PDA

View Full Version : De Grand Prix van Italië 2009

bobskink
1 september 2009, 21:23
Eeen beetje vroeg, maar we zijn lui geweest tijdens de vakantie en er valt massa's materiaal om over te speculeren voor de GP van Italië.

Maar eerst wat info:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f8/Monza_track_map.svg/800px-Monza_track_map.svg.png
Laps 53
Circuit length 5.793 km (3.600 mi)
Race length 306.720 km (190.596 mi)

Vorig jaar zagen we voor het eerst een tweede Italiaanse renstal winnen in Monza. Vettel zorgde voor de stunt, maar deed dit wel oververdiend. Het is één van de meest spectaculaire underdog overwinningen die de F1 ooit heeft gezien. Hill in 1997 op Hongarije was er dicht bij en Fisico vorig weekend in Spa, maar telkens stranden ze op een tweede plaats terwijl ze voor velen meer verdienden.
Ook nog uniek vorig jaar, was dat het regende tijdens de race.
Vettel stak toen ook Alonso voorbij als jongste F1 winnaar.
http://paddocktalk.com/news/html/modules/ew_filemanager/08content/f1/tororosso/italy-f1-vettel-pole-619.jpg

Dit jaar is het anders en doet Vettel eindelijk mee met de grote jongens, de grote jongens die dit jaar niet echt grote jongens zijn, hoewel daar de laatste races verandering in begint te komen.

Voor de rest is Monza een circuit voor de blijters. Hakinen die in 199 begint te janken in de bosjes nadat hij een mogelijke zege vergooid heeft door een stuurfout. Het jaar erop doet Schumacher het nog eens over tijdens de persconferentie omdat hij Senna's record qua aantal overwinningen heeft geëvenaard.
In 2007 was Ron Dennis dan weer aan het schremen toen Alonso voor het laatst zegevierde in een MC Laren, de emoties van de laatste weken, met het spionage schandaal waren hem duidelijk teveel geworden.

http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00754/Hakkinen_350x420_754181a.jpg

http://img.youtube.com/vi/EOQjYCwgLdE/0.jpg

http://hamilton-fr.com/wp-content/uploads/2007/09/ron_dennis_monza_2007.jpg

Van de huidige nog rijdende piloten wonnen enkel Vettel, Alonso en Barichello (2x) er al eens.

Wat wordt het volgende zondag?
Wie heeft de eer met de tweede Ferrari te rijden?
Doet Renault nog mee?
Slaat Button terug of glijd hij verder af?
Raken we het ooit eens over een discussie?...

Martijn Mezger
1 september 2009, 21:45

Die vraag beantwoord ik vast.
NEE :P

Bramzel
2 september 2009, 00:26
Ik mis de optie Bortolotti voor die 2e Ferrari in de poll ;) En als met de discussie Raikkonen / Spa bedoeld wordt; die discussie kan in de andere thread blijven.

Darthwillie
2 september 2009, 00:35

Die vraag beantwoord ik vast.
NEE :P
ben ik niet met je eens :innocent::lol:

bobskink
2 september 2009, 11:36
Ik mis de optie Bortolotti voor die 2e Ferrari in de poll ;)
Niet an gedacht, maar er zijn nog zoveel andere mogelijkheden, maar maar maximum 10 antwoorden mogelijk.

Roel Bakker
2 september 2009, 12:49
Ferrari gaat toch niet voor jong talent, die zetten liever één of andere bejaarde in die auto. Grote kans dus dat het Fisi wordt..:p

Atreidez
2 september 2009, 13:10
Ik denk toch nog dat t Gene wordt.. maargoed, ik heb t meestal mis wat betreft dit soort beslissingen in F1 :P

Wel leuk als t Fisi wordt en dat ie dan bv. derde wordt achter 2 force india's :D

GTE
2 september 2009, 13:29
Als het Fisi wordt, wie vervangt hem dan? Piquet? Bourdais gaat Super League doen voor Sevilla.

jp_f1
2 september 2009, 13:29
Als het Fisi wordt, wie vervangt hem dan? Piquet? Bourdais gaat Super League doen voor Sevilla.
Liuzzi, althans dat wil hij graag :)

Face the Slayer
2 september 2009, 15:08

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het Jas Verstoppen wordt, tweelingbroer van Jos Verstappen.

Daniël
2 september 2009, 15:36
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het Jas Verstoppen wordt, tweelingbroer van Jos Verstappen.

Moet 'ie geen verkoudheid oplopen.

Raikkonen_WC
2 september 2009, 17:17

Wat denk je van Liuzzi? Die is 3de rijder daar en zou, volgens geruchten, al een hele tijd een contract hebben voor 2010

GTE
2 september 2009, 18:11
Ik denk van Liuzzi dat het een suffe dweil is, maar als Malya geen verdere opties heeft, heb ik geen bezwaar.

bobskink
2 september 2009, 19:29
Ik denk van Liuzzi dat het een suffe dweil is, maar als Malya geen verdere opties heeft, heb ik geen bezwaar.
Suf ja dweil nee, er moeten toch eerste enkele punten in overweging...
Wat is er verkeerd aan Liuzzi? Hij deed het toch niet zo slecht bij Reb Bull en Torro Rosso.

Tjello
2 september 2009, 22:55
Het wordt denk ik weer een verrassende grand prix ;)

Bourdais, Massa en Schumacher vallen af. Het zou Ferrari sieren als ze Luca of Marc lieten rijden. Het zou Fisico sieren als ie afmaakt bij Force India wat hij daar begonnen is. Maargoed, overal is wel wat op te zeggen... We wachten wel af ;)

Button87
2 september 2009, 23:36
. Het zou Ferrari sieren als ze Luca of Marc lieten rijden.

Denk dat de fans het niet echt kunnen waarderen als ze luca badoer weer laten rijden en zeker niet in Italië. Waarbij het risico van een slecht resultaat zeer groot is aangezien hij in valencia en Spa ook niet vooruit te branden was. Neem dan gewoon Fisico die heeft in Spa laten zien dat hij nog kan gas geven en hij is ook nog Italiaan dus dubbel op.

Jeroen Ursem
2 september 2009, 23:43
Als Fisico serieus instapt en echt de sterren van de hemel rijd, zal hij op schouders gedragen worden. En het management van Ferrari lichtelijk boos aangekeken worden dat ze hem in het verleden al niet hebben aangenomen. Mocht hij er geen reet van bakken, kan hij zich niet meer in Italië vertonen.

Eerlijk gezegd lijkt het mij geen verstandige move naar Ferrari te gaan, maarja.. aan het eind van een middenmoot carriere is het natuurlijk wel leuk om nog een paar races in die felbegeerde Ferrari te mogen stappen.

Sander Hogendoorn
2 september 2009, 23:56
Ik denk dat Fisi die kans echt niet laat gaan, hoe goed het met Force India ook gaat (mocht hij gevraagd worden).

Bramzel
3 september 2009, 00:16
Ik denk dat weinig coureurs de kans zouden laten schieten om voor Scuderia Ferrari te rijden, of het team nou goed of slecht presteert.

Jeroen Ursem
3 september 2009, 00:22
Als ze mij zouden benaderen zou ik wel gaan twijfelen.

of ik nou met zwarte of blauwe inkt moet tekenen

GTE
3 september 2009, 00:45
Eerlijk gezegd lijkt het mij geen verstandige move naar Ferrari te gaan

Nee, misschien niet, maar ik geloof niet dat Italianen malen om wat verstandig is en wat niet.

KingBee
3 september 2009, 00:48
Bij Ferrari zullen ze sowieso iemand kiezen die aan het einde van z'n Formule1 carrière is (Fisichella, Piquet) en alleen nog in Italië aan de slag kan als testrijder, of iemand die naast Alonso of Massa Gp's gaat rijden. En daar is geen plaats voor dus Kubica gaat denk ik niet de rest van het seizoen daar afmaken denk ik.

Dit is omdat Ferrari niet wil dat de concurrentie inzicht krijgt in hun auto. Zeker nu een paar tienden het verschil kan maken tussen winnen of ergens achteraan hobbelen.

Sander Hogendoorn
3 september 2009, 15:22
Gerucht gaat nu dat het Kubica wordt mits BMW (of hoe het ook gaat heten) volgend jaar met Ferrari motoren mag rijden.

(Bron: autosport.com forum) niet heel betrouwbaar, maar waar rook is..

rinussie
3 september 2009, 17:16
Ik heb op Fisi gestemd. :puh::trophy::checkeredflag::nascar:

bobskink
3 september 2009, 21:53
Het is dus Fisico geworden, goed voor hem.

Stefan van Renselaar
3 september 2009, 22:01
Het is dus Fisico geworden, goed voor hem.

Jij vind het toch allemaal best :p

De fans op Monza zullen het allemaal wel goed vinden, alhoewel ze waarschijnlijk toch liever Schumi in die auto hadden willen zien, maar een Italiaan in een Ferrari zul wel ok voor hun zijn :)

Richard117
3 september 2009, 22:47
Jij vind het toch allemaal best :p

De fans op Monza zullen het allemaal wel goed vinden, alhoewel ze waarschijnlijk toch liever Schumi in die auto hadden willen zien, maar een Italiaan in een Ferrari zul wel ok voor hun zijn :)

Wat is Badoer? :innocent:

Stefan Kollee
3 september 2009, 22:52
Een trage coureur die uit z'n Ferrari is gekickt!

+ Italiaan!

Schumi rulezzzzz
5 september 2009, 00:35
McLaren - Ferrari battle op komst! Al gaat de McLaren beter over de kerbs, dus is Hamilton topfavoriet. Laat maar komen, volgens mij krijgen we nog een heel mooi einde van het seizoen.

Gerben vd Broek
5 september 2009, 01:01
Renault schijnt ook plannen te hebben om Kers van stal te halen, enkel voor Monza.

The other team that has dropped KERS, Renault, is said to be likely to re-deploy the technology at Monza.
Click here to find out more!

Bron F1-Live (http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090904172324.shtml)

CavaF1
5 september 2009, 09:48
Ik geloof trouwens absoluut niet dat volgend seizoen Mclaren en Ferrrari hun opgedane kennis van KERS zomaar gaan negeren.

Schumi rulezzzzz
5 september 2009, 11:09
Ik geloof trouwens absoluut niet dat volgend seizoen Mclaren en Ferrrari hun opgedane kennis van KERS zomaar gaan negeren.
Ik ook niet, zeker niet nu ze ook races gaan winnen dankzij KERS. Het is volgend jaar gewoon toegestaan om het systeem te gebruiken, ze zouden toch gek zijn als ze er niks mee doen...

Tjerk Korving
5 september 2009, 11:29
Het is een FOTA afspraak dus dan is het maar net hoe zwart op wit het is vastgelegd en met welke consequenties.

CuqeBaqer
5 september 2009, 17:01
Op Monza zullen ze er ook veel profijt van hebben. :)

Stefan van Renselaar
8 september 2009, 20:54
Monza installs higher kerbs at chicanes

Formula 1 drivers will be discouraged from cutting the first and second chicanes at Monza this weekend following the installation of higher kerbs.

The problem of cars straight-lining the kerbs at Rettifilo and Roggia has been an issue at the Italian Grand Prix for several years, despite big efforts being made to find a solution that both the governing body and the drivers are happy with.

This year, the FIA has approved plans for high combination kerbs to be fitted at the apexes of the first and second chicanes - which should deter drivers from trying to cut the corners.

The combination kerb concept has already proved to be a big success after being fitted at the Veedol Chicane at the Nurburgring and the new Barcelona chicane (see picture).

@mods, misschien een sticky van dit topic maken? :)

Tjerk Korving
8 september 2009, 21:02
Zo, eerst maar eens op Fisichella gestemd. :D

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe Fisichella het gaat doen in de Ferrari en hoeveel verschil het materiaal dan echt maakt. Idem eigenlijk met Liuzzi die echter zegt gelijk snel te kunnen zijn na toch al een aardige tijd niet gereden te hebben.

bobskink
8 september 2009, 22:32
Goed van die kerbs, vorig jaar was het te grof hoe sommige piloten systematisch iedere bocht met alle 4 de wielen afsneden. Ik hoop dat andere circuits volgen, zodat de bochten terug scherp worden.:p

Darthwillie
9 september 2009, 01:25
en het lijkt te gaan regenen :blink: zowel zaterdag als zondag :surrender:

Raikkonen_WC
9 september 2009, 09:42
en het lijkt te gaan regenen :blink: zowel zaterdag als zondag :surrender:

Godver, en ik kan de race niet live zien, aangezien er zo nodig iemand gedoopt moet worden in mijn familie!!!!

NS
9 september 2009, 10:12
Godver, en ik kan de race niet live zien, aangezien er zo nodig iemand gedoopt moet worden in mijn familie!!!!

ach daar heb je ook een plaatselijk regenbuitje dan ;)

TheRealms
9 september 2009, 11:22

Tsss.. gewoon schijt aan hebben....

Mark G.
9 september 2009, 16:18

Wat een egoïstische familie! Ze weten toch verdomme dat er dan F1 is!

speed9
9 september 2009, 17:18
Zal Ferrari leuk vinden, regen op Monza.

Kunnen ze beter geen F1speed boot nemen dan?
Want Ferrari en regen mmm,ging dat nou niet samen in "Massa's" Ferrari.

joostingh
9 september 2009, 17:38
Zal Ferrari leuk vinden, regen op Monza.

Kunnen ze beter geen F1speed boot nemen dan?
Want Ferrari en regen mmm,ging dat nou niet samen in "Massa's" Ferrari.

Euh... kan ook met afstellingen te maken hebben natuurlijk. Want het werd wat droger en toen was ineens Ferrari de aller snelste op de baan... Dus nee dat is niet echt Ferrari.

Misschien ben je wel te jong maar ten tijde van Schumacher weet ik nog dat veel regenraces gewonnen werden in een Ferrari :P

Neo-242
9 september 2009, 17:52
Het wordt feest in Monza zoveel is zeker! Van de races die nog te gaan zijn op de kalender waarschijnlijk degene met de meeste race-historie.

Ik hoop dat Fischella het goed kan doen in de Ferrari. Zou wel een dubbele vernedering worden voor Badoer, maar ja...

Ik ben ook erg benieuwd naar die nieuwe curbstones. Dat moet toch een aantal keren flink mis gaan voor wat rijders...:) En als je dat soort kerbs vol neemt, denk ik dat er het een & ander vanonder de wagen gaat:laugh:

Darthwillie
9 september 2009, 17:55
hopelijk worden die kerbs geen discussiepunt, als een rijder zich verremt gaat hij nooit en te nimmer proberen de bocht te halen en zal moeten afsnijden.
Probeer je het toch en haal je het niet zou het best een pittige crash kunnen worden met die springschansen :blink::surrender:

Pingguest
9 september 2009, 18:00
Het afsnijden van chicanes is inderdaad een probleem. M.i. is er maar één echte oplossing: het verwijderen van de chicanes. ;)

Darthwillie
9 september 2009, 18:03
Het afsnijden van chicanes is inderdaad een probleem. M.i. is er maar één echte oplossing: het verwijderen van de chicanes. ;)

:thumbup: zou een draak van een race maken maar ik ben eigenlijk wel voor :thumbup:

Pingguest
9 september 2009, 18:11
:thumbup: zou een draak van een race maken maar ik ben eigenlijk wel voor :thumbup:

Draak van een race? Dat klinkt negatief. Tot 1972 waren de Italiaanse Grand Prix' zeer spannend.

Neo-242
9 september 2009, 18:42
Lekker knallen tussen de bossen dan:thumbup::lol:

Schumi rulezzzzz
9 september 2009, 18:49
Inplaats van lekker ouderwets over de kerbs vliegen op Monza, zal het nu in de eerste 2 bochten meer om de kerbs heenrijden worden. Deze die ze er nu ingelegd hebben zijn zo hoog, daar rijden ze in Barcelona (laatste chicane) en op de Nüburgring (NGK chicane) niet volledig overheen.

http://images.gpupdate.net/newsnew/132577.jpg

Conclusie: deze maatregel is in het voordeel van de teams (lees: Ferrari) die niet een goede auto over de kerbs hebben, die kerbs kunnen namelijk uberhaupt niet meer vol genomen worden.

Stefan van Renselaar
9 september 2009, 18:53

Optie 2 is grind en dat is voor de 2e chicane wel een optie, die eerste chicane kan er idd wel gewoon uit ;)

Pingguest
9 september 2009, 18:56
Optie 2 is grind en dat is voor de 2e chicane wel een optie, die eerste chicane kan er idd wel gewoon uit ;)

Op termijn zouden alle chicanes eruit moeten. Daarvoor kan het wel noodzakelijk zijn om de auto's aan te passen en de uitloopstroken op een aantal punten te verbreden.

Daniël
9 september 2009, 20:47
Ik weet niet, die chicanes zorgen wel altijd voor spektakel. Lekker erin laten met een ouderwetse grindbak! :thumbup:

Face the Slayer
9 september 2009, 21:16
Op termijn zouden alle chicanes eruit moeten. Daarvoor kan het wel noodzakelijk zijn om de auto's aan te passen en de uitloopstroken op een aantal punten te verbreden.

Idd, als de snelheden in de bochten te hoog oplopen is het ingrijpen bij de bolides het meeste efficiënte manier dan steeds de circuits aanpassen die er alleen maar slechter op worden.

Pingguest
9 september 2009, 21:20
Wat beelden van vorige edities.

1967:
http://www.youtube.com/watch?v=d0-ht3uaZFM

1969:
http://www.youtube.com/watch?v=wNHB0ylLe94

1971:
http://www.youtube.com/watch?v=kzXEGacQRU8

1976:
http://www.youtube.com/watch?v=DmnJ-_rbz_I

1978:
http://www.youtube.com/watch?v=DmnJ-_rbz_I

1981:
http://www.youtube.com/watch?v=GPMZK9i13Xs

Pingguest
9 september 2009, 21:21
Idd, als de snelheden in de bochten te hoog oplopen is het ingrijpen bij de bolides het meeste efficiënte manier dan steeds de circuits aanpassen die er alleen maar slechter op worden.

Het is bovenal voor de circuits vaak ondoenlijk om de omlopen continu aan te passen.

petervdveen
10 september 2009, 00:25
Ik heb even die eerste video gezien, maar was die baan toen zo breed of de auto's gewoon zo smal.. Dr kunnen daar wel 10 wagens naast elkaar met een beetje geluk..

CuqeBaqer
10 september 2009, 00:37
De pits was toen nog open zonder pitwall volgens mij.

petervdveen
10 september 2009, 09:23
bij 2:02 zie je de pitmuur.

Hier wel een pit's zonder pitmuur.
YouTube - Monza 1931

CavaF1
10 september 2009, 09:28

Fijn dat, leg een natuurlijke chinace zoals de pif paf op Spa maar eventjes opzij.

Pingguest
10 september 2009, 12:14
Fijn dat, leg een natuurlijke chinace zoals de pif paf op Spa maar eventjes opzij.

Het moge duidelijk zijn dat met chicanes doorgaans wordt bedoeld de 'niet-natuurlijke' varianten.

speed9
10 september 2009, 13:55
Euh... kan ook met afstellingen te maken hebben natuurlijk. Want het werd wat droger en toen was ineens Ferrari de aller snelste op de baan... Dus nee dat is niet echt Ferrari.

Misschien ben je wel te jong maar ten tijde van Schumacher weet ik nog dat veel regenraces gewonnen werden in een Ferrari :P:) Schumacher reed toch met de #1 wagen toen.

Nee ben niet te jong, ik weet namelijk wel dat Schumacher veel races won in de regen.
ahoewel dat toen die crash met Couldhard ook niet echt winnen/geluk was:lol:

We zien wel van de weekend.
Ik verwacht :
Force India : 1
Ferrari : 2
en RedBull op 3
De coureurs mag je zelf in vullen:rolleyes:

CavaF1
10 september 2009, 18:05
Het moge duidelijk zijn dat met chicanes doorgaans wordt bedoeld de 'niet-natuurlijke' varianten.

neenee, er stond ALLE chicanes :)

CuqeBaqer
10 september 2009, 18:15
bij 2:02 zie je de pitmuur.

Hier wel een pit's zonder pitmuur.
YouTube - Monza 1931 (http://www.youtube.com/watch?v=gKDieVbFpLk&NR=1)

Denk dat je 1:02 bedoeld ? In ieder geval waar nu de pitsboxen staan stond wel een muur met pit crew etc. maar de pitwall zoals nu kenden ze nog niet.

petervdveen
10 september 2009, 18:42
Denk dat je 1:02 bedoeld ? In ieder geval waar nu de pitsboxen staan stond wel een muur met pit crew etc. maar de pitwall zoals nu kenden ze nog niet.

Nee.
Ik bedoelde dit filmpje bij 2:02, daar die je de pit's muur.
YouTube - monza 1967, live

In dit filmpje vanaf 0:39 zie je die muur niet.
YouTube - Monza 1931

Federici
10 september 2009, 19:59
http://images.gpupdate.net/large/136491.jpg

Zo, een Italiaan mét de Tricolore op de helm. Mooier kan niet.

Ben benieuwd of Kubica dit jaar weer een nieuw design heeft voor Italië.

Darthwillie
10 september 2009, 20:12
zo, dat misstaat zeker niet, hij is trouwens over naar Schubert zie ik?

http://premium.f1-live.com/f1/photos-hires/2009/gpmonza/diapo_040.jpg

http://premium.f1-live.com/f1/photos-hires/2009/gpmonza/diapo_042.jpg

http://premium.f1-live.com/f1/photos-hires/2009/gpmonza/diapo_043.jpg

Sander Hogendoorn
10 september 2009, 20:35
Prachtige helm, vooral icm Ferrari :)

Markie
10 september 2009, 23:07
Prachtige helm, vooral icm Ferrari :)
Alleen dat groen een tikkie donkerder, maar voor de rest :thumbup:

Captain Slow
10 september 2009, 23:18
zo, prachtige helm zeg.
Die mag ie vaker dragen van mij:)

TheRealms
10 september 2009, 23:47
Inderdaad schitterende helm! Maak er wat van Fisico!! :P

Schumi rulezzzzz
11 september 2009, 00:09
Hele mooie helm, super gaaf! Dat lichte groen zal op tv donkerder overkomen, dus dat komt wel goed.

We zien wel van de weekend.
Ik verwacht :
Force India : 1
Ferrari : 2
en RedBull op 3
De coureurs mag je zelf in vullen:rolleyes:
Grappig ik verwacht juist een heel ander rijtje.

1. McLaren
2. Force India
3. Brawn
4. Ferrari
5. BMW
6. Renault
7. Red Bull
8. Toyota

Zoiets, verwacht Red Bull totaal niet on the pace en Ferrari zet ik hoog ivm met KERS, anders zouden ze er dit weekend niet aan te pas komen vrees ik. De Mercedes motor gaat knallen dit weekend... (helaas :P)

Sander Hogendoorn
11 september 2009, 12:29
Fisi is sneller dan Kimi in fp1 :p

Richard117
11 september 2009, 12:45
Blijkt wel dat bij Badoer de auto het probleem niet was ;)

cookie
11 september 2009, 13:09

Fisi zachte banden, Kimi enkel op harde. MAar voor zijn allereerste keer in de Ferrari is dit gewoon zeer goed. Maar denk dat de Force India hier beter is, die Mercedes motor is de motor die je moet hebben om hier te kunnen winnen denk ik.

Sander Hogendoorn
11 september 2009, 13:14
Dat verklaart, heb geen live stream gevonden helaas.

speed9
11 september 2009, 15:27
Gaat leuk worden als Fisi meer punten haalt dan Massa in het begin.
Denken jullie dat Fisi volgend jaar ook gewoon rijd of toch de baan bij Ferrari neemt als reserve coureur?
Ik denk dat die een andere team gaat zoeken om te rijden en niet om te testen bij Ferrari

petervdveen
11 september 2009, 15:50
Volgend jaar gewoon massa en Raikkonen bij Ferrari??

Di Montezemolo: "Alonso zal ooit voor ons rijden"

11 september 2009

Volgens Ferrari-president Luca di Montezemolo zal Fernando Alonso vroeg of laat voor Ferrari rijden. De Italiaan liet weten dat het team voor volgend jaar voldoende rijders heeft, maar flirtte tegelijk openlijk met de Spanjaard.

"Vroeg of laat zal ik het regelen", zei Di Montezemolo over de eventuele komst van Alonso. "We zullen zien wanneer. Voor volgend jaar hebben we Raikkonen, Massa, Fisichella, Badoer, Gené en hopelijk Michael Schumacher. Dus we hebben een bank die net zo groot is als die van Real Madrid. We hebben twee grote kampioenen met de man die in 2007 de wereldtitel won en de coureur die in 2008 15 seconden kampioen was. Dus ik denk dat we twee buitengewoon goede coureurs hebben."

"Maar ik heb Alonso altijd gemogen, omdat hij een zeer goede rijder is. Dat zag ik al toen hij nog voor Minardi reed. Hij heeft titels gewonnen en ik heb altijd gedacht dat de grote coureurs vroeg of laat bij Ferrari komen."

En schumacher inzetten in een derde auto.. Zou wel een stunt zijn!

Ferrari onbezorgd over coureurs in 2010

11 september 2009

Luca di Montezemolo, de president van Ferrari, maakt zich geen zorgen over de rijdersbezetting van het team in 2010. Felipe Massa en Kimi Raikkonen hebben contracten, terwijl ook Fernando Alonso aan het team wordt gelinkt. Daarnaast lijkt Ferrari een derde auto in te willen zetten voor oud-coureur Michael Schumacher.

Fernando Alonso
"Het is elk jaar hetzelfde liedje", zei Di Montezemolo over het gerucht dat Alonso volgend jaar voor het team uit Maranello rijdt. "We hebben twee coureurs, nu eigenlijk drie (Giancarlo Fisichella, red.) en verder zijn we dicht bij een overeenkomst met Michael. Coureurs zijn voor ons dus geen probleem. Ik houd er niet zo van om over coureurs te praten. Wanneer we een besluit nemen, zullen we dat op de juiste manier laten weten."

Schumacher zou dit jaar eigenlijk de vervanger zijn van de geblesseerde Felipe Massa, maar door nekproblemen kon de Duitser deze taak niet volbrengen. Die problemen liep hij op bij een valpartij met de motor, en van de Ferrari-president moet hij dan ook voorzichtiger zijn. "Ik heb hem een aantal keren gezegd dat hij voorzichtig moet zijn op zijn motor", aldus de Ferrari-preses. "Hij gaat te ver, maar hij moet fit zijn, als hij op een dag in de Formule 1 wil terugkeren."
Bron: gpupdate

joostingh
11 september 2009, 15:55
http://www.eplsite.com/channel2.html

deze doet het bij mij!

Stefan van Renselaar
11 september 2009, 16:02
Volgend jaar gewoon massa en Raikkonen bij Ferrari??

En schumacher inzetten in een derde auto.. Zou wel een stunt zijn!

Bron: gpupdate

Hij zegt zelf: "Wanneer we een besluit nemen, zullen we dat op de juiste manier laten weten."

Er is dus nog geen besluit genomen en ik denk dat ze nog over kleine zaken met Alonso aan het onderhandelen zijn ;) En anders wordt hij het voor 2011 wel.

petervdveen
11 september 2009, 16:08
Hij laat in het bovenste bericht wel heel duidelijk weten voor volgend jaar genoeg rijders te hebben..
Hij wil Alonso er bij hebben, alleen nog niet volgend jaar.

petervdveen
11 september 2009, 16:24
Nieuwe stream:
http://www.p2p4u.net/watch-live-sports.php?id=5093&link=2

Garcon Koen
11 september 2009, 17:37
Hij laat in het bovenste bericht wel heel duidelijk weten voor volgend jaar genoeg rijders te hebben..
Hij wil Alonso er bij hebben, alleen nog niet volgend jaar.

Logisch Raikkonen zijn laatste jaar en van de testcoureurs gaan ze ook af.

speed9
11 september 2009, 19:01
Ze hebben genoeg coureurs binnen handberijk,die kunnen rijden als ze willen.
Raikonen,Massa,Schumacher,Fisi en Gene.
Het beste is Alonso-Raikonen, want Schumacher-Alonso is te veel ego op/bij elkaar.
(niet dat Team work dan niet werkt)
Liever zou ik persoonlijk Vettel-Schumacher willen zien,maar dat gebeurt denk ik nooit.

Sander Hogendoorn
11 september 2009, 19:59
v.d. Garde 2e gekwalificeerd, hopen dat hij zijn vorm vasthoudt :)

Schumi rulezzzzz
11 september 2009, 21:11
v.d. Garde 2e gekwalificeerd, hopen dat hij zijn vorm vasthoudt :)
Ja hij zat er direct goed bij, zijn racepace ziet er ook goed uit. Als hij weer zo'n goede start kan maken, zoals hij elke race doet, dan acht ik de kans groot dat hij kan winnen. Bovendien is Petrov niet fit, dus laten we duimen voor zijn 3e overwinning!

Zoals ik al voorspeld had, Ferrari heeft voordeel van de verhoging van de kerbs. Check Raikkonen zijn reactie in het persbericht van Ferrari:

"Ik ben over het geheel genomen erg tevreden over hoe de trainingen zijn verlopen", zei Raikkonen. "Er is nog ruimte voor verbetering, maar daar hebben we nog een training voor op zaterdagochtend. Door de verhoogde kerbstones kunnen we de chicanes niet meer afsnijden, wat voor ons een voordeel is, want in het verleden hadden we veel moeite om goed over kerbs te gaan. Onze snelheid tijdens de lange runs is lang niet slecht. We zullen ons best doen om een podiumplek te scoren."

tinyriconen
12 september 2009, 01:24
Die Raikkonen heeft aardig wat van de Nederlandse taal over gehouden aan zijn periode in Amsterdam ;)

Sander Hogendoorn
12 september 2009, 12:05
Kijkt er iemand toevallig F1 Live-Timing op een Asus Eee PC Laptop?

Heb deze laptop nu als een vervanger van een andere maar ik krijg die LG-ad met geen mogelijkheid weg, waardoor het onmogelijk is om te kunnen inloggen..

CavaF1
12 september 2009, 12:20
Volg toch gewoon de live-timing op formula1.com.

Sander Hogendoorn
12 september 2009, 12:20
Ehm, die bedoel ik ook.

Schumi rulezzzzz
12 september 2009, 12:29
Fisichella heeft z'n Ferrari alvast even in de muur gezet. Loopt nog niet echt lekker daar...

Tjerk Korving
12 september 2009, 12:38
Kijkt er iemand toevallig F1 Live-Timing op een Asus Eee PC Laptop?

Heb deze laptop nu als een vervanger van een andere maar ik krijg die LG-ad met geen mogelijkheid weg, waardoor het onmogelijk is om te kunnen inloggen..
In IE zit er gewoon een scroll balk dus je zou sowieso bij het inlog veld moeten kunnen komen wat onder de LG-ad staat.

Sander Hogendoorn
12 september 2009, 13:43
Er zit standaard Firefox op dat ding, moet even kijken of er ook IE bij zit. In FF zit die ad boven op de inlog vakjes, en als ik kruisje druk komt ie net zo snel weer terug.

Trouwens, 6 Mercedes motoren bij de eerste 7 :blink:

Darthwillie
12 september 2009, 13:49
probeer anders google chrome?

speed9
12 september 2009, 15:07
Gaat het nog regenen daar?

Darthwillie
12 september 2009, 15:11
het heeft vanacht geregend, voor vandaag is er in de middag regen voorspeld. McLaren verwacht regen tijdens de race morgen.

CuqeBaqer
12 september 2009, 15:12
Zal wel vet zijn als het gaat regenen halverwege.

speed9
12 september 2009, 15:17
Ik denk dat Fisi vandaag/morgen in de verkeerde wagen zit.

Liuzi rijd tot nu toe op 4 en Fisi op 10.
Qua kwalie tijden.

Joost van den Heuvel
12 september 2009, 15:28
Hamilton reed in de weg voor Buemi. Vraag me af wat voor straf ze hem geven.

Joost van den Heuvel
12 september 2009, 15:36
Uch... BMW out... (allebei langs de baan geparkeerd)

Fisichella 14e in Q2... ver achter de 2 Force India wagens.

Darthwillie
12 september 2009, 15:48
tijden zitten wel gruwelijk dicht bij elkaar :blink: 0,550 sec voor plaats 1 tm 10 :blink:

Joost van den Heuvel
12 september 2009, 16:02
Sutil had echt bijna de pole.. eerst een super snelle ronde afgebroken en in z'n laatste ronde maar iets trager dan Hamilton, inclusief een foutje.

Darthwillie
12 september 2009, 16:03
dat was een heeel duur foutje van Sutil, nu benieuwd naar de gewichten

enige waar Sutil echt bang van zal zijn, hij staat direct voor Kimi :surrender:

Stefan van Renselaar
12 september 2009, 16:05
enige waar Sutil echt bang van zal zijn, hij staat direct voor Kimi :surrender:

Iemand moet toch een aanrijding veroorzaken in de 1e chicane :P

speed9
12 september 2009, 16:07
BMW bijde met pech,Sutil voor Raikonen,Liuzi in de top 10 en Fisi op 14 en dan ook nog Hamilton op 1.
Wat een seizoen zeg,iedereen dacht dat Force India een laatste start rij bezetter werdt en wat zie je :O top 10.

Bij Ferrari zijn ze blij : geen laatste plek.

Robert Saalmink
12 september 2009, 16:11
Brawn verklaarde op de BBC erg blij te zijn met de posities, ze staan namelijk met beide auto's op een 1-stop, zo maakte hij tussen neus en lippen door bekend :blink: hij denkt dat ze de race kunnen winnen.

Sander Hogendoorn
12 september 2009, 16:16
De complete top 4 staat denk ik op een 2 stopper, met daarachter de Brawns en Red Bulls op een 1 stopper :)

Pingguest
12 september 2009, 16:23
Het wordt erg spannend morgen! Een mooie kwalificatie, ik houd van Monza!

Schumi rulezzzzz
12 september 2009, 16:23
De complete top 4 staat denk ik op een 2 stopper, met daarachter de Brawns en Red Bulls op een 1 stopper :)
In dat geval is Brawn spekkoper, want dan staan ze er mooi voor! Elke SC zal in het voordeel van de 1 stoppers zijn, dus ben benieuwd.

Knap van Force India, Liuzzi ook gelijk on the pace, ziet er goed uit voor ze! Denk alleen dat Sutil 1 meter kan genieten van zn 2e plek, want dan is Raikkonen er al voorbij met zn KERS. Ben benieuwd in hoeverre Raikkonen gelijk Hamilton zn slipstream kan pakken richting de eerste bocht of na de eerste bocht. Kan een mooi gevecht worden!

Iemand toevallig een live stream voor de GP2 zodadelijk?

Neo-242
12 september 2009, 16:31
Mooie kwali. Fisi deed het toch niet slecht, qua tijden een gigantische vooruitgang op Badoer. Maar het toont wel de vorm aan van Raikkonen, die na het ongeluk van Massa echt een versnelling hoger is gaan rijden. Of de wagen eindelijk heeft zoals hij het wil en niet zoals Massa het wil.

Force India prachtig, jammer dat Sutil het weer niet afmaakt. Die jongen maakt toch veel fouten en is nochtans al lang geen rookie meer zeg.

Brawn zal wel met de overwinning gaan lopen en een onoverbrugbare koof slaan in het WK. Ik denk dat het stilaan voorbij is voor Red Bull.

bobskink
12 september 2009, 16:33
O de irronie, Fisichella, gij dom kieken.

CuqeBaqer
12 september 2009, 16:34
Brawn verklaarde op de BBC erg blij te zijn met de posities, ze staan namelijk met beide auto's op een 1-stop, zo maakte hij tussen neus en lippen door bekend :blink: hij denkt dat ze de race kunnen winnen.

En als het gaat regenen heeft hij er weinig aan.

cookie
12 september 2009, 16:35
Dure fout van Sutil, die maakt hij toch nog te veel. Vorige race ging hij ook nog een paar keer van de baan, mag hij nu niet doen anders worden het weer geen punten.

Kovalainen is denk ik wat zwaarder dan Hamilton, misschien een 2 stopper die ze kunnen switchen naar een 1 stop naargelang wat er gebeurd in de race.

Hoop dat Barrichello weer wat punten kan goedmaken op Button

Sander Hogendoorn
12 september 2009, 16:36
Fisi zat idd maar 0,9 van de allersnelste ronde af dit weekend, en in die ronde vergat hij ook nog te schakelen naar 7 op het rechte stuk omdat hij met andere knopjes in de weer was :p

Schumi rulezzzzz
12 september 2009, 16:39
Mooie kwali. Fisi deed het toch niet slecht, qua tijden een gigantische vooruitgang op Badoer. Maar het toont wel de vorm aan van Raikkonen, die na het ongeluk van Massa echt een versnelling hoger is gaan rijden. Of de wagen eindelijk heeft zoals hij het wil en niet zoals Massa het wil.
Of Massa had hier nog voor gestaan... we zullen het nooit weten. Ben het helemaal met je eens, Raikkonen oogt een stuk aanvallender momenteel.

Er hangt Hamilton wellicht nog een straf boven het hoofd ivm het Buemi incident. Zal toch niet waar zijn dat hij daarvoor bestraft zal worden!?

in die ronde vergat hij ook nog te schakelen naar 7 op het rechte stuk omdat hij met andere knopjes in de weer was :p
Haha ja klopt dat zag/hoorde ik ook! :D

bobskink
12 september 2009, 16:54
Er hangt Hamilton wellicht nog een straf boven het hoofd ivm het Buemi incident. Zal toch niet waar zijn dat hij daarvoor bestraft zal worden!?

Ik hoop het wel, of op zijn minst een waarschuwing, het was gewoon lomp en was het omgekeerd geweest had iedereen moord en brand geroepen.

Schumi rulezzzzz
12 september 2009, 17:06
Het is een kwartier geleden begonnen met regenen in Monza... GP2 start is verlaat en er is voor morgen meer regen op komst. Zouden de Red Bulls daar rekening mee gehouden hebben misschien?

Stefan van Renselaar
12 september 2009, 17:16
Het is een kwartier geleden begonnen met regenen in Monza... GP2 start is verlaat en er is voor morgen meer regen op komst. Zouden de Red Bulls daar rekening mee gehouden hebben misschien?

Een beetje regen maar :p

Hier is een live stream: http://www.justin.tv/toto87

Sander Hogendoorn
12 september 2009, 17:18
Maleisische taferelen inderdaad, hopelijk wordt het morgen niet zo erg.

Stefan van Renselaar
12 september 2009, 17:31
Maleisische taferelen inderdaad, hopelijk wordt het morgen niet zo erg.

De start is nu inmiddels 6 keer uitgesteld en ik weet niet meer wanneer ze nou werkelijk gaan starten. Er stond net trouwens een marshall met een bezem het water uit een chicane te vegen :lol: :thumbup:

[edit]De SC rijd nu voor het veld, ik vraag me af hoe lang die daar zal blijven...

Sander Hogendoorn
12 september 2009, 17:55
Na 5 rondjes SC gaan ze zometeen los :D

RSRoy
12 september 2009, 17:58
Is de kwalificatie ook nog ergens terug te zien?

Pingguest
12 september 2009, 18:08
Een live-stream van de GP2.
http://www.tugalive.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1132:ytv-sports-flash&catid=2:tv-sports&Itemid=3

Darthwillie
12 september 2009, 18:18
Een live-stream van de GP2.
http://www.tugalive.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1132:ytv-sports-flash&catid=2:tv-sports&Itemid=3

krijg ik een virusmelding op :blink:

Sander Hogendoorn
12 september 2009, 18:19
Die hiervoor gepost was doet het nog altijd bij mij..

vd Garde nog altijd op P2, en loopt in op Petrov :)

CavaF1
12 september 2009, 18:26
Wat een zwaaaaaaare fout van Sutil!!!!

Niet dus. Wij zullen het allemaal wel zeggen maar hij zit in de auto en niet wij. Nee, rij wat rond zoal Badoer en het lijkt alsof de auto mega veel grip heeft. Een wagen die niet af en toe uitbreekt is een wagen die niet tot op het maximum van zn potentieel wordt benut.

Klasse van Sutil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sander Hogendoorn
12 september 2009, 18:27
Lol Petrov snijdt 2x af in 1 chicane, zal ook wel een drive through worden :p

Bram Van Der Stichelen
12 september 2009, 18:28
D'ambrosio rijdt ook mooi rond op 4 :)

Mark G.
12 september 2009, 18:29
Remt die Petrov überhaupt wel eens voor die chicane? :P

Stefan van Renselaar
12 september 2009, 18:31
Nu tijdens het kijken van de GP2 race vind ik echt dat ze de 2e chicane op Monza maar weer eens met grind moeten gaan vullen, niemand doet ook maar een beetje moeite om de chicane te halen, ze rijden er gewoon dwars doorheen....

Roel Bakker
12 september 2009, 18:32

Niet dus. Wij zullen het allemaal wel zeggen maar hij zit in de auto en niet wij. Nee, rij wat rond zoal Badoer en het lijkt alsof de auto mega veel grip heeft. Een wagen die niet af en toe uitbreekt is een wagen die niet tot op het maximum van zn potentieel wordt benut.

Oi oi oi ga rustig zitten en haal diep adem. Ik verbaas me toch elke keer weer over jou frustraties.

Giedo is lekker aan het stampen zeg. Hij begint eindelijk een beetje ze draai te vinden in de gp2

Bram Van Der Stichelen
12 september 2009, 18:42
Jammer dat D'ambrosio hem niet volledig volgetankt heeft in het begin. Had ie nog de overwinning kunnen pakken.

Schumi rulezzzzz
12 september 2009, 18:42
Laatste ronde, Giedo P1!!! SC, hij heeft m binnen! Nice, briljant gereden!!

Remt die Petrov überhaupt wel eens voor die chicane? :P
Ja idd, krankzinnig verhaal, hij sneed zelfs 1 keer het begin van de chicane af, dwars door het gras...

RSRoy
12 september 2009, 18:43
Guido wint hem gewoon weer volgens mij :D

Roel Bakker
12 september 2009, 18:44
Goed gereden van Guido, super!

Stefan van Renselaar
12 september 2009, 18:51
Op een ander forum had in van der Garde al bij Force India gezet in het silly season topic, straks krijg ik nog gelijk ook :P

Mooie overwinning van Giedo, de coureur die crashte stond daar wel super gevaarlijk zeg! Gelukkig heeft niemand hem geraakt en kon hij ongedeerd wegrennen.

Schumi rulezzzzz
12 september 2009, 18:54
de coureur die crashte stond daar wel super gevaarlijk zeg! Gelukkig heeft niemand hem geraakt en kon hij ongedeerd wegrennen.
Onbegrijpelijk, die stond midden op de baan. Bovendien stond er bij Lesmo 1 nog iemand in het grind en zelfs toen was het nog niet voldoende voor een SC. Er moest eerst nog iemand (Ceceotto) z'n complete GP2 afschrijven voordat de SC eruit kwam.

Darthwillie
12 september 2009, 18:56

Dure fout is toch echt iets anders als zware fout ;), zonder die fout had hij waarschijnlijk op pole gestaan. Klein foutje heeft hem de pole gekost.

Fisi heeft het mijn inziens trouwens absoluut niet slecht gedaan. 0,4 van Kimi in Q2. Hij gaf aan nog te moeten wennen aan de remmen en de manier waarop die reageren als Kers oplaadt. Remmen is heel belangrijk op Monza dus over het geheel gezien valt het me ee. Verwacht dat hij de dichterbj komt de komende races.

Sander Hogendoorn
12 september 2009, 19:42
Gewichten:

http://img12.imageshack.us/img12/4410/italyz.jpg

Dat heeft Kovalainen maar even mooi gedaan vind ik :)

http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/ita09_weights.pdf

speed9
12 september 2009, 19:47
Ik zie een probleem :
05 BMW Sauber Robert Kubica 697.5*
06 BMW Sauber Nick Heidfeld 697.5*
Dus dat houd in dat ze allebij evenveel benzine hebben,dus de pitstops 1 laps van elkaar verschillen.
Bij een SC hebben ze Of een goed uitgangs punt of een gigantische probleem.

Fisi is ook wel zwaar, maar we zien wel wat het morgen het opleverd.

Sander Hogendoorn
12 september 2009, 19:48
Ik denk trouwens dat Hamilton zich ook wel even gaat bedenken, als hij ook voor een 1stopper zou zijn gegaan stond hij op P3 (er van uitgaande dat hij sneller zou zijn dan Heikki). We'll see :)

speed9
12 september 2009, 19:50
Ik denk trouwens dat Hamilton zich ook wel even gaat bedenken, als hij ook voor een 1stopper zou zijn gegaan stond hij op P3 (er van uitgaande dat hij sneller zou zijn dan Heikki). We'll see :)
Hij is ook wel erg licht,vind ik.

Stefan van Renselaar
12 september 2009, 19:51
Ik denk dat dit wel eens een race kan worden met de minste pitstops ooit, zolang het droog blijft, bijna het hele veld lijkt op een 1 stopper te staan :blink:

Hier staat het op volgorde van de grid:
Pos Driver Weight (kg)
1. Hamilton McLaren-Mercedes 653.5
2. Sutil Force India-Mercedes 655.0
3. Raikkonen Ferrari 662.0
4. Kovalainen McLaren-Mercedes 683.0
5. Barrichello Brawn-Mercedes 688.5
6. Button Brawn-Mercedes 687.0
7. Liuzzi Force India-Mercedes 679.5
8. Alonso Renault 677.5
9. Vettel Red Bull-Renault 682.0
10. Webber Red Bull-Renault 683.0
11. Trulli Toyota 703.0*
12. Grosjean Renault 699.8*
13. Kubica BMW-Sauber 697.5*
14. Fisichella Ferrari 690.0*
15. Heidfeld BMW-Sauber 697.5*
16. Glock Toyota 709.8*
17. Nakajima Williams-Toyota 706.2*
18. Rosberg Williams-Toyota 708.6*
19. Buemi Toro Rosso-Ferrari 706.0*
20. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 706.0*

* Declared weight

Pingguest
12 september 2009, 19:57
Gezien de gewichten, beschouw ik Hamilton, Barrichello en Räikkönen als de voornaamste kandidaten voor de overwinning.

Ik denk dat dit wel eens een race kan worden met de minste pitstops ooit [...]

Tot halverwege 1982 waren pitstops uitzonderlijk; de coureurs reden de gehele race op één tank en één set banden. De races met het laagste aantal pitstops liggen dus ver achter ons.

Darthwillie
12 september 2009, 19:59
daar heeft Luizzi toch een fraai rondje afgelegd :blink: gezien zijn gewicht.

Het gaat een aparte race worden. Mocht een van de banden je niet liggen dan ben je zwaar het haasje met een 1 stopper, gaat het regenen dan hangt het van het tijdstip af wie er profiteert

Stefan van Renselaar
12 september 2009, 20:01
Tot halverwege 1982 waren pitstops uitzonderlijk; de coureurs reden de gehele race op één tank en één set banden.

Ik had het over de moderne Formule 1, met tankstops en bandenwissels ;)

Pingguest
12 september 2009, 20:12
Ik had het over de moderne Formule 1, met tankstops en bandenwissels ;)

Tot de invoering van de post-kwalificatie parc fermé, was het - zeker voor de invoering van de gegroefde banden - in de 'moderne' Formule 1 heel normaal dat men slechts één pitstop deed.

Mathijs
12 september 2009, 20:16
Fisi moet wel ff Grosjean, Kubica en Trulli inhalen bij de start anders komt hij daar in de Trullitrain vast te zitten vermoed ik. Moet lukken met met KERS systeem.

Schumi rulezzzzz
12 september 2009, 20:20
De Trulli-train is dodelijk, de start zal belangrijk zijn inderdaad!

Dennis
12 september 2009, 20:26
Start zal zeer belangrijk worden morgen. Als die 1e drie elkaar in stint één te veel in de weg gaan zitten zijn ze haast kansloos voor de overwinning.

bobskink
12 september 2009, 20:55
Vroeger kon je altijd een seizoen omschrijven in 2 minuutjes, maar dit jaar heb je er een vol kwartier voor nodig. Dat Ferrarie en MC Laren terugkomen lijkt logish, maar wat Forza India plots doet, vanuit het niets. Ik begrijp er echt geen snars van.

KingBee
12 september 2009, 21:16
Dat dit seizoen zo verrassend is heeft o.a. te maken met het testverbod. Vind je een paar tienden dan sta je zo vooraan.

Neo-242
12 september 2009, 21:31
Ik denk dat er ook meer verschillen zijn dan vroeger over welke auto's het goed doen op welke banen en dat de banden erg veel bepalen. Doordat ze allemaal zo dicht bij elkaar zitten, is het inderdaad snel door elkaar geschud. Puur naar prestaties gekeken kan je je bijna afvragen of de 'topteams' van weleer die naam nog waardig zijn:D

cookie
12 september 2009, 21:46
Jammer dat D'ambrosio hem niet volledig volgetankt heeft in het begin. Had ie nog de overwinning kunnen pakken.

Euh, tanken is verboden dus natuurlijk was zijn wagen wel volgetankt. Hij kwam binnen in het begin om een extra vleugelelement te laten monteren, briljant idee want daardoor kon hij het hele veld op een hoopje rijden.

Die eerste stop was waarschijnlijk te vroeg om ook al banden te mogen wisselen.

Bram Van Der Stichelen
12 september 2009, 22:02
Euh, tanken is verboden dus natuurlijk was zijn wagen wel volgetankt. Hij kwam binnen in het begin om een extra vleugelelement te laten monteren, briljant idee want daardoor kon hij het hele veld op een hoopje rijden.

Die eerste stop was waarschijnlijk te vroeg om ook al banden te mogen wisselen.

Oops, my bad :)

Schumi rulezzzzz
13 september 2009, 12:34
Start zal zeer belangrijk worden morgen. Als die 1e drie elkaar in stint één te veel in de weg gaan zitten zijn ze haast kansloos voor de overwinning.
Als Sutil pech heeft komt hij vast te zitten achter de langzamere Raikkonen, of Kovalainen die vol met benzine zit. Sutil gaat erg veel nadeel ondervinden van zijn lichte auto, want de KERS wagens komen hem gelijk voorbij zeilen. Had beter voor een Liuzzi-achtige strategie kunnen gaan.

Darthwillie
13 september 2009, 12:40
mooi voorbeeld van de problemen die Fisi heeft door zijn overstap
http://www.auto123.com/ArtImages/106182/2009-f1-steering-wheel-forceindia.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3395/3210113329_a126214f2a.jpg

NS
13 september 2009, 12:44
jemig dat zijn een hoop knopjes :P

Stefan van Renselaar
13 september 2009, 14:47
Die dirigent bij het Italiaanse volkslied is hilarisch :lol: :lol: :P :P

speed9
13 september 2009, 15:00
Die dirigent bij het Italiaanse volkslied is hilarisch :lol: :lol: :P :P:laugh:Leg uit,als je wil?

Darthwillie
13 september 2009, 15:32
dat is een beroerde plek om terug te komen voor Kimi, achter een 1 stopper

speed9
13 september 2009, 15:38
Luizi uit : Klinkt als een versnellingsbak probleem.

Veel uitvallers met Motor en bakproblemen viel me op.

Stefan van Renselaar
13 september 2009, 15:39
dat is een beroerde plek om terug te komen voor Kimi, achter een 1 stopper

Ik zat er meer over in dat hij voor Alonso naar buiten kwam :closedeyes:

Darthwillie
13 september 2009, 15:58
Ik zat er meer over in dat hij voor Alonso naar buiten kwam :closedeyes:
:laugh:

sutil is zijn rechterspiegel kwijt door die aanrijding met zijn pitman

speed9
13 september 2009, 16:02

Wordt dat ook Zwarte vlag met oranje circel ?
Want je ziet er minder door wat achter je tijd dus Technisch is het een risico.

Stefan van Renselaar
13 september 2009, 16:02

Er zal toch niemand zijn die hem in moet halen, dus dat maakt niet uit :p

Voor Red Bull een slechte race lijkt het zo, of er moet nog een wonder gebeuren...

speed9
13 september 2009, 16:06
Er zal toch niemand zijn die hem in moet halen, dus dat maakt niet uit :p

Voor Red Bull een slechte race lijkt het zo, of er moet nog een wonder gebeuren...
:lol:Hij moet toch kunnen zien hoe die Raikonnen gaat rijden achter hem,als hij hem inhaal.

Kijk die Toyota's vechten, who is the boss in this team-gevecht.

Stefan van Renselaar
13 september 2009, 16:14
Dit was wel erg grappig :P :P

NS
13 september 2009, 16:19
wow hamilton!

speed9
13 september 2009, 16:19
Hamilton Out !!!!! Yea Yea Yea ...
Vermoeid heid slaat toe.
Staat die motor uit of kan hamilton nog met 3 wiele door rijden en toch finishen ?
(Antwoord : Nee)

Stefan van Renselaar
13 september 2009, 16:22
Ik zie nog bij het uitkomen van de 2e chicane, het zou mooi zijn als hij hem daar in de muur parkeert, even later doet hij het ook nog :P Toch nog een Ferrari op het podium.

Red Bull nog 1 puntje, toch wel een slecht resultaat.

speed9
13 september 2009, 16:23
Ik zie nog bij het uitkomen van de 2e chicane, het zou mooi zijn als hij hem daar in de muur parkeert, even later doet hij het ook nog :P Toch nog een Ferrari op het podium.

Force India :) Geniaal snel.
Fisi zou zich denk afvragen waarom die daar niet in reed.

CavaF1
13 september 2009, 16:23
Vermoeidheid in Monza? Ik denk dat Monza net de race is die deze sportmensen het minst vermoeid.
Gewoon over de limiet gegaan zal wel de oorzaak zijn.

Joost van den Heuvel
13 september 2009, 16:24
Hoe pijnlijk zeg.. halverwege de allerallerlaatste ronde.

Captain Slow
13 september 2009, 16:25
Domme fout van Hamilton. Hij zat te ver achter Button om nog te kunnen aanvallen. Dom om dan nog zo te pushen.

Niels Tieman
13 september 2009, 16:27
Zo! Net een replay van de crash van Hamilton maar dat was een stevige klapper zeg. Een hele nette race van de beide Brawns. Hamilton goed tot aan zijn crash en Kovalainen had het heel erg lastig in het begin van deze race. Sutil 4de wat natuurlijk super- knap! is.

Leuk race wel!

CavaF1
13 september 2009, 16:27
Domme fout van Hamilton. Hij zat te ver achter Button om nog te kunnen aanvallen. Dom om dan nog zo te pushen.

Komaan, als ze zich settellen om hun positie te behouden is het kommentaar van overal dat er geen bal te zien is en als er dan iemand er volle bak voor gaat dan is het een dommerik.

Gewoon chapeau voor Hammie dat hij Button onder druk blijft zetten tot de laatste bocht. Zo heeft hij zn wereldtitel trouwens gewonnen.

Face the Slayer
13 september 2009, 16:31

Sneue reactie weer om te laten blijken dat je anti-Hamilton bent.

Rogue
13 september 2009, 16:42
Komaan, als ze zich settellen om hun positie te behouden is het kommentaar van overal dat er geen bal te zien is en als er dan iemand er volle bak voor gaat dan is het een dommerik.

Gewoon chapeau voor Hammie dat hij Button onder druk blijft zetten tot de laatste bocht. Zo heeft hij zn wereldtitel trouwens gewonnen.

Precies.

Flinke klapper zeg, damn. :blink:

Darthwillie
13 september 2009, 16:44

:blink: vallen Pasen en Pinksteren dan toch op een dag? Ik ben het 100% met je eens :thumbup: ik had het niet beter kunnen zeggen , wel met meer taalfouten :blushing: :laugh:

cookie
13 september 2009, 16:55
saaie race helaas, zoals gewoonlijk op Monza (tenzij het nat is). je ziet op de live timing een rijder naderen op een voorligger, maar dan gebeurd er niks want de drag maakt het onmogelijk om dicht genoeg te komen.

binnen een paar weken gaat het vuurwerk zijn op Monza, Superleague formula rijd er dan en die kunnen wel inhalen.

Hopelijk kan Barrichello zijn vorm vasthouden en elke race wat punten terugnemen op Button.

Hamilton had trouwens wel geluk dat hij niet in dat gat in de vangrails klapte. Maar mooi om te zien dat hij pusht tot de finish, alleen die vroege 2de stop snapte ik niet zo. Die 2de stint had wat langer moeten zijn.

Tjerk Korving
13 september 2009, 17:03
Saaie race? Misschien toch teveel naar de live timing gekeken in plaats van de tv. :D

speed9
13 september 2009, 17:05
Saaie race? Misschien toch teveel naar de live timing gekeken in plaats van de tv. :D

:thumbup: Misschien is zijn Tv niet live:lol:.

Wat is er nou leuk aan live timings als je het ook op tv ziet?

cookie
13 september 2009, 17:22

eerste 2 ronden waren leuk met een paar inhaalacties maar nadien niks meer gezien, treintje rijden en met de pitstops werd alles beslist.

Nog even 2 toyota's die wat vechten en dan Hamilton die crasht. Vorig jaar, dat was pas een race met inhaalacties de hele race door.

Pingguest
13 september 2009, 17:29
Inderdaad werd alles middels pitstops beslist, maar het was zo waar een fraaie race van strategische aard. Een mooie overwinning van Barrichello!

Neo-242
13 september 2009, 18:11
Toffe race op Monza! Na de eerste ronden was er wat minder directe strijd op de baan, maar het WK begint stilaan in z'n plooi te vallen.

Vielen op:

- de grote terugkeer van Brawn. Indrukwekkende race gereden en absoluut de beste strategie. Barichello marginaal sneller dan Button. Ik ben benieuwd hoe zich dat gaat vertalen de komende wedstrijden.

- Over & out voor Red Bull. Was het hele weekend nergens, Webber al snel uit de race en Vettel kon geen indruk maken en dankt zijn enige puntje aan de uitval van Hamilton. Zonder bizarre races voor Brawn is de kampioenschapsdroom voorbij voor Red Bull.

- Rare strategie bij Force India. Ze maakten exact dezelfde fout als in Spa door de wagen niet langer te tanken bij de 1ste stop. Als je sneller bent dan de auto voor je, raak je er toch alleen nog voorbij door 1)inhalen, wat door KERS op de Ferrari zo goed als onmogelijk was. 2) een paar ronden vrije baan te hebben voor je als de tragere auto voor je binnenkomt. Ze hebben nog wat te leren daar. Maar wel super voor het team dat ze zo vooraan meedoen ineens. Ben benieuwd of ze dat kunnen vasthouden op de andere circuits.

- Sutil: geweldig bij de nabeschouwing op BBC met die griet met de grote fles champagne die naast 'm komt staan terwijl Jordan/Coulthard hem interviewen:lol:

- Hamilton: dubbel gevoel. Natuurlijk is het geweldig om hem zo voluit te zien gaan om Button te proberen verschalken, maar nu heeft McLaren én hij wel 6 punten minder, die ze aan directe concurrenten Ferrari cadeau gedaan hebben. Erg slim is dat toch niet voor een regerend wereldkampioen... maar de mentaliteit van nooit opgeven is natuurlijk wel super:thumbup:

- Raikkonen: rijdt zo goed als foutloos de laatste races. Lijkt ook gemotiveerder. Laat zich al 2 races opjagen door een Force India maar zette beide races lang geen voet verkeerd. Respect!:laugh:

El Maestro
13 september 2009, 18:45
- Sutil: geweldig bij de nabeschouwing op BBC met die griet met de grote fles champagne die naast 'm komt staan terwijl Jordan/Coulthard hem interviewen:lol:

"Do you know her?"

"Not yet..."

:thumbup:

Schumi rulezzzzz
13 september 2009, 18:50
Die crash van Hamilton maakte veel goed vandaag, bijzonder saai weer moet ik zeggen. Het prijst de racer Hamilton dat hij ook nog in de laatste ronde vol voor gaat, maar deze keer was het echt kansloos. Button was echt buiten bereik, hij had beter voor P3 kunnen gaan. Kan een dure crash zijn met het oog op de uiteindelijke televisie $$$ die een 3e en 4e plaats in het constructeurskampioenschap van elkaar verschillen.

Tazz
13 september 2009, 20:05
"Do you know her?"

"Not yet..."

:thumbup:
youtube linkje? heb het niet gezien..

Kim Van Der Stichelen
13 september 2009, 22:04
Ah een nieuwe team :)

Pitstopstrategie bepalend
Zowel Hamilton als Sutil, de piloot van Air Force India die als tweede kon vertrekken, raakten moeilijk weg bij de start. Raikkonen kon daar echter niet van profiteren, waardoor de pitstopstrategie de race zou bepalen.

:lol:

Mathijs
14 september 2009, 01:48
- Rare strategie bij Force India. Ze maakten exact dezelfde fout als in Spa door de wagen niet langer te tanken bij de 1ste stop. Als je sneller bent dan de auto voor je, raak je er toch alleen nog voorbij door 1)inhalen, wat door KERS op de Ferrari zo goed als onmogelijk was. 2) een paar ronden vrije baan te hebben voor je als de tragere auto voor je binnenkomt. Ze hebben nog wat te leren daar. Maar wel super voor het team dat ze zo vooraan meedoen ineens. Ben benieuwd of ze dat kunnen vasthouden op de andere circuits.

Mee eens, ik vroeg me dit precies hetzelfde af. En ik dacht ook meteen: Als ik dit bedacht hebben, dan moeten die koppen op de pitmuur dat toch ook bedacht hebben. Ik ging toen even nadenken maar die koppen aan de pitmuur zitten natuurlijk ook aan de andere kant bij Ferrari.
Omdat Sutil eerder naar binnen moest voor zijn eerste stop kon Ferrari gewoon tellen hoeveel liter benzine er bij hem naar binnen ging, dus konden ze ongeveer stellen wanneer Sutil weer naar binnen moet. Omdat ze bij Ferrari ook weten dat Kimi prima kan verdedigen en met KERS het helemaal een eitje is, gooien ze Kimi gewoon iets zwaarder zodat Kimi niet eerder hoeft te stoppen dan Sutil.
Dusja, is gewoon het nadeel van licht kwalificeren, dan kan je strategie een beetje geschaduwd worden.

Darthwillie
14 september 2009, 02:25
Erg strakke race van Rubens, afgelopen races is hij eigenlijk steeds sterker dan Button. Reken dan nog dat hij 3 keer heeft gehad dat zijn anti-stall ingreep bij de start en zolangzamerhand moet Button erg blij zijn met zijn 14 punten voorsprong.

Kimi ook erg lekker bezig de laatste races, sinds hongarije iedere race op het podium :thumbup:

Raikkonen_WC
14 september 2009, 10:39
Zou wat zijn, Barrichello wordt de Meest Ervaren en Oudste coureur die de wereldtitel voor de eerste keer haald :D

En dan meteen einde cariere! Stoppen op je hoogte punt.

Nee, maar zonder gekheid, het word zowiezo een Brawn coureur die kampioen word. Als Barri volgende race niet wint, zou Button volgens het idiote Medaille systeem Werledkampioen zijn.

Sander Hogendoorn
14 september 2009, 11:15
Zou wat zijn, Barrichello wordt de Meest Ervaren en Oudste coureur die de wereldtitel voor de eerste keer haald :D

En dan meteen einde cariere! Stoppen op je hoogte punt.

Droomscenario :thumbup:

TheRealms
14 september 2009, 11:42

:thumbup::thumbup: Helemaal gelijk!

Kim Van Der Stichelen
14 september 2009, 11:44
youtube linkje? heb het niet gezien..

Sutil = held

YouTube - Adrian Sutil interviewed by BBC after the 2009 Italian GP

vanaf 2:55

TheRealms
14 september 2009, 12:57
Nou, naast dat laatste zinnetje vind ik er niet zo veel heldhaftigs aan, hij negeert haar volledig!!!

edit: Jordan is een held!! Check hoe hij haar lichaam uitcheckt rond 3:05!!! Mwuahuaa!! :D:D

Robert Saalmink
14 september 2009, 16:13
Tijd voor wat statjes :)

Fastest laps
Adrian Sutil's fourth place was the best finish of his career, and he also set his maiden fastest lap.

He is the 10th driver this season to record the fastest lap in a race, helping 2009 to equal the all-time record. It has been set five times in the past, in 1954, 1975, 1976, 1981 and 1982.

Sutil's fastest lap was also the first for Force India, making it the seventh team this season to post a fastest lap. This record was matched in 1976, 1977 and 1981.

Qualifying notes
• Adrian Sutil had his best career performance, qualifying on the front row for the first time. There have now been 12 different drivers on the front row of the grid this year. Only once have there been more, in 1968 when there were 14.

• Tonio Liuzzi also recorded his best qualifying in seventh. His previous best was 11th in the 2005 Spanish Grand Prix and the 2007 Chinese Grand Prix.

• Force India also scored its best combined qualifying result, with an average position of 4.5.

• Williams had its worst result of the season with both cars going out in Q1 for the first time this season.

• Nico Rosberg's 18th place was his worst since the 2008 British GP when he was 18th in qualifying and started 20th.

• Toro Rosso also had its worst qualifying result of the year, sweeping the back row of the grid for the first time in the team's history.

• In Q1, the first 19 drivers were separated by 0.871s. It is the first time since the introduction of the knockout format in 2006 that so many drivers have been within one second of the fastest time.

Race notes
• Rubens Barrichello scored his 11th victory in his 280th start and in doing so led a race for the 50th time. He is the 10th driver to lead 50 GPs. Michael Schumacher leads the chart with 141 races led.

• Kimi Raikkonen's 62nd podium finish tied David Coulthard at fifth-place on the all-time list. His next target is Rubens Barrichello, who now has 68.

• Nico Rosberg's streak of consecutive points finishes came to an end at eight.

• Toyota has its third straight race without scoring a point, the first time is has done so since 2007 (Turkey to China).

• Nick Heidfeld has scored points in back-to-back races for the first time this year.

Autosport