PDA

View Full Version : Het grote mapping-trouble topic

Daniël
26 juni 2009, 12:57
Omdat er vast wel meer mensen af en toe ruzie hebben met de mapping, is het misschien wel handig om er één topic voor te maken voor de kleine vraagjes, I'll start off:

Ik ben nu ook bezig met m'n DRTCC-bak en ik heb problemen met één bruin lijntje, voor het achterwiel (zie screenshot). Er is opeens een hoek uit en ik vroeg me af of iemand anders dat probleem ooit heeft gehad en waar het dan wel op de mapping zit. Het zit nog onder het "windshield" en er zit wel een inkeping op de template, maar waar zit dat stukje dan.

Nu trouwens gelijk een sneakpreview van m'n DRTCC-bak, begin maar met raden wat voor livery het wordt. :laugh:

http://i302.photobucket.com/albums/nn96/DaVinCi_NL/garemappingftl.jpg

Roy Visser
26 juni 2009, 13:08
Wat ik dan altijd doe is op de template een soort felkleurig rooster tekenen uit de vrije hand. Aan de hand daarvan kom je al vrij snel achter waar het ongeveer moet zitten. Volgens mij ben je bezig met een bmw, en die heeft inderdaad bij het achterspatbord een gedeelte wat moeilijk te painten is. zet voor de zekerheid ook even de detail layers uit, daar wil die nog wel eens verstopt onder zitten :)

Niels Tieman
26 juni 2009, 13:16
Of je zet je wireframe aan ;).
Maar hij zit als goed is op het kromming van je wielkas. :)

Daniël
27 juni 2009, 22:13
@Roy: Dat is een goede tip, thanks!

@Niels: Op de kromming van je wielkas... Aangezien mijn banden toch rond zijn, heeft heel de wielkast een kromming hehe, ik snap je dus niet? :)

Thanks voor het antwoorden in ieder geval.

Ralffoxx
27 juni 2009, 23:07
Die hele kromming staat gewoon in de wireframe in de PSD. Dus je zou die makkelijk door kunnen tekenen zodat dat kleine stukje ook gekleurd is.

Bram Kocken
28 juni 2009, 13:01
@Roy: Dat is een goede tip, thanks!

@Niels: Op de kromming van je wielkas... Aangezien mijn banden toch rond zijn, heeft heel de wielkast een kromming hehe, ik snap je dus niet? :)

Thanks voor het antwoorden in ieder geval.
De wielkasten zijn ook wat naar buiten geklopt ;)

Maar met het wireframe kun je nooit 'te kort' tekenen, aangezien sommige stukken soms ook met veel schaduw/dirt zitten..