View Full Version : GTR EVO | Testrace #4: Spa-Francorchamps | 12 07 09
Robert Saalmink
7 juli 2009, 12:51
[spacer]
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logos/zac6_logo.jpg
http://www.gamersnet.nl/reviews/gtr_evolution/logo.gif
[spacer]
GTR EVO | TEST #4 | SPA-FRANCORCHAMPS | 12 07 09
[spacer]
Inleiding
Traditioneel de afsluiter van de ZAC, het roemruchte maar vooral mooie circuit van Spa-Francorchamps. We gaan deze add-on track testen om te kijken of deze ZAC-waardig is.
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_spa.jpg
We rijden met de 2004 versie.
[spacer]
Doel van de test
We gaan een aantal testraces doen met GTR Evo. Doel is om te bepalen of deze game geschikt is voor gebruik in de ZAC6, en ook of de eventueel nog te testen add-on circuits dat zijn. We zijn daarom erg benieuwd naar jullie feedback, welke je kwijt kunt in deze thread. Wat vind je van de game, van de track, van de auto's en de onderlinge verhoudingen, kom je bugs tegen? Post het hier!
[spacer]
Tijdschema
De test is open voor iedereen die wil mee rijden, dus niet enkel voor ZAC5 deelnemers!
Zondag 12 juli 2009
19:00 Inloggen, practise
19:45 Kwalificatie
20:05 Warm-up
20:10 Race (30 ronden)
Servernaam: DigitalRacing.nl EVO1 en DigitalRacing.nl EVO2 (twee servers bij voldoende belangstelling)
Wachtwoord: test
Iets kortere sessies dan we gewend zijn, maar het is ook niet de bedoeling om een halve ZAC kalender te gaan afwerken de komende tijd.
[spacer]
Reglementen
We rijden in grote lijnen volgens de ZAC5 reglementen. Deze zijn op www.digitalracing.nl te vinden en elke deelnemer wordt geacht deze te hebben gelezen.
[spacer]
Klasses
In de ZAC kennen we de CUP600 (GT) en de CUP400 (GT2). Dit komt in GTR Evo overeen met respectievelijk GT Pro en GT Sport. Deze klassen zullen we gebruiken tijdens de testrace. Alle auto's die in GTR Evo binnen deze klassen vallen, mogen gebruikt worden. De onlangs aangekondigde CUP300 rijdt met de GT Club klasse en ook deze zal beschikbaar zijn. We rijden in de testraces dus met drie klassen op de baan.
[spacer]
Weerbericht
Default weather.
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/evo/20090712_spa_test/index.html)
[spacer]
Links
ZAC5 reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Spa-Francorchamps op NoGrip (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=10696)
Uitleg pitstops (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=153)
[spacer]
[logo_dr]
Captain Slow
7 juli 2009, 13:09
De laatste race voor mijn vakantie, ik ben erbij:)
Danny Kappen
7 juli 2009, 13:28
Topbaan! Ik ga proberen erbij te zijn, maar ik ga de dag erop redelijk vroeg weg om 10 dagen lang Praag onveilig te gaan maken, dus moet even zien of alles dan ingepakt is e.d.
Sander Hogendoorn
7 juli 2009, 13:39
Wil er wel graag bij zijn, maar weet het nog niet zeker :)
Dennis
7 juli 2009, 16:09
Leuke baan, maar is het niet handiger om een andere add-on baan te testen aangezien deze ook al voor de FPL2 getest wordt. (als de baan daar goed voor is dan zal deze ook zonder problemen voor de zac kunnen worden gebruikt?)
Kan hier helaas niet bij zijn, hoewel de reden niet echt 'helaas' is...
zondagavond hoop ik al met mn luie gat op het strand op de Kanarische eilanden te liggen :D
Marc Vos
7 juli 2009, 18:27
Ik ben er dan bij! :)
Normaal gesproken ben ik natuurlijk ook weer van de partij!
Aanvang van mijn vakantie laat nog wel even op zich wachten :closedeyes:
Quizmaster
7 juli 2009, 21:54
:crying: moet ik weer werken...
Joost van den Heuvel
7 juli 2009, 22:23
Ben benieuwd hoe GTR Evo op Spa aanvoelt. :)
Mark B
8 juli 2009, 08:49
Leuke baan, maar is het niet handiger om een andere add-on baan te testen aangezien deze ook al voor de FPL2 getest wordt. (als de baan daar goed voor is dan zal deze ook zonder problemen voor de zac kunnen worden gebruikt?)
Ben ik opzich wel mee eens... ook al is het een ge-wel-dige baan om te racen :innocent::thumbup:
Robert Saalmink
8 juli 2009, 09:58
Samen met de FPL en DRTCC hebben we nu wel aardig wat banen getest. De kalender gaat immers niet voor de helft uit add-on tracks bestaan. En Spa is gewoon gaaf ;)
Ralffoxx
8 juli 2009, 11:04
Spa owned :P... ben er bij
Captain Slow
8 juli 2009, 11:26
Ik denk trouwens dat dit het 1e echte vergelijkingspunt tussen GTR2 en Evo gaat worden. Of werd er met de ZAC5 op een andere layout gereden?
Dennis
8 juli 2009, 12:05
Ik denk trouwens dat dit het 1e echte vergelijkingspunt tussen GTR2 en Evo gaat worden. Of werd er met de ZAC5 op een andere layout gereden?
Zelfde. Dit is volgens mij ook gewoon een 1-op-1 port van de GTR2 versie.
Captain Slow
8 juli 2009, 12:30
Ok, tijden vergelijken dan maar:)
Robert Saalmink
9 juli 2009, 23:09
Zo, net mijn eerste rondjes gemaakt op Spa. Eigenlijk ligt de Corvette (CUP600) best lekker met een Nurburgring setup uit het spel, alleen twee plaatsen ben ik niet tevreden.
De dubbele linker (Pouhon) moet ik bij insturen terug naar 3, anders is het enkeltje grindbak. Dan kan ik pas op het rechte stukje daarna echt op het gas en naar 4, alles daarvoor resulteert in grindbak uitkomen 2e linker. Wat kan ik daartegen doen?
Dan Blanchimont, de snelle linkerknik gaat ook hier terug in 4 anders stuurt hij niet eens in, ook niet met ietsje bijremmen.
Ik denk dat de setup niet echt Spa-ready is, wat kan ik hieraan doen?
Roy Visser
9 juli 2009, 23:19
Achterspoilertje iets omlaag robert :) probeer het eens met een puntje of 3
werkt dat niet dan moet je even met je Diff gaan spelen, en dan vooral je coast en lock gedeelte :)
Stefan van Renselaar
9 juli 2009, 23:41
Weet iemand wat de Cup 300 hier rijd? Ik rijd een 2:35.3xx, maar dat zal wel te langzaam zijn om echt met de top mee te kunnen komen...
Quizmaster
10 juli 2009, 10:42
Ja dan moet er nog iets af, ben inmiddels in de 2:31.5 terechtgekomen ;)
Stefan van Renselaar
10 juli 2009, 11:40
Ik heb een grote bug gevonden.
Ik rijd mijn 50 liter op en ik wil de pits in gaan. Ga er iets te hard in en dan sta ik ineens net bij het ingaan van de pits stil. Ik denk dat het aan het speeden in de pitlane komt en ik ga terug naar de garage om het opnieuw te proberen, ik rondje afrijden. Ik zorg ervoor dat ik met ongeveer 40 kilometer per uur de pits in rijd en dan sta ik weer stil :S :huh1:
Het was offline, in een free practise.
Zit nu trouwens aan 32.9xx :)
CannonDale
10 juli 2009, 15:51
Een eeuwigheid geleden dat ik op Spa gereden heb zeg.
Zal kijken of ik er zondag bij kan zijn. Vanavond mischien wat laps draaien. :cool:
Niels Draijer
10 juli 2009, 16:19
Wat zijn de tijden van de Cup 600? Is dat ver onder de 2:14?...
Ben er niet bij.. heb dan Nachtdienst en vanaf zaterdag krijgt de comp. 1 nieuwe HD en het installeren zal wel effe duren daar ik ook nog moet werken dit weekend.
Danny Kappen
11 juli 2009, 01:06
Wat zijn de tijden van de Cup 600? Is dat ver onder de 2:14?...
Ik zit na 10 ronden op een lage 2.13, maar echt heel soepel gaat het nog niet hier.
Captain Slow
11 juli 2009, 10:48
Ik kan de pitsstraat niet in mensen. Hij valt gewoon na het groene licht stil, echt geen idee hoe ik dat moet aanpakken:blink:
Stefan van Renselaar
11 juli 2009, 10:55
Ik kan de pitsstraat niet in mensen. Hij valt gewoon na het groene licht stil, echt geen idee hoe ik dat moet aanpakken:blink:
Ik dacht al dat ik de enige was....:
Ik heb een grote bug gevonden.
Ik rijd mijn 50 liter op en ik wil de pits in gaan. Ga er iets te hard in en dan sta ik ineens net bij het ingaan van de pits stil. Ik denk dat het aan het speeden in de pitlane komt en ik ga terug naar de garage om het opnieuw te proberen, ik rondje afrijden. Ik zorg ervoor dat ik met ongeveer 40 kilometer per uur de pits in rijd en dan sta ik weer stil :S :huh1:
Het was offline, in een free practise.
Dennis
11 juli 2009, 11:21
Hebben jullie dit allebei in offline free practice of ook online in FP2?
Stefan van Renselaar
11 juli 2009, 11:23
Hebben jullie dit allebei in offline free practice of ook online in FP2?
Zal het nu voor je gaan testen ;)
[edit]Ik heb de bug online in FP2 ook kunnen vastleggen en ik zal een filpje uploaden hoe het eruit zit.
Stefan van Renselaar
11 juli 2009, 12:02
Hier is een filmpje dat met fraps is gemaakt met de bug inbeeld. Het is 105 mb groot en duurt 17 seconde.
http://www.megaupload.com/?d=ELNEHGO9
Voor de duidelijkheid, ik heb het gas steeds ingedrukt gehouden en niet losgelaten bij het inrijden van de pitstraat. En ik had de pitlimiter er al op, zoals te horen is.
Er is trouwens nog een kleinere bug, de lichten aan het einde van de pitstraat blijven altijd rood (ook die bij het uitkomen van Kemmel).
"We gaan deze add-on track testen om te kijken of deze ZAC-waardig is."
Ik vind hem niet echt ZAC waardig...
Sorry voor de dubbelpost, maar ik vond dit toch belangrijk genoeg om een dubbelpost te mogen maken. ;)
Kim Van Der Stichelen
11 juli 2009, 12:11
Staat autopit aan of uit?
Niels Draijer
11 juli 2009, 12:26
Ik zit na 10 ronden op een lage 2.13, maar echt heel soepel gaat het nog niet hier.
Online!?
Damn, dan sluit ik me wel aan bij het achterveld met m'n 2:14:surrender:
Sander Hogendoorn
11 juli 2009, 12:47
Staat autopit aan of uit?
Dat is het probleem inderdaad, zolang je autopit gewoon uit hebt staan zie ik geen problemen (heb net even getest).
Tjerk Korving
11 juli 2009, 13:16
Er is trouwens nog een kleinere bug, de lichten aan het einde van de pitstraat blijven altijd rood (ook die bij het uitkomen van Kemmel).
Ik heb die lichten zelf al vaak zat op groen zien staan eigenlijk tijdens het testen met de F3000's.
Stefan van Renselaar
11 juli 2009, 13:30
Ik heb die lichten zelf al vaak zat op groen zien staan eigenlijk tijdens het testen met de F3000's.
Net waren ze zo rood als wat...
Met autopit aan zou het ook gewoon moeten werken :rolleyes:
Kim Van Der Stichelen
11 juli 2009, 13:33
niet voor de zac....
Roy Visser
11 juli 2009, 13:54
Ik heb hele nare ervaringen met autopittende auto's
http://home.tiscali.nl/royvisser/Temp/ZAC%20Comic-1.jpg
Tjerk Korving
11 juli 2009, 17:15
Net getest met een F3000 en een Cup 300 wagen en in beide gevallen gewoon pit lichten die van rood naar groen springen zodra de sessie begint. Bij de F3000 gekeken aan het einde van de pitstraat en bij de Cup 300 bovenaan de Eau Rouge.
Plaatje (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Spa_1.jpg) | Plaatje (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Spa_2.jpg) | Plaatje (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Spa_3.jpg) | Plaatje (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Spa_4.jpg)
Is het geval van de pit lichten dan niet iets grafisch qua detail instelling of iets dergelijks?
Dat de wagen stopt als de autopit aan staat heb ik dan weer wel dus dat is wel weer een lastige als je daar gebruik van maakt maar niet echt onoverkoombaar denk ik.
Ruben Laenens
11 juli 2009, 17:28
Net terug van vakantie. Straks maar is zien of ik ga meedoen
Ben er helaas niet bij morgen. Ga ouwe vliegende warbirds kijken op Duxford, UK.
Veel succes morgen.
Ruben Laenens
11 juli 2009, 17:50
Wat zijn de tijden voor de cup400?
Tjerk Korving
11 juli 2009, 18:00
Met de Vertigo Streiff (Cup 300) zit ik ondertussen op 2:33.718 en dat zou wel sneller moeten kunnen. De achterbandjes krijgen nog niet echt lekker temperatuur maar verder is het een kwestie van gewenning aan de wagen vooral denk ik. :)
Ik ga proberen er morgen bij te zijn.
Marc Vos
11 juli 2009, 19:11
Ik heb nog nooit het probleem gehad/gezien met de pits ingaan. Ook bij mij staat de autopit uit.
Joost van den Heuvel
11 juli 2009, 20:09
Is het geval van de pit lichten dan niet iets grafisch qua detail instelling of iets dergelijks?
Zou het? Maar wie weet. Ik had een paar dagen geleden de track geinstalleerd en meteen 2 rondjes gereden, maar in m'n lage detail setting (zeer oude pc) klopt er niet veel van de bomen(rij) langs de baan. Ik zie allemaal heel vreemde textures. Volgens mij had ik ook zoiets met Spa 2008 voor GTR2.
Eddy Gustina
11 juli 2009, 20:29
Wou net ff Cup600 testen, maar kan niet inloggen, kan wel F3000 in maar andere niet.
Incompatible game version krijg ik te zien. Heb de baan van Nogrip. baan
Dennis
11 juli 2009, 20:33
neem aan dat je wel GTR Evo hebt?
Roy Visser
11 juli 2009, 20:44
Wou net ff Cup600 testen, maar kan niet inloggen, kan wel F3000 in maar andere niet.
Incompatible game version krijg ik te zien. Heb de baan van Nogrip. baan
Als je Evo hebt, ook altijd via EVO opstarten, dat is de "moeder" game. Anders mis je idd classes. Kijk ook even of je bij de server kunt zien wat voor classe ze rijden, als er staat unknown, dan mis je autos :)
Dennis
11 juli 2009, 20:46
Als je Evo hebt, ook altijd via EVO opstarten, dat is de "moeder" game. Anders mis je idd classes. Kijk ook even of je bij de server kunt zien wat voor classe ze rijden, als er staat unknown, dan mis je autos :)
Erm, niet als je de steam versie hebt hoor. Ik start altijd gewoon Race07 en kan dan alles vinden. Race, Evo en STCC.
Eddy Gustina
11 juli 2009, 21:00
Heb Evo en er staat Custom. Is toch Gt Pro en zo.
Darthwillie
11 juli 2009, 21:04
volgens mij is het enige custom de baan.
Stefan van Renselaar
11 juli 2009, 21:05
En dat moet zich beta tester voor SimBin noemen :innocent:
Ik kan altijd 1 van de 3 kiezen en alles is dan beschikbaar...
@Eddy: Ja, klopt. Heb jij misschien voor een ander kampioenschap iets moeten installeren?
Jeroen Ursem
11 juli 2009, 21:07
BMS? Vauxhall?
Eddy Gustina
11 juli 2009, 21:11
Het ligt niet aan de baan, die doet het .
Snap er ook niks van en er zitten twee man op de server,
dus daar licht het niet aan denk. Dit is vaag nog nooit meegemaakt.
Eddy Gustina
11 juli 2009, 21:12
Ja voor Simracing.nl en denk dat dat het wel is.
Niels Tieman
11 juli 2009, 21:31
Ik heb net even de server nagechecked. Het zou nu voor je moeten werken Eddy. :)
Eddy Gustina
11 juli 2009, 21:34
Ja is gelukt zit er in. Thanks
Niels Tieman
11 juli 2009, 21:35
No problemo. :)
Succes.
Niels Draijer
12 juli 2009, 16:05
Kun je in Spa met dezelfde banden / fuel de race uitrijden? Heb niet genoeg tijd om te testen maar wil wel vanavond meedoen als de kans zich voordoet. Thanks alvast voor de verlossende woorden ;)
Ruben Laenens
12 juli 2009, 16:50
Nee onmogelijk.
Moet je voor de pitten die hele lange weg afleggen of is er nog een andere kortere weg?:p, want nu verlies je zowat 30 sec met alleen in de pitstraat te rijden
Kim Van Der Stichelen
12 juli 2009, 16:52
Nee onmogelijk.
Moet je voor de pitten die hele lange weg afleggen of is er nog een andere kortere weg?:p, want nu verlies je zowat 30 sec met alleen in de pitstraat te rijden
Pit in is vlak na de busstop, en pit out is bovenaan Eau Rouge. Even op je tanden bijten dus als je door pitstraat hobbelt :)
Tjerk Korving
12 juli 2009, 17:43
Het valt me op dat de bandenslijtage hier nog best rap gaat. Tot hoe ver kan je rijden op de banden eigenlijk zonder dat je echt problemen krijgt?
Stefan van Renselaar
12 juli 2009, 18:49
Volgens mij krijg je een warning bij 30. Als het slijtage rond de 15 zit dan begin ik er toch wel last van te krijgen, maar dat ligt vooral aan jezelf.
Sander Hogendoorn
12 juli 2009, 19:15
Je begint warnings te krijgen bij 50%, tegen die tijd zul je ook wel ~1,5 a 2 seconden langzamer zijn dan met verse banden :)
Robert Saalmink
12 juli 2009, 20:00
De racebak staat aan. Veel succes vanavond, ik ga het niet halen helaas :(
Kim Van Der Stichelen
12 juli 2009, 20:29
Aandachtspuntje al gevonde, als je blanchimont te wijd uitkomt krijg je een warning :)
Roy Visser
12 juli 2009, 20:33
volgens mij is die daar juist expres geplaatst :)
Danny Kappen
12 juli 2009, 20:58
Ik ga het niet redden om erbij te zijn, nog te druk bezig met de laatste voorbereidingen voor de vakantie. We rijden morgen om half 6 oid weg en er moet nog een hoop gebeuren ;)
Ralffoxx
12 juli 2009, 21:24
Begon niet slecht maar Eau rouge ging ik iets te veel over de curb dacht de bocht nog te halen maar tja dat ging niet goed.. sorry voor de gene achter me die ik nog raakte. :(
Kim Van Der Stichelen
12 juli 2009, 21:45
Iets te ijverig getest. gecut waar ik kon cutten, steeds S&G of cut warning, pitlane doorgereden aan 61kmh, ook S&G. Toen ik ze wou inlossen (S&G x5 stond erop) DQ.
Ik was dus voor een reden aan het cutten, kreeg regelmatig een flitsende lichten naar me omdat ik een C300/400 inhaalde door gewoon af te snijden ;)
Stefan van Renselaar
12 juli 2009, 21:52
Iets te ijverig getest. gecut waar ik kon cutten, steeds S&G of cut warning, pitlane doorgereden aan 61kmh, ook S&G. Toen ik ze wou inlossen (S&G x5 stond erop) DQ.
Ja, dan ben je kansloos als je 3 rondes hebt om hem in te lossen, dan moet je er 2 per ronde kunnen inlossen en dat gaat niet ;)
Marcel Groen
12 juli 2009, 21:55
Engine Failure... :sneaky2:
Gekwalificeerd op P2, sectie 1 gelijk met Dennis Douna, sectie 2 -0,5 seconde, sectie 3 +0,55 seconde... De laatste sectie ging nou niet echt heel soepel in de kwalificatie, anders had er waarschijnlijk wel een pole ingezeten, faalangst ;)
De race gestart, GTR XD gaf slechts een motor'levensduur' van 21 procent aan waar dat normaal in GTR Evo boven de 100 % wordt aangegeven. Was zoiets in GTR2 het geval (nooit in die extreme mate mee gemaakt) dan rejoinde je de startgrid even en was het meestal goed. Naar mijn weten is escape van de startgrid een DNF (rejoinen niet mogelijk). Als dat tegenwoordig niet meer het geval is hoor ik het graag. Dit was bij voorbaat dus kansloos. :surrender:
Gestart met 80L fuel, kon gelijk Dennis voorbij en uitlopen tot bijna 10 seconden maar in ronde 10 was het afgelopen; vlammen, zwarte rook, op snelheid, een 10 op de schaal van Tom! Dat dan weer wel...:D
Bram Van Der Stichelen
12 juli 2009, 21:56
Heb één stint gereden, en dat was enorm gaaf :) Doorheen heel de stint leuk duel gehad met Mark voor. Reden quasi net hetzelfde tempo, wat het enorm moeilijk maakte om echt heel dichtbij te komen. Jammer dat ie op een gegeven moment rechtdoor gaat aan la source :(
Dan nog met Dennis gevochten. Was ook heel leuk. Bepaalde momenten was hij sneller, en op bepaalde momenten was ik dan weer sneller. Jammer dat het toch tot een botsing is gekomen in de busstop.
Ik moet wel zeggen dat de Marcos me wel enorm goed ligt eigenlijk. Had mezelf voorgenomen om de Cup600 te rijden, maar hoe meer ik met de marcos rijd, hoe leuker ik hem vind. Op Spa lig ie echt schitterend op de baan! Had 0,0% geoefend, en reed op quali men allereerste rondjes, en dat ging zonder enige moeite.
Kim Van Der Stichelen
12 juli 2009, 21:58
Veel opgaves iets voor 9, zou er wat te doen zijn op tv ofzo? ;)
Dennis
12 juli 2009, 22:01
Dan nog met Dennis gevochten. Was ook heel leuk. Bepaalde momenten was hij sneller, en op bepaalde momenten was ik dan weer sneller. Jammer dat het toch tot een botsing is gekomen in de busstop.
Dat was een beetje dom van me ja. Ik schreeuwde nog NEEEEE naar m'n scherm maar dat mocht niet helpen.
Pitstop gemaakt, hopende dat ik weer bij Niels kon aansluiten maar SnG voor speeding, auto maar geparkeerd daarna.
Jeroen Ursem
12 juli 2009, 22:02
Batracer begint over zo'n 20 minuten, dus iedereen nog even chips pakken enzo denk ik..
;)
Live Timing werkt ook lekker, kan de race zo mooi volgen :thumbup:
Roy Visser
12 juli 2009, 22:05
iets te enthusiast in mijn Rodeo Viper door Eau Rouge, wilde toch maar een halve race rijden dus kwam wel mooi uit. Excuses nog naar gerben dat ik hem raakte in de opwarm ronde, kon het niet meer beremmen :(
Gerben vd Broek
12 juli 2009, 22:20
Ik had gelukkig geen schade van dat tikje, maar daarmee hadden we wel gelijk 7 seconde achterstand te pakken. En bij dat eerste stuk door eau rouge wist ik al dat ik je enorm zou ophouden. Voelde echt niet goed, dus je daarom voorbij gelaten. Maar vervolgens kon ik het tempo redelijk oppakken en op paar seconde van je volgen. Doordat we gelapt werden, soms wat dichter,soms wat verder af. En vervolgens bij het gelapt worden klein foutje bij eau rouge, waar mijn auto slecht tegenkon. Gelukkig de snelle jongens net niet geraakt.
Wel laten fixen na een rondje dramatisch traag over de baan kruipen. Om vervolgens gelijk voor de 2de x gelapt te worden. En na 2 rondjes rijden, met erg volle tank en weggedrag dramatisch kwam ik zelf hardhandig in aanraking met de muur in eau rouge. Nog even verder gereden. Wegligging nog dramatischer. Toen maar gestopt. Was leuk geweest, maar de wagens liggen me nu niet echt fantastisch nog. Iets meer oefenen met de Cup300, en misschien ga ik daar nog meedoen dan.
CannonDale
12 juli 2009, 22:33
Tja !! :closedeyes:
Op Spa ga ik nooit lekker, maar hoopte toch op een verandering na heel lang niet meer gereden te hebben. Dus niet !! Het is een leuke baan, maar toch.... Pas gister begonnen met rije even kort en vanavond dan. Veels te weinig tijd om een goede set te maken.
Qualy ging niet lekker. 1.16.xx ofzo. P9.
Ik kon de race met 1 tank uitrijden, maar twijfelde heel erg of het me wat zou brengen. Risico maar genomen en volgegooid dat ding. Kon geen ritme vinden in de race en worstelde teveel met de auto. Leuk gevecht gehad met Jerry nog wel. Hij kwam me voorbij en reed van me weg. We reden rond P8 volgens mij. In rondje 18 naar binnen gekomen voor bandjes en reed vlak achter Eddy op P5 weer de baan op. Alleen bandjes bracht me dus wel wat. Ed reed wel een veel betere tempo dan ik dus deed gewoon mijn rondjes. Tegen het eind van de race kreeg ik onderstuur in La Source en gleed zachtjes (met de nadruk op zachtjes) tegen de muur. Motorkap vliegt weg en een zware suspension problem, want de auto wou bijna niet meer naar rechts insturen. Pits in voor repair had geen zin met nog maar 6 rondjes, dus op Esc gedrukt.
Spa blijft het toch niet voor mij, alhoewel mijn strategie wel goed zou werken als ik een goede set had gehad. Met nog 6 laps te gaan (voordat ik op Esc drukte) had ik nog 40L en reed 5L per rondje, dus zou nog 10L overblijven.
Dennis Douna
12 juli 2009, 22:34
Zo, mijn testraceje:)
Quali
Ik had die middag al een stuk of 15 rondjes in de Aston gereden en wilde eigenlijk meedoen in de cup300. Maar ik vond dat daar te weinig deelname voor was om een leuke race mee te krijgen. Dus ik begon te kwalificeren in de Aston. Dit ging erg goed en ik kon, ondanks een klein foutje in de midsector, met een miniem verschil pole pakken. Ik stond hiermee dus voor Marcel.:D
Race
Ik had besloten om niet te tanken gedurende de race en was dus met 140 liter in mijn tank gestart. De start zelf geen lekker, maar ik kwam niet echt fijn door rood water. Hierdoor had Marcel flink meer snelheid en kon hij me vrij makkelijk voorbij steken bij het aanremmen voor les combes. Hierna probeerde ik aan te sluiten, maar dat lukte me helaas niet. Nu blijkt dat dat deels komt door de 60 liter minder die hij bij zich had. Hij kon een gat trekken tot ongeveer 9 seconde, waarna zijn motor het begaf. Ik kon dus rustig mijn race vervolgen en besloot in lap 15 mijn stop te doen. Ik was ook wel weer toe aan nieuwe banden op dat moment:laugh: Hierna lekker doorgereden en toen bleek dat ik tijdens de stop zo'n 20 sec had gewonnen op Michael en Niels:) Ik dacht, lekker uitrijden... Maar in de laatste ronde vond mijn internetverbinding het genoeg geweest:surrender: Dus helaas nog uitgevallen door een lost connection, maar verder een fijne race gehad! Tnx daarvoor.
Gr
Tjerk Korving
12 juli 2009, 22:40
Had vooral getest met de Gillet Vertigo (Cup300) maar ook al reed ie geweldig lekker kwam die gewoon niet aan de tijden van bijvoorbeeld de Dodge Viper. Daar op overgestapt maar buiten dat ik verschrikkelijk veel onderstuur had en niet wegkreeg was het Cup300 animo gewoon erg laag. Toen dus maar overgestapt op de Aston Martin waar ik nog nul komma nul in had gereden om eens op volle snelheid mee te blazen. Setup geplukt van de online files en gaan met die banaan.
Uiteindelijk 11e gekwalificeerd en mezelf wat opgewerkt en daarna vrijwel de hele race achter Jerry gereden. In eerste instantie vrij dicht erop maar na een paar foutjes afgezakt en dat gebeurde wederom na de pitstop. Uiteindelijk als 5e gefinished dacht ik en best een lekkere race gereden. Als ik getest had met de wagen had ik er vast nog wel meer uit weten te halen maar het viel niets tegen. De bandjes hadden het wel aardig zwaar de laatste 5 ronden van een stint en dan vooral de voorbanden.
Nou nog eens kijken welke Cup300 wagen me een beetje ligt in combinatie met voldoende snelheid. De Vertigo valt helaas af denk ik bij gebrek aan snelheid.
Roy Visser
12 juli 2009, 22:43
Nou nog eens kijken welke Cup300 wagen me een beetje ligt in combinatie met voldoende snelheid. De Vertigo valt helaas af denk ik bij gebrek aan snelheid.
op zo'n hoge snelheids circuit valt de vertigo een beetje tegen, maar op een bochtencircuit ben je weg :)
Dennis Douna
12 juli 2009, 22:48
Als je het over een heel seizoen bekijkt lijkt de BMW Z4 me de verstandigste keuze eigenlijk. De viper is vaak wel heel erg snel, maar ze verbruiken erg veel benzine en slijten hun banden ook behoorlijk. Dus de kans dat je je opgebouwde voorsprong in de pits weer verliest is op de meeste circuits groot denk ik. Maar op banen als Monza en Spa is het gewoon een retesnelle auto :D
gr
Tjerk Korving
12 juli 2009, 22:54
op zo'n hoge snelheids circuit valt de vertigo een beetje tegen, maar op een bochtencircuit ben je weg :)
Dat zou wel eens kunnen natuurlijk. De Viper trok met de achtervleugel op 5 gewoon met 10 vingers in de neus door tot de 250 per uur. De Vertigo daarentegen tikte met de achtervleugel op 2 met moeite de 230 aan. :D
Maar zoals gezegd, de Vertigo lag lekker qua balans terwijl de Viper gewoon een bak onderstuur had. Ik heb liever maar licht overstuur dus dat liep voor geen meter.
Wellicht dan een compromis sluiten waarbij de Vertigo gewoon maar z'n verlies moet nemen op een circuit als Spa. Het brandstof verbruik en de banden slijtage is ook niet verkeerd daarbij. En ik vind het gewoon een gaaf wagentje. :)
Niels Draijer
12 juli 2009, 22:57
Pff wat een avond.
Eigenlijk wilde ik TopGear kijken maar vond het lullig om eruit te sneaken omdat de server vol zat. Dan had ik net zo goed mijn plek aan iemand anders kunnen geven die er wellicht wel bij had kunnen zijn. Met een gezonde tegenzin toch maar een rondje quali gereden in de 1:13. Was wel tevreden en na nog een rondje proberen in het verkeer had ik er al snel genoeg van. Kortom, P5. Ik wist totaal niet wat er in m'n tank moest dus gooide er 87 liter in. De start was aardig. Ludo zat achter me maar maakte een fout geloof ik. Vrij relax rondgereden naar P4. Toen in ronde 15 keek ik eens op m'n MoTeC en zat er nog dik 30 liter in:blink:.... Was dus veels te zwaar voor een 1 stopper en veels te licht voor een 2 stopper. Ik zag dat Koel z'n rondetijden zakte. Kon er naartoe kruipen maar nog lang niet voorbij. Rond lap 18 naar binnen gegaan en toen de preset gebruikt die (niet lachen) ook weer veels te veel erin gooide. Handig die onbekendheid met pitten.
Ik kwam de baan weer op (P2 geloof ik) en had profijt van de grip op nieuwe banden. Koel pitte geloof ik 2 ronden later zodat ik 'm bij het uitkomen van Eau Rouge de pitstraat uit zag rijden. Door wat achterblijvers schommelde het de hele tijd tussen 0,8s en 2,1s. Ik kreeg het aardig warm van die Koel maar wist 'm toch voor te blijven ondanks de Cup400 achterblijvers.
Paar minuten voor het einde werd Douna gewarpt en lag ik P1. Hij is dus de morele winnaar van deze testrace dus well done Dennis:)
P1 met een bijsmaak maar in ieder geval rijd ik voor het podium en dat vind ik al heel verrassend gezien mijn ervaring in dit soort auto's.
Al met al was het een leuke race:)
Niels Tieman
12 juli 2009, 22:58
Ik besloot om half8 mee te doen. Default setup gepakt en hem op 16.0 lock gezet. Daarna wat fuel erin gegooit en eigenlijk mijn rondjes gaan doen. Later de brake bias wat aangepast maar al met al ging het eigenlijk niet zo slecht. Wat onnodige fouten maar vooral belangrijk voor mij persoonlijk: Weinig lichamelijke problemen in deze race! :thumbup:
Zo, mijn eerste geslaagde pitstop is een feit :innocent:
De race was erg leuk. De eerste helft met Niels T. in de slag geweest. Door foutjes van beide kanten, tot tweemaal toe van positie gewisseld. Totdat ik in Rivage spin. Half op de curb en in de berm terecht gekomen. Kon de baan niet oprijden i.v.m. verkeer en dode hoek dus moest 'm diverse malen steken. Kostte me de nodige posities.
Na de pitstop kwam ik achter Mark Vos terecht. Hoewel sneller, kwam ik 'm maar niet voorbij. Na rondenlang zijn achterbumper van nabij te hebben bekeken, ging hij bij uitkomen Fagnes op een gegeven moment iets te wijd. Kon 'm aan de binnenkant ernaast zetten. Er was licht contact, maar als ik de replay bekijk, leek 't mij geoorloofd.
Daarna lekker naar de finishvlag gereden.
Voor wat betreft de baan geen bijzonderheden ontdekt. Werkte allemaal prima.
Bram Van Der Stichelen
12 juli 2009, 23:33
Mijn 2 hoogtepunten:
Racen op het scherpst van de snee met MB. Constant volop aanvallen :thumbup: Wat blijft Eau Rouge toch een geweldige bocht!
http://i31.tinypic.com/2pqni4l.jpg
Het duurde niet zo heel lang, maar na de collisie met Dennis (die ik echt ontzettend realistisch vond als je het in de replay bekijkt :cool:) kwam Mark me weer voorbij. Wat volgde was een heel leuk duel opnieuw. Zelf even met z'n 3en :thumbup:
http://i28.tinypic.com/20js0uq.jpg
Joost van den Heuvel
13 juli 2009, 02:23
De race gestart, GTR XD gaf slechts een motor'levensduur' van 21 procent aan waar dat normaal in GTR Evo boven de 100 % wordt aangegeven. Was zoiets in GTR2 het geval (nooit in die extreme mate mee gemaakt) dan rejoinde je de startgrid even en was het meestal goed. Naar mijn weten is escape van de startgrid een DNF (rejoinen niet mogelijk). Als dat tegenwoordig niet meer het geval is hoor ik het graag. Dit was bij voorbaat dus kansloos. :surrender:
Je moet nog steeds niet op ESC drukken idd. Dan ben je DNF.
Echter, die 21 procent in GTR XD mag je negeren. Het is normaal dat ie een bogus waarde aangeeft (de ene keer 16% de andere keer 160%). Dat je motor uiteindelijk de geest gaf, zal dus eerder aan de koeling hebben gelegen of zo.
edit:
Mooie actie foto's Bram! :thumbup1:
Dennis
13 juli 2009, 08:03
Het duurde niet zo heel lang, maar na de collisie met Dennis (die ik echt ontzettend realistisch vond als je het in de replay bekijkt :cool:) kwam Mark me weer voorbij. Wat volgde was een heel leuk duel opnieuw. Zelf even met z'n 3en :thumbup:
Ik schrok me trouwens wel een hoedje toen wij met z'n drieën op Les Fagnes afdoken en er ineens een DBR9 in mijn kofferbak zat :surrender:
Die blue vlag waarschuwingen werkte wel goed want door ons gevecht had ik die echt niet zien aankomen.
Wel streng die blauwe vlaggen want echt een paar 100 meter verder kreeg ik gelijk een 2e...
Bram Van Der Stichelen
13 juli 2009, 11:28
Ik schrok me trouwens wel een hoedje toen wij met z'n drieën op Les Fagnes afdoken en er ineens een DBR9 in mijn kofferbak zat :surrender:
Die blue vlag waarschuwingen werkte wel goed want door ons gevecht had ik die echt niet zien aankomen.
Wel streng die blauwe vlaggen want echt een paar 100 meter verder kreeg ik gelijk een 2e...
Was inderdaad ontzettend gaaf :)
Blauwe vlag meldingen komen er inderdaad wel heel vlug. In één bocht kreeg ik er zelf 2. Eentje als ik instuurde, en als ik er uitkwam. Dan kan je toch onmogelijk aan de kant gaan in die periode :p
Stefan van Renselaar
13 juli 2009, 11:30
Echter, die 21 procent in GTR XD mag je negeren. Het is normaal dat ie een bogus waarde aangeeft (de ene keer 16% de andere keer 160%). Dat je motor uiteindelijk de geest gaf, zal dus eerder aan de koeling hebben gelegen of zo.
IK dacht dat dat inmiddels was gefixt, maar ik kan het ook mis hebben. Maar hoeveel het afneemt moet je op letten, gaat het snel dan heb je een probleem en als hij op 0% staat, dan is het ook echt 0% en is je motor kapot....
Robert Saalmink
13 juli 2009, 11:41
Gaaf Bram :)
Niels Draijer
13 juli 2009, 12:18
Krijgen we nog de race statistics te zien of kan dat niet bij een testrace?
Robert Saalmink
13 juli 2009, 12:41
Krijgen we nog de race statistics te zien of kan dat niet bij een testrace?
Ik gaf al eerder aan dat ik niet bij de race kon zijn, dat kwam omdat ik niet thuis was... dus zodra ik dat weer ben, staan de lapcharts online. Sorry dat het niet direct na de race is zoals anders.
Niels Draijer
13 juli 2009, 12:58
Ik gaf al eerder aan dat ik niet bij de race kon zijn, dat kwam omdat ik niet thuis was... dus zodra ik dat weer ben, staan de lapcharts online. Sorry dat het niet direct na de race is zoals anders.
Mijn post was niet kwaad bedoeld hoor en je hoeft al helemaal geen sorry te zeggen:). Was gewoon nieuwsgierig that's all. We'll wait and see;)
Mark B
13 juli 2009, 13:03
Was inderdaad ontzettend gaaf :)
Blauwe vlag meldingen komen er inderdaad wel heel vlug. In één bocht kreeg ik er zelf 2. Eentje als ik instuurde, en als ik er uitkwam. Dan kan je toch onmogelijk aan de kant gaan in die periode :p
Je hield me lekker bezig bram! :)
Reden volgens mij echt hetzelfde tempo, moest steeds in mijn spiegels kijken... Wel leuk om te zien dat jij op verschillende stukken sneller was en ik op de andere stukken. Als je het mij vraagt zijn de wagens erg goed op elkaar afgestemd wat echt super is om mee te maken :thumbup:
Zelf verremde ik me gigantisch en jullie kwamen er langs... vervolgens kon ik jullie evenlater mooi inhalen :thumbup:
Puntje wat me opviel aan spa: Als je buiten de baan komt is het echt extreem glad. Dat het glad is snap ik wel maar het is echt net ijs waar je op terrecht kwam :)
Gerben vd Broek
13 juli 2009, 14:35
Puntje wat me opviel aan spa: Als je buiten de baan komt is het echt extreem glad. Dat het glad is snap ik wel maar het is echt net ijs waar je op terrecht kwam :)
Vooral dat stukje boven aan eau rouge en de pituitgang is net ijs. Dat heeft me dus ook de kapotte wagen opgeleverd ;).
Overigens die blauwe vlaggen helpen wel. Schrok behoorlijk toen de Nr1 er ineens was. Was zo hard mogelijk aan het rijden om proberen bij Roy te blijven en dat ging behoorlijk goed. En ineens blue flag. Nooit aan gedacht dat het al zover kon zijn:). Maar dan kan je idd snel aan de kant gaan. Overigens zit er ook een bug in de blue flag meldingen. Reed namelijk in de pitstraat terwijl de rest over s/f reed en kreeg ook de meldingen. Nu gaan ze er dan heel snel voorbij, dus krijg je geen 2de warning, maar vind het wel wat vreemd om ze te krijgen daar.
Marc Vos
13 juli 2009, 14:38
Even een kort verslag van mij:
Kwalificatie: Ging wel aardig, ik reed een PB maar stond toch vrij ver in het achterveld.
Race: Mijn start was niet zo goed en ik had dan ook gelijk mijn teamgenoot Ruben vlak achter me. Hij maakte een klein foutje en ik had dus geen 'last' meer van hem. Dennis maakte een ritje in de grindbak en die kon ik dus makkelijk passeren. Helaas zat ik niet in een goed ritme en was Dennis dus weer snel achter me. Vervolgens maak ik een grote fout (iets wat me niet vaak overkomt in een race) en ik verloor de controle over de Corvette, er was nog licht contact met Dennis maar ik hield er in ieder geval geen schade aan over, mijn excuses Dennis. Daarna zag ik Koos in het gras staan en ik had dus weer wat mannen achter me. Mijn pitstop ging daarna erg goed, ik had al uitgerekend dat er 67 liter in moest voor de resterende 14 rondes. Dat liep dus helemaal gesmeerd. Ik won dan ook behoorlijk wat tijd op Koos. Echter was hij veel sneller dan ik en zag ik hem dan ook snel verschijnen in mijn spiegels. Ondanks het feit dat Koos sneller was kwam hij er niet langs, echt een top gevecht :thumbup: Doordat ik veel te veel van mijn banden vroeg maakte ik een foutje en kon Koos er voorbij. Er was wat contact maar dat hoort bij het racen en we hadden er beide geen last van. De laatste 3 rondes waren echt een ramp met me versleten banden. Maar door de vele uitvallers werd ik 12de in het algemeen en 3de in de Cup 400 :)
Ik vond het een erg leuke race en het gaf iedere ronde een ontzettende kick om door Eau Rouge te knallen :thumbup:
Dennis
13 juli 2009, 15:11
Dat was in GTR2 ook al zo op spa.
Niels Draijer
13 juli 2009, 15:30
Nog even dingen die mij opvielen.
In de eerste 20 ronden zag ik mijn voorgangers niet helemaal juist. Soms leek de livery doorzichtig te zijn en zag ik alleen nog contouren bij de wielen. Het flikkerde een beetje. Tevens kreeg ik na m'n pitstop tot 4 keer toe een pitstop melding dat ik weer naar binnen moest.
Kim Van Der Stichelen
13 juli 2009, 18:46
Nog even dingen die mij opvielen.
In de eerste 20 ronden zag ik mijn voorgangers niet helemaal juist. Soms leek de livery doorzichtig te zijn en zag ik alleen nog contouren bij de wielen. Het flikkerde een beetje. Tevens kreeg ik na m'n pitstop tot 4 keer toe een pitstop melding dat ik weer naar binnen moest.
Yep, had ik ook :)
Bram Van Der Stichelen
13 juli 2009, 20:41
Je hield me lekker bezig bram! :)
Reden volgens mij echt hetzelfde tempo, moest steeds in mijn spiegels kijken... Wel leuk om te zien dat jij op verschillende stukken sneller was en ik op de andere stukken. Als je het mij vraagt zijn de wagens erg goed op elkaar afgestemd wat echt super is om mee te maken :thumbup:
Zelf verremde ik me gigantisch en jullie kwamen er langs... vervolgens kon ik jullie evenlater mooi inhalen :thumbup:
Was inderdaad enorm leuk. Ik las overal dat de Marcos nogal aanzienlijk trager zou zijn dan bijvoorbeeld de Corvette's, maar daar viel gisteren niet veel van te merken alvast :) Wagens zijn inderdaad heel goed op elkaar afgestemd. Toch nog even de toekomst in de ZAC6 bekijken, want die Marcos is echt een grote verleiding om toch in de cup400 te stappen.
En de gladde stukken asfalt naast de baan was inderdaad ook in gtr² :)
Marcel Groen
13 juli 2009, 21:29
Hoe lager de waarde, des te meer kans dat de motor kapot gaat, dat sowieso. Zowel olie als watertemperatuur waren netjes, 80 - 90 graden, maar elke ronde weer zag je die 21 procent minder worden. Nog een half rondje op 0 maar toen was het ook echt gebeurd.
Wel moet ik erbij vermelden dat ik de motor niet geknepen heb t.o.v. de kwalificatie, maximale toeren (7400) en radiatorkoeling op 3. Zou mogelijk moeten zijn omdat de maximale temperaturen goed waren.
Robert Saalmink
14 juli 2009, 00:03
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/evo/20090712_spa_test/index.html)
Wilfred
14 juli 2009, 16:47
Wel moet ik erbij vermelden dat ik de motor niet geknepen heb t.o.v. de kwalificatie, maximale toeren (7400) en radiatorkoeling op 3. Zou mogelijk moeten zijn omdat de maximale temperaturen goed waren.
Nou Marcel, als je max toeren continu gebruikt kan het zijn dat de motor eerder ploft, ook al is de motor temperatuur optimaal. Ik weet niet of je "aggressief" bent met terugschakelen, maar als je met terugschakelen teveel revs maakt kan de motor ook sneller stuk.
Ik reed afgelopen zondag met de Spyker C8 GTSPORT ook op volle revs, ik wilde wel zien of de Spyker gevoellig was voor motoren ploffen ;) , maar had geen last, ik heb zowiezo nog geen motor geploft in GTRE, thans niet op "normale" wijze tijdens league races, wel een paar keer met het express verkeerd terugschakelen (van 6 naar 1 in korte tijd bijv.)
Verder had ik het naar mn zin in de Spyker afgelopen zondag. Tijdens qual kon ik een goed rondje rijden, optimaal was het niet, maar goed genoeg voor pole in GTSPORT.
Race:
Paulpeter Kroon kon mij in de eerste 2 rondjes goed volgen, maar toen ik eenmaal vrije baan had kon ik per ronde ongeveer 1 sec per ronde weglopen. Later maakte Paulpeter volgens mij een fout en had ik ineens een 30 sec voorsprong op #2 in GTSPORT.
Ik maakte de pitstop einde ronde 15, ik kon de race toch niet halen op 1 tank, had toen al ongeveer een 45sec voorsprong, pit ging goed en kon weer door.
De Spyker was toch wel af en toe wat listig in Eau Rouge, zeker als ik de curbstones nipt raakte (rechtse knik heuvel op) wilde de achterkant om. Mja goed de setup was ook in korte tijd inelkaar gedraaid, dus wie weet is het te fixen met een betere setup. Ik had ook wat power onderstuur uit langzame bochten.
Leuk bakkie die Spyker :) en pakte de win in GTSPORT.
Marcel Groen
14 juli 2009, 18:16
Nou Marcel, als je max toeren continu gebruikt kan het zijn dat de motor eerder ploft, ook al is de motor temperatuur optimaal. Ik weet niet of je "aggressief" bent met terugschakelen, maar als je met terugschakelen teveel revs maakt kan de motor ook sneller stuk.
Einde rechte stuk loopt ie wel bijna tegen het maximale, terugschakelen doe ik volgens mij redelijk OK (voor het blok). En de autoclutch optie staat weer aan! (In GTR2 stond die optie altijd uit, in GTRE win ik daar echter niets meer mee aan tijd. Zal vast beter zijn voor het blok, en voor de eigen gemoedsrust tijdens een spin... ;) )
Volgende race zal ik die motor iets saver afstellen. :)
Ferroeni
14 juli 2009, 19:14
Haha, ik zat afgelopen zondag nog wel even naar de livetiming te kijken en zag Wilfred het snelst rijden met de GT Sport. Dacht ik toch echt even dan daar Dartwillie op de baan aan de gang was. MAar het was een andere Wilfred :)
Sander Hogendoorn
14 juli 2009, 19:18
ik heb zowiezo nog geen motor geploft in GTRE, thans niet op "normale" wijze tijdens league races, wel een paar keer met het express verkeerd terugschakelen (van 6 naar 1 in korte tijd bijv.)
Ik heb ook nog nooit een motor geploft in Evo, terwijl ik altijd de toeren maximaal opvoer in de setup. In quali gebruik ik altijd radiator 2, in de race ook als het niet te heet is :)
Mag ik eens een technisch vraagje stellen ? Ik probeer de Francorchamps map te installeren bij mij (GTRE) maar ik lees dit op
No grip:
SteamVersion:
X:\Program Files\Steam\SteamApps\youraccountname\race 07\
Dedicated Server:
X:\Program Files\Steam\SteamApps\youraccountname\race07ds
Offlineversion:
X:\Program Files\RACE 07 Offline
Ik plak de map francorchamps daar waar ze dat vragen. Maar ik kom Francorchamps niet tegen in het spel?
Ik heb zitten zoeken op No grid maar meer dan bovenstaande kan ik niet vinden. heeft het iets met dit te maken misschien ?
No grid:
copy the Gamedata & UIData in following directory...
Ik plak namelijk de hele map met alle bestanden enkel op het bovenstaande aangegeven pad :blushing:
Thx voor de hulp :thumbup1:
Edit: Nieuw op forum ... geen schrijffouten ^^
Roy Visser
16 juli 2009, 00:02
Edit: Nieuw op forum ... geen schrijffouten ^^
heb je al gekeken in je trackmap onder "addon circuits"
(het menu waar je het circuit uit kan kiezen zeg maar)
paulpeter
16 juli 2009, 00:04
Hey Robin,
Ik neem even aan dat je gewoon de steam versie hebt van het spel.
Als je de track download heb je een rar bestand. Dit bestand kun je uitpakken met programma's als Winrar bijvoorbeeld.
De mappen Gamedata & UIData moeten in de map aangegeven zoals op no-grip uitgepakt worden. C:\Program Files\Steam\SteamApps\paulpeterkroon\race 07\ in mijn geval. Als je dat doeit zou alles automatisch goed op zijn plek moeten komen. Aangezien het in mappen ingepakt is.
Zo ziet mijn map er bijvoorbeeld uit van race 07:
http://img529.imageshack.us/img529/3705/58360092.th.jpg (http://img529.imageshack.us/i/58360092.jpg/)
Als je in de gamedata en locations map verder gaat zou daar nu ook spa bij moeten staan. Staat hij er bij, dan zou je hem gewoon onder add-on tracks moeten kunnen vinden.
http://img31.imageshack.us/img31/3673/94756865.th.jpg (http://img31.imageshack.us/i/94756865.jpg/)
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Bram Van Der Stichelen
16 juli 2009, 00:30
IK plakte mijn circuits ook altijd in de My documents folder, maar wanneer ik dan het spel in ga zie ik ze ook niet. Wanneer ik ze gewoon in mijn Program files/steam/Account/.... plak, lukt het wel. Probeer ze daar anders even in te zetten :)
Paul Peter en Bram,
Mijn dank voor jullie hulp !
@ Paul Peter - Moet ik de map Francorchamps in beide mappen plakken ? Heb extract to geprobeerd en kan de map nog niet vinden in het spel of in de map. Winzip error als ik probeer te un-zippen naar daar.
@ Bram - Zo heb ik het geprobeerd maar werkt niet ? Niet bij steam GTRE, niet bij Steam - Race07, en Steam GTRE heb ik niet als map ?
@ RoY - Die map kan ik enkel vinden in mijn Off-line GTRE? Hoe kan ik kiezen als ik via steam wil spelen of off line ? De off line map van GTRE kom ik tegen in SimBim map. De Steam folder heeft geen GTRE Als ik op het icoon klik om het spel (GTRE) te starten dan start ie vanzelf steam op ^^
@ All - Ik moet Francorchamps toch kunnen vinden in --> Additional Events - Practice - Variations ... of is dat niet de juiste plaats?
Sorry voor de giga-vele vragen.
Grtz
Roy Visser
16 juli 2009, 01:18
Paul Peter en Bram,
Mijn dank voor jullie hulp !
@ Paul Peter - Moet ik de map Francorchamps in beide mappen plakken ? Heb extract to geprobeerd en kan de map nog niet vinden in het spel of in de map. Winzip error als ik probeer te un-zippen naar daar.
@ Bram - Zo heb ik het geprobeerd maar werkt niet ? Niet bij steam GTRE, niet bij Steam - Race07, en Steam GTRE heb ik niet als map ?
@ RoY - Die map kan ik enkel vinden in mijn Off-line GTRE? Hoe kan ik kiezen als ik via steam wil spelen of off line ? De off line map van GTRE kom ik tegen in SimBim map. De Steam folder heeft geen GTRE Als ik op het icoon klik om het spel (GTRE) te starten dan start ie vanzelf steam op ^^
@ All - Ik moet Francorchamps toch kunnen vinden in --> Additional Events - Practice - Variations ... of is dat niet de juiste plaats?
Grtz
Ik bedoel dus dat je in GTR EVO zelf, dus als je de game hebt opgestart, en je klikt op time attack, en dan kom je vanzelf in het circuit menu, dan moet je bovenin klikken op ADDON en niet op variations :)
Sander Hogendoorn
16 juli 2009, 01:19
Grtz
Niet 'variations', er komt een nieuw kopje met addon tracks (iets met add-on in ieder geval).
mmm ... Die add-on knop is dus niet te vinden bij mij^^ Zie onderstaand ... Morgen probeer ik het nog eens. Format C indien nodig ... Maar ik zal wel spa gaan bewandelen :p dit weekend ... believe me !
Thx voor de hulp ! Die uitleg van add-on verhelderde heel veel voor me !
Ciao
Bart
http://i683.photobucket.com/albums/vv196/Ronin_Cars/Porsche%20Boxster%20S%20987/Race_Steam2009-07-1600-28-54-48.jpg
Darthwillie
16 juli 2009, 01:46
bij mij staan de circuits in programfiles/steam/steamaps/darthwillie/race07/gamedate/locations
en in de map locations staan de mapjes van de banen.
Gerben vd Broek
16 juli 2009, 01:49
en die map locations moet je ook zelf aanmaken, indien die nog niet bestaat. (wat standaard zo is).
Hey Robin,
Ik neem even aan dat je gewoon de steam versie hebt van het spel.
Als je de track download heb je een rar bestand. Dit bestand kun je uitpakken met programma's als Winrar bijvoorbeeld.
De mappen Gamedata & UIData moeten in de map aangegeven zoals op no-grip uitgepakt worden. C:Program FilesSteamSteamAppspaulpeterkroonrace 07 in mijn geval. Als je dat doeit zou alles automatisch goed op zijn plek moeten komen. Aangezien het in mappen ingepakt is.
Hallo,
Hier ben ik weer :(
Ik heb een nieuw install gedaan van vista 64 en probeer de map spa te plakken via winrar zoals peterpaul hierboven zegt. Helaas krijg ik devolgende foutmelding:
http://i683.photobucket.com/albums/vv196/Ronin_Cars/SpaTRackError.jpg
Foutmelding in winrar:
1. CRC Failed in/Gamedata/Locations/Spa/3Spa.hat The file is corrupt.
2. Unexpected end of Archive
Kunnen jullie mij aub laten weten wat juist in de map Gamedata en de map
UIdata staat bij jullie? Bij mij hetvolgende:
Gamedata>Locations>Spa:
3Spa.aiw
3Spa.ani
3Spa.cam
3Spa.gdb
3Spa.grd
UIData:
Config.dic
Ik denk dus dat bij mij het bestandje 3Spa.hat ontbreekt ?
Op het NoGrip forum zegt iemand iets over een un-zipper probleem ? Iemand hier ervaring mee ? Ik gebruik winrar.
Misschien kan iemand van julllie zo vriendelijk zijn om mij het bestandje 3Spa.hat van jullie te copieren ? Ik hoop dat daar niet je skills in ge-copiert zitten :D
Sorry voor de problemen weer :(
Darthwillie
18 juli 2009, 16:10
staan bij mij wel iets meer bestanden in die map, hij is 131 mb groot.
Roy Visser
18 juli 2009, 16:10
heb je echt gewoon de link gebruikt uit de startpost?
Gerben vd Broek
18 juli 2009, 16:14
een crc error is een fout in je zip/rar bestand. Denk dat je hem even opnieuw moet downloaden en dan nog eens proberen uit te pakken. Er moet idd wel veel meer staan in de spa-map. Ding is 137mb groot. Over 3 mappen verdeeld (en nog 18 bestanden los, moeten er 1685 bestanden in staan.
Maar door die crc fout breekt het uitpakken af.
Hij doet het !! :w00t:
In your face ... :thumbup:
:lol: :lol: Whoehoew !! :lol: :lol:
Thx voor de hulp allen ! Ik weet wat doen vandaag en morgen !
Heb idd de map opnieuw gedownload en toen ging het wel. Heb nu ook de knop - add ons in het spel :)
Darthwillie
18 juli 2009, 17:33
:thumbup: top, see you on track zogezegd.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.