PDA

View Full Version : BATracer League!

TheBoss
17 juni 2009, 14:13
Hai racefreaks,

Ik ben een paar dagen geleden weer eens begonnen met 'BATracer (http://www.batracer.com)', waarschijnlijk hebben een paar mensen hier wel eens wat over gehoord. Het is een online text-based game, waarbij je net zoals bij het echte werk moet kwalificeren, racen en zoveel mogelijk punten behalen. Het wordt gespeeld in teams van 2 (twee coureurs) en gaat eigenlijk net zoals bij de echte F1. Het enige verschil is dat alle auto's ongeveer aan elkaar gelijk zijn, maar dat hangt natuurlijk ook af van hoe je de carsetup instelt, maar dat is logisch. Het is teveel werk om alles perfect uit te leggen, dus neem anders zelf gewoon een kijkje, want het is geweldig om te doen en het kost zo'n 10 minuten tijd per dag dus dat is ook wel te doen!

Ohja, voor dat ik het vergeet. Het leek me wel leuk om een competitie aan te maken voor DigitalRacing, sinds wij natuurlijk het meeste verstand hebben van mooie bolides en racen moet dat wel gaan lukken. Drie jaar geleden werd dit ook een keertje gedaan in de GPxProLeague trouwens. Heb er al een aangemaakt, je moet zelf een beetje afspreken bij wie je in het team wil. (de teamnamen staan al wel vast, gewoon zoals in de F1) De rest wijst zich vanzelf.

De link om te joinen: http://batracer.com/-cj?&D&42440
En het wachtwoord: digitalracing
Het seizoen begint zodra er genoeg spelers zijn, maar 20 spelers lijkt me wel te doen. En je moet natuurlijk wel eerst even een accountje aanmaken ;)

http://www.batracer.com

Teamnaam|Coureur
Ferrari|Jerry Van Sinderen
Ferrari|Ruben Laenens
McLaren| Mark Schuttenhelm
McLaren| Bram Kocken
BMW Sauber| Mark Bentvelzen
BMW Sauber| Paulpeter Kroon
Renault| Stefan Van Renselaar
Renault| Marc Vos
Toyota| Niels Tieman
Toyota| Kim Van Der Stichelen
Toro Rosso| Roy Visser
Toro Rosso| Jeroen Ursem
Red Bull| Michael Storm
Red Bull| Ricus Winnubst
Williams| John Debacquer
Williams| Rick Langerak
Force India| Gerben Van Den Broek
Force India|
Brawn GP| Wouter Vogelzang
Brawn GP| Angelo Wolner

Roy Visser
17 juni 2009, 14:22
Toro Rosso is voor mij en jeroen (als die mee wilt doen)!

Federici
17 juni 2009, 14:51
I'm in :)

Flying John
17 juni 2009, 15:16
Heb ooit nog eens F1Competitie.nl gedaan,we gaan meedoen ! :)

El Maestro
17 juni 2009, 15:29
Heb ooit nog eens F1Competitie.nl gedaan,we gaan meedoen ! :)

Ik deed vroeger ook aan F1competitie.nl. BATracer is nieuw voor me, maar ik doe mee!:)

TheBoss
17 juni 2009, 15:31
Ik deed vroeger ook aan F1competitie.nl. BATracer is nieuw voor me, maar ik doe mee!:)

Het principe is het zelfde volgens mij, weet niet precies hoe F1competitie in elkaar zit, lijkt me ook wel leuk trouwens. ^^

Stefan van Renselaar
17 juni 2009, 16:06
Wie wil er met mij in de Renault? Heb nog 2 private slots over, 1 daarvan is voor de WCoN, dus dat komt goed :)

(ik heb Kool Tools)

Hier staan wat tips als je nieuwe bent met BATracer: http://batracer.com/-ph

En hier een link als je een nieuwe account aan wilt maken: http://batracer.com/-1FrontPage.htm?G5f

Marc Vos
17 juni 2009, 16:59
Wie wil er met mij in de Renault? Heb nog 2 private slots over, 1 daarvan is voor de WCoN, dus dat komt goed :)

http://batracer.com/-1FrontPage.htm?G5f[/url]

Ik! :D

Als Piquet onder Alonso :P

Ruben Laenens
17 juni 2009, 18:17
Zet mij maar bij Ferrari :)

El Maestro
17 juni 2009, 18:19
Gezellig, Ruben:)

Niels Tieman
17 juni 2009, 19:24
Zo, ik heb mezelf een Toyota gegeven. :)
Ik heb geen flauw idee wat ik kan verwachten maar ik wil best een poging wagen! :D

Bram Kocken
17 juni 2009, 19:45
Same here, geen flauw idee, maar 10 minuten p/dag heb ik altijd wel over!

Ik schrijf me vanavond wel in, team maakt me geen drol uit :D
Alhoewel, ik prefereer McLaren, omdat ik vanmiddag die McLaren GTR zag met een stunning livery :D Vanavond even rond maken!

Jeroen Ursem
17 juni 2009, 20:00
Ik zit erbij in Torro Rosso, geen idee hoe het werkt, maar zit nu op 7 tiende van de snelste testtijd :p

Gerben vd Broek
17 juni 2009, 20:03
I'm in, Mclaren please. Zal het later vanavond ff zien in orde te maken.

Roy Visser
17 juni 2009, 20:18
Ik zit erbij in Torro Rosso, geen idee hoe het werkt, maar zit nu op 7 tiende van de snelste testtijd :p

mooi als je dan jouw setup bevindingen met mij deelt, dan kunnen we de setup nog verder perfectioneren ;)

Stefan van Renselaar
17 juni 2009, 20:25

Nu op bijna 0.9 seconde ;)

Als je nieuw bent met BATracer raad ik trouwens wel aan om dit te lezen: http://batracer.com/-ph?read&20

En dit kan ook handig zijn:

http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/1-DriverCharacteristics-1.jpg

http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/2-IntialSetup.jpg

http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/3-TyreSliders.jpg

http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/4-WeatherExplanation.jpg

http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/5-weatherguide.jpg

http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/6-Converting.jpg

Roy Visser
17 juni 2009, 20:28
gaaf stefan, bedankt! :)

Stefan van Renselaar
17 juni 2009, 20:33
Graag gedaan :)

Vergeet trouwens ook niet om onder Office, Series Info te lezen, want daar staat belangrijke informatie!

Jeroen Ursem
17 juni 2009, 20:44
enig idee hoe je beter ingelogd blijft? word gek van dat inloggen :p

tinyriconen
17 juni 2009, 21:39
Ik heb me ook weer aangemeld. Was begonnen met BATracer een tijd terug, thnx to Stefan, en dat was behoorlijk vermakelijk. Toen alleen niet verder gegaan om een of andere reden. Maar ik ga het zeker weer proberen en dan is zo'n competitie als deze een geweldige mogelijkheid.

Er zijn nog maar twee plekjes over!

speed9
17 juni 2009, 21:51
Ik zal even een account aan maken,en bedenken welke team mij wil.
Edit : Het wordt een Williams

Roy Visser
17 juni 2009, 21:59
ik reserveer bij deze het plekje bij de laatste toyota voor Bram Kocken :)

Kim Van Der Stichelen
17 juni 2009, 21:59
ik reserveer bij deze het plekje bij de laatste toyota voor Bram Kocken :)

Sorry te laat Roy, ben net alles aan het instellen :(

Roy Visser
17 juni 2009, 22:02
No Probs :)

Jeroen Ursem
17 juni 2009, 22:03
1 Mclaren en 2 Force india stoeltjes nog beschikbaar ;)

Bram Kocken
17 juni 2009, 22:05
Ik kom eraaaan! ;)

En geregeld, als uberrookie join ik McLaren, en hoop ik veel te kunnen leren van de ervaren M. Schuttenhelm :D

speed9
17 juni 2009, 22:18
Ik kom eraaaan! ;)

En geregeld, als uberrookie join ik McLaren, en hoop ik veel te kunnen leren van de ervaren M. Schuttenhelm :DIk ben een Noob,rij test rondens van tussen de +1 en +2 secondes dan de snelste test tijd,snap nog niet veel van de Edit :Engineer's Advice .

Roy Visser
17 juni 2009, 22:23
Ik ben een Noob,rij test rondens van tussen de +1 en +2 secondes dan de snelste test tijd,snap nog niet veel van de Engine Advise.

Ik heb wel eens gehoord dat je dingen kunt vertellen door te luisteren naar motoren, maar dit gaat wel erg ver :rolleyes:

Marc Vos
17 juni 2009, 22:23
Ik heb wel eens gehoord dat je dingen kunt vertellen door te luisteren naar motoren, maar dit gaat wel erg ver :rolleyes:

:laugh:

Roy Visser
17 juni 2009, 22:25
Zet jij je Toyota maar even in de muur hoor kim, we zagen het ALLEMAAL! :lol:

Kim Van Der Stichelen
17 juni 2009, 22:26
Zet jij je Toyota maar even in de muur hoor kim, we zagen het ALLEMAAL! :lol:

Ik ging net zeggen:thumbup:
Nou ik dacht rustig iets meer risico nemen :closedeyes:

Ach straks sta ik op row 1

Stefan van Renselaar
17 juni 2009, 22:29
Moeten we dus vaker doen :)

En Wouter, ga je de auto's via het private games scherm recht trekken, of laat je het zoals het nu al is??? Als je hieronder kijkt dan zie je hou de verhoudingen liggen (het blauw zijn updates die van iedere game afhankelijk zijn)

http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/F12009.jpg

speed9
17 juni 2009, 22:29
Ik ging net zeggen:thumbup:
Nou ik dacht rustig iets meer risico nemen :closedeyes:

Ach straks sta ik op row 1Jammer dat Row 10 niet bestaat anders had ik je cijfer veranderd van 1 naar 10.

Nog Set-up tips?

Roy Visser
17 juni 2009, 22:32
Moeten we dus vaker doen :)

En Wouter, ga je de auto's via het private games scherm recht trekken, of laat je het zoals het nu al is??? Als je hieronder kijkt dan zie je hou de verhoudingen liggen (het blauw zijn updates die van iedere game afhankelijk zijn)

http://i237.photobucket.com/albums/ff247/racingstefan/F12009.jpg

nou trek dat maar gelijk, dat is veel leuker!

PS, Aangezien Stefan een behoorlijke pro is met Batracer, misschien hem de volgende laten organiseren? Of is Wouter er ook heel bedreven in? :)

speed9
17 juni 2009, 22:37
Wanneer is de Qualifying?

Roy Visser
17 juni 2009, 22:38
Nog ruimte voor 1 team!

Force India is nog helemaal beschikbaar voor een Dynamisch Duo!

Stefan van Renselaar
17 juni 2009, 22:42
PS, Aangezien Stefan een behoorlijke pro is met Batracer, misschien hem de volgende laten organiseren? Of is Wouter er ook heel bedreven in? :)

Ik wil het wel organiseren, geen probleem ;) Mijn zelf opgezette DTM seizoen is binnen een week afgelopen en dan zal ik die slot vrijhouden voor een DRnl Seizoen 2 :)

De kwalificatie is of 12 uur nadat de 20e deelnemer joint, of direct nadat Wouter op Manual game start drukt.

speed9
Nog ruimte voor 1 team!

Force India is nog helemaal beschikbaar voor een Dynamisch Duo!
:thumbup:Wordt leuk,kijken wie er de snelste team overall heeft.

tinyriconen
Ik denk dat we toch even willen wachten tot alle plaatsen bezet zijn Rik. Is toch wel zo leuk dat iedereen er vanaf het begin bij is.

speed9
17 juni 2009, 22:45
Ik denk dat we toch even willen wachten tot alle plaatsen bezet zijn Rick. Is toch wel zo leuk dat iedereen er vanaf het begin bij is.Iknow.
Maar vroeg het af,wanneer dat ingaat.

Stefan van Renselaar
17 juni 2009, 22:46
Ik denk dat we toch even willen wachten tot alle plaatsen bezet zijn Rik. Is toch wel zo leuk dat iedereen er vanaf het begin bij is.

Je kunt ook alleen aan het begin van het seizoen joinen ;) Je kunt wel iemand die AWOL (All Week OffLine, eigenlijk 3 dagen, maarja) is vervangen, maar niet als je bijvoorbeeld bij Barcelona bent nog ff een nieuw team aanmaken en vanaf dan meedoen.

Vergeet ook niet dat je voor de race en kwalificatie alleen dingen instelt en dat de computer dan alles voor je berekend. Je moet dat dus voor de race of kwalificatie hebben gedaan om een goede positie te kunnen behalen.

Stefan van Renselaar
17 juni 2009, 23:32
Hier is trouwens ff een voorbeeld van een race(Spa, 1999, Prost):

http://racingstefan.bravehost.com/drnl/voorbeeld_batracer_race.html

Dit wordt dus allemaal voor je berekend met de invoer die je geeft in Race Strategy en Driving Style :)

Gerben vd Broek
18 juni 2009, 01:51
I'm in, Mclaren please. Zal het later vanavond ff zien in orde te maken.

Wel fijn dat mensen daar even overheen gelezen hebben. Maakt niet uit verder. Heb nu het laatste team Force India maar uitgekozen. Nog even teamgenoot zien te vinden en dan kunnen we daarna denk ik vrij vlotjes beginnen.

Bram Kocken
18 juni 2009, 02:03
Wel fijn dat mensen daar even overheen gelezen hebben. Maakt niet uit verder. Heb nu het laatste team Force India maar uitgekozen. Nog even teamgenoot zien te vinden en dan kunnen we daarna denk ik vrij vlotjes beginnen.
Aah, sorry Gerben.. Ik zie dat je 2 posts na me ook om McLaren vroeg.. Was begin vd avond weg en had geen zin om alle posts terug te lezen :(

maar als ik dat geweten had, had ik net zo goed voor Force India kunnen kiezen!

Gerben vd Broek
18 juni 2009, 02:08
Zoiets kan toch altijd gebeuren. Tis geen doodzonde :). En daarbij is het ook maar een spelletje. Dus lekker racen.

Mark B
18 juni 2009, 10:52
Haha wel verslavend dit :) Wilde al kijken of ik mijn qualyfication kon gaan rijden maar kan blijkbaar nog niet... Staat het op de site hoe laat en hoe lang dat allemaal duurt??

Even update:
Teamnaam|Coureur
Ferrari|Jerry Van Sinderen
Ferrari|Ruben Laenens
McLaren| Mark Schuttenhelm
McLaren| Bram Kocken
BMW Sauber| Mark Bentvelzen
BMW Sauber| Paulpeter Kroon
Renault| Stefan Van Renselaar
Renault| Marc Vos
Toyota| Niels Tieman
Toyota| Kim vd Stichelen
Toro Rosso| Roy Visser
Toro Rosso| Jeroen Ursem
Red Bull| Michael Storm
Red Bull| Ricus Winnubst
Williams| John Debacquer
Williams| Rik Langerak
Force India| Gerben vd Broek
Force India|
Brawn GP| Wouter Vogelzang
Brawn GP| Angelo Wolner

Nog 1 plekje over mensen!! :thumbup:

Mossel
18 juni 2009, 11:17
Ik kom eraaaan! ;)

En geregeld, als uberrookie join ik McLaren, en hoop ik veel te kunnen leren van de ervaren M. Schuttenhelm :D

haha !

Snap hier nog maar weinig van :) heb wel eens een paar maanden F1time gedaan tot ik werd gebanned :lol: maar dat was veel uitgebreider en meer spelen met getallen / formules maken etc etc.

Dit Batracer lijkt er een heel klein beetje op maar er veel van snappen doe ik niet :surrender: moet me nog inlezen denk ik

Federici
18 juni 2009, 13:20
And Angelo takes the lead!

Roy Visser
18 juni 2009, 14:13
Wouter, heb je de wagens al gelijk getrokken? :rolleyes:

Mark B
18 juni 2009, 14:14
Wouter, heb je de wagens al gelijk getrokken? :rolleyes:

Ja... goed idee! :P :innocent:
En wel zo eerlijk natuurlijk... ;)

TheBoss
18 juni 2009, 14:16
Wanneer is de Qualifying?
Die begint als we alle 20 spelers hebben, beetje zielig om Gerben in z'n eentje voor Force India te laten rijden toch? :D

Ik zal trouwens even kijken of ik dat nog recht kan trekken, was even een foutje aan het begin, de auto's hadden wel gelijk moeten zijn eigenlijk... Je kan dat soort dingen dus alleen maar veranderen als je Kool Tools hebt, het volgende seizoen wordt dus voor jou Stefan!
Laten we het er op houden dat je extra credit krijgt als je hoger eindigt met een langzamere auto.

Mossel
18 juni 2009, 14:24
HOezo ?? we kunnen toch gewoon weer snel een nieuwe liek maken en dan alles gelijk trekken

TheBoss
18 juni 2009, 14:26
Dat is ook een optie natuurlijk!

EDIT: Ik kan misschien Stefan wel de admin-rechten geven, alleen dan moet hij dat even willen! Dan kunnen we gewoon hiermee verder gaan en starten we waarschijnlijk vanavond ofzo (:

Roy Visser
18 juni 2009, 14:51
Ik denk dat stefan dat wel wil :)

is wel zo leuk natuurlijk ;)

TheBoss
18 juni 2009, 14:58
Ik denk dat stefan dat wel wil :)

is wel zo leuk natuurlijk ;)

Klopt, het is zo ook wel leuk, en de kracht van je auto heeft niet erg veel invloed, maar toch. Maar dan moet Stefan wel even reageren!

Hmm, dat kan dus ook niet. Om een private game aan iemand anders te geven heb je dus ook Kool Tools nodig, beetje raar.

Maar gaan we dan een nieuwe league maken of met deze verder gaan?

Roy Visser
18 juni 2009, 16:21
even wachten tot we meneer renselaar te pakken krijgen :)

Federici
18 juni 2009, 16:22

Laat ons dan lekker dit eerste seizoen met Brawn winnen :blushing:

Robert Saalmink
18 juni 2009, 16:23
Leuk idee mannen, maar laten we proberen iets minder te slow chatten hier ;)

Kim Van Der Stichelen
18 juni 2009, 16:25
Leuk idee mannen, maar laten we proberen iets minder te slow chatten hier ;)

Wat is er eigenlijk mis met slowchat in zulk een topic? Dat het in officiele drnl topics niet kan/mag, daar kan ik inkomen. Maar slowchat in zulk een topic kun je bijna niet verkomen, zeker wanneer raceday komt denk ik.

Stefan van Renselaar
18 juni 2009, 16:51

Ja, ben er weer ;)

Maar wat willen jullie? Ik vind het allemaal wel goed, dus zeg maar wat jullie willen :)

Er is wel 1 klein probleempje, ik heb nu zelf nog een DTM private game lopen die ik zelf heb opgezet en die duurt nu nog net iets minder als 48 uur, dus die zal eerst af moeten zijn voordat ik de DRnl game kan opzetten :)

El Maestro
18 juni 2009, 16:52
Ja, ben er weer ;)

Maar wat willen jullie? Ik vind het allemaal wel goed, dus zeg maar wat jullie willen :)

Een eerlijk kampioenschap, en uiteraard mīn Ferrari!:laugh:

Ferrari = voor mij en Ruben :p

Roy Visser
18 juni 2009, 16:53
Ja, ben er weer ;)

nieuw seizoen start, met alle wagens in principe gelijk getrokken :)

zelfde deelnemers, misschien andere combinaties (met meer team makerij van te voren misschien)

Toro Rosso is voor Jeroen en Mij ;)

en dit is overigens allemaal geen slowchat robert, dit is allemaal nodig om te bespreken :)

Stefan van Renselaar
18 juni 2009, 16:57
Ik zal wel ff kijken of ik iemand kan vinden die mijn game wilt overnemen, zodat ik de drnl game kan opzetten :) Maar dezelfde teams vind ik goed. Wel zou ik het dan handig vinden als ik ff een nieuw topic mag aanmaken, zodat ik de startpost in handen heb en die kan wijzigen met allerlei extra dingen :)

Roy Visser
18 juni 2009, 16:59
Ik zal wel ff kijken of ik iemand kan vinden die mijn game wilt overnemen, zodat ik de drnl game kan opzetten :) Maar dezelfde teams vind ik goed. Wel zou ik het dan handig vinden als ik ff een nieuw topic mag aanmaken, zodat ik de startpost in handen heb en die kan wijzigen met allerlei extra dingen :)

Strak plan :) Moet wouter zijn league alleen even opheffen zeker, anders kunnen wij niet zomaar "stoppen" en een andere league joinen?

Stefan van Renselaar
18 juni 2009, 17:04
Ja, Wouter moet hem voor deleten selecteren en dan zal een mod hem in ongeveer 1 dag deleten.

Robert Saalmink
18 juni 2009, 17:04
Nou ja, als je Stefan nodig hebt, dan mail je hem even toch?

Jeroen Ursem
18 juni 2009, 17:06
Volgens mij heeft iedereen in deze tijd toch wel een 2e e-mail adres toch? Dan beginnen we toch opnieuw als Stefan een seizoentje klaarstoomt? ;)

Roy Visser
18 juni 2009, 17:08
Nou ja, als je Stefan nodig hebt, dan mail je hem even toch?

Laten we dat allemaal doen met reacties op elkaar :thumbup:

het is hier wel prettiger als mensen weten wat er gebeurt, als je de website bekijkt en je inschrijft voor de league kom je erachter dat het allemaal een stuk ingewikkelder is en dat het wel prettig is als iemand met veel ervaring hier zijn uitleg post. Schrijf je anders in, dan verstoor je de topic niet met offtopic reacties ;) :p

TheBoss
18 juni 2009, 17:14
Hmm, zal ik hem dan meteen deleten, en starten we gewoon een nieuwe league over 2 dagen ofzo.
Dan onthouden we de teams en coureurs gewoon en beginnen we nog een keer! x)

Stefan van Renselaar
18 juni 2009, 17:22
Ja.

Mensen, maak geen 2e account aan, want er zijn wel eens keren dat er meer als 200 games een vervanger nodig hebben als Jules (de beheerder) alle accounts met een dubbel IP adres gaat verwijderen, dus niet doen aub. :)

Niels Tieman
18 juni 2009, 17:29
Hij is even dicht op Stefan zijn verzoek. Er komt een nieuwe thread zodat hij daar zijn ziel en zaligheid in kan stoppen. :)