PDA

View Full Version : GTR EVO | Testrace #6: Valencia Street Circuit | 16 08 09

Robert Saalmink
10 augustus 2009, 11:48
[spacer]

http://www.digitalracing.nl/images/stories/logos/zac6_logo.jpg
http://www.gamersnet.nl/reviews/gtr_evolution/logo.gif

[spacer]

GTR EVO | TEST #6 | Valencia Street Circuit | 16 08 09

[spacer]

Inleiding
Al bekend uit de FPL, nu een test of het een circuit is om met de ZAC neer te strijken. Vooral de hoge kerbs kunnen een belemmering vormen, het lijkt ons goed dit circuit dus voor de ZAC alsnog even aan een test te onderwerpen. Bovendien is het een test om te zien of we een stratencircuit op de kalender kunnen zetten!

Valencia Street Circuit is zoals de naam al zegt een straten circuit door Valencia en staat op de Formule 1 kalender sinds 2008 als de Europese Grand Prix. Het kenmerkt zich door de vele volgas bochten en doordraaiers afgewisseld met langzame chicanes. Inhaalacties zijn hier zeker mogelijk en een foutje is, al dan niet afgedwongen, zo gemaakt.

Vanaf start finish gaan we op weg naar bocht 1 die door het flauwe verloop vol gas genomen kan worden en waarna zich gelijk ook de pitlane exit bevind. Aanbeland bij bocht 2 gaat het haaks rechtsaf in de 2e versnelling om daarna weer linksaf door bocht 3 te accelereren naar de 5e versnelling om weer aan te remmen voor de haakse links rechts combinatie van bocht 4 en 5.

Kom je hier goed weg dan kan je snelheid meenemen door de flauwe linker bocht 6 en door draaiende bocht 7 en wellicht een inhaalpoging wagen bij bocht 8. In de 2e versnelling gaat het hier haaks rechtsaf gevolgd door de linker bocht 9 die ons over de brug voert. Na de brug is het gelijk weer hard remmen om de haakse rechter bocht 10 te nemen.

Na bocht 10 volgt weer een lang stuk vol gas waarin zich de links door draaiende bocht 11 zich bevind en uiteindelijk leidt naar bocht 12 en 13. Dit is wederom een chicane maar dit maal een wat langere rechts links combinatie. Hierna is het snel naar de linkerkant van de baan om goed uit te komen voor de rechter bocht 14 die in 2e of 3e versnelling kan worden genomen. Hierna is het weer vol gas door de bochten 15 en 16 op naar het volgende lange rechte stuk.

Aan het einde van het rechte stuk komen we aan bij bocht 17, een rechtsdraaiende hairpin. Voor de volgende bochten combinaties is het belangrijk om gelijk hierna naar de rechterkant van de baan te gaan om zo goed bocht 18 aan te snijden. Deze leidt ons linksaf naar de dubbele rechter bochten combinatie 19 en 20 waarin geleidelijk de snelheid kan worden opgevoerd. In dit deel kan dan ook veel tijd worden gewonnen én verloren. Dan is het vol gas door de flauwe bochten 21, 22, 23 en 24 op weg naar de linksdraaiende hairpin van bocht 25. Hier is het weer hard aanremmen en weer vol gas naar start/finish of rechtsaf de pits in als de muren te aanhankelijk waren.

[spacer]

Doel van de test
We gaan een aantal testraces doen met GTR Evo. Doel is om te bepalen of deze game geschikt is voor gebruik in de ZAC6, en ook of de eventueel nog te testen add-on circuits dat zijn. We zijn daarom erg benieuwd naar jullie feedback, welke je kwijt kunt in deze thread. Wat vind je van de game, van de track, van de auto's en de onderlinge verhoudingen, kom je bugs tegen? Post het hier!

[spacer]

Track Installatie

Pak de mappen en bestanden uit naar de Locations map van Steam. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:

..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations

Bestaat de Locations map nog niet, maak deze dan zelf aan.

[spacer]

Tijdschema
De test is open voor iedereen die wil mee rijden, dus niet enkel voor ZAC5 deelnemers!

Zondag 16 augustus 2009
19:00 Inloggen, practise
19:45 Kwalificatie
20:05 Warm-up
20:10 Race (30 ronden)

Servernaam: DigitalRacing.nl EVO1 en DigitalRacing.nl EVO2 (twee servers bij voldoende belangstelling)
Wachtwoord: test

Iets kortere sessies dan we gewend zijn, maar het is ook niet de bedoeling om een halve ZAC kalender te gaan afwerken de komende tijd.

[spacer]

Reglementen
We rijden in grote lijnen volgens de ZAC5 reglementen. Deze zijn op www.digitalracing.nl te vinden en elke deelnemer wordt geacht deze te hebben gelezen.

[spacer]

Klasses
In de ZAC kennen we de CUP600 (GT) en de CUP400 (GT2). Dit komt in GTR Evo overeen met respectievelijk GT Pro en GT Sport. Deze klassen zullen we gebruiken tijdens de testrace. Alle auto's die in GTR Evo binnen deze klassen vallen, mogen gebruikt worden. De onlangs aangekondigde CUP300 rijdt met de GT Club klasse en ook deze zal beschikbaar zijn. We rijden in de testraces dus met drie klassen op de baan.

[spacer]

Weerbericht
Volgt later.

[spacer]

Uitslagen
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/evo/20090816_valencia_test/index.html)

[spacer]

Links
ZAC5 reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Valencia op NoGrip (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=13150)
Valencia reguliere download (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Valencia_Street_Circuit.rar)
Uitleg pitstops (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=153)

[spacer]
[logo_dr]

Ralffoxx
10 augustus 2009, 12:00
Oeh leuke baan lol met FPL vorig seizoen had ik er een hekel aan. Mja ik vind straten circuits vaak niks dus :) niet naar mij luisteren.
Maar zou er wel bij zijn :D

Garcon Koen
10 augustus 2009, 19:10
Ik ga eens mee proberen te rijden, nog nooit op dit circuit gereden, maar in een week moet het te doen zijn. Zal de BMW Z4 eens proberen.

Robert Saalmink
10 augustus 2009, 19:41
Het is best een lange baan nog, veel bochten om te leren :p leuk dat je mee doet!

Maik Peters
10 augustus 2009, 23:26
iig even downloaden :) who knows !

Quizmaster
12 augustus 2009, 14:57
Alhoewel ik zondagavond niet mee kan doen, heb ik het toch even geinstalleerd om te kijken of het wat is.

Een stratencircuit is altijd een leuke afwisseling vind ik, ook al zijn ze vaak lastig en straffen ze elke fout af... Dit circuit is behoorlijk breed voor een stratencircuit en in dat opzicht dan ook wel interessant.

Maar ik hoop toch echt dat dit niet op de ZAC kalender zal verschijnen :crying:, het ziet er niet uit en het is net alsof we op grafisch gebied vijf jaar achteruit gaan. GTR deel 1 zag er zelfs een stuk beter uit...

Roy Visser
12 augustus 2009, 15:32
enorm met chris eens :)

Maik Peters
12 augustus 2009, 18:06
Zojuist even een rondje geprobeerd te rijden, maar kan me nou niet blij maken met dit circuit... Grafisch belabbert en leuk is het nou ook niet.

Misschien met F1 maar niet met de GTsport of GTclub.

een nee voor mij dus.

R. de Ruijter
12 augustus 2009, 18:11
Zojuist even een rondje geprobeerd te rijden, maar kan me nou niet blij maken met dit circuit... Grafisch belabbert en leuk is het nou ook niet.

Misschien met F1 maar niet met de GTsport of GTclub.

een nee voor mij dus.

Heb echt precies hetzelfde. Op de een of andere manier past het niet bij de zac. Met F3000 is het nog een leuk baantje maar met de GT´s hoeft het van mij niet. Maar we zien wat er gaat gebeuren met de test. Geen overhaaste beslissingen nemen natuurlijk:).

Captain Slow
12 augustus 2009, 22:10
Drat, net een dag te vroeg. Had de 17e geracet en ik had meegedaan:)

Danny Kappen
13 augustus 2009, 11:48
Even zorgen dat ik voor die tijd ergens een nieuwe videokaart vandaan haal en dan ben ik erbij.

Robert Saalmink
13 augustus 2009, 12:06
Stuk?

Dix5
13 augustus 2009, 12:37
Even zorgen dat ik voor die tijd ergens een nieuwe videokaart vandaan haal en dan ben ik erbij.

Er is misschien niks mis met je videokaart.
Het is grafisch gewoon minder ;)

Danny Kappen
13 augustus 2009, 12:46
Stuk?

Ik heb een tijdje terug geprobeerd mijn 7900 GTO van een GTX bios te voorzien, sindsdien vertoonde hij al wat vreemde kuren (ook terug geflashd e.d.), o.a. spontaan wisselen van resoluties (naar 3000x8000), en nu geeft hij helemaal geen beeld meer. Ik ga er nog even mee prutsen, maar het ziet er naar uit dat hij overleden is.

Danny Kappen
14 augustus 2009, 02:06
Videokaart geregeld (m'n broer zit alleen zonder nu, maar die zit toch op Mallorca), ben erbij dus!

Marcel Groen
15 augustus 2009, 13:36
Net een uitgebreide test afgewerkt. De curbs hoeven geen probleem te vormen, zolang je er niet ten alle tijde vol overheen jast of er iig rekening mee houd. Ik denk dat deze baan voor de Cup600 en Cup400 beter geschikt is dan het krappe Valencia Circuit. Het is grafisch niet de meest mooie baan, maar wie let daar nu op tijdens het rijden, ik niet iig! ;)

Tjerk Korving
15 augustus 2009, 13:46
Ik denk dat ik er morgen niet bij ga zijn helaas. De stroom adapter van m'n MOMO Force heeft het begeven waardoor ik geen FFB meer heb. Rijden zonder FFB is geen doen omdat je totaal geen weerstand meer hebt met het sturen....

Danny Kappen
15 augustus 2009, 15:11
Ik vind het maar niks, even afgezien van dat ik het een zeer fantasieloze zaadbaan vind ziet het er echt niet uit, doe mij maar de gewone GP lay-out.

Hekking
15 augustus 2009, 23:54
Mwa bij nader inzien zit er toch wel een lekkere flow in deze baan:) . Ik hoop morgen een 2.08 hoog te rijden, wat doet de rest hier ?

Koos
16 augustus 2009, 12:07
Mijn deelname vanavond is ietwat onzeker. Vrijdag jl. m'n nieuwe docsis 3.0 modem gekregen. En dat is op dit moment nog niet echt stabiel. Verbinding valt regelmatig kortstondig weg. En dat is voor online racen niet bepaald wenselijk :closedeyes:
Ben nu aan 't werk, dus vanavond bij thuiskomst maar even kijken wat ik nog kan doen.

Gerben vd Broek
16 augustus 2009, 12:58
Heb je je oude modem nog bij de hand, anders doe je die er toch nog tussen. En dan ga je na het weekend rommelen met je nieuwe modem, of heb je die luxe niet, en moest je je oude modem direct inleveren?

Atreidez
16 augustus 2009, 14:29
Had gepland mee te rijden vanavond, maar heb ergens een mooie synth voor weinig op de kop kunnen tikken, en die ga ik nu vanavond ophalen.. Helaas geen appearance voor mij dus :(

paulpeter
16 augustus 2009, 17:49
Mwa bij nader inzien zit er toch wel een lekkere flow in deze baan:) . Ik hoop morgen een 2.08 hoog te rijden, wat doet de rest hier ?

Net even de baan getest. Vorig jaar hier met FPL natuurlijk al gereden. Kwam met de Spyker al vrij snel in de 2.07.

Ralffoxx
16 augustus 2009, 17:57
Vind de baan maar niks :P. 2.12 tot nu toe met een Cup300 wagen maar volgens mij moet het veel sneller kunnen. Denk niet dat ik optijd terug ben voor de test race maar voor deze baan zou ik er niet wakker om liggen :).. succes mensen

Dennis Douna
16 augustus 2009, 19:10
Ik zal er vanavond ook bijzijn. Qua layout vind ik het wel een leuke baan in ieder geval.
Het zal mijn eerste race worden met DE Corvette. Vergeleken met de Mosler die ik gewend was is dat toch een echte beul :D Maar snel is die auto in ieder geval.

Martijn Mezger
16 augustus 2009, 19:21
Sorry, gaat hem niet worden.
Kon het vandaag niet zeggen op het forum want dat lag er de hele dag uit?
Kennissen zijn hier, wist ik uiteraard weer niks van, is ook altijd hetzelfde.

Darthwillie
16 augustus 2009, 20:31
mmmh kort maar krachtig, binnen 2 rondes oververhitting van de motor, terwijl ik diezelfde setup gebruikte in de kwali :huh1: maar opgegeven.

Had vanmiddag een rondje of 8 gereden, verder kende ik het circuit niet. Ging niet heel lekker.
Moet zeggen dat ik het een heel leuke baan vind, best moeilijk.

Robert Saalmink
16 augustus 2009, 20:57
Ik vond het wel een leuke baan achteraf. Niet erg veel uitstraling maar wel een uirdagende baan die strak rijden beloont: ros een keer over de kerbs heen en je bent meteen een halve seconde kwijt.

Mijn kwali ging eigenlijk wel ok, ik was tevreden met de 2:02.776 in mijn CUP600 Corvette. Ideale sectortijden opgeteld had het een 2:01 hoog kunnen zijn, dus ik was er wel blij mee.

De race start ging prima, kon even aanhaken bij het Gustina geteisem en na een foutje van Riley lag ik ineens tweede. Al vrij snel moest ik Eddy weer voor laten, een poosje op de derde plek gereden met wisselende rondetijden. Ik had mijn brake duct iets terug gezet met remmen > 800 graden als resultaat. Niet slim dus. Eenmaal daaraan gewend kon ik 2:03's rijden. Bij de pitstops ging het mis: mijn keybind voor ignition was verdwenen omdat ik daar laatst mee heb zitten klooien, dus geen fuel, dus einde race.

Menees Bosman, sorry voor het tikje in de kwali, ik verremde me iets :(

Tjello
16 augustus 2009, 21:25
Robert, geen probleem. Is even apart om met de Z4 tussen al dat andere geweld te rijden. En er dan ook nog achterkomen dat virtual mirrors uitgeschakeld zijn. Duurde even voordat ik eraan gewend was om de cup600 en cup400 wagens een beetje normaal voorbij te laten.

Jammer dat het een erg mager startveld qua cup300 wagens was.

Het circuit (ondanks alle kritiek) was leuk om te rijden, technisch een aardige uitdaging.

CannonDale
16 augustus 2009, 21:44
Vind het ook een leuk circuit. Qua graphics vind ik 'm er echt niet slecht uitzien. Lijkt een beetje kaal vanwege de muren natuurlijk langs de baan. Asfalt is ook goed afgewerkt, geen graining en dergelijke.

Nooit eerder gereden en pas om half 8 aangeschoven. Snel de baan op en alleen maar laps draaien om de baan te leren. Pas in Q met de set kunnen beginnen en ging wel redelijk, maar bij lange na nog niet snel genoeg. De race was wel leuk. Ben 2x gespind over een cerb, maar toch nog als 3e over de streep. Naar mijn mening is deze baan goedgekeurd qua graphs en ook qua belevenis en uitdaging. Zat plekken om in te halen ook.

Koos
16 augustus 2009, 21:59
Leuke baan. Kende hem van mijn gastoptreden in de F3000 vorig seizoen.
Mijn verbinding bleek gelukkig stabiel, mijn gezondheid wat minder. Behoorlijk koppijn gekregen vanmiddag :(
Toch maar gestart. Hoewel ik nog geen meter met de Corvette hier had gereden. Maar ging wel aardig. Mijn pitstop verliep weer rommelig. Ik kan met de hoodcam niet zien of ik de pitlimiter nu wel of niet heb ingeschakeld. Dus vreesde al een sanctie. Dat gebeurde niet, dus de eerstvolgende doorkomst maar weer de pits in om te kijken of de limiter hier soms kuren heeft. Maar nu werkte het allemaal prima. Probleem ben ik blijkbaar zelf :p
Daarna heb ik er vrij snel de brui aan gegeven. Last van de ogen en qua racespanning viel er voor mij ook weinig meer te beleven.

Van mij mag deze baan op de kalender (blijven)!

Dix5
16 augustus 2009, 22:00
Mijn Quali ging niet echt lekker. Maakte steeds een klein foutje.

Race ging wel redelijk was nog wennen aan de auto en het circuit wat ik nog steeds grafisch zwak vind maar verder niks op aan te merken is.
Wat mij wel opviel is dat de hoeveelheid brandstof niet overeenkomt met het aantal ronden zoals in GTR2. Daar was het erg optimistisch terwijl ik hier nu 2 ronden tekort kwam met een instelling van 31 ronden. Einde race. :crying:

Maar toch prima naar me zin gehad :thumbup:

Darthwillie
16 augustus 2009, 22:28
Ik vond het wel een leuke baan achteraf. Niet erg veel uitstraling maar wel een uirdagende baan die strak rijden beloont: ros een keer over de kerbs heen en je bent meteen een halve seconde kwijt.

Dat beviel mij erg goed aan de baan, erg moeilijke bochten waar je veel tijd kunt winnen en verliezen.

Dix5
16 augustus 2009, 22:55
Kunnen de lapcharts tzt gepost worden.

Marcel Groen
16 augustus 2009, 23:12
Sorry, te laat terug. :closedeyes:

Robert Saalmink
17 augustus 2009, 02:14
Lapcharts volgen morgen pas, helaas. Eerst slapen :p

Danny Kappen
17 augustus 2009, 03:11
Ik moest helaas eerder weg vanwege een verjaardag, wat mij betreft mag de baan van de kalender, vindt het echt een rukbaan die er bijzonder slecht uitziet. De GP layout is 10x beter.

El Maestro
17 augustus 2009, 03:40
Ik snap niet waarom iedereen zo negatief is over de baan. Het is grafisch misschien niet de top, maar zo ziet het er in het echt ook uit; saai en kaal.

Over de testrace:

Ik had ´s middags even snel wat rondjes gemaakt om de baan te verkennen. Bleek nog lang niet zo simpel te zijn als ik gedacht had.
Na een magere opkomst besloten om achteraan te starten en gewoon wat in te gaan halen voor de lol. Eerste gedeelte van de race wat leuke gevechten gehad en met de pitstops nog iemand gepakt door een rondje later te stoppen. Uiteindelijk als 2e gefinisht na een saaie tweede helft van de race

Quizmaster
17 augustus 2009, 10:00
Ik snap niet waarom iedereen zo negatief is over de baan. Het is grafisch misschien niet de top, maar zo ziet het er in het echt ook uit; saai en kaal.

Is eigenlijk ook geen reclame hè? :p

Maar met alle respect, ik denk dat er betere/mooiere circuits beschikbaar zijn, zowel add-on als origineel in het spel.

Maik Peters
17 augustus 2009, 10:38
Maar met alle respect, ik denk dat er betere/mooiere circuits beschikbaar zijn, zowel add-on als origineel in het spel.

Die mening kan ik ook wel delen.
Ben helaas niet bij de testavond geweest, maar Valencia normaal / GP layout of endurance is naar mijn weten goed genoeg al dan niet beter dan de Street.

joostingh
17 augustus 2009, 10:40
Er kunnen misschien wel grafisch mooiere banen aanwezig zijn maar wow wat een gave baan om te rijden.

Ik las alles hier op het forum en kon het niet laten om zelf ook even te gaan sturen. En ja ik ben niet de snelste maar kon met de Audi R8 GT concept kon ik zowaar nog wel redelijk snel ook. Met in de race een snelste ronde van 2:05.2 (waar ik zelf behoorlijk tevreden mee ben)

Daarnaast moet je echt netjes rijden hier want anders ben je gewoon enorm de sjaak! En daar houd ik van. (misschien rijd ik sowieso liever op streetcircuits, op Montreal was ik ook altijd redelijk snel)

Peter
17 augustus 2009, 10:59

er zijn simpelweg betere banen beschikbaar, tenminste, zo denken een aantal (en ik ook) erover...

Van mij mag de baan ook van de kalender. Ik ben een groot voorstander van een stratencircuit op de kalender maar Valencia heeft imo maar weinig wat andere stratencircuits wel hebben....

Overigens vindt ik het sowieso jammer dat er nagenoeg alleen maar Europese circuits op de kalender staan.... Circuits als Watkins Glenn, Road America, Laguna seca, Sepang, Fuji, Interlagos, Montreal, Indinanapolis zijn echt circuits die van mij ook in het rijtje hadden mogen staan... maargoed, er is gekozen om op de meer bekende Europese circuits te gaan rijden. Maar daarom zou ik het wel heel jammer vinden als Valencia street zou vervangen worden door de GP versie... Dan liever een circuit uit bovenstaand lijstje, of een addon-stratencircuit... die zijn zeldzaam, I know, maar Detroit is toch wel een heel vet stratencircuit en er is een mooie versie van beschikbaar voor Evo.
Ook zijn er andere, minder gebruikte, Europese circuits, als addon beschikbaar waar ik nog graag op zou willen racen in de ZAC. Silverstone, Vallelunga, Jarama en er zullen er nog meer zijn....
Maargoed, wishfull thinking ben ik bang :D

Robert Saalmink
17 augustus 2009, 12:00
We hebben een aantal van die circuits getest en ze zijn niet zo goed als het lijkt. Sommige kun je niet eens online gebruiken, zoals Montreal :(

Sander Hogendoorn
17 augustus 2009, 12:32
2 woorden: Mid Ohio :thumbup:

Imo de beste add on track die er te krijgen is.

Peter
17 augustus 2009, 12:38
Hoe kon ik die vergeten:blushing:

Supertrack! :thumbup:

Bramzel
17 augustus 2009, 12:50
2 woorden: Mid Ohio :thumbup:

Imo de beste add on track die er te krijgen is.

Yep, en ook eentje die in het verleden heeft laten zien een bovengemiddelde FPS hit te geven bij velen.

Kim Van Der Stichelen
17 augustus 2009, 12:54
Yep, en ook eentje die in het verleden heeft laten zien een bovengemiddelde FPS hit te geven bij velen.

Was dat niet bij GTR2? Is er een bepaalde reden waarom dat bij evo hetzelfde zou zijn?

Bram Van Der Stichelen
17 augustus 2009, 12:56

Mss dat dat in Evo niet het geval is?

Robert Saalmink
17 augustus 2009, 13:03
Meestal zijn het conversies. Overigens valt me op dat de mensen die de track geredenh ebben gister, in de meeste gevallen enthousiast zijn, de mensen die minder gereden hebben, minder enthousiast zijn. De conclusie lijkt me in elk geval gerechtvaardigd dat het een uitdagende track is.

Roy Visser
17 augustus 2009, 13:09
Beetje vreemd om aan te nemen dat een circuit die in gtr2 fps problemen had, in evo ook fps problemen zou geven. Dan zie ik het nut ook niet in van circuits uit gtr2 testen in gtr evo, die werken immers toch ook prima in GTR2?

;)

Mid Ohio zeker een van de mooiere addon circuits!

Valencia street is misschien wel een leuke baan om op te rijden, maar ik begin toch wel meer eisen te stellen aan het uiterlijk ook. Screenshots en Filmpjes zijn een belangrijk onderdeel geworden van DRNL, dus het mag er ook zeker wel goed uitzien :)

Robert Saalmink
17 augustus 2009, 13:25
Ik had niet verwacht dat iemand op mijn conversie verhaal zou ingaan :p hoewel, als er in de track een bug zit die fps drops zou veroorzaken.....

Roy Visser
17 augustus 2009, 13:27
proberen kan altijd :)

Gerben
17 augustus 2009, 13:45
Ik heb gister in de free practise met de Z4 ook een tijdje gereden tussen de C600 en C400 en wat me opviel is dat de bochten snelheid van een C300 (de z4 in dit geval) bijna gelijk is aan die van de C600 en C400. De baan vind ik trouwens wel leuk om te rijden! Grafisch vind ik het ook wel te doen!

Tevens kwam er een "ik hoop dat het kan" idee in mij op :P In GTR2 waren er heel veel pitboxen op het circuit Spa-Francorchamps. Ik weet niet of dat in EVO ook zo is. Maar het zou erg gaaf zijn als tijdens de afsluiter alle drie de klassen op 1 server zouden kunnen rijden :D

Peter
17 augustus 2009, 13:46
er is toch een limiet van 25 man per server?

Robert Saalmink
17 augustus 2009, 13:48
Correct, dat is ook de enige reden waarom we niet het hele seizoen met alle klassen door elkaar rijden wat mij betreft.

Ralffoxx
17 augustus 2009, 15:23
Jammer dat je niet nog een cup100 ofzo zou kunnen maken dan had je ook 2 cups op de 2e server kunnen hebben

Robert Saalmink
17 augustus 2009, 15:26
De mini's? :p

Bramzel
17 augustus 2009, 17:53
Beetje vreemd om aan te nemen dat een circuit die in gtr2 fps problemen had, in evo ook fps problemen zou geven. Dan zie ik het nut ook niet in van circuits uit gtr2 testen in gtr evo, die werken immers toch ook prima in GTR2?

Wie zegt dat ik aannames maak? Ik roep het niet zomaar; toen de baan uitkwam heb ik op RSC over vergelijkbare issues gelezen als de FPS problemen die sommigen van ons hebben gehad in GTR2.

Roy Visser
17 augustus 2009, 17:57
Wie zegt dat ik aannames maak? Ik roep het niet zomaar; toen de baan uitkwam heb ik op RSC over vergelijkbare issues gelezen als de FPS problemen die sommigen van ons hebben gehad in GTR2.

euhm robert zegt "meestal zijn het conversies" waarop ik er dus van uit gaat dat robert "aanneemt" dat het 1 op 1 over genomen word. Doe maar weer gewoon schoentjes aan ipv teenslippers ;)

Martijn Mezger
17 augustus 2009, 19:43
Jammer dat je niet nog een cup100 ofzo zou kunnen maken dan had je ook 2 cups op de 2e server kunnen hebben

De mini's? :p

Die Camaro Cup :lol:

Dennis Douna
17 augustus 2009, 19:58
Ik vond het qua lay-out zeker geen onaardige baan, maar doordat het op één of ander haventerrein gebouwd is zit er gewoon totaal geen sfeer in de baan. Het is allemaal wel erg veel beton. Ik vond het hierdoor ook vrij moeilijk om goede rempunten te vinden btw. Voordeel van deze baan is dat, ondanks dat het een soort stratencircuit is, je niet snel in de muur hangt. Je kunt wel een foutje permiteren.

Mijn testrace zelf ging niet al te briljant. Ik joinde ongeveer een half uur voor de kwalificatie en moest toen de hele baan nog leren. Dit lukte redelijk, zodat ik in de kwalificatie al vrij lekkere rondjes kon draaien. Echt nog lang niet op de limiet. Want die had ik nog niet gevonden in de Corvette. Die rijdt toch heel anders dan de Mosler die ik gewend ben :) De race zelf ging niet al te denderend, maar was wel uiterst nuttig. Vooral om de auto een beetje onder de knie te krijgen.

Stefan van Renselaar
17 augustus 2009, 21:08

Ik weet niet wie die problemen heeft of wat de problemen zijn, maar ik vind zelf een FPS toename van 100% geen probleem hoor ;) Ik zit tussen de 65 en 110 FPS gemiddeld, voor het eerst ook dat ik 100 of meer FPS haal.

Mid-Ohio is echt stukken beter als Valencia Street Circuit, ziet er beter uit, net zo lastig, betere layout en de muren staan bijna net zo dicht op de baan als VSC:p. Wat mij betreft mag het Mid-Ohio of Valencia GP circuit worden :)

Robert Saalmink
18 augustus 2009, 16:15
Ik hoorde van Jerry dat bij hem -als de ignition en starter knoppen niet zijn toegewezen- de motor automatisch aan- en uit gaat bij pitstops. Bij mij was dit zondag niet het geval, waardoor er niet werd bij getankt. Autopit staat bij ons allebei uit. Heeft iemand een idee hoe dat zit?

Roy Visser
18 augustus 2009, 16:51
weet je 100% zeker dat ze niet zijn toegewezen robert?

ik weet dat het in GTR2 wel zo was, maar vind het "leuker" om het zelf te doen. Misschien dat het er bij evo dan toch wel uitgehaald is aangezien het een oneerlijk voordeel kan geven?

Gerben vd Broek
18 augustus 2009, 19:06
Bij de FPL gaat ie zeker weten zelf uit en aan bij een pitstop. Zowel zelf pitten als autopit. Hoe dat met de gt-klassen zit is dan misschien anders (Maar volgens mij ging die bij de spa-test ook zelf uit en weer aan).

paulpeter
18 augustus 2009, 20:43
Bij mij ging hij afgelopen zondag gewoon automatisch uit en aan. Dat was bij de FPL zo en bij deze gt wagens ook.

Robert Saalmink
18 augustus 2009, 21:13
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/evo/20090816_valencia_test/index.html)

Robert Saalmink
18 augustus 2009, 21:14
Vreemd dan, wat kan ik dan wellicht verkeerd gedaan hebben?

Roy Visser
18 augustus 2009, 21:22
Vreemd dan, wat kan ik dan wellicht verkeerd gedaan hebben?

Kijk eens goed bij je controller settings of je voor zowel ignition als starter geen controls heb aangewezen :)

en anders misschien geen fuel toevoegen ingesteld?

Robert Saalmink
18 augustus 2009, 21:28
Dat had ik (niet toegewezen dus, na mijn uitval heb ik direct wel toetsen toegewezen) en de preset was 'full monty' dus alles. Ik zal eens kijken of daar niet iets verkeerd gepreset staat ;)