View Full Version : GTR EVO | Testrace #3: Barcelona 2003| 28 06 09
Robert Saalmink
24 juni 2009, 11:50
[spacer]
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logos/zac6_logo.jpg
http://www.gamersnet.nl/reviews/gtr_evolution/logo.gif
[spacer]
GTR EVO | TEST #3 | BARCELONA | 28 06 09
[spacer]
Inleiding
Voor de derde GTR Evo testrace gaan we naar het vertrouwde Barcelona, traditioneel de season opener van de ZAC. Dit circuit zit NIET origineel in GTR Evo. Het betreft een add-on track, download links onderaan deze startpost.
http://www.f1-geschiedenis.be/CIRCUITS/FOTO/Barcelona.jpg
Het circuit is bekend uit de Formule 1 en natuurlijk al een paar seizoenen een vaste plek op de kalender van de ZAC. Het is ons voornemen deze ook weer op een eventuele EVO-kalender te zetten, dus vandaar deze test. Ook komt de track wellicht voor andere leagues in aanmerking. We rijden met de 2003 versie, wat een conversie is uit GTR2. De 2007 versie is niet beschikbaar.
[spacer]
Doel van de test
We gaan een aantal testraces doen met GTR Evo. Doel is om te bepalen of deze game geschikt is voor gebruik in de ZAC6, en ook of de eventueel nog te testen add-on circuits dat zijn. We zijn daarom erg benieuwd naar jullie feedback, welke je kwijt kunt in deze thread. Wat vind je van de game, van de track, van de auto's en de onderlinge verhoudingen, kom je bugs tegen? Post het hier!
[spacer]
Tijdschema
De test is open voor iedereen die wil mee rijden, dus niet enkel voor ZAC5 deelnemers!
Zondag 28 juni 2009
19:00 Inloggen, practise
19:45 Kwalificatie
20:05 Warm-up
20:10 Race (30 ronden)
Servernaam: DigitalRacing.nl EVO1 en DigitalRacing.nl EVO2 (twee servers bij voldoende belangstelling)
Wachtwoord: test
Iets kortere sessies dan we gewend zijn, maar het is ook niet de bedoeling om een halve ZAC kalender te gaan afwerken de komende tijd.
[spacer]
Reglementen
We rijden in grote lijnen volgens de ZAC5 reglementen. Deze zijn op www.digitalracing.nl te vinden en elke deelnemer wordt geacht deze te hebben gelezen.
[spacer]
Klasses
In de ZAC kennen we de CUP600 (GT) en de CUP400 (GT2). Dit komt in GTR Evo overeen met respectievelijk GT Pro en GT Sport. Deze klassen zullen we gebruiken tijdens de testrace. Alle auto's die in GTR Evo binnen deze klassen vallen, mogen gebruikt worden. De onlangs aangekondigde CUP300 rijdt met de GT Club klasse en ook deze zal beschikbaar zijn. We rijden in de testraces dus met drie klassen op de baan.
[spacer]
Weerbericht
Default weather.
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/evo/20090628_barcelona_test/index.html)
[spacer]
Links
ZAC5 reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Barcelona 2003 v1.1 track by Meck op NoGrip (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=10533)
Barcelona 2003 v1.1 track by Meck op Mega Upload (http://www.megaupload.com/?d=RDNX90OD)
Uitleg pitstops (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=153)
[spacer]
[logo_dr]
R. de Ruijter
24 juni 2009, 11:53
Erg leuk circuit om te rijden, zal er helaas niet bij kunnen zijn :(
Mossel
24 juni 2009, 12:04
2003 :thumbup:
Fabian de Jong
24 juni 2009, 12:05
2003 :thumbup:
Hehe gelukkig, 2007 versie is een kut baan. Welke gek heeft die chicane verzonnen :p
Martijn Mezger
24 juni 2009, 12:13
Nu wél present met 2 personen.
Bramzel
24 juni 2009, 12:42
Nu wél present met 2 personen.
Een schizofreen is nooit alleen? :p
Martijn Mezger
24 juni 2009, 12:54
Klopt.
Gelukkig heb ik een team maat :P
Mooie baan zo zonder die chicanes. Ben zondagavond, ijs en weder dienende, van de partij.
Captain Slow
24 juni 2009, 13:30
En nu geen etentjes etcetera, me is there!:D
Dennis
24 juni 2009, 14:58
Count me in.
Danny Kappen
24 juni 2009, 14:59
ben erbij
Stefan van Renselaar
24 juni 2009, 17:00
Zal ook meedoen :)
Ben aan het werk dus moet verstek laten gaan.
Sander Hogendoorn
24 juni 2009, 20:34
Ben er 99% zeker ook :)
Maik Peters
24 juni 2009, 20:51
Ik weet zeker dat ik er NIET bij ben :(.
Marc Vos
24 juni 2009, 20:56
Ik ben er helaas ook niet bij, heb dan een examenfeestje. Volgende keer beter dan maar. :)
Marcel Groen
24 juni 2009, 21:04
Ah, weer op de zondag! Ik ben erbij! :)
Garcon Koen
25 juni 2009, 13:29
Ik moet helaas tot 7 werken, misschien kom ik wel wat later. In ieder geval nu wel even de baan leren kennen. Wat zijn de rondetijden hier ongeveer?
Danny Kappen
28 juni 2009, 13:55
Wat zijn een beetje redelijke tijden voor de cup600 hier?
R. de Ruijter
28 juni 2009, 14:00
met een 37er ben je snel;)
Stefan van Renselaar
28 juni 2009, 14:29
Zijn er mensen van plan om met een Cup 300 te gaan rijden? Zo ja, is het dan leuk om met z'n alle dan op de 2e server te gaan?
Shit, dit is vanavond al, ben er dus helaas niet bij. Krijg bezoek thuis om eens de nieuwe bbq te gaan uittesten, kan ik moeilijk boven gaan zitten he :)
Misshcien volgende week wee reen testrace? Dan ben ik er wel bij.
Gerben
28 juni 2009, 14:55
Ik ben er helaas ook niet bij vanwege een BBQ
Fabian de Jong
28 juni 2009, 15:10
Wat zijn een beetje redelijke tijden voor de cup600 hier?
Ik heb geen idee, dat is tevens ook mijn probleem sinds we nu met GTR Evo gaan rijden, ik heb geen richt tijden meer :p
Kim Van Der Stichelen
28 juni 2009, 15:11
Ik heb geen idee, dat is tevens ook mijn probleem sinds we nu met GTR Evo gaan rijden, ik heb geen richt tijden meer :p
Ik vuistregel kun je nemen wat ik rijd, en tel daar dan 4 seconden vanaf je hebt pole ;)
Dennis
28 juni 2009, 15:38
Zijn er mensen van plan om met een Cup 300 te gaan rijden? Zo ja, is het dan leuk om met z'n alle dan op de 2e server te gaan?
Ik verwacht geen hele drukke server. Lijkt mij leuker als iedereen gewoon op één server rijdt.
Marcel Groen
28 juni 2009, 17:08
Ook hier vraagtekens ivm bbq... :cool:
Danny Kappen
28 juni 2009, 17:43
Ook hier vraagtekens ivm bbq... :cool:
Aangezien ik donderdag na een leuke avond met m'n fiets over de kop ben geslagen en daar 7 hechtingen in mijn kin en een gekneusde kaak aan over heb gehouden (waardoor kauwen erg pijnlijk is en ik vooral gepureerd eten naar binnen slobber) hier geen vraagtekens mbt tot een bbq :lol:
Joost van den Heuvel
28 juni 2009, 18:32
Hola... dat is heftig Danny. Hopelijk hoef je niet al te lang voedsel te drinken.
Ik ga nu wat eten in elkaar brouwen. Nog steeds geen goeie setup en het is hier snikheet (maar daar zal iedereen wel last van hebben), maar ben er waarschijnlijk wel bij. :)
Roy Visser
28 juni 2009, 18:37
Aangezien ik donderdag na een leuke avond met m'n fiets over de kop ben geslagen en daar 7 hechtingen in mijn kin en een gekneusde kaak aan over heb gehouden (waardoor kauwen erg pijnlijk is en ik vooral gepureerd eten naar binnen slobber) hier geen vraagtekens mbt tot een bbq :lol:
het kan er ook maar één zijn he :)
El Maestro
28 juni 2009, 18:48
Ik ga zo eerst nog even uit eten met de familie maar ik hoop op tijd te zijn voor de kwali. Heb maar liefst 5 testrondes gereden dus verwacht er niet te veel van vanavond:p
Martijn Mezger
28 juni 2009, 18:56
Juist, ik weet niet hoe laat wij zo gaan eten maar ik hoop er nog wel bij te zijn...
Niels Tieman
28 juni 2009, 19:03
Ik zal er vanavond niet bij zijn door wat lichamelijk problemen! Ik slinger (waarschijnlijk) wel de livetiming aan dus maak er een mooie race van! :D
Kim Van Der Stichelen
28 juni 2009, 19:10
Ik zal er vanavond niet bij zijn door wat lichamelijk problemen! Ik slinger (waarschijnlijk) wel de livetiming aan dus maak er een mooie race van! :D
Will do!
Naja ik zal het proberen ;)
Mossel
28 juni 2009, 19:34
ik zit vanavond op schiphol dus kan niet komen :(
Mossel
28 juni 2009, 20:18
live timing is er niet ??
Niels Tieman
28 juni 2009, 20:19
Ik gok dat Robert bij het veranderen van de servers te namen heeft verandert waardoor de live-timing geen data door geeft..
paulpeter
28 juni 2009, 20:23
Even snel nog de baan installeren en dan kom ik er ook aan;)
Roy Visser
28 juni 2009, 21:09
Heb even een paar rondjes meegereden in Practise en Q in verschillende Cup300 autos, erg jammer nog dat je nergens in de timing de klasse kunt zien :( Viel me op dat als Cup300 je op het rechte stuk niet super bang hoeft te zijn voor een Cup400, maar bochten snelheid en aanremmen is toch echt wel een tikje minder :)
Captain Slow
28 juni 2009, 21:45
Gloeiende gloeiende. AVF besluit te gaan scannen tijdens de race. PC loopt vast, en ik hoorde een crash geluid.
Ik hoop dat ik niet tegen iemand ben aangereden op dat moment:blushing:
Fabian de Jong
28 juni 2009, 21:45
Nou dat ging dus voor geen meter.
Ben gewoon 2 sec trager bij kwalificatie dan Vincent en Sander like WTF!
En heb ook geen idee wat ik fout doe.
De race als P4 gestart, maar het ging echt nergens over ten eerste per ongeluk te kleine brake duct en de pits ingaat knal ik tegen de muur.
Plus dat ik last begon te krijgen van mijn linker pols dus maar gestopt.
Mossel
28 juni 2009, 21:48
Nou dat ging dus voor geen meter.
Ben gewoon 2 sec trager bij kwalificatie dan Vincent en Sander like WTF!
Leuk is dat hè :laugh:
Fabian de Jong
28 juni 2009, 21:49
Leuk is dat hè :laugh:
Nope het demotiveert behoorlijk.
Dat er nog maar veel testraces mogen volgen...:blink:
Man wat is dat pitten toch een drama! Eerst al met pitbord in de weer (kan niet confirmen), dan doet m'n crew eerst niets, heen en weer gereden, toch actie, bij wegrijden pitlimiter eraf, stop-and-go, postpone (of iets dergelijks) ik 'm, weer een bandenwissel, bij derde maal inrijden pitstraat rij ik vol in de muur...
Moraal: 't was bagger.
P.S. Hoewel 't racen verder wel leuk ging :)
Race ging beter als de quali, zwaarder (veel benzine ) rijdt de Aston toch beter als licht.
Heb aardig wat rondjes met Joost gebatteld en ging vroeger naar de pits als gepland.(verbruik was minder als berekend)
Alles ging goed tot dat ik hoorde Stop and Go....Speeding in pitlane.
Vanaf hier ging het fout....heb uiteindelijk 4 keer de pits bezocht maar steeds kreeg ik benzine en banden......pfffff en toen DQ :cursing: toch die stop and go's nog maar eens oefenen.
Server draaide goed ...alleen Martijn Mezger lagde af en toe.
tot de volgende race.:thumbup:
Stefan van Renselaar
28 juni 2009, 22:09
Ik vond de muur zooooo mooi bij het uitkomen van Campsa dat ik maar besluit om mijn motor daar tegenaan kapot te rijden :wub:
Ik lag aan de leiding in de Cup 300 met meer als 40 seconde, dus met nog 4 rondes te gaan is dit een beetje zonde....
Bij een Stop en Go moet je NIKS doen als je de pits in rijd, ook NERGENS op drukken!!! Hij stopt dan en daarna krijg je meteen "Go, Go, Go!"
Lappen gaat eigenlijk redelijk makkelijk, op het rechte stuk wordt ik gewoon voorbij gereden en hoef ik niet veel te doen. Moet wel een hoop in mijn spiegels kijken en dat is niet fijn, dus maar goed dat de Cup 300 op een aparte server gaat rijden, vooral de kwalificatie kun je niet lekker rijden....
Bij een Stop en Go moet je NIKS doen als je de pits in rijd, ook NERGENS op drukken!!! Hij stopt dan en daarna krijg je meteen "Go, Go, Go!"......OOOooo...........:blushing:
Dennis
28 juni 2009, 22:12
Was een leuke race. Vooral de eerste 10 ronden ware briljant.
Ik maak me echter wel heel erg zorgen om de banden slijtage. Als we naar 90 minuten gaan zou het wel een zo kunnen zijn dat je het gewoon niet eens op twee setjes banden gaat redden :surrender:
Martijn Mezger
28 juni 2009, 22:12
@ Jean: Ik merkte ook dat ik af en toe lag had. Zie ik net dat me zus een CD aan het downloaden is via bittorrent op me PC in de achtergrond :cursing:
Sorry voor mijn domme fout bij de start. In de Warmup vroeg iemand hoe de start was en iemand antwoorde staande start... als ik de persoon voor me schade heb gereden, excuses. Daarna was ik ook even in de war. :blushing:
Race opzich geen gevechten gehad. Toen de race startte werd ik door de bestuurder van de Gillet al snel van de baan geduwd, en heb daarna maar gewoon lekker rondjes gereden, paar keer de grindbak opgezocht en hopelijk niet in de weggereden bij de C400/C600. Op naar de volgende race met hopelijk wat meer dan 3 C300 rijders.
Joost van den Heuvel
28 juni 2009, 22:13
Ik had de aankondiging blijkbaar verkeerd gelezen. Dacht dat het een race over 45 minuten was, maar bleek 30 ronden. Had geen zin om een pitstop te maken dus 2e deel van de race heel langzaam gereden, maar zelfs dan kwam ik niet verder dan 29. Voor de gein in de laatste ronden nog laten afzakken om net na de nummer 1 te finishen. Had nog ongeveer een liter of zo over bij s/f.
Een keer het grind in gereden, omdat ik afgeleid werd en Ludo kon zo makkelijk voorbij (anders had ik em ook meteen doorgelaten natuurlijk), maar verder ging het beter dan verwacht.
@ Martijn, je had behoorlijk wat lag idd, je wagen sprong continu voor- en achteruit (bij mij iig).
LUDO-B
28 juni 2009, 22:22
Je kan meteen zien wie er al een beetje aan gewend is aan Race07 of GTR-Evo.
Er zijn er bij die gaan als een speer.:innocent:
Wat mezelf betreft is het ook nog zoeken. Quali zat ik wel in de 1.38 maar ik kom nog behoorlijk wat tekort tov de top.
Race ging redelijk, ik heb wel geen enkel duel gehad (jammer).
Half de race naar binnen voor nieuwe bandjes en weer gaan.
Ik vroeg me wel af hoe het kwam dat ik zoveel achterstand had maar ik heb nu gehoord dat Sander en enkele anderen helemaal niet binnengeweest zijn.:blushing:
Maar 1 ding weet ik zeker, er zullen nog heel wat testraces moeten volgen om een beetje mee te kunnen.:innocent:
Danny Kappen
28 juni 2009, 22:32
Weer redelijk wat progressie geboekt vandaag, maar ik moet nog wel flink aan de bak om ergens 1,5 seconde per ronde vandaan te halen :P Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe die pitstops werken, de eerste keer dat ik binnenkwam werd er niet getankt, en de tweede keer werd ik terug in de box gezet en kreeg ik een DNF :S
Sander Hogendoorn
28 juni 2009, 22:36
Quali ging best ok, reed een pb met 1:36.9 maar verloor in mijn laatste 2 runs steeds een klein beetje in het laatste gedeelte wat resulteerde in P2 achter Vincent.
Bij de start verloor ik meteen een plekje aan Danny, die ik gelukkig de volgende ronde weer kon passeren. Vincent was toen al zo'n 3 seconden weg en eigenlijk tot en met de 25e ronde bleef het gat ongeveer 5 seconden, tot dat Vincent zijn motor opblies tijdens het terugschakelen. Toen de race rustig uitgereden op redelijk versleten banden :)
Ik vroeg me wel af hoe het kwam dat ik zoveel achterstand had maar ik heb nu gehoord dat Sander en enkele anderen helemaal niet binnengeweest zijn.:blushing:
Ik heb redelijk veel 90 minuten races gereden met een pitstop rond de 45 minuten, dus wist wel dat die 10 minuten extra er wel bij konden ;)
Weer redelijk wat progressie geboekt vandaag, maar ik moet nog wel flink aan de bak om ergens 1,5 seconde per ronde vandaan te halen :P Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe die pitstops werken, de eerste keer dat ik binnenkwam werd er niet getankt, en de tweede keer werd ik terug in de box gezet en kreeg ik een DNF :S
Altijd van tevoren een 'preset' aanmaken. Dan hoef je alleen maar op enter te drukken als je eenmaal de pit binnen rijdt.
Danny Kappen
28 juni 2009, 23:58
Altijd van tevoren een 'preset' aanmaken. Dan hoef je alleen maar op enter te drukken als je eenmaal de pit binnen rijdt.
Dat heb ik gedaan, 45l ingesteld, toen ik binnen reed stond dat wel in het rood in dat menu, heeft dat er iets mee te maken?
Roy Visser
29 juni 2009, 00:05
Was een leuke race. Vooral de eerste 10 ronden ware briljant.
Ik maak me echter wel heel erg zorgen om de banden slijtage. Als we naar 90 minuten gaan zou het wel een zo kunnen zijn dat je het gewoon niet eens op twee setjes banden gaat redden :surrender:
ligt aan je rijstijl dennis :) Je kunt het makkelijk op 2 setjes redden. Maar als je net zo rijd als in GTR2 in (zoals ik het noem) maximum attack modus, dan word je daar veel en veel erger voor gestraft in evo :) Soepeler sturen, en strakker rijden, zul je zien dat je tijd ook in ene omlaag gaat, 43ers zijn zeker mogelijk :)
Danny Kappen
29 juni 2009, 01:04
Nope het demotiveert behoorlijk.
Niet zo mokken joh :P gewoon blijven oefenen, dan rijden we dat gat nog wel een keer dicht. Evo rijdt dermate anders dan gtr2 dat je niet direct kun instappen en competetieve tijden kunt rijden.
Fabian de Jong
29 juni 2009, 01:06
Niet zo mokken joh :P gewoon blijven oefenen, dan rijden we dat gat nog wel een keer dicht. Evo rijdt dermate anders dan gtr2 dat je niet direct kun instappen en competetieve tijden kunt rijden.
Heb je gelijk in, maar ik vind het gat wel bizar groot.
Waarvan ik denk waar the fuck halen ze het vandaan, maar aan de andere kant Sander rijd volgens mij al jaren met RACE07/EVO/STCC.
En ik heb het nog nooit aangeraakt.
Mossel
6 juli 2009, 23:59
Zijn de lapcharts er al ?? :P
Ik vergeet het niet hoor Robert na het wegvallen van mijn post ;)
Robert Saalmink
7 juli 2009, 00:38
Je hebt helemaal gelijk, excuses!
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/evo/20090628_barcelona_test/index.html)
El Maestro
7 juli 2009, 02:11
Was het trouwens een 1-lap kwalificatie ofzo, ik ben de enige met meerdere rondes:lol:
Robert Saalmink
7 juli 2009, 09:44
De upload begon pas tijdens kwali denk ik, ik herinner me nog wel dat ik dat vinkje later pas aan heb gezet (live timing werkte ook een poosje niet goed).
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.