PDA

View Full Version : |CUP300| Wageneigenschappen

Tjello
17 augustus 2009, 00:37
Alhoewel het jammer is dat er in geen enkele klasse Porsches of Ferraris zitten brengt dit toch wel wat nieuws met zich mee.

Ben van plan/ hoop CUP300 te gaan rijden, vandaag de testrace met de BMW Z4 gereden en die bevalt goed. Na de race de nodige rondjes gereden met wat andere wagens om zo erachter te komen waarmee ik het hele seizoen zou willen rijden. Wat valt op:

Aston Martin DBRS9
Na 2 ronden met de default afstelling beginnen de remmen te faden (en niet zo zuinig ook), wegligging is wel oke maar niet zo goed als van de BMW Z4. Weet wel zeker dat als het pakket klopt de Aston Martin sneller is.

Gillet Vertigo Streiff
Dit ding (om het zo maar even te noemen) remt niet maar gooit de ankers uit, wat een verschil met de BMW en Aston Martin. Wel schrikbarend was dat ik dacht dat het best snel ging en ik 5 seconden per rondje langzamer was dan met de andere 2 wagens. Na de nodige rondjes wel een gelijke tijd weten neer te zetten. De Gillet voelt naar mijn idee het meest solide aan.

Ik heb niet met de Dodge en de Seat gereden, voel me niet echt tot ze aangetrokken ;)

Wat is de rest opgevallen tussen de auto's ?

Gerben
17 augustus 2009, 13:37
Als de remmen beginnen te faden zou ik je brake duct eens wat hoger zetten en XD van www.vitumo.de gebruiken om de temperaturen van je schijven te checken tijdens het rijden.

Ik heb alle auto's ook getest en ik ga die resultaten natuurlijk binnen het team houden. Enige wat ik kan zeggen dat volgens mij met elke auto om de prijzen gestreden kan worden!

Tjello
17 augustus 2009, 15:15
Gerben, moet XD nog installeren (althans, directx want na het toevoegen van het dll bestand startte GTR Evo niet meer).
Bedoel met de remmen alleen maar te zeggen dat dit met de default setup al snel met de Aston gebeurt.

Dat laatste ben ik met je eens, iedereen moet alleen een auto vinden waar ze het maximale uit weten te halen ;)

Tjerk Korving
17 augustus 2009, 15:20
Ik zit nog steeds met de keuze en ik moet zeggen dat ik een zwak voor de Gillet Vertigo heb. De wagen ziet er gewoon retegaaf uit maar mist wel wat motorvermogen ten opzichte van de andere wagens. Staat tegenover dat je met de Vertigo later in de ankers kan, minder brandstof verbruikt en de bandenslijtage ook netjes is. Echter heb ik nog wel eens last om de banden om temperatuur te krijgen en vooral in natte omstandigheden.

De Dodge Viper heeft een stuk meer vermogen maar is een bandenvreter en slurpt brandstof als een echte Amerikaan. Alleen al door die twee eigenschappen niet m'n favoriet. De SEAT vind ik een lelijk hok en dat is genoeg reden om niet favoriet te zijn.

De Aston Martin en de BMW heb ik beiden nog erg weinig mee gereden maar zijn zeker geen slechte wagens. Ik heb het vermoeden dat deze twee wel de meest gemaakte keus zullen zijn. Beiden zijn zeker wel in het voordeel op langere snelle banen zoals Spa en Monza waar de Vertigo het wel zal gaan afleggen. Op de kortere banen kan de Vertigo echter weer voordeel halen.

Tjello
21 augustus 2009, 23:55
Net voor het eerst gereden met XD erop @ Barcelona met de Z4. Handig tooltje. Weet alleen niet wat de getallen naast de temperatuur van de remmen inhouden (volgens de website is het enige wat overblijft engine healt...).

Ben nu dus aan het twijfelen of het wel faden van de remmen van de Aston waren of dat ze gewoon niet op temperatuur kwamen... Zal het weleens bekijken.

GTE
22 augustus 2009, 03:16
Ik heb alle auto's ook getest en ik ga die resultaten natuurlijk binnen het team houden.

:thumbup:

Gerben
22 augustus 2009, 09:49
Net voor het eerst gereden met XD erop @ Barcelona met de Z4. Handig tooltje. Weet alleen niet wat de getallen naast de temperatuur van de remmen inhouden (volgens de website is het enige wat overblijft engine healt...).

Ben nu dus aan het twijfelen of het wel faden van de remmen van de Aston waren of dat ze gewoon niet op temperatuur kwamen... Zal het weleens bekijken.

Ze kwamen niet op temperatuur, omdat bij standaard setup de brake duct helemaal openstaat.

Tjello
22 augustus 2009, 10:08
Dat wou ik nou binnen het team houden Gerben ;)

Enig idee wat de cijfers naast de temperatuur van de remmen inhouden ?

Gerben
22 augustus 2009, 10:30
http://img43.imageshack.us/img43/2821/duudelijkz.jpg

paulpeter
22 augustus 2009, 11:22
Jawohl!

Tjello
22 augustus 2009, 12:02
Dankje ;)

Hoe kan bandenslijtage links voor dan 1.35 zijn ? Snap niet wat het moet inhouden, je hebt toch die vertikale bar waarin je kan zien hoever ze op zijn :S

Roy Visser
22 augustus 2009, 12:04
Dankje ;)

Hoe kan bandenslijtage links voor dan 1.35 zijn ? Snap niet wat het moet inhouden, je hebt toch die vertikale bar waarin je kan zien hoever ze op zijn :S

Ook, maar die waarde daaronder is een veelvoud nauwkeuriger als een "balkje"

:)

Tjello
22 augustus 2009, 12:10
Het kan aan mij liggen, maar logica zou zijn 1 = 100%

0.87 = 87%

hoe kan daar 1.35 komen te staan ?

Roy Visser
22 augustus 2009, 12:17
omdat je er een verkeerde logica in zoekt?

nieuwe band is 0, band totaal op is 60

vanaf 30 krijg je de message tires worn, maar vanaf 15 zul je al gaan merken dat het geheel iets minder word.

Tjerk Korving
22 augustus 2009, 12:27
Maar heeft nog iemand anders een visie op de verschillen tussen de verschillende wagens die niet "binnen het team" worden gehouden? Daar was het topic uiteindelijk voor gestart maar tot nu toe loopt dat nog niet erg.

Roy Visser
22 augustus 2009, 12:30
Ik kan je vertellen dat je met iedere wagen kampioen zou kunnen worden, in de ene wat makkelijker als de andere, maar de wagens zijn over het algemeen goed rechtgetrokken :)

de Z4 word over het algemeen als beste keuze beschouwt.

Tjerk Korving
22 augustus 2009, 12:33
Bij de Vertigo vraag ik me vooral af waar de banden temperatuur aan ligt. Die blijft nogal eens laag, zelfs na gesleutel aan de bandendruk en helemaal als het regent. Je kan niet bezig blijven met bandendruk omlaag gooien lijkt me dus zijn er dan geen andere manieren om die temperatuur wat op te krikken?

In het algemeen, hoe zit het met de wagens met de maximale rem temperatuur? In GTR2 zat dat rond de 750 graden meen ik maar hoe zit dat met deze wagens?

Ronin
22 augustus 2009, 12:52
Gerben, moet XD nog installeren (althans, directx want na het toevoegen van het dll bestand startte GTR Evo niet meer).

:blink: Kun je even verduidelijken wat je juist hebt moeten doen. Ik wil dit namelijk ook graag installeren maar heb geen zin om mijn spel naar de knoppen te brengen. Ben niet zo heel goed in het vinden van dll bestanden :blushing:

Tjello
22 augustus 2009, 12:58
Roy, kwam dat niet tegen in de readme ofzo... Wellicht is het duidelijk voor de doorgewinterde gebruiker maar niet voor mij ;)

Bart, als je even op de site kijkt http://www.vitumo.de/ dan zie je de downloadlink voor XD en voor DirectX. Beiden downloaden en installeren en klaar...

Tjerk, zijn het de voor of achterbanden wat niet bij je op temperatuur komen ?

Ronin
22 augustus 2009, 13:12
Dank je wel Marcel :thumbup: Ik heb het begrepen en ga het onmiddellijk uitproberen. Hopelijk kan ik dan ook iets vertellen over de wagens :innocent:

Roy Visser
22 augustus 2009, 13:33
Roy, kwam dat niet tegen in de readme ofzo... Wellicht is het duidelijk voor de doorgewinterde gebruiker maar niet voor mij ;)

Bart, als je even op de site kijkt http://www.vitumo.de/ dan zie je de downloadlink voor XD en voor DirectX. Beiden downloaden en installeren en klaar...

Tjerk, zijn het de voor of achterbanden wat niet bij je op temperatuur komen ?

Hehe, geeft niet, beter dat je het vraagt, maar kijk uit met "logica" zoeken, want dan had je toch wel heel erg verkeerd gezeten ;)

en voor Tjerk,

probeer eens met behulp van je Toe-In je bandentemperatuur omhoog te schroeven, dat is een van de betere middeltjes :)

Tjerk Korving
23 augustus 2009, 11:31
en voor Tjerk,

probeer eens met behulp van je Toe-In je bandentemperatuur omhoog te schroeven, dat is een van de betere middeltjes :)
Ok, eens kijken wat me dat oplevert. Het is met de Vertigo vaak rondom koude banden en dat scheelt je toch wel wat grip als het allemaal zo in de 75 graden blijft hangen.

En de rem temperatuur, tot hoe veel moet dat kunnen met de CUP300 wagens? Gewoon tot zo'n 750 graden net als in GTR2 of zit dat hier lager?

Roy Visser
23 augustus 2009, 12:44
volgens mij is het bij beide games 600 graden wat optimaal is? Al kan ik me daar enorm in vergissen, ik doe het altijd op gevoel en kijk nooit naar die temperaturen :)

Tjerk Korving
23 augustus 2009, 12:46
Met de DRES was wel iets van 750 graden geloof ik maar dat zijn natuurlijk ook wel wat andere wagens bedenk ik me nu. Heb verder geen ZAC ervaring dus het zijn net van die weetjes die toch wel handig zijn.

Roy Visser
23 augustus 2009, 12:57
Ja DRES was het 1000 graden, maar die mod was heel anders, en daardoor hadden we ook die remproblemen tijdens pitstops :)