View Full Version : Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 9]
Raikkonen_WC
5 oktober 2009, 15:14
Hij moest vast even terug denken aan Singapore 2008 :innocent:
Spa 2008 is ook wel een goeie :D
Sander Hogendoorn
5 oktober 2009, 18:05
Kimi:
Q. We saw this weekend quite a few big accidents, mainly from rookies. Some drivers complain that this is a bit of a dangerous circuit. What do you think?
KR: I think it is a dangerous sport. This is more a kind of old-style circuit. The new circuits have a lot of run-off with asphalt, so it makes no difference if you make a mistake, you can usually get back on the circuit. Here, if you make a mistake you are usually going to hit the wall and I think that is how it should be. You get punished for the mistakes and it makes it more exciting, and I think you need to be more precise.
(autosport.com)
Dat willen we horen, en geen gezeur van Barri & co :rolleyes:
Stefan van Renselaar
5 oktober 2009, 18:55
Spa 2008 is ook wel een goeie :D
China 2007 is ook een mooi voorbeeld :D
Dat willen we horen, en geen gezeur van Barri & co :rolleyes:
Ja, dat vond ik echt uitspraken die nergens op slaan...
Darthwillie
6 oktober 2009, 00:20
Volgens de telegraaf is het definitief dat Kubica naar Renault gaat
http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/4999709/___Kubica_opvolger_Alonso___.html?p=5,1
Ferrari_Enzo
6 oktober 2009, 00:40
Als het goed is zou er morgen (dinsdag) een officieel persbericht komen van Renault met de bevestiging. Ik denk dat Renault in Kubica wel een goede opvolger hebben gevonden waar ze op kunnen bouwen.
Robert Saalmink
6 oktober 2009, 10:00
Ik had stiekem gehoopt dat ze bij McLaren geen zin hadden om op Kimi te wachten en voor Kubica hadden gekozen, maar helaas.
Darthwillie
6 oktober 2009, 10:12
Jon Noble, een F1 journalist heeft het vermoeden dat Kimi naar Red Bull wil :huh1: zou vreemd zijn aangezien Webber en Vettel niet voor elkaar onderdoen en allebei al een contract hebben voor volgend jaar.
tinyriconen
6 oktober 2009, 10:13
Brawn: Button/Barrichello
Red Bull: Vettel/Webber
Ferrari: Alonso/Massa
Williams: Hulkenberg/Kovalainen
Mclaren: Hamilton/Rosberg
Renault: Grosjean/Kubica
Toyoto:Glock/Nakajima?
Force india:Sutil/Liuzzi
Torro rosso:Buemi/Heidfeld
Bmw: n.v.t.
Manor: Onbekend.. (Geruchten: Villeneuve, Carrol, di Resta, di Grassi)
USF1: "Wil routinier en een jong Amerikaans talent" (Wurz, Klien, Villeneuve, Loeb, Summerton, Alexandre Rossi)
Campos: de la Rosa/Petrov
We vinken rustig het lijstje af ;) Campos, Manor en USF1 niet meegerekend denk ik dat voor een heel groot deel uit kan komen.
Echter verwacht ik nu dat Kimi instapt bij McLaren. Rosberg zie ik niet zo snel bij een ander team dan Williams of McLaren, dus van hem verwacht ik dan dat hij bij Williams blijft samen met Hülkenberg. Wat Kovalainen mag gaan doen weet ik niet. Al zou het net zo goed kunnen dat Williams nog even een jaar wacht met Hülkenberg.
Voor de rest, dat van Red Bull en Force India verwacht ik niet te zien veranderen, Heidfeld bij Toro Rosso zou me gaaf lijken en wat Toyota nou van plan is.. dat weet niemand.
Darthwillie
6 oktober 2009, 10:35
Geen van de Brawn coureur heeft een contract voor volgend jaar ;)
Bij Williams verwacht ik Barrichello en Hulkenberg, bij Brawn in ieder geval Rosberg (mercedes wil graag een duitse coureur) Button schijnt een hoger salaris te willen en de geruchten zijn dat Ross Brawn dat niet wil betalen. Wie weet gaat daar iemand anders rijden.:blink:
Glock zie ik nog wel bij Renault eindigen.
Robert Saalmink
6 oktober 2009, 10:42
Als Button wereldkampioen wordt dan heeft hij ook recht op een hoger salaris inderdaad.
Darthwillie
6 oktober 2009, 11:16
Als Button wereldkampioen wordt dan heeft hij ook recht op een hoger salaris inderdaad.
ga ik even dwars liggen :p Waarom? Als Brawn niet Honda had overgenomen had Button dit jaar niet gereden, er zijn genoeg coureurs van Buttons niveau vrij en weinig plekken waar hij heen kan. Als Button moeilijk doet belt Ross gewoon Kimi :D
Volgend jaar heeft Brawn geen steun van Honda meer en moeten ze gewoon sponsorgeld binnenhalen. Groot gelijk als dat geld niet opgemaakt wordt aan de coureur.
Mathijs
6 oktober 2009, 11:28
Jop zeker als je weet dat ze aan het begin van het seizoen een redelijke hap van hun salaris hebben moeten inleveren, wegens pieken problemen. Ik bel wel heel benieuwd naar Brawn voor komend jaar. Ik meen dat ze aan de wagen waar ze nu mee rijden belachelijk veel tijd hebben gestoken om die te ontwikkelen. Nu met die seizoen waar ze toch wat afzwakken zijn ze volgens mij met man en macht bezig de auto hard te laten gaan. Ben benieuwd hoe hard er nu aan de 2010 wagen gewerkt wordt. Volgens mij bij lange na niet zo hard als bij McLaren en Ferrari en misschien in mindere mate als bij RedBull
Roel Bakker
6 oktober 2009, 12:26
ga ik even dwars liggen :p Waarom? Als Brawn niet Honda had overgenomen had Button dit jaar niet gereden, er zijn genoeg coureurs van Buttons niveau vrij en weinig plekken waar hij heen kan. Als Button moeilijk doet belt Ross gewoon Kimi :D
Volgend jaar heeft Brawn geen steun van Honda meer en moeten ze gewoon sponsorgeld binnenhalen. Groot gelijk als dat geld niet opgemaakt wordt aan de coureur.
Ik denk echt niet dat Kimi naar Brawn gaat. Ze kunnen het salaris van Button al niet verhogen, laat staan het salaris van Kimi betalen. Kimi zal echt niet veel minder dan ze 45 miljoen eurotjes per jaar willen verdienen neem ik aan.
Maar ik ben het wel met je eens dat Button niet te klagen heeft dat hij uberhaupt rijdt dit jaar en ik denk dat hij blij mag zijn als hij volgend jaar weer mag rijden voor Brawn, want volgens mij staan er niet zo veel teams te wachten op Button.
Darthwillie
6 oktober 2009, 12:28
Kimi is al betaald voor volgend jaar ;) Hij heeft een afkoopsom gehad om zijn contract te breken. Dat zou hem niet duur maken voor volgend jaar.
Zelf zie ik Kimi eigenlijk wel bij Red Bull eindigen.
Raikkonen_WC
6 oktober 2009, 12:44
Kimi is al betaald voor volgend jaar ;) Hij heeft een afkoopsom gehad om zijn contract te breken. Dat zou hem niet duur maken voor volgend jaar.
Kan, maar waarom? Vettel is hun nummer 1 rijder, ze hebben al eerder aangegeven het team rond Vettel te willen opbouwen. Webber is een goeie 2de. Ik hoop Kimi naar Mclaren, en anders gaat hij Rally rijden in de WRC
Dennis
6 oktober 2009, 13:50
Dat zou hem niet duur maken voor volgend jaar.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Dat hij nu geen contract meer heeft voor volgend jaar bij Ferrari (en daar een hoop geld voor heeft gehad) betekend natuurlijk niet dat een ander team met een minimum loontje hoeft aan te komen.
Roel Bakker
6 oktober 2009, 13:51
Kan, maar waarom? Vettel is hun nummer 1 rijder, ze hebben al eerder aangegeven het team rond Vettel te willen opbouwen. Webber is een goeie 2de. Ik hoop Kimi naar Mclaren, en anders gaat hij Rally rijden in de WRC
Ik denk ook dat Mclaren de enige optie is voor Kimi dit moment. Hij heeft al aangegeven dat hij alleen een winnende auto wil besturen. Ik moet nog maar zien of Brawn volgend jaar weer een winnende auto kan bouwen, naar Toyota zal hij sowieso niet gaan aangezien die nog nooit gewonnen hebben. Ferrari en mclaren hadden het lastig dit jaar, maar hebben de kracht en middelen om volgend jaar weer in de top mee te vechten.
Ik hoop dat hij nog in de F1 blijft, want anders zou hij wel heel anoniem de F1 verlaten..
Ferrari_Enzo
6 oktober 2009, 14:34
Ik denk ook dat Mclaren de enige optie is voor Kimi dit moment. Hij heeft al aangegeven dat hij alleen een winnende auto wil besturen. Ik moet nog maar zien of Brawn volgend jaar weer een winnende auto kan bouwen, naar Toyota zal hij sowieso niet gaan aangezien die nog nooit gewonnen hebben. Ferrari en mclaren hadden het lastig dit jaar, maar hebben de kracht en middelen om volgend jaar weer in de top mee te vechten.
Ik hoop dat hij nog in de F1 blijft, want anders zou hij wel heel anoniem de F1 verlaten..
IN de Formule 1 is hij ook al heel anoniem :rolleyes: ik zou hem niet snel missen.
Roel Bakker
6 oktober 2009, 15:02
IN de Formule 1 is hij ook al heel anoniem :rolleyes: ik zou hem niet snel missen.
Want?
Omdat hij geen prater is. Of omdat hij vierde staat in het kampioenschap, behaald met een auto die al vanaf Duitsland niet meer wordt ontwikkeld?
Hij rijdt dit jaar de kloten uit ze broek en heeft dat volgens mij alle jaren laten zien, met uitzondering van vorig jaar. Ik vind dat hij gewoon nog niet klaar is met de F1 en ik zou het leuk vinden om hem nog een aantal jaar te zien rijden bij een team wat niet geleid wordt door een paar pizzabakkers.
Ferrari_Enzo
6 oktober 2009, 15:13
Want?
Omdat hij geen prater is. Of omdat hij vierde staat in het kampioenschap, behaald met een auto die al vanaf Duitsland niet meer wordt ontwikkeld?
Hij rijdt dit jaar de kloten uit ze broek en heeft dat volgens mij alle jaren laten zien, met uitzondering van vorig jaar. Ik vind dat hij gewoon nog niet klaar is met de F1 en ik zou het leuk vinden om hem nog een aantal jaar te zien rijden bij een team wat niet geleid wordt door een paar pizzabakkers.
Omdat hij geen prater is en als kampioen/race winnaar heeft hij weinig toe te voegen. Als hij wint dan is hij zo droog; geen spatje vrolijkheid komt er van af. :closedeyes: Doe mij dan maar een Massa of Vettel, die oprecht blij zijn als ze een race winnen. Dat is gewoon mooi om te zien. :)
Captain Slow
6 oktober 2009, 15:20
Whitmarsh zet vraagtekens bij 2010-kalender
06 oktober 2009
McLaren-teambaas Martin Whitmarsh vraagt zich hardop af of de Formule 1 volgend jaar wel naar Zuid-Korea moet afreizen voor een race. In 2010 zal er voor het eerst een Grand Prix worden gehouden op het Korean International Circuit.
"We hebben gehoord dat het circuit wel vier of vijf uur rijden van de bewoonde wereld ligt", zei Martin Whitmarsh tegen de Britse krant The Guardian. "Er zouden geen hotels staan en het circuit zou heel erg moeilijk te bereiken zijn. We moeten erheen, maar ik vind persoonlijk dat we beter naar andere plekken kunnen gaan."
Zo zou de Brit graag zien dat de Grand Prix van Canada eindelijk definitief wordt bevestigd. De race in Montreal is al wel opgenomen in de voorlopige kalender voor 2010, maar de contracten zijn nog altijd niet ondertekend. "We moeten terug naar Noord-Amerika, omdat het een zeer belangrijke markt is. Het is dan ook erg jammer dat er nog steeds twijfel bestaat over de race in Montreal. Ik vind niet dat we zo arrogant moeten zijn om te verwachten dat ze ons veel geld gaan betalen om daar te racen. Ik ben van mening dat we er desnoods gratis moeten rijden."
www.gpupdate.nl
Duidelijke taal van Whitmarsh
Niels Tieman
6 oktober 2009, 15:26
Het circuit ligt inderdaad in de middle of fucking nowhere. Er waren ook plannen om het circuit neer te leggen in de provincie van Incheon maar dat is helaas niet gebeurt. De ligging is dusdanig belabberd dat je niet zomaar naar het grootste vliegveld van Zuid Korea kan. Daarnaast is de weg vanuit Seoul of het zuiden van het land een aardige kluif om te nemen, zeker met vrachtwagens/transport goederen.
Er zat één voordeel aan om het circuit daar neer leggen: De prijs voor de vierkante meter was zo dusdanig laag dat het intressant werd...
Roel Bakker
6 oktober 2009, 15:38
Omdat hij geen prater is en als kampioen/race winnaar heeft hij weinig toe te voegen. Als hij wint dan is hij zo droog; geen spatje vrolijkheid komt er van af. :closedeyes: Doe mij dan maar een Massa of Vettel, die oprecht blij zijn als ze een race winnen. Dat is gewoon mooi om te zien. :)
Dat vind ik ook zeker mooi om te zien, maar uiteindelijk gaat het toch om wat die jongens in de auto laten zien en niet om het dansje/sprongetje/lachje wat ze op het podium uitvoeren.
Het zit niet in Kimi's karakter om uitbundig te zijn, maar hij heeft al genoeg bewezen dat hij nog steeds 1 van de beste coureurs van het veld is.
joostingh
6 oktober 2009, 15:56
Ik snap dat negatieve over Kimi niet... eerst is hij stoer omdat hij juist overal schijt aan heeft en zich alleen bezig wil houden mijn zijn prestatie. En nu is hij ineens geen karakter meer in het veld.
Natuurlijk is het leuk om een Vettel te zien winnen omdat die helemaal uit hun dak gaan. Maar bij Kimi een lach zien is net zo leuk.
Daarnaast is die man gewoon retesnel dus ik vind het erg jammer dat ze hem laten gaan bij Ferrari. Al ben ik blij dat Alonso daar dan wel weer heen gaat.
Kimi is gewoon een iceman. Zoals dat ongeluk van Glock deert hem totaal niet en dat mag ik wel van hem. Zoals sommigen iets teveel letten op anderen let hij misschien teveel op zichzelf... na ja iedereen zijn of haar eigen toch!
speed9
6 oktober 2009, 17:18
Ik las/hoorde ergens dat Brawn liever een andere coureur zoekt dan Button zijn salaris te verhogen,ze willen team rijders en geen gigantische geld vragers.
Ik zie Bruno Senna daar nog wel rijden door/voor zijn sponsers.
bobskink
6 oktober 2009, 20:05
Ik las/hoorde ergens dat Brawn liever een andere coureur zoekt dan Button zijn salaris te verhogen,ze willen team rijders en geen gigantische geld vragers.
Het lijkt er een beetje op dat het zelfde als in 1996 gebeurt, Hill was toen ook de verse kampioen op overschot, alleen denk ik dat toen meer teams graag Hill wilden inlijven dan dat er nu teams Button zouden willen inlijven. Het zou alleszins de ultieme afgang zijn voor Button (en een beetje de F1).
Stefan van Renselaar
6 oktober 2009, 20:12
Het lijkt er een beetje op dat het zelfde als in 1996 gebeurt, Hill was toen ook de verse kampioen op overschot, alleen denk ik dat toen meer teams graag Hill wilden inlijven dan dat er nu teams Button zouden willen inlijven. Het zou alleszins de ultieme afgang zijn voor Button (en een beetje de F1).
Ik zou het meer bewijs vinden van het feit dat Button geen topcoureur is, hij is meer een coureur van het formaat Fisichella en iets beter als Nakajima..
Peter
6 oktober 2009, 22:32
Was Damon dan zo gewild voor 97? Ben dan toch benieuwd waarom hij bij Arrows terecht kwam, dat zal vast niet geweest zijn als de topteams hem wilden hebben.....
Tjello
6 oktober 2009, 22:50
Soms zit de uitdaging niet in presteren met een goede auto. Maar presteren met een mindere auto of juist een team met een kleiner budget (was dat niet de uitdaging voor Newey).
Als wereldkampioen wordt verwacht dat je het jaar erna weer voor het kampioenschap strijd, en als je eens iets anders wil dan dat gedoe is de overstap naar een ander team niet zo moeilijk.
Aan de andere kant staat arrows er bij mij om bekend dat ze wel een competatieve auto maken maar de betrouwbaarheid niet hadden.
Peter
6 oktober 2009, 22:55
Arrows miste ook toendertijd al de snelheid om fatsoenlijk voor punten te strijden. Er waren te veel teams die er voor stonden... Ferrari, Williams, McLaren draaide weer eens een degelijk seizoen, Jordan was sterk, Williams was denk ik ook nog wel sneller... Het was toch heel bijzonder toen Damon op de Hungaroring zo'n strakke race reed, maar idnerdaad, de betrouwbaarheid liet hem toen wel in de steek, maar echt een snelle auto was het volgens mij toen ook niet.
bobskink
6 oktober 2009, 23:43
Ik zou het meer bewijs vinden van het feit dat Button geen topcoureur is, hij is meer een coureur van het formaat Fisichella en iets beter als Nakajima..
Dat bedoel ik ook hoor.
Was Damon dan zo gewild voor 97? Ben dan toch benieuwd waarom hij bij Arrows terecht kwam, dat zal vast niet geweest zijn als de topteams hem wilden hebben.....
Dat bedoel ik eigenlijk ook, heb ik me dan zo slecht uitgedrukt.
Maar toch, Damon deed in de Arrows en het jaar erna in Jordan dingen die weinigen verwachten. Alleszind, het ging toen ook over een hoog salaris.
Darthwillie
6 oktober 2009, 23:53
omdat hij pas op Monza hoorde dat hij niet mocht blijven, op dat moment zat Benetton en Ferrari vol. McLaren heeft voor de vorm een aanbod gedaan maar Dennis zag Hill niet zitten dus deed een onbeschoft laag aanbod. Enige keuzes waren Jordan en Arrows. Arrows zou de yamaha motor krijgen waarvan men toen nog dacht dat het een topmotor zou worden. :rolleyes: het idee was niet heel beroerd.
Federici
7 oktober 2009, 00:22
omdat hij pas op Monza hoorde dat hij niet mocht blijven, op dat moment zat Benetton en Ferrari vol. McLaren heeft voor de vorm een aanbod gedaan maar Dennis zag Hill niet zitten dus deed een onbeschoft laag aanbod. Enige keuzes waren Jordan en Arrows. Arrows zou de yamaha motor krijgen waarvan men toen nog dacht dat het een topmotor zou worden. :rolleyes: het idee was niet heel beroerd.
Ja man, die Yamaha motor. Die was die 2 jaar eerder nog triester in de Tyrrell.. Hill heeft toen in 97 puur voor het geld gekozen, omdat Tommie Walkinshaw hem een belachelijk HOOG aanbod deed. Eddie Jordan was verstandig genoeg om niet belachelijk veel salaris aan Damon te bieden.
Een jaar later had hij vrolijke vriend Hill alsnog in zijn team en de rest hoeft niet meer getikt te worden natuurlijk.. ;)
edit :: ohja, het salaris bij Arrows van vriend Damon werd nog opgehoest door Pedro Diniz himself :D
Richard117
7 oktober 2009, 01:06
Ja man, die Yamaha motor. Die was die 2 jaar eerder nog triester in de Tyrrell.. Hill heeft toen in 97 puur voor het geld gekozen, omdat Tommie Walkinshaw hem een belachelijk HOOG aanbod deed. Eddie Jordan was verstandig genoeg om niet belachelijk veel salaris aan Damon te bieden.
Een jaar later had hij vrolijke vriend Hill alsnog in zijn team en de rest hoeft niet meer getikt te worden natuurlijk.. ;)
edit :: ohja, het salaris bij Arrows van vriend Damon werd nog opgehoest door Pedro Diniz himself :D
Wat Verstappen z'n plaats bij Arrows kostte, met dank aan Tom Walkinshaw. Wat niet de laatste keer zou zijn ;)
Overigens was Yamaha alleen maar de naam van de motor, feitelijk was het gewoon een Toyota motor. Dus met zo'n grote fabrikant erachter was het niet vreemd om te denken dat er potentie in zat. Sowieso viel de snelheid van die motor nog wel mee, betrouwbaarheid was meer een probleem.
Pingguest
7 oktober 2009, 10:48
Dat bedoel ik eigenlijk ook, heb ik me dan zo slecht uitgedrukt.
Maar toch, Damon deed in de Arrows en het jaar erna in Jordan dingen die weinigen verwachten. Alleszind, het ging toen ook over een hoog salaris.
Spijtig was echter 1999. Dat jaar reed hij geenszins als een waardige wereldkampioen.
Darthwillie
7 oktober 2009, 11:40
Maar Hamilton is nog meer nr 1 bij McLaren, maar voornamelijk heeft Kimi goede ervaringen met Adrian Newey.
Raikkonen_WC
7 oktober 2009, 12:24
Maar Hamilton is nog meer nr 1 bij McLaren, maar voornamelijk heeft Kimi goede ervaringen met Adrian Newey.
Zou het ook niet erg vinden hoor, zolang het maar geen Ferrari is, heb al jaren niks met dat team. Redbull vind ik een gaaf team, en begin het steeds een gaver team te vinden (per seizoen). Is voor mij meteen wel eenr eden dat ik eindelijk in Redbull kleding kan rondlopen :D
Roel Bakker
7 oktober 2009, 12:32
Darth wat is dat toch met jou, jij doet een uitspraak:
En de volgende dag staat dit op intetnet:
Kimi Raikkonen genoemd voor stoeltje bij Red Bull Racing
Kimi Raikkonen komt volgend jaar wellicht uit voor Red Bull Racing. De Oostenrijkse renstal heeft met Sebastian Vettel en Mark Webber wel al twee coureurs onder contract voor 2010, maar toch zou het team interesse in de Fin hebben getoond. Dat meldde Sport Bild.
Mocht het tot een overeenkomst met Raikkonen komen, dan wordt Webber daar de dupe van. De Australiër, die aan een slechte reeks bezig is, zal dan het veld moeten ruimen. Steve Robertson, manager van Raikkonen: “We zijn zelfs in gesprek met teams waarvan iedereen denkt dat ze geen plekken meer beschikbaar hebben.”
www.f1today.nl
Richard117
7 oktober 2009, 12:37
Webber kan wel een contract hebben, maar als ik me niet vergis heeft hij voorlopig nog geen superlicentie ;)
Nou zie ik dat wel goedkomen, maar zekerheid is er dus nog niet.
Darthwillie
7 oktober 2009, 12:42
Ik souffleer Jomanda en Derk Oglivie in mijn vrije tijd :laugh:
Veel is best logisch als je heel lang F1 volgt, en veel sites bezoekt en daarvan de info koppelt. McLaren klinkt geweldig maar met Hamilton komt hij in dezelfde situatie als met Massa. Niets aantrekkelijk eigenlijk. Herinner je dat Newey een fan was van Kimi en behoorlijk coureur trouw is. Cool imago van Kimi past wel bij Red Bull en dan trek ik mijn conclusie. (en negeer vooral het feit dat ik 9 van de 10 keer fout zit :innocent: )
bobskink
7 oktober 2009, 12:52
Webber kan wel een contract hebben, maar als ik me niet vergis heeft hij voorlopig nog geen superlicentie ;)
Nou zie ik dat wel goedkomen, maar zekerheid is er dus nog niet.
Zijn manager zal dat wel voor hem regelen... :p
cookie
7 oktober 2009, 13:40
Red Bull lijkt mij de beste keus voor 2010. Dit jaar bij momenten oppermachtig, dus volgend jaar zullen die wel een topwagen hebben. Raikkonen tegen Vettel word een boeiend teamduel.
eansys
7 oktober 2009, 13:57
Blijkbaar vergeet iedereen dat ook Renault een kampioensauto kan bouwen. Het hele team is ongeveer op de schop. Robert Kubica wordt ergens vandaag bekend gemaakt als coureur. Het zou me niets verbazen als ze ook Kimi Raikkonen daar naartoe gaat.;) Hebben ze toch weer een excentriek iemand binnen het team nu Flavio voor het leven geschorst is..:laugh:
Raikkonen_WC
7 oktober 2009, 14:22
Ben benieuwd hoelaat Renault het Bekend maakt. Er gingen trouwens ook geruchten dat ze Grosjan eruit wilde gooien, en Heidfeld een kandidaat is om hem te vervangen. Dus dan zouden beide BMW coureurs daar weer teamgenoten worden.
Roel Bakker
7 oktober 2009, 14:28
Ben benieuwd hoelaat Renault het Bekend maakt. Er gingen trouwens ook geruchten dat ze Grosjan eruit wilde gooien, en Heidfeld een kandidaat is om hem te vervangen. Dus dan zouden beide BMW coureurs daar weer teamgenoten worden.
Zou mooi zijn, hoewel ik heidfeld niet echt zou missen. Echter worden Glock en Sutil daar ook genoemd.
En:
Jarno Trulli test eind november in NASCAR
07 oktober 2009
Jarno Trulli zal eind november met een NASCAR-bolide gaan testen. Zo bericht het Amerikaanse Fox Sports. De 35-jarige Italiaan, die nog geen contract heeft voor 2010, zal in actie komen op de Homestead-Miami Speedway in Florida.
Volgens het artikel gaat Trulli testen voor Michael Waltrip Racing, waar hij de laatste drie races van het NASCAR Sprint Cup-seizoen ook te gast zal zijn. Trulli zou eerder dit jaar al de race op de Michigan Speedway hebben bezocht en lijkt de Amerikaanse stockcarklasse dus als een serieus alternatief te zien voor de Formule 1.
Naast Trulli zal ook Mika Salo voor Michael Waltrip Racing gaan testen. De 42-jarige Fin reed tussen 1994 en 2002 in de Formule 1 en behaalde in 1999 twee podiumplaatsen voor Ferrari, als vervanger van Michael Schumacher, die zijn been had gebroken.
Ook Nelson Piquet Jr. overweegt in Amerika te gaan racen. De Braziliaan, die eerder dit jaar werd ontslagen door Renault, zal volgende week met een NASCAR-truck van het Red Horse Racing-team gaan rijden. Juan Pablo Montoya is momenteel de enige oud-Formule 1-coureur die in de NASCAR actief is.
Trulli is dus niet meer zo zeker van een plaatsje in de F1..
Dit is wel het meest bizarre silly-season van de laatste jaren hoor.
Raikkonen_WC
7 oktober 2009, 14:32
Zou mooi zijn, hoewel ik heidfeld niet echt zou missen. Echter worden Glock en Sutil daar ook genoemd.
En:
Trulli is dus niet meer zo zeker van een plaatsje in de F1..
Dit is wel het meest bizarre silly-season van de laatste jaren hoor.
Ik vind het wel gaaf weer zo'n silly season. Vorige jaar is er nisk gebeurd. Dit jaar lijkt het hele veld compleet te verschuiven. Heeft wel wat.
Iets anders, las op F1LIVE dacht ik, dat teams tijdens de afgelopen race gesproken hebben (buiten het toelaten van een 14de team) over de mogelijkheid 1 groot presentatie event te houden, waar alle teams dus op 1 dag, na elkaar de auto's presenteren. Dit voor 2 redenen:
A) Kosten besparing
B) Alle teams willen toch bijna allemaal in Januari de wagen presenteren.
Vind dit wel een leuk plan, al had het wel wat elke keer op die dagen met spanning te wachten op de wagens. Dat hield je bezig in het OFF SEASON...
Als ze dit event ook toegankelijk zouden maken voor fans zou nog gaver zijn. Zou daar zelf wel bij willen zijn.
Dennis
7 oktober 2009, 14:40
Dat zou zeker een mooie reden zijn om ergens een lang weekendje heen te gaan :thumbup:
eansys
7 oktober 2009, 14:55
Dat zou zeker een mooie reden zijn om ergens een lang weekendje heen te gaan :thumbup:
Idd. Vorig seizoen een lang weekend Budapest geweest en een leuk evenement meegemaakt tijdens de race. Jammer dat Massa toen zijn auto op start finish moest laten staan (heb er foto's van)...
Nu een presentatie met alle teams in 1x zou wel gaaf zijn....:cool:
Raikkonen_WC
7 oktober 2009, 15:10
Bron:GPUpdate (http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/07/officieel-kubica-rijdt-volgend-jaar-voor-renault/)
Officieel: Kubica rijdt volgend jaar voor Renault
Renault heeft Robert Kubica binnengehaald als de opvolger van tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso, die na dit seizoen naar Ferrari vertrekt. De Pool komt over van BMW-Sauber, dat volgend jaar wordt overgenomen door een groep investeerders en momenteel niet over een startbewijs voor 2010 beschikt.
"We zijn erg opgetogen dat we Robert hebben weten te strikken voor volgend seizoen", liet teambaas Bob Bell weten. "Robert is een van de meest getalenteerde coureurs van zijn generatie en we hebben al sinds zijn Formule 1-debuut in 2006 een oogje op hem. We zijn dan ook erg blij dat hij volgend jaar in één van onze auto's zal rijden. We hebben onszelf hoge doelen gesteld voor de toekomst en we weten zeker dat Robert ons kan helpen bij het waarmaken van onze ambities."
Kubica maakte halverwege 2006 zijn debuut in de hoogste autosportklasse, als vervanger van voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve. De Pool, die een jaar eerder de titel in de World Series by Renault had veroverd, kwam in zijn eerste race in Hongarije als zevende aan de finish, maar werd gediskwalificeerd omdat zijn wagen twee kilo te licht was. Twee races later scoorde hij zijn eerste podiumplaats in de Formule 1 door derde te worden in de Italiaanse Grand Prix. Vorig jaar ging hij nog even aan de leiding van het kampioenschap, nadat hij de race in Montreal had gewonnen. Kubica eindigde het seizoen 2008 als vierde, met 75 punten.
Dit jaar heeft het team van BMW het erg moeilijk en heeft Kubica nog maar negen punten gescoord, met onder andere een vierde plaats op Spa-Francorchamps
Robert Saalmink
7 oktober 2009, 15:14
Van BMW:
BMW Sauber F1 Team - Thank you and good luck, Robert!
München/Hinwil, 07. Oktober 2009. Next season Robert Kubica will be driving for Renault’s Formula One team. The 24 year old Pole and the BMW Sauber F1 Team have agreed on an early termination of their contract.
Thank you and good luck :) toch netjes.
Raikkonen_WC
7 oktober 2009, 15:17
Dat is inderdaad netjes. Zo, wanneer komt de volgende aankondiging?
Mathijs
7 oktober 2009, 16:02
Ik souffleer Jomanda en Derk Oglivie in mijn vrije tijd :laugh:
Veel is best logisch als je heel lang F1 volgt, en veel sites bezoekt en daarvan de info koppelt. McLaren klinkt geweldig maar met Hamilton komt hij in dezelfde situatie als met Massa. Niets aantrekkelijk eigenlijk. Herinner je dat Newey een fan was van Kimi en behoorlijk coureur trouw is. Cool imago van Kimi past wel bij Red Bull en dan trek ik mijn conclusie. (en negeer vooral het feit dat ik 9 van de 10 keer fout zit :innocent: )
En Kimi maakte natuurlijk zijn f1 debuut in een Sauber, die op dat moment, juist, gesponsord werd door RedBull! Juist dan is de cirkel weer rondhttp://www.fontevita.ch/catalog/images/SAUBER_PETRONAS_C20_1-18_RAIKKONEN_05.jpg
Verder goede move van Kubica. Beste zitje dat hij kan krijgen verwacht ik. Bel wel benieuwd wat Heidfeld gaat doen. Verwacht hem volgend jaar nog wel bij een subtopper te zien.
Darthwillie
7 oktober 2009, 16:05
Heidfeld naar McLaren als Kimi daar niet komt zou mij dan weer niets verbazen.
eansys
7 oktober 2009, 16:15
citaat Nu.nl
Kubica volgt Alonso op bij Renault
Uitgegeven: 7 oktober 2009 14:38
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2009 14:44
AMSTERDAM - Robert Kubica rijdt in 2010 voor het Formule 1-team van Renault. De Pool, nu nog uitkomend van het scheidende BMW-Sauber-team, neemt de plaats over van Fernando Alonso. De Spanjaard maakte afgelopen week bekend naar Ferrari te vertrekken.
De 24-jarige Kubica werd de afgelopen weken al vaak gelinkt aan de Frans/Britse renstal.
"Al sinds Robert in de Formule 1 rijdt volgen we hem", aldus teambaas Bob Bell van Renault tegenover Autosport.com.
"Hij is een van de grootste natuurtalenten van zijn generatie en heeft al een wedstrijd gewonnen. We zijn blij om hem in een van onze wagens te hebben in 2010."
Ook Robert Kubica is in zijn nopjes met de overstap: "Ik ben erg blij dat ik bij Renault kan gaan rijden"
"Ik heb een speciale band met dit team omdat ik 2005 de World series by Renault won. Ik mocht toen voor het eerst een Formule 1-test doen met het team in Barcelona. Dankzij die test ben ik de F1 in gerold."
Kijk, officieel nu bekend op Neerlands internet-krant :detective:
Stefan van Renselaar
7 oktober 2009, 18:52
Van BMW:
Thank you and good luck :) toch netjes.
Je kunt moeilijk zeggen dat hij een asshole en een slechte coureur was ;) :p
Captain Slow
7 oktober 2009, 19:38
GP Canada de dupe van belastingdiscussie
Ecclestone wil geen belasting betalen
[07-10-2009] In principe staat de Grand Prix van Canada na een jaar afwezigheid in 2010 weer op de Formule 1-kalender. Er staan echter nog geen handtekeningen onder de overeenkomst en er moet waarschijnlijk nog veel gebeuren om de deal te beklinken.
De toekomst van de Canadese GP is onzeker.
De beheerder van de commerciële rechten van de Formule 1, Bernie Ecclestone, stelt namelijk een aantal behoorlijke eisen aan de Canadese overheid, zo schrijft het Franstalige La Presse.
Het dagblad meldt dat Ecclestone, die organisator wordt van de Canadese GP en alle inkomsten van de toegangskaartjes opstrijkt, pas zijn handtekening onder de overeenkomst zet als hij de komende vijf jaar geen belasting hoeft te betalen over het geld dat de race in Montréal oplevert.
Raymond Bachand, die namens de overheid onderhandelt met Ecclestone, erkent dat er problemen zijn. “Met zo’n ingewikkelde overeenkomst zijn er altijd lastige elementen die de kop op steken”, aldus de Canadees. “Dat is met de heer Ecclestone niet anders. Er ontstaan immers soms problemen als de advocaten alles juridisch opschrijven.”
Een lokale minister, Christian Paradis, liet in hetzelfde artikel optekenen dat de belastingwet simpelweg moet worden gerespecteerd. En dat kan wel eens de doodsteek zijn voor de Grand Prix van Canada in 2010.
“We willen een overeenkomst die de respect opbrengt voor de Canadeze belastingbetaler. De belastingwet moet niet veranderen door de goede wil van een politicus”, aldus Paradis.
En daarmee is er in ieder geval een ding zeker: het is helemaal geen formaliteit dat de GP van Canada volgend jaar weer op de kalender staat. Iets dat autofabrikanten ongetwijfeld niet kunnen waarderen.
www.f1today.nl
De heer Ecclestone verwacht wel wat zeg.
Yeah right.........
www.f1club.be
Manor GP bouwt wagen zonder windtunnel
[07 oktober - 13:39]
Manor Grand Prix zal haar F1-wagen voor volgend jaar volledig ontwerpen zonder het gebruik van een windtunnel. Dat heeft hoofdontwerper Nick Wirth bevestigd aan Autosprint.
Wirth, voormalig teameigenaar van Simtek en ex-hoofdontwerper bij Benetton F1, vertelde ook dat het ontwerp van het nieuwe chassis in november zou moeten klaar zijn en dat de eerste test in februari zal volgen.
"We assembleren al een paar onderdelen op ons proefmodelchassis, het eerste echte chassis wordt nu gebouwd en zou binnen vier a vijf weken klaar moeten zijn," aldus de Brit. "Ik ben heel blij met de manier waarop de crashtests verlopen en daarom voorspel ik dat de eerste wagen in het begin van februari al op het circuit zal te zien zijn."
"We gebruiken geen windtunnels. We ontwikkelen de aerodynamica volledig met het CDF-systeem. We zullen zelfs geen dag in de windtunnel gebruiken, zelfs niet om alles even te controleren."
Wirth geeft toe dat hij verwacht dat Manor GP volledig achteraan de grid zal beginnen, maar denkt dat de veranderingen aan het reglement voor volgend jaar de mogelijkheden zullen bieden om snel vooruitgang te boeken.
"De nieuwe regels hebben de zaken dit jaar grondig door elkaar gegooid en volgend jaar zullen de regels opnieuw anders zijn, en de wagens zullen net zoveel verschillen - vooral met de regels aangaande de grotere benzinetanks, zwaarder gewicht, banden, aerodynamica..."
Manor GP is van plan om volgende maand haar commerciële partner voor te stellen. Naar alle waarschijnlijkheid wordt dat Virgin.
Maverick
7 oktober 2009, 20:02
Tja, CFD (geen CDF ;) )is natuurlijk ook een manier. Of het bij dit soort toepassingen net zo bruikbaar is als een windtunneltest daar verschillen de meningen over. In theorie kun je uit een CFD model een net zo snelle wagen maken als uit een windtunneltest. Alleen ben je wel van een hoop factoren afhankelijk om er voor te zorgen dat je modellen ook allemaal kloppen. Het kan ze zomaar iets opleveren...
Captain Slow
7 oktober 2009, 20:07
Mochten ze succesvol zijn dan denk ik dat de FIA windtunnels voor 2015 verbiedt.
Peter
7 oktober 2009, 20:16
Die Bernie, het blijft een compleet losgeslagen malloot, helaas eentje die wel steeds alles voor elkaar krijgt zoals hij het wil... Het is toch al van de zotte dat hijzelf als organisator optreed en alle opbrengsten opstrijkt..... ik geloof dat de kaartopbrengsten bij veel GP's zo ongeveer het enige was dat niet in zijn zakken verdween...
Neo-242
8 oktober 2009, 00:22
De laatste die een F1 ontwierpen zonder windtunnel waren Lola zeker met hun F1 voor 1997? Je zag wat dat voor resultaat gaf! :D
http://8000vueltas.com/wp-content/uploads/2009/05/MastercardLola.jpg
Robert Saalmink
8 oktober 2009, 00:29
Newey tekent in eerste instantie zijn auto's ook nog gewoon met potlood en papier. Kennelijk hebben die mannen een bepaalde visie die dan achteraf meestal wel goed uit blijkt te pakken :)
Bramzel
8 oktober 2009, 00:39
De laatste die een F1 ontwierpen zonder windtunnel waren Lola zeker met hun F1 voor 1997? Je zag wat dat voor resultaat gaf! :D
Klopt, maar die hadden dan ook nog geen CFD.
Maverick
8 oktober 2009, 00:40
Maar toen was CFD nog lang niet zo ver als het nu is (als ze het toentertijd überhaupt gebruikten.)
Federici
8 oktober 2009, 08:12
Maar toen was CFD nog lang niet zo ver als het nu is (als ze het toentertijd überhaupt gebruikten.)
De Lola werd destijds gewoon uit t bolle koppie getekend! :cool:
Richard117
8 oktober 2009, 11:12
Zou een F3000 auto dan niet uit de windtunnel komen?
Raikkonen_WC
8 oktober 2009, 12:35
Bron: F1Live (http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/091008094902.shtml)
Wheel covers to be banned
F1 teams have agreed to ban wheel fairings for next season, Auto Motor und Sport claims.
We reported earlier this year that the devices, having first emerged last year, were likely to be banned for 2010 because they make it even harder for following cars to overtake.
Williams' technical chief Sam Michael said in July that studies have shown that the covers have "quite an adverse effect on the following car".
However, the Australian warned that banning the covers will not be a silver bullet.
"It is the sort of thing where you need to find three or four little things like that and that will add up to a difference," Michael added, "so I think it is going in the right direction but it just needs more."
Geen problemen mee, vond ze vooral bij de Brawn lelijk uitzien. En tijdens de pitstops is vaker gebleken dat deze dingen problemen opleveren. Dus prima besluit!
TheRealms
8 oktober 2009, 12:37
Bron: F1Live (http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/091008094902.shtml)
Geen problemen mee, vond ze vooral bij de Brawn lelijk uitzien. En tijdens de pitstops is vaker gebleken dat deze dingen problemen opleveren. Dus prima besluit!
Helemaal mee eens, ik zag nooit meer die mooie gloeiende remschijven, maar die komen dus weer terug, goed besluit!!
Raikkonen_WC
8 oktober 2009, 12:41
Ook apart nieuws:
Bron: F1Live (http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/091008094019.shtml)
Renault a stepping stone for Kubica?
Robert Kubica has reportedly inked only a one-year contract with Renault so that he is available should Ferrari be back on the driver market for 2011.
Kubica was on Wednesday unveiled by the French team as Ferrari-bound Fernando Alonso's replacement. But the Spanish newspaper AS, having previously predicted the precise long-term duration of Alonso's new Ferrari deal, believes Kubica is guaranteed to race for Renault only next season.
The report said he is leaving his options open in the event that Felipe Massa's return from serious injuries do not go smoothly. Asked about the rumour that he is first in line after Massa for a seat at Maranello, Kubica told reporters last weekend in Japan: "That's the first time I have heard that.
Meanwhile, Renault could be set to make an immediate change to its driver line-up ahead of next weekend's Brazilian Grand Prix. Auto Motor und Sport reports that Lucas di Grassi, the team's reserve driver, might replace the struggling Romain Grosjean for the Interlagos round.
Dr.Nono
8 oktober 2009, 13:56
Zou op zich wel leuk zijn voor Di Grassi.
Renault to make another change in 2009 driver line-up?
The German publication 'Auto Motor und Sport' reports that the Renault F1 Team, who yesterday announced Robert Kubica as their new 2010 driver, might make an immediate change to its current driver line-up. The magazine says that the French squad is set to replace Romain Grosjean with test driver Lucas di Grassi for the Brazilian Grand Prix. The news, however, has not been confirmed.
Bron (http://www.f1technical.net/news/13535?sid=88d93042d49c362520d973bb866b1bea)
Ferrari_Enzo
8 oktober 2009, 14:24
Massa vlagt Braziliaanse Grand Prix af
Felipe Massa zal over twee weken de Grand Prix van Brazilië afvlaggen. Zo heeft de organisatie van de race op Interlagos deze week bekendgemaakt.
Ferrari-teambaas Stefano Domenicali bevestigde afgelopen weekend tijdens het raceweekend in Japan al dat de Braziliaan, die eind juli zwaargewond raakte bij een incident op de Hungaroring, aanwezig zal zijn bij zijn thuisrace. Massa is momenteel in Italië om zich voor te bereiden op zijn terugkeer in de Formule 1. Begin volgende week zal hij weer voor het eerst gaan rijden met een Formule 1-auto, op Fiorano.
Gpupdate
Leuk!
Neo-242
8 oktober 2009, 14:31
Wat zal Barrichello zijn best doen die GP te winnen ;)
Robert Saalmink
8 oktober 2009, 14:55
Ten eerste: leuk :)
Ten tweede, graag een bronvermelding bij het knip-plakwerk.
Pingguest
8 oktober 2009, 16:49
Yeah right.........
www.f1club.be
Dergelijke berichten doen mijn vertrouwen in de nieuwe teams weinig goeds. Thans verkeren Williams en Force India in de financiële problemen en is onduidelijk hoever de horizon voor deze teams zal reiken. Ik zet dan ook grote vraagtekens bij de te verwachten kwaliteit van de nieuwe teams.
Mathijs
8 oktober 2009, 17:04
CFD is een prima manier om de aerodynamica van een wagen te ontwerpen. Zo wordt het in heel veel takken gedaan. De windtunnel dient vooral als controle middel om te kijken of de theorie (CFD) overeen komt met de praktijk (windtunnel).
Met de huidige stand van zaken mbt CFD'en is het prima om het als tool te gebruiken bij het ontwerpen. Om het uiteindelijke resultaat te testen in de windtunnel is leuk, maar uiteindelijk kan je op dat moment toch niet veel meer veranderen aan het uiteindelijke design.
Neo-242
8 oktober 2009, 17:06
Waarom gebruiken de grote teams dan nog zoveel de windtunnels?
Medusa
8 oktober 2009, 17:13
Ook van F1 Club
Toyota: "We zijn Kubica kwijtgespeeld"
Toyota is er niet in geslaagd om Robert Kubica te strikken voor volgend seizoen. Dat heeft teampresident John Howett verklaard.
Verwacht wordt dat Kubica binnenkort aangekondigd wordt bij Renault ondanks de inspanningen van de Japanse wagenfabrikant om hem te contracteren voor volgend jaar.
"Het ziet ernaar uit dat we Robert verloren hebben, dus we moeten volgende week bekijken wat we uiteindelijk gaan doen," zei Howett aan de BBC.
"Wat Trulli betreft zullen we moeten afwachten. Hij heeft geweldig werk geleverd, maar we moeten kijken naar het volledig seizoen en alles in acht nemen. Het is misschien minder waarschijnlijk, maar ik denk niet dat we iets kunnen uitsluiten."
"Het hangt er echt vanaf in welke richting de rijdersmarkt beweegt in de volgende paar weken en als er iemand anders op de proppen komt die volgens ons beter is. Jarno heeft vandaag heel goed gereden, maar we hebben nog wat meer nodig voor de nummer één."
Toyota maakt er geen geheim van dat het graag Kimi Räikkönen wil vastleggen voor volgend seizoen.
Toyota blijft dus volgend jaar ook nog in de F1 :)
speed9
8 oktober 2009, 17:59
Waarom gebruiken de grote teams dan nog zoveel de windtunnels?
Voor de 0.001 en meer seconde om sneller te gaan.
veel teams vinde het een verspiling om de auto 0,002 ofzo sneller te gaan.
En om de nieuwe Vleugel updates te testen omdat in de seizoen het niet meer mogelijk is.
cookie
8 oktober 2009, 19:48
Eindelijk, heb nooit begrepen dat ze die dingen toelieten. Lelijk, gevaarlijk, niet bevorderlijk voor het inhalen en je zag de remschijven niet meer gloeien.
Ellu
8 oktober 2009, 20:15
Kunnen ze geen velg maken die "dicht" is aan desbetreffende zijde? Zo omzeil je de regels ;)
Tjerk Korving
8 oktober 2009, 20:51
Als je dichte velgen maakt dan heb je amper meer koeling dus dat lijkt me niet zo'n strak idee. :)
Montoya90
8 oktober 2009, 23:04
En draaiend gewicht is ook niet echt bevoordelijk voor de prestaties van je auto.
Schumi rulezzzzz
8 oktober 2009, 23:27
De teams spreken dit met elkaar af, dus dan gaan ze niet weer een maas in de wet zoeken om het alsnog toe te passen... ;)
Vind het positief dat die krengen verboden worden, ziet er niet uit en we hebben de afgelopen tijd genoeg gezeik gezien bij pitstops.
Raikkonen_WC
9 oktober 2009, 08:13
De teams spreken dit met elkaar af, dus dan gaan ze niet weer een maas in de wet zoeken om het alsnog toe te passen... ;)
Vind het positief dat die krengen verboden worden, ziet er niet uit en we hebben de afgelopen tijd genoeg gezeik gezien bij pitstops.
Teams hebben ook afgesproken dat ze zich aan de regelementen van 209 zouden houden met alle Aerodynamische beperkingen. En toen kwam het diffuser verhaal, ook een andere interpretatie van de regels. En kijk eens hoeveel vleugeltjes de F1 auto's nu toch wel weer hebben, ook allemaal mazen in de wet.
Daar draait het om in F1, de grens van de regels opzoeken
Schumi rulezzzzz
9 oktober 2009, 10:44
Teams hebben ook afgesproken dat ze zich aan de regelementen van 209 zouden houden met alle Aerodynamische beperkingen. En toen kwam het diffuser verhaal, ook een andere interpretatie van de regels. En kijk eens hoeveel vleugeltjes de F1 auto's nu toch wel weer hebben, ook allemaal mazen in de wet.
Daar draait het om in F1, de grens van de regels opzoeken
Dat zijn mazen in de wet van de FIA, dit spreken ze als FOTA af... Dat is heel iets anders, ga je het nu gebruiken lig je uit de FOTA bij wijze van spreken.
Raikkonen naar Toyota zie ik wel zitten, hebben ze ook eindelijk een grote naam bij Toyota. Vraag is alleen of Raikkonen zich wel kan motiveren als de auto niet snel genoeg is voor de overwinning...
Captain Slow
9 oktober 2009, 20:10
Piquet met hulp van vader kandidaat bij Campos Meta Team
Nelson Piquet maakt wellicht toch deel uit van de Formule 1-grid voor 2010. De Spaanse krant Marca bericht dat de Braziliaan in beeld is voor een stoeltje bij het nieuwe Campos Meta Team. Vader Piquet stapt wellicht als investeerder in bij de renstal van Adrian Campos en dat resulteert mogelijk in een contract voor Piquet junior.
Zelf zegt de jonge Piquet op Globo TV over zijn toekomst: “Ik heb een degelijk team en een degelijke engineer nodig. Een team dat echt in mij gelooft. Ik weet niet welke dat wordt, maar ik weet wel dat ik weer aan racen toe zal komen.” De Braziliaan test binnenkort ook in een NASCAR-truck, maar de Formule 1 geniet zijn prioriteit.
www.f1today.nl
Ah man, dit meen je niet. Ik dacht echt dat we Piquet nooit meer zouden terugzien in Europa. Papa Piquet heeft dus behoorlijk was centen voor zoonlief over.
Darthwillie
10 oktober 2009, 13:52
Jean Sage is overleden,
http://www.teamdan.com/people/jean%20sage.jpg
voor de meesten van jullie een totaal onbekende waarschijnlijk, maar onder zijn leiding is Renault eind jaren 70 de F1 ingestapt met de toenertijd revolutionaire turbo motor. Wat eigenlijk een heel nieuw tijdperk inluidde in de F1.
Ander nieuws, Bernie Ecclestone denkt dat Donington het niet gaat redden om volgend jaar op de F1 kalender te staan, aldus Autosport.com
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79368
:rolleyes: ondanks alle waarschuwingen moest hij zo snel mogelijk van Silverstone af. En Hill heeft al gewaarschuwd dat hij niet ten koste van alles F1 terug wil.
Jeroen Ursem
11 oktober 2009, 00:16
www.f1today.nl
Ah man, dit meen je niet. Ik dacht echt dat we Piquet nooit meer zouden terugzien in Europa. Papa Piquet heeft dus behoorlijk was centen voor zoonlief over.
volgens updatef1.com is Senna grootste kanshebber naast De La Rosa plaats te nemen in het Campos team, laat die Piquet maar lekker ergens gaan karten :p
Neo-242
11 oktober 2009, 00:41
Ik hoop van harte dat geen enkel team zo stom is om Piquet Jr in hun wagen neer te poten. Zou zelfs niet eens begrijpen dat een sponsor dat zou willen...
Stefan van Renselaar
11 oktober 2009, 00:53
Ik hoop van harte dat geen enkel team zo stom is om Piquet Jr in hun wagen neer te poten. Zou zelfs niet eens begrijpen dat een sponsor dat zou willen...
Nee, dan zou ik als sponsor ook meteen het team verlaten...
Fabian de Jong
11 oktober 2009, 00:54
Grand Prix van Abu Dhabi uitgezonden in HD?
De seizoensfinale in Abu Dhabi zou wel eens in High Definition uitgezonden kunnen worden. Dat meldt het tijdschrift F1 Racing. De hoge resolutie-beelden staan al een tijdje op het verlanglijstje van Bernie Ecclestone en zouden vanaf 2010 gemeengoed moeten worden.
"Het komt dichtbij, want ik heb alle tv-stations gevraagd en de helft heeft al toegezegd", zei Bernie tegen het magazine. De BBC zou één van de stations zijn die de race in HD zouden willen uitzenden. Ook zouden HD-camera's aan boord van de auto's gemonteerd kunnen worden.
Bron (http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/09/grand-prix-van-abu-dhabi-uitgezonden-in-hd/)
Eindelijk, werd wel is tijd.
bobskink
11 oktober 2009, 00:59
Eindelijk, werd wel is tijd.
eerlijk gezegd vind ik het prima om de wagens blury te zien dit jaar. HD boeit me niet echt, maar t'is wel vooruitgang, dus mag F1 niet achterblijven.
Neo-242
11 oktober 2009, 01:27
Uiteindelijk is niemand geïnteresseerd in HD als de races zo saai blijven:D
Tjerk Korving
11 oktober 2009, 11:43
En weer een debutant erbij dit seizoen. Dat Glock aan zijn crash op Suzuka nog een gebroken rugwervel heeft opgelopen was wel nieuw voor me. Overigens niet bepaald de enige die een dergelijke blessure de laatste jaren heeft opgelopen en dat is nou niet de plaats waar je ze graag hebt.
Kobayashi vervangt Glock in Brazilië
Kamui Kobayashi zal volgend weekend zijn Formule 1-debuut als racecoureur mogen maken voor het Formule 1-team van Toyota. De Japanner zal de geblesseerde Timo Glock vervangen in Brazilië.
Timo Glock liep een flinke snee op in zijn been door zijn crash in de kwalificatie van de Grand Prix van Japan, waarna hij de race moest missen. Kobayashi had op vrijdag al gereden omdat Glock griep had, maar kreeg van de wedstrijdleiding geen toestemming om de Duitse coureur op zondag te vervangen. Na verdere medische onderzoeken bleek dat Glock een gebroken rugwervel heeft opgelopen, waardoor hij de Braziliaanse Grand Prix zal moeten missen.
In Tokio vertelde Toyota-teambaas Tadashi Yamashina aan onze collega's van GPUpdate.net Japan: "Ik hoop dat Kamui Kobayashi en Kazuki Nakajima het goed zullen gaan doen tijdens de Braziliaanse Grand Prix. Hopelijk kunnen ze een goed resultaat neerzetten."
Kobayashi zelf is uiteraard bijzonder blij dat hij voor het team zijn racedebuut mag gaan maken. Hij zei op zondag: "Ik zal natuurlijk mijn uiterste best gaan doen in Brazilië en een zo goed mogelijk resultaat neerzetten voor het team."
gpupdate.net
Darthwillie
11 oktober 2009, 11:48
Dus eerst heeft Glock 'toevallig' griep op vrijdag en nu een gebroken ruggewervel. En net o het punt dat de toekomst van Toyota besproken wordt mag een Japanner rijden :rolleyes: right dat komt wel heel goed uit
Captain Slow
11 oktober 2009, 11:54
Massa krijgt van doktoren toestemming om te testen
11 oktober 2009
Felipe Massa heeft van de doktoren in Parijs toestemming gekregen om op maandag in de Ferrari F2007 te testen. De Braziliaan moest op zaterdag zijn laatste neurologische onderzoeken ondergaan, en deze hadden alle een positieve uitkomst. Eerder was al gebleken dat het linkeroog van Massa volledig was genezen.
In een verklaring liet Ferrari weten: "Zaterdagmiddag zijn de medische onderzoeken die Felipe Massa in het Pitié Salpetrière-ziekenhuis in Parijs heeft moeten ondergaan afgerond. Het medische team, met FIA-afgevaardigde professor Jean-Charles Piette aan het hoofd, heeft een serie van neurologische onderzoeken voltooid, en de uitkomst hiervan was behoorlijk positief."
"Felipe zal nu terugkeren naar Maranello waar hij op maandag nog een stap zal zetten in zijn herstelprogramma. Hij zal dan namelijk achter het stuur van een F2007 kruipen om onder toeziend oog van de F1 Client-afdeling te testen."
Met Massa gaat het ondertussen wat beter dan met Glock:)
Stefan van Renselaar
11 oktober 2009, 12:02
En weer een debutant erbij dit seizoen.
Ze moeten natuurlijk het feit dat er vorig seizoen geen coureurs vervangen zijn driedubbel inhalen :p
Schumi rulezzzzz
11 oktober 2009, 12:44
Dus eerst heeft Glock 'toevallig' griep op vrijdag en nu een gebroken ruggewervel. En net o het punt dat de toekomst van Toyota besproken wordt mag een Japanner rijden :rolleyes: right dat komt wel heel goed uit
Haha ben dus niet de enige die dit ietwat verdacht vind! Glock zei tegen Olav Mol nog voor de race in Japan dat hij zeker kon rijden in Brazilië omdat het been max 3 dagen nodig had om te herstellen. Het zal mij dan ook niks verbazen als Glock er in Abu Dhabi ook niet bij is...
Super positief van Massa, persoonlijk hoop ik dat de test dusdanig goed zal verlopen dat hij nog wat dagen kan rijden om zich voor te bereiden op Abu Dhabi. Het zou mooi zijn als hij die race toch gewoon nog kon rijden.
Federici
11 oktober 2009, 13:08
Die Jappen hebben het toch al een keertje eerder geflikt met Olivier Panis?
Captain Slow
11 oktober 2009, 13:10
Uhm ja. Dat was met Trulli in 2004. Die wilde ze toen de laatste 2 races laten rijden en toen hebben ze beide vaste coureurs 1 van de wedstrijden niet laten rijden.
Neo-242
11 oktober 2009, 13:20
Beetje verdacht daar bij Toyota inderdaad!:huh1:
speed9
11 oktober 2009, 13:23
Beetje verdacht daar bij Toyota inderdaad!:huh1:
Wat is er nou niet een keer verdacht in de F1
Ik hoop dat Massa de laatste race wel kan rijden als afsluiting van de 2009 seizoen.
Neo-242
11 oktober 2009, 15:40
Misschien dat ze dan eindelijk weer eens punten scoren met die 2de Ferrari:D
speed9
11 oktober 2009, 15:58
Misschien dat ze dan eindelijk weer eens punten scoren met die 2de Ferrari:D
:laugh:dan is die auto niet meer vervloekt:lol:
Maar zou die auto zo veel ontwikkelt zijn voor Massa ,dat na de Ontwikkeling stop die auto niet meer aangepast is voor Badour en Fisi en dus nog op Massa's manier rijd?
Robert Saalmink
11 oktober 2009, 16:31
Wat is er nou niet een keer verdacht in de F1
Ik hoop dat Massa de laatste race wel kan rijden als afsluiting van de 2009 seizoen.
Hij verwacht zelf van niet. Overigens bleek uit een medical check vorige week dat Massa weer 100% zijn gezichtsvermogen terug heeft in het linkeroog, dus dat is alvast goed nieuws.
Darthwillie
11 oktober 2009, 21:11
Massa test morgen idd in de F1 uit 2007 maar Ferrari geeft op autosport.com aan dat hij 100% zeker dit jaar niet meer actie zal komen tijdens de race.
Dit stukje uit het bericht geeft toch wel aan dat hij absoluut nog niet 100% is
"In fact, based on a previously taken decision and after an informal medical examination in Paris a few days ago, which proved rather positive, but not enough to endorse a return to competition in the next two months, Felipe and the team want to proceed gradually and without any hurry to recover as well as possible from the effects of the accident that happened in Budapest back on 25th July.
Pingguest
11 oktober 2009, 21:53
Een terugkeer van Massa nog tijdens het huidig seizoen zou mij ook onverstandig lijken. Er bestaat geen noodzaak om te racen en bij een nieuw ongeluk is het risico op complicaties levensgroot.
Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2009, 21:59
Barrichello zou getekend hebben bij Williams:
http://esporte.ig.com.br/grandepremio/formula1/2009/10/11/exclusivo+barrichello+assina+contrato+para+correr+ pela+williams+em+2010+8797132.html
Darthwillie
11 oktober 2009, 22:03
Barrichello zou getekend hebben bij Williams:
http://esporte.ig.com.br/grandepremio/formula1/2009/10/11/exclusivo+barrichello+assina+contrato+para+correr+ pela+williams+em+2010+8797132.html
Mocht het zo zijn dat Rosberg hem vervangt dan denk ik dat Brawn de grote verliezer gaat zijn. Zowel Button als Rosberg staan niet hoog in mijn lijstje van coureurs waarvan ik denk dat ze goede ontwikkelaars zijn.
We zullen het zien
Schumi rulezzzzz
11 oktober 2009, 22:07
Een terugkeer van Massa nog tijdens het huidig seizoen zou mij ook onverstandig lijken. Er bestaat geen noodzaak om te racen en bij een nieuw ongeluk is het risico op complicaties levensgroot.
Een beetje baankennis van Abu Dhabi zou niet verkeerd zijn, wellicht met het oog op een mogelijke titelstrijd volgend jaar?
Dat is dan ook echt het enige dat ik kan bedenken, verder moet Massa dit seizoen niet eens meer willen racen, er valt toch geen eer meer aan te behalen...
Robert Saalmink
11 oktober 2009, 22:57
Massa test morgen idd in de F1 uit 2007 maar Ferrari geeft op autosport.com aan dat hij 100% zeker dit jaar niet meer actie zal komen tijdens de race.
Dit stukje uit het bericht geeft toch wel aan dat hij absoluut nog niet 100% is
Ik doelde op zijn gezichtsvermogen: http://www.autosport.com/news/report.php/id/79357
"The first outcomes are positive," said a Ferrari statement, "especially the ophthalmological exam confirmed that Felipe, who arrived with his personal doctor Dino Altmann, has recovered the functions of his left eye by 100 per cent."
Pingguest
11 oktober 2009, 23:04
Een beetje baankennis van Abu Dhabi zou niet verkeerd zijn, wellicht met het oog op een mogelijke titelstrijd volgend jaar?
Een goede coureur leert een volledig nieuwe baan binnen enkele ronden. Zo reed Hamilton afgelopen weekend voor het eerst op Suzuka, maar het ging hem aldaar niet slecht af.
Sander Hogendoorn
11 oktober 2009, 23:06
Om over Vettel nog maar te zwijgen ;)
Darthwillie
11 oktober 2009, 23:11
Ik doelde op zijn gezichtsvermogen: http://www.autosport.com/news/report.php/id/79357
had ik ook gelezen, ik reageerde niet op jouw stukje. Ik verbaasde me er over dat we continu positieve berichten krijgen en nu opeens keihard dat hij nog helemaal niet ok is. Als ze niet verwachten dat hij binnen twee maanden kan rijden moet hij nog grondig herstellen. Niet vreemd gezien zijn verwondingen.
Dat zijn gezichtsvermogen gelukkig ok is, is mooi meegenomen.
Schumi rulezzzzz
11 oktober 2009, 23:31
Een goede coureur leert een volledig nieuwe baan binnen enkele ronden. Zo reed Hamilton afgelopen weekend voor het eerst op Suzuka, maar het ging hem aldaar niet slecht af.
True, het helpt hooguit in de vrije training 1...
cookie
12 oktober 2009, 12:49
Er staan foto's van de Abu Dhabi baan op F1.com
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/yas_marina_3.jpg
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/yas_marina_27.jpg
1e foto lijkt wel van Bahrein, en op foto 2 zie je de wagen amper, zo breed is de baan en allemaal asfalt uitloopstroken.
Baan lijkt mij geen mooie aanwinst, gewoon weer een standaard Tilke baan.
Darthwillie
12 oktober 2009, 12:54
Tja, afwachten, ruime baan kan prettig zijn voor het inhalen.
Waar ik nieuwsgierig naar ben: verandert Renault zijn liverie????? Klassiek geel/zwart zou mooi zijn.
Schumi rulezzzzz
12 oktober 2009, 12:59
Er staan foto's van de Abu Dhabi baan op F1.com
1e foto lijkt wel van Bahrein, en op foto 2 zie je de wagen amper, zo breed is de baan en allemaal asfalt uitloopstroken.
Baan lijkt mij geen mooie aanwinst, gewoon weer een standaard Tilke baan.
Inderdaad, weer een 13 in een dozijn baan erbij... Het is wel stuitend hoeveel de 1e foto inderdaad op Bahrein lijkt, zonde weer dit. Wat wel gaaf is, is de hele omgeving van de baan en alles wat ze erbij gemaakt hebben. Maar betreft het racen, daar gaat het natuurlijk om, is dit weer zo'n saaie baan volgens mij.
Foto 2 lijkt me uitgang pitstraat trouwens.
Waar ik nieuwsgierig naar ben: verandert Renault zijn liverie????? Klassiek geel/zwart zou mooi zijn.
Vraag het me af, het is niet toegestaan gedurende het seizoen je livery compleet te veranderen, mits unanimiteit van alle teams (zie Midland/Spyker in 2006).
Nog even over Kobayashi, ik begrijp niet wat ze bij Toyota in deze man zien. Toen hij nog bij ASM F3 zat, met als teamgenoten oa Grosjean en van der Garde was hij steevast de langzaamste man en ook in het GP2 main series kampioenschap heeft hij nooit indrukwekkende dingen laten zien. Net als Nakajima overigens.
Pingguest
12 oktober 2009, 15:47
Om over Vettel nog maar te zwijgen ;)
Vettel had in 2006 al baankennis opgedaan als derde coureur bij BMW. ;)
Darthwillie
12 oktober 2009, 15:51
Nog even over Kobayashi, ik begrijp niet wat ze bij Toyota in deze man zien. Toen hij nog bij ASM F3 zat, met als teamgenoten oa Grosjean en van der Garde was hij steevast de langzaamste man en ook in het GP2 main series kampioenschap heeft hij nooit indrukwekkende dingen laten zien. Net als Nakajima overigens.
http://media.bigoo.ws/content/gif/flags/flags_97.jpg
kan zo geen enkele andere japanse coureur bedenken die wel zou kunnen.
Richard117
12 oktober 2009, 16:55
http://media.bigoo.ws/content/gif/flags/flags_97.jpg
kan zo geen enkele andere japanse coureur bedenken die wel zou kunnen.
Sato, maar dat is natuurlijk een Honda-man ;)
Darthwillie
12 oktober 2009, 17:07
Sato, maar dat is natuurlijk een Honda-man ;)
precies, staat hees slap als je een afdanker van Honda neemt.
Roel Bakker
12 oktober 2009, 17:43
Ik snap de gedachte niet om kosten wat kost een japanner in die auto te zetten. Het resultaat zal waarschijnlijk 0 zijn en het resultaat is toch waar het om draait lijkt me.
Massa heeft trouwens weer zijn eerste rondjes in een F1 wagen achter de rug
http://www.f1today.nl/fotos/xyna1cuw8.jpg
Zijn oog ziet er al weer een stuk beter uit zo.
Pingguest
12 oktober 2009, 18:12
Ik vind zijn linkeroog nog steeds erg opgezwollen.
speed9
12 oktober 2009, 18:38
De oog zelf of er omheen?
Was dit voor of na de test want als het voor is vind ik hem wel vermoeit ogen?
Ik denk niet dat zijn oog 100% goed genoeg is voor de F1,
als ik mislukte vergelijking mag maken met mij zelf.
Ik zie nu nog steeds niet helemaal scherp met rechts en dat is wel minder dan het was aangezien ik vroeger nog geen moeite had met kleine letters en dergelijke.
Ferrari_Enzo
12 oktober 2009, 19:09
Massa: "Het voelt alsof ik dat ongeluk nooit heb gehad"
Felipe Massa voelt zich helemaal fit na zijn eerste ronden in een Formule 1-auto sinds zijn ongeluk in Hongarije. De Braziliaan reed op Fiorano een test in een Ferrari uit 2007 en was blij om te kunnen melden dat er geen problemen waren.
"Toen ik in de auto zat voelde het alsof er nooit iets was gebeurd", zei Massa na de test. "Ik ben nog steeds dezelfde etter als vroeger! Alles ging goed, ik ben fysiek in een prima staat en het voelt alsof er niets is gebeurd op 25 juli. Ik had geen problemen met mijn zicht en zou zo twee races kunnen rijden."
"Ik neem uit voorzorg natuurlijk de tijd, dat moet je respecteren, maar na mijn ronden in de auto kan ik zeggen dat ik precies dezelfde ben als voor mijn ongeluk."
Bron: Gpupdate
Blijkbaar voelt hij zich prima. Hopelijk zijn z'n tijden dat ook :rolleyes:
Tjerk Korving
12 oktober 2009, 19:10
Z'n zicht is weer 100% dus beter kan het niet zijn lijkt me.
Captain Slow
12 oktober 2009, 20:44
Ecclestone oppert idee om op maandagen na Grands Prix te testen
Bernie Ecclestone is van mening dat testen in de Formule 1 weer toegestaan moet worden. Een vaste test op de maandagen na Grands Prix op het circuit van de betreffende race, om de kosten laag te houden, is volgens hem de toekomst. De huidige situatie vindt hij verkeerd.
Ecclestone in Auto Motor und Sport: “Ik weet zeker dat we in de toekomst op maandagen na Grands Prix gaan testen. De auto’s zijn al ter plekke, de mensen ook. Dat houdt de kosten binnen de perken en dan kunnen we jonge coureurs meer kansen geven. Het probleem van het huidige systeem is namelijk dat het vrijwel onmogelijk is om jonge rijders te laten rijden. Het systeem beschermt de gevestigde coureurs, maar dat is absoluut verkeerd.”
www.f1today.nl
Dit vind ik niet eens een slecht idee eigenlijk. Bewijs is wel weer geleverd dat Ecclestone nog lang niet aan het dementeren is.;)
Stefan van Renselaar
12 oktober 2009, 20:50
www.f1today.nl
Dit vind ik niet eens een slecht idee eigenlijk. Bewijs is wel weer geleverd dat Ecclestone nog lang niet aan het dementeren is.;)
Ja, we kunnen Ecclestone en goed idee weer in een zin samen noemen :blink:
Neo-242
12 oktober 2009, 21:32
Ik heb zojuist alle race edits nog eens bekeken van http://www.formula1.com/video/race_edits.html
en dan valt het pas op hoe hard Button is weggevallen uit de top van de races in de 2de helft van dit seizoen, met Monza als uitsteker met z'n 2de plaats.
Tevens vallen de kleine foutjes van Vettel op, zonder deze had hij een stuk dichter bij Button en Barrichello gestaan.
bobskink
12 oktober 2009, 21:33
zijn dutsfactor is nog toegenomen
CavaF1
13 oktober 2009, 10:03
www.f1today.nl
Al gaan er dan veel personeelsleden ontslagen worden want het testteam is niet zozeer samengesteld uit de racecrew.
Op Spa kunnen ze dat dan al schudden wegens beperkt aantal dagen geluidsoverlast. Rijden ze daar trouwens nog steeds niet over het stuk van de Source tot achter Kemmel?
Monaco, not to do
Valencia, not to do
Er zullen er nog wel zijn.
Robert Saalmink
13 oktober 2009, 10:19
Barrichello schijnt volgens diezelfde site tegenover de Braziliaanse TV bevestigd te hebben dat hij bij Williams gaat rijden. De geruchten zijn trouwens ook uiterst hardnekkig dat Hulkenberg zijn teamgenoot wordt. Dat ziet er dus niet goed uit voor Nakajima.
Overigens even iets anders, www.f1racing.net doet het hier al enige dagen niet. Hebben jullie ook dat probleem?
Edit: never mind, hij werkt opeens weer.
Schumi rulezzzzz
13 oktober 2009, 10:21
Overigens even iets anders, www.f1racing.net doet het hier al enige dagen niet. Hebben jullie ook dat probleem?
Edit: never mind, hij werkt opeens weer.
Gewoon http://f1.gpupdate.net toevoegen, die werkt altijd.
Darthwillie
13 oktober 2009, 10:53
Al gaan er dan veel personeelsleden ontslagen worden want het testteam is niet zozeer samengesteld uit de racecrew.
Op Spa kunnen ze dat dan al schudden wegens beperkt aantal dagen geluidsoverlast. Rijden ze daar trouwens nog steeds niet over het stuk van de Source tot achter Kemmel?
Monaco, not to do
Valencia, not to do
Er zullen er nog wel zijn.
Gezien de kostenbesparingen die achter het idee zitten zullen ze daar denk ik niet zo mee zitten. Balen voor het testteam maar die zullen dit jaar ook niet veel doen.
Wat ik graag als extra zou willen zien dat de teams verplicht worden een niet racecoureur voor zo een test te gebruiken. Op die manier help je toch met doorstroming en voorkome je jonge coureurs die zonder ervaring instappen.
Schumi rulezzzzz
13 oktober 2009, 11:00
Gezien de kostenbesparingen die achter het idee zitten zullen ze daar denk ik niet zo mee zitten. Balen voor het testteam maar die zullen dit jaar ook niet veel doen.
Wat ik graag als extra zou willen zien dat de teams verplicht worden een niet racecoureur voor zo een test te gebruiken. Op die manier help je toch met doorstroming en voorkome je jonge coureurs die zonder ervaring instappen.
Persoonlijk vind ik gewoon dat alle teams op vrijdag een 3e rijder moet kunnen inzetten. Dit moet een rookie zijn, zonder GP ervaring (dus geen GP starts, anders moet je elke vrijdag een andere rijder inzetten).
Enige probleem van dit systeem is dat er door de race coureurs weer minder wordt gereden en dat het wel heel erg druk wordt op de baan als iedereen meerijdt. 26 racecoureurs, plus 13 testrijders... Wens ik ze in Monaco veel succes :surrender:
Captain Slow
13 oktober 2009, 13:52
Dan leren ze wel hoe je in Monaco kunt inhalen:p
speed9
13 oktober 2009, 17:23
Dan leren ze wel hoe je in Monaco kunt inhalen:p
:innocent:Dan toch maar een levensechte crashtest course :blink:
Ik vind het uberhaupt wow dat er 26 coureurs door Monaco gaan rijden,maar dat zou vroeger ook wel gekunt hebben dus waarschijnlijk nu ook.
Tazz
13 oktober 2009, 19:01
als ze toestemming krijgen van de andere teams gaat renault in brazilië en abu dhabi met het klassieke geel-zwarte kleurenschema rijden :thumbup:
Bramzel
13 oktober 2009, 19:01
als ze toestemming krijgen van de andere teams gaat renault in brazilië en abu dhabi met het klassieke geel-zwarte kleurenschema rijden :thumbup:
Bron? Zoals al vaker gezegd; geen losse flodders plaatsen zonder bronvermelding aub.
Darthwillie
13 oktober 2009, 19:40
Dan zouden ze in Brazilie nog moeten gaan verven :huh1:
http://img50.imageshack.us/img50/2015/bannervs.jpg
Roel Bakker
13 oktober 2009, 19:49
Bron? Zoals al vaker gezegd; geen losse flodders plaatsen zonder bronvermelding aub.
Staat op www.f1today.nl
Tazz
13 oktober 2009, 20:23
Staat op www.f1today.nl
idd, had het daar gelezen
speed9
13 oktober 2009, 20:51
Hoelang geleden is dat dan?
Ik ken renault alleen maar van Mild Seven en ING uiterlijk, en de 80's met de turbomotor.
Sander Hogendoorn
13 oktober 2009, 20:55
http://www.f1today.nl/nieuws/2009/10/13/renault-in-brazili-wellicht-met-ander-kleurenschema/
Complete link.
Het Franse renstal :rolleyes:
Schumi rulezzzzz
13 oktober 2009, 20:55
Hoelang geleden is dat dan?
Ik ken renault alleen maar van Mild Seven en ING uiterlijk, en de 80's met de turbomotor.
Google afbeeldingen doet wonderen...
1991
http://www.renault.com/fr/PassionSport/sport-automobile/Images_Without_Moderation/formule-1/formule1-1991-canada-large.jpg
1977
http://www.renault.com/fr/PassionSport/sport-automobile/Images_Without_Moderation/formule-1/formule1-1977-jabouille-lar.jpg
Face the Slayer
13 oktober 2009, 21:08
Die bovenste hoort er niet echt bij hè.
Bramzel
13 oktober 2009, 22:16
En we hebben een huiler:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79414
Toch mooi, blijkbaar begint Todt de hete adem van Vatanen in zijn nek te voelen ;)
Darthwillie
13 oktober 2009, 22:20
en dan werkt zijn tweede man al vanuit het FIA hoofdkwartier :rolleyes:
Gisteren kwam Mosley al met de mededeling dat hij vondt dat Todt het moest worden. Ze worden zenuwachtig lijk het wel.
Tjerk Korving
13 oktober 2009, 22:24
Geen idee wat ik aan Todt heb eigenlijk en als het er op aan komt heeft hij de meeste connecties met teams die anderen kunnen betitelen als partijdig. Juist dat zou op dit moment niet wenselijk zijn. Ben benieuwd wie er uiteindelijk gekozen gaat worden maar hopelijk Vatanen.
Sander Hogendoorn
13 oktober 2009, 22:40
Ik hoop Vatanen, maakt op mij de beste indruk. Daarnaast denk ik dat heel veel mensen Todt meteen linken aan Ferrari (wat ik zelf ook nog wel eens per ongeluk doe :p).
Stefan van Renselaar
13 oktober 2009, 22:47
Ik hoop Vatanen, maakt op mij de beste indruk. Daarnaast denk ik dat heel veel mensen Todt meteen linken aan Ferrari (wat ik zelf ook nog wel eens per ongeluk doe :p).
Was hij niet bij Ferrari werkzaam geweest dan had ik hem nooit gekend... :innocent:
Darthwillie
13 oktober 2009, 22:49
Was hij niet bij Ferrari werkzaam geweest dan had ik hem nooit gekend... :innocent:
Op zich is Todt een heel succesvol manager en als hij niet zo door Ferrari verweven was met Mosley was hij voor mij een uitstekend kandidaat geweest.
Todt begon zijn carrière in de rallysport, eerst als coureur en later als navigator. Dat deed hij tot eind 1981 toen hij dat jaar nog naast de tot voor kort teambaas van Citroën in het WK-Rally's, Guy Frequelin zat. Met hem won hij dat jaar voor Talbot de WK-titel voor constructeurs.
Het jaar daarop werd Todt ingelijfd als manager bij het team van Peugeot-Talbot. Hiermee startte hij in 1982 de ontwikkeling van de Peugeot 205 Turbo 16. Met deze auto wist hij het meest succesvolle team neer te zetten uit het Groep B-tijdperk. Hij greep in zowel 1985 als 1986, de rijder- en constructeurstitel met Peugeot. Na het einde van het Groep B tijdperk in het WRC, ging Todt nog door met Peugeot tot begin jaren negentig. Het team won de Parijs-Dakar rally van 1987 tot 1991 achtereenvolgens, maar hij bracht ook succes mee in de bekende Pike's Peak heuvelklimrace en als teambaas tijdens de 24 uur van Le Mans.
Neo-242
13 oktober 2009, 23:34
Ik hoop zo dat Vatanen het wordt. Tijd voor een compleet frisse wind en ook tijd dat de FIA eens andere autosport meer steun geeft dan hun overrated lievelingskindje F1.
Al die moeite en energie. Buiten betere veiligheid heeft het de sport niets gebracht.
Robert Saalmink
13 oktober 2009, 23:57
Nou ja tot nu toe heeft Todt inderdaad de meest concrete plannen gepresenteerd, met name met betrekking tot meer gelijkheid in de stewards die de straffen uitdelen op de circuits. Dat sprak mij wel aan, Vatanen mikt meer op de interne structuur van de FIA zelf. Ook prima, maar wel minder concreet voor de buitenstaander misschien.
Wie stemmen straks eigenlijk? Dat kan ik nergens terug vinden.
Tjerk Korving
13 oktober 2009, 23:59
Volgens mij zijn het sowieso de diverse auto bonden die hun stem moeten uitbrengen Robert.
Peter
14 oktober 2009, 00:06
Alleen maar alle autobonden toch? Dat was dacht ik ook altijd het probleem, landen als Abu Dabi en andere kleine landjes hebben een stem met evenveel waarde als bv. Engeland, Duitsland, America etc. Maar we zullen zien wat het gaat worden...
Jeroen Ursem
14 oktober 2009, 00:26
Was er niet zo'n arabier die 40% van de stemmen heeft voor de FIA? Of was dat met wat anders.
Neo-242
14 oktober 2009, 00:34
Dat dacht ik ook ja, het was door hem dat Mosley is kunnen aanblijven na zijn SM/Nazi debacle...
Peter
14 oktober 2009, 00:56
Who is eligible to vote?
Full members who have paid their annual dues are eligible to vote at the FIA General Assembly.
Each of the 132 countries where the FIA is represented receives a maximum two votes, one mobility and one sport (a small number of countries have only either sport or mobility competence and therefore receive one vote).
In countries where there is one club covering mobility and sport, that club will have two votes.
In countries where there is more than one club representing mobility, the vote is decided by a majority decision between those clubs (in countries with sporting competence there is only ever one nominated sport club).
bron: www.fia.com
Twee Nederlandse stemmen
Tot de in totaal 180 stemmen die in de World Council van de FIA kunnen worden uitgebracht, behoren twee Nederlandse stemmen. De KNAF heeft als nationale sportautoriteit één volledige stem, terwijl de stem voor mobiliteit in ons land is verdeeld tussen de ANWB en de KNAC, die elk een halve stem hebben. Volgens de kiesprocedure van de FIA moet er bij meerdere organisaties in één land sprake zijn van een unanieme keuze, anders vervalt deze stem.
bron (http://www.autosport.nl/news/18879/div_knaf_steunt_kandidatuur_ari_vatanen_voor_fia-presidentschap.html)
Dit is wat ik er zo even over kan vinden.
Peter
14 oktober 2009, 01:00
Officieel: Mosley krijgt vertrouwen van de FIA senaat
FIA president Max Mosley mag aanblijven, dat is het verdict na de stemming van de algemene vergadering van de FIA senaat vandaag in Parijs.
Mosley kreeg van 103 stemgerechtigden het vertrouwen, 55 stemden tegen. Verder waren er 7 onthoudingen en 4 onregelmatige stemmingen.
De FIA president stond onder druk nadat er enkele weken geleden een artikel verscheen in een Britse tabloit over z’n SM-feestjes met enkele prostituees.
Het officiële statement van die FIA:
Tijdens een Buitengewone Algemene Vergadering vandaag in Parijs, hebben de FIA Clubleden een stem van vertrouwen uitgebracht op de FIA president.
De FIA leden stemden als volgt:
Voor: 103
Tegen: 55
Onthoudingen: 7
Onregelmatige stemmen: 4
De stemming gebeurde geheim. De stemmen werden geteld door de juridische afdeling van de FIA onder het toezicht van vier controleurs die door de Algemene Vergadering waren gekozen uit een lijst van afgevaardigden, voorgesteld door de Voorzitter van de Vergadering (de President van de FIA Senaat).
bron (http://www.f1journaal.be/index.php/nieuws/artikel/officieel-mosley-krijgt-vertrouwen-van-de-fia-senaat-2282/)
En dit over de stemming van het Mosley SM schandaal.... Niets wijst er dus op dat een of andere Arabier 40% van de stemmen heeft... gelukkig niet zeg :)
Darthwillie
14 oktober 2009, 01:08
Volgens mij had die man het recht om te stemmen namens een hele groep arabische landen.
Federici
14 oktober 2009, 08:46
Volgens mij had die man het recht om te stemmen namens een hele groep arabische landen.
Die man is volgens mij diegene die namens de Verenigde Arabische Emiraten stemt. Die zijn echter onderverdeeld in allemaal landjes die ook hun eigen bond hebben. Aangezien autosport daar zo klein is, hebben ze al die landjes ondergebracht in één overkoepelende organisatie die eigenlijk niet door de FIA erkend wordt.
Pingguest
14 oktober 2009, 10:54
Boze tongen beweren dat Jean Todt na een eventuele verkiezing binnen afzienbare tijd Max Mosley zal benoemen als FIA-vertegenwoordiger voor de Formule 1. Dit zou betekenen dat Mosley via de achterdeur weer terugkeert in de paddock. Het zou tevens verklaren waarom de Brit zodanig zijn best doet om Todt verkozen te krijgen.
Raikkonen_WC
14 oktober 2009, 12:25
Je word er toch langzaam echt ziek van he. Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan die politieke spelletjes. Maar zie er Todt wel voor aan eigenlijk. Mijn eerste gevoel heeft gelijk altijd Vatanen gezegd. Nu maar hopen dat dit uitkomt, als zie ik het zwaar in.
Vraag me af of de teams het hiermee eens zouden zijn, de afspraak was juist, dat ze de Concorde Agreement zouden tekenen, indien Mosley zou aftreden. Ik denk niet dat de teams deze methode dan zouden accepteren.......
Raikkonen_WC
14 oktober 2009, 13:04
Williams en Toyota uit elkaar
Bron:GPUpdate (http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/14/williams-neemt-definitief-afscheid-van-toyota/)
Williams neemt definitief afscheid van Toyota
Williams heeft de samenwerking met Toyota officieel opgezegd. Het Britse team gaf eerder al te kennen volgend jaar liever met andere motoren te gaan rijden.
Toyota leverde sinds 2007 motoren aan Williams. "Toyota is een zeer goede partner geweest. Ze hebben onze onafhankelijkheid altijd gerespecteerd en ze hebben ons altijd eersteklas producten geleverd", zei teambaas Frank Williams. "We zijn erg trots dat we met zo'n fantastisch bedrijf hebben kunnen samenwerken en we zijn het team uit Keulen erg dankbaar voor de steun. Mijn dank gaat met name uit naar de Toyota-engineers die de afgelopen drie jaar binnen ons raceteam werkzaam zijn geweest."
Williams zal binnenkort de motorenpartner voor 2010 bekendmaken.
Federici
14 oktober 2009, 17:17
Williams en Toyota uit elkaar
Bron:GPUpdate (http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/14/williams-neemt-definitief-afscheid-van-toyota/)
Terug naar Williams Cosworth! :thumbup:
Darthwillie
14 oktober 2009, 17:19
ik gok op williams renault, loopt dat goed zoals vroegah, dan kan Renault het fabrieksteam terugtrekken.
Federici
14 oktober 2009, 17:27
ik gok op williams renault, loopt dat goed zoals vroegah, dan kan Renault het fabrieksteam terugtrekken.
.. en heeft Kubica geen stoeltje meer :surrender: :(
Richard117
14 oktober 2009, 17:28
Voor Polen is het toch niet moeilijk om aan het werk te komen? :p
Darthwillie
14 oktober 2009, 17:29
Renault vertrek verwacht ik niet binnen twee jaar, maar als Williams op stoom is met Renault motoren. Kubica zou dan bijv ook kunnen overstappen naar Williams
Schumi rulezzzzz
14 oktober 2009, 17:29
Boeie, met alle respect maar Kubica heeft dit seizoen werkelijk niks laten zien, was zelfs bijna vergeten dat hij nog meereed. Hij is bovendien vreselijk saai, kortom ik zal hem niet missen...
Federici
14 oktober 2009, 17:54
Boeie, met alle respect maar Kubica heeft dit seizoen werkelijk niks laten zien, was zelfs bijna vergeten dat hij nog meereed. Hij is bovendien vreselijk saai, kortom ik zal hem niet missen...
Kubica is koning vriend. Ik vergat eigenlijk dat BMW meereed. Die auto is geen ruk waard. Volgend jaar is Robert back :)
Richard117
14 oktober 2009, 18:42
Kubica is koning vriend. Ik vergat eigenlijk dat BMW meereed. Die auto is geen ruk waard. Volgend jaar is Robert back :)
Kan toch niet alleen aan de auto liggen, aangezien Heidfeld er wel al 15punten mee gehaald heeft ;)
Stefan van Renselaar
14 oktober 2009, 18:53
Renault vertrek verwacht ik niet binnen twee jaar, maar als Williams op stoom is met Renault motoren. Kubica zou dan bijv ook kunnen overstappen naar Williams
Ja, zeker nu Red Bull Mercedes motoren wil zou iemand anders die Renault motoren moeten gaan gebruiken, Williams lijkt daar de ideale kandidaat voor :)
Pingguest
14 oktober 2009, 21:16
Ik heb mijn twijfels over de Renault-motor. De motor is nooit de krachtigste geweest en sinds eind 2006 (!) is elke vorm van ontwikkeling aan de motor verboden, dus kan daar nooit enige verandering in zijn gekomen.
Captain Slow
14 oktober 2009, 21:18
Renault mocht toch juist zijn motor gaan upgraden omdat ze weinig daaraan gedaan terwijl andere teams kleine toegestane dingen vervangen hadden en zo een krachtigere motor hebben gekregen?
Tazz
14 oktober 2009, 21:26
nee, integendeel.. Mercedes moet letterlijk z'n motor slechter maken
Stefan van Renselaar
14 oktober 2009, 21:28
nee, integendeel.. Mercedes moet letterlijk z'n motor slechter maken
Ik denk dat Casper het had over wat in 2008 toegestaan werd om te veranderen.
Bramzel
14 oktober 2009, 22:15
Ik vind het een draak van een man, maar ik ben dan wel weer erg benieuwd naar zijn verhaal:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/14/max-mosley-gaat-autobiografie-uitbrengen/
speed9
14 oktober 2009, 22:18
Michael Schumacher houdt pleidooi voor Todt
Michael Schumacher heeft een brief gestuurd naar de leden van de FIA, waarin hij uitlegt waarom Jean Todt de ideale man is om Max Mosley op te volgen als president. Later deze maand moeten de FIA-leden een nieuwe president kiezen.
"Ik ben er heilig van overtuigd dat Jean de juiste persoon om de volgende president van de FIA te worden", schrijft hij. "Ik heb bijna vijftien jaar met hem samengewerkt, dus ik denk dat ik dat wel met grote zekerheid kan zeggen. Jean is iemand die goed leiding kan geven, die loyaal is, die toegewijd is aan wat hij doet en die goed kan samenwerken. Dat heb ik tijdens mijn racecarrière allemaal zelf ervaren."
"Tijdens de vele gesprekken die ik recentelijk met hem heb gevoerd, is mij duidelijk geworden hoe gedetailleerd en goed doordacht zijn plannen wel niet zijn. Het is mij duidelijk geworden dat hij op zijn eigen manier vele veranderingen wil doorvoeren: in goed overleg met alle belanghebbenden, in plaats van door de confrontatie op te zoeken", schrijft de zevenvoudig wereldkampioen verder. "Ik volg de sport nog steeds op de voet en er zijn een paar grote schandalen geweest die de sport veel schade hebben toegebracht. Ik werk voor de FIA en de FIA Foundation al meer dan tien jaar aan vele projecten en ik denk dat ik dus ook wel wat over de FIA kan zeggen. Bij mij leeft sterk het gevoel dat er iets moet veranderen, maar dat die veranderingen wel door een bekwaam persoon, iemand als Jean, moeten worden doorgevoerd. Hij heeft een team gevormd dat aan de ene kant veel respect heeft voor wat de FIA al heeft bereikt, maar aan de andere kant de boel ook echt kan veranderen."
"Er zijn mensen die zeggen dat Jean Todt geen verandering zal zijn ten opzichte van Max Mosley. Zij kennen Jean echter niet. Jean heeft zijn eigen manier van leiding geven, zijn eigen agenda en heeft voldoende kennis vak zaken. Zoals ik hem ken, zal hij zijn plannen voor de FIA op zijn eigen wijze realiseren, als teamspeler."
Ok dat is wel logies dat MS voor Todt op komt.
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/14/michael-schumacher-houdt-pleidooi-voor-todt/
Federici
14 oktober 2009, 22:54
Ik vind het een draak van een man, maar ik ben dan wel weer erg benieuwd naar zijn verhaal:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/14/max-mosley-gaat-autobiografie-uitbrengen/
Zolang hij de bewuste nacht niet in detail beschrijft, ben ik geïnteresseerd ;)
KingBee
15 oktober 2009, 00:39
Ok dat is wel logies dat MS voor Todt op komt.
Wel logisch, hij kan niet anders, het is zijn vriend, maar hij had beter kunnen weigeren (Todt zal het hem wel gevraagd hebben), en niet die brief moeten schrijven. Schumacher heeft wat mij betreft een heel klein deukje opgelopen in het respect wat ik voor hem heb, maar ik denk niet dat hij er mee zit. ;)
Darthwillie
15 oktober 2009, 11:32
Gaat gezellig worden bij Ferrari volgend jaar
Massa: Alonso knew about race-fixing
By Jonathan Noble Thursday, October 15th 2009, 07:42 GMT
Fernando Alonso and Felipe Massa, 2009Felipe Massa says he remains suspicious that Fernando Alonso did know about the deliberate crash plot at the 2008 Singapore Grand Prix - but has vowed not to let it affect his future relationship with the Spaniard.
Massa spoke to Brazilian media during a get-together in Sao Paulo on Wednesday and, during the lunch, he said he was in no doubt that Alonso had to have been aware of the plans for Nelson Piquet to crash deliberately in the Singapore event last year to try and help him win.
"In all, he is the least of the problem," Massa was quoted as saying by the Brazilian media about Alonso's involvement in the affair.
"It was the team and Nelson - but Alonso was part of the problem. He knew. We can not know it [but] of course he knew. [It's an] absolute certainty."
The comments created a huge media storm in Brazil ahead of this weekend's grand prix, and Massa and Ferrari moved to clarify the remarks in a statement issued on the Maranello team's official website on Wednesday evening.
In it, Massa said that his comments relate to a feeling he has rather than being based on facts, and he totally respects the FIA's findings from its investigations that Alonso was not aware of the crash plot.
"What I've said is the outcome of a hunch I've had and is not based on any concrete evidence," Massa said in his statement. "The FIA World Council announced that there was no indication that Fernando may have been informed of what had happened and I respect this outcome.
"Obviously I'm very disappointed about what transpired last year in Singapore: I have already said several times what I thought about it and now it's time to close that chapter and to look to the future.
"What is certain is that this episode will not mar in any way the relationship I'll have with Fernando when we will be team-mates."
Autosport.com
Dit soort uitspraken bevestigt precies waarom ik het niet heb met Massa.
Schumi rulezzzzz
15 oktober 2009, 11:38
Huh? Massa heeft denk ik wel gelijk, ik vind dat hij dat best mag zeggen. Beetje psychologische oorlogvoering kan geen kwaad toch?
Atreidez
15 oktober 2009, 12:00
Was deze al gepost hier? Ziet er best leuk uit toch, dat circuit :)
YouTube - First F1 laps of Yas Marina
Darthwillie
15 oktober 2009, 12:02
Huh? Massa heeft denk ik wel gelijk, ik vind dat hij dat best mag zeggen. Beetje psychologische oorlogvoering kan geen kwaad toch?
Nee hij heeft absoluut ongelijk en beschuldigt zelfs Alonso van een strafbaar feit, namelijk liegen tegen de FIA. De FIA zou hem zelfs aan kunnen pakken wegens schadelijke uitlatingen. De uitspraak is gedaan dat Alonso van niets wist. Verder vind ik het nogal kinderachtig dat hij net doet of hij daardoor het kampioenschap heeft verloren maar makkelijk vergeet dat hij met een tankslang door de pitstraat reed, onveilig wegreed en spinde in die race.
Sander Hogendoorn
15 oktober 2009, 12:08
Was deze al gepost hier? Ziet er best leuk uit toch, dat circuit :)
YouTube - First F1 laps of Yas Marina (http://www.youtube.com/watch?v=ikvjwBEYk50)
Wat een doolhof zeg :surrender:
Ik word er niet echt warm van helaas, veel te veel onnodige chicanes.
Roel Bakker
15 oktober 2009, 12:56
Idd ik word hier ook niet enthousiast van als ik dit circuit zie. Het straalt gewoon helemaal niks uit..
Het enige leuke is dat de pit-exit onder het circuit door gaat, grappig!
Schumi rulezzzzz
15 oktober 2009, 13:05
Die chicane voor de hairpin gaan ze in het F1 weekend niet gebruiken, dus dat scheelt 1 chicane. Die pitexit zal wel weer gezeik gaan opleveren, gevaarlijk, slecht zicht, te langzaam etc... Terwijl t juist gaaf is!
Bramzel
15 oktober 2009, 13:18
Ik vind de layout wel gaaf eigenlijk, volgens mij zitten er verschillende goede inhaalpunten in als ik dat zo zie, langzame bochten na rechte stukken.
Sander Hogendoorn
15 oktober 2009, 15:50
Die chicane voor de hairpin gaan ze in het F1 weekend niet gebruiken, dus dat scheelt 1 chicane. Die pitexit zal wel weer gezeik gaan opleveren, gevaarlijk, slecht zicht, te langzaam etc... Terwijl t juist gaaf is!
Dat scheelt dan wel weer, maar die chicane voor de hairpin haalt juist 1 van de beste inhaalmogelijkheden weg :rolleyes:
Marc Vos
15 oktober 2009, 17:13
Is niet echt een baan waar je echt warm van wordt, maar je kunt er wel inhalen en dat is wel een voordeel.
Ferrari_Enzo
15 oktober 2009, 18:05
Ik zie niet echt punten waar je (gemakkelijk) kunt inhalen? Die rechte stukken zijn ook maar kort.
Verder is het één grote laag asfalt met hier en daar curbstones :surrender: Ziet er niet uit.
Face the Slayer
15 oktober 2009, 19:35
Een typisch FIA-circuit weer, inspiratieloos lopende band product.
Darthwillie
15 oktober 2009, 19:55
wie weet valt het mee, zag toch wel een leuke doordraaier
bobskink
15 oktober 2009, 21:00
wie weet valt het mee, zag toch wel een leuke doordraaier
Ik vind het op het eerste zicht ook vrij inspiratieloos, op de pit exit na (die misschien niet zo veilig is).
Maar het is vooral de inplanting die suckt, net zoals China en Bahrein is het te steriel en afgelekt, geen boompjes, weinig kleur.
GTE
15 oktober 2009, 21:21
Typisch Tilke. Hypermodern en (daardoor?) totaal sfeerloos. Ik word er niet blij van.
Neo-242
15 oktober 2009, 21:36
Gaap... ze worden boeiender gemaakt met Scalextric. Wat een slaapverwekkend circuit alweer:blink:
Tjerk Korving
15 oktober 2009, 21:38
Gebrek aan omgeving is het grootste probleem en dan kan je hooguit kunstmatig gaan werken met hoogteverschillen. Heel wat anders dan circuits die in het landschap zijn gelegd en het ook volgen.
GTE
15 oktober 2009, 21:45
Ik heb het wel met Massa (wat je daar ook onder zou willen verstaan) maar dit is gewoon een domme, overbodige uitspraak over je toekomstig teammaat. Beetje mosterd na de maaltijd ook, de council heeft zich uitgesproken en mensen hebben de focus alweer elders liggen.
Tjerk Korving
15 oktober 2009, 22:19
Las overigens laatst ook dat er na ergens in november na afloop van een seizoen niets meer kan worden veranderd aan uitslagen, wk standen e.d. van dat seizoen. Als je dat beschouwd dan waren die geruchten van protesten en schrappen van de race van Singapore van 2008 dus ook compleet ongegrond.
KingBee
16 oktober 2009, 11:13
Van telegraph.co.uk
Ari Vatanen accuses Max Mosley of improper interference in FIA presidential election
Max Mosley has been accused of improper interference in next week's FIA presidential election by Ari Vatanen, one of two candidates hoping to succeed him as the most powerful figure in world motorsport.
By Tom Cary in Sao Paulo
Published: 7:30AM BST 16 Oct 2009
Ari Vatanen accuses Max Mosley of improper interference in FIA presidential election
In a letter, seen by The Daily Telegraph and delivered by a huissier de justice to Mosley’s FIA headquarters in Paris on Thursday, Vatanen accuses Mosley of breaching “the principle of neutrality” set out in French law with his support of Vatanen’s rival Jean Todt.
“The Fédération Internationale de l’Automobile is a non-profit organisation and is governed by French law,” Vatanen writes. “Pursuant to French law, the operation of non-profit organisations is governed by legal principles.
“The breach of this principle of neutrality during election campaigns, when aimed at distorting the results of the election, is punishable by all of the French Courts.”
Mosley believes Vatanen is being hypocritical and claims the Finn asked him in a private lunch meeting on July 3 to support his candidacy.
The letter, which is understood to have been drafted in conjunction with a French attorney, goes on to accuse Mosley of making “a defamatory statement” about the Finn in a recent letter to HRH Prince Feisal of Jordan, one of Vatanen’s nominations for vice-president. “I reserve all right to take action on account of the act previously committed against me,” Vatanen concludes.
The latest development in a fractious election battle comes after reports that Vatanen was “marched” from Mosley’s offices on Tuesday when he tried to discuss the electoral process next Friday.
It also follows leaked emails, revealed in this newspaper on Wednesday, which show that senior figures within the FIA and the FIA Foundation, an independent charity largely financed by the FIA, are lobbying on behalf of Todt. The FIA responded to the leaked emails on Thursday by saying it was not worried about alleged illegal activity.
“We are aware that people are campaigning on behalf of both candidates,” said a spokesman. “But the election is being conducted in accordance with the FIA statutes and with the law. Nothing we have seen has contradicted that.”
The FIA Foundation published three documents on its website on Thursday in response to the leaked emails and said it was planning to “address these issues” at its next meeting of the Board of Trustees, on which both Todt and Vatanen sit.
“Trustees may not be aware that I am employed by the Foundation for four days a week,” its director general David Ward said. “In my spare time, on a voluntary basis I have been helping Jean Todt develop his candidacy policy agenda and providing advice to his campaign but not take any public position.
“My assistance has not involved use of the Foundation resources.”
Darthwillie
16 oktober 2009, 15:28
Zelfs een verkiezing kan Mosley niet zonder conflicten regelen :rolleyes: de man begint een karikatuur te worden
Mosley defends his support for Todt
By Matt Beer Friday, October 16th 2009, 11:56 GMT
Max Mosley has dismissed Ari Vatanen's suggestion that his open support for Jean Todt in the FIA presidential election constitutes a breach of French law.
In a letter published by the FIA, Vatanen criticised Mosley for backing Todt as his successor, and threatened further action.
"Pursuant to French law, the operation of non-profit organisations is governed by general legal principles," Vatanen wrote.
"Among these general principles, applicable to elections, the principle of equality among all candidates is enshrined in the French Constitution and the corollary to this principle of equality is the principle of neutrality which all persons must adopt who due to their position have a particular influence on voters.
"The breach of this principle of neutrality during election campaigns, when aimed at distorting the results of the elections, is punishable by all of the French Courts."
Vatanen believes that Mosley and other influential Todt backers have acted contrary to this law.
"In the current campaign for the election of the President of the Federation Internationale de l'Automobile, the principle of neutrality has been flouted constantly by the FIA, certain paid staff members, and the employees of certain organisations dependent on the FIA which use the funds made available by the FIA, such as the FIA Foundation for example," he wrote.
"However, you were the first to violate the principle of neutrality.
"Indeed, whereas I announced last 11 July that I was running as a candidate for the Presidency of the FIA, you sent an official letter shortly thereafter on 15 July to all of the Members of the FIA in which you state your intention not to stand for re-election and in which you openly express your support for the candidacy of Jean Todt who moreover, had not yet even officially announced that he was running for the office of President."
The former World Rally champion also cites comments made by Mosley in interviews, a letter he wrote to Prince Faisal of Jordan in which he predicts that Vatanen will lose the election, and actions in support of Todt by other senior FIA figures.
"Under these conditions, I suggest that you stop and that you ensure that staff members on the payroll of the FIA and organisations which depend financially on the FIA stop these practices which up until now have constituted a violation of the principle of equality among candidates to the Presidency of the FIA," Vatanen wrote.
"In addition, I further reserve all right to take action on account of the act previously committed against me."
But Mosley has responded by claiming that Vatanen had previously sought his backing and insisting that his support for Todt does not contravene any law or principle.
"I am surprised you seek to criticise me for supporting the other candidate," Mosley wrote. "You joined me for lunch on 3 July 2009 and repeatedly asked me to support you. You will recall I told you then I would support Jean Todt, as I thought him the better candidate.
"This was not a reflection on you, merely recognition that, in my view, Jean has relevant knowledge and experience while you do not.
"I know of no provision of French or any other law which prevents an outgoing office holder offering his personal view on who is most qualified to be his successor. Equally, everyone involved with or interested in the FIA is entitled to a personal view and to express that view.
"The essence of a free and fair election is that the merits of the different candidates are debated. It is not a violation of any legal principle for anyone to think that you are a less qualified candidate than your opponent for the role in question."
In addition to publishing the two letters, the FIA has also urged Todt and Vatanen to take a positive approach to the final week of campaigning ahead of next Friday's election.
"The FIA will be calling on all candidates to avoid negative campaigning and prejudicial leaks to the media," said a statement on the governing body's website.
"Candidates should focus on the positive aspects and opportunities of the upcoming election and its effect on motoring and motor sport
autosport.com
Stefan van Renselaar
16 oktober 2009, 17:58
Zelfs een verkiezing kan Mosley niet zonder conflicten regelen :rolleyes: de man begint een karikatuur te worden
autosport.com
Dit moet echt naar de Europese Unie, want dit kan echt niet :surrender:
Darthwillie
16 oktober 2009, 19:56
HEt gaat naar de franse rechter dus
Vatanen seeks court help for election
By Jonathan Noble Friday, October 16th 2009, 15:16 GMT
Ari Vatanen has applied to the Tribunal de Grande Instance de Paris for it to impose measures on the FIA to ensure that next week's presidential election is fair and transparent.
Amid increasing tension between motor racing's governing body and Vatanen about the forthcoming vote, the FIA issued a critical statement on Friday claiming that the former world rally champion's latest move had brought undue negative publicity.
The governing body claimed that the checks and balances already in place were more than enough to ensure that the forthcoming vote could take place without any doubt about the election's democratic integrity.
"Mr Ari Vatanen, one of the candidates for the FIA Presidency, has today served on the FIA an application to the Tribunal de Grande Instance de Paris, asking the Court to impose a number of measures for the FIA election," said the FIA statement.
"Had Mr Vatanen troubled to examine the procedures in place, he would understand that these in fact already provide more safeguards than those he is asking the Court to impose.
"The FIA is therefore at a loss to explain the purpose of this legal action, if not merely to generate further negative publicity and to attempt to raise doubts about the honesty of FIA staff. This is despite the fact that a large team of FIA personnel has worked continuously over recent months to ensure that the new FIA President is elected in a dignified and democratic way.
"The FIA has retained a public official (a Huissier de Justice) to supervise the electoral process and the count. On 15 October the FIA circulated a note to all voting members outlining in detail the election process to be deployed and the role that the Huissier will play. This is available to download in the governance section of the FIA website.
"This legal action follows a number of allegations made by Mr Vatanen to the media which attempt to call into question the integrity of the FIA's personnel and the FIA's election process. However, Mr Vatanen has not taken up an invitation to specify and substantiate his allegations."
The latest development comes following reports that the FIA has been doing all it can to ensure that outgoing president Max Mosley's preferred candidate Jean Todt wins the election.
As well as suggestions that FIA Foundation Director General David Ward has been lobbying for Todt in his spare time, leaked emails have also revealed that Peter Doggwiler,the FIA Motor Sport Safety Development Fund chairman, has also been petitioning clubs to help boost support for Todt.
autosport.com
Stefan van Renselaar
16 oktober 2009, 20:18
HEt gaat naar de franse rechter dus
"The FIA is therefore at a loss to explain the purpose of this legal action, if not merely to generate further negative publicity and to attempt to raise doubts about the honesty of FIA staff. This is despite the fact that a large team of FIA personnel has worked continuously over recent months to ensure that the new FIA President is elected in a dignified and democratic way.
autosport.com
Goede stap van Vatanen, het probleem moet bij de bron worden aangepakt en de FIA moet weer betrouwbaar gemaakt worden...
Het stukje wat ik heb gequote uit het artikel is wel hilarisch.
Darthwillie
16 oktober 2009, 20:20
idd, ik denk dat hij naar de rechter stapt vanwege dat groepje. En dan stond er van de week ook al dat Vatanen naar Mosley is gestapt maar eruit is gegooid toen hij kritische vragen stelde :rolleyes:
speed9
16 oktober 2009, 21:13
idd, ik denk dat hij naar de rechter stapt vanwege dat groepje. En dan stond er van de week ook al dat Vatanen naar Mosley is gestapt maar eruit is gegooid toen hij kritische vragen stelde :rolleyes:
Vraag me ook af waneer de EU/EC naar de rechten van Ecklestone kijkt.
Bedoel hij heeft wettelijk geen recht om (TV)rechten te verkopen en zich te bemoeien in toelaating/verdeling van teams en de geld die ze zoude krijgen.
Tjerk Korving
16 oktober 2009, 21:18
Vraag me ook af waneer de EU/EC naar de rechten van Ecklestone kijkt.
Bedoel hij heeft wettelijk geen recht om (TV)rechten te verkopen en zich te bemoeien in toelaating/verdeling van teams en de geld die ze zoude krijgen.
Wie moet het anders doen? Dat alles word gedaan door de FOM en dus Ecclestone. Dat is gewoon het overkoepelende orgaan qua TV en het verdelen van de opbrengsten ervan. Over toelating van teams gaat overigens de FIA en niet de FOM / Ecclestone.
GTE
16 oktober 2009, 21:40
Sinds wanneer is er een 'wettelijk recht' nodig om je vermogensrechten te gelde te maken? Voorzover ik weet exploiteert Ecclestone alleen die rechten waarvan hij ook daadwerkelijk de rechthebbende is.
speed9
16 oktober 2009, 22:05
Sinds wanneer is er een 'wettelijk recht' nodig om je vermogensrechten te gelde te maken? Voorzover ik weet exploiteert Ecclestone alleen die rechten waarvan hij ook daadwerkelijk de rechthebbende is.
Hij heeft de TV rechten "gekocht", eigenlijk van zichzelf voor de komende 100 jaar.
Dat is eigenlijk niet mogelijk maar toch doet die het.
Zo zijn er meer dingen die Wettelijk niet kan.
Bvb uitsluiten van geld op basis van niet aan zijn advies houden(BrawnGp enzo).
Zo zijn er meer dingen.
Tjerk Korving
16 oktober 2009, 22:10
Waarom is zoiets niet mogelijk? Waarom worden voetbalrechten dan bijvoorbeeld verkocht en idem bij nog wel meer sporten? De rechten zijn ooit verkocht aan hem en dus heeft hij het recht om te doen wat hij doet. Feitelijk is Ecclestone met de FOM de organiserende partij en de FIA de regelgevende partij.
De afgelopen paar jaar kon Ecclestone eigenlijk doen wat hij wilde qua verdeling van geld aangezien het concorde agreement was verlopen. Nu er weer een nieuwe is getekend is alles gewoon weer vastgelegd volgens bepaalde regels.
GTE
16 oktober 2009, 22:21
Hij heeft de TV rechten "gekocht", eigenlijk van zichzelf voor de komende 100 jaar.
Dat is eigenlijk niet mogelijk maar toch doet die het.
Dat moet je even uitleggen. Hoe koop je iets van jezelf?
Tjerk Korving
16 oktober 2009, 22:31
Hier staat overigens nog een aardige uitleg van hoe het in elkaar steekt allemaal en de diverse links daarin geven nog wat meer info.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Formula_One_Group
Darthwillie
16 oktober 2009, 22:35
Ecclestone heeft van de FIA de tv rechten voor 100 jaar gekocht voor 300 miljoen terwijl ze miljarden waard zijn en vervolgens doorverkocht aan een investeringsmaatschappij waar hij ook bij werkt voor een aantal miljard.
Er is zelfs een eu onderzoek naar gedaan aangezien de rechten voor 100 jaar weggeven al twijfelachtig is maar er ook belangenverstrengeling is aangezien Ecclestone ook organisator vd gp was.
(tenzij mijn geheugen me in de steek laat.)
speed9
16 oktober 2009, 23:16
Ecclestone heeft van de FIA de tv rechten voor 100 jaar gekocht voor 300 miljoen terwijl ze miljarden waard zijn en vervolgens doorverkocht aan een investeringsmaatschappij waar hij ook bij werkt voor een aantal miljard.
Er is zelfs een eu onderzoek naar gedaan aangezien de rechten voor 100 jaar weggeven al twijfelachtig is maar er ook belangenverstrengeling is aangezien Ecclestone ook organisator vd gp was.
(tenzij mijn geheugen me in de steek laat.)
Je bent me voor :thumbup:.
Stel ik zou een bedrijf hebben en ik ben de baas over Gebouw X,en geeft mijn bedrijf de opdracht om mijn gebouw te kopen om mij geld te bezorgen.
Of hoe wel ik koop iets van me zelf en maak er zelf winst op + dat ik het gebouw nog heb.
En zo zijn er meer zaken,die zo in een voorbeeld gaan in de F1.
Tjerk Korving
16 oktober 2009, 23:37
Ofwel, zoals ik het onderstaande lees heeft de EU/EC juist afgedwongen dat de rechten bij de FIA vandaan gingen en dus weinig andere keus hadden het onder te brengen bij Ecclestone.
Brussel, 30 oktober 2001
Commissie sluit haar onderzoek naar Formule 1 en andere vierwielige motorsporten af
De mededingingsdienst van de Europese Commissie heeft de regulerende instantie voor vierwielige motorsporten, de Fédération lnternationale d'Automobile (FlA), en de Formule 1 ondernemingen ervan in kennis gesteld dat zij de diverse anti-trustonderzoeken naar bepaalde regels en commerciële afspraken in die sporttak heeft afgesloten. Dit was mogelijk nadat de partijen waren overeengekomen een aantal wijzigingen aan te brengen, waarbij de FlA nog alleen een regulerende rol wordt toebedeeld, ten einde belangenconflicten te voorkomen, en waarbij bepaalde commerciële beperkingen die aan circuit eigenaars en TV-omroepen waren opgelegd, werden ingetrokken. De ontwikkelingen in de sector zullen van nabij gevolgd worden om te garanderen dat de wijzigingen in de praktijk effect hebben.
Het onderzoek van de Commissie naar de FIA-regels en de commerciële contracten betreffende het Formule 1-kampioenschap van de FIA werd ingesteld naar aanleiding van vrijwillige aanmeldingen in 1994 en 1997, waarin werd verzocht om een verklaring dat de Europese mededingingsregels niet van toepassing waren. In 1999 maakte de Commissie bezwaren tegen sommige regels op grond van de overweging dat de FIA misbruik had gemaakt van haar machtspositie om aan organisatoren, circuit-eigenaars, autofabrikanten en coureurs onnodige beperkingen op te leggen. Voorts maakte zij bezwaar tegen sommige bepalingen in de commerciële contracten met televisieomroepen.
De Commissie erkent ten volle dat organisaties zoals de FIA regels moeten vaststellen om de organisatie van hun sporttak, de spelregels en de wedstrijden in goede banen te leiden. De spectaculaire ontwikkeling van sporttakken als het voetbal en de racerij tot ‘big business’ heeft er onvermijdelijk toe geleid dat derden sommige regels en commerciële afspraken aanvechten op grond van de mededingingsregels van de Europese Unie.
Na besprekingen met mededingingscommissaris Mario Monti heeft de FIA ermee ingestemd haar regels aan te passen, om ze in overeenstemming te brengen met het EU-recht. Na raadpleging van belanghebbende derden en de lidstaten is de
Commissie thans klaar om het dossier af te sluiten. De door de FIA ingevoerde wijzigingen zullen ervoor zorgen dat:
- de rol van de FIA wordt beperkt tot die van regulerende instantie, zodat
commerciële belangenconflicten uitgesloten zijn;
- de FIA-regels niet worden gebruikt om nieuwe wedstrijden te voorkomen of te belemmeren, tenzij om redenen die verband houden met een veilig, eerlijk of ordentelijk verloop van motorsportwedstrijden;
- de interne en externe beroepsprocedures tegen beslissingen van de FIA worden verbeterd.
Om belangenconflicten te voorkomen heeft de FIA al haar rechten op het FIA-wereldkampioenschap Formule 1 verkocht en zal zij toestaan dat er mogelijk interbrand- en intrabrand concurrentie komt tussen Formule 1 en soortgelijke wedstrijden en competities.
De FIA zal derhalve geen invloed hebben op de commerciële exploitatie van het Formule 1-kampioenschap.
Voorts zijn de FIA en SLEC/FOA, de ondernemingen die belast zijn met de commerciële exploitatie van de Formule 1, het eens geworden over diverse wijzigingen in de commerciële contracten voor de Formule 1, met als doel het wegnemen of verkleinen van de belemmeringen voor het tot stand brengen en organiseren van andere mortorsportcompetities, met name competities die zouden kunnen concurreren met de Formule 1. Dit werd onder meer bereikt door het weglaten van beperkingen in de contracten met circuits in verband met het organiseren van andere motorsportwedstrijden op de betrokken circuits.
Behalve de bezorgdheid van de Commissie om ervoor te zorgen dat de rol van de FIA beperkt blijft tot die van regulerende instantie, heeft de Commissie tevens rekening gehouden met het effect dat kostbare TV-rechten op sportmanifestaties kunnen hebben op de nationale omroepmarkten. Om daaraan tegemoet te komen heeft de FOA ermee ingestemd de lopende contracten aan te passen en heeft zij bepaalde toezeggingen gedaan met betrekking tot haar toekomstige gedrag. Met name zullen de omroepen in de diverse landen na het verstrijken van de lopende (en alle toekomstige) contracten worden uitgenodigd offertes in te dienen voor de TV-rechten.
De partijen hebben er tevens mee ingestemd de duur van nieuwe contracten voor vrij toegankelijke uitzending via de ether te beperken tot maximum drie jaar (met uitzondering van contracten waarvoor specifieke investeringen een duur tot maximum vijf jaar rechtvaardigen).
Achtergrond
De Commissie verzond in de onderhavige zaak in 1999 een mededeling van punten van bezwaar.
De partijen stelden een aantal wijzigingen van de aangemelde regelingen voor, op grond waarvan de Commissie op 13 juni 2001 overging tot de publicatie van een mededeling overeenkomstig artikel 19, lid 3, van Verordening nr. 17. In de mededeling gaf de Commissie te kennen dat zij de voorgestelde wijzigingen gunstig beoordeelde en nodigde zij derden uit hun opmerkingen over de wijzigingen kenbaar te maken voordat de Commissie een definitief standpunt zou innemen. In het kader van deze openbare raadplegingsprocedure werd geen nieuwe informatie onder de aandacht van de Commissie gebracht.
De overeenkomst tussen de FIA en de FOA betreffende de verkoop van alle rechten van de FIA op de Formule 1 werd gesloten voor een termijn van 100 jaar. Na het verstrijken van die termijn keren de rechten terug naar de FIA. De daadwerkelijke scheiding tussen de regulerende en de commerciële rol van de FIA wordt gedurende die termijn gewaarborgd door het feit dat de belangen van de FIA worden behartigd door een onafhankelijke derde. De rol van deze derde zal er uitsluitend in bestaan het belang dat de FIA heeft bij de terugkeer van de rechten te beschermen en de derde zal niet worden betrokken bij de commerciële exploitatie van de Formule 1
Joost van den Heuvel
17 oktober 2009, 02:36
Gaat idd nergens over. Allemaal vierkante bochten. En ik hoop dat die extreem lange pit exit onder het circuit door niet de standaard exit is. Ik bedoel, ziet er wel leuk uit, maar lijkt me niet echt praktisch (leuk als daar beneden een wagen met problemen komt te staan).
GTE
17 oktober 2009, 02:47
Je bent me voor :thumbup:.
Stel ik zou een bedrijf hebben en ik ben de baas over Gebouw X,en geeft mijn bedrijf de opdracht om mijn gebouw te kopen om mij geld te bezorgen.
Of hoe wel ik koop iets van me zelf en maak er zelf winst op + dat ik het gebouw nog heb.
En zo zijn er meer zaken,die zo in een voorbeeld gaan in de F1.
Ik zie nog steeds niet wat daar verkeerd aan is en jij ook niet heb ik het idee.
speed9
17 oktober 2009, 14:44
Ik zie nog steeds niet wat daar verkeerd aan is en jij ook niet heb ik het idee.
:innocent:Op dat je de markt om zee help,niet veel hoor.
Maar gaat er omdat Bernie de baas is over de TV rechten zelfs na zijn dood.
Tjerk Korving
17 oktober 2009, 14:47
:innocent:Op dat je de markt om zee help,niet veel hoor.
Maar gaat er omdat Bernie de baas is over de TV rechten zelfs na zijn dood.
Zal lastig gaan en hij heeft niet eens het meerderheidsaandeel. Als je bovenstaande stuk nog eens er op naslaat is het hem gewoon toegeworpen.
Neo-242
17 oktober 2009, 15:14
Wat is Mosley toch een klier :D Wat denkt hij dat hij is? God?
Het zal Vatanen nu zeker niet worden, wees maar gerust, maar hopelijk wordt de FIA eens grondig aangepakt.
Darthwillie
17 oktober 2009, 16:09
Ik ben geen expert, maar volgens mij kwam het er op neer dat de rechten aan meerdere partijen aangeboden hadden moeten worden.
Darthwillie
18 oktober 2009, 15:21
And so it begins.....
F1: Briatore To Fight Ban In Paris Court
Flavio Briatore will commence legal action in Paris on Monday to challenge the FIA's imposition of his lifetime ban, a French newspaper reported on Sunday.
The former Renault boss is also seeking a million euros in damages from the FIA according to the action to be filed in Paris' Tribunal de Grande Instance, the Journal du Dimanche said.
His lawyers will reportedly base his case on European Union law and the principles of the European Court of Human Rights.
The report said Briatore, who has never admitted any involvement in the crash-gate scandal, is challenging particularly the fact that no time limit on his penalty has been set.
His friend and F1 chief executive Bernie Ecclestone agrees, saying: "Giving somebody life -- they don't even do that for murder."
Ecclestone voted against Briatore receiving a lifetime ban during last months hearing of the World Motor Sport Council.
But shortly after
the hearing Briatore was quoted by Italy's La Repubblica newspaper as vowing to legally contest the decision, and "at the end when I have won I will have a big party".
After those comments Ecclestone warned Briatore not to take up the matter in the civil courts.
"It would be stupid of Flavio to do that. He should ask to be heard by the (FIA's) Court of Appeal," Ecclestone added.
"If he goes to a civil court I don't think he would win. Because the FIA would have to defend and somebody will say that he sent a young guy out to what could have been to his death. So it wouldn't go down too well."
http://formula-one.speedtv.com/article/f1-briatore-to-fight-ban-in-paris-court/f1-briatore-to-fight-ban-in-paris-court
ik verwacht dat er een hoop rotzooi naar buiten gaat komen.
speed9
18 oktober 2009, 15:26
And so it begins.....
http://formula-one.speedtv.com/article/f1-briatore-to-fight-ban-in-paris-court/f1-briatore-to-fight-ban-in-paris-court
ik verwacht dat er een hoop rotzooi naar buiten gaat komen.
:blink:Valt iemand laten crashen onder mishandeling?
Bedoel omdat de zaak mede om Human Rights(Mensen Rechten) gaat,en dat is meestal om mishandeling,slavernij,en alles wat een mens moeilijk maakt om te leven.
Verder Snap ik niet dat Bernie in eens zo doet van : ben je vriend.
Bedoel bernie heeft ook stemrecht een aangezien bernie de Tv rechten heeft (en dus alles wat geld is voor de F1) kon die ook een Veto uitspreken.
Ag we zien wel of er zooi naar boven kom.
Denk dat sinds 1980/1990 hoop dingen verborgen/geheim gehouden zijn
Bramzel
18 oktober 2009, 15:33
Verder Snap ik niet dat Bernie in eens zo doet van : ben je vriend.
Bedoel bernie heeft ook stemrecht een aangezien bernie de Tv rechten heeft (en dus alles wat geld is voor de F1) kon die ook een Veto uitspreken.
Bernie heeft niks met de FIA te maken dus die heeft daar helemaal geen stem in.
Darthwillie
18 oktober 2009, 15:34
Bernie heeft niks met de FIA te maken dus die heeft daar helemaal geen stem in.
Nop, Bernie zit ook in de WSMC, hij heeft als een van de weinige tegen de levenslange schorsing van Briatore gestemd.
Bramzel
18 oktober 2009, 15:40
Ah, ok, foutje!
Darthwillie
18 oktober 2009, 15:44
Nou, je gedachtengang is logisch, hij hoort daar ook niets te zoeken te hebben, maar het is de FIA dus zoveel is er niet logisch :laugh:
Neo-242
18 oktober 2009, 16:45
Iemand zoekt weer aandacht.:rolleyes: Is dit echt nodig na die vorige farce?
Schumacher sluit F1-comeback niet uit
[18 oktober - 14:02]
Een comeback van de meest succesvolle F1-piloot aller tijden, Michael Schumacher, is nog steeds een mogelijkheid. De Duitser heeft zelf de kansen op een terugkeer namelijk niet uitgesloten.
Schumacher ging op het einde van 2006 op pensioen en werd eerder dit jaar aangestipt als de vervanger van de geblesseerde Felipe Massa, tot een nekblessure bij de zevenvoudig wereldkampioen die plannen in het water deed vallen.
"Vanaf nu tot het einde van het jaar, zal mijn nekblessure genoeg genezen zijn tot het punt dat ik opnieuw kan rijden," vertelde Schumacher aan Der Spiegel. "Ik heb niets meer te bewezen, zelfs niet voor mezelf. Maar ik heb nog steeds spijt dat ik drie jaar geleden op pensioen ben gegaan, maar ik zie geen reden om definitief bekend te gaan maken dat ik niet terug zal komen."
"Het leven dat ik leid maakt me blij, maar wie weet wat er binnen een paar maand of een jaar zal gebueren."
Schumacher, winnaar van 91 Grote Prijzen, doet in november weer mee aan de Race of Champions, een evenement waar de beste rijders ter wereld het tegen elkaar opnemen.
Bron: http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=1637
Darthwillie
18 oktober 2009, 16:46
bestaat er ook een SM smiley?
Todt camp accused of bully tactics
By Jonathan Noble Sunday, October 18th 2009, 12:52 GMT
The increasingly bitter battle for the FIA presidency took a fresh twist on Sunday when one of Jean Todt's main supporters was accused of intimidation in a bid to secure votes for the Frenchman.
A report in the Mail on Sunday claimed that Surinder Thatthi, who is on Todt's ticket to become Sport Vice President of the FIA, made veiled threats to Jack Wavumunno, the former president of the Federation of Motor Sport Clubs in Uganda, about his voting plans.
Wavumunno is quoted as saying that Thatthi rang him twice in August - firstly to suggest that supporting Vatanen's campaign would not be in his best interests of himself or his club, and then secondly to claim that supporting Todt could help find the Ugandan club a sponsor to pay its FIA subscription fees.
"Surinder Thatthi said it would not be in the interests of me, or the FMU, if I stood against him for the WMSC and the FMU did not vote for Jean Todt. I felt it was a veiled threat," said Wavumunno.
"In the second call, he said he was aware there was money outstanding from the FMU's subscription to the FIA and he had a sponsor who could pay that, but only on the condition that I withdrew my candidacy and we gave our vote to his candidate, Todt.
"I told him the Federation was making arrangements to pay the money and did not need to sell that vote."
Thatthi has denied the allegations put forward by Wavumunno, and stated that he has not spoken to anyone at the FMU since early August.
However, the Mail on Sunday claims to have seen telephone records that show Thatthi's mobile phone did make calls to Wavumunno on August 29 and September 11. A further call was made to former FMU president David Bitalo on August 29.
The suggestions of intimidation come at the end of a dramatic week in the presidential fight, which has seen the FIA criticise Vatanen's campaign in the wake of the former world rally champion going to the French courts to ensure next Friday's election is fair and democratic.
Vatanen said over the weekend: "The vote has to be seen as fair. The rules of democracy are universal and voting law in France is very strict."
autosport.com
Neo-242
18 oktober 2009, 16:48
What a mess! :D
Schumi rulezzzzz
18 oktober 2009, 17:20
Iemand zoekt weer aandacht.:rolleyes: Is dit echt nodig na die vorige farce?
Hoop van harte dat hij terugkeert, dat zou toch fantastisch zijn en de publiciteit voor de sport zal weer tot een hoogtepunt stijgen, net als toen hij z'n comeback aankondigde. We willen toch allemaal Schumacher tegen Hamilton en Vettel zien racen?
speed9
18 oktober 2009, 17:59
Hoop van harte dat hij terugkeert, dat zou toch fantastisch zijn en de publiciteit voor de sport zal weer tot een hoogtepunt stijgen, net als toen hij z'n comeback aankondigde. We willen toch allemaal Schumacher tegen Hamilton en Vettel zien racen?
Bij wie wilt die dan gaan race ?
Ferrari heeft Massa en Alonso volgend jaar en de 3de auto mag niet.
Bramzel
18 oktober 2009, 18:45
Moet Massa wel weer 100% zijn ;)
speed9
18 oktober 2009, 18:49
Moet Massa wel weer 100% zijn ;)
Volgens alle berichten is die 100% ok,en hij mag zelfs in een F2007 rijden,dus 2010 haalt die zeker wel.
Bramzel
18 oktober 2009, 19:00
Volgens alle berichten is die 100% ok,en hij mag zelfs in een F2007 rijden,dus 2010 haalt die zeker wel.
Nee, volgens Massa zelf is hij 100%. En hij kan wel mogen rijden, om in 2010 weer mee te doen zal hij wel eerst zijn oude niveau behalen. En dat zal toch eerst bewezen moeten worden. Als straks bij de tests blijkt dat hij steevast 3 tienden boven zijn oude tijden zit is hij dus niet 100%.
speed9
18 oktober 2009, 19:08
Pitbox brand Ala Ferrari 2008.
Kimi stond ook even in de hens.
BrawnGP helpt McLaren met verwijderen van de Tankslang,das pas helpen.
Darthwillie
18 oktober 2009, 19:09
chaotisch begin zeg :blink: daar had Alonso nog mazzel zeg, die had daar ook frontaal in kunnen klappen. Vettel kreeg volgens mij ook een kleun van Kovalainen.
Tazz
18 oktober 2009, 19:10
verkeerde thread jongens?
speed9
18 oktober 2009, 19:15
verkeerde thread jongens?
Nee hoor als je tussen de regels leest is dit disscussie thread.
Ik denk dat McLaren problemen krijg,wegens gevaarlijk de Pit verlaten.
Bramzel
18 oktober 2009, 19:19
Interlagos discussie in de Interlagos thread heren.
Ferrari_Enzo
19 oktober 2009, 18:42
Allereerst heeft Eccelstone weer een pikante uitspraak gedaan:
Senna death was 'good for F1'.
Ecclestone's take on tragic events surprises again
After enraging the world earlier this year with his remarks about such people as Adolf Hitler and Saddam Hussein being good at getting things done, Bernie Ecclestone is once again making headlines for all the wrong reasons.
Sections of the international media are reporting disbelief at the F1 chief executive's latest controversial comments about the late triple World Champion Ayrton Senna.
After greeting Senna's sister Viviane and her son Bruno - who may have a Formula One seat next year - in the Interlagos paddock at the weekend, the 78-year-old was quoted as saying the Brazilian hero's death during the 1994 world championship was ultimately "good for F1".
"He was unfortunate," Ecclestone told the local Folha de S.
Paulo newspaper, "but the publicity generated by his death was so much... it was good for F1.
"It was a shame that we had to lose Ayrton, but it happened. He was very popular, but the actual event interested so many people who did not know about the sport," he added.
Dat soort dingen kan ie maar beter voor zichzelf houden :wacko:
Dan, een mooi gebaar van Barrichello naar Button:
Gracious Barrichello helps Button party in Brazil
Jenson Button was able to celebrate his world championship in Brazil on Sunday night, following an astonishing gesture of generosity by his defeated rival and friend Rubens Barrichello.
Sao Paulo local and Interlagos pole sitter Barrichello had hoped to take the title down to the wire in Abu Dhabi in two weeks, but instead must travel to the United Arab Emirates now battling to retain just second in the drivers' standings.
Button must be back in Europe early this week for a Virgin sponsor commitment, meaning a British Airways flight before he had a chance to celebrate his achievement on Sunday evening.
But when word reached the Brawn camp that Button and his father's flight was delayed, 37-year-old Barrichello was so magnanimous in defeat as to offer the use of his private jet for a flight on Monday morning.
"I'm truly pleased for Jenson as a friend and he is a great champion," said the Brazilian. "It was a true fight and I fought really hard but he really won it in the first half of the season.
"
With the title fight now over, Button revealed the true extent of the pressure he has been under in recent weeks, particularly after qualifying a lowly 14th with Barrichello on pole in Brazil.
"After qualifying I felt sick because of how tough it was," he told reporters, having travelled without his girlfriend Jessica to Brazil.
"Without Jessica here, I was all on my own -- I did actually ask the boys if they would come and stay in my room last night (Saturday) because I knew it was going to be a tough night's sleep," Button added.
Race winner Mark Webber on Sunday wished Button well not for a wild party, but simply a good night's sleep.
"He's been incredibly nervous, no question about that," said the Australian. "He's been absolutely bricking himself the last few weeks, so he can sleep better now."
Hier bewijst Barrichello zich mijn inziens een goed verliezer :).
Vettel baalt er wel stevig van dat hij het kampioenschap heeft verloren:
Vettel rues lost title on mistakes
Close to tears as his 2009 championship challenge ended, Sebastian Vettel admitted that mistakes marred his push for Formula One's biggest prize.
Even an impressive run through the field from 16th to fourth at Interlagos - ahead of the new World Champion Jenson Button - could not keep the 22-year-old in the fight as the sport presses ahead to its Abu Dhabi finale in two weeks.
"The bottom line is that there were too many races that were not good enough," the German told Auto Motor und Sport, while other reports stated that Vettel was wiping away the odd tear as he spoke immediately after the race in Brazil.
"We were not consistent enough. There have been mistakes, I have made mistakes, when there shouldn't have been," Vettel explained.
"We still have a lot to learn, but this year has been very, very good for us and I think we can get even better.
"
However, Vettel's race at Interlagos actually leapfrogged him two points ahead of Rubens Barrichello for second place in the standings and may finish the 2009 season as a vice-champion.
But the German said he will not be spending much time before the Abu Dhabi finale in two weeks wondering how he will secure the runner-up result.
"We didn't win and I don't care if I'm second or third. Second is the first loser," he is quoted as saying by Germany's sport1.de.
Bron van alle berichten: F1Live
Wat een vechtersbaas :thumbup: De tweede plaats is de eerste verliezer. ;)
bobskink
19 oktober 2009, 21:46
Allereerst heeft Eccelstone weer een pikante uitspraak gedaan:
Dat soort dingen kan ie maar beter voor zichzelf houden :wacko:
Ik denk wel dat het waar is wat hij zegt, hoe grof het ook is, je moet het een beetje in de juiste context willen zien en verder dan de titel lezen natuurlijk.
Maar qua timing is het wel verkeerd, net nu Braziliê weer naast een mogelijk titel grijpt in eigen land.
Ferrari_Enzo
19 oktober 2009, 23:45
Ik denk wel dat het waar is wat hij zegt, hoe grof het ook is, je moet het een beetje in de juiste context willen zien en verder dan de titel lezen natuurlijk.
Maar qua timing is het wel verkeerd, net nu Braziliê weer naast een mogelijk titel grijpt in eigen land.
Ja het zal inderdaad wel kloppen wat hij zegt maar het is niet verstandig dat soort dingen te zeggen. Hij wint er i.i.g niks mee.
Darthwillie
20 oktober 2009, 00:04
:huh1:
Toyota doet Räikkönen voorstel
SAO PAULO - Toyota heeft Kimi Räikkönen na afloop van de GP van Brazilië een aanbod gedaan voor volgend seizoen, maar vooralsnog wil de manager van de Finse formule 1-coureur meer. „We hebben geen zin in veel spelletjes en hebben op tafel gelegd wat we ons kunnen veroorloven. We denken dat het een serieus voorstel is in de huidige marktsituatie”, zei teambaas John Howett.
Kimi Räikkönen Foto: EPA
„Ik denk echt dat we goed met hem kunnen samenwerken en we bieden hem een wagen die snel is”, liet hij er op volgen. „We hebben in de rallysport goede ervaringen met Scandinavische rijders.” Toyota heeft sinds zijn entree in de Formule 1 in 2002 nog geen Grand Prix gewonnen.
Räikkönen maakt in 2010 bij Ferrari plaats voor tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso, maar weet nog niet wat hij volgend seizoen gaat doen.. Hij kan ook terug naar McLaren. Toyota heeft momenteel de Italiaan Jarno Trulli en de Duitser Timo Glock onder contract. Het Japanse F1-team wilde eerder al de Pool Robert Kubica binnenhalen, maar die koos voor Renault.
telegraaf.nl
Federici
20 oktober 2009, 01:04
Zucht, Toyota.. tsja.. Het team van het vele geld en voornamelijk de verkeerde keuzes. Door in ieder geval Trulli te lossen is de eerste goede beslissing een feit. Raikkonen nemen is een tweede goede beslissing.
JossNL
20 oktober 2009, 01:14
Zou geweldig zijn voor Toyota natuurlijk. Trulli en Glock eruit, dat geld besteden aan Raikkonen (+ wat meer ws.) en dan Kobayashi voor een paar centen in de tweede wagen. Dan zullen ze vanuit Japan ook wel een knikje krijgen en een X aantal jaren door mogen gaan.
bobskink
20 oktober 2009, 01:24
Wat is er verkeerd aan Trulli en Glock. Ik denk echt dat het beide goede coureurs zijn die het maximum uit de wagen halen, beide zijn ze wel vrij kleurloos. Raikonen zou het naar mijn mening er niet beter vanaf brengen. De Toyota is simpelweg niet goed genoeg.
Roel Bakker
20 oktober 2009, 10:14
Wat is er verkeerd aan Trulli en Glock. Ik denk echt dat het beide goede coureurs zijn die het maximum uit de wagen halen, beide zijn ze wel vrij kleurloos. Raikonen zou het naar mijn mening er niet beter vanaf brengen. De Toyota is simpelweg niet goed genoeg.
Ik schat de Toyota als wagen beter in dan de Ferrari dit seizoen, toch rijdt Kimi constant voor de Toyota's.
Dit baseer ik op het feit dat ik Trulli op het zelfde niveau inschat als Fisichella en die wordt toch totaal zoek gereden door Kimi.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.