PDA

View Full Version : ZAC5 | vragenlijst afgelopen seizoen

Robert Saalmink
25 mei 2009, 16:27
Zoals altijd zijn we erg benieuwd naar jullie ervaring van het afgelopen ZAC seizoen. Met deze feedback hebben we de competitie elk jaar weer wat beter kunnen maken en we zetten die traditie graag voort!

De lijst komt grotendeels overeen met die van andere leagues, maar deze is dan ook universeel inzetbaar.

[spacer]

Organisatie

1.Algemeen, wat is goed, wat kan beter?

2.Wat vinden jullie van de nieuwsbrief? Uitgebreider, of juist korter, ontbreekt er iets?

3.Zijn er organisatorische dingen die veranderd moeten worden?

Races

1.Hoe is het seizoen je in het algemeen bevallen?

2.Wat was goed? Wat kan beter?

3.Wat vind je van de sessies/sessielengtes?

4.Frequentie en aantal van de races: hoe beviel dat?

5.Heb je circuits die hoog op je verlanglijstje? Welke circuits mogen wel verdwijnen?

6.Zijn er op het race-vlak dingen die verandert moeten worden?

Reglementen en Punten

1.Voldoen de reglementen, wat kan er eventueel beter?

2.Puntentelling, moet deze anders? Zo ja, hoe?

3.Straffen: strenger zijn, of juist niet?

4.Zijn er verbeteringen/veranderingen nodig bij het indienen of afhandelen van de protesten?

Overige

1. Graag al je opmerkingen en ideeën!! Welke richting zie je de ZAC graag op gaan in de toekomst?

[spacer]

[logo_dr]

Koos
25 mei 2009, 17:40
Organisatie

Aan alles is merkbaar dat de ZAC-competitie inmiddels een 'geoliede machine' is. Met andere woorden: geen negatieve opmerkingen. Het is allemaal prima voor elkaar!
2.Wat vinden jullie van de nieuwsbrief? Uitgebreider, of juist korter, ontbreekt er iets?
Die ziet er strak en zeer verzorgd uit! Ik kan geen zaken verzinnen die ontbreken, danwel overbodig zijn.
Nee, ik zou 't niet weten.

Races

Prima, maar ja, je weet na al die jaren ook wel wat te verwachten.
De keuze voor Road America. Heerlijk circuit en mag van mij een vaste waarde in de ZAC worden.
Prima.
Ook goed. Voldoende tussenruimte tussen de races.
5.Heb je circuits die hoog op je verlanglijstje? Welke circuits mogen wel verdwijnen?
Zie punt 2 :p Verdwijnen voor eens en altijd: Oschersleben ;)
Niet dat ik weet.

Reglementen en Punten

Zoals al gezegd, 't loopt gesmeerd. Ik zou niet iets kunnen verzinnen ter verbetering.
Ook goed. Soms denk ik wel eens dat het leuk zou zijn als iedereen punten kan scoren (uitrijderspunt niet meegerekend). Aan de andere kant, als je als achterhoede-rijder eens in de punten zit, dan geeft dat ook wel weer erg veel voldoening. Dus houden zo.
Voor zover ik kan overzien gaat dat nu prima. Geen veranderingen doorvoeren.
4.Zijn er verbeteringen/veranderingen nodig bij het indienen of afhandelen van de protesten?
Nee.

Overige

1. Graag al je opmerkingen en ideeën!!
Dank voor deze wederom zeer geslaagde opzet en uitvoering van ZAC5. Die dank geldt natuurlijk ook voor mijn medesimracers!
Ik beleef altijd erg veel plezier op de ZAC-zondagen. Kijk er naar uit en 't mag van mij dan ook wel weer oktober zijn :D
Ideeën heb ik (nog?) niet. Heb eerlijk gezegd niet erg veel ervaring met EVO, dus zal de komende tijd proberen EVO wat nader aan de tand te voelen. Al zou ZAC6 van mij ook best met GTR2 gereden mogen worden.

Peter
25 mei 2009, 18:19
Zoals altijd zijn we erg benieuwd naar jullie ervaring van het afgelopen ZAC seizoen. Met deze feedback hebben we de competitie elk jaar weer wat beter kunnen maken en we zetten die traditie graag voort!

De lijst komt grotendeels overeen met die van andere leagues, maar deze is dan ook universeel inzetbaar.

[spacer]

Organisatie

Het hele seizoen is zeer goed verlopen. dat is ook wel te verwachten zoals Koos al zei, een ZAC seizoen loopt echt gesmeerd. Jammer dat de animo in de CUP400 aan het einde toe flink afnam maar dat ligt aan de deelnemers. 1 dingetje wat ik dan iets minder vond was de carset cup400. Had iets beter uitgebalanceerd kunnen zijn, nu waren er maar 3 verschillende wagens, maar daarmee wel erg mooie races gezien.
2.Wat vinden jullie van de nieuwsbrief? Uitgebreider, of juist korter, ontbreekt er iets? Prima zo! Misschien zou het leuk zijn als er af en toe eens een verhaaltje/interview met 1 van de rijders/teams in zou komen maar op zich hebben we dat op de site ook al wel.

Wat mij betreft niet. Donington werd prima opgelost, straffen etc. zijn ook goed
Races

Start van het seizoen ging erg lekker, helaas op het midden veel verloren wat me P3 in de eindstand heeft gekost. Beetje teleurgesteld over de terugloop in deelnemers Cup400. De strijd om de titel in Cup600 was wel heel erg gaaf om te volgen!
Veel dingen waren goed. Had misschien nog iets meer met de weatherfiles gedaan kunnen worden maar op zich hebben we met warme, koude en natte races genoeg variatie gehad. Zou wel graag de weerberichten iets eerder willen zien verschijnen, kan soms behoorlijk wat uitmaken voor de setup.
Helemaal prima zo.
Was volgens mij ook prima verdeeld zo. 13 races is mooi.
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf welke SIM we gaan gebruiken in ZAC6, maar Istanbul, Interlagos, Sepang, San Luis mits beschikbaar, Mid-Ohio, Silverstone ipv Donington, Laguna Seca en een Amerikaans stratencircuit (Long Beach, Detroit zijn erg mooi) staan hoog op mn lijstje. Andere mogelijkheden zijn dan nog Nurburgring, Hungaroring, Mugello, Suzuka, Fuji, Jarama, Montreal.
Er zijn inmiddels ontzettend veel circuits beschikbaar en de kalender is grotendeels al veel seizoenen nagenoeg hetzelfde.
Van mij mogen er best veel banen geschrapt worden. Magny-Cours, Oschersleben, Hockenheim, Road America, Barcelona, Brno, Dubai
Eigenlijk zijn de citucits die ik graag terug wil zien: Spa, Monza, Zhuhai en Watkins Glenn. De rest mag wel een keer geschrapt worden.
Ik kan zo niets bedenken
Reglementen en Punten

Echt geen idee
Ook prima zo
Gaat inmiddels erg goed volgens mij, het is ook goed dat je weet waar je aan toe bent. Wel zie ik in een seizoen erg veel waarschuwingen voorbij komen en we moeten oppassen dat dat niet zn uitwerking gaat verliezen.
Geen ervaring mee afgelopen seizoen
Overige

1. Graag al je opmerkingen en ideeën!! Welke richting zie je de ZAC graag op gaan in de toekomst?
Ik zie de ZAC op zich het liefst zo weinig mogelijk veranderen. De kalender mag wat mij betreft een opknapbeurt gebruiken, net als het startveld in de CUP400, maar anders dan dat is alles gewoon lekker vertrouwd. De ZAC heeft echt een eigen identiteit en die moet behouden worden vind ik. Ik zou het ook erg jammer vinden als de 2,4 uur van Spa zou verdwijnen, misschien is daar binnen Evo nog iets op te vinden?

Mossel
25 mei 2009, 19:03
Organisatie

Prima League eigenlijk geen commentaar op iets.

Niets meer aan doen. Een uitgebreide voorbeschouwing mag natuurlijk altijd maar dat kost wel weer extra tijd

nee

Races

Über!! was in de Cup600 erg close met volgens mij 5 verschillende winnende merken.De terugloop in de Cup400 is eigenlijk erg jammer....

[I]denk zelf dat de weersberichten punt 1 eerder moeten komen en punt 2 dat de server ook rond die temperatuur moet worden ingesteld, want het was dit seizoen qua drukte op de testserver bedroevend (vind ik) en ik denk dat dit een van de redenen is omdat iedereen dan zelf maar gaat testen offline met die temperaturen.

Wat mij betreft mag de race wel langer

Prima

Hoog op de lijst: Mugello, Barcelona 2003 en nooit meer de 2007 versie, Imola vind ik ook leuk om te rijden maar een crime om in te halen dus die mag wel weg. Silvertone mag er wel bij en ook Istanbul is erg mooi. Eigenlijk vind ik alle banen waar goed is in te halen erg leuk en waar je amper kan inhalen niet leuk.

Cup400 moet meer gelijkgetrokken worden en in topsnelheid worden verlaagt vanuit GTR2 gezien

Reglementen en Punten

prima reglement

JA! Geen punten meer voor Pole en Snelste rondes! kan nooit zo zijn dat de winnaar evenveel punten haalt als de 2e man ....is niet reëel en klopt gewoon niet

gaat prima

afhandeling kan misschien wat sneller (tijd is kostbaar i know ;)

Overige

In een richting waarbij je een heel erg breed startveld hebt met veel verschillende merken en types die op raceafstand lekker dicht bij elkaar zitten. Succes ! :P

Gerben
25 mei 2009, 19:08
Organisatie
Alles is goed in mijn ogen dit moment!

Is ook goed!

Nee

Races
Erg goed, wel jammer dat ik veel races moest missen. Anders had ik mij misschien kunnen mengen in de titelstrijd.

Ik vond alles goed!

Perfect, houden zo, ZAC traditie!

Vind het goed zo!

Nurburgring en Estoril erbij, Road America, Zhuhai en Dubai eraf!

Nee

Reglementen en Punten
Ja, enige leuke toevoegingen zouden strafgewicht en een privateerskampioenschap kunnen zijn.

Nee

Nee goed zo!

Geen ervaring meegehad.

Overige
GTREvo, strafgewicht en een privateerskampioenschap!

Jeroen Ursem
25 mei 2009, 21:54
Organisatie

Alles, zoals we bijna gewend zijn, prima in orde.

Lijkt me goed zoals deze is.

Vind het prima zoals het gaat, niets aan veranderen.

Races

Goed, veel verschillende soorten banen, en eigenlijk precies genoeg races zo.

Kan zo even niets verzinnen.

Eigenlijk enkel de kwalificatie misschien iets inkorten, maar niet meer dan 5 minuten denk ik.

13 is net mooi, ik zou er zeker niet meer doen, maar minder lijkt me ook niet nodig.

Imola en Monza blijven prettig, Spa is ook wel een must. Oschersleben mag van mij ritueel verbrand worden, maar dat is persoonlijk :p

Mja, alle anderen in de cup400 mogen wel wat strafgewicht mee, ik heb nog steeds geen overwinning achter m'n naam!

Reglementen en Punten

Is duidelijk genoeg lijkt mij.

Absoluut niet veranderen, als statistieken debieltje vind ik het echt smerig staan in de statistieken, elke keer als de puntentelling aangepakt word. Al vind ik Mark's opmerking ook wel gepast, winst moet eigenlijk altijd voordeel zijn, ook als de nr.2 een pole en snelste ronde rijd.

Strenger mag altijd wel, maar is niet noodzakelijk denk ik. Waarschuwing mag wel wat zwaarder wegen.

Misschien sneller, en niet vlak voor de volgende race.

Overige

Eigenlijk is de ZAC prima zoals deze is, persoonlijk vind ik dat het tijd is voor vernieuwing en mag GTR² in de archiefkast. Wat meer variatie in de cup400 zou goed zijn voor deze groep. Gezien de snelle groei van DR.nl zou een losse 3e klasse ons ook zeker niet misstaan. Misschien met beloning van deelname in een gastwagen in de cup400 of cup600 o.i.d. Maar dan vind ik niet dat dat standaard de winnaar moet zijn, maar het is lastig daar iets op te verzinnen denk ik.

Kim Van Der Stichelen
25 mei 2009, 23:59
Organisatie

Geen opmerkingen eigenlijk, alles liep lekker en eventuele problemen (Donington) werden vlot aangepakt

Laten zoals hij is, niks mis mee

Iets sneller het weerbericht uitbrengen lijkt me geen slecht idee eerlijk gezegd.

Races

Heel leuk seizoen gehad, paar legendarische duels gehad met Robert. ZAC5 zal ik daarom ook veel langer onthouden dan een ZAC4 of 3

Van mij mag het weerbericht wel gedropt worden eigenlijk. Voegde niet echt veel toe vond ik. Mischien de ene race met en de andere race zonder weerbericht voor de variatie?

Mischien inderdaad de kwalificatie wat korter, en dan mischien de warmup wat langer, zodat mensen tijd hebben om een warmup te rijden èn snel een sanitaire pitstop te maken ;)

Ja perfect, houden zo :)

Magny Cours, Dubai en Brno eraf. Eventueel Hockenheim ook nog.
Zolder mag wel terug. San Luis als die beschikbaar is lijkt me wel geniaal :)Adria lijkt me wel grappig ook, mickey Mouse baantje :)

Als Evo het gebruik van strafgewicht aanbied, waarom niet gebruiken.
Mischien zelfs strafgewicht per wagen, als bv een DBR9 wint krijgt de volgende race elke DBR9 +20kg. Ik denk maar luidop ;) Waarom? Krijg je mischien een gevarieerde grid. Als er 8 DBR9's op de grid staan heb je wel veel kans als je Aston rijdt je het hele seizoen strafgewicht hebt.

Reglementen en Punten

Duidelijk genoeg.

Ik zou zeggen top 10 punten maar dan wordt ik zeker weten telkens 11de, dus laat maar dan ;)

Hier wordt naar mijn idee wat laks opgetreden soms. Iets strenger mag wel vind ik. Het is geen contactsport enduranceracen.

Ik weet niet hoe jullie dat achter de schermen afhandelen dus dat laat ik maar mooi aan jullie over. Lijkt me prima zo. Ik denk dat de mensen met een protest het vast sneller weten dan dat het op het forum staat.

Overige

Niet veel aan veranderen. Mischien niets met de GT Club wagens doen, de Aston DBRS9 en BMW Z4 zijn wel erg gave wagens die niet zouden mistaan op de grid :thumbup:
Verder zag ik dat de CUP600 wagens in evo tot 160L benzine meekunnen. Mischien dat beperken tot 100L zoals in GTR?

Fabian de Jong
26 mei 2009, 12:33
Organisatie

Geen idee, prima league!

Prima nieuwsbrief alles wat je moet en wilt weten voor een race staat erin.

nee

Races

Prima alles zat mooi bij elkaar in de CUP600.

Ik vond alleen het snelheids verschil tussen de CUP400 en de CUP600 op de rechte stukken te klein is.
Ik zou het persoonlijk beter vinden als die gat iets groter zou zijn.
En het weer bericht zou ook wel eerder bekend mogen woorden +- 7 dagen van te voren

Prima

Prima

Barcelona 2007 mag eruit, wat een rampen baan die &*^*&^ laatste chicane verpest de hele baan.
En Dubai mag er ook uit, met die baan heb ik echt helemaal niks.
Banen die ik zou willen zien zijn: Istanbul en Silverstone zou ik wel eens willen rijden.

CUP400 moet op topsnelheid omlaag en meer gelijkgetrokken worden.

Reglementen en Punten

Niks

Mja gemengde gevoelens, aan de ene kant vind ik een punt voor pole en snelste ronde niks aangezien dit een verkeerd beeld kan geven bij de uitslag.
Maar aan de andere kant is het wel iets voor iemand om extra te pushen om dat ene puntje te fixen.

Nope

Zou iets sneller kunnen.

Overige

Ik denk dat het tijd wordt om GTR2 in te ruilen voor GTR Evo, maar vergeet niet dat je hiermee ook mensen kan missen aangezien GTR Evo wel een wat krachtigeren PC nodig heeft.

Mark B
26 mei 2009, 12:58
Organisatie

n.v.t.

Vind het prima, duidelijk weergegeven en wat er in vermeld moet worden staat er ook in. Ik vind het een prima nieuwsbrief.

Nee hoor, vind het prima zo.

Races

Top!:thumbup: Beste seizoen ever.. vond het helaas wel jammer van de vele C400 rijders die niet meer mee deden met het kampioenschap.

Frequentie van de races is prima.
De opkomst is naarmate het seizoen helaas afgenomen..

Kwalieficatie zou van mij wat korter mogen, voor de rest zit het allemaal wel goed.

Zie punt 2.

Ben nooit een fan geweest van Imola, dus die zou van mij mogen verdwijnen. Watkins Glen/Monza/Spa zijn vind ik circuits die super zijn. Misschien is er een optie op Zandvoort met EVO? Je hebt niet meer het gedoe van de pitboxen daar.

n.v.t.

Reglementen en Punten

Prima.

Vind het persoonlijk prima in elkaar steken.

Prima in orde.

n.v.t

Overige

ZAC is voor mij de bekenste serie bij DR.NL. Zelf vind ik het ook 1 van de leukste en uitdagenste. Doordat o.a. het veld (C600 en C400) door elkaar rijdt, vergt dit de gehele race 100% concentratie.. Wellicht is het leuk om inderdaad een nieuwe klasse toe te voegen aan de serie om het nog meer uit te breiden (Zie Jeroen zijn opmerking)

Jeroen Ursem
26 mei 2009, 18:58
Ben nooit een fan geweest van Imola, dus die zou van mij mogen verdwijnen.

:eek:

Quizmaster
27 mei 2009, 13:36
Organisatie

Prima organisatie, zal ongetwijfeld veel tijd kosten maar het resultaat is er dan ook naar :thumbup:
Precies goed.
Nee, ga zo door.

Races

Goed, echter heb ik veel wedstrijden moeten missen door het werk, hierdoor was mijn motivatie om voldoende te trainen niet altijd aanwezig (mede door de wagenkeuze).
Add-ons zijn altijd goed voor meer variatie, echter zit er met alle respect mijns insziens veel 'rommel' tussen mbt graphics/physics.
Goed, racelengte zou van een kwartiertje langer mogen.
Aantal races prima, frequentie wat mij betreft niet onder de 2 weken achter elkaar ivm voorbereiding en vrij regelen van werk.
Geen wensen, Road America vind ik bv een prachtige baan in iRacing, echter vind ik de graphics in GTR2 van een bedroevende kwaliteit waardoor ik er niet erg enthousiast over was...
Nope.

Reglementen en Punten

Goed.
Niets aan veranderen.
Streng doch rechtvaardig, en zo hoort het.
Nee.

Overige

1. Graag al je opmerkingen en ideeën!!
De ZAC blijft een topper en mijn favoriet, door het ook meedoen in de DRTCC(2) lukte het niet om elke ZAC race mee te doen (ivm vrij vragen). Daarom zal ik het volgend seizoen hoogstwaarschijnlijk alleen bij de ZAC houden.
Ik hoop dat we het volgend seizoen met EVO doorgaan, GTR2 begint naar mijn idee oud te worden, bovendien komen er met RACE-ON weer een aantal mooie circuits ter beschikking. Hierdoor hoop ik dat het aantal add-ons van derden beperkt kunnen worden (het liefst helemaal niet).
Dezelfde mening ben ik eigenlijk ook toegedaan met add-on auto's, het is het eigenlijk net niet. Dat wil zeggen grafisch steken ze af bij originele auto's bovendien zitten er fouten in en de physics zijn - met de beste bedoelingen - gemaakt door hobbyisten en sluiten dan ook niet evengoed aan bij de originele auto's. Ook al is het wagenpark dan meer beperkt, dat liever dan 'gekunstelde' auto's.

paulpeter
27 mei 2009, 20:17
Organisatie

Alles was weer prima geregeld wat de organisatie betreft. Niks op aan te merken.

Duidelijk en overzichtelijk!

Organisatorisch niet.

Races

Goed, al vond ik de 2e seizoenshelft wel wat minder. De animo leek bij de cup400 met de race minder te worden, wat erg zonde was. Het eerste deel van het seizoen was echt enorm goed. Met prachtige strijd en gevechten.

De balans tussen bmw, porsche en ferrari was aardig goed. Maar denk dat hierin de Spyker ook wel wat meer betrokken had mogen worden. Wisselende weersomstandigheden zoals in Brno vond ik een supertoevoeging. Tuurlijk was dat in zac4 ook aanwezig, alleen nu iets realistischer.

Prima, staat al jaren goed.

Door de vele afhakers op het eind leek het seizoen net iets te lang duren. Maar voorgaande leerde dat het aantal eigenlijk wel goed is.

5.Heb je circuits die hoog op je verlanglijstje? Welke circuits mogen wel verdwijnen? Road America

Nee

Reglementen en Punten

Regelement dekt alles zover ik weet.

Verschil 1e en 2e plaats mag wel een punt hoger. Je zit nu als je 2e wordt en pole en snelste ronde hebt op evenveel punten. Vindt dat die verhouding anders mag.

prima in orde

Geen protesten gehad.

Overige

Ga zo door. En ik zou zeggen op naar GTR Evolution:)

R. de Ruijter
27 mei 2009, 20:40
Organisatie

Duidelijk, alles is erg goed geregeld en nergens problemen gehad.

Ik vind het al erg leuk dat er een nieuwbrief gemaakt wordt en dan ook nog zo uitgebreid. Geen negatieve punten hier, keep the good work up!

Nee

Races

Persoonlijk veel fouten gemaakt in het begin van het seizoen als beginnende ZAC'er. Wat me opviel is dat er op en naast de baan erg goed met elkaar om wordt gegaan. Met veel respect, en ongeacht leeftijd of andere dingen.

Niks op aan te merken.

Niet te lang, niet te kort.

Frequentie: goed, tijd genoeg voor rust en testen.
Aantal: goed

Watkins Glen en Road America mogen wat mij betreft verdwijnen. Silverstone, laguna Seca en Zandvoort mogen van mij erbij komen.

Nee

Reglementen en Punten

Niks op aan te merken

Is Oke

Nee

Nee

Overige

Ruben de Ruijter als winnaar van de ZAC6! :P. Verder eigenlijk geen opmerkingen.