View Full Version : GTR EVO | Testrace #2: Zhuhai | 19 06 09
Robert Saalmink
8 juni 2009, 23:21
[spacer]
http://www.gamersnet.nl/reviews/gtr_evolution/logo.gif
[spacer]
GTR EVO | TEST #2 | ZHUHAI | 19 06 09
[spacer]
Inleiding
Voor de tweede GTR Evo testrace gaan we naar het verre China. Dit circuit zit NIET origineel in GTR Evo. Het betreft een add-on track, download links onderaan deze startpost.
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_zhuhai.jpg
Het circuit is bekend uit de Formule 1 en natuurlijk al een paar seizoenen een vaste plek op de kalender van de ZAC. Het is ons voornemen deze ook weer op een eventuele EVO-kalender te zetten, dus vandaar deze test. Ook komt de track wellicht voor het DRTCC in aanmerking.
[spacer]
Doel van de test
We gaan een aantal testraces doen met GTR Evo. Doel is om te bepalen of deze game geschikt is voor gebruik in de ZAC6, en ook of de eventueel nog te testen add-on circuits dat zijn. We zijn daarom erg benieuwd naar jullie feedback, welke je kwijt kunt in deze thread. Wat vind je van de game, van de track, van de auto's en de onderlinge verhoudingen, kom je bugs tegen? Post het hier!
[spacer]
Tijdschema
De test is open voor iedereen die wil mee rijden, dus niet enkel voor ZAC5 deelnemers!
Vrijdag 19 juni 2009
19:00 Inloggen, practise
19:45 Kwalificatie
20:05 Warm-up
20:10 Race (30 ronden)
Servernaam: DigitalRacing.nl EVO1 en DigitalRacing.nl EVO2 (twee servers bij voldoende belangstelling)
Wachtwoord: test (voor beide servers)
Iets kortere sessies dan we gewend zijn, maar het is ook niet de bedoeling om een halve ZAC kalender te gaan afwerken de komende tijd.
[spacer]
Reglementen
We rijden in grote lijnen volgens de ZAC5 reglementen. Deze zijn op www.digitalracing.nl te vinden en elke deelnemer wordt geacht deze te hebben gelezen.
[spacer]
Klasses
In de ZAC kennen we de CUP600 (GT) en de CUP400 (GT2). Dit komt in GTR Evo overeen met respectievelijk GT Pro en GT Sport. Deze klassen zullen we gebruiken tijdens de testrace. Alle auto's die in GTR Evo binnen deze klassen vallen, mogen gebruikt worden.
[spacer]
Weerbericht
Default weather.
[spacer]
Uitslagen
Eerst racen.
[spacer]
Links
ZAC5 reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Zhuhai 2004 v1.1 track by Meck op Nogrip (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=10700)
Zhuhai 2004 v1.1 track by Meck op Mega Upload (http://www.megaupload.com/?d=I54GZT8P)
Uitleg pitstops (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=153)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
8 juni 2009, 23:22
LET OP: DEZE RACE IS OP VRIJDAGAVOND!
Danny Kappen
8 juni 2009, 23:32
ben erbij :)
Ralffoxx
8 juni 2009, 23:51
Ik zou er ook weer bij wezen. En dit keer maar is een stop doen kijken hoe de bandjes dan zijn.
Ruben Laenens
9 juni 2009, 00:19
Heb hier nog nooit gereden dus zal moeilijk worden. Maar ben er normaal bij
Fabian de Jong
9 juni 2009, 00:49
Bah en weer een dag dat ik niet kan :(
Martijn Mezger
9 juni 2009, 01:18
Heb hier nog nooit gereden dus zal moeilijk worden. Maar ben er normaal bij
+1
Ga het proberen.:thumbup:
Dat heb jij (jullie?) prachtig gepland Robert! Vrijdagavond de 19e is mijn enige vrije avond van die week; kan niet mooier. Ben er dus ook bij :)
Nu hopelijk met iets meer voorbereiding dan afgelopen zondagavond.
Mark B
9 juni 2009, 07:17
Aiiiii.... helaas kan ik er niet bij zijn.
19e staat een mooi strandfeestje gepland :) Iig succes heren :thumbup:
Dennis
9 juni 2009, 07:20
Zal d'r weer bij zijn.
Tim Wijen
9 juni 2009, 11:01
Ik moet vrijdagavond meestal werken helaas.
Captain Slow
9 juni 2009, 11:30
Ik ben er bij. Zhuhai is een mooi circuit, en ik verwacht een leuke race:)
P.s. vrijdagavod een voorbode van de toekomst?
Niels Tieman
9 juni 2009, 11:31
Zondag Avond Competitie... ;)
Captain Slow
9 juni 2009, 11:37
Zondag Avond Competitie... ;)
VAC wordt het dan he:p Was ff om te chekken hoor
Sander Hogendoorn
9 juni 2009, 16:50
Geen idee of ik er bij ben, racen staat normaal gesproken niet op de vrijdagavond kalender bij mij :p
El Maestro
9 juni 2009, 16:51
Ik twijfel ook nog, vrijdag avond ben ik meestal weg met wat vrienden.
Al moet ik wel zeggen dat de afgelopen test naar meer smaakte:)
paulpeter
9 juni 2009, 20:12
Weet nog niet zeker of ik er bij ben. Vrijdagavond is normaal altijd vrij druk. Maar als ik nog niks gepland heb tegen die tijd, ben ik er zeker bij.
Het circuit is bekend uit de Formule 1
Heb ik die wedstrijd toevallig gemist?
Stefan van Renselaar
9 juni 2009, 20:28
Heb ik die wedstrijd toevallig gemist?
Dacht dat al dat het aan mijn jonge leeftijd lag, maar heb ook nooit gehoord van een F1 race hier.
Ik denk dat ik er wel bij ben :)
Ralffoxx
9 juni 2009, 20:35
a1gp heeft er wel gereden maar f1 zo ver ik weet nooit
Tjerk Korving
9 juni 2009, 20:56
a1gp heeft er wel gereden maar f1 zo ver ik weet nooit
Zhuhai is ooit wel gebouwd met het oog op de Formule 1, heeft ook de nodige goedkeuringen van de FIA qua veiligheid e.d. maar is het nooit geworden.
Mossel
9 juni 2009, 21:03
ik kom zo ook ff testen :)
Marc Vos
9 juni 2009, 21:41
Echt een heerlijk circuit, ik vind hem leuker dan de Ring. Voor de eerste keer op de baan en een 1.37,5 gereden. Na weer wat tips ligt de Corvette beter dan ooit. Dus die tijd gaat zeker verbroken worden. :)
Niels Draijer
9 juni 2009, 21:47
Zojuist even Hatsjoehai geprobeerd. In een ver verleden ooit eens een GTR2 race op gereden. Na 2 ronden zat het met de baankennis wel snor. Dit keer de Lister gepakt en geprobeerd deze te setuppen. Kwam vrij easy tot een 1:30,8. Nog plenty ruimte dus moet sowieso in de 1:29 kunnen belanden. Mooie baan trouwens. Niet heel technisch maar gewoon 't gas erop. Lekkurrrrr ;)
EDIT: Na wat setupveranderingen een 1:30,2.
Mss ben ik er bij....de jongste wordt dan 18.....:innocent:
Edit: 18-06 Helaas kan ik niet meedoen...volgende keer beter.
Joost van den Heuvel
10 juni 2009, 19:11
Doe misschien ook mee. Ben wel benieuwd hoe de wagens het op een circuit als dit doen. :)
Vrijdag komt me toch wel net wat beter uit dan zondag.. al eet ik normaal elke dag rond 19:30.
Maik Peters
10 juni 2009, 21:42
Ik zal eens kijken of de auto aangeslingerd krijg :)
iig alvast even downloaden!
Ralffoxx
10 juni 2009, 21:48
Mmmm net voor het eerst er op gereden beetje lastig me rempunten te bepalen. Tot nu toe na vele rondjes door de grindbak een 1:30.9 ... maar moet zeker sneller kunnen. Auto glijdt nog te veel door de bochten.
Darthwillie
10 juni 2009, 21:52
Mmmm net voor het eerst er op gereden beetje lastig me rempunten te bepalen. Tot nu toe na vele rondjes door de grindbak een 1:30.9 ... maar moet zeker sneller kunnen. Auto glijdt nog te veel door de bochten.
heb ik dus ook, alsof er geen remmen op die dingen zitten :blink:
Niels Draijer
12 juni 2009, 13:41
heb ik dus ook, alsof er geen remmen op die dingen zitten :blink:
Er zitten wel degelijk remmen op hoor;)
Let vooral op dat je niet te hard remt. Blokkerende wielen schuiven namelijk ook rechtdoor. Rem je gewoon te weinig af, probeer dan de brake pressure te verhogen:)
Martijn Mezger
14 juni 2009, 22:02
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=6117
Gebruiken we deze, of niet?
Sander Hogendoorn
14 juni 2009, 22:11
Up to you, textures verzoorzaken geen online mismatch, dus als het goed is kan je ze gewoon installeren :)
Martijn Mezger
14 juni 2009, 22:53
Ok, dat wist ik niet. Thanks! :D
Garcon Koen
15 juni 2009, 22:56
Pff..Erg lastige track, ik ken Zhuhai dan ook totaal niet en heb erg veel moeite om de bochten een beetje in te schatten. Lastig ook dat niet die indicators voor de bochten erboven staat. Tijden van rond de 1:29 normaal hier?
Niels Draijer
15 juni 2009, 23:23
Pff..Erg lastige track, ik ken Zhuhai dan ook totaal niet en heb erg veel moeite om de bochten een beetje in te schatten. Lastig ook dat niet die indicators voor de bochten erboven staat. Tijden van rond de 1:29 normaal hier?
Jups! Dan ben je wel een van de snellere denk ik.
Martijn Mezger
16 juni 2009, 11:17
Gister even gereden. Ik heb geen enkel idee waar ik op het moment moet remmen. Ga overal veel te langzaam doorheen, of juist te hard waardoor ik weer in het grind sta...
Ken de baan totaal niet en moet dus nog maar ff wat uurtjes erin steken anders gaat het helemaal mis.
Als het goed is zijn ik en Adam (Engels.. Gaan we dus maar ff proberen want dat werd aangeraden) vrijdag aanwezig.
Dat heb jij (jullie?) prachtig gepland Robert! Vrijdagavond de 19e is mijn enige vrije avond van die week; kan niet mooier. Ben er dus ook bij :)
Nu hopelijk met iets meer voorbereiding dan afgelopen zondagavond.
Ja hoor..., 't is weer zover, Koos mag het roosterprobleem weer oplossen; oftewel ik moet alsnog werken vrijdag(avond) :censored:
Moet dus helaas verstek laten gaan...:surrender:
Niels Tieman
16 juni 2009, 11:49
Ze moeten je wel hebben Koos, maar er is helaas niets aan te doen. :(
Robert Saalmink
16 juni 2009, 11:51
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=6117
Gebruiken we deze, of niet?
De juiste track staat in de startpost vermeld..........
Martijn Mezger
16 juni 2009, 12:47
Ja duh. Maar dat zijn de textures. Even lezen.
En er was al op gereageerd dat er online geen mismatch is, gister geprobeerd en werkt vlekkeloos. Ziet er gelijk een stuk beter uit.
Ze moeten je wel hebben Koos, maar er is helaas niets aan te doen. :(
Dat mag je zeggen Niels. Heb er mijn agenda eens op nageslagen en dan blijkt dat ik in 31 dagen er slechts 2 vrij ben!
En dan te bedenken dat mijn opdrachtgever de overheid is. Maar goed, nu weer ontopic.
Sta die dag op standby dus misschien :unsure:
Mark B
17 juni 2009, 08:43
Kan er helaas niet bij zijn, Zhuhai is toch 1 van de leukere circuits op de ZAC kalender... iig succes aan de heren die mee doen.
Captain Slow
17 juni 2009, 21:10
Ik ben er helaas ook niet bij. Mijn vader is jarig die dag, en we gaan uit eten. Geen race voor mij dus:)
R. de Ruijter
17 juni 2009, 21:29
Net even flink wat rondjes gereden op Zhuhai. Wat een lekker baan zeg, en wat ligt die koennnnnnniigggsssssssegggggg daar lekker op het asfalt.
Begon met een 1.30.6, was meteen al een pb. Na wat setup wijzigingen steeds kleine stukjes van de tijd af kunnen halen tot ik uiteindelijk onder de 1.30 kwam!
Dit werd namelijk een 1.29.986, met meer oefening ga ik de 1.29.5 wel halen, of meer natuurlijk:thumbup:.
Joost van den Heuvel
17 juni 2009, 21:37
Vind de Koenigsegg ook een fijne wagen idd. Kwam geloof ik op een 1:30.6 uit. Geen verstand van setuppen, dus nog niet beter gekregen. :P
PS: Kun je ergens zien wat je snelste tijden zijn? Kan zo gauw geen career file vinden.
Mossel
18 juni 2009, 12:17
Oh ja de race is op vrijdag :(
Ruben Laenens
18 juni 2009, 17:55
Marc en ik hebben net wat races tegen mekaar gereden, zeker in totaal zo'n 20 rondjes. En wat een gaaf circuit is dit! Constant in duel, slipstreamen, van positie wisselen enzo verder:)
Tijd is trouwens 1.36.7, wat rijden andere cup 400 rijders?
Gerben vd Broek
18 juni 2009, 22:30
Heb vanavond mijn eerste rondjes hier gereden. Even wat gewisseld tussen de verschillende wagens, maar ben eruit dat hier voor mij de Marcos het beste ligt. Tijd is nog niet echt geweldig. Kon er wel constant mee rijden en telkens kleine verbeteringen gemaakt. Uiteindelijk gestopt met een tijd van 1.38.8.
Martijn Mezger
18 juni 2009, 22:46
Oh, misschien niet present.
Zit om 9 uur in de Bios....
Michael Storm
19 juni 2009, 00:26
Zojuist ook even wat rondjes gereden in de Aston Martin, 1.29.2.
Robert Saalmink
19 juni 2009, 09:27
Kwestie van prioriteiten Martijn ;) maar tot 20:30 kun je erbij zijn toch? Best of both worlds
Martijn Mezger
19 juni 2009, 11:48
Ja inderdaad. Moet nog even kijken of ik wel naar de bios ga... Beetje ruzie dusja.
Garcon Koen
19 juni 2009, 17:28
Ik ben echt niet vooruit te branden op dit circuit zeg. Kom net op de 1:40 met de Spyker. Iemand die nog wat tips heeft?
Niels Draijer
19 juni 2009, 17:57
Ik ben echt niet vooruit te branden op dit circuit zeg. Kom net op de 1:40 met de Spyker. Iemand die nog wat tips heeft?
Ja, oefenen;)
Zonder gekheid, probeer eens op de server te verschijnen als een Ruben L of een Marc V ook aanwezig zijn. Die hebben namelijk al aardig wat getest met de Cup 400.
Marc Vos
19 juni 2009, 19:10
Ja, oefenen;)
Hier komt het wel op neer, bij mij duurde het ook lang voordat ik door had hoe ik zo'n RWD Corvette moet besturen. Nu weet ik een beetje hoe het moet, maar mensen als Niels en Roy rijden me nog steeds helemaal zoek. Hoe meer je rijdt des te beter het zal gaan. Laat je auto vooral veel rollen, dat is denk ik wel één van de belangrijkste punten. :)
Niels Tieman
19 juni 2009, 19:32
Ik laat verstek gaan. Heb nog een aantal dingen die gebeuren moeten voor de meeting! :D
Robert Saalmink
19 juni 2009, 20:37
Hmm, vreemd gevalletje hier. Ik schampte de muur niet al te zwaar, en toch meteen unrepairable damage. Ben nu wel benieuwd wat die damage dan precies was, misschien staat het in de lapcharts achteraf. Kennelijk is daar weinig voor nodig :(
Ik had dit keer de Saleen in plaats van de R8. Stuurt al stukken beter in dan die R8 maar ik blijf het blokkeren bij remmen lastig vinden (remdruk 85%, pedaal niet eens helemaal onderin, ik rem nu echt 'op eieren'). Net als het onderstuur, dat knikje na turn 4 (op de trackmap is dat turn 6) kan maar NET vol gas, ik haal die knik maar nét met dat onderstuur. In de race daar met twee man naast elkaar doorheen gaat niet lukken, iets waar Ruben achter kwam (sorry man).
Je kunt in EVO duidelijk niet aan op de default setup, voor mijn gevoel is daar nog erg veel te halen. Dat maakt het voor de setup enthousiasteling wel leuk natuurlijk! Helaas ben ik dat niet zo erg... Toegegeven, ik heb daar tot nu toe ook nog niet zoveel tijd voor gehad, ik zal binnenkort eens zien dat ik een setup packje ergens vandaan download of zo om er eens een start mee te maken.
De track zelf is prima volgens mij. Geen rare cut warnings, prima griplevels en gewoon net zo leuk als in GTR2 (ik mag Zhuhai wel als track).
Ralffoxx
19 juni 2009, 20:37
Ik heb 10 rondjes neer gezet en toen vond ik het genoeg. Water loopt langs me kop.
Ik moet echt conditie opbouwen na 2 jaar ziek om in deze warmte goed de auto rond te kunnen krijgen.
Had al een foutje in de eerste ronde omdat me telefoon over ging. Snelheid zat er wel in maar denk dat in race hoge 30 wel moet kunnen als je maar vertrouwen hebt. En ik zit nog vaak flinks mis met me rempunten.
Niels Draijer
19 juni 2009, 20:44
Hmm, vreemd gevalletje hier. Ik schampte de muur niet al te zwaar, en toch meteen unrepairable damage. Ben nu wel benieuwd wat die damage dan precies was, misschien staat het in de lapcharts achteraf. Kennelijk is daar weinig voor nodig :(
Ik had dit keer de Saleen in plaats van de R8. Stuurt al stukken beter in dan die R8 maar ik blijf het blokkeren bij remmen lastig vinden (remdruk 85%, pedaal niet eens helemaal onderin, ik rem nu echt 'op eieren'). Net als het onderstuur, dat knikje na turn 4 (op de trackmap is dat turn 6) kan maar NET vol gas, ik haal die knik maar nét met dat onderstuur. In de race daar met twee man naast elkaar doorheen gaat niet lukken, iets waar Ruben achter kwam (sorry man).
Je kunt in EVO duidelijk niet aan op de default setup, voor mijn gevoel is daar nog erg veel te halen. Dat maakt het voor de setup enthousiasteling wel leuk natuurlijk! Helaas ben ik dat niet zo erg... Toegegeven, ik heb daar tot nu toe ook nog niet zoveel tijd voor gehad, ik zal binnenkort eens zien dat ik een setup packje ergens vandaan download of zo om er eens een start mee te maken.
De track zelf is prima volgens mij. Geen rare cut warnings, prima griplevels en gewoon net zo leuk als in GTR2 (ik mag Zhuhai wel als track).
K#t, serieus helemaal vergeten dat het vanavond was:blink:
Naja, volgende keer beter. Roberto, de default setup voor GT Pro cars is inderdaad niet goed. Door een verkeerde diff-instelling valt er bijna niet mee te rijden. Een setupje maken is echt bittere noodzaak. Gewoon een basis-setupje nemen van internet en het daarna je "eigen" maken. Er is in de setupthread een goede .pdf beschikbaar waarmee je uit de voeten moet kunnen. Mij lukt het in ieder geval vrij aardig om positieve veranderingen in de setup door te voeren.
Dat probleem met de remmen is echt heel vreemd. 85% Remdruk is te weinig dus er zit iets anders fout. Als er op de meeting een sim staat moet je je befaamde remtechniek maar eens voordoen :D
;)
Joost van den Heuvel
19 juni 2009, 20:50
Kim en Ruben hebben wel een mooi gevecht op dit moment, zo te zien. :)
(kon er helaas niet bij zijn, pas net gegeten)
Maik Peters
19 juni 2009, 20:56
Tjonge jonge... het gaat helemaal *** hier...
Nog steeds beetje krap in me kuit, maar daardoor reed ik niet zo veel slechter, maar het wil gewoon niet lukken... :(
Najahopelijk over een tijdje beetje beter.
Kim Van Der Stichelen
19 juni 2009, 20:59
Servercrash?
Joost van den Heuvel
19 juni 2009, 21:00
Eh ja, dat vroeg ik me ook af. Blijkbaar dan.
Dennis
19 juni 2009, 21:03
Ik was dus niet de enige. Ineens iedereen weg. heb nog wat rondjes door gereden maar toch maar gestopt uiteindelijk.
Kim Van Der Stichelen
19 juni 2009, 21:03
Ik was dus niet de enige. Ineens iedereen weg. heb nog wat rondjes door gereden maar toch maar gestopt uiteindelijk.
Ja, ik reed ook tot rond 28 en toen stopte ik om naar de server op live timing te kijken.
Ruben Laenens
19 juni 2009, 21:04
Damn in ronde 23 verdween opeens iedereen ja. Heb nog maar doorgereden tot het einde maar helaas..
R. de Ruijter
19 juni 2009, 21:04
ik heb er nog 30 gereden dus ik heb gewonnen :p
beetje vreemd ja, ietsvan rondje 25 was iedereen weg
Kim Van Der Stichelen
19 juni 2009, 21:05
Wij hadden echt een super gevecht, ik hield het echt maar net uit om je achter me te houden. Maar de laatste 2 ronden waren je banden echt aan gort, niet? :innocent:
Marc Vos
19 juni 2009, 21:08
haha ik dacht bij ronde 29 bij mezelf: Ik heb al 6 rondes niemand gezien, daarna besefte ik pas dat er iets gebeurd was. :D Wel de race uitgereden.
Maar wat gebeurde er op het rechte stuk tussen ons? Ik rijd gewoon helemaal aan de linkerkant van de baan, jij zit in mijn slipstream en rijd dan gewoon tegen mijn rechter achterkant aan. Allebei even een stukje door het gras...
Atreidez
19 juni 2009, 21:08
Het was ineens wel erg stil ja :D 4e in qual, minder deelnemers dus ik stond wat verder vooraan in de snelle klasse. Race uit de problemen gebleven en bijna hele race 3e gelegen, maar op gegeven moment was t wel erg rustig. Reedt hele race 33'ers en hoefde geen banden te wisselen, dus ik stond aardig safe..
Geen champagne dus deze keer :P
R. de Ruijter
19 juni 2009, 21:09
Wij hadden echt een super gevecht, ik hield het echt maar net uit om je achter me te houden. Maar de laatste 2 ronden waren je banden echt aan gort, niet? :innocent:
Ja inderdaad, mij remmen volgens mij ook. Elke keer als ik iets te hard aanremde was er soms spontaan een tik naar recht.
Was inderdaad een super gevecht. 1e bocht met koude banden recht door, 2e ronde door slipstreamen snelheid verkeerd ingeschat en ook rechtdoor waardoor ik dus zo'n 25sec (?) achterstand had.
Maar wat gebeurde er op het rechte stuk tussen ons? Ik rijd gewoon helemaal aan de linkerkant van de baan, jij zit in mijn slipstream en rijd dan gewoon tegen mijn rechter achterkant aan. Allebei even een stukje door het gras...
Dat was echt heel raar, ik zag je niet. Je was onzichtbaar, ik schrok me echt dood. Dat heb ik al vaker gehad dat ik iemand totaal niet zie.
Maar sry daarvoor, was zeker niet zo bedoeld,
Marc Vos
19 juni 2009, 21:27
Dat was echt heel raar, ik zag je niet. Je was onzichtbaar, ik schrok me echt dood. Dat heb ik al vaker gehad dat ik iemand totaal niet zie.
Ik schrok er ook van, ik denk wat doet tie nou! :D Gelukkig hebben we hem beide op de baan kunnen houden.
Mijn verslagje dan maar:
Kwalificatie:
De eerste ronde gelijk al een PB gereden van 1.37,2. De daarop volgende rondes kwam ik er niet meer aan. Uiteindelijk alleen PP en Koen achter me gehouden.
Race:
Volgens mij begreep je niet dat het een rollende start was Koen? Gelijk een flinke beuk tegen me achterkant aan... Daarna had je nog steeds niet door dat we in de opwarm ronde zaten want ik zag je voor, naast en tegen Paulpeter aan rijden. Toen de race begon verremde ik me gelijk in de eerste bocht samen met Dennis, we konden achter Koen aansluiten. Dat was nog een gevaarlijke klus om je voorbij te komen, door wat onervarenheid drukte je ons constant naar buiten. Daarna de race kunnen vervolgen, ik reed slechte rondetijden. Maik zag ik nog achter me de muur in gaan op S/F. Jammer want dat had een aardig gevecht kunnen worden. Daarna heb ik zo'n 20 rondes alleen gereden. Dat was mijn race dus, jammer van de lage opkomst.
Volgende keer beter! ;)
Kim Van Der Stichelen
19 juni 2009, 21:31
deze clip voor 5 ronden en hebt zo ongeveer mijn race met Ruben :p
YouTube - kimruben
paulpeter
19 juni 2009, 21:39
Dat ben ik!! :laugh:
Ja inderdaad, mij remmen volgens mij ook. Elke keer als ik iets te hard aanremde was er soms spontaan een tik naar recht.
Was inderdaad een super gevecht. 1e bocht met koude banden recht door, 2e ronde door slipstreamen snelheid verkeerd ingeschat en ook rechtdoor waardoor ik dus zo'n 25sec (?) achterstand had.
Dat is wel een flinke domper, ook bij simracing hebben ze regelmatig last van die 'onzichtbare wagens' en als het hier dus ook voorkomt..... :huh1:
Toch vreemd want in Race07 zelf heb ik er nog nooit over gehoord, komt dat alleen bij Evo naar voren??
R. de Ruijter
19 juni 2009, 22:19
Een paar mooie plaatjes van het gevecht met kim en mijzelf
http://img188.imageshack.us/img188/4101/43143513.jpg (http://img188.imageshack.us/i/43143513.jpg/)
http://img5.imageshack.us/img5/8961/86177132.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/8245/naastelkaar.jpg
Kim Van Der Stichelen
19 juni 2009, 22:21
Kan er trouwens niets aan dat dirt op de ruit gedaan worden, heb de halve race met de ruitenwisser opgereden en dat hielp ook niet echt.
Kim Van Der Stichelen
19 juni 2009, 22:24
Dat eerste shot is gaaf :thumbup:
Stefan van Renselaar
19 juni 2009, 22:24
Kan er trouwens niets aan dat dirt op de ruit gedaan worden, heb de halve race met de ruitenwisser opgereden en dat hielp ook niet echt.
Je zou Jeroen zijn M&M's kunnen afpakken :p
Kim Van Der Stichelen
19 juni 2009, 22:35
Ruben, installeer eens die texture update: ;)
http://i42.tinypic.com/15nu5vr.jpg
R. de Ruijter
19 juni 2009, 22:59
Ruben, installeer eens die texture update: ;)
Ziet er inderdaad een stuk vetter uit:thumbup:
Gerben vd Broek
20 juni 2009, 01:03
Mijn hele korte optreden van vandaag heeft me weinig plezier gebracht. In de vrije training kreeg ik het tempo er niet echt in, en bleef ruim boven mijn PR. Daarna de Q, ging wel redelijk had al 0.6 van mijn pr afgereden, toen ik in de laatste ronde voordat de vlag viel nog 1x aanzette. Ging zo goed dat ik er nog 9 tiende vanaf reed. 1.37.3, nog steeds positie 12, maar wel strak achter Maik en Marc gezien ze 1.37.1 en 1.37.2 hadden gereden.
Ik hoopte al op een goede race, maar was te snel met naar de grid gaan. Soms heeft mijn stuur de neiging om zijn Force Feedback te verliezen bij het schakelen van sessie. En dat was nu dus ook gebeurd. Is simpel te verhelpen door even naar de controls te gaan, want dan wordt het hersteld. Maar ja. Zonder FFB is een race rijden niet leuk. Had hem dus gelijk stilgezet op s/f. Nog poging gedaan met uit de usb poort trekken en er weer in doen. Stuur wordt netjes herkend in het spel, maar pas als ik weer in de pit stond. Dus tsja, dan is het al game over. Helaas. Volgende keer beter.
Joost van den Heuvel
20 juni 2009, 02:30
Soms heeft mijn stuur de neiging om zijn Force Feedback te verliezen bij het schakelen van sessie. En dat was nu dus ook gebeurd.
Is dat alleen bij RACE07/GTR Evolution of ook bij andere spellen? Ik heb dat echt nog nooit ergens anders gehad, maar had dat gisteren ook toen ik een RACE07 server joinde. Na opnieuw te joinen was de FFB weer terug. :blink:
Gerben vd Broek
20 juni 2009, 10:50
Ik merk het enkel bij Race07 en EVO. Nooit ergens anders last gehad.
Maar gewoon opties -> controls> dan ff die 3 menuutjes in gaan en weer terug, lost het op. (Gewoon aanleren dat even te doen, voortaan, stomme verrassingen).
Niels Draijer
20 juni 2009, 12:16
Maar gewoon opties -> controls> dan ff die 3 menuutjes in gaan en weer terug, lost het op. (Gewoon aanleren dat even te doen, voortaan, stomme verrassingen).
Ik heb dit toevallig een week geleden ook gehad op een willekeurige server in multiplayer. Ineens FFB weg. Lag duidelijk aan GTR omdat mijn stuur in "Spelbesturingen" wel gewoon werkte. Vreemd....
Robert Saalmink
20 juni 2009, 13:14
Ik was helaas vroegtijdig weg, maar wat er gebeurde, gebeurde dat bij iedereen? En kwamen er disconnect meldingen? Kan dat aan de track liggen?
R. de Ruijter
20 juni 2009, 13:17
Ik was helaas vroegtijdig weg, maar wat er gebeurde, gebeurde dat bij iedereen? En kwamen er disconnect meldingen? Kan dat aan de track liggen?
Bij mij was het zo dat ik gewoon door kon rijden, maar dat er verder niemand meer op de baan was. Op het moment dat het gebeurde lag ik 2e en dat bleef ook zo, er werd geen tijd meer aangegeven hoeveel iemand voor en achter me lag.
Ruben Laenens
20 juni 2009, 13:18
Heb het ook al is gehad op de DRTCC server op Monza. Alleen kwam iedereen toen weer terug na 15 seconden ofzo. Ook toen had iedereen die toen op de server zat er last van
Dennis
20 juni 2009, 13:46
Bij mij was het zo dat ik gewoon door kon rijden, maar dat er verder niemand meer op de baan was. Op het moment dat het gebeurde lag ik 2e en dat bleef ook zo, er werd geen tijd meer aangegeven hoeveel iemand voor en achter me lag.
Same here
Joost van den Heuvel
20 juni 2009, 14:24
Bedankt. Weet ik wat ik de volgende keer moet doen. :thumbup:
Heb trouwens ook al een aantal keren gehad dat er geen rondentijd gaat lopen (en bij anderen wel). Pit limiter gaat dan bijv ook niet af bij het verlaten van de pitstraat. Was overigens op een andere server.
R. de Ruijter
20 juni 2009, 14:49
Had hier al flink wat baankennis opgedaan in de zac5 dus na een paar rondjes oefenen ging het al flink goed.
Einde van de practise had ik een 29.7 staan wat een pb voor mij was. Zou al erg blij zijn als ik dat ook in de kwalificatie zou kunnen rijden. De wagen lag erg goed en had het gevoel dat ik er erg snel mee zou kunnen gaan.
qualy:
Fuel erin voor 4 rondjes en gaan met die banaan. Ik kon de eerste paar rondjes geen vrijbaan krijgen dus daar kon ik geen goede tijd neerzetten. Na flink pushen kwam ik op een 29.5, sneller dan ooit tevoren! Ik pakte Pole met een voorsprong van 1.2 sec op de 2e.
Race:
Voor het eerst van pole de opwarmings ronde beginnen. Koude banden, koude remmen en wat gebeurd er dan, natuurlijk...ik schiet rechtdoor het grind in. Achteraan beginnen en achter robert aan. Die kon ik erg goed volgen en wilde er voorbij, maar door goed verdedigend werk van robert was het nog lastig om er voorbij te gaan. Rondje later kon ik er gemakkelijk voorbij. Daarna op naar Dick, reed ik ook snel naartoe. Op het rechte stuk in de slipstream maar miste me rempunt en weer het grind in. Motor afgeslagen en weer opnieuw beginnen met zo'n 12 sec op dick. Na 4 rondjes zat ik er weer achter en kon hem makkelijk voorbij net als jaap kleijn die er niet zo ver voor reed. Toen zag ik dat ik zo'n 20 sec op Kim had. Ik had een goede pace dus ik ging flink pushen en zag het gat slinken tot 8 sec. Toen verremde kim zich en zat ik er dus vlak achter. Toen zo'n 5 ronden met elkaar gevochten, ook top verdedigd door kim! Had gepland om ook de pitstop te oefenen en met nog 5 rondjes te gaan dook ik de pits in voor brandstof en banden. Toen ik de baan opkwam was iedereen weg en toen toch maar de race uitgereden in me 1tje.
Maik Peters
20 juni 2009, 15:00
Ruben, ga je C600 rijden met Zac6? Want zie je bijna alleen in C600 auto's rijden :D
R. de Ruijter
20 juni 2009, 15:30
Ruben, ga je C600 rijden met Zac6? Want zie je bijna alleen in C600 auto's rijden :D
Ik heb nog steeds nachtmerries en last van spontaan zweten van de BMW M3 GTR met de ZAC5 die ik nooit lekker uitgebalanceerd kreeg. Ik durf gewoon nog niet:p.
Maar serieus, wie weet, ik heb inderdaad meer met cup600 getest dan met cup400. En de koennigsegg gaat me nu erg goed af zowel in nurnburg als op zhuhai, maar het seizoen is nog niet begonnen dus het kan nog beide kanten opgaan.
Kim Van Der Stichelen
20 juni 2009, 16:50
Had hier al flink wat baankennis opgedaan in de zac5 dus na een paar rondjes oefenen ging het al flink goed.
Einde van de practise had ik een 29.7 staan wat een pb voor mij was. Zou al erg blij zijn als ik dat ook in de kwalificatie zou kunnen rijden. De wagen lag erg goed en had het gevoel dat ik er erg snel mee zou kunnen gaan.
qualy:
Fuel erin voor 4 rondjes en gaan met die banaan. Ik kon de eerste paar rondjes geen vrijbaan krijgen dus daar kon ik geen goede tijd neerzetten. Na flink pushen kwam ik op een 29.5, sneller dan ooit tevoren! Ik pakte Pole met een voorsprong van 1.2 sec op de 2e.
Race:
Voor het eerst van pole de opwarmings ronde beginnen. Koude banden, koude remmen en wat gebeurd er dan, natuurlijk...ik schiet rechtdoor het grind in. Achteraan beginnen en achter robert aan. Die kon ik erg goed volgen en wilde er voorbij, maar door goed verdedigend werk van robert was het nog lastig om er voorbij te gaan. Rondje later kon ik er gemakkelijk voorbij. Daarna op naar Dick, reed ik ook snel naartoe. Op het rechte stuk in de slipstream maar miste me rempunt en weer het grind in. Motor afgeslagen en weer opnieuw beginnen met zo'n 12 sec op dick. Na 4 rondjes zat ik er weer achter en kon hem makkelijk voorbij net als jaap kleijn die er niet zo ver voor reed. Toen zag ik dat ik zo'n 20 sec op Kim had. Ik had een goede pace dus ik ging flink pushen en zag het gat slinken tot 8 sec. Toen verremde kim zich en zat ik er dus vlak achter. Toen zo'n 5 ronden met elkaar gevochten, ook top verdedigd door kim! Had gepland om ook de pitstop te oefenen en met nog 5 rondjes te gaan dook ik de pits in voor brandstof en banden. Toen ik de baan opkwam was iedereen weg en toen toch maar de race uitgereden in me 1tje.
Ik verremde met niet, alleen heeft remmen met de rechterkant op het gras nogal een paar nadelige effecten ;)
Jammer wel van dat ene tikje in Turn 3, we zaten naast elkaar, jij mischien iets voor, ik stuur in maar had duidelijk meer onderstuur als jij ;) Gelukkig hield je hem :)
R. de Ruijter
20 juni 2009, 21:21
Ik verremde met niet, alleen heeft remmen met de rechterkant op het gras nogal een paar nadelige effecten ;)
Jammer wel van dat ene tikje in Turn 3, we zaten naast elkaar, jij mischien iets voor, ik stuur in maar had duidelijk meer onderstuur als jij ;) Gelukkig hield je hem :)
Had daar even een Déjà Vu momentje, precies in dezelfde bocht wilde ik in het begin van de race Robert daar ook inhalen. Hij had daar ook een onderstuur momentje. Gelukkig ging het daar ook goed.
paulpeter
20 juni 2009, 22:08
Hier ook hetzelfde. Race wel uitgereden, maar als je switchte naar andere deelnemers stonden ze stil.
Bram Van Der Stichelen
20 juni 2009, 23:11
Hier ook hetzelfde. Race wel uitgereden, maar als je switchte naar andere deelnemers stonden ze stil.
Heb ik ook al een paar keer voorgehad. Als ik dat zie vrees ik meteen voor het ergste, zeker als het voor een lange tijd aanhoudt.
Stefan van Renselaar
20 juni 2009, 23:14
Dit gebeurt dus vaker en mag eigenlijk niet voorkomen in een endurance race en zeker niet in een met grote verschillen tussen de cup600 en cup400....
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.