View Full Version : Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 9]
Neo-242
22 september 2009, 20:23
Met alle respect CavaF1, maar waar Piquet Jr mee instemde is toch wel van iets ander kaliber dan een teamgenoot voorlaten...
Dit is nog een leuke: http://www.flaviobriatore.it
"A succesful manager" :D
Jeroen Ursem
22 september 2009, 20:35
Het zegt veel over Barrichello's karakter dat hij Schumi diende te dienen. Orders van de baas.
Het zegt veel over Schumacher dat hij Irvine in Maleisie diende te dienen.
Orders van de baas.
Kan er nog wel een hoop verzinnen.
Nou vind ik in dienst rijden wel wat anders dan hem in een muur parkeren om te uitslag te beïnvloeden.
Schumi rulezzzzz
22 september 2009, 20:44
Sprak vandaag toevallig iemand die op de bewuste plek heeft gezeten vorig jaar, waar Piquet dus voor zijn neus gecrashed is. Hij zei dat Piquet echt gek in z'n hoofd geweest moest zijn om er zo waanzinnig hard af te stuiteren. Hij bevestigde tevens dat er nergens op die plek een kraan oid stond om de auto weg te takelen.
Stefan van Renselaar
22 september 2009, 20:45
Met alle respect CavaF1, maar waar Piquet Jr mee instemde is toch wel van iets ander kaliber dan een teamgenoot voorlaten...
Dit is nog een leuke: http://www.flaviobriatore.it
"A succesful manager" :D
Born in April 12 1950 in Northern Italy, Flavio Briatore has developed a unique business approach to Formula One, rooted in a dynamic, determined character decorated with individualistic flair.
Is wel grappig inderdaad :lol:
DBR Steven
22 september 2009, 21:49
Mijn vermoedens zijn uitgekomen. Dit gaat niet om de sportiviteit.
Dit is een interne afrekening.
Korte samenvatting:
Dankzij Briatore is Smax Smosley geen kandidaat meer als Fia president. Dit heeft hij verkregen door als leider van de Fota een afscheiding niet te laten doorgaan.
Nu zag Smosley wel zijn kans schoon Briatore terug te pakken. Het was ook wel toevallig dat Piquet eerst eens met Smosley ging spreken voor hij naar buiten kwam. En het is nog gelukt ook.
Zelfde scenario met Ron Dennis.
Mclaren wordt zwaar gestraft in de spy gate. Zeer toevallig komen iets later die mooie foto's van Smosley naar boven. Raad eens wie die besteld heeft. En dan plots zijn er de leugens van hamilton in Australië. Mclaren krijgt niets, maar Dennis moet wel opstappen
Dit gaat nog steeds niet over sportiviteit, maar over machtspelletjes.
ik hoop dat Vatanen de nieuwe president wordt, om eens een nieuwe wind te laten blazen.
Want met Todt zitten we weer in dezelfde dictatuur.
Ellu
22 september 2009, 21:57
Mis ik iets? Smosley?
Neo-242
22 september 2009, 22:00
Ik vermoed Smax Smosley, afgekort dan SS, oftewel Schutzstaffel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schutzstaffel
vanwege de link van Mosley's vader met de Nazi's?
En vanwege zijn eigen SM-escapades met meesteressen in Nazi-uniformen...
DBR Steven
22 september 2009, 22:29
zo ver had ik er nog niet over gedacht,
maar past perfect :p
GTE
23 september 2009, 01:22
Dit gaat nog steeds niet over sportiviteit, maar over machtspelletjes.
Vergeet je niet iets?
Bijvoorbeeld dat Briatore toch echt zelf de race heeft gefixt door één van zijn auto's opzettelijk te laten crashen? En dat Ron Dennis toch echt zelf verantwoordelijk was voor spygate? Dat ze daar dan voor gestraft worden, kun je moeilijk op het persoonlijke conto van Mosley zetten.
Darthwillie
23 september 2009, 01:33
De gehele meeting is te horen en lezen via de FIA site.
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/wmsc/2009/Pages/wmsc_220909_docs.aspx
Grappige is dat Briatore absoluut ontkent ook maar iets er van te weten, maar er ook geen greintje bewijs tegen hem is. Symmonds zegt dat het idee van Piquet komt, niet van Briatore. Ben ik toch wel heel benieuwd waarop zijn ban gebaseerd is.
Mijn vermoeden is dat dit nog helemaal niet over is. Briatore geeft al aan dat hij de FIA voor de rechter wil slepen en heel toevallig komt de journalist die als eerste met het crashgate verhaal kwam nu naar buiten met hints dat McLaren in 2007 de race in Brazilie in opdracht van de FIA moest verliezen :blink:
Als dit waar zou zijn en Briatore weet er van dan gaat er de komende tijd toch een hoop stront naar buiten komen :surrender:
Raikkonen_WC
23 september 2009, 08:24
Ik snap niet hoezo Mclaren in 2007 de race van Brazilie moest verliezen? Wilde ze niet dat Hamilton kampioen zou worden ofzo?
Darthwillie
23 september 2009, 08:29
Ze wilden niet dat een team dat bestraft was voor spionage kampioen zou worden. Volgen dat verhaal dan.
bobskink
23 september 2009, 10:26
Mijn vermoeden is dat dit nog helemaal niet over is. Briatore geeft al aan dat hij de FIA voor de rechter wil slepen en heel toevallig komt de journalist die als eerste met het crashgate verhaal kwam nu naar buiten met hints dat McLaren in 2007 de race in Brazilie in opdracht van de FIA moest verliezen :blink:
Als dit waar zou zijn en Briatore weet er van dan gaat er de komende tijd toch een hoop stront naar buiten komen :surrender:
Ik ben er 99% van overtuigd dat die race onder druk gefixt is, maar of de FIA zo stom is om Flavio een levenslange ban te geven terwijl hij kennis zou hebben van het chantage stuk bij uitstek betwijfel. Dan maken ze net dezelfde fout als Flavio bij Nelson Jr.
Dit is iets waar we volgens mij nooit de waarheid (officieel) over te weten zullen komen, want als de race in 2007 gefikst was, dan zou het goed kunnen dat die van 2008 ook gefikst was ter compensatie. Hoe knullig Hamilton de titel verloor in 2007, Massa verloor hem nog knulliger in 2008.
Neo-242
23 september 2009, 11:51
....en heel toevallig komt de journalist die als eerste met het crashgate verhaal kwam nu naar buiten met hints dat McLaren in 2007 de race in Brazilie in opdracht van de FIA moest verliezen :blink:
Is dat ergens te lezen?
JossNL
23 september 2009, 12:46
De gehele meeting is te horen en lezen via de FIA site.
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/wmsc/2009/Pages/wmsc_220909_docs.aspx
Ben ik toch wel heel benieuwd waarop zijn ban gebaseerd is.
Op de klokkenluider (whistle-blower). Een anonieme getuige binnen het Renault team die zegt bij de meeting te zijn geweest waar het werd voorgesteld (wat opzich al vaag is, daar Piquet zegt dat het enkel een bespreking was tussen Symonds/Briatore en hemzelf)
Zie hier op Autosport (http://www.autosport.com/news/report.php/id/78797) een artikel daarover.
Tazz
23 september 2009, 13:33
Vergunning Francorchamps geschorst
De Raad van State heeft op 21 september de vergunning geschorst die de uitbating tot 2026 toelaat van het circuit van Spa-Francorchamps. Dat schrijft La Libre Belgique.
De beslissing van de Raad van State komt er bijna twee jaar nadat buurtbewoners een klacht indienden wegens geluidsoverlast. Ze drongen aan op de schorsing van de vergunning, goedgekeurd door toenmalig minister André Antoine. Die vergunning werd op 12 april 2007 afgeleverd en liet de exploitatie toe van het circuit en de realisatie van werken, die intussen al afgerond zijn. Voorwaarde was dat er een studie kwam naar de geluidsoverlast.
De Raad van State vindt de studie "zwaar ontoereikend en met lacunes". Omdat ze niet kan waarborgen dat de uitbating van het circuit geen "ernstig moeilijk te herstellen schade veroorzaakt" wordt de uitbatingsvergunning geschorst. (belga/sps)
http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--en-Motorsport/article/detail/1000727/2009/09/23/Uitbatingsvergunning-circuit-Spa-Francorchamps-geschorst.dhtml
Dennis
23 september 2009, 13:46
Ik word altijd zo moe van zulke buurtbewoners. Circuit ligt er al vanaf de jaren 30 ofzow. Ga er dan niet naast wonen :cursing:
Darthwillie
23 september 2009, 13:50
Op de klokkenluider (whistle-blower). Een anonieme getuige binnen het Renault team die zegt bij de meeting te zijn geweest waar het werd voorgesteld (wat opzich al vaag is, daar Piquet zegt dat het enkel een bespreking was tussen Symonds/Briatore en hemzelf)
Zie hier op Autosport (http://www.autosport.com/news/report.php/id/78797) een artikel daarover.
:lol: echt briljant die WSMC. Even de feiten op eenrijtje
-Piquet krijgt immuniteit als hij de waarheid spreekt
-Piquet beweert in een meeting met Briatore en Symmonds opdracht gekregen hebben te crashen
-Symmonds en Briatore zeggen dat Piquet met het idee kwam en dat ze er geen toestemming voor gaven DUS dat ze het niet planden
-Nu is er een mr X die volgens niemand bij de meeting was, die beweert er wel bij te zijn geweest en die zegt dat het Piquets suggestie was :rolleyes:
Als de veroordeling volgt op de verklaring van Mr X dan is de enige conclussie dat Piquet gelogen heeft en dus zijn immuniteit hoort te verliezen. Eigenlijk is er dus geen enkel bewijs tegen Briatore alleen een verklaring van Piquet die al niet deugt gezien het feit dat Symmonds en Mr X hem tegenspreken??????
Ander grappig feit, Ron Dennis was voorzitter van de GPMA die dreigden een eigen kampioenschap op te zetten en Briatore is door Mosley genoemd als leider van de Fota. Gek genoeg zijn ze nu allebei geschorst :rolleyes: maar dat is toeval.
Neo-242
23 september 2009, 13:54
Ik heb de hele meeting niet eens kunnen aanhoren. Het ligt er allemaal zo vingerdik bovenop:blink:
Darthwillie
23 september 2009, 14:00
en dat lees je dit,de beslissing was al genomen voor de WMSC meeting :thumbup:
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=39077
Captain Slow
23 september 2009, 15:14
Ik word altijd zo moe van zulke buurtbewoners. Circuit ligt er al vanaf de jaren 30 ofzow. Ga er dan niet naast wonen :cursing:
Echt he, knoop dat soort figuren op aan de hoogste boom die er te vinden is.:cursing:
Ik kan me niet voorstellen dat er een oud omaatje van in de 80 is die daarover gaat klagen. Ik vraag me zelfs af of zij die herrie wel zou horen, aangezien de meeste mensen op die leeftijd slechthorend zijn.
KingBee
23 september 2009, 16:57
Ander grappig feit, Ron Dennis was voorzitter van de GPMA die dreigden een eigen kampioenschap op te zetten en Briatore is door Mosley genoemd als leider van de Fota. Gek genoeg zijn ze nu allebei geschorst :rolleyes: maar dat is toeval.
Vergeet Paul Stoddart niet, die op een gegeven moment als woordvoerder van de teams ook de F1 verlaten is. Ik geloof niet dat de verkoop van Minardi geheel vrijwillig is gebeurd.
Captain Slow
23 september 2009, 18:23
Di Montezemolo: "We krijgen een Fin of een Spanjaard"
23 september 2009
De enige coureur die voor volgend jaar zeker is van een race-stoeltje bij Ferrari, is Felipe Massa. Het team heeft nog niet besloten wie er naast de Braziliaan gaat rijden. De keuze is tussen Kimi Raikkonen en Fernando Alonso.
"Een Spaanse of een Finse coureur? We zullen in een paar weken onze beslissing maken", liet Ferrari-president Luca di Montezemolo weten tegenover het Italiaanse La Stampa. "We hebben in ieder geval een Braziliaanse coureur die een nieuwe kans verdient, omdat hij godzijdank in orde is. We twijfelen nog over de andere coureur."
Er klinken al maanden geruchten dat Fernando Alonso volgend seizoen voor Ferrari gaat rijden, hoewel Kimi Raikkonen in België Ferrari's eerste race van het jaar won.
www.gpupdate.nl
Dit was al langer bekend, maar nu wordt het bevestigd. Ik begin toch steeds meer te denken dat Alonso naar Ferrari gaat.
Stefan van Renselaar
23 september 2009, 19:57
:lol: echt briljant die WSMC. Even de feiten op eenrijtje
-Piquet krijgt immuniteit als hij de waarheid spreekt
-Piquet beweert in een meeting met Briatore en Symmonds opdracht gekregen hebben te crashen
-Symmonds en Briatore zeggen dat Piquet met het idee kwam en dat ze er geen toestemming voor gaven DUS dat ze het niet planden
-Nu is er een mr X die volgens niemand bij de meeting was, die beweert er wel bij te zijn geweest en die zegt dat het Piquets suggestie was :rolleyes:
Als de veroordeling volgt op de verklaring van Mr X dan is de enige conclussie dat Piquet gelogen heeft en dus zijn immuniteit hoort te verliezen. Eigenlijk is er dus geen enkel bewijs tegen Briatore alleen een verklaring van Piquet die al niet deugt gezien het feit dat Symmonds en Mr X hem tegenspreken??????
Ik ben Max Mosley echt spuugzat met zijn idiote politieke spelletjes... Ik hoop echt dat de Europese Unie hier werk van gaat maken want dit kan echt niet.
Captain Slow
23 september 2009, 20:31
Valt weinig aan te doen denk ik. Dit is de laatste maand van Mosley, en volgens mij kan je iemand niet straffen omdat hij politiek iets handig uitspeelt.
Dan kunnen we de meeste politici ook wel in de boeien slaan.
NS
23 september 2009, 20:34
het zal dan ook wel todt worden die 'm opvolgt ;)
Tjerk Korving
23 september 2009, 20:53
Ron Dennis is nooit geschorst door de FIA / WMSC
Darthwillie
23 september 2009, 20:55
Ron Dennis is nooit geschorst door de FIA / WMSC
Jawel, na liegate is het hem verboden 2 jaar lang bij races te verschijnen, is niet veel over geschreven toenertijd maar sinds Australie dit jaar is Ron Dennis bij geen race geweest om die reden.
Tjerk Korving
23 september 2009, 20:57
Jawel, na liegate is het hem verboden 2 jaar lang bij races te verschijnen, is niet veel over geschreven toenertijd maar sinds Australie dit jaar is Ron Dennis bij geen race geweest om die reden.
Hmm, dat is nieuw voor me. Linkje? :)
Darthwillie
23 september 2009, 21:07
Hmm, dat is nieuw voor me. Linkje? :)
ga ik ff zoeken, maanden geleden al gelezen.
GTE
23 september 2009, 21:46
Massa verloor hem nog knulliger in 2008.
Die kon er toch niks aan doen dat Hamilton één bocht voor de finish nog even Glock passeerde?
bobskink
23 september 2009, 22:07
Die kon er toch niks aan doen dat Hamilton één bocht voor de finish nog even Glock passeerde?
Dat bedoel ik ook. Telkens als Massa Hamilton zou voorbijsteken in het kampioenschap liep het verkeerd. Hongarije pech in de laatste 3 rondes en Singapore, het lampje dat zijn pitstop verknoeide. Hongarije was gewoon pech, maar wat in Singapore gebeurde hoort in dezelfde categorie stommiteiten thuis als Hamilton die het grind in de pit-ingang opzoekt, zijn uitschuiver en vreemde strategie in de laatste race van 2007.
Soit, ik weet niet of het een complot is, maar het is alleszins niet echt normaal dat zulke dingen altijd op het einde van het seizoen gebeuren. Schumacher die zijn wagen niet aan de praat krijgt in Japan 1998 en achteraan moet starten, in 1997 hadden de eerste 3 piloten allen dezelfde tijd tijdens de kwalificaties...
Al geef ik toe dat het misschien vergezocht is, ik ben er wel zeker van dat de titel van 2007 gefixt is... 99% :p
CavaF1
24 september 2009, 17:00
BMW- volgend seizoen met Ferrari-motoren als ze mogen meedoen. Voor mij hoeft het niet.
bobskink
24 september 2009, 17:47
BMW- volgend seizoen met Ferrari-motoren als ze mogen meedoen. Voor mij hoeft het niet.
Het is terug naar af, Sauber reed ook met Ferrari motoren. Maar het is vooral een schaamlijke afgang voor BMW.
Ze kopen een team op (Sauber) en dumpen een ander (Williams) om dan na enkele jaren al te stoppen. Ze hebben het beter gedaan dan Sauber, maar dan tijdens hun samenwerking met Williams toch niet echt.
Tjerk Korving
24 september 2009, 21:43
Zo dan, Renault is kennelijk per direct ING kwijt als sponsor:
ING beëindigt per direct sponsoring Renault
AMSTERDAM - ING beëindigt met onmiddellijke ingang de sponsoring van het formule 1-team van Renault. Het Nederlandse concern doet dat vanwege 'crashgate', de zaak rondom voormalig Renault-coureur Nelson Piquet junior.
Piquet meldde onlangs dat hij van de teamleiding de orders had gekregen om met opzet te crashen in de Grote Prijs van Singapore van vorig jaar. Deze wedstrijd is toevalligerwijs ook de eerstvolgende in dit seizoen, aanstaande zondag.
ING zegt het besluit te hebben genomen in samenspraak met Renault. Het Nederlandse concern zou tot eind 2009 geldschieter blijven van de renstal, in februari van dit jaar kondigde ING al aan het contract niet te verlengen.
Ook de rol als sponsor van de wedstrijdcyclus is, zoals in februari gemeld, na dit seizoen voorbij. Sinds begin 2007 was ING actief in de koningsklasse van de autosport, als hoofdsponsor van Renault en als titelsponsor van meerdere Grands Prix.
Briatore
Wat het besluit van het bedrijf betekent voor de renstal Renault, kon een woordvoerster van ING donderdagavond niet zeggen. ''Dat is een vraag voor Renault.''
Het door Piquet junior onthulde schandaal kostte deze week de Italiaanse teambaas Flavio Briattore zijn loopbaan in de F1. De internationale autofederatie FIA sloot hem levenslang uit. Bob Bell, technisch directeur, vervult tot eind dit seizoen de rol van teammanager.
Schorsing
Piquet junior kreeg vorig jaar in Singapore tijdens de race de instructie te crashen, zodat zijn Spaanse teamgenoot Fernando Alonso de wedstrijd kon winnen. De FIA schorste Renault deze week voor twee jaar, maar slechts voorwaardelijk.
Daardoor kan de renstal zijn activiteiten in de Formule 1 voortzetten. Voor ING maakt het geen verschil, het bedrijf wil niet langer verbonden zijn aan Renault. ''ING is zeer teleurgesteld door deze gang van zaken'', stelt het bedrijf in een verklaring.
www.nu.nl
rammstein_fan
24 september 2009, 21:55
En nummer 2:
is naar aanleiding van crashgate twee sponsoren kwijtgeraakt. Zowel hoofdsponsor als ING als Mutua Madrileña hebben het Franse team per direct verlaten als gevolg van het schandaal, waarbij Renault schuldig werd bevonden aan het opzettelijk laten crashen van Nelson Piquet in de Grand Prix van Singapore in 2008.
speed9
24 september 2009, 21:57
Dan had ik toch gelijk dat ING zich zou terug trekkenals sponsor en zo Renault het moeilijk maakt.
Mischien stoppen hun er dan ook gelijk er mee of Alonso moet per direct weg I.V.M selaris/
Maverick
24 september 2009, 22:16
iets zegt me dat het ING wel lekker uit kwam om nu vast te stoppen met sponsoring.
bobskink
24 september 2009, 22:24
iets zegt me dat het ING wel lekker uit kwam om nu vast te stoppen met sponsoring.
Ik denk het ook.
Neo-242
24 september 2009, 22:46
Wow, je hoofdsponsor kwijt :o
Dat komt ING héél goed uit met de huidige kredietcrisis, maar ja, wil wil er als bedrijf geassocieerd worden met sjoemelaars. Slechte reclame is ook reclame maar dit gaat wel wat ver... Al die merchandising en al... wow, dat is toch een serieuze aderlating voor Renault.
Ik zie het wel positief in: eindelijk die foeilelijke kleuren weg!
Captain Slow
24 september 2009, 22:48
Ben dan wel benieuwd hoe de livery van renault eruit ziet. Hopelijk krijgen ze toestemming om die auto geel/zwart te spuiten.
Tjerk Korving
24 september 2009, 22:52
Ik vind het een beetje dubbel. Als ze bij Renault nou tot de hoogste regionen op de hoogte waren geweest nou ja. Maar dit geintje speelde zich af bij de teamleiding in de vorm van een paar man en die zijn de laan uit. Het is gewoon een makkelijke kans om je eerder terug te trekken en het geld hebben ze al dubbel en dwars terugverdient.
Maar het lijkt me verder stug dat Renault het verder niet zou redden financieel gezien. Uiteindelijk zullen ze vanuit Renault zelf uit ook nog wel een budget hebben en Mutua Madrileña zal wel opdraaien voor (een deel van) het salaris van Alonso aangezien ze wel aanblijven als zijn persoonlijk sponsor.
Echt prettig is het nooit natuurlijk
Ellu
24 september 2009, 23:04
Zoals ik net met een vriend besprak hebben er wat mensen bij Renault wat extra werk vanacht:P
Dennis zegt:
k denk dat ze de mild seven kleding uit de kast halen
met team spirit dr op
Ellu | zegt:
wrs gaan ze de gestikte logo's afhaen
en de rest witte patches opstikken
en als t echt nodig is met witte tape
minardi style
als er weer eens een sponsor afhaakte ff wat tape erop
Stefan van Renselaar
24 september 2009, 23:05
Ik denk het ook.
Het is wel een heel erg fijne smoes om daar weg te gaan, ik ben benieuw of dat contractueel wel mogelijk is...
Pingguest
24 september 2009, 23:08
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Renault volgend jaar nog in de Formule 1 is.
Bramzel
24 september 2009, 23:10
+1, dit is wel heel doorzichtig.
petervdveen
24 september 2009, 23:11
Het is wel een heel erg fijne smoes om daar weg te gaan, ik ben benieuw of dat contractueel wel mogelijk is...
Het is formule 1;)
Darthwillie
24 september 2009, 23:19
Als Karma echt bestaat wint Alonso de race zondag :laugh:
Niels Tieman
24 september 2009, 23:24
Zo ING maakt gebruik van de problemen bij Renault. Het is en was natuurlijk een doorn in het oog en ook voor de buitenwereld staat dit weer netjes.
Nu ben ik wel benieuwd wat voor livery ze in Singapore gaan gebruiken...
TheRealms
24 september 2009, 23:28
ING en Mutua Madrileña verlaten Renault per direct
24 september 2009
bron: gpupdate.nl
Renault is naar aanleiding van crashgate twee sponsoren kwijtgeraakt. Zowel hoofdsponsor ING als Mutua Madrileña heeft het Franse team per direct verlaten als gevolg van het schandaal, waarbij Renault schuldig werd bevonden aan het opzettelijk laten crashen van Nelson Piquet in de Grand Prix van Singapore in 2008.
"ING wil vandaag bekendmaken dat ING het contract met Renault per direct verbreekt, vanwege de straf die door de World Motor Sport Council is uitgedeeld naar aanleiding van het incident in de Grand Prix van Singapore van 2008", aldus de bank in een verklaring. "ING is heel erg teleurgesteld over de gang van zaken, zeker in de context van een prachtig kampioenschap."
ING had in februari al besloten het dit jaar aflopende contract niet te verlengen, omdat de bank flinke hinder ondervindt van de kredietcrisis. Door het beëindigen van het contract met Renault, is er dus vier races eerder dan gepland een einde gekomen aan de samenwerking tussen beide partijen.
Behalve ING is ook Mutua Madrileña per direct weg bij Renault. De Spaanse verzekeringsmaatschappij liet in een verklaring weten absoluut niet te spreken te zijn over het gedrag van enkele personen binnen het team, die niet alleen de integriteit van de sport in gevaar hebben gebracht, maar ook de levens van rijders, toeschouwers en personeel van het circuit in gevaar hebben gebracht.
Mutua Madrileña blijft nog wel actief als persoonlijke sponsor van Fernando Alonso, die uitkomt voor Renault.
edit: stuk bold gemaakt
Robert Saalmink
24 september 2009, 23:30
Onder het motto: eerst posten, dan lezen? ;)
TheRealms
24 september 2009, 23:33
Onder het mom ook Mutua Madrilena is per direct weg bij Renault.. maar ik zie dat dat inderdaad ook al gezegd is. Sorry, overheen gelezen.
Neo-242
25 september 2009, 00:56
Als Karma echt bestaat wint Alonso de race zondag :laugh:
Dacht ik gisteren nog te zeggen. Zou hij 'm durven winnen?:D
Kim Van Der Stichelen
25 september 2009, 00:57
Ik zou het grappiger vinden als Grosjean em in de muur zet :innocent:
Darthwillie
25 september 2009, 00:58
en daardoor Alonso wint :lol: :surrender:
Richard117
25 september 2009, 03:24
Als die rijdt tenminste. Hij is niet lekker geworden op het circuit en daarom terug gegaan naar z´n hotel. Als hij niet fit genoeg is om te rijden stapt Di Grassi in.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/78820
Pingguest
25 september 2009, 10:17
Het is formule 1;)
Ook Formule 1-teams zijn gebonden aan het verbintenissenrecht van de rechtsorde die op hun contracten van toepassing is.
speed9
25 september 2009, 10:57
Ook Formule 1-teams zijn gebonden aan het verbintenissenrecht van de rechtsorde die op hun contracten van toepassing is.
Er zijn wel eens eerder teams halve wegen het seizoen uit de F1 gestapt,dus lijkt me ook een mogelijkheid dat Renault het ook doet.
Pingguest
25 september 2009, 12:11
Er zijn wel eens eerder teams halve wegen het seizoen uit de F1 gestapt,dus lijkt me ook een mogelijkheid dat Renault het ook doet.
En jij denkt werkelijk dat alle contracten destijds hetzelfde waren?
bobskink
25 september 2009, 12:21
En jij denkt werkelijk dat alle contracten destijds hetzelfde waren?
Super Aguri is toch niet zo lang geleden.
Tjerk Korving
25 september 2009, 12:26
Super Aguri is toch niet zo lang geleden.
Nu zitten de teams vast aan een nieuw Concorde Agreement wat ze aan de Formule 1 verbind tot en 2012 (?). Het oude Concorde Agreement was al een aantal jaar verlopen en dat de teams betalingen hebben gekregen van Ecclestone was meer goodwill van zijn kant dan dat ze er recht op hadden. Er was dus ook een aantal jaar geen enkele contractuele verbintenis aan de Formule 1 volgens mij en dus ook niet toen Super Aguri stopte.
Mathijs
25 september 2009, 14:17
Het contract met ING was sowieso niet verlengt. Dat ING nu eruit stapt als sponsor zal volgens mij alleen visueel duidelijk zijn. Ik vermoed dat ING nog gewoon haar betalingsverplichtingen heeft of in ieder geval het contract moet afkopen. Ze willen alleen niet meer geassocieerd worden met Renault en halen daarom per direct de reclame van de auto. Financieel zal het voor Renault niet veel uitmaken vermoed ik.
Requiem84
25 september 2009, 14:24
Er zou best een slimme clausule in kunnen zitten die hun ontheft van hun contractuele verplichtingen als ING door wat voor actie/handeling van Renault in een slecht daglicht komt te staan. Het lijkt me sterk dat ze nog betalen voor de komende races.
TommyBoy
25 september 2009, 17:12
Ik ben het nog niet tegengekomen hier, maar ik vond het wel interessant: de gesprekken tijdens de 'Crashgate' hoorzitting van afgelopen maandag.
http://dl.groovygecko.net/anon.groovy/clients/igentics/renault/hearing.mp3
GTE
25 september 2009, 21:15
van autosport.com
The session was halted for ten minutes at half-distance - and with uncomfortable irony the red flag was caused by Renault's number two driver Romain Grosjean crashing at Turn 17, just as Nelson Piquet had in last year's now infamous choreographed mid-race crash.
:innocent:
GTE
25 september 2009, 21:17
Ten eerste kun je, in ieder geval naar Nederlands recht, verbintenissenrecht voor het grootste gedeelte wegcontracteren. Het beginsel van de contractsvrijheid brengt immers met zich mee dat je vrij bent zelf te bepalen waar toe je je wel en waar toe je je niet verbindt. Een gesloten stelsel van verbintenissenrecht past daar niet bij.
Los daarvan is het, zoals ik het inmiddels begrijp, in dit soort contracten vrij standaard dat er een clausule in opgenomen wordt die het een partij mogelijk maakt eruit te stappen indien de andere partij de sport in diskrediet brengt of anderszins de reputatie en/of het imago van de ander (direct of indirect) beschadigt.
Darthwillie
26 september 2009, 01:47
Formula 1 returned to night racing in Singapore with the shadows cast by the fall-out from last year's inaugural race lengthening over the Marina Bay street circuit.
This week Renault were handed a ban from the sport, suspended for two years, after being found guilty of fixing the 2008 race.
The ruling, by governing body the FIA, may have put a full stop on the "crash-gate" scandal but there was nevertheless a tangible sense of frustration among the F1 fraternity as they returned to the scene of the crime.
"It's not (just) another scandal," insisted BMW Sauber boss Mario Theissen. "It's serious. F1 has a good chance to become even stronger but only if all this comes to an end now."
After "lie-gate", when McLaren's world champion Lewis Hamilton was found guilty of lying to race stewards at the first race of the season in Australia, the sport hardly needed another controversy.
But when Renault sacked Nelson Piquet Jr in July following a string of poor performances, the Brazilian's revelation that he deliberately crashed in Singapore last year to help team-mate Fernando Alonso win the race revived the sense that F1 has serious problems to address.
"I'm running out of patience sticking up for this sport," sighed Red Bull driver Mark Webber. "I'm sure other people are as well.
Even if some questions remain unanswered, F1 is not in the habit of dwelling on the past for too long
"This stuff goes on and on and what can we do? We are fans of the sport, we want it to be taken seriously like most sports but at the moment we are off the back of a poor example and we're not proud of it."
While the damaging effects of "crash-gate" were discussed extensively under Singapore's darkening skies, many in F1 were unwilling to comment publicly on the punishment doled out by the FIA in Paris on Monday.
Along with Renault's suspended ban, former team boss Flavio Briatore was effectively banned for life, while their ex-engineering director Pat Symonds was excluded for five years.
When asked for their views in the drivers' media conference, Hamilton, Ferrari driver Kimi Raikkonen and Nico Rosberg of Williams were reluctant to say anything - as people often are when it comes to giving a verdict on the minefield of F1's political issues.
"It's not really our job to comment on it," said Hamilton, neatly skirting the issue, despite it being suggested to him that, as world champion, he had a responsibility to speak in defence of the sport.
It was left to BMW Sauber driver Robert Kubica to raise questions that others dared not; in particular a concern that the FIA knew about the plot last year but failed to act.
"The circumstances [of the 2008 Singapore Grand Prix] were strange at the time," the Pole said.
"The thing I'm surprised about is that if someone from the FIA knew about it last year and had some information on it why didn't they do something then?
Mark Webber and Flavio Briatore
Mark Webber is one of the drivers who worked with Briatore
"If you want to race in Formula 1 you have to accept that sometimes it is drifting a bit from the ideal view of F1 - that is how it is."
The FIA itself claims Piquet's father Nelson Sr alerted president Max Mosley to the possibility of a plot following last year's race but that, as his son was not willing to make a statement, the FIA could not proceed with an investigation without further evidence.
Even if some questions remain unanswered, F1 is not in the habit of dwelling on the past for too long.
One man in particular was keener than most to put the events of last year's race behind him.
"It's last week, the past, it is behind us and we move on," insisted Alonso, who warned the media melee he would stop answering questions in English if he was asked again about the events of 2008.
"It is clear that I was not involved in the accident. It has been difficult times for the team but it is settled and it is in the past for us."
Alonso, who added that he still counts his tainted victory in Singapore as a win, insists it is back to business as normal at Renault, who will now run without the support of their title sponsor, the Dutch bank ING, which has withdrawn its backing with immediate effect.
But although team insiders say there will be no operational changes at Renault as Bob Bell combines the role of team principal with his duties as technical director, it is hard to see how the team will not miss their figurehead, Briatore, and Symonds's tactical nous.
606: DEBATE
I'm surprised that a man like Webber would be so supportive of Briatore
f1robblog
As part of the sanctions against Briatore, any driver who is involved with him must now sever ties with the Italian or risk losing their F1 superlicence.
Briatore had a knack of putting the right people in the right places; and his charges on the F1 grid - Alonso, Webber, McLaren's Heikki Kovalainen and Piquet's replacement Romain Grosjean - are proof enough of that.
Webber, who has been managed by Briatore for 11 years, is now planning to go it alone.
"He's been sensational for me and I won't work with anyone else in the future if I can't work with him," said the Australian.
"I've not looked at the contract since I signed it that very first day, and there are not many people you can do that with. He was a good character for F1."
The Italian was also a key figure in the Formula 1 teams' association, Fota, and was central to its successful opposition to the FIA's plans to introduce a controversial budget cap and regulations changes in 2010.
However, despite Briatore's strong presence, Theissen says he will not be missed.
"He certainly has achieved a lot in the negotiations Fota versus FIA and FOM (Formula 1 Management) but this has been sorted out with the signing of the new Concorde Agreement," he explained.
Nelson Piquet Jr
Nelson Piquet Jr's future in Formula 1 is far from certain
"Apparently, Flavio ran the commercial development working group but there are many other capable people to take over this role."
The F1 future of Briatore's former charge Piquet Jr is now less certain following his revelations.
The 24-year-old, who can offer financial backing, has been linked with a move to one of the new teams joining the grid in 2010, but now he also brings with him substantial baggage.
"He got himself into a situation that he regrets," said Webber. "He has to live with that and I think it's difficult for him to come back."
The Singapore paddock was fretting with talk of another scandal to come before the season is out and perhaps that is why few wanted to judge Renault and the "crash-gate" plotters too harshly.
Justifying reasons and rulings in Formula 1 can be a complex business, not least because in this rollercoaster of a sport it is never certain what is around the next corner.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8274036.stm
serieus ik denk niet dat ik nog een schandaal aan kan
Blister
26 september 2009, 02:14
What the...........
Heeft iemand enig idee wat voor schandaal dat kan zijn?!?!?!?!?!?
Neo-242
26 september 2009, 02:26
Dat waar DarthWillie het al eens over had zeker? Dat McLaren in 2007 bewust de titel verloren heeft aan Ferrari als compensatie voor hun spionage?:blink:
Darthwillie
26 september 2009, 02:31
:surrender: Briatore heeft al aangegeven dat hij tegen de uitspraak in beroep gaat en een feest geeft als hij gewonnen heeft. Zou best kunnen dat hij een tas vol ellende heeft en die nu gaat gebruiken. :blink: Daar zou dat McLaren verhaal wel eens tussen kunnen zitten. Hij heeft contacten met Alonso die toenertijd bij McLaren reed.
Ik ben het wel zat zo langzamerhand, nu gewoon eens racen graag
Neo-242
26 september 2009, 02:35
Ik ben het gezeik ook aardig zat, maar het was te verwachten dat Briatore of anderen aardig in het mestputje gingen roeren...
Rogue
26 september 2009, 02:40
Ik vind het niet leuk meer hoor, al die schandalen. http://forum.bodynet.nl/olduploads/emoticons/kappuh.gif Dit soort gezeur kan de sport echt kapot maken. Het wielrennen bijvoorbeeld heeft ook genoeg (vooral doping-)schandalen gekend de afgelopen 20 jaar. Het verschil is dat daar ff wat minder geld in om gaat, veel meer relatief grote sponsoren zijn en "makkelijker" nieuwe teams opstaan. In de F1 gaat dat wat moeilijk omdat het wereldje wat kleiner is en er minder partijen zijn met meer geld en meer invloed.
Zoals Willie al zegt; nu gewoon eens racen graag!
Stefan van Renselaar
26 september 2009, 09:59
Ik vind het niet leuk meer hoor, al die schandalen. http://forum.bodynet.nl/olduploads/emoticons/kappuh.gif Dit soort gezeur kan de sport echt kapot maken. Het wielrennen bijvoorbeeld heeft ook genoeg (vooral doping-)schandalen gekend de afgelopen 20 jaar. Het verschil is dat daar ff wat minder geld in om gaat, veel meer relatief grote sponsoren zijn en "makkelijker" nieuwe teams opstaan. In de F1 gaat dat wat moeilijk omdat het wereldje wat kleiner is en er minder partijen zijn met meer geld en meer invloed.
Zoals Willie al zegt; nu gewoon eens racen graag!
Ja, maar omdat er zoveel doping werd gebruikt zou het wielrennen nu dus schoner moeten zijn. Als dit ook bij de Formule 1 gebeurd dan zou het dus op lange termijn goed voor de sport zijn, maar als de schandalen zich zo dicht op elkaar opvolgen dan kan dit echt kijkers gaan kosten...
Laten we maar gaan racen, vanmiddag hebben we een kwalificatie die als het goed is weer spannend zou zijn, dus laat maar komen :)
bobskink
26 september 2009, 10:01
Hoe klote het ook zou mogen zijn, als er in het recent verleden dingen gebeurt zijn moeten ze aan het licht komen.
Normaalgezien kan de F1 dat wel aan denk ik, bij wielrennen is het inderdaad al jaren erg geweest, maar de mensen kijken nog steeds naar de Tour hoor.
Het enige vervelend aan het mogelijke schandaal van een mogelijke titel fiks is dat de FIA daar zelf behoorlijk in de fout zou zijn gegaan en dat zou behoorlijk vervelend zijn.
Ik ga het crazy dessision topic nog eens aanpassen.
speed9
26 september 2009, 13:45
De FIA F1 zou gewoon moeten stoppen,en de teams een eigen league op moeten zetten,met een onafhankelijke organisatie.
FIA moet totaal opnieuw worden in gericht,dat is gewoon overduidelijk na alle tegen slagen waar bij het zo lang duurt voor dat de waarheid op tafel komt.
Face the Slayer
26 september 2009, 14:29
Ik ben het wel zat zo langzamerhand, nu gewoon eens racen graag
Door het gebrek aan racen in de F1 maken zulke schandalen de F1 nog enigszins interessant.
Darthwillie
26 september 2009, 16:50
geinig, bij de persconferentie waar Santander de sponsorship deal met Ferrari bekend maakte, was er een geinige verspreking van Luca di Montezemelo
Hij zegt iets in de trend dat hij blij is, met de vele spaanse Tifosi, nu met Alonso................. eh herstel lach etc.
Kan een slip of the tong zijn maar ook iets wat hij al weet.
http://www.tv3.cat/videos/1505649/Lapsus-revelador
Captain Slow
26 september 2009, 17:24
Lotus F1 Team zal historisch kleurenschema gebruiken
Volgend jaar zal het nieuwe Lotus F1 Team haar comeback maken in de wereld van de Formule 1. Veel fans kijken met weemoed terug naar de tijden waarbij Team Lotus gloreerde in de jaren '70 en '80.
Grote namen wonnen races en kampioenschappen met het Britse team. Technisch directeur Mike Gascoyne verklapte aan de BBC dat het team de oude bekende historische kleuren (groen en geel) zal gebruiken voor het kleurenschema in 2010.
Gascoyne: "We zijn een jong team en op het moment dat ik de fabriek instapte werkten er slechts drie mensen! We zijn nu al flink gegroeid en hebben veel ervaren mensen weten binnen te halen. De wagens zullen de kleuren hebben die Lotus vroeger ook had. Of we ook topcoureurs kunnen binnenhalen weet ik niet, op lange termijn misschien wel. We praten momenteel met verschillende coureurs, vooral met ervaren coureurs.
www.f1today.nl
Nou goed, ff afwachten wat voor livery dit dus wordt.
Pingguest
26 september 2009, 18:31
Lotus werd niet bekend vanwege haar groene en gele kleuren, maar vanwege de sponsoring van John Player Special. Daarmee reed het team tot 1987 mee.
Schumi rulezzzzz
26 september 2009, 22:33
Was Lotus het hier niet heel erg mee oneens dat de naam Lotus gebruikt werd? Ik begrijp er niks van, want volgens mij is dit nog steeds dezelfde organisatie die eerst met Litespeed als Lotus wilde meedoen en toen klommen er een aantal mensen in de stijgers als ik het me goed herinner. Dit zit ik me continu af te vragen als ik de verhalen over Lotus zit te lezen.
Peter
27 september 2009, 00:21
Lotus werd niet bekend vanwege haar groene en gele kleuren, maar vanwege de sponsoring van John Player Special. Daarmee reed het team tot 1987 mee.
Lotus is in de tijd van de 'sigarenracers' toch echt bekend geworden toen ze nog in British Racing Green reden met een gele streep... Ik denk eerder dat John Player Special bekend is geworden door de sponsoring van Lotus, en niet andersom.. ;)
GTE
27 september 2009, 00:50
Was Lotus sowieso niet het eerste team dat uberhaupt aan sponsoring deed?
Darthwillie
27 september 2009, 01:07
klopt met de Gold Leaf sponsoring
http://grandprixinsider.files.wordpress.com/2008/02/jim-clark-gold-leaf-team-lotus-49t-lady-wigram-trophy-20-jan-1968.jpg
Darthwillie
27 september 2009, 20:02
Telegraaf van vandaag
Fernando Alonso weg bij Renault
Van onze Telesportredactie
SINGAPORE - Renault maakte na afloop van de Grand Prix van Singapore bekend dat Fernando Alonso na dit seizoen de renstal gaat verlaten. "Renault zal altijd zijn familie blijven. We gaan hem missen, maar hij ons ook", zei Jean-Francois Caubet, de uitvoerend directeur van Renault. Daarmee lijkt Alonso dus voor de tweede keer te vertrekken bij het team met wie hij tweemaal wereldkampioen werd.
Alonso, die in Singapore als derde eindigde, wordt overigens nadrukkelijk in verband gebracht met Ferrari. Bij de Italiaanse renstal lijken de dagen van Kimi Räikkönen namelijk geteld.
Neo-242
27 september 2009, 21:13
Nou dat is bizar zeg, hoe lang blijft die "Alonso/naar Ferrari en Kimi/weg bij Ferrari" zever nu nog duren? Als Di Montezemelo dat nu nog gaat officieel aankondigen, is het bijna lachwekkend :D
Ferrari valt me erg zwaar tegen dit seizoen. Ze komen met een slechte wagen, die eigenlijk nog altijd slecht is (zie Badoer & nu ook Fischella die ermee worstelen tot en met). Ze doen er nu ook niks meer aan, maar werken 100% aan de 2010 wagen. Leg me die logica eens uit, met een testverbod, en met reglementen die op gebied van aero & mechaniek toch niet veel gaan wijzigen.
Ik zou als team zorgen dat de wagen sneller wordt (zie wat McLaren nu bereikt heeft, en vergelijk met het gedrocht van aan het begin van het seizoen), en die kennis trachten over te dragen naar het 2010 model.
Verder maken ze met hun vervangrijders voor Massa ook geen scherpe beslissingen. Tot hiertoe zijn er geen punten meer gescoord met de 2de Ferrari sinds het ongeluk van Massa:blink:
Ik vraag me af of Schumacher nog wel zo rouwig is dat hij zijn comeback heeft moeten afblazen:)
Alleszins lijkt me de combinatie Ferrari/Alonso en McLaren/Raikkonen een veel betere combinatie dan Raikkonen/Ferrari. Ik heb de indruk dat Ferrari de Fin niet naar zijn waarde schat en behandelt, waarschijnlijk door zijn gebrek aan emotie, wat wel zo belangrijk schijnt te zijn voor La Scuderia.
cookie
27 september 2009, 22:05
Raikkonen naar Mclaren dan, zag je Martin Withmarsh lachen toen Jordan in de BBC nabeschouwing dit aan hem voorlegde, dat was bijna een volmondige ja. Withmarsh had het over Heikki hoe die nog steeds niet voldeed aan hun verwachtingen, en dat zal denk ik niet veranderen in de laatste 3 races, tenzij hij die alle 3 wint. Maar Kovalainen zei in een interview na de race dat hij niet beter kan met deze wagen. De banden krijgt hij niet goed werkend en hij kan geen hele stint voluit gaan.
Vind Kovalainen een goede coureur, maar denk dat zijn Mclaren dagen over zijn.
Sander Hogendoorn
27 september 2009, 22:41
123
Ferrari set to confirm Alonso for 2010
By Jonathan Noble Sunday, September 27th 2009, 18:40 GMT
Ferrari could announce its 2010 deal with Fernando Alonso as early as next weekend's Japanese Grand Prix, with the Spaniard's move to the Maranello team now all but confirmed.
With lawyers working hard on the last few details of Kimi Raikkonen's release from his contract with Ferrari, a move that will pave the way for the Finn to return to McLaren, the Maranello-based outfit has openly admitted that it wants to announce its line-up as quickly as possible.
Ferrari team principal Stefano Domenicali said at Singapore on Sunday night: "I think that as soon as we are ready we will let you know. We don't want to wait too long."
When asked by AUTOSPORT if that announcement could come as early as Suzuka, Domenicali said: "It is a possibility, but it is not guaranteed."
Neither Ferrari nor Renault are now denying that Alonso is on his way to the Italian outfit, in a deal that has been widely predicted for several months.
Renault's stand-in managing director Jean-Francois Caubet told AUTOSPORT after the Singapore Grand Prix that his outfit would be sad to see Alonso leave after this season.
"I think Fernando will miss Renault and Renault will miss Fernando," he explained.
Once the Ferrari-Alonso announcement is made, Renault is expected to confirm that Polish driver Robert Kubica will lead its team in 2010.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/78995
Darthwillie
27 september 2009, 22:58
Voor mij is de hele Kimi/Ferrari situatie een mysterie.
Mijn door niets ondersteunde theorie is dat ze Kimi niet vertrouwen. Na zoveel jaren Schumacher en Massa die met een vergelijkbare stijl rijdt vermoed ik dat ze daar niet durven een wagen te ontwerpen die aan Kimi's rijstijl tegemoet komt. Op het moment dat Massa een verandering niet lekker vindt zullen ze hem niet doorvoeren. Het is mij te toevallig dat sinds Hongarije, toen het team alleen naar Kimi kon luisteren, opeens de snelheid er weer in zit.
op autosportforum heeft iemand een interessant staatje gemaakt
Drivers' Championship
If Button Finishes...
- 1st, Barrichello must finish 3rd or above to keep the title alive. (Vettel is out of the title race if Button wins)
- 2nd, Barrichello must finish 5th or above to keep the title alive. (Vettel is out of the title race if Button finishes 2nd)
- 3rd, Barrichello must finish 7th or above to keep the title alive. (Vettel is out of the title race if Button finishes 3nd)
- 4th, Barrichello must finish 8th or above to keep the title alive. (Vettel is out of the title race if Button finishes 4th)
- 5th, the title race will continue to Brazil regardless of Barrichello's or Vettel's finishing position.
If Barrichello Finishes...
- 1st, 2nd or 3rd, the title race will continue to Brazil regardless of Button's or Vettel's finishing position.
- 4th, Button must finish 1st to be crowned champion.
- 5th, Button must finish 1st to be crowned champion.
- 6th, Button must finish 2nd to be crowned champion.
- 7th, Button must finish 2nd to be crowned champion.
- 8th, Button must finish 3rd to be crowned champion.
- Outside the points, Button must finish 4th to be crowned champion.
If Vettel Finishes...
- 1st, Button cannot finish higher than 4th for Vettel to stay in the title race.
- 2nd, Button cannot finish higher than 6th for Vettel to stay in the title race.
- 3rd, Button cannot finish in the points for Vettel to stay in the title race.
- 4th, he is out of the title race.
Constructors' Championship
- If Brawn get 13 points or more, they are champions.
Op dit moment kunnen maar 3 man kampioen worden, Vettel met 25 punten achterstand en nog 30 te halen punten is eigenlijk totaal kansloos.
Barrichello met 15 punten achter niet. Kimi heeft in 2007 17 punten ingehaald in minder tijd.
Neo-242
27 september 2009, 23:53
Het is te hopen dat McLaren dan wel wil luisteren naar Raikkonen, want met Hamilton zit daar ook al een kind aan huis.
Ferrari heeft Raikkonen de titel gebracht en omgekeerd, dus in dat opzicht was het een goede zet. Maar McLaren was in 2007 ook erg sterk, én vorig jaar, dus was het wel zo'n goede keuze als Ferrari inderdaad zijn kaart niet trekt?
Als je de races die Raikkonen voor McLaren reed bekijkt, dan waren die veel indrukwekkender dan die voor Ferrari, dat is een feit.
YouTube - Raikkonen pole silverstone 2004
Montoya90
28 september 2009, 00:01
Het grappige is dat ik uit een hele betrouwbare bron heb vernomen dat Raikkonen's grootste talent in de kartsport was, dat ie zijn rijstijl kon aanpassen aan de karakterestiek van de kart, dat was het gene waardoor hij opviel.
In tegenstelling tot alle andere coureurs maakte het raikkonen niet uit hoe de kart stond afgesteld, hij klaagde nooit en ging gewoon met elke afstelling keihard.
Zijn jaren voor Ferrari vond ik zelf dan ook heel erg indrukwekkend bij sauber en mclaren. Nu kan ik me herrineren dat ie nogal snel in de formule 1 terecht was gekomen, enkele klasses had overgeslagen en dat er veel mensen twijfelde of die het wel aan kon. Maar in zijn 1ste paar races ging die al gelijk verschrikkelijk hard. Dit zegt in mijn ogen ook iets over zijn grote aanpassingsvermogen.
Ik geloof dan ook niet zozeer dat het ligt aan de afstelling van de auto of dat de auto hem niet ligt etc.
Ik twijfel meer over zijn motivatie.
Tjello
28 september 2009, 00:50
Je moet wel ontzettend hard kunnen rijden om in F1 te komen, laat staan erin te blijven.
Het daadwerkelijke probleem is volgens mij dat men te analytisch bezig is. Voorbeeld:
Sutil zei dat de volgende 2 races hun beter lagen en dat ze zich daarop focussen, resultaat in deze race: niente...
Alonso zei dat het fantastisch zou zijn als ze het podium zouden halen en hij wordt, 3e... net op het podium dus...
Ik heb ooit eens gelezen dat door iets te denken bijvoorbeeld ik wil een q-tijd van 1:48:9xx neerzetten je die ook neerzet en geen fractie harder zult gaan. Omdat je je daarop instelt en daar genoegen mee neemt.
Goede voorbeeld: Hamilton zegt dat ie alle laatste races wil winnen, en hij is ook nogeens goed op weg ;). Niet dat ik zo pro-Hamilton ben maar hij gaat voor de overwinning, niks meer en niks minder.
Je ziet het ook met fouten wat rijders maken als ze niet op de limiet rijden maar hun tempo met 1-2 seconden laten inkakken (behoud van materiaal aan het einde van de race of het gat is zo groot blablabla)...
Sander Hogendoorn
28 september 2009, 00:58
Het is te hopen dat McLaren dan wel wil luisteren naar Raikkonen, want met Hamilton zit daar ook al een kind aan huis.
Ferrari heeft Raikkonen de titel gebracht en omgekeerd, dus in dat opzicht was het een goede zet. Maar McLaren was in 2007 ook erg sterk, én vorig jaar, dus was het wel zo'n goede keuze als Ferrari inderdaad zijn kaart niet trekt?
Als je de races die Raikkonen voor McLaren reed bekijkt, dan waren die veel indrukwekkender dan die voor Ferrari, dat is een feit.
YouTube - Raikkonen pole silverstone 2004 (http://www.youtube.com/watch?v=_ZlpWqRhfns)
Offtopic: Terug met die V10's :wub:
Darthwillie
28 september 2009, 01:28
Het daadwerkelijke probleem is volgens mij dat men te analytisch bezig is. Voorbeeld:
Sutil zei dat de volgende 2 races hun beter lagen en dat ze zich daarop focussen, resultaat in deze race: niente...
Alonso zei dat het fantastisch zou zijn als ze het podium zouden halen en hij wordt, 3e... net op het podium dus...
Ik heb ooit eens gelezen dat door iets te denken bijvoorbeeld ik wil een q-tijd van 1:48:9xx neerzetten je die ook neerzet en geen fractie harder zult gaan. Omdat je je daarop instelt en daar genoegen mee neemt.
Daar heb ik ooit een leuk interview over gelezen met John Watson, die vertelde dat hij bij Amerikaanse race, waar hij van achteren startte, hij de een na de ander inhaalde. Ondertussen was zijn teamgenoot Lauda die voor de race voorspelde dat hij 5e kon worden ook op de 5e plaats beland en bleef daar hangen. Pas toen Watson ook hem inhaalde realiseerde Lauda zich dat hij beter kon dan 5e en ging ook verder met inhalen. Watson won die race, Lauda werd 2e of 3e meen ik. Hij vertelde toen net wat jij zegt dat als Lauda riep ik word 3e hij ook 3e werd maar zeker geen 2e.
Ik geloof dan ook niet zozeer dat het ligt aan de afstelling van de auto of dat de auto hem niet ligt etc.
Ik twijfel meer over zijn motivatie.
heel goed mogelijk dat je gelijk hebt, het was maar een idee van mij, maar F1 is raar tegenwoordig. Vorig jaar werd Heidfeld zoekgereden door Kubica omdat hij totaal niet met de banden om kon gaan, dit jaar gaan ze weer gelijk op. het lijkt allemaal vele malen kritischer geworden
Raikkonen_WC
28 september 2009, 08:21
Zou voor mij echt een ideaal plaatje zijn, Raikkonen en Hamilton (mijn 2 favorieten) in 1 team! Geweldig. Voelde al 3 jaar heel vreemd om voor Raikkonen te juichen als hij won in een Ferrari. Ik wil niks met die rooie te maken hebben (plus de modelwagens van die rooie worden door een kutfabrikant gemaakt, waardoor ik de 1:18 en 1:43 3 jaar lang van Raikkonen mis)
Darthwillie
28 september 2009, 12:14
Volgens mij hoeven ze het niet eens meer te bevestigen
McLaren: We could handle Raikkonen
By Jonathan Noble Monday, September 28th 2009, 08:51 GMT
Kimi Raikkonen, Lewis HamiltonMercedes-Benz motorsport boss Norbert Haug says McLaren has no qualms about slotting in Kimi Raikkonen alongside Lewis Hamilton next year - as it closes in on a deal with the Finnish driver.
With Ferrari in the final stages of completing moves that will end Raikkonen's Ferrari deal a year early, and open the way for Fernando Alonso to join the Maranello-outfit, sources have confirmed that the 2007 world champion and McLaren are keen to renew their partnership.
And although the signing of Raikkonen for 2010 would give McLaren one of the strongest driver line-ups on the grid, it could also leave it exposed to the problems it has faced in the past in managing two top-line drivers.
However, Haug thinks that McLaren will have no trouble in dealing with such a situation – and does not risk a repeat of the problems that marred the outfit when Hamilton was partnered with Fernando Alonso.
"Whatever you can do to get the best available drivers, that is what you have to do," said Haug. "It's a question of money, it's a question of capability, a question of the amount of talent. Managing two megastars, I don't think that honestly it was a problem.
"With Alonso there were some noises to the outside world, but in reality inside the team everybody did his job and in reality we should have won the world championship. But it was not due to not having team orders.
"You can imagine what would have happened in Fernando would not have blocked Lewis in Hungary, no penalty, one point more and you are there. This is how it goes sometimes. We won it by one point and we lost it by one point.
"I stress, I do not confirm that there is change. This is very important. But managing drivers ifs and whys is the name of the game and we are qualified to do so."
Although Raikkonen did not enjoy the best of relationships with former McLaren team principal Ron Dennis, Haug says that the team would relish the opportunity to have the Finn back.
"Reflecting on our co-operation which was five years, I think that it was positive," explained Haug. "We should have won at least two world championships. I have to say we missed one with two points in 2003 but I think an engine failure was one of the reasons, so without that he could have done it.
"In 2005 he could have done it, in fairness. The engines at that stage were not as good and reliable as they are now. To have Kimi in our team winning two world championships would certainly have been a fair outcome for him. I have a good relationship with him and I'm sure he would say the same."
autosport.com
Alleen Massa nog een stoorfactor in mijn twee topteams, verder alleen coureurs waar ik wel fan van ben met Hamilton, Raikkonen en Alonso
bobskink
28 september 2009, 13:38
3 op 4 is niet slecht he. Ik heb trouwens liever het omgekeerde. Zoals het er nu zal uitzien zitten de 2 piloten die ik moeilijk af kan bij MCLaren en degene die ik graag heb bij Ferrari, maar ik ben wel tegen Ferrari zelf. :p
Ik denk trouwens dat geen van beide transfers goed zal uitdraaien. Te veel toprijders onder elkaar. Vooral voor Raikonen zie ik het niet goedkomen, Lewis gaat sowieso meer aandacht krijgen, hij presteert pas terug goed sinds Massa niet meer meedoet dus heeft duidelijk een team nodig dat vooral rond hem werkt, bij zijn eerste stint bij MCLaren was het ook zo, Montoya werd er toen ook half genegeerd.
Darthwillie
28 september 2009, 16:13
Volgens Bild.de heeft Glock voor de gp van singapore te horen gekregen dat zijn contract niet verlengd wordt. :huh1:
Dat betekent dat Toyota 2 nieuwe rijders neemt of dat ze nu al weten dat ze er volgend jaar niet meer bij zijn.
Zelf gok ik Kubica en Nakajima volgend.jaar bij Toyota
Robert Saalmink
28 september 2009, 16:18
Kubica wordt gelinkt met Renault... maar dat zijn ook nog maar geruchten.
Darthwillie
28 september 2009, 21:53
laatste stukje, het interview met Whitmarsh zegt alles
http://www.viddler.com/explore/juniperberry/videos/60/
Kim Van Der Stichelen
28 september 2009, 22:00
Vraagje: indien Massa vorig seizoen kampioen was geworden, had badoer/fisichella dan het het nummer 0 gereden dit jaar, of mag een team niet van nummer veranderen en had die in de #1 gereden?
Darthwillie
28 september 2009, 22:04
dat is een goeie vraag :huh1: ik denk dat ze de nul van stal halen maar zeker weten doe ik het niet.
Tjerk Korving
28 september 2009, 22:10
Volgens mij word de 1 dan inderdaad een 0 in zo'n situatie.
Ferrari_Enzo
28 september 2009, 22:28
De deal Alonso/Ferrari , Raikkonen/McLaren is alles behalve bevestigd. :rolleyes:
Ben benieuwd hoe de beide heren zullen presteren!!
Richard117
28 september 2009, 22:31
Volgens mij zouden ze gewoon met de 1 gereden hebben.
21.2 Each car will carry the race number of its driver (or his replacement) as published by the FIA at the beginning of the season. This number must be clearly visible from the front of the car.
http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/8693/fia.html
Darthwillie
28 september 2009, 22:34
De deal Alonso/Ferrari , Raikkonen/McLaren is alles behalve bevestigd. :rolleyes:
Ben benieuwd hoe de beide heren zullen presteren!!
Algemeen wordt aangenomen dat de bevestiging donderdag is, en dat het wachten eigenlijk was of Alonso meegetrokken zou worden in crashgate.
Neo-242
28 september 2009, 22:48
Dan wordt het ook interessant om zien hoe Massa met de mentale spelletjes van Alonso zal omgaan, niet meteen de sterkste kant van de Braziliaan.
Als hij niet oppast, maakt de Spanjaard er brandhout van. Met Raikkonen heeft hij daar nooit last van gehad.
TommyBoy
29 september 2009, 13:29
RacingStefan..... wat weet jij wat wij nog niet weten??:blink:
Stefan GP wil volgend jaar op de grid staan
Stefan Grand Prix heeft in een verklaring laten weten dat zij klaar is om volgend jaar aan het Formule 1-kampioenschap mee te doen, ondanks dat de internationale autosportbond FIA het Servische team geen startbewijs heeft gegeven.
Formule 1-baas Bernie Ecclestone merkte onlangs op te verwachten dat één van de nieuwe teams door problemen volgend jaar niet aan de start zal staan. Voor Stefan Grand Prix was dit reden om een persbericht uit te brengen waarin staat dat zij klaar is om volgend jaar in de Formule 1 te stappen. Zoran D. Stefanovic, de man achter Stefan Grand Prix, liet hierin ook weten dat het team het budget voor 2010 al rond heeft en dat er momenteel hard gewerkt wordt aan de ontwikkeling van de auto.
Stefanovic is directeur van het Servische bedrijf AMCO en deed in 1997 nog een poging om het oude Lola-team over te nemen. De Rus diende afgelopen zomer nog een klacht in bij de Europese Unie over de selectieprocedure van de FIA.
Bron: GPupdate.nl
bobskink
29 september 2009, 14:13
Alonso roddel roddel... (http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/090929_Alonso_Ferrari)
Stefan van Renselaar
29 september 2009, 18:28
RacingStefan..... wat weet jij wat wij nog niet weten??:blink:
Ow, had ik dat jullie nog niet verteld? :innocent:
:stupid:
Bramzel
29 september 2009, 18:53
Jij!? Servisch!? :huh1:
Captain Slow
29 september 2009, 19:38
Jjj geld? Had dan Schumacher ingehuurd om een DRTCC race te winnen;)
Richard117
29 september 2009, 19:52
Jjj geld? Had dan Schumacher ingehuurd om een DRTCC race te winnen;)
Die kon in Valencia niet, had last van zijn nek ofzo...
:p
Darthwillie
29 september 2009, 20:36
Massa heeft vandaag gekart :blink: dat is snel
http://globoesporte.globo.com/Esportes/foto/0,,23279019-EX,00.jpg
http://globoesporte.globo.com/Esportes/foto/0,,23282706-DP,00.jpg
Neo-242
29 september 2009, 21:28
Dat litteken ziet er fel uit zeg!:blink:
speed9
29 september 2009, 21:50
He die blik ken ik ergens van.....:laugh: Kijk ik in de spiegel?
Volgens mij ziet hij nog steeds niet 100% hoor,door die dikte boven zijn oog.
Rogue
29 september 2009, 22:03
laatste stukje, het interview met Whitmarsh zegt alles
http://www.viddler.com/explore/juniperberry/videos/60/
Goed, in de pocket dus. :p
Ziet er heel eng uit zo, inderdaad. Neem aan dat het stuk tussen z'n oog en z'n wenkbrauw ook nog opgezwollen is en nog moet genezen, zo niet, dan is z'n hoofd flink misvormd. :blink: <--- :lol: Sorry.
Richard117
29 september 2009, 23:24
Z'n oog staat trouwens ook niet echt recht. Hoop voor hem dat het nog recht trekt en dat hij voor 100% ermee kan gaan zien. Want heb helaas teveel voorbeelden in de buurt die bewijzen dat een helm in zo'n situatie erg gevaarlijk is.
Neo-242
29 september 2009, 23:35
Dit vind ik toch wel echt een leuk en eerlijk interview met Raikkonen: http://www.viddler.com/explore/juniperberry/videos/58/
Roel Bakker
29 september 2009, 23:46
Dit vind ik toch wel echt een leuk en eerlijk interview met Raikkonen: http://www.viddler.com/explore/juniperberry/videos/58/
Dat viel me ook al op inderdaad toen ik het zag. Hij is daar lekker zichzelf en hij komt gelijk wat minder 'stijf' over!!
Tjello
29 september 2009, 23:54
Dat is inderdaad een leuk interview met Kimi, bij hem is het zo dat als hij zo'n interview geeft dat eigenlijk altijd wel leuk en eerlijk is. Hij is iemand wat overkomt als een kalme kerel.
Vind het alleen jammer dat hij zegt dat ze voor de 3e plek in het kampioenschap gaan, 'gewoon' zoveel mogelijk punten scoren en zien waar het schip strand zou ik zeggen...
Schumi rulezzzzz
30 september 2009, 00:07
Goed om Massa weer in in het juiste outfit te zien, hopelijk gaat alles goed en kan hij snel terugkeren. Zou het fantastisch vinden als hij volgend jaar weer meedoet om de titel, gun het hem echt van harte. Wel zuur dat dat litteken zo duidelijk nog zichbaar is, als je in de spiegel kijkt zal hij voortaan altijd terugdenken aan dat ongeluk...
Darthwillie
30 september 2009, 00:41
Volgens mij is die wenkbrauw afgeplakt en lijkt dat ergerdan het is.
Oog zit alleen nog steeds erg dicht.
http://i593.photobucket.com/albums/tt16/sian_ellen/Felipe-Massa-drives-a-kar-001.jpg
Er zijn ook beelden, beroerd geluid helaas.
http://www.youtube.com/watch?v=H8nr3G01NCY
op het autosport forum gaan allerlei wilde geruchten over een schandaal dat net voor Mosleys aftreden uit zal komen en nog een kop zal kosten.
Geruchten gaan over dat er iemand betrapt is met een illegale motor of dat Ferrari documenten klaar heeft waarmee ze de Singapore race van vorig jaar willen annuleren waarmee Massa kampioen wordt. We zullen zien.
Jeroen Ursem
30 september 2009, 00:47
Als dat gebeurd is de Formule 1 echt dood, dan kan je elk seizoen wel onder de loep nemen, volgens mij zijn er weinig seizoenen voorbij gegaan zonder niet ontdekte illegale praktijken.
bobskink
30 september 2009, 13:52
Geruchten gaan over dat er iemand betrapt is met een illegale motor of dat Ferrari documenten klaar heeft waarmee ze de Singapore race van vorig jaar willen annuleren waarmee Massa kampioen wordt. We zullen zien.
Je kan maar proberen, maar het zou niet leuk zijn. het hoogste wat ze kunnen doen is denk ik is Alonso uit de uitslag schrappen en dan heeft Hamilton 2 punten meer in de titelstijd.
Maar dat net ferrari dit vraagt getuigd wel van veel lef, hoeveel races hebben zij niet gemanipuleerd.
Roel Bakker
30 september 2009, 13:53
Barrichello closing on Williams deal
By Jonathan Noble Wednesday, September 30th 2009, 08:49 GMT
Rubens Barrichello, Brawn GP, 2009Rubens Barrichello is closing in on a deal with Williams for 2010, AUTOSPORT has learned, in a move that could see him swap places with Nico Rosberg.
On the back of a season where he has resurrected his Formula 1 career, having turned a lifeline from Brawn GP into a full-scale assault on the world championship, Barrichello is poised to extend his stay in F1 for at least one more year.
Although his performances for Brawn were not enough to guarantee his future at the team, with Rosberg's move to the Brackley-based team an open secret in F1, Williams is believed to be keen to tap into Barrichello's vast experience and speed as it continues its push back to the front of the grid.
With Williams expected to sign rookie Nico Hulkenberg, the team has set its sights on an experienced team leader to help guide car development and help bring on a rookie team-mate.
Sources have claimed that Barrichello recently visited the Williams factory at Grove to discuss the plans for next year, and it is understood that an outline deal either has already been agreed or is close to being concluded.
Speaking in Singapore last weekend, Williams technical director Sam Michael made no secret of the fact that the team's preference was for a driver line-up that featured both experience and youth.
"If you have someone who is very experienced that is great because they have experience on set-up and car direction," he explained. "And if you have someone who is young, then they bring enthusiasm.
"We've had many different drivers in Williams over the years in both camps - experienced guys and rookies, and they have all had their plus and minuses. But the most important thing is that they are fast, this is first and foremost for us."
Barrichello has won two races this year and currently lies 15 points behind team-mate Jenson Button in the world championship standings, with three races to go.
Although Barrichello is close to a deal with Williams, it is not impossible that he could be kept by Brawn GP if the team fails to reach agreement with Button about the financial terms of a new contract for 2010.
Discussions between the world championship leader and the team over money for next year have not yet reached a conclusion. It is understood the two parties are still some way apart in their discussions about just how much Button should be paid on the back of his strong campaign, having agreed to a cut-price deal this year to ensure Brawn GP's future in F1.
However, Barrichello may feel it is better to take a guaranteed seat at Williams in the next few weeks rather than wait until after the season for the chance of something that may not happen.
Williams also held talks with Robert Kubica earlier this year, but the Polish driver is now expected to take up an offer he has from the Renault team.
www.autosport.com
De transfermarkt begint nou toch wel tegen een climax aan te lopen. Wat een speculaties allemaal zeg, om van te smullen:thumbup: Maar toch wordt het nou wel tijd dat er eindelijk iets echt bevestigd gaat worden.
Roel Bakker
30 september 2009, 13:55
Je kan maar proberen, maar het zou niet leuk zijn. het hoogste wat ze kunnen doen is denk ik is Alonso uit de uitslag schrappen en dan heeft Hamilton 2 punten meer in de titelstijd.
Maar dat net ferrari dit vraagt getuigd wel van veel lef, hoeveel races hebben zij niet gemanipuleerd.
Het zegt misschien ook iets over in hoeverre de FIA een hand boven het hoofd van Ferrari houdt.
Darthwillie
30 september 2009, 13:57
:huh1: dat het GERUCHT gaat wil nog niet zeggen dat het ze gaat lukken mochten ze het proberen.
Tjerk Korving
30 september 2009, 14:02
Hadden ze de uitslag van Singapore ook al ongeldig kunnen verklaren na de opzettelijke crash en dat is ook niet gebeurd. Sowieso lijkt het me dat er niet zomaar even standen compleet overhoop gegooid gaan worden van een voorgaand seizoen. Vooralsnog lijkt het wel of er stapels figuren opstaan die de meest waanzinnige complot theorien uit de kast halen.
Michael Storm
30 september 2009, 17:17
Volgens GPUpdate.nl heeft Ferrari vandaag bevestigd dat Alonso 3 jaar voor hun rijdt!
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/09/30/ferrari-bevestigt-alonso-voor-drie-seizoenen/
Kim Van Der Stichelen
30 september 2009, 17:26
Volgens GPUpdate.nl heeft Ferrari vandaag bevestigd dat Alonso 3 jaar voor hun rijdt!
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/09/30/ferrari-bevestigt-alonso-voor-drie-seizoenen/
Niet alleen GPUpdate, maar zelfs op onderstaande site staat de roddel ;)
http://www.ferrari.com/English/News/Pages/News.aspx
Darthwillie
30 september 2009, 17:33
Mooi, denk dat hij daar prima op zijn plaats zal zijn :thumbup:
Richard117
30 september 2009, 17:39
Raikkonen eruit en Fisichella blijft als test/reserve coureur.
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/9/10015.html
Mij zijn ze kwijt als fan, ze hadden iedereen mogen nemen behalve Alonso. Vind het zo'n kwal. Niets aan te merken op zijn stuurkwaliteiten hoor, maar de persoon erachter moet ik gewoon niet ;)
speed9
30 september 2009, 17:42
Raikkonen eruit en Fisichella blijft als test/reserve coureur.
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/9/10015.html
Mij zijn ze kwijt als fan, ze hadden iedereen mogen nemen behalve Alonso. Vind het zo'n kwal. Niets aan te merken op zijn stuurkwaliteiten hoor, maar de persoon erachter moet ik gewoon niet ;)
:lol:En dan in 2011 Vettel naast Alonso?....
Van mij part houden ze Raikonnen en doen ze Massa als 3de.
Niks bedoelt hoor maar voor dat Massa weer een F1 wedstrijd ritme heeft en mischien nog presteerd duurt denk ik ook wel lang.
Robert Saalmink
30 september 2009, 17:59
Misschien gokt Ferrari wel op een Massa die Alonso niet direct kan bijbenen. Een mooie 2e rijder-rol. Is met recht een gok te noemen.
Fisico neemt dus feitelijk afscheid van de F1 als actieve rijder. Ach, dat zat er ook wel aan te komen. Vervangt hij nu Badoer?
Bramzel
30 september 2009, 18:00
Alonso + Ferrari = eindelijk weer een echte persoonlijke favoriete combo in het veld :) Waar ik dit jaar niet echt een persoonlijke favoriet had heb ik die bij deze voor 2010 wel!
Kim Van Der Stichelen
30 september 2009, 18:01
Alonso + Ferrari = eindelijk weer een echte persoonlijke favoriete combo in het veld :) Waar ik dit jaar niet echt een persoonlijke favoriet had heb ik die bij deze voor 2010 wel!
En ik heb weer iemand bij waarvan ik hoop dat ie telkens na ronde 1 met een rokende motor op kant staat :)
Moet ook niks van Alonso hebben ;)
Bram Van Der Stichelen
30 september 2009, 18:03
Ik heb niets tegen Alonso eigenlijk. Is nog steeds een van de beste rijders in het veld, misschien wel de beste. Ben benieuwd wat ie er volgend seizoen bij Ferrari kan van terechtbrengen. :)
Kim Van Der Stichelen
30 september 2009, 18:05
De vraag is maar hoe snel Massa nog zal zijn. Als die plots een halve seconde trager is, zal niemand dat weten want Kimi is weg. Iedereen zal denken dat Alonso gewoon zo goed is.
Richard117
30 september 2009, 18:05
Fisico neemt dus feitelijk afscheid van de F1 als actieve rijder. Ach, dat zat er ook wel aan te komen. Vervangt hij nu Badoer?
Het was niet in die woorden gezegd. Maar bij de overstap van Fisichella van Force India naar Ferrari zei Vijay Mallya natuurlijk al dat deze stap niet alleen voor nu maar ook voor de toekomst van Fisichella zou zijn.
cookie
30 september 2009, 18:12
Raikkonen terug naar Mclaren dan waarschijnlijk :thumbup: Daar was ie op zijn best. Vond hem in de Ferrari altijd wat tam rondrijden
Mark G.
30 september 2009, 18:31
Mooi nieuws dit! De laatste twee jaar waren zwaar als Alonso fan zijnde :P
speed9
30 september 2009, 19:04
Mooi nieuws dit! De laatste twee jaar waren zwaar als Alonso fan zijnde :P
:lol:Last van overgewicht nu Sonja bakker weg is xD,niks persoonlijks maar Alonso en Ferrari : nee niet echt een leuk combo.
Liefst had ik Vettel gezien bij Ferrari,zou een leuke combo zijn.
Ferrari_Enzo
30 september 2009, 19:19
:lol:Last van overgewicht nu Sonja bakker weg is xD,niks persoonlijks maar Alonso en Ferrari : nee niet echt een leuk combo.
Liefst had ik Vettel gezien bij Ferrari,zou een leuke combo zijn.
Vettel is nog te jong/onervaren om Ferrari coureur te zijn als je de historie een beetje bekijkt.
Ik ben blij met de komst van Alonso bij mijn favoriete team :) Ben er van overtuigd dat ze samen succesvol zullen zijn! Hopelijk kunnen Massa en Alonso elkaar pushen zoals Alonso/Hamilton ;)
Richard117
30 september 2009, 19:42
Vettel is nog te jong/onervaren om Ferrari coureur te zijn als je de historie een beetje bekijkt.
Ik ben blij met de komst van Alonso bij mijn favoriete team :) Ben er van overtuigd dat ze samen succesvol zullen zijn! Hopelijk kunnen Massa en Alonso elkaar pushen zoals Alonso/Hamilton ;)
Hoeveel seizoenen ervaring had Irvine toen hij bij Ferrari kwam? Beetje een zwak argument hoor ;)
Maar een strijd zoals met Hamilton hoop ik juist niet, want die maakte elkaar kapot wat uiteindelijk alleen maar nadelig voor het team was.
RSRoy
30 september 2009, 19:46
Ik ben blij dat Alonso naar Ferrari is. Ik ben nooit voor Ferrari geweest en Alonso moet ik helemaal niet :D
Darthwillie
30 september 2009, 19:47
Hoeveel seizoenen ervaring had Irvine toen hij bij Ferrari kwam? Beetje een zwak argument hoor ;)
Maar een strijd zoals met Hamilton hoop ik juist niet, want die maakte elkaar kapot wat uiteindelijk alleen maar nadelig voor het team was.
Irvine had twee seizoenen achter de rug, alleen werd absoluut niet als teamleider aangekocht. Zijn enige taak was Schumacher rugdekking geven.
Vettel zal niet voor zo een taak naar Ferrari gaan.
Kimi - Hamilton zou leuk kunnen zijn maar het risico bestaat dat ze elkaar idd teveel punten afpakken.
Sander Hogendoorn
30 september 2009, 19:57
Ik kijk uit naar een titelstrijd tussen Alonso en Hamilton, als Ferrari hun zaakjes net als McLaren weer op orde krijgt ten minste.
Darthwillie
30 september 2009, 20:05
Ik kijk uit naar een titelstrijd tussen Alonso en Hamilton, als Ferrari hun zaakjes net als McLaren weer op orde krijgt ten minste.
Toch zou het grappig zijn als Kimi kampioen werd :lol:
Sander Hogendoorn
30 september 2009, 20:49
Ik zie veel berichten van mensen (op allerlei fora) die geen fan van Ferrari meer zullen zijn omdat Alonso daar komt. Maar diezelfde mensen waren wel Schumacher fan.. dan klopt er toch iets niet :surrender:
Richard117
30 september 2009, 20:52
Irvine had twee seizoenen achter de rug, alleen werd absoluut niet als teamleider aangekocht. Zijn enige taak was Schumacher rugdekking geven.
Vettel zal niet voor zo een taak naar Ferrari gaan.
Maar als ik ze bij Ferrari over Massa hoor praten gaat die echt geen 2e coureur worden hoor, die wordt minstens gelijkwaardig aan Alonso (of Vettel als die gekomen was) behandeld. De afgelopen jaren heb je ook gezien dat er bij Ferrari geen sprake meer is van 1e/2e coureurs zoals ten tijde van Schumacher.
speed9
30 september 2009, 20:54
Ik zie veel berichten van mensen (op allerlei fora) die geen fan van Ferrari meer zullen zijn omdat Alonso daar komt. Maar diezelfde mensen waren wel Schumacher fan.. dan klopt er toch iets niet :surrender:
Ik ben wel soort van fan Alonso maar om hem in een Ferrari te zien,nee.
Het is net als of bvb (qua Voetbal)Stekelenburg(Ajax) bij Feyenoord gaat spelen.
Vijand bij de vriend halen zegmaar.
Daniël
30 september 2009, 20:55
Ik ben vooral Ferrari-fan en ik ben blij met Alonso die komt. Hij heeft karakter en is denk ik in staat Ferrari goed te leiden. Vettel is nog niet ervaren genoeg denk ik, maakt toch nog wat meer foutjes. Ik kijk er in ieder geval naar uit. :)
Raikkonen_WC
30 september 2009, 21:07
Ik vind het geweldig nieuws. De coureur die ik niet kan uitstaan, naar het team dat ik niet kan uitstaan. En het leuke is, da mijn favoriet niet meer gaat rijden voor het team dat ik niet an uitstaan, maar waarschijnlijk voor mijn favoriete team!
Silly Season gaat nu wel eindelijk beginnen. Iedereen was aan het wachten op het nieuws tussen Ferrari en Alonso, dus nu worden alle andere beslissingen snel bekend!
Stefan van Renselaar
30 september 2009, 21:10
Ik verwacht dat het met Renault niet echt goed af zal gaan lopen, als ze Kubica binnen weten te halen dan hebben ze nog een kans, maar met Grosjean en nog iemand uit de GP2 zullen ze die auto niet kunnen ontwikkelen, maar Alonso rijd er niet meer dus dat boeit mij niet zo heel veel meer :p
Ik vind het van Alonso wel een slimme keuze om weg te gaan bij Renault, daar gaat het 3 seizoenen al wat minder en Alonso moet gewoon weer mee kunnen doen voor de titelstrijd. Ik denk dat hij wel wat sneller zal zijn als Massa, maar dat is te begrijpen als je zo'n ongeluk hebt gehad.
El Maestro
30 september 2009, 21:14
Ik weet nog niet wat ik er van moet denken als die-hard Kimi fan.
Kim Van Der Stichelen
30 september 2009, 21:17
Ik vind het vooral weer bewijs hoe Alonso enkel en alleen de beste wagen wil. Had 2 titels bij Renault, stapt over naar McLaren om een titel bij een ander team te halen, hij bleek niet beter dan een groentje te zijn, ging terug met hangende pootjes naar Renault, en nu het daar nog niet lukt verlaat hij het team opnieuw om het bij Ferrari te proberen...
Zo denk ik er tenminste over.
Mark G.
30 september 2009, 21:28
Zijn er dan coureurs die de ambitie hebben in de slechte auto van het veld te rijden?
Kim Van Der Stichelen
30 september 2009, 21:31
Zijn er dan coureurs die de ambitie hebben in de slechte auto van het veld te rijden?
Nee maar het toont ook niet het geduld of de commitment om even een team door te helpen te ontwikkelen...
Geen titels = Alonso Bye bye
Mark G.
30 september 2009, 21:36
Nee maar het toont ook niet het geduld of de commitment om even een team door te helpen te ontwikkelen...
Hij is lang genoeg bij Renault geweest lijkt me zo. Van 2002 tot 2006 sowieso, alwaar hij bij de ontwikkeling betrokken is geweest lijkt me zo. En met de onzekere toekomst van Renault lijkt het me niet onverstandig om daar weg te gaan. En bij Ferrari is de kans op een titel nu eenmaal groter dan bij Renault. Hij is inmiddels ook al 28. Ik vind het niet meer dan logisch dat je voor een (kans op een) winnende auto gaat.
Sander Hogendoorn
30 september 2009, 21:36
Ben ik het niet mee eens. Bij Renault werd hij 2x kampioen en ging daarna meteen aan een nieuwe uitdaging beginnen bij McLaren, terwijl dat team toen al 7 jaar geen titel meer had gewonnen. Hij kon ook bij Renault blijven omdat dat het beste team was op dat moment, vond het heel gedurfd van hem om juist toen van team te verwisselen, en helemaal omdat er veel minder garantie was op succes (wat er uiteindelijk wel kwam, vooral door de input van Alonso en doordat hij eindelijk eens een teamgenoot had die hem kon pushen).
Toen hij weer terug ging naar Renault, was dat team inmiddels afgezakt naar de middenmoot, en aan het eind van 2008 stond Renault weer vooraan. Dat zegt genoeg lijkt me :)
Robert Saalmink
30 september 2009, 21:37
Ik vind het vooral weer bewijs hoe Alonso enkel en alleen de beste wagen wil. Had 2 titels bij Renault, stapt over naar McLaren om een titel bij een ander team te halen, hij bleek niet beter dan een groentje te zijn, ging terug met hangende pootjes naar Renault, en nu het daar nog niet lukt verlaat hij het team opnieuw om het bij Ferrari te proberen...
Nou, hij heeft het anders best lang bij Renault uitgehouden, zijn laatste wereldtitel stamt alweer van een tijdje terug. Bij McLaren kreeg hij niet de aandacht die hij wilde/verdiende/vond dat hij verdiende doordat Hamilton de 1e man was daar. Dat vond tweevoudig wereldkampioen Alonso niet prettig -en terecht.
Kim Van Der Stichelen
30 september 2009, 21:49
Ja ik snap jullie wel hoor :)
Vergeet niet dat Alonso al getekend had bij McLaren in 2005, nog voor hij aan het seizoen 2006 begonnen was.
Maar we kunnen er blijven over discussieren, dus laten we het hierbij houden voor het lelijk wordt ;)
Schumi rulezzzzz
30 september 2009, 21:50
Vond Alonso toen hij nog tegen Schumacher reed voor de titels een verschrikkelijk vervelende vent. Continu zeuren en met handjes wapperen uit de cockpit. Nou moet ik zeggen dat ik dát de laatste 3 jaar niet meer gezien heb en bovendien zie ik in Alonso wel altijd een faire constante rijder.
Als Ferrari fan moet ik zeggen dat ze daar op dit moment maar één man kunnen gebruiken en dat is Alonso. Dan kan ik niet anders dan blij met hem zijn, ik weet zeker dat hij wereldtitels naar Maranello gaat brengen.
Ben toch benieuwd hoe dat tussen Alonso en Massa zal gaan, blijf me toch nog altijd Nürburgring 2007 herinneren (vanaf 1:09).
YouTube - Massa Vs Alonso (Nürburgring 2007) Massa insults Alonso 2
ps. legendarisch moment bij 1:49, het handje van Massa naar Ron Dennis.:thumbup:
Neo-242
30 september 2009, 21:56
Alonso naar Ferrari is voor beide partijen een goede zet. Maar als Raikkonen in een snelle, betrouwbare McLaren terecht komt, denk ik dat ze nog spijt gaan hebben hem te laten gaan:D
Ferrari_Enzo
30 september 2009, 23:06
Vond Alonso toen hij nog tegen Schumacher reed voor de titels een verschrikkelijk vervelende vent. Continu zeuren en met handjes wapperen uit de cockpit. Nou moet ik zeggen dat ik dát de laatste 3 jaar niet meer gezien heb en bovendien zie ik in Alonso wel altijd een faire constante rijder.
Als Ferrari fan moet ik zeggen dat ze daar op dit moment maar één man kunnen gebruiken en dat is Alonso. Dan kan ik niet anders dan blij met hem zijn, ik weet zeker dat hij wereldtitels naar Maranello gaat brengen.
Kan het niet beter verwoorden. ;) Ik kon hem ook niet uitstaan maar ben hem nu veel meer gaan waarderen.
Dit is het begin van wat een mooi transfer jaar lijkt te worden. Redelijk wat grote namen die van stoeltje gaan wisselen! :)
Pingguest
1 oktober 2009, 00:11
Ferrari is mij even kwijt als fan.
Robert Saalmink
1 oktober 2009, 00:14
Je begrijpt hun keuze niet misschien?
Schumi rulezzzzz
1 oktober 2009, 00:25
Dan ben je in mijn ogen geen echte Ferrari fan. Als je echt voor Ferrari bent, dan maakt het niet uit wie er in die auto zit, als er maar gewonnen wordt... Het kan zijn dat je wat minder hebt met een bepaalde coureur, maar als je dan fan af bent.. tsja hoe serieus support je een team dan? Ook dat je zegt 'even', dat wil dus zeggen dat zodra Alonso gaat winnen je weer fan bent? Dat is net zoiets als Ajax laten stikken als een slecht jaar draaien, maar als ze het jaar daarna weer kampioen worden wel op het Leidse staan..
Kijk, Raikkonen was ook niet bepaald mijn type, maar ik was maar wat blij met zijn titel in 2007 al had ik liever Massa dat kampioenschap zien winnen. Massa had/heeft duidelijk meer een hart voor het team, dus kan je zo je voorkeur hebben.
Maar als Raikkonen in een snelle, betrouwbare McLaren terecht komt, denk ik dat ze nog spijt gaan hebben hem te laten gaan:D
Daar ben ik ook bang voor, sowieso heeft die McLaren nu al een mechanische grip daar zeg je u tegen, ben heel benieuwd hoe goed die auto volgend jaar is als ze alles aerodynamisch op de rails krijgen.
Pingguest
1 oktober 2009, 00:30
Je begrijpt hun keuze niet misschien?
Rationeel gezien begrijp ik de keuze. Maar het hebben van sympathie of het zijn van een fan, is een weinig rationele aangelegenheid.
Darthwillie
1 oktober 2009, 01:20
Senna wilde meteen bij McLaren vertrekken toen ze Honda verloren, Schumacher is nooit meer bij Ferrari vertrokken, Prost kwam alleen terug voor Williams etc etc. De carrière van een coureur is te kort om jaren te verspillen bij een team dat niet presteert. Zeker niet als je het vermoeden hebt dat het niet goed gaat komen.
rammstein_fan
1 oktober 2009, 01:42
En dat terwijl Alonso pas in 2011 zou gekomen:( Waarom moet die kwalbak nou voor Ferrari komen rijden doe dan Vettel of van mijn part Kubica of Rosberg maar niet die kwal. Hij past misschien wel beter bij het team dan Kimi maar toch vind ik Kimi sympathieker.
Hoop voor Massa niet dat dit einde droom op een titel is. Al denk ik dat Massa niet terug komt. En ik denk niet dat Fisi dan de vervanger word;)
Ook denk ik dat Kimi niet meer terug keert op de grid na het seizoen. Denk dat ie de Rally ingaat met Fiat.
Raikkonen_WC
1 oktober 2009, 08:23
Raikkonen heeft wel altijd gezegd dat Ferrari zijn laatste F1 team zou zijn. Hier zou hij zijn cariere eindigen. Echter heb ik het gevoel dat hij nog niet klaar is met de F1, en dan de keuze om richting Mclaren te gaan (naar alle waarschijnlijkheid) is dan de beste keus die je kan maken.
Renault heeft bekend gemaakt dat ze volgende week hun niuwe coureurs bekend maken. Zoals ik gisteren al zei: De balletjes gaan vanaf nu rollen :D
RSRoy
1 oktober 2009, 09:15
Ik weet nog niet wat ik er van moet denken als die-hard Kimi fan.
Voordat Kimi bij Ferrari reedt, reedt hij bij McLaren. Dus als die-hard fan kan je het best waarderen als hij terug zou gaan naar McLaren toch? Hij heeft er al een tijdje gereden namelijk :rolleyes::p
Darthwillie
1 oktober 2009, 10:51
Hadden ze de uitslag van Singapore ook al ongeldig kunnen verklaren na de opzettelijke crash en dat is ook niet gebeurd. Sowieso lijkt het me dat er niet zomaar even standen compleet overhoop gegooid gaan worden van een voorgaand seizoen. Vooralsnog lijkt het wel of er stapels figuren opstaan die de meest waanzinnige complot theorieën uit de kast halen.
WAARSCHUWING ALWEER EEN ONBEVESTIGD GERUCHT!!!
Verhaal in de paddock schijnt te zijn dat ze bij Ferrari woest zijn dat Piquet SR VOOR 30 november vorig jaar (de laatste dag dat de stand gewijzigd kan worden) al aan Whiting heeft doorgegeven wat er in Singapore gebeurd is! FIA heeft er niets mee gedaan wat nog steeds vreemd is. Hadden ze er wel wat mee gedaan had de stand gewijzigd kunnen worden en dan was idd er een kans geweest dat Massa kampioen was geweest. Dit schijnt hun motivatie te zijn om toch te proberen de hele uitslag van Singapore te laten schrappen :huh1: Ergens klinkt dat toch wel logisch moet ik zeggen.
Roel Bakker
1 oktober 2009, 12:19
Raikkonen says he might leave F1
By Pablo Elizalde Thursday, October 1st 2009, 08:51 GMT
Kimi RaikkonenKimi Raikkonen says he is yet to decide if he will continue racing in Formula 1 next year after it was announced he will not be at Ferrari.
The former world champion, who joined Ferrari in 2007 and went on to win the title, will be replaced by Fernando Alonso from next year, despite having a contract that run out at the end of 2010.
Although Raikkonen has been linked with a return to McLaren, the Finn admitted he is still thinking about whether he wants to race on in F1 or not.
"So far I have not talked too much about what I will do next, as I still have time to make my decision and I will let you know when I have," Raikkonen said ahead of the Japanese Grand Prix.
"For the moment, I haven't decided what I want to do next, whether I want to continue racing or not. I had a contract for next year, but now I don't, so that changes things. So maybe I race, maybe I do not."
He said switching to the World Rally Championship was a possibility.
"Yes, there's a chance to do that, but there's as much of a chance that I continue in Formula 1. I will decide before the start of next year for sure! If I do decide to stay in Formula 1, I wouldn't go to any of the small teams, where I would not have the chance to fight for the championship.
"If I race next year, that would be my goal, otherwise there is no reason to be in Formula 1. I achieved what I wanted, but if I race, then of course, I want to win more races and championship titles."
Raikkonen said there were many factors for his decision to agree to terminate his contract early, and insisted he was pleased with his call.
"There are many reasons why this has happened," said the Finn ahead of the Japanese GP. "In F1, even if you have a contract, there can always be different options in life. There is not just one reason why this happened and we all reached the same decision.
"I'm still happy with what I have done in making this decision and I think I will still have a good future. Usually when you make a contract, you stick with it to the end, but there were reasons why it did not work out, but I'm okay with how things have turned out."
He added: "I have nothing bad to say about them as we always had a good relationship. I don't think anyone expected Ferrari to have this sort of season, which turned out to be so difficult. But this can happen in F1 sometimes, when you don't deliver a car capable of always being at the front, but this is just one year and we will wait and see what happens next.
"I would not have done anything different: of course I would like to win more races, but in terms of decisions about my life, I would not do anything differently to the way I have done it. I am happy with what I have achieved, even if whenever you look back, you think you might have done things differently, but that's easy to say when you look back.
"But in terms of contracts and so on, I would not do anything different. With Ferrari, I have achieved what I set out to do in winning the title.
"We had good times and sometimes more difficult times, but that's part of this business and you just have to get through those moments. We won many championships, one for me, two for the team and I have happy memories."
www.autosport.com
Damn ik hoop niet dat kimi de F1 verlaat. Ik zou hem nog zo graag bij Mclaren willen zien rijden.
bobskink
1 oktober 2009, 12:35
Damn ik hoop niet dat kimi de F1 verlaat. Ik zou hem nog zo graag bij Mclaren willen zien rijden.
Ik ga hem eerlijk gezegd niet missen, tenzij de tijdens GP van België, voegt hij niet echt iets interessant toe aan de F1. Hij is één van de bleekste wereldkampioenen die ik de laatste jaren heb gezien. En om de eer aan zichzelf te houden zou hij misschien beter op het einde van het seizoen stoppen dan halverwege 2010 omdat hij constant zoekgereden wordt door Hamilton...
Darthwillie
1 oktober 2009, 13:55
WAARSCHUWING ALWEER EEN ONBEVESTIGD GERUCHT!!!
Verhaal in de paddock schijnt te zijn dat ze bij Ferrari woest zijn dat Piquet SR VOOR 30 november vorig jaar (de laatste dag dat de stand gewijzigd kan worden) al aan Whiting heeft doorgegeven wat er in Singapore gebeurd is! FIA heeft er niets mee gedaan wat nog steeds vreemd is. Hadden ze er wel wat mee gedaan had de stand gewijzigd kunnen worden en dan was idd er een kans geweest dat Massa kampioen was geweest. Dit schijnt hun motivatie te zijn om toch te proberen de hele uitslag van Singapore te laten schrappen :huh1: Ergens klinkt dat toch wel logisch moet ik zeggen.
ze zijn er dus wel degelijk mee bezig geweest.
Massa upset about Singapore 2008
October 1, 2009 by joesaward
Felipe Massa has said that Renault’s cheating cost him the 2008 World Championship, which Lewis Hamilton won by a point. In an interview with Globoesporte.com.
“I was very upset with everything that happened,” Massa said. “Not only with what Renault did, which was a theft. And it created a lot of things, the Safety Car meant that most of the cars had to go the pits, and I was one of them. We had 10 cars going into the pits. Mine went wrong. There were two cars at the same time. A mechanic pressed a button in a situation that would never have happened in a normal pit stop. What bothers me is that Renault stole the win.
“The result remains the same,” Massa said. “This is not right. For me it should have been changed. I lost the title by one point. I am not and never will be a driver who thinks, ‘I could have been World Champion’. “Even if they write today in my CV that I am the champion, after a year, I don’t think it would make any difference.
“We went to a lawyer, but there comes a time when there is nothing that can be done. Is the rule, the FIA decides.”
Robert Saalmink
1 oktober 2009, 13:59
Ik had dat gesprek met Kimi ook al gelezen op Autosport inderdaad. Best wel weer openhartig, hij geeft duidelijk aan dat hij gewoon nog niet weet wat hij wilt.
A mechanic pressed a button in a situation that would never have happened in a normal pit stop.
Tja, ga dat maar eens hard maken in een zaak... je zult toch echt lastig kunnen gaan aantonen dat het brandstofslang incident niet had plaatsgevonden als er geen safety car was geweest.
Tjerk Korving
1 oktober 2009, 14:03
Daarnaast had er ook zonder opzet een safety car situatie kunnen ontstaan op een circuit als Singapore dus het is allemaal als als als.
Darthwillie
1 oktober 2009, 14:14
en vergeet niet dat Massa ook nog spinde, maakt niets uit, ze geven zelf al aan het niet te kunnen veranderen
Echter kwam ik net dit tegen
Have heard a rumour there may be a shock in the #f1 driver market. Will dig some more in the morning. Too early to say if it is a bum streer
http://twitter.com/NobleF1
Kimi ipv Button bij Brawn???????? :surrender:
Schumi rulezzzzz
1 oktober 2009, 14:15
Hopelijk stopt Kimi inderdaad met F1, alleen al om alle McLaren fans de mond te snoeren die zich nu al rijk rekenen en hij voegde de laatste tijd vrij weinig toe. Bovendien kan ik het me niet voorstellen dat ze bij Ferrari een contract afkopen voor een mega bedrag en dan wel toestaan dat hun coureur naar de grootste concurrent gaat. Reken maar dat die som geld alleen volstaat als Kimi niet bij een ander team gaat racen. Ferrari kan het zich gewoon niet permiteren dat ze straks door Raikkonen verslagen worden.
De enige situatie die ik me kan bedenken is dat Raikkonen geen afkoopsom ontvangt van Ferrari en dan naar bijvoorbeeld Brawn verkast.
Vergeet ook niet wat voor geweldige publiciteit het het WRC oplevert als Raikkonen rally's gaat rijden in het WK.
Raikkonen_WC
1 oktober 2009, 14:16
Daarnaast had er ook zonder opzet een safety car situatie kunnen ontstaan op een circuit als Singapore dus het is allemaal als als als.
Zoals we hier altijd zeggen:
"Als mijn tante kloten had, was het mijn oom geweest""
Robert Saalmink
1 oktober 2009, 15:01
Iedereen gelooft ook dat Kubica naar Renault gaat, misschien wordt het toch McLaren? ;)
Raikkonen_WC
1 oktober 2009, 17:06
Zou wel een stunt zijn als dat gebeurd! Zou ik trouwens ook geen moeite mee hebben, maar liever Kimi :D
TheRealms
1 oktober 2009, 18:05
Bovendien kan ik het me niet voorstellen dat ze bij Ferrari een contract afkopen voor een mega bedrag en dan wel toestaan dat hun coureur naar de grootste concurrent gaat. Reken maar dat die som geld alleen volstaat als Kimi niet bij een ander team gaat racen.
Ik denk dat je daar ongelijk in hebt. Kimi staat in alle recht om te eisen wat hij wil. Over het algemeen als er een afkoopsom betaald word, is diegene vrij om te gaan en staan waar hij maar wil, het contract is namelijk ontbonden door de afkoopsom. En doordat het contract ontbonden is, kan Ferrari Kimi nergens aan vastbinden, behalve als daarvoor een clausule gemaakt is, maar dat lijkt me zeer sterk want een wereldkampioen zou nooit een dergelijke clausule in zijn contract laten zetten, dat is een veel te groot risico!
El Maestro
1 oktober 2009, 18:11
Plannen voor Grand Prix-circuit in Flevoland
Als het aan Stichting iChallenge Park ligt, verrijst er over enkele jaren een groot durfsportcentrum bij Emmeloord ter grootte van negenhonderd voetbalvelden. De plannen behelsen ook de komst van een FIA-goedgekeurd circuit.
"Dit circuit zal voldoen aan alle eisen van de bonden en dat zorgt ervoor dat we zelfs een Grand Prix kunnen verwelkomen", verklaarde architect Ed Wassenberg donderdag tegenover Autoweek. Het circuit moet zowel linksom als rechtsom kunnen worden afgelegd. Wassenberg: "Rechtsom is het een middelsnel circuit van ongeveer 5.500 meter lang, terwijl de route linksom wat langzamer is, met een lengte van zo'n vier kilometer. Daar kunnen prachtige races verreden worden."
De plannen zijn woensdag overlegd aan de provincie Flevoland en de gemeente Noordoostpolder. Het is nu aan de politiek om zich over het project te buigen. Tom Coronel is als adviseur betrokken geweest bij het maken van de plannen.
Bron: f1.gpupdate.net (http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/01/plannen-voor-grand-prix-circuit-in-flevoland/)
Michael Storm
1 oktober 2009, 18:12
Ook leuk, Zandvoort, Flevoland en Assen allemaal in het noorden, dat ze maar eens plannen bedenken om in het zuiden een circuit te maken.
joostingh
1 oktober 2009, 18:24
Ook leuk, Zandvoort, Flevoland en Assen allemaal in het noorden, dat ze maar eens plannen bedenken om in het zuiden een circuit te maken.
Jij noemt Zandvoort het noorden.... ok ik niet, ik noem dat het Westen...
Michael Storm
1 oktober 2009, 18:26
Mwa, het is voor mij toch behoorlijk naar het noorden toe vanuit Limburg ;)
Dat bedoel ik er mee te zeggen.
Er liggen nu 2 race circuits in de noordelijke helft van Nederland, willen ze er nog een 3e tussen leggen.
Ze hadden beter in Brabant ergens kunnen zoeken om het iets te verdelen. :innocent:
Captain Slow
1 oktober 2009, 18:33
Woon dan ook niet in de provincie waar de reserve Belgen vandaan komen;)
Face the Slayer
1 oktober 2009, 19:36
Wat zou dat geweldig zijn, de Grand Prix van Emmeloord in mijn woonplaats, maar zover zal het toch weer niet komen.
Face the Slayer
1 oktober 2009, 19:41
Maar jij bent dan ook een Michael Schumacher (bij Ferrari) fan. :p
Pingguest
1 oktober 2009, 20:28
Het gerucht gaat trouwens dat Ron Dennis voornemens is om de race in Abu Dhabi bij te wonen. Niet toevallig zal dit de eerste race sinds 1993 zijn dat Max Mosley geen FIA-president meer is.
petervdveen
1 oktober 2009, 21:16
Ik zag net inderdaad een heel stuk in de 'noordoostpolder' staan (plaatselijke krant..) over en sport complex. Ze lijken er best serieus over.. En opzich is NOP nog best een gemakkelijke gemeente als het gaat over vergunningen en officiele papieren..
Alleen komt het waarschijnlijk in de buurt van urk te liggen en die gaan zeker weten klagen over geluidsoverlast, dus dat kan misschien nog een probleem worden.
Ik denk dat ik hier toch nog maar even blijf wonen:innocent:
volgens mij is dit nog niemand opgevallen toch? (pitlane)
http://i334.photobucket.com/albums/m428/pitlanefanatic/ABU.png
best uniek lijkt me zo :)
JossNL
1 oktober 2009, 21:34
Gaat ie onder het circuit door? :)
Robert Saalmink
1 oktober 2009, 21:41
Ik heb het altijd al gezegd: leg midden in de polder een circuit neer. 10 kilometer van het dichtsbijzijnde huis weg en vierbaans snelwegen erheen. Dan hoeven we nooit meer naar Zandvoort... en zie daar :) ik had een vooruitziende blik!
Face the Slayer
1 oktober 2009, 21:49
Gaat ie onder het circuit door? :)
Nee, kruist gewoon de baan om weer voor spanning te zorgen in de F1.
Jeroen Ursem
1 oktober 2009, 21:56
Volgens mij is het een schans :surrender:
(volgens mij speel ik de laatste tijd teveel GTA)
Stefan van Renselaar
1 oktober 2009, 21:59
Volgens mij is het een schans :surrender:
Nee, ik denk dat ze de auto naar de andere kant warpen ;)
El Maestro
1 oktober 2009, 22:00
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/43/Bjl_looping_star2.jpg
:p
Daniël
1 oktober 2009, 22:03
Now thát would be awesome. :P
petervdveen
1 oktober 2009, 23:10
YouTube - F1 car on a roller coaster
De eerste test is al uitgevoerd en die was succesvol:thumbup:
Mark van Zanten
2 oktober 2009, 10:20
Dat is pas user experience :D
Jeroen Ursem
2 oktober 2009, 11:02
Massa: "Crashgate heeft mij van de titel beroofd"
Als Nelson Piquet niet opzettelijk was gecrasht, had Felipe Massa een zeer goede kans gemaakt op de overwinning in de Grand Prix van Singapore van 2008. Die overwinning had hem het wereldkampioenschap gebracht en de Braziliaan vindt dan ook dat hij beroofd is.
Massa moest binnenkomen onder de safety car en in de hectiek trok hij zijn tankinstallatie aan flarden. Uiteindelijk finishte hij buiten de punten, terwijl hij in eerste instantie dus op weg was naar de zege. Die verspeelde punten bleken aan het einde van het seizoen uiterst kostbaar. "Dit alles is gewoon beroving", zei Massa tegenover persbureu Reuters. "Maar aan de race-uitslag verandert niks. Dat klopt gewoon niet. Ik ben beroofd van een kampioenschap dat ik met één punt verloor."
"Ik heb gezien hoe een scheidsrechter in het voetbal corrupt bleek en de wedstrijden ongeldig verklaard werden. Het verantwoordelijke team werd uitgesloten. Hier hebben ze gewoon Briatore naar huis gestuurd. Daar snap ik niks van en ik vind het geen juiste beslissing."
GPUpdate.net
Echt he, ga alsjeblieft meteen met pensioen, wat een stomme opmerking zeg, ga ergens anders uithuilen.
Ferrari_Enzo
2 oktober 2009, 11:16
Beetje jammer inderdaad... :closedeyes: Doet een beetje afbreuk aan z'n sportiviteit
Darthwillie
2 oktober 2009, 11:36
En wordt de race geannuleerd wordt Hamilton beroofd, die had er ook niets mee te maken. Het komt wat kinderachtig over helaas.
Maar ik denk dat Massa in Belgie, Valencia en Japan (2x) genoeg punten kado heeft gehad.
Requiem84
2 oktober 2009, 12:05
Imo wordt er iets vergeten:
Stel Crashgate was er niet geweest en Massa had bijv 4 punten dichterbij Hamilton gestaan, zouden Mclaren & Hamilton dan niet heel anders de laatste race hadden benaderd en een veel aggressievere strategie gevoerd hebben etc. Als je een parameter verandert, verandert er gelijk een hele reeks van gebeurtenissen.
CavaF1
2 oktober 2009, 12:12
En wordt de race geannuleerd wordt Hamilton beroofd, die had er ook niets mee te maken. Het komt wat kinderachtig over helaas.
Maar ik denk dat Massa in Belgie, Valencia en Japan (2x) genoeg punten kado heeft gehad.
Heb ik iets gemist in Valenicia van vorig seizoen dan?
TheRealms
2 oktober 2009, 12:13
Imo wordt er iets vergeten:
Stel Crashgate was er niet geweest en Massa had bijv 4 punten dichterbij Hamilton gestaan, zouden Mclaren & Hamilton dan niet heel anders de laatste race hadden benaderd en een veel aggressievere strategie gevoerd hebben etc. Als je een parameter verandert, verandert er gelijk een hele reeks van gebeurtenissen.
Helemaal gelijk! De titel van hem wegnemen zou volstrekt oneerlijk zijn!
Darthwillie
2 oktober 2009, 14:14
Heb ik iets gemist in Valenicia van vorig seizoen dan?
Daar gebeurde exact hetzelfde als in Singapore, Massa werd gevaarlijk uit de pits weggestuurd. Dat is de enige keer dat het team daar met een boete voor bestraft is. Alle andere keren daarvoor en daarna volgde een stop en go.
Ik begrijp Massa best dat hij hier vreselijk van baalt, was het Alonso geweest die kampioen was geworden zou ik hem zelfs gelijk geven, maar in dit geval is het Hamilton die met zijn team dezelfde situatie tegenkwam alleen daar beter op ingespeeld hebben. Hamilton is net zo onschuldig aan het crashen van Piquet dus om hem nu te straffen ten voordeel van Massa vind ik nergens op slaan.
Schumi rulezzzzz
2 oktober 2009, 15:31
Daar gebeurde exact hetzelfde als in Singapore, Massa werd gevaarlijk uit de pits weggestuurd. Dat is de enige keer dat het team daar met een boete voor bestraft is. Alle andere keren daarvoor en daarna volgde een stop en go.
Ben ik het niet mee eens, meestal volgt er een drive through. Bovendien was die situatie dus niet gevaarlijk aangezien Massa naast Sutil kwam en niet ervoor. Daar komt nog bij dat hij Sutil ook nog eens voorbij liet bij het uitrijden van de pits en daarmee alleen maar tijd verloor. Geen tijdwinst en gevaarlijk was het geen moment. Vond daar een penalty niet op zijn plaats en die is ook terecht uitgebleven aldaar.
Darthwillie
2 oktober 2009, 15:52
Je hebt gelijk het is een drive through geen stop go, echter is er wel bestraft! Massa kreeg een waarschuwing het team een boete wegens gevaarlijk wegrijden bij een pitstop , exact hetzelfde waar anderen een drive through kregen.
TheRealms
2 oktober 2009, 16:56
Je hebt gelijk het is een drive through geen stop go, echter is er wel bestraft! Massa kreeg een waarschuwing het team een boete wegens gevaarlijk wegrijden bij een pitstop , exact hetzelfde waar anderen een drive through kregen.
3 woorden.... Ferrari International Assistance?!!
Daniël
2 oktober 2009, 17:18
Finse Internationale Aardappelbakkerscommissie?
(M.a.w.: kunnen we stoppen met ongefundeerde uitingen over het feit dat de FIA Ferrari voortrekt. De FIA is sowieso gigantisch inconsequent.)
TheRealms
2 oktober 2009, 17:27
De FIA is sowieso gigantisch inconsequent.)
Daar heb je een heel sterk punt kerel ;)
Pingguest
2 oktober 2009, 18:37
Finse Internationale Aardappelbakkerscommissie?
(M.a.w.: kunnen we stoppen met ongefundeerde uitingen over het feit dat de FIA Ferrari voortrekt. De FIA is sowieso gigantisch inconsequent.)
Geheel ongefundeerd zijn de verwijten niet. Gebleken is onder meer dat Ferrari reeds jaren een exclusief contract met de FIA heeft, waarin de Scuderia zich committeert aan de sport in ruil voor een veto aangaande reglementswijzigingen. Dit werpt een interessant licht op de invoering van het verbod op beryllium [1], KERS [2], massadempers en het wederom toestaan van bandenwissels.
1. Eind jaren '90 kwam Ilmor met een KERS voor McLaren, maar deze werd verboden. http://www.f1fanatic.co.uk/2008/04/17/problems-with-kers-and-its-impact-on-f1/
2. http://www.f1fanatic.co.uk/2007/02/08/banned-beryllium/
Tjerk Korving
2 oktober 2009, 19:01
Massa moet niet zeuren. Alles wat er gebeurd heeft invloed op een seizoen en door een enkele wijziging kan de benadering van je concurrentie totaal anders worden. Hamilton had in die situatie met minder punten verschil of zelfs achterstand ook gewoon vol ervoor kunnen rijden en alsnog winnen in Brazilië. Daarnaast benadeel je wellicht ook nog eens andere teams als je een race totaal zou schrappen doordat punten aantallen en WK posities op de schop kunnen gaan. Als je helemaal totale chaos wil in de Formule 1 moet je nog even met terugwerkende kracht iemand z'n kampioenschap gaan ontnemen.
Ellu
2 oktober 2009, 19:13
Massa goes Mansell style:P
Darthwillie
2 oktober 2009, 21:05
:thumbup: de man blijft een held!!!!!!
Briatore bezwangert Elisabetta Gregoraci
ROME - Oud-Formule 1 baas Flavio Briatore en zijn 27-jarige vrouw, model Elisabetta Gregoraci, verwachten hun eerste kindje.
Het is het tweede kind voor playboy Briatore, die eerder al een kind kreeg met topmodel Heidi Klum.
De 59-jarige ex-Renaultbaas is in de wolken. "Mijn kind is de beste Grand Prix van mijn leven."
Kim Van Der Stichelen
2 oktober 2009, 21:09
Zo die is ook binnen :)
Is het vreemd dat dat het eerste is wat ik dacht?
Jeroen Ursem
3 oktober 2009, 13:18
Als hij het een Grand Prix noemt, mag hij dan wel aanwezig zijn bij de geboorte?
Roy Visser
3 oktober 2009, 13:23
Ik ben benieuwd of hij wel wat met dit kind doet, ze dochter met klum heeft hij nooit wat mee gedaan.. Ik gok dat hij binnen een paar maanden met een ander model rondloopt.
GTE
3 oktober 2009, 17:18
Ik ben benieuwd of hij wel wat met dit kind doet, ze dochter met klum heeft hij nooit wat mee gedaan...
en dat is maar goed ook
:huh1:
Pingguest
3 oktober 2009, 18:18
Heb jij nog nooit het bed met een vrouw gedeeld? Zo moeilijk is het niet hoor, een vrouw bezwangeren. Het is kinderspel. ;)
Mark G.
3 oktober 2009, 18:27
Heb jij nog nooit het bed met een vrouw gedeeld? Zo moeilijk is het niet hoor, een vrouw bezwangeren. Het is kinderspel. ;)
Ik denk dat het maar weinigen zal lukken een model te bezwangeren :P
Martijn Mezger
3 oktober 2009, 18:30
Als hij het een Grand Prix noemt, mag hij dan wel aanwezig zijn bij de geboorte?
Hij mag dan ook niet in het paddock (kinderkamer) komen :surrender:
Bramzel
3 oktober 2009, 18:53
Even een kanttekening; dat zullen een hoop ongewenst kinderloze paren zeker niet met je eens zijn. Het bed delen is inderdaad kinderspel, maar of je ook een kind krijgt is nog altijd maar de vraag.
Kim Van Der Stichelen
3 oktober 2009, 22:30
Nu de transfermarkt is opengebroken, vraag ik me af of Button wel bij Brawn wil blijven, niks wijst erop dat Brawn volgend jaar weer een topwagen zal hebben. De Brawn is nu al ingehaald door McLaren en Red Bull, met Ferrari en Force India (!) niet veel trager. Mischien is een overstap naar één van deze teams wel veiliger.
Darthwillie
3 oktober 2009, 22:37
nee, ik heb nog nooit het bed gedeeld met een 32 jaar jonger topmodel, is op mijn leeftijd zelfs illegaal :surrender:
Maar als je er uit ziet als Flavio en ondertussen de topmodellen een voor een afwerkt, Heidi Klum bezwangert en dumpt daar heb ik respect voor
Captain Slow
4 oktober 2009, 12:47
Gerucht: McLaren koopt BMW motorendivisie
Het laatste gerucht uit de paddock van Suzuka is er één die een revolutie in de Formule 1 teweeg zal brengen, als het waar is. McLaren zou zich compleet willen afscheiden van Mercedes aan het einde van dit seizoen.
Auto Motor und Sport uit Duitsland meldt dat het team uit Woking een plan heeft uitgedacht, met Ron Dennis als uitdenker van het idee, om de motorendivisie van BMW te kopen. BMW stopt na het einde van dit seizoen met Formule 1, en door deze divisie te kopen zal McLaren compleet op zichzelf komen te staan in de Formule 1 door als privéteam zowel auto's als motoren te bouwen.
De verschuiving zou voor Mercedes het pad vrijmaken om zich volledig te kunnen concentreren op haar nieuwe favoriet Brawn GP. Vooral Ron Dennis, de CEO van de McLaren Group, is absoluut niet te spreken om op de tweede rij toe te kijken hoe Brawn GP in de watten wordt gelegd en de support aan McLaren langzaam verdwijnt.
McLaren heeft nog een doorlopend contract van twee jaar, dus tot eind 2011, met Mercedes voor het leveren van motoren. Dennis is ervan overtuigd dat McLaren succesvol kan zijn zonder Mercedes.
Volgens Auto Motor und Sport staat BMW niet afwijzend tegenover een koper voor de motorendivisie. Voor de juiste prijs zou BMW bereid zijn dit te verkopen, met het verhaal in Suzuka dat Ron Dennis al enkele gesprekken heeft gehad met de Duitse fabrikant over een verkoop.
De aankoop van McLaren zou mogelijk gefinancierd worden door aandeelhouders uit Bahrein, die een positief tegenover de aankoop staan. Martin Whitmarsh van McLaren ontkent het verhaal echter op slimme wijze: "Wij hebben geen plannen om BMW-motoren te kopen."
www.f1today.nl
Als dit waar is dan is Mclaren Mercedes echt helemaal zat, en worden ze wel weer een privateer.
Pingguest
4 oktober 2009, 12:49
Het onderstaande artikel gaat over een kanjer van een gerucht.
McLaren to snap up BMW's F1 engine division?
03/10/09 11:07
The hottest rumour at the Suzuka circuit on Saturday is that McLaren is contemplating splitting completely with Mercedes at the end of the season.
Germany's Auto Motor und Sport reports that the Woking-based team's plan, masterminded by chairman and former team boss Ron Dennis, is to buy BMW's Formula One engine division from the withdrawing German carmaker in order to go it alone as an independent chassis and engine constructor.
While McLaren have denied the reports, the theory is that this would clear the path for Mercedes to completely concentrate on its intensifying partnership with Brawn.
McLaren has an engine supply contract with equity partner Mercedes for two more seasons, but Dennis is believed to be confident that - as with his new MP4-12C road car project - the outfit can manage without the Stuttgart based manufacturer.
Auto Motor und Sport said BMW would be interested in selling its F1 engine programme for the right price, and that Dennis may already have made enquiries with the marque's Munich headquarters.
It is also rumoured that McLaren's existing Bahraini investors might bolster their involvement in order to support the new independent engine programme.
"We have no plans to buy BMW's engines,” said team principal Martin Whitmarsh, while a McLaren spokesman described the rumours as “complete nonsense.”
E.A. © CAPSIS International
Source: GMM
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/091003110722.shtml
Captain Slow
4 oktober 2009, 12:51
ik was eerder:p
Darthwillie
4 oktober 2009, 13:00
"We have no plans to buy BMW's engines,” said team principal Martin Whitmarsh, while a McLaren spokesman described the rumours as “complete nonsense.”
subtiele ontkenning, ze vragen nml niet of ze motoren gaan kopen maar of ze de fabriek gaan kopen.
Pingguest
4 oktober 2009, 13:03
Ik vraag me alleen af wat McLaren en Mercedes-Benz ertoe beweegt om te splitsen. De samenwerking bestaat sinds 1995 en heeft tot nu toe één constructeurstitel en drie rijderstitels opgebracht.
speed9
4 oktober 2009, 13:05
Ik vraag me alleen af wat McLaren en Mercedes-Benz ertoe beweegt om te splitsen. De samenwerking bestaat sinds 1995 en heeft tot nu toe één constructeurstitel en drie rijderstitels opgebracht.
Betekend dat niet dat Mclaren opnieuw ingeschreven moet worden.
In mij ogen wordt het een nieuw team : zo wel Auto,motor,fabriek,personeel,hulp en naam.
Darthwillie
4 oktober 2009, 13:16
nee, alleen de motor is nieuw, dat is geen probleem
Bramzel
4 oktober 2009, 13:19
Hernieuwde ambities, Ron Dennis wil McLaren meer gaan opbouwen als onafhankelijk merk dan als 'zuster' van Mercedes. Dat is ook de reden waarom in de nieuwe McLaren straatauto geen Mercedes blok ligt maar een blok wat is ontwikkeld door McLaren in samenwerking met Cosworth. En de reden dat AMG de SLS heeft ontwikkeld, en niet McLaren.
Pingguest
4 oktober 2009, 13:51
Waar het mij omgaat, is dat dergelijke ambities doorgaans niet plotseling ontstaan. Doorgaans heeft een ontwikkeling daarvoor plaatsgehad. Te denken valt aan strubbelingen tussen beide organisaties.
Tjerk Korving
4 oktober 2009, 13:56
Er zijn al even de speculaties dat Mercedes zich meer op BrawnGP wil gaan richten en langzamerhand zijn ze sowieso wel lekker bezig als motoren leverancier. Geen idee van welke kant de neiging komt om niet meer met elkaar samen te gaan maar wellicht wil McLaren meer exclusiviteit dan Mercedes wil bieden.
Opzich vind ik het wel wat, McLaren echt als een onafhankelijke constructeur.
Pingguest
4 oktober 2009, 14:08
Er zijn al even de speculaties dat Mercedes zich meer op BrawnGP wil gaan richten en langzamerhand zijn ze sowieso wel lekker bezig als motoren leverancier. Geen idee van welke kant de neiging komt om niet meer met elkaar samen te gaan maar wellicht wil McLaren meer exclusiviteit dan Mercedes wil bieden.
Opzich vind ik het wel wat, McLaren echt als een onafhankelijke constructeur.
Het zou op termijn McLaren een wezenlijk concurrentievoordeel kunnen opleveren. Met name wanneer zij in de toekomst ertoe zou besluiten tevens motoren te leveren aan andere teams.
Maar het betreft hier slechts geruchten; we moeten niet te ver vooruitlopen. :)
Bramzel
4 oktober 2009, 14:43
Waar het mij omgaat, is dat dergelijke ambities doorgaans niet plotseling ontstaan. Doorgaans heeft een ontwikkeling daarvoor plaatsgehad. Te denken valt aan strubbelingen tussen beide organisaties.
Die zijn er toch ook geweest? Mercedes was niet al te blij met alle negatieve publiciteit rondom de spionage-affaire.
Neo-242
4 oktober 2009, 15:53
Ik zou het wel tof vinden, McLaren zonder Mercedes!:thumbup:
speed9
4 oktober 2009, 16:05
Ik zou het wel tof vinden, McLaren zonder Mercedes!:thumbup:
:laugh:Nu nog Brawn met Ferrari motor.
Face the Slayer
4 oktober 2009, 17:49
nee, ik heb nog nooit het bed gedeeld met een 32 jaar jonger topmodel, is op mijn leeftijd zelfs illegaal :surrender:
Maar als je er uit ziet als Flavio en ondertussen de topmodellen een voor een afwerkt, Heidi Klum bezwangert en dumpt daar heb ik respect voor
Wat heeft dat in godsnaam met respect te maken?
Robert Saalmink
4 oktober 2009, 19:45
Hernieuwde ambities, Ron Dennis wil McLaren meer gaan opbouwen als onafhankelijk merk dan als 'zuster' van Mercedes. Dat is ook de reden waarom in de nieuwe McLaren straatauto geen Mercedes blok ligt maar een blok wat is ontwikkeld door McLaren in samenwerking met Cosworth. En de reden dat AMG de SLS heeft ontwikkeld, en niet McLaren.
Daar komt bij dat Mercedes-Benz al langer een groter belang in het F1 team wilt, iets dat McLaren niet ziet zitten. Deze kans krijgen ze nu bij BrawnGP wellicht wel.
Darthwillie
4 oktober 2009, 22:59
Wat heeft dat in godsnaam met respect te maken?
Als je reputatie bekend is en toch weet je al die dames je bed in te lullen, diep respect van mijn kant.
Requiem84
5 oktober 2009, 13:32
Kimi:
Q. We saw this weekend quite a few big accidents, mainly from rookies. Some drivers complain that this is a bit of a dangerous circuit. What do you think?
KR: I think it is a dangerous sport. This is more a kind of old-style circuit. The new circuits have a lot of run-off with asphalt, so it makes no difference if you make a mistake, you can usually get back on the circuit. Here, if you make a mistake you are usually going to hit the wall and I think that is how it should be. You get punished for the mistakes and it makes it more exciting, and I think you need to be more precise.
(autosport.com)
Richard117
5 oktober 2009, 13:34
Kimi:
Q. We saw this weekend quite a few big accidents, mainly from rookies. Some drivers complain that this is a bit of a dangerous circuit. What do you think?
KR: I think it is a dangerous sport. This is more a kind of old-style circuit. The new circuits have a lot of run-off with asphalt, so it makes no difference if you make a mistake, you can usually get back on the circuit. Here, if you make a mistake you are usually going to hit the wall and I think that is how it should be. You get punished for the mistakes and it makes it more exciting, and I think you need to be more precise.
(autosport.com)
Wat een lang antwoord van Kimi, maar wel een goed antwoord :thumbup:
Precies zoals het is, en daarom verbaast het me ook niks dat hij rally leuk vind ;)
Robert Saalmink
5 oktober 2009, 14:52
Hij moest vast even terug denken aan Singapore 2008 :innocent:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.