PDA

View Full Version : Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 9]

Pagina's : 1 2 3 4 [5]

bobskink
4 november 2009, 13:37
Zonde van Toyota, ze waren een perfecte figurant en hadden wel hun plaatsje in de F1 verdient. Het spijtige is dat er daardoor een talent verloren gaat, want ik denk niet dat er ergens plaats zal zijn voor Kobayashi (en ik had nu net zijn naam leren typpen)

Belachelijk trouwens dat Sauber terugkomt. Ik vraag mij echt af waarom hij dan ooit zijn team heeft verkocht. Ik kan mij wel inbeelden dat hij hier op één of andere manier een grote winst uit haalt (of misschien veel verliest).

Vroeg of laat komen die fabrieksteams wel terug, zo gaat dat meestalr.

Ellu
4 november 2009, 14:24
Liever 1000x Sauber als 1x Toyota. Kwamen, zagen, faalden. Is het geen Japans gebruik om jezelf om te leggen bij falen?:rolleyes::blink:.

bobskink
4 november 2009, 14:31
wijze woorden zoals eerder uitgesproken door Honda

Face the Slayer
4 november 2009, 15:03
Geen reden tot treurnis nu Toyota exit is, fabrieksteams zijn slechts passanten in de F1; stappen in of uit wanneer het hun uitkomt.

Robert Saalmink
4 november 2009, 16:06
Hup, boedel van Toyota verkopen aan Meneer Aguri. Zet Sato en Kobayashi in die auto en spektakel gegarandeerd!

speed9
4 november 2009, 17:14
Het leuke is als Raikonnen met Toyota overstag zou gaan,dat die nu zeker werkloos was.
Bieden op iemand zonder een butget is dan wel heel slecht.

Pingguest
4 november 2009, 18:04
Geen reden tot treurnis nu Toyota exit is, fabrieksteams zijn slechts passanten in de F1; stappen in of uit wanneer het hun uitkomt.

Als zodanig heb ik geen moeite met autofabrikanten, mits het management zich ervan bewust is dat succes niet te koop is. Merken als BMW, Ford, Honda en Toyota hebben dat in het afgelopen decennium moeten ondervinden.

RSRoy
4 november 2009, 18:14
Ik vraag mij eigenlijk af waarom er maar weinig auto fabrikanten zijn die motoren leveren aan teams. Je hebt natuurlijk wel Mercedes dat 3 teams onderhoud en natuurlijk Ferrari en Renaul die elk 2 teams van motoren voozien. Maar Voorheen had je best een aantal motorbouwers. Zou een Honda of Toyota niet gewoon als motor leverancier door te kunnen gaan? Dat moet toch aanziendelijk schelen in de kosten tov een heel team runnen.

Pingguest
4 november 2009, 18:22
Ik vraag mij eigenlijk af waarom er maar weinig auto fabrikanten zijn die motoren leveren aan teams. Je hebt natuurlijk wel Mercedes dat 3 teams onderhoud en natuurlijk Ferrari en Renaul die elk 2 teams van motoren voozien. Maar Voorheen had je best een aantal motorbouwers. Zou een Honda of Toyota niet gewoon als motor leverancier door te kunnen gaan? Dat moet toch aanziendelijk schelen in de kosten tov een heel team runnen.

Hiertoe werd Renault gedwongen in de jaren '80, toen zij als team zich terugtrok maar contractueel nog gebonden was tot motorleveranties aan Lotus, Tyrrell en Ligier. Toch kiezen de autofabrikanten hier niet graag voor; zij willen al dan niet als motorleverancier liever terugkeren met een schone lij.

Stefan van Renselaar
4 november 2009, 19:34
Nieuwe deel: Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 10] (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=546)

bobskink
4 november 2009, 19:38
Deze keer stond het wel snel vol, wat hebben we al lopen zagen :p