View Full Version : FPL2: Nürburgring - Ronde 1, 14/09/2009
Tjerk Korving
10 september 2009, 21:31
[spacer]
http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/logo_fpl2.jpg
[spacer]
Preview Nürburgring
Het is alweer een tijdje geleden dat het eerste Formula ProLeague seizoen werd afgesloten maar eindelijk is het weer zo ver. De eerste race van het tweede seizoen staat voor de deur en zal worden verreden op de Nürburgring, gelegen in de Duitse Eifel.
Michael Storm gaat het seizoen in als regerend Formula ProLeague kampioen maar zal waarschijnlijk dit seizoen meer tegenstand krijgen. Grofweg de helft van het deelnemersveld bestaat uit nieuw bloed waarvan echter een behoorlijk deel voortkomt uit de andere DigitalRacing leagues. Het zal interessant worden om te zien hoe de verhoudingen dit seizoen gaan liggen.
[spacer]
Circuit Informatie
http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Nurburgring.png
Circuit: Nürburgring (http://maps.google.com/maps?t=k&q=http:%2F%2Ftoolserver.org%2F~para%2FGeoCommons%2 FGeoCommons-simple.kml&ie=UTF8&ll=50.330806,6.942083&spn=0.018684,0.038581&z=15)
Lengte: 5,118 km
Ronden: 30
Afstand:153,540 km
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:
Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 150 kilometer
[spacer]
Uitslagen
FPL2 Nürburging - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090914_nurburgring/index.html)
FPL2 Nürburgring - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090914_nurburgring/FPL2_Race_1_Nurburgring.rar)
[spacer]
Links
FPL2 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/18-.html)
Het FPL2 reglement
Nürburgring circuit officiële website (http://www.nuerburgring.de/en.html)
[spacer]
Deelnemerslijst
Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl.
[spacer]
Officiële deelnemerslijst Nürburgring
#|Teamnaam|Naam|Deelname
1|Crown Racing|Michael Storm
2|Crown Racing|Steven Frederiks
3|Zerobarrier|Steven Voss
4|Zerobarrier|Jaap Kleijn
5|BSRT|Paulpeter Kroon
6|BSRT|Mark Bentvelzen
7|DCR|Tjerk Korving
8|DCR|Gerben van den Broek
9|Team DigitalRacing|Robert Saalmink
10|Team DigitalRacing|Niels Tieman
11|WolnerGP|Alexis Saridakis
12|WolnerGP|Ivo IJsseldijk
14|KoelTec|Michael Koel
15|KoelTec|Stephane Rouault
16|Scuderia Corse Digitali|Gerben Kelly|Afgemeld
17|Scuderia Corse Digitali|Ricus Winnubst
23|HuT-Gaming.eu|John Oldenburg
24|HuT-Gaming.eu|Raimond Bogerd|Afgemeld
26|CWDK AM Racing|Daniël Kleijn
27|RM Racing|Jerry Van Sinderen
28|RM Racing|Ruben Laenens
32|Boiling Point Racing|Koos de Boer
33|Boiling Point Racing|Rinus Janssens
51|Oxygen Racing|Jeroen Ursem|Afgemeld
52|Oxygen Racing|Dennis Gerressen
Reservelijst Nürburgring
#|Teamnaam|Naam|Deelname
20|Scuderia Richard Kortland|Richard Kortland|Afgemeld
25|CWDK AM Racing|Clemens Wenners|Afgemeld
34|Team DRR|Ruben de Ruijter|Kan meedoen
36|Team WTM|Wilfred Rentzenbrink|Kan meedoen
[spacer]
[logo_dr]
Daniël
10 september 2009, 22:07
Ik heb 1 uur college, van 16.00 - 17.00 maandag, maar daar ga ik dus niet heen. 5x zolang reizen als dat ik college heb. :huh1:
Ik ben er dus godzijdank bij, had niet verwacht dat ik 't kon regelen! :thumbup: De race van 28 september kan ik misschien niet meedoen, maar dat weet ik nu nog niet. In ieder geval heel blij dat ik er maandag bij kan zijn. :D
Wat voor tijden rijdt men hier trouwens? Ik zit met wat long runs wel in de 1.47, maar ik hoop een 1.46 eruit te kunnen persen. Misschien zelfs een 1.45 in de kwali? Ik denk niet dat dat gaat lukken, maar een mooi doel!
Heb er zin in! :thumbup:
Trouwens, komt er nog een reglement voor de race van maandag met misschien veranderde regels t.o.v. FPL1-seizoen?
Tjerk Korving
10 september 2009, 22:16
Dat doel is er inderdaad wel om voor maandag nog een gereviseerd reglement gereed te hebben voor FPL2. Waarschijnlijk zal dit in de loop van de zaterdag worden.
Het team Charism Racing is overigens sinds vandaag niet langer ingeschreven waardoor de reservelijst nog slechts vier man telt. Gunstig voor degenen op de reservelijst, jammer omdat het meer kans gaf op een vol deelnemersveld.
Gerben
10 september 2009, 22:55
Clemens kan ook meedoen :(
Daniël
10 september 2009, 23:01
Nope, dat kan hij niet. :(
(M.a.w., zijn afmelding zal snel in de mailbox verschijnen van de heren.)
tinyriconen
11 september 2009, 01:54
Heb zelf al de nodige rondjes gereden met een vrij standaard setup, maar ik verwacht morgen en van het weekend de nodige kilometers te maken om het circuit écht goed te leren kennen.
Doe namelijk liever veel circuitkennis op en probeer zelf wat te sleutelen aan de standaardsetup, dan dat ik er een van internet af haal. :)
Ralffoxx
11 september 2009, 17:31
heb er zin in. Ook al voel ik me op dit moment heel verrot :) vanavond toch nog wat dingetjes testen.
Gerben vd Broek
11 september 2009, 17:36
Testen word pas zondag, of misschien zaterdagavond. Maar zit er nog niet echt lekker in dit baantje. Ben niet sneller rondgekomen dan 1.45.2 Dus mis gewoon minstens 2 seconde. Nu weet ik wel dat ik er bijna 1,5 verlies in sector 1, dus ergens pak ik lijnen compleet verkeerd. 2de sector gaat nagenoeg gelijk. En derde sector mis ik weer bijna een seconde. Dus wat ik fout doet weet ik nog niet, maar heb eigenlijk ook nog niet met de snelle jongens online gereden, dus ok niet kunnen zien waar het mis gaat. Vergelijking met tijden is een ronde van Steven, aantal weken terug al gereden door hem.
King Otto
11 september 2009, 21:39
Net de eerste paar rondjes gereden sinds een paar maanden. Kom op 45.9 na een half uurtje karren weer. Nog lang niet optimaal maar als ik Gerben moet geloven nog 2,5 seconde tekort dus. Ga ik nooit reddenk denk ik :P
R. de Ruijter
13 september 2009, 11:02
Nope, dat kan hij niet. :(
(M.a.w., zijn afmelding zal snel in de mailbox verschijnen van de heren.)
Betekent dit dan dat ik mag meedoen?
Tjerk Korving
13 september 2009, 12:11
Betekent dit dan dat ik mag meedoen?
Ik heb van Clemens tot dusver geen afmelding ontvangen. Vandaar ook dat hij nog staat onder de noemer "kan meedoen". Maar zodra hij of iemand anders zich alsnog afmeld kan je sowieso meedoen Ruben.
Raimond Bogerd
13 september 2009, 16:35
Ik heb een mailtje om af te melden een vrijdag gestuurd, maar er staat niet dat ik afgemeld ben. Ik ben er niet omdat ik dan op m'n werk zit.
Tjerk Korving
13 september 2009, 16:52
Ik heb een mailtje om af te melden een vrijdag gestuurd, maar er staat niet dat ik afgemeld ben. Ik ben er niet omdat ik dan op m'n werk zit.
Op fpl@digitalracing.nl hebben we die e-mail niet ontvangen Raimond. Let erop dat we met de mailadressen niet met de cijfers werken.
Tjerk Korving
13 september 2009, 17:30
[spacer]
De nieuwsbrief is verzonden. Indien niet ontvangen, geef dan tijdig een seintje zodat deze alsnog kan worden verstuurd.
[spacer]
Ralffoxx
13 september 2009, 18:04
Ik heb er zin aan :D
Hopenlijk gaat iedereen in de race rustig doen bij de eerste bocht ... want zie daar snel iemand rechtdoor schieten.
John
13 september 2009, 21:04
Dat er iemand recht door schiet in de 1e bocht vind ik niet zo erg zolang hij maar niemand mee neemt. :)
Maar ik heb er ook zin in.
Daniël
13 september 2009, 21:57
Ben niet zo bang voor mayhem in de eerste bocht eigenlijk. Er is zat ruimte daar, dat komt -als iedereen elkaar een beetje laat leven- wel goed.
Ralffoxx
14 september 2009, 00:07
Nog niet tevreden over mijn laatste test. 2x een kleine race gereden en 2x ging mijn pitstop totaal mis. Word leuk. Ook mijn snelheid in de Q mag wat beter. Aangezien ik vaak onder mijn tijd zit en dan het ergens verpruts.
Heb er zin in een zie jullie morgen avond heren :D.
Gerben vd Broek
14 september 2009, 00:20
Vanavond voor het eerst beetje competatieve tijden gereden. Ging in 5 minuten tijd van 1.45.2 naar 1.44.7 en daar heel lang op blijven hangen. Ergens een uur later ging het ineens met stapjes naar beneden om af te sluiten met een 1.43.8 in de practise. In de opvolgende Q zelfs naar 1.43.5 gebracht, maar op split 2 zat ik nog onder de sectortijd van steven's 1.42.9, maar moest het zonodig verprutsen. Dus ergens kleine hoop morgen toch een lage 43 of misschien hoge 42 te kunnen rijden. Dat had ik aan het begin van de avond nog niet echt helemaal in gedachte :).
Darthwillie
14 september 2009, 03:06
wow, ik mag meedoen :thumbup: had ik niet meer op gerekend.
Dennis
14 september 2009, 08:37
Race day :thumbup:
Doel voor de 1e race: In de punten finishen.
Robert Saalmink
14 september 2009, 10:46
Same here. Het zat gister tijdens de test nog niet echt mee qua snelheid maar ik heb wel een stabiele setup denk ik. Ik ben benieuwd naar de diverse strategieën.
Daniël
14 september 2009, 11:51
Gisteren en eergisteren niet meer de gelegenheid om te oefenen. Het wordt voor mij vooral uitrijden, niets geks doen en profiteren van fouten van anderen. :) Heb er zin in!
Bram Van Der Stichelen
14 september 2009, 21:37
Storm vliegt er weeral vandoor :laugh:
tinyriconen
14 september 2009, 21:37
Zuur.. na de warm-up Connection lost :(
Stefan van Renselaar
14 september 2009, 21:40
Storm vliegt er weeral vandoor :laugh:
Ja, heb toevallig de live timing aan staan en zie daar iemand ff 4 seconde wegrijden in 3 rondes... Ik verlies normaal al 4 seconde in de 1e ronde :closedeyes:
R. de Ruijter
14 september 2009, 21:50
Dit is niet leuk....
Ben een beetje boos. Internet lag er 1 sec uit en meteen m'n hele race naar de weetikveelwaarnaartoe.
Dit zijn dure punten die ik hier laat liggen...
King Otto
14 september 2009, 22:33
Fijn is dit... Ben ik laat uit school, besluit een of andere dwaas zich voor de trein te gooien waardoor ik via Den Bosch moet reizen wat me dus dik 2,5u vertraagd heeft.
Mijn excuses voor het missen van de race :(
Robert Saalmink
14 september 2009, 22:35
Kwali: wel een aardige tijd maar 2 seconden per sector trager dan de pole sitter. Ik ga me binnenkort eens aanmelden bij de SR Academy :p
Vanaf P48 een goede start gemaakt, als 14e de 1e bocht in en als 10e aan het einde van de ronde. Dat kon ik niet al te lang volhouden natuurlijk, maar helaas in ronde 9 even op zo'n uberglade kerb (zijn die dingen van ijs daar of zo??) en tik je in de muur. Toen meteen maar mijn verplichte pitstop gemaakt en helaas wel VEEL te veel bij getanked. Met 125 liter in de tank ging ik op pad om de race uit te rijden. De hele rest van de race iemand op 25 seconden voor me gehad, geen idee wanneer die zijn stop gemaakt heeft maar ik ben er geen plek meer mee opgeschoten. Het tempo was er sowieso uit met zo'n zware auto en het voorbij laten van front runners. Aan de finish had ik vier opgerookte banden en 38 liter in de tank over :(
Wel een puntje voor uitrijden, hopelijk gaat het de volgende keer beter. Oh, nog wel een leuk gevecht gehad met Koos :)
Feli Michael, wat een pole tijd en wat een strakke race.
Darthwillie
14 september 2009, 22:37
Fijn is dit... Ben ik laat uit school, besluit een of andere dwaas zich voor de trein te gooien waardoor ik via Den Bosch moet reizen wat me dus dik 2,5u vertraagd heeft.
Mijn excuses voor het missen van de race :(
kun jij niet veel aan doen lijkt mij, balen voor je
wat de race betreft kan ik kort zijn, slecht.
ging voor geen meter, al in de trainingen niet, in de race kreeg ik veel te weinig benzine mee dus moest een tweestopper doen :rolleyes: en de rest had niet het fatsoen uit te vallen dus was dat het wel :p volgende keer beter.
Dennis
14 september 2009, 22:37
Zo, 1e race zit erop.
Quali: Ging best wel lekker. Tijd gereden die ik zo'n beetje verwacht had en P7 dus een goede start positie.
Race: Ik kwam redelijk weg van de lijn en bocht 1 ook goed door. Zat daar aan de buitenkant waardoor ik de 2e bocht goed aan de binnenkant zat. Echter schoot ik op de koude bandjes iets door waardoor ik heel licht Niels raakte maar ik daardoor wel het gras op schoot en terug viel tot plek 16.
Tijdens de race nog een paar kleine foutjes gemaakt waardoor ik bij elkaar toch wel zo'n 20 seconde verloren heb. Heel jammer want nu is het P9 en dat had net zo goed P5 kunnen zijn.
Wel super gaaf dat Mark B (toen p7) tot en met ik (toen p12) op een gegeven moment binnen 3 seconde van elkaar zaten.
Atreidez
14 september 2009, 22:42
Wat een supertoffe eerste race heb ik meegemaakt.. Me tshirt moet nog opdrogen, maar ik tik alvast een kort verslagje :D
Qual kon ik geen vrije ruimte vinden waarin ik me kon profileren.. 2 keer flink afstand genomen van Renzenbrink, maar reed 6 sec dicht in driekwart circuit en moest weer inhouden, ook nog een keer op een spinnende DCR geknalt die net de pits uit kwam toen ik begon aan een ronde. 1.44.6 ofzo had ik en daarmee stond ik 15e ofzo.
Start was redelijk, maar 3 rijen verderop stond een auto dwars en ik koos gelukkig de goeie kant al moest ik flink inhouden. Eerste bochten gingen goed, en er waren weinig Danny Clos gevallen :D Ik heb ze niet meegemaakt iig. John zat me op de hielen, en met
Ivo was het een paar keer close waarna hij me netjes inhaalde. De hele tijd ook auto's om me heen, en flinke gevechten gehad. Rondje 12 ofzo maakte ik een kleine offroad maneuvre en viel toen terug naar 10 of 11. Heb daarna veel rondes achter Mark Bentvelzen aangereden, maar kwam er niet dichtbij genoeg.. Rondje 19 ging achter me Gerben naar binnen, rondje 20 ging ik zelf en kwam ik net voor Gerben weer naar buiten. Rondje 21 zie ik Mark naar buiten rijden en daar zat ik dus weer net achter, wat dat betreft was het erg close allemaal. Gerben drong daarna flink aan en we hebben een gaaf en naar mijn idee fair gevecht gehad, maar een paar rondes verderop kwam ik niet goed weg en in de snelle chicane zat ie ernaast en moest ik eieren voor me geld kiezen. Daarna zag ik voor me een mooi gevecht ontwikkelen tussen Gerben en Mark en Rinus begon aan te dringen achter me.. In die laatste rondes gebeurde er nog veel geloof ik, waardoor er een paar bijna klappers waren en ik werd nog ingehaald en haalde daarna zelf nog 2 mensen die spinde in met uiteindelijk een p8 als resultaat :thumbup:
Daniël
14 september 2009, 22:43
Zo, mijn eerste officiële FPL-race!
Q: Was hopeloos, een lekkere ronde kwam er maar niet uit, ik moest vanaf P17 starten.
R: M'n start was erg goed, ook omdat voor me nog 2 mensen elkaar raakte en ik kon overal tussendoor schieten. In de 1e twee rondjes gebeurden er een aantal dingetjes, ik haalde nog in en zo lag ik al heel snel 5e of 6e! Nog excuses aan Steven Frederiks voor het zomaar in sturen bij de Bit-kurve. Ik was er van overtuigd dat je al achter me zat, maar gelukkig ging 't goed. Een beetje jammer dat ik zo nodig van de baan af moest vliegen in de Ford-kurve en later zocht ik nog 't gras op (te veel gas, sukkel!) na de 1e stel bochtencombinaties.
Uiteindelijk reed ik vrij achteraan, maar ik kon nu lekker in een ritme komen en liep in op iemand omdat m'n wagen licht werd en maakte een pitstop toen ik er niet langs kwam. Godzijdank had ik geoefend erop, want je hebt 3 lijnen in de pits en bij de 2e moet je dus al 60 rijden. :P
Door uitvallers en fouten van andere kwam ik op P6 te liggen en toen volgde een heel gaaf gevecht de laatste rondes. Ik geloof met Mark B, Rinus en nog iemand, maar ze kwamen er niet voorbij! Wel een heel mooi, clean gevecht, al ramde Rinus me bij de chicane wel van achter: suspension damage. Hij gaf de plek heel sportief terug en de schade viel mee, dus toen zijn we vrolijk verder gegaan. In de laatste ronde maakte diegene vlak achter me een fout en zo kon ik uiteindelijk mijn alle eerste officiële DRNL-race finishen op P6! :thumbup: Toch, als ik er niet af was gevlogen in het begin, had 't misschien een P5 kunnen zijn, maar goed: doe je niets aan.
Maar het was erg tof, super!
Tjerk Korving
14 september 2009, 22:47
@Daniël, denk dat het Gerben geweest moet zijn als het een DCR was. Ik lag op P14. :)
@Jaap, jij kwam mij tegen bij bocht één. Excuus daarvoor. De wagen schoot in overstuur bij het aanremmen en ik zag toen net nog een flits achter me langs komen.
Kwalificatie: Ik zat een paar tienden boven de tijd die ik gisteren nog in free practice wist te rijden maar met een P11 was het aardig in het middenveld. Kansen genoeg omdat ik al wist dat ik een constante race zou moeten kunnen rijden.
Race: Helaas ging het bij de start fout. Ik was vlot weg maar Jerry (?) die voor me stond wat minder en ik stuurde er dus omheen. Helaas dus niet ruim genoeg er omheen waardoor ik er een kapotte ophanging links voor aan over hield. Met een wat trekkende wagen naar de pits gereden zo snel als ging en de schade laten fixen.
Daarna ben ik eigenlijk puur aan het trappen geweest om zoveel mogelijk tijd goed te maken. Bij m'n stop in ronde 17 had ik de aansluiting alweer te pakken maar helaas reed ik m'n plaats voorbij in de pits toen ik de juiste preset wilde hebben. Even achteruit en wat tijd verloren.
Na de stop weer vol trappen en uiteindelijk nog Steven Frederiks en Ivo IJsseldijk weten te verschalken. Steven wist me mooi te blocken op het rechte stuk van s/f maar uiteindelijk wist ik hem op het einde van het stadion gedeelte te pakken. Toen opweg om Ivo binnen te hengelen en ook daar kwam ik uiteindelijk aan de achtervleugel.
Met Ivo was het echter twee ronden lang prikken en proberen om een gaatje te vinden en meermaals er half naast gezeten. Wederzijds was het een mooi voorbeeld van laten leven en toch vechten voor elke meter. Uiteindelijk na twee ronden in de eerste bocht weten voorbij te gaan en toen op P14 beland. Het gat tot m'n voorganger was toen helaas te groot om nog verder te gaan.
Conclusie: Zeer lekker gereden maar jammer van de start. Anders had er zeker een punten positie in gezeten. Ik heb al zin in Magny Cours. :D
Darthwillie
14 september 2009, 22:47
2 keer flink afstand genomen van Renzenbrink, maar reed 6 sec dicht in driekwart circuit en moest weer inhouden,
LEUGENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De naam is RenTzenbrink :p zoals ik al zei, het ging totaal niet :blushing: zoveel mogelijk geprobeerd uit iedereens weg te blijven maar wilde ook nog wel kwalificeren
Atreidez
14 september 2009, 22:53
LEUGENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De naam is RenTzenbrink :p zoals ik al zei, het ging totaal niet :blushing: zoveel mogelijk geprobeerd uit iedereens weg te blijven maar wilde ook nog wel kwalificeren
Oh sorry, Rentzenbrink :blushing: Je hebt groot gelijk hoor trouwens, als je in een snelle ronde zit heb je alle recht te blijven rijden :thumbup:
Atreidez
14 september 2009, 22:56
@Jaap, jij kwam mij tegen bij bocht één. Excuus daarvoor. De wagen schoot in overstuur bij het aanremmen en ik zag toen net nog een flits achter me langs komen.
Oh niet gemerkt :D Zal geen al te heftige klap zijn geweest.
Niels Tieman
14 september 2009, 22:57
De eerste race van het seizoen en wat voor één.
De kwalificatie - ging niet helemaal zoals ik hem hebben wilde. Elke keer als ik (dik) onder mijn tijd zat maakte ik een fout in de laatste sector. Op het moment dat ik 0.400 onder mijn tijd zat en ook nog goed de laatste chicane door kwam kreeg ik de melding : "next session". P12 was mijn startplaats.
De race - ging daar in tegen wel weer goed. Ik had een nette start. Van p12 naar p8. Helaas raakte iemand mijn sidepod (Dennis Gerressen?) en die schoot linksaf het gras in. Daarna gevechten gehad met PP Kroon, Jerry van Sinderen en op afstand Mark Bentvelzen. Bentvelzen spinde, Jerry pakte ik via de pitstop en Kroon was gewoon te snel!
Na mijn pitstop heb ik het tempo goed laten zakken ivm de banden en de angst voor brandsstof-tekort. P5 ! Zéér tevreden. :D
Darthwillie
14 september 2009, 22:58
Oh sorry, Rentzenbrink :blushing: Je hebt groot gelijk hoor trouwens, als je in een snelle ronde zit heb je alle recht te blijven rijden :thumbup:
durf het zelf geen snelle ronde te noemen als jij 6 second inloopt binnen een ronde :blushing:
Vergis ik me nu of heeft de heer Storm 100% score zowel op kwalificatie als in races dit seizoen (FPL en DRTCC3)
Ivanzoomski
14 september 2009, 23:02
Een lange en moeilijke race!
Qualy: ging best goed, P9, meer had er zeker niet ingezeten.
Race: een hele slechte start, volgens mij was ik het die voor je stond Tjerk. Wilde starten met de koppeling alleen was ik vergeten hem in de 1e versnelling te zetten :blink: Dat schoot dus niet op.
De ronden daarna behoorlijk wat plaatsen kunnen pakken, reeds zelfs even op P7. Helaas veel fouten gemaakt en terug gevallen naar m'n uiteindelijke 15e plek. Het gevecht met Tjerk voor deze plek was erg leuk en fair! Dat moeten we vaker doen :D
Sorry Gerben voor het aantikken in de eerste bocht na een aantal ronden. Net in de replay zag ik eigenlijk pas wat er gebeurde en ook dat het jou plaatsen koste :blushing:
Grats to podium, fantastisch gereden!
Tjerk Korving
14 september 2009, 23:06
Dat zou ook best wel eens kunnen Ivo. Ik wist nog dat het iets met wit en groen aan de wagen was dan was het of jij of Jerry. Nou ja, ik had er gewoon beter omheen moeten sturen. :D
Het gevecht was elk geval prachtig. Was even flink zweten maar absoluut leuk en fair.
Gerben vd Broek
14 september 2009, 23:34
Q: Een redelijke Q, maar niet geheel tevreden. De middensector liep niet zoals het zou moeten en daardoor 'maar' een 1.43.5, waar ik toch eigenlijk wel een lage 43 of hoge 42 had gehoopt. Maar goed. Het was alsnog P5, dus dat is volgens mij evenaring van mijn beste Q.
R: Had begin van de avond nog geoefend op de race en setup etc, maar het wou er niet uitkomen tijdens de echte race, althans zeker de eerste 10 ronden niet. Start was nog goed, en op de 5de positie gebleven. Maar in de 1ste 2 ronden mis ik tot 2x toe die snelle chicane bergop, en dat kost snelheid en plaatsen. Vervolgens nog eens aangetikt wat tijd kostte. Daarna bij een foute uitremactie John Oldenburg in de rondte getikt bij de veedolchicane. Daar op hem gewacht, maar dat doet de rest dan zeker niet. Ik zakte iig steeds verder weg, tot volgens mij P15 of zelfs P16 na een rondje of 7-8 gereden. Daarna kon ik eindelijk mijn draai een beetje vinden. Waren geen super snelle rondetijden, maar het werd wel constanter, en ik kon inlopen op diegene voor mij. Net voor mijn stop in ronde 19 lag ik even 6de, maar dat kwam meer door anderen die eerder stopten.
Na mijn stop lag ik op P11, en had niet verwacht dat ik nog enige kans op punten maakte. Maar liep redelijk in op P10 en kwam er achter dat daarvoor het hele rijtje totaan P5 ook niet tever er voor lagen. Dus met 11 ronden te gaan was er toch nog wel een klein kansje op punten. En kwam na een vrij heftig gevecht met Jaap er uiteindelijk langs. Ook met enige hulp van Robert, die als achterblijver daar de baan wat smaller maakte ;). Vervolgens nog 2x behoorlijk moeten blokken om Jaap achter me te houden. Ik miste duidelijk topsnelheid hier, en had dus alle moeite om aan te haken of een uitremactie te kunnen maken. Enkel in sector1 liep ik echt harder, en kon het gaatje slaan met Jaap. Vervolgens nog door foutjes van andere opgeschoven tot P7, en even lopen prikken bij Daniel (volgens mij heb ik jou niet geraakt). Maar in de dunlopkehre klein foutje, of iig afgestraft door die achter mij, want ik reed een iets wijdere lijn, omdat ik meer snelheid wou meenemen naar boven, maar werd daar direct aan de binnenkant geraakt. Kon met moeite te wagen in rechte spoor houden en kon weer op P8 beginnen, en vervolgens was ook Jaap daar weer om me zelfs de punten afhandig te maken in ronde 28. Kon hem net achter me houden en weer vol de aanval naar voren ingezet. Weet niet wie er spinde, maar lag met nog 1 ronde te gaan weer op P7 op ruim een seconde achterstand op Daniel. Nog even gepushed,maar uiteindelijk toch 3 tiende te kort.
Uiteindelijk wel tevreden met P7, zeker na zo'n start. Maar had hier toch meer van verwacht voordat ik begon.
rinussie
14 september 2009, 23:41
Zo, mijn eerste officiële FPL-race en wat een drama :)
Door uitvallers en fouten van andere kwam ik op P6 te liggen en toen volgde een heel gaaf gevecht de laatste rondes. Ik geloof met Mark B, Gerben (??) en nog iemand, maar ze kwamen er niet voorbij! Wel een heel mooi, clean gevecht, al ramde Gerben (dacht ik?) me bij de chicane wel van achter: suspension damage. Hij gaf de plek heel sportief terug en de schade viel mee, dus toen zijn we vrolijk verder gegaan.
Uhh dat was ik :blushing: en het kwam omdat jij zo een brede auto hebt. Het mooie van ons gevecht was dat jij voor de stop achter mij reed en ik na de stop ik achter jouw. Goed gevecht gehad ik was wel sneller dan jij maar ik kwam er niet voorbij :thumbup:
Nu de rest van deze drama dag.
Vroeg thuis dus snel naar boven om nog ff te testen, Na een rondje of 4 slaat mij stuur naar rechts. Hierna kon ik hem niet meer draaien.
Wat bleek.... Potmeter gesmolten. Elektronica zaak niet open op maandag voor een nieuwe potmeter. Dus ik om 15:30 uur snel naar Yorcom Vlaardingen om een zwarte MoMo te kopen.
Thuis alles installeren en instellen dus om 19:00 uur eindelijk testen.
Na de Quali was een ramp net als de start waarbij ik vol op Gerben klapt die op zijn beurt weer op zijn voorganger klapt.
Dus als 20e vertrokken.
Hierna erg opgeklommen naar P3 voor mijn pitstop, veel te veel getankt natuurlijk. na al dat gedoe van vanmiddag geen tijd besteed aan het maken van een strategie. Na de stop als tiende naar buiten. Tijdens de race merkte ik toch wel dat een MoMo iets anders van kwaliteit is dan een Vpp stuur (maarja hij deed het wel) hierdoor ree ik steeds door het zand in één bepaalde bocht waardoor ik een halve ronde voor het einde spinde en in de muur knaldeWaarna ik met nog 35ltr peut en drie wielen zonder neus over de finish kwam..
Sorry als ik onderweg iemand geraakt heb, het lag niet aan mij edoch aan mijn stuur ;):p
Robert Saalmink
15 september 2009, 00:12
Ook met enige hulp van Robert, die als achterblijver daar de baan wat smaller maakte ;).
Ik zat helemaal links om ruimte te maken maar jullie kwamen alsnog met z'n tweeën naast elkaar voorbij gestoven :thumbup:
John
15 september 2009, 00:35
Allereerst felicitaties aan het podium.
En dan mijn ervaringen. :)
Q: Ongelofelijk, was nog niet onder de 1.45 geweest maar nu in de laatste paar minuten van de quali een 1.44.5 of zo iets, goed voor een P14 op de grid.
R: Bij de start aardig weg gekomen en omdat er aan de andere kant van de baan iemand stil bleef staan en daar weer 2 anderen waaronder Rinus tegen aan reden als 10e de eerste bocht in. Hele spannende gevechten gehad, was erg close allemaal. Totdat Gerben in de chicane mij in de rondte tikte, helaas van P10 naar P15. Kan gebeuren, je zal het niet expres doen dus excuses aanvaard. ;) Daarna terug geknokt naar P13. Na pitstop alweer snel op P13 beland. Er zat iemand zo'n 6 seconden voor me dus ben gaan pushen. Duurde lang maar met nog 3 rondjes te gaan had ik hem op 0.8 sec. Het bleek Jerry te zijn. In de 1 nalaatste ronde kon ik in de Dunlop-Kehre een uitremactie doen en die lukte. Dat was dus P12. Tja, en toen kwamen we Rinus nog tegen, die stond langs de baan net na de Bit-Kurve zonder neus en met maar 3 wielen. Dus op P11 over de finish gekomen.
Al met al heb ik een erg leuke race gehad met zeer enerverende gevechten. :thumbup:
Daniël
15 september 2009, 00:36
Uhh dat was ik :blushing: en het kwam omdat jij zo een brede auto hebt. Het mooie van ons gevecht was dat jij voor de stop achter mij reed en ik na de stop ik achter jouw. Goed gevecht gehad ik was wel sneller dan jij maar ik kwam er niet voorbij :thumbup:
Haha, dat was inderdaad erg tof! Toen mijn auto erg licht werd, liep ik met grote stappen op je in, maar kon slechts een speldenprik plaatsen. Daarom een rondje eerder dan gepland een pitsstop gemaakt en heb toen een goede outlap kunnen rijden en ik kwam snel in een lekker ritme. Voor de rest een heerlijk gevecht met je gehad, was erg tof en clean! :thumbup:
Ralffoxx
15 september 2009, 00:40
Mijn race verslagje.
Q:
Was niet al te best. Reed 0.3 tiende langzamer dan mijn snelste tijd was niet tevreden maar wel P2.
Race
Tja vertrok wel ok maar PP kwam buitenom er langs in de eerste bocht.
4e bocht kwam ook Ruben er nog eens voorbij en toen begon de pret.
2e ronde vloog PP er af waardoor Ruben en ik er achter aan vlogen. Toen kwam een bocht later Stephane me voorbij. Die ik rondje later in de eerste bocht aantik waardoor die even rond ging. Wou hem er verder op weer subtiel langs laten alleen dat ging wat fout ging zelf van de baan. Waardoor ik veel verloor. Zat strak voor PP die me een giga moeilijke tijd bezorgde. Had ook me verkeerde setup ingeladen waardoor ik net de bochten niet lekker met veel bezine in kon sturen. Rond rondje 12 kon ik weer aansluiten bij Stephane want begon wat meer ritme te krijgen en wat lekkerder te sturen. Ik was er even voorbij maar in bocht 4 knalde hij hem weer lekker er langs. Een rondje later had ik hem toch nog. Ik kon langzaam weg rijden. Rondje 20 stopte ik had een aardige stop 56 liter er bij en alle banden vervangen. Reed weg en reed op p4 achter Mark B. PP en Mark gingen naar binnen en ik dacht wel voor PP te zitten maar die had geen banden gewisseld. Dus zat daar toen hij naar buiten kwam 5 sec achter. Dat gat dichte ik binnen 2 rondjes had veel meer grip maar PP blokte goed. 3 Rondjes later ga ik buiten om bij hem in de eerste bocht en rij ik weg bij hem. Later zag ik dat Storm op eens langzaam reed. Ik perste nog een snelste ronde er uit en kwam tot op 7 tiende. Toen Storm zei dat ie een crash had. Baalde ik van dat ik niet eerder langs PP had gekund of in begin wat minder foutjes had gemaakt.
Maar goed P2 geen slecht begin. :thumbup:
John
15 september 2009, 00:40
Oh ja, Rinus held. :thumbup:
http://img225.imageshack.us/img225/6409/rinusfpl2.jpg[/URL]
Ralffoxx
17 september 2009, 15:16
Zouden de lapcharts overnieuw gepost kunnen worden?!?
Niels Tieman
17 september 2009, 15:17
Yep, word voor gezorgd door Tjerk straks. :)
Tjerk Korving
17 september 2009, 18:46
[spacer]
Uitslagen
FPL2 Nürburging - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090914_nurburgring/index.html)
FPL2 Nürburgring - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20090914_nurburgring/FPL2_Race_1_Nurburgring.rar)
[spacer]
En bij deze weer de replay en lapcharts.
Ralffoxx
17 september 2009, 18:46
dank u dank u :)
(ze doen het nog niet hier)
Tjerk Korving
17 september 2009, 18:50
dank u dank u :)
(ze doen het nog niet hier)
Hier werken ze wel maar ik heb zelf net een andere dns server ingesteld omdat het meest recente wat ik op het forum zag van 14 september was. Kan zijn dat het daar dus in ligt.
John
17 september 2009, 21:00
Hier doen ze het nu ook niet, vorige keer wel.
Ralffoxx
18 september 2009, 12:48
Hier op me werk doen ze het ook niet. Maar ook de uitslag op de website is weg.
Atreidez
18 september 2009, 16:56
Bij mij thuis deden ze het ook niet, en hier op werk ook niet.. Ik mis ook het momenten topic wat ik al wel had gezien :)
Tjerk Korving
18 september 2009, 21:12
Er is het een en ander verdwenen helaas op het forum met de dns verschuiving van de digitalracing.nl website. Kennelijk bleef ik gisteren met de ftp nog op de oude locatie uitkomen en ondervond ik zelf dus geen problemen met de links. Ondertussen zie ik ook weer hetzelfde als hopelijk iedereen en de replay en de lapcharts zijn weer aan het uploaden. Bovenstaande links en die in de startpost zouden dan dus weer moeten werken. De uitslag op de website zal ook zo weer worden gefixed.
Wat verloren is gegaan op het forum aan posts en nieuwe threads zal denk ik als verloren beschouwd moeten worden en zal dan indien nodig opnieuw moeten worden geplaatst. Zijn we zelf uiteraard ook niet bijster blij mee.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.