View Full Version : FPL: Testsessie - Melbourne, 10/08/2009
Gerben vd Broek
23 juli 2009, 00:53
[spacer]
[logo_fpl]
[spacer]
Testsessie Melbourne
Na een eerste seizoen Formula ProLeague hebben we weer even rust om alles te evalueren maar natuurlijk is het ook een mooie kans om potentiële circuits voor het tweede seizoen te testen. Het doel is om vanaf nu globaal om de vier weken op een ander circuit een testsessie te organiseren tot aan de start van FPL2.
De volgende testrace zal plaats gaan vinden op het circuit van Melbourne die waarschijnlijk de race op TI Aida gaat vervangen, wegens probleem aldaar. Op maandag 10 augustus 2009 zal deze testsessie afgewerkt gaan worden. De bedoeling is om een volledig "raceweekend" af te werken. Daarbij zullen we ook de al eerder geteste instellingen opnieuw gebruiken zoals de raceafstand van 150 kilometer. Bijkomende regel is het VERPLICHT maken van een pitstop. Het hoe en wat je wilt doen en in welke ronde je die pitstop wilt maken is zelf te bepalen. Dus je kan direct aan het einde van ronde 1 een stop maken, als ook in de 1na laatste ronde. In de ronde met de finish is het niet toegestaan een stop te maken. (Let hierop als je mogelijk een ronde achterstand hebt).
Deelname aan deze test is vrij voor iedereen die interesse heeft. Hoe meer zielen hoe meer vreugd dus we hopen dan ook op een volle server.
http://www.digitalracing.nl/livetiming/trackmaps/melbourne.png
[spacer]
Circuit Informatie
Circuit: Melbourne
Lengte: 5,292 km
Ronden: 29
Afstand:153,468 km
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:
Sessie|Tijd
Practice 2/joinen|19:30 – 20:00
Kwalificatie|20:00 – 20:20
Warmup/pauze|20:20 – 20:25
Race| 20:25 - 150 kilometer
[spacer]
Uitslagen
Eerst Racen
[spacer]
Track Installatie
Pak de mappen en bestanden uit naar de Locations en UIData map van Steam. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:
..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations
..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\UIData
Bestaat de Locations en/of UIData map nog niet, maak deze dan zelf aan.
[spacer]
Links
Het FPL reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/12-.html)
FPL Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
FPL Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
Melbourne download (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=10529) (Via NoGrip, registratie nodig)
[spacer]
[logo_dr]
rinussie
23 juli 2009, 01:13
:thumbup: één van mijn favo tracks
Michael Storm
23 juli 2009, 01:20
Dan verwacht ik veel van jou ;)
Top baan en in GP4 vond ik het altijd leuk er te rijden ( ook mijn 1e overwinning behaald ).
Verkeerde datum :p
Ik moet werken 's avonds. En aangezien één van mijn collega's op vakantie is, is het denk ik niet waarschijnlijk dat ik van mijn dienst 'afkom'. Ben er waarschijnlijk niet bij :no:
Al spreekt 't voor zich dat ik stiekem toch eens ga lopen snuffelen in 't rooster :innocent:
rinussie
23 juli 2009, 02:38
Dan verwacht ik veel van jou ;)
Ho stop halt :laugh: niet gelijk de druk erop zetten hee :surrender:
Tja Gp2 3 en 4 dat waren nog eens tijden :thumbup:
Btw bij simracing.nl hebben we deze baan ook getest en daar werd hij afgewezen omdat er nogal een aantal bugs in zitten. De enige die ik zo ff weet is de linker curbstone in bocht 3. Als je daarop komt stil te staan kom je er niet vanaf als je wagen te laag op zijn banden staat.
Daniël
23 juli 2009, 03:41
Toptrack! I'll be there! :thumbup:
tinyriconen
23 juli 2009, 07:27
+1 :)
Ga proberen er bij te zijn, al is het mogelijk dat ik die week niet thuis ben. Dat zou erg jammer wezen. Je weet maar nooit :)
Tjerk Korving
23 juli 2009, 14:02
Btw bij simracing.nl hebben we deze baan ook getest en daar werd hij afgewezen omdat er nogal een aantal bugs in zitten. De enige die ik zo ff weet is de linker curbstone in bocht 3. Als je daarop komt stil te staan kom je er niet vanaf als je wagen te laag op zijn banden staat.
Gerben en ik hebben er gisteren een ronde of wat gereden kwamen toen eigenlijk geen rare dingen tegen. Dat je kan vast komen te staan op een curb zie ik persoonlijk niet als bug. In het echt komt een wagen ook wel eens vast te staan en het zal op meer banen kunnen gebeuren als er hoge curbs aanwezig zijn.
Niels Tieman
23 juli 2009, 14:08
Ik heb het nu in mijn agenda gezet als "bezet/afspraak". Het moet héél erg gek lopen wil het nu nog fout lopen! :D
@Rinussie; Die kans is inderdaad aanwezig maar er zijn zelfs standaard-tracks waar je dat voor elkaar kunt krijgen. :)
Mark van Zanten
23 juli 2009, 15:19
Nu maar hopen dat ik dan wél een computer heb die het doet :( Ik ben dan net terug van vakantie, dus wat dat betreft kan ik erbij zijn.
Marc Vos
23 juli 2009, 15:29
Ik ben er deze testrace niet bij. Ik zit dan in Oostenrijk :)
Dennis
23 juli 2009, 17:17
Zal er bij zijn.
Ralffoxx
23 juli 2009, 17:19
Ik heb het nu in mijn agenda gezet als "bezet/afspraak". Het moet héél erg gek lopen wil het nu nog fout lopen! :D
@Rinussie; Die kans is inderdaad aanwezig maar er zijn zelfs standaard-tracks waar je dat voor elkaar kunt krijgen. :)
Zie Jaap op le mans met de DRES :) Stond daar een tijdje vast op een curb :D was daar heerlijk blij mee...
Geweldige baan dit. Met Jaap nog wat rond gereden. Bij mij weten kan je bij bocht 11 en 12 vol de curb daar nemen. Zie dat niet als bug maar wel mee nemen aangezien het DR regelement zegt binnen de witte strepen.
Daniël
23 juli 2009, 23:45
Zo, ik heb alvast vrij gevraagd van m'n werk, dus ik ben er zeker bij! :thumbup:
Darkone55
26 juli 2009, 22:32
Wat is een écht goeie tijd op dit circuit?
Niels Tieman
26 juli 2009, 22:32
De snelste!
/flauwe modus off
Het is wel een goede vraag though. :) Ik ben benieuwd naar het antwoord. :)
Tjerk Korving
26 juli 2009, 22:42
Geloof dat ik zelf ergens in de 1:41 heb gereden met standaard setup. Dus ik neem aan dat het dan wel onder de 1:40 zal gaan liggen.
Darkone55
26 juli 2009, 22:55
Geloof dat ik zelf ergens in de 1:41 heb gereden met standaard setup. Dus ik neem aan dat het dan wel onder de 1:40 zal gaan liggen.
Ik heb 1:37.9 gedaan, en sneller kan nog wel. Dus wat is écht snel? :P
Gerben vd Broek
26 juli 2009, 23:14
Michael Storm heb ik al 1.37.5 zien doen, en die doelt zeker op een 1.36 en het liefst een lage voor de Q. Zelf heb ik 1.39.8 gedaan pas. En het wilde op dat moment niet sneller. Hoop wel uiteindelijk in de 1.37 uit te komen.
Ruben Laenens
26 juli 2009, 23:14
Storm zag ik een keer 1.37.8 rijden dacht ik, maar dat is buiten categorie ;). Denk dat de tijd van de 'normale' simracers rond de 1.38 - 1.40 ofzo zullen zitten.:p
Darkone55
26 juli 2009, 23:22
Michael Storm heb ik al 1.37.5 zien doen, en die doelt zeker op een 1.36 en het liefst een lage voor de Q. Zelf heb ik 1.39.8 gedaan pas. En het wilde op dat moment niet sneller. Hoop wel uiteindelijk in de 1.37 uit te komen.
Ah ok. Ik heb inmiddels 1:37.5 gedaan. Maar 37 laag lijkt me een mooi streven ja. :)
Atreidez
27 juli 2009, 10:08
Gisteren even snel een installatie rondje gereden.. Gave vlakke trek, met wat linke curbs hier en daar, maar dat hoort er idd gewoon bij. Het verschil is er wel met GP4, waarbij je soms als reflex op bepaalde punten instuurd en daar een grotere curb ontvangt als dat je in GP4 deed, maar dat zie ik ook niet als probleem. Oefenen zal zeker wel helpen op deze track :)
Daniël
27 juli 2009, 13:43
Mja inderdaad. Ook de verhoudingen lijken soms wat anders dan in GP4. Kan ook komen omdat ik al een tijd geen GP4 meer heb gedaan. Het is in ieder geval een hele toffe baan. :)
Atreidez
27 juli 2009, 21:10
Mja inderdaad. Ook de verhoudingen lijken soms wat anders dan in GP4. Kan ook komen omdat ik al een tijd geen GP4 meer heb gedaan. Het is in ieder geval een hele toffe baan. :)
Nouja, de verhouding in snelheid is idd anders :P Met GP4 rij je er gemiddeld 1,5 keer zo hard overheen.
R. de Ruijter
27 juli 2009, 23:37
Ga er proberen bij te zijn. Vind het echt een supergaaf circuit. Heb er denk ik het meest op gereden met F1-C.
Heeft iemand nog meer last van het eeuwen durende extracten van de baan omdat er heel veel files in de map "models" zitten? Weet nu niet of het aan mijn computer ligt of aan dit bestand.
Gerben vd Broek
27 juli 2009, 23:41
Zitten echt ontzettend veel files in die ingepakte file. Meer dan 5000 files. Das veel.
R. de Ruijter
27 juli 2009, 23:46
Maar het kan toch niet zijn dat het uitpak programma steeds vastloopt (heb er al 2 geprobeerd).
Gerben vd Broek
27 juli 2009, 23:57
Dat zou niet horen nee
Tjerk Korving
28 juli 2009, 00:59
Met winrar werkt het hier gewoon probleemloos. Nou sleep ik zelf altijd de inhoud gewoon naar de locatie toe waar ik het wil hebben maar dat zou neem ik aan geen verschil moeten maken. Eventueel nog eens opnieuw downloaden om zeker te zijn dat het bestand niet beschadigd is. Mocht het niet lukken wil ik er morgen nog wel een zip van maken bijvoorbeeld.
Darthwillie
28 juli 2009, 01:06
heb hem net ook gedownload en uitpakken met winrar gaat prima.
Ivanzoomski
30 juli 2009, 00:01
Net geoefend, 1.40.4 snelste tijd. Rond de 1.41 gemiddeld in race zou moeten kunnen. Maar 1.37ers, pff, got work to do ;)
Daniël
30 juli 2009, 00:26
Haha. Ik rijd nu tijdens een racesessie 1.41-hoog, 1.42-laag gemiddeld, snelste tijd heb ik nog niet echt zitten te proberen. 1.41.7 ofzo, maar goed. Het is wel echt een heerlijke baan. Vooral uitacceleren is vaak verrektes lastig, omdat je -doordat je nog steeds een bocht maakt- niet zo maar volgas kan geven. Ik had ook gigantisch last van een nerveuze kont, dat heb ik nu kunnen verminderen en dat helpt veel. :)
Gerben vd Broek
30 juli 2009, 00:33
Probleem van Ruben was een alternatieve unzipper. En de 2 die hij had alternatief konden niet met de files overweg. Uiteindelijk de "normale" unzipper gebruikt en het werkte wel voor hem.
Tijd van eergister 1.39.3, maar nog wel aantal tienden in de baan voor mij :).
Ralffoxx
30 juli 2009, 11:29
Ik ging gisteren 1.39.5. Ging al weer 4 tiende harder alleen verprutste het in de laatste sector.
CannonDale
30 juli 2009, 13:50
Heb kort geleden voor het eerst met deze wagens gereden. Vond het wel uitdagend. Zal nog een paar keer rijden en als het me goed bevalt mij op de reservelijst aanmelden. Zijn er standaardskins voor deze league gemaakt waar ik uit zou kunnen kiezen of MOET ik echt zelf 1 maken ??
Ruben Laenens
30 juli 2009, 13:53
op nogripracing kan je ook altijd eentje zoeken:p
R. de Ruijter
30 juli 2009, 14:14
Probleem van Ruben was een alternatieve unzipper. En de 2 die hij had alternatief konden niet met de files overweg. Uiteindelijk de "normale" unzipper gebruikt en het werkte wel voor hem.
Inderdaad:)
Net wat rondjes gereden en er kwam een 38.5 uit met ruimte voor een 37er. Zo'n ongelofelijk lekkere baan is dit:thumbup:.
Tjerk Korving
30 juli 2009, 14:51
Heb kort geleden voor het eerst met deze wagens gereden. Vond het wel uitdagend. Zal nog een paar keer rijden en als het me goed bevalt mij op de reservelijst aanmelden. Zijn er standaardskins voor deze league gemaakt waar ik uit zou kunnen kiezen of MOET ik echt zelf 1 maken ??
We hebben niet echt een voorraad standaard skins liggen maar al heb je er geen krijg je gewoon een geheel witte wagen toebedeeld.
Ralffoxx
30 juli 2009, 15:31
op nogripracing kan je ook altijd eentje zoeken:p
of een laten painten ;)
Niels Tieman
30 juli 2009, 15:34
Of zelf painten... ;)
@Tjerk; Geen supergrote voorraad, maar ik heb wel een voorraadje hoor :P
Darkone55
30 juli 2009, 16:16
Ookal doe ik niet mee met de leagues zelf, dit is een mooie kans om bekend te worden met online racen in GTR Evolution voor mij.
Maar ik vraag me af hoe het zit met wat er bij de baan hoort en wat niet. In het reglement staat dat je met 2 wielen op de baan moet blijven, en dat kerbs bij de baan horen. Maar er staat ook dat je niet met de binnenkant van de auto door het gras mag.. Dat is nogal tegenstrijdig toch?
Voorbeeld: is dit legaal of niet? 2 wielen zijn er op de baan, nog niet eens op de kerbs, maar 2 wielen zitten aan de andere kant van de kerbs.
Gras is verboden terrein, dus 't lijkt mij wel duidelijk ;)
Mocht daar nu asfalt hebben gelegen, dan mag 't dus wel.
Tjerk Korving
30 juli 2009, 17:01
Het reglement stelt inderdaad twee wielen op de baan of curbs dienen te zijn en dit is wat mij betreft dan ook een voorbeeld waarbij er géén probleem is. De twee linker wielen zitten nog op de baan/curb en dus ok. Dat de twee rechter wielen op het gras zitten is dan dus niet relevant.
Robert Saalmink
30 juli 2009, 17:58
Bij de ZAC mag ongeveer alles*, zolang je maar NIET in het gras gaat. Gras is verboden terrein.
* zie reglementen voor details
Tjerk Korving
30 juli 2009, 18:24
Na het Formula ProLeague reglement erop nageslagen te hebben zie ik dat wij die regel ook als zodanig vermeld hebben staan. Echter hebben Gerben en ik in het verleden met de GPx ProLeague en ook afgelopen Formula ProLeague seizoen die regel niet als zodanig gehanteerd. De basis voor het FPL reglement was die van ZAC4 en dit punt is toen blijkbaar blijven staan.
Wij zijn echter altijd uitgegaan van minimaal twee wielen op de baan en in een later GPx ProLeague stadium is dat uitgebreid naar baan en/of curb. Persoonlijk zie ik nog geen echte reden om daar vanaf te gaan wijken en dan zou het dus in het reglement van FPL2 worden aangepast. Echter dat zal dan nog intern worden overlegd.
Darkone55
30 juli 2009, 18:34
Hehe, ojee, hele discussie. Ik vind het persoonlijk ook niet relevant of het gras of asfalt is, zolang je maar met twee wielen op de baan blijft. Dat is ook hoe het doorgaans gehanteerd wordt bij echte races, voor zover ik weet.
Hoe zit het trouwens hiermee:
Op Monza heb je de Variante Ascari, waar bij de exit een stuk asfalt ligt en geen kerbstones. Meestal gaan ze hier met vier wielen buiten de lijn. Bij Albert Park heb je een vergelijkbaar stuk: Hellas. Wat als je bijvoorbeeld in de kwalificatie daar met vier wielen buiten de lijn gaat? Is de ronde dan ongeldig?
Tjerk Korving
30 juli 2009, 18:48
Vind het een goed punt aangezien we toch nog het reglement tegen het licht moeten houden. :)
In principe kan dat binnen dezelfde regel gezien worden en geld dus de witte lijn als beperking en dus zou een kwalificatie ronde dan als ongeldig kunnen worden bestempeld. Uiteindelijk kan je met meer snelheid een bocht uit komen dan normaal.
Darkone55
30 juli 2009, 18:52
Vind het een goed punt aangezien we toch nog het reglement tegen het licht moeten houden. :)
In principe kan dat binnen dezelfde regel gezien worden en geld dus de witte lijn als beperking en dus zou een kwalificatie ronde dan als ongeldig kunnen worden bestempeld. Uiteindelijk kan je met meer snelheid een bocht uit komen dan normaal.
Ja precies, duidelijk. :)
Bij de ZAC werd er op Oschersleben, waar je een gelijke situatie hebt bij het ingaan van de 'triple', altijd toegestaan dat je gebruik maakt van het asfalt buiten de witte lijnen...
Overigens vindt ik zelf dat gras ten alle tijden verboden terrein zou moeten zijn...
Tjerk Korving
31 juli 2009, 13:20
Als je er heel consequent in wilt zijn moet je gelijk het minste snippertje gras gaan bestraffen en dan zullen er genoeg buiten de boot vallen denk ik.
Afgezien daarvan mogen de groene vlakken in chicanes e.d. volgens mij wel weer en dat vind ik dan tegenstrijdig. Die vallen wat mij betreft in dezelfde categorie als gras en grind. De enige reden die ik kan verzinnen voor het aanbrengen van groene vlakken is beperking van rotzooi op de baan.
R. de Ruijter
31 juli 2009, 15:44
Eindelijk onder de 1.38. Een 1.37.769, zaten nog een paar kleine foutjes in dus sneller zou in principe kunnen.
CannonDale
31 juli 2009, 18:30
Of zelf painten... ;)
@Tjerk; Geen supergrote voorraad, maar ik heb wel een voorraadje hoor :P
:thumbup:
Als ik er 1 van je zou mogen. Kleur en dergelijke boeit verder niet.
Ga me bij deze aanmelden en zie wel of ik een raceje mee kan pikken bij voldoende afmeldingen.
Thnx !!
edit:
Heb een skin van NoGrip geplukt en een verzoek bij de Org ingediend !! :cool:
tinyriconen
1 augustus 2009, 21:29
Ik ga er helaas niet bij zijn. Kreeg vandaag tijdens de eerste training van het seizoen te horen dat we in ieder geval de voorbereiding drie keer per week gaan trainen. Ofwel maandag, dinsdag en donderdag. Hierdoor mis ik alle races in augustus. Ik hoorde 'in de wandelgangen' dat tijdens het voetbalseizoen zèlf we wel gewoon twee keer per week gaan trainen. Op dinsdag en donderdag welteverstaan. Dus het FPL2-seizoen kan ik wèl meemaken vooralsnog. :)
CannonDale
1 augustus 2009, 22:47
Net even wat laps gedraaid. Is echt even wennen deze auto's. Hard werken en zeer uitdagend. Kost me aardig wat moeite om een goede set te maken, maar boek vooruitgang. Moet die curbs goed in de gaten houden hier. Vooral in T5. En verpest de snelle chicane steeds. Met mijn raceset rij ik een 1.41.1 waar nog aardig wat vanaf kan. Moet de balans van de auto goed zien te krijgen. :rolleyes:
Zeepsop
1 augustus 2009, 23:34
Ik ga ook is proberen een race mee te pakken hier :)
John
2 augustus 2009, 12:41
Ik heb een bugje ontdekt. Als je in de pitstraat (middelste gedeelte) per ongeluk de pitmuur raakt zit je gelijk onder de grond en is je race over. Geen idee hoe zwaar de organisatie hier aan tilt maar ik wilde het toch even melden. ;)
Gerben
2 augustus 2009, 20:51
Deze testrace ben ik er ook bij!!!
Tjerk Korving
2 augustus 2009, 21:42
Ik heb een bugje ontdekt. Als je in de pitstraat (middelste gedeelte) per ongeluk de pitmuur raakt zit je gelijk onder de grond en is je race over. Geen idee hoe zwaar de organisatie hier aan tilt maar ik wilde het toch even melden. ;)
Voorlopig maar niet doen dan John en anderen. :)
Ik zal de maker van de track een mailtje sturen om te zien of hij bereid is dit te fixen. Het zal niet zo'n vaart lopen normaal gesproken, tijdens kwalificaties zal je er nog het dichtste in de buurt komen omdat je uit de pitbox gereden komt, maar als het kan worden gefixed is het wel zo mooi.
Ralffoxx
3 augustus 2009, 01:51
Net nog een test gereden. Iets me setup aangepast met tips van Rinus.
Nu een pr van 1.39.2xx
Maar heb er alle sectoren al weer onder gezeten. Maar denk door de tijd van de dag niet de concentratie meer om hem goed rond te krijgen.
Maar 1.38 moet er zeker in zitten in de FP.
Ralffoxx
7 augustus 2009, 00:09
vandaag weer korte test gedaan. 1:38.6 nu. Kan nog hier en daar wat harder maakte nog al wat foutjes maar begint er op te lijken. Hoop Maandag een hoge 1.37 of lage 1.38 in Q
update weer sneller !!!
Koos
7 augustus 2009, 00:41
Ik ben d'r definitief niet bij komende maandag. Had aanvankelijk een collega 'gestrikt', maar de centrale planning stak er een stokje voor (een ATW-tje; oftewel het is niet in overeenstemming met de arbeidstijdenwet).
Zowel mijn collega als ik hebben geen idee wat er mis is, ook de tante van de planning kon het niet uitleggen, maar de computer zegt 't en dan is het dus blijkbaar zo :blink:
tinyriconen
10 augustus 2009, 11:49
Mannen succes vanavond! :thumbup:
Ik hoop dat er zich geen problemen voordoen op deze baan. Zou hem graag terug willen zien op de kalender.
Daniël
10 augustus 2009, 19:11
Ik heb sinds zaterdag weer last van m'n knie, die wordt ook vreselijk stijf als ik een tijdje in de zelfde positie blijf zitten. Ik ga er niet bij zijn vrees ik, tis geen doen! :(
Succes allemaal vanavond!
Robert Saalmink
10 augustus 2009, 19:40
Jammer Daniel, sterkte ermee en genoeg rust nemen inderdaad.
Tjerk Korving
10 augustus 2009, 20:22
Zo, eens kijken of ik vandaag eindelijk onder de 1:40 weet te komen. Helaas tot nu toe nog niet gelukt.
Dennis
10 augustus 2009, 21:36
Zucht.
Zit ik lekker te wachten tot het aftellen van de warm-up is afgelopen, blijkt het van de start te zijn. DNF :surrender:
Darkone55
10 augustus 2009, 22:01
Nou lekker.
Michael jumpstartte. Ik lag na een ronde of 10/11 zo'n 10 sec voor op iedereen. Tot het spel ineens hing. En toen was alles groen en zwart enzo. Heel vaag.
Dus tot zover. Nou, voor mij geen Simbin games meer. Ik kijk over 10 jaar wel of er een keer een sim van hun kant komt die naast fatsoenlijke physics ook werkt..
Maar was leuk racen hoor mannen. Ik heb me vermaakt!
Robert Saalmink
10 augustus 2009, 22:06
Lol :)
Mijn kwali niet goed, 40.5 waar ik een 39-er wilde (en kon) rijden. Het zat er alleen even niet in vandaag.
De start van de race was wel goed, maar iemand kwam in het gras en tussen hem en een andere wagen zat ik, dus dat was even persen. Te weinig ruimte, maar volgens mij geen spins. Dan in turn 3 grote problemen, ik kon nog net om de mayhem heen sturen het grind in, een andere weg was er niet.
Toen alles wat gekalmeerd was, reed ik op een bepaald moment mijn ophanging scheef. De auto lag sowieso al niet lekker, veel kontzwabber! Dus de pits in voor repairs, toen een stop and go wegens het te laat indrukken van de pit limiter, en toen ik eenmaal in een ritme kwam weer schade gereden. Ik weer de pits in, zie ik ineens de results! Geen idee hoe ik dat gedaan heb, ik wilde de boel laten maken namelijk :(
Hoe dan ook, gaaf circuit maar niet zo'n goede avond.
rinussie
10 augustus 2009, 22:12
Ik zou meedoen maar ik net thuis :glare:
Is wel jammer want ik had er al weer aardig wat training op zitten, ben al wel benieuwd wat de volgende baan wordt.
Volgende keer beter ;)
Ralffoxx
10 augustus 2009, 22:13
Q niet tevreden wou een 1.37 op de klokken zetten maar net niet gelukt.
R. Een grote ramp zoals alle test races. Ik kan het totaal niet volhouden zweet me te pletter na paar rondjes (en dat met airco op 20c) en dikke koorts. Zit te overwegen om maar bij FPL2 niet te starten. Voel me eigenlijk beter dan toen ik hier begon met racen maar tijdens een race slechter. Klopt iets niet helemaal.
Tjerk Korving
10 augustus 2009, 22:21
Geen idee wat er allemaal gebeurde maar de eerste paar ronden waren nogal chaotisch. Zelf me ook een keer verremd maar volgens mij klom er iemand nog vol bovenop me in bocht 3. Had al ophangings probleem aan de voorkant en dus gelijk de pits in na een paar ronde. Volgegooid met brandstof en opzich ging het daarna best ok. Na 20 ronden enkel de muur in en een vleugel eraf en weer schade aan de ophanging voor. De pits in gegaan voor een pietsje brandstof maar helaas m'n splash & dash preset niet goed aangepast zodat de schade niet werd gerepareerd. Toen de race maar beschouwd als klaar.
Overigens heb ik geen blauwe vlaggen gezien en die en gene maar voorbij gelaten als ze wel heel snel dichterbij kwamen. Kan dat zijn omdat ik relatief laat joinde op de grid? Dacht zoiets een keer voorbij te hebben zien komen.
Ralffoxx
10 augustus 2009, 22:24
Trouwens ik had 2x in achterblijver die juist blockte plaats van je er voorbij liet. Heel leuk dat de gene voor je over de weg gaat zwabberen maar please als iemand achter je rijdt ga aan 1 kant rijden en laat hem even voorbij. Aangezien ik 2x dus dik 4sec verloor daardoor. Ook zwaar irritant.
Tjerk Korving
10 augustus 2009, 22:29
Zou kunnen dat ik jouw ergens richting ronde 20 achter me heb gehad Steven maar toen was ik in de laatste zoveel bochten nogal bezig om m'n wagen op de baan te houden zonder voorvleugel en een kapotte voorwiel ophanging. Kan ook Jaap zijn geweest, was een ZB wagen elk geval. Ik had 'm laat in de gaten.
Ralffoxx
10 augustus 2009, 22:31
Was ik niet dan Tjerk. Ik reed met nieuwe wagen die zie jij nie :P
Tjerk Korving
10 augustus 2009, 22:32
Ah ja, zo'n rood geval zag ik bij jou. Nou dan was het Jaapmans. :)
Darthwillie
10 augustus 2009, 22:37
geen blauwe vlag gezien en joinde redelijk op tijd.
MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR wel mijn eerste FLP race uitgereden :thumbup:
Had niet verwacht thuis te zijn dus eigenlijk amper geoefend, traagste in de kwali :blushing:
Weet verder niet wat iedereen deed die eerste ronde maar ik reed opeens 6e terwijl ik toch schade had doordat iemand in mij spinde.
Onder het motto gewoon uitrijden mijn eigen tempo gedaan. Zat wel in de buurt van Raimond Bogert maar die was net ff sneller. Helaas 1 keer mijn voorvleugel eraf gereden. Maar wel blij met 8e plek, toch een puntje zullen we maar zeggen.
Raimond Bogerd
10 augustus 2009, 22:41
Sorry, Tjerk voor de ram van achteren. Ik was een hinderlijke mug aan het wegmeppen en zag de bocht en jou daardoor te laat. Hopelijk had je niet te veel schade.
Verder wel een redelijke race gereden. Ik heb overigens ook geen blauwe vlaggen gezien, terwijl ik die wel gewend ben want ik rij niet zo snel.
Ruben Laenens
10 augustus 2009, 22:46
Was te laat thuis helaas, hoeveel man is er komen opdagen?
Darthwillie
10 augustus 2009, 22:47
13 stuks
Atreidez
10 augustus 2009, 22:50
Wow, wat een race :P
Qual in 39'ers en ik stond 6e of 7e geloof ik. Start was goed, links van me spinde iemand waardoor degene achter me niet aansloten, en na de eerste chicane stak ik Gerben voorbij die een stukje gras had gepakt. Ik had in het begin van de race mega problemen in de snelle chicane, en daar was ie me al snel weer voorbij. Hele tank zat vol, dus gewoon lekker rondjes gaan rijden. Al snel kwamen er wat anderen voorbij ook, Ivo, Gustina en Oldeburg oa. nog wat kleine gevechtjes mee gehad, maar ik heb nergens echt belachelijk verdedigd omdat ze ws toch wel lichter waren. Zo doorgereden tot rondje 25 en eigenlijk weinig raars meegemaakt. Tjerk 1 keer maar die ging de pits in (je had net Gerben voorbij gelaten), en had mij ws. niet gezien. Reedt ook hele tijd op p2 voor me stop, en bij de stop zelf alleen 5 rondjes brandstof erin en zelfde banden erop gelaten. Dat was maar goed ook, want ik kwam redelijk dicht voor de p4 als 3e weer de baan op. Storm ging toen naar binnen achter me, Oldenburg zag ik eerst rijden, maar na 1 rondje zag ik Gustina onwijs rap naderen. Er was toen nog 1 ronde te rijden, en in de laatste bochten had ie het gat helemaal dicht. Ik ben maar ala bejaarde in het midden van de weg gaan rijden, en bij opkomen rechte stuk kon hij me slipstream wel pakken, maar met 0,2s had ik genoeg voor een podiumplek! (dankzij uitvallen van anderen :D ).
Gave race!
CannonDale
10 augustus 2009, 22:58
Tja !! :wacko:
Men leert het ook nooit in de 1e lap. Veels te laat remmen en niet goed opletten was weer de motto bij de start. Kreeg beuken van achteren tot 3x toe in de 1e paar bochten waardoor ik suspension damage had en de wagen niet meer goed reed. Zo lang mogelijk doorgereden met enige moeite totdat het echt mis ging en de muur inknalde. Pits opgezocht, volgegooid en uitgereden maar. Bijna nog P3 gepakt.
Ik kan jammer genoeg niet mee doen met de FPL,
maar mag hopen voor anderen dat er beter opgelet gaat worden. :confused1:
Tjerk Korving
10 augustus 2009, 23:01
Het was een stuk chaotischer dan we gewend zijn in elk geval.
Ivanzoomski
10 augustus 2009, 23:05
Leuke race, maar de 1e ronde was een drama. Zelf maakte ik de fout door in het gras te geraken bij de start en niet goed opgelet toen ik weer terug de baan op kwam. Daardoor kwam Robert in de knoei, sorry daarvoor!
In bocht 3 werd ik van achter aangreden en knalde zo tegen Tjerk aan en schoten er een hoop langs de baan.
Daarna wel een goede race gehad. Paar mensen ingehaald. Bij de pitstop per ongeluk aero damage laten repareren maar ondanks dat en dankzij enkele uitvallers toch nog een mooie 2e plaats kunnen bemachtigen voor Wolner GP :cool:
CannonDale
10 augustus 2009, 23:08
Het was een stuk chaotischer dan we gewend zijn in elk geval.
Zal wel goed komen denk ik !! :cool:
Gerben vd Broek
10 augustus 2009, 23:45
In de kwalificatie was het doel om een 1.37 te rijden en dat is na 4 rondes proberen dan ook gelukt. Dus helemaal blij met mijn tijd, vervolgens er ook op P3 mee staan. Dus goede uitgangspositie voor de race.
De race begon iets chaotisch, omdat het startlicht vreemd deed. Was even twijfel, en toen toch maar gegaan. Vervolgens in bocht 1 iets het gras raken, bijna spinnen, en alsnog 2 posities verloren. Dus na bocht 1 op P5 verder gegaan. Verder weinig druk van achter, want zag iemand spinnen in mijn spiegel, dus was er allemaal precies gebeurde heb ik niet gezien, maar chaos als ik jullie allemaal mag geloven. Kon vrij gemakkelijk langs Jaap komen. Toen op P4, werd al gauw P3 omdat Michael stop and go had. Rondenlang proberen te prikken bij Steven. Was iets sneller, maar kreeg hem er niet langs. Toen ik hem eindelijk er langs kreeg moest ik met 2 wielen zo nodig in het grind rijden, dus kon hij mij weer voorbij. Vervolgens spint ie en kon ik P2 krijgen. Achterstand liep even op, maar kon mijn draai weer vinden en toen begon het langzaam kleiner te worden. Totdat ik ineens P1 lag, omdat Bas er niet meer bij was. Vanaf P1 mijn voorsprong kunnen vergroten tot 10 seconde. Ronde 17 mijn pitstop, waarmee ik net achter Jaap weer de baan opkwam op P3. Ivo had overigens ook een goede stop, want die won daar wel even 5 seconde, en kwam 5 seconde achter me de baan weer op als P4. Zat weer vlak achter Jaap, en kon er redelijk gemakkelijk naartoe rijden en ook aan voorbij. P2 met 45 seconde achterstand, en kon langzaam inlopen op Steven, totdat Steven ook uitviel. Was toen p1 zonder druk van achter, want gat werd vrij vlot groter tot zelfs ruim 30 seconde. Het zou toen nog bijna mislukken want mijn pc bedacht om einde ronde 26 even helemaal op zwart te gaan. Koste 10 seconde en toen kwam het beeld weer terug. Gelukkig niemand in mijn buurt, en grote voorsprong, dus lekker de race kunnen uitrijden. En daarmee mijn eerste P1 gescoord in de FPL. Het is weliswaar een testrace, maar dan nog als 1ste over de streep.
John
11 augustus 2009, 00:11
Mijn verslagje:
Ik had een goede start maar toen kwam Tjerk naar rechts en drukte me opzij waardoor ik even van het gas af moest, anders had ik de auto voor me zo voorbij kunnen steken. In T1 van de 2e ronde gingen er voor mij 3 auto's af, ik kon er mooi langs dacht ik en had ook veel meer snelheid dan de anderen. Daar dacht Tjerk anders over en knalt hem er zo voor. Hij raakt met z'n rechter achterwiel mijn linker voorwiel, hoppa, suspension problems zegt de pits. Hele 1e stint met die suspension problems gereden, was wel een seconde langzamer als normaal.
In bocht 3 werd ik van achter aangreden en knalde zo tegen Tjerk aan en schoten er een hoop langs de baan.
Dat was ik, ik wilde wraak nemen op Tjerk. :blushing: Nee hoor, ik miste mijn rempunt. Mijn excuses hiervoor,is niet m'n gewoonte.
Tegen het einde van de race lag ik 4e, ging lekker. Ik liep een beetje in op Jaap maar in de 1 na laatste ronde ging ik bij het uitkomen van een bocht te vroeg op het gas en ging in de rondte. Zo kon Riley me nog voorbij komen en werd ik 5e. Niet verkeerd.
Felicitaties aan het podium.
rinussie
11 augustus 2009, 03:02
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de pitstops bevallen zijn.
Wat zijn de reacties
John
11 augustus 2009, 07:46
Geen problemen hier met de pitstop. Ik heb de schade aan de suspension ook laten repareren en dat deden ze redelijk snel. ;)
Had je problemen verwacht dan Rinus?
Wat me wel zorgen baart is het feit dat de blauwe vlaggen hier op Melbourne niet schijnen te werken.
John
11 augustus 2009, 07:52
Nou lekker.
Michael jumpstartte. Ik lag na een ronde of 10/11 zo'n 10 sec voor op iedereen. Tot het spel ineens hing. En toen was alles groen en zwart enzo. Heel vaag.
Dus tot zover. Nou, voor mij geen Simbin games meer. Ik kijk over 10 jaar wel of er een keer een sim van hun kant komt die naast fatsoenlijke physics ook werkt..
Maar was leuk racen hoor mannen. Ik heb me vermaakt!
Dat ligt dan toch echt aan je systeem en niet aan de game. Ik race nu 2 1/2 jaar met Simbin games en ik heb dit zelf nog nooit gehad en ik ben niet de enige daarin.
Atreidez
11 augustus 2009, 09:45
Ik vind zelf pitstops super, alleen de tijd die t spel reserveerd voor bijtanken slaat nergens op. Iets wat overigens ook niet echt veranderd als je minder benzine wil, alsof er zoiezo 15 sec. voor tanken wordt gerekend + wat tijd voor de hoeveelheid. Ik hoefde nl. maar voor 4 rondjes benzine erbij, en vervolgens sta ik alsnog 25 sec. stil :surrender:
Geen banden wisselen scheeld dan wel wat, maar daar heb je wel last van aan t eind :D Ik zou toch eens een testrace willen rijden met bv. iets minder afstand (1 tank benzine is genoeg) en dan tyre wear op X4 ofzo. Dan wordt je in principe ook verplicht te pitten, maar sta je niet zo belachelijk lang stil voor een paar druppels benzine.
Robert Saalmink
11 augustus 2009, 09:48
Bij mij ging het niet soepel. Ik had het pit menu erop staan voor repairs, stop keurig bij mijn pijltje en ineens sta ik in de pitbox met de results voor mijn neus. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan?
Gerben vd Broek
11 augustus 2009, 11:14
Dat heb ik ook 1x gehad in een testrace. Toen had ik ook een zware klap gemaakt en op 3 wielen teruggehinkt naar de pit. En bij de pit inrijden kreeg ik ook de results te zien. Dus ergens heeft het spel dan besloten dat de klap unrepairable is ofzo.
rinussie
11 augustus 2009, 13:28
@John
Er was nu een verplichte pitstop en ik ben benieuwd hoe dat is gegaan en wat men er van vindt.
Zoals je weet ben ik een voorstander van verplichte pitstops.
@Jaap
Het op 4x zetten van de slijtage vind ik persoonlijk niks. Maar dit heeft te maken dat ik de game zo echt mogelijk wil rijden. Dat de pitstop soms lang duurt is voor iedereen gelijk. Het kan zomaar zijn dat er iets was met de auto in het geval van Jaap dan ;)
Ik ga dit eens testen met een paar tijden erbij.
@Darkone55
Het is zo dat als Evo vastloopt er een trace file aangemaakt word, hoe je dit moet lezen mag Jaa uhhh Joost mag het weten. Er zijn vast knappe koppen hier die dat kunnen. Dan weet je iig waar het aan lig.
Het zou jammer zijn als je er mee kapt
@iedereen
Zorg dat je op de hoogte bent van het pitsysteem in Evo. Dit is best lastig al zeg ik het zelf. Al die problemen had ik zelf ook en dat had alles te maken met niet weten hoe het werkt en het niet goed voor elkaar hebben van de Strategie.
Buiten de paniek die ontstaat tijdens een stop gaat het nu redelijk van een leien dakje.
Niels Tieman
11 augustus 2009, 13:31
Ik ben ook een voorstander van een verplichte pitstop. Het voorstel van Jaap gaat niet op aangezien het via de dedicated server niet mogelijk is om je bandenslijtage op 4x te zetten.
En verder ben ik het eens met Rinus. Zorg ervoor dat je het pitsysteem hebt getest zodat je weet dat het correcte gebeurt. :)
@Robert; Ik denk dat je wagen dusdanig beschadigt was dat hij naar binnen is gehaalt. GTR, GTR2 hadden daar ook wel eens een handje van. :)
Raimond Bogerd
11 augustus 2009, 14:21
@Rinus De server stond niet ingesteld op een verplichte pitstop. Ik heb voor simracing dit ook wel eens geprobeerd op server 2 en dan krijg je via je HUD meldingen waarop je pitwindow staat, waarin je moet pitten.
Dat heb ik deze race niet gezien.
Ralffoxx
11 augustus 2009, 14:44
Omdat je vaak maar een beperkte window in kan stellen volgens mij. En volgens mij kan dat alleen als je ook STCC pack hebt. Je kan ook gewoon na de hand kijken of iedereen gestopt is. Zeer simpel. Je moet toch de regels nalezen als je mee doet aan de compo dus dat hoort iedereen te weten.
rinussie
11 augustus 2009, 15:27
@Rinus De server stond niet ingesteld op een verplichte pitstop.
Dat heb ik ook niet gezegd :) maar in de aankondiging staat "Bijkomende regel is het VERPLICHT maken van een pitstop." :p
tinyriconen
11 augustus 2009, 15:27
Inderdaad. Vind ik niet meer dan logisch, immers worden alle resultaten 'met de hand' verwerkt. Je kan zonder problemen geschrapt of teruggezet worden ;)
Het is gewoon zaak op de hoogte te zijn van de regels en deze na te leven :)
Atreidez
11 augustus 2009, 15:44
Ik dacht persoonlijk dat er melding was dat je een pitstop moest maken omdat je anders de race niet kon uitrijden :D Dan ben ik misschien wel in overtreding, want ik heb geen banden gewisseld, en bij een verplichte stop in de racerij moet je dan minstends 2 banden wisselen...
Overigens Rinus, met 4x Tyre Wear is het spel gewoon nog realistisch hoor.. Je rijdt alleen op zachtere banden ;) Maarja, als de server het niet kan houdt het op.
Verplichte stop via spel kan alleen met STCC uitbreiding. Dan mag je pas in r4 binnenkomen tot 3 rondes voor t einde.
Tjerk Korving
11 augustus 2009, 15:49
We hebben er bewust voor gekozen om tijdens deze testrace de server de pitstop níet te laten afdwingen.
Bij de Formule BMW testrace op TI Aida hebben we het wel gedaan maar zoals bleek word je dan beperkt in je keuze voor wat betreft het tijdstip dat je de pitstop maakt. Globaal lag dat pit window denk ik van 1/3 tot 2/3 van de race.
Het nadeel hiervan komt bovendrijven zodra je schade rijd voordat je in het pit window zit. Als je dan een pitstop maakt voor reparaties word je daarna alsnog gedwongen een extra pitstop te maken in het pit window. Je hebt dan dus niet meer de flexibiliteit om na schade de strategie om te gooien en bijvoorbeeld de wagen helemaal vol te gooien.
Vandaar is iedereen dus vrij om de pitstop te plannen in welke ronde dan ook. Zolang het maar niet in de finish ronde is van degene vooraan. In de praktijk zullen de meesten toch wel halverwege stoppen maar je behoud de mogelijkheid je strategie om te gooien zonder een extra stop te hoeven maken.
Wat je wisselt is wat mij betreft vrij. Enkel bijtanken of banden wisselen of beiden moet verder niet uitmaken.
Ralffoxx
11 augustus 2009, 16:16
Gisteren moest je wel bijtanken je zou het gewoon niet halen zonder. Dat vind ik eigenlijk ideaal dat de race zo lang is dat je het net niet haalt met 1 tank.
Tjerk Korving
11 augustus 2009, 16:24
Verzoek aan de maker van deze track voor wat betreft de missende blauwe vlaggen en het "gat" in de pitmuur is net de deur uit. Eens zien of het een fix gaat opleveren.
Atreidez
11 augustus 2009, 22:23
Ik ben eigenlijk best geduldig, maar de avond is bijna voorbij dus ik vraag t toch maar. Lapcharts, uitslagen enzo? :P
Tjerk Korving
11 augustus 2009, 23:03
Mezelf nog niet mee bezig gehouden, wel met klussen. :) Zal er morgen naar kijken.
Atreidez
11 augustus 2009, 23:58
Rinus, Gerben en Steven zitten nu op de server, en gingen ff testraceje doen. Nu reedt Rinus meteen weg bij de race en dus een stop/go, wat blijkt nu.. De baanlichten springen meteen op groen, maar de race start pas 3 secondes later :D De 3 lichten die je voor je krijgt, waar ik gister op lette, werken wel goed. Heb je dat toevallig ook nog gemeld aan de maker Tjerk? Succes met je huisje verder!
Robert Saalmink
12 augustus 2009, 00:44
Dat viel me ook al op, maar was me weer even ontschoten. Volgens mij wachtte uiteindelijk bijna iedereen op de 'virtual lights' gelukkig.
Michael Storm
12 augustus 2009, 01:21
Ik had gisteren een valse start omdat ik niet op de virtuele lichten lette. Eigenlijk mijn eigen schuld en gelukkig in een testrace, maar dit hoort op de track zelf ook goed te zijn. ;)
Ralffoxx
12 augustus 2009, 01:22
tja die gast heeft die lichten verkeerd er in gezet wat een flapdrol... je moet wel wachten tot lichten uit gaan niet tot je groen ziet bij Melbourne. Op gras rijden doen we ook niet :P.
Maar goed ik heb het licht gezien. Ben van Swingcam (ja ik weet het swing cam anti simulatie bla bla bla) naar een nose cam overgestapt sinds vandaag en het is niet echt minder gelukkig. Had meer moeite verwacht. Alleen nog effe keer testen in race situatie. Want met 3 man racen was niet echt een race situatie natuurlijk. Maar wel effe leuk.
Ook Zandvoort is leuk trouwens zo met F3000 als je het eenmaal beetje door hebt.
John
12 augustus 2009, 01:50
Bij mij ging het niet soepel. Ik had het pit menu erop staan voor repairs, stop keurig bij mijn pijltje en ineens sta ik in de pitbox met de results voor mijn neus. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan?
Ik denk dat jij met nose cam rijd Robert. Als je met cockpit view rijd had je namelijk kunnen zien wat er aan je auto mankeerde. :D
http://img198.imageshack.us/img198/8385/fplrobert.jpg (http://img198.imageshack.us/i/fplrobert.jpg/)
Tja, dit is dus niet even snel te repareren.
Robert Saalmink
12 augustus 2009, 09:57
Ik rij met die helmet cam. Ik zag wel wat er mis was, maar in GTR2 kon dat nog wel gemaakt worden. Maar ik kreeg helemaal geen melding 'damage can not be repaired' of zo, je wordt gewoon terug gedumpt in je pitbox en klaar. En het hoeft niet snel gerepareerd te worden, als het maar gebeurt.
Tjerk Korving
12 augustus 2009, 10:31
De baanlichten waren me niet eens opgevallen maar normaal gesproken kijk ik daar ook niet eens naar. Ik ga altijd van de virtual lights uit. Maar nee, dat is niet gemeld aan de maker.
Zal er nog wel een mailtje achteraan sturen aangezien ik toch nog geen reactie heb.
Darthwillie
12 augustus 2009, 11:08
Ik rij met die helmet cam. Ik zag wel wat er mis was, maar in GTR2 kon dat nog wel gemaakt worden. Maar ik kreeg helemaal geen melding 'damage can not be repaired' of zo, je wordt gewoon terug gedumpt in je pitbox en klaar. En het hoeft niet snel gerepareerd te worden, als het maar gebeurt.
Jullie hele team hoort voor de volgende race geschorst te worden!!! Als het Renault gebeurt voor Valencia is dit net zo erg :lol:
John
12 augustus 2009, 22:00
Jullie hele team hoort voor de volgende race geschorst te worden!!! Als het Renault gebeurt voor Valencia is dit net zo erg :lol:
Ja inderdaad, hoe haal je het in je hoofd om op 3 wielen terug naar de pits te rijden. Je brengt iedereen in gevaar. :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.