop in wil drukken. Blijkbaar zijn er ook nog een aantal andere mensen tegen Ludo opgereden. Mijn oprechte excuses heren! Wat het nu precies geweest is weet ik niet. Ik ben naar de options gegaan en daar op refresh of reload geklikt en ineens werkte de pedalen wel weer. Resultaat in ieder geval een DNF.
Race2
Me pedalen deden het weer dus ik kon vanaf de laatste plaats starten. Mochten ze weer uitvallen dan rijdt er in ieder geval niemand tegen me aan. Rustig aan de race begonnen en overal tussen en om de ellende heen gereden. Aantal mooie gevechten gehad en ik kwam de top 10 binnen. Lekker me eigen tempo door kunnen reden en nauwelijks foutjes gemaakt. Weer een paar mensen her en der voorbij en ineens lag ik op de 6e plek. Met nog 2 of 3 rondjes te gaan zag ik Jaap Kleijn voor me rijden en toen dacht ik bij mezelf, die haal ik nooit meer in. Maar het gat werd snel kleiner en ik kon er relatief makkelijk voorbij. Toen lekker rustig aan gedaan om mijn 5e plek te behouden. Natuurlijk helemaal blij en trots op mezelf dat ik van de laatste naar de 5e plek kon rijden. Toch nog een goede afsluiting van de dag.
Oh had ik al gezegt dat ik Wilfred wil bedanken? ;)
Darthwillie
25 september 2009, 20:00
[B] Blijkbaar zijn er ook nog een aantal andere mensen tegen Ludo opgereden.
Ja, ik :huh1: :surrender:
Blijkbaar heeft het universum een rottig gevoel van humor over die pedalen :lol:
Stefan van Renselaar
25 september 2009, 20:47
Ja, ik :huh1: :surrender:
Ik ook hoor ;)
Darthwillie
25 september 2009, 21:49
Ik ook hoor ;)
I know :flowers: en ik maakte net een briljante start :D
http://img59.imageshack.us/img59/201/wwwwwwww.jpg
Stefan van Renselaar
25 september 2009, 21:52
I know :flowers: en ik maakte net een briljante start :D
http://img59.imageshack.us/img59/201/wwwwwwww.jpg
Ik had ook zo'n gevoel van, jaaaaaaaahh we zijn goed weg gekomen en kunnen misschien plekken winnen en voordat ik dat helemaal gedacht had zat ik al met WTF? :p
Atreidez
26 september 2009, 00:14
Race2
Op een gegeven moment leek het net alsof hij inhield op SF, maar nee toch niet.. Ik zat er naast en wilde insturen.. Helaas ging MarkB nog ietjes rechtuit... waardoor ik een nieuwe "Slingshot" ervaring kreeg.
Ik zat laat maar zeggen eerste rang hier. Het is me toen vorig jaar ook overkomen op Indy layout, maar daar aan de buitenkant met negative camber is echt zo tricky :surrender: Jammer iig, want was mooi gevecht om naar te kijken..
paulpeter
26 september 2009, 12:08
. Op een gegeven moment tik ik PP aan wat ik zelf moest bekopen met een "slingshot" boem de banden stapel in..
Beetje mij er proberen af te tikken ja. Mooie vent ben jij:laugh:
Roy Visser
29 september 2009, 17:09
Kom er achter dat ik zelf nog niet eens een verhaaltje geplaatst heb.
Eigenlijk vrij simpel, na de vorige race op zandvoort mezelf even terug moeten trekken vanwege dat ik toch weer te fanatiek werd en mezelf liet gaan kwa snelheid. Iets wat jammer genoeg met mijn gezondheid gewoon nog niet mag. Daarom voor deze race gekozen voor een relaxtere aanpak, en alhoewel ik wel een aantal rondjes in de regen had geoefent, was ik vergeten mijn setup aanpassingen op te slaan. Setup wel geladen in practise, maar kwam gewoon niet onder de 1.42, om er vervolgens achter te komen dat ik nog op slicks stond met nog 2 minuten te gaan voor Q
Qualificatie:
Mijn doel was onder de 1.40, mission accomplished en reed redelijk "makkelijk" die tijd en vond het eigenlijk nog wel aardig rustig op de baan. de 30 minuten Q beviel me wel.
Race 1:
Goede start en eigenlijk de hele race een beetje achter Mark B aan gereden en die voorzien van wat tips omtrend de mensen voor hem, leek erg te werken, en ik reed super relaxed rond. Dit beviel me wel, al was Michael Koel af en toe wel een beetje een spelbreker vanwege (hopelijk door de lag) in mijn ogen zeker wat onnodig contact. Maar met een P5 was ik meer dan tevreden, en gaf me ook een mooie start positie voor..
Race 2:
Dit ging eigenlijk minder lekker, ik weet niet of het kwam door de setup verandering of de enorme klapper die ik maakte in een van de eerste rondes, maar zelfs toen ik begon te pushen kreeg ik er niet meer snelheid uit. Toen maar rustig aan gaan rijden en proberen de wagen op de baan te houden, wat niet altijd lukte helaas. Eerste finish buiten de top 10 ooit volgens mij, maar ik zit er niet zo mee, wat een goed teken is :)
RSRoy
30 september 2009, 09:07
de 30 minuten Q beviel me wel.
Blijft dit nu voor altijd? Zelf vond ik 30 minuten wat aan de lange kant. Denk dat ik wel 10 minuten in de pits heb gestaan omdat ik gewoon niet meer harder kon :innocent:
Roy Visser
30 september 2009, 10:18
Blijft dit nu voor altijd? Zelf vond ik 30 minuten wat aan de lange kant. Denk dat ik wel 10 minuten in de pits heb gestaan omdat ik gewoon niet meer harder kon :innocent:
geen idee, maar zo in de regen op een smalle baan beviel me de ruimte wel :)
Bram Van Der Stichelen
30 september 2009, 12:12
Ik dacht ook al dat 30 minuten niet klopte. Langs de ene kant is het handiger als je een bepaalde tijd wilt verbreken met de extra tijd, langse de andere kant is er ook de grotere kans om zelf nog voorbij gestoken te worden. :p
Robert Saalmink
30 september 2009, 13:19
Het was een typo van de betreffende hooggeëerde organiserende organisator van de organisatie en het is niet maatgevend voor de rest van het seizoen.
Niels Tieman
30 september 2009, 13:20
Het zal de eerst volgende keer gewoon weer 20minuten zijn. :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.