View Full Version : DRTCC3 | Race1 & 2 Circuitpark Zandvoort
Niels Tieman
8 september 2009, 02:31
DRTCC3 | Zandvoort ronde 1 & 2 | 10-09-09
[spacer]
http://members.home.nl/tieman/DRTCC3/DRTCC3_logos_small.png
[spacer]
sponsored by
http://members.home.nl/tieman/DRTCC3/logo_kika.png (sponsor url)
[spacer]
Preview DRTCC3 ronde 1 & 2, Zandvoort
Na twee succesvolle DRTCC seizoenen is het derde seizoen aanstaande. Circuitpark Zandvoort is wederom het decor voor het nieuwe seizoen, die in totaal 8 evenementen en 16 races kent. De kans dat DRTCC wederom een nieuwe DRNL kampioen kent is groot. Roy Visser, de DRTCC kampioen, heeft een nieuwe project gestart wat hem minder kansen op de titel geeft maar meer plezier in het racen. Sander Hogendoorn, de DRTCC2 kampioen, heeft een contract gesloten met het ZAC6 team van Mark Schuttenhelm. Door deze stap was er geen mogelijkheid om zijn titel te verdedigen in het Tourwagen Championship van DigitalRacing.
Zou Visser toch nog kunnen imponeren via zijn nieuwe project en een 2de DRTCC titel in de wacht slepen of gaan we wederom een nieuwe kampioen kronen? We weten het, na de laatste race op Spa-Franchorchamps!
[spacer]
Circuit Informatie
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_zandvoort.jpg
[spacer]
Protesten na de race Macau:
Straffen na aanleiding Ronde 13&14 Macau
[spacer]
Wijziging in de reglementen
1. Strafgewicht per evenement, niet meer per race
In voorgaande edities was het mogelijk per race strafgewicht te winnen en te verliezen. Per DRTCC3 word het strafgewicht per evenement bekeken
2. Maximum strafgewicht verhoogd van 50 kg naar 60 kg
50Kg bleek wat te weinig in verhouding met de lengte van onze races. Dit jaar gaan we naar 60Kg strafgewicht en met de bovengenoemde verandering moet dat een positief effect hebben voor de gevechten in het veld.
3. Strafgewicht verlies maximaal 15Kg per evenement
De regeling van vorig jaar was maar één maal van toepassing. Toch word het verlies van het strafgewicht aangepast door de bovengenoemde veranderingen.
4. Laatste vijf minuten van practise wordt vaste briefing-tijd, ga je dan toch de baan op dan wordt je uitgesloten van kwalificatie
Sinds Mantorp DRTCC2 word er door de organisatie nogmaals uitgelegd waar op gelet dient te worden. Aparte situaties per circuit en het befaamde veiligheids praatje zal elke race worden herhaald.
Zijn er deelnemers die toch het circuit op duiken, zullen door de organisatie worden bestraft doormiddel van uitsluiten van kwalificatie.
5. Straffen worden duidelijker en specifieker vastgesteld in de reglementen per overtreding
We proberen per dit seizoen de sstraffen duidelijker te maken voor alle deelnemers. In behandeling
6. Niet tijdig afmelden wordt zwaarder bestraft in DRTCC3. Te vaak hadden we te kleine grids ten koste van reserverijders
Bij de start van DRTCC3 zal er anders worden omgesprongen met de afmeldingen. Dit gaat als volgt: Mocht de deelnemers zich niet tijdig afmelden of niet komen opdagen bij de race word hij automatisch de volgende race niet toegelaten en zal er iemand van de reservelijst mee kunnen doen. De race daarna is de deelnemer automatisch weer aangemeld. Mocht het vaker voorkomen zal de organisatie de deelnemer op de reservelijst plaatsen en een andere deelnemer de kans geven zich permanent te mengen in de competitie.
7. Rode licht pitlane wordt opgenomen in de reglementen. Door rijden is in geen enkele sessie meer toegestaan. Netjes opstellen.
Er is wat verwarring en irritatie onstaan bij het begin van de sessies. Sommige mensen racen links en rechts voorbij in de pitstraat. Racen door rood, zonder green-flag melding, en zorgen voor problemen voor andere. Dit is niet meer toegestaan. Alle deelnemers dienen de regel in acht te nemen rustig aan te sluiten en de belijning binnen de pitstraat te respecteren.
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de races ziet er als volgt uit:
Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:30 | 60 Kilometer*
Race2: Direct na Race1 | 60 Kilometer*
*60 kilometer op Zandvoort is ?? rondes
[spacer]
Uitslag en lapcharts
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race1/index.html)
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race2/index.html)
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race1 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race1/zandvoort_race1_replay.rar)
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race2 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race2/zandvoort_race2_replay.rar)
[spacer]
Uitslagen voorgaande races
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race1/index.html)
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race2/index.html)
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race1 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race1/zandvoort_race1_replay.rar)
DRTCC3 Circuit Park Zandvoort Race2 - Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc3/zandvoort/race2/zandvoort_race2_replay.rar)
[spacer]
Downloads
DRTCC3 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/19-.html)
De DRTCC3 reglementen (regelementen url)
[spacer]
OFFICIELE DEELNEMERSLIJST ZANDVOORT
Deelnemerslijst
Nummer|Naam|Nickname|Auto|Deelname
2|Roy Visser|Roy Visser|Seat Toledo Cupra|
4|Steven Voss|Ralffoxx|Seat Leon|
5|Michael Koel|KoelTec|Honda Accord Euro R|Afgemeld
8|Niels Tieman|Niels Tieman|Honda Accord Euro R|
9.|Ludo Bleys|LUDO-B|Seat Leon|
10|Bram Kocken|Bram Kocken|Volvo C30|
11|Marc Vos|Marc Vos|Seat Leon|
13|Wilfred Rentzenbrink|Darthwillie|Seat Leon|
14|Steven Frederiks||Seat Leon|
16|Stefan van Renselaar|racingstefan|Audi A4|
17|Jeroen Jonckers|Ferroeni|Honda Accord Euro R|
19|Casper Smit|Captain Slow|Volvo C30|
22|Fred Visser|Fr3d|Seat Toledo Cupra|Afgemeld
25|Mark Bentvelzen|Mark B|Seat Leon|
26|Bram Van Der Stichelen|Bram Van Der Stichelen|Audi A4|
27|Jerry van Sinderen|El Maestro|Volvo C30|
37|Kim Van Der Stichelen|Kim Van Der Stichelen|Peugeot 407|
51|Jeroen Ursem|Jeroen Ursem|Alfa 156|Afgemeld
60|Maik Peters|Maik Peters|Volvo C30|
66|Jaap Kleijn|Atreidez|Volvo C30|Afgemeld
84|Roy Diederen|RSRoy|Seat Leon|Afgemeld
86|Gerben Kelly|Gerben|BMW 320si e90 SEQ|
87|PaulPeter Kroon|paulpeter|BMS|
88|Michael Storm|Michael Storm|BMW 320si (E90)|
89|Raymond Buijs|CuqeBaqer|Seat Leon|
Reservelijst
Nummer|Naam|Nickname|Auto|Deelname
6|Stephane Rouault|Stephane Rouault|Seat Leon|Kan meedoen
7|Robert Saalmink|Robert Saalmink|Seat Leon|Afgemeld
12|Ruben Laenens|Ruben Laenens|Volvo C30|Kan meedoen
15|Kevin Weerman||Audi A4|Afgemeld
18|Bjorn Spierenburg|Bjorn|Seat Leon|Kan meedoen
20|Manuel Nelissen|Manuel|Seat Leon |Afgemeld
23|Daniel Kleijn|Daniël|BMW 320si (E90)|Afgemeld
24|Bob van Someren|Bob|Seat Leon |Afgemeld
28|Koen Wielandt||Seat Leon |Afgemeld
57|Rudy van Buren|Rudy|Volvo C30|Kan meedoen
82|Dennis Gerressen|Dennis|BMW 320si e90 SEQ |Kan meedoen
85|Mark Kroesbergen||BMW 320si (E90)|Afgemeld
[spacer]
[logo_dr]
Darthwillie
8 september 2009, 03:15
leuk, heb er zin in :thumbup: moet nog wel ernstig aan de setup werken aangezien de linkervoorband binnen 2 ronden over de 112 graden gaat en het 7 ronden volhoud :blink:
Daniël
8 september 2009, 07:17
Ehm Niels, ik heb toch echt al een bericht in m'n "Sent mail" staan dat ik me afmeld voor de race? ;) Gewoon naar DRTCC at digitalracing dot nl gedaan?
Ralffoxx
8 september 2009, 11:10
Heb er zin aan. Hoop alleen dat de server me niet kicked tijdens de Q of een van de Races. Gelukkig is mijn slechte circuit eerst. Hebben we die alvast gehad.
Niels Tieman
8 september 2009, 13:54
De lijst van mensen die afgemeld zijn, zijn geupdate.
Alle vaste mensen die zich vanaf vandaag afmelden zullen de volgende race een reserveplaats krijgen, of vervolgens het evenement daar op volgend weer op de vaste lijst te staan.
Fr3d
8 september 2009, 19:34
Succes gasten!
Ik kan er niet bij zijn, voorlopig stroomt het er elke dag nog visite binnen om naar onze uk te kijken :)
Bram Van Der Stichelen
8 september 2009, 19:43
Succes gasten!
Ik kan er niet bij zijn, voorlopig stroomt het er elke dag nog visite binnen om naar onze uk te kijken :)
Deur op slot en gaan!
:p
Stefan van Renselaar
8 september 2009, 21:05
Ik zal nu de server eens gaan opzoeken :)
El Maestro
8 september 2009, 21:14
Ik kom ook ff een paar rondjes rijden:)
Bjorn
8 september 2009, 21:38
Wie wil zich nog afmelden? :flowers:
Dan kan ik ook mee rijden :punk::thumbup:
Bram Van Der Stichelen
8 september 2009, 21:52
Ik kom zometeen ook wat rondjes rijden.
Mark B
9 september 2009, 11:23
Wordt een leuke race :)
Verwacht geen top15 voor mij... vlieg vanmiddag terug naar NL en ben rond 20:30 thuis om vervolgens misschien nog eventjes te oefenen.
Heb er wel zin in! Tot morgen
Niels Tieman
9 september 2009, 12:10
Bjorn Spierenburg kan alsnog meedoen door hardware problemen bij Roy Diederen. Roy zal hier niet voor gestraft worden in de volgende race.
Bram Van Der Stichelen
9 september 2009, 12:13
Ik zit nu aan een 48.5 in practice, met nog wat ruimte voor verbetering. In practice is een lage 48'er zeker mogelijk, en in quali zou dat een 47.8 moeten geven oid.
Dat is toch het gewenste plan. :p
Ferroeni
9 september 2009, 14:05
Afgelopen maandag in de practice een 1:49.3 gereden. Ik hoop dit morgen ook in de qualii weer te halen, en eigenlijk nog liever een 1:49.0.
Ik heb er in ieder geval weer veel zin in.
Bram Van Der Stichelen
9 september 2009, 17:30
Begint beter en beter te gaan. Voorlopig een snelste tijd van 1.48.4, en ik denk dat ik in practice rond zulke tijden zal blijven hangen. Misschien nog een 48.3, maar meer niet echt. In quali vertaalt zich dat hopelijk tot een hoge 47'er met een goed rondje, zodat ik toch in top 8 zou kunnen staan.
Storm reed gisteren na 1 of 2 rondjes al meteen een 47.1 in de BMW, dat belooft :surrender:
RSRoy
9 september 2009, 19:02
Bjorn Spierenburg kan alsnog meedoen door hardware problemen bij Roy Diederen. Roy zal hier niet voor gestraft worden in de volgende race.
Dat is fijn, het lijkt erop dat er toch nog relatief een snelle oplossing komt. Alleen gaat dat niet meer lukken voor morgen avond.
Stefan van Renselaar
9 september 2009, 19:19
Kom ik aan met mijn 1:50.x :surrender:
Roy Visser
9 september 2009, 19:22
Nog even de url aanpassen voor de Carset nielsemans, ik ga hem zo even bekijken :) En misschien nog wel direct wat testrondjes op zandvoort rijden!
Darthwillie
9 september 2009, 19:37
Kom ik aan met mijn 1:50.x :surrender:
:stupid: :oops: :whistling: :blushing:
Ik heb een setup waar ik 49 mee kan rijden, alleen moet ik dan na 8 ronden de pits in voor banden :blink: :surrender:
Marc Vos
9 september 2009, 19:55
Dat zal nog wel leuke gevechten op leveren. Als je je banden spaart heb je echt voordeel op het einde. :)
Michael Storm
9 september 2009, 20:24
Om maar even het aantal rondes aan te geven.
4,294 km x 14 ronden = 60,116 km
El Maestro
9 september 2009, 22:47
Net even wat rondjes gereden. Tempo zit er redelijk in, alleen de slijtage wordt wel een probleempje:p
Had trouwens net een of andere error, daarom was ik ineens weg.
Stefan van Renselaar
9 september 2009, 22:51
Ja, slijtage wordt idd een probleem.... In offline practise had ik een 49.7 neergezet, dus er zit ietsjes vooruitgang in. De auto ligt offline ook een stuk beter, dat zal dan wel door de verschillende griplevels komen.
Bram Van Der Stichelen
9 september 2009, 22:55
Even de vleugel op 3 gezet ipv 4, en dat maakte toch een hoop verschil. op 3 zit een 48.2 in practice er zeker in. Nu moet ik het er nog uit krijgen :p
Bram Van Der Stichelen
9 september 2009, 23:01
Net een ontzettend goed rondje gereden, en uitgekomen op een 1.48.09 :thumbup: Veel sneller zal het toch niet gaan. Zo'n rondje morgen in quali en hopen op een 47.8 oid :)
Gerben
9 september 2009, 23:44
Even de vleugel op 3 gezet ipv 4, en dat maakte toch een hoop verschil. op 3 zit een 48.2 in practice er zeker in. Nu moet ik het er nog uit krijgen :p
als ik vleugel lager zet dan 4 kan ik niet volgas over het scheivlak :P
Ik zit nu met de BMW op een 48.2 in practise online. Hoop dat ik daar morgen nog wat af kan knabbelen.
Ferroeni
10 september 2009, 11:21
Raceday!! :thumbup:
Bram Van Der Stichelen
10 september 2009, 12:13
Pff, vandaag opgestaan, en zo misselijk als de pest :(
Ik hoop dat het in de loop van de dag beter wordt.
Roy Visser
10 september 2009, 12:15
Begint het nu alweer Bram? Dit heb ik al vaker gelezen van je ;) :p
Bram Van Der Stichelen
10 september 2009, 12:47
ik denk dat het de zenuwen zijn :p maar even serieus, er zijn deze nacht een aantal kindjes hier misselijk gevallen, dus ik denk niet dat het toeval is.
Bram Van Der Stichelen
10 september 2009, 12:58
Zonet voor het eerst in 7-8 jaar overgegeven, man wat blijft dat toch echt een kutgevoel. Maar het gaat nu toch al wat beter :)
Voel me net zoals Ted in How I met Your mother toen z'n no vomit streak na zoveel jaar beëindigd was :p
Nu hopen dat alles goed komt voor 5-6u, en er dan tegen aan gaan!
Maik Peters
10 september 2009, 13:04
Je bent niet de enige die niet lekker is hoor Bram..
Hopen op het beste en het mooiste ervan maken :)
Niels Tieman
10 september 2009, 13:50
Is het algemene "Ik voel me niet lekker dag en iedereen moet het weten op het DRNL forum?" :P
Even een officiele mededeling : De nieuwsbrief is verstuurd
Ralffoxx
10 september 2009, 14:18
God had ik maar GTR evo hier :P had ik nog effe goed kunnen oefenen. lol.
Mag ik me ook niet goed voelen?
Hoop op een leuke race vanavond. Weet nog me eerste race en jaar geleden dat waren ook me eerste punten om de baan waar ik niks op kan :D.
rammstein_fan
10 september 2009, 14:45
Ik meld me af als reserve rijder voor deze race. Moet werken
Roy Visser
10 september 2009, 14:51
Ik meld me af als reserve rijder voor deze race. Moet werken
Let er op dat je dit ook via mail moet doen!
Niels Tieman
10 september 2009, 16:17
Heren, let even op
Er zijn wat mensen ziek geworden, dus de reservelijst is weer aardig door elkaar geschud. Kijk dus op de reservelijst in de startpost om te kijken of je mee kunt doen vanavond!
Dennis
10 september 2009, 16:35
Nog even en ik kan ook gewoon mee doen :P
Vanavond in ieder geval maar even standby staan ;)
Roy Visser
10 september 2009, 16:38
Nog even en ik kan ook gewoon mee doen :P
Vanavond in ieder geval maar even standby staan ;)
zeker even doen dennis, ik ben op dit moment de reservelijst rijders aan het PM/Emailen om ze even op de hoogte te stellen (service van SR-Academy) dan merk ik gauw genoeg hoe of wat :)
Bjorn
10 september 2009, 17:05
zeker even doen dennis, ik ben op dit moment de reservelijst rijders aan het PM/Emailen om ze even op de hoogte te stellen (service van SR-Academy) dan merk ik gauw genoeg hoe of wat :)
Ik ben er bij :thumbup:
Beterschap aan de zieken :flowers:
Roy Visser
10 september 2009, 17:26
Ik ben er bij :thumbup:
Beterschap aan de zieken :flowers:
Wist je dit overigens al voor mijn PM? Alle info of je mee kunt doen staat altijd in de Openingsthread, houd die vooral in de gaten dus!
Garcon Koen
10 september 2009, 17:36
Ah heel erg zonde, ik heb om half tien een afspraak staan, zou dus alleen de eerste race mee kunnen doen. Is dit mogelijk?
Bram Van Der Stichelen
10 september 2009, 17:54
VDS: "Ik doe vanavond gewoon mee!"
Zandvoort - Paniek bij het Audi Motorsport team deze morgen. Na een puike testdag op Zandvoort, waar VDS een nieuwe beste tijd neerzette, zag alles er goed uit voor de race voor vanavond. De ambities waren hoog, evenals het vertrouwen. Maar dan is het 's ochtends 10u, en blijkt er een kink in de kabel te zijn.
"Ik lag al sinds 7u ietwat misselijk in mijn bed, maar dacht eerst dat dat verholpen zou worden met een ontbijt. TOen ik om 10u opstond was ik gewoon misselijk, en kreeg ik geen hap binnen. Ik ben maar naar de trailer gegaan, waar ik me wat ontspannen heb, maar een halfuurtje later was het zover. Mijn eerste trip richting toilet in een goede 8 jaar om er eens lekker boven te hangen. Meteen was ik in paniek. De race waar ik al weken naar uitkeek, kwam nu plots in het gedrang."
VDS kroop vervolgens weer in het bed in de hoop het eventueel uit te kunnen zieken, maar dat kon niet baten.
"Ik had dorst, maar had geen zin in een glas water, dus heb ik er maar wat siroop bijgedaan. Ik had het spul nog geen 30 seconden binnen, of daar hing ik opnieuw. Omstreekt half 5 opnieuw hetzelfde"
"Ik voel me nochtans niet ziek. Het enige probleem is dat ik nog niets heb kunnen eten vandaag, en dus vrij zwak ben. Mijn armen en handen trillen, maar ik kan niets binnenhouden, dus kan ik er voorlopig weinig aan doen. Ik heb nu iets gepakt voor de maag, en binnen een halfuurtje hoop ik wat druiven te kunnen eten, zodat ik toch wat energie opdoe. En dan hopen dat ik dat spul binnenhoud"
Voor VDS is het duidelijk: hij staat gewoon aan de start.
"Als alles zo blijft, sta ik vanavond gewoon aan de start. Ook al is het om achteraan mee te doen. Ik heb er veel te lang naar uitgekeken om het nu over te slaan omdat ik wat misselijk ben. Ik heb nog een paar uur om te recupereren en de tabletten hun werk te laten doen. We zien wel waar we uitkomen."
Het DRTC kampioenschap begint vanavond aan z'n 3e seizoen op het circuit van Zandvoort.
Stefan van Renselaar
10 september 2009, 17:59
Begint het nu alweer Bram? Dit heb ik al vaker gelezen van je ;) :p
Ja, ik las het 4 weken geleden ook al en 4 weken daarvoor ook al :p :lol:
Ik zal eens met de vleugel op 3 proberen en daarna moet ik iets doen aan de bandentemperatuur linksvoor, is dat op te lossen met Tyre Pressure of moet ik dat met camber, etc. oplossen?
Gerben
10 september 2009, 18:13
toe-in aanpassen
Roy Visser
10 september 2009, 19:12
en dan meer naar 0 toe stefan :)
Stefan van Renselaar
10 september 2009, 19:14
Ok, bedankt, eerst ff eten en dan ga ik er ff mee spelen :)
Bram Van Der Stichelen
10 september 2009, 20:15
Ik raak niet meer op de lobby? Nog mensen?
Kim Van Der Stichelen
10 september 2009, 20:15
Zijn er plots Lobbyproblemen?
Darthwillie
10 september 2009, 20:18
ik heb het hele spel herstart en nu pas ziet hij de server weer.
Dennis
10 september 2009, 20:19
Geen problemen hier.
LUDO-B
10 september 2009, 20:24
Ik kom niet meer in de lobby, ook na herstarten van spel of herstarten van pc niet.
No response lobby server of zoiets geeft hij aan.:blink:
Bram Van Der Stichelen
10 september 2009, 20:25
Ik kom niet meer in de lobby, ook na herstarten van spel of herstarten van pc niet.
No response lobby server of zoiets geeft hij aan.:blink:
same here. Ligt misschien aan de belgische provider oid, aangezien het voorlopig enkel belgen zijn met problemen?
Darthwillie
10 september 2009, 20:25
dummie mode aan je gebruikt wel het goede wachtwoord? dummie mode uit
Kim Van Der Stichelen
10 september 2009, 20:26
Daar komen we zelfs niet aan, we zijn gewoon een lege lobby.
Bram Van Der Stichelen
10 september 2009, 20:27
We zien geen enkele server ;) Lobby reageert gewoon niet.
Niels Tieman
10 september 2009, 20:28
reboot? gekeken of Steam al geupdate is? etc?
LUDO-B
10 september 2009, 20:28
We zien geen enkele server ;) Lobby reageert gewoon niet.
Klopt, een lege lobby tot hij weer naar het hoofdmenu springt.:huh1:
LUDO-B
10 september 2009, 20:33
reboot? gekeken of Steam al geupdate is? etc?
Yep, opnieuw gereboot, steam had daarstraks voor ik de testserver opging al een update gedaan.
En ik was om 19.00 uur nog op de digital server.:innocent:
Roy Visser
10 september 2009, 20:33
Hmm is dan iig niets lokaals, misschien kwestie van geduld?
Niels Tieman
10 september 2009, 20:48
Yep, het is een geduldskwestie. Kortom; heb je een lege lobby voor je neus, even rustig afwachten. :D
Maik Peters
10 september 2009, 20:52
arg.. al 2x een minidump :(
Ik zie de server staan, ik wil joinen , voer ww in en dan CRASH.. (minidump) :(
......
vanmiddag al getest met de carset.. en geen probleem :(
Dennis
10 september 2009, 22:31
Was best leerzaam. Volgende keer maar niet de auto in de muur parkeren, kan ie niet zo goed tegen...
Darthwillie
10 september 2009, 22:33
Was best leerzaam. Volgende keer maar niet de auto in de muur parkeren, kan ie niet zo goed tegen...
had jij zo een last van je banden?
Dennis
10 september 2009, 22:35
had jij zo een last van je banden?
Race 1 waren ze na 11 rondjes helemaal gaar. Maar had al twee ronden eerder een suspension probleem. Wagen gleed toen echt alle kanten op.
Darthwillie
10 september 2009, 22:38
Race 1 waren ze na 11 rondjes helemaal gaar. Maar had al twee ronden eerder een suspension probleem. Wagen gleed toen echt alle kanten op.
zag ik :p
leuke races gehad, vreemd moment in Race 1 waar echt iedereen stilstond na de renault bocht en ik dwars door het halve veld schoof, tot het beeld opeens weer verder ging en ik als laatste reed zonder schade :huh1:
Beste nieuws is dat ik allebei de races heb uitgereden en daardoor 28 euro voor Kika bij elkaar heb :thumbup:
Bram Van Der Stichelen
10 september 2009, 22:42
Schitterende quali. Stond lange tijd op P2, maar net voor het einde komt Gerben er zich nog tussen zetten, zodat ik op P3 sta. Mooi begin :)
Start was niet super. Achter mij de C30 en BMS, die gewoon sneller zijn bij de start. En gaf ook nog te makkelijk ruimte aan Maik in t1. Reed op P6 dacht ik dan. Roy zat achter me, en voor me zit maik en Jerry te vechten. Op een gegeven moment in de voorlaatste bocht gaat Maik samen met Jerry zij aan zij. Maik verliest wat snelheid, en ik probeer er hem voorbij te zetten. Raak hem jammergenoeg lichtjes, maar toch genoeg om hem niet recht te kunnen houden. Ook TIeman was slachtoffer van het incident. Mijn excuses. Dan achter Voss uitgekomen, achter wie ik de rest van de race heb zitten rijden. Was echt plezant, tot Voss rechtdoor schiet bij de chicane, en ik P6 kan overnemen. Daar ook gefinished.
Race 2 begon goed. Voss werd op het rechte stuk al in de zandbak gezet door ROy, waardoor ik op P1 reed. Reed daar een aantal ronden, en moest Roy achter me houden. Net bij het remmen van T1 kreeg ik dan een tik (vond ik niet zo netjes :(), waardoor ik rechtdoor schoof. Ik dacht dat Roy me de plaats ging teruggeven, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Reed constant op een seconde van me, maar toen Storm achter me aankwam verloor ik ietwat de aansluiting. Uiteindelijk ook Storm voorbij moeten laten voorbij gaan, en dan op P3 gestationeerd. Dat ging vlot, tot ik in de 12e ronde domweg in S2 even het gras opzoek en rechtdoor ga. P7, en daar ook gebleven.
Gemengde gevoelens. Race 1 was prima, race 2 had een podium moeten zijn.
Bram Van Der Stichelen
10 september 2009, 22:43
zag ik :p
leuke races gehad, vreemd moment in Race 1 waar echt iedereen stilstond na de renault bocht en ik dwars door het halve veld schoof, tot het beeld opeens weer verder ging en ik als laatste reed zonder schade :huh1:
Inderdaad, was even verschieten!
paulpeter
10 september 2009, 22:43
3 & 6 erg tevreden!
Eerste race goede start en achter de 2 bmw's aangesloten. Vervolgens Jerry 14 rondes achter me gehouden:)
2e race goede start, maar kon nergens heen. Achter een mooi treintje aangesloten. Vervolgens een foutje gemaakt toen Michael me voorbij kwam. Om daar een 2tal rondes later nog een 360 aan toe te voegen. Vervolgens nog door fouten van andere opgeklommen naar P6.
Maik Peters
10 september 2009, 22:47
19 en 5 Tja.... wat moet ik zeggen.
Race 2 was leuker!
Ralffoxx
10 september 2009, 22:51
7 en 10 wel heel teleurgesteld over race 2. ... maar goed
Bjorn
10 september 2009, 22:54
vreemd moment in Race 1 waar echt iedereen stilstond na de renault bocht
Dat heb ik ook gehad.
Race 1 ging erg goed. Gestart vanaf P16 en gefinishd op P12 :thumbup:. Niet slecht als je de ronde tijden van de kop ziet :blink:. Meer naar voren gekomen door fouten van andere dan inhaal akties, maar toch P12 :D.
Race 2, Hmm ja, hier ging het er wat ruiger aan toe. Ik kreeg de nodige duwtjes, maar heb er ook te veel uit gedeeld.
Erg veel aan de stok gehad met Jeroen Jonckers. Meerdere keren contact met hem gehad. Helaas was het contact in de laatste ronde in de Vodafone bocht te hard:blushing: waardoor hij de grindbak in vloog. Ik heb hem zijn plek wel terug gegeven, maar dat is schrale troost :flowers:.
Ook nog Gerben Kelly binnendoor ingehaald, over het gras, in de Hugenhotz bocht, maar het was dat of vol in zijn achterkant. Op P13 gefinishd :)
Ondanks de incidenten wel verschrikkelijk genoten :thumbup:
Stefan van Renselaar
10 september 2009, 22:56
2x een disconnect in practise en qualy, had tijd om 1 rondje te doen nadat Niels mij liet kwalificeren. P20, had iets beter gehoopt en had ook eigenlijk 0.4 sneller kunnen zijn, maar dat is dan zonder disconnects...
Race 1 op P20 begonnen dus, langzaam posities gewonnen door fouten van anderen en op het einde moest ik nog een gat dichtrijden naar een groepje met oa. Kim en Niels, daar uiteindelijk bij gekomen en toen Kim kunnen inhalen en daarna rustig op P13 de laatste 2 rondjes te rijden.
Race 2 start ik dus vanaf P13, een stuk drukker daar en in de 2e ronde zit er een Seat achter me die ik niet af wil snijden en dus bij het uitkomen van de 3e bocht neem ik vol de kerb, had ik beter niet kunnen doen, want ik zette hem lekker rond daar... Als allerlaatste weer verder gereden. Ik reed een keer achter Wilfred de baan af en nam flink wat snelheid mee terug de baan op, raak daar een hobbel en sla een stuk of 3 a 4 keer over de kop.... gelukkig zet Race 07 mij dan weer recht en ik vervolg mijn weg, veel te veel fouten gemaakt nog verder en nog in dezelfde ronde als de winnaar gefinisht, dan wel op meer als een minuut...
Op naar Branch Hatch dan maar en hopen op een beter weekend...
Niels Tieman
10 september 2009, 23:00
Lapcharts
El Maestro
10 september 2009, 23:14
Q
Had het tempo eerst niet echt te pakken, maar later toch nog een fatsoenlijke tijd kunnen rijden.:)
Race 1
Goede start en meteen een plek gewonnen, die PP daarna meteen weer van me afpakte. Verder de hele race vlak achter hem gereden. Was super close!:thumbup: Als 4e gefinisht.
Race 2
Ik startte vanaf P5. Had echt een geweldige start en pakte drie posities, al moest ik wel door het gras om Mark voorbij te kunnen. Eerste bocht was nogal chaotisch met Steven die ineens voorbij kwam schuiven. Toen een tijd achter Bram en Roy gereden die aan het vechten waren en regelmatig wijd gingen. Helaas kwam ik steeds wat grip te kort om er voorbij te komen. Storm kwam dichterbij en ging me voorbij na een foutje. Twee rondjes voor het einde opgeschoven naar P3 nadat Bram het gras in ging en die positie vastgehouden terwijl Niels het me nog moeilijk maakte. Als 3e over de streep gekomen. Lekker!:)
Ondanks dat Zandvoort niet bepaald mijn favoriete circuit is toch 2 geweldige races gehad. De DRTCC bewijst maar weer eens een geweldige klasse te zijn, echt vechten om elke centimeter asfalt!:thumbup:
Roy Visser
10 september 2009, 23:17
Practise:
Wist voordat de server gereset werd in ene me allersnelste rondje in de toledo ooit neer te zetten, 1.47.8 uit me hoofd. Iets waar ik zelf enorm van opkeek en het stelde me enorm tevreden voor de Q van de Race
Qualificatie:
Kon niet echt lekker in me ritme komen, zat enorm tegen de 47ers aan te hikken, en redde het iedere keer maar net niet. 2 tiende scheelde wel in ene 5 plekken, om aan te geven hoe close het was.
Race 1
Slechte start, maar kon toch zonder schade vrij makkelijk volgen op P7, achter Bram en Maik aan. Ging een aantal ronden goed, maar toen raakte bram maik en was het even schrikken, ik kwam weg met een tik op mijn billen en reed langzaam richting Jerry en PP. Gat bleef de hele tijd een seconde, maar kon niet inlopen. In ronde 10 had ik al tires worn, en moest toen echt afhaken.
Race 2
Setup iets gewijzigt voor slijtage, en had een redelijke start (door hulp van PP) zat echter klem tussen auto's en remde daardoor vroeg, vroeger als steven voor me, maar die gooide kort daarna ook de ankers uit, die net iets steviger waren als de mijne waardoor ik hem niet kon ontwijken. Steven ging door het tikje wel in ene haaks rechtsaf wat erg jammer was. Ik kon helaas verder niks doen, maar het is altijd klote als iemand enorm veel plaatsen verliest door contact met je eigen persoon. Daarna met Bram VDS en Jerry een aantal ronden in een rijtje gereden, totdat we 3 breed op tarzan afreden. Ook hier rem ik als vroegst, maar de remmen van de audi zijn toch een stuk beter, ik zie dat ik langzaam richting bram toeglij, maar kan niet naar links uitwijken want daar zit jerry (ik zat meer links als rechts van bram) dus moet langzaam naar rechts sturen om hem te proberen ontwijken. Gaat helaas net niet, maar we halen beiden nog makkelijk de bocht wat iig aangeeft dat er niet te laat geremt is. Ik zie het als een race incident en kan bij Bram langs schuifen. Rijd vanaf dat moment op P1 in een Toledo, iets wat ik 11 rondes lang vol houd, totdat Michael in de spiegels verschijnt. Ik kon hem vrij knap achter me houden, maar een race incident zorgt er achteraf voor dat Michael me vrij makkelijk kan passeren, met nog maar 5 bochten te gaan in de race. Zo close voor een P1, iets wat eigenlijk niet de bedoeling was, maar wel jammer is dat het net niet gehaald is. Storm wel de eerste dubbel in drnl history, iets wat ik stiekem als eerste wilde doen. Gefeliciteerd iig, en hopelijk kom ik je nog een keertje tegen, waarbij we een schonere oplossing vinden voor de positie wissel :)
Roy Visser
11 september 2009, 00:12
Nog een zwik screenshots, helft licht bewerkt, helft niet bewerkt omdat ik het toen nog niet doorhad :p
op verzoek ook in onbewerkt full hd resolutie verkrijgbaar.
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_1.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_2.jpg
[http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_3.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_4.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_5.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_6.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_7.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_8.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_9.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_10.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_11.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_12.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_13.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_14.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_15.jpg
http://www.sr-academy.nl/Zandvoort%20Screenshots/DRTCC3_RACE_1_16.jpg
Ralffoxx
11 september 2009, 00:22
Mooie screens Roy.
Ik heb er ook nog eentje ;)
http://www.namtu.org/DRTCC3_R2_M1.jpg
Darthwillie
11 september 2009, 03:43
hmmmmmm :blushing:
http://img196.imageshack.us/img196/48/hhhhhhhhhu.jpg
Ferroeni
11 september 2009, 08:42
Allereerst wil ik melden dat het weer een feest was om te racen. En ik wil bij deze SR Academy bedanken voor een mooie basis setup voor de Honda.
Qualify:
Naar mijn idee en kunnen een zeer mooie 12e plek veroverd met een 1:49.2xx. En dat is een behoorlijke verbetering ten opzichte van DRTCC waarbij ik met de Seat 1:50.7 kwalificeerde. In de laatste 4 minuten werd die tijd nog door iemand anders verbeterd en mocht ik starten vanaf P13.
Race 1:
Ik dacht altijd dat ik wel redelijke starts had, maar ik heb een nieuwe techniek waarbij het nog beter zou moeten gaan. En inderdaad. Bij de start kwam ik goed weg. Tijdje achter Marc Vos aangereden en ik kwam er op een gegeven moment ook voorbij doordat ik volgens mij was harder liep op het rechte stuk en dat stuk voor scheivlak. Op een gegeven moment reed ik P8 en had Mark B achter me. Het spookte in m'n hoofd dat als ik P8 zou finishen ik van P1 mocht starten in Race 2. Dat gedachte verminderde m'n concentratie en verremde me bij Renault en Mark B kwam me voorbij. In de laatste ronde zat Niels T me op de hielen en ik wist hem gelukkig nog voor te blijven met P9 als resultaat.
Race 2:
Bij de start was wederom heel goed weggekomen. Echter in de eerste ronde nam ik de masters bocht iets te enthausiast en kwam een beetje dwars te staan en verloor gelijk 4 plekken. Wederom weer spannende gevechte gehad met Marc Vos, Roy D en Bjorn. Op een gegeven moment wat licht contact gehad met Bjorn waarbij ik hem zijn plek weer terug gaf. Daarna 2 tikjes van hem gehad bij het uitremmen van Tarzanbocht en Renault welke ik gelukkig goed kon corrigeren. Echter in de laatste ronde waarbij ik op P10 reed kreeg ik een tik van Bjorn in de Vodafone bocht en belandde in het grind. 2 plekken kwijt en Bjorn was inderdaad wel zo sportief om op mij te wachten en mij weer voorbij te laten gaan. Het was een race incident.
@Bjorn: kon jij nou echt mijn remlichten niet zien doordat ik mijn verlichting aan had? Zo ja, dan moet misschien toch overwegen om mijn verlichting voortaan uit te doen.
2e race helaas net buiten de punten, maar voor mij in ieder geval een hele goede start van de DRTCC3.
Gerben
11 september 2009, 08:58
ff mijn verslagje van de seizoensopener
Kwali: Ik wist dat ik harder moest kunnen dan een 47.9, en een paar seconden na het vallen van de vlag was dat ook een feit ;) een 47.6 goed voor P2. Sorry Bram:lol:.
Race1: Goede start, maar dat had Storm ook. Dus maar aangesloten en proberen te volgen. Ik kon niet aanhaken bij Micheal maar wel weglopen bij PP. De laatste paar ronden kon ik het gat tussen Micheal en mij constant houden maar daar was alles ook mee gezegd. P2 goed resultaat met de BMW.
Race2: Superslechte start...lette niet goed op ofzo. Gelukkig na de eerste bocht toch nog 7e, met een snelle meneer Tieman achter mij en een nog snellere meneer Storm voor mij. Storm gaat Markb voorbij, alleen dat ging bij mij wat lastiger. Ik was redelijk wat sneller maar ik kon er niet langs, en bij een inhaalpoging ging het goed fout waardoor ik Markb rondtikte:blushing::blushing::blushing:. Ik heb gewacht tot Mark weer in het rechte spoor zat, dus er kwamen nogal wat man voorbij. Vanaf toen een inhaal race gereden, en moest erg wennen aan de lagere bochtensnelheden van de mannen buiten de top 10. Heeft me vaak schrikmomentjes gebracht. Viel me ook op dat ik veel harder over het scheivlak ga dan de FWD auto's. En dat er nog veel FWD auto's waarvan de achterkant erg onstabiel is. Tijdens mijn inhaaljacht heb ik Casper nog een kunstje zien doen met zijn Volvo en ben ik 2 vechtende mannen buitenom voorbij gegaan :lol: P8 als resultaat!
Tevreden maar had in race2 beter gekund! Het is in ieder geval nu duidelijk wie er verslagen moet worden om kampioen te worden :P ;)
Op naar the UK!
Mark B
11 september 2009, 09:44
@Bjorn: kon jij nou echt mijn remlichten niet zien doordat ik mijn verlichting aan had? Zo ja, dan moet misschien toch overwegen om mijn verlichting voortaan uit te doen.
Dat zelfde gevalletje heb ik de afgelopen seizoenen al eerder gehad bij de Honda... was ook verrekt lastig om achter je te rijden Jeroen.. je had constant je lichten inclusief remlichten aan :)
Ferroeni
11 september 2009, 09:47
Dat zelfde gevalletje heb ik de afgelopen seizoenen al eerder gehad bij de Honda... was ook verrekt lastig om achter je te rijden Jeroen.. je had constant je lichten inclusief remlichten aan :)
Dan laat ik ze in het vervolg uit.
Maarre, wel zonde dat je me toch nog voorbij kwam in Race1 waardoor je in Race2 als P1 mocht starten. Maar wel jammer dat je vervolgens als P19 finisht.
Mark B
11 september 2009, 10:40
Dan laat ik ze in het vervolg uit.
Maarre, wel zonde dat je me toch nog voorbij kwam in Race1 waardoor je in Race2 als P1 mocht starten. Maar wel jammer dat je vervolgens als P19 finisht.
Sterker nog.. ik ben uitgevallen.
Kreeg een tikje waardoor ik net op het gras terrecht kwam en zo tegen de boarding aan knalde met een flinke gang. Was voor Renault geloof ik.. had al suspension problem en daar kwam nog even de linkerkant bij + puncture. Kwam niet meer van mijn plek weg daar.. Helaas pindakaas :)
Volgende race in ieder geval meer tijd om te oefenen ;) Had dit al een beetje ingecalculeerd. Viel me nog alles mee dat ik Race1 als 8e eindigde:thumbup:
Michael Storm
11 september 2009, 13:00
Kwali: Had een paar dagen geleden al bijna een 46er in de Practise gereden en verwachtte 46.7 in de kwalificatie.
Het ging wat minder en moest moeite doen voor een lage 47er. Op het eind nog een alles of niets poging, wat een 46.9 opleverde waarin ik 2 tiende verloor in s2 op een eerdere tijd in de kwali, daar ging mijn 46.7 ;)
Race 1: Had een goede start en kon vrij makkelijk op kop blijven. Ik durfde eerst geen risico te nemen, laterna toch nog een 47.7 gereden. Nadat ik een voorsprong had opgebouwd van zo'n 4 a 5sec. op Gerben, ben ik rustiger gaan rijden om zo geen fouten te maken en hem uit te rijden op p1.
Race 2: Ik moest starten vanaf p8 en had echt een geweldige start, het leek wel alsof Gerben naast me helemaal niet reageerde :p
Ik zat al vrij snel bij PP, Roy V en Jerry. Er was geen gat omdat ze 3 breedt reden, moest nog even de rem erbij pakken om er niet op te knallen. Steven werd er in de 1e ronde afgetikt en ging als 6e de 1e bocht in.
Ik heb 2 rondjes achter Mark gehangen, toen kon ik hem voorbij nadat hij een klein gaatje liet vallen. Vrij kort daarna zat ik al bij PP die veel makkelijker te passeren was, hij liet ruimte en spinde omdat hij net het gras raakte.
Voor me zaten Jerry, Bram en Roy. Nadat ik de aanval inzette bij Jerry en Bram, kon Roy lichtjes weglopen. Jerry had ik nog vrij snel te pakken, maar met Bram heb ik wat moeite gehad. Tot 2x toe zat ik bij het ingaan van de Tarzanbocht bijna 1 wagenlengte voor aan de buitenkant, ik liet de ruimte zodat hij eventueel binnendoor weer zou kunnen, ik werd echter bijna het grind in gedrukt. Bij de 1e keer kwam ook Jerry me weer voorbij. Jerry toen weer makkelijk kunnen passeren en Bram aan de kant gezet in de Renault bocht.
Ik lag toen ongeveer 2sec. achter op roy, die ik in 1.5 ronde dicht reed. Hij remde erg vroeg en reed heel rustig door de bochten, maar verdedigde goed de binnenkant. Heb veel buitenlangs gezeten, ook geprobeerd om in de Vodafonebocht heel wijdt in te sturen om zo binnendoor te steken en met meer snelheid Roy voorbij te rijden. Roy reed echter erg traag :p en had niet de kans om binnendoor te steken, daarom geprobeerd om buitenlangs maar dat lukte ook niet. De laatste ronde was al aangebroken en had gemerkt dat hij de Renault bocht niet echt de binnenkant verdedigde en hij remt daar stukje eerder dan ik. Uitkomen Mastersbocht zat ik al op zijn bumper en ging eerst naar links, Roy remde in het midden en ik stak hem over om in het gat rechts te duiken en binnendoor te gaan. Ik raakte Roy helaas net op zijn bumper tijdens het oversteken en hij schoof iets rechtdoor waardoor ik vrij makkelijk binnendoor kon en ook de 2e race won.
Brands Hatch: Ben erg benieuwd hoe het hier gaat in de regen met al aardig wat strafgewicht, inhalen is hier nog moeilijker maar er zullen wel meer foutjes gemaakt worden.
Roy Visser
11 september 2009, 13:33
Traag rijden = verdedigend rijden in dit geval he ;) Als ik zie dat jij hem wijd pakt, dan verwacht ik dat je hard binnendoor komt steken, dan zorg ik er wel voor dat ik daar zit ;)
nog mijn excuses voor de opmerking na de race overigens Storm, dat was een heat of the moment opmerking wat ik mezelf erg kwalijk neem. Juist niet de bedoeling omdat soort dingen te doen. Het is nou eenmaal vrij naar als je op overwinning afrijd in een auto waar dat eigenlijk niet in hoort om dat net in de laatste paar bochten te verliezen :)
Niels Tieman
11 september 2009, 14:01
Het is nou eenmaal vrij naar als je op overwinning afrijd in een auto waar dat eigenlijk niet in hoort om dat net in de laatste paar bochten te verliezen :)
Alle auto's zitten binnen een afzienbare snelheid van elkaar, sinds een aantal maanden Dhr. Visser. De auto rijdt exact waar hij moet rijden op het moment dat de coureur in kwestie daar ook "hoort" te zijn. :)
Ik zal vandaag mijn verslag nog even typen nadat ik de replay's heb gezien! :D
Roy Visser
11 september 2009, 14:15
Alle auto's zitten binnen een afzienbare snelheid van elkaar, sinds een aantal maanden Dhr. Visser. De auto rijdt exact waar hij moet rijden op het moment dat de coureur in kwestie daar ook "hoort" te zijn. :)
tuurlijk tuurlijk, maar zelf had ik het nog steeds niet verwacht, zeker kijkend naar pure snelheid en kracht komt de wagen kwa aanval power wat te kort. Maar dat maakt het juist wel leuk!
Niels Draijer
11 september 2009, 14:16
Roy manouvreert zich hevig in de underdog positie...:D
CuqeBaqer
11 september 2009, 14:51
Kwalificatie geen een ronde foutloos kunne rijden dus de in de middag gereden 1:51 kon ik niet halen.
Race 1 Kon redelijk mee komen met Wilfred en Steven F. Helaas maakt ik te veel fouten en verloor ik de aansluiting waardoor ik niet meer mee kon in hun ritme, waardoor ik hun juist kon volgen.
Race 2 Een maatje belde en had pech met zn auto. Dus heb ik hem even geholpen.
Marc Vos
11 september 2009, 17:26
Kwalificatie
Ik had verwacht met mijn tempo net buiten de top 10 te staan. In mijn tweede rondje reed ik een hoge 48'er en dat leverde mij uiteindelijk plek 11 op. Helaas geen PB gereden in de kwalificatie maar ik was toch redelijk tevreden.
Race 1
Ik had een goede start en koos voor de Tarzan bocht de binnenkant. Via die weg won ik één plaats. Door de drukte raakten ik en Steven elkaar nog licht maar dat had voor ons beiden geen gevolgen. Daarna had ik constant Jeroen in me spiegels. Het groepje voor mij kon ik niet bijhouden en ik zelf was eigenlijk de voorste man in de tweede groep. Ik zag al snel dat Jeroen én meer topsnelheid had maar hij kon ook nog later remmen. Dus van hem wegrijden werd moeilijk. Door de crash voor mij reed ik even op een 8ste plaats. Ik begon al wat last te krijgen van mijn banden en helaas kon zowel Jeroen als Mark mij in 1 ronde voorbij. Aan het eind van de race haalde Niels mij ook nog in, hij was veel sneller dan ik en hij kwam me dan ook simpel voorbij. Uiteindelijk dus 11de.
Race 2
Ik had een zeer goede start en koos deze keer de buitenkant van de Tarzan bocht. Dat was een goede keuze want ik lag gelijk 8ste. Na een aantal rondes was Jeroen weer vlak achter me. Gerben was ondertussen achter ons beland maar hij was natuurlijk veel sneller dan ons. Ook zijn BMW had veel meer snelheid in het Scheivlak en was voor mij dan ook onhoudbaar. Daarna haalde ook Jeroen mij nog in en lag ik dus 10de. Gelukkig voor mij verremde hij zich, ik moest behoorlijk liften om een botsing te voorkomen hierdoor zat Bjorn rechts van me en Jeroen links. Ik kwam als winnaar uit dat gevecht. Ik heb de race uitgereden en ben als 9de gefinisht. Toch nog wat extra punten meegenomen.
Overigens heb ik al veel zin in Brands Hatch, ben wel eens benieuwd hoe dat rijdt zo'n Seat in de regen. :D
RSRoy
11 september 2009, 19:40
In eerste instantie had ik mij afgemeld voor deze twee races in verband met problemen aan mijn pedalen. Zelf nog geprobeerd de pedalen te maken door ze uit elkaar te halen en schoon te maken maar dit gaf geen resultaat. Het was voor mijn gevoel zelfs erger. Ik zag echter dat redelijk was mensen zich vrij laat deden afmelden dus ik had bij Niels aangegeven dat als er 1 plekje over was hij wel even contact met mij mocht opnemen. Ik heb nog een oude set pedalen erbij gepakt en die deden het minder slecht dan mijn reguliere set. Om half 8 kreeg ik het seintje dat er plek voor me was dus meteen de server opgegaan.
[spacer]
Kwali
Ik had eigenlijk geen verwachtingen. Een auto die op het einde van het rechte stuk nog niet eens zijn topsnelheid haalt met een lagere vleugel setting blijkt niet echt heel snel. Met weinige benzine en een best goed rondje toch een lage 1.49er kunnen rijden om zo op de 12e plek uit te komen als ik me niet vergis. Meer dan tevreden dus.
Race1
Een aardige start en in het begin kon ik nog redelijk meekomen. Ik merkte wel dat ik enorm veel tijd verlies bij het uitacceleren van de Hugenholtzbocht de berg op naar het Scheivlak. Echt iedereen zat daar op me bumper of langs me auto. Evenals het uitacceleren van de Vodaphone bocht naar de Audi S bocht. Aan alle kanten kwam men langs me. Ik heb dus enorm gepushed om zo hard mogelijk door de bochten te gaan om daar wat tijd te compenseren. Dit had het gevolg dat ik in rondje 10 geen banden meer over had. Nog een paar stomme foutjes gemaakt door het overdriven van de auto en slechts als 17e gefinished.
Race2
Achteraan starten dus. Wel fijn want je kan rustig de eerste paar bochten aankijken. Redelijk wat mensen kunnen pakken door kleine schermutselingen en uiteindelijk rond plek 12 terecht gekomen. Daar nog leuk gevochten met Jeroen, Bjorn, Kim en Mark B onderandere. Twee keer een tikje gehad van Mark waardoor ik langs de baan kwam en wat plekken verloor maar dat hoort er ook bij in deze klasse. Later in de race kwam ik Mark weer tegen en toen zette ik hem aan de binnekant en liet de auto iets te ver naar buiten uitlopen waardoor ik Mark er langs zette. Hetgeen betekende ook zijn uitval helaas. Uiteindelijk deze race veel rustiger gereden en mede daardoor de banden gespaart (ik had ook een kleine aanpassing in de setup gedaan). Uiteindelijk als 11e gefinished. Best tevreden mee aangezien ik gewoon erg veel last van het gaspedaal heb gehad.
[spacer]
Voor de race in Brands Hatch verwacht ik nog positief nieuws te melden over mijn pedalen problemen dus ik hoop dan weer iets harder rond te kunnen gaan. Het wil trouwens niet zeggen dat deze problemen de races niet leuk maken, ik heb mij prima vermaakt :D
Peter
11 september 2009, 21:01
Tof dat je hem dan toch nog gereden hebt Roy!
Zo heb ik vorig seizoen mijn zwaarste race ooit gereden omdat bij de start mn FFb ineens compleet verdwenen was... (ZAC5 Elkhard Lake) Het verschil in rijden was echt heel groot en moest dus mega geconcentreert rijden... had er nog bijna mee naar het podium gereden maar uiteindelijk toch wat foutjes gemaakt en terug afgezakt, maar was qua fysieke en mentale inspanning mijn zwaartse race ooit... Tsja het blijft toch een technische sport he, dat simracen :)
Darthwillie
11 september 2009, 21:10
Kwalificatie geen een ronde foutloos kunne rijden dus de in de middag gereden 1:51 kon ik niet halen.
Race 1 Kon redelijk mee komen met Wilfred en Steven F. Helaas maakt ik te veel fouten en verloor ik de aansluiting waardoor ik niet meer mee kon in hun ritme, waardoor ik hun juist kon volgen.
.
LOL dat viel me in het begin idd op dat je maar niet uit de spiegels verdween :laugh: hopelijk rijden we de volgende race een beetje dezelfde tijden.
Bjorn
11 september 2009, 22:34
Ik dacht er eerder aan dat je continu aan het remmen was of je pedalen niet goed gekalibreerd waren. Maar als dat je verlichting was, dan was het verschil inderdaad niet te zien.
RSRoy
11 september 2009, 22:36
Ik dacht er eerder aan dat je continu aan het remmen was of je pedalen niet goed gekalibreerd waren. Maar als dat je verlichting was, dan was het verschil inderdaad niet te zien.
Klopt ja, ik heb er ook best last van gehad toen ik achter Jeroen zat. Het viel me inderdaad op dat het alleen bij de Honda's problemen geeft.
Niels Tieman
13 september 2009, 15:08
De uitslagen zijn geupdate! Nu incl punten voor de stand
Bjorn
13 september 2009, 23:22
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer, ehm de uitslagen?
Stefan van Renselaar
13 september 2009, 23:27
http://digitalracing.nl/ > Leagues > DRTCC3 > Races
Tjerk Korving
13 september 2009, 23:27
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer, ehm de uitslagen?
Digitalracing.nl > Leagues > DRTCC3 > Races
Bjorn
14 september 2009, 21:45
:blushing: Thanks
Roy Visser
2 oktober 2009, 15:47
ik wil natuurlijk geen kolen op het vuur gooien en ik weet hoe druk je het hebt gehad maar..... ;)
Niels Tieman
2 oktober 2009, 16:32
ik wil natuurlijk geen kolen op het vuur gooien en ik weet hoe druk je het hebt gehad maar..... ;)
Het staat grotendeels klaar maar mijn privé-leven gaat even voor op het moment. Als iemand dat (deels) zou moeten weten.. ;)
Jeroen Ursem
2 oktober 2009, 17:42
Het staat grotendeels klaar maar mijn privé-leven gaat even voor op het moment. Als iemand dat (deels) zou moeten weten.. ;)
Ik vind het lief dat je mij voor laat gaan :blushing:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.