View Full Version : Statistieken en records op DigitalRacing.nl
Robert Saalmink
16 juli 2009, 23:28
Zeer gewaardeerde DRNL leden en racers,
We hebben het op de meeting al kort uit de doeken gedaan; de ontwikkeling van de website staat niet stil en achter de schermen wordt hard gewerkt aan fase 2. Dat is trouwens ingrijpender dan het er straks gaat uit zien: er komt feitelijk een complete nieuwe database onder te hangen die de oude database (en die is al echt heel oud en steeds aangevuld, verbouwd en uitgebreid) compleet gaat vervangen. Het doel is om een goede basis neer te zetten van waar we in de toekomst veel makkelijker en efficiënter functionaliteiten kunnen toevoegen en aanpassen. Een flinke klus maar in de handen van Fabian en met hulp van Maarten is deze klus in vertrouwde handen.
Dit houdt ook in dat we een echte userdatabase gaan aanleggen. Alle race resultaten vanaf de 1e race van de 'forumleague' zullen opnieuw ingelezen worden en de resultaten, je kunt het zo gek niet bedenken, worden aan rijders/users gekoppeld.
Dit opent een wereld van mogelijkheden wat betreft records en statistieken die we kunnen gaan verzamelen en tonen. Denk bijvoorbeeld aan een persoonlijke pagina waar iedereen jouw resultaten kan zien, hoeveel ronderecords iemand heeft, hoeveel overwinningen, etc etc. Maar ook circuit pagina's met records zijn mogelijk, en noem het maar op.
Hier vragen we jullie hulp. We kunnen zelf natuurlijk wel van alles bedenken, maar het is vooral onze bedoeling om tegemoet te komen aan jullie wensen en verwachtingen. In deze thread kunnen jullie ideeen posten van statistieken/records etc die je straks op de site zou willen kunnen terugvinden. Wees creatief, brainstorm erover, maak het gek :) Dan gaan wij ervoor zorgen dat deze functionaliteiten zoveel mogelijk op jullie wensen zullen worden afgestemd.
Alvast bedankt voor de input!
[spacer]
[logo_dr]
Jeroen Ursem
16 juli 2009, 23:32
Kijk, dat scheelt mij een hoop werk :thumbup:
- Aantal punten
- Aantal races
- Aantal rondes
- Aantal podia
- Aantal overwinningen
- Aantal snelste rondes
- Aantal pole positions
- Aantal deelnames
- Aantal DNF's
- Aantal rondes aan de leiding
- Gemiddelde punten per start
- Beste Kwali
- Beste Race
- Aantal titels
- Aantal seizoenen
Zoiets :laugh:
Jeroen Ursem
16 juli 2009, 23:35
- Gereden wagens
- % uitgereden
- Klikbare wagens waar je in gereden hebt
- Gemiddelde/beste positie behaald in kwali/race per baan
- Baanrecord per klasse
zijn ook leuk ;)
Statistieken los aanbieden; DRTCC, ZAC, etc. maar ook alles bij elkaar. DRES is niet te doen :p, je weet nooit wanneer wie reed ;) (als team kan dan weer wel)
:eek: Aantal rondes in practice... als dat kan :laugh:
Roy Visser
17 juli 2009, 00:01
Aantal rondjes op de testserver, zou dat kunnen?
Darthwillie
17 juli 2009, 00:06
een disclaimer in de gebruikersvoorwaarden dat je dit doet ;) je slaat info op en mocht iemand ooit boos hier weggaan wil je niet hebben dat hij eist dat je alle info van hem verwijderd, en zorgen dat het alleen zichtbaar is voor leden.
Zo meneer X op uw ziektedag wegens een hernia heeft u 100 rondjes kunnen rijden op zandvoort, nette tijden, u bent ontslagen :laugh:
Bram Van Der Stichelen
17 juli 2009, 00:07
Zo meneer X op uw ziektedag wegens een hernia heeft u 100 rondjes kunnen rijden op zandvoort, nette tijden, u bent ontslagen :laugh:
:laugh:
- Aantal posts in het Cool Cars topic.
Nee? Niet? Oh... :lol:
Darthwillie
17 juli 2009, 01:36
ik ben heel serieus hoor, op een ander forum heeft een boos ex-lid met een advocaat lopen dreigen omdat ze zijn posts niet wilden verwijderen
El Maestro
17 juli 2009, 03:47
-Linkje naar eventuele "Rijders Uitgelicht"-pagina.
Meer schiet me nu ff niet te binnen, komt later nog wel:)
een disclaimer in de gebruikersvoorwaarden dat je dit doet ;) je slaat info op en mocht iemand ooit boos hier weggaan wil je niet hebben dat hij eist dat je alle info van hem verwijderd, en zorgen dat het alleen zichtbaar is voor leden.
Net zoiets als dit verhaal http://www.techdirt.com/articles/20090428/1140394681.shtml
Totaal afgelegde afstand in km's
Races gewonnen
Aantal keer 2e
Aantal keer derde
Totaal aantal finishes
Totaal aantal kwalificaties
Totaal aantal poles
Meest gekozen auto
:thumbup:
Mark B
17 juli 2009, 09:50
Totaal afgelegde afstand in km's
Races gewonnen
Aantal keer 2e
Aantal keer derde
Totaal aantal finishes
Totaal aantal kwalificaties
Totaal aantal poles
Meest gekozen auto
:thumbup:
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=50462&postcount=2 :innocent:
Maar leuk idee, misschien wil Jeroen zijn bestand wel "verkopen" :D;)
Volgens mij staan er in mijn lijstje toch ook wel een aantal andere dingen Mark ;)
(moet wel zeggen dat ik ff snel copy / past heb gedaan van een andere site wat dit soort dingen ook bijhoud. Vandaar dat er wat dubbel staat)
paulpeter
17 juli 2009, 13:51
Gemiddelde kwali
Gemiddelde race
Slechte kwali
Slechte race
Vond dat ze bij de pro-league altijd een mooi overzicht hadden. Maar de meeste dingen die daar instonden, zijn hier al genoemd:)
Roy Visser
17 juli 2009, 15:14
slechte kwali! Das niet eerlijk, jeroen en ik hebben een keer demonstratief niet gekwalificeerd om de zooi op de baan te kunnen ontwijken en daardoor plekken te winnen :P
Stefan van Renselaar
17 juli 2009, 15:51
slechte kwali! Das niet eerlijk, jeroen en ik hebben een keer demonstratief niet gekwalificeerd om de zooi op de baan te kunnen ontwijken en daardoor plekken te winnen :P
Wanneer was dat? Ik kan het me niet echt herinneren :innocent:
Kim Van Der Stichelen
17 juli 2009, 15:54
Wanneer was dat? Ik kan het me niet echt herinneren :innocent:
Toen was jij nog niet geboren :laugh:
Ralffoxx
17 juli 2009, 16:31
- favo circuit (uitrekenen dmv uitslagen op circuits)
- minst favo circuit
Bram Kocken
17 juli 2009, 17:24
Is meer een circuit wat je ligt of niet.... Weinig te maken met favoriet :)
Roy Visser
17 juli 2009, 18:16
- favo circuit (uitrekenen dmv uitslagen op circuits)
bij jeroen is dat Imola
kijkend naar de verschillende uitslagen op circuits is het bij mij een vrij lange lijst :p
Jeroen Ursem
17 juli 2009, 22:01
Imola! :thumbup:
Heb ik daar wel eens over verteld?
Robert Saalmink
18 juli 2009, 00:31
Imola! :thumbup:
Heb ik daar wel eens over verteld?
Oh god no...............................
This is not the time, or the place..... :surrender:
Stefan van Renselaar
18 juli 2009, 00:33
*Steekt vinger op*
Jeroen, ik wil wel wat over Imola weten :)
Lijkt mij wel mooi als er ook echt een pagina is waar ik alles wat ik hier ooit heb gedaan terug kan vinden :)
Dennis
18 juli 2009, 12:41
Volgens mij is alles wat ik terug zou willen vinden al wel genoemd. Wat me wel vet lijkt is dat je aan de hand van je persoonlijke statistieken een signature kan laten genereren die ook automatisch wordt geupdate. Echter of dat technisch haalbaar is
Gerben vd Broek
18 juli 2009, 14:10
Haalbaar zeker. Maar we hebben het op de GPxPL site ook gehad, en dataverkeer werd er door verdubbeld. Omdat zo'n klein ding honderden keren per dag wordt geladen. Dus of we het mogelijk gaan gebruiken is maar de vraag.
Roy Visser
22 juli 2009, 16:12
Outqualified teammate? :rolleyes:
Jeroen Ursem
22 juli 2009, 16:13
:dots:
Kim Van Der Stichelen
22 juli 2009, 23:40
:dots:
:stupid:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.