PDA

View Full Version : GTR EVO | Testrace #1: Nurburgring GP | 07 06 09

Robert Saalmink
25 mei 2009, 23:47
[spacer]

http://www.gamersnet.nl/reviews/gtr_evolution/logo.gif

[spacer]

GTR EVO | TEST #1 | NURBURGRING GP | 07 06 09

[spacer]

Inleiding
Voor de eerste GTR Evo testrace gaan we naar de Duitse Nurburgring, en wel in de GP layout. Dit circuit zit origineel in GTR Evo.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/22/N%C3%BCrburgring_Luftaufnahme_2004.jpg

Het circuit is bekend uit de Formule 1 en wellicht nog meer vanwege de roemruchte Nordschleife. Deze rijden we dus niet ;)

[spacer]

Doel van de test
We gaan een aantal testraces doen met GTR Evo. Doel is om te bepalen of deze game geschikt is voor gebruik in de ZAC6, en ook of de eventueel nog te testen add-on circuits dat zijn. We zijn daarom erg benieuwd naar jullie feedback, welke je kwijt kunt in deze thread. Wat vind je van de game, van de track, van de auto's en de onderlinge verhoudingen, kom je bugs tegen? Post het hier!

[spacer]

Tijdschema
De test is open voor iedereen die wil mee rijden, dus niet enkel voor ZAC5 deelnemers!

Zondag 7 juni 2009
19:00 Inloggen, practise
19:45 Kwalificatie
20:05 Warm-up
20:10 Race (30 ronden)

Servernaam: DigitalRacing.nl EVO1 en DigitalRacing.nl EVO2 (twee servers)
Wachtwoord: test (voor beide servers)

Iets kortere sessies dan we gewend zijn, maar het is ook niet de bedoeling om een halve ZAC kalender te gaan afwerken de komende tijd.

[spacer]

Reglementen
We rijden in grote lijnen volgens de ZAC5 reglementen. Deze zijn op www.digitalracing.nl te vinden en elke deelnemer wordt geacht deze te hebben gelezen.

[spacer]

Klasses
In de ZAC kennen we de CUP600 (GT) en de CUP400 (GT2). Dit komt in GTR Evo overeen met respectievelijk GT Pro en GT Sport. Deze klassen zullen we gebruiken tijdens de testrace. Alle auto's die in GTR Evo binnen deze klassen vallen, mogen gebruikt worden.

[spacer]

Weerbericht
Default weather.

[spacer]

Uitslagen
LAPCHARTS SERVER 1 (http://www.digitalracing.nl/evo/20090607_nurburgring_test/server1/index.html)
LAPCHARTS SERVER 2 (http://www.digitalracing.nl/evo/20090607_nurburgring_test/server2/index.html)

[spacer]
[logo_dr]

Robert Saalmink
25 mei 2009, 23:47
Gereserveerd

Captain Slow
25 mei 2009, 23:50
Count me in:)

Stefan van Renselaar
25 mei 2009, 23:50
Mag iedereen meedoen met deze race, of moet je je eerst inschrijven?

Martijn Mezger
25 mei 2009, 23:52
Ik doe mee. :)

Kim Van Der Stichelen
25 mei 2009, 23:53
Ik ben erbij. :)

Ruben Laenens
25 mei 2009, 23:56
Ik ben er ook bij wellicht:D

Niels Tieman
25 mei 2009, 23:57
Ik ben erbij!

Sander Hogendoorn
25 mei 2009, 23:59
Ik ben er ook bij :)

Peter
26 mei 2009, 00:00
Ik ben er zeker bij... hoop ik.... als ik dan niet op bed lig met een zware kater helemala uitgeput........

Heb namelijk hoogstwaarschijnlijk die zaterdag mn vrijgezellenfeest :lol:
Maar nee, count me in too, ik wil zoveel mogelijk testraces gaan meedoen.
Gaan we trouwens alle testraces op zondagen houden?

Robert Saalmink
26 mei 2009, 00:00
Mag iedereen meedoen met deze race, of moet je je eerst inschrijven?

Tijdschema
De test is open voor iedereen die wil mee rijden, dus niet enkel voor ZAC5 deelnemers!

Graag ook de rest van de post even goed doorlezen ;) en ook (voor alle nieuwkomers) de reglementen ZAC5. Ik heb geen zin in mensen die op de grid gaan vragen of het een staande start of rollende start is............. :p

El Maestro
26 mei 2009, 00:02
Ik probeer er ook bij te zijn. Ik begin de wagens steeds leuker te vinden.
Een deelname in ZAC6 is niet heel waarschijnlijk, maar misschien in seizoen 7:innocent:

Stefan van Renselaar
26 mei 2009, 00:05
Graag ook de rest van de post even goed doorlezen ;) en ook (voor alle nieuwkomers) de reglementen ZAC5. Ik heb geen zin in mensen die op de grid gaan vragen of het een staande start of rollende start is............. :p

Mannen kunnen niet 3 dingen tegelijk doen ;)

Maar ik denk dat ik erbij ben als ik nog wat snelheid kan vinden hier en daar :)

Ruben Laenens
26 mei 2009, 00:06
De boodschap is op tijd joinen anders kan je wel eens voor een volle server te komen staan heb ik de indruk

Tim Wijen
26 mei 2009, 00:08
Mocht ik tijd hebben dan ben ik erbij :)

Koos
26 mei 2009, 00:10
Gelukkig op zondagavond :p , weet ik in ieder geval zeker dat m'n werk geen roet in het eten kan gooien. Ben er hopelijk dan ook bij.

Daniël
26 mei 2009, 00:13
Mannen kunnen niet 3 dingen tegelijk doen ;)

Wát zit jij in hemelsnaam te doen tijdens het internetten...? :huh1:

Ik zit jammer genoeg in Zweden tijdens de testrace. Zo mis ik wel héél veel events. :surrender:

Stefan van Renselaar
26 mei 2009, 00:14
Wát zit jij in hemelsnaam te doen tijdens het internetten...? :huh1:

Zit hier te lezen, radio, BATracer, kijken wat bittorrent doet ;)

Roy Visser
26 mei 2009, 01:04
kan er helaas nog niet bij zijn :(

B M K
26 mei 2009, 01:06
Ik moet nog ff checken of ik dan verder niks gepland heb. Maar als het vrij is, ben ik er zeker bij:thumbup:

Ralffoxx
26 mei 2009, 02:58
ik zou er bij zijn als het mag van jullie :P

Dennis
26 mei 2009, 07:51
Zal er bij zijn :thumbup:

Marc Vos
26 mei 2009, 08:28
Ik ben erbij! :)

Mark B
26 mei 2009, 08:28
Eventjes kijken of ik er tijd voor vrij kan maken!
Heb hier wel zin in :)

LUDO-B
26 mei 2009, 09:41
Ben er ook bij.

Robert Saalmink
26 mei 2009, 09:47
Gezellig mannen :)

LUDO-B
26 mei 2009, 10:25
Gezellig mannen :)

Ben wel benieuwd of je het met 1 server (25 man) gaat redden?:innocent:

R. de Ruijter
26 mei 2009, 10:55
Ik ben er ook bij!

Mossel
26 mei 2009, 11:10
ik ben dr bij :P

Fabian de Jong
26 mei 2009, 12:17
Ik ben er niet die zaterdag ben ik namelijk jarig.

Mark B
26 mei 2009, 12:28
Ik ben er niet die zaterdag ben ik namelijk jarig.

Doe zondag toch lekker mee...?? :thumbup::D

Fabian de Jong
26 mei 2009, 12:35
Doe zondag toch lekker mee...?? :thumbup::D
Nope mijn hoofd heeft dat weekend wel wat anders te doen.
5 Juni mijn moeder een jaar overleden, 6 juni jarig, 7 juni bij komen.
Plus dat ik dan van Duiven naar Enschede zou moeten op een zondag een dag dat ik niet gratis kan reizen, voor een test race.

Roy Visser
26 mei 2009, 12:40
Nope mijn hoofd heeft dat weekend wel wat anders te doen.
5 Juni mijn moeder een jaar overleden, 6 juni jarig, 7 juni bij komen.
Plus dat ik dan van Duiven naar Enschede zou moeten op een zondag een dag dat ik niet gratis kan reizen, voor een test race.

sterkte alvast fabian

Maik Peters
26 mei 2009, 13:04
Sterkte Fabian!

Ik ben mogelijk aanwezig. :cool:

Stefan van Renselaar
26 mei 2009, 17:29
Ben wel benieuwd of je het met 1 server (25 man) gaat redden?:innocent:

Vraag ik me ook af, maar joinen om 19:00 uur zal cruciaal zijn om erop te komen ;)

Captain Slow
26 mei 2009, 17:30
Vraag ik me ook af, maar joinen om 19:00 uur zal cruciaal zijn om erop te komen ;)

Dat dacht je, uurtje of 8 s'ochtends:puh:

Garcon Koen
26 mei 2009, 18:05
Ik moet deze zondag wel eerst werken tot een uur of half zeven, maar ik probeer erbij te zijn!

Gerben vd Broek
26 mei 2009, 18:21
Dat wordt dan een volle grid voor een testrace :)

Bob
26 mei 2009, 18:57
Count me in! Dit wil ik wel meemaken :D

Tjerk Korving
27 mei 2009, 00:39
Hmm, klinkt interessant en Nürburgring is een gave track. Ik ga denk ik wel proberen aanwezig te zijn, mooie gelegenheid om eens hieraan te proeven :)

Ruben Laenens
27 mei 2009, 14:51
Zit nu aan een 2.02.3, hoop dat ik met mn huidige set up nog aan een 2.01.3 kom en daarna eens een aantal setups gaan downloaden en kijken of ik zo nog tijd kan vinden:)

paulpeter
27 mei 2009, 20:07
Had graag meegedaan. Maar heb dan vriendenweekend. Dus kan helaas niet meetesten. Maar er is animo genoeg zie ik :)

King Otto
28 mei 2009, 00:36
Zit nu aan een 2.02.3, hoop dat ik met mn huidige set up nog aan een 2.01.3 kom en daarna eens een aantal setups gaan downloaden en kijken of ik zo nog tijd kan vinden:)
Kan me herinneren dat ik bij jou een 1:54 zag staan hoor ;) Ik zit nu op een 57er volgens mij. Ik kan helaas niet meedoen want de bevestigingsschroef van mn Thrustmaster is weer kapot en het duurt ong 2 a 3 weken voor dat ik een nieuwe binnen heb als ik hem morgen aanvraag... :(

Maik Peters
28 mei 2009, 08:27
Kan me herinneren dat ik bij jou een 1:54 zag staan hoor ;) Ik zit nu op een 57er volgens mij. Ik kan helaas niet meedoen want de bevestigingsschroef van mn Thrustmaster is weer kapot en het duurt ong 2 a 3 weken voor dat ik een nieuwe binnen heb als ik hem morgen aanvraag... :(

:( Das mooi klote zeg.
Zitter er in een thrustmaster geen schroefgaten in de onderkant?

Ruben Laenens
28 mei 2009, 13:21
Kan me herinneren dat ik bij jou een 1:54 zag staan hoor ;) Ik zit nu op een 57er volgens mij. Ik kan helaas niet meedoen want de bevestigingsschroef van mn Thrustmaster is weer kapot en het duurt ong 2 a 3 weken voor dat ik een nieuwe binnen heb als ik hem morgen aanvraag... :(Das een andere Ruben, ik rijd met de GT2 wagens

King Otto
28 mei 2009, 19:03
:( Das mooi klote zeg.
Zitter er in een thrustmaster geen schroefgaten in de onderkant?
Ja dat wel maar op den duur gaat de schroef gewoon naar zn mallemoer en moet ik een nieuwe bestellen. De structuur verdwijnt gewoon omdat er kennelijk te veel druk op staat ofzo... Hoezo heb jij nog tips? :)

Dennis
28 mei 2009, 19:45
Hoezo heb jij nog tips? :)

Gratis tip van de week van mij: Koop toch gewoon een G25 :thumbup:

Captain Slow
28 mei 2009, 20:02
Gratis tip van de week van mij: Koop toch gewoon een G25 :thumbup:

Ok, waar kan ik de rekening heen sturen?:lol:

Dennis
28 mei 2009, 20:04
Ok, waar kan ik de rekening heen sturen?:lol:

Stuur maar naar Robert :lol:

KoelTec
28 mei 2009, 21:26
Ik doe ook mee! :)

Tim Wijen
28 mei 2009, 23:41
Kreeg net te horen dat komende zondag Sneakerz een feestje heeft hier in de buurt. Even kijken dus of ik erbij ben :)

Darthwillie
28 mei 2009, 23:42
race is niet komende zondag maar die daarna

Garcon Koen
30 mei 2009, 15:52
race is niet komende zondag maar die daarna

Daar zeg je wat! Ik kan dus niet want ik zit in Kreta dan!

KoelTec
30 mei 2009, 16:01
Jooooooo, wat zijn hier een beetje goede laptimes?

Ruben Laenens
30 mei 2009, 16:35
gaan degenen die met de GT2 rijden fuel bijtanken tijdens hun pitstop?, je zal namelijk juist toekomen met volle tank.

Stefan van Renselaar
30 mei 2009, 16:50
Is er ook iemand die met een GT3 gaat rijden? Kan ook zijn dat de GT Club dat niet is, maar dan bedoel ik die ;)

MrGizMo
2 juni 2009, 21:53
Als er plek vrij is wil ik graag mee doen :)

Mossel
3 juni 2009, 18:05
Hoe gaat dit nu in zn werk zondag?

wie het eerst komt wie het eerst maalt ? of krijgen de vast ZAC deelnemers voorrang ?

Ralffoxx
3 juni 2009, 19:48
Ik denk het Mark.
Ik ben er teminste om 7 uur aanwezig :D.
Super die GT's

Robert Saalmink
3 juni 2009, 20:34
Hoe gaat dit nu in zn werk zondag?

wie het eerst komt wie het eerst maalt ? of krijgen de vast ZAC deelnemers voorrang ?

Ja, denk het wel :) Maar ik slinger rond 19:00 de server nog een keer offline om alles goed in te stellen (race lengte en zo) dus dan moet je erbij zijn ;)

Jean
3 juni 2009, 21:41
K'doe mee als er nog plaats is om 19.00:01h :)

rammstein_fan
3 juni 2009, 23:06
mag de porsche ook worden bereden??:)

Ruben Laenens
3 juni 2009, 23:19
Niemand heeft die gedownload volgens mij ;)

Jeroen Ursem
3 juni 2009, 23:41
Er is een spectator mode, ik ben eerlijk gezegd benieuwd of je dan nog kan inloggen, al is de server vol.. Ik ben er zondag ook wel bij, maar als het al vrij vol zit, wil ik dat wel graag uitproberen..

Bram Kocken
4 juni 2009, 11:36
Ik zou idd wel willen speccen :) Alleen omdat ik daar ook wel van kan leren... :)

Robert Saalmink
4 juni 2009, 12:24
Mensen, we zijn heel blij met de animo! Maar, onthoud wel dat het een testrace is, dus we verwachten ook de nodige feedback met het zicht op het eventueel gebruik van GTR Evo in de ZAC6. Feedback van onze deelnemers vinden we altijd heel belangrijk, en zeker in dit geval :)

That being said, wensen we wel iedereen veel fun toe zondag :)

Fabian de Jong
4 juni 2009, 12:36
Ik heb gisteren even gereden met GTR Evo en ik moet zeggen het bevalt me wel.
Betere feeling over de auto voor mijn gevoel, al moet ik wel wennen aan de remmen.

En een minpuntje voor mezelf dan is dat ik Motec mis :(
Een minpuntje voor de league zelf is dat er maar max 25 deelnemers mogen wezen.

Of was er iets van een tooltje waardoor je dit op kan krikken?
Anders moeten we dit maar is testen.

Mocht zondag de server volzitten laat het mij dan even weten dan zou ik eventueel wel een 2e server kunnen draaien.

Bram Van Der Stichelen
4 juni 2009, 18:01
Ja, denk het wel :) Maar ik slinger rond 19:00 de server nog een keer offline om alles goed in te stellen (race lengte en zo) dus dan moet je erbij zijn ;)

Wat is het nu? :p ZAC deelnemers eerst, of wie het eerst komt heeft een zitje?

Niels Draijer
4 juni 2009, 20:12

Wie het eerst komt....

Mark B
5 juni 2009, 08:45

Test race he bram ;) Juist een leuke mogelijkheid voor niet ZAC rijders om zich eens te laten zien.
Hoop echter wel dat het een beetje een gevarieerd veld is, zowel met wagens als de klasse waar in men rijdt.
Mocht ik gewoon thuis zijn zal ik zeker even langswippen als er nog een plekkie is :thumbup:

Robert Saalmink
5 juni 2009, 12:49
We gaan die race avond met twee servers rijden. Niet alleen omdat we grote drukte verwachten, maar ook om de racebak zelf eens een beetje te pushen. Is de ene vol, kun je op de andere inloggen. Wachtwoord is voor beide servers is gelijk, de namen herkenbaar: DigitalRacing.nl EVO1 en DigitalRacing.nl EVO2.

Martijn Mezger
5 juni 2009, 13:08
Balen, ik kan er niet bij zijn.
Mijn oom is op zaterdag jarig en zou het zaterdag vieren, maar om een of andere reden kon dat niet en nu is het zondag. Dus helaas pindakaas.

Captain Slow
5 juni 2009, 14:11
Ok, prima beslissing voor die 2 servers. Ik ben er bij:)

Koos
5 juni 2009, 16:43
Twee servers, mmm... dan moet ik toch eens kijken of ik niet nog ergens een klein momentje van oefening weet te vinden. Ik werk deze weken 7 dagen per week, dus simracen is er momenteel niet bij.

Maar goed, ik duik zondagavond wel op server nr. 2 en hobbel wel in het achterveld mee :p

Ruben Laenens
5 juni 2009, 17:09
Gaan er vanavond nog de server op?:)

jip88
5 juni 2009, 17:35
Als er plek is rijd ik graag mee zondag. Heb ervaring op deze baan, wordt veel gedaan op public servers ;).

Heb trouwens een G25 stuurtje en ik zou in de 1.59 moeten kunnen met GTSport op Nurburgring GP.

Martijn Mezger
5 juni 2009, 17:47
Misschien kom ik wel even wat rubber neerleggen.

Danny Kappen
6 juni 2009, 20:46
Ik ben er ook bij.

Dix5
6 juni 2009, 21:35
Misschien :unsure:

Tim Wijen
6 juni 2009, 21:41
Is iedereen vrij in de keuze welke server hij joint? Of is server 1 voor de vaste deelnemers en server 2 voor de niet vaste deelnemers?

Niels Tieman
6 juni 2009, 21:45
Iedereen moet naar server1, totdat hij vol is en dan beginnen aan server 2. :)

Ruben Laenens
7 juni 2009, 16:51
Als ik het goed begrijp wordt er dus eerst een hele opwarmronde gereden tegen 100km per uur?

Bob
7 juni 2009, 16:55
Ik doe vanavond niet mee.
Ben druk met me kamer en voorbereidingen treffen voor aankomend weekend!

Tjerk Korving
7 juni 2009, 17:08
Ik had wel mee willen doen maar ga er vanaf zien. Morgen een tentamen te maken en qua voorbereiding gaat dit er helaas niet in passen.

El Maestro
7 juni 2009, 17:15
Oh ja, vanavond al!:blink:

Was het echt ff compleet vergeten, heb ook niet kunnen oefenen of wat dan ook. Ik hoop op een paar leuke gevechten!:)

Roy Visser
7 juni 2009, 18:05
Succes vanavond heren, wilde het eigenlijk als spectator mee volgen, maar heb knallende koppijn dus blijf even achter de computer vandaan. Veel succes!

Gerben vd Broek
7 juni 2009, 19:14
Als iemand kan vertellen welke wagens er kwa rijgedrag misschien beste op de F3000 lijkt, dan stap ik vanavond misschien nog even in. Overigens ben ik niet verder gekomen dan 3 rondjes met een mosler rijden van de week en rondetijd was een geweldige 2.10. Dus eigenlijk zou ik gewoon moeten zeggen dat deze rijdende chicane niet mee moet doen.

Ligt aan de opkomst of ik dan misschien nog probeer mee te doen.

Ruben Laenens
7 juni 2009, 19:17
Corvette rijd ik het snelst mee (record = 2.01.3) dus ik raad je die wagen aan.

Dennis
7 juni 2009, 19:25
Als iemand kan vertellen welke wagens er kwa rijgedrag misschien beste op de F3000 lijkt, dan stap ik vanavond misschien nog even in. Overigens ben ik niet verder gekomen dan 3 rondjes met een mosler rijden van de week en rondetijd was een geweldige 2.10. Dus eigenlijk zou ik gewoon moeten zeggen dat deze rijdende chicane niet mee moet doen.

Ligt aan de opkomst of ik dan misschien nog probeer mee te doen.

Ik denk dat er haast geen groter verschil is tussen een F3000 en welke GT wagen dan ook. Rijden echt totaal anders.

Fabian de Jong
7 juni 2009, 19:31
Corvette rijd ik het snelst mee (record = 2.01.3) dus ik raad je die wagen aan.
Daar kan nog flink wat vanaf ;)

Sander Hogendoorn
7 juni 2009, 19:35
Zijn er verplichte pitstops voor de Gtsport zoals in de ZAC5 reglementen staat? (aangezien de race nu wat korter is)

Robert Saalmink
7 juni 2009, 19:51
Vandaag geen verplichte stops, volgende testrace wel. Ik raad echter wel aan ze te oefenen want het werkt compleet anders dan in GTR2. Zie ook: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=153

Stefan van Renselaar
7 juni 2009, 19:56
Kom er net achter door Jerry die mij eraan herinnerd. Helemaal vergeten, niet geoefend en heb er nu geen tijd meer voor.... Of ik moet binnen een uur een aantal wiskunde opgaven maken en daarna nog snel leren voor een toets.

Niels Tieman
7 juni 2009, 20:01
Ik ben net thuis, moet nog eten en nog douchen, dus de eerste testrace ga ik niet mee maken. Succes heren en vergeet naast rondjes te rijden, ook geen dingen te testen ;)

Darthwillie
7 juni 2009, 20:21
heb niet veel geoefend en deze wagens liggen me niet echt. Wil dus ook niemands plekje innemen. Maar er zijn nog maar 18 man op de server. Over 10 minuten join ik als er nog plekken over zijn.

paulpeter
7 juni 2009, 20:30
Ik kom er zo ook aan om nog even te testen:)

Jeroen Ursem
7 juni 2009, 21:22
:cursing::cursing::cursing: vielgt er ineens een stop uit tijdens de warmup, kan niet meer joinen en klaar dus, wat ben ik kwaad maar ben aan de andere kant weer blij dat het niet een league race was...

Marcel Groen
7 juni 2009, 21:27
Vanmiddag een BMW setup van Sander Hoogendoorn van het forum geplukt, met dat setup en diverse controlersetting aanpassingen, naar voorbeeld van Roy, gaat het nu een stuk beter! Zeker een seconde gewonnen op de baan, en het voelt gewoon lekkerder.

Problemen tijdens de test, tijdens de kwalificatie was ik op een moment de enige op de baan, de rest stond stil, freeze. Oftewel, soort van vastloper maar dan anders...

Kwalificatie op P2, de race spinde ik ronde 1 uitkomen Mercedes Arena (?), er knalde iemand tegen me op, sorry! Gelijk maar gestopt, voel me niet zo best.

Darthwillie
7 juni 2009, 21:36
blah race :huh1: wagens liggen me niet, circuit ligt me niet, dus 2e ronde in de vangrail. schade laten vervangen maar paar ronde later weer de vangrail. Ben maar gestopt om de rest niet lastig te vallen.

zit nu in spectator mode wel een leuk gevecht tussen stefan en gerben te kijken:thumbup:

Tim Wijen
7 juni 2009, 21:41
Nou dat waren 500 spectaculaire meters. Q ging goed. Ik had de Lister van stal gehaald en reed zonder al teveel moeite een 53,2. Had nog wel iets sneller gekund maar met p6 was ik tevreden.

Daarna volgde de start van de race. Ik won 1, bijna 2 posities. Vervolgens ging ik zij aan zij met een Koenigsegg de eerste bochten combinaties door. Op een gegeven moment zie ik Marcel dwars op de baan tot stilstand komen. Links van me zat de Koenigsegg dus dat was geen optie. Ook was het te laat om nog rechts door het gras te gaan. Ik kon dus niks meer doen en knalde vol in de zijkant. Helaas reden er nog een aantal mensen achterop.

LUDO-B
7 juni 2009, 21:52
Nou dat waren 500 spectaculaire meters. Q ging goed. Ik had de Lister van stal gehaald en reed zonder al teveel moeite een 53,2. Had nog wel iets sneller gekund maar met p6 was ik tevreden.

Daarna volgde de start van de race. Ik won 1, bijna 2 posities. Vervolgens ging ik zij aan zij met een Koenigsegg de eerste bochten combinaties door. Op een gegeven moment zie ik Marcel dwars op de baan tot stilstand komen. Links van me zat de Koenigsegg dus dat was geen optie. Ook was het te laat om nog rechts door het gras te gaan. Ik kon dus niks meer doen en knalde vol in de zijkant. Helaas reden er nog een aantal mensen achterop.

Dat was ik die vol op jou knalde, ik ketste naar de andere kant waar Steven Gabriël reed die knalde vol in de muur waardoor ik weer de andere kant in de muur ging. Ik had toen een hoop onderstuur, was echt niet meer te doen.:huh1:

Sander Hogendoorn
7 juni 2009, 22:22
Ga ik net over de finish, reset er iemand het modem :rolleyes:

Gelukkig was ik wel gefinished, jammer dat een aantal mensen vlak achter achter me al snel uitgeschakeld waren waardoor ik een vrij eenzame race had :)

Dennis
7 juni 2009, 22:23
Leuke race gehad.
Van Pole vertrokken, in de 1e ronde een aantal plaatsen verloren en toen op zo'n 3 seconde van Michel en koos rond gereden. Pitstop alleen nieuwe bandjes en daarna waren koos en michel ineens weg, die tankte dus wel. Race uiteindelijk vrij relext uitgereden.

Ben deze race ook geen bijzonder heden tegen gekomen eigenlijk. Alles verliep zoals ik gewent ben in GTR2.

R. de Ruijter
7 juni 2009, 22:25
Ga ik net over de finish, reset er iemand het modem :rolleyes:

Gelukkig was ik wel gefinished, jammer dat een aantal mensen vlak achter achter me al snel uitgeschakeld waren waardoor ik een vrij eenzame race had :)

Ik kon je toch aardig goed bijhouden...

Verloor maar 1.4 sec per rondje:laugh:

Dennis Douna
7 juni 2009, 22:26
Ik heb op het laatste moment ook maar beslotenom even mee te doen. Helaas was ik te laat om server 1 nog te joinen, waardoor ik op server 2 mijn rondjes mocht rijden. In de kwalificatie kon ik direct een 1.52.890 rijden wat meer dan genoeg was voor een pole. :)

Tijdens de race kon ik ook direct wegrijden en kon ik een voorsprong van zo'n 11 sec naar Niels opbouwen voordat ik een pitstop ging doen. Na deze pitstop had ik echter een minuut voorsprong. Niels had, zoals achteraf bleek, een s/g voor speeding in de pits gehad. Ik ben er dus maar even voor gaan zitten en reed met 50 liter in mijn tank een heerlijke 1.52.724, dat is bijna beter dan mijn PB van een paar maanden geleden... Dus met een lege tank moet een 1.51 toch mogelijk zijn :D

Ruben Laenens
7 juni 2009, 22:29
Was een heel leuke race :thumbup:

Quali: ging gewoon slecht, was voorlaatste bij de cup400.

Race: verloor gelukkig geen plek bij de start maar maik en nog iemand gingen in de fout dus won meteen 2 plekjes. Daarna enkele rondjes achter Jaap gereden en toen maakte Bram VDS een fout en hij rijdt de 2 die voor mij stonden gewoon van de baan af. Dus zo win ik weer 2 plekjes. Alleen even zeggen aan Bram dat dit een veels te optimistische actie was.

Toen kwam ik achter Marc Vos te zitten, mn toekomstige teammaat. Heb er twee rondjes achter gereden maar toen maakte ie een foutje bij het verdedigen en remde te laat zodat ik er uiteindelijk makkelijk voorbij kon. Dan pit gemaakt zonder bijtanken en zo kwam ik na de pits op een 3de plek te staan bij de GT2 na Dennis Gerressen en Jaap die nog niet gepit had. Echter was dit duidelijk te merken aan zn banden en maakte ik zo'n 2 sec per ronde goed en ging ie ook nog is in de fout. Zo kwam ik op de 2e plek te hangen. Toen heb ik eigenlijk constant alleen gereden totdat Michael in de laatste ronde mij nog voorbijging. Maar ben 3e van de 9 geworden dus heel tevreden:)

Hoeveel mensen waren er aanwezig op de tweede server?

Gerben vd Broek
7 juni 2009, 22:30
Met van de week 3 rondjes gereden met de mosler om even wat te proberen vandaag met nog 10 minuten in de Q (wist ik veel, dacht dat het einde free practice was) de evo2 server opgekomen. Met de corvette, wat een baggerbak.. dus na halve ronde eruit en toch weer die mosler opgehaald. Die 3 rondjes oefenen hadden me toch genoeg vertrouwen gegeven dat daarmee het zou kunnen.

stijf laatste met een snelste ronde van 2.12 en toen de race in. Rondetijden zakte en zakte, geen vreemde dingen. Op de baan gebleven, geen spins en dat soort ongein. Kon uiteindelijk constant in de 2.05 rijden. Geen stops gemaakt en in een keer 28 ronden gereden. Bandjes waren aardig versleten, maar ze belemmerde eigenlijk niet mijn tempo, of laten we zeggen tempo was misschien al sneller, maar kon niet sneller op die versleten banden. Afijn zonder problemen kunnen finishen en had nog wel brandstof voor nog een ronde of 4-5.

In het begin leuk gevecht met stefan. Bleven constant op seconde of 1-2 rijden. Toen we voor het eerst gelapt werden kon stefan profiteren. Ging namelijk iets wijd, dus prima aan de kant voor de snelle wagen, maar Stefan binnendoor. Gelukkig kon ik aanhaken en bij de volgende bocht mijn positie weer terugpakken door hem uit te remmen. Vanaf toen kreeg ik het tempo goed constant en iets hoger dan van Stefan, dus gat werd langzaamaan groter.

Al met al een leuke race gereden. Ga die wagens misschien nog wel leuk vinden, maar zal nog hoop moeten oefenen, wil ik er ook echt tempo in gaan vinden.

edit: 10 man op server 2 nog.

Ralffoxx
7 juni 2009, 22:33
Me eerste GT race.
Was leuk maar zwaar. Had me op P8 gezet in de Q waar ik totaal niet tevrede mee was aangezien ik al stukken sneller ben geweest paar weken geleden.
De race ging aardig van start dikke crash voor me neus en hup op P4.
Reed rustig door en kon goed tempo houden tot rondje 17. Begon toen steeds lastiger de wagen rond te krijgen.
Zag Mark S snel dichterbij komen. Op rondje 28 zat ie bij me en wou ik het gat dicht gooien. Mark duwde me de eerste bocht door maar liet me netjes er weer langs. Tumbs up mark heel netjes.
Daarna zat hij de halve ronde strak achter me maar ik had veel minder tempo dan hij. Kon sommige bochten totaal niet meer het gas er op laten zoals in begin van de race. Jammer dat hij er weer langs kwam maar goed. Had ik maar moeten stoppen en met verse bandjes door moeten gaan. Voor rest wel saai tussen rondje 10 en 28. Niemand om me heen die zaten rond de 8 a 9 sec achter me en rond de 10 tot 18 sec voor me. Kon wel goed een tempo rijden maar niet totaal tevreden. Voor rest toppie volgende keer ben ik er weer bij P4.

Marc Vos
7 juni 2009, 22:40
Hier mijn raceverslag:

Kwali: PB gereden, tevreden dus. Ik stond 5de in de Cup 400 :)

Race: Degelijke start, ik schrok nog wel even want Maik Peters vergat even waar zijn rem zat volgens mij. Gelukkig niks gebeurt. Daarna wat kleine gevechten gehad met Dennis en met Mark. Mark kon ik achter me houden en Dennis reed uiteindelijk van me vandaan. Daarna reed ik een aantal slechte rondes waardoor mijn teamgenoot Ruben er voorbij kon. De rest van de stint lag ik zo'n 3 secondes achter mijn teamgenoot. Daarna de pits in, dat ging allemaal vrij aardig tot ik moest stoppen, ik schoot 1 meter te ver door en dat grapje kostte me zo'n 3 seconde. Terug de baan op lag ik dus nog steeds achter Ruben maar voor Michel Hekking (getankt?). Dat was best wel een leuk gevecht en ik reed zelf ook erg goede tijden. Na 10 rondes moest ik toch de snellere Hekking voorbij laten. Uiteindelijk zo'n 2-3 seconde achter Ruben gefinisht.

Mijn 2de stint reed ik erg goed, ik hoop dat de jongens van de Cup 600 geen last hebben gehad van mij, en anders hoor ik het graag ;) Ik had één klein momentje met Kim, die wilde hem in de snelle links-rechtse ernaast zetten en dat leek mij geen goed plan.

Overigens liep de testrace naar mijn weten goed :)

Robert Saalmink
7 juni 2009, 22:41
LAPCHARTS SERVER 1 (http://www.digitalracing.nl/evo/20090607_nurburgring_test/server1/index.html)
REPLAY EN LOGFILES SERVER 1 (http://www.digitalracing.nl/evo/20090607_nurburgring_test/server1/20090607_nurburgring_server1.rar)

LAPCHARTS SERVER 2 (http://www.digitalracing.nl/evo/20090607_nurburgring_test/server2/index.html)
REPLAY EN LOGFILES SERVER 2 (http://www.digitalracing.nl/evo/20090607_nurburgring_test/server2/20090607_nurburgring_server2.rar)

Kim Van Der Stichelen
7 juni 2009, 22:45
Hier mijn raceverslag:

Kwali: PB gereden, tevreden dus. Ik stond 5de in de Cup 400 :)

Jij was die groene Corvette? ;) Was echt close daar, ik raakte de curb nogal wild en dacht even dat ik het grind zou inschuiven ;)

Marc Vos
7 juni 2009, 22:48
Ja dat was ik, verwachtte niet dat je hem er daar naast zou zetten, aangezien je alleen je gas loslaat voor die bocht. Mijn plan was om het die bocht erna te doen. Gelukkig goed afgelopen voor ons. :)

Kim Van Der Stichelen
7 juni 2009, 22:48
Ik vind het nog erg bagger rijden ;) Dat ik nog 5de ben geworden is een mirakel.
Bij de start opeens allemaal rook en wagen links en rechts, klein wonder dat er van de mensen in het middenveld niemand is ingeknald. Toen reed Steven Voss voor me in de Lister, en dat was wat jojo rijden, gat bleef tussen de 2-4 seconden. Toen kreeg ik dat eiding van Jerry achter me en kon ik meer in m'n spiegels kijken dan vooruit dus Steven was er vandoor :) Jerry heeft een rondje of 8 vlak achter me gezeten, en het was pas na een klein foutje dat hij er voorbij was. Dat was al rondje 13, dus 2 rondjes later binnen voor een full service stop zoals ik ze in de zac doe, dus banden + brandstof. Ik vroeg 70L en kreeg er 85L, maar voor de rest alles in orde daar.
Toen ik buiten kwam reed ik achter Jean, en die kon ik al snel voorbij. Grappig moment was dat, allebei in een brullende Saleen, maar in T1 zei aan zei allebei freewheelend en het was muisstil :lol:
Toen had ik plots Mark S voor me, op 45 seconden. Naar het einde was dat al 1.00. Maar toen had ik wel een wagen die niet te rijden was.
Laatste 2 ronden opeens weer Jerry achter me, geen idee waar die vandaan kwam, maar hij had net tijd genoeg voor 1 poging, en die mislukkte gelukkig :)

Al bij al vond het maar een zo-zo test, heb meer aan dat stuur zitten sleuren om de bocht door te komen dan wat anders. Ik ben nog altijd meer naar GTR2 gericht :)

Mossel
7 juni 2009, 22:50
Eerste Race met Evo voor mij. In de Quali kon ik 53 laag doen en had daarmee P4. In de race moest ik al snel Marcel ontwijken en kon Ruben er langs. Daar heel lang achter aan gereden en in lap 12 maar gestopt voor banden. Ging allemaal prima maar had toen wel een dikke achterstand die ik uiteindelijk weer goed kon maken en ik weer P3 finishte.

Was eigenlijk geen reet aan :P en had een setup die enorm onderstuurde na 8 rondjes

Robert Saalmink
7 juni 2009, 22:55
Ik had dit keer de R8. Ik had niet verwacht dat deze meer onderstuur zou hebben dan de Aston Martin, maar niets is minder waar. De R in R8 staat voor RRRRRRRidicouslyundersteeringcar denk ik. Sneller dan een 58-er zat er vandaag niet in. In langzame bochten (1e sector) werd ik voorbij gereden door de Corvettes terwijl ik naar grip aan het zoeken was, in snellere bochten (hairpin etc) kon ik pas nadat de neus ongeveer rechtuit wees op het gas. Elke andere actie resulteerde in een enkeltje buitenkant bocht met het bijbehorende grasperkje omdat hij dan ging power understeeren.

Ik heb na advies van Sander nog wel de rembalans ietsje naar achter gezet, dat hielp wel iets tegen het vele, vele blokkeren wat ik nog steeds heb in Evo. Remdruk staat nu op 90%, misschien moet ik het verder verlagen. Ik denk dat de R8 een auto is die een setup nodig heeft, want ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die deze auto op default setup (niets ingeladen, zit er immers niet bij in Evo) naar een semi-toptijd sturen en dan met de setup daar slechts enkele tienden mee winnen. Voor mijn gevoel zou ik dan met een setup 4 a 5 seconden moeten winnen, en dat lijkt me niet fris.

De race was derhalve ook niet super, ik had halverwege een bandenstop gemaakt en dat ging ff mis omdat ik kennelijk niet de enter als conform had gemapped... doh! maar uiteindelijk (na ruim 30 seconden) de juiste toets gevonden en toen ging het wel goed. Kun je dat auto pit trouwens uit zetten? Ik ben geen kleuter, ik kan best zelf naar mijn eigen pitcrew rijden......

Ruben Laenens
7 juni 2009, 22:56
Ja bij game settings gaat dat ergens

Sander Hogendoorn
7 juni 2009, 22:59
Autopit kun je uitzetten in options idd. Ik zal even ergens een R8 setup zoeken van mij :)

Edit:

Probeer dit eens aan te passen bij de default R8 setup:

http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=40312&postcount=308

El Maestro
7 juni 2009, 23:05
Ik heb genoten!:D

Ik startte vanaf de 10e plaats. Bij de start ging het meteen al lekker, verremde me en verloor een positie. Een paar bochten later ging er een heel groepje af waardoor ik doorschoof naar P6(?). Toen een hele lange tijd vlak achter Kim gezeten en na ± 10 rondes er eindelijk langs gekomen. Vervolgens een beetje in een gat gereden. Na een paar rondes schoof er een Aston Martin vlak voor me er af en toen was de concentratie ff weg; bij uitkomen bocht 1 iets te vroeg op het gras. Ik schoof met ongeveer 50 de muur in, maar dat was al genoeg om de Koenigsegg in tweeën te doen breken:p

Na een pitstop terug op P7, kon met m´n nieuwe bandjes weer aardig stampen. Had snel P6 weer terug en 6 secondes voor me zat Kim, met nog 2-3 rondes te gaan besloot ik te pushen en de laatste paar bochten was het heel close. Finishte uiteindelijk 0.1s achter VD Stichelen.:thumbup:

Wat mij betreft is GTR Evo ´ZAC-geschikt´:)

Jean
7 juni 2009, 23:14
M´n 1e (test) race bij DigitalRacing .
Uiteindelijk 7e geworden maar dit door toedoen van anderen die er een groot spektakel van maakten in de 1e ronde.
Kon met de Saleen redelijk rond komen maar was niet snel genoeg tijdens de quali om in de top 10 te geraken.
Heb enkele gevechtjes gehad waardoor het niet al te saai werd en het inhalen van de andere cup is toch wel opletten geblazen daar je niet weet of ze je gezien hebben, dus alert blijven was nodig, 2 verschillende classes tegelijk op de baan is wel aan te bevelen.
De server draaide goed, zeker als er 2 races tegelijk waren, en heb geen verstoringen gehad of gezien.
Het enige wat ik merkte was dat de ruitenwisser na 10 ronden de ruiten niet meer schoon kreeg waardoor ik de laatste 5 ronden met zulk slecht zicht rond reed dat ik bekans de baan niet meer zag.( iemand anders ook?)
Tevens werd mijn G25 zo warm dat hij begon te ruiken,( nog geen rook..gelukkig) kweet niet of dit door Evo komt of dat ie langzaam dood gaat.(nooit eerder wat van gemerkt).

Was een leuke ervaring hier bij Digital en zal zeker vervolg krijgen.:thumbup:

Niels Tieman
7 juni 2009, 23:16
Goed. Ik heb van mijn race echt een test-race gemaakt dus hier mijn bevindingen van de 17 rondjes:

1. De Koeningegg eet remschijven!
1.1 Hij klinkt lekker. (niet relevant)
1.2 Je kunt echt driften als een malle. (niet relevant)
1.3 Onderstuur word afgestraft (eindelijk)
1.4 Een strakke rijstijl is beter voor overall perfomance van de onderdelen. (en realistisch)

2. Pit-menu werkt dikke prima met o.a deze tests:
2.1 Fuel & Banden
2.2 Banden
2.3 Fuel
2.4 Stop & Go postpone en daarna alsnog pit in duiken.

Dennis
8 juni 2009, 08:23
1.4 Een strakke rijstijl is beter voor overall perfomance van de onderdelen. (en realistisch)

Dit kan ik wel beamen ja. 1e stint wat gevechten gehad en daardoor toch wat wilder gereden, meer geblokkeerde wielen enzo. Na 16 rondje merkte ik dit toch echt wel aan mijn banden, zelfs na een rondje of 10 had ik al flink meer onderstuur.

In mijn 2e stint had ik vrij baan en rijd ik in de één na laatste ronde mijn snelste ronde van de race. Banden voelde echt veel beter aan terwijl die xd tool aangaf dat de slijtage ongeveer gelijk was.

Mossel
8 juni 2009, 08:53
Hoe zie je dat de remschijven op gaan dan ???

paulpeter
8 juni 2009, 11:29
Gister ook nog even de server op geweest. Server 1 was al vol, dus uitgeweken naar Server 2. In kwali voor het eerst onder de 2 min kunnen draaien. Heb m'n rijstijl een beetje aangepast en stuur was minder agressief in. Het voelt voor mij langzamer, maar de sectortijden worden wel beter. Maar daar wordt dus nog aan gewerkt. Zit nog aardig wat rek in als ik de tijden van simracing.nl zie.

Race gestart en ik bevond me al snel in een groot gat. Daarna redelijk ritme gevonden en geprobeerd het constant in de 2.02 te houden. Echter na 20 rondes kreeg ik meer problemen met het aanremmen van de chicane. Auto blokkeerde meer van achter en met de rembalans kreeg ik dit niet opgelost. 5 rondes voor het eind waren de banden echt op en kreeg ik verschillende meldingen van tyres worned. Grip werd aanzienlijk minder en je dreef automatisch veel naar buiten.

Eigenlijk geen gekke dingen tegengekomen. Heb wel het gevoel dat er meer dingen van invloed zijn op het rijgedrag van je auto. Weet alleen niet echt hoe ik dit moet plaatsen. Het gevoel van de auto veranderd meer als ik het met gtr2 vergelijk. Al kan dat natuurlijk ook nog zijn, omdat ik nou nog relatie weinig kilomters in evo heb zitten.

Voor de volgende keer xd installeren om zo wat meer data te verzamelen.

Atreidez
8 juni 2009, 12:06
Had maar een wat langzamere auto (BMW M3 GT ofzo) genomen, zodat ik de echte racers die zich beter hadden voorbereid niet in de weg zou rijden. Ik was nog niet eens compleet laatste met qual, maar in ronde 1 al wel doordat er sommige al voor de start weggingen?

Start was ok, weinig ongelukken gehad en zowaar wat mensen voorbij gegaan die her en der in de grintbak stonden. Ronde 2 of 3 echter langs een GT Pro gereden (Fel oranje met groen geloof ik) die eraf was geschoten op t rechte stuk, en ik zit redelijk dicht achter een andere GT Sport auto (Zwart, grijs en oranje). Ramt die GT Pro m dus gewoon vol in me achterkant voor de chicane, waardoor ik uiteindelijk die voor me ook nog aantik. Daarna reed me auto niet lekker meer, en heb nog paar keer probleempjes gehad bij inremmen waardoor ik op gegeven moment een gat moest laten. Ergens rond 16 rondes een S/G gekregen doordat ik wat ruim aan de kant ging voor de leiders, dat was ook jammer. Heb 23 rondes gereden verder en toen kwam ik er achter dat t toch niet prettig was om 30 rondes met dezelfde banden te rijden, toch maar stopje gemaakt en de race uiteindelijk uitgereden.

Wel leuke ervaring, maar wat erg vervelend was;
- Qualify met de langzamere klasse kan je amper een rondje voor elkaar krijgen zonder aan de kant te worden gedrukt door iemand van snellere klasse.

DBR Steven
8 juni 2009, 13:23
mijn bevindingen met de R8

positief
1/ grafisch
2/ pitstop aanpassingen tijdens rijden ook zeer interessant
3/ geluid

negatief
1/ geen pitstop animatie
2/ inschatten van dje pit plaats met die pijl is zeer moeilijk
3/ voorruit na 30 ronden niet meer proper te krijgen

4/ de belangrijkste, geen force feedback voor onderstuur
de wagen glijd uit de bocht zonder dat je iets voelt, en als jet het ziet is het te laat.:thumbdown:
Waardoor het voor mij niet mogelijk is op de limiet te rijden,
(in de race 07 demo werkt onderstuur feedback wel, opeens is alles verdwenen in Race 07:blink:)

conclusie,
moest de force feedback werken is het beter dan GTR2, maar zoals het nu is vind ik er niet veel aan

Niels Tieman
8 juni 2009, 13:35
Als je onderstuur niet voelt in de FULL maar wel in de DEMO dan zou ik je instellingen maar eens nalopen.

Robert Saalmink
8 juni 2009, 13:38
Ik deel die mening ook wel een beetje. Ik ga het ook eerst eens in mijn instellingen zoeken.

Dit pitcrew animatie kun je vast wel in het menu aanzetten ergens, dat viel mij in de FPL al op destijds. Nooit aandacht aan besteed maar het ziet er niet uit inderdaad.

Roy Visser
8 juni 2009, 13:46
Ik deel die mening ook wel een beetje. Ik ga het ook eerst eens in mijn instellingen zoeken.

enige Tip die ik jouw mee kan geven is het niet teveel in je instellingen te zoeken, maar meer in je rijstijl. Vooral onderstuur is het effect van een verkeerde rijstijl voor evo. Iemand heeft het al gezegt eerder in dit topic dat zijn rustigere rijstijl langzamer voelde, maar wel sneller was. Strakke rijstijl is de key tot snelheid in evo. Gooien en smijten zoals in GTR2 word enorm afgestraft!

het is even een knop die om moet roberto, en het zal wel even duren voor je er aan gewent bent :)

Niels Tieman
8 juni 2009, 13:49
Ik sluit me volledig aan bij Roy. Het benaderen van zowel de bolide als de tracks zal even anders moeten. Dingen die niet werden afgestraft in GTR2, worden nu wel afgestraft. Daarbij moet je niet vergeten dat je jarenlang hebt gereden met GTR en GTR2. Ondanks dat er ook dingen verandert moesten worden tussen die twee titels, is het verschil tussen GTR2 en EVO groter.

En zoals Roy al zei: "het is even een knop die om, en het zal wel even duren voor je er aan gewent bent."

:)

Martijn Mezger
8 juni 2009, 14:19
Dit pitcrew animatie kun je vast wel in het menu aanzetten ergens, dat viel mij in de FPL al op destijds. Nooit aandacht aan besteed maar het ziet er niet uit inderdaad.
Zit er een pit animatie in?! Eens zoeken dan :rolleyes:

Bramzel
8 juni 2009, 14:19
Nope, geen pitanimatie's in R07.

DBR Steven
8 juni 2009, 14:36
Als je onderstuur niet voelt in de FULL maar wel in de DEMO dan zou ik je instellingen maar eens nalopen.

heb al vanalles geprobeerd
heb de instellingen van de demo 1/1 overgenomen
en met alles zo wat zitten spelen in de froce feedback opties, onafhankelijk van elkaar.
Maar onderstuur voel ik niet

in gtr 1 en 2, race en race 07 demo voel je heel goed als hij begint te glijden.
en nu niets meer.
Is toch raar dat het in race wel werkte, is toch de basis voor 07
(ik rij met een G25)

voel jij onderstuur?

Martijn Mezger
8 juni 2009, 14:40
Ik voel onderstuur? Ik hoor het zelfs nog aan mijn voorbanden..

Dennis
8 juni 2009, 15:12
Ik voel onderstuur eigenlijk ook niet echt, of niet bewsut in ieder geval. Maar je kan dit toch ook gewoon zien?

Marc Vos
8 juni 2009, 16:24
Zoals hierboven al is gezegd moet je de wagen veel meer laten rollen dan je denkt. Dit is voor het eerst sinds lange tijd dat ik serieus bezig ben in een RWD, (de laatste keer was GTR2 vorig jaar :p) Het heeft bij mij ook lang geduurd maar nu begin ik het ook wat door te krijgen. Ook door weer wat tips van Niels Draijer ga ik steeds sneller en vooral ook constanter. :)

Laat er nog maar een testrace komen want ik vond het erg leuk. En de Corvette wordt onze wagen voor volgend seizoen. (als we natuurlijk in Evo rijden ;))

Ruben Laenens
8 juni 2009, 17:11
Zeker dat het onze wagen wordt Marc. Ik zelf heb ook geen idee hoe je onderstuur voelt maar als Dennis het zelf niet voelt maak ik mij der geen zorgen over, omdat ie altijd snel is :p

Koos
8 juni 2009, 18:40
Gisteravond om 18.30 uur mijn eerste rondjes in de Corvette afgelegd. Daarna gauw op 't forum neuzen hoe een pitstop werkt in EVO. Vervolgens een preset gemaakt en online wat rondjes afgelegd.

Tijden gingen stukje bij beetje naar beneden. En ik kreeg er al snel plezier in (of liever gezegd: ik heb 't simracen de afgelopen weken gemist :p).
De eerste helft van de race verliep redelijk. Moet nog wel wennen aan het verschil in gevoel; EVO rijdt wezenlijk anders als GTR2. Maar dat is, zoals anderen ook zeggen, een kwestie van wennen.

De pitstop verliep niet helemaal zoals gewenst. Ik dacht dat je tijdens je inlap al het pitmenu kon oproepen om zo je keuzes reeds vast te leggen. Maar pas bij het inrijden van de pitstraat verscheen het pitmenu :surrender:
Vervolgens lag ik overhoop met mijn toetsenbord dus toen ik halverwege de pitlane kwam en ik mijn pitcrew niet zag, dacht ik al: dit is mis. Totdat ik achteruit kijkend een pijl zag :p. Corvette in zijn achteruit gezet en mijn plekje opgezocht. 't Leverde mij gelukkig geen stop-and-go op.
Helaas werd mijn tank weer volledig afgetankt; wat niet de bedoeling was. Wellicht had ik de preset niet geselecteerd. Of wordt het aantal liters wat je in de preset hebt staan, in de tank gegooid; ongeacht de nog aanwezige hoeveelheid?

Nou ja, dat moet ik nog maar eens oefenen en uitvlooien. Deze stop was in ieder geval veeeeeel te lang...

Verder geen bijzonderheden ontdekt. Geen onzichtbare wagens of ander ongemak. Het is nog even wennen, maar dat zal vast goed komen.

Edit:
Bij welk percentage van de engine-health krijg je problemen? In GTR2 met de Porsche had ik nooit enig omkijken naar dit percentage aangezien ik hooguit een 3% inleverde tijdens de race.
Gister met de Corvette gestart met 83% en geeindigd met 69%. Da's dus andere koek.

Dix5
8 juni 2009, 18:49
Dit was mijn eerste ervaring met GTR evo.

Het is inderdaad toch wel even anders als GTR2. Het gevoel van de auto is in mijn optiek verbeterd. En zoals Roy al opmerkte vereist een andere techniek.

Heb bewust voor een pitstop gekozen om het menu uit te proberen.
Dit leverde een verrassing op dat de brandstof die je insteld erbij getankt word. Na deze pitstop nogmaals een stop gemaakt 2 ronden later en dan krijg je weer de ingestelde hoeveelheid erbij wat een volle tank opleverde iets wat in GTR2 niet het geval is.
Verder vind ik het een overweging waard om de Zac6 met GTR evo te rijden. :thumbup:
Alleen vraag ik me nog wel af of er voldoende keus in circuits is.

Ruben Laenens
8 juni 2009, 19:10
Alleen vraag ik me nog wel af of er voldoende keus in circuits is.Er zijn meer dan 150 circuits beschikbaar

Sander Hogendoorn
8 juni 2009, 19:20
De pitstop verliep niet helemaal zoals gewenst. Ik dacht dat je tijdens je inlap al het pitmenu kon oproepen om zo je keuzes reeds vast te leggen. Maar pas bij het inrijden van de pitstraat verscheen het pitmenu :surrender:

Je kan het pitmenu oproepen wanneer je wilt, je moet alleen wel even een knopje assignen in het control menu (default is het volgens mij rechter ctrl).

Helaas werd mijn tank weer volledig afgetankt; wat niet de bedoeling was. Wellicht had ik de preset niet geselecteerd. Of wordt het aantal liters wat je in de preset hebt staan, in de tank gegooid; ongeacht de nog aanwezige hoeveelheid?

Jep, als je in je preset 50 liter instelt, dan wordt er 50 liter bijgetankt, ongeacht wat je er nog in hebt zitten.

In het algemeen; een preset aanmaken is wel een must in Evo, zo hoef je alleen maar te confirmen als je eenmaal je pitstop gaat maken.

El Maestro
8 juni 2009, 19:23
Verder geen bijzonderheden ontdekt. Geen onzichtbare wagens of ander ongemak. Het is nog even wennen, maar dat zal vast goed komen.

Nu je het zegt, in de kwali heb ik een keer een onzichtbare auto ´gezien´. Weet niet meer wie het was, maar dat was wel hinderlijk. In de race overigens geen last van gehad.

Waar ik trouwens van de week ook achter kwam is dat de pitlimiter niet helemaal goed is. Als je hem in z´n 6e versnelling zet kan je harder dan 60!

Hoe check je btw de engine health?:p

Ruben Laenens
8 juni 2009, 19:25
http://www.vitumo.de/

Sander Hogendoorn
8 juni 2009, 19:26
Nu je het zegt, in de kwali heb ik een keer een onzichtbare auto ´gezien´. Weet niet meer wie het was, maar dat was wel hinderlijk. In de race overigens geen last van gehad.

Auto's zijn onzichtbaar als ze joinen terwijl jij op het circuit bent. Als je escape drukt worden ze pas geladen.

paulpeter
8 juni 2009, 20:13
Heb trouwens tijdens het begin van de race een moment gehad, waar even alle auto's verdwenen en vervolgens na een paar secondes weer terug kwamen. Volgens mij had Maik hetzelfde op dat moment wat ik zo hoorde op teamspeak, terwijl we beide op andere servers zaten.

Ralffoxx
8 juni 2009, 20:24
Edit:
Bij welk percentage van de engine-health krijg je problemen? In GTR2 met de Porsche had ik nooit enig omkijken naar dit percentage aangezien ik hooguit een 3% inleverde tijdens de race.
Gister met de Corvette gestart met 83% en geeindigd met 69%. Da's dus andere koek.

Hoe ver had je de radiator open staan? En ref limit? Weet dat bij sommige auto's alles harder slijt dan bij andere.

Hekking
8 juni 2009, 22:33
Mijn ervaring met de Mosler;

Met de Mosler en de Spyker kon ik afgelopen week het makkelijkste de 2.01xxx inrijden dus de Mosler maar gepakt. Ik wist dat hij één van de tragere auto's zou zijn op het rechte stuk maar zo traag. In de slipstream van de Corvete's komt hij echt niet mee. Ik reedt dan ook met wing 10 maar ik neem aan dat de auto's om me heen ook wel met forse vleugel settings reden. Gelukkig maakte hij dat weer goed in de bochten, van die grip is trouwens weinig te merken bij het remmen. Uit rem acties zijn dus geen succes met deze machine en aangezien hij ook topspeed mist heb ik m'n twijfel bij deze auto. Als je hiermee het duel aan moet gaan heb je een probleem.

Het pitten is nog even wennen maar dat zal wel los lopen, Ik krijg alleen m'n XD progje nog niet aan de praat, moet hij op cliënt of server staan ?

Verder wel een leuke race gehad met gevechten tegen Koos en M Vos ?
Dat Dennis op het laatst voor me zat kwam als verrassing, die had ik na zijn uitstapje eigenlijk al afgeschreven. Goed bezig :thumbup:

Neo-242
8 juni 2009, 22:53
Was gisteren ook even komen piepen, na een lange rustpauze wat Evo betreft (meer rFactor gespeeld). Reed op de 2de raceserver de 4de starttijd met de Aston Martin, niet slecht vond ik zelf tussen de DR.nl meute:D
De race was andere koek, al snel voorbijgegaan door de Aston achter mij, die ook de 2 Koenigsegg' snel aan de kant schoof. Ik kon geen van de 4 rijders voor mij volgen en ging na een paar ronden in de fout in de snelle chichane van de Ring. Einde oefening. Ik stond zwaar want wou geen pitstop maken in de 30 ronden-race. Waarschijnlijk een strategische flater?:blink:

Kim Van Der Stichelen
8 juni 2009, 23:24
Je kan het pitmenu oproepen wanneer je wilt, je moet alleen wel even een knopje assignen in het control menu (default is het volgens mij rechter ctrl).

Jep, als je in je preset 50 liter instelt, dan wordt er 50 liter bijgetankt, ongeacht wat je er nog in hebt zitten.

In het algemeen; een preset aanmaken is wel een must in Evo, zo hoef je alleen maar te confirmen als je eenmaal je pitstop gaat maken.

Ah vandaar dat ik 70L vroeg en er getankt werd tot 85 :)

Markie
8 juni 2009, 23:50
Edit:
Koos,

volgens mij werkt die tool niet goed voor die functie, i.e.g. niet met GTR2 (no-grip -GTR2 XD v2.0 (http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=141774)), dus ik zou daar niet te veel op letten (dan wel vertrouwen ;) )

,

Koos
9 juni 2009, 02:51
Koos,

volgens mij werkt die tool niet goed voor die functie, i.e.g. niet met GTR2 (no-grip -GTR2 XD v2.0 (http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=141774)), dus ik zou daar niet te veel op letten (dan wel vertrouwen ;) )

,
Ok, da's dan ook helder. Zal de cijfers enkel noteren, maar mijn rijstijl en setup er niet naar aanpassen. Eventuele rekeningen van opgeblazen motoren stuur ik wel naar Mark v.d. M. :p

@ Sander:
Bedankt voor de info! Weer wat geleerd ter verbetering van mijn pitstops ;)
Zal ook mijn control menu eens goed doorspitten.

Markie
9 juni 2009, 13:38
Ok, da's dan ook helder. Zal de cijfers enkel noteren, maar mijn rijstijl en setup er niet naar aanpassen. Eventuele rekeningen van opgeblazen motoren stuur ik wel naar Mark v.d. M. :p

Kom maar met de rekening, virtueel geld zat :innocent:

R. de Ruijter
9 juni 2009, 16:04
In de qualificatie in m'n laatste rondje een Pb kunnen rijden waar nog flink wat te verbeteren was reed ik een 1.53.1. Goed voor p5.

race:
Bij de 1e bocht een plaats verloren, maar meteen kunnen terugpakken in de 3e bocht. Na wat fouten van anderen de 2e plek kunnen pakken. Sander reed voor me en gezien zijn qualytijd niet te hard zitten pushen om hem bij te houden. Ik wilde vooral mijn banden sparen aangezien ik geen stop wilde maken. Mark S zat een aantal ronden zo'n .5-2 sec achter me, maar hij maakte een foutje waardoor er totaal geen druk van achter kwam. Ik kreeg bij rondje 22 m'n eerste bandenwarning en toen nog rustiger aangedaan dan daarvoor. Bijna de hele race alleen gereden maar toch 2e geworden, dat belooft wat!

Verder niks opgemerkt aan bugs of wat dan ook.