View Full Version : BATracer League²
Stefan van Renselaar
23 juli 2009, 18:38
[spacer]
[logo_dr]
[spacer]
Orginele startpost, door TheBoss:
Hai racefreaks,
Ik ben een paar dagen geleden weer eens begonnen met 'BATracer', waarschijnlijk hebben een paar mensen hier wel eens wat over gehoord. Het is een online text-based game, waarbij je net zoals bij het echte werk moet kwalificeren, racen en zoveel mogelijk punten behalen. Het wordt gespeeld in teams van 2 (twee coureurs) en gaat eigenlijk net zoals bij de echte F1. Het enige verschil is dat alle auto's ongeveer aan elkaar gelijk zijn, maar dat hangt natuurlijk ook af van hoe je de carsetup instelt, maar dat is logisch. Het is teveel werk om alles perfect uit te leggen, dus neem anders zelf gewoon een kijkje, want het is geweldig om te doen en het kost zo'n 10 minuten tijd per dag dus dat is ook wel te doen!
Ohja, voor dat ik het vergeet. Het leek me wel leuk om een competitie aan te maken voor DigitalRacing, sinds wij natuurlijk het meeste verstand hebben van mooie bolides en racen moet dat wel gaan lukken. Drie jaar geleden werd dit ook een keertje gedaan in de GPxProLeague trouwens. Heb er al een aangemaakt, je moet zelf een beetje afspreken bij wie je in het team wil. (de teamnamen staan al wel vast, gewoon zoals in de F1) De rest wijst zich vanzelf.
[spacer]
Details om mee te doen:
Link: http://batracer.com/-cj?&D&44069
Wachtwoord: digitalracing
Carset: DTM
Link voor nieuwe account: http://batracer.com/-1FrontPage.htm?G5f
[spacer]
Wat handige dingen over BATracer:
Als je nieuw bent met BATracer raad ik aan om dit te lezen: http://batracer.com/-ph?read&20
http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/1-DriverCharacteristics-1.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/2-IntialSetup.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/3-TyreSliders.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/4-WeatherExplanation.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/5-weatherguide.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/6-Converting.jpg
Credits aan Vito Diepstraten
Voorbeeld van een race in BATracer, deze is op Spa-Francorchamps, met een Prost in een 1999 seizoen: http://racingstefan.bravehost.com/drnl/voorbeeld_batracer_race.html
[spacer]
[logo_dr]
[spacer]
Stefan van Renselaar
23 juli 2009, 18:39
Voorlopige Inschrijvingen:
Coureur|Team
John Debacquer|GMT-DHR
Roy Visser|SR-Academy
Jerry Van Sinderen|RM Racing
Michael Storm|Storm Racing
Gerben van den Broek|Ilmor Racing
Neil Debacquer|Team Leader
Niels Tieman|Team DigitalRacing
Jeroen Ursem|Super Aguri
Paulpeter Kroon|Muecke Trekstor
Kim van der Stichelen|VDS Motorsport
Peter van der Veen|VDV Racing Team
Jim Debacquer|Team America
Stefan Van Renselaar|Texaco-Havoline Racing
Ruben Laenens|Forza RM
Dennis Gerressen|Oxygen Racing
Ricus Winnubst|Van Hummel Motorsport
Angelo Wolner|Adieë Wa
Mark Bentvelzen|Team Underground
Bram Kocken|HugoBOSS Racing
Ruben Laenens
23 juli 2009, 19:52
Ik zit er ook in nu
paulpeter
23 juli 2009, 20:31
MarkB: Zelf zou ik ook graag mee doen maar zit nu in Nijmegen en ben morgen weer thuis. Ga morgen gelijk inschrijven ;) Inloggen hier heeft niet veel zin denk ik met hetzelfde ip :)
tinyriconen
23 juli 2009, 20:39
Van Hummel Motorsport heeft zich ook ingeschreven.
Stefan van Renselaar
23 juli 2009, 21:16
Nog maar 4 plaatsen over, maar ik denk dat Mark B wel genoeg tijd heeft om te joinen :)
Roy Visser
24 juli 2009, 14:16
Bram Kocken en Mark Bentvelzen moeten er nog in. Ik zie dat angelo zich ook weer heeft aangemeld? Ga je dit keer wel alle races meedoen angelo? :)
Stefan van Renselaar
24 juli 2009, 17:10
Bram Kocken en Mark Bentvelzen moeten er nog in.
Als er 18 aanmeldingen zijn dan verander ik het wachtwoord ff en pm hun dat zodat hun veilig kunnen joinen ;)
Roy Visser
24 juli 2009, 17:32
Als er 18 aanmeldingen zijn dan verander ik het wachtwoord ff en pm hun dat zodat hun veilig kunnen joinen ;)
je bent een held
Federici
24 juli 2009, 17:50
2 augustus ben ik trouwens op vakantie haha.
Naja, hoe veranderen jullie de teamnamen?
Stefan van Renselaar
24 juli 2009, 18:05
Op your desk onder het grote plaatje van je auto kijken.
Federici
24 juli 2009, 18:20
Dank je Stefan. Heb het veranderd :)
Bram Kocken
25 juli 2009, 11:56
Bram Kocken en Mark Bentvelzen moeten er nog in. Ik zie dat angelo zich ook weer heeft aangemeld? Ga je dit keer wel alle races meedoen angelo? :)
Ik heb me ingeschreven, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet vooruit heb gerekend of ik de league kan voltooien, als het 20 dagen duurt, zal ik de laatste race mogelijk missen, vanwege het fenomeen vakantie ;)
Maar DTM is wel weer cool! I'm in with 2005 V8 Mercedes!
(Mercedes powerrrr, vorige league ook al ;))
Stefan van Renselaar
26 juli 2009, 00:42
Is er nog iemand die de game wil joinen? Anders start ik hem op maandag of dinsdag :)
Dit mag natuurlijk ook je 1e BATracer seizoen zijn, dat maakt niet uit ;) DTM duurt maar 20 dagen, dus het duurt niet zo lang :)
petervdveen
26 juli 2009, 07:50
Van mij mag hij wel beginnen. Anders haal ik het niet meer optijd ben ik bang..
Die vakantie's ook altijd.. :innocent: Zouden ze moeten afschaffen.. :p
tinyriconen
26 juli 2009, 10:36
Ik zit ook met smart te wachten op het nieuwe seizoen! Die ene auto hoeft ook niet per se opgevuld te worden nu nog, lijkt me :)
Ben ondertussen ook begonnen aan 2 andere kampioenschappen. Ingestapt in een F1 2009 Renault vanaf Shanghai en begonnen aan een BTCC kampioenschap. Dankzij wat dingetjes die ik ontdekt heb in het afgelopen seizoen is mijn score, na in beide kampioenschappen een race te hebben gereden, 100% winst ;)
Nog maar 2 podia scoren, wat me niet meer moeilijk zal lijken, en ik ben Pro player. Hopelijk ben ik dan af van teamgenoten die niet reageren of helpen de setup te perfectioneren :D
Bram Kocken
26 juli 2009, 12:33
Misschien wil Rick (speed9) wel meedoen, die zal ook wel into dit soort games zijn!
Stefan van Renselaar
26 juli 2009, 12:36
Nog maar 2 podia scoren, wat me niet meer moeilijk zal lijken, en ik ben Pro player. Hopelijk ben ik dan af van teamgenoten die niet reageren of helpen de setup te perfectioneren :D
Ja, die Academy spelers zeggen meestal nooit wat in team talk en testen 50% van de tijd nooit.
Als je gewoon test dan komt het wel goed ;)
tinyriconen
26 juli 2009, 15:20
Misschien wil Rick (speed9) wel meedoen, die zal ook wel into dit soort games zijn!
Volgens mij vergeet ik het steeds.
Maar ik kap er denk mee, of ik rij het seizoen nog uit.
Weet het niet hoor ;)
speed9
26 juli 2009, 15:49
Misschien wil Rick (speed9) wel meedoen, die zal ook wel into dit soort games zijn!Ik weet niet, heb niet zo veel verstand van setup's en strategie in batracer.
:innocent: Is het met teams of alleen je zelf?
Bram Kocken
26 juli 2009, 16:01
Er zit geen verstand in, het gewoon de slider op het juiste getalletje zetten... Deze league is alleen, dus je benadeelt ook niemand als je het niet goed doet ;)
Maar het was slechts een voorstel :)
speed9
26 juli 2009, 16:02
Er zit geen verstand in, het gewoon de slider op het juiste getalletje zetten... Deze league is alleen, dus je benadeelt ook niemand als je het niet goed doet ;)
Maar het was slechts een voorstel :):lol: Ik doelde niet op het benadelen,maar meer op team work enzo.
Maarja, ik kijk na de f1 wel of ik mee doe.
Edit : Ik wil mee doen,maar is der plek ?
Stefan van Renselaar
26 juli 2009, 22:56
Ik heb de game nu opgestart. :)
tinyriconen
26 juli 2009, 23:12
Shit.. vergeten banden te vervangen.. :innocent:
Jeroen Ursem
26 juli 2009, 23:14
Kom maar op met die race :p
Dennis
27 juli 2009, 08:51
Shit.. vergeten banden te vervangen.. :innocent:
Daar kwam ik net ook achter. Had me toch een plek of 7 kunnen opleveren :S
Stefan van Renselaar
28 juli 2009, 12:42
De 1e race ging wel lekker :)
Niels Tieman
28 juli 2009, 12:43
Ik trek me voorlopig even terug uit de BATRacer league. Aantal redenen; ik heb minder met de DTM bolides en ik ben eigenlijk zo druk bezig met het nieuwe DRNL seizoen dat dat even wat aandacht en tijd vergt. Dus ik ga eerst dat op de rails zetten. :)
Gerben vd Broek
31 juli 2009, 22:35
Voor het eerst een podium gescoord met Batracer, en dat terwijl ik de Q totaal geen tijd voor gehad. Dus stond zomaar 17de op de grid. En dan gewoon 3de worden. In die 5 runs practise ook nog op 3 na beste setup gevonden :). Waarschijnlijk gewoon geluk gehad per ongeluk.
Kim Van Der Stichelen
31 juli 2009, 22:41
Weer DNF, gelukkig in een race waar ik niks van verwachtte :)
Stefan van Renselaar
4 augustus 2009, 19:16
BATracer heeft er nu ook GP2 bij! :D Nu nog een public slot vrij krijgen en het spelen....
Als je hier (http://batracer.com/-1FrontPage.htm?G5f) naartoe gaat en dan op het plaatje met GP2 klikt, dan krijg je alle info over die carset :)
paulpeter
4 augustus 2009, 22:17
Klinkt goed:)
Kim Van Der Stichelen
4 augustus 2009, 23:28
Ik word het zo stilletjes aan beu...
Allemaal leuk en wel "no blame" maar het is wel elke keer dnf...
petervdveen
5 augustus 2009, 00:33
Hoe kan het dat iemand met 20 extra kilo's zo makkelijk naar voren toe rijd...:huh1:
Stefan van Renselaar
5 augustus 2009, 11:15
Hoe kan het dat iemand met 20 extra kilo's zo makkelijk naar voren toe rijd...:huh1:
Omdat ik erin zit :innocent: ^^
Ik heb wel geluk, 20 kilo extra is het maximum :P
paulpeter
5 augustus 2009, 21:29
Heeft veel met je instellingen te maken van Driving Style. Hoe meer risico je neemt, hoe sneller je bent, maar des te meer kans op fouten. Als je daar een goede balans in weet te vinden scheelt veel. En Stefan is een iets meer ervaren speler, dus die weet precies hoe je het beste in verhouding kunt instellen.
Stefan van Renselaar
5 augustus 2009, 22:49
BATracer heeft er nu ook GP2 bij! :D Nu nog een public slot vrij krijgen en het spelen....
Als je hier (http://batracer.com/-1FrontPage.htm?G5f) naartoe gaat en dan op het plaatje met GP2 klikt, dan krijg je alle info over die carset :)
Er is nu ook Formule 3, Zelfde link drukken, maar dan op het F3 plaatje.
Dus wat wordt het voor seizoen 3, Formule 3 of GP2? F3 heeft de mogelijkheid van 4 man in een team en GP2 voor maar 2 man in een team :)
El Maestro
5 augustus 2009, 22:55
Met 4 man in een team lijkt me wel leuk:)
Gaan we trouwens nog de Indy 500 doen?
Stefan van Renselaar
5 augustus 2009, 23:00
Met 4 man in een team lijkt me wel leuk:)
Gaan we trouwens nog de Indy 500 doen?
Ik zat met Jeroen en Roy op Teamspeak toen ik die opzette en toen begon BATracer te huilen dat je minimaal 2 seizoen moet hebben voltooid om die Indy 500 te kunnen joinen. Het probleem is alleen dat ik niet weet of dat ook private games mogen zijn... :rolleyes:
Jeroen Ursem
5 augustus 2009, 23:03
Indy 500 is echt leuk, rijd nu mee in 1 waar ik 13e lig, maar er rijd zeker 10 man voor me die binnen nu en een paar rondjes naar binnen moeten :laugh:
Race is nog lang, heb net 40 rondes gehad. Totaal 200 rondes, maar dat hebben ze dus slim in 5 stukken gehakt ;)
tinyriconen
6 augustus 2009, 23:03
Nou ja... denk ik een leuke taktiek te hebben.. wordt ie kennelijk door het spel als anders beschouwd.. Lap 2 en gewoon geen tweede??? Beetje vreemd.. Wéér een race naar de klote. K-DTM :P
Jeroen Ursem
6 augustus 2009, 23:17
Nou ja... denk ik een leuke taktiek te hebben.. wordt ie kennelijk door het spel als anders beschouwd.. Lap 2 en gewoon geen tweede??? Beetje vreemd.. Wéér een race naar de klote. K-DTM :P
Batracer:
Unlike F1, fuel choices are not a factor for the drivers that make it through to the final stage of qualifying.
;)
paulpeter
6 augustus 2009, 23:37
Jaaaa gewonnen!:thumbup:
Stefan van Renselaar
6 augustus 2009, 23:50
Jaaaa gewonnen!:thumbup:
Zijn toch weer puntjes die je van Jeroen afsnoept, dus ik ben er ook blij mee :)
Jeroen Ursem
6 augustus 2009, 23:52
tsss
:laugh:
tinyriconen
7 augustus 2009, 14:50
Dan nog.. als ik het instel lijkt het me dat hij dat gewoon hoort uit te voeren ;)
Roy Visser
7 augustus 2009, 14:55
Dan nog.. als ik het instel lijkt het me dat hij dat gewoon hoort uit te voeren ;)
nee hoor want bij de DTM mag je niet in de eerste 8 rondjes naar binnen ;)
staat OOK in de regels :p
tinyriconen
7 augustus 2009, 21:55
nee hoor want bij de DTM mag je niet in de eerste 8 rondjes naar binnen ;)
staat OOK in de regels :p
Klopt, maaaar.....
Ik had mijn pitstops ingesteld op ong. ronde 9 en 16. De regels schrijven voor dat je niet mag stoppen binnen de eerste zes en laatste acht ronden.
Dat compleet van mijn ingestelde taktiek wordt afgeweken is mij een raadsel.
Maar wat mij nog meer verbaasd is eigenlijk dat ik in ronde nummer 2 naar binnen ga, vervolgens niet meer, maar in de allerlaatste ronde tóch nog wel omdat ik anders gediskwalificeerd zou worden. Ofwel, ik heb twee 'niet-meetellende' pitstops gemaakt (binnen de 6 van het begin en 8 van het eind), maar ik ben niet gediskwalificeerd.
Bij de Race Strategy is het niet mogelijk van 2 stops af te wijken. Toch stopte hij in ronde nummer 2 en gooit hij hem vol genoeg om de hele race uit te rijden. Ofwel, het systeem denkt dat ik op een 1-stopper zit.. Tevens wordt de stop gemaakt met nog 8 ronden benzine er in. Waarom gaat hij dan naar binnen? Ik verwissel mijn banden niet en had geen schade, dus hij zou in principe doormoeten rijden tot de benzine bijna op was.
Lang verhaal kort:
- Ingestelde pitstop strategie werd niet correct uitgevoerd
- Te vroeg naar binnen wat betreft de hoeveelheid benzine aan boord
- Niet ingestelde 1-stop strategie (gooit bij 1e stop vol tot einde race)
- Om 'niet gediskwalificeerd te worden' moet op het laatst een tweede stop gemaakt te worden, terwijl deze stop volgens de regels niet mee zou tellen
- De twee gemaakte pitstops zijn beiden niet geldig voor de pitstop regeling, echter word ik niet gediskwalificeerd.
Zelfs al zou ik m'n pit stop strategie per abuis verkeerd in hebben gevuld, dan nog zijn er dingen gebeurd die niet hadden mogen gebeuren.
Persoonlijk denk ik dat er dus wat foutjes zitten in het BATracer systeem, of in ieder geval in de DTM-carset gezien 'DQ-gate' ;)
Ik zal protest aandienen tegen mijn kwalificatie, want het is overduidelijk dat ik de regels, al dan niet bewust, heb overtreden! Een schande dat de mannen die hier over gaan zulke dingen over het hoofd zien.
EDIT: Schandalig! Terwijl ik nog met m'n vuist op (een overigens erg lege) tafel sta te rammen in Mugello hebben ze een vrije training afgewerkt op Zandvoort! Snel in het vliegtuig gestapt natuurlijk, hebben al m'n engineers en monteurs het vliegtuig gemist. Stelltje Sjaakies. Zo had ik alleen m'n auto bij me. Ik kon de mannetjes bij de pitlane niet overtuigen dat ik écht die talentvolle gozer was. De andere coureurs, die voor me konden getuigen, waren allemaal aan het rijden en ook de wedstrijdleiding ontkende mij ooit gezien te hebben (those bastards!). Uiteindelijk heb ik m'n auto over het hek gegooid en met de Mugello setup nog een rondje kunnen rijden in de kwali. Niet genoeg helaas.
Vergeten te trainen :blush:
Stefan van Renselaar
7 augustus 2009, 22:42
Jules is wel erg druk bezig met nieuwe carsets zeg! Gister Ferrari Challenge en vandaag Trans-Am erbij :thumbup:
Als je hier (http://batracer.com/-1FrontPage.htm?G5f) naartoe gaat en dan op het plaatje met Ferrari Challenge of Trans-Am klikt, dan krijg je alle info over die carset :)
@Ricus: Lap 1:
There is a collision as Winnubst attempts to pass Van Der Stichelen for P11! Winnubst appears to have a problem and will pit next lap to fix it. Van Der Stichelen appears to be lapping slower. As to whose fault that was, it looks 50/50.
Lap 32:
Winnubst has not made the minimum number of pitstops during the race. To avoid disqualification the team decide the only option is to pit on the next lap.
Waarschijnlijk een typefoutje ;)
tinyriconen
7 augustus 2009, 22:44
Gaat echt heel hard. DTM, GP2, F3, Ferrari, Trans-Am.... ze volgen elkaar in een razend tempo op. De F1 2009 en Indy 500 zijn volgens mij ook nog niet heel lang beschikbaar.
Hartstikke mooi :)
tinyriconen
7 augustus 2009, 22:55
Jules is wel erg druk bezig met nieuwe carsets zeg! Gister Ferrari Challenge en vandaag Trans-Am erbij :thumbup:
Als je hier (http://batracer.com/-1FrontPage.htm?G5f) naartoe gaat en dan op het plaatje met Ferrari Challenge of Trans-Am klikt, dan krijg je alle info over die carset :)
@Ricus: Lap 1:
There is a collision as Winnubst attempts to pass Van Der Stichelen for P11! Winnubst appears to have a problem and will pit next lap to fix it. Van Der Stichelen appears to be lapping slower. As to whose fault that was, it looks 50/50.
Nou ja.. dat ik dat heb gemist. Ik heb denk ik 2-3 keer die pagina af gezocht.. damn :blushing:
Lap 32:
Winnubst has not made the minimum number of pitstops during the race. To avoid disqualification the team decide the only option is to pit on the next lap.
Waarschijnlijk een typefoutje ;)
Dan nog, ik heb toch echt die twee legitieme pitstops niet gemaakt. Waarom ben ik niet gediskwalificeerd?
Stefan van Renselaar
7 augustus 2009, 23:08
Ik zal ff op het forum posten voor je ;)
Bij F1 2005 mag je niet van banden wisselen, maar als je dat toch doet dan van je ook pas een paar ronden later uit met bandenproblemen...
[edit]Pit stops cannot be scheduled within the first 6 or the final 8 laps of any race. Pit stops resulting from unforseen circumstances will be permitted. Each driver will make 2 stops in the race.
Dit zal er wel onder vallen.
tinyriconen
7 augustus 2009, 23:48
Ik zal ff op het forum posten voor je ;)
Bij F1 2005 mag je niet van banden wisselen, maar als je dat toch doet dan van je ook pas een paar ronden later uit met bandenproblemen...
[edit]
Dit zal er wel onder vallen.
Okay, had inderdaad schade, maar die tweede stop was niet onder speciale omstandigheden. Nou ja, ik werd anders gediskwalificeerd. Behoorlijk "speciaal", maar als dat daar ook onder valt, dan kan je die hele regel van de 6 beginlaps en 8 eindlaps schrappen. Dan kan je in principe gewoon doorrijden een enorme voorsprong opbouwen en de laatste 2 rondjes naar binnen gaan 2x. Die stops waren omdat je anders gediskwalificeerd zou worden, dus "speciaal". Ofwel het mag :blink:
Stefan van Renselaar
7 augustus 2009, 23:50
Nee, dat zal je no way halen met je banden, die zijn dan waarschijnlijk al opgeblazen en als je je helemaal vol gooit met brandstof dan ben je super traag ;)
tinyriconen
7 augustus 2009, 23:58
Ach.. ik ken iemand. Die kan met 20 kg extra nog wegrijden bij iedereen ;)
Stefan van Renselaar
8 augustus 2009, 00:04
Ach.. ik ken iemand. Die kan met 20 kg extra nog wegrijden bij iedereen ;)
Dat ga ik niet proberen in een public game hoor :surrender:
Trouwens, hier op Zandvoort heb ik ook een betere kans, minder rechte stukken :)
tinyriconen
8 augustus 2009, 10:58
Het gaat me iets beter af in m'n andere twee games.
In een F1 2009 game kwam stapte ik vanaf Sepang in bij Renault, naast een hele fijne teamgenoot. Sindsdien (hebben net Duitsland gehad) twee keer gewonnen en leek ik een goede titelkandidaat te worden. Echter ben ik nog 1x vierde geworden en voor de rest uitgevallen. Veelal te wijten aan de onbetrouwbaarheid van de auto :( Ik sta nu nog wel vierde, maar heb 32 punten achter op de kop. Een P2 of 3 is nog wel heel goed mogelijk.
Ook rijd ik vanaf het begin mee in een BTCC game. Met m'n Civicje ga ik nu aan de leiding en begin ik iets uit te lopen. 10 punten voorsprong op m'n concurrent en begin de komende race (Home race) vanaf pole, waar hij van p7 moet starten. We zijn er echter nog niet, moeten nog 6 circuits langs met een sprint en feature race. Maar van de reeds gereden 7 races heb ik 1 gewonnen, tweemaal derde, tweemaal vierde en verder ook in de punten.
De Pro status heb ik gelukkig nu ruim bereikt, dus ik ga na deze twee kampioenschappen zeker niet meer een Academy game rijden. Zitten teveel 'onzin'-spelers in. :)
Stefan van Renselaar
8 augustus 2009, 11:03
De Pro status heb ik gelukkig nu ruim bereikt, dus ik ga na deze twee kampioenschappen zeker niet meer een Academy game rijden. Zitten teveel 'onzin'-spelers in. :)
Je mag als Pro nog alleen een Academy game als Mid season joinen ;)
Succes met je kampioenschappen :)
Kim Van Der Stichelen
8 augustus 2009, 21:36
Deze wil ik wel winnen straks :lol:
El Maestro
8 augustus 2009, 22:14
Pfff, heb ik een keer de beste setup, maak ik eerst zelf een fout, en daarna slaat de pitcrew op hol....
Van Sinderen makes a pitstop from P5 lasting 20.83 seconds. Tyre choice is SP Max Slick. 13 laps of fuel are taken onboard. The mechanics were disorganised and this cost around 16 seconds!
...
Dennis
8 augustus 2009, 22:55
M'n eerste punten :thumbup:
Jeroen Ursem
9 augustus 2009, 09:23
M'n eerste punten :thumbup:
Onze eerste 1-2 :cool:
Stefan van Renselaar
9 augustus 2009, 10:57
Onze eerste 1-2 :cool:
Nee, want er zijn geen teams :P
Hopelijk gaat de kwalificatie nu weer eens een beetje redelijk, alhoewel ik wel gecrasht ben en laps ben verloren....
Jeroen Ursem
9 augustus 2009, 11:01
Nee, want er zijn geen teams :P
Voor Dennis en mij is dit puur tracktime meenemen voor de FPL2
:innocent:
Roy Visser
9 augustus 2009, 11:03
pfff enalaatste :(
El Maestro
9 augustus 2009, 22:51
Yeah! Derde pole van het seizoen. Nou nog hopen dat het een keer in de race allemaal goed gaat:)
Stefan van Renselaar
10 augustus 2009, 23:59
Met nog 2 races te gaan en 20 punten voorsprong kan Jeroen nog gelijk komen met mij, maar hij kan niet meer aan mijn 5 overwinningen komen en dus is er een kampioen :D :thumbup:
Jeroen Ursem
11 augustus 2009, 00:11
beetje jammer dat je een extra account ingeladen hebt die bij mij punten weghoud.
Niet dat ik had kunnen winnen, maar wel een beetje jammer..
Roy Visser
11 augustus 2009, 00:24
Waarom zitten er in ene 2 Stefan Renselaars in de game? :blink:
Stefan van Renselaar
11 augustus 2009, 00:55
Waarom zitten er in ene 2 Stefan Renselaars in de game? :blink:
Niels had al dagen niet ingelogd en heb hem maar vervangen...
Roy Visser
11 augustus 2009, 15:04
Niels had al dagen niet ingelogd en heb hem maar vervangen...
vind ik een beetje vreemd, nou haal je punten van anderen weg. Voor me gevoel is het zelfs valsspelen. Als je de volgende kampioenschappen maar gewoon met 1 account meedoet
Gerben vd Broek
11 augustus 2009, 19:53
vind ik een beetje vreemd, nou haal je punten van anderen weg. Voor me gevoel is het zelfs valsspelen. Als je de volgende kampioenschappen maar gewoon met 1 account meedoet
+1....
Stefan van Renselaar
11 augustus 2009, 20:02
Officieel is het niet valsspelen:
"Running Several Accounts in One Team
You can run several of your KT accounts in one team if it's a private game, but not if it's a public game UNLESS each account is in a different class.
A few people fall foul of this when joining a public game mid-season - be extra careful when joining a mid season game if you have more than one account."
Maar ik geef toe dat ik pas achteraf bedacht dat het niet helemaal eerlijk is :blushing:
Zal niet meer gebeuren!
Met die 2e account ga ik vanaf nu wat experimenten doen ;)
Roy Visser
11 augustus 2009, 20:19
Als je met die 2e account iemand van de baan rijd dan weet je wie er voor de deur staat he ;)
officieel misschien niet valsspelen, maar zo ken ik er nog wel een paar ;)
Ruben Laenens
11 augustus 2009, 20:52
Volgend seizoen??? Ik zie de F2 wel zitten met 4 ploegmaten in één team
Stefan van Renselaar
11 augustus 2009, 22:03
Volgend seizoen??? Ik zie de F2 wel zitten met 4 ploegmaten in één team
Je haalt GP2 en F3 door elkaar :p
Ik had voor mijn clan een kampioenschap opgezet met de F3's. Ik denk dat we die wel kunnen gebruiken, ik had er namelijk een Open clan kampioenschap van gemaakt en er zitten al aardig wat rijders van van hier in mijn clan :)
[edit] 3 keer de kwalificatie op 100 is niet echt slim, zet ik mijzelf er in Q2 uit xD :P
El Maestro
11 augustus 2009, 22:25
[edit] 3 keer de kwalificatie op 100 is niet echt slim, zet ik mijzelf er in Q2 uit xD :P
En toch sta je ook nog op P3...:rolleyes:
Stefan van Renselaar
11 augustus 2009, 22:28
En toch sta je ook nog op P3...:rolleyes:
Ik ben er 99% zeker van dat je voor me gaat komen ;)
Jeroen Ursem
11 augustus 2009, 23:29
Je kan beter jezelf op wets wegsturen, in alle sessies. En al je sliders op 0, dan weet je vrijwel zeker dat je nergens bent (tenzij het regent)
tinyriconen
12 augustus 2009, 23:53
Beetje jammer dit, domineer de race met een hoofdletter D. Echter staat in de regels dat ik minstens eenmaal pech per race moet hebben. Gelukkig nog de tweede plaats gepakt, maar dat was eigenlijk te weinig. Ben blij dat we bijna klaar zijn. Verschrikkelijk kampioenschap!
Roy Visser
13 augustus 2009, 00:38
mwoi als ik geen exceptionally bad start had gehad, dan had ik ook direct bij je gezeten ;)
tinyriconen
13 augustus 2009, 09:39
mwoi als ik geen exceptionally bad start had gehad, dan had ik ook direct bij je gezeten ;)
Hmm.. true :innocent:
Jeroen Ursem
13 augustus 2009, 14:08
DTM vind ik echt een klote klasse, die zal ik niet zo snel mee ergens meedoen. De wagens maken veel te makkelijk fouten, erg frustrerend :p
Roy Visser
14 augustus 2009, 00:57
Stefan, nou knikker je er tijdens de Qualificatie weer iemand uit met je 2e account die anders nog een sessie door had gereden...
Kim Van Der Stichelen
14 augustus 2009, 22:23
Zo ik ben erover uit, geen nieuw seizoen voor mij.
Allemaal bedankt voor de hulp maar zelfs met settings van stefan haal ik nog een DNF door een error.
Geen zin meer in... ;)
Roy Visser
14 augustus 2009, 22:25
jeroen slaat een seizoentje over, dus ik ook ;)
Jeroen Ursem
14 augustus 2009, 22:27
DTM is echt ruk blijkt maar :p, blij dat het voorbij is. Over 3 weken 10 dagen op vakantie, dus ik sla even over. Anders mis ik straks een paar races ;)
Ik ga niet eraan beginnen als ik het niet af kan maken.
Stefan van Renselaar
14 augustus 2009, 22:43
[spacer]
[logo_dr]
[spacer]
Orginele startpost, door TheBoss:
Hai racefreaks,
Ik ben een paar dagen geleden weer eens begonnen met 'BATracer', waarschijnlijk hebben een paar mensen hier wel eens wat over gehoord. Het is een online text-based game, waarbij je net zoals bij het echte werk moet kwalificeren, racen en zoveel mogelijk punten behalen. Het wordt gespeeld in teams van 2 (twee coureurs) en gaat eigenlijk net zoals bij de echte F1. Het enige verschil is dat alle auto's ongeveer aan elkaar gelijk zijn, maar dat hangt natuurlijk ook af van hoe je de carsetup instelt, maar dat is logisch. Het is teveel werk om alles perfect uit te leggen, dus neem anders zelf gewoon een kijkje, want het is geweldig om te doen en het kost zo'n 10 minuten tijd per dag dus dat is ook wel te doen!
Ohja, voor dat ik het vergeet. Het leek me wel leuk om een competitie aan te maken voor DigitalRacing, sinds wij natuurlijk het meeste verstand hebben van mooie bolides en racen moet dat wel gaan lukken. Drie jaar geleden werd dit ook een keertje gedaan in de GPxProLeague trouwens. Heb er al een aangemaakt, je moet zelf een beetje afspreken bij wie je in het team wil. (de teamnamen staan al wel vast, gewoon zoals in de F1) De rest wijst zich vanzelf.
[spacer]
Details om mee te doen:
Link voor nieuwe account: http://batracer.com/-1FrontPage.htm?G5f
ID: 45146
Wachtwoord: digitalracing
Carset: Formula 3
[spacer]
Wat handige dingen over BATracer:
Als je nieuw bent met BATracer raad ik aan om dit te lezen: http://batracer.com/-ph?read&20
http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/1-DriverCharacteristics-1.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/2-IntialSetup.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/3-TyreSliders.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/4-WeatherExplanation.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/5-weatherguide.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/6-Converting.jpg
Credits aan Vito Diepstraten
Voorbeeld van een race in BATracer, deze is op Spa-Francorchamps, met een Prost in een 1999 seizoen: http://racingstefan.bravehost.com/drnl/voorbeeld_batracer_race.html
[spacer]
[logo_dr]
[spacer]
paulpeter
14 augustus 2009, 23:17
Crown Racing met Monster Energy sponsoring is present:laugh:
El Maestro
15 augustus 2009, 14:54
Ik doe mee!:laugh:
(Ook met Monster Energy)
Darthwillie
15 augustus 2009, 18:25
(Ook met Monster Energy)
Je bedoelt dat jij zoveel koopt dat PP gesponsord kan worden :lol:
Stefan van Renselaar
15 augustus 2009, 18:31
Je bedoelt dat jij zoveel koopt dat PP gesponsord kan worden :lol:
Is BATracer trouwens niet iets voor jou?
Je hebt trouwens wel gelijk :innocent:
Mark B
16 augustus 2009, 00:27
(Ook met Monster Energy)
Fijn.... jij pakt mijn stoelte weg? Althans, ik kan mijn team niet meer vinden namelijk.
El Maestro
16 augustus 2009, 02:56
Is dit niet met 4 man in een team dan? anders maak ik wel een eigen team aan als dat nog kan;)
Stefan van Renselaar
16 augustus 2009, 11:33
Is dit niet met 4 man in een team dan? anders maak ik wel een eigen team aan als dat nog kan;)
Ja, je kan met z'n 4e in een team, maar je kunt het beste niet te veel teams aanmaken, want je kunt anders ook alleen in een team komen en dan is het niet leuk...
Flying John
16 augustus 2009, 22:25
DHR GP trekt zich terug uit het Batracer gebeuren. Na hevig overleg met de broertjes Debacquer werd er besloten om de stekker er uit te trekken.
Dankzij iemand in het team die zich had ingelogd zonder van IP-adres te veranderen werden de rijders hun F3 licentie afgenomen. Er gaan geruchten de ronde in dat misschien John er nog over na denkt om een latere comeback te maken,deze geruchten zijn nog niet bevestigd.
:closedeyes:
speed9
17 augustus 2009, 17:55
Rick Langerak over weegt stoeltje in de F3.
Na lange,saaie,onoverzichtelijke vergadering kwam er een einde aan het gerucht.
De stap is gezet en deur naar de toekomst staat open en de toe stroom van fans, van de ondertussen beroemde Rick Langerak roepen zijn naam.
Hij heeft zich ingeschreven bij de Speed9Racings
-
Oja als iemand met mij in een BTCC league wil PM me dan.
(BTCC Generic Championship ID : #45244)
tinyriconen
18 augustus 2009, 03:01
Winnubst laat F3 links liggen
INDIANAPOLIS - Autocoureur Ricus Winnubst zal niet deelnemen aan het derde seizoen van de Digitalracing.nl BATracer league. Dit laat de jonge Biddinghuizenaar vanuit Indianapolis weten, waar hij deze week de Indy 500 zal gaan rijden.
Winnubst is geen onbekende bij de Digitalracing.nl BATracer leagues. In het eerste F1-seizoen zat hij met Red Bull Racing in de subtop. Het tweede kampioenschap ging minder. In de Mercedes eindigde hij na een wisselvallig DTM-seizoen wederom in de subtop. De derde editie van deze competitie zou verreden worden met Formule 3 auto's. Voor Winnubst past dit echter niet in de planning.
"Naast de DTM reed ik ook een Renault en Civic (respectievelijk F1 2009 en BTCC red.). In die twee kampioenschappen sta ik hoog geklasseerd en wil me daar volledig op focussen. Tevens doe ik mee aan de komende Indy 500. Het oval-racen, zeker met zo'n lengte, is nieuw voor mij. Daarom wil ik hierna even de rust voor mezelf nemen. De Formule 3 was een geweldige uitdaging geweest, maar ik ben nog jong en weet zeker dat er nog andere kansen zullen komen."
In het F1 2009 kampioenschap bezet de 19-jarige snelheidsduivel de derde plaats. In het Britse Toerwagen kampioenschap staat de jongeling zelfs aan de leiding met een riante voorsprong. In Amerika heeft Winnubst de kwalificatie zojuist verreden. Een minescuul foutje zorgde ervoor dat hij niet op de eerste rij mag starten. Winnubst vangt de legendarische race aan vanaf de negende startpositie.
Bron: Autosport.com (http://piv.pivpiv.dk/)
tinyriconen
18 augustus 2009, 03:26
"Je moet prioriteiten stellen"
INDIANAPOLIS - Eerder op de dag maakte Ricus Winnubst bekend niet te zullen starten in het derde seizoen van de Digitalracing.nl BATracer league. Reden hiervoor was de ongelukkige planning vertelde Winnubst aan de telefoon, in gesprek met onze verslaggever.
"Toen het bericht mij bereikte dat er gereden zou worden in de Formule 3 klasse reageerde ik verheugd. Het lijkt mij een grote uitdaging met deze mooie auto's te rijden. Echter kwam ik al gauw tot de conclusie dat deelname echt niet mogelijk was."
Het kampioenschap zou niet passen in je planning. Heb je dan zo'n druk schema?
"Allereerst gaat het niet om de hoeveelheid races waar je aan meedoet, maar de intensiteit van de kampioenschappen. Een seizoen BTCC is verschrikkelijk zwaar, terwijl het aantal gereden ronden erg laag ligt. Bovendien sta ik deze week aan de start van de Indy 500. De grootste uitputtingsslag in het open-wheel racen."
Dan is het lichaam op?
"Dat verwacht ik niet zozeer. Ik ben nog jong, maar heb nog veel te leren. Training buiten de baan is daarbij van belang en ik heb met mijn coach een prachtig intensief schema opgesteld om zo fit te kunnen blijven voor een heel seizoen racen. Rust in het hoofd is van groot belang bij jonge coureurs zoals ik. Daarvoor is het goed om even een stapje terug te doen."
Hoe lang zal je uit de schijwerpers blijven?
"Ik ga geen sabattical nemen. Het is eerder een trainingsstage, zoals in het voetbal. Even niet racen in competitieverband, maar puur werken aan andere zaken. Je moet nou eenmaal prioriteiten stellen."
Prioriteiten?
"Racen is een prachtige bezigheid, maar ik ben nog jong en wil graag verder studeren. In september start ik aan de opleiding Journalistiek. Om voluit te kunnen werken aan het behalen van m'n diploma moet ik daarvoor het racen op een lager pitje zetten. Met Hogeschool Windesheim en mijn coach is afgesproken dat mijn rooster aangepast wordt op het racen. Echter is er de week voorafgaand aan m'n opleiding iets dat mijn volledige aandacht nodig heeft. Een kampioenschap zou die week overlappen en daar kan ik dus onmogelijk aan beginnen."
Intro?
"Jep. Vier dagen lang bier drinken en nieuwe mensen leren kennen!"
*Giechelt, lacht luid en hangt op*
Bron: Water (http://piv.pivpiv.dk/)
Shaddix
18 augustus 2009, 19:21
:closedeyes:
dus als je het goed doet werkt veranderen van het IP van je computer voor meerdere accounts?
Stefan van Renselaar
18 augustus 2009, 19:50
dus als je het goed doet werkt veranderen van het IP van je computer voor meerdere accounts?
Het is beter om gewoon Kool Tools te nemen ;) Het is 13 euro, dus eigenlijk niks.
Maar ik vraag me nog steeds af hoe het komt dat alle drie de accounts zijn geblokkeerd, of dat nou via de achternaam is gebeurt, via het email adres of dat je toch geen ander IP adres had.
Shaddix
18 augustus 2009, 20:05
nuja, ik heb geen zin om voor een browserbased game te gaan betalen, ik heb wel andere dingen op men verlanglijstje staan
maar om nu men router elke keer te gaan resetten is misschien ook wat te veel
paulpeter
19 augustus 2009, 20:26
Volgens mij is de motivatie er een beetje uit bij de meeste;)
Stefan van Renselaar
19 augustus 2009, 20:34
Volgens mij is de motivatie er een beetje uit bij de meeste;)
Ja, met vakantie enzo, mij leek het ook eigenlijk het beste om even te wachten met seizoen 3 ;)
speed9
20 augustus 2009, 11:24
Ja, met vakantie enzo, mij leek het ook eigenlijk het beste om even te wachten met seizoen 3 ;)
Ok jammer heb ik nu alle tijd,moeten we wachten.
Roy Visser
20 augustus 2009, 11:30
pfff, je hebt net 6 weken vakantie gehad rick ;)
speed9
27 augustus 2009, 18:51
Vraagje: Wat moet je doen bij monsoon (heftige regen) alles +20 op je Setup(Wings,tyres pressure, en height?) of alles +10 ?
Jeroen Ursem
27 augustus 2009, 19:15
Dan moet je kijken wat je adviseur zegt
bijvoorbeeld wings nu 50 voor en 50 achter, zegt de adviseur:
"fully wet: + 20 front, + 35 Rear"
Dan doe je dus 90% van 20 erbij aan de voorzijde en 90% van 35 erbij aan de achterzijde (Monsoon = 90% regen)
Maar als je vermoed dat het droger word tijdens de race kan je ook de setup iets minder 'nat' maken.
Stefan van Renselaar
6 september 2009, 00:39
Het is geen BATracer League van digitalracing, maar ik heb een Indy 500 private game opgezet.
Game ID: 46053
Link om direct te joinen (met een bestaande account): http://batracer.com/-cj?&D&46053
Link voor een nieuwe account: http://batracer.com/-1FrontPage.htm?G5f
Deze game heeft geen wachtwoord.
petervdveen
8 september 2009, 19:14
Als ik een game wil joinen staat bij requierments voor het Pro level alles nog op 0 terwijl ik toch net een race gewonnen heb en ik ook al een pole position en een snelste ronde heb gereden..
Weet iemand hoe dat kan?
Stefan van Renselaar
8 september 2009, 19:32
Was dat misschien een mid-season game van een soort die je nog niet als public hebt gejoint?
petervdveen
9 september 2009, 00:02
Dat zou best kunnen ja, maar mid-season is dat geen public dan?
tinyriconen
9 september 2009, 01:00
Je kan mid-season binnen stappen in een private game. :)
Stefan van Renselaar
9 september 2009, 19:04
Dat zou best kunnen ja, maar mid-season is dat geen public dan?
Jawel, maar het is een bekend probleem dat je eerst een public game van een carset moet joinen voordat de resultaten van mid season games tellen voor je WR ;)
petervdveen
9 september 2009, 23:56
Fijn... En als ik die join nadat dit seizoen is afgelopen? worden mijn overwinningen er dan bij opgeteld?
En nog een vraagje.. Ik heb nu als public een F2009 seizoen draaien, kan ik daar uitstappen en dan een ander spel starten?
speed9
10 september 2009, 14:00
Fijn... En als ik die join nadat dit seizoen is afgelopen? worden mijn overwinningen er dan bij opgeteld?
En nog een vraagje.. Ik heb nu als public een F2009 seizoen draaien, kan ik daar uitstappen en dan een ander spel starten?
Als Speler moet je er uit geSackt worden ( Er uit geknikkert)
Als Starter : je kan het moderator schap overgeven aan iemand anders en dacht ik er uit stappen bij Private.
Stefan van Renselaar
10 september 2009, 18:26
Nee, die verdwijnen ergens in een zwart gat als ik het goed heb.
Je kunt er niet zomaar uitstappen, dan moet je 3 dagen niet inloggen, maar dan zijn al je plekken overgenomen. Ook geeft het je een slechte naam en minpunten op je WR.
Shaddix
20 februari 2010, 16:39
voor mensen die nog eens een private willen joinen:
klikje (http://batracer.com/-cj?&D&50962)
een F3, nog maar net opgezet, ik verwacht er genoeg volk in hoor ;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.