PDA

View Full Version : Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 8]

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

Robert Saalmink
3 augustus 2009, 23:01
Die Piquet, die bewijst zichzelf geen dienst denk ik. Want hoe het ook is, Briatore heeft hem uiteindelijk wel zijn F1-kans gegeven. Iets dat heel veel coureurs nooit zal gebeuren. En Piquet zal het best lastig gehad hebben, maar door dit soort uitspraken te gaan doen help je je carriere niet echt denk ik.

van autosport.com opgetekend uit de mond van Dieter Mateschiz:

Tja, Ferrari vraagt om coulance en krijgt het niet. Dan is de kous daarmee af. Vraag me wel af hoe Ferrari gereageerd heeft op het verzoek van Torro Rosso.

Check, dat had ik even gemist :blushing: logisch verhaal dan.

Neo-242
3 augustus 2009, 23:21
Misschien was het hier al gepost:

Schumacher's slick tyre test under the spotlight

The FIA is to investigate Michael Schumacher's Friday test at the Mugello circuit.

Observers of secret photos of the nearly 70-lap session were alarmed to see the 40-year-old German's 2007 single seater equipped with slick Bridgestone tyres.

Schumacher said afterwards that the slicks in use were from the GP2 series, but it may be that other teams strictly observing the in-season test ban are concerned about having that information verified.

A spokeswoman for F1's governing body told the German news agency DPA that, according to the report, "the FIA is concerned about the slicks used on the F2007."

© CAPSIS International
Source: GMM

Bron:http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090801173945.shtml

Wat ik me nu zonet bedacht is dat Schumacher het in de komende races zonder Ross Brawn als tacticus moet doen. Ben benieuwd of hij het team zelf betere taktieken kan bijbrengen!

Darthwillie
3 augustus 2009, 23:29
:rolleyes: ik mag toch hopen dat dit niet waar gaat zijn en hij gediskwalificeerd wordt nog voor hij een meter heeft gereden :surrender:
Er is toch wel genoeg gezeur geweest dit jaar.

Tjerk Korving
3 augustus 2009, 23:43
Tja, buigen van regels kan vanalles veroorzaken. Ik denk dat het een kwestie is van bewijzen dat het inderdaad GP2 banden waren en daarmee dan de kous af. Ander verhaal als dat het alsnog F1 banden zouden zijn. Dat is dan weer een overtreding van de reglementen omdat er niet getest mag worden.

Pingguest
4 augustus 2009, 00:55
Indien Ferrari de regels zou hebben overtreden, dan is Bridgestone medeplichtig. Zij heeft immers de banden geleverd. Naar ik heb begrepen, is het onmogelijk dat Ferrari de banden achter de hand heeft gehouden; na tests en races nemen de Japanners de door hen geleverde banden weer mee, ongeacht of deze al dan niet zijn gebruikt.

Jeroen Ursem
4 augustus 2009, 00:56
Ag, komkommertijd in de Formule 1 zo met de zomerstop, ze maken nu van elke mug een olifant.

Pingguest
4 augustus 2009, 01:15
Het heeft weinig te maken met de zomerstop. In de Formule 1 wordt altijd van elke mug een olifant gemaakt, zodra teams daaruit een voordeel denken te halen.

GTE
4 augustus 2009, 12:26
Die Piquet, die bewijst zichzelf geen dienst denk ik. Want hoe het ook is, Briatore heeft hem uiteindelijk wel zijn F1-kans gegeven. Iets dat heel veel coureurs nooit zal gebeuren. En Piquet zal het best lastig gehad hebben, maar door dit soort uitspraken te gaan doen help je je carriere niet echt denk ik.

Precies. Ook al zou Piquet een loepzuivere beschrijving van de feiten geven, dan nog zal het hem niet in dank worden afgenomen dat hij op die manier de vuile was buitenhangt. En Renault heeft hem in ieder geval nog na 2008 het vertrouwen gegeven. Bij menig team was zijn contract toen al door de shredder gegaan.

Tjerk Korving
4 augustus 2009, 13:01
Als ze bij Renault er nou alles aan hadden gedaan om Piquet sneller te laten worden en Briatore hem fatsoenlijk behandeld dan had ik het eens geweest dat het niet handig is. In dit geval vind ik het goed dat er eindelijk eens iemand is die zegt waar het op staat. Menig team had ook nog eens beter hun best gedaan om iemand op weg te helpen dus Renault mag van mij nu best eens de zondebok wezen. Geen grijntje respect voor hoe Briatore daar de boel draaiende houd.

CavaF1
4 augustus 2009, 13:12
Als ze bij Renault er nou alles aan hadden gedaan om Piquet sneller te laten worden en Briatore hem fatsoenlijk behandeld dan had ik het eens geweest dat het niet handig is. In dit geval vind ik het goed dat er eindelijk eens iemand is die zegt waar het op staat. Menig team had ook nog eens beter hun best gedaan om iemand op weg te helpen dus Renault mag van mij nu best eens de zondebok wezen. Geen grijntje respect voor hoe Briatore daar de boel draaiende houd.

Volledig eens. De manier waarop Briatore overkomt is die van een orkestleider die een goed orkest super kan maken maar een zwak orkest nog slechter maakt.

GTE
4 augustus 2009, 14:00
In dit geval vind ik het goed dat er eindelijk eens iemand is die zegt waar het op staat.

Laat ik het anders zeggen: als potentiele werkgever zou ik niet zitten te wachten op een werknemer die het nodig vindt om de vuile was buiten te hangen. We praten hier over de wereldpers en sponsorbelangen. En dan maakt het me niet zoveel uit of die werknemer feitelijk gelijk heeft of niet.

En bovendien, Flavio behaalt de successen wel met Alonso dus het is sowieso lastig om hem af te schilderen als een incompetente manager. Ik denk dat Flavio in de F1 paddock heel wat meer aanzien geniet dan Piquet junior.

Ferrari_Enzo
4 augustus 2009, 14:00
Schumacher krijgt 1 mil. euro per race die hij rijdt + 1 mil. bonus per overwinning.
Leuk bijverdienen noem ik dat :D
(bron F1live)

Tjerk Korving
4 augustus 2009, 15:17
Laat ik het anders zeggen: als potentiele werkgever zou ik niet zitten te wachten op een werknemer die het nodig vindt om de vuile was buiten te hangen. We praten hier over de wereldpers en sponsorbelangen. En dan maakt het me niet zoveel uit of die werknemer feitelijk gelijk heeft of niet.

En bovendien, Flavio behaalt de successen wel met Alonso dus het is sowieso lastig om hem af te schilderen als een incompetente manager. Ik denk dat Flavio in de F1 paddock heel wat meer aanzien geniet dan Piquet junior.
Ik denk niet dat Flavio het ook maar één keer zal hoeven te proberen bij Alonso en hij is dan ook geen coureur die nog veel te leren heeft.

Natuurlijk zal het z'n invloed kunnen hebben voor een volgend zitje al is hij niet de eerste coureur die zegt wat hij denkt om daarna gewoon weer bij een ander team terecht te komen. We zijn het waarschijnlijk gewoon niet meer gewend dat er zowaar iemand zich durft uit te spreken. Maar het verklaart wel gelijk een deel van zijn prestaties en dat kan hem weer het voordeel van de twijfel geven.

Maar als teams zich druk maken om imago en sponsorbelangen dan moeten ze ook maar zorgen dat ze het waard zijn om te verdedigen. Als je iemand als voetveeg gebruikt moet je niet verwachten dat je veel respect terug krijgt.

Pingguest
4 augustus 2009, 15:37
Schumacher krijgt 1 mil. euro per race die hij rijdt + 1 mil. bonus per overwinning.
Leuk bijverdienen noem ik dat :D
(bron F1live)

Dat valt me nog tegen. ;) Nigel Mansell kreeg in 1994 per races meer uitbetaalt dan teamgenoot en titelkandidaat Damon Hill over het gehele seizoen kreeg. :laugh:

Darthwillie
4 augustus 2009, 16:17
Echt nergens op gebaseerd, maar Piquet Jr is weg, Grosjean doet het niet goed in gp2, en Doornbos die door ING gesponsord wordt stapt op bij NHL............................................... ...............................:huh1:

Stefan van Renselaar
4 augustus 2009, 16:19
Echt nergens op gebaseerd, maar Piquet Jr is weg, Grosjean doet het niet goed in gp2, en Doornbos die door ING gesponsord wordt stapt op bij NHL............................................... ...............................:huh1:

Dat zou kunnen :)

GTE
4 augustus 2009, 16:25
Maar als teams zich druk maken om imago en sponsorbelangen dan moeten ze ook maar zorgen dat ze het waard zijn om te verdedigen. Als je iemand als voetveeg gebruikt moet je niet verwachten dat je veel respect terug krijgt.

Mee eens, maar Renault houdt het dan tenminste nog netjes binnenskamers. Voorzover ik kan nagaan is Piquet degene die het nodig vindt om de media te gebruiken in zijn tirade tegen Renault en dat vind ik gewoon niet sjiek. Renault heeft tot op heden sowieso nog geen officieel persbericht uit laten gaan over het vertrek van Piquet en zijn opvolging.

GTE
4 augustus 2009, 16:31
Tja, Ferrari vraagt om coulance en krijgt het niet. Dan is de kous daarmee af. Vraag me wel af hoe Ferrari gereageerd heeft op het verzoek van Torro Rosso.

Ferrari is op de teentjes getrapt:

On Tuesday, Ferrari hit out at Williams, saying the team had demonstrated a lack of spirit of fair play.

The Italian squad also referred to Williams as "a team that hasn't won anything for years."

Ferrari also revealed it had given Toro Rosso its approval to test rookie Jamie Alguersuari ahead of his debut in Hungary.

"Guess who opposed the test with the F60? A team that hasn't won anything for years and yet didn't pass over the opportunity to demonstrate once more a lack of spirit of fair play," Ferrari wrote in its official website under a news piece titled 'Indiscretion'.

"Just for the record, the Scuderia Ferrari had given its approval to let Alguersuari test, but it seems even in this instance someone decided to stick to the precise wording of the regulations."

JossNL
4 augustus 2009, 16:34
Een zeer trieste reactie. Ik hoop maar dat het een fanboy is die de site in beheer heeft, dat het niet van de leiding afkomt iig.

Niels Tieman
4 augustus 2009, 16:35
Heerlijk volwassen gereageerd vanuit Italie.

Je hebt de kans dat mensen een aanvraag tegen houden ivm het reglement. Blijkbaar is het bij Alguersuari ook tegengehouden door een andere partij, die daar het volledig recht toe heeft.

Darthwillie
4 augustus 2009, 16:37
:rolleyes: kinderachtige reactie.

Het feit dat RBR hetzelfde doet hebben ze het maar niet over. Toen er bandenproblemen waren in Indianapolis was het Ferrari dat de spirit of fair play overboord gooide en iedere oplossing blokkeerde. Karma is a bitch zoals de chinezen zeggen.

Stefan van Renselaar
4 augustus 2009, 16:40
Wat een huilers.... :rolleyes:

Dr.Nono
4 augustus 2009, 16:41
Valt me tegen van de heren Italianen. Ze wisten dat dit zou kunnen gebeuren (regels zijn regels, toch?) en als enkele andere teams zich daar aan willen houden krijg je dit...

Dit is trouwens gewoonweg smerig van Ferrari: "A team that hasn't won anything for years...". Kom op nou toch jongens. Dit kan echt niet.

Robert Saalmink
4 augustus 2009, 16:43
Beetje jammer inderdaad.

PS bronvermelding is gebruikelijk hier ;)

GTE
4 augustus 2009, 16:44
misschien nog een beetje geirriteerd dat Williams zich niet bij FOTA aansloot? Ik weet het ook niet.

Ik kan me inderdaad nauwelijks voorstellen dat dit van de teamleiding afkomstig is. Ik mag hopen dat ze daar wel wat meer respect voor de competitie hebben.

GTE
4 augustus 2009, 16:44
Beetje jammer inderdaad.

autosport.com

what else? :surrender:

Darthwillie
4 augustus 2009, 16:46
Beetje jammer inderdaad.

http://www.ferrari.com/English/News/Pages/090804_F1_Indiscretion.aspx

toch best wel de officiële site

Pingguest
4 augustus 2009, 16:46
Om heel eerlijk te zijn, kan ik me wel vinden in Ferrari's kritiek.

Tjerk Korving
4 augustus 2009, 16:47
Aaaah, boohoohoo. Er is niet voor niets unanimiteit vereist en als welk team dan ook ervoor kiest om geen toestemming te geven dan staan ze in hun recht, wat de reden ook mag zijn. Treurig dat Ferrari zo reageert waar we Red Bull geen seconde hebben horen klagen over het niet kunnen testen van Alguersuari. Sterker nog, dat ze het wel hadden gevraagd kwam pas naar buiten toen het hele Schumacher circus aan de gang ging. Dát is pas klasse, dit is gewoon kinderachtig gedrag.

Pingguest
4 augustus 2009, 16:55
Ik vind het kinderachtig dat Red Bull tegen Schumacher's test stemt, omdat ze geen toestemming kregen bij Alguersuari. En dat terwijl Ferrari zelf wel instemde met deze test.

GTE
4 augustus 2009, 16:56
Het is coulance, je hebt nergens aanspraak op. En dan kun je in de boardroom een beetje zitten mokken, maar het is nogal suf om dan een berichtje op je website te plaatsen om Williams een beetje te kijk te zetten.

Montoya90
4 augustus 2009, 17:24
Haha, wel grappig dat een team als Ferrari over fair play begint.

Zoals eerder door iemand vermeld had Ferrari genoeg keus qua coureurs maar hebben ze gekozen voor Schumacher, helaas moet je daar dan wel de nadelen van accepteren.

Om vervolgens te gaan huilen, omdat hun verzoek op een verandering van de regels, niet wordt geaccepteerd waarmee ze aan het begin van het seizoen zelf hebben ingestemd, is heel kinderachtig.

Stefan van Renselaar
4 augustus 2009, 17:46
Beter nieuws:

Ecclestone promises Canadian Grand Prix

Aug.4 (GMM) Canada is set to return to the formula one calendar next year, Bernie Ecclestone has promised.

"I promise we will be in Montreal in 2010," the F1 chief executive told Switzerland's Motorsport Aktuell.

The Circuit Gilles Villeneuve event was omitted from this year's schedule after Ecclestone could not agree financial terms with race organisers.

But he has been under intense pressure to reinstate the race as soon as possible, especially as the crucial North American market is now completely missing from the calendar.

"Everyone in formula one loves the Canadian grand prix," Ecclestone admitted.

He had bad news, however, for those hoping the United States might quickly return to the schedule. "Forget Indianapolis. We're not going back there," said the 78-year-old Briton.

Ecclestone also suggested that Great Britain's annual date is not under threat, explaining that if Donington can deliver a formula one race "then we will be there".

"If not, then we will be staying in Silverstone," he added.

Ecclestone also said he hopes Korea and India are the next countries to host grands prix.

http://formula-1.updatesport.com/news/article/1249390780/formula_one/F1headlines/Montreal-will-be-back-in-2010-Bernie/view.html

Robert Saalmink
4 augustus 2009, 17:50
Dat is het betere nieuws!

cookie
4 augustus 2009, 17:59
Wat een laffe uitspraken van Ferrari over Williams, ik word echt zo kotsmisselijk van dat team.

En Canada terug is zeer goed nieuws, maar waarom was die race eigenlijk gecanceld voor dit seizoen? En waarom F1 niet terug naar Indy gaat is mij ook en raadsel, de tribunes zaten niet vol (kan 300.000 man zitten) maar ik dacht dat het toch altijd 1 van de drukst bezochte races was.

Darthwillie
4 augustus 2009, 18:00
Ik vind het kinderachtig dat Red Bull tegen Schumacher's test stemt, omdat ze geen toestemming kregen bij Alguersuari. En dat terwijl Ferrari zelf wel instemde met deze test.
http://www.telegraph.co.uk/sport/columnists/brendangallagher/2356130/Ferrari-give-no-ground-in-Minardi-dispute.html
uit maart 2005 :innocent: what goes around comes around :lol:

GTE
4 augustus 2009, 18:05
http://www.telegraph.co.uk/sport/columnists/brendangallagher/2356130/Ferrari-give-no-ground-in-Minardi-dispute.html

Moet Minardi maar zn zaken voor mekaar hebben. Maar goed, dat is water under the bridge.

Pingguest
4 augustus 2009, 18:17

Ik zie de overeenkomst niet zo. Minardi vroeg om een ontheffing van het gehele technisch reglement, dat is iets anders. Toen zij die toestemming niet kreeg, bleek deze later ook niet nodig.

Schumi rulezzzzz
4 augustus 2009, 18:21
Ferrari is op de teentjes getrapt:
Terecht, het is ook bijzonder sneu dat Williams en Red Bull zo lopen te huilen. Ferrari heeft toestemming gegeven voor een test van Alguersuari, dus dat argument gaat niet op.

Misschien hadden ze het bij Ferrari anders moeten brengen, wellicht moeten voorstellen dat Alguersuari ook gelijk een dag mag testen. Desnoods testen alle teams 1 dag, als MSC maar wat tracktime krijgt.

Pingguest
4 augustus 2009, 18:27
Bovendien trekt Williams een vergelijking tussen Alguersuari en Schumacher. Naar oordeel van het Britse team is de situatie in beide gevallen gelijk. Het moge duidelijk zijn dat dit geen hout snijdt: Alguersuari werd uit strategische overwegingen ingezet, Schumacher uit noodzaak.

Schumi rulezzzzz
4 augustus 2009, 18:29
Alguersuari werd uit strategische overwegingen ingezet, Schumacher uit noodzaak.
Exact, een beetje coulance was wel op zijn plaats geweest. Bijvoorbeeld zoals Norbert Haug reageerde, met respect.

joostingh
4 augustus 2009, 18:36
:rolleyes: kinderachtige reactie.

Het feit dat RBR hetzelfde doet hebben ze het maar niet over. Toen er bandenproblemen waren in Indianapolis was het Ferrari dat de spirit of fair play overboord gooide en iedere oplossing blokkeerde. Karma is a bitch zoals de chinezen zeggen.

Ik vind het geen kinderachtige reactie maar juist. En hetgeen je zegt over dat Ferrari tegen de banden oplossing was op Indy was niet meer dan logisch. Zij hadden een auto die niet met de banden overweg kon en reden (ok langzaam) en nu hadden de andere teams problemen met hun banden... konden ze ook gewoon langzaam gaan rijden. Is dan gewoon een oplossing.

Daarvoor hoef je geen veranderingen te laten plaatsvinden die ineens voor iedereen gelden.

Terecht, het is ook bijzonder sneu dat Williams en Red Bull zo lopen te huilen. Ferrari heeft toestemming gegeven voor een test van Alguersuari, dus dat argument gaat niet op.

Misschien hadden ze het bij Ferrari anders moeten brengen, wellicht moeten voorstellen dat Alguersuari ook gelijk een dag mag testen. Desnoods testen alle teams 1 dag, als MSC maar wat tracktime krijgt.

Zoals je het zegt ben ik het volkomen met je eens.

Stefan van Renselaar
4 augustus 2009, 18:42

Ferrari kan dat in zijn eentje niet zomaar beslissen... En de Formule 1 draait niet om Ferrari of Michael Schumacher :rolleyes:

Williams wil de regel dat er niet getest mag worden heel letterlijk volgen, punt uit.

Pingguest
4 augustus 2009, 18:44
Williams wil de regel dat er niet getest mag worden heel letterlijk volgen, punt uit.

En dat mag zij, niemand ontkent dat. Het staat evenwel anderen vrij om daarop kritiek te uiten.

bobskink
4 augustus 2009, 18:49
Nu hoop ik zo dat Ferrari volgend jaar nog op de sukkel blijft en Williams nog eens een keertje wint.

Hun imago begon net wat te beteren en dan zeggen ze zoiets kinderachtig.

Regels zijn regels, in 2005 tijdens de GP van de USA hadden de andere teams iets gelijkaardigs kunnen zeggen, maar ze hadden blijkbaar manieren (of geen boertige webmaster)

Ik ben weer volledig anti Ferrari, zeker met Schumacher erbij.

Tjerk Korving
4 augustus 2009, 19:10
En waar staan Massa en Raikkonen ook alweer in de WK stand ten opzichte van Rosberg? O ja, respectievelijk 2 en 4 plaatsen verder naar onderen...

Wie nou wie geen toestemming geeft moet niet uitmaken naar mijn idee. Feit is dat Torro Rosso met Alguersuari geen toestemming kreeg, van wie dan ook. Alleen daarom al zou Schumacher ook geen toestemming moeten krijgen als je iedereen gelijk behandeld. Dan doet het er niet eens toe wie er wel of niet toestemming geeft.

Bram Van Der Stichelen
4 augustus 2009, 19:19
goed nieuws voor canada, minder nieuws voor spa.

"GP van België F1 nog maar om de twee jaar"

di 04/08/2009 - 15:21 Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft een ballonnetje opgelaten over de toekomst en meer bepaald waar hij de Grote Prijzen ziet. Zo speelt hij met het idee om Francorchamps te laten roteren met de Nürburgring in Duitsland.

"Die twee zijn toch praktisch buren", geeft Bernie Ecclestone mee over Spa-Francorchamps en de Nürburgring. Maar wellicht ligt de reden ergens anders. Ecclestone wil vooral Hockenheim weer elk jaar op de kalender. Dat circuit roteert sinds vorig jaar met de Nürburgring.

Voorts verklapte Ecclestone dat de F1 volgend jaar terugkeert naar Canada en Montréal. "Iedereen is dol op dat circuit en de stad. Ik hoop ook op een race in Zuid-Korea. En India zal in 2011 op de kalender staan."

Ecclestone sprak ook over de terugkeer van Michael Schumacher, een commerciële voltreffer. "Maar verwacht er op sportief vlak niet te veel van. Zijn Ferrari F60 is niet competitief genoeg, denk ik. Al zal hij enkele rijders van deze generatie wel een lesje leren."

"Michael zal er zelf wel klaar voor zijn. Anders zou hij dit nooit gedaan hebben." Schumacher rijdt zijn eerste race op 23 augustus, tijdens de Grote Prijs van Europa.

www.sporza.be

Sander Hogendoorn
4 augustus 2009, 19:24
En waar staan Massa en Raikkonen ook alweer in de WK stand ten opzichte van Rosberg? O ja, respectievelijk 2 en 4 plaatsen verder naar onderen...

Wie nou wie geen toestemming geeft moet niet uitmaken naar mijn idee. Feit is dat Torro Rosso met Alguersuari geen toestemming kreeg, van wie dan ook. Alleen daarom al zou Schumacher ook geen toestemming moeten krijgen als je iedereen gelijk behandeld. Dan doet het er niet eens toe wie er wel of niet toestemming geeft.

Inderdaad.

Ik weet zeker dat wanneer Badoer of Gene niet mocht testen dat Ferrari dat meteen al geaccepteerd zou hebben. En dan als een klein kind gaan zeuren als Schumacher niet mag testen.. regels zijn regels. En dan ook nog zulke uitspraken doen over Williams :rolleyes:

Stefan van Renselaar
4 augustus 2009, 19:24
Dat met Zuid-Korea en India is ook niks goeds...

speed9
4 augustus 2009, 19:59
Dat met Zuid-Korea en India is ook niks goeds...Zuid-Korea is niets goeds.

India wel.
De populairiteid,mensen,aantrekkings kracht ligt daar hoog voor de markt.
(Alles in een positieve aanzicht,iets wat Zuid-Korea niet heeft.)

Dat GP van Canada er weerkomt is zeker een pluspunt.
Een techniesche snelle circuit is goed voor de F1 aangezien alles erg dichtbij ligt.

Cookie vroeg: Waarom de GP van Canada een seizoen weg was : geld.

Ecklestone wou vele miljoenen die de Regering/circuit niet had,om de innovatie/accomodatie aan te passen en te verbeteren en de F1 te betalen.

joostingh
4 augustus 2009, 20:02
Feit is dat Torro Rosso met Alguersuari geen toestemming kreeg, van wie dan ook.

STR heeft wel toestemming gekregen alleen niet unaniem. Een van de teams die toestemming verleende van Ferrari!

Niels Tieman
4 augustus 2009, 20:02
@Stefan & Speed9

Pardon? Dat vind ik nou echt een opmerking met een onderbouwing van een stoeptegel. We hebben de afgelopen jaren vele mooie en nieuwe circuits bij gekregen op de kalender. Zuid Korea heeft een mooie lokatie, en op papier een mooi circuit. India heb ik persoonlijk nog weinig van gezien, maar nieuwe circuits zijn in principe een positieve stap in de goede richting.

Dit neemt niet weg dat je een mooie en leuke kalender moet creeren met een aantal klassiekers en mooie circuits met geschiedenis, maar als je nieuwe circuits geen kans geeft dan zullen ze nooit klassiekers worden met hun eigen verhaal. :)

Dennis
4 augustus 2009, 20:03
goed nieuws voor canada, minder nieuws voor spa.

www.sporza.be

Argh... Blijf toch eens met je poten van Spa af FIA. Niet zo zeiken en gewoon komen.

speed9
4 augustus 2009, 20:07
@Stefan & Speed9

Pardon? Dat vind ik nou echt een opmerking met een onderbouwing van een stoeptegel. We hebben de afgelopen jaren vele mooie en nieuwe circuits bij gekregen op de kalender. Zuid Korea heeft een mooie lokatie, en op papier een mooi circuit. India heb ik persoonlijk nog weinig van gezien, maar nieuwe circuits zijn in principe een positieve stap in de goede richting.

Dit neemt niet weg dat je een mooie en leuke kalender moet creeren met een aantal klassiekers en mooie circuits met geschiedenis, maar als je nieuwe circuits geen kans geeft dan zullen ze nooit klassiekers worden met hun eigen verhaal. :)

Ik zeg toch ook niet dat Zuid-Korea een lelijke,slechte en oude circuit heeft.
Alleen de Ruzie tussen Noord en Zuid is niet positief om te noemen.

Daniël
4 augustus 2009, 20:19
Ik zeg toch ook niet dat Zuid-Korea een lelijke,slechte en oude circuit heeft.
Alleen de Ruzie tussen Noord en Zuid is niet positief om te noemen.

En wat heeft dat te maken met een racecircuit? Zullen ze echt geen last van hebben hoor.

Overigens vind ik 't een slechte zaak hoor, weer twee races in Azië waar duidelijk is gebleken dat de sport niet leeft. Kijk ook naar Bahrain en al die andere Tilke-banen in het Midden-Oosten of nog verder weg. Amper fans, de banen zijn niet spectaculair (een vlak asfalt van 5x5 km met wat witte lijnen, soms niet eens inhaalmogelijkheden, geen sfeer, etc.), het is gewoon niet tof.

speed9
4 augustus 2009, 20:24
En wat heeft dat te maken met een racecircuit? Zullen ze echt geen last van hebben hoor.

Overigens vind ik 't een slechte zaak hoor, weer twee races in Azië waar duidelijk is gebleken dat de sport niet leeft. Kijk ook naar Bahrain en al die andere Tilke-banen in het Midden-Oosten of nog verder weg. Amper fans, de banen zijn niet spectaculair (een vlak asfalt van 5x5 km met wat witte lijnen, soms niet eens inhaalmogelijkheden, geen sfeer, etc.), het is gewoon niet tof.

:rolleyes: Sport = marketing = geld:rolleyes:
Zuid-Korea is dit moment slechte marketing.

Ontopic :

Ik verwacht niks van India,maar het lijkt me wel een goeie centrale plek voor een GP.
Het is gelijk een goeie marketing voor Force India.
En niet geschoten is altijd mis.

Pingguest
4 augustus 2009, 20:43
De Formule 1 moet voeling houden met haar achterban. De meeste fans komen nog altijd uit Europa, dus men zou er slecht aan doen dit continent de rug toe te keren. Anderzijds draagt de sport het predicaat van een wereldkampioenschap en hebben meerdere stake holders er belang bij dat ook andere continenten worden aangedaan. Daarom is het wenselijk dat de Formule 1 naar Japan, China en het Midden-Oosten blijft gaan.

Ik denk wel dat er gezocht moet worden naar een betere evenwicht, waarbij geld niet altijd een doorslaggevende rol moet hebben. Dat lijkt op dit moment wel het geval: elk Aziatisch land is bereid meer geld neer te leggen voor een Grand Prix dan waar menig Europees land toe in staat is en weet zo Ecclestone voor zich te winnen. Deze gang van zaken is niet houdbaar en kan het imago van de Formule 1 op ten duur schaden.

Stefan van Renselaar
4 augustus 2009, 20:46

Er gaat dus een circuit met heeeeeeeeel veeeeeeeeeel geschiedenis (Spa) om het jaar van de kalender af om een nieuw circuit toe te laten. In China zijn nu de tribunes niet vol en hier in Europa gaan er alleen maar circuits weg (minder aanbod, evenveel vraag, hogere prijzen). Laat India en Zuid Korea dan voor wat het is en behoud hier Spa gewoon ieder jaar op de kalender... Zuid Korea heeft volgens mij niet eens zo'n grote band met autosport en geen bekende coureurs, ik verwacht er misschien 1 of 2 jaar volle tribunes, maar daarna hebben die mensen het wel gezien, in China wonen 1 miljard mensen en er zijn geen volle tribunes, wat zal er in Zuid Korea dan wel niet gebeuren met maar 48 miljoen inwoners? India heeft met een eigen Formule 1 team, Force India, misschien wat meer kans op toekomst, maar er zijn mensen die hun geld wel beter kunnen besteden als naar 20 auto's kijken die een beetje rondjes rijden op een circuit...

Niels Tieman
4 augustus 2009, 20:47
Zuid-Korea is dit moment slechte marketing.

Ik denk dat jij heel erg hard moet werken aan je 'kennis' van zaken in Azie. (Dit gezegd hebbende ben ik ook geen 'superkenner'). Er is niets mis met Zuid-Korea. Noord-Korea ligt zéér gevoelig. Zo gevoelig dat er kamervragen over gesteld zijn of Nederlanders, die pasgeleden in, Noord-Korea zijn geweest, daar wel naartoe moesten gaan.

Maar dat neemt niet weg dat Nederland én de rest van de wereld zeer veel zaken doet met Zuid-Korea.

Back ontopic; Niets mis met nieuwe circuits. En ik zie de wissel tussen Spa en Canada opzich wel zitten, als ik eerlijk ben. Het zijn beide zeer leuke en mooie circuits om te zien. :)

Neo-242
4 augustus 2009, 20:49
Trieste reactie van Ferrari op de njet van Williams. "Een team dat al jaren niets heeft gewonnen". Ze zijn duidelijk hun eigen periode 1979 - 2000 vergeten zeker?:lol: In tegenstelling tot Ferrari kan Williams niet uit een grote pot geld van een autofabrikant teren. Als ze FIAT niet hadden gehad, was Ferrari meer dan waarschijnlijk een ander lot beschoren in de talrijke mindere jaren.

Montoya90
4 augustus 2009, 21:00

Wat een onzin, Alsof de hele formule 1 op ze kop moet worden gezet en de regels maar niet moeten worden nageleefd omdat anders Schumacher zijn testje niet krijgt. Regels zijn er aan het begin van het seizoen gemaakt, punt.

Om vervolgens te gaan zitten janken dat de regel niet wordt aangepast is zeer triest. Als ze bij ferrari de tracktime zo belangrijk vinden hadden ze dat maar moeten bedenken voordat ze schumacher benaderde.

Dat Ferrari wel toestemming gaf aan Toro rosso en andersom niet lijkt me ook zeer voor de hand liggend. Alguersuari is voor niemand een bedreiging in tegenstelling tot schumacher/ferrari.

Ferrari is normaal gesproken het team dat altijd keihard is, nu ze vervolgens op dezelfde manier worden behandeld, gaan ze zitten huilen.

Pingguest
4 augustus 2009, 21:05
Wat een onzin, Alsof de hele formule 1 op ze kop moet worden gezet en de regels maar niet moeten worden nageleefd omdat anders Schumacher zijn testje niet krijgt. Regels zijn er aan het begin van het seizoen gemaakt, punt.
[...]
Dat Ferrari wel toestemming gaf aan Toro rosso en andersom niet lijkt me ook zeer voor de hand liggend. Alguersuari is voor niemand een bedreiging in tegenstelling tot schumacher/ferrari.

Hier spreek je jezelf aldus tegen.

Darthwillie
4 augustus 2009, 21:07
Ik zie de overeenkomst niet zo. Minardi vroeg om een ontheffing van het gehele technisch reglement, dat is iets anders. Toen zij die toestemming niet kreeg, bleek deze later ook niet nodig.
De overeenkomst is bijna 100%, Ferrari vraagt om ontheffing van het reglement en ik ben er van overtuigd dat dit niet nodig zal blijken te zijn. Schumacher heeft dit niet nodig om goed mee te doen, hoogstens om uitmuntend mee te kunnen doen.

Ik vind het geen kinderachtige reactie maar juist. En hetgeen je zegt over dat Ferrari tegen de banden oplossing was op Indy was niet meer dan logisch. Zij hadden een auto die niet met de banden overweg kon en reden (ok langzaam) en nu hadden de andere teams problemen met hun banden... konden ze ook gewoon langzaam gaan rijden. Is dan gewoon een oplossing.

Daarvoor hoef je geen veranderingen te laten plaatsvinden die ineens voor iedereen gelden.

Precies, Ferrari koos voor de oplossing die voor hun aantrekkelijk was, niet voor de sport, dan vind ik het kinderachtig hoe ze nu reageren als Williams hetzelfde doet.
Maar ik heb vooral moeite met opmerkingen als: een team dat al tijden niet gewonnen heeft. Dat is kinderachtig.

Bovendien trekt Williams een vergelijking tussen Alguersuari en Schumacher. Naar oordeel van het Britse team is de situatie in beide gevallen gelijk. Het moge duidelijk zijn dat dit geen hout snijdt: Alguersuari werd uit strategische overwegingen ingezet, Schumacher uit noodzaak.
Williams heeft hulkenberg tijd in de nieuwe wagen gegeven en hun racecoureurs dus testtijd ontnomen voor gevallen als dit, dat een racecoureur uit zou vallen. Dat had Ferrari ook kunnen doen, of Bourdais nemen ipv Schumacher. Er was dus gen noodzaak, Ferrari koos een onaantrekkelijke oplossing, deal with it.

Montoya90
4 augustus 2009, 21:11
Hier spreek je jezelf aldus tegen.

sorry maar ik zie niet waar ik mezelf tegenspreek:blink:

Tjerk Korving
4 augustus 2009, 21:12
Het maakt simpelweg niet uit waarom een team wel of niet toestemming geeft. Elk team heeft het recht om ja of nee te zeggen met welke achterliggende reden dan ook. Zo is het afgesproken en dan heeft iedereen er maar mee te leven.

Face the Slayer
4 augustus 2009, 21:18
Wat maakt het uit waar wordt gereden, elk circuit is toch immers getilked.

Darthwillie
5 augustus 2009, 13:18
Om maar weer eens iets positiefs te plaatsen hoeft Massa niet in het ziekenhuis te blijven maar mag hij thuis aansterken :thumbup: Er zijn geen gekke dingen gevonden.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/77555

(autosport.com)

Stond wel iets in the Sun van gisteren
myView - By WENDY EDGE
Chief Executive of the Brain and Spinal Injury Centre

Providing everything goes smoothly, most people with head injuries recover very well from the physical point of view. It's the mental side, though, that can take longer.

Quite often the things damaged are skills and abilities we take for granted - concentration, memory, decision making and so on.

It's usually only when someone leaves hospital and goes home that they realise the difficulties they face. If someone returns to work within a year we consider them to be doing very well.
Ik weet dat Nelson Piquet vertelde dat hij na zijn klap op Imola 87, hij nooit meer dezelfde is geweest. Veel problemen met de concentratie. Het eerste jaar sliep hij niet meer dan 3 uur achter elkaar. Hopen voor Massa dat dit meevalt, hoewel het Ferrari in een moeilijke positie plaatst. Hoe lang wacht je voor je beslissingen neemt over volgend seizoen? Als hij pas over een half jaar mag rijden, wat te doen als hij bijv niet goed genoeg meer is? Dan is het te laat een goede vervanger te vinden.

Bramzel
5 augustus 2009, 13:21
Volgend jaar Alonso en Schumacher bij Ferrari? Bring out the guns! :D

Robert Saalmink
5 augustus 2009, 13:33
Van Autosport even een lang artikel (ik heb er een PDF van gemaakt) over het hoe en waarom van Schumacher's return. Zeer leuk leesvoer!

http://www.megaupload.com/?d=V7PCUMT6

CavaF1
5 augustus 2009, 14:38

Om vervolgens te gaan zitten janken dat de regel niet wordt aangepast is zeer triest. Als ze bij ferrari de tracktime zo belangrijk vinden hadden ze dat maar moeten bedenken voordat ze schumacher benaderde.

Ferrari is normaal gesproken het team dat altijd keihard is, nu ze vervolgens op dezelfde manier worden behandeld, gaan ze zitten huilen.

Dus omdat Schumi een bedreiging is mag hij niet testen en Algudinges wel?
Mijn buurman moest aan mij toestemming vragen van de gemeente voor het plaatsen van een tuinhuis.
Ik heb dat ook bij hem moeten doen. Dus kon ik evengoed het bij hem weigeren omdat het zijne groter is.
Moraal van het verhaal, als de ene zijn toestemming geeft dan geef je de jouwe ook voor dezelfde redenen.

Darthwillie
5 augustus 2009, 14:57
lijkt me meer dan logisch, voor Red Bull is het zeer aantrekkelijk als Schumi het tempo heeft om voor Button te blijven en achter de Red Bulls ;) Als een test er voor zorgt dat hij voor de Red Bulls zou kunnen komen (niet onmogelijk gezien de sprongen vooriuit die de wagen de laatste tijd heeft gemaakt) is dat slecht voor Red Bull. Denk nml dat het wel of niet testen van Alsiezwaris niet te maken heeft met besluit van Red Bull.

en misschien gaat het wel nergens over
A lingering neck injury could potentially prevent Michael Schumacher from making his return to Formula One.

The seven time world champion injured his neck while testing a German Superbike in Spain in February, and Ferrari cautioned last Wednesday that Schumacher's return will only be confirmed after a round of intense training and medical checks.

Schumacher, 40, was hospitalised after the Cartagena fall, and it was 100 days before he returned to the saddle of a racing bike. After his nearly 70 laps in a 2007 Ferrari last Friday, Schumacher said that his "neck pinches a bit".

Now, his spokeswoman Sabine Kehm has told German television ZDF that the injury could derail his return to the sport as planned for the European Grand Prix.

"It is not quite certain yet that his neck will hold and the comeback can be started," adding that whether Schumacher will race at Valencia "depends on medical investigations."

His manager Willi Weber told Auto motor und sport that those checks will take place next week and that "everything depends on his health and the decision of the doctors.

f1live.com

Neo-242
5 augustus 2009, 23:00
Van Autosport even een lang artikel (ik heb er een PDF van gemaakt) over het hoe en waarom van Schumacher's return. Zeer leuk leesvoer!

http://www.megaupload.com/?d=V7PCUMT6

Bedankt Robert! Ik wou je nog een PM sturen voor dat artikel, maar je kan gedachten lezen:thumbup:

Robert Saalmink
6 augustus 2009, 11:05
Krijgen hier net een persberichtje binnen van BMW. Mario Theissen:

Statement of BMW Motorsport Director Mario Theissen on the current situation "Since the announcement on 29 July of our strategic realignment, we have done everything in our power to reach a rapid agreement on the sale of the team based at Hinwil. Regrettably, despite every effort, this has proved unsuccessful. The tight timeframe we faced simply did not allow us and the interested parties and investors enough time to find a solution for such a complex transaction. This means the team cannot sign the Concorde Agreement at present. The aim now is, over the coming weeks, to find a solution together with potential interested parties and Peter Sauber. Beyond that, we will see the 2009 season through to its conclusion with our unstinting sporting commitment."

Ik vraag me af of dit consequenties heeft. Als iemand in november het team wil overnemen, is het dan te laat voor een 2010 inschrijving/tekenen van de concorde agreement?

Tjerk Korving
6 augustus 2009, 11:42
Van de nieuwe teams die het niet gehaald hebben staan er ook nog meerdere standby dus ik neem aan dat er nog gewoon plaatsen opgevuld kunnen worden. Ik dacht laatst ook iets van Mosley te hebben zien voorbij komen waarin hij aangeeft dat er indien nodig een van die teams zou mogen instappen.

Grootste nadeel van BMW Sauber is momenteel denk ik ook hun locaties in Zwitserland en Duitsland. David Richards bijvoorbeeld gaf al aan om die reden geen grote interesse te hebben want hij is niet van plan zijn onderneming te verplaatsen. Zo zullen er wel meer zijn die al faciliteiten hebben en het dus enkel als een blok aan het been zullen zien.

Maar mocht BMW Sauber worden overgenomen dan moet het volgens mij dus wel mogelijk zijn om in te stappen voor 2010. Het uiteindelijke team moet dan uiteraard op dat moment wel akkoord gaan met het vernieuwde concorde agreement.

Robert Saalmink
6 augustus 2009, 13:05
Jean Todt heeft zijn verkiezingsprogramma bekend gemaakt. Het moet gezegd, er zitten wel wat zinvolle dingen in. Het hele ding staat hier: http://www.autosport.com/news/report.php/id/77563

"Over the next four years, the FIA should seek to build on its strengths, but also be ready to adapt its management and decision-making structures to make them more cost-effective, responsive and transparent," Todt's manifesto reads.

"We propose a thorough review of the FIA statutes to adapt and modernise where necessary the Federation's structure and rules."

Todt proposes to appoint a commissioner to oversee the day-to-day management and governance of each of its world championships would include Formula 1, whose responsibilities would extend to commercial matters.

"The commissioner will represent the FIA in all regulatory and commercial issues relating to the championship, reporting to the World Council and relevant sporting commissions," says the manifesto.

"A system of commissioners will reduce the need for the FIA president, or deputy, to become directly involved in any particular championship and give more time to the leadership to concentrate on the strategic management of the FIA as a whole embracing the twin pillars of both mobility and motor sport."

The Frenchman also proposes that the way stewards operate will be reviewed through the creation of a Stewards Review Group, and that a disciplinary panel will be created to take charge of all investigations and hearings, effectively in place of the World Motor Sport Council.

"[It will] examine improvements to the stewarding system of the FIA's major championships and also explore the development of stewards training courses to encourage their professional development," reads the manifesto.

Klinkt goed, hopelijk eindelijk eens wat meer consistentie in de uitgedeelde straffen en de beoordeling van bepaalde incidenten. Dat de stewards zelf ook gecontroleerd worden, is ook een goede zaak denk ik.

bobskink
6 augustus 2009, 13:49
Klinkt goed, hopelijk eindelijk eens wat meer consistentie in de uitgedeelde straffen en de beoordeling van bepaalde incidenten. Dat de stewards zelf ook gecontroleerd worden, is ook een goede zaak denk ik.

Klinkt goed, maar is toch ook zo voor de hand liggend.
De volgende FIA president kan het haast alleen maar beter doen. Toch denk ik dat Todt geen goede kandidaat is, hij is zelf ook te manipulatief geweest als teamleider (zowel in Dakar als in de F1) en telkens ten koste van spektakel. Ik denk dat hij die lijn zal doortrekken als FIA president.

Montoya90
7 augustus 2009, 01:26
Dus omdat Schumi een bedreiging is mag hij niet testen en Algudinges wel?
Mijn buurman moest aan mij toestemming vragen van de gemeente voor het plaatsen van een tuinhuis.
Ik heb dat ook bij hem moeten doen. Dus kon ik evengoed het bij hem weigeren omdat het zijne groter is.
Moraal van het verhaal, als de ene zijn toestemming geeft dan geef je de jouwe ook voor dezelfde redenen.

Dat zeg ik toch niet. Er wordt alleen een vergelijking getrokken tussen de sportiviteit van Ferrari, Toro Rosso en Williams. Hierbij worden de teams Williams en Toro Rosso onsportief genoemd door Ferrari en enkele mensen hier op het forum omdat ze nee tegen schumachers test hebben gezegd. Als argument wordt dan het WEL toestemmen van een test voor Algudinges door Ferrari genoemd. Als ik mezelf in de plaats van Toro Rosso, Williams en Ferrari zet dan vind ik de beslissingen die zij genomen hebben logisch.

Toro Rosso en Williams zeggen NEE tegen een 7-voudig Wereldkampioen in een Ferrari die steeds beter wordt, vind ik logisch. Ferrari zegt JA tegen een debutant in een waardeloze auto, vind ik ook logisch.

Om maar even terug te komen op je vergelijking, Schumacher is hier een stenen muur van 8 meter hoog, Algudinges een tuinhekje van 1 meter. 2 totaal verschillende dingen.

Darthwillie
7 augustus 2009, 01:31
Het zou mij niets verbazen als Schumacher vrijdag rijdt, 's avonds bekend maakt dat zijn nek het niet redt en daarom Gene vanaf zaterdag verder gaat.

Moet zeggen dat ik het wel briljant vind wat voor onzin er op het net staat. Er zijn al Raikkonen fans die denken dat Schumacher een betere auto gaat krijgen omdat ze een reden willen Raikkonen te dumpen zodat Alonso daar kan rijden. :rolleyes:

Robert Saalmink
7 augustus 2009, 09:50
Ik kwam op Autosport deze foto tegen van de helm van Burti na zijn crash in Spa. Ik kan me niet herinneren dat ik die foto ooit gezien had. Die is ook goed stuk geweest zeg! :blink:

speed9
7 augustus 2009, 10:14
Ik kwam op Autosport deze foto tegen van de helm van Burti na zijn crash in Spa. Ik kan me niet herinneren dat ik die foto ooit gezien had. Die is ook goed stuk geweest zeg! :blink:

Lijk net als of de hele onder kant naar binnen is gebogen.
Je kan zien dat de impact erg groot was.

Niels Draijer
7 augustus 2009, 10:19

De onderkant is van Darth Vader geleend.

CavaF1
7 augustus 2009, 10:27
Toro Rosso en Williams zeggen NEE tegen een 7-voudig Wereldkampioen in een Ferrari die steeds beter wordt, vind ik logisch. Ferrari zegt JA tegen een debutant in een waardeloze auto, vind ik ook logisch.

Om maar even terug te komen op je vergelijking, Schumacher is hier een stenen muur van 8 meter hoog, Algudinges een tuinhekje van 1 meter. 2 totaal verschillende dingen.

Als jij die redenering niet kan doorzien waarover het gaat dan kan je beter eens wat meer over het leven gaan nadenken.

Als de ene ja zegt voor jouw probleem zeg je ook ja voor de ander zn probleem ongeacht het gevolg ervan. Zo ga je volwassen met mekaar om.

NS
7 augustus 2009, 10:37
Als de ene ja zegt voor jouw probleem zeg je ook ja voor de ander zn probleem ongeacht het gevolg ervan. Zo ga je volwassen met mekaar om.

Dan zijn er nog maar weinig mensen op deze wereld volwassen. Uiteindelijk wil een heel groot percentage van de mensheid alleen het beste voor zichzelf, vooral als het met bijvoorbeeld te maken heeft met geld, sport of macht. Of heb je nog niet zo lang over het leven nagedacht dat je dat nog niet door hebt?

Tjerk Korving
7 augustus 2009, 10:56
Alguersuari kreeg geen toestemming om te testen. Waarom zou Schumacher dan wel toestemming moeten krijgen? Als je dan van reglementen af wilt wijken dan moet je het namelijk ook consequent doen. Dus niet de ene coureur geen toestemming geven en de ander wel toestemming geven. Als je die redenering aanhoud maakt het ook niet uit welk team wel of niet toestemming heeft gegeven aan wie dan ook. Eigenlijk had zelfs geen enkel team toestemming moeten geven aan Schumacher. Williams, Red Bull en Torro Rosso zijn in deze de enige drie teams die consequent zijn.

Darthwillie
7 augustus 2009, 11:06
Ik las ergens anders dat de reden dat Williams geen toestemming gaf aan zowel TR als Ferrari is dat die teams begin dit jaar tegen hun diffusor protesteerden.

Tjerk Korving
7 augustus 2009, 11:11
Zo zou elk team wel ergens geen medewerking aan kunnen geven omdat een ander een keer heeft geprotesteerd tegen welk onderdeel dan ook. Protesten zijn onderdeel van het hele spel. Waar het Williams vooral om ging is dat je een precedent schept. Voor je het weet wil elk team wegens "zwaar wegende redenen" testen en kan je heel het test verbod schrappen omdat het geen waarde meer heeft. Gewoon in het geheel niet testen en consequent zijn is dan de beste manier om dat te voorkomen.

CavaF1
7 augustus 2009, 11:33
Alguersuari kreeg geen toestemming om te testen. Waarom zou Schumacher dan wel toestemming moeten krijgen? Als je dan van reglementen af wilt wijken dan moet je het namelijk ook consequent doen. Dus niet de ene coureur geen toestemming geven en de ander wel toestemming geven. Als je die redenering aanhoud maakt het ook niet uit welk team wel of niet toestemming heeft gegeven aan wie dan ook. Eigenlijk had zelfs geen enkel team toestemming moeten geven aan Schumacher. Williams, Red Bull en Torro Rosso zijn in deze de enige drie teams die consequent zijn.

Williams heeft gelijk als het zijn lijn doortrekt.
Red Bull zijn een bende hypokrieten dat ze nu geen toestemming verlenen aan Ferrrari terwijl ze die van hen wel verkregen.

@NS: Als jij zo met vrienden en buren zou omgaan, veel succes ermee. Dat zou je ooit wel eens volle bak tegen kunnen krijgen.

Robert Saalmink
7 augustus 2009, 11:39
Cava kan het weer niet laten om een persoonlijke aanval in te zetten, helaas :(

Richard117
7 augustus 2009, 11:44
Wat naar mijn mening een groot verschil maakt in deze discussie. Is dat Torro Rosso bewust Bourdais ontslaat en dus weet wat de gevolgen hiervan kunnen zijn.
Ferrari krijgt met een blessuregeval te maken en zit dus in een noodsituatie. Ze komen in een situatie die ze zelf niet in de hand hadden en hebben dus ook nooit een afweging kunnen maken wat de gevolgen voor het team zijn bij een rijderswissel.

Bij Torro Rosso is het eigenlijk gewoon een fout van het management die nu afgereageerd wordt op Ferrari. Wat natuurlijk wel een beetje vreemd is, want Ferrari stond aan hun kant bij de stemming rond Alguesari (of hoe je het ook schrijft :p)

NS
7 augustus 2009, 12:18
Red Bull zijn een bende hypokrieten dat ze nu geen toestemming verlenen aan Ferrrari terwijl ze die van hen wel verkregen.

@NS: Als jij zo met vrienden en buren zou omgaan, veel succes ermee. Dat zou je ooit wel eens volle bak tegen kunnen krijgen.

Hier moet ik natuurlijk eigelijk niet op reageren, maar hoor jij mij zeggen dat ik zo met mensen omga ? Ik zeg alleen dat er een hele hoop mensen zijn die er niet over twijfelen andere mensen naar beneden te trappen om er zelf beter van te worden en jij weet net zo goed als ik dat ik daar gewoon gelijk in heb.
Schumacher is ook geen 7 keer kampioen geworden door iedereen hetzelfde te behandelen als zichzelf en zo kan je nog wel even doorgaan natuurlijk..

Darthwillie
7 augustus 2009, 12:22
Ik denk dat in het 'echte' leven de tuinhuis vergelijking idd opgaat, dit is echter F1, en Red Bull heeft kansen op het kampioenschap, die zitten niet te wachten op Schumacher als stoorzender. Dan wordt de afweging sportief of kampioenschap en de bijhorende publiciteit. ;)

Pingguest
7 augustus 2009, 12:27
Williams heeft hulkenberg tijd in de nieuwe wagen gegeven en hun racecoureurs dus testtijd ontnomen voor gevallen als dit, dat een racecoureur uit zou vallen.

Dan is het maar te hopen voor Williams dat niet haar beide coureurs geblesseerd raken.

Waar velen over heen vallen, is dat het Williams waarschijnlijk niet te doen is om de strikte naleving van het sportief reglement, maar wel om haar eigen punten. Schumacher is, aldus de algehele verwachting, een wezenlijke bedreiging voor Williams als het gaat om haar kans op punten.

Dat had Ferrari ook kunnen doen, of Bourdais nemen ipv Schumacher. Er was dus gen noodzaak, Ferrari koos een onaantrekkelijke oplossing, deal with it.

In een sport als deze is het niet louter noodzaak om mee te doen, doch ook om (enigszins) competitief te zijn. Aangezien de Formule 1 niet is gestoeld op de Olympische gedachte, zie ik niet in waarom Ferrari gekozen zou moeten hebben voor een coureur die elders ontslagen is.

GTE
7 augustus 2009, 12:37

Waarom zou je de verhouding tussen rivaliserende Formule-teams zondermeer gelijkstellen aan een vriendschappelijke relatie of een burenrelatie? Zijn toch totaal verschillende dingen?

GTE
7 augustus 2009, 12:38
Alguesari (of hoe je het ook schrijft :p)

close enough...

CavaF1
7 augustus 2009, 12:46
Waarom zou je de verhouding tussen rivaliserende Formule-teams zondermeer gelijkstellen aan een vriendschappelijke relatie of een burenrelatie? Zijn toch totaal verschillende dingen?

Pfff, man man man, echt vermoeiend. Ik steek er mn tijd ff niet meer in in deze discussie. De point wordt toch niet gesnapt.

bobskink
7 augustus 2009, 12:52
oog om oog, tand om tand, rules are rules...

joostingh
7 augustus 2009, 12:57
oog om oog, tand om tand, rules are rules...

Dat is te kort door de bocht...

Er zijn mogelijkheden om de regels te buigen. Williams wil dat op één of andere manier niet en STR ook niet (waar ik de reden niet van snap). Dus al met heeft Ferrari pech.

Maar de regels zijn dus niet volledig tand om tand... want dan had STR gewoon wel een akkoord moeten geven :P

Na ja we zullen zien of Schumi gaat rijden en zal alleen maar goed voor de F1 zijn. Want laten we eerlijk zijn. Sinds Schumi "terug" is gaat het nieuws sneller dan ooit. Alleen tijdens de presentaties word hier meer gepost... (en dat in vakantie tijd)

Houd dus in (ook al ben je voor- of tegenstander van Schumi, hij maakt iets los bij iedereen :D)

Darthwillie
7 augustus 2009, 13:27
In een sport als deze is het niet louter noodzaak om mee te doen, doch ook om (enigszins) competitief te zijn. Aangezien de Formule 1 niet is gestoeld op de Olympische gedachte, zie ik niet in waarom Ferrari gekozen zou moeten hebben voor een coureur die elders ontslagen is.
Dat zou ook niet noodzakelijk hoeven zijn als ze gewoon de reservecoureur tijd hadden gegeven. Realiseer je dat als dit ongeluk op vrijdag was gebeurd, Gene die ieder weekend aanwezig is als vervanger, op zaterdag had moeten rijden in een wagen die hij niet kende.

Mijn punt is dat Ferrari deze situatie zelf heeft veroorzaakt, door inadequate reservecoureurs te hebben die ze onvoldoende hebben laten rijden. Dat vind ik niet buiten hun macht liggen.

Om een leuker iets aan te stippen, BILD.DE is briljant, de motorsport pagina is overvol met schumacher :D en nogal 'duits' geschreven
Voorbeeld
Berichtje op autosport.com:Ross Brawn sluit een Schumacher overwinning niet uit
Bild.de: Nu siddert ook het superbrein voor Schumacher
:lol:

Pingguest
7 augustus 2009, 13:49
Dat zou ook niet noodzakelijk hoeven zijn als ze gewoon de reservecoureur tijd hadden gegeven. Realiseer je dat als dit ongeluk op vrijdag was gebeurd, Gene die ieder weekend aanwezig is als vervanger, op zaterdag had moeten rijden in een wagen die hij niet kende.

Deze situatie heeft zich voor gedaan, waardoor beoordeling daarvan achterwege kan blijven.

Mijn punt is dat Ferrari deze situatie zelf heeft veroorzaakt, door inadequate reservecoureurs te hebben die ze onvoldoende hebben laten rijden. Dat vind ik niet buiten hun macht liggen.

Zeker sinds dit jaar zijn de mogelijkheden per team uiterst beperkt. Elke team wordt daardoor gedwongen te kiezen haar mogelijkheden zo effectief mogelijk in te zetten. Het moge duidelijk zijn dat doorgaans het laten testen van de race-coureurs effectiever is.

speed9
7 augustus 2009, 14:09

Om een leuker iets aan te stippen, BILD.DE is briljant, de motorsport pagina is overvol met schumacher :D en nogal 'duits' geschreven
Voorbeeld
Berichtje op autosport.com:Ross Brawn sluit een Schumacher overwinning niet uit
Bild.de: Nu siddert ook het superbrein voor Schumacher
:lol:

Het punt is in de F1 :
Dat de reserve coureurs te weinig tijd krijgen,en daar door gebeuren dit soort dingen.
Want er zijn 2(Piquet niet me gerekend) uit de F1,die gaten moeten worde opgevuld door een reserve en in Ferrari's keuze een Oude rijder,die geen tijd hebben gehad om lang duurig te testen.

Ik denk als de vervanger van Piguet geregeld is dat er weer een zelfde discussie komt.

@ Bild.DE :lol: DE = Duits :lol:

Gerben vd Broek
7 augustus 2009, 14:18
Pfff, man man man, echt vermoeiend. Ik steek er mn tijd ff niet meer in in deze discussie. De point wordt toch niet gesnapt.

Helemaal met je eens :thumbup:

Zet eerst die ferraribril eens af en probeer dan nog eens objectief naar het geval te kijken. En dan kun je gewoon voor beide gevallen iets zeggen. Het is zo gegaan als het gegaan is. Deal with it.

speed9
7 augustus 2009, 14:33
US F1 niet geïnteresseerd in betalende rijders

Windsor: ‘Wij willen jonge Amerikanen een kans geven’ De Amerikaanse nieuwkomer US F1 is niet geïnteresseerd in betalende rijders. Dat zegt medeoprichter Peter Windsor, die verklaart dat tenminste twee coureurs veel geld hebben geboden om in te mogen stappen bij het nieuwe Formule 1-team.

Peter Windsor met Bernie Ecclestone.Windsor wil niet zeggen om welke coureurs het gaat, alleen dat zij in de GP2 Series hebben gereden en daar ook races hebben gewonnen. “Zij hebben bedragen geboden die even hoog zijn als driekwart van ons jaarlijkse budget”, zegt Windsor tegen het Amerikaanse blad Sports Illustrated.

De Amerikaan noemt dus geen namen, maar één van de mogelijke kandidaten zou wel eens Bruno Senna kunnen zijn. De Braziliaan werd in 2008 vice-kampioen in de GP2 Series en schijnt aanzienlijk veel sponsorgeld tot zijn beschikking te hebben.

US F1 is echter niet geïnteresseerd in betalende rijders, verklaart Windsor. “Ken (Anderson, medeoprichter, red.) en ik moeten sterk zijn en deze coureurs afwijzen. Wij houden vast aan onze principes.”

De Amerikaanse renstal is op zoek naar jong talent uit eigen land. Al bestaat de kans dat een ervaren, niet Amerikaanse coureur in 2010 instapt, geeft Windsor toe. Alexander Wurz lijkt op dit moment de grootste kandidaat voor het stoeltje, maar ook Jacques Villeneuve doet zijn best om terug te keren in de Formule 1.

De jonge Amerikanen die kans maken bij US F1 zijn Jonathan Summerton, Graham Rahal en Ryan Hunter- Reay. Danica Patrick wordt ook al langere tijd genoemd, maar zowel zij als US F1 ontkennen dat Patrick ooit serieus een optie is geweest.

Windsor: “Veel mensen blijven naar Danica vragen. Zij is op dit moment echter de groot voor ons. Ze gaat waarschijnlijk NASCAR rijden, het goed doen en een fortuin verdienen. Formule 1 zou van haar enorme toewijding verlangen en in dit stadium van haar carrière zouden haar verwachtingen te hoog zijn. En wij gaan in onze eerste jaar nou eenmaal niet voor het kampioenschap strijden.”

Overigens verklaarde Windsor dat US F1 ook het Concorde Verdrag heeft ondertekend.
Bron (http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9414.html)

Jeroen Ursem
7 augustus 2009, 14:37
Hmm misschien Danica dus in 2011? :laugh:

Word weer eens tijd voor een vrouw in de F1, is al zo lang geleden :p

speed9
7 augustus 2009, 14:41
Hmm misschien Danica dus in 2011? :laugh:

Word weer eens tijd voor een vrouw in de F1, is al zo lang geleden :p

:lol:Was er ooit een vrouw achter de stuur in de F1?

Maarja, het is goed om te horen dat geld daar geen rol speelt.

Darthwillie
7 augustus 2009, 14:46
laatste was mevrouw Amatti?????? begin jaren negentig. Sarah Fisher heeft een paar jaar terug de McLaren voor een paar demorondjes rond gereden.
Uit mijn hoofd is Lella Lombardi de enige vrouw die ooit punten heeft gehaald. (jaren 70)

Danica mag wegblijven van mij, vreselijk mens vind ik het.

GTE
7 augustus 2009, 14:54

Ik geloof dat ik ´de point ´ toch heel aardig heb samengevat. Zo niet, dan verneem ik graag waar ik de fout in ga. Maar ik denk toch dat ik aardig goed zit, want zo gecompliceerd is je betoog nou ook weer niet.

Laten we het erop houden dat ik het niet met je eens ben. Natuurlijk kan Ferrari geen enkele aanspraak ontlenen uit het feit dat zij RedBull wel een akkoord hebben gegeven. Andersom kunnen er weer hele andere belangen spelen die van invloed zijn om wel of geen akkoord te verlenen.

GTE
7 augustus 2009, 14:55
laatste was mevrouw Amatti?????? begin jaren negentig.

Werd zij vanaf Silverstone niet vervangen door ene Damon Hill en kwam ze daarna in het nieuws als de love interest van ene Niki Lauda?

Darthwillie
7 augustus 2009, 14:57
Werd zij vanaf Silverstone niet vervangen door ene Damon Hill en kwam ze daarna in het nieuws als de love interest van ene Niki Lauda?
ja en ja :D hoewel er ook geruchten gingen dat ze dat stoeltje alleen maar had omdat ze al de love interest was van de heer Lauda.

Schumi rulezzzzz
7 augustus 2009, 16:13
Windsor wil niet zeggen om welke coureurs het gaat, alleen dat zij in de GP2 Series hebben gereden en daar ook races hebben gewonnen. “Zij hebben bedragen geboden die even hoog zijn als driekwart van ons jaarlijkse budget”, zegt Windsor tegen het Amerikaanse blad Sports Illustrated.

De Amerikaan noemt dus geen namen, maar één van de mogelijke kandidaten zou wel eens Bruno Senna kunnen zijn. De Braziliaan werd in 2008 vice-kampioen in de GP2 Series en schijnt aanzienlijk veel sponsorgeld tot zijn beschikking te hebben.
Senna probeert werkelijk alles om aan de bak te komen, als hij met deze zak geld aanklopt bij Manor krijgt hij denk ik meer gehoor. Vraag is alleen of je daar wilt rijden, zijn natuurlijk wel de potentiële hekkensluiters in 2010.

Die andere GP2 rijder die ze bedoelen is Petrov, sure about that.

joostingh
7 augustus 2009, 16:52
Danica mag wegblijven van mij, vreselijk mens vind ik het.

http://www.adsavvy.org/wp-content/uploads/2008/02/danica-patrick-si-swimsuit-feb-08.jpg

Hoe kan je dit nu vreselijk vinden...

Bramzel
7 augustus 2009, 17:52
Hoe kan je dit nu vreselijk vinden...

Zolang ze zo in een hoekje mooi blijft liggen wezen is alles prima, maar zodra het haar muil opentrekt treedt Defcon 1 in werking...

Tjerk Korving
7 augustus 2009, 17:57
Ah, duidelijk een gevalletje van meer criteria dan enkel vrouw en een hartslag. :D

joostingh
7 augustus 2009, 17:58
Zolang ze zo in een hoekje mooi blijft liggen wezen is alles prima, maar zodra het haar muil opentrekt treedt Defcon 1 in werking...

Van mij mag er wel wat vuur over het paddock gaan lopen. En ja ze heeft een te grote... maar ze zegt tenminste wel wat ze denkt.

Daarnaast het oog wil ook wat... :P zeg nou zelf Danica of Heidfeld....

Daniël
7 augustus 2009, 18:01
Heidfeld heeft anders best wel een sexy baardje!

Wait whut?

Maar het gaat erom dat de beste 20-26 coureurs meerijden. De F1 is tenslotte een rijderskampioenschap. Zij valt daar vind ik niet onder. 't Zou puur voor de publiciteit zijn.

Edit: Agreed @hieronder. :)

Bramzel
7 augustus 2009, 18:01
Van mij mag er wel wat vuur over het paddock gaan lopen. En ja ze heeft een te grote... maar ze zegt tenminste wel wat ze denkt.

Daarnaast het oog wil ook wat... :P zeg nou zelf Danica of Heidfeld....

Tsja, je moet er van houden. Ik vind het helemaal niks; ze heeft een mannenhoofd. Dan heb ik toch liever een Heidfeld die er zit omdat hij kan rijden, dan zo'n aggressief kutwijf wat er alleen zit omdat ze tieten heeft.

Ik ben volledig voor vrouwen in de sport, en al helemaal als ze knap zijn. Maar dan moeten ze er wel in komen omdat ze goed kunnen rijden en niet alleen omdat ze smakelijk zijn en van het andere geslacht.

Excuss voor de primitieve bewoordingen :p Ben geen bijster grote fan van Danica ;)

Stefan van Renselaar
7 augustus 2009, 18:18
Heidfeld heeft anders best wel een sexy baardje!

:surrender::wheelchair::kotsendesmiley:

Ik denk dat het wel goed is als er iemand in de Formule 1 komt die wat minder naar de manager van het team luistert en wat meer zegt wat hij/zij zelf zegt.

Jeroen Ursem
7 augustus 2009, 18:36
Het zou toch wat zijn, Danica bij Briatore in het team :laugh:

Requiem84
7 augustus 2009, 21:11
Het zou toch wat zijn, Danica bij Briatore in het team :laugh:

Ach, als Flavio van haar af wilt maakt hij haar gewoon zwanger :innocent:

tinyriconen
7 augustus 2009, 21:20
Pfoe, lastige discussie dit.

Patrick:
http://i111.photobucket.com/albums/n125/lbrownie/danica_patrick.jpg
Zou leuk zijn om naast Patrick Susie Stoddard neer te zetten:
http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2008/04/SusieStoddard_Top.jpg
Of Katherine Legge:
http://reviews.carreview.com/files/2009/03/katherine-legge-f1-test.jpg
Jennifer Murray of Heidi Story als testrijdster:
http://i59.photobucket.com/albums/g308/mbol/2006-okt/20061009-jenefer-1.jpg
http://stylingperformance.search-autoparts.com/stylingandperformance/data/articlestandard/stylingandperformance/502008/570388/Heidi_Story.jpg

Maar veel en veel leuker zou zijn een team met de drie zusjes Force
Ashley, Brittany en Courtney
http://i241.photobucket.com/albums/ff143/EditorGuante/ashleyforce.jpg
http://larrybrownsports.com/wp-content/uploads/2007/08/brittany-force-courtney-force.JPG

:blushing:

Darthwillie
7 augustus 2009, 21:21
Tsja, je moet er van houden. Ik vind het helemaal niks; ze heeft een mannenhoofd. Dan heb ik toch liever een Heidfeld die er zit omdat hij kan rijden, dan zo'n aggressief kutwijf wat er alleen zit omdat ze tieten heeft.

Ik ben volledig voor vrouwen in de sport, en al helemaal als ze knap zijn. Maar dan moeten ze er wel in komen omdat ze goed kunnen rijden en niet alleen omdat ze smakelijk zijn en van het andere geslacht.

Excuss voor de primitieve bewoordingen :p Ben geen bijster grote fan van Danica ;)
Primitief maar 100% correct :p

Dat overdreven pedante gedrag, en gebasseerd op 1 gelukkige overwinning :rolleyes: zoals een vriend van me ooit tegen een vrouwelijke college zei: als jij geen ... en 2 ....... had zou niemand met je praten :laugh: dat idee heb ik bij haar ook.

speed9
7 augustus 2009, 21:46
Primitief maar 100% correct :p

Dat overdreven pedante gedrag, en gebasseerd op 1 gelukkige overwinning :rolleyes: zoals een vriend van me ooit tegen een vrouwelijke college zei: als jij geen ... en 2 ....... had zou niemand met je praten :laugh: dat idee heb ik bij haar ook.

:lol: je vergeet 3 nog ....
kont

tinyriconen
7 augustus 2009, 21:59
:lol: je vergeet 3 nog ....
kont

Je snapt de zin niet vrind ;)

als jij geen ... en 2 ....... had zou niemand met je praten

Vul de puntjes eens in ;)

Antwoord:
"als jij geen kut en twee tieten had, zou niemand met je praten"

Darthwillie
7 augustus 2009, 22:08
Om het maar over een andere boeg te gooien :p is Christijan Albers vader geworden van Christijan Junior Frans Albers :thumbup:

Tjerk Korving
7 augustus 2009, 22:15
Om het maar over een andere boeg te gooien :p is Christijan Albers vader geworden van Christijan Junior Frans Albers :thumbup:
Had m dan gewoon Koos genoemd. Dit lijkt toch nergens op. :laugh:

speed9
7 augustus 2009, 22:22
Je snapt de zin niet vrind ;)

Vul de puntjes eens in ;)

Antwoord:
"als jij geen kut en twee tieten had, zou niemand met je praten"Ik wist het al van af ik het las,maar =) op elke 1,2 komt een 3.

Maarja willen we wel een vrouw in de F1,want werdt altijd gezegt dat het een mannesport was.

tinyriconen
7 augustus 2009, 22:23
Leuk voor de man. Ik heb het echter niet zo op "Junior"-namen. Je naam doorgeven vind ik hartstikke mooi, maar dezelfde roepnaam vind ik 3x niks, laat staan dezelfde naam + jr. Nee, vind het een beetje getuigen van arrogantie en sterallures..

Nogmaals het overgeven (hè bah) van je naam naar je kind vind ik niets mis mee. Sterker nog ik heet Henricus, mijn vader heet Henricus, zijn vader Henricus etc. tot aan het begin van de stamboom. Echter is mijn roepnaam Ricus en die van m'n vader Henri. Verder zijn er nog vele Henricussen in de familie. Alleen heten zij variërend van Ricus of Henri tot Richard. Ook ik zou mijn zoon (áls) Henricus willen noemen, maar ik zou hem nooit van m'n leven Ricus, laat staan Ricus Jr. noemen.

Ja ook Nelson Piquet Jr. vind ik stom. Nelsinho vind ik daarentegen juist weer leuk ;)

Maar ja dat is m'n mening op dat gebied. Neemt niet weg dat het hartstikke mooi is dat Chris een zoontje heeft. Laten we hopen dat hij z'n vader overklast in talent... en sponsorgeld ;)

speed9
7 augustus 2009, 22:30
Leuk voor de man. Ik heb het echter niet zo op "Junior"-namen. Je naam doorgeven vind ik hartstikke mooi, maar dezelfde roepnaam vind ik 3x niks, laat staan dezelfde naam + jr. Nee, vind het een beetje getuigen van arrogantie en sterallures..

Nogmaals het overgeven (hè bah) van je naam naar je kind vind ik niets mis mee. Sterker nog ik heet Henricus, mijn vader heet Henricus, zijn vader Henricus etc. tot aan het begin van de stamboom. Echter is mijn roepnaam Ricus en die van m'n vader Henri. Verder zijn er nog vele Henricussen in de familie. Alleen heten zij variërend van Ricus of Henri tot Richard. Ook ik zou mijn zoon (áls) Henricus willen noemen, maar ik zou hem nooit van m'n leven Ricus, laat staan Ricus Jr. noemen.

Ja ook Nelson Piquet Jr. vind ik stom. Nelsinho vind ik daarentegen juist weer leuk ;)

Maar ja dat is m'n mening op dat gebied. Neemt niet weg dat het hartstikke mooi is dat Chris een zoontje heeft. Laten we hopen dat hij z'n vader overklast in talent... en sponsorgeld ;)

Ik zou me kind eerder 'Jack' of 'Anna' noemen dan Rick Junior of Rickelientje Junior.

:blink: Blij dat ik geen junior ben van me pa.
Marinus Franciscus Junior Langerak zou ik dan heten voluit of Marc junior.

Stefan van Renselaar
7 augustus 2009, 23:05

Dat zal niet zo moeilijk zijn, ieder acht jarig jochie dat op een kart rondrijd voor de prijzen heeft meer talent als Albers. :innocent:

Darthwillie
7 augustus 2009, 23:29
dat is heeeeel erg kort door de bocht Stefan, tot Sutil was hij sneller dan al zijn teamgenoten, en laten we zeggen dat de spijker periode wat vragen oproept of hij daar niet nogal onceremonieel uitgewerkt is.
Ook is hij twee keer heel dicht bij het kampioenschap van het DTM geweest. Iets wat Mika Hakkinen, Jean Alesi en HH Frentzen nooit gelukt is

Verder kijk dit rondje is, briljant
http://www.youtube.com/watch?v=3e9_wgCZyN4

speed9
7 augustus 2009, 23:35
dat is heeeeel erg kort door de bocht Stefan, tot Sutil was hij sneller dan al zijn teamgenoten, en laten we zeggen dat de spijker periode wat vragen oproept of hij daar niet nogal onceremonieel uitgewerkt is.
Ook is hij twee keer heel dicht bij het kampioenschap van het DTM geweest. Iets wat Mika Hakkinen, Jean Alesi en HH Frentzen nooit gelukt is

Verder kijk dit rondje is, briljant

Was dat met de 6 versnelingen Manardi?
Ik vond die zwarte wagens altijd al mooi,samen met de Ferrari 2002,Arrows,en de Beneton.

Robert Saalmink
7 augustus 2009, 23:40
Ik heb bij Albers altijd het gevoel dat succes samenhangt met motivatie. Als hij het licht ziet, dan is hij ook erg snel en dat motiveert hem weer, vise versa. Zit het even tegen, dan raakt hij snel zijn motivatie kwijt en is het gedaan met Albers. Dat gevoel heb ik erbij.

Jeroen Ursem
7 augustus 2009, 23:42
Ik heb bij alle nederlandse coureurs altijd het 'net niet' gevoel.

Ze zijn wel retesnel, maar een beetje achterhoede coureurs in de formule 1 (wat zeker niet slecht is)

Darthwillie
7 augustus 2009, 23:50
tja, ben het er wel mee eens, mijn inschatting:
Albers-Vreselijk fanatiek maar idd motivatie afhankelijk van hoe goed de wagen gaat
Doornbos-Veel talent maar niet bereid er hard voor te werken
Verstappen-Vreselijk veel talent maar te eigenwijs om om door te kunnen groeien.
Lammers- uitstekend op zijn plaats in endurance.

speed9
7 augustus 2009, 23:52
tja, ben het er wel mee eens, mijn inschatting:
Albers-Vreselijk fanatiek maar idd motivatie afhankelijk van hoe goed de wagen gaat
Doornbos-Veel talent maar niet bereid er hard voor te werken
Verstappen-Vreselijk veel talent maar te eigenwijs om om door te kunnen groeien.
Lammers- uitstekend op zijn plaats in endurance.
Nelson Piquet Junior - veel talent maar kan niet met de druk omgaan.

Rogue
7 augustus 2009, 23:58
Had m dan gewoon Koos genoemd. Dit lijkt toch nergens op. :laugh:

Ja, en dan blijkt-ie opeens een talentje te zijn. Zie je het al voor je over 18 jaar? "Koos Albers test voor McLaren". :blink: :lol:

Darthwillie
7 augustus 2009, 23:59
Ondanks alles wat Kalff zegt, Nelson JR zie ik niet als Nederlander.

Ja, en dan blijkt-ie opeens een talentje te zijn. Zie je het al voor je over 18 jaar? "Koos Albers test voor McLaren". :blink: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
Kans is groter dat hij voor Williams rijdt dan :rolleyes:

speed9
8 augustus 2009, 00:03
Ondanks alles wat Kalff zegt, Nelson JR zie ik niet als Nederlander.

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
Kans is groter dat hij voor Williams rijdt dan :rolleyes:

[Yes-We-Can mode on]:thumbup:De kampioen voor later : Will-I-AM-S :thumbup:[Yes-We-Can mode off]

tinyriconen
8 augustus 2009, 00:11
Ja, en dan blijkt-ie opeens een talentje te zijn. Zie je het al voor je over 18 jaar? "Koos Albers test voor McLaren". :blink: :lol:

OMG dat had ik gewoon niet eens gezien!

:thumbup:

Carrière van Koos Albers loopt op rolletjes
Hotweels nieuwe sponsor Koos Albers

De overwinning van Koos Albers in het ... kampioenschap werd uitgebreid gevierd. Vooral het karoake-optreden van de jonge coureur zorgde voor veel hilariteit. Het zangtalent van Koos is niet zo groot als de snelheid waarmee hij zich voortduwt op 4 wielen.

En zo kan je eindeloos doorgaan..

Rogue
8 augustus 2009, 00:15
"Koos Albers zeker van stoeltje bij Toyota"

http://i26.tinypic.com/2lw1yc2.jpg

Volgens mij dwalen we af... :laugh:

Darthwillie
8 augustus 2009, 00:50
Schumacher's comeback helm
http://www.bild.de/BILD/sport/motorsport/2009/08/08/schumis-comeback-helm/schumi-helm-13051024-mfb-quer,templateId=renderScaled,property=Bild,height= 349.jpg
De chinese tekens zijn de namen van vrouw, kinderen en zijn eigen naam.

Ik vind hem te rood.

Jeroen Ursem
8 augustus 2009, 00:54
Nog mat ook zeker :(

(stomme trend vind ik dat)

speed9
8 augustus 2009, 00:54
Schumacher's comeback helm
http://www.bild.de/BILD/sport/motorsport/2009/08/08/schumis-comeback-helm/schumi-helm-13051024-mfb-quer,templateId=renderScaled,property=Bild,height= 349.jpg
De chinese tekens zijn de namen van vrouw, kinderen en zijn eigen naam.

Ik vind hem te rood.

Ik vind het lelijk.
Te rood en overgangen zijn niet wat je verwacht.

Bramzel
8 augustus 2009, 01:10
Inderdaad geen super-versie, hij's bijzonder saai eigenlijk. Ik had het wel mooi gevonden als hij gewoon weer in zijn klassieke helm voor de dag was gekomen:

http://www.legendsintime.co.uk/images/Helmets/SchumachertesthemetNo3-1997.jpg

Of misschien deze :D

http://www.freewebs.com/helmetsnl/Schumacher-brandweer.jpg

Sander Hogendoorn
8 augustus 2009, 01:18
LOL @ Koos Albers :lol:

Darthwillie
8 augustus 2009, 01:24
De helm van Japan 98 vind ik nog steeds fraai
http://www.schumi.org.uk/pic/msc98c.jpg

Pingguest
8 augustus 2009, 12:03
Schumacher had beter terug kunnen gaan naar de design van 1996, toen Ferrari ook scharlakenrood was.

Neo-242
8 augustus 2009, 14:03
Jammer genoeg wéér een lelijke helm. Ik vind dat zijn gebrek aan kledingsmaak ook te zien is in de helmen...:D

Schumi rulezzzzz
8 augustus 2009, 14:13
Ben het zeker met je eens, betreffende de Spyker periode: daarin speelde de prestaties de kleinste rol. Laat ik het zo zeggen, de auto van Albers was nooit gelijk aan die van Sutil..

Erg leuk dat hij een zoontje heeft, ben het eens met de rest, zou mijn kind nooit dezelfde naam geven als mijn eigen naam. Ik zie daar totaal het leuke niet van in.

@ helm van Schumacher: lijkt me een photoshop. Kijk maar naar het touwtje, dat komt uit het niets uit de helm zetten.

Tjerk Korving
8 augustus 2009, 14:36
@ helm van Schumacher: lijkt me een photoshop. Kijk maar naar het touwtje, dat komt uit het niets uit de helm zetten.
Zoals ik het zie komt dat van ergens onder de helm vandaan en ligt het uiteinde gewoon tegen de buitenkant van de helm aan. Manier om het FIA logo in beeld te brengen wellicht.

Richard117
8 augustus 2009, 21:01

Waarschijnlijk gaat hij, net als zoveel kinderen, over een jaar al zijn eerste kilometers in en Maclaren maken :innocent:
Maar ik heb het ook niet zo op Albers, alhoewel ik in Le Mans met hem gesproken heb en daar kwam hij wel sympathiek over. Wellicht was het destijds zijn management wel dat een verkeerd invloed op hem had.
Het was altijd teveel marketing-gelul over hoe het product Christijan Albers in de markt gezet moest worden en het ging te weinig over het racen.
Verstappen is misschien wel weer precies het tegenovergestelde, heet moet over het racen gaan en anders heeft hij er niet altijd zin in. Maar dat is wel wat mij meer aanspreekt. Op de eerste plaats zijn het sportmensen, niet een product of één of ander pr-mannetje. Ik weet ook wel dat het er bij hoort, maar het moet niet te overdreven zijn.

Tjerk Korving
9 augustus 2009, 16:10
De FIA heeft de inschrijvingen voor de laatste plaats op de grid weer geopend nadat BMW aankondigde te zullen stoppen na dit seizoen. Zoals ik het nu lees, gaat het er op neer komen dat BMW Sauber én de zeven potentiele kandidaat teams kans maken op de laatste plaats op de grid.

Degene met het beste plan en haalbaarheid gaat het dan dus worden en het is dan niet gezegd dat BMW Sauber dat automatisch is. Worst case scenario voor BMW Sauber is dat ze met heel hun zooitje blijven zitten en het maar moeten zien kwijt te raken. Ik ben benieuwd. David Richards heeft alvast geen interesse voor een overname omdat hij niet van plan is zich te vestigen in Duitsland of Zwitserland. Daar zal hij niet de enige in zijn.

FIA re-opens team selection process

FIA, ParisThe FIA has re-opened the selection procedure for the final place on the 2010 Formula 1 World Championship entry list, in the wake of BMW's announcement that it is withdrawing from the sport at the end of the year.

AUTOSPORT understands that yesterday, FIA president Max Mosley wrote to the seven teams on the 'reserve list' - those under consideration for a place on the grid that did not receive an automatic entry in July - as well as BMW Sauber, to inform them that a place on the grid has become available.

Peter Sauber is still working with BMW to put a rescue package in place for the team he is a 20% partner in, but the Swiss was not able to secure the necessary funding in time to meet last Wednesday's deadline to sign the new Concorde Agreement.

Therefore, while sources suggest that Sauber is making progress to secure the budget to save his eponymous outfit, the FIA is inviting whatever BMW Sauber should become to tender its application alongside the other seven hopefuls selected from the original 15 applications, to pitch for the final place on the grid.

Epsilon Euskadi has already signalled its intention to re-apply, while David Richards' Prodrive outfit is believed still to be interested should the conditions be right to enter F1.

Epsilon Team boss Joan Villadelprat told AUTOSPORT last week: "We are still working on the project, at a much slower rate obviously because we don't have the security [to be on the grid].

"What we can say is that the people who were interested in helping us are still interested, which is something incredible. And if the opportunity arises, we are going to attack it, there's no doubts about it."

autosport.com

Schumi rulezzzzz
9 augustus 2009, 16:56
Een organisatie als Superfund of Epsilon Euskadi zou gek zijn als ze niet zouden bieden op de gehele accomodatie van BMW Sauber. De modernste windtunnel uit de F1 en waarschijnlijk al een auto voor 2010 op papier. Als je dat laat schieten, heb je het in mijn ogen niet begrepen.

Misschien dat pa Piquet inderdaad zijn zinnen heeft gezet op de BMW boedel, heeft hij naast een GP2 team ook een F1 team en kan zoonlief aan de slag blijven.

Pingguest
9 augustus 2009, 17:25
Een organisatie als Superfund of Epsilon Euskadi zou gek zijn als ze niet zouden bieden op de gehele accomodatie van BMW Sauber. De modernste windtunnel uit de F1 en waarschijnlijk al een auto voor 2010 op papier. Als je dat laat schieten, heb je het in mijn ogen niet begrepen.

Niet vergeten moet worden dat de faciliteiten veel financiële middelen vergen. Wellicht te veel voor organisaties die thans geen behoorlijke faciliteiten voor Formule 1 hebben.

Darthwillie
9 augustus 2009, 17:28
epsilon Euskadi heeft geprobeerd de helft van hunfaciliteiten te verhuren aan USF1 om geld bij elkaar te krijgen. Dan is de kans dat ze de BMW fabriek inclusief windtunnel kunnen betalen niet groot.

Tjerk Korving
9 augustus 2009, 17:31
Maar kopen van BMW Sauber lijkt gezien de berichtgeving geen garantie dat je de plaats op de grid ook krijgt. Dus wil je nu dat risico wel lopen?

Gerben vd Broek
9 augustus 2009, 18:25
Het best haalbare plan, dus als je daar in kan hard maken dat je een bepaald bedrag over hebt voor BMW kan je tesamen met de rest van je plannen, misschien wel het beste idee hebben om actief te worden in de F1.

Schumi rulezzzzz
9 augustus 2009, 18:41
Het best haalbare plan, dus als je daar in kan hard maken dat je een bepaald bedrag over hebt voor BMW kan je tesamen met de rest van je plannen, misschien wel het beste idee hebben om actief te worden in de F1.
Precies, de FIA weigert echt niet een doorstart van een redelijk succesvol F1 team tov van een nieuw te starten team zonder enige zekerheid. De financiële basis zal in orde moeten zijn en ik mag hopen dat de FIA de keuze voor een motor bij deze vrij zal laten!

Ben benieuwd trouwens of Neelie Kroes namens de EU nog een boete zal uitdelen aan de FIA, wegens het verplichten van het Cosworth blok aan de drie nieuwkomers...

epsilon Euskadi heeft geprobeerd de helft van hunfaciliteiten te verhuren aan USF1 om geld bij elkaar te krijgen. Dan is de kans dat ze de BMW fabriek inclusief windtunnel kunnen betalen niet groot.
Nee weinig kans inderdaad...

Darthwillie
10 augustus 2009, 12:15
hmmmm, de productie van Schumacher petjes etc is volgens AutoBild en f1live.com stilgelegd wegens twijfels over de gezondheid van Schumacher. :huh1: Bij aanblijvende nekklachten zal hij zeker niet starten.

EDIT in het Duits is het iets genuanceerder, tot het 100% ok signaal beginnen ze niet met produceren. Hij wil niet dezelfde sof als 97 toen de kampioenspetjes al gemaakt waren.
Michael Schumacher's manager has called a halt to production of memorabilia and merchandise celebrating the return of the seven time world champion to Formula One.

According to Auto Bild, Willi Weber fears a repeat of 1997, when he spent a million Euros on merchandise celebrating Schumacher's first title for Ferrari, when in fact he was pipped at the post by Jacques Villeneuve.

This time, the fear is that while Schumacher intends to fill the injured Felipe Massa's cockpit in Valencia and beyond, there are growing doubts regarding his race fitness. "As long as the return is not one hundred percent for certain, we are producing nothing," said Weber.

It is rumoured that Schumacher may even have fractured a bone when he injured his neck in a motorcycle testing crash in February.
Click here to find out more!
"It was a very bad accident," his spokeswoman Sabine Kehm told Sunday's edition of the Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung, "but we are not going to talk about it in public."

It is a believed a decision about the 40-year-old's Valencia return will be made some time this week.

"Only when all the test results are available can we make a decision," said Dr Johannes Peil, of the Bad-Nauheim Sportklinic. "The last word will be Schumacher's.”
(f1live.com)

die klap is veel ernstiger geweest als ze ooit hebben toegegeven.

Mit dem Comeback von Michael Schumacher steigert sich auch wieder die Nachfrage nach aktuellen Merchandising-Artikeln. Doch wann die Fans ihr Erspartes für Mützen und T-Shirts ausgeben können, ist noch offen.
ANZEIGE
Von Bianca Garloff "Alle haben etwas von einem Comeback", hatte Schumi-Manager Willi Weber noch nach der offiziellen Bekanntgabe gesagt, "Ferrari, die Fans und die Formel 1. Nur wir nicht." Ganz so kann man das nun nicht mehr stehen lassen. Denn der nimmermüde Mister 20 Prozent (Weber kassiert 20 Prozent von Michael Schumachers Einnahmen) lässt die Vermarktungsmaschine schon wieder warm laufen. "Natürlich wollen wir diesen Hype mitnehmen", sagt der 67-Jährige jetzt im Gespräch mit AUTO BILD MOTORSPORT. "Seit zwei Jahren kann man von Michael nichts Neues mehr kaufen. Sie glauben gar nicht, wie viele Anfragen ich habe. Sämtliche Discounter rennen mir die Türen ein. Das gibt einen echten
Bestseller!"

Das Design stehe schon. Nun warte man nur noch auf das offizielle Startkommando nach Abschluss aller medizinischen Tests. "Es wird Comeback-T-Shirts und Comeback-Mützen geben", sagt Weber. "Doch solange die Rückkehr nicht zu 100 Prozent steht, werden wir nichts produzieren. Ich habe 1997 schon einmal Weltmeister-Mützen machen lassen, die ich hinterher verbrennen musste. Das hat mich eine Million Euro gekostet." Aber wie viele Millionen ist wohl das Comeback wert?" Ein T-Shirt kostet
9,95 Euro", gibt sich Weber noch zurückhaltend. "Da müsste ich viele
verkaufen, um Millionen zu machen!"

Robert Saalmink
10 augustus 2009, 12:26
Tja, als het gebroken is dan houdt het snel op. Maar dat hadden ze zich dan vooraf wel even kunnen bedenken...

bobskink
10 augustus 2009, 12:30
EDIT in het Duits is het iets genuanceerder, tot het 100% ok signaal beginnen ze niet met produceren. Hij wil niet dezelfde sof als 97 toen de kampioenspetjes al gemaakt waren.

Dat was zo grappig en vooral arrogant. Ik vraag me af of die petjes ooit in roulatie zijn geraakt, moet veel geld waard zijn.

Tjerk Korving
10 augustus 2009, 14:41
Valt me op dat die woordvoerster van Schumacher elke keer vanalles in twijfel trekt of ontkent terwijl bijvoorbeeld Willi Weber weer heel iets anders zegt. Overigens had ik ergens anders ook al gelezen dat er waarschijnlijk helemaal geen problemen zijn verder. Anders ga je ook niet even twee hele dagen karten zoals hij afgelopen week heeft gedaan als voorbereiding.

Robert Saalmink
10 augustus 2009, 14:51
Aardig artikel op Autosport:

Why Bourdais lost his Toro Rossa drive

It's what they call going out with a bang. Just after Sebastien Bourdais threw in the towel at the Nurburgring because of an hydraulic problem, he was assailed from all sides by microphones and cameras as soon as he got out of his car, all asking the same question: "Will we see you in Budapest, Sebastien?"

He'd already heard this phrase hundreds of times since the start of the weekend. When a journalist from French television asked him again, live, Bourdais erupted. Three days of frustration, stress and pressure were vented in a few seconds: "You piss me off with that question, is that clear? I've got a contract, I'm going to Hungary and that's all there is to it," he shouted as he turned on his heels and dived into the motorhome. Those were his last words as a Toro Rosso F1 driver.

Surplus to requirements

When Bourdais departed with this spectacular flourish, he knew that his relationship with the team was over. The Frenchman had been worried by the rumours swirling around on the web and he called Franz Tost on the Wednesday before the German Grand Prix. The rather ambiguous reply set the alarm bells ringing. The following morning, the blow fell. In the Nurburgring paddock, Tost told Bourdais that he would be racing for the team for the last time. "I just wasn't expecting it – there were no warnings," the Frenchman points out. "I didn't understand what had hit me."

But at Toro Rosso, the decision had been taken a long time before Bourdais was informed. "Sebastien had been confirmed for 2009 in a very specific role as leader because of his experience as a driver," explains Red Bull advisor and talent scout Helmut Marko. "His experience was supposed to make the difference between him and newcomer [Sebastien] Buemi."

Unfortunately, things did not work out as expected. The Swiss showed he was as quick as the Frenchman the very first time he got in the car. The pupil had the measure of his master straight away and was quicker in qualifying seven times out of nine.

Thus, Bourdais' position was under threat. Behind the scenes, Toro Rosso quickly selected his replacement, Jaime Alguersuari, and the best place for his baptism: Budapest. The Spaniard knew the circuit and, in addition, the STR4 was going to benefit from an update.

"It would have been tricky to give Jaime his debut without that upgrade," says a team engineer. "The Silverstone and Nurburgring car was twitchy and unpredictable; it would have been dangerous for a rookie. With the Hungarian update we could give him a more competitive, more forgiving machine."

In addition, the 2009 regulations played against Bourdais. Had testing not been banned, the Frenchman would have kept his seat as the team could have given Alguersuari the time to play himself in by testing.

An isolated driver

Bourdais arrived at Toro Rosso from the United States with all the confidence of a four-time Champ Car title winner. He was sure of himself and his talent, but what he didn't realise was that he was considered a beginner by his new employer. This difference of opinion surrounding his status was like a ball and chain between the two parties during their tenure.

"In hindsight, you could say that they never really gelled," says a close observer. Bourdais had developed in a relatively protected environment from the start of his career, and he was thrown into a hostile milieu for the first time in his life. He had to defend himself and take his career race by race. He was used to being talked up, reassured, pampered even, and he had to prove himself each time out. He never really understood the pressure that he was under, and it did his morale no good. Little by little, Bourdais began to look at the F1 world in terms of a plot by Toro Rosso against him. He lost his confidence and withdrew into himself so he became isolated.

"Despite everything, we liked him a lot," says one of the mechanics. "He was a bit strange, sometimes a bit abrupt without meaning it, but overall a good guy." The Frenchman was not the kind to have a beer with his mechanics after the race, and he forgot to call Franz Tost between grands prix. What was worse was that he stood up to his boss when the latter got angry and told him he wasn't quick enough.

"Everybody knows that in such cases, it's better to take it and shut up," says a Toro Rosso team member. "By fighting back against certain criticisms, Sebastien blacklisted himself."

He was taken on by the team thanks to Gerhard Berger's powers of persuasion with Dietrich Mateschitz and Helmut Marko, and Bourdais found himself deprived of a powerful ally when the 10-time F1 race winner quit Toro Rosso. His disappointing results during the first half of 2009 made him a sitting duck.

Technical traumas

Is Sebastien Bourdais a bad driver? The answer, of course, is no. His first race for Toro Rosso in Melbourne in 2008 ended with a points finish. This never happens by accident. But the Frenchman, who is a real perfectionist, could never get to grips with the naturally oversteering tendency of modern F1 cars. Instead of accepting the fact and making the best of it, he kept trying to improve his performance by playing with the set-up. Before qualifying he asked for changes to the angle of the front or rear wings. In the race, as refueling loomed he wanted small detail adjustments, which usually had no effect. The result was confusion surrounding the right technical set-up.

This handicap masked several of his qualities: physical endurance that enabled him to be very consistent in the races plus accurate technical feedback that was always proved right.

"When the moment came to really go for it Sebastien never gave the impression of pushing himself to the limit to set a time," explains the same engineer. "When he should have stopped thinking and really gone balls out, he was still trying to understand the car and modify its set-up."

Alguersuari may have a lot of work to do but his approach has already delighted the team. "He's calmer, stronger mentally, and doesn't get into a panic when things get complicated," say several mechanics, already won over by the young Spaniard.

Keeping his dignity

Bourdais initially threatened to take legal action against Toro Rosso for unfair dismissal as his contract did not contain a results clause. However, the Frenchman and his team of advisors recently came to a settlement agreement in the form of a big cheque compensating him for the damage caused to his image and his career. As his salary was reduced by half in 2009, the payment of the remainder was not enough in terms of compensation. The top-up seems to have done the trick.

For Bourdais F1 is still the main target, but it looks difficult for 2010. "Who knows? Campos, Manor and USF1 might need his talents as a test driver," say his entourage in an attempt to reassure. Bourdais has already made a few changes in his private life and will soon leave Switzerland to set up in his home town of Le Mans. In the coming weeks, he will get down to mapping out his future, which may include a drive with Peugeot in the 2010 Le Mans Series.

What about a return to racing in the USA where he raised his stock so highly in the Champ Car World Series? Why not – he still owns a house in Florida. Were he to find a drive in the States, his salary would be lower than what he was used to a few years ago, as the economic crisis has hit the motor racing world there.

Nicolas Todt, Sebastien's manager, will have to use his powers of persuasion to the utmost to find a challenge worthy of Bourdais' talents for 2010. But more pressing matters – fellow client Felipe Massa's serious accident in Hungary – will keep Todt Jr busy in the weeks to come. Bourdais will just have to grit his teeth and fight on to pursue his dream while not losing confidence. As the saying goes in La Sarthe, his native region: 'Impossible ain't French'.

Schumi rulezzzzz
10 augustus 2009, 14:53
Valt me op dat die woordvoerster van Schumacher elke keer vanalles in twijfel trekt of ontkent terwijl bijvoorbeeld Willi Weber weer heel iets anders zegt. Overigens had ik ergens anders ook al gelezen dat er waarschijnlijk helemaal geen problemen zijn verder. Anders ga je ook niet even twee hele dagen karten zoals hij afgelopen week heeft gedaan als voorbereiding.
Nee daarom, als je echt last van je nek hebt, of als hij inderdaad gebroken is kan je absoluut niet karten, laat staan twee dagen..

Weber riep een paar dagen geleden dat niks een rentree meer in de weg staat, terwijl hij eerst riep dat het 200% zeker was dat Schumacher geen comeback zou maken. Lekker geloofwaardig allemaal.

joostingh
10 augustus 2009, 16:00
Schumi gaat ook weer testen (1 of 2 dagen) in de F2007 dus zal wel meevallen.

Darthwillie
10 augustus 2009, 16:49
zag hem op; het autosport forum
http://static.diary.ru/userdir/6/4/4/1/644197/44429011.jpg

Jeroen Ursem
10 augustus 2009, 17:30
Lol, die is nog best netjes gedaan :laugh:

Pingguest
11 augustus 2009, 10:25

Pingguest
11 augustus 2009, 10:36
BREAKING NEWS

Schumacher komt niet terug.
http://www.michael-schumacher.de/?page=news&story_id=82524&lang=uk

Robert Saalmink
11 augustus 2009, 10:46
Goh, dus toch niet :( op Autosport staat nog dat ze net gaan beginnen aan een tweedaagse test met de F1 2007. Kennelijk zien ze dat dus al niet meer zitten.

Maar nu: Kubica in die auto misschien? Interessant leesvoer: http://www.autosport.com/features/article.php/id/2321

Pingguest
11 augustus 2009, 10:56
Schumacher cancels F1 comeback

By Jonathan Noble Tuesday, August 11th 2009, 07:48 GMT

Michael Schumacher has cancelled his Formula 1 comeback as a result of the pain in the neck he has suffered from an earlier motorcycle crash.

In a statement issued on his website, Schumacher said that he informed the team last night he was not fit enough to race.

"Yesterday evening, I had to inform Ferrari president Luca di Montezemolo and team principal Stefano Domenicali that unfortunately I'm not able to step in for Felipe," he said.

"I really tried everything to make that temporary comeback possible, however, much to my regret it didn't work out.

"Unfortunately we did not manage to get a grip on the pain in the neck which occurred after the private F1-day in Mugello, even if medically or therapeutically we tried everything possible."

More to follow
http://www.autosport.com/news/report.php/id/77618

Heel jammer :(

joostingh
11 augustus 2009, 11:02
Bahbahbahbahbah!

Tjerk Korving
11 augustus 2009, 11:05
Goed, hebben we dat ook weer gehad.

Benieuwd wie er nu van stal gehaald word om Massa te vervangen. Badoer zal het niet worden, Gené lijkt me een mogelijkheid maar iemand die recent nog gereden heeft zal het meeste ervan kunnen maken lijkt me. Toch Bourdais?

Robert Saalmink
11 augustus 2009, 11:06

Benieuwd wie er nu van stal gehaald word om Massa te vervangen. Badoer zal het niet worden, Gené lijkt me een mogelijkheid maar iemand die recent nog gereden heeft zal het meeste ervan kunnen maken lijkt me. Toch Bourdais?

Neehee, Kubica! (http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=55170&postcount=419) :thumbup:

Manuel
11 augustus 2009, 11:08
Jammer, had hem graag nog eens zien vlammen.

Tjerk Korving
11 augustus 2009, 11:15
Neehee, Kubica! (http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=55170&postcount=419) :thumbup:
Nog dit seizoen zou me verbazen, temeer omdat er volgend jaar denk ik geen plaats is bij Ferrari tenzij ze Massa of Raikkonen eruit trappen. Beide zie ik nog niet gebeuren aangezien ze beiden voor 2010 een contract hebben. :)

Raikkonen_WC
11 augustus 2009, 11:17
Tja, ik denk dat Ferrari heel snel met iets anders naar buiten komt. Ik kan me niet voorstellen dat ze zich hier niet op hebben voor bereid. Zou wel een stunt zijn als ze Kubica weghalen bij BMW (en een stoeltje geven voor Volgend jaar????), maar verwacht eerder Bourdais of 1 van de testcoureurs. Wie hebben ze anders nog?

JossNL
11 augustus 2009, 11:30
Badoer zal de race in Valencia voor zijn rekening nemen:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/77619

Robert Saalmink
11 augustus 2009, 11:32
Ah :( veel te snel bekend gemaakt! Dat soort dingen willen wij altijd eerst even een dag of wat over discussieren! ;)

Raikkonen_WC
11 augustus 2009, 11:43
Ja, veel te snel bekend gemaakt!!! Daar gaan de discussies!

Sander Hogendoorn
11 augustus 2009, 11:46
Pff, de kaartjes zijn tenminste weer verkocht :rolleyes:

Wel leuk voor Badoer dat hij weer eens gaat racen :)

Robert Saalmink
11 augustus 2009, 11:50
Als Badoer een beetje doorrijdt kan hij misschien zijn eerste F1 punten halen in zijn carrière ;)

Erix
11 augustus 2009, 11:50
Die crash had dus heftiger gevolgen dan ik dacht en gelezen had. Jammer maar helaas.

Stefan van Renselaar
11 augustus 2009, 11:57
Nog dit seizoen zou me verbazen, temeer omdat er volgend jaar denk ik geen plaats is bij Ferrari tenzij ze Massa of Raikkonen eruit trappen. Beide zie ik nog niet gebeuren aangezien ze beiden voor 2010 een contract hebben. :)

Raikkonen wil liever rally rijden volgens mij, die heeft een motivatie van 0 en Massa zou eventueel blijvende schade hebben opgelopen tijdens zijn crash, maar dat moet natuurlijk allemaal nog onderzocht worden.

NS
11 augustus 2009, 11:59
Als Badoer een beetje doorrijdt kan hij misschien zijn eerste F1 punten halen in zijn carrière ;)

En hij is nog ouder dan Barrichello, geeft hij hem zeker een reden nog een jaar te rijden :')

Schumi rulezzzzz
11 augustus 2009, 12:35
Haha, kan je nagaan.. 10 jaar nadat hij zijn laatste race heeft gereden.

Heel heel erg jammer dat het hele feest niet doorgaat! Had me er echt enorm op verheugd.

Misschien kan Massa weer terugkeren voordat het seizoen ten einde is?

CavaF1
11 augustus 2009, 12:37

Zo dat hebben we dan ook weer gehad. :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:Badoer wordt het dus WEL.

CavaF1
11 augustus 2009, 12:39
Raikkonen wil liever rally rijden volgens mij, die heeft een motivatie van 0 en Massa zou eventueel blijvende schade hebben opgelopen tijdens zijn crash, maar dat moet natuurlijk allemaal nog onderzocht worden.

Dat zijn zoveel speculaties in 1 zin dat het lachwekkend is.

Dr.Nono
11 augustus 2009, 12:45
Lollige quote op F1Fanatic: :)

Interesting fact:

Statistically, Ferrari have replaced the best driver in F1 history (1,369 points in 250 grands prix) with the worst driver in F1 history (0 points in 56 grands prix).

TheRealms
11 augustus 2009, 13:02

Dat is dus wederom helemaal niet waar he Cava, Raikkonen heeft al meerdere keren door laten schemeren dat hij zijn loopbaan zeker niet zal beeindigen in de Formule 1, daarnaast hebben we vorige week kunnen zien dat hij echt geniet van rally-rijden + Stefan zegt: volgens mij (een gedachte, hij suggereert hier dus niks mee). Daarnaast geeft stefan aan dat wat hij zegt over Massa niet bevestigd is en nog onderzocht moet worden. Beide opmerkingen kunnen dus niet eens gezien worden als speculaties, jouw post kan dus wederom gezien worden als hersenloos gebrabbel!

Ellu
11 augustus 2009, 13:05
Te Koop Aangeboden Wegens euh.... gebrek aan interesse:laugh: 2 kaartjes voor Spa:lol:.

TheRealms
11 augustus 2009, 13:06
Meen je dat of was het een grap? :P

Ellu
11 augustus 2009, 13:18
Meen je dat of was het een grap? :P

Nee ik ga voor de return of Luca Badoer

http://www.f1-geschiedenis.be/COUREURS/Foto/Badoer_Luca.jpg

Maar baal er wel flink van, en voor de vorm geef ik Willi Weber de schuld:P

Robert Saalmink
11 augustus 2009, 13:25
Top 10 lijstjes, voer voor Hollanders :p

10 facts about Luca Badoer

After 12 years of service as Ferrari's test driver, and almost a decade since his last grand prix, Luca Badoer is probably as surprised as many observers about getting a chance to race again as Kimi Raikkonen's temporary team-mate.

Felipe Massa's injuries from his Hungarian GP accident, allied to Michael Schumacher's inability to race, have left the door open for Badoer to get at least another grand prix under his belt.

Here are 10 facts about the Italian

• Luca Badoer's return to F1 means there will now be two drivers in the field who competed in the 1993 season. Both he and Rubens Barrichello made their debuts that year.

• Badoer's promotion to F1 in 1993 came after a title-winning F3000 campaign the year before, where he took the crown with four wins.

• Badoer's F1 return means he will be the oldest driver in the field - taking over that honour from Barrichello. The Italian is currently 38 years old.

• His promotion to Ferrari race seat means Badoer will still only have driven for Italian teams in F1. He has previously raced for Scuderia Italia, Minardi and Forti Corse.

• Badoer is Ferrari's longest serving test driver, having originally begun work for them back in 1998.

• Despite having competed in 48 grands prix, Badoer never scored a point. His best finish was 7th in the 1993 San Marino Grand Prix.

• Badoer's failure to score a point gives him the distinction of being the driver with the most race starts who has not achieved that feat.

• His best grid position is 12th, which he delivered for Minardi at the 1995 Hungarian Grand Prix. In the race he finished 8th.

• Luca Badoer famously broke down in tears at the 1999 European Grand Prix after his car stopped with gearbox failure as he seemed en route to fourth place.

• Badoer's near 10-year gap between his last race at the 1999 Japanese Grand Prix and his return in Valencia is not quite as big as the 10 years and three months between Jan Lammers' races in the 1982 Dutch and 1992 Japanese Grand Prix.

Autosport

Jeroen Ursem
11 augustus 2009, 13:25

:closedeyes:

Daniël
11 augustus 2009, 13:27
Jammer, maar helaas! :(

Niels Tieman
11 augustus 2009, 13:34
• Luca Badoer famously broke down in tears at the 1999 European Grand Prix after his car stopped with gearbox failure as he seemed en route to fourth place.

Dat vond ik toen zoooo zielig. Helemaal in tranen omdat hij die (grafbak) van een Minardi gestuurd had naar een knappe positie, ging hij stuk!

bobskink
11 augustus 2009, 14:25
Dat vond ik toen zoooo zielig. Helemaal in tranen omdat hij die (grafbak) van een Minardi gestuurd had naar een knappe positie, ging hij stuk!
Ik herinner me dat ook nog, dar was inderdaad zeer triestig en alleen daarom gun ik hem al meer het zitje dan Schumacher.
Hoewel ik het Mika Salo in 1999 ook gunde, toch gunde ik het Badoer toen ook nog ietsje meer.
Het is inderdaad veel te snel bekend gemaakt en wat toen iedereen zei klopt ook, waarom kruip je op die leeftijd nog op zo'n gevaarlijke motor, eigen schuld dikke buld!

CuqeBaqer
11 augustus 2009, 16:26
Luca Badoer... Wat een retards tegenwoordig bij Ferrari.

Tjerk Korving
11 augustus 2009, 18:20
Maar hoe gaat Luca Badoer z'n superlicentie krijgen eigenlijk? Tenzij hij voorafgaand aan het seizoen genoeg kilometers heeft gemaakt (meer dan 1000 kilometer?) is geen andere manier waarop hij die kan krijgen lijkt me.

Bramzel
11 augustus 2009, 18:51

Daar is het forum voor Kevin. En een beetje meer respect voor de mening/speculatie van een ander mag best, je hoeft niet overal met de botte bijl op in te gaan. Zou wel zo leuk zijn voor de sfeer.

Beide opmerkingen kunnen dus niet eens gezien worden als speculaties, jouw post kan dus wederom gezien worden als hersenloos gebrabbel!

Net zoals het slot van jouw post. Doe maar niet :)

speed9
11 augustus 2009, 19:32
Luca Badoer... Wat een retards tegenwoordig bij Ferrari.

:lol:Oud maar niet verleerd.....
:lol:Konden ze geen jongere coureur nemen.
Schumacher : 40(beste f1 coureur ooit)
Badoer : 38(slechtste F1 coureur )

Darthwillie
11 augustus 2009, 19:45
:lol:Oud maar niet verleerd.....
:lol:Konden ze geen jongere coureur nemen.
Schumacher : 40(beste f1 coureur ooit)
Badoer : 38(slechtste F1 coureur )
Slechtste is wel overdreven, ik kan er een paar noemen die nog veel slechter waren. Jean Dennis Deletraz, Bartels, die Israelier die teveel grip had :rolleyes:
Badoer heeft nooit fatsoenlijke wagens gehad, en Ferrari houdt hem echt niet 11 jaar als tester als hij zo slecht was

Stefan van Renselaar
11 augustus 2009, 19:49
Slechtste is wel overdreven, ik kan er een paar noemen die nog veel slechter waren. Jean Dennis Deletraz, Bartels, die Israelier die teveel grip had :rolleyes:
Badoer heeft nooit fatsoenlijke wagens gehad, en Ferrari houdt hem echt niet 11 jaar als tester als hij zo slecht was

Ik kan ook wel betere coureurs noemen :rolleyes:

Trouwens Rick, jij bent jong genoeg, waarom neem je geen contact op met Ferrari?

Joost van den Heuvel
11 augustus 2009, 19:54
Vraag me af of het Marc Gené was geworden als ie niet al LMS moest rijden tijdens de F1 wedstrijden op Valencia en Monza.

Darthwillie
11 augustus 2009, 20:00
Als Kimi zich verwond had bij die crash tijdens de rally was het nog wat geweest bij Ferrari :blink:

Schumi rulezzzzz
11 augustus 2009, 21:02
Snap niet dat ze Anthony Davidson niet opbellen bij Ferrari, das nog wel een snelle rakker.

Neo-242
11 augustus 2009, 21:21
Dit is echt lachen! Een maat van me zei het nog toen de Schumacher-comeback bekend gemaakt werd: dat is om de aandacht van het vertrek van BMW af te leiden én om de kaartverkoop te stimuleren. Uiteindelijk zal het wel niet doorgaan en met een sisser aflopen. Hij heeft nog gelijk ook!:lol:

Volstrekt onbegrijpelijk dat een team als Ferrari en een man als Schumacher een rentree met zoveel media-belangstelling aankondigt om dan pas achteraf tot de conclusie te komen dat het niet meer gaat qua fysiek. Klinkt enorm amateuristisch. Wij passeren toch ook eerst de bedrijfsarts vóór we een job krijgen?:laugh: Schumacher is niet alleman natuurlijk, maar het gaat hier toch om een veeleisende sport.

Enfin, Luca Badoer dus. Ben benieuwd wat dat gaat worden. Ik kan me niet teveel herinneren van hem. Ik begrijp nog altijd niet waarom Ferrari geen jong scherp talent in de auto zet, en nu al helemaal niet. Ik vraag me af wat Enzo Ferrari van deze vertoning zou gevonden hebben.:)

Al die Duitsers die een ticketje Spa gekocht hebben, je zou er bijna medelijden mee krijgen:flowers:

bobskink
11 augustus 2009, 21:52
bijna

speed9
11 augustus 2009, 21:58
Ik kan ook wel betere coureurs noemen :rolleyes:

Trouwens Rick, jij bent jong genoeg, waarom neem je geen contact op met Ferrari?
:lol: Goed idee.
Alleen : Investeren in iets dat presteert I.P.V. investeren in iets dat nog moet presteren is een groot verschil."

:lol: Was 11 toen,reed best ok (voor een 11 jarige).
Oja :blink: Ik wil nog niet dood,maar een young drivers trainings programe zou ik niet misslaan.

Gelukkig mogen er geen 18- jarigen in de F1

TheRealms
12 augustus 2009, 00:50
Snap niet dat ze Anthony Davidson niet opbellen bij Ferrari, das nog wel een snelle rakker.

Ik denk zoiezo dat Anthony een beetje onderschat is, altijd als hij rijd is hij snel, zou hem best nog is willen zien racen!

Darthwillie
12 augustus 2009, 01:08
ik wacht even af of het echt doorgaat en niet op fitness afketst, na heel veel reclame
gepost op 29 juli :blink:

Wat mij betreft is het echt jammer dat het niet doorgaat. Ik had graag gezien hoe hij het tegen Kimi had gedaan.

De rest van het internet is trouwens helemaal dolgeslagen :lol:
theorieën dat Schumacher zich moet terugtrekken omdat hij met F1 banden heeft getest en anders door de FIA geschorst wordt en meer van die ongein :lol:

Ben wel benieuwd wat ze met Badoer gaan doen, kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij het geweldig gaat doen na 10 jaar niet racen.

Luca di Montezemelo heeft het er trouwens al over dat hij volgend jaar 3 wagens wil inzetten om Schumacher te laten racen wanneer hij wil (autosport.com)

bobskink
12 augustus 2009, 09:48
gepost op 29 juli :blink:
De rest van het internet is trouwens helemaal dolgeslagen :lol:
theorieën dat Schumacher zich moet terugtrekken omdat hij met F1 banden heeft getest en anders door de FIA geschorst wordt en meer van die ongein :lol:

Er kan daar misschien nog een streepje waarheid in zitten, maar dan nog, dan zou Ferrari in het algemeen gestraft moeten worden. Ik kan me alleszins wel inbeelden dat er een hoop gefrustreerde Schumy fans rondlopen op dit moment.

Weet iemand hoe het nu zit met Renault?

Jeroen Ursem
12 augustus 2009, 10:42
Weet iemand hoe het nu zit met Renault?

Het officiële debuut van Renault in de Formule 1 vond plaats in 1977. Tijdens de Britse Grand Prix op 16 juli 1977 kwam de RS01 voor het eerst in actie. Al na 16 ronden moest de Franse coureur Jean Pierre Jabouille de wedstrijd staken. Ondanks deze matige start zou dit leerjaar Renault later tot grote hoogten brengen. De RS01 was overigens de eerste Formule 1-auto met een turbo.

In 1979 wist Renault haar eerste overwinning binnen te halen. In de Franse Grand Prix op Dijon-Prenois behaalde Jabouille de eerste plaats, en liet zo Gilles Villeneuve (Scuderia Ferrari) en René Arnoux (Renault F1) achter zich, die beiden een heroïsch gevecht om de tweede plaats hadden uitgevochten.

Drie jaar later kon Renault in alle wedstrijden van het seizoen van 1982 laten zien, dat zij in de top drie thuis hoorde. In datzelfde jaar behaalde Renault F1 haar eerste 1-2 zege. In de thuiswedstrijd werd Arnoux eerste en Alain Prost 2e.

Renault trok zich in 1986 terug als team uit de Formule 1.

Omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan, keerde Renault in 1989 terug in de hoogste tak van de autosport, ditmaal als motorenleverancier voor Williams. Dit legde de Fransen geen windeieren, want vanaf 1992 werd de combinatie vijf keer de nummer één van het constructeurskampioenschap. Uitzondering hierop was 1995, want in dat jaar werd het team Benetton kampioen. In totaal is Renault dus die zes jaar aaneengesloten constructeurskampioen geweest. Na deze overwinningszege trok Renault zich terug uit het kampioenschap (eind 1997), mede door slechte resultaten bij de autodivisie van Renault.

In 2002 keerden de Fransen opnieuw terug, ditmaal niet alleen als motorenleverancier, maar als een geheel eigen team (feitelijk de voortzetting van Benetton). Een jaar later behaalde de jonge Spaanse coureur Fernando Alonso een uniek record in z'n R23, hij werd namelijk de jongste Formule 1-winnaar ooit. Met zijn zege in de Grand Prix van Hongarije schreef deze (toen 22 jaar en 27 dagen oude) coureur geschiedenis.

Fernando Alonso werd in het seizoen 2005 wereldkampioen (de jongste wereldkampioen ooit), en zorgde er daarmee in de laatste Grand Prix (Sjanghai) voor dat Renault ook het kampioenschap van constructeurs won. Ook in het daaropvolgende seizoen was het Renault F1 team het beste. Fernando Alonso kroonde zich in 2006 opnieuw tot wereldkampioen en zo eindigde de Franse renstal net voor Ferrari met een voorsprong van 5 punten.

In 2007 kreeg Renault een nieuwe naam, Mild Seven Renault F1 Team werd omgedoopt naar ING Renault F1 Team. In deze samenstelling rijden zij nog steeds.

:innocent:

Tjerk Korving
12 augustus 2009, 10:45
Maar hoe gaat Luca Badoer z'n superlicentie krijgen eigenlijk? Tenzij hij voorafgaand aan het seizoen genoeg kilometers heeft gemaakt (meer dan 1000 kilometer?) is geen andere manier waarop hij die kan krijgen lijkt me.
Iemand een idee?

Darthwillie
12 augustus 2009, 11:09
Hij heeft in december genoeg kilometers gemaakt met de vorige wagen, geen probleem dus.

Richard117
12 augustus 2009, 12:29
Bovendien heeft hij, lijkt mij, in de loop van de jaren toch wel zoveel ervaring opgebouwd dat hij die superlicentie niet meer kwijt zal raken.
Die Alguesari had volgens mij nog geen meter in een F1-auto gereden en toch ook een Superlicentie?

Darthwillie
12 augustus 2009, 12:47
Prosts kijk op de Schumacher zaak
Prost: Schumacher made the right call

By Steven English Wednesday, August 12th 2009, 09:03 GMT

Alain ProstAlain Prost says he understands Michael Schumacher's desire to return to Formula 1, but believes the seven-time world champion made the right decision in calling off his comeback due to worries over the strength of his neck.

Schumacher injured his neck in a motorcycle testing accident in February and after testing a 2007 Ferrari decided that he was not fit enough to race again in F1.

Prost, who won four world titles between 1985 and 1993, told French newspaper Le Parisien that he believes Schumacher needed more time to prepare himself for a return.

"The desire and motivation to return takes time to disappear, it takes several years to abandon F1," said Prost. "Michael and I hung up our helmets for different reasons, but when you were competitive the temptation to return when asked is great.

"If there was any physical risk, Schumacher was right. The neck is crucial in motorsport and if there is pain you can quickly feel nausea and have impaired vision."

Prost also questioned whether the German's decision was made at least partly because of question marks over his performance.

"It remains to be seen if Schumacher stopped solely because of the health problem, or because when he resumed driving he realised that the task was enormous.

"He has not started in F1 for three years and only had three weeks to prepare. The body changes very quickly when you stop racing, a driver does not react the same way and the vision is not as sharp. When I returned in 1993 after eight months it was very difficult to find the best level, Schumacher may need more time.

"In 1994 McLaren asked me to take the wheel. I conducted three days of testing and I immediately realised that something was broken. The speed was there, but not the will to manage the pressure, travel and media that comes with a championship contest.

"A year later, Jean Todt suggested that I become team-mate to Schumacher to help him become champion at Ferrari. I would have been clearly number two, which was ok - I almost drove, but finally I did not, for the same reasons."

Schumacher Prost in een team in 96 :blink: zou wat geweest zijn.
(autosport.com)

Pingguest
12 augustus 2009, 12:58
Was je niet bekend met dat verhaal?

Tjerk Korving
12 augustus 2009, 13:01
Bovendien heeft hij, lijkt mij, in de loop van de jaren toch wel zoveel ervaring opgebouwd dat hij die superlicentie niet meer kwijt zal raken. Die Alguesari had volgens mij nog geen meter in een F1-auto gereden en toch ook een Superlicentie?
Alguersuari heeft een superlicentie omdat hij de Brits Formule 3 kampioen van 2008 was en dan heb je daar automatisch recht op kennelijk.

Maar de super licentie van Schumacher was uiteindelijk ook verlopen dus ervaring zegt niet zoveel. :)

Enniewee, als Badoer z'n kilometers heeft gereden in december dan heeft hij het dus daardoor inderdaad.

Darthwillie
12 augustus 2009, 13:04
Nee, nooit van gehoord, gingen wel geruchten dat hij 95 bij McLaren zou gaan rijden. 96 bij ferrari is voor mij nieuw.

Ellu
12 augustus 2009, 15:05
Live audio van de Schumacher Persconferentie:

http://nl.justin.tv/dennisf1

speed9
12 augustus 2009, 20:25
Alguersuari heeft een superlicentie omdat hij de Brits Formule 3 kampioen van 2008 was en dan heb je daar automatisch recht op kennelijk.

Maar de super licentie van Schumacher was uiteindelijk ook verlopen dus ervaring zegt niet zoveel. :)

Enniewee, als Badoer z'n kilometers heeft gereden in december dan heeft hij het dus daardoor inderdaad.

Ik had toen duidelijk was dat Micheal Schumacher zou rijden met redenen, waarom die een superlicentie zou krijgen.

1: Aantal test Kilometers binnen een jaar.
2: 18 GP's in 3 jaar.
3: Speciale gevallen kan FIA er 1 geven.

@Jeroen Ursem : ING gaat bijna tenonder en Renault ook bijna zo wat,,, Toeval ?
@TheRealms : Anthony is een goeie coureur,als die de juiste setup krijgt.
Rijd Anthony geen Le Mans(serie)?

Stefan van Renselaar
12 augustus 2009, 21:20
@Jeroen Ursem : ING gaat bijna tenonder en Renault ook bijna zo wat,,, Toeval ?

Nee, in de cijfers die vandaag bekend zijn gemaakt werd duidelijk dat ING (wel een bescheiden) winst heeft gemaakt in het afgelopen kwartaal ;)

De keuze voor Badoer is trouwens niet helemaal duidelijk voor mij, er zijn een hoop betere coureurs met F1 ervaring die ze hadden kunnen kiezen...

Pingguest
12 augustus 2009, 21:29
Nee, in de cijfers die vandaag bekend zijn gemaakt werd duidelijk dat ING (wel een bescheiden) winst heeft gemaakt in het afgelopen kwartaal ;)

Die winst kwam uitsluitend vanuit de verzekeringsbranche en het zijn voornamelijk de banken die te maken hebben met de kredietcrisis. Niet om vervelend te doen, maar eigenlijk is de bancaire deel van ING technisch failliet.

speed9
12 augustus 2009, 22:22
Die winst kwam uitsluitend vanuit de verzekeringsbranche en het zijn voornamelijk de banken die te maken hebben met de kredietcrisis. Niet om vervelend te doen, maar eigenlijk is de bancaire deel van ING technisch failliet.

Ik bedacht me net : Als ING voor dit jaar falliet gaat,heeft RenaultF1 geld te kort.
Want neem aan dat ING niet voor al betaalt maar per keer.

Is er nog nieuws over die rechtzaak ?

Pingguest
13 augustus 2009, 09:57
Ik bedacht me net : Als ING voor dit jaar falliet gaat,heeft RenaultF1 geld te kort.

Ik betwijfel of ING daadwerkelijk failliet zal gaan, omdat de Nederlandse Staat deze systeembank zal willen behouden.

Tjerk Korving
13 augustus 2009, 12:06
Veel dieper zal de economie niet gaan, aandelen ING gaan enkel omhoog en met de Nederlandse Staat als aandeelhouder gaat het echt niet failliet.

Pingguest
13 augustus 2009, 12:08
Of de economie niet veel dieper zal gaan, moet nog bezien worden. Het is ook voor de Formule 1 te hopen dat het ergste achter de rug is.

Tjerk Korving
13 augustus 2009, 12:12
Maar dan nog. Hetzelfde kan je ook van RBS zeggen als sponsor van Williams en nog wat andere banken her en der. Belangrijkste redenen van verliezen of kleine winsten zijn de afschrijvingen die er gedaan zijn. Het zal in elk geval niet zo'n vaart lopen.

Roy Visser
13 augustus 2009, 12:28

Is er nog nieuws over die rechtzaak ?

Als ING Failliet gaat heb ik wel grotere problemen aan mijn hoofd als een F1 team zonder geld ;)

Pingguest
13 augustus 2009, 13:08
Als ING Failliet gaat heb ik wel grotere problemen aan mijn hoofd als een F1 team zonder geld ;)

Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken, maar de Nederlandse Staat garandeert thans tot €100.000, - per persoon per rekening.

Overigens voor alle duidelijkheid: de Staat is geen aandeelhouder van ING, maar heeft slechts onder voorwaarden een krediet verleend aan het bedrijf.

Tjerk Korving
13 augustus 2009, 15:24
Enniewee, tijd dat we weer een race krijgen denk ik. De komkommertijd is weer immens in de Formule 1. Luca de Montezemelaar schreeuwt dat hij graag met drie auto's wil rijden in 2010 om zo Schumacher een zitje te geven en andere grote teams zouden dat ook maar moeten doen. Hoezo weinig hebben met de nieuwe teams. En Piquet was nog niet klaar met Briatore en verkondigd dat de man geen enkel verstand heeft van Formule 1. Duh. Het is iemand die mensen die er wel verstand van hebben op de juiste plaats zet en daar houd het zo'n beetje op. Niets nieuws.

speed9
13 augustus 2009, 16:30
Enniewee, tijd dat we weer een race krijgen denk ik. De komkommertijd is weer immens in de Formule 1. Luca de Montezemelaar schreeuwt dat hij graag met drie auto's wil rijden in 2010 om zo Schumacher een zitje te geven en andere grote teams zouden dat ook maar moeten doen. Hoezo weinig hebben met de nieuwe teams. En Piquet was nog niet klaar met Briatore en verkondigd dat de man geen enkel verstand heeft van Formule 1. Duh. Het is iemand die mensen die er wel verstand van hebben op de juiste plaats zet en daar houd het zo'n beetje op. Niets nieuws.
Luca mag zo veel willen,maar of het lukt nee.

3 Wagens is te veel van het goede om lege plekken in de F1 op te vullen.

Omdat Ferrari speciaal 3 wagens willen gaan ze toch lekker zelf een Ferrari 1 Racing Klasse op zetten.
Kunnen ze met zo veel mogelijk Ferrari's rijden als ze willen.

Darthwillie
13 augustus 2009, 16:46
Omdat Ferrari speciaal 3 wagens willen gaan ze toch lekker zelf een Ferrari 1 Racing Klasse op zetten.
Kunnen ze met zo veel mogelijk Ferrari's rijden als ze willen.
Noem het A1GP :laugh: :thumbup:

speed9
13 augustus 2009, 16:50
Noem het A1GP :laugh: :thumbup:

:thumbup:Juist:lol:.

Pingguest
13 augustus 2009, 17:55
Ik betwijfel of Formule 1-teams werkelijk in staat zullen zijn permanent drie auto's in te laten zetten. Maar net als bij het klantenchassis, zie ik weinig bezwaar tegen het vrijlaten van het aantal per team in te zetten auto's. Ook zouden teams vrij moeten zijn om de kleurenschema per auto aan te passen. Tot eind jaren '70 was dit alles heel normaal, dus wat maakt de huidige tijd dusdanig anders dat het niet meer zou kunnen?

NS
13 augustus 2009, 18:15
de 3e auto gewoon mee laten rijden, maar niet mee laten tellen in het kampioenschap :P (ben je gelijk van het "probleem" af, niemand die dat tegenwoordig nog zou doen lijkt me)

speed9
13 augustus 2009, 18:16
Ik betwijfel of Formule 1-teams werkelijk in staat zullen zijn permanent drie auto's in te laten zetten. Maar net als bij het klantenchassis, zie ik weinig bezwaar tegen het vrijlaten van het aantal per team in te zetten auto's. Ook zouden teams vrij moeten zijn om de kleurenschema per auto aan te passen. Tot eind jaren '70 was dit alles heel normaal, dus wat maakt de huidige tijd dusdanig anders dat het niet meer zou kunnen?Toen was er een te kort aan teams.
Als we nu 12 teams keer 3 wagens doen = 36 wagens.
Dan verdwijnen circuits als Monaco,Spa,Monza enzo automatisch.

Bramzel
13 augustus 2009, 18:20
Spuit 11 blijft modder geven:

Piquet: "Briatore snapt niks van de Formule 1"
13 augustus 2009

Nelson Piquet is nog niet uitgescholden op Flavio Briatore. De Braziliaan liet vorige week weten ontslagen te zijn door Renault en had het in zijn verklaring vooral gemunt op teambaas Flavio Briatore. Ook nu nog zit er flink wat woede in Piquet en zegt hij dat Briatore 'niets' weet van de sport.

"Hij weet niks van de Formule 1", zei Piquet tegenover het Britse Autosport. "Misschien kon mijn positie hem niks schelen, maar hij had geen flauw idee wat er in het team gebeurde. Als je naar hem luistert op de pitradio is het belachelijk. Soms vroeg hij of we slicks of regenbanden wilden hebben, terwijl het overduidelijk was."

"Iedereen weet dat zijn ego groter is dan wat dan ook. Het gaat allemaal om uiterlijk vertoon. Hij mag dan een goede zakenman zijn, het Formule 1-team kan prima zonder hem. Het enige goede dat hij het team brengt, is een prima omgang met Bernie en de FIA. Afgezien daarvan heeft hij geen idee wat er gebeurt."

"Het is alsof mijn zus adviezen geeft over de auto. Pat Symonds is de man die weet waar hij het over heeft."

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/08/13/piquet-briatore-snapt-niks-van-de-formule-1/

Cry me a river, build a bridge and get over it. Je had je statement gemaakt, en hebt het punt bereikt waarop je alleen maar jezelf voor lul zet. Gewoon slikken en doorgaan, hier bereik je niks mee...

bobskink
13 augustus 2009, 21:02
Cry me a river, build a bridge and get over it. Je had je statement gemaakt, en hebt het punt bereikt waarop je alleen maar jezelf voor lul zet. Gewoon slikken en doorgaan, hier bereik je niks mee...
Hij zou er inderdaad beter mee stoppen, of hij nu gelijk heeft of niet. Nelson kan alleen maar hopen dat zijn opvolger het er even slecht vanaf brengt.

Pingguest
13 augustus 2009, 21:06
Toen was er een te kort aan teams.
Als we nu 12 teams keer 3 wagens doen = 36 wagens.
Dan verdwijnen circuits als Monaco,Spa,Monza enzo automatisch.

Een tekort aan teams? In de jaren '70 reden er minstens twaalf teams per seizoen mee. In enkele seizoenen kwamen over het gehele seizoen zelfs twintig teams opdagen.

NS
13 augustus 2009, 21:27
Een tekort aan teams? In de jaren '70 reden er minstens twaalf teams per seizoen mee. In enkele seizoenen kwamen over het gehele seizoen zelfs twintig teams opdagen.

Een tekort was er niet, maar je moet er wel bij vermelden dat een aantal teams maar 1 auto hadden. ;)

Pingguest
13 augustus 2009, 21:28
Een tekort was er niet, maar je moet er wel bij vermelden dat een aantal teams maar 1 auto hadden. ;)

Uiteraard, maar ik vind aanknopingspunten dat het toestaan van de klantenchassis en het niet fixeren van het aantal auto's per team gebruikt werd om een te klein veld op te vullen.

Face the Slayer
13 augustus 2009, 21:49
Ik betwijfel of Formule 1-teams werkelijk in staat zullen zijn permanent drie auto's in te laten zetten. Maar net als bij het klantenchassis, zie ik weinig bezwaar tegen het vrijlaten van het aantal per team in te zetten auto's. Ook zouden teams vrij moeten zijn om de kleurenschema per auto aan te passen. Tot eind jaren '70 was dit alles heel normaal, dus wat maakt de huidige tijd dusdanig anders dat het niet meer zou kunnen?

Commerciële belangen en macht. F1 is tegenwoordig een product die gelikt naar het publiek moet overkomen, waar dus geen plaats is voor bepaalde afwijkingen. Gezien Ecclestone het circus runt worden die bepaalde afwijkingen ook niet geduld, want hij wil de totale controle behouden.

speed9
13 augustus 2009, 23:52
Commerciële belangen en macht. F1 is tegenwoordig een product die gelikt naar het publiek moet overkomen, waar dus geen plaats is voor bepaalde afwijkingen. Gezien Ecclestone het circus runt worden die bepaalde afwijkingen ook niet geduld, want hij wil de totale controle behouden.

Wat gebeurt er met de F1,als Ecclestone komt te overleiden?
Neemt Max het dan over,of gaat het naar zijn ex vrouw of kinderen?

Raikkonen_WC
14 augustus 2009, 08:30
Wat gebeurt er met de F1,als Ecclestone komt te overleiden?
Neemt Max het dan over,of gaat het naar zijn ex vrouw of kinderen?

Nou, ik zal het lang bewaarde geheim eindelijk vertellen. Ik wordt dan de nieuwe baas en laat iedereen mee beslissen over de nieuwe regels! :D

Jeroen Ursem
14 augustus 2009, 10:43
Nou, ik zal het lang bewaarde geheim eindelijk vertellen. Ik wordt dan de nieuwe baas en laat iedereen mee beslissen over de nieuwe regels! :D

Iedereen, behalve die baas van je ;)

Darthwillie
17 augustus 2009, 19:43
Renault mag rijden in Valencia, de raceban wordt omgezet in een 50.000 euro boete.

autosport.com

Robert Saalmink
17 augustus 2009, 21:56
En terecht.

speed9
17 augustus 2009, 22:17
Nice.
Dat geld hebben ze wel voor over om Alonso zijn thuis GP te laten rijden.

Is er ook een langere verslag van de rechtszaak?