View Full Version : FPL: Testsessie - Silverstone, 15/06/2009
Tjerk Korving
5 juni 2009, 22:08
[spacer]
[logo_fpl]
[spacer]
Testsessie Silverstone
Na een eerste seizoen Formula ProLeague hebben we weer even rust om alles te evalueren maar natuurlijk is het ook een mooie kans om potentiële circuits voor het tweede seizoen te testen. Het doel is om vanaf nu globaal om de vier weken op een ander circuit een testsessie te organiseren tot aan de start van FPL2.
Na de race op Singapore van 18 mei jongstleden gaan we nu verder met de tweede testsessie, uit een serie van vier. De keuze voor de tweede testsessie is gevallen op Silverstone. Omdat we van plan zijn om regen te introduceren in het FPL2 seizoen is het van belang om een regenrace te gaan oefenen. Daarom zal deze sessie onder volledige natte omstandigheden worden verreden waarbij de server ingesteld zal staan op 70% regen. Dit brengt een aardige hoeveelheid water met zich mee dus emmer en paraplu zijn noodzakelijk.
Op maandag 15 juni 2009 zal deze testsessie afgewerkt gaan worden. De bedoeling is om, net als op Singapore, een volledig "raceweekend" af te werken. Daarbij zullen we ook de al eerder geteste instellingen opnieuw gebruiken. De race zal in principe 150 km gaan duren. Maar omdat er regen valt en de rondetijden langzamer worden zal er gekozen worden voor een testrace van maximaal 1 uur. Dit zal in het vervolg ook de regel gaan worden.
150 km racen met een maximum van 1 uur.
Deelname aan deze test is vrij voor iedereen die interesse heeft. Hoe meer zielen hoe meer vreugd dus we hopen dan ook op een volle server.
http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/silverstone.jpg
[spacer]
Circuit Informatie
Circuit: Silverstone
Lengte: 5.088 km
Ronden: 30
Afstand:152,640 km (maximaal 1 uur)
Weertype: 70% regen
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:
Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 150 kilometer | max 1 uur
[spacer]
Uitslagen
#|Driver|Laps|Race Time|Race diff
1|Stephane Rouault|30|52:37.850|
2|Michael Storm|30|52:40.178|+0:02.328
3|Michael Koel|30|53:11.506|+0:33.656
4|Tjerk Korving|30|53:36.156|+0:58.306
5|Gerben van den Broek|29|52:44.397|+1 lap
6|John Oldenburg|29|53:07.085|+1 lap
7|Ruben Laenens|29|54:26.400|+1 lap
8|Jerry van Sinderen|29|54:34.917|+1 lap
9|Ricus Winnubst|27|53:53.809|+3 laps
10|Wouter Vogelzang|26|54:40.916|+4 laps
11|Ruben de Ruijter|11|Suspension|-
12|Dennis Gerressen|3|DNF|-
Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090615_silverstone/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090615_silverstone/FPL_Test_Race_Silverstone.rar)
[spacer]
Track Installatie
Pak de mappen en bestanden uit naar de Locations map van Steam. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:
..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations
Bestaat de Locations map nog niet, maak deze dan zelf aan.
[spacer]
Links
Het FPL reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/12-.html)
FPL Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
FPL Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
Silverstone Collection download (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=8150) (Via NoGrip, registratie nodig)
GDB Update Download (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=8159)
Silverstone track update (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=19798). (Via NoGrip, registratie nodig)
Pak het bestand van de Silverstone track update uit naar de Models map van de Silverstone track. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:
..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations\Silverstone\Models
Zet de file xsector2.gmt uit de rar hier neer (overschrijven) en je zal online ook mee kunnen naar de silverstone track.
[spacer]
[logo_dr]
Ralffoxx
5 juni 2009, 22:18
weeee silverstone :D
Daniël
5 juni 2009, 22:21
Een uur racen... Jezus, straks wordt het nog een sport! :huh1:
Maar ik ga proberen te zorgen dat het CWDK-team aan de start verschijnt! Heb er al zin in! :)
Maar de race bestaat dus uit 29-30 rondjes? Het wordt naar boven afgerond lijkt me, dus 30 rondjes?
Dennis
5 juni 2009, 22:28
Zal d'r bij zijn :D
Gerben vd Broek
5 juni 2009, 22:28
Bij droge omstandigheden zou je idd op 30 ronden uitkomen. Maar gezien de rondetijd met een seconde of 20 langzamer wordt per ronde kom je denk ik op een rondje of 27-28 uit. Gezien het maximum van 1 uur.
El Maestro
5 juni 2009, 22:43
Kan nog wel is tricky worden! RM Racing is van de partij!:)
Ruben Laenens
5 juni 2009, 22:52
Gotver ik mogelijk niet Jerry. :p Ik heb de volgende dag examen wiskunde:surrender:. Dus als ik in het weekend maak dat ik alles perfect ken ben ik er 100% zeker bij maar het zal toch nipt worden. En of het van mn ouders mag...
Trouwens de wagens zijn echt heel moeilijk in heavy rain, heb er al een paar rondjes meegereden. Veel oefenen is dus de boodschap.
Tjerk Korving
5 juni 2009, 22:53
Een uur racen... Jezus, straks wordt het nog een sport! :huh1:
Bij de test op Singapore kwamen we al op een race van 55 minuten met de racelengte van 150 kilometer. Met regen gaat het zoals Gerben al aangaf een stukje langzamer dus dan is een uur lang zat. :)
Zo eens de full wets eronder gooien en een berg vleugel zetten. :D
Tjerk Korving
5 juni 2009, 23:08
Hmm, ik krijg als ik wil inloggen een melding over een "incompatible game version". Hebben meer mensen daar last van? Ik heb het ook bij de DRTCC server maar weer niet bij de EVO server. Versie is gewoon 1.2.0.1 net als de dedicated server waar we op draaien. Ik snap 'm dus niet echt.
Dennis
5 juni 2009, 23:25
Ik heb er ook last van Tjerk. (steam versie van gtr evo)
El Maestro
5 juni 2009, 23:30
Zelfde probleem bij mij en Ruben:huh1:
Michael Storm
5 juni 2009, 23:46
Ik ben de track aan het downloaden, Silverstone.. heerlijk! daar ging ik in GP4 altijd wel lekker. Ook al behoorlijk wat regen daar meegemaakt in die tijd, wordt erg leuk.
Zal zometeen ook proberen in te loggen op de server, anders even offline knallen in heavy rain.
EDIT: Incompatible game versions.
Niels Tieman
6 juni 2009, 00:34
Even gekeken naar het probleem. Het blijkt een GDB-update te zijn. De files zijn aangepast op de server en er staat in de startpost een GDB-update die gedownload en geinstalleerd moet worden. Daarna is het glibberen en glijden op Silverstone!
Succes. :D
Mark van Zanten
6 juni 2009, 16:04
Vet! Ben nu aan het downloaden en ga vanavond maar even afsluiten van het normale leven om mij heen en lekker rondjes rijden!
Ik vrees dat ik niet bij de testrace kan zijn, aangezien ik de dag daarna een toets heb :(
Atreidez
6 juni 2009, 16:10
Net een paar rondjes gevaren, maar t heeft weinig meer met racen te maken. De track is "flooded", maar er bestaan geen monsoon banden. Het voelt alsof de regenbanden het niet aankunnen en ik kwam dan ook niet verder als een 1m53.5xx ... Een race zo rijden zal ws. gepaard gaan met grote onderlinge verschillen en om de haverklap glijpartijen en ongelukken waardoor er misschien een handjevol mensen over S/F komen :D Het is dan wel een test, maar waarom niet gewoon beginnen met een "wet" track?
Michael Storm
6 juni 2009, 16:17
Ik reed gisteren 1.42.4 met nog een vrij standaard setup, heb totaal geen idee wat te doen nu in de regen :D
Het is wel erg glad ja!
Ruben Laenens
6 juni 2009, 16:40
Ik zat gisteren aan 1.50.x en zoals Jaap zegt vrees ik dat het gewoon één grote crashrace zal worden.
Dennis
6 juni 2009, 16:47
Gewoon veel oefenen. Weet het commentaar voor de eerste ragen race in de ZAc3 nog wel en dat viel uiteindelijk ook allemaal reuze mee.
El Maestro
6 juni 2009, 16:56
Het rijden zelf valt me nog mee in de regen. Na een paar rondjes had ik het tempo wel te pakken, met tot nu toe een 1.49.9xx.
Echter, toen ik achter Ruben zat zag ik ook echt helemaal niks! Dat gaat nog wat worden als er ± 20 auto´s voor je rijden! Vind de regenrace geen slecht idee, maar laten we hopen dat iedereen oplet en geen gekke dingen doet.
Michael Storm
6 juni 2009, 17:42
Online is er flink wat minder grip, kwam tot 1.44.0.
Is er iemand die een potje glijmiddel is verloren op silverstone? Het lijkt wel balletdansen daar...
Wel gaaf die regen!
Darthwillie
6 juni 2009, 17:49
Echter, toen ik achter Ruben zat zag ik ook echt helemaal niks! Dat gaat nog wat worden als er ± 20 auto´s voor je rijden! Vind de regenrace geen slecht idee, maar laten we hopen dat iedereen oplet en geen gekke dingen doet.
Daarom is het toch ook een testrace, kijken of het haalbaar is, maar gaat apart worden idd :blink:
Dennis
6 juni 2009, 18:01
Ik moet zeker in de lage 45-ers kunnen komen. Wel denk ik dat 100% regen voor de race wellicht net iets te veel is. Maar dat zal moeten blijken.
Tjerk Korving
6 juni 2009, 18:42
Het schijnt dat het mogelijk is om voor Race 07/ GTR Evo net als met GTR2 weather files te maken. Informatie over het exacte hoe en wat zijn we nu nog mee bezig om te achterhalen. Waarschijnlijk temmen we de regen dan ook gelijk maar momenteel is de enige garantie dat er regen valt om de server op 100% te zetten. Het blijft uiteindelijk een kans.
Op bijvoorbeeld 70% kan het van alles worden en dus ook net zo goed droog en dat is nou net niet wat we willen. :)
Dennis
6 juni 2009, 19:02
Aha. Ik dacht dat het net als GTR2 was. Daar is 70% regen namelijk gewoon minder regen dan 100% maar wel volledig nat.
Gerben vd Broek
6 juni 2009, 19:43
Zou kunnen dat EVO dat ook gebruikt als leidraad, maar daar moeten we nog even mee testen. GTR2 had bij de 69-70% toch de overgang tussen mogelijk droog, naar altijd nat, meende ik. Als EVO ook zoiets gebruikt dan is het best kans dat daadwerkelijke race op 70-75% wordt gereden. Iig lekker glibberen en glijden.
Overigens nog niet online getest en enkel offline 2 rondjes gereden en zat al op 1.50. Dus moet zeker een stuk vanaf kunnen. En ik had 4 andere auto's op de baan en in de spray rijden geeft ook wel een aparte ervaring.
Tjerk Korving
6 juni 2009, 22:06
Aha. Ik dacht dat het net als GTR2 was. Daar is 70% regen namelijk gewoon minder regen dan 100% maar wel volledig nat.
Hmm, ik wist niet dat er een grens zat daar. Had ik wellicht nog iets verder moeten testen op de percentages. Dat gaan we dan nog proberen binnenkort.
Kim Van Der Stichelen
6 juni 2009, 23:28
Zo moeten die krengen gereden worden :cool:
YouTube - fpl
Gerben vd Broek
7 juni 2009, 01:03
vanavond eens serieus aan het testen gegaan, maar het blijft een lastig baantje. Het is en blijft glad en je moet elke bocht weer uitkijken dat je niet te enthousiast op het gas gaat.
Afijn na verschillende dingen in de setup aangepast te hebben op zoek naar het beste, en zeker niet gevonden nog, heb ik nu een 1.46.9 gereden.
Atreidez
7 juni 2009, 13:04
Lol @ Kim.. Doet me denken aan NFS drifting :D
Tjerk Korving
7 juni 2009, 23:08
De server staat sinds vanavond ingesteld op 80% regen om te zien wat dat zoal brengt.
Zelf net een uurtje achter de rug en sta nu op een 1:44.5 en dat is niet heel onaardig. :)
rinussie
7 juni 2009, 23:45
Ik ben er iig niet bij, ik ben dan op vakantie helaas :laugh:
Het leven van een simracer gaat niet over rozen :cool:
Oh ja vanavond ook nog ff getest. Ik moet zeggen dat de omstandigheden veel beter aanvoelen dat GTR 2 tis niet te vergelijken.
Mijn tijd een 147,3 uiteindelijk.
Ruben Laenens
8 juni 2009, 19:07
Ik zit nu aan de 1.47.5. Denk dat een 45 hoog misschien wel haalbaar is.
Ik zit nu aan de 1.47.5. Denk dat een 45 hoog misschien wel haalbaar is.
Jij was net weg Ruben en ik reed een 1.47.429 , gaat steeds beter. Moet ook zeggen dat 80% regen tricky blijft maar net iets beter te doen is.
Edit: Inmiddels een 1.46.2xx
Maik Peters
8 juni 2009, 22:02
Nou dat was van korte duur.... De race met FPL... :(
Nvidia driver crash :(
wel een pr/pb 1.44.9
Gerben vd Broek
8 juni 2009, 22:41
Dennis Gerressen heeft een bug ontdekt in het circuit van silverstone. Die bug is zo ernstig dat het de doorgang van het evenement (mits silverstone), niet toestaat.
Er zal intern overlegt worden hoe en wat nu verder te gaan doen.
Darthwillie
8 juni 2009, 22:49
niet nieuwsgierig natuurlijk maar wat voor bug?
Dennis
8 juni 2009, 22:53
Als je bij de split van sector 2 over het gras gaat ipv de weg dan registreerd hij je tijd niet. Pas de volgende ronde weer waardoor je de eigenlijk een rondje verliest.
Aangezien die snelle rechter ervoor nog wel eens voor problemen kan zorgen kun je daar dus spinnen en een rondje verliezen.
Darthwillie
8 juni 2009, 22:55
jep, das een probleem.
Gerben vd Broek
8 juni 2009, 22:56
Dit heb ik in de race ook nog getest en door steeds er langs te rijden kwam ik uiteindelijk op +7 laps in een race van 10 rondes aan. Met een rondetijd van 16minuten. Sterker nog doordat ik gelapt werd (bewust), dacht ik ook te finishen net erachteraan. Maar kon gewoon doorrijden. Circuit dacht nog steeds dat ik onderweg was van s1 naar s2.
Dat zou balen zijn. :crying:
Atreidez
9 juni 2009, 12:40
Buiten de track was de weersinstelling van 100% naar 80% naar mijn idee zonder verschil. In Sessioninfo was de baan ook nog steeds "flooded", en de rijervaring was hetzelfde.
Op site van Simbin is er echter weinig info te vinden over het instellen van een wet track, maar wel dat als je m op 10% zet je al een lichtelijk damp track krijgt tot 100% wat dus flooded is. Nou dacht ik hier te lezen dat de percentages die je insteld de kans op regen weergeven, maar als ik die Simbin response las van ene Bram Hengeveld komen de percentages overeen met een hoeveelheid water op de baan? Wie weet welke de juiste is? :P
Dennis
9 juni 2009, 13:47
Buiten de track was de weersinstelling van 100% naar 80% naar mijn idee zonder verschil. In Sessioninfo was de baan ook nog steeds "flooded", en de rijervaring was hetzelfde.
Dan doe je iets gewoon niet goed. Ik merkte wel degelijk verschil tussen 80 en 100%. Veel meer grip en veel snellere ronde tijden.
Vergeet niet dat je normale rijstijl gewoon niet werkt in de regen en als je nog nooit een regen race hebt gereden je echt behoorlijk track time nodig om er aan te wennen.
Tjerk Korving
9 juni 2009, 14:04
In de regen is het vooral doseren bij het op het gas gaan en meer dan anders laten rollen in de bochten. De wagen doodremmen is in de regen helemaal funest. Snelheid erin houden dus, laten rollen en zodra het kan weer geleidelijk aan op het gas.
Atreidez
9 juni 2009, 14:19
Mijn punt is dat trackstatus nog steeds "flooded" is terwijl een natte race ook al leuk is met een trackstatus op "Wet". Misschien is er wel een verschil tussen 80% en 100%, ik heb t iig niet gemerkt en het is ook nergens aan te zien of af te lezen. Ja ik heb vaak genoeg in de wet gereden met Race, maar niet op flooded.. het moet nl. wel leuk blijven ;)
Tjerk Korving
9 juni 2009, 18:57
De één zal ook net wat lekkerder in de regen gaan dan de ander denk ik. De eerste ronde die ik hier in de regen maakte lag ergens in de 1:48 geloof ik. Het is gladjes maar ik raak er nog niet heel erg van onder de indruk eigenlijk.
Nou heb ik m'n enige race die ik in de oude GPx Pro League gewonnen heb ook gereden in monsoon condities. Vind het wel lekker. :D
Enniewee, voorlopig zitten we nog met het probleem dat Silverstone ongeschikt is door de bug die er opdook. Als deze niet word opgelost zullen we moeten overschakelen op een andere track en dan passen we gelijk de regen nog wel aan.
Donington zou een optie kunnen zijn. Of andere Engelse circuits... heeft altijd wel wat, engelse circuits en regen gaan toch goed samen :)
Tjerk Korving
9 juni 2009, 19:11
We hebben waarschijnlijk al wel een optie voor een track die door uit te testen ook voor de ZAC bruikbaar zou zijn maar dat moeten we nog even bekijken.
Mooiste is als we een twee in één test kunnen blijven doen, dus én regen én een nieuwe track. Nu hebben we uiteindelijk de tijd voor zulke testen. :)
Donington zou een optie kunnen zijn. Of andere Engelse circuits... heeft altijd wel wat, engelse circuits en regen gaan toch goed samen :)
Tja, ik vond Silverstone in combinatie met regen erg geschikt ivm de ruime uitloop mogelijkheden. Als je dan voor een ander circuit gaat iig hier rekening mee houden. Want om nu met 5 auto's aan de finish te komen is ook niet echt de bedoeling denk ik.
Ik merkte wel degelijk verschil, binnen een paar rondjes reed ik al 3 sec sneller.
Op site van Simbin is er echter weinig info te vinden over het instellen van een wet track, maar wel dat als je m op 10% zet je al een lichtelijk damp track krijgt tot 100% wat dus flooded is. Nou dacht ik hier te lezen dat de percentages die je insteld de kans op regen weergeven, maar als ik die Simbin response las van ene Bram Hengeveld komen de percentages overeen met een hoeveelheid water op de baan? Wie weet welke de juiste is? :P
Percentage geeft de hoeveelheid water op de baan aan. Met andere woorden, hoever god de hemelsluizen open zet. Kans op regen kan je niet instellen. Het enige wat je zou kunnen doen is het "weer op veranderlijk" zetten. Maar dan weet je niet zeker of het gaat regenen en al helemaal niet hoe erg. Wat wel erg leuk is van deze optie is dat het weer in tegenstelling tot bij GTR2 tijdens een sessie kan veranderen. Bij GTR2 veranderde het weer alleen tussen de sessies. Alleen is de beperkte bandenkeuze van Evo/Race07 dan weer erg jammer. Anders zou dit leuke uitslagen kunnen geven.
Ruben Laenens
9 juni 2009, 19:15
Hmm Hungaroring misschien?
El Maestro
9 juni 2009, 19:17
Tja, ik vond Silverstone in combinatie met regen erg geschikt ivm de ruime uitloop mogelijkheden. Als je dan voor een ander circuit gaat iig hier rekening mee houden. Want om nu met 5 auto's aan de finish te komen is ook niet echt de bedoeling denk ik.
Is ook niet de bedoeling dat je op het uitloop asfalt komt:p
Als blijkt dat iedereen in de vangrail eindigt moet de organisatie maar iets verzinnen, maar het is een testrace om te zien hoe het uitpakt:)
Is ook niet de bedoeling dat je op het uitloop asfalt komt:p
Kan handig zijn als je in de rondte gaat. Dat bedoelde ik natuurlijk. Ik snap ook wel dat je de uitloop stukken niet bij de baan moet betrekken met de bedoeling er sneller door te gaan. ;)
@ Tjerk: Is het geen optie om de maker van de Silverstone track te benaderen? Misschien is het redelijk makkelijk aan te passen?
Atreidez
9 juni 2009, 20:50
Als ik aan een regentrack denk, met ook nog goede uitloopzone's, dan denk ik aan.. Fuji (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=7091) :P
Ook wel gaaf door dat lange rechte stuk natuurlijk.
Tjerk Korving
9 juni 2009, 20:53
@ Tjerk: Is het geen optie om de maker van de Silverstone track te benaderen? Misschien is het redelijk makkelijk aan te passen?
Dat heeft Gerben gisteren, bij gebrek aan een e-mail adres, gedaan via een PM op NoGrip. Even afwachten of en hoe snel daar een reactie op komt.
In principe willen we uiterlijk morgen een beslissing maken over hoe verder te gaan.
Daniël
10 juni 2009, 15:52
Zo, nu een paar rondjes gereden. Met nog 54L benzine na afloop van de ronde aan boord een 1.47.390 gereden. Was ik toch erg tevreden mee, ook omdat ik nog heel wat ervan af kan rijden door middel van oefenen. :)
Maar wat is het vet! Die bak glijdt elke kant op, extreem veel fun. :D
Trouwens, op wat voor settings hebben jullie je camber eigenlijk staan zo in de regen?
Nu een 1.46.880 gereden met nog 62,5 L aan boord... Gaat steeds beter. :)
Tjerk Korving
11 juni 2009, 19:17
[spacer]
Na zeer kortstondig van Silverstone naar Barcelona te zijn verhuist, verhuizen we weer terug naar Silverstone.
Benodigd hiervoor is onderstaande update die het probleem van de tijdmeting op sector meting 2 zal verhelpen.
[spacer]
Download
Silverstone track update (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=19798). (Via NoGrip, registratie nodig)
[spacer]
Installatie
Pak het bestand van de Silverstone track update uit naar de Models map van de Silverstone track. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:
..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations\Silverstone\Models
Zet de file xsector2.gmt uit de rar hier neer (overschrijven) en je zal online ook mee kunnen naar de silverstone track.
[spacer]
[logo_dr]
Tjerk Korving
11 juni 2009, 21:56
Zo eerst maar weer eens wat rondjes draaien hier, geen idee hoeveel tijd ik nog in het weekend heb. :)
Daniël
11 juni 2009, 22:59
:thumbup:
Geen vreselijke kerbstones, een coolere track en het is realistischer zo: in Engeland regent het nu eenmaal eerder dan in Barcelona én het was nog de oude lay-out van Barcelona. En die kerbstones... Had ik al gezegd dat die kerbstones zo rot waren?
Ik ben in ieder geval heel blij dat we op Silverstone gaan rijden. Hier zijn de kerbstones niet rot. Ik ga dit weekend veel oefenen, gelukkig hoef ik nu niet te oefenen op vervelende kerbstones.
Trouwens... Die kerbstones @Barcelona waren vervelend he?
Michael Storm
11 juni 2009, 23:47
Zodra de curbs in Barcelona vervelend werden, zat je te ver op de curbs.
Met de wielen op het rood/witte gedeelte was er niks aan de hand, zodra je langs de curbs op het grijze ging rijden verloor je de controle.
Ruben Laenens
12 juni 2009, 17:06
Storm reed een 1.39, respect kerel.
Tjerk Korving
12 juni 2009, 21:49
Vanavond al meerdere inlog pogingen gezien op de waarbij de track niet up to date was. Zorg ervoor dat je de GDB Update én de Silverstone track update installeert. Anders volgt er een mismatch en kom je niet de server op.
Net nog gereden en ondertussen tot een 1:42.6 gekomen. Geen idee waar het ineens vandaan kwam maar twee ronden na elkaar 4 tiende van de tweede sector afgehaald.
vankuilenburg
12 juni 2009, 21:59
Ik zou erg graag mee willen doen, maar ik krijg steeds de melding "booted as possible cheat". Wat doe ik verkeerd? Ik heb Silverstone inmiddels al gedelete en opnieuw geïnstalleerd, inclusief updates. De melding blijft.
Ik had op Valencia geen enkel probleem ...
Niels Tieman
12 juni 2009, 22:02
Heb je ook de update van de GDB geinstalleerd op de aangegeven lokatie?
vankuilenburg
12 juni 2009, 22:05
Heb je ook de update van de GDB geinstalleerd op de aangegeven lokatie?
Meerdere keren maar met hetzelfde resultaat helaas.
Tjerk Korving
12 juni 2009, 22:35
Meerdere keren maar met hetzelfde resultaat helaas.
Elke keer dat je inlogde zag ik een melding over de Silverstone.gdb dus kennelijk zit die file nog niet goed.
Maar probeer onderstaand bestand eens, dat is de track inclusief de benodigde updates zoals ik ze op schijf heb. Wel dan even de bestaande Silverstone mappen weggooien eerst.
Silverstone collection inclusief updates (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Silverstone_collection.rar)
vankuilenburg
12 juni 2009, 22:38
Elke keer dat je inlogde zag ik een melding over de Silverstone.gdb dus kennelijk zit die file nog niet goed.
Maar probeer onderstaand bestand eens, dat is de track inclusief de benodigde updates zoals ik ze op schijf heb. Wel dan even de bestaande Silverstone mappen weggooien eerst.
Silverstone collection inclusief updates (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Silverstone_collection.rar)
Probleem is opgelost. Ik had bij 'additional events' de 'damage sensitivity' niet op 100% staan.
Blijkbaar werd dat gezien als cheat :innocent:
tinyriconen
14 juni 2009, 15:07
Het 'delen' van setups, zoals ik dat wel eens gehoord heb, is zeker een GTR EVO exclusive of niet?
Kan namelijk met RACE 07 niets vinden.
King Otto
14 juni 2009, 15:30
Ik word de hele tijd de server afgegooid met de mededeling: Booted as a possible cheat. Weet iemand hier de oplossing voor?
thnx
Darthwillie
14 juni 2009, 15:36
alle updates geïnstalleerd inc die van de track?
Gerben vd Broek
14 juni 2009, 16:31
En die 2 posts boven je, met die mededeling over damage? Misschien dat dat wat helpt.
iig installeren:
Track
Trackupdate
gdb update
tinyriconen
14 juni 2009, 17:55
Zelfde hier helaas. Silverstone map weggegooid, de file van Tjerk gedownload en geïnstalleerd, damage op 100% gezet, maar nog altijd Booted as Possible Cheat. :(
Gerben vd Broek
14 juni 2009, 17:57
Nog eens zelf overnieuw beginnen. In eerste instantie kreeg ik te zien dat je de gdb file niet goed had. Misschien dat er ergens toch iets niet goed staat in je eigen bestanden.
Tjerk Korving
14 juni 2009, 20:09
Een denk er ook aan dat je het spel zelf ook eerst afsluit. Wijzigingen worden doorgaans niet meegenomen als je nog in het spel zit.
Stefan van Renselaar
14 juni 2009, 20:18
Is het misschien zo dat je het uitpakt en dat als je dan de locations map selecteert (in WinRar en dan waar uit te pakken en dat hij dan daarin een nieuwe map GameData aanmaakt? Heb ik zelf ook wel vaker....
tinyriconen
14 juni 2009, 21:13
Had te maken met het feit dat ik RACE 07 nog geopend had. In ieder geval werkt het nu wel, maar valt het vies tegen. Bij gebrek aan een setup even de Wet setups van Magny-Cours en Vara getest, waar de laatste goed bestuurbaar was. Echter ontbreekt het nog altijd aan circuitkennis, zeker onder deze omstandigheden. Daarom een 1:50.0 als resultaat, maar had al bijna 2 seconden in S1 afgesnoept ondertussen.
Ruben Laenens
14 juni 2009, 21:28
1.45.x, vind die regen maar niks
Gerben vd Broek
15 juni 2009, 00:09
check de onlinefiles, en daar staan best een aantal setups op van "onze" rijders allemaal in de regen. Dus gebrek aan setup mag het probleem niet zijn. Maar schijnbaar moet je er wel EVO voor hebben om die functie te vinden (maar dat weet ik niet zeker).
edit:
Zojuist een stint gereden om de racesetup te testen, slijtage te ondervinden etc. En wat leuke dingen gevonden. Ik ben er klaar voor om morgen te racen. Als alles beetje naar wens loopt kan ik rondetijden rond de 44.0 rijden in de race.
King Otto
15 juni 2009, 02:15
Had alles los geinstalleerd en toen deed hij niks maar met de hele file bij elkaar in de post van Tjerk doet hij het. Thnx Gerben en Darthwillie :)
Na een paar maanden niet gereden te hebben valt het weer zwaar om te wennen en zit dan ook op een blamerende 43.1 :p Zal nog wat progressie moeten boeken dus, hopen dat het lukt...
Federici
15 juni 2009, 03:01
Had alles los geinstalleerd en toen deed hij niks maar met de hele file bij elkaar in de post van Tjerk doet hij het. Thnx Gerben en Darthwillie :)
Na een paar maanden niet gereden te hebben valt het weer zwaar om te wennen en zit dan ook op een blamerende 43.1 :p Zal nog wat progressie moeten boeken dus, hopen dat het lukt...
Nee, sorry.. we hebben je per ongeluk een auto met een oude Suzuki Swift motor gegeven ;)
Atreidez
15 juni 2009, 13:15
Ik ga er helaas niet zijn vanavond :( Niet zozeer omdat ik niet kan, maar heb via marktplaats een playseat evo op de kop getikt en die moet ik vanavond ophalen..
King Otto
15 juni 2009, 13:20
Nee, sorry.. we hebben je per ongeluk een auto met een oude Suzuki Swift motor gegeven ;)
Wordt een leuk seizoen dan... :surrender: :lol:
Ruben Laenens
15 juni 2009, 13:28
Is er een verplichte stop?
Daniël
15 juni 2009, 14:11
Aargh, 4 zieken op mijn werk, dus mijn baas smeekte me of ik kon werken. Kan er niet bij zijn vrees ik! :(
Gerben vd Broek
15 juni 2009, 14:16
Is er een verplichte stop?
Er is niets verplicht, maar ik zou wel goed rekenen hoeveel brandstof je nodig hebt. In het gunstigste geval ga ik toch net iets meer brandstof nodig hebben dan 1 tank. (tenzij ik op ronden achterstand wordt gereden, maar daar gaan we eerst maar niet vanuit).
Ruben Laenens
15 juni 2009, 14:18
oke straks mn verbruik eens testen dan. En slijtage:)
tinyriconen
15 juni 2009, 14:24
Ik ga er helaas niet zijn vanavond :( Niet zozeer omdat ik niet kan, maar heb via marktplaats een playseat evo op de kop getikt en die moet ik vanavond ophalen..
Dus.. je kan niet :rolleyes:
@ Gerben, helaas kan ik dat niet terugvinden in RACE 07 zelf. Ik neem aan dat dat, straks, wel gewoon zit in RACE On? Scheelt later weer :)
Gerben vd Broek
15 juni 2009, 14:28
Zal ff kijken of ik wat setups kan regelen voor je als ik straks thuis ben.
Ralffoxx
15 juni 2009, 14:28
Als ik me beter voel vanavond ga race ik mee. Al had het hier in me kamer ook wel mogen regenen veel te heet hier eigenlijk.
Federici
15 juni 2009, 14:50
Wordt een leuk seizoen dan... :surrender: :lol:
Nounee, ik was te laks met het betalen van de rekeningen aan Mugen :innocent::innocent:
TheBoss
15 juni 2009, 15:04
Ik doe ook mee, alleen die auto die glijdt alleen maar weg dus ik verwacht er nog niks van.
Ruben Laenens
15 juni 2009, 15:35
Er is niets verplicht, maar ik zou wel goed rekenen hoeveel brandstof je nodig hebt. In het gunstigste geval ga ik toch net iets meer brandstof nodig hebben dan 1 tank. (tenzij ik op ronden achterstand wordt gereden, maar daar gaan we eerst maar niet vanuit).
Je hebt gelijk Gerben. Een pit stop zal nodig zijn of je zou al 3 keer gedubbeld moeten worden. Bandenwissel is niet nodig:)
Dennis
15 juni 2009, 16:31
Je hebt gelijk Gerben. Een pit stop zal nodig zijn of je zou al 3 keer gedubbeld moeten worden. Bandenwissel is niet nodig:)
Volgens mij berekeningen heb je zo'n 130L nodig. Dus ik weet niet of die pitstop wel zo rendabel is....
Ruben Laenens
15 juni 2009, 16:54
Volgens mijn berekeningen heb je 135L nodig. In jouw geval zou je al 5 liter moeten sparen..
Dennis
15 juni 2009, 16:59
Het zal er in ieder geval om gaan spannen. Straks eerst maar even een splash & dash preset aanmaken :)
Gerben vd Broek
15 juni 2009, 17:19
En vergeet ook de mogelijke regenbanden niet in te stellen, als je toch voor een bandenwissel ging. Ik was gisteravond aan het testen en wou ook banden wisselen. Was voor mijn broertje die zei dat het slicks waren, anders had ik dat nog verkeerd gedaan ook. (met slicks is het tricky rijden en het kost je een 15 seconde per ronde later getest :)).
Je benzinetank is maar 125 liter, dus dat ga je niet redden als je 130 nodig hebt. Heb gister gereden en brandstof kwam eigenlijk op 1 liter na uit, over een stint 2/3 race. Niets bijzonders gedaan, dus extra sparen zal dan ook moeizaam gaan. Dus een splash and dash zal toch nodig zijn.
Gerben vd Broek
15 juni 2009, 17:32
Mijn mapje met setups, zowel van mij, als een paar die bij de onlinefiles gevonden zijn. Doe er je voordeel mee, voor diegene die enkel race07 hebben en niet EVO en dus niet bij de online files kunnen kijken.
R. de Ruijter
15 juni 2009, 17:35
Net een 1.40.7 gereden. Pb'tje. Wat een tricky baan in de regen zeg, vooral die lange doordraaier is erg moeilijk om in snel te gaan. Vanavond maar hopen dat ik niet te veel spin...
El Maestro
15 juni 2009, 17:53
Kom er net door een PB van Ruben achter dat het vanavond al is!:blushing:
Was het ff compleet vergeten. Ik ben er wel gewoon bij vanavond maar het tempo zit er niet echt in.
Gelukkig heb ´k wel weer het grote scherm tot mijn beschikking, en ook nog aanmoediging van de team mascotte:p:laugh:
http://img145.imageshack.us/img145/6272/img8334j.jpg (http://img145.imageshack.us/i/img8334j.jpg/)
Ruben Laenens
15 juni 2009, 18:01
Wat bedoelt mn met splash and dash?
Gerben vd Broek
15 juni 2009, 18:02
Hele korte stop voor enkel klein beetje benzine. Meer dat je nog voor 3 rondjes brandstof moet tanken of iets dergelijks. Ofwel 1-2 seconde stilstaan en weer gaan.
Wat bedoelt mn met splash and dash?Pitstop met alleen een klein beetje benzine.
Ben d'r zoals al gezegd helaas niet bij. Moet werken tot 22.00 uur. Morgen sinds 2 weken gelukkig wel weer eens één dagje vrij :cool:
tinyriconen
15 juni 2009, 19:02
Mijn mapje met setups, zowel van mij, als een paar die bij de onlinefiles gevonden zijn. Doe er je voordeel mee, voor diegene die enkel race07 hebben en niet EVO en dus niet bij de online files kunnen kijken.
Echt tof van je dat je dit gepost heb Gerben! :thumbup: +rep!
Ga zodadelijk na het eten direct even testen, zodat ik nog wat kilometertjes er op heb zitten voordat we aan het échte werk beginnen ;)
Dennis
15 juni 2009, 21:39
Kort raceje. Na 3 rondes bevriest m'n beeld. ongeveer 10sec later allemaal rare kleuren en strepen over het beeld, niet meer mee te rijden.
Volgens mij komt het door die XD add-on.
Ruben Laenens
15 juni 2009, 22:26
Leerrijke race in de regen. Maar zeker een stuk of 4-5 keer gespind wat ik toch moet afleren. Wel jammer van de magere opkomst. (12 man)
TheBoss
15 juni 2009, 22:34
Hmm, was wel leuk om voor de eerste keer te proberen. Jammergenoeg wel op 4 rondes achterstand gereden, maar wat wil je als je net 2 dagen met een stuur rijdt en dan ook nog eens in de plenzende regen :D
Ruben Laenens
15 juni 2009, 22:35
Ben je volledig nieuw in het simracen? Voor twee daagjes simracen ging het dan nog wel aardig ja :)
Gerben vd Broek
15 juni 2009, 22:36
Race ging eigenlijk super totaan ronde 15. Kon redelijk volgens mij Michael als ook Ruben. Die waren aan het vechten voor P3, en ik kon er gewoon niet dicht achter rijden. Kon geen rempunt meer zien. Maar ze zijn aan het knokken gegaan en Ruben schoot eraf, ik moest ontwijken en Michael pakte direct weer 2 seconde. Vervolgens door foutjes over en weer is het verschil beetje op 2-4 seconde gebleven. Lijkt tenminste op echt racen.
Totaan ronde 15 dus. Michael Koel had een lagmoment, schrok me helemaal te tering. Ging dwars door hem heen, vervolgens twijfel waar die dan wel was, dus dat kostte al seconde of 4-5 denk ik. Om vervolgens precies na Bridge Ricus tegen te komen. Kon hem echt niet meer ontwijken en ramde hem met mijn rechtervoorkant op zijn linkervoorkant. Gelijk de pit in, was immers toch halverwege de race. Gauw mijn pitpreset iets aangepast en op enter te rammen. Schrik moment erbij van, shit was berekend op 10 ronde tanken. Maar gelukkig was het hier bijtanken.
Schade repareren en stop kost toch 35 seconde. Bewust geen banden gewisseld. Ronde of 5 later komt Tjerk binnen en zit ik er weer redelijk bij in de buurt. Maar omdat ik er dicht bij zat, moest het eigenlijk wel zo zijn dat hij wel banden had gewisseld. En Tjerk reed dus ook makkelijk van me weg, en ik was aan het vechten om me rondetijden te halen.
Toen maar besloten in ronde 25 (voor mij, dus zal 26 geweest/geworden zijn), om toch nieuwe banden te gaan halen. Immers is het een testrace en ik had ook nog eens een gat van ruim 50 seconde naar achteren. Dus gedaan, kost toch ook 17 seconde stilstaan, en weer onderweg. Bij uitkomen pits kwam ik direct de nr 1 en 2 tegen. Althans de nr 1 zag ik, en vervolgens snel nadenkend, moest de nr 2 er heel dicht bij zitten, maar kon hem eigenlijk niet zien. Dus ruimte gelaten en maar goed ook :).
Vervolgens wat proberen, rondetijden waren weer op peil van mijn eigen snelste ronde en toen de laatste 2 ronden geprobeerd om de snelste raceronde over te nemen. Een na laatste ronde mislukte door een achterblijver, je moet immers toch voorzichtig erlangs, en de gok was welke kant Ricus op zou gaan, bij uitkomen bocht 1.
En de laatste ronde lag helemaal op koers totaan de laatste bocht, klein momentje overstuur, momentum kwijt en vervolgens denk ik 2 tiende laten liggen op de snelste raceronde. Helaas, maar goed geprobeerd.
Darthwillie
15 juni 2009, 22:36
doe je het niet slecht, ik kon helaas vanavond niet, moest ivm werk iemand bellen en dat kon pas na acht uur.
Gerben vd Broek
15 juni 2009, 22:38
Wouter heeft toch wel de nodige races gereden bij de GPxPL-league. Maar dat was met gp3/4 en ook moet toetsenbord. Dus als je nu een stuur hebt en je begint in de regen is dat wel een ervaring op zich. Maar hij heeft wel de finish gezien, en dat kan lang niet iedereen zeggen in zijn 1ste race. Super gedaan dus.
zijn carriere bij de GPxPL (http://livegrid.gp-proleague.nl/historie/stats.php?actie=driverresults&userid=258)
TheBoss
15 juni 2009, 22:39
Ben je volledig nieuw in het simracen? Voor twee daagjes simracen ging het dan nog wel aardig ja :)
Nouja, ik racete in de oude PL een paar jaartjes terug, alleen dat was dus met keys. Maarja, als ik even door blijf rijden kan ik wel met de grid mee als het seizoen begint.
Gerben vd Broek
15 juni 2009, 22:39
doe je het niet slecht, ik kon helaas vanavond niet, moest ivm werk iemand bellen en dat kon pas na acht uur.
Het is nu ook na 8 uur. :innocent:
Darthwillie
15 juni 2009, 22:45
Het is nu ook na 8 uur. :innocent:
:thumbup: yep, alleen verwachte hij het telefoonje ook meteen na 8 uur, en duurde het ooknog bijna anderhalf uur :blink:
Tjerk Korving
15 juni 2009, 22:47
M'n start was zoals eigenlijk elke keer in Race 07 gewoon weer waardeloos en verloor gelijk weer een aantal plaatsen. In GP4 startte ik altijd heel snel maar hier lijkt het me nog niet te lukken. Toch maar eens op gaan oefenen.
Al vrij in het begin wist ik alweer wat plaatsen terug te winnen maar schoot ik vlak na S1 rechts het gras in en verloor ik gelijk weer een paar plaatsen. Vrij snel weer terug gewonnen door spins van anderen voor me en vanaf toen was het verschil met Gerben zo'n 10-15 seconden. Het ging best lekker en de rondetijden liepen ook mooi naar beneden naarmate de tank leger werd.
Uiteindelijk in ronde 20 een geplande stop gedaan en ik zat nog te twijfelen of ik wel of niet banden zou doen. Er stond iets van 10 slijtage op maar de laatste paar ronden begon ik toch wel wat meer te glibberen dan me lief was dus gewoon laten vervangen. Gerben lag nadat ik de pits uit kwam een seconde of 8 achter me en dat liep gaandeweg weer op.
Met brandstof voor 10 ronden en nieuwe bandjes nog wat rondetijden weten te verbeteren en uiteindelijk als vierde gefinished. :)
Michael Storm
15 juni 2009, 22:54
De kwalificatie op de allerlaatste seconde over de streep met een 1.38.9! :thumbup: wat een lap was dat :closedeyes:
De race: start was goed en sloeg snel een gaatje van 3sec. echter zag ik de temperatuur van de motor al boven de 120 graden na 3 rondjes. Radiator op 1 laten staan :laugh: ik dus zorgen dat ik niet in de hoge toeren kwam en haalde op het rechte stuk ook maar 240/245 ipv 250/255. ook de acceleratie ging flink achteruit.
Ik hield Stephane op zo'n 3sec. tot mijn pitstop die 2! rondjes later dan gepland plaats kon vinden ( ik had rondjes ertussen waar ik maar 3.90L verbruikte... ) Ik gooide de pitlimiter veel te vroeg erop, ook reed ik mijn crew voorbij wat ik eerst niet in de gaten had. Motor was beetje gekoeld dus ik besloot wat te pushen om tijd goed te maken.
Nadat Stephane de pits uit kwam en 7sec. achter me lag, kon het niet anders dan dat hij wel zijn banden gewisseld had en ik niet. Met nog 10 ronden te gaan moest ik op de motor letten en zag ik hem met 1sec. per ronde dichterbij komen. Met nog 3 ronden te gaan zat hij op mijn achtervleugel en liet niet meer los. De 1na laatste ronde prikte hij hem in de linkerbocht na Bridge binnendoor en ik gaf alles wat ik nog kon met mijn oude bandjes :p Slipstreamen op s/f slipstreamen na Copse Cornor en slipstreamen richting Stowe, de motor tikte al lekker de 128 graden aan ( bij 120 wordt de temperatuur al in het rood weergegeven ). Stephane verdedigde goed in Stowe en ook in dat slome knikje erna. Tijdens het accelereren was hij veel beter weg en ik zag hem pas in de pits terug.
Leuke ervaring die regen, moeten we vaker doen :thumbup:
Felicitaties aan het podium. :thumbup:
Zelf ook een leuke race gehad.
Qualify: 8e plek dankzij een pb van 1.43.6xx.
Race: Ook bij mij wil die staande start maar niet lukken, 1e bocht lag ik gelijk al 11e (van de 12). Een bocht of 4 verder stond er iemand dwars waardoor ik moest uitwijken en dus van de baan schoof. Als 12e en dus laatste m'n race vervolgd. Al gauw kon ik 2 man tegelijk er uit remmen en lag dus 10e. Per 1 of 2 rondjes kon ik steeds iemand passeren en lag ik dus 7e. Door foutjes van de man op de 6e plek kon ik hem steeds dichter naderen en toen ik hem de pits in zag gaan kon ik er voorbij, 6e dus. Doordat er iemand ging pitten kwam ik op de 5e plek terecht. Bij mijn eigen pitstop getankt en ook banden gewisseld, had zelf ook 2 kleine uitstapjes gehad vanwege slechter wordende banden. Toen ik de pits uit kwam lag ik 8e maar doordat blijkbaar nog 2 mensen moesten pitten ben ik 6e geworden.
Regen ligt mij wel. :)
Stephane Rouault
16 juni 2009, 04:35
Yey :thumbup:
Was een leuke race. En erg leuk om weer met allemaal bekende namen te rijden van vroegah.
over de kwalificatie zullen we het maar niet hebben.. want dat ging zwaar bout..
Mijn start was goed, ik sprong van p4 naar p2. Daarna heb ik tot aan de pitstops op zo'n 3-4 sec van Storm gereden (2 Michael's :P, dus dan maar ff Storm). Mijn inlap was erg snel, dus ik dacht dat ik misschien wel Storm voorbij kon met de pitstops, maar.. hij heeft blijkbaar geen nieuwe banden gepakt, en ik wel. WAT DUURT DAT LANG JOH .. lol. Daarbovenop schoot ik mijn pitcrew voorbij, dus moest eerst een stukje achteruit.
Kwam uiteindelijk 7 sec achter Storm de baan weer op, en begon ik hem binnen te angelen. Ik op m'n nieuwe bandjes, en hij op zijn versleten bandjes. Uiteindelijk ging ik hem 2 ronden voor het einde van de race voorbij. Moest nog wel even verdedigen na een inhaalpoging van Storm, maar kon daarna als eerste over de streep gaan :D.
Was leuk de regen, maar geef mij toch maar liever droog. :cool:
1-3 voor KoelTec :thumbup::thumbup::punk:
tinyriconen
16 juni 2009, 11:55
Wat een slechte race had ik zeg! :( Erg jammer, want ik had er wel redelijk vertrouwen in na de kwalificatie (p9 vd 11). Met de start bleef ik op 9 staan waarna ik sneller leek dan m'n voorganger(s), maar al meteen in de eerste ronde maakte ik een fout die ik normaal gesproken al niet meer maakte. Uiteindelijk lang rond gereden op de een-na-laatste plaats. Op een gegeven moment kwam ik steeds dichter bij Jerry. En precies op het moment dat ik écht een aanval kon gaan voorbereiden spinde ik (wederom op een plaats waar ik dat normaal niet doe) en heb ik Jerry niet meer terug gezien. Vanaf dat moment was geen ronde meer normaal, kwam ik nog ongelukkig in aanraking met Gerben, spinde ik met enige regelmaat, raakte m'n ophanging nog beschadigd, mislukte m'n pitstop etc.
In ieder geval wèl de finish gezien :)
Deze race heeft wel aangegeven dat regen zeer zeker toegevoegd kan worden aan de FPL2. Ondanks dat het niet goed ging ben mij, ben ik wel heel tevreden over de gehele concept en zie ik hier genoeg kansen :)
Daniël
16 juni 2009, 13:26
Best lullig dat zowel Clemens als ik niet mee hebben kunnen doen gisteren. We hebben denk ik ieder wel zo'n 8 uur geoefend op Silverstone + heel wat uurtjes op andere tracks. :P Maar goed, volgende keer beter dan.
Overigens bevalt de regen me wel! Het glibberen en glijden verveelt simpelweg niet en de wagens zijn zeker op 70% -maar ook al toen de server op 80% stond- erg goed te besturen. Echt top! :thumbup:
Niels Tieman
16 juni 2009, 13:41
Ik baal er stiekem ontzettend van dat ik er gister niet bij was. De FPL is een klasse die ik al jarenlang bij DigitalRacing.nl wilde hebben en nu er races zijn zou ik daar graag mijn tanden in willen zetten. Ik ben wel bezig met het volgende seizoen, maar er zijn dingen die voor gaan op het moment. Helaas!
Hebben mensen eventueel screenshots van gisteravond? :D
Hebben mensen eventueel screenshots van gisteravond? :D
Van de uitslag?
Tjerk Korving
16 juni 2009, 14:05
Ik heb zelf geen screenshots maar ik zal vanavond sowieso de uitslagen, lapcharts en replays hier neerzetten.
Niels Tieman
16 juni 2009, 14:18
Nee niet van de uitslag, maar gewoon mooie screenshots van de race! Met die spray moet dat leuke dingen hebben opgeleverd ;).
Aha, Nee sorry, van de race zelf heb ik ook geen screenshots.
Gerben vd Broek
16 juni 2009, 14:21
Dan moet je denk ik gewoon even de replay bekijken als die online komt (al weet je die zelf ook wel te vinden). Zijn echt momenten dat je bijna niets ziet als je dicht achter 2 auto's rijdt.
Ralffoxx
16 juni 2009, 15:41
Ben blij dat niet mee heb gedaan lol.
Was niet fit en dan in regen rijden moet je goed bijven concentreren lol.
Maar goed volgende test hopenlijk er wel bij.
TheBoss
16 juni 2009, 15:57
De volgende test is medio augustus? Of zal er nog een ergens in juli plaatsvinden?
Dat zou wel leuk zijn namelijk. :)
R. de Ruijter
16 juni 2009, 17:38
Beetje laat maar hier dan toch nog mijn verslag:
Voorbereiding
Voor mijn gevoel toch aardig wat rondjes gereden. Kreeg de wagen maar niet goed rond het circuit in de regen, ik kon amper gas geven of ik stond al gras te happen. Dag voor de race de setup van Michael storm mogen gebruiken. Ging al een stuk beter maar kreeg hem nog steeds niet lekker rond.
Kwalificatie
Hopeloze kwalificatie voor mij, reed uiteindelijk een 40.9 volgens mij waar zeker nog plaats was voor zo'n 9 tiende. Dit bracht mij op een 3e plaats. Niet geheel ontevreden maar m'n tijd was niet om naar huis te schrijven.
Race
Start was redelijk maar bleef erg veel wielspin houden waardoor ik 1 plek verloor. Probeerde zo snel mogelijk mijn ritme te vinden door rustig gas te geven en te remmen en vloeiende stuurbewegingen te maken. Dit lukte maar niet door het steeds maar wegglijden van de wagen. Na 3 ronden kwam Michael Koel maar steeds dichterbij en probeerde me in te halen in de laatste bochten combinatie. Dit was het enige pluspuntje van de race voor mij, zij aan zij richting het rechte stuk. Nog steeds in gevecht met michael nam ik de eerst bocht iets te wijd waardoor ik een stukje gras mee pakte. Dit resulteerde in een spin. Vond ik niet zo leuk. Verder gereden en daarna nog een keer gespint met een bijna botsing met Tjerk (sry daarvoor). Daarna begonnen m'n banden ook nog is mee te spelen waardoor ik weer is de grindbak op kon zoeken. Hard tegen de muur aan...Over en Uit...
Conclusie
Ik ben een mooi weer racer :D
Tjerk Korving
16 juni 2009, 18:42
Bijna botsing was geen probleem Ruben. Was toch al vrij alert zodra er iemand in de buurt voor me zat en ik kwam er nog steeds omheen. :)
De volgende test is medio augustus? Of zal er nog een ergens in juli plaatsvinden?
De eerstvolgende race zal op verzoek een Formule BMW evenement worden en daar maken we binnenkort meer over bekend. Momenteel staat die nog in de planning voor juli maar misschien word het al eerder. Daar is nog intern overleg over gaande.
In elk geval volgt daarna sowieso ook nog een F3000 test.
Gerben vd Broek
16 juni 2009, 19:29
Door eerdere problemen met silverstone waren we al uitgeweken naar Barcelona. Maar omdat we toch nog net op tijd silverstone weer goed aan de gang kregen zijn we weer teruggekeerd. Maar ondertussen was wel het hele topic barcelona aangemaakt. En aangezien we daar toch nog gaan testen is het topic, weliswaar gesloten, blijven staan. Maar er komt iig nog 1 andere test, en mogelijk nog 2, voordat we alsnog naar Barcelona gaan.
Daniël
16 juni 2009, 22:35
En ondertussen is het natuurlijk altijd leuk als er mensen op de server te vinden zijn. Ik zou zeggen, laat je niet tegenhouden om op de server te gaan rijden, omdat er geen test gepland staat. :)
Trouwens, kan de server weer een normale "trackcycle" krijgen, als dat nog niet gedaan is?
El Maestro
17 juni 2009, 00:25
Beter laat dan nooit, mijn raceverslagje:
Kwalificatie ging waardeloos, P11. Geen idee waar het aan lag, maar ik had geen vertrouwen in de wagen.
De start was geweldig, meteen 5 plaatsen gepakt vóór de eerste bocht. Daarna ging het slechter, verloor posities en maakte om de ronde wel een foutje. Uiteindelijk als 8e(?) gefinisht.
Ik weet niet of ik de enige ben die er last van had, maar de spray achter de wagens was op sommige momenten weg.
tinyriconen
17 juni 2009, 00:54
Ik weet niet of ik de enige ben die er last van had, maar de spray achter de wagens was op sommige momenten weg.
Zelfde hier, voornamelijk bij auto's verderop, al heeft dat waarschijnlijk met de drawing distance te maken. Heb de graphics ook niet op geweldig hoog niveau staan.
Enniewee, heb geweldig veel zin in de komende test (als hij maar niet op 6 juli is.. vakantie ;) )
Tjerk Korving
17 juni 2009, 01:02
De test sessie met de Formule BMW's zal waarschijnlijk over twee weken zijn, ofwel 29 juni. Zodra het helemaal uitgewerkt is zal de server ook daarop worden ingesteld. Mocht het even duren dan word de server morgen nog voorzien van meerdere tracks.
Uitslagen e.d. volgen morgen (woensdag), had me vanmorgen nog niet bedacht dat ik laat thuis zou zijn.
Atreidez
17 juni 2009, 12:13
Jammer dat ik de race heb gemist! Ben benieuwd naar de uitslag :) Volgende race ben ik er zeker weer bij, nu met A1GP Playseat Evo (gloednieuw voor helft van de prijs, dus geen spijt dat ik de race heb laten schieten ;) ).
Stephane Rouault
18 juni 2009, 19:32
Tjerk, heb je nog de uitslagen voor ons? :) ben wel benieuwd naar me laps..
Tjerk Korving
18 juni 2009, 23:03
[spacer]
Uitslagen
#|Driver|Laps|Race Time|Race diff
1|Stephane Rouault|30|52:37.850|
2|Michael Storm|30|52:40.178|+0:02.328
3|Michael Koel|30|53:11.506|+0:33.656
4|Tjerk Korving|30|53:36.156|+0:58.306
5|Gerben van den Broek|29|52:44.397|+1 lap
6|John Oldenburg|29|53:07.085|+1 lap
7|Ruben Laenens|29|54:26.400|+1 lap
8|Jerry van Sinderen|29|54:34.917|+1 lap
9|Ricus Winnubst|27|53:53.809|+3 laps
10|Wouter Vogelzang|26|54:40.916|+4 laps
11|Ruben de Ruijter|11|Suspension|-
12|Dennis Gerressen|3|DNF|-
Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090615_silverstone/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090615_silverstone/FPL_Test_Race_Silverstone.rar)
[spacer]
[logo_dr]
Stephane Rouault
19 juni 2009, 02:21
tnx!! ;)
rinussie
29 september 2009, 01:45
Ik zag dat Silverstone al op de server staat.
Na mijn debacle op magny cours maar een verse Evo instal gedaan.
Silverstone geïnstalleerd inclusief de GDB en xsector2 file.
Geprobeerd in te loggen maar ik krijg steeds een possible cheat :cool:
Iemand die weet waar dat aan zou kunnen liggen..?
Robert Saalmink
29 september 2009, 12:08
Ik zag dat Silverstone al op de server staat.
Na mijn debacle op magny cours maar een verse Evo instal gedaan.
Silverstone geïnstalleerd inclusief de GDB en xsector2 file.
Geprobeerd in te loggen maar ik krijg steeds een possible cheat :cool:
Iemand die weet waar dat aan zou kunnen liggen..?
Carset?
Tjerk Korving
29 september 2009, 13:59
Er zou dan toch een afwijking moeten zijn tussen de bestanden van de track op de server en jouw eigen installatie. Waar de fout zit kan ik vanaf m'n werk echter niet zeggen maar ik zal vanavond een totaal pakket samenstellen voor de track zodat het nergens fout kan gaan qua overschrijven van bestanden e.d.
rinussie
29 september 2009, 14:47
Carset?
Die is geïnstalleerd. ik wacht vanavond wel even af ;)
Tjerk Korving
29 september 2009, 19:17
Ik zag dat ik op pagina 3 al een keer een link had gezet met een totaal pakket. Hieronder dus nog een keer dezelfde link. Wel even de bestaande mappen van Silverstone weggooien voor de zekerheid. :)
Zelf de track ook net geïnstalleerd en ik krijg geen foutmeldingen hiermee.
rinussie
1 oktober 2009, 15:29
Ok ik had de drie losse van de openingspost geïnstalleerd en dat werkte niet.
Met deze werkt het wel :thumbup:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.