View Full Version : FPL: Formule BMW - TI Aida, 29/06/2009
Tjerk Korving
18 juni 2009, 18:16
[spacer]
[logo_fpl]
[spacer]
Formule BMW op TI Aida
Op verzoek organiseren we onder de Formula ProLeague vlag een eenmalig Formule BMW evenement. Dit zal gaan plaatsvinden op het circuit van Okayama, ook bekend als TI Aida waar in het verleden de Pacific Grand Prix van de Formule 1 plaatsvond.
Op maandag 29 juni 2009 zal het startschot voor dit evenement vallen en zullen we een volledige race avond afwerken. Hiervoor houden we een raceafstand aan van 100 kilometer en zal het maken van een pitstop verplicht zijn.
Deelname aan deze test is vrij voor iedereen die interesse heeft. Hoe meer zielen hoe meer vreugd dus we hopen dan ook op een volle server.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b4/Circuit_TI_(Aida).png
[spacer]
Circuit Informatie
Circuit: TI Aida
Lengte: 3.662 km
Ronden: 28
Afstand: 102.536 km
[spacer]
Tijdschema
Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 100 kilometer
[spacer]
Uitslagen
Eerst racen
[spacer]
Track Installatie
Pak de mappen en bestanden uit naar de Locations en UIData map van Steam. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:
..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations
..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\UIData
Bestaat de Locations en/of UIData map nog niet, maak deze dan zelf aan.
[spacer]
Links
Het FPL reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/12-.html)
FPL Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
FPL Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
TI Aida download (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=10493) (Via NoGrip, registratie nodig)
[spacer]
[logo_dr]
Stephane Rouault
18 juni 2009, 18:31
count me in :thumbup:
Darthwillie
18 juni 2009, 18:33
leuk, goed idee, ik zal er zijn :thumbup:
Gerben vd Broek
18 juni 2009, 18:36
Offline heeft Storm gisteravond al 1.32.5 gereden.
Vanmiddag zelf offline 1.32.8 gereden. Dus Storm zal nog wel ergens 3 seconde gaan vinden ofzo :P
Darthwillie
18 juni 2009, 18:42
Offline heeft Storm gisteravond al 1.32.5 gereden.
Vanmiddag zelf offline 1.32.8 gereden. Dus Storm zal nog wel ergens 3 seconde gaan vinden ofzo :P
slecht idee, ik ben er niet :blink:
lol, ik neem mijn dopingcontrole kit mee naar de meeting, gaan we de heer storm eens testen. :laugh:
Blijf het leuk vinden eens met de BMW's te rijden
Ruben Laenens
18 juni 2009, 19:01
Ik haalde een 1.37.3 na mn eerste vijf rondjes ooit op Okayama. Dus ik hoop rond Gerben zn tijd ergens uit te komen
tinyriconen
18 juni 2009, 19:14
Uitslagen
Eerst racen
Dit staat er altijd zo machtig droog :thumbup:
Ik ga zeker weten meedoen! De auto's én het circuit lijken me heerlijk om mee/op te rijden. Daarnaast vind ik de online races gewoon leuk en zie ik geen reden niet mee te doen ;)
Daniël
18 juni 2009, 19:33
Als ik terug ben uit Engeland gaan we maar 'ns wat rondjes draaien! Lijkt me erg leuk, de FBMWtjes zijn ook erg veel fun.
Michael Storm
18 juni 2009, 19:41
lol, ik neem mijn dopingcontrole kit mee naar de meeting, gaan we de heer storm eens testen. :laugh:
:laugh:
Mossel
18 juni 2009, 19:44
:) ben dr bij :)
Ralffoxx
18 juni 2009, 20:22
me too :D hope ik moet die dag naar ziekenhuis etc maar :) ik ben er denk ik wel bij :D
Marc Vos
18 juni 2009, 20:37
Ik ben dan ook van de partij! :)
Ruben Laenens
18 juni 2009, 20:38
Raar dat de formula bmw's zo populairder zijn dan de F3000. Komt dit omdat ze zoveel makkelijker zijn?:P
Marc Vos
18 juni 2009, 20:41
Raar dat de formula bmw's zo populairder zijn dan de F3000. Komt dit omdat ze zoveel makkelijker zijn?:P
Ik had graag de testraces meegedaan met de FPL op Silverstone en Signapore, maar ik had het druk met school. Volgende testrace voor de FPL ga ik wel proberen om erbij te zijn. Want het zijn natuurlijk geweldige wagens. :D
Lijkt me leuk, ik ben er bij.
Tjerk Korving
18 juni 2009, 21:34
Ik heb ze spottend al opgevoerde grasmaaiers genoemd en ze zijn ook gewoon 40 km/h langzamer als de F3000's. Er is amper onder of overstuur in te krijgen in die wagens.:)
Geen idee of ik ze ook makkelijk ga vinden. heb graag feedback van de wagen en dat gevoel kreeg ik gisteren nog niet echt toen ik wat rondjes draaide.
Atreidez
18 juni 2009, 22:28
Heb hele gave close races gehad met vreemden online, blijven geweldig leuke bakkies die denk ik toch idd wat makkelijker zijn voor de casual rijder. Daardoor hou je zelfs met online races een flink veld over, waar met F3k de helft na bocht 1 kapot, penalized of gequit is.
Ben benieuwd wat het bij ons deelnemersveld doet, de gaten tussen rijders zouden ook wat kleiner moeten kunnen worden. Ben er zeker bij! :D
tinyriconen
18 juni 2009, 22:35
waar met F3k de helft na bocht 1 kapot, penalized of gequit is.
Behalve bij ons! ;)
Niels Draijer
18 juni 2009, 23:20
Ik heb ze spottend al opgevoerde grasmaaiers genoemd en ze zijn ook gewoon 40 km/h langzamer als de F3000's. Er is amper onder of overstuur in te krijgen in die wagens.:)
Geen idee of ik ze ook makkelijk ga vinden. heb graag feedback van de wagen en dat gevoel kreeg ik gisteren nog niet echt toen ik wat rondjes draaide.
Dat had ik eerst ook. Sowieso heb ik m'n Force Feedback instellingen hevig omhoog gegooid om er enig gevoel in te krijgen. Helpt in ieder geval wel een hoop. Het moment dat de wagen oncontroleerbaar wordt bij overstuur is mij nog niet helemaal duidelijk maar leuke bakkies om te rijden zijn het wel;)
Daniël
19 juni 2009, 01:48
Ik had begin van de avond een paar rondjes gereden. Wat Niels zegt, op een gegeven moment is de achterkant hopeloos verloren en dat moment voel ik ook nog amper aankomen.
De baan is wel heel erg leuk met een goed stel bochten, de wagens vergen nogal wat gewenning. Het voelt allemaal zo soft aan... zo gevoelloos. Maar het zijn wel toffe bakken!
TheBoss
19 juni 2009, 11:29
I will be there!
Maar eerst even oefenen.
EDIT: Na een half uurtje zit ik op 1:36.xxx
Niels Draijer
19 juni 2009, 15:00
Hmmm 1:33,4 online.... Valt niet tegen maar moet nog wel wat vanaf :)
King Otto
19 juni 2009, 15:14
Ik denk het wel ja... Ook de reden dat de toerwagens over het algemeen populairder zijn denk ik. Met een F3000 sta je zo dwars en heb je veel minder tijd om een beslissing te nemen dan met FBMW of toerwagens. Dus mijns inziens kiezen veel meer mensen voor het gemak dan de uitdaging. Voordat ik iedereen op mijn hals krijg, niet iedereen natuurlijk want ik kan me voorstellen dat er ook veel toerwagen fans zijn maar voor velen geldt mijn theorie wel denk ik :)
Bramzel
19 juni 2009, 15:20
Ik denk het wel ja... Ook de reden dat de toerwagens over het algemeen populairder zijn denk ik. Met een F3000 sta je zo dwars en heb je veel minder tijd om een beslissing te nemen dan met FBMW of toerwagens. Dus mijns inziens kiezen veel meer mensen voor het gemak dan de uitdaging. Voordat ik iedereen op mijn hals krijg, niet iedereen natuurlijk want ik kan me voorstellen dat er ook veel toerwagen fans zijn maar voor velen geldt mijn theorie wel denk ik :)
Ik denk toch dat je je vergist; op het niveau van de DRTCC top is het onwijs moeilijk om met toerwagens te rijden, en het zal met de FBMW's niet anders zijn. Je hebt immers geen power om foutjes mee te corrigeren, als je ook maar een klein foutje maakt ben je gelijk het bokje.
Bram Van Der Stichelen
19 juni 2009, 16:04
Count me in. Ik vind de FBMW echt ontzettend gaaf om mee te rijden. Niet omdat ze makkelijker zouden zijn, maar omdat het gewoon gaaf is om tegen elkaar mee te rijden :)
Niels Draijer
19 juni 2009, 16:24
Alexis heeft natuurlijk wel een punt. De F3000 zijn erg tricky om te rijden. Je staat gewoon eerder dwars dan een FBMW. Aan de top rijden is in elke klasse moeilijk, ongeacht het aantal pk's van het wagentje.
Michael Storm
19 juni 2009, 17:59
Zojuist 1.31.5 in online practise en met de huidige setup nog zeker 2 tiende eraf te krijgen.
CuqeBaqer
19 juni 2009, 19:45
Ik zou ook graag mee doen mocht er nog plek zijn.
TheBoss
19 juni 2009, 19:55
Ik zou ook graag mee doen mocht er nog plek zijn.
Volgens mij wel! Als je op tijd bent in ieder geval wel!
Niels Draijer
19 juni 2009, 20:47
Zojuist 1.31.5 in online practise en met de huidige setup nog zeker 2 tiende eraf te krijgen.
Kadeng, uploaden die setup Storm!
:laugh:
Michael Storm
19 juni 2009, 23:09
uploaden die setup Storm!
Hij is onderweg. ;)
Niels Draijer
20 juni 2009, 08:40
Hij is onderweg. ;)
Top!:thumbup:
tinyriconen
20 juni 2009, 16:03
Ik ga zo ook maar eens een poging wagen.
Heeft er iemand bezwaar tegen deze setup voor de non-EVO gebruikers op internet te zetten? :)
Bij voorbaat dank!
hoop dat ik mee kan doen, was mijn aller eerste race op deze baan
tinyriconen
20 juni 2009, 16:21
De server draait nog op F3000 wagens. Dit lijkt me nog te worden aangepast?:)
Maik Peters
20 juni 2009, 16:38
De server draait nog op F3000 wagens. Dit lijkt me nog te worden aangepast?:)
Dat vroeg ik me ook af :)
Zat er net even op en dacht ... HUH? :D
Robert Saalmink
20 juni 2009, 16:52
Oeps :) fixed
Michael Storm
20 juni 2009, 18:53
Heeft er iemand bezwaar tegen deze setup voor de non-EVO gebruikers op internet te zetten? :)
Bij voorbaat dank!
Klik (http://rapidshare.com/files/246703819/storm_aida_fbmw.svm.html)
Hier is mijn setup voor de rijders met alleen Race07.
Ralffoxx
20 juni 2009, 21:02
Leuke test. Kan totaal niet omgaan met setup van Michael maar heb zelf na paar rondjes toch een 1:33.4xx neer gezet waar ik redelijk tevrede mee ben. Vooral in sector 3 verlies ik heel veel tov. Michael dus moet daar nog aan werken. Of effe wat met me setup klote.
Heb ook even wat rondjes gedraaid maar blijf nog steken op een 35.9, valt nog genoeg te verbeteren aan de setup en mn rijstijl (heb sinds GP3 geen open wheel meer gereden :P ) en voorlopig vind ik het wel erg leuke wagentjes!
ik hoef die avond niet te werken dus mss ben ik er ook bij!
Maik Peters
22 juni 2009, 09:40
Oeps :) fixed
Vraagje :)
Klopt de titel nu nog wel met wat er op de server draait?
Ik ben enigszins verward nu :blink:
Robert Saalmink
22 juni 2009, 09:49
Wat is er niet duidelijk aan FPL dan?
Darthwillie
22 juni 2009, 09:54
K gok dat de verwaring er uit bestaat dat de F3000 wagen nogal wat pk kwijt is verdraaid veel op een formule BMW lijkt :D
Maik Peters
22 juni 2009, 10:15
Wat is er niet duidelijk aan FPL dan?
Er staat in deze discussie dat het gaat om FPL:Formule BMW maar de server ondersteund helemaal geen BMW op het moment.
Moet de titel niet zijn F3000? Ik kan het mis hebben hoor. Maar daar ligt even de verwarring op deze brakke morgen :blushing:
Robert Saalmink
22 juni 2009, 11:03
Oh crap................ ik zet de BMW's ff aan *doh*
edit: vreemd, FBMW stond wel aangevinkt....?
Martijn Mezger
22 juni 2009, 11:22
Als ik thuis ben lijkt het me wel grappig om te proberen :) Staat toch niks geplanned die dag.
Ik heb vanochtend nog met de BMW op de server gereden dus die kan je gewoon kiezen??
Maik Peters
22 juni 2009, 11:52
Ach het is nog vroeg :)
Ik kan het helaas niet controleren nu... maar heb er alle vertrouwen in dat alles nu staat zoals het hoort :)
FBMW op Ti Aida :)
Ik heb vanochtend nog met de BMW op de server gereden dus die kan je gewoon kiezen??Klopt. Ik was samen met Peter vanmorgen met de BMW's aan het rijden. ;)
Niels Draijer
22 juni 2009, 22:15
Vetttte auto's ;)
Kreeg er net een 1:32,0 uit. Net niet genoeg om in die 1:31 te duiken maar dat zal vast nog wel gebeuren. Als basis de setup van Storm gebruikt (thanks nog) maar holy hell, wat is die afstelling ontzettend niet-rijdbaar :D
Een aantal aanpassingen doorgevoerd zodat de auto wat minder oversturend de bocht in gaat en wat minder ondersturend de bocht uit ;)
Gerben vd Broek
22 juni 2009, 23:26
Vetttte auto's ;)
Kreeg er net een 1:32,0 uit. Net niet genoeg om in die 1:31 te duiken maar dat zal vast nog wel gebeuren. Als basis de setup van Storm gebruikt (thanks nog) maar holy hell, wat is die afstelling ontzettend niet-rijdbaar :D
Een aantal aanpassingen doorgevoerd zodat de auto wat minder oversturend de bocht in gaat en wat minder ondersturend de bocht uit ;)
Dat heb ik dus ook gedaan. Setup was in de basis wel aardig snel, maar zo enorm tricky. Heb mijn tijd nog kunnen verbeteren naar een 1.31.790 toen iedereen weg was.
Overigens S. Rouault 32.0, M. Koel 32.1.
Dus zeker wel dicht bij elkaar, dat zouden toch mooie racejes moeten kunnen opleveren.
Niels Draijer
22 juni 2009, 23:36
Dat heb ik dus ook gedaan. Setup was in de basis wel aardig snel, maar zo enorm tricky. Heb mijn tijd nog kunnen verbeteren naar een 1.31.790 toen iedereen weg was.
Overigens S. Rouault 32.0, M. Koel 32.1.
Dus zeker wel dicht bij elkaar, dat zouden toch mooie racejes moeten kunnen opleveren.
Wow, 1:31,7 is echt een strakke tijd. De originele was inderdaad wel ergggg tricky. Ging echt iets van 1,8s langzamer:D
tinyriconen
28 juni 2009, 19:38
Heb zelf nu een 1.33.7 staan, maar met een rondje met al mn snelle sectortijden erin zou ik 1.33.0 moeten kunnen halen.
Het meeste verlies ik nog wel in de laatste sector. Heb daar de lijnen nog niet helemaal te pakken.
Tjerk Korving
28 juni 2009, 20:47
Laatste sector loopt hier ook nog niet echt maar wellicht komt dat in de race nog wel. Ben benieuwd hoe de wagens zich gaan gedragen op raceafstand. :)
Marc Vos
28 juni 2009, 21:05
Ik moet deze race ook aan me voorbij laten gaan. De afgelopen week ben ik gewoon erg druk geweest met school, dus geen tijd om te testen. En dan lijkt het me wel zo netjes om mijn plaatsje aan iemand anders te geven, volgens mij is er namelijk genoeg animo voor dit evenement.
Over 1.5 week heb ik vakantie, dus dan zal ik mijn stuurtje weer is installeren. :)
Alle verslagen van de race van gisteravond zijn dus foetsie door die hack. :crying:
Ik weet niet meer precies wat ik getypt had en het is nu ook te warm voor het hele verhaal dus ik hou het kort.
Het was een hele leuke race en ik ben 4e geworden. Yeahhh. :D
Mossel
30 juni 2009, 20:04
Wanneer is de volgende FBMW ??? :P
Tjerk Korving
30 juni 2009, 20:07
Wanneer is de volgende FBMW ??? :P
Volgend jaar? :D Voorlopig gaan we het weer bij de F3000's houden bij de eerstvolgende test. We hebben er nog twee in de planning en daarna begint het seizoen weer.
Ralffoxx
30 juni 2009, 20:09
Me pa heeft net een airco aangeschaft dus hopelijk vanaf volgende week is het heerlijk racen weer
Stephane Rouault
30 juni 2009, 20:52
Het was een leuke race! De kwalificatie ging lekker. Ik zat de auto behoorlijk te pushen, en probeerde elke rond tot het randje te gaan. Tijdens mijn snelste ronde ging ik daar ook overheen, en kwam ik zelfs even langs de baan. Gelukkig verloor ik niet teveel tijd en waren mijn andere 2 sectoren dusdanig goed dat ik alsnog een 30.9 wist te klokken.
De race begon niet zo best, met een slechte start. Gelukkig kon ik mijn plaats verdedigen de eerste bocht in. Niels haakte goed aan de eerste rondes, maar daarna begon ik mijn draai te vinden en kwamen de tijden naar me toe. Ik zag op een gegeven moment ook Storm goede rondetijden draaien, dus toen begon ik weer wat meer te pushen. Na 10 ronden was mijn voorsprong op Niels zo'n 7 a 8 seconden. Op een gegeven moment zag ik dat Storm weer veel tijd verloren had. Vanaf toen heb ik het wat rustiger aangedaan. Ik heb bij de pitstop alleen mijn banden gewisseld, dat scheelde weer wat tijd. Toen ik terugkwam op de baan, had ik zo'n 20 seconden voorsprong op de nummer 2, dat was Niels, en Storm zat daar vlak achter. Ik zag dat Storm op mij wat tijdwinst had, en kon zo berekenen dat hij een snellere snelste ronde moest hebben. Heb toen nog een paar rondes aangezet om te proberen de snelste ronde alsnog te pakken :D, ik zal zien bij de results of dat ook gelukt is :D.
Uiteindelijk waren de laatste rondes gewoon uitrijden naar de finish toe, en kon zo de overwinning pakken.
Ik vond de FBMW's erg leuk om te rijden. Sowieso bevalt GTR Evo me heel erg goed. Heb hiervoor vooral rFactor gedaan, maar het leuke aan deze sim vind ik dat je kan voelen of je een goede ronde neerzet of niet. Als je snel bent geweest, voel je dat, en kan je het ook terugzien in de rondetijd. FBMW's hebben wel behoorlijk veel grip, de F3000 is denk ik wat leuker om mee te rijden, maar ook wat lastiger.
Tnx for the race guys!! Het was weer cool!
Ik zag trouwens dat Estoril nu op de server draait. Is dat een hint voor de volgende testrace? :)
Michael Storm
1 juli 2009, 19:29
Estoril staat op de FPL2 kalender. Waarschijnlijk staan er meer tracks ingesteld die ook op de kalender staan.
Tjerk Korving
1 juli 2009, 19:31
Ik zag trouwens dat Estoril nu op de server draait. Is dat een hint voor de volgende testrace? :)
Na de testrace op TI Aida heb ik de server inderdaad ingesteld met de tracks van het eerste FPL seizoen waaronder Estoril. :)
De volgende testrace zal wederom een add-on track worden die een goede kans maakt om op een van de twee vrije plaatsen op de kalender te komen.
Estoril staat op de FPL2 kalender. Waarschijnlijk staan er meer tracks ingesteld die ook op de kalender staan.
En ik heb die kalender al helemaal in m'n agenda gezet en kon me Estoril dus niet meer herinneren. :blushing: Maar je hebt daar wel een punt. :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.