View Full Version : F1 Quiz vraagjes
Peter
4 november 2009, 22:19
1) Reeds 20 Japanners namen deel aan één of meerdere GP, 7 daarvan scoorden punten, wie zijn dat?
Takuma Sato, K. Nakajima, S. Nakajima, Kobayashi, Shinji Nakano, Ukyo Katayama, Torasuke Takagi(heeft hij punten gehaald?)
dat zijn er dan 7 maar twijfel over Takagi, maar Aguri Suzuki moet er ook nog bij en die heeft volgens mij ook wel punten gescoord, zelfs een podium meen ik ooit eens ergens gelezen te hebben?
2) Wie was de eerste en wie was (voorlopig) de laatste Japanner die punten scoorde?
Eerste is dan Aguri Suzuki? Laatste was Kobayashi.
3) Welke Japanners stonden reeds op het podium?
Sato, Suzuki
4) Slechts één Japanner leidde ooit een GP, Wie was het, waar en wanneer?
Sato, Indianapolis 2004
5) Welke zijn de 5 Japanse motoren die reeds in een F1 bolide hebben gezeten? (kleine strikvraag)
Honda, Toyota, Mugen, Suzuki kan het strikantwoord zijn?
Verder heeft Lotus ooit nog eens een japanse motor getest maar nooit mee geraced, ben ik warm?
Darthwillie
4 november 2009, 22:25
mag ik u allen voorstellen aan de Zakspeed-yamaha :p
http://www28.tok2.com/home/mikado/finish/Zakspeed%20zk891/zk891_02.jpg
jp_f1
4 november 2009, 22:30
1) Reeds 20 Japanners namen deel aan één of meerdere GP, 7 daarvan scoorden punten, wie zijn dat?
Takuma Sato, K. Nakajima, S. Nakajima, Kobayashi, Shinji Nakano, Ukyo Katayama, Torasuke Takagi(heeft hij punten gehaald?)
dat zijn er dan 7 maar twijfel over Takagi, maar Aguri Suzuki moet er ook nog bij en die heeft volgens mij ook wel punten gescoord, zelfs een podium meen ik ooit eens ergens gelezen te hebben?
2) Wie was de eerste en wie was (voorlopig) de laatste Japanner die punten scoorde?
Sato, Suzuki
Sato, Indianapolis 2004
5) Welke zijn de 5 Japanse motoren die reeds in een F1 bolide hebben gezeten? (kleine strikvraag)
Honda, Toyota, Mugen, Yamaha (oa in een Tyrrell),Suzuki kan het strikantwoord zijn?
Verder heeft Lotus ooit nog eens een japanse motor getest maar nooit mee geraced, ben ik warm?
Mugen is toch een tuner van Honda motoren?
Edit:
Zag de foto hierboven pas nadat ik gepost had :p
speed9
4 november 2009, 22:53
Sato, Suzuki
Sato, Indianapolis 2004
Honda, Toyota, Mugen, Yamaha (oa in een Tyrrell),Suzuki kan het strikantwoord zijn?
Mugen is toch een tuner van Honda motoren?
Edit:
Zag de foto hierboven pas nadat ik gepost had :p
Klopt,maar het is een ander bedrijf dan Honda zelf dacht ik.
Ik mis denk ik nog 2 japanse namen,als ik het goed heb
Richard117
5 november 2009, 01:24
Kobayashi, K. Nakajima, Sato, Nakano, A. Suzuki, S. Nakajima
1e. S. Nakajima, laatste Kobayashi
A. Suzuki en Sato
Sato, Nurburgring 2004
Honda, Toyota, Mugen-Honda, Yamaha, Asiatech en Subaru
Peter
5 november 2009, 01:45
U mist Katayama nog bij vraag 1 :)
en bij vraag 5 heb je er een te veel ;) en dan moet je Subaru even nader verklaren want wat hebben die nou toch met F1 te maken?
Asiatech was toch Supertech wat eigenlijk oude Peugeot of Renault motoren waren?
Richard117
5 november 2009, 01:59
U mist Katayama nog bij vraag 1 :)
en bij vraag 5 heb je er een te veel ;) en dan moet je Subaru even nader verklaren want wat hebben die nou toch met F1 te maken?
Asiatech was toch Supertech wat eigenlijk oude Peugeot of Renault motoren waren?
Katayama hoort er idd bij. Zat wel in mijn hoofd maar is niet uit mijn vingers gekomen.
Asiastech was idd de voortzetting van Peugeot, maar weldegelijk door een Japans bedrijf. Mechachrome en later Supertech waren de oude Renault motoren, maar dat heeft niks met Japan te maken.
Coloni heeft begin jaren '90 met een Subaru motor een aantal pogingen gedaan om zich te kwalificeren ;)
Bovendien zijn Honda en Mugen verschillende motoren, in '92 bv was er een V12 Honda en een V10 Mugen. Later zijn ze wel als Mugen-Honda doorgegaan.
bobskink
5 november 2009, 16:36
Kobayashi, K. Nakajima, Sato, Nakano, A. Suzuki, S. Nakajima
1e. S. Nakajima, laatste Kobayashi
A. Suzuki en Sato
Sato, Nurburgring 2004
Honda, Toyota, Mugen-Honda, Yamaha, Asiatech en Subaru
Dit is het ongeveer allemaal. Asiatech heeft wel geen F1 motoren geleverd, de strikvraag was Mugen Honda, maar weinigen hebben zich laten vangen blijkbaar.
Stefan van Renselaar
5 november 2009, 16:40
Rijders: Takuma Sato, K. Nakajima, S. Nakajima, Kobayashi, Shinji Nakano, Ukyo Katayama, Toranosuke Takagi, Sakon Yamamoto
Punten door: Takuma Sato, K. Nakajima, S. Nakajima, Kobayashi, Shinji Nakano, Ukyo Katayama en
Eerste is Aguri Suzuki. Laatste was Kobayashi.
Sato, Suzuki
Sato, Nurburgring 2004 <- Wilde hier eigenlijk Yamamoto in 2007 invullen, maar dat was natuurlijk Winkelhock..
Honda, Toyota, Mugen, Yamaha, Asiatech, Subaru.
Toevoegingen in rood :)
bobskink
5 november 2009, 17:01
Nieuwe vragen,
Thema: Amerikaanders
http://4.bp.blogspot.com/_YGLQQZTHoU0/STnxUJyE71I/AAAAAAAAGck/JF_yoDVJtLo/s400/redneck_race_fan.jpg
1) 156 F1 piloten telt de USA, één land heeft er meer voortgebracht, welk land?
2) Welke Amerikaan heeft het meeste aantal overwinningen op zijn naam staan en hoeveel?
3) De hoogste winrate bij F1 is 50%, Een Amerikaan nam deel aan 2 GP's en won er één van, Beter dan Schumacher en Fangio, wie was deze kerel?
4) Wie was de eerste Amerikaanse wereldkampioen?
5) Wie was de voorlopig laatste Amerikaanse F1 piloot?
6) De GP van de USA heeft al op 10 verschillende plaatsen plaats gehad, waar?
7) Wie won de laatste GP van de USA?
8) Geef de volledige top6 in volgorde van de GP van de USA in 2005?
9) Welke piloten werden zowel wereldkampioen F1 en kampioen in de Indycars of Champcar (het zijn er 4)?
10) Welke F1 piloten werden Indycar of Champcar Kampioen maar nooit F1 wereldkampioen (het zijn er minimum 7 als ik mij niet vergis)?
Stefan Kollee
5 november 2009, 17:05
Duitsland
Scott Speed
speed9
5 november 2009, 18:16
Ik dacht als ik het goed heb Duitsland
2) Welke Amerikaan heeft het meeste aantal overwinningen op zijn naam staan en hoeveel?
Arie Luyendijk,dacht ik aantal weet ik niet volgens mij 8.
3) De hoogste winrate bij F1 is 50%, Een Amerikaan nam deel aan 2 GP's en won er één van, Beter dan Schumacher en Fangio, wie was deze kerel?
?
Phil Hill?
Scott Speed?
Riverside,Indiannapolis,Watkins Glen,Long Beach,Detroit,Phoenix, Ik dacht ook nog L.A en Sabring?
Hammilton
1 Michael Schumacher 2 Rubens Barrichello 3 Tiago Monteiro 4 Narain Karthikeyan 5 C.Albers.6 P Friesager.
9) Welke piloten werden zowel wereldkampioen F1 en kampioen in de Indycars of Champcar (het zijn er 4)?
-
10) Welke F1 piloten werden Indycar of Champcar Kampioen maar nooit F1 wereldkampioen (het zijn er minimum 7 als ik mij niet vergis)?
-
Darthwillie
5 november 2009, 18:26
1 is engeland of italie
jp_f1
5 november 2009, 19:53
Antwoorden in rood zijn van Speed9
Antwoorden in groen van mij
Ik dacht als ik het goed heb Duitsland
Arie Luyendijk,dacht ik aantal weet ik niet volgens mij 8.
Arie Luyendijk is NL-er dus zeker niet goed.
?
Phil Hill?
Scott Speed
Riverside,Indiannapolis,Watkins Glen,Long Beach,Detroit,Phoenix, Ik dacht ook nog L.A en Sabring?
Hamilton (was zijn 2de geloof ik, direct na Canada)
1 Michael Schumacher 2 Rubens Barrichello 3 Tiago Monteiro 4 Narain Karthikeyan 5 C.Albers.6 P Friesager.
Jacques Villeneuve, Mario Andretti,?,?
Sebastian Bourdais, Alex Zanardi, Marco Andretti, Christiano de Matta en dan nog 3 ;)
De voornamen van de Andretti's kan ik ook omgedraaid hebben ;)
Sander Hogendoorn
5 november 2009, 19:54
Aanvulling op antwoord van vraag 10: Montoya
jp_f1
5 november 2009, 20:01
extra aanvulling op vraag 9: Phill Hill
Die won volgens mij de grote 3 (Indy, F1 en Le Mans)
speed9
5 november 2009, 20:03
@ JP f1 : Ik had op vraag 5) ook Scott speed(let ook op de tijd 17:25 en de jouwe 18:53)
Ik dacht dat Arie ook een americanse paspoort had.
Mark G.
5 november 2009, 20:04
Aanvulling op negen: Nigel Mansell?
jp_f1
5 november 2009, 20:08
@ JP f1 : Ik had op vraag 5) ook Scott speed(let ook op de tijd 17:25 en de jouwe 18:53)
Ik dacht dat Arie ook een americanse paspoort had.
Klopt, wilde daarmee aangeven dat ik het er mee eens was. Sorry:blushing:
Darthwillie
5 november 2009, 20:17
Is vraag 3 Bill Vukovich? Deed 2 keer aan de Indy 500 mee toen die voor het F1 kampioenschap meetelde
speed9
5 november 2009, 20:41
Klopt, wilde daarmee aangeven dat ik het er mee eens was. Sorry:blushing:
:laugh:Ik val je niet aan hoor.
Is er geen andere manier om kleure letters intoduceren,want elke keer die codes typen enzo is wel tijd rovend.
bobskink
5 november 2009, 20:52
Even alle juiste antwoorden die er al gegeven zijn op een rijtje + een beetje commentaar:
Engeland, 157 piloten
Arie Luyendijk,haha, hoe kom je erop, niet juist dus
nope Darthwillie
Phil Hill
Scott Speed
Riverside,Indiannapolis,Watkins Glen,Long Beach,Detroit,Phoenix, Sabring, nog twee
Hamilton
Jacques Villeneuve, Mario Andretti, Nigel Mansell, Phil Hill niet, t'is een andere piloot, jullie kennen hem zeker
Sebastian Bourdais, Alex Zanardi, Michael Andretti, Christiano de Matta , JP Montoya, de twee overige zijn minder bekend en al wat ouder, maar goed bezig
NS
5 november 2009, 20:55
Jacques Villeneuve, Mario Andretti,Nigel Mansell,Emerson Fittipaldi
bobskink
5 november 2009, 21:07
Jacques Villeneuve, Mario Andretti,Nigel Mansell,Emerson Fittipaldi
jup, die moest er nog bij.
Vraag 2 moeten jullie normaalgezien ook weten en vraag 6 eigenlijk ook.
Voor de rest zal Google nodig zijn ;)
speed9
5 november 2009, 21:18
jup, die moest er nog bij.
Vraag 2 moeten jullie normaalgezien ook weten en vraag 6 eigenlijk ook.
Voor de rest zal Google nodig zijn ;)
:laugh:Als je Google gebruikt ken je net zo goed Wikipedia kunnen raadplegen.
Ik gebruik alleen Google voor de namen en zelfs dan gaat het nog fout.
Peter
5 november 2009, 21:59
vraag 2 = Mario Andretti, verder zijn er geen Amerikanen die veel races hebben gewonnen?
vraag 3 meen ik van de zomer gelezen te hebben in het boek over Ecclestone maar kan ook in 1 van de RTL GP Magazines geweest zijn... heb in ieder geval geen idee....
(heb het inmiddels wel gevonden maar die wist ik dus echt niet, en ik denk niemand niet... )
voor de willipedia's onder ons, hij was de winnaar van de Indianapolis 500 in 1951, waarmee hij zijn overwinning in het wereldkampioenschap behaalde...
vraag 6 hoort Las Vegas nog bij, op de strip gereden volgens mij..., dan zitten we op 8.
wist btw niet dat het er 10 waren, Riverside en Sebring wist ik dus echt niet..
Hoort Indianapolis er soms 2x bij? vroeger telde de Indy 500 nog mee dus de Indianapolis Speedway is er dan 1 en van 2001 tot 2005 het moderne Indianapolis...
de laatste weet ik niet.. Ook dat heb ik vast gelezen in het boek over Ecclestone maar heb geen idee...
Peter
5 november 2009, 22:04
kon het niet laten, moest weten welke de laatste Amerikaanse GP was...
Ik zal het niet verklappen, zal ook gene jaartal(len), alleen een circuitmapje neerzetten, eens kijken of jullie het dan, zonder op te zoeken weten :D
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/58/Circuit_Fair_Park.svg/470px-Circuit_Fair_Park.svg.png
petervdveen
5 november 2009, 22:18
Even alle juiste antwoorden die er al gegeven zijn op een rijtje + een beetje commentaar:
Engeland, 157 piloten
Volgens wikipedia had de USA er 159;)
Arie Luyendijk,haha, hoe kom je erop, niet juist dus
Lee Wallard
Phil Hill
Scott Speed
Riverside,Indiannapolis,Watkins Glen,Long Beach,Detroit,Phoenix, Sabring, nog twee
Met de "GP van de USA" Worden hier alle GP's bedoeld die vallen onder de Formule 1?
Dan haal je namelijk de 10 niet;)
Hamilton
Jacques Villeneuve, Mario Andretti, Nigel Mansell, Emerson Fittipaldi
Sebastian Bourdais, Alex Zanardi, Michael Andretti, Christiano de Matta , JP Montoya, de twee overige zijn minder bekend en al wat ouder, maar goed bezig
Mag je nu eigenlijk wel of geen google gebruiken?
Heb mijn gegooglde antwoord voor de zekerheid maar zwart gemaakt..
petervdveen
5 november 2009, 22:24
kon het niet laten, moest weten welke de laatste Amerikaanse GP was...
Ik zal het niet verklappen, zal ook gene jaartal(len), alleen een circuitmapje neerzetten, eens kijken of jullie het dan, zonder op te zoeken weten :D
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/58/Circuit_Fair_Park.svg/470px-Circuit_Fair_Park.svg.png
Hoort die er wel bij? Dat was namelijk niet de GP van amerika, maar de Dallas GP..
bobskink
5 november 2009, 23:00
Ik heb mij misschien mistelt bij die GP's het zouden er ook negen kunnen zijn. Ik denk alleszins wel dat ze onder F1 vallen, ze stonden op de kalender .
De ene was in 1984, de andere was in 1981 en 1982. Tussen 1976 en 1984 waren er twee GP's van Amerika.
Meer tips geef ik niet, ik ga zelf even terug de 10 de uitzoeken.
edit, had erover gelezen
Hoort die er wel bij? Dat was namelijk niet de GP van amerika, maar de Dallas GP..
Deze hoort erbij, maar ik wist niet dat die officieel blijkbaar niet als GP van de USA telde, nog eentje dus.
Darthwillie
5 november 2009, 23:55
volgens mij missen jullie Las Vegas nog.
Peter
6 november 2009, 00:01
Die had ik al genoemd, maar een beetje verstopt in de rest van mn post :)
petervdveen
6 november 2009, 00:20
Deze hoort erbij, maar ik wist niet dat die officieel blijkbaar niet als GP van de USA telde, nog eentje dus.
United States Grand Prix:
Sebring
Riverside
Watkins Glen
Phoenix
Indianapolis
United States Grand Prix West:
Long Beach
Caesars Palace Grand Prix:
Caesars Palace - Las Vegas
Detroit Grand Prix:
Detroit
Dallas Grand Prix:
----
Niet dat ik het allemaal wist hoor.. ;)
Richard117
6 november 2009, 01:02
Sebastian Bourdais, Alex Zanardi, Michael Andretti, Christiano de Matta , JP Montoya Bobby Rahal, Danny Sullivan,
Even aangevuld :)
speed9
6 november 2009, 15:14
@Darthwillie/Peter : Had ik al gepost als L.A.
Maak niet echt uithoor,soms maak je een fout en de mijne was dat ik het niet volledig had getypt.
petervdveen
6 november 2009, 16:01
@Darthwillie/Peter : Had ik al gepost als L.A.
Maak niet echt uithoor,soms maak je een fout en de mijne was dat ik het niet volledig had getypt.
Wat bedoel je hiermee?
En L.A. heeft nooit een formule 1 Grand Prix gehad. ;)
Long Beach wel. Dat ligt daar vlak onder.
speed9
6 november 2009, 16:59
Wat bedoel je hiermee?
En L.A. heeft nooit een formule 1 Grand Prix gehad. ;)
Long Beach wel. Dat ligt daar vlak onder.
Excuses.
Verwarde Long Beach met L.A.
Ik dacht dat dat vroeger als L.A. door ging.
Verder is er wel een F1 test geweest in L.A,dus zo ver zat ik er ook weer niet naast,maar als nog sorry.
speed9
11 november 2009, 20:30
(Als dit een 2de achter 1 geposte post is,pm me dan even)
1 : Wie was de eerste coureur die met de nummer 0(nul) rond reed?
2: Waarom reed hij met de 0?
3:Wie was de eerste Nederlandse F1 coureur
4:Nigel Mansell heeft een record welke record is dat?
5:Wat was de bizarre aan de 1ste overwinning van Riccardo Partrese?
Darthwillie
11 november 2009, 21:02
(Als dit een 2de achter 1 geposte post is,pm me dan even)
1 Damon Hill
2 de kampioen van het jaar daarvoor, die de nummer 1 hoorde te hebben (Nigel Mansell) reed geen F1 in 1993 dus moest Williams met de 0 en de 2 van start. Alain Prost weigerde met de 0 te rijden dus kreeg Hill die. Het jaar daarop, 94 reed Hill weer met de 0, nu omdat Prost gestopt was.
3
4 als enige tegelijkertijd F1 en Champcar kampioen
5 Hij wist zelf niet dat hij gewonnen had, was Monaco 82 en in de laatste paar ronden viel de ene na de andere leider uit (Prost, Patrese, Pironi, Daly, DeCecaris) Patrese was in Loews gespind maar had zijn motor herstart, hierdoor won hij de race.
Richard117
11 november 2009, 21:11
Jody Scheckter
Geen idee, zowel WK Fittipaldi als zijn 2 teamgenoten bij Mclaren reden die 2 races gewoon
Dries van der Lof en Jan Flinterman, beide GP van Nederland 1952
14 van de 16 poles in 1 seizoen gehaald
De voorlaatste ronde kwam hij nog als 4e door, maar de top 3 viel uit in de laatste ronde
speed9
11 november 2009, 21:31
Jody ScheckterGoed,Damon Hill was de 2de
Geen idee, zowel WK Fittipaldi als zijn 2 teamgenoten bij Mclaren reden die 2 races gewoon
Dries van der Lof en Jan Flinterman, beide GP van Nederland 1952Goed,was een instinkertje
14 van de 16 poles in 1 seizoen gehaaldGoed
De voorlaatste ronde kwam hij nog als 4e door, maar de top 3 viel uit in de laatste ronde
Goed
Gaat goed Nu nog vraag 2 helemaal beantwoorden.
bobskink
16 november 2009, 17:33
De Grote Jenson Button Quiz.
1) Waar en wanneer behaalde Button zijn eerste overwinning en vanaf welke plaats was hij toen gestart?
2) Waar en wanneer behaalde Button zijn eerste podiumplaats?
3) Voor Button naar Williams ging kreeg hij een aanbod van een ander team voor een test, welk team was dat?
4) Wat is Button's beste klassering in eigen land?
5) Wie ging Button voor bij Williams en wie volgde Button op bij Williams?
6)
A)Met welk nummer moest Button eigenlijk rondrijden dit jaar?
B)Waarom gebeurde dit niet?
c) Welke nummers deden daardoor niet mee dit jaar?
7) Hoeveel punten scoorde Button vorig jaar?
8) Button veranderd niet van team, het team veranderd gewoon van naam, voor welke 7 verschillende teams heeft Button gereden?
9) Welke zeldzame auto heeft Button dit jaar te koop gezet?
Roel Bakker
16 november 2009, 17:50
1) Waar en wanneer behaalde Button zijn eerste overwinning en vanaf welke plaats was hij toen gestart?
2006 in Hongarije, hij startte van p14
2004 in maleisie
3) Voor Button naar Williams ging kreeg hij een aanbod van een ander team voor een test, welk team was dat?
6)
Nummer 18
Anders kon alle merchandising de prullenbak in
nummer 18 en 19
Maar 3
8) Button veranderd niet van team, het team veranderd gewoon van naam, voor welke 7 verschillende teams heeft Button gereden?
Benetton, Renault, Williams, BAR, Honda, BrawnGP.. ik kom maar tot 6
jp_f1
16 november 2009, 18:17
2006 in Hongarije, hij startte van p14
2004 in maleisie
McLaren
Voor: Alex Zanardi
Na: JP Montoya
6)
Nummer 18
Anders kon alle merchandising de prullenbak in
nummer 18 en 19
Maar 3
Benetton, Renault, Williams, BAR, Honda, BrawnGP.. ik kom maar tot 6
Een exclusieve Bugatti Veyron
Mijn antwoorden in het groen
bobskink
16 november 2009, 18:36
3) is fout
4) moet nog komen
8) het klopt, maar één van die teams veranderde ook an hoofdsponsor, dus dat moet er ook nog bij
jp_f1
16 november 2009, 22:59
3) is fout
4) moet nog komen
8) het klopt, maar één van die teams veranderde ook an hoofdsponsor, dus dat moet er ook nog bij
Je bedoelt :
3) is goed, maar niet het team dat ik zoek ;)
3) is Prost
4) Volgens mij moet dat een 4de plaats zijn
Deze antwoorden heb ik wel even moeten opzoeken.
Maar die teams snap ik ook niet. Meeste sites die ik vind, hebben het over 6 teams :S
bobskink
17 november 2009, 00:08
Je bedoelt :
3) is goed, maar niet het team dat ik zoek ;)
3) is Prost
4) Volgens mij moet dat een 4de plaats zijn
Deze antwoorden heb ik wel even moeten opzoeken.
Maar die teams snap ik ook niet. Meeste sites die ik vind, hebben het over 6 teams :S
Ik dacht dat Prost eerst was.
Bij de teams heb je eerst Lucky Strike Honda en dan gewoon Honda eens ze solo zijn gegaan.
GTE
17 november 2009, 01:34
Volgens mij inderdaad Prost. Bij Williams had ie nog die shoot out met Bruno Junqueira.
Richard117
17 november 2009, 02:06
Bij Mclaren heeft hij zijn eerste meters in een F1 auto gereden omdat hij de McLaren Young Driver of the Year Award van 1998 had gewonnen. Maar Prost was het eerste team dat hem benaderde om een test te komen doen :)
http://www.grandprix.com/ft/ft00353.html
bobskink
17 november 2009, 13:39
okay, dan zijn we eruit.
Volgende rondje, want alles was voor de rest juist:
http://i196.photobucket.com/albums/aa124/f1fanatics/honda%20special/barrichello257.jpg
Op zijn boxeraankondigings: Runeeeeeeer Up, Rubenssssssss Barrichelloooo!
1) Ooit was Barrichello het talent voor de toekomt, het kwam er echter meestal net niet van. Hoeveel keer (en wanneer) was Rubens al tweede in de eindstand van het F1 kampioenschap?
2) Zijn thuis GP kon hij nooit winnen, ondanks goede voortekens. Hoeveel keer startte Rubens van op de pole in Interlagos, en wanneer was dat?
3) De laatste keer dat Rubens een kampioenschap als eerste afsloot was in 1991,
a) Welk kampioenschap was dat en ten koste van welke andere eeuwige pechvogel was dat?
b) Welke Braziliaan volgde hem het jaar erop op als kampioen?
4) In de GP van Europa in 1993 op Donington was er naast Senna nog een brazilaan die de show stal. Rubens startte vanaf de twaalfde plaats, op welke plaats reed hij na één ronde?
5) In 1994 behaalde Rubens zijn eerste podiumplaats, waar was dat en hoelang moest hij wachten op zijn tweede podiumplaats?
6) Op welk Circuit won Barrichello het meeste aantal keren en wanneer?
7) Rubens heeft al eens op het hoogste schavotje gestaan, maar het was niet zijn volkslied dat speelde, hoe kwam dat en wat leverde het hem op?
8) Van welk voetbal team is Barrichello supporter?
9) Hoeveel keer finishte Barichello op de tweede plaats en hoeveel keer daarvan was achter Schumacher?
jp_f1
17 november 2009, 15:01
okay, dan zijn we eruit.
Volgende rondje, want alles was voor de rest juist:
http://i196.photobucket.com/albums/aa124/f1fanatics/honda%20special/barrichello257.jpg
Op zijn boxeraankondigings: Runeeeeeeer Up, Rubenssssssss Barrichelloooo!
1) Ooit was Barrichello het talent voor de toekomt, het kwam er echter meestal net niet van. Hoeveel keer (en wanneer) was Rubens al tweede in de eindstand van het F1 kampioenschap?
2x? Dit jaar en 2002
2) Zijn thuis GP kon hij nooit winnen, ondanks goede voortekens. Hoeveel keer startte Rubens van op de pole in Interlagos, en wanneer was dat?
Zie vorig antwoord
a) Welk kampioenschap was dat en ten koste van welke andere eeuwige pechvogel was dat?
F3 Serie?
Pedro Diniz?
4) In de GP van Europa in 1993 op Donington was er naast Senna nog een brazilaan die de show stal. Rubens startte vanaf de twaalfde plaats, op welke plaats reed hij na één ronde?
5) In 1994 behaalde Rubens zijn eerste podiumplaats, waar was dat en hoelang moest hij wachten op zijn tweede podiumplaats?
7) Rubens heeft al eens op het hoogste schavotje gestaan, maar het was niet zijn volkslied dat speelde, hoe kwam dat en wat leverde het hem op?
Was het Duitse volkslied omdat hij Schumacher in Oostenrijk in vlak voor start/finish er langs liet. Het leverde beide een fluitconcert op en een boete voor het verstoren voor het podiumceremonie
9) Hoeveel keer finishte Barichello op de tweede plaats en hoeveel keer daarvan was achter Schumacher?
NS
17 november 2009, 15:20
vraag 1 is volgens mij 2002 en 2004.
dit jaar werd hij derde
vraag 5 is de race voor imola, maar ik weet niet meer welke dit was. Daarna weer in 1995?
Schumi rulezzzzz
17 november 2009, 17:02
Vraag 6 lijkt me Monza.
bobskink
17 november 2009, 17:24
1) Juist NS dit jaar niet:p
2) yup
3) a) specifiker, b) is fout
5) Je ben met het eerste deel goed op weg NS, 1995 is niet juist.
6) juist, en de data
7) ook juist
Richard117
18 november 2009, 01:54
2002 en 2004
2003, 2004 en 2009
Brits F3
Gil de Ferran
4e
Aïda, Pacific GP en de volgende was Canada 1995
Monza 2002, 2004 en 2009
Was het Duitse volkslied omdat hij Schumacher in Oostenrijk in vlak voor start/finish er langs liet. Het leverde beide een fluitconcert op en een boete voor het verstoren voor het podiumceremonie
Corinthians
21x waarvan 1x achter Ralf
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.